Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Instabiele pc, freezes/BSOD/restarts etc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Hallo allen,
De afgelopen tijd ondervind ik steeds meer last van instabiliteit van mijn pc. Met name wanneer de computer net opstart gaat het regelmatig mis: spontane restarts, Windows melding dat de pc gecrasht is en opnieuw op moet worden gestart, freezes. Wanneer de pc enige tijd aanstaat komt het voor dat de pc freezed of dat de pc niet uit de slaapstand komt (monitoren blijven zwart). Vreselijk frustrerend, en ik zou graag hiervan af willen komen.
PC specs: i5 2500 k CPU, Asrock H67M-GE mobo, 16 GB intern, Silverstone kast met Be Quiet! Pure Power L7 300W voeding, Radeon 6450 1GB passieve videokaart icm geintegreerde videokaart. Wordt gebruikt om 4 monitoren aan te sturen.
Wat geprobeerd:
- Virusscan (permanent aanwezig), niets gevonden
- Burn-in test, geen problemen
- Geheugen test Windows, geen problemen
- Smart, geen problemen
- Temperaturen monitoren, binnen marges
- Windows stabiliteit analyse => score tussen de 1 en 2, wat inhoudt erg instabiel
- Alle drivers geupdate
- Who crashed en BlueScreenView => zie hieronder
Zeker niet elke crash resulteert in een dumpfile. Met name de freezes en moeizame starts zijn niet te zien.

Heeft iemand een suggestie waar ik nog kan zoeken? Een herinstallatie wil ik eventueel wel overwegen, maar dat heeft weinig zin wanneer er iets hardwarematig kapot is. Bij voorbaat dank voor het meedenken.

[Voor 4% gewijzigd door wcduck op 02-09-2016 11:01]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Alle reacties

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True