Nu nog even mijn iPhone 6 64GB op V&A gooien, dan kan ik vast een iPhone 7 reserveren.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, best prettig als ik mijn actieve Brodit autohouder niet hoef te vervangen.smoken schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:21:
2 vragen waar iemand misschien antwoord op heeft:
1: zijn de maten nu hetzelfde als de 6Plus / 6s Plus? Ik wil graag vanaf dag een Sena Ultraslim sleeve gebruiken, dus dan zou ik die voor de 6 Plus kunnen bestellen.
De 7 is dus 20euro duurder geworden dan de 6s. Valt me nog mee. Had verwacht dat de 128gb versie net als met de iPad Pro weer een prijsverhoging ging krijgen.
Verwijderd
Fout op de pagina (http://www.apple.com/benl/iphone-7/):
Audio
iPhone. Nu nu in in stereo stereo.
-
Of mis ik hier een grap?
Audio
-
Of mis ik hier een grap?
Jaar 1 heb je een glossy zwarte iPhone, jaar 2 heb je de mat zwarte, en dat voor dezelfde prijs!
Zucht...
airpods, ff wennen met die “stok”.
€179(schatting) is beetje duur voor iets, 1 beweging en je moet op de grond gaan zoeken ...
€179(schatting) is beetje duur voor iets, 1 beweging en je moet op de grond gaan zoeken ...
Met zo'n bullet dekken ze zichzelf wel aardig in. Ik ga maar voor de gewone zwarte iPhone 7 dan.SgtElPotato schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:23:
[...]
Jaar 1 heb je een glossy zwarte iPhone, jaar 2 heb je de mat zwarte, en dat voor dezelfde prijs!
Verwijderd
iPhone 6s plus:ethereal81 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:23:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, best prettig als ik mijn actieve Brodit autohouder niet hoef te vervangen.
6.23 inches (158.2 mm)3.07 inches (77.9 mm)0.29 inch (7.3 mm)
iPhone 7 plus:
Top! Dat gaat dus gewoon passen allemaal!Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:24:
[...]
iPhone 6s plus:
iPhone 7 plus:
Mensen met covers moeten natuurlijk alleen rekening houden met de tweede speaker aan de bovenkant ...
Valt mee, maar toch weer duurder...PBP schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:23:
De 7 is dus 20euro duurder geworden dan de 6s. Valt me nog mee. Had verwacht dat de 128gb versie net als met de iPad Pro weer een prijsverhoging ging krijgen.
Verwijderd
http://www.apple.com/benl/airpods/icegodd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:24:
airpods, ff wennen met die “stok”.
€179 is right.
Wat een dooddoener dat die 64GB weg is..... ik denk dat ik nog even wacht
De plus is wel goed duurder geworden zeg! De gewone vind ik nog steeds meevallen. Ik kocht 4 jaar geleden een iPhone 5. De 64 GB variant was toen 859 euro. Vier jaar later koop je een iPhone 7 128 GB voor 2 tientjes meer. Dat vind ik prima acceptabel.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Iemand een foto van de bovenkant, die is verdacht afwezig op de site en de KeyNote. Hoe zijn de speakergrills daar?
Yeah, dat zag ik ook al inderdaad. Die zwarte lijkt me wel erg mooi. Maar ben niet iemand die een hoesje om zijn telefoon wil.
Die taptic zat ook al in de 6s, dus die ruimte hebben ze ergens mee opgevuld.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:20:
[...]
Het probleem zit erin, ze hebben de 3,5mm jack eruit gehaald zodat ze min of meer er een hele overbodige taptic systeem van hun erin konden verwerken. En om hem waterdicht te maken, dat ook.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat is alleen op de Nederlandse pagina, de Amerikaanse en Duitse staat het er gewoon een keer. Al vind ik hem op zich wel grappig.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:23:
Fout op de pagina (http://www.apple.com/benl/iphone-7/):
Audio
-
Of mis ik hier een grap?
Die Plus is wel afschuwelijk duurder geworden zegBeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:26:
De plus is wel goed duurder geworden zeg! De gewone vind ik nog steeds meevallen. Ik kocht 4 jaar geleden een iPhone 5. De 64 GB variant was toen 859 euro. Vier jaar later koop je een iPhone 7 128 GB voor 2 tientjes meer. Dat vind ik prima acceptabel.

van apple web site http://www.apple.com/benl/airpods/
Tests uitgevoerd door Apple in augustus 2016 met prototypen van AirPods en de software gekoppeld aan prototypen van iPhone 7 en de software. De afspeellijst bevatte 358 unieke muzieknummers die waren gekocht in de iTunes Store (256‑Kbps AAC). Het volume was ingesteld op 50%. Bij de tests werd audio afgespeeld totdat de batterij helemaal leeg was en de eerste AirPod stopte met afspelen. De volledig lege batterijen van de AirPods werden 30 minuten opgeladen, waarna nogmaals audio werd afgespeeld totdat de eerste AirPod stopte met afspelen. Dit proces werd herhaald totdat de batterijen van zowel de AirPods als de oplaadcase helemaal leeg waren. De batterijduur is afhankelijk van de instellingen van het device, het gebruik en vele andere factoren.
Tests uitgevoerd door Apple in augustus 2016 met prototypen van AirPods en de software gekoppeld aan prototypen van iPhone 7 en de software. De afspeellijst bevatte 358 unieke muzieknummers die waren gekocht in de iTunes Store (256‑Kbps AAC). Het volume was ingesteld op 50%. Bij de tests werd audio afgespeeld totdat de batterij helemaal leeg was en de eerste AirPod stopte met afspelen. De volledig lege batterijen van de AirPods werden 30 minuten opgeladen, waarna nogmaals audio werd afgespeeld totdat de eerste AirPod stopte met afspelen. Dit proces werd herhaald totdat de batterijen van zowel de AirPods als de oplaadcase helemaal leeg waren. De batterijduur is afhankelijk van de instellingen van het device, het gebruik en vele andere factoren.
Water-spugende speakers toch?Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:28:
[...]
Die taptic zat ook al in de 6s, dus die ruimte hebben ze ergens mee opgevuld.
Ben benieuwd of daar in de praktijk nog wat aan te modden valt. Een mini-soaker van over de 1000 euro!
Ik volg al jarenlang de apple events. En ik mag mijzelf een trouwe apple fan noemen (macbook pro, iwatch, iphone, ipad pro, ipad mini, apple tv). Al deze producten heb ik gekocht, omdat ze eigenlijk allemaal innovatief waren in hun tijd en ook echt een toegevoegde waarde hebben (zakelijk als prive).
Mag ik dan ook zeggen dat Apple, met de afgelopen events en hun keuzes stiekem achteruit zijn gegaan kwa innovatie? Kom op, wat hebben we vanavond eigenlijk gezien:
- weer een "nieuwe" iphone die waterproof is?;
- een iphone zonder 3,5mm zodat ze meer wireless oordopjes gaan verkopen?;
- een waterproof apple watch?
Waarom worden dit soort ontwikkelingen niet in 1x toegepast op bijvoorbeeld de iphone 6?
Kom eens met iets nieuws vind ik....
Mag ik dan ook zeggen dat Apple, met de afgelopen events en hun keuzes stiekem achteruit zijn gegaan kwa innovatie? Kom op, wat hebben we vanavond eigenlijk gezien:
Waarom worden dit soort ontwikkelingen niet in 1x toegepast op bijvoorbeeld de iphone 6?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Vraag me af wanneer Vodafone ze binnenkrijgt. Me abo mag per 15sept verlengt worden. Wordt meteen 7 Plus 128GB Jet Black
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Verwijderd
Trouwens, als je niks nieuws te melden hebt. Heb dan de 'courage' om niks 'nieuws' uit te brengen...
Wel een smerige streek om de Jet Black versie enkel met 128GB en 256GB uit te brengen!
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
vraag: kan airpods ook volume mee bedienen??
airpods wordt ondersteund vanaf iPhone5, iPad 2 mini (vreemd geen macbook)
airpods wordt ondersteund vanaf iPhone5, iPad 2 mini (vreemd geen macbook)
[ Voor 47% gewijzigd door icegodd op 07-09-2016 21:36 ]
Iedereen verwacht altijd teveel. Ze tonen m.i. echt wel iets nieuws, maar ja het is enkel evolutie, nooit een revolutie van de bestaande productenflexje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:32:
Ik volg al jarenlang de apple events. En ik mag mijzelf een trouwe apple fan noemen (macbook pro, iwatch, iphone, ipad pro, ipad mini, apple tv). Al deze producten heb ik gekocht, omdat ze eigenlijk allemaal innovatief waren in hun tijd en ook echt een toegevoegde waarde hebben (zakelijk als prive).
Alhoewel Apple zelf hun keuzes vaak een revolutie vindt (courage!!)
Niemand die doorheeft dat ze nu al 2 jaar lopen te roepen dat de prijzen hetzelfde blijven maar ze in werkelijkheid de toch al hoge prijzen fors hebben verhoogd (en dit zijn ook werkelijke prijzen, niet de adviesprijzen waarbij de echte prijs al snel daalt). Dit jaar weer met minimaal 10% (€70) voor het basismodel. Is dit Apple hun manier om te reageren op die naheffing?
Enkele jaren geleden zaten we op €599 wat toen al een flinke prijs was, nu zitten we op maar liefst €769!. Effe €170 erbij in pure marge (28%) in enkele jaren tijd. Volgens mij is de daling in wisselkoers en de inflatie toch echt niet zoveel dat je ook maar in de buurt komt van die 28%. Gek genoeg blijven de prijzen in de VS wel gelijk (op een eenmalige verhoging van $50 dollar bij introductie groter scherm na). Heeft Apple gewoon een schurfthekel aan alles wat niet Amerikaans is?
Overigens hebben ze, net als bij de iPad Air 2, het oude model maar heel weinig goedkoper gemaakt waardoor het echt een non-buy is (maar €40 goedkoper uit zijn dan iemand die de iPad al 2 jaar / iPhone al 1 jaar heeft en toen het nieuwste van het nieuwste had is gewoon echt een slechte deal).
Enkele jaren geleden zaten we op €599 wat toen al een flinke prijs was, nu zitten we op maar liefst €769!. Effe €170 erbij in pure marge (28%) in enkele jaren tijd. Volgens mij is de daling in wisselkoers en de inflatie toch echt niet zoveel dat je ook maar in de buurt komt van die 28%. Gek genoeg blijven de prijzen in de VS wel gelijk (op een eenmalige verhoging van $50 dollar bij introductie groter scherm na). Heeft Apple gewoon een schurfthekel aan alles wat niet Amerikaans is?
Overigens hebben ze, net als bij de iPad Air 2, het oude model maar heel weinig goedkoper gemaakt waardoor het echt een non-buy is (maar €40 goedkoper uit zijn dan iemand die de iPad al 2 jaar / iPhone al 1 jaar heeft en toen het nieuwste van het nieuwste had is gewoon echt een slechte deal).
[ Voor 20% gewijzigd door Pyrone89 op 07-09-2016 21:38 ]
Alleen met je iPhone. De Airpod heeft geen knoppenicegodd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:35:
vraag: kan airpods ook volume mee bedienen??
In Duitsland zijn alle versies 10 euro goedkoper, dat gaat dus weer Oberhausen worden, is ook de dichtstbijzijnde Apple store voor mij plus gratis parkeren.
nee hoor,...ze moeten toch die 13 miljard boete zien terug te verdienen,....Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:36:
Niemand die doorheeft dat ze nu al 2 jaar lopen te roepen dat de prijzen hetzelfde blijven maar ze in werkelijkheid de prijzen fors hebben verhoogd. Dit jaar weer met minimaal 10% (€70) voor het basismodel. Is dit Apple hun manier om te reageren op die naheffing?
Volgens mij zit daar helemaal geen speaker, maar zit op de plek van de 3.5mm Jack de speaker en dus 'stereo'.bardi-1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:28:
Iemand een foto van de bovenkant, die is verdacht afwezig op de site en de KeyNote. Hoe zijn de speakergrills daar?
Vergelijk je met 32GB?Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:36:
Niemand die doorheeft dat ze nu al 2 jaar lopen te roepen dat de prijzen hetzelfde blijven maar ze in werkelijkheid de toch al hoge prijzen fors hebben verhoogd (en dit zijn ook werkelijke prijzen, niet de adviesprijzen waarbij de echte prijs al snel daalt). Dit jaar weer met minimaal 10% (€70) voor het basismodel. Is dit Apple hun manier om te reageren op die naheffing?
En er spelen wel meer factoren mee waardoor ze (volgens mij) vorige jaar de prijswijziging hadden door gevoerd
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De extra speaker aan de bovenkant is gewoon je "telefoonspeaker" - dus dat ding wat je tegen je oor houdt. Er is geen éxtra speaker.smoken schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:26:
[...]
Top! Dat gaat dus gewoon passen allemaal!
Mensen met covers moeten natuurlijk alleen rekening houden met de tweede speaker aan de bovenkant ...
Die Airpods zou ik niet eens aanschaffen voor 30 euro. Raak ze binnen no-time kwijt. Doe ik nu ook al met earpods.
Die glanzende iPhone 7......doet me beetje denken aan de 3G.
Tsja het is da tik alles van Apple heb, maar qua mobieltjes wordt ik er niet vrolijk van. Als mijn huidige 6 kapot ga, ga ik waarschijnlijk de 7 halen, maar tot die tijd ga ik zeker niet extra geld spenderen om een 7 te kopen!
Die glanzende iPhone 7......doet me beetje denken aan de 3G.
Tsja het is da tik alles van Apple heb, maar qua mobieltjes wordt ik er niet vrolijk van. Als mijn huidige 6 kapot ga, ga ik waarschijnlijk de 7 halen, maar tot die tijd ga ik zeker niet extra geld spenderen om een 7 te kopen!
Apple prijzen zijn nooit geprijsd op basis van kostprijs. Dus die 1 dollar extra een opslag kan het niet zijn.Famous schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:38:
[...]
Vergelijk je met 32GB?
En er spelen wel meer factoren mee waardoor ze (volgens mij) vorige jaar de prijswijziging hadden door gevoerd
Waarom moeten ze die speaker van de iwatch nu terug leegduwen? De iPhone moet dat toch ook niet en de S7 toch ook niet?
Ah zo! Okay, dan snap ik het ...MrAcid schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:38:
[...]
De extra speaker aan de bovenkant is gewoon je "telefoonspeaker" - dus dat ding wat je tegen je oor houdt. Er is geen éxtra speaker.
De iwatch is echt waterdicht (tot 50m), de iphone spatwaterdicht. Of zoiets dan.blubbers schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:39:
Waarom moeten ze die speaker van de iwatch nu terug leegduwen? De iPhone moet dat toch ook niet en de S7 toch ook niet?
iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.
[ Voor 42% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 07-09-2016 21:44 ]
Is toch logisch: geld. Als ze dat allemaal in de iphone 6(s) hadden toegepast dan hadden ze al helemaal niks nieuws voor de 7. Kijk voor de grap de aankomende 24 uur in Vraag & aanbod en marktplaats hoeveel iphones er bij komen. Precies de reden waarom apple het stapje voor stapje doet: mensen lopen er blijkbaar erg warm voor om de 7 te kopen. Nu hebben ze weer een jaar de tijd om wat nieuws te bedenken.flexje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:32:
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Meer omdat mijn 6 gewoon beetje op is (door mijzelf).Mick1990 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:42:
[...]
Is toch logisch: geld. Als ze dat allemaal in de iphone 6(s) hadden toegepast dan hadden ze al helemaal niks nieuws voor de 7. Kijk voor de grap de aankomende 24 uur in Vraag & aanbod en marktplaats hoeveel iphones er bij komen. Precies de reden waarom apple het stapje voor stapje doet: mensen lopen er blijkbaar erg warm voor om de 7 te kopen. Nu hebben ze weer een jaar de tijd om wat nieuws te bedenken.
Niet omdat ik helemaal FCKNG HYPED ben..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik had zon toetsenbord wat op de tafel geprojecteerd wordt innovatief gevonden.
iWatch???
Dit is een iWatch
Dit is een iWatch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat soort innovaties werden al vanaf de iPhone 5 als gerucht verspreid. Elke keer als er een nieuwe telefoon (los van of het een iPhone is) wordt deze innovatie opnieuw aangehaald.RedHat schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:43:
Ik had zon toetsenbord wat op de tafel geprojecteerd wordt innovatief gevonden.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Lijkt me nog geen antwoord op mijn vraag? Of je nu 1m diep gaat of 5m of water spat op de speaker. Het water gaat toch in de speaker lopen.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:41:
[...]
De iwatch is echt waterdicht (tot 50m), de iphone spatwaterdicht. Of zoiets dan.
iPhone 7 en iPhone 7 Plus zijn spat‑, water‑ en stofbestendig en voldoen aan bestendigheidsnorm IP67 volgens IEC-standaard 60529 (getest onder gecontroleerde omstandigheden). Spat‑, water‑ en stofbestendigheid kunnen na verloop van tijd afnemen als gevolg van normale slijtage. Probeer een natte iPhone niet op te laden. Raadpleeg de handleiding voor instructies met betrekking tot reinigen en drogen. Vloeistofschade valt niet onder de garantie.
Dat heeft vooral ook te maken met de dollarkoers, onze belachelijk hoge btw, verwijderingsbijdrage en Tim Kuik royalties.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:36:
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
In de animatie van de presentatie kwamen 'geluidsgolven' uit de bovenzijde.Fuwor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:37:
[...]
Volgens mij zit daar helemaal geen speaker, maar zit op de plek van de 3.5mm Jack de speaker en dus 'stereo'.
Klopt, de iWatch zorgt ervoor dat het water eruit gedrukt wordt zodra je het water uit bent.blubbers schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:46:
[...]
Lijkt me nog geen antwoord op mijn vraag? Of je nu 1m diep gaat of 5m of water spat op de speaker. Het water gaat toch in de speaker lopen.
Neem aan dat het ook voor de iPhone zal gelden.
Dat werd ook vermeld, speaker onder en boven, in landscape dus echt stereo.bardi-1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:48:
[...]
In de animatie van de presentatie kwamen 'geluidsgolven' uit de bovenzijde.
Nee, want die is dus niet echt langdurig waterdicht zoals de apple watch 2 wel is. Je moet een iphone dus drogen na een ongelukje.Jieve schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:48:
[...]
Klopt, de iWatch zorgt ervoor dat het water eruit gedrukt wordt zodra je het water uit bent.
Neem aan dat het ook voor de iPhone zal gelden.
Die waren er de vorige jaren ook al. Verklaart niet waarom het bijvoorbeeld dit jaar weer €70 duurder moet.Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:47:
[...]
Dat heeft vooral ook te maken met de dollarkoers, onze belachelijk hoge btw, verwijderingsbijdrage en Tim Kuik royalties.
ik vraag me af in hoeverre "stereo" nou echt iets gaat toevoegen als het geluid alleen aan de onderkant eruit komt. Wel sneaky hoe ze dit in de video presenteren door onder en boven de mobiel geluid indicaties te geven.
bardi-1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:48:
[...]
In de animatie van de presentatie kwamen 'geluidsgolven' uit de bovenzijde.
Er zit steeds meer in een iphone.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:50:
[...]
Die waren er de vorige jaren ook al. Verklaart niet waarom het bijvoorbeeld dit jaar weer €70 duurder moet.
Tja geen idee. Nog even en het is goedkoper om een iPhone in NYC te gaan halen.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:50:
[...]
Die waren er de vorige jaren ook al. Verklaart niet waarom het bijvoorbeeld dit jaar weer €70 duurder moet.

#team_UTC+1
Tim Cook moet de schade nog vergoeden van die twee inbrekers die bij hem alles gejat hebben, terwijl hij zelf alles vanaf een vorig event vanaf zijn mobiel bediende.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:50:
[...]
Is zelfs nog op tv uitgezonden incl. beeldmateriaal van de inbrekers!
/sarcasm
Huh?keanu_ schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:53:
[...]
of 'minder' ligt eraan hoe je het bekijkt
Twijfel twijfel…… 128 GB gitzwart of toch de 'normale' zwart in 32 GB uitvoering………
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
We moeten eigenlijk de Aziatische prijsverschillen ook weten YoY of het zo is dat Apple Europeanen haat (zeker nu) of dat ze simpelweg alles wat niet 'Murica is graag keihard uitknijpen en als pinpas zien.PdeBie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:52:
[...]
Tim Cook moet de schade nog vergoeden van die twee inbrekers die bij hem alles gejat hebben, terwijl hij zelf alles vanaf een vorig event vanaf zijn mobiel bediende.
Is zelfs nog op tv uitgezonden incl. beeldmateriaal van de inbrekers!
/sarcasm
Oh zo hahaJAHRASTAFARI schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:49:
[...]
Nee, want die is dus niet echt langdurig waterdicht zoals de apple watch 2 wel is. Je moet een iphone dus drogen na een ongelukje.

Koersverschillen? In dollars zijn ze gelijk volgens mijPyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:50:
[...]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Zoals ik al eerder zei, valt het juist heel erg mee. Ik kocht 4 jaar geleden een iPhone 5. De 64 GB variant was toen 859 euro. Vier! jaar later koop je een iPhone 7 128 GB voor 2 tientjes meer. Dat vind ik prima acceptabel.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:36:
Behalve dan natuurlijk dat in die 4 jaar opslag veel en veel goedkoper is gewordenBeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:56:
[...]
Zoals ik al eerder zei, valt het juist heel erg mee. Ik kocht 4 jaar geleden een iPhone 5. De 64 GB variant was toen 859 euro. Vier! jaar later koop je een iPhone 7 128 GB voor 2 tientjes meer. Dat vind ik prima acceptabel.
The devil is in the details.
Bij de hogere opslaghoeveelheden valt het idd goed mee, echter de instapmodellen worden beetje bij beetje stervensduur gemaakt. En zoals Hahn hierboven al zegt: de prijzen van onderdelen zijn juist goedkoper geworden, hoe kan het dan dat de prijs niet daalt maar juist stijgt?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:56:
[...]
Zoals ik al eerder zei, valt het juist heel erg mee. Ik kocht 4 jaar geleden een iPhone 5. De 64 GB variant was toen 859 euro. Vier! jaar later koop je een iPhone 7 128 GB voor 2 tientjes meer. Dat vind ik prima acceptabel.
[ Voor 13% gewijzigd door Pyrone89 op 07-09-2016 21:59 ]
http://nl.beatsbydre.com/...C2%A0/wireless/MLYE2.html
beats x €150
lekker goedkoop alternatief van apple "wireless audio" ...
beats x €150
lekker goedkoop alternatief van apple "wireless audio" ...
Een iPhone is meer en meer een status symbool, misschien omdat concurrenten ook Android telefoons van €700+ in de markt zetten.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:58:
[...]
Bij de hogere opslaghoeveelheden valt het idd goed mee, echter de instapmodellen worden beetje bij beetje stervensduur gemaakt.
$649 + 21% btw is al $785, dan nog de toeslagen en de valutaomrekening en van die 28% blijft niet zoveel over.
[ Voor 13% gewijzigd door Ethirty op 07-09-2016 22:01 ]
#team_UTC+1
Zag het net ook op de site van Apple. Die wou ik vorige week halen, blij dat ik ff gewacht hebMick1990 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:13:
Iphone SE 64GB verlaagt van €589 naar €549.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ja, maar een status symbool wat 25% van de mensen heeft kun je moeilijk een statussymbool noemen. Zie je het al voor je dat 25% van de Nederlanders echte statussymbolen heeft, zoals een Ferrari?Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:59:
[...]
Een iPhone is meer en meer een status symbool, misschien omdat concurrenten ook Android telefoons van €700+ in de markt zetten.
En het voordeel van de genoemde Androids is dat daar wordt gewerkt met adviesprijzen die in de praktijk alleen de eerste weken gelden, daarna zakt de prijs keihard naar een acceptabelniveau. Zoals het altijd heeft gewerkt in de electronica en zoals het ook zou moeten werken gezien de veroudering, bij Apple betaal je echter tot intro + 1 jaar nog steeds dezelfde prijs (in het geval van producten zoals de Mac Mini en Mac Pro zelfs tot intro + 3 of nog steeds dezelfde prijs wat helemaal absurd is, je betaalt dus hetzelfde voor 3 jaar oude techniek als degene die het op dag 1 kocht)
De 6S kostte instap volgens mij 749. De 7 kost 769. Dan krijg je wel 32 GB in plaats van 16 GB. En de rest wat nieuw is.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:58:
[...]
Bij de hogere opslaghoeveelheden valt het idd goed mee, echter de instapmodellen worden beetje bij beetje stervensduur gemaakt. En zoals Hahn hierboven al zegt: de prijzen van onderdelen zijn juist goedkoper geworden, hoe kan het dan dat de prijs niet daalt maar juist stijgt?
Kijk, ik ben de laatste die zal zeggen dat Apple spullen goedkoop zijn. Maar enige nuance en perspectief is af en toe wel nodig. Er wordt wel erg veel elkaar nagepraat soms.
Punt is wel dat er nog steeds een gat zit van €170 t.o.v. wat we jarenlang betaalden. Wordt zo geen leuke hobby meerBeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:04:
[...]
De 6S kostte instap volgens mij 749. De 7 kost 769. Dan krijg je wel 32 GB in plaats van 16 GB. En de rest wat nieuw is.
Kijk, ik ben de laatste die zal zeggen dat Apple spullen goedkoop zijn. Maar enige nuance is af en toe wel nodig. Er wordt wel erg veel elkaar nagepraat soms, zonder fact checks.
[ Voor 13% gewijzigd door Pyrone89 op 07-09-2016 22:06 ]
Bij introductie was het 749:Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:04:
[...]
Volgens mij was het €699. Het model daarvoor €649 en daarvoor €599
reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder
Nee, ik heb voor de 6 64GB toen € 799 betaald. De 6S werd toen € 50 duurder.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:04:
[...]
Volgens mij was het €699. Het model daarvoor €649 en daarvoor €599
De 6 16GB was toen € 699. Scheelde telkens € 100,- per opslagcapaciteit.
En de 6S werd toen per model € 50 duurder.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 07-09-2016 22:07 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb even gekeken xD we zijn wel weer een beetje het duurstePyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:54:
[...]
We moeten eigenlijk de Aziatische prijsverschillen ook weten YoY of het zo is dat Apple Europeanen haat (zeker nu) of dat ze simpelweg alles wat niet 'Murica is graag keihard uitknijpen en als pinpas zien.
Iphone 7 standaard
US -> $649 = €577,56
Canada -> $899 = €622,40
Japan -> ¥72,800 = 636.26
China -> RMB 5388 = €719,59
NL -> €769
Iemand ervaring met rebuy.nl ?
Komt op 387 euro voor een 64GB iPhone 6:
https://www.rebuy.nl/verk...one-6-64gb-zilver_9145437
Komt op 387 euro voor een 64GB iPhone 6:
https://www.rebuy.nl/verk...one-6-64gb-zilver_9145437
Haters everywhere but I don’t really care
Heb het ook gegoogled. Maar de titel van het artikel dat je aanhaalt is dan wel weer heel ironisch. Toen was het al reden voor een -toch redelijke objectieve- site als Tweakers reden om het zelfs tot onderwerp van de review te maken. Nu maken ze hem nog duurder en zou het probleem ineens weg zijn?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:06:
[...]
Bij introductie was het 749:
reviews: Apple iPhone 6s en 6s Plus: nog beter, nog duurder

Apple heeft in Japan de prijzen een aantal maanden terug al verhoogd, vergelijkbaar met wat ze nu in de UK gedaan hebben.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:54:
We moeten eigenlijk de Aziatische prijsverschillen ook weten YoY of het zo is dat Apple Europeanen haat (zeker nu) of dat ze simpelweg alles wat niet 'Murica is graag keihard uitknijpen en als pinpas zien.
Haters everywhere but I don’t really care
Toch wel tempted om eens de sprong naar ios te maken. Heb nu 2 jaar een MBP een dat bevalt best goed
Wat me tegenhoudt zijn nog steeds de lomp grote bezel en alle apps die ik gewend ben zoals automatische profielen voor locatie, tijdstip en op basis van bluetooth connectie etc.
De prijs hoef ik het niet voor te doen want de Note 7 die ik besteld had is ongeveer net zo duur maar met minder opslag.
Edit: Oei ik had het even mis. De 128gb kost 1019... damn. Dat gaat me toch echt te ver. Bijna de helft van een MBP en hij gaat dik een jaar mee.
Ook de lagere resolutie van het scherm valt me nog tegen. Logisch ook dat die iPhone in benchmarks waarbij ze apps openen vaak zo veel sneller is, hij hoeft maar 1/4e van de pixels te berekenen.
Pfff 1st world problems.
Edit: not any more. 1000+ euro is me echt teveel.
Wat me tegenhoudt zijn nog steeds de lomp grote bezel en alle apps die ik gewend ben zoals automatische profielen voor locatie, tijdstip en op basis van bluetooth connectie etc.
De prijs hoef ik het niet voor te doen want de Note 7 die ik besteld had is ongeveer net zo duur maar met minder opslag.
Edit: Oei ik had het even mis. De 128gb kost 1019... damn. Dat gaat me toch echt te ver. Bijna de helft van een MBP en hij gaat dik een jaar mee.
Ook de lagere resolutie van het scherm valt me nog tegen. Logisch ook dat die iPhone in benchmarks waarbij ze apps openen vaak zo veel sneller is, hij hoeft maar 1/4e van de pixels te berekenen.
Pfff 1st world problems.
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 07-09-2016 22:13 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat is behoorlijk schokkend.Veldmuus schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:07:
[...]
Ik heb even gekeken xD we zijn wel weer een beetje het duurste
Iphone 7 standaard
US -> $649 = €577,56
Canada -> $899 = €622,40
Japan -> ¥72,800 = 636.26
China -> RMB 5388 = €719,59
NL -> €769
€577*1,21 kom ik uit op €698. €699 zou dus de prijs moeten zijn. Laten we zeggen dat er nog 10 euro bijkomt aan allerlei geneuzel van Tim Kuijk en we hebben alsnog €60 (of ruim 10% van de exc. btw prijs) als middelvinger van Apple naar Europa.
Nou ja, na vier jaar kan ik switchen naar een nieuwe iPhone en voor 20 euro meer dan destijds krijg ik een top telefoon met dubbele opslag. Ik klaag niet.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:08:
[...]
Heb het ook gegoogled. Maar de titel van het artikel dat je aanhaalt is dan wel weer heel ironisch. Toen was het al reden voor een -toch redelijke objectieve- site als Tweakers reden om het zelfs tot onderwerp van de review te maken. Nu maken ze hem nog duurder en zou het probleem ineens weg zijn?
Natuurlijk zijn ze duur, maar ik ben ook nog nooit zo tevreden geweest met een telefoon. En de 6S was al de snelste telefoon, zelfs nu nog geen traag ronding te noemen. Als je de snelste telefoon zoekt dan kom je ook bij bijv. Samsung aan hoge bedragen, dus dat heet denk ik marktwerking ofzo.
Ik neem aan dat je 1st world problems bedoelt, tenzij je dit bericht met een hongerbuikje en modieus strontvliegje in de rand van je ogen zit te tikken?Phusebox schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:09:
Toch wel tempted om eens de sprong naar ios te maken. Heb nu 2 jaar een MBP een dat bevalt best goed
Pfff 3rd world problems.
Lastig altijd, je moet ook naar de lokale markt en de concurrentie kijken. Ook zijn er misschien nog import- en milieu/verwijderingsbijdragen van kracht in de EU waar ik niets vanaf weet. Maar dat zal geen 60 euro zijn inderdaad.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
[...]
Dat is behoorlijk schokkend.
€577*1,21 kom ik uit op €698. €699 zou dus de prijs moeten zijn. Laten we zeggen dat er nog 10 euro bijkomt aan allerlei geneuzel van Tim Kuijk en we hebben alsnog €60 (of ruim 10% van de exc. btw prijs) als middelvinger van Apple naar Europa.
Haha sorry. Ben niet helemaal wakker meer. Zie ook de prijs die ik verkeerd begrepen had.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:11:
[...]
Ik neem aan dat je 1st world problems bedoelt, tenzij je dit bericht met een hongerbuikje en modieus strontvliegje in de rand van je ogen zit te tikken?
Als je vrijdag besteld in de online apple store en kiest voor verzenden.
Verzenden ze dan op de 16e of leveren ze dan op de 16e? (ervan uitgaande dat hij beschikbaar is)
Verzenden ze dan op de 16e of leveren ze dan op de 16e? (ervan uitgaande dat hij beschikbaar is)
Jullie vergeten steeds dat in Amerika de belasting er nog bij komt hè! Per staat is dat wel weer verschillend
The Verge heeft zojuist een hands-on video van de nieuwe iPhone 7 online gezet.
De taptic engine in de home button vindt de journalist alles behalve prettig/fijn (awful zijn z'n eigen woorden)....
mmmm (doubts)
De taptic engine in de home button vindt de journalist alles behalve prettig/fijn (awful zijn z'n eigen woorden)....
mmmm (doubts)
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 07-09-2016 22:18 ]
Kunnen we ook via de app bij een store (Amsterdam) reserveren ?
Weet nog dat ze voor de 6 een speciale webpage hadden, maar niet mogelijk was via de app.
Weet nog dat ze voor de 6 een speciale webpage hadden, maar niet mogelijk was via de app.
Draadloze Airpods... hoe krijgen ze het verzonnen. Die dingen ben je binnen een dag kwijt...
Dat vergeten we niet. Wij rekenen daarom de hoogste mogelijke die we kennen: de onze. En zelfs dan zit er nog een gat van minimaal 10%SpeedfreakR schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:15:
Jullie vergeten steeds dat in Amerika de belasting er nog bij komt hè! Per staat is dat wel weer verschillend
Alsof Apple zijn klanten op die manier zou naaien. Als dat ooit uitlekt dan kost het meer aan niet-verkochte producten.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:10:
[...]
Dat is behoorlijk schokkend.
Zijn ze hier duur? Ja. Kopen mensen het toch wel? Ja, al dan niet met verkapte lening via hun provider. "Kost me maar 6 tientjes per maand." (En een notering bij het bkr)
Men vergeet ook wel eens dat door onze hoge belastingen wij overal strak asfalt hebben, bruggen en viaducten etc. In de USA pleurt alles uit elkaar van armoe omdat de overheid nauwelijks geld binnenkrijgt.
#team_UTC+1
En zie daar het verdienmodel. MuhahahahahaVeritas schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:17:
Draadloze Airpods... hoe krijgen ze het verzonnen. Die dingen ben je binnen een dag kwijt...
Ik ben ook wel in de verleiding gekomen eerlijk gezegd. Mooi toestel om t zien (Jet BlackPhusebox schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:09:
Pfff 1st world problems.
Na uitstapjes naar Android en WP zou dit wel weer eens een iPhone kunnen gaan worden.
Ik heb nog 24 uur om na te denken voor ik ga pre-orderen
Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:18:
[...]
En zie daar het verdienmodel. Muhahahahaha
[ Voor 5% gewijzigd door Veritas op 07-09-2016 22:20 ]
De straten en parkeermogelijkheden zijn daar anders beter als hier. Maar goed... offtopic.Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:18:
[...]
Alsof Apple zijn klanten op die manier zou naaien. Als dat ooit uitlekt dan kost het meer aan niet-verkochte producten.
Zijn ze hier duur? Ja. Kopen mensen het toch wel? Ja, al dan niet met verkapte lening via hun provider. "Kost me maar 6 tientjes per maand." (En een notering bij het bkr)
Men vergeet ook wel eens dat door onze hoge belastingen wij overal strak asfalt hebben, bruggen en viaducten etc. In de USA pleurt alles uit elkaar van armoe omdat de overheid nauwelijks geld binnenkrijgt.
Europa is gewoon altijd duurder geweest. Toen de prijzen 1 op 1 waren stond de dollar wel op 1.40 of 1.50
Ik vind de jet black wel mooi, maar toen Phil zei komt vanaf 128GB ben ik gestopt.. Apple care is blijkbaar ook 150 euro.. en je zit over de 1000 euro voor een telefoon.... met zoveel cloud oplossing was 32GB prima geweest. Ik begrijp dat het een nieuwe kleur is met een andere bewerkingsniveau maar dan nog....
Ik blijf lekker bij de 6. Trek hem wel jaartje door... snel zat.. en morgen krijg ik een nieuwe wegens apple care+.
Het is wel tijdje geleden dat ik onder de indruk was, apple watch 2 wordt interessant nu er GPS in zit.
Ik blijf lekker bij de 6. Trek hem wel jaartje door... snel zat.. en morgen krijg ik een nieuwe wegens apple care+.
Het is wel tijdje geleden dat ik onder de indruk was, apple watch 2 wordt interessant nu er GPS in zit.
Ik teken nergens meer voor
Zie je mij ergens zeuren om de BTW?Ethirty schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:18:
[...]
Alsof Apple zijn klanten op die manier zou naaien. Als dat ooit uitlekt dan kost het meer aan niet-verkochte producten.
En het is wel heel naiëf na afgelopen week (13 miljard aan belasting ontwijken, waarmee we die bruggen etc moeten betalen) om te denken dat Apple nooit iets immoreels zou doen.
Trouwens, als je er over nadenkt zou de iPhone hier juist goedkoper moeten zijn doordat wij veel minder (softwarematige, maar toch) functionaliteit krijgen. Even een paar voorbeelden:
-Geen Transit
-Geen Apple Pay
-Geen Apple News
-Een lange lijst met andere zaken, zie http://www.apple.com/ios/feature-availability/
[ Voor 16% gewijzigd door Pyrone89 op 07-09-2016 22:23 ]
Verwijderd
Dan zouden ze er eerder geen case bij geven en zouden ze die dingen €80 moeten maken.Pyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:18:
[...]
En zie daar het verdienmodel. Muhahahahaha
Als ik een oortje zou verliezen van €179 van dus omgerekend €79.50 per oordopje zou ik niet zomaar een nieuwe kopen..
Ook jammer dat je niet een linkse of rechtse kan aanschaffen, wat wel handig zal zijn voor mensen die ze dus gaan verliezen.
Ook met een case gaat dat toch mis. Je gaat die oordopjes ongetwijfeld verliezen tijdens het fietsen, lopen of whatever. En in het donker vind je ze heus niet terug. Kun je ze wel altijd braaf in de case stoppen als je thuis bent, maar heeft dan alsnog geen zin.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:21:
[...]
Dan zouden ze er eerder geen case bij geven en zouden ze die dingen €80 moeten maken.
Als ik een oortje zou verliezen van €179 van dus omgerekend €79.50 per oordopje zou ik niet zomaar een nieuwe kopen..
Ook jammer dat je niet een linkse of rechtse kan aanschaffen, wat wel handig zal zijn voor mensen die ze dus gaan verliezen.
Ik hoor hem geen awful zeggen? Hij heeft het over neat en cool.Geert1976 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:16:
The Verge heeft zojuist een hands-on video van de nieuwe iPhone 7 online gezet.
mmmm (doubts)
#team_UTC+1
Leuk die cloud onzin maar laatst zat ik dus met iemand te praten. Oh wacht ik heb een filmpje... sync sync sync wacht wacht wacht.Quakie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:20:
Ik vind de jet black wel mooi, maar toen Phil zei komt vanaf 128GB ben ik gestopt.. Apple care is blijkbaar ook 150 euro.. en je zit over de 1000 euro voor een telefoon.... met zoveel cloud oplossing was 32GB prima geweest. Ik begrijp dat het een nieuwe kleur is met een andere bewerkingsniveau maar dan nog....
In het buitenland oh ik heb geen internet dus ik kan je die foto niet laten zien.
Nee daar pas ik voor. En 32 gb heb je in 3 maanden vol.
Niet direct nee, maar je blijft alsmaar over 28% hebben, terwijl 21 procentpunt daarvan de btw isPyrone89 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 22:20:
[...]
Zie je mij ergens zeuren om de BTW?
En het is wel heel naiëf na afgelopen week (13 miljard aan belasting ontwijken, waarmee we die bruggen etc moeten betalen) om te denken dat Apple nooit iets immoreels zou doen.
#team_UTC+1
Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.