[Keynote] 'See you on the 7th' 7 september 2016 19:00

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RumVIaAt8MWWFdXYaMcyMgAG/full.jpg

See you on the 7th

Woensdag 7 september 2016 om 19:00 organiseert Apple een media-evenement. Het evenement vindt plaats in het Bill Graham Civic Auditorium in San Francisco. Vanaf die datum en dat tijdstip is het evenement live te bekijken op deze speciale website van Apple. Het event alvast toevoegen aan je kalander doe je met deze link.
.
Wat gaat er gebeuren?
Het blijft natuurlijk gissen wat er exact aangekondigd gaat worden, maar er zijn wel een aantal sterke geruchten met wat er komen gaat. Een opsomming:
.
Vrijwel zeker
iPhone 7: Vrijwel zeker is dat Apple een nieuwe iPhone aankondigt. Hoe deze precies gaat heten is nog onduidelijk. Het design zal grotendeels het zelfde zijn, de plus modellen bevatten een dubbele camera en waarschijnlijk is de telefoon waterdicht en is de koptelefoon aansluiting verdwenen. Uiteraard zal de processor en het ram geheugen een upgrade krijgen.

iOS 10: Sinds Juni is het mogelijk voor developers en geselecteerde publieke groep om iOS 10 te testen. Met een tal van vernieuwingen in Berichten, Notificatiecenter, Foto's en widgets is dit OS de opvolger van iOS 9. Vrijwel zeker zal Apple deze dag de GM versie uitbrengen en rond de release datum van de iPhone 7, ook de definitieve versie van iOS 10.
.
Twijfelachtig
Apple Watch v2: De huidige generatie en tevens eerste versie van de Apple Watch is rond die datum alweer 2 jaar geleden aangekondigd. Enkele bronnen hebben een grote batterij getoond, en men spreekt over een GPS chip die in het horloge komt en dat de Watch iets minder dik zal zijn.

MacBook Pro: De MacBook pro heeft al een aantal jaar hetzelfde design, met de komst van de retina versies is de MacBook wel iets dunner geworden, maar veel is er qua uiterlijk niet veranderd. De laatste maanden gaat het gerucht sterk dat er een lichte vorm van redesign plaats vindt, en de MacBook een OLED strip krijgt boven het toetsen met functietoetsen welke zich aanpassen aan de software welke op dat moment gebruikt.

[ Voor 238% gewijzigd door robbinonline op 30-08-2016 12:41 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:04
Heb er weer zin in. Het is bijna zeker dat de iPhone 7 Plus er zo uit gaat zien. De Spigen cases voor de iPhone 7 / 7 Plus staan al op Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 08:38

zwik

randomized

Ik vermoed dat iOS 10 ook wel aangekondigd zal worden met een release datum :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit kreeg ik gisteren in mijn mailbox:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jFxjO5m.png

Het 'vreemde' is dat het een duits bedrijf is, maar wel de tijd noemt van Cupertino. Persoonlijk verwacht ik dat ze aangeven dat ze gaan samenwerken/worden overgenomen door Apple. Het zijn de 'perfecte' oordopjes die je bij een iPhone kan gebruiken. Het zijn technische hoogstandjes, hetgeen redelijk bij Apple past. Apple zet de laatste tijden ook in op verzamelen van biometrische gegevens, iets wat de oordopjes kunnen. En daarnaast heb je nog het gerucht dat Apple de koptelefoon aansluiting wilt laten vervallen, dus bluetooth oordopjes passen wel in dat straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:00

swv

Eppo © schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:54:

[afbeelding]

Het 'vreemde' is dat het een duits bedrijf is, maar wel de tijd noemt van Cupertino. Persoonlijk verwacht ik dat ze aangeven dat ze gaan samenwerken/worden overgenomen door Apple. Het zijn de 'perfecte' oordopjes die je bij een iPhone kan gebruiken. Het zijn technische hoogstandjes, hetgeen redelijk bij Apple past. Apple zet de laatste tijden ook in op verzamelen van biometrische gegevens, iets wat de oordopjes kunnen. En daarnaast heb je nog het gerucht dat Apple de koptelefoon aansluiting wilt laten vervallen, dus bluetooth oordopjes passen wel in dat straatje.
Interessante informatie! Stel dat het waar is, dan is het wel vreemd om vooruit te lopen op de keynote? Want hoe presenteer je dan een product met een nog niet officieel bestaand product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het kan zijn dat Bragi alleen maar aankondigt dat ze gaan samenwerken met Apple en dat Apple 2 dagen later aankondigt dat de Bragi oordopjes standaard bij de (luxere) iPhones gaat leveren. Het is natuurlijk maar een wilde gok, maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gezellig altijd dit soort topics.

Ik heb net een Note 7 besteld omdat ik eigenlijk alleen maar tegenvallers verwacht op het iPhone vlak.

Toch ga ik weer kijken :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Eppo © schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:54:

[afbeelding]

Zal wel zo'n deal zijn van: "Als je nu de iPhone 7 of 7 Plus koopt krijg je 50% korting op Bragi Bluetooth oortjes."

https://9to5mac.com/2016/...ss-headphones-on-the-way/

[ Voor 8% gewijzigd door mprkooij op 30-08-2016 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:48:
Gezellig altijd dit soort topics.

Ik heb net een Note 7 besteld omdat ik eigenlijk alleen maar tegenvallers verwacht op het iPhone vlak.

Toch ga ik weer kijken :)
Ahh vandaar dat je dit jaar geen topic bent gestart ;)

Interessante move, ben er stil van. Jij over op Android :D Kan me een opmerking herinneren dat je al eens eerder een Android hebt gehad en toen weer snel terug naar iOS ging. Goed tijden zijn veranderd natuurlijk.

Maar ik deel wel jouw mening dat er we weinig spectaculaire dingen hoeven te verwachten over de iPhone 7. In het iPhone 6s ervaringen topic heb ik onlangs nog een hele post gewijd aan het feit dat ik eigenlijk tevreden ben met mijn 6s Plus, en niet in zie waarom ik eigenlijk nog een upgrade zou maken. Snelheid is het probleem niet meer, batterijduur ook niet, scherm is ook dikke prima. In het achterhoofd houdende dat er nog wel technologische innovaties welkom zijn maar de concurrentie ook geen baanbrekende producten heeft.

Maarrr die Galaxy 7 serie is wel echt :9~ Zelf heb ik ook kort overwogen eens te kijken naar een Note 7 dit jaar. Vooral dat display is echt waanzinnig. Gebaseerd op dat ik alleen de S7 Edge in mijn handen heb gehad. Maarja, toen ging ik relativeren, en hoewel ik het idee snap van dat je ook wel eens toe bent aan iets anders voor de vernieuwing (ga ik van uit in jouw geval), denk ik dan 'ja wat kan zo een Note 7 nou meer dan een iPhone?' Kijkende naar wat ik dagelijks met mijn iPhone doe dan he. Daar komt bij dat ik nou al zoveel apps heb gekocht of gespaard dat een overstap eigenlijk helemaal niet gunstig is voor mij.

Dus kort gezegd en ontopic: Apple verras ons nou eens :Y

Trouwens, ik ben ik het bezit van een Huawei P8 Lite als tweede telefoon en ik heb momenteel een Huawei P9 in doos voor mij liggen om te verkopen. Ik heb van de week toegehapt op die 50% kortingsactie van T-Mobile op geselecteerde toestellen deze weken. Mijn handen jeuken om het toestel uit te proberen maar dat is dan een slechte economische zet :P

Edit: Oh en je Apple Watch dan..?

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 30-08-2016 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Ahh vandaar dat je dit jaar geen topic bent gestart ;)

Interessante move, ben er stil van. Jij over op Android :D Kan me een opmerking herinneren dat je al eens eerder een Android hebt gehad en toen weer snel terug naar iOS ging. Goed tijden zijn veranderd natuurlijk.

Maar ik deel wel jouw mening dat er we weinig spectaculaire dingen hoeven te verwachten over de iPhone 7. In het iPhone 6s ervaringen topic heb ik onlangs nog een hele post gewijd aan het feit dat ik eigenlijk tevreden ben met mijn 6s Plus, en niet in zie waarom ik eigenlijk nog een upgrade zou maken. Snelheid is het probleem niet meer, batterijduur ook niet, scherm is ook dikke prima. In het achterhoofd houdende dat er nog wel technologische innovaties welkom zijn maar de concurrentie ook geen baanbrekende producten heeft.

Maarrr die Galaxy 7 serie is wel echt :9~ Zelf heb ik ook kort overwogen eens te kijken naar een Note 7 dit jaar. Vooral dat display is echt waanzinnig. Gebaseerd op dat ik alleen de S7 Edge in mijn handen heb gehad. Maarja, toen ging ik relativeren, en hoewel ik het idee snap van dat je ook wel eens toe bent aan iets anders voor de vernieuwing (ga ik van uit in jouw geval), denk ik dan 'ja wat kan zo een Note 7 nou meer dan een iPhone?' Kijkende naar wat ik dagelijks met mijn iPhone doe dan he. Daar komt bij dat ik nou al zoveel apps heb gekocht of gespaard dat een overstap eigenlijk helemaal niet gunstig is voor mij.

Dus kort gezegd en ontopic: Apple verras ons nou eens :Y

Trouwens, ik ben ik het bezit van een Huawei P8 Lite als tweede telefoon en ik heb momenteel een Huawei P9 in doos voor mij liggen om te verkopen. Ik heb van de week toegehapt op die 50% kortingsactie van T-Mobile op geselecteerde toestellen deze weken. Mijn handen jeuken om het toestel uit te proberen maar dat is dan een slechte economische zet :P

Edit: Oh en je Apple Watch dan..?
Nou dat eerste was ik toevallig vandaag van plan maar de Topic starter is me voor.

Verder draag ik Apple nog steeds een warm hart toe (ik gebruikte al macs toen de iPod nog uitgevonden moest worden) maar ik merk dat de liefde voor de iPhone een beetje over is.

Het is mijn inziens nog steeds een van de beste Smartphones op de markt maar niet meer de beste. Dat hadden ze met de iPhone 7 weer op moeten pakken maar ze kiezen voor de makkelijke aanpak, een verkeerde als je het mij vraagt, zeker als je dat afzet tegen de dalende verkopen.

Ik vind het persoonlijk vreemd dat Samsung dergelijke prachtige schermen in hun toestellen (note7/S7) stopt en Apple pas in 2017 met een antwoord daarop komt. De techniek is voorhande denk ik dan, gebruik het dan ook.

Maar goed ik heb idd al eens eerder (Twee keer zelfs) een Android toestel gehad en toen kwam ik gillend terug, Android is inmiddels (eindelijk ;) ) ook volwassen geworden en de apps op dat platform doen niet meer onder voor de iOS versies (dat deden ze lange tijd wel). Ik heb daarom eens bekeken welke van mijn apps beschikbaar waren voor Android en dat viel reuze mee, zeker 85% is beschikbaar dus dat maakt de overstap eenvoudig.

De watch ligt netjes in zijn doosje in de kast, ik heb inmiddels een weekje een Moto 360 V2 46mm.
Heerlijk ding en dat horloge ga ik dan ook gebruiken op Android.

Maar goed ik verkoop alleen mijn iPHone. Watch enz blijft gewoon lekker hier, mocht ik ook deze keer gillend gek terug komen dan hoef ik alleen een iPhone 7 te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 22:00

Quakie

quakelen

Ik heb het eerlijk gezegd ook. Tuurlijk ga ik ervoor zitten, maar als het klopt wat ik tot nu toe gezien heb, dan trek ik mijn knip niet open.

Enige wat mij positief verbaasd heeft de laatste 2 jaren is de MacBook en ik hoop dus dat het ze weer lukt met de pro serie...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb ook de laatste jaren eerder het idee dat Apple keuzes maakt om mensen hun premium modellen te kiezen in plaats van de iPhone reeks als geheel naar een hoger niveau te krijgen.

Voordat de 6 serie kwam was een nieuwe iPhone gewoon 1 ding. Je kon kiezen zwart of wit en hoeveel opslag je nodig had, en dat was het dan. Met de introductie van de 6 serie is er natuurlijk een hoop keus bij gekomen. Zo heb je meer keus wat betreft kleuren, maar kwalijker vind ik dat sommige features behouden blijven voor het plus model.
En met het SE model is het allemaal nog ingewikkelder geworden, want in plaats van gewoon de 6S kleiner maken is dit model een rare mix tussen oud en nieuw geworden.

En als de geruchten waar zijn wordt dit alleen nog maar erger, en gaat het plus model nog veel verder uitlopen op de andere modellen. Als Apple echt alleen het plus model de nieuwe camera gaat geven zullen veel mensen daar toch problemen mee hebben.

Het punt wat ik wil maken is dat keus voor een lange tijd in iPhone land niet ging over specs. Je kocht of de nieuwe, of het model van het jaar ervoor, en verder hoefde je alleen nog de kleur en opslag te kiezen.
Nu wordt het steeds meer een gedoe om een iPhone model uit te kiezen. Je kunt niet simpelweg je bouwjaar, schermgrofte kiezen en kleur kiezen, maar moet je je nu ook druk gaan maken over welke specs erin zitten.

Zo mist de SE een aantal zaken die de 6S weer wel heeft, en heeft de 6S Plus ook extra's tov van de 6S. Kortom het begint behoorlijk een gedoe te worden.

Ik had gehoopt dat Apple weer terug ging naar hun beproefde methode en keus puur cosmetisch houden. Dus gewoon een 4" 4,7" en 5,5" model iPhone 7 die alleen in schermgrote en kleur verschillen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 17:26
Eens met hierboven. Kan niet begrijpen waarom de iPhone 7 Plus een dubbele camera krijgt en de 7 niet. Ik wil helemaal niet zo'n groot model, maar wel zo'n camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:34
Ik vrees dat het weinig vernieuwends biedt. Ik oriënteer me ook maar op de nieuwe Nexus modellen die eraan komen. Een 6s plus met korting is anders ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:33
Robehr schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:23:
Ik vrees dat het weinig vernieuwends biedt. Ik oriënteer me ook maar op de nieuwe Nexus modellen die eraan komen. Een 6s plus met korting is anders ook een optie.
Dit geldt toch praktisch ieder jaar ten opzichte van het voorgaande jaar. De verschillen zijn subtiel tenzij je een toestel hebt van 2 generaties of ouder. De komende 7 zal voor de 4, 5, 5s en 6 gebruikers een degelijke update zijn. Voor de 6S gebruikers daarentegen een jaartje om over te slaan.

Ik heb zelf nu een 5, dus voor mij is de 7 een serieuze upgrade met heel veel verbeteringen.

Trouwens over Samsung gesproken, eerlijk is eerlijk de huidige 7 lijn ziet er top uit, ik denk dat ze in Cupertino zeker zijn geschrokken. Echter de software geeft me al de nodige buikpijn. Je krijgt er een hoop dubbelingen bij in software, update beleid vaag en de service als er iets met je toestel mis is, is ook niet te vergelijken. We sturen hem voor je op naar Dynafix zeg maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Dit geldt toch praktisch ieder jaar ten opzichte van het voorgaande jaar. De verschillen zijn subtiel tenzij je een toestel hebt van 2 generaties of ouder. De komende 7 zal voor de 4, 5, 5s en 6 gebruikers een degelijke update zijn. Voor de 6S gebruikers daarentegen een jaartje om over te slaan.
Nou daar ligt het probleem juist, het was altijd het ene jaar een optische vernieuwing het andere jaar een innerlijke.

Dat maakt updaten voor de echte fans elk jaar rendabel en voor de normale gebruiker elke 2 jaar.

Nu gaan ze echter voor het derde jaar met een iPhone model doen en de binnenkant nog eens(matig) upgraden.

Dat maakt upgraden vanaf de 6 en 6s voor vele overbodig en daarmee krijgen de mensen welke hun toestel hebben met een abonnement het lastig. Die gebruikers zijn immers gewend elke verlenging een echt nieuw toestel te krijgen. Dat soort mensen zouden wel eens rond kunnen gaan kijken of kopen helemaal niets en gaan met sim-only verder.

Upgraden van de 5s is natuurlijk weer wel interessant maar voor die gebruikers is de SE juist op de markt.

Gebruikers met een 5 (zoals jij) of lager zijn hierin eigenlijk niet interessant. Die kunnen elk toestel uit de huidige lineup kiezen en er goed op vooruit gaan.

Edit: Samsung heeft hele grote sprongen gemaakt de laatste jaren, dingen als de lelijke Samsung software zijn wel van tafel, is tegenwoordig allemaal best clean en simpel. Verder kan ook het Dynafix verhaal van tafel. Samsung heeft tegenwoordig premium repair points waar de meeste reparaties gelijk worden uitgevoerd, afgekeken van de Apple Genius bar dat heus maar het is voor de consument fijn en daar gaat het uiteindelijk om.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 30-08-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Toch wel een keer fijn als je je geld in je zakken mag bewaren. Ik kocht de 3gs, de 4s en toen de 5 en als laatste de 6 bij uitkomst. Nu haak ik toch af. Geld is er wel, maar zo weinig verschil vind ik de 6 nog goed genoeg.

Maar wie weet hebben ze voor de iPhone 7 toch nog iets speciaals waardoor mijn handen weer gaan jeuken om de CC te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
grappig om te zien dat:
  • Sommige tweakers beslissen op basis van geruchten of ze een toestel willen hebben. Best uitzonderlijk.
  • Sommige tweakers zijn er van overtuigd dat de hele wereld 2-jarige telefoonabonnmenten kent. Dat is natuurlijk heel gangbaar in de benelux, maar in genoeg belangrijke markten voor Apple zijn andere overeenkomsten meer dominant. Zoals bijvoorbeeld 3-jarige contracten of de mogelijkheid om elk jaar je toestel te upgraden los van je abonnement. De "logica" van de twee-jaarlijkse visuele update / interne update gaat helemaal niet altijd op.
Ik ben benieuwd wat er gepresenteerd wordt (al zijn de geruchten vrij hardnekkig). Daarna kijk ik wel of het interessant genoeg is om mijn 6s te verkopen en een nieuwe te halen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SirLenncelot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:26:
grappig om te zien dat:
  • Sommige tweakers beslissen op basis van geruchten of ze een toestel willen hebben. Best uitzonderlijk.
  • Sommige tweakers zijn er van overtuigd dat de hele wereld 2-jarige telefoonabonnmenten kent. Dat is natuurlijk heel gangbaar in de benelux, maar in genoeg belangrijke markten voor Apple zijn andere overeenkomsten meer dominant. Zoals bijvoorbeeld 3-jarige contracten of de mogelijkheid om elk jaar je toestel te upgraden los van je abonnement. De "logica" van de twee-jaarlijkse visuele update / interne update gaat helemaal niet altijd op.
Ik ben benieuwd wat er gepresenteerd wordt (al zijn de geruchten vrij hardnekkig). Daarna kijk ik wel of het interessant genoeg is om mijn 6s te verkopen en een nieuwe te halen.
Nou een gerucht ga ik niet achteraan lopen maar er zijn er nu zoveel. Je moet wel heel goed gelovig zijn als je volgende week een wonder verwacht, alles ligt al op tafel.

Verder kennen in ieder geval Europa, de VS en China het twee jarige plan. Drie grote belangrijke markten voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:34
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Nou daar ligt het probleem juist, het was altijd het ene jaar een optische vernieuwing het andere jaar een innerlijke.

Dat maakt updaten voor de echte fans elk jaar rendabel en voor de normale gebruiker elke 2 jaar.

Nu gaan ze echter voor het derde jaar met een iPhone model doen en de binnenkant nog eens(matig) upgraden.

Dat maakt upgraden vanaf de 6 en 6s voor vele overbodig en daarmee krijgen de mensen welke hun toestel hebben met een abonnement het lastig. Die gebruikers zijn immers gewend elke verlenging een echt nieuw toestel te krijgen. Dat soort mensen zouden wel eens rond kunnen gaan kijken of kopen helemaal niets en gaan met sim-only verder.

Upgraden van de 5s is natuurlijk weer wel interessant maar voor die gebruikers is de SE juist op de markt.

Gebruikers met een 5 (zoals jij) of lager zijn hierin eigenlijk niet interessant. Die kunnen elk toestel uit de huidige lineup kiezen en er goed op vooruit gaan.

Edit: Samsung heeft hele grote sprongen gemaakt de laatste jaren, dingen als de lelijke Samsung software zijn wel van tafel, is tegenwoordig allemaal best clean en simpel. Verder kan ook het Dynafix verhaal van tafel. Samsung heeft tegenwoordig premium repair points waar de meeste reparaties gelijk worden uitgevoerd, afgekeken van de Apple Genius bar dat heus maar het is voor de consument fijn en daar gaat het uiteindelijk om.
Precies dit. Waarom zou ik mijn 6 inruilen voor exact hetzelfde model met een betere camera en processor? Van de 4 naar 5 en van 5 naar 6 was er een enorme vooruitgang qua scherm. Dat mis ik nu. Ik wil nu weleens een 5-5.3inch telefoon. De markt wordt overspoeld maar de iPhone 7 wordt een soort Sony xperia compact. Gewoon teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:45
Ik ben ook zo benieuwd deze keer, zoveel geruchten dat het design amper tot niet gaat veranderen omdat volgend jaar de iPhone ook 10 jaar oud is.. Waar ik ook van baal is dat de plus versies tegenwoordig meer functionaliteit hebben qua hardware en software, als je écht alles wilt hebben ben je dus al geneigd voor de plus te gaan maar ben na 2 jaar iphone 6 en 6s plus toch wel weer toe aan een nieuw design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:13
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Mijn ervaring met Samsung is toch dat het meestal na een maand of 6-7 begint mis te lopen met die software. Dan worden die dingen ineens enorme krengen.

Trouwens die 7-serie van Samsung is blijkbaar trager dan de iPhone 6s .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik bestel sowieso de nieuwe 7+ 64gb. Hoop alleen dat er wel wat meer nieuwe functies komen op het gebied van Carplay met iOS10 / iPhone 7.

Heb nu een muntgave 6+ 64gb en die gaat lekker naar V&A :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Je bedoelt zeker de 128GB versie. 64GB zal er niet zijn volgens de geruchten. Mijn onderbuik zegt dat ook als we kijken naar de iPad Pro's. We zullen zien.

Dat die Galaxy's trager zijn dan iPhone's, en dan doel jij zwasie neem ik aan op die benchmarkfilmpjes over het opstarten van apps enzo, komt naar mijn mening door het feit dat iPhone's onwijs snel flashgeheugen hebben omdat dat geheugen wordt aangestuurd door een controller die je ook min of meer terug vindt bij de SSD's van de MacBooks. https://nl.hardware.info/...neller-nvme-flashgeheugen. Ik heb alleen geen bron van deze bewering, maar aangezien de rest van de specs van een S7 en 6s overeen komen, lijkt mij de snellere opslag de beste verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik lees hierboven een hoop positieve dingen over Samsung, maar ik ben het met zwasie eens dat de telefoons van samsung na een maand of negen niet meer zo fijn zijn. Ik heb de Samsung galaxy s2, s3, s4 gehad en momenteel heb ik de S6. Mijn S6 is 9 maanden oud en ik mag blij zijn als de accu het tot een uur of 7 in de avond vol houdt. Als ik een dag weg ga, neem ik voor de zekerheid een extra powerbank mee. Daarnaast reageert de software niet meer zo snel als in het begin en worden apps soms zomaar afgesloten. Ik vind dit wel heel kwalijk na 9 maanden.

Dat is dan ook de reden dat ik overweeg over te stappen op een iPhone. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel heb met iPhones, maar ik wil gewoon een telefoon die langer dan een jaar normaal werkt. En volgens mij is dat bij Apple beter geregeld dan bij Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Laatst online: 19:53
Budgetwise heb ik besloten dat ik de iPhone 7 oversla. Ik heb nu een iPhone 6S Plus en als ik mooie kiekjes wil maken doe ik dat met de beestachtig goede camera van de Samsung Galaxy S7 Edge. Ik richt mij dit jaar liever op een nieuwe MacBook Pro. Ik merk dat 128GB SSD niet de beste keus was. Plus het ding is vier jaar oud en binnenkort verloopt Apple Care op de MacBook. Ik wil het risico niet lopen dat er iets stuk gaat en heb om die reden liever een nieuwe MacBook Pro, als die uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:43
Teletekst schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:54:
...Mijn S6 is 9 maanden oud en ik mag blij zijn als de accu het tot een uur of 7 in de avond vol houdt. Als ik een dag weg ga, neem ik voor de zekerheid een extra pokerbank mee. ...
Dat doen de iPhones ook niet beter. Afgelopen weekend met mijn vriendin bij de Apple store geweest vanwege accu problemen(viel spontaan uit, percentages fluctueerden enorm) van haar iPhone 6. Nu een amper anderhalf jaar oud apparaat had volgens de "apple genius" al een versleten accu. 500+ cycles met een 68% battery health, binnen 1,5 jaar. Lekker dan, mag je €79 euro aftikken voor accu plus installatie. Maar dat gaan we niet doen, een batterij vervangen kan ik zelf ook. Nu nog kiezen of ik een 30 euro kostend iFixit setje koop, of ik toch de gok neem en een eBay setje neem van €10 euro.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Zoals ik het lees gaat het vooral om hoe geweldig de hardware is die Samsung levert. Ik wil voor de verandering wel eens een Note 7 of S7 Edge met iOS zegmaar. En als ik de geruchten (en een patent?) moet geloven gaat Apple ook die kant op in 2017/2018. Laat maar komen hoor wat mij betreft. Een verder geintegreerd display die tevens de homeknop vervangt. Jammie :Y)

Wat ik zo mooi vind aan het Edge ontwerp is dat het display, naast dat het prachtige kleuren tovert, uit de telefoon spat. Ga maar na hoeveel lagen glas e.d. een smartphone een paar jaar terug had. Dat in combinatie met geen bezels aan de zijkant waardoor je niet het gevoel hebt dat je inlevert op schermruimte, maar er een merkbaar smallere telefoon voor terug krijgt. Ja ik was bij de introductie eerst skeptisch over Edge, maar nu zie ik het helemaal zitten. Overigens moet het wel functioneel zijn en niet storend. Maar zoals ik het even heb mogen ervaren stoort de gebogen rand niet.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 30-08-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
MenN schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Dat doen de iPhones ook niet beter. Afgelopen weekend met mijn vriendin bij de Apple store geweest vanwege accu problemen(viel spontaan uit, percentages fluctueerden enorm) van haar iPhone 6. Nu een amper anderhalf jaar oud apparaat had volgens de "apple genius" al een versleten accu. 500+ cycles met een 68% battery health, binnen 1,5 jaar. Lekker dan, mag je €79 euro aftikken voor accu plus installatie. Maar dat gaan we niet doen, een batterij vervangen kan ik zelf ook. Nu nog kiezen of ik een 30 euro kostend iFixit setje koop, of ik toch de gok neem en een eBay setje neem van €10 euro.
Oh....ik dacht dat dat nou juist zo goed geregeld was bij Apple. :D
Goh, nu weet ik helemaal niet wat ik moet kopen. Ik wacht het wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Kijk er al een tijdje naar uit, mijn 6 is echt aan vervanging toe.
Zeker de batterij maar die doet echt absurde dingen :+

Mochten de geruchten waar zijn dat de 3,5mm jack verdwijnt dan zal het wel minder zijn.. Gebruik het toch nog redelijk en een waterdichte telefoon hoeft van mij nou weer niet.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Teletekst schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:09:
[...]

Oh....ik dacht dat dat nou juist zo goed geregeld was bij Apple. :D
Goh, nu weet ik helemaal niet wat ik moet kopen. Ik wacht het wel even af.
De iPhone 4 van mijn vader, iPhone 5 van mijn moeder, 5s van mijn vriendin en 6s (ong 10 maanden) van mijzelf vertonen helemaal geen kuren met de accu.... het model van mijn pa is inmiddels wel echt traag in de bediening, maar alles daarna is nog prima bruikbaar. Realiseer je dan dat de iPhone 5 uitkwam ten tijde van de Samsung S3 of 4.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:06:
Zoals ik het lees gaat het vooral om hoe geweldig de hardware is die Samsung levert. Ik wil voor de verandering wel eens een Note 7 of S7 Edge met iOS zegmaar. En als ik de geruchten (en een patent?) moet geloven gaat Apple ook die kant op in 2017/2018. Laat maar komen hoor wat mij betreft. Een verder geintegreerd display die tevens de homeknop vervangt. Jammie :Y)

Wat ik zo mooi vind aan het Edge ontwerp is dat het display, naast dat het prachtige kleuren tovert, uit de telefoon spat. Ga maar na hoeveel lagen glas e.d. een smartphone een paar jaar terug had. Dat in combinatie met geen bezels aan de zijkant waardoor je niet het gevoel hebt dat je inlevert op schermruimte, maar er een merkbaar smallere telefoon voor terug krijgt. Ja ik was bij de introductie eerst skeptisch over Edge, maar nu zie ik het helemaal zitten. Overigens moet het wel functioneel zijn en niet storend. Maar zoals ik het even heb mogen ervaren stoort de gebogen rand niet.
Nou dat vind ik zo mooi aan de Note 7.
Je hebt echt een schermpje in je handen omdat je door de edge randen (subtieler dan op de s7) geen bezels meer ziet.

Eigenlijk wil iK idd net zoals jij al aangeeft de Note 7 maar dan met iOS. En dat kan al want Samsung maakt ze ook, Apple wil ons echter nog een keer geld uit de zak kloppen voor ze in 2017 er alsnog mee komen en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik heb jarenlang iPhone's gehad, tot aan de 6S die ik afgelopen april heb verkocht....Overstap gemaakt naar een Samsung S7, toen een HTC10 geprobeerd om vervolgens de OnePlus3 te kopen en uiteindelijk weer een Samsung S7.
Nu ruim 3 maanden later weer terug naar een iPhone. En ik kan je vertellen; Het voelt weer als thuiskomen met een iPhone in je handen.
Android is het gewoon niet voor mij, te omslachtig. Alles behalve de eenvoud van iOS.
Heb ook op mijn werk op Schiphol diverse malen de Samsung Note 7 mogen ''testen/uitproberen'', hier kreeg ik hetzelfde gevoel bij als mijn Samsung S7, onwijs mooi toestel met handige features maar een waardeloze besturing.

Qua hardware was de Samsung S7 echt onwijs mooi, maar qua besturingsssysteem echt 3x niks. Heel veel zaken zijn gewoonweg zeer onlogisch in Android (6.0.1).
Dus ik zat met een prachtig toestel met een werkelijk waar subliem display en een besturingssysteem van 3x niks (=Samsung S7).
Een voorbeeldje is zodra in het Instellingen menu dook, zag je gewoon de traagheid op je scherm.
En dat voor een flagship 2016 device vind ik persoonlijk niet echt kunnen.
Tevens ben je bij veel Android devices sowieso eerst een tijd bezig met diverse apps en instellingen om enigzins een fatsoenlijke batterij duur voor elkaar te krijgen

Nu weer terug bij iPhone dus. Het mag wel saai zijn, maar het werkt gewoon vrijwel altijd, vrijwel constant goede batterij/standby en het OS voelt natuurlijker dan Android (6.0.1).
maar nogmaals, dit is mijn visie....ymmv!

Ik kijk uit naar de KeyNote van volgende week, ook al is het redelijk zeker dat we er niet veel bijzonders hoeven van te verwachten wat betreft de hardware van de iPhone 7.

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 31-08-2016 03:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Is dit een apple of een samsung topic? Lees alleen naar berichten over hoe goed samsung wel niet is. Aub ontopic blijven mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ryatzu schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 07:09:
Is dit een apple of een samsung topic? Lees alleen naar berichten over hoe goed samsung wel niet is. Aub ontopic blijven mensen.
je hebt 'n punt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Wat mij betreft valt dit geneuzel onder de voorbeschouwing hoor. We spreken alleen onze zorgen uit over wat we van de iPhone 7 verwachten en hoe de grootste concurrent het nu doet. Er valt verder toch niks te bespreken de komende 7 dagen, tenzij er nog wat uitlekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ryatzu schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 07:09:
Dit topic zou in het beginsel moeten gaan over de aankomende Keynote. Maar het is wel relevant dat er een discussie gaande is om dit jaar voor de concurrent te kiezen ipv de nieuwe iPhone. Hoe je het wendt of keert, Samsung heeft met de huidige Galaxy line het premium gevoel(men uitstraling) van Apple voorbij gestreefd. Met de recente leaks wordt dat beeld nog eens versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Miki schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:13:
[...]

Dit topic zou in het beginsel moeten gaan over de aankomende Keynote. Maar het is wel relevant dat er een discussie gaande is om dit jaar voor de concurrent te kiezen ipv de nieuwe iPhone. Hoe je het wendt of keert, Samsung heeft met de huidige Galaxy line het premium gevoel(men uitstraling) van Apple voorbij gestreefd. Met de recente leaks wordt dat beeld nog eens versterkt.
Lijkt me niet echt relevant en een rare redenatie om voor samsung te kiezen "omdat ze een betere premium look hebben". Voor mij kies ik apple altijd boven android wegens de support/software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ryatzu schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Lijkt me niet echt relevant en een rare redenatie om voor samsung te kiezen "omdat ze een betere premium look hebben". Voor mij kies ik apple altijd boven android wegens de support/software.
Als je mijn eerdere post hebt gelezen is dat ook mijn overtuiging ;)

Toch zie je dat huidige iPhone gebruikers gevoelig zijn voor de mooie ontwerpen van Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:24:
[...]

Toch zie je dat huidige iPhone gebruikers gevoelig zijn voor de mooie ontwerpen van Samsung.
Dit!!

Ik ben ook gevallen voor de looks/features van de S7.
Maar na ruim 3 maamden weer terug naar iOS. Software/optimalisatie is Apple gewoon nog steeds lichtjaren voor op Samsung

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Ik zou het nog steeds vet vinden als we een gouden iPhone krijgen met een zwarte voorkant i.p.v. wit.. Alleen bij de Space Grey heb je keuze voor een zwarte voorkant en bij de rest heb je keuze uit een witte voorkant. Gaat nooit komen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoewel ik het gamma van Apple de laatste jaren best mager vind, zit er wel soms iets tussen wat een stap in de goede richting is. De iPhoneSE is zoiets, goede onderdelen voor een goede prijs. Dat mag vaker.

* Delerium hoopt dat Apple of een derde partij eens met een externe GPU komt.
Dan is in 1 klap een enorm manco van vrijwel alle hardware opgelost.

Het verdwijnen van de audio-jack kan ook een kans zijn. Ik heb namelijk een Sennheiser IE-800 met audiojack (duurder als iPhone zelf) en baal enerzijds, maar vermoed ook een kans. Stel dat Apple met een lightning to audio-converter komt en stel dat Apple daar dan wel een hoogwaardige 36 bits DAC met zilveren bekabeling van maakt, dan krijg ik toch een betere audio-beleving uit dezelde koptelefoon. En dat kan dan ook op de iPhoneSE gepropt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
mprkooij schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:13:
Ik zou het nog steeds vet vinden als we een gouden iPhone krijgen met een zwarte voorkant i.p.v. wit.. Alleen bij de Space Grey heb je keuze voor een zwarte voorkant en bij de rest heb je keuze uit een witte voorkant. Gaat nooit komen helaas.
Maar goed ook, jij zou de enige zijn die dat koopt :D
Je kan altijd een stick eroverheen doen en anders na een tijdje de voorkant veranderen (of achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
kx22 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Maar goed ook, jij zou de enige zijn die dat koopt :D
Je kan altijd een stick eroverheen doen en anders na een tijdje de voorkant veranderen (of achterkant).
Denk het eerlijk gezegd niet. Ik hoor wel vaker mensen dat roepen dus wie weet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Geert1976 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:41:
[...]

Dit!!

Ik ben ook gevallen voor de looks/features van de S7.
Maar na ruim 3 maamden weer terug naar iOS. Software/optimalisatie is Apple gewoon nog steeds lichtjaren voor op Samsung
Het design interesseert me vrij weinig. Ik vind gewoon iOS erg fijn werken. Ik hoef geen "open systeem" op mijn telefoon. Nog altijd kan ik mijn weg niet vinden in ellelange menu's van een Android toestel. Dat heeft dan in dit geval niks te maken met een Samsung telefoon.

Probleem is denk ik nog altijd dat Apple zijn eigen hardware maakt en dus per definitie goed geoptimaliseerd is. Android moet op 60K verschillende telefoons kunnen draaien. Wil Samsung een goede optimalisatie hebben van Android, moeten ze dus stock Android gaan herbouwen om die op hun eigen toestel goed te laten werken zoals iOS op een iPhone werkt.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Laatst online: 22-09 11:26
Dennisweb schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:05:
Plus het ding is vier jaar oud en binnenkort verloopt Apple Care op de MacBook. Ik wil het risico niet lopen dat er iets stuk gaat en heb om die reden liever een nieuwe MacBook Pro, als die uitkomt. :)
Ik dacht dat AppleCare altijd maximaal 3 jaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Ryatzu schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Wat mij tegenstaat aan Samsung is de bouwkwaliteit. Ik kende iemand met een Note waar het chromen randje helemaal afbladderde. Moet toegeven dat dit een ouder model was, dus het kan zijn dat dit afgelopen jaren is verbeterd.

Ik ben redelijk zuinig op mijn iPhone 6 maar die heb ik echt twee jaar lang dagelijks gebruikt en ziet er nog als nieuw uit. Mijn oude toestel kan dan ook prima naar mijn vrouw als ik de 7 heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Wat mij tegenstaat aan Samsung is de bouwkwaliteit. Ik kende iemand met een Note waar het chromen randje helemaal afbladderde. Moet toegeven dat dit een ouder model was, dus het kan zijn dat dit afgelopen jaren is verbeterd.

Ik ben redelijk zuinig op mijn iPhone 6 maar die heb ik echt twee jaar lang dagelijks gebruikt en ziet er nog als nieuw uit. Mijn oude toestel kan dan ook prima naar mijn vrouw als ik de 7 heb gekocht.
ik denk dat dit met elk merk is. Apple kiest voor design en een zeer kwetsbare glas laag op de 4/4S op de achterkant. Ook zijn bij Apple (net zoals bij veel andere merken) de connectors + headphone aansluiting over gevoelig.

Waar ik zelf wat meer moeite mee heb bij Apple producten (en wat me ervan weerhoudt ze te kopen) is dat het met elke update onzinnig traag wordt. Ik heb een "new ipad" (die eerste met retina) liggen, met een update van 1,5 jaar oud.
Ding is bijna niet meer bruikbaar zo traag is ie dankzij de update geworden. Ook met factory reset is dit het geval.

Als ik dan naar Android kijk, daar heb ik nog genoeg eigen opties om het aan te passen. Om het sneller te maken.

Qua OS, zal apple voor mij winnen. Qua patch beleid.. toch niet.

En toch ga ik weer enthousiast de keynote kijken in de hoop dat mijn volgende tablet of telefoon een Iphone wordt.

En als ze gaan (wat geruchten zeggen) voor 1 connector voor alles (dus alleen nog maar de oplaad connector ook voor headset e.d.) dan ben ik er al snel klaar mee. Ik gebruik op mijn werk de telefoon met 2 connectors. USB om op te laden, en headset om te bellen.
1 connector wordt dan lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door corset op 31-08-2016 12:26 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:13
Bluetooth he, gedaan met al die kabels.

Werk nu al met een Bluetooth koptelefoon, heerlijk. Geen kabels die in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

En als ze gaan (wat geruchten zeggen) voor 1 connector voor alles (dus alleen nog maar de oplaad connector ook voor headset e.d.) dan ben ik er al snel klaar mee. Ik gebruik op mijn werk de telefoon met 2 connectors. USB om op te laden, en headset om te bellen.
1 connector wordt dan lastig.
Misschien omdat bluetooth de toekomst is en jou headset is verouderd.
Er zijn inmiddels zat goede draadloze alternatieven.

Waarom zou dat niet werken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de headphone jack haast nooit gebruik, alles gaat met bluetooth audio.
En voor die keer dat ik met oortjes muziek wilt luisteren dan echter wel. Maar ik ga er ook vanuit de Apple oortjes bij de iPhone leveren die in de lightning port kan en dan is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:25:
[...]

Waar ik zelf wat meer moeite mee heb bij Apple producten (en wat me ervan weerhoudt ze te kopen) is dat het met elke update onzinnig traag wordt. Ik heb een "new ipad" (die eerste met retina) liggen, met een update van 1,5 jaar oud.
Ding is bijna niet meer bruikbaar zo traag is ie dankzij de update geworden. Ook met factory reset is dit het geval.

Als ik dan naar Android kijk, daar heb ik nog genoeg eigen opties om het aan te passen. Om het sneller te maken.

Qua OS, zal apple voor mij winnen. Qua patch beleid.. toch niet.
Apple patcht tenminste nog. En je hoeft niet te updaten als je bang bent dat je device langzamer wordt. Ik las net ergens dat Sony telefoons van 1,5 jaar oud al niet meer update naar de laatste Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Psycho_Mantis schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Misschien omdat bluetooth de toekomst is en jou headset is verouderd.
Er zijn inmiddels zat goede draadloze alternatieven.

Waarom zou dat niet werken? Ik moet eerlijk zeggen dat ik de headphone jack haast nooit gebruik, alles gaat met bluetooth audio.
En voor die keer dat ik met oortjes muziek wilt luisteren dan echter wel. Maar ik ga er ook vanuit de Apple oortjes bij de iPhone leveren die in de lightning port kan en dan is dat ook geen probleem.
Als ik zie wat voor gekloot het is om een Iphone te connecten via Bluetooth met een 2004 Toyota.. terwijl dat een S7+Note 3 het in 1x doen, heb ik weinig vertrouwen in BT bij hen.

Toen ik bij KPN werkte (en daarvoor bij een zakelijke provider) kwam het echt heel vaak voor dat auto's gewoon bepaalde Iphones niet ondersteunen, of dat na een iOS versie update het totaal niet meer werkt. En wat zegt apple dan? "Sorry, niet ondersteund, doen we niks aan"
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:45:
[...]

Apple patcht tenminste nog. En je hoeft niet te updaten als je bang bent dat je device langzamer wordt. Ik las net ergens dat Sony telefoons van 1,5 jaar oud al niet meer update naar de laatste Android versie.
Mee eens, echter zijn er meer dan genoeg andere oplossingen voor bij Android (niet bij Windows) om het zelf op te lossen.

Ik snap het beleid van Apple zeker! Maak de devices traag, forceer ze te updaten. Er zit een logica in waar ik zeker niet zoiets van "dat doet alleen Apple". Alleen vind het jammer dat na zo'n korte tijd voor die prijs een tablet al obsolete is :-( (maar dat doen meer merken!)

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 31-08-2016 12:49 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:46:
[...]

Als ik zie wat voor gekloot het is om een Iphone te connecten via Bluetooth met een 2004 Toyota.. terwijl dat een S7+Note 3 het in 1x doen, heb ik weinig vertrouwen in BT bij hen.

Toen ik bij KPN werkte (en daarvoor bij een zakelijke provider) kwam het echt heel vaak voor dat auto's gewoon bepaalde Iphones niet ondersteunen, of dat na een iOS versie update het totaal niet meer werkt. En wat zegt apple dan? "Sorry, niet ondersteund, doen we niks aan"
Volgens mij zegt dat meer over de auto dan over de iPhone.
In die auto software wordt in veel gevallen niet eens aan de bluetooth standaard voldaan, daar kan Apple niets aandoen.

Zo had ik een paar jaar geleden een Volkswagen up (Een nieuwe auto!), en daar werkte dus alleen de iPhone fatsoenlijk. En Windows Phone werkte weer niet. Ligt dat dan direct aan de telefoon dan? Nee, de fabrikant doet zijn testen niet goed.

Auto software is brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:46:
Ik snap het beleid van Apple zeker! Maak de devices traag, forceer ze te updaten. Er zit een logica in waar ik zeker niet zoiets van "dat doet alleen Apple". Alleen vind het jammer dat na zo'n korte tijd voor die prijs een tablet al obsolete is :-( (maar dat doen meer merken!)
Korte tijd? Introductie iPad retina (3) is van maart 2012. We zijn nu vier jaar en vier major releases van iOS verder (werd geleverd met 5.1). Ik heb thuis een iPad4 met 9.3.5 en die doet het nog prima. Sloom met bepaalde apps, maar dat ligt aan de hardware en niet de software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.files.wordpress.com/2016/08/etiquette-iphone-7-plus1.jpg?quality=82&strip=all&w=524&strip=all

In de box:
  • iPhone 7 Plus 256GB
  • Earpods met lightning aansluiting
  • Lightning naar headphone-jack adapter
  • Lightning naar usb kabel
  • USB Power Adapter
Hoewel ik denk dat dit fake is aangezien Apple nooit een adapter gaat meeleveren, die verkopen ze er liever los bij. Ergens hoop ik nog dat ze volledig draadloos gaan, dus draadloos opladen en draadloze oortjes.

[ Voor 24% gewijzigd door mprkooij op 31-08-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

De iPad 3 was bij release al brak. Heb hem zelf gehad. De hardware kon die schermresolutie niet goed aan en/of iOS was niet goed genoeg geoptimaliseerd. In latere updates werd dat inderdaad nog erger. De iPad 4 werd niet voor niks een half jaar later uitgebracht. Uit mijn hoofd met lighting aansluiting en nieuwe chip. Dat argument dat Apple de boel express traag maakt gaat echt niet op hoor. En ja, wordt ie uiteindelijk trager bij elke latere iOS versies dan is de hardware in het toestel ook achterhaald zo 3 a 4 jaar later.

Voor mij telt het zwaarder dat het toestel heel lang beveiligingsupdates ontvangt. Echt ik krijg de kriebels van al die gasten op bijvoorbeeld MacRumors die echt continu zeuren van oh is er lag in deze update? Als ik dit en dit doe stottert ie. iOS 10 b3 is niet smooth ik koop nooit meer een iPhone Apple ik haat je :'( :'( :'(

Ofzo :/

Ander nieuws: Nog een week *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 10:43

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Delerium schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:23:
Het verdwijnen van de audio-jack kan ook een kans zijn. Ik heb namelijk een Sennheiser IE-800 met audiojack (duurder als iPhone zelf) en baal enerzijds, maar vermoed ook een kans. Stel dat Apple met een lightning to audio-converter komt en stel dat Apple daar dan wel een hoogwaardige 36 bits DAC met zilveren bekabeling van maakt, dan krijg ik toch een betere audio-beleving uit dezelde koptelefoon. En dat kan dan ook op de iPhoneSE gepropt worden.
Offtopic:
Euh, dit kan al. De lightning-aansluiting stuurt namelijk al data (dus audio-stream, niet audio zelf) over deze poort. Hier wordt o.a. gebruik van gemaakt door de Oppo HA-2 DAC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:54:
[...]

Korte tijd? Introductie iPad retina (3) is van maart 2012. We zijn nu vier jaar en vier major releases van iOS verder (werd geleverd met 5.1). Ik heb thuis een iPad4 met 9.3.5 en die doet het nog prima. Sloom met bepaalde apps, maar dat ligt aan de hardware en niet de software.
Jep, en als ik een S3 pak met Android 6.0 werkt het als een zonnetje :p

Neh, ik wil uiteindelijk wel weer een I-Pad, maar op dit moment is het voor mij qua kosten nog niet waard genoeg. Ik doe te weinig met tablets om even rustig 399 (want ik ga er van uit dat de 299 versie van de Mini 2 dus gewoon over een jaar 1,5 0 ondersteuning gaat krijgen) te betalen voor zo'n ding.
Vooral niet nadat ik voor mijn vorige al leuk 40 euro mocht neertellen voor een fucking oplaadkabeltje >_> (En hoe je het ook probeert goed te praten, dat is gewoon achtelijk duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:25:
[...]
Jep, en als ik een S3 pak met Android 6.0 werkt het als een zonnetje :p
Leuk voorbeeld; met een resolutie van 720x1280 heeft een S3 het grafisch een stuk minder zwaar dan de iPad (2048x1536=3,4x zo veel pixels). En dan hebben we het niet over de ondersteuning van Samsung die bij Android 5 gestopt is. Ik denk niet dat we het ooit eens worden hier.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

Leuk voorbeeld; met een resolutie van 720x1280 heeft een S3 het grafisch een stuk minder zwaar dan de iPad (2048x1536=3,4x zo veel pixels). En dan hebben we het niet over de ondersteuning van Samsung die bij Android 5 gestopt is. Ik denk niet dat we het ooit eens worden hier.......
Wat ik vaak merk met Apple vs Android vergelijkingen, dat de vergelijkingen altijd krom zijn en in het voordeel van Android worden gehouden, iig in dit topic tot nu toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:45:
[...]

En de rest van de post negeer je maar? Waarom verwachtte ik dat al. Inderdaad, als je selectief leest worden we het niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

En de rest van de post negeer je maar? Waarom verwachtte ik dat al. Inderdaad, als je selectief leest worden we het niet eens :)
Daar had je het over geld, hoe moet iemand daar op reageren? Waar jij geen 399 euro wilt neertellen vind een ander het misschien geen probleem. Waarom moest je een oplaadkabeltje kopen dan? Krijg je bij Apple overal bij hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is bedoeld voor de keynote van Apple op 7 september. Een discussie over iOS vs. Android is dus offtopic en hoort hier niet thuis. Laat deze discussie dan ook achterwege.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Ik lees niet selectief, ik reageer niet overal op. Maar zoals hierboven aangegeven is deze discussie hier niet op zijn plaats.

On-topic: het zou Apple sieren als de adapter voor lightning-koptelefoon inbegrepen is bij de nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrtz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Daar had je het over geld, hoe moet iemand daar op reageren? Waar jij geen 399 euro wilt neertellen vind een ander het misschien geen probleem. Waarom moest je een oplaadkabeltje kopen dan? Krijg je bij Apple overal bij hoor..
Kabel helaas kapot :( Zat in de batch van snelle kabelbreuk bij connector. Toen bij KPN ook al aardig geklaag over. Was de laatste serie brede connector kabels.

Ik zat laatste keer toch ernstig te twijfelen tussen de 950XL en de 6+. Helaas heeft toen de Lumia gewonnen omdat ik het concept van aansluiten op scherm en werken ideaal vond en vind.

Nu ik lees en zie dat Apple dat ook meer wil gaan toepassen wordt het toch wel erg moeilijk om volgend jaar weer te kiezen. Wordt het dan toch voor de eerste keer een Apple toestel bij m'n abo?

Ik hoop echt dat deze keynote zich wat meer gaat richten op openheid richting platformen als Google Docs, Google Drive, etc etc. Dat ik gewoon mijn telefoon heb, en overal kan werken.

Voor de duidelijkheid, ik ben iemand die zijn telefoon echt wil hebben als kantoor op zak. Alle documenten bij me, aansluiten en werken. Snel mailen en alles regelen. In dat opzicht hoop ik dat ik daarin wat meer ga zien. Kleine kans, want het lijkt niet te zijn waar Apple zich op richt. Maar ik kan hopen :)

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 31-08-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:54:
[...]

Ik lees niet selectief, ik reageer niet overal op. Maar zoals hierboven aangegeven is deze discussie hier niet op zijn plaats.

On-topic: het zou Apple sieren als de adapter voor lightning-koptelefoon inbegrepen is bij de nieuwe iPhone.
Lijkt er wel op als die foto een paar posts boven je klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
corset schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

Kabel helaas kapot :( Zat in de batch van snelle kabelbreuk bij connector. Toen bij KPN ook al aardig geklaag over. Was de laatste serie brede connector kabels.

Ik zat laatste keer toch ernstig te twijfelen tussen de 950XL en de 6+. Helaas heeft toen de Lumia gewonnen omdat ik het concept van aansluiten op scherm en werken ideaal vond en vind.

Nu ik lees en zie dat Apple dat ook meer wil gaan toepassen wordt het toch wel erg moeilijk om volgend jaar weer te kiezen. Wordt het dan toch voor de eerste keer een Apple toestel bij m'n abo?

Ik hoop echt dat deze keynote zich wat meer gaat richten op openheid richting platformen als Google Docs, Google Drive, etc etc. Dat ik gewoon mijn telefoon heb, en overal kan werken.

Voor de duidelijkheid, ik ben iemand die zijn telefoon echt wil hebben als kantoor op zak. Alle documenten bij me, aansluiten en werken. Snel mailen en alles regelen. In dat opzicht hoop ik dat ik daarin wat meer ga zien. Kleine kans, want het lijkt niet te zijn waar Apple zich op richt. Maar ik kan hopen :)
Ah vandaar haha..

Tja Apple wilt natuurlijk icloud blijven promoten, en als je met Apple werkt kun je het beste ook alles van Apple gebruiken imo, met google docs etc snij je jezelf eigelijk alleen maar in de vingers, maar idd ze zouden het wel optioneel mogen maken met volle ondersteuning.

Ik heb voor prive en school alles van Apple wat toch wel perfect samenwerkt, thuis nog een desktop voor te gamen waar ik ook icloud voor windows had maar heb het eraf gegooid want echt geweldig werkte het niet imo. Maar daarintegen vind ik de standaard software van Windows ook echt dramatisch, daarmee bedoel ik de Mail, Agenda etc apps.
sww89 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:07:
[...]

Lijkt er wel op als die foto een paar posts boven je klopt.
True, alhoewel ik Apple er sterk voor aan zie dat toch niet te doen, heb je hun ooit een adapter zien meeleveren voor iets nieuws, bijv de usb C aansluiting naar usb 2.0/3.0? Ik geloof er niet zo in jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Scrtz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:22:
[...]

Ah vandaar haha..

Tja Apple wilt natuurlijk icloud blijven promoten, en als je met Apple werkt kun je het beste ook alles van Apple gebruiken imo, met google docs etc snij je jezelf eigelijk alleen maar in de vingers, maar idd ze zouden het wel optioneel mogen maken met volle ondersteuning.

Ik heb voor prive en school alles van Apple wat toch wel perfect samenwerkt, thuis nog een desktop voor te gamen waar ik ook icloud voor windows had maar heb het eraf gegooid want echt geweldig werkte het niet imo. Maar daarintegen vind ik de standaard software van Windows ook echt dramatisch, daarmee bedoel ik de Mail, Agenda etc apps.
En dat wil ik juist niet, voor gaming e.d. ben ik afhankelijk van mijn Windows PC, en voor telefonie zou ik graag naar de I-phone overstappen, maar niet als ik weer van alles er omheen moet kopen om het te laten werken.
Enige wat ik nog overweeg is Office gebruiken (kan hem daarop installeren met de subscription die ik heb) en dan One Drive/Skydrive, hoe het nu ook heet. Maar dat schijnt ook weer dramatisch te werken.

Daarom hoop ik echt dat Apple wat meer gaat bieden aan opties ipv alleen maar "wil je dat doen, koop maar een Macbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zwasie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:39:
Bluetooth he, gedaan met al die kabels.

Werk nu al met een Bluetooth koptelefoon, heerlijk. Geen kabels die in de weg zitten.
Maar aangezien de 6s nog niet alle nieuwe Bluetooth profielen ondersteund is voor nu een Kabel nog altijd beter. Hopelijk komt dat met het verdwijnen van de 3,5mm plug verandering in.
loeberce schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

Dat is al wel een aantal jaar geleden gelukkig. de bouwkwaliteit van de highend Samsung telefoons doet niet meer onder voor de van de iPhone.

Al is de verwoording, een iPhone is niet beter gebouwd dan de rest van de highend toestellen, een betere. Samsung, LG, HTC en Google kunnen dat tegenwoordig allemaal, dat is geen Apple truuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:58:
[...]

Dat is al wel een aantal jaar geleden gelukkig. de bouwkwaliteit van de highend Samsung telefoons doet niet meer onder voor de van de iPhone.

Al is de verwoording, een iPhone is niet beter gebouwd dan de rest van de highend toestellen, een betere. Samsung, LG, HTC en Google kunnen dat tegenwoordig allemaal, dat is geen Apple truuk meer.
Qua bouw kwaliteit zal het elkaar niet echt meer ontgaan, hoewel ik persoonlijk bij vergelijking totaal niet het gevoel heb dat een samsung edge mij zal bekoren. (dit is niet echt relevant, puur mijn mening)

Ik vind te premium prijs die je tegenwoordig betaald voor een samsung echt teveel geld voor de software support die je eigenlijk ervoor terug krijgt, dit moeten ze grondig aanpakken om zulke prijzen enigzins te kunnen vragen, hoe mooi de bouw kwaliteit ook mag zijn.

Genoeg over samsung wat tevens wel een mooie telefoon is.

Ben erg benieuwd naar de iPhone 7, zal het mijn 6plus vervangen of neem ik een sim only abbotje, het ligt er een beetje aan. Zoals vele hier vermelden is dit ding vlot zat, ik ervaar nog geen beperkingen, ben zeer benieuwd, lees hier en daar wel wat geruchten maar hou mezelf er totaal niet mee bezig, wacht lekker tot de keynote en vanuit daaruit kan ik een juiste beslissing voor mezelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AngelusHD schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:08:
[...]
Ik vind te premium prijs die je tegenwoordig betaald voor een samsung echt teveel geld voor de software support die je eigenlijk ervoor terug krijgt, dit moeten ze grondig aanpakken om zulke prijzen enigzins te kunnen vragen, hoe mooi de bouw kwaliteit ook mag zijn.
Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je voor de meerprijs van € 300,- t.o.v een S7 Egde bij Apple goeie software support krijgt.

Ja als je het zo stelt dan is dat idd wel het minste wat je mag verwachten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

Over premium prijzen gesproken. Ik heb er nooit een punt van gemaakt €600 te betalen voor een iPhone (goeie ouwe tijd). €700 ging ook nog wel, maar vorig jaar vond ik €970 wel te gortig en alleen voor mijzelf te rechtvaardigen dat de verkoopwaarde nog relatief hoog is.

Allereerst ben ik benieuwd wat Apple met de prijzen in de UK gaat doen. Vorig jaar ook daar uit de Online store over laten komen. Nu is die koers echt interessant zelfs met een bescheiden prijsverhoging. En als de opslag 32, 128 en 256GB wordt dan is misschien 32GB nog een optie. Al twijfel ik dan nog over 128GB. Enfin, met de iPhone SE heeft Apple bewezen niet vies te zijn van het bieden van een premium telefoon (mag je het niet mee eens zijn) voor een goede prijs. De prijzen mogen van mij dus wel weer omlaag. 1:1 met US of lager, en dan maar meer verdienen op accessoires ofzo. Dan is de keuze aan ieder voorzich om het zo gek te maken als je wilt. Of een combi. iPhone 7 en Apple Watch 2 voor een leuke prijs. Noem maar op. Maarja Apple is geen discounter. Hoewel het wat mij betreft best kan als je kijkt naar die back to school actie elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:17:
[...]

Daarmee zeg je dus eigenlijk dat je voor de meerprijs van € 300,- t.o.v een S7 Egde bij Apple goeie software support krijgt.

Ja als je het zo stelt dan is dat idd wel het minste wat je mag verwachten :+
De S7 edge 32GB kost je nu 583,- waar de iphone 6s plus 16GB je 680 euro kost, de iphone 64GB is inderdaad een stuk duurder in de pricewatch.

Ik moet eerlijk toegeven dat de prijzen van de samsungs snel dalen, vaak lees ik bij Tweakers news de introductie prijs, voor de rest nooit verder gekeken in pricewatch na een paar maanden.

Als mijn budget rond de 600,- zou liggen kies ik dus liever een iphone 16GB model voor de software support (denk aan alle ios updates die je krijgt, beveiligingen enz) ik betaal graag voor goeie software en support, moedig dit juist aan, erg belangerijk in deze tijden. Daar valt voor Samsung echt wat in te halen en hoop dus ook dat ze dat gaan doen, kunnen ze de introductie prijs gewoon blijven hanteren, ook goed voor de 2de hands markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:46:
Over premium prijzen gesproken. Ik heb er nooit een punt van gemaakt €600 te betalen voor een iPhone (goeie ouwe tijd). €700 ging ook nog wel, maar vorig jaar vond ik €970 wel te gortig en alleen voor mijzelf te rechtvaardigen dat de verkoopwaarde nog relatief hoog is.

Allereerst ben ik benieuwd wat Apple met de prijzen in de UK gaat doen. Vorig jaar ook daar uit de Online store over laten komen. Nu is die koers echt interessant zelfs met een bescheiden prijsverhoging. En als de opslag 32, 128 en 256GB wordt dan is misschien 32GB nog een optie. Al twijfel ik dan nog over 128GB. Enfin, met de iPhone SE heeft Apple bewezen niet vies te zijn van het bieden van een premium telefoon (mag je het niet mee eens zijn) voor een goede prijs. De prijzen mogen van mij dus wel weer omlaag. 1:1 met US of lager, en dan maar meer verdienen op accessoires ofzo. Dan is de keuze aan ieder voorzich om het zo gek te maken als je wilt. Of een combi. iPhone 7 en Apple Watch 2 voor een leuke prijs. Noem maar op. Maarja Apple is geen discounter. Hoewel het wat mij betreft best kan als je kijkt naar die back to school actie elk jaar.
Belachelijk eigenlijk die prijzen elk jaar.
Mijn 64 GB 6s plus op release was ook net geen €1000,-

Zelfs het totaal niet interessante 16 GB model kost nog net geen € 900,-

Ik denk dat mede door deze steeds gekkere prijzen en de luie update van dit jaar Apple er nog wel eens van terug gaat komen, dit kan nog wel eens de slechtste launch in jaren worden.

32 GB maakt iets goed maar ook dat is voor € 900,- eigenlijk gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28
snaggyheadshot schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:09:
Eens met hierboven. Kan niet begrijpen waarom de iPhone 7 Plus een dubbele camera krijgt en de 7 niet. Ik wil helemaal niet zo'n groot model, maar wel zo'n camera.
Dit vind ik ook erg jammer, m'n broekzakken zijn nog aan het wennen aan de iPhone 6s en een plus gaat er gewoon niet in passen.

Verder heb ik in de geruchten niet eens een 'killer-toepassing' gehoord, dus als dit gewoon een 6s iteratie wordt dan snap ik de geruchten dat ze er minder van laten maken. Maarja, wat ga je anno 2016 nog meer in een telefoon stoppen? Een accu die het langer dan een dag volhoudt? :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

NiGeLaToR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:24:
[...]

Dit vind ik ook erg jammer, m'n broekzakken zijn nog aan het wennen aan de iPhone 6s en een plus gaat er gewoon niet in passen.

Verder heb ik in de geruchten niet eens een 'killer-toepassing' gehoord, dus als dit gewoon een 6s iteratie wordt dan snap ik de geruchten dat ze er minder van laten maken. Maarja, wat ga je anno 2016 nog meer in een telefoon stoppen? Een accu die het langer dan een dag volhoudt? :+
Een zakmes? 8)7

Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen.
Normaliter haal ik een abonnement met een high end Android welk ik verkoop. Hier leg ik iets bij en koop een iPhone los waardoor de maandlasten stuk minder zijn en het te bij betalen bedrag vaak gelijk is. Ik weet echter niet of dit voor dit jaar ook op gaat..

Weinig zin om opeens van 30 euro in de maand omhoog te schieten naar 50 of 60 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Heb de 6S sinds vorig jaar, maar vrouwlief is ms toe aan een nieuwe dus dan ga ik meestal voor de meest verse en krijgt ze mijn 'oude'. Maakt haar niet uit - mijn geluk. Alleen, vorig jaar de 128Gb gekocht en om er dan dit jaar weer zo eentje te kopen terwijl die verder niets extra's voor me gaat betekenen is apart. Dan zou ik haast nog een 6S of een SE kunnen kopen voor haar... al zit ik dan volgend jaar weer.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

NiGeLaToR schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 23:34:
Heb de 6S sinds vorig jaar, maar vrouwlief is ms toe aan een nieuwe dus dan ga ik meestal voor de meest verse en krijgt ze mijn 'oude'. Maakt haar niet uit - mijn geluk. Alleen, vorig jaar de 128Gb gekocht en om er dan dit jaar weer zo eentje te kopen terwijl die verder niets extra's voor me gaat betekenen is apart. Dan zou ik haast nog een 6S of een SE kunnen kopen voor haar... al zit ik dan volgend jaar weer.
Of je wacht dan gewoon een jaartje met eventueel sim-only?
Als je vrouw er niets tot weinig om geeft kan zij ook vast wel wachten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ja klopt, sowieso beide al simonly hoor - koop ze al een tijd gewoon los. Geen haast, maar dan zie je wat zo'n productiteratie doet in de besluitvorming. Geen wow-factor, geen aankoop.

• loeberce
Ik schuif ook altijd mijn iPhone door naar vrouwlief. Haar 5S gaat straks zijn derde leven in als telefoon van onze oudste zoon. Met een sim-only erbij wordt het dan best een schappelijke investering. 1 ding is zeker, nieuwe iPhone wordt groter dan 16 GB. Als je flink wat fotografeert en weinig foto's verwijdert is het zo langzamerhand flink irritant. Meldingen van mislukte backups etc.

• _Bailey_
  • Niet online
ik denk dat ik mooi m'n iPhone dit keer in de UK Apple Store ga bestellen, zeer interessant met de Britse Pond momenteel. Er zal vast wel een koers correctie plaatsvinden maar die zal best meevallen.

Denk dat ik wel zo'n €100 kan gaan besparen als ik 'm daar bestel en dan via mijn forward2me.com laat versturen naar NL voor een schappelijke vergoeding (iets van 20 euro geloof ik)

edit: ik zal dan uiteraard wel een stekker van de UK vinden in het iPhone doosje, maar heb thuis nog iets van 4 NL stekkers liggen dus dat is geen probleem

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 01-09-2016 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Dat is best een lucratief idee. 6s 64GB staat nu voor GBP619 in de Apple Store. Dat is €735. Met forward2me komt daar €28 bij voor verzenden (GBP20 excl 20% BTW). Maakt samen €763 wat nog altijd bijna €100 goedkoper is dan de €859 waarvoor dezelfde telefoon in de NL store te koop staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Jup zo heb ik het met de Apple Watch en iPhone 6s dus ook gedaan, ook forward2me. Vanochtend toevallig in mijn Apple ID hun UK delivery address opgegeven. Dan kan de bestelling, met een slag om de arm dat ik echt de 7 Plus koop, zo snel mogelijk plaatsvinden :)

Maar UK wordt het dan sowieso voor mij en dan heb ik dus zelf voor een prijsverlaging gezorgd refererende naar mijn vorige reactie. Vorig jaar werd de iPhone 6s op vrijdag bezorgd bij forward2me, net zoals bij andere klanten, en dan heb je hem maandag in huis met DHL express. Kan je mooi in het weekend nog de eerste ervaringen lezen ;)

• _Bailey_
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:02:
.... forward2me. Vanochtend toevallig in mijn Apple ID hun UK delivery address opgegeven. Dan kan de bestelling, met een slag om de arm dat ik echt de 7 Plus koop, zo snel mogelijk plaatsvinden :)
top! bedankt voor de tip...ga ik ook gelijk alvast doen nu _/-\o_

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
loeberce schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:57:
Dat is best een lucratief idee. 6s 64GB staat nu voor GBP619 in de Apple Store. Dat is €735. Met forward2me komt daar €28 bij voor verzenden (GBP20 excl 20% BTW). Maakt samen €763 wat nog altijd bijna €100 goedkoper is dan de €859 waarvoor dezelfde telefoon in de NL store te koop staat.
Ja dan nog wel ff btw betalen over die 763 a 21%, of zie ik dit verkeerd?

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
tijlemanz schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:03:
[...]

Ja dan nog wel ff btw betalen over die 763 a 21%, of zie ik dit verkeerd?
Uk hoef je geen BTW over te betalen :)

• loeberce
BTW afdracht is binnen de EU toch niet nodig? Brexit is nog niet geformaliseerd......

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
Scr33x0r schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:07:
[...]

Uk hoef je geen BTW over te betalen :)
Is waar ook, dan is dat een done deal! Was van plan zelf op en neer te gaan, dit net wat goedkoper!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Die UK deal is wel geel lucratief, mijn vriendin en ik zijn beide toe aan een nieuwe iPhone wat de besparing dus zeer aantrekkelijk maakt, kleine €200. Je zou er zelfs een dagje London aan kunnen koppelen en geld overhouden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:55
[verwijderd]

[ Voor 82% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:37 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:19

PBP

Ik hoop niet dat het verschil tussen 32gb en 128gb net als bij de iPad Pro €150/180 gaat worden. Heb nu 64gb dus heb aan 32gb niet genoeg. Maar 128gb is weer teveel van het goeie :/

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik hoop sowieso dat Apple zich niet letterlijk de markt uitprijst. De SE is een goede richting van ontwikkeling, maar tot nu toe slechts een incident.

En qua vergelijken met Android: als je in de winkel de 6S naast een Samsung S7 legt dan gaan alle vergelijken over specs en useability overbood, want dan valt gewoon direct te zien dat het scherm van de Samsung beter is. Er valt een hoop af te dingen over hoe Apple-oplossingen in praktijk werken qua keuzes en de hardware die prima daarop afgestemd is, maar wanneer je zo makkelijk in een vergelijking afvalt dan is er wel degelijk werk aan de winkel.

• swv

swv

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:18
Apple kennende gaan dit dure oortjes worden :F

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• swv

swv

Gunth schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:04:
[...]

Apple kennende gaan dit dure oortjes worden :F
Over het woordje includes heen gelezen? Deze foto strookt trouwens niet met die van eerder deze week. Daar stond nog de lightning EarPod op.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

sww89 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:18:
[...]

Over het woordje includes heen gelezen? Deze foto strookt trouwens niet met die van eerder deze week. Daar stond nog de lightning EarPod op.
Het is ook een mockup. Iemand is dus zeer creatief geweest.
Apple "AirPods" mockup via Twitter user Effah Hanie.

[ Voor 9% gewijzigd door Sircuri op 01-09-2016 16:23 ]

Signature van nature

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sircuri schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:23:
[...]

[...]
Het is nog een slecht design ook. Als je aan het fietsen bent kan zo oortje zo uit je oor vallen en ben je hem kwijt.

Beter om toch nog een klein snoertje tussen de 2 te hebben.

• swv

swv

Sircuri schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:23:
[...]

[...]
Het gaat dan ook om de beschrijving achterop de dozen waarin de iPhone 7 geleverd wordt waar onder andere op vermeld wordt dat er Lightning EarPods of juist AirPods Wireless Headphones in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Apple zal de prijzen in UK wel aanpassen.
Hoop van niet, want begin oktober weekendje Edinburgh en met die wisselkoerskorting zou ik een upgrade nog overwegen (64 6s -> 64 7).
Of anders misschien toch een Apple Watch upgrade en volgend jaar gewoon de nieuwe iPhone.
Zó jammer dat het uiterlijk verder hetzelfde is en de dubbele camera niet in de 7 zit. 6s is verder een prima toestel, dus benieuwd wat Apple dan zelf als koopargument voor een 7 ziet (6s 64GB koop je nu nieuw sealed voor 650, dus sowieso een groot gat tussen 6s en 7 nieuw).

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 02-09-2016 03:54 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Als je een 6s wilt kan je beter bij Amazon Co.uk bestellen. Daar zijn ze al te koop voor 540 pond met 64GB.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.

Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.