My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik wil niet overkomen als een stalker ofzo maar moest wel even aan je denken toen ik het nieuws las gisteren xD Ik wilde al hetzelfde voorstel doen.Donstil schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:39:
Oké god wil echt niet dat ik voor een Note7 ga dit jaar. Roept er zelfs alle exemplaren voor terug.
Dat wordt dus toch een iPhone 7 plus/pro dit jaar
Ik heb mijzelf al lekker gemaakt om er bij voorbaat een te kopen. Ik ben gisteren wezen rekenen en het zou ook dit jaar goed moeten komen. Hoogstwaarschijnlijk UK 32GB model en dan is de schade wel te overzien
Hahaha nou het voelt goed om terug te zijn.sww89 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:46:
[...]
Ik wil niet overkomen als een stalker ofzo maar moest wel even aan je denken toen ik het nieuws las gisteren xD Ik wilde al hetzelfde voorstel doen.
Ik heb mijzelf al lekker gemaakt om er bij voorbaat een te kopen. Ik ben gisteren wezen rekenen en het zou ook dit jaar goed moeten komen. Hoogstwaarschijnlijk UK 32GB model en dan is de schade wel te overzien
Was enorm onder de indruk van het Note 7 test model maar had toch ook wel wat twijfels over Android.
Nu is het voor me bepaald en dat is ook prima.
Ik heb 17 GB in gebruik op mijn 6s Plus 64GB. Wordt het dus 32/128/256 dan ga ik ook voor het 32GB model.
Het liefst dan in de geruchte blauwe of hele donkere kleur. En die met de dubbele camera.
Heb nu de plus maar zou best de normale 7 weereens willen hebben, baal alleen dat die wss minder functies krijgt dan het plus model.
Nu ik dit bedacht heb word ik ongeduldig..
ik voel een complot-theorie jegens DonstilDonstil schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:39:
Oké god wil echt niet dat ik voor een Note7 ga dit jaar. Roept er zelfs alle exemplaren voor terug.
Dat wordt dus toch een iPhone 7 plus/pro dit jaar
Hahaha ja ik ook. Een hogere macht heeft me behouden van een verkeerde beslissing.Geert1976 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:08:
[...]
ik voel een complot-theorie jegens Donstil
Ik heb ook veel in de Cloud, Apple Music stream ik en is niet opgeslagen (op een Playlist na).sww89 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:03:
Ik heb gisteren alle games van mijn iPhone verwijdert. Dat doe ik toch liever op de iPad. Foto's en video's heb ik al amper. Ik zit ook op iets van 17GB gebruikt. 128GB wilde ik alleen doen als ik veel offline ging doen. Maar heb vorige week onverwachts een 20GB abo van T-Mobile afgesloten voor een prikkie dus dan kan ik meer in de cloud gaan doen en streamen
Nu ik dit bedacht heb word ik ongeduldig..
Bij mij is het 12 GB foto's en Film. Rest wat Apps.
Ik heb ten tijden van de 6 Plus release geen back-up terug gezet en alleen de apps geïnstalleerd als ik ze miste, dat scheelde gigantisch veel gigabytes. Denk dat het 20 apps zijn welke ik dagelijks gebruik, rest is eraf.
ik heb je zojuist een PM verstuurd....mocht je tijd hebben, hoor ik graag van je! thanks alvastsww89 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:46:
[...]
Ik wil niet overkomen als een stalker ofzo maar moest wel even aan je denken toen ik het nieuws las gisteren xD Ik wilde al hetzelfde voorstel doen.
https://9to5mac.com/2016/...r-display-bigger-battery/
WoensdagAndyMan8 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:26:
Misschien wordt er dan toch wél een Apple Watch 2 aangekondigd dinsdag. IMO is de mijn Apple watch wat verouderd qua hardware vergeleken met collega's die een Android watch hebben
https://9to5mac.com/2016/...r-display-bigger-battery/
Ik heb een Apple watch (Sinds release) en een 360 v2 (sinds 2 weken).
Moet zeggen dat de Android Wear ervaring op iOS helemaal niet zo beroerd is idd maar tijdens gebruik heb je niets aan die betere hardware, Batterij duur is ongeveer gelijk en de snelheid van de watch verschilt ook nauwelijks (360 v2 is iets sneller). Wel is het grotere scherm erg fijn (46 mm tov 42mm).
Ik zou dan ook alleen een nieuwe Apple watch kopen als het scherm en de algemene kast groter wordt.
Anders ga ik niet weer duizend piek neer leggen voor een nieuw batterijtje en een extra sensor.
Excuus! Hij is drie jaar oud, inderdaad.neonite schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:33:
[...]
Ik dacht dat AppleCare altijd maximaal 3 jaar was?
Haters everywhere but I don’t really care
Voor de RVS variant..matthijst schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:15:
Ai, dacht dat die watch een stuk goedkoper was geworden, maar nog steeds 719 voor een 42mm met sportband.
De sport is goedkoper..
Maar dan krijg je ook echt een SmartWatch.bvsteyn schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:02:
[...]
Voor de RVS variant..
De sport is goedkoper..
Met de SS krijg je een klokje.
Op een of andere manier vind ik dat onwijs on Apples. Ik geloof dan ook niet echt in een dergelijk gerucht.Sunri5e schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:41:
Ik hoop nog steeds dat er een iPhone 7 uitkomt met een dual-sim mogelijkheid. Er is een tijdje geleden en gerucht over geweest maar helaas heb ik er de laatste tijd weinig over gehoord.
Dat lijkt me nou echt een wens van een blogger wat uiteindelijk als gerucht over het internet is gaan dwalen ipv een daadwerkelijk gerucht zoals de dubbele camera voor de Plus.
Ik denk dat dat gerucht was dat er een ingebouwde Apple-Sim inzit en nog een los sim-kaart slot! Volgens mij kon het op die manier wel als dual-sim gebruikt worden maar dat weet ik niet zeker.Sunri5e schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:41:
Ik hoop nog steeds dat er een iPhone 7 uitkomt met een dual-sim mogelijkheid. Er is een tijdje geleden en gerucht over geweest maar helaas heb ik er de laatste tijd weinig over gehoord.
Je moet connected zijn
Ik heb het artikel ook gelezen maar vraag me idd voornamelijk af wat dat nou daadwerkelijk betekend.mprkooij schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:05:
Heb het artikel gelezen en het schijnt dat de tweede speaker grill geen speaker blijkt te zijn, maar ruimte te is voor een nieuwe sensor voor een betere ‘Force Touch user experience'.
Ook lijkt mij de keuze voor een unieke highspec model kleur een vreemde. (Buiten het feit om dar piano Black natuurlijk krast als een malle)
Ik zie ze dat ook echt niet doen kijkende naar de iPads, Macbooks etc, die hebben ook niet zulke kleur.Donstil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:16:
[...]
Ik heb het artikel ook gelezen maar vraag me idd voornamelijk af wat dat nou daadwerkelijk betekend.
Ook lijkt mij de keuze voor een unieke highspec model kleur een vreemde. (Buiten het feit om dar piano Black natuurlijk krast als een malle)
De features tot dusver?
- 3D Touch (which is huge in iOS 10, and a lot more apps support it now compared to last year). Also a new rumored sensor for improved 3D Touch
- 4K video recording
- Optical Image Stabalization (OIS), most likely coming to both sizes
- 12 MP Camera (at least) on back, other upgraded camera specs (better low light photos, aperture, pixel size etc)
- Dual Camera (wide angle, telephoto, optical zoom, light field/bokeh etc) on the 7 Plus
- 5 MP front facing camera (with Retina Flash), maybe also with some other upgraded specs
- 2nd Generation TouchID (much faster) + raise-to-wake + always-on Hey Siri
- Live Photos
- 2 GB RAM on the 7 / 3 GB RAM on the 7 Plus
- 7000 series aluminum + dual ion exchange glass -> significantly stronger build quality
- A10 Processor, 2.4Ghz (compared to the A9 in the 6S, clocked at 1.85 GHz)
- M10 Coprocessor, more accurate fitness/health data
- Wide Color gamut display / True Tone display
- Taptic Engine
- Faster LTE, Faster WiFi, improved Bluetooth(?)
- Higher base storage (32 GB / 128 GB / 256 GB)
- Slightly larger battery
- Slightly better design with the antenna bands out of the way, a little thinner
- IPX7 waterproofing
- Upgraded proximity sensor for better accuracy
- Pressure-sensitive/flush home button with haptics
- Possibility of Smart Connector on 7 Plus for accessories/wireless charging(?)
- More color options
- Airpods/lightning EarPods and no 3.5mm headphone jack, good or (more often) very bad depending on who you ask but worth listing here
[ Voor 87% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2016 22:04 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou als je de S modellen altijd overslaat kan je deze ook wel overslaan. Dit is gewoon een iPhone 6s 2.0Rivanov schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:45:
Dit jaar weer tijd voor de upgrade. Sla de S modellen altijd over dus dit is weer het jaar voor de update. (3GS, 4, 5 en nu 6)
Dit hierboven zijn geen features van de "7" maar features van de 6s.Rivanov schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:45:
- 3D Touch
- 4K video recording
- Optical Image Stabalization (OIS)
- 12 MP Camera (at least) on back, other upgraded camera specs (better low light photos, aperture, pixel size etc)
- 5 MP front facing camera (with Retina Flash), maybe also with some other upgraded specs
- 2nd Generation TouchID (much faster) + always-on Hey Siri
- Live Photos
- 2 GB RAM
- 7000 series aluminum -> significantly stronger build quality
- Taptic Engine
- Faster LTE, Faster WiFi, improved Bluetooth(?)
- More color options
Is allemaal in 2015 al geïntroduceerd.
Edit: OIS is zelfs in de 6Plus al geïntroduceerd.
[ Voor 70% gewijzigd door Donstil op 03-09-2016 22:48 ]
TouchID is op de 6s al een stuk verbeterd, zo snel dat in iOS10 aanpassingen aan het ontgrendelen toegevoegd zodat je het startscherm nog ziet. dus in het geval van een iteratie zou het gen 3 moeten zijn.
Taptic engine zit volgens mij ook al in de 6s.
Een aanpassing in de home button verwacht ik niet.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ik ook niet maar het zou wel mooi zijn als het front op de speaker na 1 stuk glas zou zijn.SirLenncelot schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:38:
Een aanpassing in de home button verwacht ik niet.
Geen uitsparing meer voor de homeknop maar gewoon volledig glad en dan de knop als een print onder de glasplaat aanwezig en werkend via haptic.
Denk dat dit eerder voor de volgende iPhone (iPhone 8 of hoe ze hem ook zullen noemen in 2017) zal zijn? Voor dit jaar... Ach ja, word weer upgradenDonstil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:50:
[...]
Ik ook niet maar het zou wel mooi zijn als het front op de speaker na 1 stuk glas zou zijn.
Geen uitsparing meer voor de homeknop maar gewoon volledig glad en dan de knop als een print onder de glasplaat aanwezig en werkend via haptic.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Ik ben benieuwd. Grote verassingen verwacht ik niet. Maar dat is ook niet echt nodig bij iets wat al goed is.
Heb je hier voorbeelden van?SirLenncelot schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:38:
In iOS 10 is force touch een stuk beter verwerkt, voegt nu in de beta al veel toe in mijn dagelijks gebruik.
Ben wel benieuwd wat ik "mis". Gebruik het tot nu toe vrijwel nooit (ook op beta 10).
Ik haak hier ook even aan. Ik vergeet het gewoon simpelweg te gebruiken.matthijst schreef op zonda4 september 2016 @ 07:35:
[...]
Heb je hier voorbeelden van?
Ben wel benieuwd wat ik "mis". Gebruik het tot nu toe vrijwel nooit (ook op beta 10).
Een punt waar ik mij ook schuldig aan maak is dat wij allemaal teveel willen. Enerzijds zit dat gewoon vastgeroest in onze maatschappij. Immers is het enige wat wij Nederlanders elke dag zien, andere Nederlanders die ook een iets betere telefoon willen. En daar ga je jezelf dan mee vergelijken en dan krijg je een topic als dit met geouwehoer over verwennerijStinky9 schreef op zondag 04 september 2016 @ 06:52:
Ik ben benieuwd. Grote verassingen verwacht ik niet. Maar dat is ook niet echt nodig bij iets wat al goed is.
Amen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
En als ik de geruchten mag geloven, dan wordt het degelijke evolutie.
De P9 is dus prima materiaal om de tijd uit te zitten tot de iPhone 7. En ik zie dit als een leuk experiment om Android beter te leren kennen. Het is een gokje dat ik woensdag niet wordt teleurgesteld en de release niet lang op zich laat wachten
Ik gebruik het nu op het Lockscreen om op berichten te antwoorden.matthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 07:35:
[...]
Heb je hier voorbeelden van?
Ook gebruik ik het bij het fotograferen om zo snel naar video of foto te gaan.
Verder ook niet echt.
Mm als je de Apple bril afzet dan zou je zien dat deze zogenaamde nieuwe functies "die niet werken" juist prima werken in het high-end Android assortiment.Stinky9 schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:09:
Het belangrijkste vind ik dat nieuwe dingen die geïntroduceerd worden op iPhone 7, goed werken IN DE PRAKTIJK en een zekere nut hebben. Hartslagmeters op telefoons? Irisscanners die niet goed genoeg werken? Er zijn legio - met name Android - voorbeelden hoe het niet moet IMHO
Met het geblaat dat Android alleen maar gimmicks kent kan je in 2016 niet maar aankomen want dat is simpelweg gewoon niet meer waar.
Neem de iris scanner die je aanhaalt. Werkt op de Note 7 uitstekend, zo goed dat ik dit volgendjaar Apple nog wel zie introduceren. (En dan gaat Apple weer doen alsof ze het wiel uitgevonden hebben

Waarom dat dan? Voor die paar tientjes extra verkoop waarde?sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:32:
Ik heb nu al afscheid genomen van mijn 6s Plus.
[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 10:18 ]
Ja, want ik doe het zoals wel vaker via een reseller. En nu ben ik echt even afhankelijk van Android en dat vind ik wel leukDonstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:10:
Waarom dat dan? Voor die paar tientjes extra verkoop waarde?
Nou dat laatste best wel. Apple kiest voor een refresh terwijl de iPhone met de inzakkende verkopen juist zo toe is aan een nieuw model.sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:26:
De boodschap die ik deze morgen wil uitbrengen is dat we onze verwachtingen moeten temperen. Je raakt woensdag geheid teleurgesteld en ik kan de reacties na de keynote hier al voorspellenAls je teleurgesteld bent zijn of je verwachtingen te hoog, of je bent nog niet toe aan een nieuwe telefoon. Of Apple loopt echt te prutsen maar daar kunnen we het over eens zijn dat dat niet zo is toch.
Er is nog ruimte genoeg voor grote verbetering, alleen een refresh is nog helemaal niet nodig.
Vroeger kocht je een iPhone en dan was dat op dat moment het beste wat er te krijgen was. Het scherm werd als beste getest, de camera werd als beste getest, de accuduur kwam er als beste uit.
Nu is dat allemaal niet meer en met de kleine stap die we woensdag gaan maken wordt dat ook niet zo en dat is jammer.
Dat is jammer omdat het niet nodig is. De spullen zijn voor handen en voor de belachelijke prijzen die Apple rekent kan het er makkelijk in, ze kiezen echter voor de weg met de meeste marge.
Als je doelt op Quick Charge van Qualcomm, dan niet. Qualcomm heeft gekozen voor een conservatieve methode om hun snellaadtechnologie mogelijk te maken, namelijk het voltage opschroeven van 5V naar 12V. En dat gaat in tegen wat de officiële USB standaard voorschrijft. Dat zal Apple dus nooit inbouwen. Ook omdat ze dan, lijkt mij, een licentie moeten afnemen. Ze gaan dan liever de officiële standaard volgen en inzetten op USB-C. Waar een normale USB-A poort en kabel officieel maximaal 5V ondersteund, gaat USB-C verder richting 20V. De iPad Pro is de enige iDevice die snelladen ondersteund op wel 14.5V. Dit kan dan alleen bereikt worden met een USB-C adapter (van de MacBook) en natuurlijk de USB-C naar lightning kabel.Fonzerelli schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:31:
Gaat de nieuwe iphone ook quickcharge ondersteunen? Als dit het geval is dan ga ik zeker de overstap weer maken van Android naar IOS.
De iPhone 7 zou wél het snelladen over USB-C kunnen ondersteunen net als de iPad Pro. Houd er dan rekening mee dat de benodigde USB-C adapter en kabel niet in de doos zit en bij elkaar €90 kost.
Ter verduidelijking: Ik doel op het feit dat een iPhone al tot de top behoort. Daar moeten we blij mee zijn. In die zin doen ze weinig verkeerd...Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:33:
[...]
Nou dat laatste best wel. Apple kiest voor een refresh terwijl de iPhone met de inzakkende verkopen juist zo toe is aan een nieuw model.
...maarrr, we hoeven Apple niet te belonen door elk jaar toch weer toe te happen en/of telkens een nieuwe telefoon te willen en vanwege de trage adoptie van nieuwe technologie? Echter, waar worden wel innovaties gemaakt? Smartwatches? Nee. Tablets? Nee. Wasmachines? Nee. Televisies? Nee. Routers? Nee. In ieder geval niet in zoverre dat je jaarlijks een nieuwe moet. Waarom dan bij smartphones welEr is nog ruimte genoeg voor grote verbetering, alleen een refresh is nog helemaal niet nodig.
Vroeger kocht je een iPhone en dan was dat op dat moment het beste wat er te krijgen was. Het scherm werd als beste getest, de camera werd als beste getest, de accuduur kwam er als beste uit.
Nu is dat allemaal niet meer en met de kleine stap die we woensdag gaan maken wordt dat ook niet zo en dat is jammer.
Dat is jammer omdat het niet nodig is. De spullen zijn voor handen en voor de belachelijke prijzen die Apple rekent kan het er makkelijk in, ze kiezen echter voor de weg met de meeste marge.
Ik ben het wel met je eens dat ze soms traag zijn met de adoptie van nieuwe technologie die de concurrent al (een tijdje) heeft. In die zin dat ze kansen laten liggen. Maar tegelijkertijd hebben ze ook technologie die de concurrentie (een tijdje) niet heeft. Ik noem Touch ID. Dat maakt onder de streep dat de iPhone niet de perfecte smartphone is.
Ik probeer wat los te maken bij mensen (hoewel niet helemaal het juiste topic), maar weet zelf ook dondersgoed dat Apple het maximale van ons geld eruit wil hebben. Maar zoals ik al zei ik blijf iPhones kopen omdat ik inmiddels niet zonder kan en dat heb ik onlangs gemerkt
[ Voor 5% gewijzigd door swv op 04-09-2016 11:11 ]
Maar het is eigenlijk triest dat TouchID de laatste echte innovatie was en dat is alweer drie jaar geleden.
Verder is het nu alleen maar volgen ipv vooruit lopen.
Misschien dat de dubbele camera daar nog Iets in kan veranderen. Ze zijn hier ook niet de eerste mee maar je ziet dat het bij de concurrentie ook nog niet echt mainstream is en dat er door die concurrentie nog gezocht wordt naar de oplossing.
Het ene merk gebruikt een breedhoek en een zoom, andere merk twee lenzen voor 3D. Andere weer een normale lens en een zwart-wit exemplaar.
Daar zou Apple nu wel de trend mee kunnen zetten zoals Apple dat kan. Bestaand idee pakken maar dan perfect uitwerken.
Edit: De P9 maakt mooie foto's met die dubbele camera. Ik zie dat wel slagen bij de iPhone 7, hoewel anders uitgewerkt las ik in een gerucht.
[ Voor 35% gewijzigd door swv op 04-09-2016 11:16 ]
Ik zou bovenop de al geruchte nieuwe dingen dit nog wel wensen Op het plus model (het kleintje boeit me niet eigenlijk):sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:11:
Dat is triest ja, maar welke technologie of functies zie jij, en alle anderen die in dit topic meelezen, graag terug in de iPhone 7?
- QuickCharge (of draadloos laden).
- 2K Amoled display
- sterk verbeterde camera (komt deels met Dubbele lens)
- ipx86 (niet 77)
Maar er zijn ook land geruchten geweest over een iPhone Pro, misschien komen er wel drie nieuwe iPhones de 4,7/5,5 als update en dan een Pro met een super scherm, dubbele cam, enz
Ik verwacht eigenlijk dat de Air er helemaal uitgaat en geen update meer krijgt of deze specs houd en het budget model wordt.JAHRASTAFARI schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:16:
Mensen hier die vooral hopen op nieuwe macbooks? Zou graag een air met retina zien of een geüpdate pro.
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 11:19 ]
Daar ben ik ook bang voor, maar je blijft soms hopen.... De macbook is me te klein, te slap, te weinig travel qua toetsen. Het air formaat is perfect.[b]Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:17:[/b
[...]
Ik verwacht eigenlijk dat de Air er helemaal uitgaat en geen update meer krijgt of deze specs houd en het budget model wordt.
Ja, ik. Mijn MacBook (Black) uit 2008 is nu wel eens aan vervanging toe. MacBook pro wil ik even zien wat dat gaat brengen. De gewone MacBook is namelijk ook heel interessant. Voor mijn gebruik eigenlijk meer als voldoende...JAHRASTAFARI schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:16:
Mensen hier die vooral hopen op nieuwe macbooks? Zou graag een air met retina zien of een geüpdate pro.
Maar ben bang dat de nieuwe pro's pas in oktober/november bekend worden gemaakt. Dit is toch meer een iPhone/Apple watch evenement.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Review Tweakers:Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:10:
[...]
Mm als je de Apple bril afzet dan zou je zien dat deze zogenaamde nieuwe functies "die niet werken" juist prima werken in het high-end Android assortiment.
Met het geblaat dat Android alleen maar gimmicks kent kan je in 2016 niet maar aankomen want dat is simpelweg gewoon niet meer waar.
Neem de iris scanner die je aanhaalt. Werkt op de Note 7 uitstekend, zo goed dat ik dit volgendjaar Apple nog wel zie introduceren. (En dan gaat Apple weer doen alsof ze het wiel uitgevonden hebben
"Er is wel een reeks van beperkingen om rekening mee te houden bij het gebruik van de irisscanner. Volgens Samsung werkt hij alleen binnen een bepaalde afstand en niet bij te weinig of te veel licht. In de praktijk zal de irisscanner voor veel mensen van weinig waarde zijn. Voor brildragers is het toch al een gok of hij werkt. Als de bril licht reflecteert in de infraroodcamera, werkt het uiteraard niet en de bril afzetten of het hoofd verplaatsen is dan nodig. Dat is een heel gedoe en kost seconden.
Het is bovendien wennen om de telefoon recht en binnen de juiste afstand te houden. Het is geen precisiewerk, maar desondanks zul je er de eerste tijd vaak naast zitten. Als hij werkt, werkt hij even snel als de vingerafdrukscanner, al vereist het in de software twee bewegingen: het aanzetten van het scherm en een veeg over het scherm."
En zij zijn niet de enige...
Door de tegenvallende iPhone upgrade dit jaar heb ik serieus naar de Note 7 gekeken (inmiddels niet meer na de recall enz) en daardoor ook heel veel YouTube reviews gekeken.Stinky9 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:31:
[...]
Review Tweakers:
"Er is wel een reeks van beperkingen om rekening mee te houden bij het gebruik van de irisscanner. Volgens Samsung werkt hij alleen binnen een bepaalde afstand en niet bij te weinig of te veel licht. In de praktijk zal de irisscanner voor veel mensen van weinig waarde zijn. Voor brildragers is het toch al een gok of hij werkt. Als de bril licht reflecteert in de infraroodcamera, werkt het uiteraard niet en de bril afzetten of het hoofd verplaatsen is dan nodig. Dat is een heel gedoe en kost seconden.
Het is bovendien wennen om de telefoon recht en binnen de juiste afstand te houden. Het is geen precisiewerk, maar desondanks zul je er de eerste tijd vaak naast zitten. Als hij werkt, werkt hij even snel als de vingerafdrukscanner, al vereist het in de software twee bewegingen: het aanzetten van het scherm en een veeg over het scherm."
En zij zijn niet de enige...
Irisscanner komt er over het algemeen juist goed vanaf. Heeft zeker potentie.
Op het werk heb ik regelmatig een iPhone 5 in mijn handen om te testen maar ik vind iOS zo omslachtig, weet niet of ik daar aan kan wennen.
Als de 7 plus nu eens een betere screen/bevel ratio heeft wil ik het wel proberen maar anders vind ik hem te groot.
Hoop stiekem ook nog een nieuwe MBP maar zou me financieel beter uitkomen als die later komt. Geen idee wat die van mij nog waard is zal wel niet veel zijn.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Als ik de vraagprijzen zie op bijv. marktplaats, krijg je daar nog heel veel voor.Phusebox schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:43:
Hoop stiekem ook nog een nieuwe MBP maar zou me financieel beter uitkomen als die later komt. Geen idee wat die van mij nog waard is zal wel niet veel zijn.
Maar eens uitzoeken. Heb nog een jaar Applecare en geen krasje erop.JAHRASTAFARI schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:01:
[...]
Als ik de vraagprijzen zie op bijv. marktplaats, krijg je daar nog heel veel voor.
Zou eigenlijk eens een iPhone dagelijks moeten gaan gebruiken of ik daarmee overweg kan.
AppleCare is officieel niet overdraagbaar toch?Phusebox schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:03:
[...]
Maar eens uitzoeken. Heb nog een jaar Applecare en geen krasje erop.
Zou eigenlijk eens een iPhone dagelijks moeten gaan gebruiken of ik daarmee overweg kan.
Edit: wel dus. Zie bericht hieronder.
Natuurlijk kan ook jij met iOS overweg. Gewoon een maandje gebruiken en je weet niet beter (geld ook andersom natuurlijk), laten we niet doen alsof het onmogelijk is om over te stappen.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 13:25 ]
Een AppleCare-abonnement overzettenDonstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:10:
[...]
AppleCare is officieel niet overdraagbaar toch?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ooh top. Tegenwoordig wel dus.
Al moet je er wel even voor gaan zitten met de koper zo te zien.
Mweh, tegen de tijd dat je de telefoon voor je oog hebt is hij al unlockt met touchid.Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:10:
Neem de iris scanner die je aanhaalt. Werkt op de Note 7 uitstekend, zo goed dat ik dit volgendjaar Apple nog wel zie introduceren. (En dan gaat Apple weer doen alsof ze het wiel uitgevonden hebben)
Mwah, een 6s2 ipv een echte 7.sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:26:
Of Apple loopt echt te prutsen maar daar kunnen we het over eens zijn dat dat niet zo is toch.
Vrij lame.
Haha de iPhone 6ss alleen dat ligt in Duitsland een tikkie gevoeligmatthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:14:
[...]
Mwah, een 6s2 ipv een echte 7.
Vrij lame.
Ten eerste kunnen we dat feitelijk pas na woensdag zeggen, en ten tweede heb ik eigenlijk 0,0 klachten over de 6s. Wel wensen die ik graag in de opvolger wil zien. Maar mocht daar weinig van terecht komen dan wil dat niet zeggen dat de 7 opeens slecht is. En ik snap niet dat een ander buitenkantje de norm moet zijn voor de naamgeving. Een andere kleur en gewijzigde antennestrepen zijn voor mij al voldoende imo. Een getalletje doet mij niks.matthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:14:
[...]
Mwah, een 6s2 ipv een echte 7.
Vrij lame.
Het cijfer gaat al sinds de iPhone 5 (wat de zesde iPhone was) al eigenlijk nergens meer over.sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:26:
[...]
Ten eerste kunnen we dat feitelijk pas na woensdag zeggen, en ten tweede heb ik eigenlijk 0,0 klachten over de 6s. Wel wensen die ik graag in de opvolger wil zien. Maar mocht daar weinig van terecht komen dan wil dat niet zeggen dat de 7 opeens slecht is. En ik snap niet dat een ander buitenkantje de norm moet zijn voor de naamgeving. Een andere kleur en gewijzigde antennestrepen zijn voor mij al voldoende imo. Een getalletje doet mij niks.
Ze hadden toen beter voor "iPhone" kunnen gaan en dan achter de schermen de jaartallen kunnen vermelden. Zoals ze ook doen met de MacBooks enz.
iPhone nummer tien iPhone7 noemen blijft een raar iets.
Het gaat niet om het nummer, want was altijd al een beetje suf.sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:26:
[...]
Ten eerste kunnen we dat feitelijk pas na woensdag zeggen, en ten tweede heb ik eigenlijk 0,0 klachten over de 6s. Wel wensen die ik graag in de opvolger wil zien. Maar mocht daar weinig van terecht komen dan wil dat niet zeggen dat de 7 opeens slecht is. En ik snap niet dat een ander buitenkantje de norm moet zijn voor de naamgeving. Een andere kleur en gewijzigde antennestrepen zijn voor mij al voldoende imo. Een getalletje doet mij niks.
Tot nu toe kon je er vanuit gaan dat er nu weer een redesign zou komen. Dat de "7" voor jou genoeg gewijzigd is met een ander antennestreepje. Tsja

[ Voor 4% gewijzigd door Proliner op 04-09-2016 15:53 ]
Toen ik me een beetje ging verdiepen in de waarschijnlijke specs van de Iphone 7, las ik dat de kans bestaat dat deze optische zoom gaat krijgen. Wanneer dit zo, zou dit toch fantastisch zijn? Zover als ik weet bestaat dit nog op geen enkele foon, slechts digitale zoom. Alleen dit al zou bijna een reden zijn het toestel te nemen.
Het vreemde is alleen dat ik hier niemand echt over deze optie hoor. Vinden jullie dit niet interessant genoeg, geloven jullie niet dat de optie er komt of zie ik iets anders over het hoofd?
Of ben ik gewoon de enige die het baanbrekend vind dat optische zoom straks op een telefoon bestaat?
Ja want het blijft een product dat bestaat uit 70% zwart display aan de voorkant. Nu heb ik de P9 in handen. Als je een beetje scheel kijkt is het net een iPhone (als het scherm uitstaat). Ik bedoel maar. Ik koop een toestel om wat ie kan. Dat de 7 op de 6 serie lijkt boeit mij niet. Die antennestrepen vind ik dan een verbetering op het huidige ontwerp. Dat is voor mij genoeg, en verder gaat het mij om wat er in zit. Maar dat is mijn bescheiden mening.matthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:29:
[...]
Het gaat niet om het nummer, want was altijd al een beetje suf.
Tot nu toe kon je er vanuit gaan dat er nu weer een redesign zou komen. Dat de "7" voor jou genoeg gewijzigd is met een ander antennestreepje. Tsja
En jij gaat ws. voor de Plus, daar zit dan iig die dubbele camera nog in.
6s naar 7. Pfffff. Lachwekkende upgrade.
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-09-2016 16:04 ]
Ajoh je hoeft hem ook niet te kopen. Maar voor sommige mensen is dit een mooie upgradematthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:59:
Dat mag je vinden, maar er zijn denk ik meer mensen die mijn mening delen, dus zo vreemd is die niet
En jij gaat ws. voor de Plus, daar zit dan iig die dubbele camera nog in.
6s naar 7. Pfffff. Lachwekkende upgrade.
Ik heb nu een iPhone 6 en ga zeker voor de iPhone 7 als ik de specs zo hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door mprkooij op 04-09-2016 16:08 ]
Ach als je dan denkt aan volgend jaar (10jaar) dan valt echt alles op z'n plek dat het geen iPhone 8 ofzo zal gaan worden, iOs X en iPhone Air ofzoDonstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 14:33:
[...]
Het cijfer gaat al sinds de iPhone 5 (wat de zesde iPhone was) al eigenlijk nergens meer over.
Ze hadden toen beter voor "iPhone" kunnen gaan en dan achter de schermen de jaartallen kunnen vermelden. Zoals ze ook doen met de MacBooks enz.
iPhone nummer tien iPhone7 noemen blijft een raar iets.
Wel leuk dat vorig jaar ook door iedereen werd geroepen dat ze niet gingen upgraden, uiteindelijk had iedereen toch een 6S in huis
Power to the beat.
De Asus Zen Phone heeft Optiche Zoom, en moet je kijken wat een deel aan camera gewijd is om optische zoom te krijgen. Met huidig iphone design kan ik niet geloven dat dit ingebouwd (kan) /zal zijn... Maar misschien verrast apple ons 😁heutsm schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:53:
Toen ik me een beetje ging verdiepen in de waarschijnlijke specs van de Iphone 7, las ik dat de kans bestaat dat deze optische zoom gaat krijgen. Wanneer dit zo, zou dit toch fantastisch zijn? Zover als ik weet bestaat dit nog op geen enkele foon, slechts digitale zoom. Alleen dit al zou bijna een reden zijn het toestel te nemen.![]()
Het vreemde is alleen dat ik hier niemand echt over deze optie hoor. Vinden jullie dit niet interessant genoeg, geloven jullie niet dat de optie er komt of zie ik iets anders over het hoofd?
Of ben ik gewoon de enige die het baanbrekend vind dat optische zoom straks op een telefoon bestaat?
Even alle rare Zoom modellen van Samsung erbuiten gelaten...
Edit: Nokia en Sharp & Altek hadden in 2004 en 2006 toestellen met optische zoom.
[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 04-09-2016 16:37 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Maar het is niet Opzich zoom als in "je kunt Opzich inzoomen" hè.heutsm schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:53:
M'n geld (letterlijk) ingezet op een Note 7. Altijd trouwe Android-gebruiker geweest, maar wel altijd geflirt met Iphone. Is er nooit van gekomen, maar na de terugtrekking van de Note 7 wordt de iphone 7 Plus toch een serieuze optie.
Toen ik me een beetje ging verdiepen in de waarschijnlijke specs van de Iphone 7, las ik dat de kans bestaat dat deze optische zoom gaat krijgen. Wanneer dit zo, zou dit toch fantastisch zijn? Zover als ik weet bestaat dit nog op geen enkele foon, slechts digitale zoom. Alleen dit al zou bijna een reden zijn het toestel te nemen.![]()
Het is een lensje met een vastbrandpunt wat iets zoomt.
In en uit zoomen wordt waarschijnlijk schakelen tussen lensje 1 en lensje 2. Verder zoomen dan het vaste brandpunt van lensje 2 is gewoon weer digitaal.
Dat is wat anders als de "zoom" modellen van Samsung.
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 16:50 ]
5x lijkt me dan weer vrij veel, als dat de keuze is.
Is een kwestie van even rekenen en persoonlijke voorkeur. Soms ben je goedkoper uit als je een combi doet: bij T-Mobile krijg je ruim € 100 korting als je bij hen een SO afsluit en tegelijkertijd een telefoon koopt.Proliner schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:47:
Ik ben een Android gebruiker vanaf het begin, maar ik zit erover na te denken om over te stappen naar de iPhone 7. Is het verstandiger om het toestel los te kopen met een sim-only abonnement of het gehele pakket (toestel + simkaart)?
Hele design wordt overgenomen dus dat antwoord is ja.Phusebox schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:10:
Blijft het formaat van de plus hetzelfde als de 6 serie? Want dan haak ik daarop al af. Echt te lomp groot voor het formaat scherm dat er in zit.
Ooh dat zou wel jammer zijn.matthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:51:
Yep, normale zoom en 5x zoom las ik ergens?
5x lijkt me dan weer vrij veel, als dat de keuze is.
Ik zou liever een ultra wide angle zien en een zoom lensje. Zoals de Nieuwe Lg dat doet.
Zoomen doe ik persoonlijk nooit (ook niet met de DSLR) het kan me echter niet breed genoeg zijn
Maar meteen 5x is wat veel dan.
Echt jammer inderdaad. Schermgrootte kan ik wel waarderen, maar dat toestel is me te lomp.Phusebox schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:10:
Blijft het formaat van de plus hetzelfde als de 6 serie? Want dan haak ik daarop al af. Echt te lomp groot voor het formaat scherm dat er in zit.
[ Voor 71% gewijzigd door matthijst op 04-09-2016 17:46 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Daarnaast is het voor verkopers en verschillende versies die op dit moment beschikbaar zijn niet handig.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
pppsssttMenN schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:40:
De optische zoom geruchten moet je niet te letterlijk nemen. De iPhone gaat echt niet ineens een echte optische zoom module krijgen. Waar men hier over praat is dat er mogelijkerwijs 2 camera modules komen met elk een andere brandpunt afstand. .
Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:47:
[...]
Maar het is niet Opzich zoom als in "je kunt Opzich inzoomen" hè.
Het is een lensje met een vastbrandpunt wat iets zoomt.
In en uit zoomen wordt waarschijnlijk schakelen tussen lensje 1 en lensje 2. Verder zoomen dan het vaste brandpunt van lensje 2 is gewoon weer digitaal.
Dat is wat anders als de "zoom" modellen van Samsung.
Psssst interpolatie tussen twee lenzen is toch echt anders dan switchen tussen de 2. Zo kun je dan traploos zoomen tussen die 2.
dus wellicht beter lezen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
"Switchen" Als in "niet iedereen die hier mee leest weer wat lens interpolatie is"MenN schreef op zondag 04 september 2016 @ 18:57:
[...]
Psssst interpolatie tussen twee lenzen is toch echt anders dan switchen tussen de 2. Zo kun je dan traploos zoomen tussen die 2.
dus wellicht beter lezen?
Schijnbaar hebben die Israëlische mennekes een oplossing gevonden waarbij ze verschil tussen 1 en 2 softwarematig kunnen berekenen zonder kwaliteitsverlies die je normaal bij digitale zoom hebt (zie YouTubefilmpjes).
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 04-09-2016 19:24 ]
Heb Nu de 5S en 6 maar de 6 vind ik echt te groot om lekker met 1 hand vast te houden en te bedienen.
Ik heb er zin in en bestel sowieso een 7+. Zit nu op de 6+ en dat bevalt prima. Maar die is nog goed te verkopen waardoor mijn maandelijkse lasten hetzelfde blijven maar wel een nieuwe foon heb

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Nope.The Fatal schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:29:
Zou er een opvolger van de IPhone SE komen?
Verwijderd
Zit te twijfelen om een iPhone 7 te nemen als hij anders genoeg is dan de 6s, alleen ik wil niet elk jaar een paar honderd euro betalen voor een nieuwe telefoon.
Als het bedrag wat ik moet bijleggen meer dan 250 euro zal worden vind ik het al teveel...
Dus 650 krijg je iig niet meer voor een gebruikte, waardoor kopen in NL bij Apple 'm al niet gaat worden.
Als je mazzel hebt dat Apple de prijzen in de UK niet aanpast, dan zou je hem daar kunnen kopen en moet je met 250 bijleggen wel uit kunnen komen, gok ik.
Ondertussen kijk ik al uit naar Keynote van 2017
Er gingen een tijdje geruchten (nu niet meer zo) over een donker blauwe. Die wil ik wel
Die gaat er spijtig genoeg niet zijn, was ik stiekem ook wel op aan het wachten...Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 22:18:
Zo over de kleuren gesproken.
Er gingen een tijdje geruchten (nu niet meer zo) over een donker blauwe. Die wil ik wel
Lijkt me vooral krassen als een idiootmatthijst schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:20:
Benieuwd hoe die glimmend zwarte euruit gaat zien. Lijkt me een beetje plastic-look?
Gadverdamme dat is wel enorm fugly zeg.sww89 schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:37:
Stel dat het waar is, dan geeft het wel een nieuw uiterlijk waar mensen zo aan toe zijn blijkbaar http://forums.macrumors.c...-like-a-redesign.1991391/
Edit: die mat donkere is wel erg mooi zo.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 23:39 ]
En voor maar 1499€ heb je hem in huisThiago schreef op maandag 05 september 2016 @ 03:17:
Volgens geruchten zal die blinkende zwarte (Piano Black) voorlopig enkel voor de 7 Plus 256Gb zijn.
Ik heb altijd een zwak voor iPhones, wat werkt dat toch geweldig. Ik ben enorm blij met mijn S7E, maar batterij gezeik & updates verpesten het wel vaak... Maar dan zie ik weer de foto's die ik maak met die telefoon, daar komt gewoon geen iPhone tegen op
Toch kijk ik uit naar de keynote, al verwacht ik veel hype om weinig nieuws...
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Aangezien momenteel iedereen niets verwacht, zou het wel eens (verrassend) mee kunnen vallen. Soms zijn dingen gewoon nieuw.
De 5S had opeens een (snelle) 64-bit CPU en Touch-ID
De 6 had opeens een andere form-factor met een beter scherm
De 6S heeft 3d-touch.
Stel je voor dat de iPhone 7 geen 7 gaat heten maar gewoon iPhone (2016) en de resulotie is opgeschroefd naar full-HD? Krijg je toch een ander verhaal.
* Delerium is door de SE niet meer bereid 600+ euro neer te tellen voor iPhones.
Ik hoop dat Apple de boodschap zelf ook doorkrijgt; verlies aan marktaandeel zal uiteindelijk ook het ecosysteem inzetten. En een goede manier om terrein te behouden is prijs.
* Delerium vindt de iPad Pro daarom een ontwikkeling in de verkeerde richting.
WatchOS 3 draai ik nu al een tijdje maar kan niet zeggen dat ik vol lof ben. Nog steeds niet heel vloeiend en lang laden van gegevens. Benieuwd of er dan ook een nieuwe Apple Watch gaat komen.
Mijn boefje is liev!
Zou inderdaad zo kunnen zijn dat ze opeens iets heel onverwachts aankondigen. Bijvoorbeeld dat de homebutton toch ingebakken zit en het een flat surface wordt. Hoop echter op een "But there is one more thing.." momentje.Delerium schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:08:
Ik weet het niet, ik begin sterk de indruk te krijgen dat Apple de lekkages onder controle heeft om de hype te voeden of te temperen.
Aangezien momenteel iedereen niets verwacht, zou het wel eens (verrassend) mee kunnen vallen. Soms zijn dingen gewoon nieuw.
De 5S had opeens een (snelle) 64-bit CPU en Touch-ID
De 6 had opeens een andere form-factor met een beter scherm
De 6S heeft 3d-touch.
Stel je voor dat de iPhone 7 geen 7 gaat heten maar gewoon iPhone (2016) en de resulotie is opgeschroefd naar full-HD? Krijg je toch een ander verhaal.
* Delerium is door de SE niet meer bereid 600+ euro neer te tellen voor iPhones.
Ik hoop dat Apple de boodschap zelf ook doorkrijgt; verlies aan marktaandeel zal uiteindelijk ook het ecosysteem inzetten. En een goede manier om terrein te behouden is prijs.
* Delerium vindt de iPad Pro daarom een ontwikkeling in de verkeerde richting.
Om over de 3,5mm headphone jack maar te zwijgen. Van mij hoeft niet alles draadloos. Hopen maar op lightning.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Heb nu een jaar een iPhone 6S en bevalt me prima, zit niet 1-2-3 te wachten op de 7-variant. Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te hebben.
Ik zit wel te wachten op de Apple Watch 2. Momenteel vind ik qua design de Huawei Smartwatch het mooiste van allemaal:

Het is dat het niet 100% native werkt met iOS, anders had ik deze gekocht. Als ik veel geld uitgeef aan een horloge, moet ik er wel alles uit kunnen halen, dus ook alle apps op m'n iPhone erop kunnen gebruiken.
Ik hoop dat ze de Apple Watch 2 gaan aankondigen.
In dit topic is de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet. Hou het gezellig, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Mocht je een nieuw 'ervaringen' topic willen openen voor de aangekondigde producten en/of diensten, neem dan eerst contact op met de moderators. Dit voorkomt dat meerdere mensen aan hetzelfde topic werken, en al je noeste arbeid voor niets is.