Aankoopadvies "Simpele router"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jordi91
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Beste Tweakers Leden,

Ik ben op zoek naar een simpele router voor thuisgebruik. Het probleem zit als volgt mijn internet (glasvezel) komt binnen in de meterkast, hier is ook de router geplaatst. Vanuit uit daar heb ik UTP kabels naar de woonkamer en slaapkamer etc lopen. Dus mijn TV, Playstation, Rapberry, etc is allemaal via de kabel aangesloten en geven geen problemen.

Alleen kan mijn vriendin met haar telefoon en Ipad niet op het draadloze netwerk komen. Ik dacht dat een router in de woonkamer plaatsen op zou kunnen lossen?

Ik had de volgende router in gedachte ASUS RT-AC51U, voornamelijk omdat deze ook 5ghz ondersteund. Kunnen jullie mij dit aanraden of toch iets meer investeren en gaan voor krachtigere?

Alle reacties

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-02 14:38
Leuk dingetje toch?
Je zoekt een simpele router en hebt er zelf al 1 gevonden.
5Ghz ga je denk ik weinig mee doen, bereik is zeer slecht (tenzij je in een flat woont dan kan dat nog weleens handig zijn ivm kanalen).
Maar de genoemde ASUS RT-AC51U is gewoon een leuk ding als we het over een simpele router hebben :D

• Jordi91
Dat was precies de reden ik woon in een redelijke groot appartementen complex ;)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:20
2 vragen. Wat is je (max.) budget en hoeveel internetnet-snelheid ontvang je van je provider / welk abonnement heb je?

Ziggo heeft tegen een gereduceerd tarief een Archer C7 van TP-Link te koop staan, valt om te flashen naar de volwaardige TP-Link firmware ;-)
Adviesprijs €99,- bij Ziggo €59,-

Ook KPN heeft een leuk access-point staan. Kabeltje van modem naar deze Wi-Fi versterker en hoppa.

Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

[ Voor 18% gewijzigd door robcoenen op 25-08-2016 12:19 ]

• Jordi91
Ik zit bij OnsBrabantnet, dat is 100mb. Mijn budget ligt onder de €100 euro omdat ik eigenlijk niks via het draadloze netwerk doe. :)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:20
Jordi91 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:51:
Ik zit bij OnsBrabantnet, dat is 100mb. Mijn budget ligt onder de €100 euro omdat ik eigenlijk niks via het draadloze netwerk doe. :)
Persoonlijk zou ik voor dat geld gewoon die Wi-Fi versterker van KPN overwegen, eventueel kan je zelfs een tweede aanschaffen mocht dit nodig zijn. Deze kan (theoretisch) op 2.4GHz 37,5MB/s erdoorheen jagen en 162,5MB/S op 5GHz.

Ding kost geen drol en is ook gewoon te bestellen voor niet-KPN klanten, al doet de site anders vermoeden. Hij is te koppelen via Wi-Fi, maar een kabel van je modem naar deze versterker is gewoon de beste manier.

Ik heb er zelf een staan bij mijn oma en het ding doet gewoon wat het moet doen. Niet ingewikkeld en gewoon plug-and-play.

Verwijderd

Weet je zeker dat je een extra router wil, of wil je gewoon een extra WiFi-accesspoint? Een extra router is niet verstandig aangezien je dan een hoop extra moet instellen op die router (lees bijv: 2e router met DD-WRT als accespoint in zelfde netwerk) omdat je dan met 2 DHCP servers in het netwerk zit. Beter kun je gewoon dan gewoon een WiFi-accespoint of WiFi-extender kopen, zoals een Netgear AC750. Die kan zowel 2.4GHz als 5GHz, en kan zowel bedraad (als accespoint) of draadloos (als 'WiFi extender') verbinding met je Router/Modem maken. Als je die ethernet kabels dus al hebt liggen is het helemaal mooi dus.

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-01 16:34
Er is zelf een aparte pricewatch categorie voor: https://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:36

Esumontere

Floep, banaan.

Jij hebt geen router nodig, enkel een access-point. Ik heb gisteren deze binnengekregen (pricewatch: Edimax Smart AC750. Zelfs nog een stukkie goedkoper dan het eerder aangeraden KPN-apparaat.

Doet het perfect en is super-simpel in te stellen (zelfs via een smartphone app).

[ Voor 13% gewijzigd door Esumontere op 25-08-2016 15:12 ]

Pagina: 1