Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:05:
[...]

Dat hoeft nog niks te zeggen. Ze kunnen je op het werk prima het leven zuur maken zodat je het beu wordt en gewoon zelf opstapt.

Of ze gooien het op een kopje 'werkweigering' omdat je geen app op je eigen telefoon wil gebruiken en vragen ontslag aan. Veel succes bij de rechter...
Ik denk dat de rechter dan zegt "Leuk dat u dat wilt meneer werkgever, zorg maar voor een telefoon voor de werknemer dan" :>

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Voor ontslag zullen ze een vergunning moeten aanvragen bij het UWV of naar de rechter stappen. Sinds het nieuwe ontslagrecht moet je daar met een héél goed onderbouwd dossier komen.

Om een dossier waarin geweigerd wordt om een app te installeren wordt 10 jaar na dato nog gelachen.. _O-

Het leven zuur maken lijkt mij ook lastig bij iemand die zelden tot nooit op de zaak is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom ga ik ook niet huilend in een hoekje zitten, maar ik hou helemaal niet van dit soort gedoe.
Juist dit bijbaantje uitgekozen vanwege geen gedoe zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou een oude Nokia meenemen en dan vragen hoe je die app moet instaleren :p Niet iedereen heeft een smartphone en als je die wel hebt, die app is er vast ook niet voor elk smartphone os (te oud, incompatibel etc.)

Of je installeerd die app wel en gaat een beetje spelen met de opties (in vliegtuigstand zetten of juist met een gps spoofer allemaal gekke locaties doorgeven, er zijn er genoeg momenteel vanwege de pokemon hype :p )

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 03-11-2016 20:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Koos Werkloos schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:48:
en boven heeft iedereen toch wel een smartphone.
Dat is gewoon niet waar.. en als er wel een smartphone is hoeft het nog geen Android of iOS apps te ondersteunen.. en als die wel ondersteund worden hoeft er nog geen dataverbinding / abo beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Of ze gooien het op een kopje 'werkweigering' omdat je geen app op je eigen telefoon wil gebruiken en vragen ontslag aan. Veel succes bij de rechter...
Dat is dus geen werkweigering en valt ook niet onder het uitvoeren van redelijke opdrachten van de werkgever.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat hoeft nog niks te zeggen. Ze kunnen je op het werk prima het leven zuur maken zodat je het beu wordt en gewoon zelf opstapt.

Lastig met iemand die vanuit thuis werkt. Er is nauwelijks menselijk contact, dus dat leven zuur maken gaat niet zomaar.

Met de huidige wetgeving iemand onterecht ontslaan wordt ook een duur grapje. Dan ben jij als werkgever aansprakelijk en heb je nog een jaar of 10 zorgplicht. Dan is een mobieltje kopen toch de goedkopere optie. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ze is er al op terug gekomen dat ik ontslag zou krijgen. Nu wist ze het ineens niet en zou ze dat ook niet gezegd hebben. Als jullie willen hou ik jullie op de hoogte! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
Ik hoorde inderdaad dat mijn vriendin ook per 1-1 de app zou moeten gaan gebruiken. Over die 3,50 vergoeding heeft ze nog niets gehoord.. Ik blijf het een bespottelijk iets vinden maar dat is mijn persoonlijke mening.
We zullen zien hoe dit vorm gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-09 18:44
Ik ben gewoon in loondienst (met vast contract inmiddels) en vele met mij. 3 tot 12 uur per week. Aangezien het zo weinig uren zijn, verdien ik maar gemiddeld tussen de 100 en de 150 euro per maand.
12-48 uur per maand werken voor €100-150,00? fijn contract :?

[ Voor 3% gewijzigd door Bushie op 08-11-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bushie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:08:
[...]

12-48 uur per maand werken voor €100-150,00? fijn contract :?
3 uur per week keer minimumloon van nog geen 9 euro..Reken maar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:27
Wat een absurde reacties over 'moeilijk doen'. De werkgever heeft gewoon helemaal geen kloot te maken met jouw eigen smartphone! Niets, nada, noppes!

En wat een absurde eis van de werkgever! Wat denken ze wel!

Alle argumenten zijn al eens voorbij gekomen: datagebruik (ook al is dat maar 1kB, de hoeveelheid maakt niks uit), risico (ze gaan je toestel heus niet vergoeden als je het tijdens het werk laat vallen) en privacy (wellicht is het te overzien dat je locatie vastgelegd wordt tijdens het werk, maar je kunt gewoon niet zeker weten wat die app allemaal bijhoudt en vastlegt, misschien ook buiten werktijd).

Het is een beetje persoonlijk en afhankelijk van de situatie hoe hiermee om te gaan. Als je het je kunt veroorloven om een beetje dwars te liggen, dan gewoon aan je baas uitleggen dat je niet wilt dat een prive-toestel voor het werk wordt gebruikt. Hij weet heus wel dat hij dat niet kan eisen. Als je bang bent voor je positie, dan inderdaad aangeven dat je een Nokia 3310 of Windows toestel hebt. Als ze je willen tracken geven ze je ook maar een toestel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipsFan schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:37:
Wat een absurde reacties over 'moeilijk doen'. De werkgever heeft gewoon helemaal geen kloot te maken met jouw eigen smartphone! Niets, nada, noppes!

En wat een absurde eis van de werkgever! Wat denken ze wel!

Alle argumenten zijn al eens voorbij gekomen: datagebruik (ook al is dat maar 1kB, de hoeveelheid maakt niks uit), risico (ze gaan je toestel heus niet vergoeden als je het tijdens het werk laat vallen) en privacy (wellicht is het te overzien dat je locatie vastgelegd wordt tijdens het werk, maar je kunt gewoon niet zeker weten wat die app allemaal bijhoudt en vastlegt, misschien ook buiten werktijd).

Het is een beetje persoonlijk en afhankelijk van de situatie hoe hiermee om te gaan. Als je het je kunt veroorloven om een beetje dwars te liggen, dan gewoon aan je baas uitleggen dat je niet wilt dat een prive-toestel voor het werk wordt gebruikt. Hij weet heus wel dat hij dat niet kan eisen. Als je bang bent voor je positie, dan inderdaad aangeven dat je een Nokia 3310 of Windows toestel hebt. Als ze je willen tracken geven ze je ook maar een toestel mee.
Ja, we moeten het toestel ook gebruiken om foto's te maken van een poststuk, dus ook in de regen. Ik heb een Iphone 3, dus daar doet de app het niet op en ik ga echt geen nieuwe telefoon kopen voor hun. Heb het ook aangegeven, maar ze begreep er niks van, ik moet hem toch maar downloaden...
Er zijn veel klachten, dus we zullen zien. Heb in ieder geval juridisch loket om informatie gevraagd en krijg daar als het goed is deze week bericht van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:19
Zelf zit ik ook bij dezelfde werkgever, verschillende keren al woorden gehad over het gebruik. Ik start namelijk de APP als ik klaar ben en meld direct af.

Werk zelf onder OVO, mijn contact persoon wilde ook geen antwoord geven op de vraag wat gebeurt er als ik mijn toestel laat vallen tijdens het werk en of eventuele vergoeding voor gebruik privé toestel. Want ze kunnen het mij niet verplichten vind ik zelf.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• langzaam23
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:07:

De werkgever is in gesprek met een telecomaanbieder voor een 'aantrekkelijk' abbo en je krijgt €3,50 per maand vergoed.

Hopelijk zijn er zo wat minder onduidelijkheden :)
Dus om een werktelefoon te krijgen moet je een contract aangaan met een derde partij? Dan is het nog steeds geen zakelijke telefoon of abbo.

Is er al iemand die het netwerkverkeer van de app heeft gesniffed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:50:
[...]

Ja, we moeten het toestel ook gebruiken om foto's te maken van een poststuk, dus ook in de regen. Ik heb een Iphone 3, dus daar doet de app het niet op en ik ga echt geen nieuwe telefoon kopen voor hun. Heb het ook aangegeven, maar ze begreep er niks van, ik moet hem toch maar downloaden...
Er zijn veel klachten, dus we zullen zien. Heb in ieder geval juridisch loket om informatie gevraagd en krijg daar als het goed is deze week bericht van.
lol... waarom zou je een foto maken van een poststuk? Ik denk dat iemand een spelletje met je speelt. Je gaat toch geen poststukken fotograferen? Ik vraag me af of dat eigenlijk wel is toegestaan (iets met privacy enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:53

SeatRider

Hips don't lie

Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:22:
[...]

lol... waarom zou je een foto maken van een poststuk? Ik denk dat iemand een spelletje met je speelt. Je gaat toch geen poststukken fotograferen? Ik vraag me af of dat eigenlijk wel is toegestaan (iets met privacy enzo).
Portretrecht op een poststuk? Of de adresgegevens die daarop staan? Die hadden ze al, zou je kunnen beargumenteren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk voor schadeclaims. Maar het blijft een rare oplossing.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
SeatRider schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:33:
[...]

Portretrecht op een poststuk? Of de adresgegevens die daarop staan? Die hadden ze al, zou je kunnen beargumenteren.
Portretrecht? Nee daar had ik het niet over, hij moest foto's maken van het poststuk, niet van de ontvanger :?
Adresgegevens heeft de bezorgdienst inderdaad maar of je foto's mag maken van andermans post weet ik niet (let op, ik zeg niet dat het niet mag, ik heb alleen mijn twijfels). Het gaat om bedrijfspost, doordat de meeste bedrijven logo's op hun enveloppen hebben, heb je dus met die foto zowel afzender als ontvanger.

Zou wat zijn als ik als bezorger (woonachtig bij jou in de buurt) de hele buurt laat zien dat jij deurwaarders aan de deur krijgt of 5 blauwe enveloppen per maand ontvangt met je eigen bedrijfje. Of iemand in mijn priveomgeving pakt mijn prive toestel tijdens een feestje en gaat die foto's verspreiden op social media. Dit zijn natuurlijk zomaar wat voorbeelden maar kan maarzo gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:49:
[...]

Portretrecht? Nee daar had ik het niet over, hij moest foto's maken van het poststuk, niet van de ontvanger :?
Adresgegevens heeft de bezorgdienst inderdaad maar of je foto's mag maken van andermans post weet ik niet (let op, ik zeg niet dat het niet mag, ik heb alleen mijn twijfels). Het gaat om bedrijfspost, doordat de meeste bedrijven logo's op hun enveloppen hebben, heb je dus met die foto zowel afzender als ontvanger.

Zou wat zijn als ik als bezorger (woonachtig bij jou in de buurt) de hele buurt laat zien dat jij deurwaarders aan de deur krijgt of 5 blauwe enveloppen per maand ontvangt met je eigen bedrijfje. Of iemand in mijn priveomgeving pakt mijn prive toestel tijdens een feestje en gaat die foto's verspreiden op social media. Dit zijn natuurlijk zomaar wat voorbeelden maar kan maarzo gebeuren.
Ik zou het minste bang zijn dat er foto's van poststukken uitlekken als iemand je telefoon in handen krijgt.

Maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat postbodes bezorgd zijn over mijn privacy, wel een positieve manier om mijn dag te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
SeatRider schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:54:
[...]

Ik zou het minste bang zijn dat er foto's van poststukken uitlekken als iemand je telefoon in handen krijgt.

Maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat postbodes bezorgd zijn over mijn privacy, wel een positieve manier om mijn dag te beginnen!
Je vergist je, ik bezorg geen post. Werk ook niet bij een postbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vermoed dat het niet geautomatiseerd maken van foto's in strijd is met WBP. Immers de foto's worden ergens opgeslagen voor onbepaalde duur en zijn te herleiden naar een persoon en in principe kan iedereen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Erg zeg, dat postbodes foto's makken van je pakket. Straks kom je er nog achter dat supermarkten zomaar een kopie van je bon kunnen maken. En dat sommige zaken dit standaard al doen, nee dat zou pas erg zijn.

Gelukkig doet niemand dat toch? :+

Or: privacy discussie over foto's is zwaar off topic. Helaas is er vrij weinig informatie te krijgen over de situatie nu binnen dat bedrijf over hoe het gaat lopen. Helaas wordt het dus afwachten.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:09

Punkrocker

Mostly harmless

Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:22:
[...]

Laatst wat meubels laten bezorgen van Ikea naar een studentenkamer (ik ga die echt allemaal zelf niet die trappen op sjouwen :P ). Ikea huurt daar een koerier/pakketdienst voor in.

Nadat alles naar boven was gesjouwd maakten ze ook een foto van de stapel bouwpakketjes. Toen ik vroeg waarom ze dat deden bleek dat dit puur was om zichzelf in te dekken: Foto met GPS coördinaten. Zo hadden ze bewijs dat ze de bestelling gelost hadden op het juiste adres.
Had ik nog niet eerder meegemaakt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:50:
[...]

Gezien je eerdere berichten zou ik aanraden om zoveel mogelijk van de communicatie zwart op wit te laten lopen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Punkrocker schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:46:
[...]

Laatst wat meubels laten bezorgen van Ikea naar een studentenkamer (ik ga die echt allemaal zelf niet die trappen op sjouwen :P ). Ikea huurt daar een koerier/pakketdienst voor in.

Nadat alles naar boven was gesjouwd maakten ze ook een foto van de stapel bouwpakketjes. Toen ik vroeg waarom ze dat deden bleek dat dit puur was om zichzelf in te dekken: Foto met GPS coördinaten. Zo hadden ze bewijs dat ze de bestelling gelost hadden op het juiste adres.
Had ik nog niet eerder meegemaakt.
Ja maar dan ga je uit van lui die misschien 10 - 15 adressen per dag aan doen en een aantal dozen op de foto zetten. Post bevat adresgegevens van ontvanger en vaak afzender en bezorgers lopen 100en adressen per dag. Niet helemaal vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke...Wist niet dat het onduidelijk was, mijn excuses!
Sommige klanten willen meer zekerheid dat we het poststuk echt bezorgd hebben.
Denk bijvoorbeeld aan brievenbuspakketjes. Dan staat er een code op, daarvan moeten we dan een foto maken zoals ik het begrijp. Maar goed, de communicatie is waardeloos, dus misschien moeten we de code overtypen of iets.

Ik probeer hun inderdaad om iets zwart op wit naar me toe te sturen, maar ik krijg gewoon geen antwoord.
Binnenkort horen we als het goed is meer over dat abonnement, heb het idee dat ze niet voorzien hadden dat zoveel mensen tegen waren. Maar met heel veel 55+ postbezorgers hadden ze dit toch wel kunnen verwachten denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

corset schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:55:
Erg zeg, dat postbodes foto's makken van je pakket. Straks kom je er nog achter dat supermarkten zomaar een kopie van je bon kunnen maken. En dat sommige zaken dit standaard al doen, nee dat zou pas erg zijn.
Supermarkten hebben niet meteen het adres op de bon of interne foto's van het huis. Supermarkten zijn bovendien verplicht om alle transactiegegevens te bewaren zoals het een bedrijf betaamd in opdracht van de belastingdienst.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
PcDealer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:07:
[...]

Supermarkten hebben niet meteen het adres op de bon of interne foto's van het huis. Supermarkten zijn bovendien verplicht om alle transactiegegevens te bewaren zoals het een bedrijf betaamd in opdracht van de belastingdienst.
Dan zou ik nooit naar italie gaan en met een klantenpas betalen ;) dan staat je naam + adres netjes op de bon. Bron: Eigen ervaring bij GS/Carrefour & Coop.

Dit is andere landen doodnormaal hoor. Maar goed, daar lopen ze ook niet over elk woordje te roepen dat het privacy schennis is. :) Maar again, dit is zwaar off topic aan het worden.

Foto's van hebben precies 0 te maken met dit topic.

[ Voor 28% gewijzigd door corset op 10-11-2016 08:37 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

PcDealer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:07:
[...]

Voor zover dat nodig is voor het doen (en controleren van) een BTW-aangifte. En daarvoor is het niet noodzakelijk om aan te tonen wat je aan wie hebt verkocht.

Pagina: 1 2 3 Laatste