Toon posts:

24 naar 14 pins

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Volgend probleem! Ik heb net de nieuwe voeding gekregen! Alleen deze heeft een 20/24 pins aansluiting, op mijn moederbord zit 14 pins! Ik wordt er een beetje moe van, bij mij gaat alles mis! Wat moet ik nu doen??

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-08-2016 16:35)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 14:03
Gewoon een verloopstekker. Dat wijst zich wel vanzelf.

Alle reacties

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:04

ResuCigam

BOFH

We do what we must because we can.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Merk/type moederbord en voeding?

https://discord.com/invite/tweakers

• GromuhlDjun
Ha, ik kom op hetzelfde uit :)
https://www.beslist.nl/pr...novo_IBM_Q77_B75_A75_Q75/

Maar inderdaad: welk mobo en voeding, en waarom nieuwe voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe voeding omdat de orginele voeding geen pci-e aansluiting had, maar ik ga z'n verloopstekker kopen

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02 23:42

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Mijn glazen bol:
Lenovo of Medion.
Oude voeding: FSP Fortron

[ Voor 27% gewijzigd door MedionAkoya op 22-08-2016 16:01 ]

Trein?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

GromuhlDjun schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:57:
[...]

Maar inderdaad: welk mobo en voeding, en waarom nieuwe voeding?
Naar aanleiding van zijn vorige topic: nieuwe videokaart en beeld geen signaal

Computer was een Lenovo 50-50 volgens TS, dus waarschijnlijk zoiets: pricewatch: Lenovo IdeaCentre H50-50 90B600GQNY

Iemand anders was ook op zoek naar een videokaart voor de LenovoH50-50: videokaart in lenovo h50-50. Daarin staat een linkje naar een adapter van 14-pins naar 24-pins op eBay of Amazon

tip voor TS: probeer iets duidelijker in volzinnen te typen, en dan iets meer leestekens te gebruiken dan ! en ? Kijk ook eens op de support pagina van Lenovo, misschien vind je daar nog wel meer informatie over wat voor moederbord/voeding er in zit en welke uitbreidingen je kan doen

[ Voor 41% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2016 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zal allemaal best!! Maar mijn vraag is wat moet ik doen?? Gewoon een verloopstekker kopen?? Als ik maar weet wat ik moet doen! Lijkt mij niet moelijk toch??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 16:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• GromuhlDjun
Gewoon een verloopstekker. Dat wijst zich wel vanzelf.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:18

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:20:
Het zal allemaal best!! Maar mijn vraag is wat moet ik doen?? Gewoon een verloopstekker kopen?? Als ik maar weet wat ik moet doen! Lijkt mij niet moelijk toch??
Als tip zal ik je meegeven te luisteren naar je medetweakers. We zijn geen helpdesk dus ga niet geïrriteerd lopen doen als we niet meteen geven wat je wil. Er geldt hier een inspanningsverplichting en daar is niet aan voldaan.

Voorbeeld:

- Analyseer je probleem: je hebt een 14-pin aansluiting op je mobo, je voeding heeft een 20/24.
- Bedenk mogelijke oplossingen: logische redenering zou zijn: hoe kom ik van 20/24 naar 14? Dat is net zoiets als, hoe kom ik van DVI naar VGA: met een adapter.
- Zoek wat mogelijk is: Google naar 24-pin to 14-pin PSU adapter (oid) en kijk waar je kan bestellen
- Verifieer indien noodzakelijk of je de goeie hebt op Tweakers.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je mijn post goed gelezen had, zou je daar achter zijn gekomen. Ik heb een heleboel informatie gegeven die je eigenlijk zelf had moeten geven in je startpost. Die heb ik moeten uitvogelen uit de summiere informatie in je vorige topic. Met die informatie is het veel duidelijker wat het probleem is en kan er dus een veel beter antwoord gegeven worden.

Verder is het zoals nelismastr ook aangeeft aardig als je laat zien dat je wat doet met de tips, hints en antwoorden die andere tweakers geven in plaats van dat je gaat blaffen dat je geen duidelijk antwoord krijgt op een zeer onduidelijk gestelde vraag.

Als derde kan je ook uit mijn post herleiden dat ik heb gezocht naar de computer die je in je vorige topic genoemd hebt: [search=lenovo 50-50]. Het eerste wat ik daar tegen gekomen ben is dat iemand problemen heeft met het aansluiten van een videokaart. Dat is precies jouw probleem, al is dat uit jouw startpost helemaal niet te halen. Vervolgens heb ik nog twee linkjes uit dat topic gepost zodat je zelf dat topic niet eens hoeft te openen. ResuCigam had blijkbaar wel genoeg aan jouw informatie en stelde al voor mij hetzelfde voor.

Dus voor de volgende keer: volg de tips van nelismastr en post wat je zelf geprobeerd, gezocht en gevonden hebt en waarmee je vastloopt. Als men ziet dat je er zelf moeite voor doet en normaal reageert op de antwoorden die gegeven worden, heb je veel eerder een antwoord waar je wat aan hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 15:48:
Volgend probleem! Ik heb net de nieuwe voeding gekregen! Alleen deze heeft een 20/24 pins aansluiting, op mijn moederbord zit 14 pins! Ik wordt er een beetje moe van, bij mij gaat alles mis! Wat moet ik nu doen??
Dit is geen topicstart...
Als het niet zo moeilijk is, kun je er zelf ook prima uitkomen. Zo niet is dit niet bepaald een gewaardeerde houding :/

Dicht wegens geen inzet en brakke houding.

Voor tips voor hoe het volgende keer wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 22-08-2016 22:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.