Toon posts:

nieuwe videokaart en beeld geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik heb paar dagen geleden trots me eigen pc gekocht! Het gaat om een lenovo 50 50! Met een i5 4460 processor en 8gb ram! Nu heb ik een videokaart gekocht een geforce gtx 750 ti (4gb) die heb ik in de pc gestopt! Nu heeft het scherm geen signaal meer! Ik ben totaal nie bekend hiermee! Kan iemand me alsjeblieft helpen??

Gr dick

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:47
Even de simpele checks:

-Staat je monitor op de goede input?
-Heb je de kabel goed aangesloten? (op de videokaart?)
-Doet de kabel het goed? Zit hij goed aangesloten?

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 05-08-2016 14:21 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:57

Zorian

What the fox?

Hoeveel watt heeft de voeding?
BIOS goed staan zodat hij niet op de integrated GPU opstart?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Heeft de videokaart externe voeding nodig? Heeft dat Lenovo beestje geen whitelisted bios? Als in: alleen bepaalde videokaarten e.d. werken? Is de voeding in de lenovo PC wel voldoende? (waarom nog een 4e generatie i5 kopen als we al op zes zitten?)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het aantal watt van de voeding 280! Zonder videokaart doet het scherm het wel!! En bios?? Geen idee wat dat is😮

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:07
bios: Wikipedia: BIOS

Heb je wel je monitor op de videokaart aangesloten, en niet op de onboard GPU?

Ik denk overigens dat er een kans is dat je voeding niet genoeg vermogen heeft. Weet je zeker dat je PC uberhaupt opstart met de nieuwe videokaart erin? Heb je hem wel in het goeie slot gedaan?

Van wat ik kan vinden op google is de TDP van die chiop 60W, dus geen extra voedingskabel nodig.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 19:16
Met deze beperkte informatie is het lastig om te zien wat precies het probleem is.
Mijn vermoeden is dat je je scherm hebt aangesloten op het moederbord maar dat de videokaart nu voor de output zorgt. Zou je de exacte specs van alle onderdelen kunnen vermelden en eventueel foto's toevoegen hoe je alles aangesloten hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hdmi kabel aangesloten aangesloten op de videokaart!! De kaart zit aan het moederbord, dus heeft geen kabel.nodig! Is er misschien een mogelijkheid om de voeding uit tebreiden zonder een nieuwe voeding te kopen?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
Voeding zou in principe voldoende moeten zijn voor dit systeem, en nee, je kan een voeding niet uitbreiden helaas ;P Waarschijnlijk staat je bios zo ingesteld dat de iGPU van je processor wordt aangesproken ipv de videokaart. Als je de PC opstart krijg je vaak een splashscreen waar de shortcut toets naar de bios staat. Druk deze een aantal maal in om in de bios te komen en ga dan opzoek naar de grafische instellingen. De output zou op de waarde PCI-E moeten staan voor de videokaart.

Verwijderd

Welke videokaart heb je precies? Er staan in de pricewatch 2 GTX 750 Ti's met 4GB:
pricewatch: Asus STRIX-GTX750TI-DC2OC-4GD5
pricewatch: Gigabyte GV-N75TWF2OC-4GI

Als je de Gigabyte hebt is het sowieso logisch dat je geen beeld krijgt, aangezien die een 6 pins PEG connector van de voeding nodig heeft, en die heeft je voeding niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu zegt het scherm connect the pci cable for this graphics card!! Is er een mogelijk dat aan tesluiten?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:55:
Nu zegt het scherm connect the pci cable for this graphics card!! Is er een mogelijk dat aan tesluiten?
Daar heb je de reden. Er zit geen stroom op de GPU. En die heeft je voeding ook niet, dus je zal een andere voeding moeten kopen en die inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke! Maar ik neem aan dat er ook videokaarten zijn zonder die 6 pins aansluiting? Volgens mijn is er ook een asus 4gb zonder 6 pins? Kan dat kloppen?! Kijk ik ben ook maar 16 en ik heb niet overal geld voor

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:04:
Hmm oke! Maar ik neem aan dat er ook videokaarten zijn zonder die 6 pins aansluiting? Volgens mijn is er ook een asus 4gb zonder 6 pins? Kan dat kloppen?! Kijk ik ben ook maar 16 en ik heb niet overal geld voor
Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten of ze er zijn, maar misschien wel. Dat zijn doorgaans echter geen hele krachtige videokaarten. Een voeding hoeft echter gelukkig niet heel duur te wezen.
Even ter voorbeeld: pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Nou weet ik niet of die in je behuizing past (ken die Lenovo niet) maar als er een normale ATX voeding in gaat kan dat prima.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:17:
Mijn vraag
Hallo, ik heb paar dagen geleden trots me eigen pc gekocht! Het gaat om een lenovo 50 50! Met een i5 4460 processor en 8gb ram! Nu heb ik een videokaart gekocht een geforce gtx 750 ti (4gb) die heb ik in de pc gestopt! Nu heeft het scherm geen signaal meer! Ik ben totaal nie bekend hiermee! Kan iemand me alsjeblieft helpen??

Gr dick
Niet gaan tweaken als je geen verstand hebt van zaken. Je videokaart zou ook aangesloten moeten worden op je voeding. waarschijnlijk is je huidige voeding te licht of heeft geen stekker om een videokaart te voeden.

- Kaart er uit en terugsturen cq omruilen. voldoet de huidige Intel® HD Graphics 4600 niet ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 19:16
Je zou ook nog in de Vraag & Aanbod sectie kunnen kijken of iemand nog een voeding over heeft.
En anders zou je bijvoorbeeld voor deze kunnen kijken:
pricewatch: Corsair CX450M

Verwijderd

Topicstarter
Met de onboard kaart die ik nu heb kan ik geen games spelen😉
ik ga kijken wat ik ga doen! Ik weet het nu ook ff niet meer! Maar bedankt voor de informatie. Ik weet nou wat ik moet doen. Oja me kast is 16cm breed, 35.5 hoog en 42 diep/lang

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:14:
Met de onboard kaart die ik nu heb kan ik geen games spelen😉
ik ga kijken wat ik ga doen! Ik weet het nu ook ff niet meer! Maar bedankt voor de informatie. Ik weet nou wat ik moet doen. Oja me kast is 16cm breed, 35.5 hoog en 42 diep/lang
Maak anders gewoon even een mooie high-res foto van de binnenkant. Dan kunnen we je een stuk beter helpen.

Met name de voeding en de layout van binnen zijn belangrijk.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• borft
Laat aub even weten welke videokaart je precies hebt, en zoals gezegd, stuur even een foto van de binnenkant van je kast. Soms is het mogelijk met een verloopje van molex -> 6pinx PEG het toch op te lossen. De videochip verbruikt volgens de specs 60W, dus zou niet heel veel extra vermogen nodig moeten hebben.

En type alsjeblieft mijn, niet me, als het bezittelijk is ;)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
Het gaan om de stekkers aan de voeding, en dan kan je deze proberen op je kaart aan te sluiten als je voeding het aan kan zal hij het doen. https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zie de cirkel, die stekker mist en je voeding heeft die niet. Gelukkig is het een (crappy) standaard ATX voeding dus zo te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a5xr9Vo.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heel erg bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik gewoon een nieuwe voeding ga kopen!! Dat lijkt me het beste! Zoals ik begreep! Videokaart zonder 6pins aansluiting lijkt niet handig! Ik kan ook een verloopstekker gebruiken! Maar toch wordt het een nieuwe voeding. Heel erg bedankt.

Gr dick

• borft
ProTip voor de volgende keer: eerst even checken voordat je een kaartje koopt, of ie ook daadwerkelijk past en je PC aan de eisen voldoet. Bijvoorbeeld door het hier even te vragen ;) Ik weet vrijwel zeker dat er van deze kaart ook varianten zijn die geen 6pins kabel nodig hebben namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry😂 ik kwam er te laat achter!! Maar zijn die kaarten zonder 6pins ook gewoon goeie sterke kaarten?? Nieuwe voeding is toch niet verkeerd!

Verwijderd

Koop wel een goede voeding en geen meuk in de trant van MS-Tech, LC-Power, Spire, Konig e.d. Ga er vanuit dat je onder de €50,- geen goede voeding hebt. Zoran en Audiowaste hebben goede voedingen geadviseerd.

Waarom eigenlijk een 4gb 750Ti ipv 2gb? Die kaart kan daar helemaal niets met 4gb.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:50:
Ja sorry😂 ik kwam er te laat achter!! Maar zijn die kaarten zonder 6pins ook gewoon goeie sterke kaarten?? Nieuwe voeding is toch niet verkeerd!
Er zijn wel Molex -> 6 pins adapters, maar geen idee of je voeding dat kan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel werd mij aangeraden, als ik een videokaart zou kopen dat ik wel 4gb moest doen, omdat dat het minimum wat je nodig hebt voor games! Vandaar 4gb! En ik zelf vind het ook fijn om 4gb te hebben!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:55:
In de winkel werd mij aangeraden, als ik een videokaart zou kopen dat ik wel 4gb moest doen, omdat dat het minimum wat je nodig hebt voor games! Vandaar 4gb! En ik zelf vind het ook fijn om 4gb te hebben!
Net als nu, had je voorheen eerst kunnen vragen voor advies. Zijn genoeg gamers die je kunnen helpen hier.
Ik zou voor de Corsair voeding gaan omdat die deels modulair is. dat scheelt veel kabels die je niet nodig hebt ook niet rondhangen in je kast.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Dus nieuwe voeding kopen en de kaart houden is de beste optie?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 16:15:
Dus nieuwe voeding kopen en de kaart houden is de beste optie?
Deze voeding is sowieso aan te raden, en zonder videokaart ben je terug bij af.

Verwijderd

Topicstarter
Oke! Heel erg bedankt!! De voeding ga ik kopen!! Fijne dag!!

Gr dick
Pagina: 1