videokaart in lenovo h50-50

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Een kennis van me heeft een Lenovo h50-50 gekocht. (niet mijn keus, maar goed) Hier zit geen videokaart in. Tenminste alleen de hd 4600.

Nu wil hij een GTX 970 of een R9 390 erin hebben. Ten eerste is de voeding te zwak (280W). Dit is het eerste probleem. Het moederbord heeft een 14pins ATX aansluiting. Nu heb ik vele verhalen gelezen over doorgebrande moederborden omdat men dit verkeerd aansluit.

Ook heb ik gelezen dat Lenovo hun Bios dicht timmert en dus niet zo maar een videokaart kan aansluiten, Klopt dit?

Ik hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven!

Alvast bedankt!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Staat er ook op het moederbord wat voor plank het is want ik kan dat nergens vinden op de lenovo site. Verder zou de videokaart gewoon moeten werken, misschien een testkaartje ergens liggen? Voor de voeding moet je rekening houden dat je er http://www.amazon.com/Pow...able-Lenovo/dp/B00WE5KSFQ oid bijbesteld.

• pjot1
  • Niet online
Genius-General schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:35:
Staat er ook op het moederbord wat voor plank het is want ik kan dat nergens vinden op de lenovo site. Verder zou de videokaart gewoon moeten werken, misschien een testkaartje ergens liggen? Voor de voeding moet je rekening houden dat je er http://www.amazon.com/Pow...able-Lenovo/dp/B00WE5KSFQ oid bijbesteld.
Dit is het moederbord, W8P E H81 95W refres95W refresh MB

Voor overige onderdelen, http://support.lenovo.com...Parts%20and%20Accessories|Parts%20and%20Accessories&beta=false

Verwijderd

Voor een GTX 970 heb je een goede kwaliteit 400w voeding nodig, voor een R9 390 450w.

Let ook op de airflow in de behuizing. OEM pc's zijn vaak zonder casefans uitgerust. De voeding zit bovenin en zorgt voor een minimale airflow in de kast. Voldoende om alleen de cpu koel te houden maar met een videokaart van 200w kom je te kort. Minimaal een intake- en een outtakefan plaatsen is nodig.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt voor een standaard ATX voeding een adapter nodig voor je treurige 14-pin schijtstandaard bord. Deze bijvoorbeeld:

http://www.ebay.com/itm/2...059391:g:MxIAAOSwNyFWfRo0

Zou plug and pray moeten zijn.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• pjot1
  • Niet online
hmm, klinkt allemaal niet zo positief... Maar klopt het dat Lenovo hun Bios heeft dicht getimmerd? Ik kan daar nergens wat over vinden behalve op techsites en tweakers.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Druk er een videokaart in en probeer het zou ik zeggen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Kijk in de bios of je de internal gpu kan uitzetten.Dit lijkt mij wel het geval ,als er een pci-e slot inzit.Tevens word in jouw geval ook vanuit de bios geregeld hoeveel ram de hd4600 krijgt.Het is gedeeld ram ,dus ik denk max 1024 mb .Dus kijk eerst in de bios,zou ik zeggen.Daar zal dan staan auto/ of internal als keuze bij gpu en zet die op auto.Als er wat anders staat b.v internal gpu off ,neem die dan.Koop een simpel kaartje ,als je niks hebt leggen, a 20 of 30 euro ,zonder extra stroom nodig ,dus max 75 watt.
Het dicht timmer van bios heeft meer met andere functie`s te maken ,b.v ram timings instellingen en o.c mogelijkheden.Die zullen wel gelocked zijn.Het wisselen van videokaart moet mogelijk zijn,als er een PCI-ex slot inzit.
Pagina: 1