Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
In mijn vakantie is plots mijn S7 vreselijk langzamer gaan laden, van ca 1,5 uur naar 7 uren voor een volledige lading.
Ik heb het getest met de originele en andere samsung laders en ook het laden met pc of laptop verloopt traag.

Tevens wil bestandoverdracht via usb naar mijn pc niet meer lukken, een reset heeft ook helaas niet gewerkt.
Ik heb het toestel een aantal keren in het water gebruikt om foto's te maken en denk dat dit toch wel mijn mini usb heeft aangetast?

Vriend google gaf helaas geen uitkomst, is er nog iemand met een idee voordat ik hem aanbied voor reparatie?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Je beschrijft het probleem zelf al denk ik. Water in je Mini usb port gekomen. Het lijkt er heel erg op dat je mini usb port kapot is namelijk. Zit er geen garantie op?

PS

Je bent niet met je telefoon de zee in gegaan of dieper dan 3 meter gedoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sfinx333 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:22:
In mijn vakantie is plots mijn S7 vreselijk langzamer gaan laden, van ca 1,5 uur naar 7 uren voor een volledige lading.
Ik heb het getest met de originele en andere samsung laders en ook het laden met pc of laptop verloopt traag.

Tevens wil bestandoverdracht via usb naar mijn pc niet meer lukken, een reset heeft ook helaas niet gewerkt.
Ik heb het toestel een aantal keren in het water gebruikt om foto's te maken en denk dat dit toch wel mijn mini usb heeft aangetast?

Vriend google gaf helaas geen uitkomst, is er nog iemand met een idee voordat ik hem aanbied voor reparatie?
Heb je al een ander (micro) USB-kabel geprobeerd, waarschijnlijk is de USB-kabel gewoon brak.
erwin26 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:10:
Je beschrijft het probleem zelf al denk ik. Water in je Mini usb port gekomen. Het lijkt er heel erg op dat je mini usb port kapot is namelijk. Zit er geen garantie op?
Waterschade valt niet onder garantie.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Dat is waar, maar je kan het altijd proberen! Je weet niet 100% zeker of het echt door het water komt. Gewoon niks zeggen over water. Alleen dat je mini USB port kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

erwin26 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:17:
Dat is waar, maar je kan het altijd proberen! Je weet niet 100% zeker of het echt door het water komt. Gewoon niks zeggen over water. Alleen dat je mini USB port kapot is.
Ze controleren altijd op oxidatie, als ze dat ergens ook maar vinden, dan is het al klaar voor ze. ;) Zeker een USB-poort zullen ze daarop controleren. Dus ook al zeg je er niets over, ze vinden het dan uiteindelijk toch wel.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
CH40S schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:18:
[...]
Ze controleren altijd op oxidatie, als ze dat ergens ook maar vinden, dan is het al klaar voor ze. ;) Zeker een USB-poort zullen ze daarop controleren.
Dat klopt helemaal. Alleen ik zie het zo je hebt niks te verliezen, kan je goed veel geld schelen met wat geluk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn s7 waarschijnlijk ook laten opsturen ivm hetzelfde probleem. De s7 is waterdicht binnen bepaalde normen, hier ben ik niet buiten geweest. Valt het dan niet binnen de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:46:
Ik ga mijn s7 waarschijnlijk ook laten opsturen ivm hetzelfde probleem. De s7 is waterdicht binnen bepaalde normen, hier ben ik niet buiten geweest. Valt het dan niet binnen de garantie?
Dit valt denk ik niet binnen de garantie aangezien hun niet kunnen zien of je er buiten bent gegaan of niet. Tenzij het echt extreme waterschade is neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Waarom niet? Zij maken toch de claim dat het product er tegen kan? IANAL, maar volgens mij ligt de bewijslast gewoon bij Samsung in dat geval. Laat hen maar bewijzen dat je buitende normen bent gekomen. Volgens mij is dat onmogelijk. Zelfs als er waterdetectoren intern zijn geplaatst zegt het niks, het product kan namelijk een constructiefout bevatten waardoor er water in is gekomen en Samsung dus hun claim niet waar heeft gemaakt.

Volgens mij was het altijd zo dat in de eerste periode (volgens mij 2 jaar) de bewijslast voor de verkoper is (stap dus overigens ook naar de verkoper en niet Samsung!). Daarna pas ligt de bewijslast bij de consument, die dan moet bewijzen dat een constructiefout al vanaf het begin aanwezig was. Pin me er overigens niet op vast.

Het Shopping Forum hier op GoT heeft vast meer info over dit soort zaken en de rechten voor jou als consument.

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 22-08-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke, afwachten dan en een beetje geluk hebben. Ik twijfel er zelf ook over. Het langzaam opladen is bij mij niet gebeurd vlak na watercontact. Slecht 1 maand later. Vanaf die dag dat het zo is, is hij enkel in contact geweest met watercondens. Zou een reparatie hiervan veel kosten, waar zou ik ongeveer aan moeten denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
CH40S schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:15:
[...]
Heb je al een ander (micro) USB-kabel geprobeerd, waarschijnlijk is de USB-kabel gewoon brak.

[...]
Waterschade valt niet onder garantie.
kabel is het niet, alles al getest, en uiteraard gaat dit wel binnen de garantie vallen, hij is IP68 gecertificeerd. In dit geval wil dat zeggen dat je de telefoons maximaal een half uur op minder dan anderhalve meter diepte kunt laten liggen, zonder dat er waterschade ontstaat, daar ben ik uiteraard binnen gebleven...

het hoeft ook niet zo te zijn dat het door het water komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
sfinx333 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:22:

Heel bekend probleem als je in het S7 ervaringen topic zoekt.

Kabel niet goed. Probeer een aantal kabels. Niet alle kabels zijn compatible met snel laden.
USB connector telefoon vies. Vaak wolletje stof. Met fijne naald (om te naaien) connector schoonmaken
USB poort defect. Opsturen.

Je kunt ook nog wat contact spray proberen. Dat lost oxidatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Garret1410 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Met fijne naald saté prikker connector schoonmaken.
Echt, met een metalen pin langs contact punten gaan... :X

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Huigie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Echt, met een metalen pin langs contact punten gaan... :X
Geen probleem. Naald is glad en rond, de punt krijg je nooit tegen de connector aan. Sate prikker zou misschien kunnen als deze erg dun is.

Wel toestel uitzetten. Was ik vergeten te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Garret1410 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 18:07:
[...]

Geen probleem. Naald is glad en rond, de punt krijg je nooit tegen de connector aan. Sate prikker zou misschien kunnen als deze erg dun is.

Wel toestel uitzetten. Was ik vergeten te zeggen
heb het spul ook nog goed schoongemaakt en ook contactspray geprobeerd, helaas helpt het niet..

iedereen bedankt voor het meedenken! ik zal hier posten hoe Samsung het afhandeld.

[ Voor 9% gewijzigd door sfinx333 op 23-08-2016 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:56
Volgens mij heeft Samsung een standaard prijs voor het vervangen van de USB connector, in hun service winkels. Na afspraak klaar terwijl u wacht.

Wat betreft dat schoonmaken: bij het vorige toestel heb ik een tandenstoker afgesneden tot het een soort platte splinter werd emn daarmee geharkt (om in het smalle gedeelte tekomen lukt anders niet). Maar dat zal hier het probleem niet zijn: probleem is hier dat de dataverbindingen niet werken, en plukken stof zorgen er voor dat je de stekker er niet meer diep genoeg in krijgt. Dat valt meteen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
ik ga er echt vanuit dat dit garantie is, maar ik meld het nog wel hier.
en stof kan ik er echt niet in ontdekken..

inmiddels gebelt met Samsung, dit valt onder de garantie.

update:

afgehaald op: 26-08 as maandag 05-09 komt hij weer retour

Je hebt jouw toestel ingestuurd met de klacht dat de laadconnecter in het toestel defect is. Je klacht werd veroorzaakt door een defect onderdeel. We hebben het defecte onderdeel vervangen voor een nieuwe.
Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd: - Onderdeel vervangen - Software update

update 05-09

telefoon weer terug, perfect gemaakt en werkt ook weer perfect! laad weer snel op.
Geen beschadigingen en goed verpakt retour!
_/-\o_ :)

[ Voor 84% gewijzigd door sfinx333 op 05-09-2016 16:46 ]

• winniekees
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:36
hallo ik had dat probleem ook even langs de fixables geweest en die zagen dat de acco beetje bol stond en onder garantie hebben ze er een nieuwe accu er in gedaan
probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds enkele weken zelfde probleem met s6 en s7 tegelijk... optie snel laden toont simpelweg niet meer en tijdens laden stoppen telefoons zonder duidelijke reden volledig met opladen.
Cache geleegd en terug naar fabrieksinstellingen heeft niets geholpen. Maar toch lijkt het er hier meer op dat de laatste update de boosdoener is, anders wel vreemd beiden tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 04:23:
Hier sinds enkele weken zelfde probleem met s6 en s7 tegelijk... optie snel laden toont simpelweg niet meer en tijdens laden stoppen telefoons zonder duidelijke reden volledig met opladen.
Cache geleegd en terug naar fabrieksinstellingen heeft niets geholpen. Maar toch lijkt het er hier meer op dat de laatste update de boosdoener is, anders wel vreemd beiden tegelijk!
Wellicht andere oplader en kabel proberen?
Pagina: 1