Sinds twee weken heb ik een nieuwe werkgever. De afdeling en het werk zijn erg leuk maar de HR afdeling is een drama. Zodoende had ik al mijn vraagtekens of ik bij dit bedrijf aan de slag wil, gelukkig hebben we daarvoor een proefperiode.
Nu komt de HR afdeling vandaag met de mededeling dat ze mijn lease-auto toch niet kunnen overnemen. Hij zou zodanig buitensporig zijn dat hij niet in de klasses past. Het vervelende is dat mijn vorige werkgever een boete oplegt als ik de auto niet meeneem en ik utieraard erg graag in deze auto wil rijden.
Nu kan ik besluiten met om toch niet bij deze werkgever aan de slag te gaan maar ik vind dit wel een vreemde gang van zaken. Arbeidsvoorwaarden voorstellen om vervolgens er weer afstand van te doen. Als ik besluit om niet meer met deze werkgever verder te gaan kan ik dan nog iets van een onkostevergoeding eisen? Tenslotte ben ik van baan gewijzigd en krijg ik een boete voor het niet meenemen van de auto en wijzigen zij eenzijdig de overeenkomst.
Nu komt de HR afdeling vandaag met de mededeling dat ze mijn lease-auto toch niet kunnen overnemen. Hij zou zodanig buitensporig zijn dat hij niet in de klasses past. Het vervelende is dat mijn vorige werkgever een boete oplegt als ik de auto niet meeneem en ik utieraard erg graag in deze auto wil rijden.
Nu kan ik besluiten met om toch niet bij deze werkgever aan de slag te gaan maar ik vind dit wel een vreemde gang van zaken. Arbeidsvoorwaarden voorstellen om vervolgens er weer afstand van te doen. Als ik besluit om niet meer met deze werkgever verder te gaan kan ik dan nog iets van een onkostevergoeding eisen? Tenslotte ben ik van baan gewijzigd en krijg ik een boete voor het niet meenemen van de auto en wijzigen zij eenzijdig de overeenkomst.
battler schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:02:
UPDATE: Zojuist feedback gehad van de IT directie. Het is besproken op C niveau en vrij snel is de conclusie getrokken dat hier iets goed mis is gegaan.
- HR is aangesproken.
- Alle kosten worden vergoed (krijg nog een bevestiging).
- Als ik wil kan ik dezelfde auto uitkiezen als wat ik had.
Ik ga alsnog weg, wacht nog op akkoord voor een nieuwe baan.
[ Voor 19% gewijzigd door battler op 13-09-2016 14:08 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl