https://twitch.tv/madmikeplays
Steam - PTR83
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik redelijk constant zal kunnen rijden.
Zag zo snel geen grote veranderingen, maar zijn er nog dingen de afgelopen driekwart jaar veranderd waar ik rekening mee moet houden?
Neuh niet echt. @mjmbult is hoogstens ietsje langzamer gaan rijden. Dus rekening mee houden bij het remmen._A3 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 12:55:
Nu het sportseizoen (bijna) teneinde is mijn stuurtje ook weer eens afgestoft.
Eens kijken hoe lang het duurt voordat ik redelijk constant zal kunnen rijden.
Zag zo snel geen grote veranderingen, maar zijn er nog dingen de afgelopen driekwart jaar veranderd waar ik rekening mee moet houden?
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Jurrr90 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:19:
[...]
Neuh niet echt. @mjmbult is hoogstens ietsje langzamer gaan rijden. Dus rekening mee houden bij het remmen.
Wat mij wel opviel was dat mensen die gecrasht/gespind waren meteen wilde doorrijden en daardoor vaak de enige doorgang blokkeerde of gewoon daardoor andere vol raken. Ik snap dat het rot is om te wachten totdat je kan draaien maar dat is wel zo netjes.
Correct. De regel is als je niet veilig je weg kan voortzetten je helaas moet wachten tot er ruimte is. Er voor rammen is een no go.Pellaagarion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:30:
Dat was een leuke opening van het V8 supercar seizoen. Er is zo veel gebeurd dat ik niet eens precies weet hoe de races gingen. Race 1 vooral door mijn eigen fouten (te snel op het gas en spinnen) een beetje verprutst. Maar race 2 ging lekker, ook nog even op kop gereden totdat ik aan het vechten wat met Jur ? volgens mij. Dat ging goed maar bij de snelle bocht naar rechts verloor jur de controle en belande ik echt letterlijk in zijn wagen. Ik zag z'n dashboard mergen met mijn dashboard, vrij appart. En daardoor stond in echt ongelukkig op het rechte stuk, moest wachten tot iedereen voorbij was. Maar wel echt genoten van de 2 racejes.
Wat mij wel opviel was dat mensen die gecrasht/gespind waren meteen wilde doorrijden en daardoor vaak de enige doorgang blokkeerde of gewoon daardoor andere vol raken. Ik snap dat het rot is om te wachten totdat je kan draaien maar dat is wel zo netjes.
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Ik was het nietPellaagarion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:30:
Dat ging goed maar bij de snelle bocht naar rechts verloor jur de controle en belande ik echt letterlijk in zijn wagen.
Dan was het Jay hehe, bijna hetzelfde
Jup, ik was het
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Kunnen we inderdaad wel eens invoeren @Jurrr90-Sander- schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 12:46:
Gewoon een keer een race verbieden voor iedereen die meedoet waarvan de naam begint met een J
ja sorry extreem druk gehad de afgelopen dagen. Maar hier het programma voor morgen! We gaan de Caterham is wat aan de tand voelen op wat kleine baantjes. En daarnaast de Formule 3. Een van deze zal de keuze op vallen.CoronelHimself schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:56:
@DutchDevil79 Is er aanstaande donderdag nog wat te racen?
Dag: Donderdag 10-05-2018
Aanvang: 19:30
Naam server: GoT fun server
Teamspeak server:
Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
Password: tweakers
Race 1:
Caterham Academy 2017 op Vallelunga Short
Kwalificatie: 30 min.
Race laps: 10
Race 2:
RSR Formula 3 op Zandvoort
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8
Race 3:
Caterham Academy 2017 op Suzuka East
Kwalificatie: 30 min
Race 4:
RSR Formula 3 op GoodWood Circuit
Kwalificatie 30 min.
Benodigde downloads:
Caterham Acedemy 2017:
http://www.racedepartment...erham-academy-2017.17855/
RSR Formula 3:
https://www.racedepartment.com/downloads/rsr-formula-3.8040/
Suzuka East:
https://actrackrebootproj...re-boot/suzukacircuit2017
GoodWood:
https://www.racedepartmen...s/goodwood-circuit.17228/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Caterham
wil best een keertje proberen mee te karren..
ik zie de server niet in de ac server lijst bij online
hoe kan ik dan de server joinen?
tnx ReD
When nature calls... you'd better listen
De races van Dutchdevil zijn pas voor morgen.ReDxXx schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 20:24:
time 4 something noob...![]()
wil best een keertje proberen mee te karren..
ik zie de server niet in de ac server lijst bij online
hoe kan ik dan de server joinen?
tnx ReD
Robbert, is het een idee eerst beide Caterham races te doen en dáárna de RSR Formula 3 ?? Anders moet je steeds zo omswitchen en komt beide niet ten goede.DutchDevil79 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 14:34:
Dag: Donderdag 10-05-2018
Aanvang: 19:30
Teamspeak server:
Race 1:
Caterham Academy 2017 op Vallelunga Short
Race 2:
RSR Formula 3 op Zandvoort
Kwalificatie 30 min.
Race 3:
Caterham Academy 2017 op Suzuka East
Race 4:
RSR Formula 3 op GoodWood Circuit
Kwalificatie 30 min.
Ik denk wel dat ÁLS je Formula 3 gaat doen, je óf de setup grotendeels moet vastzetten, óf meer practise en qualifying mogelijkheden moet geven en dan ook 1 hooguit 2 banen op een avond, misschien wat meer ronden. Er zit veel meer tijd in het uitzoeken van een setup, de Caterham is gewoon instappen klikklikklik en gaan!
@DutchDevil79 zet de setup meestal vast, ook op de eerdere donderdavavond races. Dus ik neem aan dat hij dat nu ook gaat doen.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:01:
[...]
Robbert, is het een idee eerst beide Caterham races te doen en dáárna de RSR Formula 3 ?? Anders moet je steeds zo omswitchen en komt beide niet ten goede.
Ik denk wel dat ÁLS je Formula 3 gaat doen, je óf de setup grotendeels moet vastzetten, óf meer practise en qualifying mogelijkheden moet geven en dan ook 1 hooguit 2 banen op een avond, misschien wat meer ronden. Er zit veel meer tijd in het uitzoeken van een setup, de Caterham is gewoon instappen klikklikklik en gaan!
Ben benieuwd, zostraks beide nog even geprobeerd en dan gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de Formula 3. Die Caterham is bijna altijd plankgas en heb telkens het gevoel dat een gemiddelde brommer nog sneller is.
Op een of andere manier stuurt het ook gewoon niet plezierig
Ja, beide auto’s zijn wat mij betreft echt 2 uitersten. Jammer, want de GT4 was echt leuk om te rijden en onderling ook competitief.Beakzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:38:
Pff wat een gehobbel op Zandvoort en 2,5 sec achter op de nummer 1. Ben die F3 ook constant kwijt op momenten dat ik het niet aan zie komen. Ben er gelijk klaar mee. Caterham viel me ook tegen. Volgens mij heb ik die tot nu toe alleen op optimal servers gereden ofzo, want dit voelde heel anders. Naja volgende "seizoen" misschien. Ga wel weer offline en met vrienden oefenen
Die RSR Formula 3 is een prima wagen, maar misschien moet je wel wat de grotere, vlakkere banen opzoeken, zoals Paul Ricard, Misano, Monza, Imola, Barcelona .. dat moet allemaal prima te doen zijn! Kun je ook het setuppen oefenen, maar desnoods laagdrempelig houden door een goede default setup te nemen en die vast zetten .. dan heeft iedereen tenminste een goede wegligging.
anyway .. victorious!!
@DutchDevil79 misschien toch wat anders overwegen, misschien Ferrari 458 GT2 cup?

[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-05-2018 22:43 ]
[ Voor 173% gewijzigd door -Sander- op 10-05-2018 23:13 ]
Of deze
Inderdaad, gewoon rijden wat de pot schaft! We zitten hier niet in het restaurant!DutchDevil79 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:12:
Het is vanavond gewoon oefenen en plezier hebben. Zoveel zal de setup niet veranderen aan de tijden. Meeste vooraan rijden vaak zelfs met default set. Johnny en Jos bv. Dus gewoon lekker racen en niet zo druk maken over de setup. 😉
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com
Trottle blip / auto clutch?Alfa90_Buttje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 22:30:
Wat ik niet begreep was dat ik met de Caterham offline totaal geen problemen had en gewoon naar de 2 terug kon, online stond ik direct achterstevoren!!
ja daar zat ik ook aan te denken .. ik heb hem offline wel ingeschakeld weet ik, maar als je online gaat, dan pak je een server en je klikt op een auto en gaan met die banaan. Kun je dat nog ergens dit aanpassen voordat je online gaat?Jurrr90 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:28:
Trottle blip / auto clutch?
Vond hem ook leuk, zowel Zandvoort als Goodwood
Werd nog even heel spannend op Goodwood want ik liep in de laatste ronde ineens wel héél dik op jou in
Ik vond Goodwood wel verslavend eigenlijk
.. volgas over start en volgas door die knikken .... 6>5>4 volgas ... 5>4 .. volgas ..... 6>5>4 .. 3 en repeat!
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-05-2018 09:43 ]
Tijdens de eerste race kon ik niet meekomen, mijn snelste ronde was dik 3 seconden achter de nummer 1.
Voor mijn doen toch zolang mogelijk geprobeerd om niet op een ronde gezet te worden.
Helaas toch in de laatste ronde toch wat teveel risico genomen in de eerste bocht, en besloten om de top 3 niet te hinderen en te gehoorzamen aan de blauwe vlag die al 2 rondes wapperde.
2e race op Suzuka kon ik iets beter meekomen. Halve race niet laatste gelegen (Dat is nieuw voor mij
Op Zandvoort met de F3 auto had ik helaas wat meer problemen, en kon ik met mijn Steam Controller niet genoeg controle houden. Maar de F3 heeft wel power hoor, en vond het een genot om deze te besturen!
Tijdens de kwalificatie op Zandvoort dan ook maar besloten om af te haken, en geen mensen in de weg te zitten met mijn stuurkunsten.
Bedankt voor het organiseren, vond het leuk om weer eens mee te doen!
Iets orgsniseren met auto’s wat eerder genoemd is bijvoorbeeld. Renault RS01 of Ferrari 458 GT2Beakzz schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:17:
Is er trouwens nog behoefte aan een 2e fun race dag hier? Heb toch 2 servers die ik op auto rotation heb staan dus ik kan makkelijk iets organiseren zelfs als ik er niet ben (met admin pass kan je zelf de track/auto kiezen) Of is het huidige aanbod meer dan genoeg? Wil het allemaal niet te officieel maken en gewoon de keuze van auto en banen democratisch laten kiezen door de rijders.
Zelf zie ik het liefst kampioenschap met de oude GT legends auto's (Capri, 911 RSR etc). Maar die zijn hier door veel man als te moeilijk bestempeld vandaar dat ik nu de Caterham als alternatief zie. Leuke races en niet al te moeilijk om mee rond te rijden. Daarnaast beginnen ook de zomer vakanties zo dus een wat groter kampioenschap met bv de GT Legends auto's is misschien iets voor medio September/Oktober. Maar dat is AC Competione ook uit.
De Caterham was inderdaad close, hele top 10 binnen 1 seconde. Dat was bij de F3 wel anders, het veld lag daar ook na de start al een heel eind uit elkaar.
Enige nadeel van de Caterham en de baantjes is dat als je een foutje maakt je ook gelijk kansloos bent, want inhalen/inlopen zal je niet snel meer doen.
Dus beter op 95% rijden dan 101% en een foutje maken.
dus e.g. Transfagarassan met een rits leuke auto's, Alfa 155, R.S.01, BMW Z4 GT3, RSR Formula 3, F40
.. en dan per auto kijken wat de tijden zijn en de top 3 benoemen .. of juist auto's van vergelijkbare klasses, dus GT3 .. en Alfa 155 vs MB 190e .. ik noem maar es wat
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-05-2018 13:18 ]
De races zijn kort en race 2 zal weer reversed grid hebben. Dus zat kans op leuke races. En daarnaast zal het met elke auto per race verschillen of je een leuk gevecht hebt of niet. Dan heb je zelfs meer kans in de Caterham omdat je minder snel een foutje maakt.-Sander- schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:11:
Iedereen het naar het zin maken moet ook geen doel zijn, dat is schier onmogelijk. Het is al super dat jullie alle moeite nemen om iets op regelmatige basis te plannen en organiseren.
De Caterham was inderdaad close, hele top 10 binnen 1 seconde. Dat was bij de F3 wel anders, het veld lag daar ook na de start al een heel eind uit elkaar.
Enige nadeel van de Caterham en de baantjes is dat als je een foutje maakt je ook gelijk kansloos bent, want inhalen/inlopen zal je niet snel meer doen.
Dus beter op 95% rijden dan 101% en een foutje maken.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Heb er eentje draaien nu met verschillende auto's. Ga er echter verder geen poespas mee doen. Geen toernooi etc etc. Laat m wel aanstaan! Suc7!Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:16:
@Beakzz @phoentje misschien is het trouwens ook leuk om een paar hillclimb servers op te zetten en deze een halfjaar laten draaien. Servers zat immers ..
dus e.g. Transfagarassan met een rits leuke auto's, Alfa 155, R.S.01, BMW Z4 GT3, RSR Formula 3, F40
.. en dan per auto kijken wat de tijden zijn en de top 3 benoemen .. of juist auto's van vergelijkbare klasses, dus GT3 .. en Alfa 155 vs MB 190e .. ik noem maar es wat
[afbeelding]
Hij klapt er alleen uit na het ladenphoentje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:26:
[...]
Heb er eentje draaien nu met verschillende auto's. Ga er echter verder geen poespas mee doen. Geen toernooi etc etc. Laat m wel aanstaan! Suc7!
[ Voor 19% gewijzigd door -Sander- op 11-05-2018 21:17 ]
Snap ik helemaal. Ik geef enkel opties voor als er meer zijn die het beide niet veel vonden. En to be fair zal mijn huidige niveau er ook mee te maken hebben dat ik ruzie met die auto's kreegDutchDevil79 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:59:
Zoals ik al eerder zei. Iedereen heeft zijn eigen mening en er kan geen kampioenschap komen met ieder zijn keuze. Ik heb wel bevestiging gezien dat de F3 minder leuke races oplevert. Ik heb met Renee nog wel over een nieuw kampioenschap.
Zelf zie ik het liefst kampioenschap met de oude GT legends auto's (Capri, 911 RSR etc). Maar die zijn hier door veel man als te moeilijk bestempeld vandaar dat ik nu de Caterham als alternatief zie. Leuke races en niet al te moeilijk om mee rond te rijden. Daarnaast beginnen ook de zomer vakanties zo dus een wat groter kampioenschap met bv de GT Legends auto's is misschien iets voor medio September/Oktober. Maar dat is AC Competione ook uit.
En met een 2e fundag wil ik ook niet concureren, maar juist iets toevoegen als daar behoefte aan is. Mijn servers zijn toch het meest van de tijd leeg.
Heb toevallig pas een drift pack samengesteld voor vrienden met best veel hill climbs en kleine tracks, Zal het wel opnemen in mijn trackcycle server en dan kan je zelf beslissen waar je zin in hebt. Er kunnen volgens mij 18 configs op. De Audi RS6 drift is trouwens hilarischAlfa90_Buttje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:16:
@Beakzz @phoentje misschien is het trouwens ook leuk om een paar hillclimb servers op te zetten en deze een halfjaar laten draaien. Servers zat immers ..
[afbeelding]
euhm .. dat geluid is wel érg tam als je na gaat dat er een rasechter F1 V12 achterin ligt ..PatrickC schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 19:11:
Voor de Ferrari liefhebbers... de Ferrari Enzo mod van ACRacer.Je moet wel even lid worden van de Facebook group om ‘m te kunnen downloaden , maar dat geeft je meteen ook toegang tot de andere mods van ACRacer.
[video]
komt ie hier beter uit de verf ..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5nI8YI2l41Y]
linkje: http://sharemods.com/e9wzxlvyddjf/Ferrari_Enzo.rar.html
hij is al oud, dus ik d8 dat werkt vast niet meer .. geen geluid ofzo
WEL dus
én kneiter goeie physics !!
edit: snel even een filmpje geknutseld
[ Voor 20% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2018 00:18 ]
Nou vandaag als extra'tje de Logitech driving shifter gekocht
Net op een trackday server met een oude Audi over de Nordschleife. Voelde echt bijna alsof ik in een echte auto zat
Het stuurgevoel is beter nu, heb de crzay1.lut file uitgeschakeld en de gain van de fbb op 0 gezet. Dus het stuur is nu in orde.
Maar als ik met een wagen naar buiten ga met optimum track, goeie temp, geen green track enz, dan heb ik nog steeds het gevoel dat ik op ijs aan het rijden ben.
Heb zin om dus spel te uninstallen en terug verder te gaan met F1 2017 want daar blijft de wagen wel on track.
Oeh dat is een lange Hillclimb, wel heel nice ! Ow ja neem genoeg benzine mee ik stond op 3 kwart stilphoentje schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 20:26:
[...]
Heb er eentje draaien nu met verschillende auto's. Ga er echter verder geen poespas mee doen. Geen toernooi etc etc. Laat m wel aanstaan! Suc7!
Spijtig! Ik neem aan dat je verschillende auto's geprobeerd hebt? Ik had dat gevoel in het begin ook, maar lang geoefend in 1 wagen tot het gevoel weg was. Toen een andere auto genomen en 'm opnieuw onder de knie krijgen. Er zijn een paar wagens die ik echt niet onder de knie krijg (Mercedes SLS). Maakt niet uit hoe vaak ik er mee rij, ik blijf het gevoel houden dat ik op ijs rij.Astratuner schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:18:
Een tijdej terug had ik iets gepost hier van maar geen stuurgevoel te krijgen en geen grip te hebben met de wagen.
Het stuurgevoel is beter nu, heb de crzay1.lut file uitgeschakeld en de gain van de fbb op 0 gezet. Dus het stuur is nu in orde.
Maar als ik met een wagen naar buiten ga met optimum track, goeie temp, geen green track enz, dan heb ik nog steeds het gevoel dat ik op ijs aan het rijden ben.
Heb zin om dus spel te uninstallen en terug verder te gaan met F1 2017 want daar blijft de wagen wel on track.
Heb je mss dit al geprobeerd (voor Logitech G27 / G29)?
https://www.racedepartmen...or-g27-29-and-dfgt.16799/
missc heel brutaaal
- enig idee waarom ik de public tweaker server niet voorbij zie komen in AC?
- hoe kom ik aan een login voor de assetto-corsa.nl site
[ Voor 6% gewijzigd door ReDxXx op 12-05-2018 21:53 ]
Ik zit met een Thrustmaster TS-XW, en ik heb ook al een site gevonden: https://boxthislap.org/th...w-assetto-corsa-settings/
Maar dat mag ook niet echt baten. Heb ook al een Tyreapp geinstalleerd om eens te kijken of het daar aan ligt.
Waar staat je minimum force op?Astratuner schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:18:
Een tijdje terug had ik iets gepost hier van maar geen stuurgevoel te krijgen en geen grip te hebben met de wagen.
en welke wagen(s) rij je?
je hoeft geen login voor de website.ReDxXx schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:32:
Haai..![]()
missc heel brutaaal
- enig idee waarom ik de public tweaker server niet voorbij zie komen in AC?
- hoe kom ik aan een login voor de assetto-corsa.nl site
![]()
Je kunt de server vinden als je ook lege servers aan zet, servers waarvoor je geen content hebt en password protected zijn ..
[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2018 21:55 ]
ik zie 1 server begin is er.
ff checken
Assetto-corsa.nl #1 V8
Assetto-corsa.nl #2 Hilclimb
Assetto-corsa.nl #3 ended
Assetto-corsa.nl #4 ended
Assetto-corsa.nl #5 ended
Assetto-corsa.nl #6 GT3
Tweakers by Raymond #1 Cayman
heb alleen vakje include empty servers aan staan
en ik zoek op Tweak
http://www.assetto-corsa.nl/downloads/
[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-05-2018 22:41 ]
tnx alvast voor tips and tricks.
ik laat nog van me horen
l8ter
Ik weet niet met welke auto's je rijd, maar als je verwacht dat bijvoorbeeld de Porsche gt3 of andere straat auto's de zelfde grip heeft als een f1 auto dan zou ik inderdaad terug gaan naar f1 2017. Assetto Corsa is een totaal ander "spel" dan f1 2017 totaal niet met elkaar te vergelijken. Assetto corsa vergt echt wat meer rijders kunsten en precisie.Astratuner schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:18:
Een tijdje terug had ik iets gepost hier van maar geen stuurgevoel te krijgen en geen grip te hebben met de wagen.
Als PC al een no go voor je is gaat AC nog erger zijnnickdew schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:53:
Is dit spel met controller op Ps4 beetje te spelen? Project cars was een no go namelijk
Mijn naam is Mick en ik ben al jaren met plezier aan het racen, sinds een half jaar nu in Assetto Corsa op aanbevelen van een maat. Hiervoor veel in Project Cars gereden en iRacing, in iRacing vooral GT3 op de nurburgring en na de switch naar AC mis ik de competitie en regelmatige races op de Nordschleife enorm. Daarom wil ik een competitie opzetten en hoop ik dat hier mensen aan mee willen doen. Mijn droom is om ook uiteindelijk een 24u race te organiseren en uit te rijden maar dat is nog toekomstmuziek, wellicht over een jaar tegelijk met de ADAC 24h waar ik dit weekend enorm van heb genoten. Ik hoor graag als mensen mee willen doen of willen helpen met de organisatie van een competitie.
Vanuit hier worden al kampioenschappen georganiseerd. We rijden op dit moment een kampioenschap met de V8 Supercars.mick3355 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:15:
Gegroet allen,
Mijn naam is Mick en ik ben al jaren met plezier aan het racen, sinds een half jaar nu in Assetto Corsa op aanbevelen van een maat. Hiervoor veel in Project Cars gereden en iRacing, in iRacing vooral GT3 op de nurburgring en na de switch naar AC mis ik de competitie en regelmatige races op de Nordschleife enorm. Daarom wil ik een competitie opzetten en hoop ik dat hier mensen aan mee willen doen. Mijn droom is om ook uiteindelijk een 24u race te organiseren en uit te rijden maar dat is nog toekomstmuziek, wellicht over een jaar tegelijk met de ADAC 24h waar ik dit weekend enorm van heb genoten. Ik hoor graag als mensen mee willen doen of willen helpen met de organisatie van een competitie.
[...]
Waar staat je minimum force op?
en welke wagen(s) rij je?
[...]
0.3
Porsche 911 GT3 RS
Nissan GT-R
zet die iig op 0 zodat je ook de kleinste nuances voelt.
dat zijn beide straatauto's ... tjah, ben daar ook niet echt een fan van .. vergeleken met de échte raceauto's zit er al gauw (te)veel beweging in .. duiken bij remmen, hellen in de bochten. Moet goed te rijden zijn hoor, maar de auto rolt meer dan een heuse GT3 racewagen. Probeer daar ook eens mee te rijden ..Porsche 911 GT3 RS
Nissan GT-R
Assetto-Corsa.nl - V8 SuperCars - Kampioenschap

Tracklist
07-05-2018 Adelaide
14-05-2018 Albert Park Circuit
21-05-2018 Symmons Plains Raceways
28-05-2018 Barbagallo Raceway
04-06-2018 Watpac Townsville
11-06-2018 Queensland Raceway
18-06-2018 Sydney Motorsport Park
25-06-2018 Sandown Raceway
02-07-2018 Mount Panorama
09-07-2018 Surfers Paradise
Inschrijven
- Inschrijven per race is vrijblijvend en niet meer verplicht om deel te nemen. Lees hier meer over in de FAQ:
http://www.assetto-corsa.nl/faq-v8-kampioenschap/ - De "niet verplichte" deadline om in te schrijven is uiterlijk vrijdag 23:59
- http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tijdschema
- 19.30 - 20.10 | Practice
- 20.10 - 20.30 | Qualify Practice
- 20.30 - 21.00 | Race 1
- 21.10 - 21.40 | Race 2 (Full Reversed Grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weer instellingen: Dynamic

Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
Videos & Gameplay!
https://store.steampowered.com/app/244210/Assetto_Corsa/
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik zou zeggen. Sluit aan!mick3355 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 16:15:
Gegroet allen,
Gelukkig is er iemand op Youtube (YouTube: Ferrari F1 2018 vs Williams F1 2004 - Monza) die allemaal mods plaatst, dus moet mij er nog op inlezen.
Wel een vraag, speel met toetsenbord, stuur heb ik (nog) niet. Van menig racegame ben ik gewend dat als je naar links of rechts stuur, dat hij meteen vol naar de betreffende richting stuurt. Bij AC stuurt hij indirect in (stuur moet natuurlijjk gedraaid worden), echter maakt het bij sommige banen, denk aan de Eau Rouge bocht op Spa, wel een flink stuk moeilijker.
Kan ik dit aanpassen dat hij meteen vol instuurt of is dat een kwestie van oefening baart kunst?
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ben bang dat niemand hier met keyboard speeltSlavy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:44:
Heb gisteravond na het downloaden nog even met de Ferrari F1 2004 over Monza Road Course geknald, man, die jankende V10 motoren mis ik echt, laatste keer dat ik met zulke auto's heb gereden was F1 2000.
Gelukkig is er iemand op Youtube (YouTube: Ferrari F1 2018 vs Williams F1 2004 - Monza) die allemaal mods plaatst, dus moet mij er nog op inlezen.
Wel een vraag, speel met toetsenbord, stuur heb ik (nog) niet. Van menig racegame ben ik gewend dat als je naar links of rechts stuur, dat hij meteen vol naar de betreffende richting stuurt. Bij AC stuurt hij indirect in (stuur moet natuurlijjk gedraaid worden), echter maakt het bij sommige banen, denk aan de Eau Rouge bocht op Spa, wel een flink stuk moeilijker.
Kan ik dit aanpassen dat hij meteen vol instuurt of is dat een kwestie van oefening baart kunst?
Denk ook de ervaring van het spel niet te vergelijken is en kan je alleen maar aanraden zo snel mogelijk een stuur aan te schaffen
Poeh .. moet er niet aan denken .. rooie voorbanden en onderstuur ... en de slijtage die daarbij komtSlavy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:44:
[...]
Stuur ftw
Hij is flink gebruikt en dat zie je er ook aan af. Het rubber is wat glad geworden en het mechanisme maakt iets meer geluid dat het deed toen hij nieuw was. Maar hij werkt nog prima. Als je hem komt halen mag hij voor €30 weg (inc t300 pedalen).
(stuur pb als je interesse hebt
[ Voor 3% gewijzigd door Jurrr90 op 14-05-2018 09:56 ]
Helaas ben ik alleen geïnteresseerd in de GT3 klasse, andere auto's hebben mijn liefde nooit mogen voelen, heel soms de MX-5 maar die is zo traagphoentje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:28:
[...]
Ik zou zeggen. Sluit aan!Vanavond zijn we weer druk met de 2e race van dit nieuwe V8 kampioenschap.
Echter zag ik op de website al dat het GT3 seizoen net afgelopen is, weet niet wanneer jullie van plan zijn om weer te gaan plannen maar liever huur ik volgende maand al een server om een competitie exclusief op de Nordschleife op te zetten.
Als je @phoentje lief aankijkt (evt. kleine donatie doet) dan zet die wel een server voor de nordschleife klaar.mick3355 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:54:
[...]
Helaas ben ik alleen geïnteresseerd in de GT3 klasse, andere auto's hebben mijn liefde nooit mogen voelen, heel soms de MX-5 maar die is zo traag
Echter zag ik op de website al dat het GT3 seizoen net afgelopen is, weet niet wanneer jullie van plan zijn om weer te gaan plannen maar liever huur ik volgende maand al een server om een competitie exclusief op de Nordschleife op te zetten.
Ik denk dat er wel meerdere hier zijn die graag op de norschleife willen racen
ACC komt straks uit .. dan heb je alle GT3 die je, je wensen kunt !!mick3355 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:54:
[...]
Helaas ben ik alleen geïnteresseerd in de GT3 klasse, andere auto's hebben mijn liefde nooit mogen voelen, heel soms de MX-5 maar die is zo traag
incl. 6 uur (12 uur?) en 24 uur
Trailer
Preview
Had ik natuurlijk al lang gezien, maar toen ik nog iRacing deed werden er regelmatig races georganiseerd op de Ring. Ik mis dit echt enorm want tegen de AI racen is echt 3x niks. Zelf zat ik te denken aan 1-2x per maand een race van 2-3uurtjes te doen en uiteraard ook langere races. Hoop dat er animo voor is want met minder dan 16man kom je weinig auto's tegen op de Nordschleife. En ik ben zeker bereid servers te huren/donaties aan mensen te doen die servers beschikbaar stellen. Ondertussen ga ik even proberen onder de 8min30 qua rondetijd te komenAlfa90_Buttje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:52:
[...]
ACC komt straks uit .. dan heb je alle GT3 die je, je wensen kunt !!![]()
![]()
incl. 6 uur (12 uur?) en 24 uur![]()
Trailer
[video]
Preview
[video]
Voor GT3 is er altijd wel animo.mick3355 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:41:
[...]
Had ik natuurlijk al lang gezien, maar toen ik nog iRacing deed werden er regelmatig races georganiseerd op de Ring. Ik mis dit echt enorm want tegen de AI racen is echt 3x niks. Zelf zat ik te denken aan 1-2x per maand een race van 2-3uurtjes te doen en uiteraard ook langere races. Hoop dat er animo voor is want met minder dan 16man kom je weinig auto's tegen op de Nordschleife. En ik ben zeker bereid servers te huren/donaties aan mensen te doen die servers beschikbaar stellen. Ondertussen ga ik even proberen onder de 8min30 qua rondetijd te komen
Laatst hebben we hier nog 1,5h nordschleife endurance gedaan met GT3
Tijden kun je hier checken: http://84.87.194.144:5004..._from=2018-01-01&date_to=
Dus onder die 8m30 moet wel lukken toch
Met hier nog wat beeld materiaal: YouTube: J vs J Opening lap @ Nordschleife Endurance assetto-corsa.nl
Dank, ga ik zeker even naar kijken, merk dat ik in AC nog niet de laptimes haal die ik in iRacing haalde, daar zat ik toch wel gemiddeld tussen de 8:15-8:20. Iemand die kan helpen met een setup voor de Audi R8 LMS?johnnyverhoeff schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:48:
[...]
Dus onder die 8m30 moet wel lukken toch![]()
Met hier nog wat beeld materiaal: YouTube: J vs J Opening lap @ Nordschleife Endurance assetto-corsa.nl
Er zijn vrij veel Nordsleife servers al draaiende (endurance en tourist) kijk gerust in je serverlijst.mick3355 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:41:
[...]
Had ik natuurlijk al lang gezien, maar toen ik nog iRacing deed werden er regelmatig races georganiseerd op de Ring. Ik mis dit echt enorm want tegen de AI racen is echt 3x niks. Zelf zat ik te denken aan 1-2x per maand een race van 2-3uurtjes te doen en uiteraard ook langere races. Hoop dat er animo voor is want met minder dan 16man kom je weinig auto's tegen op de Nordschleife. En ik ben zeker bereid servers te huren/donaties aan mensen te doen die servers beschikbaar stellen. Ondertussen ga ik even proberen onder de 8min30 qua rondetijd te komen
FAN-TAS-TISCH hoe die wagens hier los komen héjohnnyverhoeff schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:48:
[...]
Voor GT3 is er altijd wel animo.
Laatst hebben we hier nog 1,5h nordschleife endurance gedaan met GT3![]()
Tijden kun je hier checken: http://84.87.194.144:5004..._from=2018-01-01&date_to=
Dus onder die 8m30 moet wel lukken toch![]()
[YouTube: https://youtu.be/16Lj_DNbNfU?t=197]
dit weekend wassie weer hé, de 24h .. hier de link voor wie hem nog wil kijken (zoals ik)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-I11PzjR1xs]
Heel veel succes allen en veel plezier, jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn.
Verwijderd
Dit is best wel gaaf, bedankt!PatrickC schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:38:
2 uur en 14 minuten met enorm veel achtergrond informatie over Porsche.![]()
[video]
Omdat je t zo lief vraagt-Sander- schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:47:
Oke, @mjmbult en @johnnyverhoeff kommaar op met die stream ik zit er klaar voor in de hotelkamer.
Heel veel succes allen en veel plezier, jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn.
JaAlfa90_Buttje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:36:
@johnnyverhoeff met geluid nu??
Haal ff die lenscap eraf, hele beeld is zwart nujohnnyverhoeff schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:31:
[...]
Omdat je t zo lief vraagtYouTube: GoT V8 Supercars @ Albert park
Edit: ah daar issie weer
Edit2: mooie race @johnnyverhoeff ! 2e wellicht wat daai na ronde 1, maar race 1 heb je erg knap hersteld door na de spin van achteraan naar p2 te komen!
Bedankt voor de stream!
[ Voor 27% gewijzigd door -Sander- op 14-05-2018 21:59 ]
[ Voor 52% gewijzigd door Brandon Weber op 14-05-2018 21:56 ]
Assetto-Corsa.nl - V8 SuperCars - Kampioenschap

Tracklist
07-05-2018 Adelaide
14-05-2018 Albert Park Circuit
21-05-2018 Symmons Plains Raceways
28-05-2018 Barbagallo Raceway
04-06-2018 Watpac Townsville
11-06-2018 Queensland Raceway
18-06-2018 Sydney Motorsport Park
25-06-2018 Sandown Raceway
02-07-2018 Mount Panorama
09-07-2018 Surfers Paradise
Inschrijven
- Inschrijven per race is vrijblijvend en niet meer verplicht om deel te nemen. Lees hier meer over in de FAQ:
http://www.assetto-corsa.nl/faq-v8-kampioenschap/ - De "niet verplichte" deadline om in te schrijven is uiterlijk vrijdag 23:59
- http://www.assetto-corsa.nl/inschrijven-race/
Tijdschema
- 19.30 - 20.10 | Practice
- 20.10 - 20.30 | Qualify Practice
- 20.30 - 21.00 | Race 1
- 21.10 - 21.40 | Race 2 (Full Reversed Grid)
Server Info
- Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
- Server password: tweakers
- Weer instellingen: Dynamic

Overige Info & belangrijke regels
- Je bent aanwezig op Teamspeak (ben je nieuw? Stel je even voor)
- Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
- Je houd je aan de race etiketten. http://www.minorating.com/Rules & http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/
- Houd je je niet aan de bovenstaande regels dan kun je helaas niet deelnemen.
- Voor alle vragen en antwoorden raadpleeg de FAQ. Staat je antwoord er niet bij? Stel dan je vraag op het forum!
- Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)
Teamspeak
- Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
- Password: tweakers
Downloads
Tussenstanden
Videos & Gameplay!
Quallied op P3 voor race 1, en na de eerste paar rameberbam bochten was ik uiteindelijk p4 gekomen. Toen nog een mooie inhaalactie waardoor ik op P3 ben gefinished.
Race 2 vanaf P12 dus begonnen, wat was dat leuk om van achter te vechten naar voren! Eerste paar bochten P8 gekomen, en toen met wat mooie inhaalacties op P4 gekomen. Helaas (voor hun
Kijk al uit naar volgende week
I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |
Altijd ff je gear van te voren checken 😉😉Brandon Weber schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:40:
Pedalen werken niet meer optimaal....grrrr....inmiddels opgelost maar helaas te laat voor de races
Ja baas
Das best vet! Die gast heeft een heel framework ontwikkeld waarmee je dus hele mooie tracks kan ontwikkelen. Wijchen notabene!PatrickC schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:14:
We hebben er weer een ‘circuit’ bij in Nederland!![]()
[video]
ik heb onderstaande al eens geprobeerd maar deze lijkt me nog wat beter.
https://store.steampowere...88980/Race_Track_Builder/
Dag: Donderdag 17-05-2018
Aanvang: 20:00
Teamspeak server:
Race 1:
GT Legends op Brands Hatch GP
Race 2:
GT Legends op Watkins Glenn Classic
Kwalificatie 30 min.
Race 3:
GT Legends op Zandvoort
Benodigde downloads:
GT Legends:
http://www.mediafire.com/...ssics+1.14.3.+2017-06.rar
Voor de Porsche even onderstaande actie uitvoeren na installatie:
Howto install Porsche 911 RSR:
1. Extract folders content and texture to your AC install: ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\
2. Goto \SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars\ks_porsche_911_carrera_rsr
3. In this folder: Copy the following files:
-porsche_911_carrera_rsr.kn5
-porsche_911_carrera_rsr_b.kn5
-porsche_911_carrera_rsr_c.kn5
-porsche_911_carrera_rsr_d.kn5
4. Within \cars folder, goto \ac_legends_911rsr_74.
5. Paste kn5 files here!
Watkins Glen International:
https://www.racedepartmen...glen-international.20204/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten: