Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dev0o schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:39:
Gaat iemand ook weer live streamen? Ik ben erg benieuwd naar Macau: geweldige baan en gegarandeerd spektakel. Ik heb een rondje voor- en achter Johnny gereden, maar vind het erg lastig om de perfecte setup te pakken te krijgen.....
Succes vanavond!!
Zou idd leuk zijn

De laatste weken helaas te druk om echt mee te kunnen doen. De combinatie van teveel tentamens en projecten en gezondheiddingetjes doen mij beter om even niet mee te doen.

Ik zal even zien of de V8 supercars over 2 weken wel gaat lukken. Iedereen veel plezier vanavond, mogelijk spioneer ik nog eventjes als er een livestream is :9

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-11 15:46
hierbij meld ik mij af voor de eerste race (weet niet welke baan).
zit nog in vergadering moet dan terug roterdam-zwolle. dus tweede probeer mee tedoen.

iRacing Profiel

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

JW van Wijngen schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:07:
hierbij meld ik mij af voor de eerste race (weet niet welke baan).
zit nog in vergadering moet dan terug roterdam-zwolle. dus tweede probeer mee tedoen.
De eerste is Bathurst. Zou mooi zijn als ke bij de klapper van Macau kan aansluiten kerel

https://twitch.tv/madmikeplays

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
phoentje schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:43:
Jeroen, Jay en Raymond staan in de lijst voor vanavond. Vanaf het volgende kampioenschap wordt de opzet van inschrijven totaal anders. Het concept van inschrijven blijft maar komt volledig bij de inschrijver zelf te liggen om deze verantwoordelijkheid te dragen. Er kunnen dan ook geen discussies meer ontstaan. Dan is het letterlijk = pech = plek weg :)

@negnojneorej en @jayyzz , oefenen jullie nog even MACAU en BATHURST? een Rampage wordt niet getolereerd.
Super, gauw nog snel oefenen!

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25

• multynoob
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 19:10
Ik zou graag mee willen doen met V8 championship. Maar daar moet ik nog wel ff voor oefenen. Zijn er banen en auto's die in de dlc's zitten? En is er nog iets anders waar ik rekening mee moet gaan houden?

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 20:23

CoronelHimself

Division Brabant

multynoob schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:06:
Ik zou graag mee willen doen met V8 championship. Maar daar moet ik nog wel ff voor oefenen. Zijn er banen en auto's die in de dlc's zitten? En is er nog iets anders waar ik rekening mee moet gaan houden?
De auto's zijn sowieso mods en kunnen hier gedownload worden. Er staan ook al 2 tracks in. De rest van de banen zijn nog niet bekend gemaakt. De overige eisen zijn een echt uitziende naam, heliocorsa of vergelijkbaar en teamspeak.

De race op bathurst geen niet echt lekker, veel fouten in het begin. Tikte Harry nog aan, waarvoor mijn excuses. Daarna nog wat lekker ronden kunnen rijden en op het laatst nog @raymondw kunnnen inhalen. Het achter/ middenveld zat zeer dicht bij elkaar in het begin.

Ik moet zeggen als je, je aan de snelheid houd is Bathurst echt niet zo moeilijk. 60km/u.... en automaat om het nog onsportiever te maken. :P

"Helaas" kon ik in Macau niet meedoen, omdat Assetto elke keer vastliep. Geen idee waardoor het kwam, want had van tevoren wel getest op de server. En blijkbaar zorgde dat ook voor problemen op de server. Ik heb ondertussen ook mijn microfoon teruggevonden....

Steam - PTR83

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:38
race 1: :) :) :) :)

race 2: :( :( :( :(

bah .. schijtzooi }:|

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@negnojneorej .... Dejavu.. @ Bathurst. Ik denk dat je echt meer respect moet tonen voor je voorganger. Je had daar veel eerder op je remmen moeten gaan. Je zat er niet naast noch dat je daar kon uitremmen...

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• J.oost
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:41
Alfa90_Buttje schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:04:
race 1: :) :) :) :)

race 2: :( :( :( :(

bah .. schijtzooi }:|
Jij bent Klaas toch? Sorry man voor die domme actie van mij :N . Ik weet niet wat me bezielde daar maar op dat moment dacht ik dat we daar redelijk eenvoudig met z'n tweeën door die bocht konden.

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het verkloten van je race. Ik kon daarna hierdoor m'n concentratie ook niet vasthouden, dus mijn race was ook over maar das m'n eigen schuld.

Zeker jammer omdat we in race 1 zo goed bezig waren... :)

edit: net nog even de replay bekeken... mijn inhaalactie was echt kansloos :/

[ Voor 7% gewijzigd door J.oost op 16-04-2018 22:25 ]

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 21:36

-Sander-

///M Powerrrrrr

Sowieso waren er heel veel Max acties op de baan, je gaat gewoon niet in de eerste ronde alles moeten willen winnen!
Ook in de 2e race kwali helaas veel mensen die in de outlap zaten te kleven en te drukken terwijl ik bezig was met een snelle ronde.

Of uitremmen op de meest onmogelijke plaatsen en dan een tikje uitdelen, nee vanavond geen clean en fair racen gezien!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:44
negnojneorej schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:39:
Ik heb me alsnog ingeschreven in de hoop dat door de relatief vele afwezigen de wedstrijdleiding alsnog besluit mensen onder wildcard ofzo toe te laten. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Gezien het feit dat het de laatste races van het GT3 kampioenschap zijn zou het zonde zijn.

NB. Ik respecteer absoluut de regels van het inschrijven, heb me ook altijd netjes ingeschreven en ook altijd de race uitgereden ook was het heel soms kansloos.

PS Heeft iemand nog de replays van Spa ? Wil ze graag hebben
Replay van Spa (mist eerste paar rondes).

https://www.dropbox.com/s...amg_gt3_spa_spa_osrw?dl=0

En van Bathurst en Macau

https://www.dropbox.com/s...mg_gt3_acu_bathurst_?dl=0

https://www.dropbox.com/s...cedes_amg_gt3_macau_?dl=0

[ Voor 15% gewijzigd door FightingAce op 16-04-2018 22:25 ]

• Marius191185
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:04
pfff... wat een seizoen, eigenlijk alleen maar gestoeid met de porsche en eigenlijk niet de goeie keuze geweest. Begon met de seat leoncup en daar kon ik aardig meekomen met de rest en een heel leuk seizoen gehad. De gt3 auto zijn heel gevoelig en met de juiste setup gaat het wel maar ik ben daar geen ster in en dat resulteerde in een heel matig seizoen. Beste race voor mij was silverstone en daar had ik juist de goeie setup :) Verder wil ik toch ff zeggen dat de starts niet altijd goed gaan, mijn paar laatste races ben ik altijd er wel vanaf getikt helaas, wat toch teleurstellend is. Verder wil ik @phoentje en mike bedanken voor de organisatie top gedaan :) Ik wil ook Mike bedanken voor de uitgekozen mod want de Supercar V8 mod rijd echt super. Ik heb zin in weer een seizoen bij assetto-corsa.nl en hoop dat de opkomst net zo groot is al bij de GT3. Allemaal bedankt en tot over 2 week

• JohnnyV

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:31

Hupske

AFCA

Race 1 begon met veel geklooi nog van te voren, waardoor in de kwalificatie geen fatsoenlijke tijd heb kunnen neerzetten. De race zelf verliep goed en geen grote fouten gemaakt. 2x iemand netjes kunnen inhalen door de Mercedes power.

Race 2 nog een redelijke tijd kunnen neerzetten in de kwalificatie.
Alleen wat er bij de start gebeurde was voor mij zonde. Zat bij de eerste snelle bocht naar rechts aan de rechterkant. Alleen iemand voor mij ging daar even heel hard op de rem, waardoor zelf ook hard op de rem moest en even in de slip kwam. Daarna gelijk 3 plekken minimaal kwijt geraakt.
Gelukkig tikte daarna Jeroen Mike van de baan, waardoor ik weer 2 plekken opschoof en de jacht kon openen op de mannen voor mij.
Die maakte uiteindelijk ook en fout, waardoor ik in een leuk gevecht kwam met Harry en Benny. Overigens hield Harry minimaal seconde per ronde op, maar het was wel leuk :)
Helaas ging het uiteindelijk wel fout voor Harry. Wellicht omdat ik te snel naar buiten ging of omdat ik ook even mijn gas eraf haalde.

[ Voor 6% gewijzigd door Hupske op 16-04-2018 23:12 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• mjmbult

mjmbult

Mike

Marius191185 schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:33:
pfff... wat een seizoen, eigenlijk alleen maar gestoeid met de porsche en eigenlijk niet de goeie keuze geweest. Begon met de seat leoncup en daar kon ik aardig meekomen met de rest en een heel leuk seizoen gehad. De gt3 auto zijn heel gevoelig en met de juiste setup gaat het wel maar ik ben daar geen ster in en dat resulteerde in een heel matig seizoen. Beste race voor mij was silverstone en daar had ik juist de goeie setup :) Verder wil ik toch ff zeggen dat de starts niet altijd goed gaan, mijn paar laatste races ben ik altijd er wel vanaf getikt helaas, wat toch teleurstellend is. Verder wil ik @phoentje en mike bedanken voor de organisatie top gedaan :) Ik wil ook Mike bedanken voor de uitgekozen mod want de Supercar V8 mod rijd echt super. Ik heb zin in weer een seizoen bij assetto-corsa.nl en hoop dat de opkomst net zo groot is al bij de GT3. Allemaal bedankt en tot over 2 week
Dank je Harry! Rene en ik doen het met veel plezier. Zodra de kalender voor het nieuwe seizoen klaar is laten we dat hier op het forum weten!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 19:48
Als eerste bedankt @phoentje en @mjmbult ! _/-\o_

Ik ben samen met @Verwijderd aangehaakt met de Leon Cup en dat vond ik echt een goeie ondanks dat niet iedereen het er mee eens was.
Nu in de GT3 merkte je pas hoe je alles kan/moet instellen
Practice en qualy ging al snel goed, maar de race is toch echt anders.
Ondanks een dik verkeerd ingeschatte rem actie vanavond vond ik Macau en Mugello de vetste banen!

De V8 ga ik overslaan, vakanties en andere verplichtingen + ik heb geen lol gehad met oefenen...
Gezien de agenda komende weken zal ik aanhaken bij @DutchDevil79 op Donderdag op de momentje dat ik wel tijd heb.

en stiekem hoop ik op een kampioenschap met de nieuwe Leon en Barbagello :+
Misschien niet een fixed setup, maar wel lekker simpel

Ook bedankt aan alle mensen die hard en fair meestreden om de laatste plek op de grid!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• FightingAce
Op Bathurst weer een mooi momentje met Mike _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LFdtFU7.jpg

Helaas nam ik daarna iets te veel risico door te proberen Michiel in te halen in de kink nadat hij een wat slechte exit vanaf de berg had. Heel klein tikje en ging het grind in. Achteraf had ik dat risico niet moeten nemen, sorry Michiel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1sxZnEN.jpg

Dankzij wat foutje van anderen toch nog wat plekken kunnen winnen. Leuke baan, had er meer plezier mee in de race dan tijdens de kwali.

Macau ging beter dan tijdens het oefenen. Wel weer een slechte start helaas. Ik dacht Sander die maakte een foutje de heuvel op en stond gedraaid, ik kon er net langs. Daarna op Michiel jagen en samen met Joost een poging gedaan 3 wijd door de rechterkink te gaan. Joost en ik bedachten ons echter, maar Michiel ging er toch te snel door en crashte. Daarna verremde Joost zich. Later was er nog een crash met Klaas wat me nog een plekje opleverde. Al met al naar een zesde plek kunnen rijden. 8)

En uiteindelijk in de top 10 van het kampioenschap geëindigd. Als ik een betere start had gehad was dat misschien nog een plekje hoger geweest, maar al met al ben ik redelijk tevreden, vooral met de laatste paar races.

Nog even bedenken of ik mee doe met de V8's.

Replays

[ Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 16-04-2018 23:03 ]

• Alfa Novanta
klopt
Sorry man voor die domme actie van mij :N . Ik weet niet wat me bezielde daar maar op dat moment dacht ik dat we daar redelijk eenvoudig met z'n tweeën door die bocht konden.
np. Toen ik door had dat je hem zou laten staan was het al te laat om @>260kmh nog af te remmen en achter jou langs te gaan .. je had de betere exit en kwam duidelijk op mij toe, je had kort moeten liften voor die bocht om dan in mijn slipstream dat laatste stuk mij proberen uit te remmen. Door die snelle knik moet je wel ontzettend veel vleugel hebben of remmen/liften om de binnenkant te houden terwijl ik buiten zit .. bovendien had ik ook moeten liften/remmen om niet in de vangrail te kletsen .. helaas pindakaas :F

race 1 was inderdaad super daarentegen! :) wel jammer dat ik er nergens voorbij kwam, Jeroen Jongen kwam steeds dichterbij maar uiteindelijk verdween die ergens van de radar. Prima 6e plek. jij keurig 5e! :)
Nogmaals mijn oprechte excuses voor het verkloten van je race. Ik kon daarna hierdoor m'n concentratie ook niet vasthouden, dus mijn race was ook over maar das m'n eigen schuld.

Zeker jammer omdat we in race 1 zo goed bezig waren... :)

edit: net nog even de replay bekeken... mijn inhaalactie was echt kansloos :/
helaas een beetje wel ja .. jouw snelheid was keurig :)

9e overall in het kampioenschap best netjes, maar d'r had meer in gezeten ;) De eerste 2 races de Ferrari nog niet naar mijn hand weten te zetten, dus 3x 0 score .. later nog 2x ergens ... daarna kreeg ik de 488 meer en meer onder controle. Veel geleerd qua setuppen. Volgens mij had ik op Macau gister nog 1 tikje minder coast .. ik had nu weer teveel moeite om de apex te houden en had onderstuur bij uit accelereren. Kennelijk niet opgeslagen .. daardoor slechte qualy .. PB was 2:24:2 (welliswaar invalid) en nu een 2:25:0 dus best kansloos. Qua startgrid had het echter niet uitgemaakt. Wellicht in de race en had ik een betere exit gehad. Jammer, had gister flink de smaak te pakken, dus had er zin in .. jammer dat het na 2 rondes bekeken was. Bathurst had ik juist niet genoeg geoefend naar mijn smaak, maar gister op het laatst nog wel een fijne balans weten te krijgen, daardoor in de race een redelijke pace te pakken.

@mjmbult en @phoentje bedankt voor het hosten! d:)b

De eerste race met de V8 kan ik er helaas niet bij zijn omdat ik dan in Normandië zit voor de 1ste keer _/-\o_

Misschien toch eens met "strafgewicht" gaan werken? .. dan wordt het voor de toppers ook interessanter vooraan! Finish je verder voorin, dan meer gewicht erbij, finish je lager, dan lever je dat gewicht weer in. Uiteindelijk zou het veld dan in elkaar moeten schuiven.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-04-2018 23:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-11 13:37
Komende Donderdag kan ik er zelf jammer genoeg niet bij zijn. Maar we gaan naar Zandvoort, mooie baan voor de Cayman waar er vast weer zat gevechten zullen zijn.

Gathering of Tweakers Thurday Night fun league GT4

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/03/Tweakers_GT4_Porsche_Clubsport-640x320.jpg

Tracklist

15-03-2018 Brands Hatch GP
22-03-2018 Donington park GP
29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan

19-04-2018 Zandvoort

26-04-2018 Zolder
03-05-2018 Vallelunga Classic

Inschrijven

• Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.

Tijdschema

• 19.30 - 20.30 | Qualify Practice 1
  • 20.30 - 20.50 | Race 1
  • 21.00 - 21.20 | Race 2 (reversed grid)

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers Racing Community
  • Server password: tweakers

Overige Info & belangrijke regels

Teamspeak

• Address: teamspeak.assetto-corsa.nl
  • Password: tweakers

Downloads

Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:

Tussenstanden

iRacing Profiel

• BranderoS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-11 20:40
Helaas kan ik donderdag ook niet meedoen, omdat ik dan op kosten van de baas naar Utrecht afreis om Groningen aan te moedigen tijdens een potje voetbal :)

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@phoentje en @mjmbult bedankt voor het hosten en alle moeite die erin is gestoken.
Ik neem zelf even afstand en laat het V8 ook aan mij voorbij gaan, niet aan mij besteed helaas en de toppers voorin hebben juist hiermee een nog grotere voorsprong ivm meer kunde.

Ik ga zelf de donderdagen proberen mee te pakken om toch nog wat te racen.

• FightingAce
Er wordt wel met een fixed setup gereden volgens mij. Dat zorgt er denk ik wel voor dat het veld iets dichter bij elkaar zal liggen.

• DutchDevil79
BranderoS schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:49:
Helaas kan ik donderdag ook niet meedoen, omdat ik dan op kosten van de baas naar Utrecht afreis om Groningen aan te moedigen tijdens een potje voetbal :)
Ik moet voor de baas naar IJmuiden. Maar met 26 graden afgesproken met collega na werk het strand te gaan opzoeken. Biertje erbij, wat eten. >:)

iRacing Profiel

• mjmbult

mjmbult

Mike

FightingAce schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:55:
Er wordt wel met een fixed setup gereden volgens mij. Dat zorgt er denk ik wel voor dat het veld iets dichter bij elkaar zal liggen.
Klopt we gaan voor de V8 werken met fixed setup

• Alfa Novanta
mjmbult schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:56:
Klopt we gaan voor de V8 werken met fixed setup
100% fixed of een paar kleine dingetjes vrij? zoals rembalans, bandendruk en diff coast/power lijken mij mooie waarden om mee te spelen zonder dat de verschillen te ver oplopen.

Mocht je de gears willen vastzetten, wil je misschien wel even het langste rechte stuk opzoeken om te kijken of dat kan en je niet in de limiter schiet..

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-04-2018 14:00 ]

• JohnnyV
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 13:58:
[...]

100% fixed of een paar kleine dingetjes vrij? zoals rembalans, bandendruk en diff coast/power lijken mij mooie waarden om mee te spelen zonder dat de verschillen te ver oplopen.

En gearing is ook vrij, heeft @phoentje gisteren al geregeld

• Alfa Novanta
ah, okay, nice :) great minds enzo :P

• JohnnyV
diff is trouwens niet aan te passen, omdat ze geen diff hebben >:)

• phoentje
  • Niet online
Alle info mbt het nieuwe V8 kampioenschap komt zsm online.

Voorlopig kun je alvast oefenen op Server #1. De instellingen hier zijn als het goed definitief. Dat is dus incl. de autos die er staan en schademodel + weather instellingen. Deze zijn variabel.

Later meer dus!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Dan ga ik hard oefenen, want remmen lukt mij nog steeds niet hehe

• mjmbult

mjmbult

Mike

Pellaagarion schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:46:
Dan ga ik hard oefenen, want remmen lukt mij nog steeds niet hehe
Hard afremmen door terug te schakelen zoals in het echt ;)

• FightingAce
mjmbult schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:59:
[...]

Hard afremmen door terug te schakelen zoals in het echt ;)

[video]
Doe ik bij de GT3's ook al hoor :P .

Maar zo te zien maar weer mijn ronde stuurwiel terugzetten en de sequential shifter 8) .

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• JohnnyV
Dev0o schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 16:31:
[...]

Thnx, was wederom leuk om te volgen!
Ik moet alleen nog even een keer het geluid van de game erbij stoppen, maar OBS werkt nog niet echt mee :/

• raymondw
DutchDevil79 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:29:
Komende Donderdag kan ik er zelf jammer genoeg niet bij zijn. Maar we gaan naar Zandvoort, mooie baan voor de Cayman waar er vast weer zat gevechten zullen zijn.

Tracklist

29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan

19-04-2018 Zandvoort

26-04-2018 Zolder

Inschrijven

• Inschrijven is niet verplicht. Wel word het op prijs gesteld om te laten weten dat je mee wil doen aan het kampioenschap door te reageren op deze post. Zo kunnen we een inschatting maken van wie er van plan is mee te rijden.

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1

Server Info

Teamspeak

Downloads

Zorg ervoor dat je de Porsche Cayman GT4 skinpack en GT4 trackpack download van onderstaande link:

Tussenstanden

Voor de liefhebbers heb ik een Cayman GT4 server op Zandvoort aangezet.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Hij staat niet meer op de server van @phoentje ?
Jammer, want heb net even een tijd getest, maar die kun je nu niet terug zien icm anderen.

[ Voor 47% gewijzigd door -Sander- op 17-04-2018 19:58 ]

• multynoob
  • Laatst online: 17-11 19:10
CoronelHimself schreef op maandag 16 april 2018 @ 21:48:
[...]

De auto's zijn sowieso mods en kunnen hier gedownload worden. Er staan ook al 2 tracks in. De rest van de banen zijn nog niet bekend gemaakt. De overige eisen zijn een echt uitziende naam, heliocorsa of vergelijkbaar en teamspeak.
Bedankt voor de snelle reactie. Zal vanavond ff proberen om alles te regelen. :*)

• raymondw
-Sander- schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 19:57:
Hij staat niet meer op de server van @phoentje ?
Jammer, want heb net even een tijd getest, maar die kun je nu niet terug zien icm anderen.
Jawel ;)
https://ac.raymondwortel.nl/lapstat

lastig ding nog, op bepaalde punten wil je echt geen curb raken

[ Voor 10% gewijzigd door raymondw op 17-04-2018 20:05 ]

• phoentje
  • Niet online
Porsche server was dagje offline. Staat inmiddels weer er tussen :)

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:20
Vanavond dikke lol gehad met de Seat Leon TCR mod. Echt een leuk bakje voor close racing en best veel onbekenden die de server joinden en ook verbazingwekkend netjes reden. Deze gaan we zeker vaker aanzetten :D

• DutchDevil79
We gaan met een paar man vanavond de RSS GT mod van RSS rjden. Wie mee wil doen is uitgenodigd. mocht je de mod willen proberen voor je hem koopt geef dan ff pm.

Server: GoT Fun Server

Mod is hier te koop:
http://racesimstudio.com/shop

iRacing Profiel

• jayyzz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11-2024
Race afgelopen maandag was weer erg leuk, vooral juist door de moeilijkheid.

Nog best prima kunnen rijden, beide races Gequally'd op P11. Race 1 op P9 geeindigd door wat stomme foutjes van mijzelf, maar was naar mijn mening wel een van de leukste racen van het seizoen, sinds ik veel heb kunnen battlen, en dit vanaf beide kanten gerespecteerd werd, en moooi geraced werd.

Race 2 was wat minder, in de eerste paar bochten werd ik al zo overhoop gebeukt dat al mijn airo al donker orange was. Dit zorgte voor wat moeilijkheden. Na een aantal laps kwam ik op P7 te liggen, en was het eigenlijk beetje loner rijden, omdat P8 steeds verder naar achter ging, en P6 steeds verder weg ging.

Ik kijk al enorm uit naar de V8! Ff kieken of ik mijn sequential gearbox werkend ga krijgen :D

I7 4790K @4,7Ghz | Founders Edition 1080ti | 32GB DDR3 1866Mhz | Custom hardline watercoolingloop | Thrustmaster T500 RS |

• DutchDevil79
GoT Fun server up!

iRacing Profiel

• FightingAce
DutchDevil79 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:55:
We gaan met een paar man vanavond de RSS GT mod van RSS rjden. Wie mee wil doen is uitgenodigd. mocht je de mod willen proberen voor je hem koopt geef dan ff pm.

Mod is hier te koop:
Leuke race op VIR zonet. En een close finish met Bob. Geweldig geluid die Lister :) .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ijSOTg9.jpg

• Alfa Novanta
je hebt geen filmpje toevallig? :)

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
DutchDevil79 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 17:55:

Mod is hier te koop:
Jammer maar ik had al plannen, we hebben nu met enkele pc2 tweakers nu ook een ac server. Heb al op punt gestaan om die mod te kopen maar geen zin om ermee tegen de AI te racen. Met die bakken op VIR zal wel een handje vol geweest zijn. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door diknmuis op 19-04-2018 09:12 ]

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• mjmbult

mjmbult

Mike

JW van Wijngen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:37:
Goed even serieus :

ik als vertegenwoordiger van het langzame veld achter in, wil wel even wat dingen scherp hebben.
we zijn nu nog vrienden, maar tijdens de race is dat anders.

dus verwachtingsmanagement.

bij een blauwe vlag moeten wij aan de kant, maar ik heb gisteren geoefend maar bij Macau is er een heel traject dat het gewoon niet gaat. achterin zijn wij geen Buttons en schumi's (daarom rijden we hier).

Dus zijn we ook minder handig. (eerder remmen, langzamer enz). dus verwacht niet dat we overal aan de kant gaan. Het is in het stadsdeel niet aan de achterligger om te bepalen of hij er langs kan.

ik stel voor om het gezellig te houden dat voor het passeren van achterliggers alleen maar mag in het haven gebied. dat maakt het voor de snelle jongens ook eens spannend (een soort halve hindernis baan voor alleen de snelle mannen (we hadden ook kunnen kiezen voor 50 kg bij bart, johnny, hans alfa ivo rene mike enz.) :(:)

oOo oOo oOo -O- *O* *O* *O* *O* _O- _O- oOo oOo oOo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja waar was je nou jonguh! :P

• JW van Wijngen
@mjmbult ach na een hele dag overleg over oa jaar cijfers die niet kloppen (of toch weer wel) 8)7 8)7
was ik pas kwart voor negen thuis. als je daar de eerste primaire thuis behoeft bij op telt is het half tien. ;w

dus toe heb ik op de bank gekeken naar johnny zijn live stream. _/-\o_

iRacing Profiel

• mjmbult

mjmbult

Mike

JW van Wijngen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:33:
@mjmbult ach na een hele dag overleg over oa jaar cijfers die niet kloppen (of toch weer wel) 8)7 8)7
was ik pas kwart voor negen thuis. als je daar de eerste primaire thuis behoeft bij op telt is het half tien. ;w

dus toe heb ik op de bank gekeken naar johnny zijn live stream. _/-\o_
snap ik ;) Doe je wel mee met de V8?

• JW van Wijngen
ik zeg de Mercedes remt beter dan deze hokken.

moet dus nog even kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door JW van Wijngen op 19-04-2018 14:37 ]

iRacing Profiel

• HAT_W
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-05-2021
FightingAce schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:47:
[...]

Leuke race op VIR zonet. En een close finish met Bob. Geweldig geluid die Lister :) .

[afbeelding]
Eigenlijk zouden ze die Marcos LM600 erbij moeten zetten, dan is het feest compleet.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:31

Hupske

AFCA

JW van Wijngen schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:36:
ik zeg de Mercedes remt beter dan deze hokken.

moet dus nog even kijken.
Scheelt nu dat iedereen er last van heeft.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• bsty
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02-2021

bsty

Bart J

Hupske schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:01:
[...]

Scheelt nu dat iedereen er last van heeft.
Precies! Iedereen heeft dezelfde auto en daardoor zal iedereen in principe gelijke kansen hebben. Veld zal wel dichter bij elkaar liggen dus dat is wel tof. Dat de een meer kunde heeft dan de ander is nou eenmaal zo, maar om af te haken omdat de auto “te moeilijk” is vind ik persoonlijk een slap excuus. Ik denk dat je juist beter leert rijden als je deze auto een beetje onder de knie hebt.

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Tracklist

29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan

19-04-2018 Zandvoort

26-04-2018 Zolder

Inschrijven

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1

Server Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Even een herinnering, meer die vanavond aanschuiven?

• raymondw
Yep, zo de boel opstarten
helaas wel 28 gr hier -O-

• DutchDevil79
Succes mannen!

iRacing Profiel

Verwijderd

Voordat de nieuwe Races gaan beginnen wil ik graag langs deze weg @phoentje en @mjmbult bedanken voor hun enthousiasme en inzet om iedere keer weer de races voor te bereiden. Zowel in het kampioenschap als voor een nieuwe.

Helaas kon ik door privé omstandigheden de GT3 kampioenschap niet volledig meer meedoen en uitrijden, maar ik heb wel met veel plezier eraan meegedaan. Ondanks dat ik door vaak eigenschuld niet goed mee kon komen heeft het simracen me wel gegrepen.
Helaas kan en zal ik met de nieuwe kampioenschap ook niet meedoen. Komende maanden zal ik weinig tijd hebben om serieus te kunnen oefenen ben ik bang.
Wat ik wel rustig ga oefenen is rijden met
VR. Rondje voor rondje ben ik bang, want toen ik bij @raymondw ging proberen werd ik echt wagenziek.

Iedereen heel veel race plezier gewenst de komende tijd!

Keep it fair and see you back on track!

Gr. Halewijn

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

bsty schreef op donderdag 19 april 2018 @ 17:21:
[...]

Precies! Iedereen heeft dezelfde auto en daardoor zal iedereen in principe gelijke kansen hebben. Veld zal wel dichter bij elkaar liggen dus dat is wel tof. Dat de een meer kunde heeft dan de ander is nou eenmaal zo, maar om af te haken omdat de auto “te moeilijk” is vind ik persoonlijk een slap excuus. Ik denk dat je juist beter leert rijden als je deze auto een beetje onder de knie hebt.
Ik voorspel bij deze dat het veld verder uit elkaar zal liggen dan bij de GT3. GT3's zijn "easy mode" vergeleken bij de V8 supercars. Skill zal ervoor zorgen dat de verschillen gaan toenemen omdat de mindere zoveel problemen zullen hebben om de wagen uberhaupt op de baan te houden. En je leert ook niet beter rijden in een auto die te moeilijk is voor je, dit levert alleen een hoop frustratie op. Bij de GT3's kun je spelen met TC om het jezelf makkelijker te maken, deze bakken hebben dat niet.

Ik heb nu een aantal rondjes gereden met zowel de Holden als de Ford. Maar je heb 2 manieren om te spinnen in deze wagens (curbstones niet meegerekend)
1: Iets teveel gas uitkomen van een bocht. De V8's zijn hier bijzonder gevoelig voor.
2: Hard aanremmen, de V8's worden blijkbaar niet uitgelijnd van tevoren waardoor ik al een aantal keer in de slip ben geraakt bij het aanremmen. Heb de rembalans nog niet aangeraakt, dus hopelijk kan het daarmee verholpen worden.

Ik heb nu een aantal ronden op Adelaide en op Brands Hatch gereden en kan nog niet zeggen dat ik enthousiast wordt. Met mij aan het stuur lijkt dit ding meer op een spinner. :+

Vanavond ook voor het eerst met de Cayman GT4 gereden. Helaas raakte ik in de 1e race zelf net in het grind in de snelle bocht naar rechts waardoor ik ver achter het veld moest aansluiten. Daarna nog geprobeerd wat plaatsen goed te maken, maar was aan het einde van de race pas net bij de achterste aangesloten nadat @raymondw de Tarzanbocht miste.

De 2e race mocht ik van pole vertrekken en die hield ik even vast. Na een klein foutje lag ik net achter de voorste groep die ik met wat pijn en moeite kon volgen. Nadat Jeroen Jongen gecrasht was kwam hij net na mij de baan op. Waarna ik een aantal bochten later bij de chicane helaas geramd werd terwijl ik ondertussen op plek 3 lag. Ik kan hier van alles van zeggen, maar laat ik het maar houden dat ik hoop dat je de volgende keer een betere beslissing maakt. Want als ik oververhitte banden heb dan rem ik meestal wat eerder dan normaal. En als het dan toch mis gaat, rem los en ontwijk je tegenstander.

Steam - PTR83

• Alfa Novanta
Vanavond eigenlijk fantastisch geraced!! :)
Samen met @negnojneorej en @johnnyverhoeff aan kop het tempo bepaald, heel vlak gereden op zich.
2e tijd op RSR gereden, snelste tijd van de avond *O*
.. maar het was niet genoeg om naar voren te komen helaas.

Reversed grid in de 2e race! Heerlijk treintje rijden met @negnojneorej en @johnnyverhoeff wederom oOo
nu écht superclose ronde-na-ronde en @negnojneorej flink laten zweten, tot ik er eíndelijk naast kwam, kreeg ik een tik naar rechts in de vangrail en was het over :'( .. 6e weer aanhaken en door een fout met @CoronelHimself en @negnojneorej die er met z'n 2en af gingen, toch nog 4e gefinished. Zo jammer dat we het treintje niet konden vasthouden .. zou een ontzettende mooie replay opgeleverd hebben!! :*)

@raymondw ja da's balen, mechanical failures zijn ruk .. hoe bedoel je dat ie spontaan naar links ging?
Jij hield het stuur recht en ingame stond ie ineens linksaf? Da's wel pretty screwed up 8)7
.. hopelijk komt het weer goed voor de volgende! :(:)

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-04-2018 23:32 ]

• raymondw
wat een schijt avond...
Tijdens de qualy geen enkel probleem (op mijn snelheid na) maar tijdens de eerste race ging mijn spontaan stuur naar links en was ik klaar.
Tweede race start je dan toch nog achteraan, maar na 13min *plof* stuur naar rechts en van de baan.
Ondanks de missende FFB en continue naar rechts sturende auto uitgereden

• Alfa Novanta
toch nog maar even een filmpje geroggelt :P

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Dat waren 2 prima races gisteren. Merk wel dat ik wat traag op stoom kom. Geen goede kwalificatie gereden en daardoor moeten starten van P9, wel naar P7 kunnen racen maar alles daarvoor kon ik niet bijhouden. In race 2 van P3 mogen vertrekken vanwege reversed grid. Ik begon meteen met een stuk snellere ronden tijden. Heerlijk in een treintje kunnen rijden de eerste paar ronden. Ook nog met @johnnyverhoeff mooi naast elkaar door 3 bochten gevochten zonder elkaar aan te raken. Uiteindelijk door stabiel te rijden op P2 geeindigt!

Moet ook zeggen dat de starts deze keer echt heel netjes waren.

• Alfa Novanta
idd, toch fan-tas-tisch!! die actiebeelden hierboven?! oOo

close-racing ftw *O*

kan de F1 nog een puntje aan zuigen :+

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:46:
@raymondw ja da's balen, mechanical failures zijn ruk .. hoe bedoel je dat ie spontaan naar links ging?
Jij hield het stuur recht en ingame stond ie ineens linksaf? Da's wel pretty screwed up 8)7
.. hopelijk komt het weer goed voor de volgende! :(:)

FFB stopte ermee en in de eerste race ging het stuur volle kracht naar links
In de tweede race hield ik er al rekening mee, maar onverwacht ging het stuur zonder FFB volle kracht naar rechts.
Rest van de race dus compleet tegensturend tot de streep.
In-game versprong (niet draaien, maar echt de game render) het stuur ook constant tussen recht en niet recht...

• mcbacon0
  • Laatst online: 09-11 07:04
@raymondw Heb je toevallig een fanatec stuur?
Ik heb die van mij net teruggestuurd naar fanatec met hetzelfde probleem.
Het blijkt dat de stroomkabel soms z'n connectie verliest, dan blijft het stuur hangen en blijft hij soms inderdaad in 1 richting draaien. Je kan het testen door te gaan rijden en dan die stekker heen en weer te wiebelen.

Moet ook zeggen dat die kabeltjes van fanatec erg fragiel aanvoelen.

• FightingAce
Test. Ik had blijkbaar geen skinpack en mijn microfoon stond aan, dus je hoort wat gekuch, maar je doet het er maar mee :P .

• Alfa Novanta
nice sound :9

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

@DutchDevil79 @phoentje Kan de server voor de GT4 ook aangepast worden na de race voor het volgende circuit om te oefenen ?

• Alfa Novanta
@DutchDevil79 @phoentje Kan de server voor de GT4 een kortere pauze krijgen, let's say 3 minuten?

:P

• raymondw
mcbacon0 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 20:59:
@raymondw Heb je toevallig een fanatec stuur?
Ik heb die van mij net teruggestuurd naar fanatec met hetzelfde probleem.
Het blijkt dat de stroomkabel soms z'n connectie verliest, dan blijft het stuur hangen en blijft hij soms inderdaad in 1 richting draaien. Je kan het testen door te gaan rijden en dan die stekker heen en weer te wiebelen.

Moet ook zeggen dat die kabeltjes van fanatec erg fragiel aanvoelen.
Yep, CSL XBOX versie met de PC config
Paar rondjes gereden, maar geen last van, ook niet met wiebelen of de stekker er deels uittrekken...
iig bedankt voor de tip, zal er even op letten (y)
-Sander- schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:32:
@DutchDevil79 @phoentje Kan de server voor de GT4 ook aangepast worden na de race voor het volgende circuit om te oefenen ?
Ik heb "Zolder Online" online staan.
Phoentje is op vakantie.. misschien dat @mjmbult de track op de AC servers kan aanpassen?

• DutchDevil79
Ik kan het niet aanpassen. ff wachten tot Renee terug is vrees ik.

iRacing Profiel

• Alfa Novanta
Np

De nieuwe Bentley en de Lexus RC F rijdt dit weekend mee op Monza waar de GT3 Sports Club en de GT3 Series Endurance Cup vanmiddag een race van 3 uur rijdt .. m.a.w. dit zullen de auto's zijn die in AC Competizione zouden moeten verschijnen.. en de nieuwe livery's (skins) :Y

Afbeeldingslocatie: https://www.blancpain-gt-series.com/timthumb.php?w=720&src=%2Fimages%2Fevents%2FBGTS_PosterMONZA18_WEB.jpg

GTworld YouTube channel
Programma
Momenteel Q3 van de Endurance cup *O*

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-04-2018 10:40 ]

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op zondag 22 april 2018 @ 10:31:
Np

De nieuwe Bentley en de Lexus RC F rijdt dit weekend mee op Monza waar de GT3 Sports Club en de GT3 Series Endurance Cup vanmiddag een race van 3 uur rijdt .. m.a.w. dit zullen de auto's zijn die in AC Competizione zouden moeten verschijnen.. en de nieuwe livery's (skins) :Y
Zeer goeie Youtube broadcast!
Met veel plezier naar gekeken vandaag d:)b

• raymondw
Nieuwe ACC screen shots
klikken voor groot formaat
Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/30730016_2424586487567655_1729134849614151680_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeHf03KRs53UTJonWhogfl95apMZPiBqaxnNPHkvjp_nfJPPftLT2pD-oj4gtQlt3TOQraT6g0bcnorb1fYCNkXxySWwKle8kkGY2i1ByJNwfg&oh=048b097156331830002ae53acf1fee75&oe=5B555A84

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/31059610_2424582284234742_7381987276361826304_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=v1%3AAeH-o6toKkC__da1-EStE4G_X3wOa23pBzJxjZTzxMBXa4CqgK57z-Cpd4suTXadnKyLhTNqtY6SRChlW8Fc_OXjlSMLSqmzpuZEmI-YanuL2g&oh=4ae2c0d9b74b644ccd7968055aa43801&oe=5B9BB4C2

• raymondw
Was even prutsen, maar deze zijn van vandaag
Klikken voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7FwjdlBLArJEZIr4kBW6atCt/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dEdeDjQuXvN2HXW95fDGYtte/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BxYxGf7zyQE4p3ayZmrpYl8I/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gfz0hw3ANYYM331Xg5yRC5lJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sI6cjFvh7RljB9AI5qAYFrx8/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S8tT8Rnek5Fa1uLMRuivKL2i/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jp4vZIt1ibuKyu3Te9Bbji05/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O4xe2dioej6KOgqwEghoq5jH/thumb.jpg

/edit
Er staan er hier nog een paar
http://www.virtualr.net/c...rsa-competizione-previews

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 22-04-2018 22:13 ]

• Alfa Novanta
:9~ _/-\o_

was idd boeiend GT3 weekend! d:)b Met name het 3e uur van de endurance was nagelbijtend spannend! Jammer dat de Ferrari uit viel. Maar Dries Vanthoor heeft hem toch maar mooi gewonnen! Broertjes Schothorst 6e en Frijns 7e. :)F

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-04-2018 22:35 ]

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Alfa90_Buttje schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:34:

was idd boeiend GT3 weekend! d:)b Met name het 3e uur van de endurance was nagelbijtend spannend! Jammer dat de Ferrari uit viel. Maar Dries Vanthoor heeft hem toch maar mooi gewonnen! Broertjes Schothorst 6e en Frijns 7e. :)F
Leuke race inderdaad, bedankt voor het posten. Laatste uur was spannend ja. Mooie acties voor de eerste plek en ook voor de 3de. En dan het resultaat :)B :)B :)B
;)

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Goede races inderdaad, de GT sportclub deed me qua niveau wel ergens aan denken, zeker met die knullige aanrijdinkjes. >:)

Steam - PTR83

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Vergeet jij gewoon even Yelmer Buurman op P3 ;)

• Alfa Novanta
Jurrr90 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:22:
Vergeet jij gewoon even Yelmer Buurman op P3 ;)
klopt :P

Dat was die blauwe mercedes die niet voorbij de Lamborghini kwam keer-op-keer-op-keer .. dé javù :')

uiteindelijk dus wel .. maar de Benz kwam duidelijk te kort.
die Jaguar ging ook lekker, die zat wel meteen in de slipstream en liep zienderogen in (y)
CoronelHimself schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:52:
Goede races inderdaad, de GT sportclub deed me qua niveau wel ergens aan denken, zeker met die knullige aanrijdinkjes. >:)
niet normaal hoeveel 488's schade opliepen ..manmanmanman .. :'(

en die ene aan de leiding die perfect ging, hield er ineens mee op :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-04-2018 14:52 ]

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 15:47

Griffendahl

Macced for life

Heb de race ook gekeken, erg genoten :)

Maar heb Assetto Corsa nu relatief kort geleden aangeschaft, denk niet dat ik al snel genoeg ben voor online races. Merk bij de gewone races dat ik in de kwali's echt super moeilijk kan aanhaken en in de races makkelijk naar voren rijd. Ik ga alleen elke keer stuk op de pit stops, schijnbaar moet ik dat in mijn setup al helemaal regelen, maar is het ook mogelijk om tijdens de race mijn strategie te veranderen?

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

In je race de pitstop bepalen kan, maar dit kost je een hoop tijd (plekken) omdat de rest dat niet doet.

• raymondw
Je kan 3 pistops instellen, tijdens het racen kun je de strategie pakken door in van de pitstop even kort erbij te pakken voordat je pit.
Voor mij is het meestal de eerste en is de tweede voor als ik ergens een dikke fout heb gemaakt.
Laatste GT3 kampioenschap moest je 1L tanken, dat was dan de eerste stop voor mij.
De tweede had ik naast de 1L ook de banden ingesteld, handig na een spin oid.
Met Fanatec stuurtjes kun je met de kleine joystick makkelijk even wat selecteren.

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
was zeker een super race op monza het laatste uur,... en de actie van van buurman!!! kan iemand in de F1 nog hoop van leren haha ;)

top gestreamed ook, op naar de volgende race!!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ter reserveratie. Kwam eergisteren wat oude/nieuwe F1 vergelijkingsfilmpjes tegen van dit spel (via mods), dus het kriebelt heel erg nu om het spel te kopen en mods te installen. Online kan je ze ook gebruiken toch, mits iedereen dezelfde mods geïnstalleerd heeft?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-11 13:13
Zelf nu Asseto Corsa gedownload voor de PS4. Wat een revelatie na PC en PC2....echt wat help het als je de ondergrond in je stuur kan voelen en zo de grip kan manipuleren.

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:37

Tracklist

29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan

19-04-2018 Zandvoort

26-04-2018 Zolder

Inschrijven

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1

Server Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

Beetje laat op het feestje, maar gisteren (pas) begonnen met oefenen met de Porsche Cayman op Zolder.
Erg interessante auto. De laatste tijd voornamelijk gereden in de Ferrari 458, dus dit is wel andere koek.

Na een flink aantal rondes aanklooien, een 1:43.xx neer kunnen zetten. Even later verscheen @raymondw op de baan. Lekker een paar rondes mee zitten kijken vanuit de pit en kwam er zo achter dat ik een aantal bochten echt heel raar nam _/-\o_ . Zodoende nog een seconde van m'n eigen tijd kunnen halen.

Komende avonden hopelijk meer oefenen en eindelijk een keer een race mee rijden!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Slavy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:58:
Ter reserveratie. Kwam eergisteren wat oude/nieuwe F1 vergelijkingsfilmpjes tegen van dit spel (via mods), dus het kriebelt heel erg nu om het spel te kopen en mods te installen. Online kan je ze ook gebruiken toch, mits iedereen dezelfde mods geïnstalleerd heeft?
dat klopt inderdaad,.. en de server moet het toelaten maar dat is vaak geen probleem..

• DutchDevil79
Komende Donderdag alweer de een na laatste race van het GT4 kampioenschap. Deze week staat Zolder op programma. Op het eerste oog een vrij simpel baantje maar schijn bedriegt en ik zou aanraden goed te oefenen voor Donderdag.

Afbeeldingslocatie: http://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2018/03/Tweakers_GT4_Porsche_Clubsport-640x320.jpg

Tracklist

29-03-2018 Suzuka GP
05-04-2018 Mugello
12-04-2018 Tor Poznan
19-04-2018 Zandvoort

26-04-2018 Zolder

Inschrijven

Tijdschema

• 20.30 - 20.50 | Race 1

Server Info

Teamspeak

Downloads

Tussenstanden

iRacing Profiel

• Marius191185
@Alfa90_Buttje ff vraagje aan jou O-) . Wat zijn je instellingen voor de rift heb vandaag de rift thuis gekregen oOo en was even benieuwd welke instellingen je gebruikte want heb namelijk de zelfde videokaart alvast bedankt _/-\o_

• Beakzz
@Marius191185 Geen idee wat voor instellingen hij heeft, maar zet eerst je supersampling zo hoog mogelijk en begin dan pas met de rest hoger te zetten. Heb het zelf op 2.0 staan met een 1070, maar 1.6 moet haalbaar zijn met een 1060. Dit kan je aanzetten in de config file van Assetto of je gebruikt de debug/oculus tray tool.

Oh en baan textures hoog houden, want anders ziet de track er zo fake uit imo. Ik gebruik zelf content manager om aparte settings te hebben voor racen tegen de ai en multiplayer. Meer dan 10 AI sloopt mijn fps op de settings waar ik multiplayer mee speel.

http://assettocorsa.club/content-manager.html (aparte launcher)

[ Voor 35% gewijzigd door Beakzz op 24-04-2018 17:52 ]

• Marius191185
Thanks @Beakzz 1.6 is voor mij de sweetspot. Zowel alleen op de baan als een volle server van 24. Als ik alleen op de baan ben kan ik de settings hoger doen maar zie weinig verschil. 1 ding snap ik niet helemaal op een volle server heb locked 45 fps en alleen 90 locked. Ik merk eigenlijk weinig verschil tilussen beide. Wel moet ik zeggen wat een ervaring in VR, inschatten van bochten is zoveel beter. Snelheid voelt als 'echt' aan en de scaling van alles om je heen voelt veel echter. Nou ik ga vanaf nu lekker oefenen op Adelaide en kan niet wachten tot next week

• Beakzz
Marius191185 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:45:
Thanks @Beakzz 1.6 is voor mij de sweetspot. Zowel alleen op de baan als een volle server van 24. Als ik alleen op de baan ben kan ik de settings hoger doen maar zie weinig verschil. 1 ding snap ik niet helemaal op een volle server heb locked 45 fps en alleen 90 locked. Ik merk eigenlijk weinig verschil tilussen beide. Wel moet ik zeggen wat een ervaring in VR, inschatten van bochten is zoveel beter. Snelheid voelt als 'echt' aan en de scaling van alles om je heen voelt veel echter. Nou ik ga vanaf nu lekker oefenen op Adelaide en kan niet wachten tot next week
https://developer.oculus.com/blog/asynchronous-spacewarp/

Dan heb je ASW aan staan. Zodra je geen 90 meer haalt dan schakelt het systeem over. Fijn dat je er niks van merkt. Ik een klein beetje, maar heb het leren accepteren om het er een beetje uit te laten zien.

Hier onder nog een vid waarin GM uitlegt welke grapische opties belangrijk zijn of veel van je pc vragen. In hoeverre je zijn advies volgt is aan jou :)

YouTube: High Frame Rate Graphics Settings For Assetto Corsa In VR - Guide

• Alfa Novanta
@Marius191185 goede vraag .. ik heb dit nog steeds niet optimaal.

@Beakzz Ik heb in AC de resolutie op 2560*1440 staan omdat mijn monitor die resolutie heeft. Vervolgens zet ik hem op Oculus Rift om te rijden en weer terug naar Single Screen als ik een filmpje wil opnemen. Wat die Oculus met die resolutie van 2560*1440 doet weet ik niet, want diens native resolutie is 2160*1080
Wat is het beste? Ik weet niet eens zo of 2160*1080 een optie is want ik meende dat die er niet tussen stond..

Ik heb altijd nog wel last van het screendoor effect.. rechtsboven, de CV1 versie
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7VUEk3i2TPo]
Beakzz schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:48:
@Marius191185.. zet eerst je supersampling zo hoog mogelijk, 1.6 moet haalbaar zijn met een 1060.
Dit kan je aanzetten in de config file van Assetto of je gebruikt de debug/oculus tray tool.
Ik heb met beide wel gespeeld, maar ik heb nog geen verschil kunnen merken .. iemand zei zelfs de blaadjes in de bomen te kunnen onderscheiden, maar dat lukt mij toch echt niet ..
Oh en baan textures hoog houden, want anders ziet de track er zo fake uit imo.
hoe doe je dat dan? Van de meeste banen heb ik maar 1 versie.. hoe moet je hier dan invloed op uitoefenen?
Ik gebruik zelf content manager om aparte settings te hebben voor racen tegen de ai en multiplayer. Meer dan 10 AI sloopt mijn fps op de settings waar ik multiplayer mee speel.
die Content Manager gebruik ik nu ook, metname omdat de AC GUI ontzettend traag wordt als de Oculus Home software draait en je in de woonkamer staat (terwijl je de bril omhoog hebt, niet voor de ogen, detecteerd de sensor nog steeds duisternis en blijft ie de woonkamer renderen terwijl ik in AC GUI zit .. erg irritant en ik wil de bril niet afdoen want dan moet je steeds weer het beeld in de auto centreren als je hem weer op doet.

heb je screenshots van de meest ideale instellingen? want het zou fijn zijn als dat screendoor effect zou verminderen.

Klopt het dat het screendoor effect optreedt vanwege de lenzen die Oculus er in heeft gezet? Want het LCD wat ervoor zit heeft volgens mij strak beeld. En die partij die lenzen op sterkte levert lijkt er geen last van te hebben .. 8)7

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:51:
@Marius191185 goede vraag .. ik heb dit nog steeds niet optimaal.

@Beakzz Ik heb in AC de resolutie op 2560*1440 staan omdat mijn monitor die resolutie heeft. Vervolgens zet ik hem op Oculus Rift om te rijden en weer terug naar Single Screen als ik een filmpje wil opnemen. Wat die Oculus met die resolutie van 2560*1440 doet weet ik niet, want diens native resolutie is 2160*1080
Wat is het beste? Ik weet niet eens zo of 2160*1080 een optie is want ik meende dat die er niet tussen stond..
Instellen van resolutie heeft geen zin, alleen het VR display in de auto word gerenderd op deze resolutie.
Zelf er voor gekozen de resolutie op 1920*1080 te zetten zodat het in-car menu wat "kleiner" word
De resolutie van de Rift staat hier dus los van en kun je niet instellen.
Op mijn WQHD monitor zie ik dus geen full screen spel, boeien met een Rift op je hoofd ;)
Ik heb altijd nog wel last van het screendoor effect.. rechtsboven, de CV1 versie
SDR : https://www.vrheads.com/w...ct-and-why-does-it-happen
Je zal altijd last houden van SDR, tenzij je een oplossing hebt waarbij de ruimte tussen de pixels minder word. (ander headset dus)
Ik heb met beide wel gespeeld, maar ik heb nog geen verschil kunnen merken .. iemand zei zelfs de blaadjes in de bomen te kunnen onderscheiden, maar dat lukt mij toch echt niet ..
Dat was/ben ik, op hoge SS waarden ziet het er echt stukken beter uit, helaas gaat de videokaart er tijdens races niet goed mee om.
Hij staat hier tegenwoordig standaard op SS 1.3 omdat ik te lui ben om te switchen naar 1.7><2.0 als er geen race is.
die Content Manager gebruik ik nu ook, metname omdat de AC GUI ontzettend traag wordt als de Oculus Home software draait en je in de woonkamer staat (terwijl je de bril omhoog hebt, niet voor de ogen, detecteerd de sensor nog steeds duisternis en blijft ie de woonkamer renderen terwijl ik in AC GUI zit .. erg irritant en ik wil de bril niet afdoen want dan moet je steeds weer het beeld in de auto centreren als je hem weer op doet.
Dat is idd een groot nadeel, ik heb twee knoppen op het stuur waarmee ik snel ff centreer.
Trage AC GUI heb ik niet gemerkt...
Zowel op Rift als Single screen mode is het even snel.
Wat ik doe is de Oculus software starten met Windows, als ik dan AC start gaat alles direct over naar de headset.
heb je screenshots van de meest ideale instellingen? want het zou fijn zijn als dat screendoor effect zou verminderen.

Klopt het dat het screendoor effect optreedt vanwege de lenzen die Oculus er in heeft gezet? Want het LCD wat ervoor zit heeft volgens mij strak beeld. En die partij die lenzen op sterkte levert lijkt er geen last van te hebben .. 8)7
Er zijn lenzen die het SDR verminderen door het beeld waziger te maken, niet echt en goeie optie, vind ik persoonlijk.

De lenzen die ik btw gebruik zijn opzet lenzen ipv een bril. https://vr-lens.eu/
Word alles een stuk beter van dan zonder bril :+

• DutchDevil79
Bedenk me ineens dat het donderdag koningsnacht is. Is er nog voldoende animo voor de race? Zelf ben ik er namelijk niet dan. All afgesproken de stad onveilig te maken.

iRacing Profiel

• raymondw
Zoals het er nu uitziet ben ik sowieso tot 22.00 thuis ivm een afspraak van mijn vriendin.
Kans dat ik ff online ga kijken op Zolder is dus wel groot :)

• Marius191185
[video]

@Alfa90_Buttje Ik was daar ook een beetje teleurgesteld over, je ziet het inderdaad wel duidelijk .Maar dat is helaas toch nog de lage resolutie van de Rift en de vergrootglazen waar je doorheenkijkt helpt ook niet echt mee. Het is echt een coole ervaring maar kwa graphics ga je wel weer 10 jaar achteruit hahaha.

• jeroentjalsma
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik rij mee morgen
Pagina: 1 ... 79 ... 129 Laatste