Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:51:
@
Marius191185 goede vraag .. ik heb dit nog steeds niet optimaal.
@
Beakzz Ik heb in AC de resolutie op 2560*1440 staan omdat mijn monitor die resolutie heeft. Vervolgens zet ik hem op Oculus Rift om te rijden en weer terug naar Single Screen als ik een filmpje wil opnemen. Wat die Oculus met die resolutie van 2560*1440 doet weet ik niet, want diens native resolutie is 2160*1080
Wat is het beste? Ik weet niet eens zo of 2160*1080 een optie is want ik meende dat die er niet tussen stond..
Instellen van resolutie heeft geen zin, alleen het VR display in de auto word gerenderd op deze resolutie.
Zelf er voor gekozen de resolutie op 1920*1080 te zetten zodat het in-car menu wat "kleiner" word
De resolutie van de Rift staat hier dus los van en kun je niet instellen.
Op mijn WQHD monitor zie ik dus geen full screen spel, boeien met een Rift op je hoofd

Ik heb altijd nog wel last van het screendoor effect.. rechtsboven, de CV1 versie
SDR :
https://www.vrheads.com/w...ct-and-why-does-it-happen
Je zal altijd last houden van SDR, tenzij je een oplossing hebt waarbij de ruimte tussen de pixels minder word. (ander headset dus)
Ik heb met beide wel gespeeld, maar ik heb nog geen verschil kunnen merken .. iemand zei zelfs de blaadjes in de bomen te kunnen onderscheiden, maar dat lukt mij toch echt niet ..
Dat was/ben ik, op hoge SS waarden ziet het er echt stukken beter uit, helaas gaat de videokaart er tijdens races niet goed mee om.
Hij staat hier tegenwoordig standaard op SS 1.3 omdat ik te lui ben om te switchen naar 1.7><2.0 als er geen race is.
die Content Manager gebruik ik nu ook, metname omdat de AC GUI ontzettend traag wordt als de Oculus Home software draait en je in de woonkamer staat (terwijl je de bril omhoog hebt, niet voor de ogen, detecteerd de sensor nog steeds duisternis en blijft ie de woonkamer renderen terwijl ik in AC GUI zit .. erg irritant en ik wil de bril niet afdoen want dan moet je steeds weer het beeld in de auto centreren als je hem weer op doet.
Dat is idd een groot nadeel, ik heb twee knoppen op het stuur waarmee ik snel ff centreer.
Trage AC GUI heb ik niet gemerkt...
Zowel op Rift als Single screen mode is het even snel.
Wat ik doe is de Oculus software starten met Windows, als ik dan AC start gaat alles direct over naar de headset.
heb je screenshots van de meest ideale instellingen? want het zou fijn zijn als dat screendoor effect zou verminderen.
Klopt het dat het screendoor effect optreedt vanwege de lenzen die Oculus er in heeft gezet? Want het LCD wat ervoor zit heeft volgens mij strak beeld. En die partij die lenzen op sterkte levert lijkt er geen last van te hebben ..

Er zijn lenzen die het SDR verminderen door het beeld waziger te maken, niet echt en goeie optie, vind ik persoonlijk.
De lenzen die ik btw gebruik zijn opzet lenzen ipv een bril.
https://vr-lens.eu/
Word alles een stuk beter van dan zonder bril
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets