Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Mensen...

Als je naar ERS gaat LEES het regelement..
En meld met voor en achternaam aan dan mailen ze je een password. 😊

Oja en download even simsync staat bij download op de ers site... de banen en benodigde apps en skins ect worden dan automatisch gedownload zodat je altijd de goede hebt.

En als er dan nog iets fout gaat meld dit even op de site van ers in het topic vraag het de crew dan helpen ze je daar..

Ciao

[ Voor 10% gewijzigd door PRM2D4 op 04-03-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
promise2die4 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:41:
Mensen...

Als je naar ERS gaat LEES het regelement..
En meld met voor en achternaam aan dan mailen ze je een password. 😊

Oja en download even simsync staat bij download op de ers site... de banen en benodigde apps en skins ect worden dan automatisch gedownload zodat je altijd de goede hebt.

En als er dan nog iets fout gaat meld dit even op de site van ers in het topic vraag het de crew dan helpen ze je daar..

Ciao
Zei toch Alfa dat er wel iets op het forum zou staan ;)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Sn3gG3l schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:53:
[...]

Zei toch Alfa dat er wel iets op het forum zou staan ;)
Haha eerst lezen dan reageren is voor sommige moeilijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik heb me weken terug opgegeven en mijn naam onder het regelement gezet, maar geen mail gehad.
Het is ook een erg grote moeite om voor de n00bs even wat dingetjes op tweakers te posten of linkjes op te nemen in het Endurance topic. Maargoed, ik zal nog een keer door de site en forum heen spitten...

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:45:
Ik heb me weken terug opgegeven en mijn naam onder het regelement gezet, maar geen mail gehad.
Het is ook een erg grote moeite om voor de n00bs even wat dingetjes op tweakers te posten of linkjes op te nemen in het Endurance topic. Maargoed, ik zal nog een keer door de site en forum heen spitten...
Dit is express gedaan want niet iedereen zit er op te wachten dat er wat onbekende komen en ff alles neer kwakken snapje.
Wordt vaak niet op prijs gesteld dus vandaar geen links ect op de ers.nl na dan 😆

En qua moeite.. ja had gekund maar lezen kost ook niet veel moeite toch... 😉 want echt alles staat op de site.

Maar goed dat password krijg je niet als je je naam onder het regelememt zet maar zodra je je aanmeld en voorsteld... heb je die niet gehad, had dan even een mail gestuurd naar een crew lid je had immers weken de tijd....👍👊

Maar goed je hebt nu als het goed is alles dus snel de baan op en scheuren...

[ Voor 6% gewijzigd door PRM2D4 op 04-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
promise2die4 schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 12:01:
[...]

Maar goed dat password krijg je niet als je je naam onder het regelememt zet maar zodra je je aanmeld en voorsteld... heb je die niet gehad, had dan even een mail gestuurd naar een crew lid je had immers weken de tijd....👍👊

Maar goed je hebt nu als het goed is alles dus snel de baan op en scheuren...
waar had ik een wachtwoord moeten krijgen?? tot op heden niets gezien nog :'(

ik heb me aangemeld, me voorgesteld, mijn naam onder het regelement gezet, simsync in AC .. noppes ;(

edit: PM gekregen van Peter Marcus O+

SimSync is 2,313 GB aan het downloaden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-03-2017 21:18 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Ow dat is apart alpha want normaal bij aanmelden en voorstellwn krijg je een emailtje met een password...

Maar fijn dat het gelukt is... tot snel dan maar ☺

Edit; je hoeft niet alles aan te klikken in simsync he want als je geen gt3 rijd zit je straks alle skins voor de gt3 te downloaden dat is onnodig.. en vergeet het niet te wissen na het kampioenschap 😊

Oja en de apps die je download zoals pitlanepenalty ect MOET je aanzetten we starten namelijk op die lampen en niet die van ac want daar krijg je heel snel een jump start mee..

[ Voor 54% gewijzigd door PRM2D4 op 04-03-2017 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Even rondje gereden met m'n nieuwe GTX 1070 op 2K resolutie.
Uiteraard even gestreamed, maar dat dan weer op 720p60.

Mooie kaart, speelt lekker soepel!!

Special Event 'Rings at the Ring' op Alien niveau ;)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v2KJC3h9Nfo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Heeft iemand een idee hoe ik met mijn G27 van het geklapper rond de middenstand af kom?
Door het gerammel hoor ik teamspeak en de auto bijna niet .. ook 's avonds rammelt het zo luid dat de vrouw erboven van wakker zou kunnen worden ;(

Meeste circuits zijn vrij bochtig, dan heb je er geen last van, maar banen zoals Le Mans hebben hele lange stukken en dan wordt het rijden van een endurance ineens erg ergerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo erg?
Heb ik bij de mijne geen last van hoor.
Maar kan vanalles zijn, settings ingame of de manier waarop je je G27 hebt bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 12:48

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:58:
Heeft iemand een idee hoe ik met mijn G27 van het geklapper rond de middenstand af kom?
Door het gerammel hoor ik teamspeak en de auto bijna niet .. ook 's avonds rammelt het zo luid dat de vrouw erboven van wakker zou kunnen worden ;(

Meeste circuits zijn vrij bochtig, dan heb je er geen last van, maar banen zoals Le Mans hebben hele lange stukken en dan wordt het rijden van een endurance ineens erg ergerlijk!
Misschien iets aanpassen aan minimal force of deadzone instellingen.. Verder is er weinig aan te doen ivm gear systeem van logitec ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:55

CoronelHimself

Division Brabant

Oh ik zie dat we ons moeten aanmelden voor de endurance race. Done.

Maar ik zie nog niet veel namen????

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 11:52

bazzard

Bas

Ik heb hier ook last van maar dan meestal alleen met ffbclip.
Op rechte stukken zet hij dan de ffb op 200%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ja dat kan wel kloppen ja ... zou daar wat aan te doen zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Ik heb ook een hele tijd een G27 gehad, maar geen last van geratel op rechte stukken. Was inderdaad wel zonder ffbclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
CoronelHimself schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:50:

Ik ga nog even wat auto's testen, maar count me in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:58:
ja dat kan wel kloppen ja ... zou daar wat aan te doen zijn!?
Op dit soort circuits zet ik zelf ffbclip op handmatig. Wel jammer want in bochten bied de App wel vaak meerwaarde.
Maar inderdaad op het rechte stuk rammeld mij bureau zodat uitelkaar.

Je zou eigenlijk een maximum willen kunnen opgeven, geen idee of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
CoronelHimself schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:50:

Had niet door da'k moest inschrijven, goeie reminider d:)b .Net gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slither95
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Ik had er eerst ook erg veel last van. Vond het bijna zo vervelend dat ik mijn stuur wilde verkopen. Na wat geklooi met de instellingen heb ik er weinig/geen last meer van.

Ik gebruik FFB Clip en de LUT Generator. Verder heb ik kerb, road en slip effect vrij laag staan. (Die vind ik persoonlijk toch niet erg veel toevoegen) Ohja en in Logitech Profiler demperffect op 30%. Scheelt ook volgens mij. Geeft tevens een realistischer gevoel als je stuurt op heel lage snelheden.

[ Voor 15% gewijzigd door Slither95 op 05-03-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
We hebben momenteel 8 man ingeschreven staan. Hoop wel boven de 10 te komen anders wordt t wel heel erg rustig?
Nog een week te gaan mensen!
phoentje schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 18:49:

Maandag 13-03-2017 - Le Mans - GT3

Event & Time schedule

19.45 | Free Practice
20.00 | Qualify Practice
20.30 | Race

Host Settings

• [h3=nostyle][b]Server settings[/b][/h3] [hr]
  • Practice1: 30MIN
  • Qualify 2: 30MIN

• Race: 24 Laps
  • Weather: Clear
  • Time of the day: 13:00
  • Fuel: 100% Fuel
  • Tyre wear: Real tire usage
  • Tyre blankets: Off
  • Damage: 20%
  • Grip Level: 100%
  • Minorrating: A/B/C/N
  • Max Players: 20

Teamspeak

• Address: ts.bug-community.com
  • Channel: Assetto Corsa

Server / Championship statistics & Standings:

Downloads / Mods:

Extra info:

• INSCHRIJVEN VIA Deze LINK
  • Wil je met je eigen skin rijden geef deze dan VOOR zondag aan mij door.!!!
  • http://steamcommunity.com/groups/acSimRacing Wordt lid van de Steam Community!
  • (SIM) RACING RULES http://www.minorating.com/Rules
  • Je rijd de race uit tot het einde. Zonde geldige reden van stoppen wordt je uitgesloten voor de eventuele volgende race.
  • Hou het gezellig. Ga niet schelden en bespreek eventuele incidenten na de race.
  • De server zal standaard een aantal dagen voordat de race begint op de betreffende auto/baan ingesteld staan zodat je kan oefenen incl. password

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik doe hoe dan ook mee :)
weet alleen nog niet mee welke auto (488 is wat onvoorspelbaar)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-03-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

phoentje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:29:
We hebben momenteel 8 man ingeschreven staan. Hoop wel boven de 10 te komen anders wordt t wel heel erg rustig?

[...]
Oh het is volgende week pas... Wat hebben we vanavond dan?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
phoentje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:29:

[...]
een vraagje, ben je verplicht om practice en qualy volledig te rijden? of mag je enkel rondjes doen en dan wachten in de pits?

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024

Ik heb precies hetzelfde bij mijn Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara.
Ik heb het stuurtje nu een half jaar in gebruik. En ik kan me niet herinneren dat dit altijd al zo was.

Zo irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

diknmuis schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:06:
[...]
een vraagje, ben je verplicht om practice en qualy volledig te rijden? of mag je enkel rondjes doen en dan wachten in de pits?
Nee, rijden is niet verplicht. Ik rijd meestal tijdens de endurance races ook niet veel tijdens de practice en quali. Practice is zelfs helemaal niet nodig als je bijvoorbeeld uit tijdgebrek niet aanwezig kan zijn.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dacide schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:11:
Ik heb het stuurtje nu een half jaar in gebruik. En ik kan me niet herinneren dat dit altijd al zo was.

Zo irritant.
ow .. wist niet dat Thrustmaster er ook last van heeft. Dus dan hoef ik die ook niet te kopen dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:01:
[...]

ow .. wist niet dat Thrustmaster er ook last van heeft. Dus dan hoef ik die ook niet te kopen dus :/
Waar hebben jullie minimal force op staan in settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
10% ??

kerb, road en slip effects heb ik hoger. Op 30% ofzo?

ook heb ik beide filters wat omhoog gezet. Moet wel zeggen dat het gisteravond met de ERS endurance wel te licht stuurde. Ik miste wat gevoel.

[ Voor 54% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-03-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Is dit alleen op Le Mans of op alle circuits? Want op die Le Mans baan zitten een aantal onzichtbare heuvels en andere vreemde dingen vooral op het rechte stuk langs de vangrail. Met mijn T500RS heb ik voor de rest nergens last van, alle instellingen aangaande ffb heb ik op standaard staan.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
Ik heb nu een T300 en helemaal geen last. Het geratel van die G27 vind ik wel storend, maar die T300 kan helemaal niet ratelen door de riemaandrijving. Ik heb volgens mij ook alle settings op standaard staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Het is met name Le Mans waar ik er hinder van ondervind omdat die rechte stukken zo lang zijn. Op andere banen duurt het korter en heb ik er minder erg in. Bij Le Mans valt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
CoronelHimself schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:55:
[...]

Nee, rijden is niet verplicht. Ik rijd meestal tijdens de endurance races ook niet veel tijdens de practice en quali. Practice is zelfs helemaal niet nodig als je bijvoorbeeld uit tijdgebrek niet aanwezig kan zijn.
k thx, btw iemand wat tips voor gt3 setups, iets wat je beter voor elke omloop verandert?
al wat zit klooien met bandendruk en hoogte maar krijg het precies niet echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ik denk dat, dat niet veel brengt. De gears afstemmen op de lange stukken, en de vleugels naar gelang er bochten in het circuit zitten doet meer. Daarna zaken als toe en camber. Pas daarna weet je waarschijnlijk wat je bandentemperatuur doet, dus moet je die dan finetunen, eventueel geholpen door rembalans. Ik zou het in die volgorde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

Alfa90_Buttje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:09:
10% ??

kerb, road en slip effects heb ik hoger. Op 30% ofzo?

ook heb ik beide filters wat omhoog gezet. Moet wel zeggen dat het gisteravond met de ERS endurance wel te licht stuurde. Ik miste wat gevoel.

Zet dat eens wat lager ingame (heb het zelf op 2% staan met t150).. Dit wil volgens mij zeggen dat ieder klein feedbackmoment je stuur minimaal 10% kracht geeft. Dus dat kan op een recht stuk wel voor ratelen zorgen denk ik.... En als je dan ook nog ffbclip op dynamic hebt staan krijg je dus 10% minimal force op een gain van 200 op een recht stuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Jurrr90 op 06-03-2017 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 22:14
Staan de cut-tracks wel aan? Ik vind dat de verschillen in tijden wel erg groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Jurrr90 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:03:
[...]

Zet dat eens wat lager ingame (heb het zelf op 2% staan met t150).. Dit wil volgens mij zeggen dat ieder klein feedbackmoment je stuur minimaal 10% kracht geeft. Dus dat kan op een recht stuk wel voor ratelen zorgen denk ik.... En als je dan ook nog ffbclip op dynamic hebt staan krijg je dus 10% minimal force op een gain van 200 op een recht stuk.
Ik ga eens testen straks. Volgens mij staat mijn min-force op (gokje) 6-8%.
Als ik me niet vergis heb ik alle additionele effecten (road, curb, slip) uitstaan.

Max Gain staat op 80% dacht ik. (en in mijn thrustmaster controlpanel om 95% gok ik).

Ik gebruik ook FFBclip, standaard modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:41

De enige optie is een nieuw stuur kopen, alle G27's krijgen het vroeg of laat! Ik heb heb ook een G27 gehad die er ook erg last van had. Ik heb toen het hele stuur uit elkaar gehaald om de oorzaak te achterhalen.

De G27 heeft conische tandwielen (heet dat zo? Net als de versnellingsbak van een auto) Het tandwiel wat op de motor zit laat hierdoor de as van de motor naar voren en achteren bewegen, dat is wat je hoort.

Hier kun je goed zien wat ik bedoel: YouTube: Logitech G27, reason of the noise + fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:12
Danielson schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:35:
De G27 heeft conische tandwielen (heet dat zo?)
Schuine vertanding?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 18:41
Dat idd, kon er niet opkomen! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Dacide schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:11:
[...]

Zo irritant.
Even die lut generator mocht je die gebruiken instellen... als je deze namelijk gebruikt en je veranderd wat aan he stuur dan kloppen die instellingen van lut niet meer en als je dan ffbclip gebruikt rammelt dat ding je handjes uit.. lang leve force feedback.. maar denkbdat alpha een andere ratel bedoelt 😆

Mochtje geen lut generator gebruiken dan zou ik het niet weten wat het is...
Wel apart dat je T300 dit doet want dat is wel een heel fijn en goed stuurtje..

Succes.👍

[ Voor 11% gewijzigd door PRM2D4 op 06-03-2017 18:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Ooit wel eens in een ABCDN Minorating server gezeten. Mocht je een A of een B status hebben, hou je dat veelal niet lang in zo een server.

Toch is er een weg:

[ Voor 14% gewijzigd door Jiltjes op 06-03-2017 18:22 ]

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
diknmuis schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:08:
[...]
k thx, btw iemand wat tips voor gt3 setups, iets wat je beter voor elke omloop verandert?
al wat zit klooien met bandendruk en hoogte maar krijg het precies niet echt lekker
Bandendruk idd en je versnellingsbak dat pas ik meestal als eeste aan de rest komt later wel...

Als je ff zegt welke auto en wat meer info wat je graag wil want de ene setup is de andere niet en setups zijn ook persoonlijk he...

Cheers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobopalmtree
[...]
Voor setup kan het nuttig zijn om eens een paar guides te bekijken.
Deze is heel kort
http://www.racedepartment...ps-guide-from-gtr2.99873/

Deze is heel vergelijkbaar met iets meer uitleg.
http://www.racedepartment...artment-setup-guide.1085/

Beide zijn niet specifiek voor AC maar de principes zouden hier toch ook moeten gelden.

Deze is wel voor AC maar heb ik zelf nog niet doorgenomen. Lijkt een stuk uitgebreider.
http://www.racedepartment...a-car-setup-guides.99049/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Nog iemand online om te oefenen vanavond ?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-10 11:51
kom zo even voor een half uurtje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik ga nu nog ff :)

drukke boel ineens .. 9 man :P

edit: alle vrouwen naar bed soms ?! :+

[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-03-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
bedankt voor de reacties

Ik weet hoofdzakelijk wel want alles betekent/teweeg brengt ivm instellingen, heb enkele jaren co-piloot(rally) geweest op redelijk hoog niveau. Mijn gevoel omzetten naar de instellingen is een ander ding...

Pas recent AC aangekocht en na wat opzoek werk gisteren, erachter gekomen dat FFB clipping schering en inslag was bij mij. Ondertussen is dit wat verholpen (FFB gezakt)en is het insturen een stuk preciezer, nu heb ik echter dat zwaar gevoel niet meer in mijn stuur, iets wat ik toch graag heb. Ik neem aan dat een direct drive wiel een pak beter is daarin?

Rij met de Porsche en heb een redelijke brute rijstijl, heb graag veel (zwaar werken) gevoel in de wagen, heb tevens graag dat de achterkant wat leunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
diknmuis schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:13:
bedankt voor de reacties

Ik weet hoofdzakelijk wel want alles betekent/teweeg brengt ivm instellingen, heb enkele jaren co-piloot(rally) geweest op redelijk hoog niveau. Mijn gevoel omzetten naar de instellingen is een ander ding...

Pas recent AC aangekocht en na wat opzoek werk gisteren, erachter gekomen dat FFB clipping schering en inslag was bij mij. Ondertussen is dit wat verholpen (FFB gezakt)en is het insturen een stuk preciezer, nu heb ik echter dat zwaar gevoel niet meer in mijn stuur, iets wat ik toch graag heb. Ik neem aan dat een direct drive wiel een pak beter is daarin?

Rij met de Porsche en heb een redelijke brute rijstijl, heb graag veel (zwaar werken) gevoel in de wagen, heb tevens graag dat de achterkant wat leunt....
Idd een dd stuur geeft meer feeling..

Maar je kan die ffb clip ook zwaarder zetten he en anders check die lut generator en zet daarna de ffbclip aan.

Vergeet trouwens niet dat rally rijden ff iets anders reageert dan openwheelers ect..

En qua leunen zoals je dat noemt heeft weinig met het stuur te maken dat is meer instellen in ac zelf zover dat kan.. want niet alle porsches kunnen tot max ingestelt worden...

Succes 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
promise2die4 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:44:
[...]

Idd een dd stuur geeft meer feeling..

Maar je kan die ffb clip ook zwaarder zetten he en anders check die lut generator en zet daarna de ffbclip aan.

Vergeet trouwens niet dat rally rijden ff iets anders reageert dan openwheelers ect..

En qua leunen zoals je dat noemt heeft weinig met het stuur te maken dat is meer instellen in ac zelf zover dat kan.. want niet alle porsches kunnen tot max ingestelt worden...

Succes 👍
thx, idd rally vs open wheelers bvb weet ik natuurlijk ook
zal gewoon ook mn rijstijl wat moeten aanpassen, ben altijd wat te agressief en wil altijd teveel pushen, dat zal er wel altijd blijven inzitten denk ik >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Jiltjes schreef op zondag 26 februari 2017 @ 13:45:
[afbeelding]

GTHQ Ferrari Challenge
Weer eens wat heel anders. Een mini kampioenschap van 4 races, iedere week een nieuwe Ferrari op een ander circuit. Standaard setup (minor tweaks mogelijk, zoals brandstof en Brake Balance). In de aanlopende week naar de race, welke telkens op de dinsdag plaats heeft, is er een 24/7 server beschikbaar om te oefenen.

Race avond (dinsdag)
- 19.00 uur practice voor 1 uur
- 20.00 uur kwalificatie voor 15 minuten
- 20.15 uur race 1 - 15 minuten
- hierna 15 minuten kwalificatie
- gevolgd door race 2 - 15 minuten
Tijdens de kampioenschaps races zal er een Wachtwoord op de lounge zitten EN zal de sessie afgesloten zijn van de buitenwereld bij de start (wees dus op tijd). Wachtwoord = GTHQ

Community Championship races:
Ferrari 458 S3 (skinpack mod) - Vallelunga (7 maart 2017)
- Trofeo Slicks
- Geen TC
- Standaard setup (Fuel instelbaar)

Ferrari 599 FXX - Misano (mod) (14 maart 2017)
- Medium slicks
- Standaard setup (BB / Fuel / TC / ABS instelbaar)

Ferrari FXX-K (Tripl3 Pack) - Mugello (21 maart 2017)
- Medium slicks

Ferrari F138 (Red pack) - Imola (28 maart 2017)
- Medium slicks

Practice sessions:
Oefen sessies in de week voor de kampioenschaps race. De oefen sessies zijn 5 ronden lang, met 15 minuten kwalificatie. De Server is 24/7 open en heet zoals jullie gewend zijn: GTHQ.nl Community Racing [MR-AB]

Tevens gebruiken we Minorating en heb je een 'AB' status nodig om mee te kunnen doen.

LiveStream:
De races zullen via LiveStream (Twitch) worden uitgezonden, dus mocht je er niet bij kunnen zijn, kan je het nog steeds wel volgen via onze site. Ook een live map staat voor je klaar om ieders respectievelijke afstand on track te kunnen zien ( LINK ).

Setup:
Fixed
Op een aantal onderdelen instelbaar.

Downloads
- Skin pack Ferrari 458 S3:
www.racedepartment.com/do...-458-italia.12067/history

- Misano:
www.racedepartment.com/downloads/misano-mwc.11821/history

(voice) Chat:
We zitten op Discord: https://discord.gg/BAsatDy
Vanavond los met het eerste gedeelte!!

leuke combo, dus zin in vanavond!!

Wachtwoord = GTHQ

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
promise2die4 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:17:
[...]

Even die lut generator mocht je die gebruiken instellen... als je deze namelijk gebruikt en je veranderd wat aan he stuur dan kloppen die instellingen van lut niet meer en als je dan ffbclip gebruikt rammelt dat ding je handjes uit.. lang leve force feedback.. maar denkbdat alpha een andere ratel bedoelt 😆

Mochtje geen lut generator gebruiken dan zou ik het niet weten wat het is...
Wel apart dat je T300 dit doet want dat is wel een heel fijn en goed stuurtje..

Succes.👍
Ik heb de min-force nu op 2% gezet, en dat scheelt al een hele boel. Maar het blijft zo alsof het lijkt dat er iets van speling op de middenstand zit.

Ik heb voorheen idd met die lut generator gespeeld. Ik dacht dat ik naderhand weer de juiste ini file teruggeplaatst heb. Ik twijfel echter. Misschien dat dit het is.

Misschien een Steam File check proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-09 09:45
Hopelijk vandaag mn nieuwe HDD binnen, maar gelijk een SSD voor sneller AC opstarten :P
eens kijken of ik het nog geinstaleerd krijg voor vanavond x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Dacide schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Ik heb de min-force nu op 2% gezet, en dat scheelt al een hele boel. Maar het blijft zo alsof het lijkt dat er iets van speling op de middenstand zit.

Ik heb voorheen idd met die lut generator gespeeld. Ik dacht dat ik naderhand weer de juiste ini file teruggeplaatst heb. Ik twijfel echter. Misschien dat dit het is.

Misschien een Steam File check proberen?
Zou idd dan even een file check doen of ff opnieuw installeren want die lut generator kan hoop verkloten.. of zoals ik al aangaf even opnieuw die lut generator starten en dan checken..

Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
met de ffbclip app krijg ik altijd control ini is missing set to 100

veronderstel dat er ets niet juist is? vind niets direct terug daar over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
diknmuis schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:38:
met de ffbclip app krijg ik altijd control ini is missing set to 100

veronderstel dat er ets niet juist is? vind niets direct terug daar over
de oplossing:
*knip* doe eens niet zo kinderachtig met de LMGTFY linkjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Ircghost op 08-03-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
diknmuis schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:06:
[...]
Practice is open. QP zou ik wel mee doen!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18

-Sander-

///M Powerrrrrr

Jiltjes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:24:
[...]

Vanavond los met het eerste gedeelte!!

leuke combo, dus zin in vanavond!!

Wachtwoord = GTHQ
Lekkere race, jammer van de quiters alleen. Ben benieuwd naar de volgende race! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Leuke races gehad. Deel 1 op yt geknald. Bij zitten praten in het Engels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooien101
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-03-2022

gooien101

aka. Tha Real Slim Shady

Jiltjes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:34:

[video]
Sorry van dat 'bijna achterin momentje' bij de start :X . Was weer een geslaagde race, maar wel zonde van de leavers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:53
-Sander- schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Lekkere race, jammer van de quiters alleen. Ben benieuwd naar de volgende race! *O*
Ik werd in de eerste ronde vol gedivebombed, daarna nog paar ronden geprobeerd maar dat wilde niet meer.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
-Sander- schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Ja sorry heren maar werd in bocht 1 al gelijk eraf getikt en dan lig je ineens kilometers achter,... zover dat schoot niet op.. en dat gekwebbel op ts hielp er ook niet bij haha 👅

Tot volgende dinsdag dan maar..

Edit: nog 1 ding ik had weer een jump start.. start normaal met de pitlane app, maar nu dus met de ac lichten.. terwijl ik toch lang wacht zelfs zo lang dat meeste al praktisch weg zijn. Krijg ik toch die warning. iemand idee wat hieraan te doen ofzo, starten jullie in first gear of..... ?

[ Voor 25% gewijzigd door PRM2D4 op 07-03-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

leuke races, eerste ging goed, helaas een paar kleine foutjes en net te traag. Tweede race was slecht, tweede bocht een tik en 13 seconden achter, kon het gat niet dicht rijden, en begon toen mijn concentratie te verliezen, dus nog meer fouten/achterstand.
De eerste race hier online, race start @10 minutes.

[YouTube: https://youtu.be/Ade2AEB2amA]

[ Voor 5% gewijzigd door bazzard op 08-03-2017 01:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
We hebben Bathurst nog wel op het netvlies toch?? Ik kwam net deze tegen.. holy f*ck :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

[video]
Leuke race! :) Maar misschien een goede tip: Ik denk wel dat veel tikjes zoals bij de start en die met Bas voorkomen hadden kunnen worden als je Helicorsa had gebruikt. Jij hebt een flinke dode hoek, vooral links. Of dat moet door de opname komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:15:
We hebben Bathurst nog wel op het netvlies toch?? Ik kwam net deze tegen.. holy f*ck :X
Had deze laatst gezien, maar wat wil je op die baan... Blij dat we die achter de rug hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Jurrr90 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Leuke race! :) Maar misschien een goede tip: Ik denk wel dat veel tikjes zoals bij de start en die met Bas voorkomen hadden kunnen worden als je Helicorsa had gebruikt. Jij hebt een flinke dode hoek, vooral links. Of dat moet door de opname komen.
Gebruik helicorsa al vanaf dag 1 zeg maar.. maar er zijn er zat die gewoon van achter komen en veelste laat remmen of gewoon door sturen...

Zeker bij de start rustig aan doen bandjes zijn nog koud en als er geen tc op zit zeker even opletten.

Ik zeg.. ff gezond verstand gebruiken de race is niet in de eerste ronde gereden.. en ook niet in de 2e 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
bazzard schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 01:31:
[...]

Had deze laatst gezien, maar wat wil je op die baan... Blij dat we die achter de rug hebben. ;)
Nou, ik denk dat dit mijn nieuwe favoriete baan is :) .. op de één of andere manier mis ik de thrill bij Spa. Die gaat een beetje op de auto-pilot. Bathurst is gewoon super opletten!!! Niet verslappen. En als je een goede balans hebt zijn die bochtjes tussen de muren een feest, een achtbaan O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
[...]
Setup uit de market gehaald. Was niet veel in veranderd. Ritme is wat je sowieso nodig hebt op deze baan. Ben gisteren van een 4.13min naar een lage 4.06 gereden.:D
Eigenlijk 1 rondje achter Mike aan gereden en rempunten bepaald en was toen al ruim 4 sec sneller. Even doorzetten en uiteindelijk met een treintje gereden en wel echt snelle hotlaps met zn allen neer kunnen zetten.

Later met zn 3en tips gegeven aan Ruudje en tijdens het rijden kwam hij gewoon 2,5sec sneller over de streep 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Sneller dan jou?? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

[video]
Mooi man!!!

Jij en je maatjes nog aansluiten a.s. maandag @ Le mans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Tuurlijk niet! :D Heb een dikke BANKER neergzet jonge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
:+

edit: toch wel jammer dat RSR zulke banen niet op de website weergeeft. Ligt assetto-corsa.tk eruit btw?

[ Voor 96% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-03-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelG1984
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 13:58
Voor de heren die meerijden met het ERS Endurance kampioenschap, check de site voor het laatste nieuws.

http://www.exclusiveracingseries.nl/ers-endurance-goes-gt3/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
MichelG1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:49:
Voor de heren die meerijden met het ERS Endurance kampioenschap, check de site voor het laatste nieuws.

Niet om het één of't ander, maar misschien kunnen jullie eens nadenken of je de toegang wat laagdrempeliger kunt maken?! Als wij van Tweakers niet mee zouden hebben gedaan, hoeveel deelnemers had je dan nog gehad? 6 man? Hier op tweakers worden de benodigdheden allemaal in 1 post gezet, incl. wachtwoord en vol=vol echter gebeurt dat niet, maar is de deelname gewoon goed te noemen. En ja er zullen wel eens wat schermutselingen in de achterste regionen zijn, maar over het algemeen wordt er netjes gereden!
Ook miste ik een aantal grote namen bij jullie, swa/josstheboss en Robert de Rooij/Dutchdevil en nog wel een paar.

En verder is het wel erg lang doodstil op teamspeak zo 90 minuten lang zwijgen. Wij zijn gewend toch wel wat te babbelen tussendoor, ook wel leuk om te horen hoe andere aan het battle'en zijn, of zich ver-excuseren als ze iemand een tikje geven. Maargoed .. tis jullie feestje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 16:08
Morgen gaan we weer een fun avondje houden. Heb weer geprobeerd een leuk gevarieerd programma te maken.

Dag: Donderdag 09-03-2017
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server (clean racing)

Teamspeak server:149.210.183.21

Race 1:
Ford Escort Mk1 vs Maza RX3 op New Jersey Motorsports Park
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10

Race 2:
Mazda MX5 Cup op Knockhill
Kwalificatie: 30 min
Race laps: 10

Race 3:
Oreca FLM09 LMPC op Spa
Kwalificatie 30 min.
Race laps: 8

Benodigde downloads:

Mazda RX3:
https://dl.dropboxusercon.../ac_legends_mazda_rx3.zip

New Jersey Motrosports Park:
http://www.racedepartment...rts-park-lightning.14212/

Knockhill:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/32705956/knockhill.7z

Oreca FLM09 LMPC:
http://www.racedepartment...car-pack-1-uscc-mod.7348/

Uitleg instalatie:

Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'

Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'

Optionele downloads:

ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/

HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/

Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates

Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzard

bazzard

Bas

MichelG1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:49:

Ahh, jammer, begon net te wennen aan de lmp... Ahh verder met de Nissan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Heeft iemand een goede link over performance van AC in combinatie met het recorden van replays?

Er zijn 2 variabelen:
- De kwaliteit van de replay
- De opnamebuffer/geheugen dat je reserveert hiervoor.

Zodra je de 2e gaat verhogen, krijg je al snel een melding dat de performance sterk achteruit kan gaan hierdoor. MAar hoe zit het bij die eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Ik hoor wel mensen die tijdens het racen replays opslaan, kan dit ook dmv een app in het spel, of doen jullie dat met externe programma's

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelG1984
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-09 13:58
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Niet om het één of't ander, maar misschien kunnen jullie eens nadenken of je de toegang wat laagdrempeliger kunt maken?! Als wij van Tweakers niet mee zouden hebben gedaan, hoeveel deelnemers had je dan nog gehad? 6 man? Hier op tweakers worden de benodigdheden allemaal in 1 post gezet, incl. wachtwoord en vol=vol echter gebeurt dat niet, maar is de deelname gewoon goed te noemen. En ja er zullen wel eens wat schermutselingen in de achterste regionen zijn, maar over het algemeen wordt er netjes gereden!
Ook miste ik een aantal grote namen bij jullie, swa/josstheboss en Robert de Rooij/Dutchdevil en nog wel een paar.

En verder is het wel erg lang doodstil op teamspeak zo 90 minuten lang zwijgen. Wij zijn gewend toch wel wat te babbelen tussendoor, ook wel leuk om te horen hoe andere aan het battle'en zijn, of zich ver-excuseren als ze iemand een tikje geven. Maargoed .. tis jullie feestje :)
Enerzijds snap ik je reactie en ben ik het deels met je eens, anderzijds zitten er wel wat haken en ogen aan het organiseren op een kampioenschap op de manier zoals wij het doen. Bij ERS willen wij graag hoogwaardige kampioenschappen aanbieden, daarbij hebben wij in de afgelopen jaren onze formule verbeterd en dit is hetgeen wat voor ons het beste werkt.

In de 11 jaar dat we nu bestaan hebben we veel geschaafd en gekneed om kwalitatief racen aan te bieden. de Barrières die wij nu opgooien zijn deels gevormd omdat er maar mensen aanmelden om spullen te downloaden, het verspreiden van spam of na een aantal deelnames ineens niet meer deelnemen.

Door de tijd die wij erin steken vinden wij dan ook dat de mensen die mee rijden zich ook moeten confirmeren aan de regels zoals deze binnen ERS geldend zijn. Een open kampioenschap is vaak uitgelopen op een drama door de vele tickets die het opleverde en de fun factor die hierbij door de leden verdween.

Wel ben ik het eens met je punt dat wij heel blij zijn met de inschrijvingen die vanuit dit platform zijn gekomen, zonder jullie was het Endurance kampioenschap niet mogelijk geweest dus wij hopen natuurlijk dat jullie willen blijven deelnemen.

TS is uitgeschakeld tijdens de race en kwalificatie omdat mensen zich graag willen concentreren op het rijden. Wel kan je eventueel zelf in een apart kanaal gaan zitten als je toch wilt kletsen met iemand tijdens de race. Let wel op dat je dan waarschijnlijk geen crew meldingen meer krijgt, maar dat kunnen we wellicht technisch nog wel oplossen voor de volgende race ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:45:
:+

edit: toch wel jammer dat RSR zulke banen niet op de website weergeeft. Ligt assetto-corsa.tk eruit btw?
Mee bezig inderdaad. De host heeft mijn poort weggetoverd waar hij op hoort te draaien :) Registreren doet hij denk ik wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:14:
[...]

Zeker waar wat betreft team speak maar qat ik al op team speak zei je ben niet verplicht om erin te gaan he je mag je eigen kanaal pakken alleen mis je dan wat meldingen van de crew en dat zoals dutch en joss niet mee doen is jammer idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
MichelG1984 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:28:
[...]

Enerzijds snap ik je reactie en ben ik het deels met je eens, anderzijds zitten er wel wat haken en ogen aan het organiseren op een kampioenschap op de manier zoals wij het doen. Bij ERS willen wij graag hoogwaardige kampioenschappen aanbieden, daarbij hebben wij in de afgelopen jaren onze formule verbeterd en dit is hetgeen wat voor ons het beste werkt.

In de 11 jaar dat we nu bestaan hebben we veel geschaafd en gekneed om kwalitatief racen aan te bieden. de Barrières die wij nu opgooien zijn deels gevormd omdat er maar mensen aanmelden om spullen te downloaden, het verspreiden van spam of na een aantal deelnames ineens niet meer deelnemen.

Door de tijd die wij erin steken vinden wij dan ook dat de mensen die mee rijden zich ook moeten confirmeren aan de regels zoals deze binnen ERS geldend zijn. Een open kampioenschap is vaak uitgelopen op een drama door de vele tickets die het opleverde en de fun factor die hierbij door de leden verdween.

Wel ben ik het eens met je punt dat wij heel blij zijn met de inschrijvingen die vanuit dit platform zijn gekomen, zonder jullie was het Endurance kampioenschap niet mogelijk geweest dus wij hopen natuurlijk dat jullie willen blijven deelnemen.

TS is uitgeschakeld tijdens de race en kwalificatie omdat mensen zich graag willen concentreren op het rijden. Wel kan je eventueel zelf in een apart kanaal gaan zitten als je toch wilt kletsen met iemand tijdens de race. Let wel op dat je dan waarschijnlijk geen crew meldingen meer krijgt, maar dat kunnen we wellicht technisch nog wel oplossen voor de volgende race ;)
Hier heb ik aan onze kant al een oplossing geboden. Je kunt namelijk vanuit je BOOKMARKS binnen TS met de rechter muisknop op een andere server drukken en kiezen voor open in tab. Dan kunnen wij gewoon op onze eigen teamspeak lullen. En dan alleen luisteren op ERS teamspeak.
Je kunt namelijk wel twee tegelijk beluisteren maar 1 tegelijk spreken. Dat is lijkt mij geen probleem :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRM2D4
Riqy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
Ik hoor wel mensen die tijdens het racen replays opslaan, kan dit ook dmv een app in het spel, of doen jullie dat met externe programma's
Ff ac grabber downloaden en voor je ac start deze starten en dan ac.. pakt ie automatisch je replay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Riqy schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
Ik deed shadow play van NVIDIA. Maar dat deed ik vanuit mijn replays. Opzich een prima tool om realtime mee te kijken en geen grote replays op te slaan met eventuele slechtere kwaliteit.
Heb je geen NVIDIA dan kun je een tool als https://www.ezvid.com/download gebruiken :)

En anders FRAPS of HYPERCAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 21:56

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Leuk om dit allemaal te lezen en die races terug te zien. Mijn setup is bijna klaar. Het stuur en de pedalen en de wheel stand zijn in place. Nu nog wachten op de shifter en de shifter mod voor de wheel stand.

Kan niet wachten om binnenkort mijn eerste race mee te doen. Ik moet dan van te voren weten welk circuit en auto zodat ik daarop kan oefenen want oefenen ga ik wel nodig hebben zo te zien.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
Vanmiddag even een verse reinstall doen van windows en dan ook AC, kijken of ik morgen rondjes meedraai :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurrr90

Jurrr90

Capt_Buttons

promise2die4 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:00:
[...]

Gebruik helicorsa al vanaf dag 1 zeg maar.. maar er zijn er zat die gewoon van achter komen en veelste laat remmen of gewoon door sturen...

Zeker bij de start rustig aan doen bandjes zijn nog koud en als er geen tc op zit zeker even opletten.

Ik zeg.. ff gezond verstand gebruiken de race is niet in de eerste ronde gereden.. en ook niet in de 2e 😂😂
Ja ik snap wel hoe het werkt ;) .. Wil alleen maar zeggen dat veel tikjes die hij kreeg in die race met helicorsa vermeden hadden kunnen worden. Die indicator pijlen van AC geven niet aan hoe groot de afstand is tussen jezelf en de ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xWJMOJG.png

Maandag 13-03-2017 - Le Mans - GT3

Event & Time schedule

19.45 | Free Practice
20.00 | Qualify Practice
20.30 | Race

Host Settings

• [h3=nostyle][b]Server settings[/b][/h3] [hr]
  • Practice1: 30MIN
  • Qualify 2: 30MIN

• Race: 24 Laps
  • Weather: Clear
  • Time of the day: 13:00
  • Fuel: 100% Fuel
  • Tyre wear: Real tire usage
  • Tyre blankets: Off
  • Damage: 20%
  • Grip Level: 100%
  • Minorrating: A/B/C/N
  • Max Players: 20

Teamspeak

• Address: ts.bug-community.com
  • Channel: Assetto Corsa

Server / Championship statistics & Standings:

Downloads / Mods:

Extra info:

• INSCHRIJVEN VIA Deze LINK
  • Wil je met je eigen skin rijden geef deze dan VOOR zondag aan mij door.!!!
  • http://steamcommunity.com/groups/acSimRacing Wordt lid van de Steam Community!
  • (SIM) RACING RULES http://www.minorating.com/Rules
  • Je rijd de race uit tot het einde. Zonde geldige reden van stoppen wordt je uitgesloten voor de eventuele volgende race.
  • Hou het gezellig. Ga niet schelden en bespreek eventuele incidenten na de race.
  • De server zal standaard een aantal dagen voordat de race begint op de betreffende auto/baan ingesteld staan zodat je kan oefenen incl. password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dacide schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:45:
Heeft iemand een goede link over performance van AC in combinatie met het recorden van replays?

Er zijn 2 variabelen:
- De kwaliteit van de replay
- De opnamebuffer/geheugen dat je reserveert hiervoor.

Zodra je de 2e gaat verhogen, krijg je al snel een melding dat de performance sterk achteruit kan gaan hierdoor. MAar hoe zit het bij die eerste?
dunno, ik heb de limiet gewoon op 1 of 2 GB ingesteld en dat werkt prima. De hele race met qualy en practice past er in. (misschien met endurance niet, nou ik ga toch geen 1,5 uur terugkijken) :+
phoentje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:37:
Ik deed shadow play van NVIDIA. Maar dat deed ik vanuit mijn replays. Opzich een prima tool om realtime mee te kijken en geen grote replays op te slaan met eventuele slechtere kwaliteit.
Heb je geen NVIDIA dan kun je een tool als https://www.ezvid.com/download gebruiken :)

En anders FRAPS of HYPERCAM
FRAPS kraakt bij mij. Waarschijnlijk throughput issues bij 2560x1440.
Misschien nog eens een nieuwere versie opzoeken ..
phoentje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:34:
Hier heb ik aan onze kant al een oplossing geboden. Je kunt namelijk vanuit je BOOKMARKS binnen TS met de rechter muisknop op een andere server drukken en kiezen voor open in tab. Dan kunnen wij gewoon op onze eigen teamspeak lullen. En dan alleen luisteren op ERS teamspeak.
Je kunt namelijk wel twee tegelijk beluisteren maar 1 tegelijk spreken. Dat is lijkt mij geen probleem :*)
Klopt, werkt als een trein! d:)b

je kunt het ook omdraaien btw .. als iemand geen herrie wil, mute ie het kanaal toch? ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-03-2017 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 18:25
Fraps is echt al heel lang niet meer geupdate volgensmij.
Dxtory was vroeger ook een goeie recorder, maar tegenwoordig gebruiken de meeste mensen gewoon de opnamefunctie van OBS denk ik, werkt wel fijn.

@phoentje Supertof dat je dit weer organiseerd! Ik hoop er ook bij te zijn maar ik weet niet of ik maandag op tijd thuis ben. Heb je een inschrijf deadline ofzo of kan ik tegen die tijd gewoon joinen als ik erbij kan zijn?
Wil me ook nu al wel inschrijven natuurlijk, maar ik weet dus niet zeker of ik mee kan doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Tr4il op 08-03-2017 13:35 ]

Tadaaa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Tr4il schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:33:
Fraps is echt al heel lang niet meer geupdate volgensmij.
Dxtory was vroeger ook een goeie recorder, maar tegenwoordig gebruiken de meeste mensen gewoon de opnamefunctie van OBS denk ik, werkt wel fijn.

@phoentje Supertof dat je dit weer organiseerd! Ik hoop er ook bij te zijn maar ik weet niet of ik maandag op tijd thuis ben. Heb je een inschrijf deadline ofzo of kan ik tegen die tijd gewoon joinen als ik erbij kan zijn?
Wil me ook nu al wel inschrijven natuurlijk, maar ik weet dus niet zeker of ik mee kan doen.
Geen probleem. Doe het graag, merk dat de interesse steeds groter wordt en we een heuze race communitie krijgen. Kwalificatie is wel verplicht om bij te zijn. Ik kan een plek reserveren voor je in principe. Je moet voor zondag avond dit wel kenbaar gemaakt hebben. Ik koppel je steam id aan een auto. Ik zet geen open slots neer om tijdens de race te joinen. We hebben nog ruimte dus voel je niet bezwaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Nouja dan zet ik mezelf er in de spreadsheet bij onder voorbehoud, heb je daarbij m'n steam username nodig of een SteamID64 ofzo?
Thanks!

Tadaaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Tr4il schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:54:
Nouja dan zet ik mezelf er in de spreadsheet bij onder voorbehoud, heb je daarbij m'n steam username nodig of een SteamID64 ofzo?
Thanks!
Server stats werken ff niet nu maar als je de server een keer bent opgeweest heb ik aan je ingame nick en voor de makkelijkheid je forum naam genoeg. Ik zoek je steamid dan wel op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tr4il
phoentje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Server stats werken ff niet nu maar als je de server een keer bent opgeweest heb ik aan je ingame nick en voor de makkelijkheid je forum naam genoeg. Ik zoek je steamid dan wel op ;)
Net even gejoined, kan jij zien als het goed is.
Kan ik als livery die Engelse vlag aanvragen? ;)

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

phoentje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:50:
[...]

Mooi man!!!

Jij en je maatjes nog aansluiten a.s. maandag @ Le mans?
Ik zal hem eens op het forum knallen.
Red het zelf niet helaas. Ook deze erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Tr4il schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Net even gejoined, kan jij zien als het goed is.
Kan ik als livery die Engelse vlag aanvragen? ;)
Ja geen probleem. Zet hem even in de sheet aub.
Kan nu dus niet zien of het goed is waar stracker in de war is. Ga er wel vanuit maar naders moet je vd week nog even joinen dan komt het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
Zo, alles weer geinstaleerd, even de mods toevoegen, en dan weer mn stuurtje instellen ugh....

Vanavond nog een race? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
w000t .. een PB op Le Mans van 04:06.301 (-2,9s) met de 488 :)F

komt ene Diabolus_Ersan langs en knalt in ronde 2 er meteen een 04:03.246 uit met diezelfde 488 :')

Maar geen geschud en gerammel meer op het rechte eind .. nu zo stil en strak als een snaar !! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5s1FVPNBPnh89HTLncVlbTvm/full.png
Met LUT generator en FFBclip op dynamic.

Ik denk dat Road effects en minimum force er grotendeels voor verantwoordelijk waren, minimum force stond op 5% .. maar kan nu waarschijnlijk veel genuancheerder en fijner regelen, dus zachter.

Scheelt weer een ander stuur kopen :P

[ Voor 45% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-03-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:44:
w000t .. een PB op Le Mans van 04:06.301 (-2,9s) met de 488 :)F

komt ene Diabolus_Ersan langs en knalt in ronde 2 er meteen een 04:03.246 uit met diezelfde 488 :')

Maar geen geschud en gerammel meer op het rechte eind .. nu zo stil en strak als een snaar !! oOo

[afbeelding]
Met LUT generator en FFBclip op dynamic.

Ik denk dat Road effects en minimum force er grotendeels voor verantwoordelijk waren, minimum force stond op 5% .. maar kan nu waarschijnlijk veel genuancheerder en fijner regelen, dus zachter.

Scheelt weer een ander stuur kopen :P

Oeh nice, eens uitproberen, want ik heb ook wel last van het rammelen op de rechte stukken :P
Zelf stoort het nog niet zo, maar mn vrouw kijkt altijd boos mn kant op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dat laatste kan natuurlijk allerhande oorzaken hebben :+

Pagina: 1 ... 21 ... 129 Laatste