Mooie twee races gereden. In beiden races had ik een wereld start. 2 x op P3 gekwalificeerd. In Race 1 kon ik heel mooi Jur buitenom passeren om zo de derde plek in te nemen. Door een foutje van Jur verderop in de race kon ik de derde plek dan ook vasthouden. Wel zag ik vanaf ronde 4 Benny continu in mijn spiegels op zo'n 4/5 seconden afstand. Aangezien we beiden dezelfde rondetijden ongeveer reden kon hij mij niet meer inhalen.
Race 2 was mijn start echter nog sterker. Vertrokken van P3 kon ik mooi langs Ramon steken die even kort een seconde miste bij zijn start. Wederom had Jur een slechte start en ook hem kon passeren.
Kort insteken in bocht 1 en vroeg op het gas zorgde voor een klein gaatje. Bocht 2 hetzelfde, verdedigend aanremmen en vroeg op het gas en gat werd al aanzienlijk groter. Met ruim 3 seconden voorsprong begon ik ronde 2 waar het helaas fout ging in de o zo tricky 1e bocht. De achterkant spinde even weg en ik stond met de neus tegen de muur aan. Helaas bij het weer de baan op rijden spinde ik wederom en werd vol geschept door PTR83. Excuses PTR!!
Echter kon ik snel weer het ritme oppakken om zo weer terug te klimmen tot P7. In ronde 7 verloor ik wederom op het zelfde cruciale punt mijn achterkantje even en viel helaas weer terug. Met nog een aantal plaatsen terug te winnen net achter Alfabutje gefinished op P10.
Al met al een spectaculaire race waar voorin het veld ook veel gebeurde (zo horende op TS)
Voor volgende week wordt het weer een spannende race. Een uitdagende Catalunya met een tricky stuiterende 911.
Overigens is er wel veel vraag naar wat meer ronden. Ik neig er dan ook een beetje naar om van 8 naar 10 rondes per race te gaan. Wat jullie?
Oja. De
tussenstand uiteraard!!
Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com