• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
H-Alien schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:46:
Blijft abnormaal rap, zou Sire iets aan moeten doen. "jij hebt zojuist hele volksstammen langzaam doen voelen.... Tiededie #doeislief" ;)
Oefening oefening en oefening :9
Meekijken met de snellere levert je wellicht ook al weer een seconde op :9~

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Sulfi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-11 22:46
Als je denkt een tijd te hebben die in de buurt komt, gaan ze nog een keer gas geven. :-) Wen er maar aan @H-Alien haha! Gelukkig hebben we verschillende clubjes rijden die qua tijd wel bij elkaar zitten! :-) dus laat je niet demotiveren haha!

Lekker @phoentje ik weet niet welke benzine jij gebruikt, maar t gaat hard :-D

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-11 15:16
dit :)
Meekijken met de snellere levert je wellicht ook al weer een seconde op :9~
en dit
Sulfi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:22:
Als je denkt een tijd te hebben die in de buurt komt, gaan ze nog een keer gas geven. :-)
sorry, zal me inhouden :D

wie was jij ook alweer?
Wen er maar aan @H-Alien haha! Gelukkig hebben we verschillende clubjes rijden die qua tijd wel bij elkaar zitten! :-) dus laat je niet demotiveren haha!
dit vooral! mooi competatief veld! Mugello garandeerd treintje rijden door de bochten en slipstreamen op het rechte eind. Zelden saai. Afgezonderd van een alien die eenzaam op kop rijdt :+
Lekker @phoentje ik weet niet welke benzine jij gebruikt, maar t gaat hard :-D
wacht maar tot Johnny op temperatuur komt ;) :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Sulfi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:22:
Gelukkig hebben we verschillende clubjes rijden die qua tijd wel bij elkaar zitten! :-) dus laat je niet demotiveren haha
Zekers, middenveld zit lekker dicht op elkaar dus als ik daar achterin kan aanhaken wordt het vast leuk :)

www.simsport-racing.com

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:52

Hupske

AFCA

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:38:
[...]

dit vooral! mooi competatief veld! Mugello garandeerd treintje rijden door de bochten en slipstreamen op het rechte eind. Zelden saai. Afgezonderd van een alien die eenzaam op kop rijdt :+
Weet je het zeker? Met die dirty air is het verdomd lastig om bij elkaar te blijven, zeker in de bochten combinaties.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Alfa Novanta
Volgens mij gaat dat wel goedkomen, gebaseerd op ervaringen uit het verleden ;)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 21:29
Zo dan, gisteren mn “instap race-rig” ontvangen. Even wat rondjes gereden in Forza Motorsport 7.. beviel prima na het wat afstellen van de setup, tot ik vandaag AC besloot te kopen (Thnx @Jordy8 (y) ).. even wat gehannes met afstellen (pedalen waren inverted etc) maar toen ik eenmaal achter het stuur mocht kruipen en gas mocht geven was ik dat alles vergeten. Zowel het geluid als de handling van de verschillende auto’s.. echt heerlijk!

Nog even met @Stoksbrood wat rondjes gereden over Silverstone in de gt3 klasse, echt top!

Nu vooral zaak om mezelf comfortabel met het spel te maken (jarenlang Forza Motorsport gespeeld) en snelheid vinden. Misschien doe ik dan ooit nog wel eens mee met 1 van de groepen hier :P

Nog tips/tricks/andere adviezen voor een beginner in AC?

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• H-Alien
Met mijn eveneens instap rig (TM t150 pro) en gebrek aan ervaring hielp het enorm om de ffbclip app te downloaden en handmatig de juiste force feedback gain in te stellen. Als je (zoals ik) online wilt proeven wat die dtm inhoud zou ik zeggen, de nodrs pack van assetto-corsa.nl halen en zodra je een beetje het gevoel hebt de wagen op de baan te kunnen houden gewoon op de acserver meedoen en oefenen :)

Ik heb eerst offline gestuntelt omdat ik niet meteen iedereen in de weg wilde rijden maar bleef een beetje hangen in de rondetijd. Mezelf vorige week toch op de acserver gewaagd, beetje meekijken met de anderen en in een paar dagen tijd 2 seconden sneller, puur omdat je ook de anderen aan het werk ziet. En dat in de weg rijden viel mee (geloof ik...).

www.simsport-racing.com

• H-Alien
Voor de kenners, ik zit al een tijdje de livestats op assetto corsa te begluren en er valt me iets op wat ik niet helemaal snap. De rappe jongens hebben op circa 520 meter op Mugello een piekje in de snelheid die ik a) niet begrijp en b) niet gereproduceerd krijg.

Voor mij zit daar de winst niet in maar het inrigeert me, wat is dat? Nog een extra boost na de hobbel richting bocht 1, maar hoe dan? Hmm, snap hem al denk ik, grafiek vertekent wat maar is zo te zien toch een stukje later remmen voor bocht 1 en dus net die 2 kilometer extra snelheid. Lijkt door die hups meer dan 2 km/uur extra |:(

[ Voor 19% gewijzigd door H-Alien op 25-04-2019 21:46 ]

www.simsport-racing.com

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Hij probeert alle datapuntjes aan elkaar te koppelen door er een lijn door te trekken die er t meest op lijkt, soort van excel functie, die dus net niet goed overweg kan met die mega de-acceleratie

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11 18:58

Ryada

She/Her

Pfoe, vandaag rondgereden op een gegeven moment waren we met 6 man op de track. Daar merkte ik echt wat een verschil aan pace er is tussen mijzelf en de mensen die harder rijden. Ik maak bochten ook niet ideaal ben ik achter gekomen al is het extreem lastig om ze goed te maken. En ik heb vaker de grindbak bezocht dan mij lief is :P

Steam: Ryada.

• Sulfi
Ryada schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:56:
Pfoe, vandaag rondgereden op een gegeven moment waren we met 6 man op de track. Daar merkte ik echt wat een verschil aan pace er is tussen mijzelf en de mensen die harder rijden. Ik maak bochten ook niet ideaal ben ik achter gekomen al is het extreem lastig om ze goed te maken. En ik heb vaker de grindbak bezocht dan mij lief is :P
Blijven rijden, kom op discord, kijk mee met mensen.. vaak wil best iemand met jou meekijken.. zo helpen we elkaar toch!? :)

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Was een leuke practice met een paar goeie tips van Klaas en Martijn (y). Ik blijf rond de 1:39:5 steken terwijl ik voel dat er nog een paar tiende seconden winst in zit.

Wat is Mugello toch een heerlijk circuit _/-\o_
Tot maandagavond :)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• Alfa Novanta
Ja je was niet op Discord, dus kon je niet echt helpen zo, maar heb je nog even met mensen meegekeken?

Zorg ff dat je op Discord komt de volgende keer ;)

• Sulfi
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:47:
[...]

Ja je was niet op Discord, dus kon je niet echt helpen zo, maar heb je nog even met mensen meegekeken?

Precies dat! :-)

• phoentje
  • Niet online
Ja dat is even een hele belangrijke voor de nieuwe deelnemers hier. Zorg ervoor dat je op DISCORD komt!

https://discord.gg/qe7U5VP

Sowieso als je mee wil racen maar tijdens het oefenen erg handig om info uit te wisselen en wellicht om tips te vragen ;)

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 10:35
NLRev0lution schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:04:
Nog even met @Stoksbrood wat rondjes gereden over Silverstone in de gt3 klasse, echt top!
Yes, eerste ervaring met AC is zowaar top! Totaal niet te vergelijken met Forza maar ergens voelde AC toch redelijk snel vertrouwd aan. Merk wel dat ik een nieuwe manier van rijden onder de knie moet krijgen.

Ik rijd momenteel met een Logitech G920 stuur en Fanatec CSL Elite LC pedalen gemount op een Playseat WRC. Tevens rijd ik (wanneer ik zin heb) met een Lenovo Explorer WMR bril.

Tot gisteren alleen Project Cars als VR race ervaring maar om een of andere reden is AC toch echt veel dikker! Interface instellen ging top. Alles lekker boven de vooruit neergehangen om het overzichtelijk te houden en niet in mijn zicht te hebben.

Kan niet wachten om een keer met een groter groepje te mogen rijden _/-\o_

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

• Alfa Novanta
@Stoksbrood welkom bij de AC community dan! :) klinkt als een fijne rig!

je kunt any moment de 6 servers van René joinen als je anderen ziet rijden. :)
http://livestats.assetto-corsa.nl/livemap

info: http://www.assetto-corsa.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-04-2019 11:32 ]

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:32:
@Stoksbrood welkom bij de AC community dan! :) klinkt als een fijne rig!

je kunt any moment de 6 servers van René joinen als je anderen ziet rijden. :)
http://livestats.assetto-corsa.nl/livemap

info: http://www.assetto-corsa.nl/
En neem nog even kort dit berichtje door voor de mensen met allemaal mooie nicknames.

http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Ryada

Ryada

She/Her

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:47:
[...]

Ik zat al op de discord, ik zag alleen niemand in de voice channels zitten dus dacht dat mensen daar geen zin in hadden. (of er moeten afgeschermde channels zijn want ik heb nog geen rol op de server.)
phoentje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:04:
[...]

En neem nog even kort dit berichtje door voor de mensen met allemaal mooie nicknames.

Ik gebruik ondertussen geen nickname meer maar hij zegt bij mij wel op de stats dat ik er 1 heb. (onder live sessions staat het wel goed)

• Alfa Novanta
Ryada schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:10:
Ik zat al op de discord, ik zag alleen niemand in de voice channels zitten dus dacht dat mensen daar geen zin in hadden. (of er moeten afgeschermde channels zijn want ik heb nog geen rol op de server.)
Klopt, aanvankelijk was er niemand nee, maar toen ik jou zag rijden ben ik naar practice gegaan en even later kwamen Maurice, Martijn, Koen en Ton er ook bij. Geeft verder niet. Soms wil ik ook gewoon even mijn rondjes rijden en niet afgeleid worden.

Leuk wat met Maurice opgereden gister d:)b .. wel geinig, als je eraf vloog, kwam ik je even later weer tegen bij de pits en deden we het weer dunnetjes over.

• NLRev0lution
  • Laatst online: 21-10 21:29
phoentje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:04:
[...]

Neem aan dat een naam veranderen ook gewoon ingame kan? Niet van plan om heel Mn steam om te gooien daarvoor.

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• Sulfi
NLRev0lution schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:01:
[...]

Neem aan dat een naam veranderen ook gewoon ingame kan? Niet van plan om heel Mn steam om te gooien daarvoor.
Zeker, kijk even onder je profile in-game :)

• Sulfi
Ryada schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:10:
[...]

[...]

Ik gebruik ondertussen geen nickname meer maar hij zegt bij mij wel op de stats dat ik er 1 heb. (onder live sessions staat het wel goed)
De rol krijg je toegewezen zodra je met je naam en mic op discord zit. Als je de volgende keer gaat rijden, lekker op discord hangen
...mensen komen vanzelf zoals @Alfa90_Buttje eigenlijk al aangaf :)

• Alfa Novanta
phoentje schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:13:
Haha ja zo blijven we scherp. 37 komt nog wel!
Jij mag weer :P

• phoentje
  • Niet online
Jou beurt 🙈

• Alfa Novanta
Strak hoor!! d:)b

Yes!!! 1:37:927 :o :o

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-04-2019 23:58 ]

• phoentje
  • Niet online
Ja was nog niet klaar.. Haha kan nog wel wat af. Maar nu te moe hehe

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11 18:36
Is dit wel helemaal legaal? Ik twijfel omdat ze wel heel duidelijk het logo baseren op die van het gewelde gt legends en de mod (ondanks dat hij gratis is) niet op racedepartment staat.

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:16
R3m3d7 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 06:24:
[...]

Is dit wel helemaal legaal? Ik twijfel omdat ze wel heel duidelijk het logo baseren op die van het gewelde gt legends en de mod (ondanks dat hij gratis is) niet op racedepartment staat.
De mod gebruikt content uit andere games wat Racedepartment weert van zijn site. Legaal/illegaal is weer een andere vraag dat bepaalt Racedepartment niet. Er wordt geen geld gevraagd voor de mod, dus er zijn geen commerciële belangen. RSS etc zitten bijvoorbeeld ook erg op het randje door voor geld duidelijk kopieën te verkopen en alleen de naam te veranderen. Gelukkig voor ons is er nog niemand die daar moeilijk over doet.

• R3m3d7
Hoe kan content gebruiken uit andere games, zeker games die nog verkocht worden zoals gt legends, niet illegaal zijn?
Gratis mods aanpassen en verkopen zou nog kunnen als er geen licentie op de gratis mod zit, niet netjes maar niet per definitie illegaal. Content een commercieel actief spel pakken en dat aanbieden lijkt mij een eenvoudige zaak, deze modellen vallen onder een commerciele licentie als dit echt gt legends modellen zijn. Dat is niet goed voor de community en de modbaarheid van sims in de toekomst.

edit:

Hier ( https://www.fanatical.com...l-anthology-racing-bundle ) kan je een race bundel kopen voor 3 euro waar gt legends in zit, ik zou zeggen dat wanneer je het spel hebt gekocht je deze mod ook mag gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door R3m3d7 op 27-04-2019 10:47 ]

• FightingAce
Ik ben gelukkig geen juridisch expert, maar reageer toch even.
R3m3d7 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:37:
Hoe kan content gebruiken uit andere games, zeker games die nog verkocht worden zoals gt legends, niet illegaal zijn?
Strikt genomen zal het dat vast ook zijn. Ik vind het persoonlijk wel een verschil of de geripte content gratis beschikbaar (geen commercieel belang) is of tegen betaling. En in het eerste geval of de modder er open en eerlijk over is.
Gratis mods aanpassen en verkopen zou nog kunnen als er geen licentie op de gratis mod zit, niet netjes maar niet per definitie illegaal.
Eens. Dat is wel wat een aantal schimmige 'russische' sites doen. Dat vind ik eigenlijk schadelijker voor de community. Profiteren van andermans werk en vaak ook slechte kwaliteit mods verkopen.
Content een commercieel actief spel pakken en dat aanbieden lijkt mij een eenvoudige zaak, deze modellen vallen onder een commerciele licentie als dit echt gt legends modellen zijn. Dat is niet goed voor de community en de modbaarheid van sims in de toekomst.

edit:

Hier ( https://www.fanatical.com...l-anthology-racing-bundle ) kan je een race bundel kopen voor 3 euro waar gt legends in zit, ik zou zeggen dat wanneer je het spel hebt gekocht je deze mod ook mag gebruiken.
Dat is niet hoe die licenties werken, ook modellen van een spel wat niet meer verkocht wordt is dacht ik nog beschermd. En het kopen van het originele spel geeft je strikt genomen geen enkel recht. Het is wel netjes.

Ik denk niet dat het slecht is voor de community, wagens en banen uit golden oldies worden beschikbaar gemaakt voor een modernere engine en een nieuw publiek. Alles van scratch opbouwen is met de huidige complexiteit van modellen schijnbaar niet goed te doen op deze schaal.

Daarnaast vind de community het prima dat regelrechte kopieën van wagens worden verkocht door partijen als RSS en URD op een manier die op zijn best discutabel genoemd kan worden.

Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee. We hebben het hier niet over grote studio's die bakken met geld binnenhalen met die paar mods en GT Legenda is zelfs gratis. Ik zie dat liever als hobbymatig gebruik ook al is het strikt genomen niet legaal.

• R3m3d7
@FightingAce Ik ben het grotendeels met je eens, mijn post was een soort hardop denken wat ik van dit soort dingen vindt, gebaseerd op mijn eigen morele kompas en niet op enige echte kennis. :)
Ik schrijf ook weleens wat software en zou het echt niet leuk vinden als ik besluit geld voor te vragen die software (of een deel ervan) op een vage download site terug te vinden.
Maar als de mensen die dat doen mijn software hebben gekocht zou ik er weer geen probleem mee hebben, ze hebben dan al voor het orgineel betaald.
Ik zie het een beetje als een cracked .exe gebruiken om van drm af te zijn maar het orgineel te hebben.
Ik ben ook zeer zeker geen juridisch expert, verre van zelfs, volgens mij schrijven die niet zo vaak software. ;)

Om weer even on topic te komen, ik heb gt legends op DVD en in steam dus ik heb schaamteloos de mod gedownload en ik moet zeggen, zeker niet slecht, zou daar graag een race mee rijden. het is wel zo dat bij mij de RSR het niet doet.

• H-Alien
Hmpff......en ik heb nog zo hard lopen meeduwen op het rechte stuk 1.40.000 :X Wel vet om te merken dat je steeds stabieler gaat rijden en steeds beter voelt wat de wagen fijn vindt of juist niet.

Maandag race gaat mij waarschijnlijk niet lukken maar ik geloof dat het "vind ik racen nog steeds leuk" experiment geslaagd is. Het nog 1 rondje effect is groot ;)

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
EINDELIJK !!!!! *O*

PB 01:37.907 *O* Theoretical best 01:37.533 :')

@phoentje 't duurde zo'n beetje 250 laps (-race prep) .. maar pffffff .. eindelijk die verduvelde 37'ers in!! :D :D

jij mag weer O+
H-Alien schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:32:
Het nog 1 rondje effect is groot ;)
joh .... O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-04-2019 00:04 ]

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

Netjes hoor!

Ik kom niet onder de 1.38.5, wel steeds erop en als het dan een keer harder gaat, dan gaat het fout ;). Wil er graag nog een ruime tiende af dan de snelste Beamer :+

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 13:06
visboer32 schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:28:
[...]

Netjes hoor!

Ik kom niet onder de 1.38.5, wel steeds erop en als het dan een keer harder gaat, dan gaat het fout ;). Wil er graag nog een ruime tiende af dan de snelste Beamer :+
Waarschijnlijk bedoel je een bimmer, een BMW motor is een beemer, en een beamer is naja gewoon een beamer ;)

Kom met moeite aan een 1.40.1 lager lukt totaal niet, steeds maak ik ergens wel een foutje.

• Ryada

Ryada

She/Her

Ik vermoed dat ik vanavond racen moet overslaan. Ik heb dit weekend een hoop lopen oefenen in races met AI, maar ik krijg de start vanaf grid en de eerste paar bochten niet voor elkaar. Constant zorg ik voor ongelukken, en kom ik gewoon niet uit de startblokken. Dus ik zal vanavond helaas overslaan ivm dat ik niemand tot last wil zijn tijdens de race :D

• R3m3d7
Ryada schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:31:
Ik vermoed dat ik vanavond racen moet overslaan. Ik heb dit weekend een hoop lopen oefenen in races met AI, maar ik krijg de start vanaf grid en de eerste paar bochten niet voor elkaar. Constant zorg ik voor ongelukken, en kom ik gewoon niet uit de startblokken. Dus ik zal vanavond helaas overslaan ivm dat ik niemand tot last wil zijn tijdens de race :D
Heb je toevallig system racing system?
Dat is een gratis dienst waarmee je snel en redelijk vaak assetto corsa races tegen andere kan rijden waarbij de gevolgen van een fout wat minder zijn omdat er een paar uur later weer een race start.
Ik gebruik dit nu ook om meer race ritme te vinden en te wennen aan alles wat erbij komt kijken.
Je kan een week lang elke dag meerdere keren per dag dezelfde combinatie rijden, 1x per week een race of elke zoveel uur iets anders, het is maar net wat je wil.
Ik wil na deze DTM serie hier weer met tweakers gaan meerijden maar het is belangrijk dat je aardig wat races rijd en blijft rijden en voor mij is SRS een goede oplossing, ik train een avond of 2-3 en rij dan 1 of 2 races in 1 serie die week. Ik heb er al twee keer iemand vanaf gereden en na een "sorry" zit het dan wel weer goed en je weet dat hij het een paar uur later of de volgende dag weer kan proberen voor dezelfde punten in die serie.

Via tweakers rijden is leuker en gemiddeld van veel hoger niveau maar leren racen tegen andere is laagdrempeliger via SRS is mijn ervaring, ook heb je daar echt een goede kans om te winnen of in ieder geval in de top 3 te eindigen.

BTW, zou het niet wat zijn om op de Discord een SRS kanaal te hebben waar we gezamelijke SRS races kunnen afstemmen voor de snelle ad hoc pickup race tussendoor?

[ Voor 4% gewijzigd door R3m3d7 op 29-04-2019 09:50 ]

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 18:32
R3m3d7 schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:48:
[...]

Heb je toevallig system racing system?
Dat is een gratis dienst waarmee je snel en redelijk vaak assetto corsa races tegen andere kan rijden waarbij de gevolgen van een fout wat minder zijn omdat er een paar uur later weer een race start.
Ik gebruik dit nu ook om meer race ritme te vinden en te wennen aan alles wat erbij komt kijken.
Je kan een week lang elke dag meerdere keren per dag dezelfde combinatie rijden, 1x per week een race of elke zoveel uur iets anders, het is maar net wat je wil.
Ik wil na deze DTM serie hier weer met tweakers gaan meerijden maar het is belangrijk dat je aardig wat races rijd en blijft rijden en voor mij is SRS een goede oplossing, ik train een avond of 2-3 en rij dan 1 of 2 races in 1 serie die week. Ik heb er al twee keer iemand vanaf gereden en na een "sorry" zit het dan wel weer goed en je weet dat hij het een paar uur later of de volgende dag weer kan proberen voor dezelfde punten in die serie.

Via tweakers rijden is leuker en gemiddeld van veel hoger niveau maar leren racen tegen andere is laagdrempeliger via SRS is mijn ervaring, ook heb je daar echt een goede kans om te winnen of in ieder geval in de top 3 te eindigen.

BTW, zou het niet wat zijn om op de Discord een SRS kanaal te hebben waar we gezamelijke SRS races kunnen afstemmen voor de snelle ad hoc pickup race tussendoor?
Dit kende ik niet maar ziet er wel leuk uit. Ik heb een hoop laps gedaan nu op Mugello maar tijd is nog steeds niet super. Zelf heb ik ook geen zin om er iemand vanaf te rijden. Dit lijkt me een goede instapper!

• visboer32

visboer32

Koen

Pandanl schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:26:
[...]
Waarschijnlijk bedoel je een bimmer, een BMW motor is een beemer, en een beamer is naja gewoon een beamer ;)

Kom met moeite aan een 1.40.1 lager lukt totaal niet, steeds maak ik ergens wel een foutje.
Een projector op wielen bedoelde ik :P. Maar idd de Bimmer, niet zo heel populair in de DTM races.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-11 14:54
Als aanvulling op het SRS verhaal (is idd een goed idee en tof!),

de laatste tijd rij ik nogal wat online races op "KMR" servers. Spelers hebben een bepaald bedrag bij start. Als je wint of netjes rijdt, krijg je er geld bij. Het tegenovergestelde voor crashes etc.

Als je teveel crashed wordt je automatisch van de server gekicked. Daarom rijden de meeste spelers iets meer gecontroleerd dan op standaard servers. Het zijn voornamelijk de mensen die echt niet kunnen rijden die er vanaf gegooid worden, dus maak je niet teveel zorgen.
Als er tijdens de start teveel gecrashed wordt, begint de race opnieuw. Dit kan soms nog wel vaak achter elkaar gebeuren...

Tijdens zulke races (serieuzer online racen) zie ik telkens weer hoe belangrijk Helicorsa is.

• Sulfi
Ryada schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:31:
Niet zeuren, maar rijden.. ik ging mn eerste race in met 0 ervaring. AI is anders dan dat je tegen echte personen raced.. ;)

• Alfa Novanta

Het starten hoeft geen probleem te zijn als we in de eerste 3, 4 bochten elkaar de ruimte gunnen en elkaar laten leven. Vooral op tijd remmen .. naarmate je naar achteren zit moet je gewoon eerder remmen omdat alles in elkaar schuift anders.

Ik zou willen zeggen dat we daarin keurig zijn geweest de laatste tijd, maar heb wel gezien dat het achterin op Paul Ricard een aardige knikkerbak leek, en ook op de Nordschleife kegelden er wat auto's in de rondte. :')

Maar in theorie wordt er hier netjes en respectvol gestart :P

• Chaker
Ale, ik kom meedoen. Eerste race dus best spannend. Vooral of ik hem zonder kleerscheuren ga uitrijden haha

• Ryada

Ryada

She/Her

We gaan het zien ik kan iig niet wachten :D Toch maar wel meedoen, we zien wel hoelang de auto het volhoud haha.

• Alfa Novanta
Practice en qualy kun je rustig proberen. Mocht je het dan echt niet zien zitten kun je altijd nog besluiten niet te starten.

• H-Alien
Succes allen, vooral @Chaker en @Ryada. Helaas kan ik niet van de partij zijn anders was het een race met nog meer nieuwelingen geworden. Zie de stream wel verschijnen :)

www.simsport-racing.com

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:24

MrMarcie

CFMoto 450MT

Kan vandaag helaas weer niet meedoen. Veel plezier allemaal.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Chaker
Bij het begin van de race vergeten setup te kiezen... 24ste uiteindelijk. Gebeurt me geen 2de keer meer haha. Wel leuk om eens een deftige race te doen. Veel geluk gehad bij de start. Kon net de mega crash vermijden maar helaas

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 15:14

CoronelHimself

Division Brabant

Sorry voor het veroorzaken van de megacrashfest tussen bocht 2 en 3. Raakte licht in de slip doordat ik wat remde en daardoor kwam ik in het gras en slipte ik terug de baan op. Ik kwam nog weg, maar door een 2e ongeluk lag ik laatste, daarna meteen mijn pitstop gemaakt. En kwam daarna ook niet meer echt in het ritme, kon nog net Wesley ontwijken die ongelukkig de baan op kwam. Gezien de lokatie moet je echt beter uitkijken (het was de snelle doordraaier naar boven) en ik kon een ongeluk alleen maar ontwijken door de grindbak in te duiken. Naja volgende keer beter

Uiteindelijk toch nog 14e geworden.

Steam - PTR83

• phoentje
  • Niet online

Assetto-Corsa.nl - 2019 Open DTM Kampioenschap

Afbeeldingslocatie: https://www.assetto-corsa.nl/wp-content/uploads/2019/02/2019_DTM_CUP_misano-640x320.jpg

Open kampioenschap

Tijdschema - Open kampioenschap

• 19.30-20.10 – Practice (40min))
  • 20.10-20.30 – Qualify Practice (20min))
  • 20.30-20.35 – Pause (5min))
  • 20.35-21.15 – Race 1 (40min) Mandatory pit 1-39)

Tracks

18-02-2019 - Spa Francorchamps
25-02-2019 - Red Bull Ring
04-03-2019 - Bathurst
11-03-2019 - Donington Park
18-03-2019 - Imola
25-03-2019 - Brands Hatch
01-04-2019 - Nordschleife
08-04-2019 - Zandvoort
15-04-2019 - Paul Ricard
29-04-2019 - Mugello

06-05-2019 - Misano

13-05-2019 - Silverstone
20-05-2019 - Lausitzring
27-05-2019 - Monza

Server Info

• Server name: Assetto-Corsa.nl | Tweakers
  • Server password: tweakers
  • Weer instellingen: Clear
  • Car damage: 75%

Overige Info & belangrijke regels

• Je bent aanwezig op Discord (ben je nieuw? Stel je even voor)
  • Je hebt Helicorsa of een vergelijkbare addon actief!
  • Je rijdt met een echte naam (dus geen nicknames)
  • Je houd je aan de race etiketten. http://www.assetto-corsa.nl/reglementen/

• Voor alle vragen en antwoorden: http://www.assetto-corsa.nl/faq-kampioenschap
  • Indien er meer aanmeldingen zijn dan dat er pitboxen beschikbaar zijn volgt er meer informatie hoe de verdeling zal plaatsvinden (2servers)

Discord

• Address: https://discord.gg/qe7U5VP (aub met een echte naam aanmelden met de optie /nick , je zal dan de juiste permissies krijgen om te spreken op het kanaal)

Downloads

Videos & Gameplay!

Tussenstanden!

• Chaker
CoronelHimself schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:37:
Sorry voor het veroorzaken van de megacrashfest tussen bocht 2 en 3. Raakte licht in de slip doordat ik wat remde en daardoor kwam ik in het gras en slipte ik terug de baan op. Ik kwam nog weg, maar door een 2e ongeluk lag ik laatste, daarna meteen mijn pitstop gemaakt. En kwam daarna ook niet meer echt in het ritme, kon nog net Wesley ontwijken die ongelukkig de baan op kwam. Gezien de lokatie moet je echt beter uitkijken (het was de snelle doordraaier naar boven) en ik kon een ongeluk alleen maar ontwijken door de grindbak in te duiken. Naja volgende keer beter

Uiteindelijk toch nog 14e geworden.
Mijn excuses! Ik let de volgende keer beter op!

• Ryada

Ryada

She/Her

Gisteren meegedaan met de race ondanks dat ik zoals ik al het vermoeden had, als laatste zou eindigen in de qualli. Ik kon in de qually gewoon geen goede ronde neerzetten. Elke keer maakte ik een kleine fout met insturen of met remmen waardoor ik in de grindbak terecht kwam. Tijdens de race heb ik gewoon lekker rond kunnen rijden, 1:46ers gereden en de mensen die sneller waren zo goed als maar kon aan mij voorbij laten gaan. en toch ben ik maar 2 rondes achter de n1 geeindigd, en heb ik 40 minuten gereden zonder extreem de grindbak te bezoeken :D

• Alfa Novanta
Goed bezig @Ryada d:)b

Zelf heb ik een beetje de balen, 14 dagen lang er naar uit gekeken om de strijd met @phoentje aan te gaan, maar door een matige start waarbij de Audi doodviel in de 1 toen ik de koppeling te snel opkomen liet, waren @Marius191185 en @Dissidend er als de kippen bij en lag ik na 3 bochten ineens 5e. Goed kan gebeuren, totdat Harry even niet de juiste flow had en we te langzaam door een bocht gingen en Koen S achterin kwam. Vanuit de grindbak weer als 10e of 11e aangesloten en volle bak gas op de lollie om weer naar voren te komen. Pitstop gemaakt waarna ik zelfs 14e lag .. maar kennelijk moesten er nog vrij veel naar binnen, want uiteindelijk, na flink doorstampen en wat gevechtjes o.a. @Hupske aka Dennis Krol ingehaald, kwam de 3e plaats in zicht, tot iemand dwars op de baan stond die ik alleen stapvoets door het grind voorbij kwam... waardoor ik Dennis weer opnieuw voor me kreeg .. dus wederom het gevecht aan gegaan en met nog een paar minuten te gaan nogmaals voorbij gestoken en dus als 3e over de streep. Op zich een vermakelijke race, maar d'r had meer in gezeten...

Hierdoor een achterstand van 6 punten naar 33 punten zien oplopen. Niets dan kudos voor René natuurlijk, super gereden! d:)b Mogelijk wel wat saai, dat @johnnyverhoeff wegviel :(:) en met Ivo op 10s .. maar wieweet komen er nog een paar leuke races om het weer spannend te maken :)

Komende baan is best wel een dingetje met snelle stukken maar ook ultra trage doordraaiers .. en ondanks dat Johnny hem niet kent, wel meteen een 1:29:0 neerzetten 8)7

dat wordt weer wat :P

overigens ook kudos aan Lau (=Erwin B?) en @Maurice W .. jullie hadden de vaart er ook goed in! d:)b
Lau lag zelfs 3e .. maar ik had nieuwe banden dus kon flink doortrappen op het eind.
En Ivo uiteraard gefeliciteerd met je 2e stek! Na alle pech ook wel weer even een opsteker :*)

@bobopalmtree wat was er met jou gebeurt? Megacrashfest-slachtoffer?!

Wel jammer dat er zoveel mensen afwezig waren vanwege vakantie o.i.d. ;(
@Verwijderd @jayyzz @mjmbult @negnojneorej @Pellaagarion (Jeroen D), @-Sander-
desondanks wel een groot veld met 28 man! d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-04-2019 22:36 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Is er trouwens een VoD/filmpje beschikbaar van de race? Ben wel benieuwd hoe het eruit zag voor de mensen die wat hoger geeindigd waren/voorin reden

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:22
Ik heb mijn quali en race opgenomen.

YouTube: Tweakers.net DRM Mugello (20190429)

Had niet verwacht aanwezig te zijn maar was vroeger thuis dan verwacht. Helaas dus nagenoeg niet getrained, max 1 uurtje 2 weken geleden na de laatste race, maarja. Quali was lekker slecht, 22ste en tijdens T2 in lap 1 was er total chaos waar ik helaas deel van werd. Dus de eerste stint met flinke schade gereden, 2de stint maar laten repareren waardoor ik 0.3 seconden voor Eelco V de pit uit kwam. 2 kleine battles gehad maar verder vrij eenzaam rond gereden. Ondanks erg tevreden aangezien pace relatief constant was en ik maar 1 foutje heb gemaakt waardoor ik 1.5 seconden heb verloren.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 01-05-2019 00:11 ]

• Alfa Novanta
Ryada schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:13:
Is er trouwens een VoD/filmpje beschikbaar van de race? Ben wel benieuwd hoe het eruit zag voor de mensen die wat hoger geeindigd waren/voorin reden
je kunt ook zelf jouw eigen replay opstarten en de camera positie langs de baan aanpassen op andere auto's die je wilt zien. Ik weet alleen niet hoeveel ronden je hebt, want standaard kapt hij de replay vrij gauw af als je de limiet niet drastisch opschroeft.

• Ryada

Ryada

She/Her

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:20:
[...]

je kunt ook zelf jouw eigen replay opstarten en de camera positie langs de baan aanpassen op andere auto's die je wilt zien. Ik weet alleen niet hoeveel ronden je hebt, want standaard kapt hij de replay vrij gauw af als je de limiet niet drastisch opschroeft.
Dan heb ik het vermoeden dat ik niet een al te lange replay tot mijn beschikking heb :'(

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Gisteren iets tegen de verwachting in P8 geworden. Had een redelijk goede race pace te pakken van 1:39 en 1:40-ers. Helaas door 2 fouten even wat kleine uitstapjes gemaakt in het grint maar leuke gevechten gehad op de baan en leuk kunnen volgen. Goed naar mijn zin gehad :*)

Volgende baan ken ik niet, en niet heel veel tijd te oefen, dus dat wordt een uitdaging ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mu.siQ op 30-04-2019 09:30 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:07

@bobopalmtree wat was er met jou gebeurt? Megacrashfest-slachtoffer?!
Nee, ik was standby voor mijn werk en werd jammer genoeg gebeld voor een probleem. Was verder best leuk.

• Alfa Novanta
awww bummmerrr :/

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Mugello was top gisteren 👌🏻

Quali op P8 met een persoonlijk snelste ronde, de race zonder noemenswaardige incidenten gefinisht op P6.
Leuk om zo'n groot deelnemersveld te zien, helaas vond mijn PC dat minder (behoorlijke framedrops).

Enigste minpuntje was mijn veels te trage pitsstop (weinig ervaring met fuel instellingen).
Heeft iedereen eigenlijk z'n verplichte pitstop gedaan? 🤔

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

• visboer32

visboer32

Koen

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:07:
... en we te langzaam door een bocht gingen en Koen S achterin kwam. Vanuit de grindbak weer als 10e of 11e aangesloten en volle bak gas op de lollie om weer naar voren te komen.
Mooi hersteld Klaas! Nogmaals excuses voor het tikje, ik kon niet meer genoeg afremmen.

Door dat tikje een zwaar teleurstellende race gehad. Mooie P5 in de quali en na een wat matige start op P6 dus Klaas geraakt die in gevecht was en langzamer ging dan verwacht. Kwam heel ver, achterstevoren en ongelukkig in de grindbak en zakte 20 plekken tot P26. Daarna met schade nog kunnen terugkomen tot P16. Echt scherpe tijden lukte met de schade niet meer, maar zag het ook niet zitten het nog te herstellen (hoeveel tijd kost dat in de pit?).

Los van de uitkomst wel tevreden over de vooruitgang in pace. Veel oefenen begint z'n vruchten af te werpen en ik begin wat meer gevoel te krijgen voor de wagen dan in de eerdere races. Hopelijk kan ik die lijn doorzetten en wat vaker rond P5-P10 rondhangen.

• Alfa Novanta
@visboer32 np, shit happens. Wel balen dat je zelf zover die hoek in schoot .. ik heb daar ook weleens gestaan .. daar ben je niet zomaar weer vandaan idd. : ;(

Maar je had het tempo op deze baan goed te pakken inderdaad!! complimenten! d:)b

• Alfa Novanta
Aangezien we hier ook vaak GT3 rijden, maar niet op VIR(ginia).. het kan wel :o

:9~

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-04-2019 21:30 ]

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:50

Pellaagarion

Jeroen D

Wel jammer dat er zoveel mensen afwezig waren vanwege vakantie o.i.d. ;(
@Verwijderd @jayyzz @mjmbult @negnojneorej @Pellaagarion (Jeroen D), @-Sander-
desondanks wel een groot veld met 28 man! d:)b
Ik ben te druk bezig om mijn Fanatec Direct Drive in te stellen. Dus ik had even geen zin om met mijn oude stuurtje te racen. Komende maandag ben ik er weer :*)

• Hupske

Hupske

AFCA

Goed bezig @Ryada d:)b

Na flink doorstampen en wat gevechtjes o.a. @Hupske aka Dennis Krol ingehaald, kwam de 3e plaats in zicht, tot iemand dwars op de baan stond die ik alleen stapvoets door het grind voorbij kwam... waardoor ik Dennis weer opnieuw voor me kreeg .. dus wederom het gevecht aan gegaan en met nog een paar minuten te gaan nogmaals voorbij gestoken en dus als 3e over de streep. Op zich een vermakelijke race, maar d'r had meer in gezeten...
Met mij was toch niet echt een gevecht? Was veel langzamer, je hoefde alleen geduld te houden en kon er op rechte stuk met slipstream makkelijk voorbij.

Mijn achterkant(bumper) was na 2 bochten als geel/oranje, dus de hele race was de auto aardig instabiel en sommige bochten erg moeilijk te houden.
Maarja 12e plek gestart en 4e geëindigd. Niet verkeerd op zich :9

• Alfa Novanta
och, onder tijdsdruk proberen er toch weer voorbij te komen terwijl je, je op Mugello toch flink breed maken kunt.. en iedereen wist op het rechte stuk dat ze rechts moesten zitten, dus moest steeds links kiezen en dan buitenom er voorbij .. maar het is gelukt :P

12e naar 4 is idd knappe race, zeker als je problemen met je banden had!

• Hupske

Hupske

AFCA

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:55:
och, onder tijdsdruk proberen er toch weer voorbij te komen terwijl je, je op Mugello toch flink breed maken kunt.. en iedereen wist op het rechte stuk dat ze rechts moesten zitten, dus moest steeds links kiezen en dan buitenom er voorbij .. maar het is gelukt :P

12e naar 4 is idd knappe race, zeker als je problemen met je banden had!
Ja ging om de bumper/vleugel. Moest in de bocht 7,8,9 telkens coasten.
Wat natuurlijk volgas kon.

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 09:16
Middag, zit al een aantal pagina's terug te lezen. Maar is mij niet helemaal duidelijk of ik jullie kan joinen (met mijn Xbox One) - wanneer mijn 'rig' klaar is. Lijkt erop dat julliet met de PC Spelen. Of is het toch mogelijk dat te racen tussen verschillende platformen.
Thanks.

• FightingAce
Prev schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:08:
Middag, zit al een aantal pagina's terug te lezen. Maar is mij niet helemaal duidelijk of ik jullie kan joinen (met mijn Xbox One) - wanneer mijn 'rig' klaar is. Lijkt erop dat julliet met de PC Spelen. Of is het toch mogelijk dat te racen tussen verschillende platformen.
Thanks.
Cross-platform is niet mogelijk met AC.

Sowieso wordt het huidige kampioenschap met mods verreden die ook niet worden ondersteund op de consoles.

[ Voor 11% gewijzigd door FightingAce op 01-05-2019 12:34 ]

• negnojneorej
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-10 20:09
@Alfa90_Buttje
Heb me vergeten af te melden.
Maar zit lekker met het gezin in Zeeland, komende maandag ben ik er weer bij.

• Prev
FightingAce schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:33:
[...]

Cross-platform is niet mogelijk met AC.

Sowieso wordt het huidige kampioenschap met mods verreden die ook niet worden ondersteund op de consoles.
Zonde had graag gezien hoe slecht ik erop sta ivm jullie.

• Alfa Novanta
negnojneorej schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:01:
@Alfa90_Buttje
Heb me vergeten af te melden.
Maar zit lekker met het gezin in Zeeland, komende maandag ben ik er weer bij.
top! met jou altijd vuurwerk gegarandeerd :P
Prev schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:15:
Zonde had graag gezien hoe slecht ik erop sta ivm jullie.
@Prev Ik heb nog wel een i7 en een rift te koop, graka erbij en knallen! :+

edit: je kunt altijd een auto + baan pakken en ons uitdagen eronderdoor te gaan O-)

[ Voor 96% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-05-2019 16:36 ]

• doobieters
  • Laatst online: 22:39
Heb sinds kort een G29 samen met GT Sport en Dirt Rally. Zit nu ook naar dit spel te kijken. Is dit wat voor de PS4?

• Prev
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:16:
[...]

top! met jou altijd vuurwerk gegarandeerd :P

[...]

@Prev Ik heb nog wel een i7 en een rift te koop, graka erbij en knallen! :+

edit: je kunt altijd een auto + baan pakken en ons uitdagen eronderdoor te gaan O-)

Wat wil je er voor hebben?
Dat kan ik inderdaad ik nog doen, ik kom terug met een time to beat.

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-11 22:19
doobieters schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:16:
Heb sinds kort een G29 samen met GT Sport en Dirt Rally. Zit nu ook naar dit spel te kijken. Is dit wat voor de PS4?
Persoonlijk vind ik het tegenvallen op de PS4, invergelijking met de PC versie (de Mod community is gewoon erg hoog wat je mist met de PS4 versie).
Het is een erg beperkte game op de PS4.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Verwijderd

Helemaal nieuw hier, niet zonder reden. Als ik start engine klik probert het prog op te starten en valt daarna terug in het startscherm... wat doe ik verkeerd?

• FightingAce
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:44:
Helemaal nieuw hier, niet zonder reden. Als ik start engine klik probert het prog op te starten en valt daarna terug in het startscherm... wat doe ik verkeerd?
Al een 'Verify Integrity of game files' gedaan of een reinstall?

• Sulfi
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:44:
Heel stom ms.. Password ingevuld?.. als je online gaat.. of is het offline al het geval?

[ Voor 8% gewijzigd door Sulfi op 02-05-2019 18:31 ]

• Alfa Novanta
Even een deftige advertentie in elkaar geflanst :)
V&A aangeboden: Rappe i7 upgradeset : i7-4770K + ASRock Z97 Extreme4 + 16GB K...

Mijn Oculus Rift is ook te koop mocht je interesse hebben 8)
Dat kan ik inderdaad ik nog doen, ik kom terug met een time to beat.
doe dat! d:)b

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@Alfa90_Buttje wat is de prijs van de rift? :)

• Alfa Novanta
@Paulus07
Ik heb hem nog niet online, maar hij is vergelijkbaar met deze keurig in doos met toebehoren, maar dan wel wat goedkoper, let's say € 275 omdat hij wel veel gebruikt wordt. Geen idee of hij daar echt van slijt. Werkend te zien uiteraard. 8)

offtopic:
ik hoop dat dit mag, hij vraagt en ik geef antwoord. het is niet mijn bedoeling hier actief te adverteren

[ Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-05-2019 09:38 ]

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-11 13:06
Gaat hier iemand zich al wagen aan de Valve Index? Zelf heb ik momenteel een Rift en bevalt goed samen met Assetto Corsa, maar zou wel willen upgraden. Jammer dat je aan alleen de bril niet genoeg hebt wat het gelijk een dure upgrade maakt vanaf een Rift.

• phoentje
  • Niet online
Pandanl schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:36:
Gaat hier iemand zich al wagen aan de Valve Index? Zelf heb ik momenteel een Rift en bevalt goed samen met Assetto Corsa, maar zou wel willen upgraden. Jammer dat je aan alleen de bril niet genoeg hebt wat het gelijk een dure upgrade maakt vanaf een Rift.
Heb zelf de Lenovo Explorer gehad, de Samsung Odyssey en nu de Samsung Odyssey+

De resolutie is exact het zelfde en 144hz heb je niets aan. Met mijn Ryzen 2700X en 2080ti doet AC mijn soms af en toe zelfs geen 90FPS geven... laat staan dat je 144fps gaat halen :P

Ik wacht nog even een generatie :) , of wellicht beter gezegd.. een optimalisatie!! Zodat ik mijn huidige set flink in de SuperSampling kan jagen en de resolutie kan opkrikken

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
OFFTOPIC :o

Dan zou ik gaan voor Project Cars 2. Daar zit alles in, wel moet je je force feedback instellen, anders lijkt het nergens op. GT Sport is misschien wel het leukste in eerste instantie, maar ik vind het vrij eentonig worden. Voor live timings en opslag van lap records (online benaderbaar en ook te exporteren per sessie, overzicht, etc) zou ik RS Dash erbij nemen. Dan heb je een tweede scherm (via Windows of je mobiel bijvoorbeeld) met live informatie.

...

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:06
Ik heb het 1 keer gespeeld op de ps4. Reed op zich goed. Waarschijnlijk de beste sim die je op dat platform kan spelen.

Ik merkte wel dat hij wat meer inputlag had dan op de pc, weet niet of dat kwam door de lagere framerate, vsync, de tv of het kastje tussen de g27 en de ps4. Op de pc kan je dichter op de limiet rijden in mijn beleving.

Ik zou ook even uitzoeken welke content er in zit, op de ps4 heb je natuurlijk geen mods en ik weet niet welke dlc content allemaal meegeleverd is.

Verder is het spel natuurlijk wat ouder en "dood" nu kunos aan acc werkt. Maar waarschijnlijk is hij wel regelmatig in de aanbieding dus dat is dan weer positief.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• doobieters
  • Laatst online: 22:39
Bedankt voor de reacties. Ik heb Project Cars 2 en Assetto Corsa Ultimate Edition besteld voor de PS4. Dan kan ik wel even vooruit. Ben ook aan het kijken naar een Playseat Challenge.. Maarja dan ben je gelijk weer bijna 200 euro verder..

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
doobieters schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:17:
Playseat Challenge.. Maarja dan ben je gelijk weer bijna 200 euro verder..
Marktplaats staat er vol mee. Moet voor ongeveer de helft wel iets te vinden zijn. Heb de mijne pas verkocht wegens een upgrade, maar ik vind het een aanrader voor de beleving.

• H-Alien
ik vind Misano maar een lastig baantje, loop vooral te klooien om wat temperatuur in de voorbanden te krijgen. Zodra ik ook maar iets het ritme kwijt ben is ook meteen alle temperatuur uit die banden. En die laatste sector vind ik ook mega lastig :)

[ Voor 11% gewijzigd door H-Alien op 04-05-2019 11:23 ]

www.simsport-racing.com

Verwijderd

De juiste PSI is belangrijker dan de temperatuur.

• H-Alien
Gelukkig, die ziet er wel goed uit geloof ik. Blijf het wel een tricky baan vinden, veel mogelijkheden om je net even licht te verremmen en best lastig om constant de goede exit te vinden. Meekijkend met de anderen is de lijn op zich wel redelijk duidelijk maar lastig om die elke ronde te vinden :)

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
@H-Alien je lijkt vrij veel vleugel te hebben staan, je levert veel in op de rechte stukken en je top is wat te laag.

• H-Alien
Die staat nog op de default meen ik (21 als ik me niet vergis?), voelde me nog niet echt op me gemak in de bochten dus durfde het niet aan die naar beneden te halen, maar zal er eens mee gaan testen, thx. Heb wel de psi van de voorbanden nog iets opgeschroefd (nu 23/24 op racepace).

www.simsport-racing.com

• visboer32

visboer32

Koen

H-Alien schreef op zondag 5 mei 2019 @ 17:53:
Die staat nog op de default meen ik (21 als ik me niet vergis?), voelde me nog niet echt op me gemak in de bochten dus durfde het niet aan die naar beneden te halen, maar zal er eens mee gaan testen, thx. Heb wel de psi van de voorbanden nog iets opgeschroefd (nu 23/24 op racepace).
Die kun je echt wel een stuk naar beneden zetten, bijv. 16 om eens te starten (hangt ook van de auto af) , probeer eens hoe het voelt, het effect valt namelijk met name bij de langzamere bochten (die Misano wel aardig wat heeft) reuze mee, maar je wint er wel flink topsnelheid mee.

• Alfa Novanta
Heeft @H-Alien al gedaan, hij rijdt nu 249km/u inmiddels :)
Wel laat ie hier en daar nog flink liggen. Misschien betere exit, of eens kijken of de versnellingen niet te lang zijn. De 6 zou 255 moeten kunnen halen, de rest hierop afstemmen. Vooral achterin, de 3, 4 bochten voor opkomen start/finish, lijken nog wat aandacht te mogen hebben qua lijnen en rempunten. Hier blijft zeker 1 seconde liggen, misschien wel 2 zelfs.

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-05-2019 11:27 ]

• H-Alien
Jup, gister downforce aangepast naar 18 en snel nog even een paar rondjes gereden. Gears waren wel redelijk op orde volgens mij dus zit hem in de exit. Maar ook even bij je meegekeken en je rijdt idd echt een heel andere lijn bij de snelle knik voor de laatste haarspeld, ik duik hem veel eerder naar binnen :) De rest ook veel netter natuurlijk maar vooral die snelle knik vond ik indrukwekkend.

De rest van die rempunten, mjah krijg ze niet netjes voor elkaar op meerdere bochten zodra ik die wat later inzet. Vooral die enalaatste bocht vind ik ook tricky om snel te nemen. Anyways race vanvond zit er niet in (maandag is een lastige avond voor me) dus het is vooral lering trekken uit vergelijk met jullie. Ook leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door H-Alien op 06-05-2019 12:40 ]

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
:D

np, komt vanzelf d:)b

Pagina: 1 ... 104 ... 129 Laatste