Ik heb me ingeschreven voor de drtcc met de Ford. Zal waarschijnlijk wel vooral achterin de actie moeten opzoeken.
Kun je na aanmelden nog switchen van auto??DutchDevil79 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:10:
[...]
Owh en de physics gaan verbeteren met de patch. ik heb de maker van de mod gesproken en die zei dat de handling echt aangepast is. Geen extreme overstuur meer. Hij had de hoop hem deze week af te hebben.
Zou me graag aanmelden maar kan nu nog niet zeggen welke auto ik het liefst rij
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haha lekker dan. Heb 'm via de PSN store besteld omdat ie daar goedkoper was.. Nou ja paar daagjes wachten maakt ook niet zo veel uit..Campo di Casa schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:05:
Gisteravond Assetto Corsa opgehaald bij de Intertoys. Bleek dat ze daar al werden verkocht. Dus mijn pre-order maar geannuleerd zodat ik een weekje eerder deze sim kan uittesten.
Beetje gemixte gevoelens. Tuurlijk, moet nog wachten op de day-one patch en sommige content en multiplayer is nog niet beschikbaar, maar het voelt nog niet af. Dus zal dat niet teveel over zeggen. Maar AC rijd idd anders dan Project CARS en dat in positieve zin. De auto's voelen zwaarder aan en heb je meer het gevoel wanneer je te ver gaat.
PSN: jannvsdvinvs
Ja als je niet elke week van auto wisselt is dat meestal geen probleem. Inschrijving kan nog aangepast worden naderhand.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:48:
[...]
Kun je na aanmelden nog switchen van auto??
Zou me graag aanmelden maar kan nu nog niet zeggen welke auto ik het liefst rij
Okay, dan doe ik eerst maar een Ford 

/me zich ingeschreven heeft

Carset benodigdheden
Carsetmateriaal ingeleverd: X
/me zich ingeschreven heeft

[ Voor 81% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-08-2016 10:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wacht ook nog even, bij de Mediamarkt kost hij maar 41 euro zag ik in de folder.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Haha lekker dan. Heb 'm via de PSN store besteld omdat ie daar goedkoper was.. Nou ja paar daagjes wachten maakt ook niet zo veel uit..
Dat had ik ook. Pre-order bij PSN maar geannuleerd. Loop nu wel de pre-order bonus mis maar dat is dan maar zo. Hoop dat vrijdag ook meteen de DLC's (Japanese en Red) te downloaden zijn. En natuurlijk dat de servers allemaal online gaan zodat de rankings en het multiplayer gedeelte actief word.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Haha lekker dan. Heb 'm via de PSN store besteld omdat ie daar goedkoper was.. Nou ja paar daagjes wachten maakt ook niet zo veel uit..
Oh wist niet eens dat je PSN pre-order kan annuleren.. Ben dit weekend toch niet thuis dus ik laat 'm maar zo lopen.
Even kleine dienstmededeling voor de geinteresseerden:
Tot 29/08 op Steam
Assetto Corsa: -50% (http://store.steampowered.com/app/244210)
Assetto Corsa + DLC Dream Packs: -50% (http://store.steampowered.com/sub/88782/)
Assetto Corsa DLC Red Pack: -20% (http://store.steampowered.com/app/493190/)
Tot 29/08 op Steam
Assetto Corsa + DLC Dream Packs: -50% (http://store.steampowered.com/sub/88782/)
Tuurlijk kan datOntzettende_Jan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:46:
Oh wist niet eens dat je PSN pre-order kan annuleren.. Ben dit weekend toch niet thuis dus ik laat 'm maar zo lopen.
Zelfs als je al betaald hebt is dat mogelijk, al zijn er wel een bepaalde voorwaarde waaraan je moet voldoen. Ik heb zelf gebeld met Playstation en ze hebben netjes mijn pre-order geannuleerd. Geld is terug gestort in mijn Playstation Wallet.
https://www.playstation.c...o-i-cancel-a-pre-order-0/
Even een vraag betreffende een quote uit de OP:
"Dit is de volledige lijst met auto's en banen voor Asseto Corsa. Waarbij aangegeven staat welke addon pack je nodig hebt voor de PC uitgave", gevolgd door een lijst waarvan ongeveer de helft toebehoort aan een DLC packs.
Zit alles uit deze lijst in de basisgame op de PS4 of moet je daar ook alle extra DLC packs los voor kopen?
Anders vind ik de basislijst nogal karig eerlijk gezegd, vooral qua circuits.
"Dit is de volledige lijst met auto's en banen voor Asseto Corsa. Waarbij aangegeven staat welke addon pack je nodig hebt voor de PC uitgave", gevolgd door een lijst waarvan ongeveer de helft toebehoort aan een DLC packs.
Zit alles uit deze lijst in de basisgame op de PS4 of moet je daar ook alle extra DLC packs los voor kopen?
Anders vind ik de basislijst nogal karig eerlijk gezegd, vooral qua circuits.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Van het AC-forum:
http://www.assettocorsa.n....30243/page-9#post-727279
http://www.assettocorsa.n....30243/page-9#post-727279
Thanks, maakt het in één klap duidelijk 
Ik speel pCars ook niet zo heel veel meer de laatste tijd (stoel en stuur staan vanwege herinrichting huis nog boven ipv bij de tv) dus ik wacht wel op een GOTY edition waar alles in zit
Ik speel pCars ook niet zo heel veel meer de laatste tijd (stoel en stuur staan vanwege herinrichting huis nog boven ipv bij de tv) dus ik wacht wel op een GOTY edition waar alles in zit
Komende Donderdag dus weer een practise sessie voor de DRTCC league. We gaan 2 racejes doen met een reversed grid voor race 2. Ben benieuwd hoe dat gaat in race 2.
Info hier:
http://forum.digitalracin...Spa-Donderdag-25-Augustus
Info hier:
Kunnen we Assetto Corsa niet aparte topics maken, voor consoles en voor de pc.
Nu staat alles door elkaar in 1 topic en is niet echt lekker overzichtelijk.
Ik zou daar nog ff mee wachten. Kunos heeft op hun twitteraccount (@AC_assettocorsa) bevestigd dat er voorlopig geen private lobby's komen voor de console versie. Ze willen eerst een stabiele game releasen die geweldig rijd en dan pas luisteren naar de community op de consoles, net zoals ze hebben gedaan op de PC...M!chel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:53:
Kunnen we Assetto Corsa niet aparte topics maken, voor consoles en voor de pc.
Ik denk dat het gebrek aan een private lobby bij een simracer ze duur komt te staan. Niemand zit te wachten op eikeltjes die online clean races zitten te verpesten. En die kans is nu groot.
Ik wou de release ook afwachten en mocht het nu echt chaos worden kunnen we ze altijd nog uit elkaar trekken. En zoals ik nu hoor zul je dus voorlopig ook geen racejes kunnen hosten in AC op de console.
Hm da's wel jammer inderdaad..
Wat betreft het ontbreken van prive lobby's is er een topic gestart in het forum van Assetto Corsa. Kunos heeft aangegeven eerst de game stabiel te willen releasen en pas daarna te willen kijken naar de community. Om alvast duidelijk te maken dat prive lobby's hoog op de lijst moet komen te staan, zou het fijn zijn dat de gamers die de console versie van Assetto Corsa willen aanschaffen, even een reply geven in het topic op het forum van Assetto Corsa.
http://www.assettocorsa.n...you-need-this-also.35501/
Er is hier ook al over gecommuniceerd bij Racestars.nl en Apex Online Racing. Het zou echt tof zijn als we met een grote groep kunnen duidelijk maken dat het faciliteren van prive races toch echt een must is bij simracing. AC rijd echt geweldig, heb daar alle vertrouwen in, maar er is nog een hoop te verbeteren.
Er is hier ook al over gecommuniceerd bij Racestars.nl en Apex Online Racing. Het zou echt tof zijn als we met een grote groep kunnen duidelijk maken dat het faciliteren van prive races toch echt een must is bij simracing. AC rijd echt geweldig, heb daar alle vertrouwen in, maar er is nog een hoop te verbeteren.
Hm curieus dat het er nu (nog) niet in zit. Lijkt me toch standaard functionaliteit voor race games tegenwoordig.
Ik heb stracker weer aan de praat gekregen op de server. Daarvoor kan je voortaan alle info van de server weer van een website afhalen. Die zal ik dan ook hier posten. Het is wel zo dat de info alleen kan worden in gezien als de server draait.
Hierbij moet je denken aan uitslagen van races, snelste rondes, hoeveel rondes je op de tweakers server hebt gereden etc.
Hierbij moet je denken aan uitslagen van races, snelste rondes, hoeveel rondes je op de tweakers server hebt gereden etc.
Hoe draait AC op de PS4? Lekker soepeltjes?Campo di Casa schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:02:
Wat betreft het ontbreken van prive lobby's is er een topic gestart in het forum van Assetto Corsa. Kunos heeft aangegeven eerst de game stabiel te willen releasen en pas daarna te willen kijken naar de community. Om alvast duidelijk te maken dat prive lobby's hoog op de lijst moet komen te staan, zou het fijn zijn dat de gamers die de console versie van Assetto Corsa willen aanschaffen, even een reply geven in het topic op het forum van Assetto Corsa.
hoe hoe hoe doe je dat !?!?!DutchDevil79 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:44:
Ik heb stracker weer aan de praat gekregen op de server. Daarvoor kan je voortaan alle info van de server weer van een website afhalen. Die zal ik dan ook hier posten. Het is wel zo dat de info alleen kan worden in gezien als de server draait.
Ik heb gister voor het eerst met AC gereden op een PS4 i.c.m. met een T300. Grafisch top, maar de FFB is zo ontzettend slecht, echt ongelofelijk.
Ik heb zelf 100en uren ervaring met AC i.c.m. een T300 op de PC, maar op de PS4 was het echt om te janken!
Ik heb zelf 100en uren ervaring met AC i.c.m. een T300 op de PC, maar op de PS4 was het echt om te janken!
Je kan daar nog niet teveel over zeggen aangezien er nog geen day one patch is uitgebracht. Vanaf vrijdag kan je pas echt goed oordelen. Maar zoals de game nu is, werkt het prima. 1 vastloper gehad. Verder geen rare dingen gezien en speel nu al vanaf vrijdagavond.Ontzettende_Jan schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:47:
[...]
Hoe draait AC op de PS4? Lekker soepeltjes?
stracker downloaden, de handleiding goed doornemen. En de juiste poort openen op je router. Had blijkbaar klein foutje in de starcker.ini staan waardoor hij hiervoor niet werkte. Nu net de laatste versie geinstalleerd en weer opnieuw geprobeerd en dat werkt wel.
Meer over gehoord. Je moet de FFB een stuk lager zetten op de PS4 dan ivm PC versie. De eerste keer dacht ik ook dat er geen stuur overbleef. De waardes behoorlijk verlaagd en nu is het een stuk beter. Ik kan het niet vergelijken met de PC versie van AC, wel met Project CARS. En vind de FFB zoals deze nu is ingesteld beter dan ik altijd rij bij Project CARS.Danielson schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:10:
Ik heb gister voor het eerst met AC gereden op een PS4 i.c.m. met een T300. Grafisch top, maar de FFB is zo ontzettend slecht, echt ongelofelijk.
Post 2 van dit topic aangepast met aan te rade downloads voor extra content in Assetto.
Dat is het niet alleen, het lijkt wel of er b.v. 0.25sec vertraging in zit...Campo di Casa schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Meer over gehoord. Je moet de FFB een stuk lager zetten op de PS4 dan ivm PC versie. De eerste keer dacht ik ook dat er geen stuur overbleef. De waardes behoorlijk verlaagd en nu is het een stuk beter. Ik kan het niet vergelijken met de PC versie van AC, wel met Project CARS. En vind de FFB zoals deze nu is ingesteld beter dan ik altijd rij bij Project CARS.
Vanavond om half acht de eerste practise sessie voor de race op Spa volgende week. Het is ook de laatste dag om je race livery voor de auto in te leveren. Anders zal je een raceskin toegewezen krijgen van de organisatie (wel met je gekozen nr erop).
Template kan je bij downloads vinden op de digital racing site. Als je naar je eigen profiel gaat (ingelogd zijn)
Hier alvast voorproefje van een van de skins:
Template kan je bij downloads vinden op de digital racing site. Als je naar je eigen profiel gaat (ingelogd zijn)

ff een shameless vraagje tussendoor maar....Worth it?DerNosferatu schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:54:
Tot 29/08 op Steam
Anoniem: 515714
Als je van simulatie houdt en iets anders wil proberen als sims die op rFactor-technologie gebaseerd zijn, is AC bijna het enige wat over blijft. Als je van korte (online) races houdt en veel verschillende typen voertuig wil besturen, waarbij je ook mods kunt toevoegen, moet je er voor gaan. De AI van het spel was vroeger niet best, maar is nu in de regel prima om tegen te racen, met af en toe wat rare momenten. Voor leagues en endurance is AC minder geschikt.Kaasdipje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:32:
[...]
ff een shameless vraagje tussendoor maar....Worth it?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 515714 op 25-08-2016 16:25 ]
Ik zou zeggen ja als je simracing leuk vindt. De add-ons die je kan vinden maken er een echte naar-je-eigen-hand-te-zetten sim. En zoals reeds hierboven gezegd, de AI is ondertussen echt wel bruikbaar geworden.Kaasdipje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:32:
ff een shameless vraagje tussendoor maar....Worth it?
Ik had het hoofdzakelijk gepost voor de mensen die - zoals mij - het Red Pack nog niet hadden aangeschaft. Maar het is ook een mooie discount voor het game zelf of het game met triple-dreampack.
Oki de server is live. Je kan inloggen en op teamspeak joinen. Practise begint over 30 minuten dan moet je ingelogd zijn met booking.
Heh jammer. Had deze week geen tijd gehad voor mijn slechte skin. Naja dan maar standaard.DutchDevil79 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:15:
Vanavond om half acht de eerste practise sessie voor de race op Spa volgende week. Het is ook de laatste dag om je race livery voor de auto in te leveren. Anders zal je een raceskin toegewezen krijgen van de organisatie (wel met je gekozen nr erop).
[afbeelding]
Mag hem week erna ook indienen maar dan is die niet in de eerste race erbij.
kan de server niet vinden/zien in AC
klopt dat ??
klopt dat ??
Sorry, was wat later omdat we op het water zaten en de boot nou éénmaal niet wat sneller wou .. maar ik zie request booking .. maar die doet het niet 
welk wachtwoord zat er op? kan het zo gauw niet vinden
ow ik zie het al
welk wachtwoord zat er op? kan het zo gauw niet vinden
ow ik zie het al
Echter moet je je nu dus wel van te voren aanmelden op de server. Daarvoor hebben we een half uur inlog tijd gezet voor de practise begint. Dan heeft iedereen hopelijk tijd genoeg om Assetto op te starten en in te loggen op de server.
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-08-2016 20:15 ]
Pff wat ben ik bagger met die auto´s zeg. Met koude banden blijf ik om gaan. Helemaal geen zin om hier meerdere weken mee te rijden en staat mijn stuur ook nog eens andersom bij de start. Back to F1
De hitte en moeheid namen het even over. Kijken of race 2 beter gaat. Heb ook veel te weinig practice gehad in deze bakken.
De hitte en moeheid namen het even over. Kijken of race 2 beter gaat. Heb ook veel te weinig practice gehad in deze bakken.
[ Voor 24% gewijzigd door Beakzz op 25-08-2016 20:53 ]
ik ga in de Focus waarin ik nog geen meter gereden heb race 2 joinen dus ook dat wordt afzien
5 minuten inlog tijd nu voor race 2.
Dus opschieten
Dus opschieten
[ Voor 40% gewijzigd door DutchDevil79 op 25-08-2016 21:01 ]
Ja ik dacht dat ik de vorige keer in de Focus een paar rondjes had gereden, maar dat was blijkbaar de Civic. Het lijkt wel of die Focus alles heeft behalve Focus
ooowdus ...
okay ... dit was belachelijk
eerst al geen geluid, toen geen practice, geen kwalificatie, dus geen setup ... maar wel meteen racen
stond bijna iedere ronde achterstevoren .. en toen nog te weinig peut mee want geen ronden gereden dus geen benul wat mee te nemen 

owjah, en bij de Ford zit het stuur rechts
eerst al geen geluid, toen geen practice, geen kwalificatie, dus geen setup ... maar wel meteen racen

owjah, en bij de Ford zit het stuur rechts
[ Voor 114% gewijzigd door Alfa Novanta op 25-08-2016 21:47 ]
Haha ja het was niet voor niets een practiceAlfa90_Buttje schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:04:
ooowdus ...
eerst al geen geluid, toen geen practice, geen kwalificatie, dus geen setup ... maar wel meteen racenstond bijna iedere ronde achterstevoren .. en toen nog te weinig peut mee want geen ronden gereden dus geen benul wat mee te nemen
Welke day one patch?? Ik heb'm vanochtend vannacht om 01:00 opgestart, geen day one patch gezien.... Met de controller vind ik het drama btw... Kan ook aan mij liggen en heb ook maar 1 rondje gereden.. Snel m'n stuurtje terughalen (die ligt nog in het ouderlijk huis op de ps4 van m'n vader)Campo di Casa schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:29:
[...]
Je kan daar nog niet teveel over zeggen aangezien er nog geen day one patch is uitgebracht. Vanaf vrijdag kan je pas echt goed oordelen. Maar zoals de game nu is, werkt het prima. 1 vastloper gehad. Verder geen rare dingen gezien en speel nu al vanaf vrijdagavond.
[ Voor 3% gewijzigd door Murzeltje op 26-08-2016 11:20 ]
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Ik stond in de warm-up lap (wat ik pas doorhad toen we gingen rollen) al 3x achterstevoren .. dus heb daarna nooit meer een achterbumper gezien .. nog vóór het licht op groen gingBeakzz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:48:
[...]
Haha ja het was niet voor niets een practiceIk had al niet door dat we begonnen, maar zag jou al helemaal niet in de buurt van de start. Rij nu voor 2 en achter 6 (max wing dus) op softs en dan is het aardig te doen. Zal vast niet zijn zoals het moet, maar kon nu tenminste een beetje battlen.

De patch zou geinstalleerd moeten worden. Is dit misschien al automatisch gebeurt bij jou? Check het anders ff.Murzeltje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:13:
[...]
Welke day one patch?? Ik heb'm vanochtend opgestart, geen day one patch gezien.... Met de controller vind ik het drama btw... Kan ook aan mij liggen en heb ook maar 1 rondje gereden.. Snel m'n stuurtje terughalen (die ligt nog in het ouderlijk huis op de ps4 van m'n vader)
Assetto Corsa wil je ook niet spelen met de controller. Doe je geen recht aan deze sim. Met een stuurtje is het zoveel fijner rijden. Check wel ff je FFB settings. In mijn geval staan ze op 60, 40, 40, 0. Dat bevalt een stuk beter
Ik ben wel bezig geweest met de settings voor de controller om te kijken hoe dat speelt, maar kreeg dat nog niet helemaal lekker. daar valt veel aan te veranderen, maar aangezien ik toch altijd ga rijden met het stuur ben ik daar niet meer mee bezig geweest.
Gisteren normaal kunnen spelen op de PC, maar vandaag start AC.exe niet meer op.
Ik heb alle bestanden al gevalideerd, en er waren 5 bestanden opnieuw opgehaald maar geen succes.
Ook heb ik de resolutie nagekeken en die staat ook in orde.
Zodra ik op start klik, dan laad de map en de auto's, en zodra AC.exe zou moeten starten dan valt hij terug naar het menu.
Iemand enig idee?
Ik heb alle bestanden al gevalideerd, en er waren 5 bestanden opnieuw opgehaald maar geen succes.
Zodra ik op start klik, dan laad de map en de auto's, en zodra AC.exe zou moeten starten dan valt hij terug naar het menu.
Iemand enig idee?
Het zou kunnen hoor, het was vannacht om 01:00 toen ik wakker schoot en dacht "ff kijken"Toen ik "check for update' deed, was ik up to date in ieder geval..Campo di Casa schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:59:
[...]
De patch zou geinstalleerd moeten worden. Is dit misschien al automatisch gebeurt bij jou? Check het anders ff.
Assetto Corsa wil je ook niet spelen met de controller. Doe je geen recht aan deze sim. Met een stuurtje is het zoveel fijner rijden. Check wel ff je FFB settings. In mijn geval staan ze op 60, 40, 40, 0. Dat bevalt een stuk beter
Ik ben wel bezig geweest met de settings voor de controller om te kijken hoe dat speelt, maar kreeg dat nog niet helemaal lekker. daar valt veel aan te veranderen, maar aangezien ik toch altijd ga rijden met het stuur ben ik daar niet meer mee bezig geweest.
PSN/XBOX : Murzeltje1976
Bij mij was dit inderdaad een resolutiekwestie .. stond ineens op 800*600 oidHoolz14 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:10:
Gisteren normaal kunnen spelen op de PC, maar vandaag start AC.exe niet meer op.
Iemand enig idee?

Ik wacht wel even de patch af van vandaag, wie weet is het dan opgelost.Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:25:
[...]
Bij mij was dit inderdaad een resolutiekwestie .. stond ineens op 800*600 oid
Anders maar opnieuw installeren van AC.
Anoniem: 170423
Een super spel op de PS4 in alle opzichten.
Het surround geluid is erg goed gedaan, bijvoorbeeld als je een motor achterin
de auto hebt zitten hoor je het motor geluid ook echt van achteren komen.
Een echte sim dus en het rijden is ook prima te doen met DS4 controller.
Nog meer mensen die SimRacingSystem gebruiken voor Assetto Corsa? http://www.simracingsystem.com/
Heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar werkt best mooi als je af en toe even 's avonds wil knallen. Servers zitten in de avond (Europese tijd) goed vol en omdat er een incident rating wordt vastgelegd rijdt iedereen best netjes.
Heb het nu een paar dagen geprobeerd, maar werkt best mooi als je af en toe even 's avonds wil knallen. Servers zitten in de avond (Europese tijd) goed vol en omdat er een incident rating wordt vastgelegd rijdt iedereen best netjes.
http://www.triple7racing.net/btcc-t7r-mod-v1-1-update/
V1.1 is uit van de btcc mod. Zou nu geen last meer moeten hebben van overdreven overstuur. Test ze ben zelf nu op Ameland dus kan niet testen. Zal volgende week dinsdag nog wel een sessie hosten om te oefenen.
V1.1 is uit van de btcc mod. Zou nu geen last meer moeten hebben van overdreven overstuur. Test ze ben zelf nu op Ameland dus kan niet testen. Zal volgende week dinsdag nog wel een sessie hosten om te oefenen.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-08-2016 17:10 ]
Heb het 1 race geprobeerd. Ik vond het goed werken. Had gelijk een spannende race waarin redelijk clean werd gereden. Ik heb helaas te weinig tijd om me een beetje goed voor te bereiden om het vaker te doen.lezut schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:56:
Nog meer mensen die SimRacingSystem gebruiken voor Assetto Corsa? http://www.simracingsystem.com/
De hele zomervakantie geen minuut AC gespeeld, nu toch maar weer eens het stuurtje eraan gehangen. Maar *zucht*, zoals verwacht wil natuurlijk niks fatsoenlijk werken. Bij het stuur (G27) wordt niks goed herkend en de koppeling doet niks. Oja, de shifter werkt ook niet. Spel maar opnieuw binnen trekken, Logitech rotzooi opnieuw installeren en vanaf 0 beginnen.
Wel maar de Red Pack gekocht, zag daar ten tijde van release niet het nut van in, maar als ik nu toch weer begin met rijden: waarom ook niet.
Edit: het lijkt wel alsof dat rotding gewoon kapot is. De Logitech software ziet niet eens de input van het gas/rem en in de instellingen kan ik nergens 900 graden invoeren. In Assetto Corsa zijn veel buttons op hetzelfde knopje gemapt en dit kan ik niet wijzigen. Verder kan ik hier na het doorlopen van de wizard wel het gas/rem en 900 graden gebruiken maar doet de shifter helemaal niks. Net als het koppelingspedaal. Het lampje brand wel, maar iedere keer als ik "ingame" ga valt het stuur uit en gaat hij calibreren. Dat lukt hem niet optijd dus kan ik iedere keer het stuur terugdraaien.
Heb eigenlijk niet eens meer zin om er tijd aan te verdoen, jammer van de nieuwe DLC, 7,99 euro en de 250 euro voor het stuur. Misschien een goed moment om de triple screen opstelling van de hand te doen, buiten heel veel tabbladen en documenten naast elkaar is het ook nergens goed voor
Wel maar de Red Pack gekocht, zag daar ten tijde van release niet het nut van in, maar als ik nu toch weer begin met rijden: waarom ook niet.
Edit: het lijkt wel alsof dat rotding gewoon kapot is. De Logitech software ziet niet eens de input van het gas/rem en in de instellingen kan ik nergens 900 graden invoeren. In Assetto Corsa zijn veel buttons op hetzelfde knopje gemapt en dit kan ik niet wijzigen. Verder kan ik hier na het doorlopen van de wizard wel het gas/rem en 900 graden gebruiken maar doet de shifter helemaal niks. Net als het koppelingspedaal. Het lampje brand wel, maar iedere keer als ik "ingame" ga valt het stuur uit en gaat hij calibreren. Dat lukt hem niet optijd dus kan ik iedere keer het stuur terugdraaien.
Heb eigenlijk niet eens meer zin om er tijd aan te verdoen, jammer van de nieuwe DLC, 7,99 euro en de 250 euro voor het stuur. Misschien een goed moment om de triple screen opstelling van de hand te doen, buiten heel veel tabbladen en documenten naast elkaar is het ook nergens goed voor

[ Voor 47% gewijzigd door Kuusj op 26-08-2016 22:30 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Misschien ligt het aan je Logitech Profiler. Daar was niet lang geleden een update via Windows update voor binnengekomen waardoor stuurtjes niet meer goed herkend worden.kuusj98 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 21:25:
De hele zomervakantie geen minuut AC gespeeld, nu toch maar weer eens het stuurtje eraan gehangen. Maar *zucht*, zoals verwacht wil natuurlijk niks fatsoenlijk werken. Bij het stuur (G27) wordt niks goed herkend en de koppeling doet niks. Oja, de shifter werkt ook niet. Spel maar opnieuw binnen trekken, Logitech rotzooi opnieuw installeren en vanaf 0 beginnen.
Ja mijn G25 werd ook als een ander stuur herkend opeens in windows en niks werkte meer normaal, altijd heerlijk die windows updates en ze helpen altijd weer wat omzeep wat voorheen goed werkte.
Windows heeft nieuwe profiler erop gezet die je stuur niet herkent
Windows heeft nieuwe profiler erop gezet die je stuur niet herkent
since a Windows Update that installed the "Logitech Gaming" software. However, users of older wheels (DFGT, G25, G27) don't need this software, but instead the old driver (lgs510_x64.exe).
I had the same error, after Windows Update had installed the new Logitech Gaming Software 8.x, my G25 wasn't recognized in the 5.10 version, instead it recognized it as some very old blue colored entry level wheel.
Uninstalling both and reinstalling version 5.10 fixed it, but things like these really shouldn't happen.
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Ah, bedankt! Had al de hoop verloren na dat gezeur
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Iemand ervaring op de PS4 met deze game met een T500RS en de bijbehorende shifter? Project Cars werkt niet en zoek een game waar ik m'n shifter bij kan gebruiken en waar het stuur fatsoenlijk werkt.
Enige wat ik weet is dat de shifter wel werkt op AC, alleen moet je die met USB direct in de ps4 stoppen. Via de base werkt (op dit moment iig) niet.RedHat schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:04:
Iemand ervaring op de PS4 met deze game met een T500RS en de bijbehorende shifter? Project Cars werkt niet en zoek een game waar ik m'n shifter bij kan gebruiken en waar het stuur fatsoenlijk werkt.
Vast al bekend voor iedereen, maar v1.8 en de nieuwe tripl3 pack dlc is ook beschikbaar. 
Meer info: http://steamcommunity.com...detail/825670117297660641
Meer info: http://steamcommunity.com...detail/825670117297660641
Changelog 1.8
- New Ferrari FXXK (Tripl3 Pack DLC)
- New Ferrari 488 GTB (Tripl3 Pack DLC)
- New Praga R1 (Tripl3 Pack DLC)
- New Audi S1 (A1)
- New Monza 66 Full Course (sopraelevata)
- New Monza 66 Junior Course
- Improved reflection quality
- Improved shadow stability
- Improved graphics performances
- Fixed Tyre Model 10 not updating Dx and Dy value in telemetry app
- AI improvements on slower reaction after an impact, for more realistic collisions
- Overlay Leaderboard now shows correct positions on the grid at race start
- Fixed Laps app showing 0 as first lap
- Fixed Race Control UI for the low resolution screens
- Wrong direction penalty gets also time penalty
- Added float clutch to SPageFilePhysics
- Fixed turbolevel digital item showing a wrong value
- Fixed various problems/timing on ghost cars
- Fixed typo on sound distance attenuation for Lotus Evora GTC/GX
- Fixed sample attack for BMW M3 e30 GrA/DTM limiters
- Replay files will not reset anymore at session start (no need to rush out of the server anymore to save a replay)
- Fixed remote cars head movements in multiplayer and multiplayer replays
- Fixed typo on LaFerrari active differential lock in coast and small bumpstop stiffness changes
- General improvements on V10 tyres for rolling resistance, flex, pressures and more.
- Improved Maserati GranTurismo MC GT4 suspension, should improve braking without ABS
- V10 tyres for Hypercars LaFerrari, McLaren P1, Pagani Huayra
- V10 tyres for GT2 cars BMW M3 GT2, Ferrari 458 GT2, Corvette C7R
- V10 tyres for Racing Hypercars Ferrari 599XX, Ferrari FXXK, Pagani Zonda R
- Fixed ERS power output when battery is close to 0 and MGU-H is set to battery
- Removed ERS cockpit controls for MGU-H and Recover in McLaren P1
- Improvement in performance for collision detection and physic solver
- Fixed clouds when switching sessions
- Returning to pit during a time penalty results in a greater time penalty
- Fixed possible drive through cheat
- Fixed blurred objects not working if speed was negative
- Fixed hotlap mode: now valid laps will be correctly registered
- Removed white flag: a new message will appear the moment the race leader starts his last lap
- Modding: extra animations now binded to three channels NUM 4, 5 and 6 (group animations to make them play simultaneously, otherwise each clip will be played separately)
- Modding: rotating object support for cooling fans [ROTATING_OBJECT_0] in extra_animations
- Modding: series scripts added for digital speed bars [SPEED_SERIE_0] in digital_instruments
[ Voor 87% gewijzigd door Samiej6 op 27-08-2016 08:08 ]
Iemand al geprobeerd hoe het rijd nu? Ben wel benieuwd of het nu beter te rijden is.DutchDevil79 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:08:
Vraagje aan de PC rijders van Assetto Corsa. Het valt mij op dat bij de console versie geen indicatie is van de bandenslijtage. Nu had ik via het forum van Asetto Corsa dat dit er ook niet in zit. Het zou een sim zijn en je moet het maar merken aan grip verlies.
Bij de PC zou je mss gebruik kunnen maken van een mod/app. Op de console kan dat natuurlijk niet. Is er ergens data te vinden van bandenslijtage? Brandstof verbruik kan je wel testen. Maar de banden word lastig.
Wil dit graag weten om lange races tegen de AI te doen tot het probleem met de lobby's zijn opgelost.
Bij de PC zou je mss gebruik kunnen maken van een mod/app. Op de console kan dat natuurlijk niet. Is er ergens data te vinden van bandenslijtage? Brandstof verbruik kan je wel testen. Maar de banden word lastig.
Wil dit graag weten om lange races tegen de AI te doen tot het probleem met de lobby's zijn opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door Campo di Casa op 27-08-2016 14:30 ]
Als het goed moet er een banden App zijn. Zit er bij de pc versie wel in.
Ten eerste kun je met een controller niet beoordelen of iets "een echte sim" is;Anoniem: 170423 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:06:
Een echte sim dus en het rijden is ook prima te doen met DS4 controller.
ten tweede is een echte sim met een controller niet prima te doen maar heb je echt een stuur nodig,
of je hebt dermate veel hulpmiddelen aanstaan dat het geen sim meer is.
Dat zit er dus niet bij. En voor zo ver bekend, is er ook geen UDP zodat we data kunnen uitlezen op een laptop of device. Ik heb ook al gekeken in het scherm van de pits, maar kan daar ook niks vinden.DutchDevil79 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:31:
Als het goed moet er een banden App zijn. Zit er bij de pc versie wel in.
Bestaat er ook een database van de auto's? Ik heb deze wel gevonden maar daar heb ik voor mijn doel weinig aan
Met 26 inschrijvingen voor de DRTCC zijn we in positieve zin verast. Ik had zelf dit aantal niet verwacht. Dit betekend wel dat we een behoorlijke grid verwachten voor race 1 en 2. Om alles goed te laten verlopen Donderdag gaan we Dinsdag nog een keer een test sessie houden. Dit is ook meteen een mooie kans voor jullie om de nieuwe patch van de BTCC mod uit te proberen.
Meer info hier:
http://forum.digitalracin...1057066355#post1057066355
Meer info hier:
Als je consistent je rondjes rijdt zou je aan de laptimes kunnen zien wanneer ze aanzienlijk versleten raken.Campo di Casa schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 14:29:
Vraagje aan de PC rijders van Assetto Corsa. Het valt mij op dat bij de console versie geen indicatie is van de bandenslijtage. Nu had ik via het forum van Asetto Corsa dat dit er ook niet in zit. Het zou een sim zijn en je moet het maar merken aan grip verlies.
mjah .. juich nog maar niet te hard. Momenteel weer vreselijk druk hierzo en donderdag met operationeel team op training tot 19:00 uur (officieel) .. hoelaat begonnen we? 19:30 ??DutchDevil79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:34:
Met 26 inschrijvingen voor de DRTCC zijn we in positieve zin verast. Ik had zelf dit aantal niet verwacht. Dit betekend wel dat we een behoorlijke grid verwachten voor race 1 en 2. Om alles goed te laten verlopen Donderdag gaan we Dinsdag nog een keer een test sessie houden. Dit is ook meteen een mooie kans voor jullie om de nieuwe patch van de BTCC mod uit te proberen.
Meer info hier:
Ik hoop nog wat te kunnen testen/setuppen voor die tijd .. maar anders wordt donderdag niet veel soeps

Dat is waar, maar echt consistent rondjes rijden is soms een probleemLeon2W schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:54:
[...]
Als je consistent je rondjes rijdt zou je aan de laptimes kunnen zien wanneer ze aanzienlijk versleten raken.
Het viel mij wel op tijdens een race tegen AI dat bij de schade indicator ook de schade aan de banden werd aangegeven. Remde te hard en blokkeerde flink de banden. Gebeurde mij een paar keer met resultaat rode punten op de banden, trillend stuur en behoorlijk grip verlies. Reed veelste agressief.
Zou je aan de schade indicator ook slijtage kunnen zien bij normaal rijgedrag?
Dank jeDerNosferatu schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:54:
Tot 29/08 op Steam

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Zo dat is inderdaad een aardig veldDutchDevil79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:34:
Meer info hier:
ik weet niet of iedereen de update al heeft.. maar bij dezeDutchDevil79 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:08:
http://www.filedropper.com/btcct7rmodupdatev10tov11
moah, slechte ervaringsdeskundige hier, maar ik krijg maar geen goede setup gevonden, wat ik ook probeer, na 2, 3 ronden zijn de banden weg, zowel soft als medium .. Tor Poznan geprobeerd omdat die ronden wat korter duren. Zowel Focus als BMW. Vergelijkbare tijd gereden, maar kom er ook niet meer aan.DutchDevil79 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 10:07:
[...]
Iemand al geprobeerd hoe het rijd nu? Ben wel benieuwd of het nu beter te rijden is.
[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-08-2016 22:39 ]
Na de update is de Ford in ieder geval wel een stuk stabieler, maar de bandenslijtage is wel raar in deze wagens, vind ik. Die slijtage lijkt wel heel erg door te wegen in de grip van wagen. Al vanaf enkele percenten slijtage voel je dat sterk.DutchDevil79 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:34:
Meer info hier:
Ik heb de Lut generator geprobeerd. Maar bij mijn T300 alcantara edition vind ik het geen vooruitgang.
Kan iemand mij de default waardes zeggen van het volgende bestand:
Steam\steamapps\common\assettocorsa\cfg\ff_post_process.ini
Mijn CSW v2 vond het ook niet echt grappig.Dacide schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:09:
Ik heb de Lut generator geprobeerd. Maar bij mijn T300 alcantara edition vind ik het geen vooruitgang.
default waardes:
[HEADER]
VERSION=1
TYPE=GAMMA
ENABLED=0
[GAMMA]
VALUE=0.5
[LUT]
CURVE=crazy1.lut
klopt. Ik kon geen constante ronden rijden, iedere keer weer opnieuw afwachten hoe hij door dezelfde bocht komt .. geen 1x is hetzelfde, bij Tor Poznan bijvoorbeeld de lange bocht rechts na start/finish drijf je helemaal naar buiten, soms zelfs bijremmen en naar de 2 om hem op de weg te houden na slechts 2 of 3 ronden ..bobopalmtree schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:58:
[...]
Na de update is de Ford in ieder geval wel een stuk stabieler, maar de bandenslijtage is wel raar in deze wagens, vind ik. Die slijtage lijkt wel heel erg door te wegen in de grip van wagen. Al vanaf enkele percenten slijtage voel je dat sterk.

maar de Ford is wel stabieler idd, bij die proefrace stond ik almaar achterstevoren .. alsof hij achter op 125 bandjes stond, type Michelin Energy

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-08-2016 08:44 ]
De banden slijtage is nu wel in orde volgens mij. Geen problemen mee, ligt eraan welke bandjes je gebruikt. De softs gaan maar een aantal ronde mee maar dat lijkt me ook logisch. De mediums lijken me voldoende met de race. Maar mocht je daar problemen mee hebben dan kan je altijd nog de hards proberen.
Je voelt nu heel goed at de eerste ronde de banden koud zijn en omdat het FWD auto's zijn (BMW even niet meegenomen) zal je naarmate je meer grip hebt wat meer onderstuur krijgen. Je moet ook proberen de auto anders te rijden dan bij RWD. Slow in, fast out is heel normaal bij FWD auto's. Ik denk dat jullie nog teveel rijden als met een RWD dan gaan de temperaturen van je bandjes omhoog door het te hard de bocht in gaan elke keer. En ja dan word de auto niet makkelijker te rijden van.
Je voelt nu heel goed at de eerste ronde de banden koud zijn en omdat het FWD auto's zijn (BMW even niet meegenomen) zal je naarmate je meer grip hebt wat meer onderstuur krijgen. Je moet ook proberen de auto anders te rijden dan bij RWD. Slow in, fast out is heel normaal bij FWD auto's. Ik denk dat jullie nog teveel rijden als met een RWD dan gaan de temperaturen van je bandjes omhoog door het te hard de bocht in gaan elke keer. En ja dan word de auto niet makkelijker te rijden van.
Super, thanks!johnnyverhoeff schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
Mijn CSW v2 vond het ook niet echt grappig.
default waardes:
[HEADER]
VERSION=1
TYPE=GAMMA
ENABLED=0
[GAMMA]
VALUE=0.5
[LUT]
CURVE=crazy1.lut
Blijkbaar werkt de Lut generator mod beter bij de goedkopere stuurtjes die een minder liniair karakter hebben (denk aan de DFGT en G27 etc)
Maar er worden vanavond ook een aantal setups beschikbaar gesteld voor de auto's door de organisatie. En als je op teamspeak komt kunnen we jullie ook tips geven. Ik denk dat met deze physics we echt een mooi kampioenschap gaan krijgen.
DutchDevil79 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:32:
Maar er worden vanavond ook een aantal setups beschikbaar gesteld voor de auto's door de organisatie.
ik kreeg mijn microfoon niet aan de praat vorige keer en heb er nog niet naar kunnen kijken.En als je op teamspeak komt kunnen we jullie ook tips geven.
owja .. en vrouwlief is vandaag jarig, dus überhaupt nog maar de vraag of ze me laat racen vanavond
Vrouwlief laat je allicht nog rijden vanavond.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:19:
[...]
![]()
[...]
ik kreeg mijn microfoon niet aan de praat vorige keer en heb er nog niet naar kunnen kijken.
owja .. en vrouwlief is vandaag jarig, dus überhaupt nog maar de vraag of ze me laat racen vanavond
spuit11
Zo, volgende week twee weken op vakantie en daarna hopelijk koel weer in Nederland. Kan ik eindelijk het racen weer eens oppakken. In de zomer wil ik dat echt niet doen, al helemaal niet in VR. Voor het eerst ook weinig sportieve verplichtingen in de winter (stop met trainen geven en coachen), dus ben van plan wel wat racejes mee te pakken. Zijn er vaste dagen en tijden waarop jullie racen?
Yes !!! Mijn training gaat niet door donderdag

http://forum.digitalracin...e-Spa-Dinsdag-30-Augustus
Server is up. Kan al meteen joinen.
Daarnaast kan je ook de carset downloaden. Doe dit voor je op de server inlogt anders zie je alleen wiite skins. Carset is te downloaden op de Digitalracing.nl site. Als je ingelogd bent. Bij downloads.
Server is up. Kan al meteen joinen.
Daarnaast kan je ook de carset downloaden. Doe dit voor je op de server inlogt anders zie je alleen wiite skins. Carset is te downloaden op de Digitalracing.nl site. Als je ingelogd bent. Bij downloads.
[ Voor 44% gewijzigd door DutchDevil79 op 30-08-2016 19:01 ]
Je kunt in AC in een multipltayer sessie de traction controle toch wel uitschakelen?.
(ookal staat de server op factory) ??.
Net even met een vriend gereden, maar een GT-R met TC aan is niet leuk....
.
(ookal staat de server op factory) ??.
Net even met een vriend gereden, maar een GT-R met TC aan is niet leuk....
[ Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 30-08-2016 21:16 ]
danku 
lag jij nou achteraan robbert????
lag jij nou achteraan robbert????
Ja beetje in het gedrang gekomen en daarna te veel willen. Race 2 stukken beter p2 maar had nog wel dichter op p1 kunnen rijden zonder foutjes. Heb nog 2 dagen.
Nou ik had weer een lekkere practice sessie
Net te laat thuis voor de eerste race en sta ik eindelijk klaar voor race 2 doen mijn stuur en pedalen helemaal niks. Had vanmiddag even wat jongens op mijn werk Assetto laten testen met een Xbox controller en dat is denk ik via de online save op deze pc overgenomen.
Morgen weer overwerken dus zal lekker voorbereid aan de start staan donderdag
Morgen weer overwerken dus zal lekker voorbereid aan de start staan donderdag
Ach kom ik je zo ook nog eens tegenDutchDevil79 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:23:
Ja beetje in het gedrang gekomen en daarna te veel willen. Race 2 stukken beter p2 maar had nog wel dichter op p1 kunnen rijden zonder foutjes. Heb nog 2 dagen.
Beste tijd 1:34 ofzo voorin reden ze alsnog 1:31 meende ik ... pfffff .. wat is dat?? Eau Rouge volgas rechtdoor ofzo??
Geen idee of je op de teamspeak zit, maar ik kan het je van harte aanraden en vraag dan om tips die geven ze je met plezier.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:46:
[...]
Ach kom ik je zo ook nog eens tegen
Beste tijd 1:34 ofzo voorin reden ze alsnog 1:31 meende ik ... pfffff .. wat is dat?? Eau Rouge volgas rechtdoor ofzo??
Krijg mijn mic niet aan de praat. Zal het nog eens proberen als ik weer een momentje tijd vind, maar die zijn momenteel schaars.
Gewoon een headset kopen. Dat werkt stuk beter. En het voegt echt wat toe als je elkaar kan spreken tijdens het online racen. Je mist heel wat informatie en gezelligheid.
Versie 1.8.1 is ook alweer uit
Als het goed is, dan fixt deze dus ook het probleem dat we laatst hadden op de Nordschleife tourist server van Alfa90_Buttje.1.8.1 - Launcher: reverted to pre-50 version of CEF for Vista compatibility
- Launcher default theme: various fixes for tags (sorting, case sensitivity, cases where main car and upgraded car shared the same tag)
- Added DRS signal in 488 GTB dashboard
- Corrected inverted rear diffuser animation on 488 GTB
- Launcher default theme: do not check for video resolution discrepancies in windowed mode
- Tweaks on shadows bias, reintroduced last cascade fade in (reduce popup of distant objects)
- Modding: Added INVERTED key in ANIMATION_ section (wing_animations.ini) to invert the animation
- Corrected steer brake on McLaren MP4 12C and McLaren P1
- Fixed some drift cars UI tags to allow an easier filtering
- Fixed lap validity reset on open tracks (see Nordschleife Touristenfahrten)
- Fixed 488 GT3's digital performance meter
- Tweaked Aventador SV exterior volume
- Tweaked Praga R1 interior volume