• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-01 11:51
Gister was ik lekker een gym aan het trainen met 500xp per keer moest nog 1x winnen voor een plekje. Na de win moest ik nog 1000? ik doorgaan en doorgaan. Zie ik een man van 60+ de gym proberen te veroveren :*)

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
ajaxalex schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:24:
Gister was ik lekker een gym aan het trainen met 500xp per keer moest nog 1x winnen voor een plekje. Na de win moest ik nog 1000? ik doorgaan en doorgaan. Zie ik een man van 60+ de gym proberen te veroveren :*)
Je bedoelt dat de man een uiterlijk had dat leek op dat je zou verwachten bij iemand van 60+? Of heb je zijn id gevraagd?

Nogmaals; het enige dat leeftijd over je zegt is hoe oud je bent. Maar goed, dat leer je wel als je wat ouder bent >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Marselaar op 29-09-2016 08:35 ]

PSN: Marselaar

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Ach, ik ben 49 jaar en heb het ook gespeeld. Ik ben inmiddels weer gestopt met Pokémon Go omdat er totaal geen uitdaging en taktiek in het spel zit. Daarom ben ik weer terug gegaan naar Ingress, een veel intelligenter en uitdagender spel. :P

"When you grow up your heart dies"

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

sjaool schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:34:
Ach, ik ben 49 jaar en heb het ook gespeeld. Ik ben inmiddels weer gestopt met Pokémon Go omdat er totaal geen uitdaging en taktiek in het spel zit. Daarom ben ik weer terug gegaan naar Ingress, een veel intelligenter en uitdagender spel. :P
Pffft, veel te ingewikkeld dat ingress. Mijn jonge brein kan dat niet aan hoor!

Of eigenlijk, er gaat nog meer tijd in zitten dan POGO ... en dat heb ik niet.
Level 22 represent!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:37

sjaool

Every life should have 9 cats

IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:36:
[...]

Pffft, veel te ingewikkeld dat ingress. Mijn jonge brein kan dat niet aan hoor!

Of eigenlijk, er gaat nog meer tijd in zitten dan POGO ... en dat heb ik niet.
Level 22 represent!
Portals veroveren, resonators plaatsen, mods erop en driehoekjes maken door drie portals door middel van linkjes leggen met elkaar te verbinden... nah totaal niet ingewikkeld. De regels zijn een stuk simpeler dan Pokémon Go en bevatten ook niet teveel poespas. Je staat in ieder geval niet een kwartier bij een portal om die te kunnen veroveren. Een Level 8 speler heeft een portal binnen een paar tellen om. Dat kun je van een Gym niet zeggen. ;)

Je kunt aan Ingress twee minuten per dag spenderen of de hele dag spelen. Je hebt in ieder geval niet twee powerpacks nodig om dat te kunnen doen. :P

"When you grow up your heart dies"

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
sarlo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:18:
Ik zie dat dit nog niet gepost is: "Gemeente Den Haag gaat Pokemonmaker voor de rechter slepen" http://www.ad.nl/den-haag...erlast-kijkduin~a7278612/

In mijn ogen begrijpelijk maar zeer hypocriet... je profileert je als Pokemon walhalla van Nederland in de hoop te 'profiteren' van de hype. Nu pakt dat averechts uit en ga je de schuld bij andere neerleggen :r

Ik snap dat ze niet willen dat de natuur gesloopt wordt. Maar aangeven dat er extra kosten zijn, dat kun je enigsins verwachten ala je ziet hoe groot de hype is/was. En het is niet de schuld van Ninatic dat mensen beslissen om de duinen in te rennen, vuil achter te laten en midden in de nacht te gaan hunten.

Ben benieuwd waar dit schip gaat stranden.
Dat 'pokemon hoofdstad' bord etc was een actie van 1 raadslid due dat zonder overleg geplaatst heeft, totaal niet representatief voor de rest van de gemeente. Niantic kan dit simpel oplossen door deze plek net zo kut als de rest van het land te maken, ik snap zelf ook niet waarom er nou 1 plek moet zijn waar het vele malen beter is dan de rest van het land.

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Nou...de Lapras-gym trainen met een Flareon zoals hier gisteren geopperd werd, was geen succes. Wat is dat een kutpoke zeg die Flareon met zijn uberslowe attacks....

Uiteindelijk zag ik dat de gym aangevallen werd en de Lapras verslagen, toen even op verdekt plekje gaan staan, 1x de Slowbro getraind die nu laagste was en toen op het vrije plekje mijn Vap in de gym gemikt op derde van onder.

Blijkbaar was de wil van de attacker toen gebroken en hij is afgedropen 8)

*burp*

• IdieEasy

IdieEasy

mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:45:
[...]

Dat 'pokemon hoofdstad' bord etc was een actie van 1 raadslid due dat zonder overleg geplaatst heeft, totaal niet representatief voor de rest van de gemeente. Niantic kan dit simpel oplossen door deze plek net zo kut als de rest van het land te maken, ik snap zelf ook niet waarom er nou 1 plek moet zijn waar het vele malen beter is dan de rest van het land.
Simpel: Omdat we er met zijn alle heen gaan. Het wordt puur door de spelers zelf in stand gehouden. Als jij het voor elkaar krijgt dat 400-500 spelers 8 uur per dag gaan spelen bij jou voor het huis, dan heb je dit over een week ook voor jou huis!

Spawns zijn gebaseerd op ballengooiers. (correct me if I'm wrong). Ik zie het vooral veel bij het huizerstrandje. Redelijke spawns (vergelijkbaar met 1-2 regelmatige spawns) overdag, maar zeer goed 's avonds en in het weekend. Al is het met dit weer een stuk minder :+

• mark-k
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:48:
[...]

Simpel: Omdat we er met zijn alle heen gaan. Het wordt puur door de spelers zelf in stand gehouden. Als jij het voor elkaar krijgt dat 400-500 spelers 8 uur per dag gaan spelen bij jou voor het huis, dan heb je dit over een week ook voor jou huis!

Spawns zijn gebaseerd op ballengooiers. (correct me if I'm wrong). Ik zie het vooral veel bij het huizerstrandje. Redelijke spawns (vergelijkbaar met 1-2 regelmatige spawns) overdag, maar zeer goed 's avonds en in het weekend. Al is het met dit weer een stuk minder :+
Er wordt gesuggereerd dat het gedeeltelijk ligt aan de hoeveelheid mensen die er aanwezig is, maar spawnpunten etc liggen gewoon vast, ook al is er niemand. En zelfs dan, het was er al beter voordat zoveel mensen kwamen, anders komt er niet zo'n enorme meute op af. Genoeg andere plaatsen waar veel mensen het speelden waar nauwelijks iets spawnt.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 17:32
Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:48:
Nou...de Lapras-gym trainen met een Flareon zoals hier gisteren geopperd werd, was geen succes. Wat is dat een kutpoke zeg die Flareon met zijn uberslowe attacks....

Uiteindelijk zag ik dat de gym aangevallen werd en de Lapras verslagen, toen even op verdekt plekje gaan staan, 1x de Slowbro getraind die nu laagste was en toen op het vrije plekje mijn Vap in de gym gemikt op derde van onder.

Flareon is ook een waardeloze Pokemon imho.
NMe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 18:40:
[...]

Die error krijg je als je GPS instabiel is en de game denkt dat je uit range gelopen bent. Vervolgens word je voor 10 minuten "geband" uit die gym...
Mijn vriendin en ik hadden dat afgelopen weekend om een andere reden.

We hadden een level 2 gym neergehaald en net terwijl wij onze pokies er in willen stoppen, gooit een k*tkind m er in. Moeten we m weer neerhalen. Terwijl we hem/haar hadden verslagen bleef de app hangen en kregen we uiteindelijk een errork. Wat bleek, terwijl we aan het battelen waren, werd er nog 1 bijgezet. Op de een of andere manier kan de app daar niet mee omgaan en sindsdien kregen we alleen maar errors...

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:55

Shiro

Serenity

Lapras moet je ook niet te lijf gaan met een Flareon, maar Arcanaine of nog zeldzamer een Charizard met de juiste moves. Als je geen van beide hebt, een Vaporeon en goed dodgen werkt ook :)

En mja, Lapras, Snorlax, dat zijn gewoon de Pokemon's waar je niet blij van wordt om tegen te trainen. Alleen met goed dodgen kan je zo'n Pokemon neerhalen.

Juniper RWD

• Kevaai
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-04-2021
Voor wat het waard is: een Jynx nest in Veldhoven. :+

Wat me opvalt is dat er vrijwel dagelijks een Blastoise verschijnt in Eindhoven. Vanochtend omstreeks 8 uur weer een.

En vanuit mijn woonkamer verschijnt er nu al binnen een halve dag twee keer een Wartortle. 8)7

• Marselaar
Ik leef nog steeds in Pidgey Paradise... Geen bijzondere dingen gezien.

• IdieEasy

IdieEasy

Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:07:
*kuch*
Marselaar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:48:
[...]

Nou, niet veel bijzonders. Hoewel, laatst ineens een Snorlax. Af en toe een pikachu. Was eerst veel meer toen er een nest op de hei zat. Ik ga alleen liever de natuur in dan Bussum. ;-)

Huizerstrand is verreweg de beste spot die ik in de buurt ben tegengekomen.
Op de een of andere manier moest ik meteen aan gangsta's paradise denken... Maar dan met piggeys... Vreemd beeld...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:07:
As I walk through the valley of the Gengar of death
I take a look at my Sightings and realize there's nothin' left
'Cause I've been playing Pokémon so long,
That even my mama thinks that my mind is gone
But I ain't ever crossed an Eevee that didn't deserve it
Me be treated like an Instinct you know that's unheard of
You better watch how you're talking and where you're walking
Or you and your Pokies might be lined in chalk
I really hate to train but I gotta loc
As they croak, I see my self in the Koffing smoke, fool
I'm the kinda Ash the little Pokies wanna be like
On my knees in the night finding Pikachu in the streetlight

Been spending most my life, living in the Pidgey paradise

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:23:
[...]

*O* _O- _O- *O*

• Marselaar
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:19:
[...]

*kuch*

[...]

Op de een of andere manier moest ik meteen aan gangsta's paradise denken... Maar dan met piggeys... Vreemd beeld...
Ik bedoel dat ik niet veel verschil merk sinds the Great Migration.

Gangsta's Paradise? Dat ken ik dan weer niet.

• IdieEasy

IdieEasy

Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:24:
[...]

Ik bedoel dat ik niet veel verschil merk sinds the Great Migration.

Gangsta's Paradise? Dat ken ik dan weer niet.
Zat je ook maar te plagen hoor :P

En Albantar maakte er al een mooie versie van:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YFK6H_CcuX8]
Jeugdsentiment *O*

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 11:54
Kevaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:06:
Voor wat het waard is: een Jynx nest in Veldhoven. :+

Wat me opvalt is dat er vrijwel dagelijks een Blastoise verschijnt in Eindhoven. Vanochtend omstreeks 8 uur weer een.

En vanuit mijn woonkamer verschijnt er nu al binnen een halve dag twee keer een Wartortle. 8)7
Waar als ik vragen mag :)? Ik moet deze nog voor mijn pokedex :)

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:59

Fab1Man

Live life to the fullest

sarlo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:29:
[...]

"Vroegah" zat ie vaak op de Run of op Borghoutspark. De punten zijn sinds de update wel aangepast.

Verwijderd

IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:48:
[...]

Ik durf dit te betwijfelen.

In Gouda was 1 spot met 4 stops binnen bereik waar dagelijks tientallen mensen tegelijk zaten (en vaak zat 100+) Maar hier waren de spawns níet bijzonder. At all. Een Jigglypuff was een bijzondere spawn, vooral de standaard Pokémon, soms een Staryu, Slowpoke oid, maar niets in de buurt van wat er in Kijkduin spawnt op een rustig moment.

• Kevaai
sarlo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:29:
[...]

Eigenlijk het gehele gebied tussen de Kempenbaan en de Heerbaan. 10 minuten geleden 7 stuks op hetzelfde tijdstip.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:35:
[...]

Ik durf dit te betwijfelen.

In Gouda was 1 spot met 4 stops binnen bereik waar dagelijks tientallen mensen tegelijk zaten (en vaak zat 100+) Maar hier waren de spawns níet bijzonder. At all. Een Jigglypuff was een bijzondere spawn, vooral de standaard Pokémon, soms een Staryu, Slowpoke oid, maar niets in de buurt van wat er in Kijkduin spawnt op een rustig moment.
Aan de hand van wat ik in Lillo heb gezien denk ik dat het spawnen van die speciale Pokémon samenhangt met een combinatie van relatief veel lures en relatief weinig spawnpunten in een bepaald gebied. Ik vermoed dat een lure vooral Pokémon aantrekt die van nature ook al in die buurt spawnen, maar dat die spawns als het ware "leeggetrokken" worden door de lures, waardoor je, net als wanneer je een Incense aanzet terwijl er geen spawnpunten in de buurt zijn, dan aparte beestjes krijgt. Of misschien dat elk spawnpunt 1x in de zoveel spawns een apart beest geeft, en lures ook uit die standaard spawns in de buurt trekken, waardoor er als er weinig spawns zijn en veel lures, er veel vaker speciaal spul langskomt.

Ik bedoel, er moet wel iets speciaal zijn aan van die plekken als Lillo en Kijkduin en dat is het enige mechanisme dat ik kan bedenken dat dat zou kunnen verklaren. Neem de trappen bij de Waalkade in Nijmegen bijvoorbeeld, daar staan ook vier lures, maar daar komt veel minder vaak echt speciaal spul langs, wellicht doordat er relatief veel natuurlijke spawns in de buurt zijn.

Het kan dus zijn dat de recente toename van het aantal spawnpunten een negatieve invloed heeft op zulke Pokémon-hotspots als Lillo en Kijkduin... We shall see.

[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 29-09-2016 10:41 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Kevaai
Voor de Lickitung zoekers, deze verschijnt met enige regelmaat op het station in Eindhoven of bij de Technische Universiteit. Ook sporadisch in de wijk Achtse Barrier.

Een dubbele Pikachu spawn is te vinden in de wijk Blixembosch. Straat: Stiffelio, rondom het water.

[ Voor 41% gewijzigd door Kevaai op 29-09-2016 10:49 ]

• Marselaar
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:29:
[...]

Haha, zo ervaarde ik het niet hoor. Toen ik Albantar's versie zag, wist ik natuurlijk wel genoeg. :)

Ik kom niet verder dan enkele associaties met de namen van Pokies, he. Zoals die klassieker van Dolly Jolton: "Goldeen, Goldeen, Goldeen, Goldee-ee-een.... I'm begging you please don't take my ball"

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:01
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:55:
[...]

Er wordt gesuggereerd dat het gedeeltelijk ligt aan de hoeveelheid mensen die er aanwezig is, maar spawnpunten etc liggen gewoon vast, ook al is er niemand. En zelfs dan, het was er al beter voordat zoveel mensen kwamen, anders komt er niet zo'n enorme meute op af. Genoeg andere plaatsen waar veel mensen het speelden waar nauwelijks iets spawnt.
Misschien is dit allebei?

We gaan met zijn allen bij goede spawns (Rembrandtspark) staan, maar de extra gekke spawns (Aerodactyl etc.) komen doordat we daar zoveel staan te gooien?
Ik had vanaf mijn bank thuis elk uur om .24 en .33 twee Spawns van Magikarps, Poliwhirl, psyduck, slowpoke en af en toe een Dratini..

Deze Spawns zijn nu 2 meter op de map verschoven en geven nu alleen rattatas pidgeys en weedles :( :( :(

• Ossi
poor Leno schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:54:
Ik had vanaf mijn bank thuis elk uur om .24 en .33 twee Spawns van Magikarps, Poliwhirl, psyduck, slowpoke en af en toe een Dratini..

Deze Spawns zijn nu 2 meter op de map verschoven en geven nu alleen rattatas pidgeys en weedles :( :( :(
Poor Leno :Y :')

• Ossi
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:23:
[...]

Gast :')

Dit moet je uitbrengen man! :D _/-\o_

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:37:
[...]

Aan de hand van wat ik in Lillo heb gezien denk ik dat het spawnen van die speciale Pokémon samenhangt met een combinatie van relatief veel lures en relatief weinig spawnpunten in een bepaald gebied. Ik vermoed dat een lure vooral Pokémon aantrekt die van nature ook al in die buurt spawnen, maar dat die spawns als het ware "leeggetrokken" worden door de lures, waardoor je, net als wanneer je een Incense aanzet terwijl er geen spawnpunten in de buurt zijn, dan aparte beestjes krijgt. Of misschien dat elk spawnpunt 1x in de zoveel spawns een apart beest geeft, en lures ook uit die standaard spawns in de buurt trekken, waardoor er als er weinig spawns zijn en veel lures, er veel vaker speciaal spul langskomt.

Ik bedoel, er moet wel iets speciaal zijn aan van die plekken als Lillo en Kijkduin en dat is het enige mechanisme dat ik kan bedenken dat dat zou kunnen verklaren. Neem de trappen bij de Waalkade in Nijmegen bijvoorbeeld, daar staan ook vier lures, maar daar komt veel minder vaak echt speciaal spul langs, wellicht doordat er relatief veel natuurlijke spawns in de buurt zijn.

Het kan dus zijn dat de recente toename van het aantal spawnpunten een negatieve invloed heeft op zulke Pokémon-hotspots als Lillo en Kijkduin... We shall see.
Ja, ik denk inderdaad dat het een mix is van aantal spawns (wat toch deels is gebaseerd op hoeveel dataverkeer er op die plek is) en de biome zogezegd. Bij het strand spawnen toch over het algemeen wat meer 'rare' species. Dit tussen haakjes omdat het grootste deel van NL waterbiomes betreft.

En waarom ik denk dat de hoeveelheid dataverkeer invloed heeft op de spawns is omdat er nu met (denk ik) vernieuwde data is vastgesteld waar de spawns moeten zijn, en nu zijn er dus meer spawns bijgekomen.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:52
Ik heb sinds de laatste tijd redelijk wat problemen met de pokemon go app.
Wanneer ik het opstart freezed mijn android (moto x style) en kan ik gedurende enkele minuten niets meer doen.

Draai wel een custom rom met magisk... Maar hebben mensen hier nog last van?
Het gebeurd niet iedere keer maar toch 75% van de keren lukt het niet.
Vaak is het opgelost met de cache te wissen van de pokemon go app maar niet altijd.

Heb de app al eens opnieuw geïnstalleerd maar het zelfde probleem.

• mark-k
frye schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:04:
Ik heb sinds de laatste tijd redelijk wat problemen met de pokemon go app.
Wanneer ik het opstart freezed mijn android (moto x style) en kan ik gedurende enkele minuten niets meer doen.

Draai wel een custom rom met magisk... Maar hebben mensen hier nog last van?
Het gebeurd niet iedere keer maar toch 75% van de keren lukt het niet.
Vaak is het opgelost met de cache te wissen van de pokemon go app maar niet altijd.

Heb de app al eens opnieuw geïnstalleerd maar het zelfde probleem.
Nope, tot nu toe iig nog geen last van, en draai CM13 met systemless SuperSU+suhide (en heb op n andere telefoon ook Xposed draaien als test, werkt tot nu toe prima dus gaat denk ik binnenkort ook op mn huidige telefoon erbij).
roffeltjes schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:47:
[...]

Misschien is dit allebei?

We gaan met zijn allen bij goede spawns (Rembrandtspark) staan, maar de extra gekke spawns (Aerodactyl etc.) komen doordat we daar zoveel staan te gooien?
Voor zover ik weet is er nog nooit echt bewijs geleverd dat het afhankelijk van het aantal mensen is, behalve dan de indrukken die mensen hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door mark-k op 29-09-2016 11:10 ]

• Marselaar
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:08:
[...]

Voor zover ik weet is er nog nooit echt bewijs geleverd dat het afhankelijk van het aantal mensen is, behalve dan de indrukken die mensen hebben.
Ik reed een tijdje terug door een straat in Hilversum en daar stond een groep van een man of 25 te poseren voor een foto. Daar zag ik ook meer dan 5 pidgeys toen. Maar uiteraard kan het toeval zijn geweest.

• mark-k
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:09:
[...]

Ik reed een tijdje terug door een straat in Hilversum en daar stond een groep van een man of 25 te poseren voor een foto. Daar zag ik ook meer dan 5 pidgeys toen. Maar uiteraard kan het toeval zijn geweest.
Als die poseren voor een foto zullen ze geen pokemon aan het spelen zijn dus is totaal ongerelateerd. Daarnaast heb ik ook wel eens 6+ spawns gehad tegelijkertijd terwijl ik gewoon in mn eentje was. Dit ligt puur aan de spawnpunten op die plek.

• Marselaar
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
[...]

Als die poseren voor een foto zullen ze geen pokemon aan het spelen zijn dus is totaal ongerelateerd. Daarnaast heb ik ook wel eens 6+ spawns gehad tegelijkertijd terwijl ik gewoon in mn eentje was. Dit ligt puur aan de spawnpunten op die plek.
Dat is evengoed een aanname als dat we aannemen dat het wel gerelateerd is. Misschien hebben ze Pokemon aanstaan in hun broekzakken. Ik had nog nooit eerder zo'n concentratie pidgeys gezien.

Verwijderd

De spawnpunten staan gewoon vast, per plek, op een vaste tijd. De spawnpunten kunnen wel zijn gebaseerd op het netwerkverkeer van het afgelopen JAAR of langer, niet op de drukte op het moment zelf :+ Dan moet het systeem veel te veel nadenken.
Ik denk, daarentegen, dat spawnsnelheid van lures hier wel direct door beïnvloed kan worden. Ik heb het nooit getimed dus geen idee of het ook daadwerkelijk zo is, maar 4 lures bij mij thuis tegelijk zijn prima bij te houden, alleen in Kijkduin is het niet bij te houden!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet het niet hoor...? Dan zou Amsterdam Centrum (om maar wat te noemen) toch ook vol moeten zitten met wat er in Kijkduin gebeurd? Veel meer mensen, veel meer dataverkeer. En echt genoeg PoGo spelers.
Daar is het dan vooral te doen in de parken begrijp ik?

Zelf ervaring met een paar centra van grote steden (Den Haag, Rotterdam, Den Bosch, Breda, Tilburg).. Echt niks bijzonders (uitzonderingen daargelaten) en zeker niet extreem veel Pokemon. Kijkduin kan je gewoon niet bijhouden qua Pokémon vangen. Daar spawnt zo extreem veel.

Maar ligt dat aan het ontbreken van spawnlocaties in de omgeving? Ben er paar keer geweest en vanuit een route viel mij op dat KM's van te voren al heel veel leuke Pokemon in mijn sighting tevoorschijn kwam. Het komt mij niet over alsof dat ineens een oase in een woestijn is.

Wat is dan het verschil tussen bijv. Kijkduin en Domburg (of welke toeristische badplaats dan ook?

Verwijderd

Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:15:
[...]

Dat is evengoed een aanname als dat we aannemen dat het wel gerelateerd is. Misschien hebben ze Pokemon aanstaan in hun broekzakken. Ik had nog nooit eerder zo'n concentratie pidgeys gezien.
Geloof Mark nou maar, dit is gewoon toeval ;) er komen niet opeens extra spawns bij omdat er toevallig een groepje mensen bij elkaar staat :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kevaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:06:
Steeds op dezelfde plek? Of gewoon verspreid in Eindhoven?
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:17:
[...]

Geloof Mark nou maar, dit is gewoon toeval ;) er komen niet opeens extra spawns bij omdat er toevallig een groepje mensen bij elkaar staat :)
Meer spawns inderdaad niet, maar volgens mij wordt het aantal spawns dat wat minder common is wel beïnvloed door het aantal mensen die de afgelopen tijd in die buurt de app hebben geopend.

[ Voor 43% gewijzigd door NMe op 29-09-2016 11:21 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• mark-k
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:15:
[...]

Ik kan je zo een kaartje laten zien met de spawnpunten hier in de buurt, inclusief tijden waarop er normaal iets kan spawnen (gebeurt niet altijd, dus dat zou nog wel spelersaantal afhankelijk kunnen zijn, maar betwijfel het), dus dat staat gewoon vast.

Edit: De rarity van de spawn kan ook liggen aan het aantal spelers, maar again, is geen bewijs voor. Dat zou namelijk ook totaal niet verklaren waarom hier midden in het bos allemaal uncommons/rares spawnen tegenover totale rotzooi midden in het centrum.

[ Voor 18% gewijzigd door mark-k op 29-09-2016 11:23 ]

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:17:
[...]

Ik wil best geloven dat het toeval is, maar niet enkel omdat Mark zijn eigen aanname in de strijd werpt met ongekende stelligheid. :)

Verwijderd

Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:22:
[...]

Ik wil best geloven dat het toeval is, maar niet enkel omdat Mark zijn eigen aanname in de strijd werpt met ongekende stelligheid. :)
dit is geen eigen aanname, dit is gewoon een algemeen bekend iets :P Ik heb bij mijn werk alle spawns al vastgesteld sinds de migration eergisteren, dus ik weet precies wanneer op welke plek iets spawnt. En niet als mijn collega's aan het lunchen zijn dat ze opeens niet meer spawnen :>

• mark-k
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:22:
[...]

Oh, vooral niet doen nee, door de communicatie van Niantic is er nog nauwelijks iets duidelijk over dit spel dus ik kan er ook prima naast zitten, ik kan alleen maar zeggen wat ik observeer, en die data is redelijk strijdig met het idee dat meer spelers voor meer/betere spawns zorgen.

Ik heb hier op de hoek van de straat namelijk vaak zat 4+ spawns, dus voor mij is dat niet gek. Ergens anders soms ook wel 6+.

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:24:
[...]

dit is geen eigen aanname, dit is gewoon een algemeen bekend iets :P Ik heb bij mijn werk alle spawns al vastgesteld sinds de migration eergisteren, dus ik weet precies wanneer op welke plek iets spawnt. En niet als mijn collega's aan het lunchen zijn dat ze opeens niet meer spawnen :>
Dat bedoel ik niet.

De aanname:
Ze poseren voor een foto dus ze spelen geen Pokemon Go.

Verwijderd

Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:26:
[...]

Dat bedoel ik niet.

De aanname:
Ik zie niet hoe het relevant is of ze wel of geen Pokémon spelen...

• mark-k
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:26:
[...]

Dat bedoel ik niet.

De aanname:
Owh, stond er geen waarschijnlijk nog bij? Maar dat is gewoon een redelijke aanname gebaseerd op het feit dat ze ergens anders mee bezig zijn (en schem uit= geen PoGo, zou die niet aanlaten bij n foto persoonlijk), en de vermindering van het aantal spelers waardoor 25 uit 25 me vrij veel lijkt.

Maar je hebt gelijk, het is een aanname. Net zoals dat het een aanname is dat ze allemaal stonden te poseren voor een foot, misschien was er eentje in het midden die er niet bij hoorde maar de angstig was om iets te zeggen en maar gewoon bleef staan :P

• Kevaai
Momenteel is Snorlax te vinden in Veldhoven, straat: Grasmat. Nog ongeveer 6 minuten.

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:28:
[...]

Ik zie niet hoe het relevant is of ze wel of geen Pokémon spelen...
Daar ging de discussie op dat moment over.
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:25:
[...]

Oh, vooral niet doen nee, door de communicatie van Niantic is er nog nauwelijks iets duidelijk over dit spel dus ik kan er ook prima naast zitten, ik kan alleen maar zeggen wat ik observeer, en die data is redelijk strijdig met het idee dat meer spelers voor meer/betere spawns zorgen.
Precies, de code/Niantic is de enige die het zeker weet. En het verhaal van de 5+ pidgeys was ook slechts een observering.

• mark-k
Kevaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:30:
Momenteel is Snorlax te vinden in Veldhoven, straat: Grasmat. Nog ongeveer 6 minuten.
Dit soort posts zijn echt nutteloos, 99+% van de mensen hier zal nooit in 6 minuten in Veldhoven kunnen zijn, laat staan die exacte straat.

• Kevaai
NMe schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:20:
[...]

Steeds op dezelfde plek? Of gewoon verspreid in Eindhoven?
Met enige regelmaat op het station of op de Keizersgracht. Ook al minimaal drie keer in andere stadsdelen gezien.

Verwijderd

@Kevaai: Ik denk dat je beter kunt stoppen met spawns spammen in dit topic, deze is hier niet voor bedoeld. Je zou een Facebook pagina kunnen starten voor Pokemon Go in Eindhoven, dan leest er een doelgroep je berichten. Tenzij er een spawn zit met nog 2,5 uur voordat het despawnt, dan wordt het pas enigszins nuttig.

• Kevaai
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:31:
[...]

Dit soort posts zijn echt nutteloos, 99+% van de mensen hier zal nooit in 6 minuten in Veldhoven kunnen zijn, laat staan die exacte straat.
Ik doe het voor die ene persoon, die meekijkt met dit forum, en over een auto en vrije tijd beschikt.

• Kevaai
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:34:
@Kevaai: Ik denk dat je beter kunt stoppen met spawns spammen in dit topic, deze is hier niet voor bedoeld. Je zou een Facebook pagina kunnen starten voor Pokemon Go in Eindhoven, dan leest er een doelgroep je berichten. Tenzij er een spawn zit met nog 2,5 uur voordat het despawnt, dan wordt het pas enigszins nuttig.
We leven in een vrij land.

• IdieEasy

IdieEasy

Kevaai schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:34:
[...]

Ik doe het voor die ene persoon, die meekijkt met dit forum, en over een auto en vrije tijd beschikt.
Dan vraagt hierbij de overige 99% vriendelijk om ermee te stoppen.

Zoek die persoon op, en vraag zijn whatsapp. Dat hebben Marselaar en ik ook gedaan.

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-01 15:30
Hmm apart, ik kreeg Lapras echt heel makkelijk neer met Flareon! :/

<GoT>NightStalker

• mark-k
Voor de mensen die wat meer over spawnpoints willen weten: http://pokemongohub.net/pokemon-go-spawn-points-guide/

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-01 11:51
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:35:
[...]

Je bedoelt dat de man een uiterlijk had dat leek op dat je zou verwachten bij iemand van 60+? Of heb je zijn id gevraagd?

Nogmaals; het enige dat leeftijd over je zegt is hoe oud je bent. Maar goed, dat leer je wel als je wat ouder bent >:)
Ja ik heb zijn ID kaart gevraagd..
Ik vond het gewoon geinig dat oudere mensen nog steeds spelen.

• Doopy-X-
ajaxalex schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:02:
[...]

Ja ik heb zijn ID kaart gevraagd..
Ik vond het gewoon geinig dat oudere mensen nog steeds spelen.
Wat is "ouder"? 8)

*burp*

• IdieEasy

IdieEasy

Alles boven de 26!

En ja, daarmee zijn de meeste van jullie ouder... :Y)

• Doopy-X-
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:58:
[...]

Alles boven de 26!

:X ;(

*burp*

• Marselaar
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:58:
[...]

Alles boven de 26!

[oordeel]
Ik vind 26 anders ook al behoorlijk oud voor zo'n kinderachtig spelletje
[/oordeel]

8)

• Doopy-X-
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:11:
[...]

[oordeel]
Ik vind 26 anders ook al behoorlijk oud voor zo'n kinderachtig spelletje
[/oordeel]

8)
Je bent zo oud als je je voelt ;)
Ik ben vader van een zoon van 8 maar speel nog gewoon Pokemon Go. Tevens geef ik de voorkeur aan een technofeestje in het weekend ipv naar Heel Holland Bakt of Boer Zoekt Vrouw te kijken. Ik blijf dus nog wel even jong van geest 8)

*burp*

• IdieEasy

IdieEasy

Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ik ben vader van een zoon van 8 maar speel nog gewoon Pokemon Go. Tevens geef ik de voorkeur aan een technofeestje in het weekend ipv naar Heel Holland Bakt of Boer Zoekt Vrouw te kijken. Ik blijf dus nog wel even jong van geest 8)
psst Marselaar had mijn pa kunnen zijn en loopt te plagen

En ik hoopte eigenlijk nog enkele jonkies uit hun tent te lokken.... Maar die bijten niet.

• mark-k
Doopy-X- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:13:
[...]

Dat je geen heel Holland bakt en boer zoekt vrouw kijkt betekent alleen dat je geen vrouw bent, niet dat je niet oud bent.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pas ook zoiets meegemaakt ja haha.
Gele gym in dierentuin had een plek vrij, dus zoontje en ik ernaar toe. maar de gym lag ineens onder vuur.
Mijn zoontje (5) zag een ouder echtpaar (qua uiterlijk tussen 55-70jr, denk dat ze er ouder uitzagen dan dat ze waren). verwoed op hun scherm tikken. "oh papa, 't is die oude mevrouw daar...'. Wij de onderste trainen om toch weer plekje te creëren en snel onze Exxecutor erin te zetten.
Lopen we weg, zegt die kleine ineens 'nana wij staan er lekker toch weer bij'.
Meteen gecashed, want 5 gyms was wel de max die dag vermoedde ik.

Dat was zondag. Die Exxecutor is pas gisteren weer thuisgekomen. :Y)

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-01 12:56
Is de catchrate weer enorm verhoogd? daarnet 10 pokeballs en 7 greatballs voor een weedle van 271cp.
Zo gaan de ballen er ook rap weer door

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Viel me net ook op, renden er ook een hoop weg...

• Doopy-X-
Maarten1337 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:46:
Is de catchrate weer enorm verhoogd? daarnet 10 pokeballs en 7 greatballs voor een weedle van 271cp.
Inderdaad afschuwelijk, ik krijg een steeds grotere hekel aan Weedle's.

*burp*

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maarten1337 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:46:
Dat is al lange tijd zo, inmiddels is het soms zo erg dat zelfs een excellent throw niet meer goed genoeg is :|

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• -TheNose-
Als je een hoger lvl bent kom je ook wel pidgeys from hell tegen hoor...laatst 1 van 450CP.

Verwijderd

Raven schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:54:
[...]

Dat is al lange tijd zo, inmiddels is het soms zo erg dat zelfs een excellent throw niet meer goed genoeg is :|
Great/excellent etc verhogen toch sowieso de catch rate niet?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:24:
[...]

.... geen idee eigenlijk, dacht van wel :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb wel het gevoel dat ik betere catch rate heb dan mijn vriendin, we gooien allebei curve ball (dit helpt sowieso HEEL erg veel) En ik time iets meer dat de circel klein is, maar vaak gooi ik een Great Ball hierdoor, mijn catch rate is dus iets hoger maar of het komt door de kleine circel of door de Great Ball bonus, daar ben ik niet zeker van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 14:27 ]

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-01 13:10

MM99

That is the way I am!

Ik krijg de hele dag al "Failed to log in. Try A different Account melding". Andere mensen ook hier last van?

• Ossi
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:24:
[...]

Ik dacht van wel, net als curveballs...
-TheNose- schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:07:
Als je een hoger lvl bent kom je ook wel pidgeys from hell tegen hoor...laatst 1 van 450CP.
Ik kwam er vanmorgen een tegen... 1 normale bal, geen curve. In de pocket :P

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Verwijderd

Hmm, hier staat inderdaad dat het wel invloed heeft:
https://pokemongo.gamepress.gg/catch-mechanics

Dacht ook een paar gelezen te hebben dat het geen invloed had, maar die info zal dan niet kloppen denk ik.

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2025
MM99 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:27:
Ik krijg de hele dag al "Failed to log in. Try A different Account melding". Andere mensen ook hier last van?
Ik niet, maar een collega wel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

P.s. Kan nog niet op TheSilphRoad, aangezien registreren bij Reddit nog steeds faalt en heb nog geen reactie van de admins.

[ Voor 0% gewijzigd door Autofan1985 op 29-09-2016 14:56 . Reden: Tiepvout ]

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Autofan1985 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:31:
[...]

Ik niet, maar een collega wel. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

P.s. Kan nog niet op TheSilkRoad, aangezien registreren bij Reddit nog steeds faalt en heb nog geen reactie van de admins.
Heb het zo af en toe, gewoon (paar keer) killen en opstarten helpt bij mij iig.

Clefairy spawnpunt in Bussum ,waar ik nooit ben als ie spawnt, is er niet meer.. volgens mij random nu...
Ik werken achter mijn laptop... gewoon gescant en doorwerken... na tijdje ff kijken zie ik met nog 1 minuut nog een Bulba op die punt ;w
Als ik gewoon eerder keek, was ik wel naar toe gerend |:(
Hopelijk komt ie nu vaker daar

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
IdieEasy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:29:
[...]

[video]
Jeugdsentiment *O*
Jatwerk.

Ik krijg de indruk dat er een nieuwe bug in de IV zit. Vrijwel alles dat een hoge CP heeft met bijna volle CP boog heeft de laagste sub 50% appraisal lijkt het en ik geloof dat ook zo'n beetje alle Magikarps die ik nu vang diezelfde laagste appraisal hebben. Meer mensen die dit ervaren?

Gisteren door onverkend gebied gefietst. Kwam er enkele nieuwe gyms tegen waar ik met trainen wat bij kon zetten. Kreeg wel toen ik uit de buurt was een Lapras uit een lokale stabiele gym terug. Knaagde al die uren dat ik bezig was toch wat hinderlijk dus op de terugweg beetje omgereden zodat ik de status van die gym kon checken. Hij was nog/weer L9 met een Snorlax onderin. Die bleek dus prima te trainen met die Lapras (frost breath/blizzard) die er uitgegooid was die dus iets lager was. Kon er dus vrij makkelijk weer eentje bij zetten. Heb er wel mijn op één na hoogste pokie voor gebruikt zodat ik een vrij veilige positie kon innemen omdat er allemaal fors hoge CP beesten in zitten. Met een Vaporeon van 2330 zit ik nu op de 4e plaats van boven. Met mijn eerstvolgende beschikbare pokie had ik maar weer een vrij lage plaats kunnen innemen. Deze gym heeft de potentie om heel lang te staan dus die is de investering waard.

Vannacht bij mijn eerste cashmoment van vandaag 15 gyms. Twee ervan van nieuwe gyms van gisteren zijn ondertussen al weer terug. Twee andere van die nieuwe staan nog.

Mijn route bracht me langs veel stops en aangezien het zonde was om steeds met een volle itembag te zitten heb ik toen maar even de laatste twee upgrades gekocht om op 1000 te zitten. Bij thuiskomst zat die vol. 8)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 14:52
Ik moet zeggen dat ik wel tamelijk tevreden ben met de wijziging in de nesten. Helaas geen Geodude nest meer te vinden in mijn woonplaats. Terwijl ik nog enkele candy en een geschikte evolutie candidaat nodig heb. Wel zie ik nu met grote regelmaat een Exxecut en bellsprout spawnen.

Tevens zijn er de volgende nesten.
Elektrabuz, Mooieweg Arnhem, minimaal 1 spawn per uur https://www.google.nl/map...m2!3d51.943769!4d5.911491

Cubone, naast de flat spawnen er elk uur 2, verder veel cubone spawns in het park immerloo. Link naar nest met 2 cubone's https://www.google.nl/map...m2!3d51.955608!4d5.923548

Growlite spawnt met grote regelmaat op deze locatie. Maar niet elk uur. https://www.google.nl/map...m2!3d51.952365!4d5.925496

Als er mensen zijn die nog nest weten in de omgeving van Arnhem-zuid en Huissen dan hoor ik het graag.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 17:32

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heeft iemand nog goede Spawn points/locaties in Dordrecht?
Centrum is nu een beetje eenheidsworst, Biesbosch wil af en toe nog wel eens iets leuks spawnen.
Bij mij in de buurt laatst een Venausaur :D (Staart West) maar dat is het wel.

Ik zoek eigenlijk Magnemites/Voltorbs.

Last.fm | Code Talks

• -TheNose-
Afvalzak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:25:
Centrum is nu een beetje eenheidsworst, Biesbosch wil af en toe nog wel eens iets leuks spawnen.
Bij mij in de buurt laatst een Venausaur :D (Staart West) maar dat is het wel.

Ik zoek eigenlijk Magnemites/Voltorbs.
Geen idee, bij het stadion van FC Dordrecht is de ekans spawn veranderd in charmander weet ik wel (maar paar keer per dag?) en met enige regelmaat in Land van Valk pikachu, Eevee en slowpoke.
De echt goede spawns die ik zie zijn altijd vlak voor ik de moerdijkbrug op rij (oa Golem gespot).

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Afvalzak schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:25:
Ik vraag me hetzelfde af voor omgeving Enschede/Hengelo/Almelo :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Ossi
Een collega van mij heeft thuis een Pokemon scanner draaien en schijnbaar is op het moment van spawnen al de IV bepaald. Ik geloofde het niet zo en dacht dat het kwam door het account dat ie gebruikte, maar blijkbaar klopte het wel. Gisteren getest met een Mr Mime die hier in de buurt spawnde. Volgens zijn tool was de IV 37%. Wij verschillen 10 levels ofzo en ondanks dat de CP compleet verschillend was (zoals verwacht), was de IV exact hetzelfde...

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:02
Dat zou betekenen dat het IV van spawns hetzelfde is, maar het level anders?

• Ossi
mat.hi.as schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:57:
Yup, onze stats waren hetzelfde, behalve de CP

[ Voor 9% gewijzigd door Ossi op 29-09-2016 15:59 ]

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
mat.hi.as schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:57:
Atlijd zo geweest inderdaad

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:02
Hoe zit het met moves? Zijn die wel verschillend?

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
mat.hi.as schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:06:
nee.
Sterker nog, gewicht en lengte zijn ook identiek.
Echt compleet identiek, alleen lvl van pokemon kan verschillen.

[ Voor 25% gewijzigd door daan! op 29-09-2016 16:09 ]

• Ossi
https://tweakers.net/nieu...-rechter-om-overlast.html
Holy shit wat zitten daar een azijnzeikers zeg :o
Schijnbaar moet Pokemon maar verboden worden want het is geen positieve toevoeging voor het collectief :')

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Ossi schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:11:
https://tweakers.net/nieu...-rechter-om-overlast.html
Holy shit wat zitten daar een azijnzeikers zeg :o
Schijnbaar moet Pokemon maar verboden worden want het is geen positieve toevoeging voor het collectief :')
Precies, iedereen moet verplicht binnen voor de buis naar de 35e herhaling van everybody loves raymond gaan kijken.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Peter_Aragorn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:49:
[...]

Ik vraag me hetzelfde af voor omgeving Enschede/Hengelo/Almelo :)
Ik weet een plek in Boekelo waar verschillende water pokemon spawnen.
Slowpoke, poliwag, dratini etc.

Voor de rest weet ik dat er een scanner draait van twente (pogotwente oid)
weet alleen niet de exacte url

• mark-k
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:26:
Ik heb wel het gevoel dat ik betere catch rate heb dan mijn vriendin, we gooien allebei curve ball (dit helpt sowieso HEEL erg veel) En ik time iets meer dat de circel klein is, maar vaak gooi ik een Great Ball hierdoor, mijn catch rate is dus iets hoger maar of het komt door de kleine circel of door de Great Ball bonus, daar ben ik niet zeker van.
Curve ball boeit helemaal niks, net zoals de bonus, enige dat wat uitmaakt is de kleur van het cirkeltje en hoe groot hij is (je hoeft m niet te raken).

Edit: de info is blijkbaar weer aangepast, maakt blijkbaar toch verschil, maar het zijn geen game brekende bonussen oid hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 29-09-2016 16:32 ]

• mark-k
CaptJackSparrow schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:12:
[...]

Jatwerk.

[video]

Ik krijg de indruk dat er een nieuwe bug in de IV zit. Vrijwel alles dat een hoge CP heeft met bijna volle CP boog heeft de laagste sub 50% appraisal lijkt het en ik geloof dat ook zo'n beetje alle Magikarps die ik nu vang diezelfde laagste appraisal hebben. Meer mensen die dit ervaren?

Gisteren door onverkend gebied gefietst. Kwam er enkele nieuwe gyms tegen waar ik met trainen wat bij kon zetten. Kreeg wel toen ik uit de buurt was een Lapras uit een lokale stabiele gym terug. Knaagde al die uren dat ik bezig was toch wat hinderlijk dus op de terugweg beetje omgereden zodat ik de status van die gym kon checken. Hij was nog/weer L9 met een Snorlax onderin. Die bleek dus prima te trainen met die Lapras (frost breath/blizzard) die er uitgegooid was die dus iets lager was. Kon er dus vrij makkelijk weer eentje bij zetten. Heb er wel mijn op één na hoogste pokie voor gebruikt zodat ik een vrij veilige positie kon innemen omdat er allemaal fors hoge CP beesten in zitten. Met een Vaporeon van 2330 zit ik nu op de 4e plaats van boven. Met mijn eerstvolgende beschikbare pokie had ik maar weer een vrij lage plaats kunnen innemen. Deze gym heeft de potentie om heel lang te staan dus die is de investering waard.

Vannacht bij mijn eerste cashmoment van vandaag 15 gyms. Twee ervan van nieuwe gyms van gisteren zijn ondertussen al weer terug. Twee andere van die nieuwe staan nog.

Mijn route bracht me langs veel stops en aangezien het zonde was om steeds met een volle itembag te zitten heb ik toen maar even de laatste twee upgrades gekocht om op 1000 te zitten. Bij thuiskomst zat die vol. 8)
Nu lijkt de IV scaling bug inderdaad gefixt te zijn door gewoon alles lage IV te geven, heb nog geen enkele pokemon gevangen die meer dan 'above average' waren, en zelfs die zijn schaars. Vandaag alleen maar laagste IV appraisal rating gevangen.

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
mat.hi.as schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:06:
Nee. Ik had een xposed toevoeging op mn rooted toestel die voor het vangen de IV, moves en catch-kans per soort ball aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door badros86 op 29-09-2016 16:39 ]

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:34:
[...]

Nu lijkt de IV scaling bug inderdaad gefixt te zijn door gewoon alles lage IV te geven, heb nog geen enkele pokemon gevangen die meer dan 'above average' waren, en zelfs die zijn schaars. Vandaag alleen maar laagste IV appraisal rating gevangen.
Ik heb een 75% squirtle gevangen vanaf de bank gisteren dus nee klopt niet wat je zegt

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Bulabasaur weer gespot rond 16.30...
Dus Clefairy is in Bulba spawn veranderd neem ik aan =)
Helaas wou ik net gaan rennnen, komt er een klant de zaak binnen grr...
Maar als het echt spawn punt is geworden komt t wel goed... Ga er igg wel meer moeite voor doen dan de clefairy

Verwijderd

mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:30:
[...]

Curve ball boeit helemaal niks, net zoals de bonus, enige dat wat uitmaakt is de kleur van het cirkeltje en hoe groot hij is (je hoeft m niet te raken).

Edit: de info is blijkbaar weer aangepast, maakt blijkbaar toch verschil, maar het zijn geen game brekende bonussen oid hoor.
Het was toch een structureel verschil met een vriend die curveballs niet beheerste. Erg veel 'runners' zogezegd, en ik ving (vang) vaak weedles, pidgeys e.d. ook bij de eerste poging al. Dus ik zal er nooit mee stoppen, liever 3x misgooien met mijn curved ultraball dan meteen raak gooien waarbij er een vergrote kans is dat de rare vlucht.

• mark-k
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:42:
[...]

Het was toch een structureel verschil met een vriend die curveballs niet beheerste. Erg veel 'runners' zogezegd, en ik ving (vang) vaak weedles, pidgeys e.d. ook bij de eerste poging al. Dus ik zal er nooit mee stoppen, liever 3x misgooien met mijn curved ultraball dan meteen raak gooien waarbij er een vergrote kans is dat de rare vlucht.
Confirmation bias, heb ook vaak genoeg gehad dat ik met 10 curveballs m niet ving en de 11e bal gewoon gooide en m wel had.

Zie dat de verwachte extra multiplier voor een curveball 1.2 is (niet zeker want lastig te onderzoeken), dus dat betekent dat je bij een base throw van zeg 30% met een curveball 36% haalt, dus dat is niet gamebreaking zoals ik al zei. Uiteraard hoe hoger de kans hoe meer het uitmaakt, maar dus ook hoe lager de kans hoe minder. Bij een 5% base wordt het 6%, dus bij rares maakt het geen significant verschil.

[ Voor 25% gewijzigd door mark-k op 29-09-2016 17:12 ]

Pagina: 1 ... 100 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status