mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:09:
[...]
Ik zeg toch ook dat het wel helpt, maar het is geen vetpot en bij sterke rare pokemon is het verschil nauwelijks aanwezig
Een vriend van me gaat vaak met zn vriendin vangen, beide exact dezelfde telefoon en provider, hij ziet ze bijna altijd later en heeft ook bijna altijd een lagere cp pokemon. Kun je zeggen dat het helpt om n vrouw te zijn maar kans is klein dat dat de reden is haha.
Cp niveau is puur afhankelijk van je eigen level, tussen de 3 accounts die ik bijna dagelijks mee meegelopen heb 3 weken lang in mijn vakantie waarbij we ongeveer allemaal hetzelfde level waren, zodra iemand 1 level voor of achterliep verschilde de cp en zodra we weer hetzelfde trainer level hadden was letterlijk elke pokemon gelijk qua cp.
Als je dan een paar 100 pokemon vangt per dag dan is dat voor mij in ieder geval bewijs genoeg.
Het lijkt ook zo te zijn dat 2 accounts boven de lvl 30 zoiezo altijd dezelfde pokemon krijgen qua cp.(ik ben nu 30 en mijn moeder is 31 en ook hier heb ik nog geen enkele verschillende cp pokemon waargenomen na zo'n 100 pokemon)
Overigens is het ook zo dat iedereen die de pokemon van dezelfde spawn pakt ook dezelfde pokemon krijgt qua iv's en moves(of beter gezegd ik heb nog nooit een verschil gevonden het zou nog kunnen dat je met een ander team een andere pokemon qua IV's/moves/cp krijgt).
Voor de curveball maakt het misschien niet veel uit maar ik denk/hoop dat het als volgt werkt(getallen volledig verzonnen):
voor bijvoorbeeld een squirtle:
pokeball 5%
great ball 10%
ultra ball 15 %
curveball +2%
Nice throw +2%
great throw +4%
Excellent Throw +6%
Het is misschien maar 2% dan maar op 100 x gooien scheelt het toch weer 2 ballen en daarnaast gooi ik met een curveball zelf makkelijker een great throw dus dan zou het in dit geval 6 ballen schelen per 100 pokemon.
Voor gewone pokeballs is dat verschil natuurlijk compleet nutteloos maar voor ultra balls is het heel interessant als je niet meer zo vaak level up gaat en je geen overvloed aan pokestops in de buurt hebt.
Dat de ene telefoon een pokemon eerder vind als de andere is trouwens ook te verklaren, als ik het goed begrepen heb is er een 10 seconde interval per scan per telefoon. Die tijd gaat denk ik lopen vanaf het moment dat de telefoon de 1e keer contact heeft met de server. Dus tenzij je op precies dezelfde seconde contact krijgt met de server na het inloggen zal er altijd verschil zijn. Met de 3 telefoons die ik regelmatig in de buurt heb is het elke keer(nadat alle telefoons uitgelogd zijn geweest) een ander die de pokemon als eerste ziet, 2 daarvan zijn precies dezelfde telefoon en provider en de 3e is een ander type maar wel zelfde provider.
[
Voor 13% gewijzigd door
protoss warrior op 30-09-2016 10:35
]