• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Pfff net een gym lopen trainen maar een Vaporeon met Water Pulse is echt super irritant als je geen revives meer hebt.

Ben wel beter geworden in dodgen nu.

De Jynx/Magmar punten in Leiden lijken Clefairy spawns te zijn geworden. Is het nu Random of is er al een lijst.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Nu een Sandshrew nest ipv een magikarp nest in nijmegen.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-01 08:13
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:05:
[...]

Confirmation bias, heb ook vaak genoeg gehad dat ik met 10 curveballs m niet ving en de 11e bal gewoon gooide en m wel had.

Zie dat de verwachte extra multiplier voor een curveball 1.2 is (niet zeker want lastig te onderzoeken), dus dat betekent dat je bij een base throw van zeg 30% met een curveball 36% haalt, dus dat is niet gamebreaking zoals ik al zei. Uiteraard hoe hoger de kans hoe meer het uitmaakt, maar dus ook hoe lager de kans hoe minder. Bij een 5% base wordt het 6%, dus bij rares maakt het geen significant verschil.
Het is natuurlijk geen bewijs vanwege te kleine groep maar ik gooi curveballs en mijn moeder en zusje niet, we zijn nu 2 keer bij kijkduin geweest, beide keren had ik van alle 3 de soorten de minste pokeballs(als in zeker 100 verschil overall) en beide keren had ik er aan het eind duidelijk het meeste over(beide keren richting de 450/500 pokemon gevangen).
Zij gooien ook niet vaak mis(ik denk ik meer) maar krijgen de curveball niet goed onder de knie dus ik blijf ook gewoon curveballs gooien totdat onomstotelijk bewezen is dat het niet helpt.
Daarnaast heb ik met de curveball nog nooit gehad dat de bal in 1 keer buiten het scherm schiet bij gewoon gooien heb ik als ik het probeer regelmatig.

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-01 11:36
Ik dacht iets meer DPS maar is heel makkelijk te ontwijken. Body Slam ontwijk je wat moeilijker.

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
protoss warrior schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:43:
[...]

Het is natuurlijk geen bewijs vanwege te kleine groep maar ik gooi curveballs en mijn moeder en zusje niet, we zijn nu 2 keer bij kijkduin geweest, beide keren had ik van alle 3 de soorten de minste pokeballs(als in zeker 100 verschil overall) en beide keren had ik er aan het eind duidelijk het meeste over(beide keren richting de 450/500 pokemon gevangen).
Zij gooien ook niet vaak mis(ik denk ik meer) maar krijgen de curveball niet goed onder de knie dus ik blijf ook gewoon curveballs gooien totdat onomstotelijk bewezen is dat het niet helpt.
Daarnaast heb ik met de curveball nog nooit gehad dat de bal in 1 keer buiten het scherm schiet bij gewoon gooien heb ik als ik het probeer regelmatig.
Ik zeg toch ook dat het wel helpt, maar het is geen vetpot en bij sterke rare pokemon is het verschil nauwelijks aanwezig ;)

Een vriend van me gaat vaak met zn vriendin vangen, beide exact dezelfde telefoon en provider, hij ziet ze bijna altijd later en heeft ook bijna altijd een lagere cp pokemon. Kun je zeggen dat het helpt om n vrouw te zijn maar kans is klein dat dat de reden is haha.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Eek2nd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:41:
Bulabasaur weer gespot rond 16.30...
Dus Clefairy is in Bulba spawn veranderd neem ik aan =)
Helaas wou ik net gaan rennnen, komt er een klant de zaak binnen grr...
Maar als het echt spawn punt is geworden komt t wel goed... Ga er igg wel meer moeite voor doen dan de clefairy
Waar is dat in Bussum?

Pfffff, leuk zo'n zaak, je moest alleen geen klanten hebben. Ik heb nog geen Clefable. Wist niet dat er een spawnpunt in Bussum zat.

PSN: Marselaar

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:22
DutchEZmoder schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:56:
[...]

Ik dacht iets meer DPS maar is heel makkelijk te ontwijken. Body Slam ontwijk je wat moeilijker.
Klopt, de grootste aanvallen zijn voor verdedigende Pokémon niet per se de beste. Vaporeon bijvoorbeeld heeft met Hydro Pump de meeste DPS, maar Water Pulse is de beste secundaire aanval voor een verdedigende Vap omdat Hydro Pump (en Aqua Tail) veel makkelijker door de aanvaller te dodgen zijn. Water Pulse doet weliswaar minder schade - maar komt wel (bijna) altijd voor de volle 100% aan. En een geslaagde aanval is altijd beter dan een gemiste. ;)

Ook merk ik dat een verdedigende Pokémon met een "zwakke" charge move veel onvoorspelbaarder is. Een Vap met Hydro Pump is heel voorspelbaar: zodra die opgeladen is knalt hij die Hydro Pump eruit. Maar een Vap met Water Pulse kan er ook twee of drie opsparen om die er dan opeens vlak na elkaar uit te kwakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 29-09-2016 18:26 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Mx. Alba
Ik zit nu op ons kantoor in Groningen waar we de firewall aan het vervangen zijn. Komt neer op vooral zitten wachten terwijl een Indiër de configuratie doet, en op afroep kabeltjes omprikken en dingen testen.

Helaas geen enkele spawn in de buurt (nog niet één Pokémon langs zien komen), maar wel een stop tegenover waar ik net bij kan vanaf mijn werkplek. *Slinger!* :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Marselaar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:10:
[...]

Waar is dat in Bussum?

Pfffff, leuk zo'n zaak, je moest alleen geen klanten hebben. Ik heb nog geen Clefable. Wist niet dat er een spawnpunt in Bussum zat.
Dan liever wel klanten haha..

Bushalte bij de Wibra (tuin van die klooster daar).
Ik heb ook nog geen Clefable, maar ook geen evos van Bulba (alleen 1 als starter en 1 wild gevangen).
Dan kies ik liever voor Bulba ^-^"

Net om 14.30 en 16.25 uur.. (rond 15.30 niks)
Dus denk (hopelijk) om de uur (de even uren) tussen .20 en .32. minuten

Edit Net rond 20.25.. geen bulba :'(

Vanaf volgende week kan ik helaas niet meer zo de deur uit rennnen om iets te vangen voor 2 weken :(

[ Voor 4% gewijzigd door Eek2nd op 29-09-2016 20:37 ]

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 17:32
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:57:
Ik zit nu op ons kantoor in Groningen waar we de firewall aan het vervangen zijn. Komt neer op vooral zitten wachten terwijl een Indiër de configuratie doet, en op afroep kabeltjes omprikken en dingen testen.

Helaas geen enkele spawn in de buurt (nog niet één Pokémon langs zien komen), maar wel een stop tegenover waar ik net bij kan vanaf mijn werkplek. *Slinger!* :D
Welcome in my home town :w

• Mx. Alba
Ik denk dat ik hier straks nog even een Pokie in een gym ga achterlaten. Heb al een goede kandidaat gezien, een level 9 gym met onderin een 1800 Gyarados. Zou vrij eenvoudig te trainen moeten zijn met mijn Jolteon squad. :D

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11-2025
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:28:
[...]

Ik denk dat ik hier straks nog even een Pokie in een gym ga achterlaten. Heb al een goede kandidaat gezien, een level 9 gym met onderin een 1800 Gyarados. Zou vrij eenvoudig te trainen moeten zijn met mijn Jolteon squad. :D
Welke chargemove hebben je Jolteons ?

Mijne hebben op 1 na (de laagste natuurlijk) allemaal discharge en dat is vrij dramatisch om te trainen :(

(zeker omdat je heel vaak tegen water moet trainen)

• Mx. Alba
ramones73 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:48:
[...]

Welke chargemove hebben je Jolteons ?

Mijne hebben op 1 na (de laagste natuurlijk) allemaal discharge en dat is vrij dramatisch om te trainen :(

(zeker omdat je heel vaak tegen water moet trainen)
CP1750 met Thunder
CP1368 met Thunderbolt
CP1199 met Thunderbolt

• Mx. Alba
Pffff laat dat gym trainen straks maar zitten... Firewall upgrade is nog niet klaar en ik moet nog zo'n 2 uur naar huis rijden...

• mark-k
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:05:
Pffff laat dat gym trainen straks maar zitten... Firewall upgrade is nog niet klaar en ik moet nog zo'n 2 uur naar huis rijden...
Pfff en dat noemt zich een pokemon trainer.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2025
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:16:
[...]

Pfff en dat noemt zich een pokemon trainer.
Jij mag niks zeggen, jij hebt geen 100% trolliwrath :+
ik mag ook niks zeggen :X

• mark-k
spocy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:18:
[...]

Jij mag niks zeggen, jij hebt geen 100% trolliwrath :+
ik mag ook niks zeggen :X
Ik heb maar 1 100% pokemon en dat is een shellder.

• spocy
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:19:
[...]

Ik heb maar 1 100% pokemon en dat is een shellder.
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/114/139/tumblr_lgedv2Vtt21qf4x93o1_40020110725-22047-38imqt.jpg

en ik heb een 100% Nicky Minaj |:(

[ Voor 8% gewijzigd door spocy op 29-09-2016 22:24 ]

• mark-k
spocy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:24:
[...]

[afbeelding]

en ik heb een 100% Nicky Minaj |:(
Had mn nog bijna getransferred ook :X

• spocy
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:25:
[...]

Had mn nog bijna getransferred ook :X
Oei dat zou toch wel zonde zijn, een cloyster met de juiste aanvallen kan nog best OK zijn.

• mark-k
spocy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:26:
[...]

Oei dat zou toch wel zonde zijn, een cloyster met de juiste aanvallen kan nog best OK zijn.
Ja hij kwam uit mn ei, dacht transfer maar, toen toch maar ff IV gecheckt via de appraisal en kwam n perfecte naar voren dus toen toch maar gehouden :P

Trouwens, ben erachter dat de 'Grimer' bug of is opgelost met de nieuwe versie, of ROM gerelateerd is. Zag net een Grimer spawnen, dus dacht pak mn oude telefoon mee om te testen, en nu bleef hij eens niet vasthangen, draait nu 0.39.1 op CM13 (6.0.1), dus aan een van die twee dingen zal het liggen.

[ Voor 29% gewijzigd door mark-k op 29-09-2016 22:39 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zojuist vanuit huis een Lapras gevangen die echt vlakbij mijn huis spawnde :D

Wel maar 282CP, maar het is wel een bijzondere gewaarwording om ineens een Lapras te zien staan in het wild. Ik heb er al twee uit een ei met betere stats, maar dit is natuurlijk een leuk verzamelstuk voor erbij :p

Wel 15 Ultra balls minder nu, hij stond mega ver weg en ik kon hem met AR aan zelfs moeilijk bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door darkdesign op 29-09-2016 22:44 ]

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:36

Shiro

Serenity

Na vele pogingen is het eindelijk gelukt om mijn homegym te level! Bovenaan mijn Dragonite met beste defensive moves en mijn vrouw haar flareon van 956CP als laagste Pokémon. Ze speelt toch niet meer en vond het niet erg dat ik haar Pokémon ff misbruikte om met een 460CP Vaporeon de gym te trainen. >:)

HoneGym

In mijn eentje alle slots vrij gemaakt en nog 1.5k prestige expres van de volgende level gelaten zodat de laatste slot niet door een random idioot wordt opgevuld, maar iemand die het kan en wilt trainen :)

Juniper RWD

• Mx. Alba
Hmmm... Door GPS jitter kwam die gym die ik op het oog heb net even in beeld aan de horizon... Ziet er wel heel lekker uit! CP1800 Gyarados onderin, CP2200 Dragonite bovenop, en ik zou met mijn CP2177 Exeggutor op de 2e plek van boven komen te staan... Misschien toch maar even trainen straks dus.

• Asgaro
  • Laatst online: 18-01 22:56
Zijn er mensen die bewust niet power-levelen mbv een Lucky Egg?

Ik zit momenteel op lvl 16 en zou een Lucky Egg kunnen activeren om mijn eerste mass evolution doen, maar ik vraag me af of het wel nuttig is om zo snel te levelen? Want hoe hoger je lvl, hoe moeilijker om pokémon te vangen.

Als ik nu bv. van lvl 16 naar 18 spring via mass evolution, dan spring ik direct 2 levels hoger zonder nieuwe stardust te vergaren in die periode.

Pas ik geen mass evolution toe, dan ga ik traag van lvl 16, naar 17, naar 18. En op die weg daarnaartoe, vergaar ik continu stardust.

Het enigste voordeel dat ik zie aan power-levelen is: dat ik dan sneller in een gym zou kunnen meedoen, want nu kan ik nog niets doen. Ik spaar namelijk mijn stardust op en heb nog geen enkele pokémon een power-up gegeven.
Ik ben van plan rond lvl 20 of wat hoger, te beginnen met mijn stardust uit te geven.

• mark-k
Asgaro schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:58:
Zijn er mensen die bewust niet power-levelen mbv een Lucky Egg?

Ik zit momenteel op lvl 16 en zou een Lucky Egg kunnen activeren om mijn eerste mass evolution doen, maar ik vraag me af of het wel nuttig is om zo snel te levelen? Want hoe hoger je lvl, hoe moeilijker om pokémon te vangen.

Als ik nu bv. van lvl 16 naar 18 spring via mass evolution, dan spring ik direct 2 levels hoger zonder nieuwe stardust te vergaren in die periode.

Pas ik geen mass evolution toe, dan ga ik traag van lvl 16, naar 17, naar 18. En op die weg daarnaartoe, vergaar ik continu stardust.

Het enigste voordeel dat ik zie aan power-levelen is: dat ik dan sneller in een gym zou kunnen meedoen, want nu kan ik nog niets doen. Ik spaar namelijk mijn stardust op en heb nog geen enkele pokémon power-up gegeven.
Ik ben van plan rond lvl 20 of wat hoger, mijn stardust beginnen uit te geven.
Die stardust krijg je ook als je lvl18 bent, dus dat is geen argument, er zitten alleen maar nadelen aan geen lucky egg gebruiken. Ja, uiteindelijk zul je meer dust hebben als je lvl 25 ofzo bent, maar je doet er ook veel langer over. Verder is het niet zo dat je geen pokemon meer kan vangen of geen dust meer krijgt als je lvl 40 bent, dus dust is puur afhankelijk van hoeveel je speelt en niet van of je wel of geen ei gebruikt. Ook op lvl 20 moet je het nog niet spenderen want je kunt tot 30 sterkere pokemon vangen. Alleen rares met hoge IV oid kun je vanaf dan doen (of eier-pokemon aangezien die niet beter worden).

• Asgaro
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:02:
[...]

Die stardust krijg je ook als je lvl18 bent, dus dat is geen argument, er zitten alleen maar nadelen aan geen lucky egg gebruiken. Ja, uiteindelijk zul je meer dust hebben als je lvl 25 ofzo bent, maar je doet er ook veel langer over. Verder is het niet zo dat je geen pokemon meer kan vangen of geen dust meer krijgt als je lvl 40 bent, dus dust is puur afhankelijk van hoeveel je speelt en niet van of je wel of geen ei gebruikt. Ook op lvl 20 moet je het nog niet spenderen want je kunt tot 30 sterkere pokemon vangen. Alleen rares met hoge IV oid kun je vanaf dan doen (of eier-pokemon aangezien die niet beter worden).
Goed argument.
Want mijn voornaamste bron van stardust (ik zit aan circa 105.000 dacht ik) zijn eggs, omdat ik vrij veel incubators koop. Dus het is een kwestie van of ik mijn koopgedrag aanhou en hoeveel keer per dag/week ik langs pokestops blijf gaan voor nieuwe eggs.

Irrelevant van m'n lvl dus. Het feit dat pokemons moeilijker zullen te catchen zijn, is ook eenvoudig op te heffen door meer naar pokestops te gaan en meer poke/great/ultraballs te halen. Dit is geen probleem in principe omdat mijn items bag al volledig geüpgraded heb en ik een locatie in een nabijgelegen gemeente heb met zeer veel pokestops bijeen, waar ik om de 1 of 2 weken zou gaan om terug een volle bag te hebben.

Ga er nog nachtje over slapen maar kans is groot dat ik morgen toch maar een Lucky Egg openbreek. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Asgaro op 29-09-2016 23:19 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dit onderwep is al eerder langsgekomen. Ik zei er hier ook al wat over.

CaptJackSparrow in "\[iOS/Android] Pokémon GO - Deel 3"

En als je dust investeert in hogere pokies die in gyms zitten levert dat ook weer dust op. 500 per pokie. Elke dag dat ik in 10 gyms zit krijg ik niet alleen 100 muntjes maar ook 5000 dust. Tikt lekker aan. :9

Daar moet je flink wat pokies voor vangen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:02:
[...]

Dit zijn nu leuke afwegingen die het spel ook wel leuk maken, achteraf had ik vele dingen anders gedaan maar tja als je alles al weet is het ook suf, misschien dat ik een tweede telefoon met pokemon uitrust om daarmee vanaf nieuw te beginnen (ben nu LVL18) om te zien of het dan ook sneller gaat en ik mijzelf kan inhalen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Asgaro
Toch nog een mogelijk argument om te wachten met mijn eerste Lucky Egg: is het niet beter dat ik wacht tot ik zoveel pokémon heb verzameld dat ik 2 of zelfs 3 Lucky Eggs na elkaar kan doen?
(Ik heb momenteel 3 lucky eggs in m'n bag.)

Want aangezien pokémon moeilijker te catchen zijn naarmate je lvl vordert, kan het net nuttig zijn om nog te profiteren van het feit dat het nu nog vrij eenvoudig is.
Met andere woorden: ik zou op mijn huidig level nog vrij eenvoudig aan candy van allerlei pokémon geraken, terwijl dit bij veel hogere lvl's veel moeilijker is... (Of is catchen niet zó moeilijk?)

Dus de keuze tussen:
lvl A =>> 1x lucky egg =>> hoger lvl B bereikt. Pokémon catchen voor volgende lucky egg, maar catchen gaat moeizamer. =>> 1x lucky egg =>> hoger lvl C bereikt.

VERSUS

lvl A. Dit nog wat langer aanhouden en nog meer pokémon catchen op vrij eenvoudige manier. =>> 2x lucky eggs na elkaar doen =>> hoger lvl C bereikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 30-09-2016 00:07 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

Die lucky eggs heb ik nog niet gebruikt, maar wel eens achteraf gedacht van hee al die evoluties had ik beter met een lucky egg kunnen doen. Helaas heb ik geen pokestop op loopsfstand, anders had ik ook wel wat lure modules gebruikt. Zo is het met dit spel, ook een beetje je eigen ding vinden en achteraf er achter komen dat het beter kon. De walktrough volgen is niet het spel spelen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:24:
[...]

...kan er twee of drie opsparen om die er dan opeens vlak na elkaar uit te kwakken.
oe ik ben hard.

edit: ow volgens mij mag dit niet hiero...ik trek mn tekst in :)

[ Voor 14% gewijzigd door badros86 op 30-09-2016 01:38 ]

• Eek2nd
Asgaro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:04:
Toch nog een mogelijk argument om te wachten met mijn eerste Lucky Egg: is het niet beter dat ik wacht tot ik zoveel pokémon heb verzameld dat ik 2 of zelfs 3 Lucky Eggs na elkaar kan doen?
(Ik heb momenteel 3 lucky eggs in m'n bag.).
Een half uurtje evolven met 1 lucky egg is al best saai... ik moet er niet aan denken om dat 1 uur lang achterelkaar te moeten doen 8)7

• Mx. Alba
Woei, ik ben thuis. Toch die gym maar even getraind in Groningen. Ging als de brandweer. Met mijn 1760 Jolteon kon ik zelfs zowel de 1830 Gyarados en de 1880 Vaporeon die daarna stond allebei verslaan mits ik van beide alle specials dodgede. Hoppa, 1040 punten erbij. :D Kwartiertje werk van level 9 naar 10.

Onderweg naar huis ook langs mijn Troliwrath gekomen. Die gym is nog steeds level 10 en de trol staat 3e van boven dus wel een plekje gezakt weer. Staat al anderhalve maand in die gym... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 30-09-2016 02:12 ]

Mx. Alba schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:24:
[...]

En een geslaagde aanval is altijd beter dan een gemiste.
Wooow, een Cruijfje.. _O-

• mark-k
Asgaro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:04:
(Ik heb momenteel 3 lucky eggs in m'n bag.)

Want aangezien pokémon moeilijker te catchen zijn naarmate je lvl vordert, kan het net nuttig zijn om nog te profiteren van het feit dat het nu nog vrij eenvoudig is.
Met andere woorden: ik zou op mijn huidig level nog vrij eenvoudig aan candy van allerlei pokémon geraken, terwijl dit bij veel hogere lvl's veel moeilijker is... (Of is catchen niet zó moeilijk?)

Dus de keuze tussen:
lvl A =>> 1x lucky egg =>> hoger lvl B bereikt. Pokémon catchen voor volgende lucky egg, maar catchen gaat moeizamer. =>> 1x lucky egg =>> hoger lvl C bereikt.

VERSUS

lvl A. Dit nog wat langer aanhouden en nog meer pokémon catchen op vrij eenvoudige manier. =>> 2x lucky eggs na elkaar doen =>> hoger lvl C bereikt.
Het vangen wordt wel wat lastiger, maar dat komt doordat je sterkere pokemon tegen komt. En het is niet alsof je opeens 600 ballen extra nodig hebt ofzo.

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik durf dat te betwijfelen... Kan zowat geen enkele pidgey meer vangen, ze zitten allemaal boven 250cp en bijna nooit met 1 bal te vangen...

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:10
babybel123 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:04:
Ik durf dat te betwijfelen... Kan zowat geen enkele pidgey meer vangen, ze zitten allemaal boven 250cp en bijna nooit met 1 bal te vangen...
Geen last van. Ben nu L26 en heb alleen iets meer moeite met pidgey's boven de CP400. De rest gaat er eigenlijk wel met een of ander met twee ballen in.

• schaapiej
  • Nu online
De ene keer blijft een CP400+ Pidgey met 1 normale bal meteen zitten, de andere keer is een CP10 direct pleite.. geen pijl op te trekken wat dat betreft :)

<GoT>NightStalker

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Shiro schreef op donderdag 29 september 2016 @ 22:48:
Na vele pogingen is het eindelijk gelukt om mijn homegym te level! Bovenaan mijn Dragonite met beste defensive moves en mijn vrouw haar flareon van 956CP als laagste Pokémon. Ze speelt toch niet meer en vond het niet erg dat ik haar Pokémon ff misbruikte om met een 460CP Vaporeon de gym te trainen. >:)

[afbeelding]

In mijn eentje alle slots vrij gemaakt en nog 1.5k prestige expres van de volgende level gelaten zodat de laatste slot niet door een random idioot wordt opgevuld, maar iemand die het kan en wilt trainen :)
Valor FTW! _/-\o_

*burp*

• mark-k
Softban maybe? Het verschil met lvls is gewoon niet enorm hoog, het grootste verschil is met een paar updates gekomen maar dat is voor iedereen, alleen omdat je ook wat hoger bent nu lijkt het alsof het aan je lvl ligt.

Maargoed, als jij graag laag blijft moet je dat vooral doen, minder weerstand voor ons in de gyms.

En over gyms gesproken, net weer voor de zoveelste keer volledig gecasht, nog steeds 13 pokemon erin. Was even twijfelachtig want er stonden twee op kiepen maar die zijn toch nog overeind gebleven.

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Last van pidgey's? Gooi je ook al standaard curveballen? Merk bij mij zelf dat dat al heel veel verschil maakt. Ik gooi zelf standaard met curve, behalve als ik eens te gehaast gooi

• babybel123
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:20:
[...]

Softban maybe? Het verschil met lvls is gewoon niet enorm hoog, het grootste verschil is met een paar updates gekomen maar dat is voor iedereen, alleen omdat je ook wat hoger bent nu lijkt het alsof het aan je lvl ligt.

Maargoed, als jij graag laag blijft moet je dat vooral doen, minder weerstand voor ons in de gyms.

En over gyms gesproken, net weer voor de zoveelste keer volledig gecasht, nog steeds 13 pokemon erin. Was even twijfelachtig want er stonden twee op kiepen maar die zijn toch nog overeind gebleven.
Geen soft ban, kan wel af en toe wat vangen en alles (los van pidgeys) gaat best redelijk. het lijken bij mij specifiek de pidgeys te zijn die bijna niet blijven zitten.
kans dat ik een pidgey boven grofweg 200cp met 1 bal in 1x vang is ongeveer 1:10 schat ik.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01 11:43
Wat extra revives zou ik wel lekker vinden. Paar dagen actief gyms verslagen en versterkt en dan ben je er zo doorheen. En krijg amper nieuwe uit stops.
Ook al weken geen 10km ei meer gehad.

• babybel123
Same here... 10km eieren kan ik alleen maar van dromen en revives vind je inderdaad opeens een stuk minder dan voorheen...

• Marselaar
babybel123 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:08:
Same here... 10km eieren kan ik alleen maar van dromen en revives vind je inderdaad opeens een stuk minder dan voorheen...
Workaround is je pokies te poweruppen terwijl ze fainted zijn. Dan komen ze weer bij en heb je geen revive nodig.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:54

Pathogen

Shoop Da Whoop

Op vakantie vorige week (Drenthe) kreeg ik ook zelden een revive. In een hele week misschien 5 van die krengen bemachtigd. Hier op het werk (Rotterdam) vliegen ze me weer om de oren...

• Shiro

Shiro

Serenity

For the glory of Valor!

Zie meer stabiele gym's komen, zelfs in mijn buurt. terwijl ze normaliter dagelijks van team wisselde. Iets verderop staat een level 7 valor gym, staat er al 3 dagen.

Gym's stagneren zo een beetje. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn veranderen in de winter. Ik zat dit te lezen op Silphroad, en volgens mij hebben ze wel een punt.

Dragonites zijn ronduit slechte defenders, maar toch zitten de gym's er vol mee vanwege de hoge CP.
HansAnders07 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:57:
Wat extra revives zou ik wel lekker vinden. Paar dagen actief gyms verslagen en versterkt en dan ben je er zo doorheen. En krijg amper nieuwe uit stops.
Ook al weken geen 10km ei meer gehad.
Je kan ook gewoon switchen van Pokemon, vlak voordat hij de pijp uit gaat, dan hoef je alleen je Hyper potion of max potion te gebruiken. Ik doe dat meestal, tenzij ik met een Pokemon met minder dan 100HP train, dan laat ik hem soms expres sneuvelen om met een revive en Super potion weer full hp te krijgen. De Hyper Potions gebruik ik dan alleen op een pokemon met hoge HP zoals Vaporeon, Lapras of Dragonite.

Je moet natuurlijk wel op letten dat als je dat switchen doet, je het ook tijdig doet en de juiste pokemon kiest. Want als hij last moment neer gaat, dan wordt automatisch de volgende pokemon de veld in geslingerd. Soms is dat nou net 1 die je eerder met 2 HP ofzo eruit hebt geswitched. Vaak genoeg gehad dat er 2 pokemon's achter elkaar dan ineens met 1 mep neer gaat :9

Juniper RWD

• mat.hi.as
  • Laatst online: 22:09
10km eieren anyone? Zoals ik een paar dagen geleden al zei, had ik (voor het eerst in tijden weer) een 10km gekregen, en die bewaard. Toen vrij snel een 2e gekregen. Eentje daarvan in een incubator gezet, en nadat die uitgekomen is (helaas een Electabuzz), gelijk een nieuwe 10km gekregen! Ik weet genoeg van statistiek af om het niet te prediken, maar ook weer genoeg bijgeloof om lekker 1 10km ei te bewaren :).

• schaapiej
  • Nu online
mat.hi.as schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:24:
10km eieren anyone? Zoals ik een paar dagen geleden al zei, had ik (voor het eerst in tijden weer) een 10km gekregen, en die bewaard. Toen vrij snel een 2e gekregen. Eentje daarvan in een incubator gezet, en nadat die uitgekomen is (helaas een Electabuzz), gelijk een nieuwe 10km gekregen! Ik weet genoeg van statistiek af om het niet te prediken, maar ook weer genoeg bijgeloof om lekker 1 10km ei te bewaren :).
There we go again! :+ :X

<GoT>NightStalker

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
mat.hi.as schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:24:
Ik had er gisteren weer 1 gekregen na een lange tijd niks. Ik kan niet wachten, dus meteen in me incubator gezet. Bij de volgende ga ik hem ook eens bewaren en kijken of eerder een 2de erbij krijg... Kheb er nu in totaal 7 gekregen als ik het me goed herinner. Allemaal troep: 2x Scyther, 2x Pinsir, 1x Hitmanchan, 1x Lickitung. Hopelijk kan ik Snorlax bij dit lijste toevoegen... Kheb in totaal nu 100 eitjes uitgebroed.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:50

hneel

denkt er het zijne van

Gisteren een Lapras gevangen. Aan de voet van de Haringvlietbrug (of all places...).
Tijdje terug ook al eens een in het dorp gespot.
Voorheen nooit gezien. Misschien door die nieuwe spawn change?

• tomdg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 14:02
WahWah schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:33:
[...]

Ik had er gisteren weer 1 gekregen na een lange tijd niks. Ik kan niet wachten, dus meteen in me incubator gezet. Bij de volgende ga ik hem ook eens bewaren en kijken of eerder een 2de erbij krijg... Kheb er nu in totaal 7 gekregen als ik het me goed herinner. Allemaal troep: 2x Scyther, 2x Pinsir, 1x Hitmanchan, 1x Lickitung. Hopelijk kan ik Snorlax bij dit lijste toevoegen... Kheb in totaal nu 100 eitjes uitgebroed.
Lickitung is 5km, dus of je had helaas een 10kilometer ei minder of er kwam wat anders uit :)

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Tenzij jij inside information hebt over het algoritme dat de kans op een 10km ei bepaalt zou ik voorzichtig zijn met aannames dat het geen invloed zou hebben. Nadat ik er ook lang geen gekregen had heb ik ook het eerste 10km ei laten staan en ik heb er ondertussen al 3 of 4 bijgekregen. Dat ei dat ik laat staan loopt niet weg of zo dus het kost me niet echt wat om het te proberen. Ik sluit momenteel zeker niet uit dat het invloed KAN hebben, maar noch sluit ik uit dat het toeval is. :)

• WahWah
tomdg schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:45:
[...]

Lickitung is 5km, dus of je had helaas een 10kilometer ei minder of er kwam wat anders uit :)
Oops my bad, moet inderdaad wat anders geweest zijn dan...maar wat het dan ook was, het was zeker niet nuttig :D

• tomdg
WahWah schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:49:
[...]

Oops my bad, moet inderdaad wat anders geweest zijn dan...maar wat het dan ook was, het was zeker niet nuttig :D
Dat is dan toch weer jammer haha, blijven hopen op die snorlax in ieder geval :)

• Shiro

Shiro

Serenity

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:47:
[...]

Tenzij jij inside information hebt over het algoritme dat de kans op een 10km ei bepaalt zou ik voorzichtig zijn met aannames dat het geen invloed zou hebben. Nadat ik er ook lang geen gekregen had heb ik ook het eerste 10km ei laten staan en ik heb er ondertussen al 3 of 4 bijgekregen. Dat ei dat ik laat staan loopt niet weg of zo dus het kost me niet echt wat om het te proberen. Ik sluit momenteel zeker niet uit dat het invloed KAN hebben, maar noch sluit ik uit dat het toeval is. :)
Ik probeer al anderhalf week 9 10km eieren te verzamelen om ze ineen keer uit te broeden. Begin van de week heb ik tijdje op 1 10km ei gezeten en de rest 2KM. Gisteren pas mijn 2e 10KM ei gekregen en tussendoor alleen maar bloody 2KM eieren... Ik kom om in de 2KM eieren! En met 1 incubator uitbroeden duurt dat eeuwen! Want de gekochte gebruiken voor 2KM is gewoon zonder.

Vanochtend dacht ik dat de tij een beetje gekeerd was met al die 2KM eieren. Ik had 2 x 2KM en 2 x 10KM in mijn inventory. Toen kwamen 2 van mijn 5KM uit, met goede moed weer pokestops spinnen met de hoop dat ik wat 10KM eieren zou krijgen. Krijg ik bloody 2 keer een 2KM ei.

Ik zit nu dus op 4 x 2KM eieren en 2 x 10KM eieren. Ik krijg zo weinig 5KM eieren dat ik bijna een overschot ga krijgen aan gym coins, terwijl normaliter dat net genoeg is om al mijn eieren uit te broeden.

Ofwel, het is denk ik compleet random...

Dit beschrijft het nog wel aardig goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0aYOSct5yBMqfYZVjmxAAt6l/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Shiro op 30-09-2016 10:05 ]

Juniper RWD

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Shiro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:13:
[...]

For the glory of Valor!

Zie meer stabiele gym's komen, zelfs in mijn buurt. terwijl ze normaliter dagelijks van team wisselde. Iets verderop staat een level 7 valor gym, staat er al 3 dagen.

Gym's stagneren zo een beetje. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn veranderen in de winter. Ik zat dit te lezen op Silphroad, en volgens mij hebben ze wel een punt.
Reward om een gym te slopen is gewoon te mager. Dusts erbij en/of CP afhankelijk EXP rewards zouden inderdaad mensen ertoe bewegen de grotere gyms te slopen.

... anders wie gaat nou straks in de kou een uurtje staan voor een paar K EXP :) Doe ik nu ook al niet en als ik de laatste een paar pagina's lees, doet vrijwel niemand gyms slopen, maar alleen een friendly gym uptrainen en een pokemon erin stoppen.

Hier in het stadje is het in het centrum overal rood, lvl 7~10. Afentoe in het weekend ga ik met een vriend samen wat slopen (ben zelf blauw). Aan de rand van de stad zijn er veel gyms, die nog vrijwel altijd op max 4/5 staan, of vaak zelfs alleen met 1 mon erin. Vroeg in de ochtend voor het werk ff snel een rondje rijden en cashen doe ik meestal, aangezien blauw hier echt niks voorstelt.

Voor mijn werk ben ik vaak in .de aan 't rijden. Overal in het land heb ik wat op de Tankstations achtergelaten en die blijven nog lang staan ook.

... en het "drift'en" is soms best heftig zeg. Heb gewoon PoGo open laten staan op bureau en per dag "loop" ik ermee toch wel 10+kms na een dagje werken. :D

edit: Iemand een idee hoe "location" precies werkt als je via WLAN je data haalt? Ook via WLAN heb ik "drift", terwijl ik echt alleen met EEN hotspot verbonden ben (thuis b.v., en ik heb geen extender).

[ Voor 5% gewijzigd door Mofkees op 30-09-2016 10:09 ]

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-01 14:20
[...]

Inderdaad. Ik heb 40 eieren geen 10KM ei gehad, maar toevallig kreeg ik er 1 en na 5 opvolgende eieren zijn dit er 3 geworden. Ik denk echt dat het wat uitmaakt.

Andere vraag;

op welke manier halen jullie nog uitdaging uit het spel? Ik laat alle lage CP Poke's al lopen en vang alleen degene die ik nog niet heb of nodig heb om te evolueren.

Er is te weinig vernieuwing en het voelt als grinden, zonder dat er echt beloning tegenover staat. Ook kan je P-Go niet splitscreen spelen tegelijk met iets anders. Dus elke keer als ik met de hond loop kijk ik liever een video dan dat ik P-Go met zwart scherm in mijn broekzak heb zitten en soms een Pmon vang (die ik al meer dan 100 keer heb gevangen).

• Marselaar
StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:04:
[...]
op welke manier halen jullie nog uitdaging uit het spel? Ik laat alle lage CP Poke's al lopen en vang alleen degene die ik nog niet heb of nodig heb om te evolueren.
Pidgeys en andere zooi grinden voor lucky egg evolves
Lopen om laatste 12 pokies te registreren in de pokedex
Ontmoedigingsbeleid voor gyms. D.w.z. als de mijne wordt overgenomen zo snel mogelijk terug pakken
Meer dan 10 gyms stabiel bezitten. Kom al aardig in de buurt maar zit op het randje
Naar speciale plekken als Kijkduin, Huizer strand en pokemon nesten, al dan niet met mede tweakers

Maar ik begrijp je heel goed. Ik ben bang dat het sterk gaat afnemen in de winter.

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Shiro schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:55:
[...]

Ik probeer al anderhalf week 9 10km eieren te verzamelen om ze ineen keer uit te broeden. Begin van de week heb ik tijdje op 1 10km ei gezeten en de rest 2KM. Gisteren pas mijn 2e 10KM ei gekregen en tussendoor alleen maar bloody 2KM eieren... Ik kom om in de 2KM eieren! En met 1 incubator uitbroeden duurt dat eeuwen! Want de gekochte gebruiken voor 2KM is gewoon zonder.
Andere mensen willen graag meer 2km eieren. Voor starter candy of om sneller vrije plekjes te krijgen met kans op een 10km ei. Hetzelfde effect kan optreden bij 2km eieren. Ik laat nu ook een 2km ei in mijn inventaris staan. Dat zou kunnen kloppen met jouw ervaring. Misschien eens al je 2km eieren uitbroeden zonder in die tijd stops te spinnen en kijken wat je dan krijgt als je er geen meer in je inventaris hebt staan. Eerst even je inventaris volmaken zodat je ondertussen niet zonder spul komt te zitten. :)

• protoss warrior
mark-k schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:09:
[...]

Ik zeg toch ook dat het wel helpt, maar het is geen vetpot en bij sterke rare pokemon is het verschil nauwelijks aanwezig ;)

Een vriend van me gaat vaak met zn vriendin vangen, beide exact dezelfde telefoon en provider, hij ziet ze bijna altijd later en heeft ook bijna altijd een lagere cp pokemon. Kun je zeggen dat het helpt om n vrouw te zijn maar kans is klein dat dat de reden is haha.
Cp niveau is puur afhankelijk van je eigen level, tussen de 3 accounts die ik bijna dagelijks mee meegelopen heb 3 weken lang in mijn vakantie waarbij we ongeveer allemaal hetzelfde level waren, zodra iemand 1 level voor of achterliep verschilde de cp en zodra we weer hetzelfde trainer level hadden was letterlijk elke pokemon gelijk qua cp.

Als je dan een paar 100 pokemon vangt per dag dan is dat voor mij in ieder geval bewijs genoeg.
Het lijkt ook zo te zijn dat 2 accounts boven de lvl 30 zoiezo altijd dezelfde pokemon krijgen qua cp.(ik ben nu 30 en mijn moeder is 31 en ook hier heb ik nog geen enkele verschillende cp pokemon waargenomen na zo'n 100 pokemon)

Overigens is het ook zo dat iedereen die de pokemon van dezelfde spawn pakt ook dezelfde pokemon krijgt qua iv's en moves(of beter gezegd ik heb nog nooit een verschil gevonden het zou nog kunnen dat je met een ander team een andere pokemon qua IV's/moves/cp krijgt).

Voor de curveball maakt het misschien niet veel uit maar ik denk/hoop dat het als volgt werkt(getallen volledig verzonnen):
voor bijvoorbeeld een squirtle:
pokeball 5%
great ball 10%
ultra ball 15 %
curveball +2%
Nice throw +2%
great throw +4%
Excellent Throw +6%

Het is misschien maar 2% dan maar op 100 x gooien scheelt het toch weer 2 ballen en daarnaast gooi ik met een curveball zelf makkelijker een great throw dus dan zou het in dit geval 6 ballen schelen per 100 pokemon.
Voor gewone pokeballs is dat verschil natuurlijk compleet nutteloos maar voor ultra balls is het heel interessant als je niet meer zo vaak level up gaat en je geen overvloed aan pokestops in de buurt hebt.

Dat de ene telefoon een pokemon eerder vind als de andere is trouwens ook te verklaren, als ik het goed begrepen heb is er een 10 seconde interval per scan per telefoon. Die tijd gaat denk ik lopen vanaf het moment dat de telefoon de 1e keer contact heeft met de server. Dus tenzij je op precies dezelfde seconde contact krijgt met de server na het inloggen zal er altijd verschil zijn. Met de 3 telefoons die ik regelmatig in de buurt heb is het elke keer(nadat alle telefoons uitgelogd zijn geweest) een ander die de pokemon als eerste ziet, 2 daarvan zijn precies dezelfde telefoon en provider en de 3e is een ander type maar wel zelfde provider.

[ Voor 13% gewijzigd door protoss warrior op 30-09-2016 10:35 ]

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Soms denk ik er weleens over om opnieuw te beginnen met een andere account en dan minder domme dingen te doen als slechte pokies uppen etc...maar dat is wel heel veel werk vrees ik.

• schaapiej
  • Nu online
[...]

Die smilies stonden er niet voor niks! :p

Ik zeg niet dat het wel of niet kan, maar al die theorieën blijven maar heen en weer gaan zonder enkel bewijs erachter. Persoon A zegt links en de reactie van persoon B daarop is rechts. En zo gaat het steeds door.. vandaar mijn reactie. ;)

<GoT>NightStalker

• babybel123
-TheNose- schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:41:
Soms denk ik er weleens over om opnieuw te beginnen met een andere account en dan minder domme dingen te doen als slechte pokies uppen etc...maar dat is wel heel veel werk vrees ik.
dat heb ik een tijdje geleden gedaan en heb er enorm veel spijt van, dus NEE NIET DOEN!

• -TheNose-
babybel123 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:10:
[...]

dat heb ik een tijdje geleden gedaan en heb er enorm veel spijt van, dus NEE NIET DOEN!
Spijt van? Het enorme voordeel voor mij zou zijn dat ik dan team rood kan worden net als mijn zwager en schoonzus, zodat we samen uiteindelijk gyms kunnen slopen. Ook ben ik nog niet zo hoog nu (lvl 25), naar lvl 20 speel je zo toe als je weet hoe. Dus ik zie weinig problemen. Zeker als je over een tijdje Pokies zou kunnen ruilen, dat zou mijn pokedex snel compleet maken. :P

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

-TheNose- schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:34:
[...]

Spijt van? Het enorme voordeel voor mij zou zijn dat ik dan team rood kan worden net als mijn zwager en schoonzus, zodat we samen uiteindelijk gyms kunnen slopen. Ook ben ik nog niet zo hoog nu (lvl 25), naar lvl 20 speel je zo toe als je weet hoe. Dus ik zie weinig problemen. Zeker als je over een tijdje Pokies zou kunnen ruilen, dat zou mijn pokedex snel compleet maken. :P
Ik heb op meerdere plekken gelezen dat je via een request van team zou kunnen veranderen. Echter kan ik dit niet terug vinden op de officiële site, dus misschien is het niet mogelijk op het moment.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:55

artificial_sun

Mazda Rx7

Voor een team wissel kun je contact opnemen met Nianti, dat zou moeten werken.

En het verhaal van de zelfde CP pokies als je hetzelfde level ben kan ik hier bevestigen. (hoger level betekend echt niet altijd een hogere cp pokemon, van het weekend een Gyrados gevangen met z'n 3e level 22, 22, 21 trainers cp 683, 683, 954 Pokie)

Stadia was beter....

• -TheNose-
artificial_sun schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:57:
Voor een team wissel kun je contact opnemen met Nianti, dat zou moeten werken.

En het verhaal van de zelfde CP pokies als je hetzelfde level ben kan ik hier bevestigen. (hoger level betekend echt niet altijd een hogere cp pokemon, van het weekend een Gyrados gevangen met z'n 3e level 22, 22, 21 trainers cp 683, 683, 954 Pokie)
Heb ik gedaan, nooit reactie op gehad...
Zijn er verder nog nadelen aan een extra account?

Zie ook: https://support.pokemongo...-How-do-I-change-my-team-

[ Voor 8% gewijzigd door -TheNose- op 30-09-2016 12:05 ]

• WahWah
tomdg schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:55:
[...]

Dat is dan toch weer jammer haha, blijven hopen op die snorlax in ieder geval :)
En het is een Snorlax geworden!
1728cp (IV 82-86) Lick/Earthquake. Niet de beste attacks, maar ik ben er blij mee! *O*
Oja en nog 30 candy erbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door WahWah op 30-09-2016 12:14 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
-TheNose- schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:03:
[...]

Heb ik gedaan, nooit reactie op gehad...

Zie ook: https://support.pokemongo...-How-do-I-change-my-team-
Toen ik level 7 was heb ik gevraagd om van team te veranderen.
Netjes via het website formulier met motivatie ingestuurd.
Ik kreeg reactie toen ik level 22 was....

Dus ik zou zeggen forget it.
Ik heb ook gehoord dat ze dat enkel willen wijzigen als je onder level 15 ofzo zit. Daarna heb je al teveel en telang gespeeld.

• Marselaar
-TheNose- schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:03:
[...]
Ik dacht dat het tegen de regels is?

• tomdg
WahWah schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:13:
[...]

En het is een Snorlax geworden!
1728cp (IV 82-86) Lick/Earthquake. Niet de beste attacks, maar ik ben er blij mee! *O*
Oja en nog 30 candy erbij :)
Woo haha dat is wel heel erg toevallig dan! Gefeliciteerd :D

Ik blijf voorlopig nog steeds wachten tot ik weer eens een 10 kilometer ei krijg

• Marselaar
tomdg schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:33:
[...]
Ik blijf voorlopig nog steeds wachten tot ik weer eens een 10 kilometer ei krijg
Dan moet je wel gaan lopen en uitbroeden he, anders kan je lang wachten! :P

• -TheNose-
Marselaar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:32:
[...]

Ik dacht dat het tegen de regels is?
Ach ik laat die andere account dan wel rusten, als ik als een malle met beiden steeds in ga loggen dan zal het wel opvallen denk ik, maar nu niet.

Lvl 2 inmiddels, pfoe! :P

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
Gisteren op de buiten in mijn achtertuin een Kabutops gevangen. Cp van 1271 en IV van rond de 50% dacht ik. Niet de beste, maar eerste keer da tik hem tegenkwam.

internix.be

• mark-k
protoss warrior schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:29:
[...]

Cp niveau is puur afhankelijk van je eigen level, tussen de 3 accounts die ik bijna dagelijks mee meegelopen heb 3 weken lang in mijn vakantie waarbij we ongeveer allemaal hetzelfde level waren, zodra iemand 1 level voor of achterliep verschilde de cp en zodra we weer hetzelfde trainer level hadden was letterlijk elke pokemon gelijk qua cp.

Als je dan een paar 100 pokemon vangt per dag dan is dat voor mij in ieder geval bewijs genoeg.
Het lijkt ook zo te zijn dat 2 accounts boven de lvl 30 zoiezo altijd dezelfde pokemon krijgen qua cp.(ik ben nu 30 en mijn moeder is 31 en ook hier heb ik nog geen enkele verschillende cp pokemon waargenomen na zo'n 100 pokemon)

Overigens is het ook zo dat iedereen die de pokemon van dezelfde spawn pakt ook dezelfde pokemon krijgt qua iv's en moves(of beter gezegd ik heb nog nooit een verschil gevonden het zou nog kunnen dat je met een ander team een andere pokemon qua IV's/moves/cp krijgt).

Voor de curveball maakt het misschien niet veel uit maar ik denk/hoop dat het als volgt werkt(getallen volledig verzonnen):
voor bijvoorbeeld een squirtle:
pokeball 5%
great ball 10%
ultra ball 15 %
curveball +2%
Nice throw +2%
great throw +4%
Excellent Throw +6%

Het is misschien maar 2% dan maar op 100 x gooien scheelt het toch weer 2 ballen en daarnaast gooi ik met een curveball zelf makkelijker een great throw dus dan zou het in dit geval 6 ballen schelen per 100 pokemon.
Voor gewone pokeballs is dat verschil natuurlijk compleet nutteloos maar voor ultra balls is het heel interessant als je niet meer zo vaak level up gaat en je geen overvloed aan pokestops in de buurt hebt.

Dat de ene telefoon een pokemon eerder vind als de andere is trouwens ook te verklaren, als ik het goed begrepen heb is er een 10 seconde interval per scan per telefoon. Die tijd gaat denk ik lopen vanaf het moment dat de telefoon de 1e keer contact heeft met de server. Dus tenzij je op precies dezelfde seconde contact krijgt met de server na het inloggen zal er altijd verschil zijn. Met de 3 telefoons die ik regelmatig in de buurt heb is het elke keer(nadat alle telefoons uitgelogd zijn geweest) een ander die de pokemon als eerste ziet, 2 daarvan zijn precies dezelfde telefoon en provider en de 3e is een ander type maar wel zelfde provider.
https://pokemongo.gamepress.gg/catch-mechanics

Hoef je niet meer te gokken wat het is.

Verder was mijn post gebaseerd op verzonnen onzin verbanden dus vandaar dat het ook niet klopt, ik weet ook allang dat het lvl afhankelijk is, en elke spawn exact dezelfde pokemon geeft op cp na, etc etc etc

• tomdg
Marselaar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:45:
[...]

Dan moet je wel gaan lopen en uitbroeden he, anders kan je lang wachten! :P
Haha ben ik mee bezig, alleen krijg afgelopen week ineens behoorlijk veel 2 kilometer eieren, en de standaard 5, wel leuk voor de starters natuurlijk!

• protoss warrior
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:33:
[...]

https://pokemongo.gamepress.gg/catch-mechanics

Hoef je niet meer te gokken wat het is.

Verder was mijn post gebaseerd op verzonnen onzin verbanden dus vandaar dat het ook niet klopt, ik weet ook allang dat het lvl afhankelijk is, en elke spawn exact dezelfde pokemon geeft op cp na, etc etc etc
Dank voor de link, die had ik nog niet gezien en reddit en de silph road moet ik nog een keer gaan doorspitten voor info,

Name Multiplier
Razzberry x1.5*
Curve Ball x1.2*
Nice Throw x1.1*
Great Throw x1.3*
Excellent Throw x1.5
* Tentative until further testing

Curve ball heeft dus meer nut als nice throw volgens dit, het is nog tentative dus niet zeker. Verder haal ik uit die site nou niet echt hoe meerdere bonussen tegelijk werken(bv berries+curveball+great throw).

FinalCaptureRate=BallCaptureRate∗Multipliers

als ik het goed lees dan zou bijvoorbeeld een lvl 30 charmander proberen te vangen met een gewone pokeball een berrie, een curveball en een great throw een capture rate geven van 25% zonder de curveball is dat iets meer dan 21%
Voor een lvl 20 pidgey met een pokeball en dezelfde bonussen komt dat neer op 78% met curveball en 64% zonder.
Als je het zonder de berrie berekent(want wie gebruikt een berrie op een pidgey) dan zou het 51% met curveball en 42,9 zonder curveball zijn.

Als ik het goed bereken dan kan de curveball dus inderdaad behoorlijk schelen in het aantal ballen zeker voor de makkelijker te vangen pokemon. Als ik het verkeerd bereken/begrepen heb dan hoor ik het graag. Het is lang geleden dat ik überhaupt iets met wiskunde heb gedaan.

• mark-k
protoss warrior schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:24:
[...]

Dank voor de link, die had ik nog niet gezien en reddit en de silph road moet ik nog een keer gaan doorspitten voor info,

Name Multiplier
Razzberry x1.5*
Curve Ball x1.2*
Nice Throw x1.1*
Great Throw x1.3*
Excellent Throw x1.5
* Tentative until further testing

Curve ball heeft dus meer nut alsdan nice throw volgens dit, het is nog tentative dus niet zeker. Verder haal ik uit die site nou niet echt hoe meerdere bonussen tegelijk werken(bv berries+curveball+great throw).

FinalCaptureRate=BallCaptureRate∗Multipliers

als ik het goed lees dan zou bijvoorbeeld een lvl 30 charmander proberen te vangen met een gewone pokeball een berrie, een curveball en een great throw een capture rate geven van 25% zonder de curveball is dat iets meer dan 21%
Voor een lvl 20 pidgey met een pokeball en dezelfde bonussen komt dat neer op 78% met curveball en 64% zonder.
Als je het zonder de berrie berekent(want wie gebruikt een berrie op een pidgey) dan zou het 51% met curveball en 42,9 zonder curveball zijn.

Als ik het goed bereken dan kan de curveball dus inderdaad behoorlijk schelen in het aantal ballen zeker voor de makkelijker te vangen pokemon. Als ik het verkeerd bereken/begrepen heb dan hoor ik het graag. Het is lang geleden dat ik überhaupt iets met wiskunde heb gedaan.
Het enkelvoud van berries is berry ;)

Multipliers kun je gewoon vermenigvuldigen, dus stel je doet een curveball met een nice throw dan heb je 1.1*1.2=1.32 multiplier

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Vandaag een Rhydon met een whopping CP van 160 gevangen (blij want die had ik nog niet).

Virtueel voor het eerst in 8 Gyms tegelijkertijd gezeten (voor eventjes dan). Toch lijkt het rustiger geworden.

(Edit Rhydon.)

[ Voor 4% gewijzigd door Orsetto op 30-09-2016 19:27 ]

• Eek2nd
Na heel lang wachten met mn 10km ei... en steeds maar geen ander 10km krijgt.. heb ik hem maar in de broeder gestopt..
Ondertussen nu ook alle 2km op (1 daarvan charmander IV 97,8)

De rest allemaal 5km nu

Dus dat wachten met 10km ei werkt niet (bij mij)
En weer bevestiging dat buddy en ei hatchen niet van elkaar afhankelijk zijn... want heb hele tijd bulba als buddy

[ Voor 28% gewijzigd door Eek2nd op 30-09-2016 17:31 ]

• mark-k
NOOOOOOOOOOOO :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10272201/2016-09-30%2015.26.50.png

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eek2nd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:30:
Na heel lang wachten met mn 10km ei... en steeds maar geen ander 10km krijgt.. heb ik hem maar in de broeder gestopt..
Ondertussen nu ook alle 2km op (1 daarvan charmander IV 97,8)

De rest allemaal 5km nu

Dus dat wachten met 10km ei werkt niet (bij mij)
En weer bevestiging dat buddy en ei hatchen niet van elkaar afhankelijk zijn... want heb hele tijd bulba als buddy
Nee jôh...maakt ook allemaal niks uit.
Als ik al een theorie heb, dan is het dat je bij bepaalde Pokestops meer kans heb op 10km eieren.
Dat zou kunnen verklaren waarom sommige mensen er nauwelijks een krijgen en andere juist veel regelmatiger.

Elke keer dat wij bij ons vakantieadresje zijn geweest komen we terug met één of meerdere 10km eieren.
Fietsen en lopen daar veel en dan stapvoets rijden met de auto heb je in max 2dgn een 10km ei uitgebroed.

Tot nu toe alles al meerdere keren uit de 10km eieren behalve Lapras en Snorlax.

We zijn ze nu al een tijdje aan het opsparen om er minimaal 6 te hebben. Eerste 3 hadden we binnen een 2 dagen denk. Nu 3 weken verder staan we pas op 5. Al het overige gaat meteen de incubator in.
Gaat tergend langzaam dus wanneer we minder vaak bij vakantiehuis zijn. 4/5 komen daar uit de buurt.
Wat mss dan ook kan verklaren waarom we altijd dezelfde crap krijgen uit die eieren.

341 eieren nu uitgebroed. Niet één Snorlax, Lapras of Lickitung. En als we 5 keer een starter uit die ~170 2km eieren hebben gerkregen, is het veel. (Ik hou de verhouding tussen de 2 en 5 km eieren niet bij. Dus maar even 50/50 gezet, denk dat het zeker 40/60 verhouding is in voordeel van5 km)

Ik zeg je: allemaal RNG

Edit:
@mark-k: altijd k.. wanneer zoiets wegrent... (ook al heb jij er denk al een of meer?)

[ Voor 6% gewijzigd door readytoflow op 30-09-2016 18:16 ]

• mark-k
readytoflow schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:11:
[...]

Als ik al een theorie heb, dan is het dat je bij bepaalde Pokestops meer kans heb op 10km eieren.
Dat zou kunnen verklaren waarom sommige mensen er nauwelijks een krijgen en andere juist veel regelmatiger.

Elke keer dat wij bij ons vakantieadresje zijn geweest komen we terug met één of meerdere 10km eieren.
Fietsen en lopen daar veel en dan stapvoets rijden met de auto heb je in max 2dgn een 10km ei uitgebroed.

Tot nu toe alles al meerdere keren uit de 10km eieren behalve Lapras en Snorlax.

We zijn ze nu al een tijdje aan het opsparen om er minimaal 6 te hebben. Eerste 3 hadden we binnen een 2 dagen denk. Nu 3 weken verder staan we pas op 5. Al het overige gaat meteen de incubator in.
Gaat tergend langzaam dus wanneer we minder vaak bij vakantiehuis zijn. 4/5 komen daar uit de buurt.
Wat mss dan ook kan verklaren waarom we altijd dezelfde crap krijgen uit die eieren.

341 eieren nu uitgebroed. Niet één Snorlax, Lapras of Lickitung. En als we 5 keer een starter uit die ~170 2km eieren hebben gerkregen, is het veel.

Nou ik krijg het gevoel dat iedereen gepopt wordt met zn eieren (op die ene kerel met 4 snorlaxen uit 9 eieren na dan), dus zo random lijkt het niet meer.

vind het sws debiel dat eieren hetzelfde bevatten als wat in de omgeving spawnt, zo krijg je nooit wat nieuws. 200+ eieren en nog geen bulbasaur, charmander, grimer, en nog een stel gezien. Nu ik uit eindhoven een paar 2km eieren had wel opeens 3x n squirtle.

• Mx. Alba
mark-k schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:15:
[...]

Nou ik krijg het gevoel dat iedereen gepopt wordt met zn eieren (op die ene kerel met 4 snorlaxen uit 9 eieren na dan), dus zo random lijkt het niet meer.

vind het sws debiel dat eieren hetzelfde bevatten als wat in de omgeving spawnt, zo krijg je nooit wat nieuws. 200+ eieren en nog geen bulbasaur, charmander, grimer, en nog een stel gezien. Nu ik uit eindhoven een paar 2km eieren had wel opeens 3x n squirtle.
Ook weer RNG. Ik had op een gegeven moment ook zo'n streak dat ik opeens een hele lading starters uit 2km-eieren kreeg. Maar de laatste tijd weer alleen Weedles, Pidgeys en Rattata's...

• mark-k
Mx. Alba schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:18:
[...]

Ook weer RNG. Ik had op een gegeven moment ook zo'n streak dat ik opeens een hele lading starters uit 2km-eieren kreeg. Maar de laatste tijd weer alleen Weedles, Pidgeys en Rattata's...
Het is door die Niantic sjef wel aangegeven dat eieren een relatie hebben tot hun omgeving, dus helemaal random is t niet.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mx. Alba schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:18:
[...]

Maaaarrr nu is de hamvraag. Heb je wel al hinkelend op de linkerbeen, 3 stappen naar rechts gedaan? En zo ja, richting het oosten of zuiden? En draaide 3fm op dat moment het nieuwe nummer van Justin Bieber of een oude hit van Britney Spears?
Sorry, maar met zo'n schamele post kunnen we je hier niet helpen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Shiro

Shiro

Serenity

Ach, zo hebben we allemaal wel eens ons slechte dagen, een week geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qYl0lIT35hA8BT2Tb0M29bxw/full.jpg

En om het nog erger te maken, het was die dag nog wel mijn verjaardag :'(, zou een mooie cadeau zijn geweest

Juniper RWD

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 14:22

Cis

Switchie schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:24:
[...]

Maaaarrr nu is de hamvraag. Heb je wel al hinkelend op de linkerbeen, 3 stappen naar rechts gedaan? En zo ja, richting het oosten of zuiden? En draaide 3fm op dat moment het nieuwe nummer van Justin Bieber of een oude hit van Britney Spears?
Ik snap niet helemaal de relevantie van deze opmerking. -IEDEREEN- weet toch dat je dan een pidgey krijgt?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Asgaro
Vandaag gehatcht! Check die mogelijke IVs :9~

Maar ik ben nog maar lvl 16. Pas op lvl 20 bereiken gehatchte pokémon hun maximaal mogelijk potentieel, heb ik vernomen.
Hoe relevant is deze Charmander dan precies voor in gym battles?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cjgaUSU.png

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 30-09-2016 19:38 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Cis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:05:
[...]

Ik snap niet helemaal de relevantie van deze opmerking. -IEDEREEN- weet toch dat je dan een pidgey krijgt?
Nou ja, ik dacht dus dat het misschien de windrichting ook nog een rol zou kunnen spelen.
Maar goed, ben mijn theorie nog aan het fine-tunen dus elke input is welkom.
Liefst in .csv formaat aangeleverd op aluhoedjepokemon@egghatcher.com

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Wat betekent RNG vraag ik me al maanden af.

• mark-k
roflexx schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:05:
Random Number Generation.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

roflexx schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:05:
En dan nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de vraag durven stellen? Wat zul jij slecht geslapen hebben afgelopen maanden :9

Roflexx - woelend in bed
Vrouw - wat is er toch schatje, kun je niet slapen?
Roflex - Nee laat maar, wil er even niet over praten
Vrouw - Maar schatje toch... Vertel het me nou, wat zit je dwars?
Roflex - Nou ja... Die mensen op tweakers RNG'en de heledag door... Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar durf het ook niet te vragen
>:)

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 30-09-2016 20:27 ]

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Switchie schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:25:
[...]

En dan nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en de vraag durven stellen? Wat zul jij slecht geslapen hebben afgelopen maanden :9

Roflexx - woelend in bed
Vrouw - wat is er toch schatje, kun je niet slapen?
Roflex - Nee laat maar, wil er even niet over praten
Vrouw - Maar schatje toch... Vertel het me nou, wat zit je dwars?
Roflex - Nou ja... Die mensen op tweakers RNG'en de heledag door... Ik weet niet wat ze aan het doen zijn, maar durf het ook niet te vragen
>:)
Haha wat zal ik goed slapen vannacht.

• tomdg
Tot nu toe bevallen de 2 kilometer eieren erg goed! Vanochtend een Charmander van 534cp met 91% IV, waar ik nog wel heel veel candy's voor nodig heb.

Maar het hoogtepunt van vandaag was toch wel aan het eind van de middag de Bulbasaur van 605cp met 96% IV :D

Daar zat ik echt al een tijdje op te wachten namelijk, na 2 keer naar het voormalige bulbasaur park geweest te zijn had ik wel genoeg candy's, maar moest toen alleen nog wachten op die hoge cp en iv bulbasaur!

• Eek2nd
readytoflow schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 18:11:
[...]

341 eieren nu uitgebroed. Niet één Snorlax, Lapras of Lickitung. En als we 5 keer een starter uit die ~170 2km eieren hebben gerkregen, is het veel. (Ik hou de verhouding tussen de 2 en 5 km eieren niet bij. Dus maar even 50/50 gezet, denk dat het zeker 40/60 verhouding is in voordeel van5 km)

Edit:
@mark-k: altijd k.. wanneer zoiets wegrent... (ook al heb jij er denk al een of meer?)
Dan ga ik nu de stop niet meer spinnen en rij zo langs de stop waar ik mn 10km heb gekregen (en dan hopen dat ik een ei krijgt)
Ff uit proberen

• ramones73
  • Laatst online: 28-11-2025
Dan vang je een Gyarados met Hydropump , is ie 181cp ...

Ach ja , 5min later een Lapras met 1657cp om het goed te maken zeker :)
(wel dragon pulse maar nieuw dus blij mee , net als de 2 snorlaxen een week geleden in dezelfde stad (Hasselt België))

Dochter nog blijer , die had ze beide nog niet dus als goede vader ook maar even voor haar gevangen ;)

Verder EINDELIJK een Jolteon met Thunder na 5 loosers , ook een nieuwe vaporeon (hoogste) maar die heeft waterpulse dus gym materiaal ... (5de en nog geen hydropump dus dan doen we het maar met een Starmie tegen de Flareons)

• copywizard
  • Niet online
net weer een nieuw nest gevonden ijsselmeerweg bij muiderberg (bij de golfbaan)

Nidoran F zeker een stuk of 6 tot 8 per keer maar helaas wel op de golfbaan zelf als spawnpunten

ook zie ik veel goede activiteit in almere poort bij de scandinavia kant en europa kant op
daar zag ik net twee blastoise,s voorbij komen maar ook andere als ominyte, electrabuzz, scyhter etc..

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Pagina: 1 ... 101 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status