• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
Ben ik de enige hier van wie de interesse in nog verder te spelen weg is?
Te weinig vernieuwende functies in het spel en mijn Pokédex op 138/151 zorgen er wel voor dat het spel saai geworden is..

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
Mx. Alba schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:21:
Fml. Eindelijk een Gyarados. Bite + Twister. :/
Welcome to the club, the club of useless Gyarados.

• mark-k
Tomski1986 schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:57:
Te weinig vernieuwende functies in het spel en mijn Pokédex op 138/151 zorgen er wel voor dat het spel saai geworden is..
Nop, hier hetzelfde, moet er nog 3, maar kom die nooit tegen (moet nog n Muk, Charizard, en Aerodactyl). Start het spel ook alleen maar op als ik ergens naartoe loop, ga niet meer zo naar buiten eigenlijk (op de sporadische rare op de radar na).

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01 10:55
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6LX16dq.gif

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09-2025
mark-k schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:08:
[...]

Nop, hier hetzelfde, moet er nog 3, maar kom die nooit tegen (moet nog n Muk, Charizard, en Aerodactyl). Start het spel ook alleen maar op als ik ergens naartoe loop, ga niet meer zo naar buiten eigenlijk (op de sporadische rare op de radar na).
Ik ook nog 'n Muk (die ik al lang had mocht die bug tijdig gefixed zijn), Charizard, Venusaur & Omastar..
Wel fier op mijn Dragonite van 48 CP. Dat was echt de druppel die de emmer deed overlopen.

• mark-k
Tomski1986 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:23:
[...]

Ik ook nog 'n Muk (die ik al lang had mocht die bug tijdig gefixed zijn), Charizard, Venusaur & Omastar..
Wel fier op mijn Dragonite van 48 CP. Dat was echt de druppel die de emmer deed overlopen.
Hier een prachtige Venusaur, van cp32..... Laagste dat een Venusaur kan zijn op lvl1 is CP31, dus weet je ook meteen hoe geweldig de IV's zijn |:( (poweren kost minder candy dan evolven, vandaar)

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
Om ook nog een duit in het 10km ei zakje te doen: al heel lang geen 10km eieren gekregen. 5 eieren geleden de eerste weer en die bewaard. Nu net m'n tweede gekregen :)

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Mijn bijdrage aan het verhaal dat je buddy invloed zou hebben op wat er uit je ei komt: een Squirtle als buddy genomen bij het uitbroeden van 2 2 km eieren en een Weedle en Pidgey gekregen. Kan wat mij betreft naar het rijk der fabelen dus. Weliswaar met N=2 maar toch.

PV Output

• mark-k
Quincy5 schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:57:
Mijn bijdrage aan het verhaal dat je buddy invloed zou hebben op wat er uit je ei komt: een Squirtle als buddy genomen bij het uitbroeden van 2 2 km eieren en een Weedle en Pidgey gekregen. Kan wat mij betreft naar het rijk der fabelen dus. Weliswaar met N=2 maar toch.
Kijk hierdoor krijgen we dus al die onzintheorieen, stel je had met je 2e ei toevallig een squirtle gehad dan had je hier waarschijnlijk verkondigd dat de theorie helemaal waar is en perfect werkt...

Factor 10 erop en doen voor verschillende buddies, dan pas kun je er misschien iets zinnigs over zeggen.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2025
Mx. Alba schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:55:
[...]

Niet meteen gaan broeden! Je hebt meer kans om eieren te krijgen van de types die hebt maar die je niet in incubators hebt zitten. Dus ik zet tegenwoordig 5km eieren direct in incubators en zorg ervoor dat ik altijd minstens een 2km en een 10km ei in mijn "voorraad" heb zitten.
Isch dis tru? :o

• mark-k
Nee, maar bij sommige mensen is het toevallig een keertje gelukt en dan wordt meteen geroepen dat het werkt. Ik kreeg op een gegeven moment ook een shitload aan 2km eieren, maar nu weer een hele tijd niet terwijl ik alleen maar 5km broed. Het is gewoon random.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:28
mark-k schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:31:
[...]

Nee, maar bij sommige mensen is het toevallig een keertje gelukt en dan wordt meteen geroepen dat het werkt. Ik kreeg op een gegeven moment ook een shitload aan 2km eieren, maar nu weer een hele tijd niet terwijl ik alleen maar 5km broed. Het is gewoon random.
Maar ja zoals met alles... Doesn't hurt to try!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• spocy
Superstition, er leven maar zat mensen bij...

• mark-k
Mx. Alba schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:41:
[...]

Maar ja zoals met alles... Doesn't hurt to try!
Nee proberen kan altijd en zou feest zijn als het zou werken, maar veel mensen vergeten even te nuanceren en gaan meteen roepen "boh gek t werkt helemaal" als het eens een of twee keer goed gaat.

Ik heb in elk geval pas iets van 15 eieren na mn eerste 10km ei een tweede gekregen, en in de 10 erna ook nog geen nieuwe, dus die myth is wel redelijk busted lijkt me zo.

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-01 10:39

LodanMax

Systeembeheerder

mark-k schreef op zondag 25 september 2016 @ 17:01:
[...]

Kijk hierdoor krijgen we dus al die onzintheorieen, stel je had met je 2e ei toevallig een squirtle gehad dan had je hier waarschijnlijk verkondigd dat de theorie helemaal waar is en perfect werkt...

Factor 10 erop en doen voor verschillende buddies, dan pas kun je er misschien iets zinnigs over zeggen.
33KM met 18 5KM eggs en 1 ghastly gehad, rest overige.

iets betere meting :P

Please consider the environment before posting on the internet.

LodanMax schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:08:
[...]

33KM met 18 5KM eggs en 1 ghastly gehad, rest overige.
uhmm huh wa :?

• spocy
Wat meneer waarschijnlijk bedoelt te zeggen is:
Ik heb een ghastly als buddy genomen, hierna heb ik 18 keer een 5 km ei uitgebroed en tot mijn grote spijt maar 1 ghastly mogen ontvangen.

De mythe dat je buddy het ei bevrucht lijkt hiermee op een iets grotere schaal dan het vorige N=2 voorbeeld ontkracht te zijn.

O-)

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:05

artificial_sun

Mazda Rx7

Wij hebben nog niets uit een ei gekregen die we op dat moment als buddy hadden. Zeker 10 stuks

Stadia was beter....

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

spocy schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:33:
[...]

Wat meneer waarschijnlijk bedoelt te zeggen is:
Ik heb een ghastly als buddy genomen, hierna heb ik 18 keer een 5 km ei uitgebroed en tot mijn grote spijt maar 1 ghastly mogen ontvangen.

De mythe dat je buddy het ei bevrucht lijkt hiermee op een iets grotere schaal dan het vorige N=2 voorbeeld ontkracht te zijn.

O-)
My bad :P

ik heb 33 kilometer met Haunter als buddy gelopen, en ik heb inderdaad maar 1 ghastly ontvangen na 18 eieren uit te broeden (ik spaar 5KM's op en broed ze steeds per 9 uit)

Momenteel loop ik met Doduo en ook hier vermoed ik die nauwelijks te krijgen.

Aaaaaahzo :)

Maarja een Haunter is geen Ghastly.. Dus eigenlijk kunnen we nog niets zeggen..

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanmiddag was ik dan eindelijk in Kijkduin. Eerst een uurtje rondom Kijkduin gewandeld, lekker over het strand met blote voeten en uitwaaien maar terwijl de zon scheen. Vervolgens neergestreken bij het deltaplein op een bankje. Vier pokestops binnen handbereik. Raakte meteen in een gesprek verwikkeld met volslagen vreemden. Die vroegen zich af wat dat Pokemon Go nu inhield. Dus ik gaf een korte demonstratie. :P

Ik heb twee keer de mensenmassa in beweging zien komen. Allebei de keren over het strand naar de zee. Dus ik hoopte stiekem op een Lapras of Blastoise. Maar de eerste keer dook een pikachu aan de kustlijn op. De tweede keer een Kabutops. *O* Pikachu ving ik als nog later met op de achtergrond die paal met bord ala 'Kijkduin, pokemonstad van Nederland: :7

Waar ratata en pidgey het onkruid van Zwolle eo is, zijn dat de voltorbs en magnemites bij Kijkduin. Die spawnden om de haverklap en zo kan ik beide meteen evolueren. Verder nog een aantal nieuwe pokemon weten te vangen (Ekans, Magneton, Nidoran en Sandshrew)

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Joosie200 schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:38:
Verder nog een aantal nieuwe pokemon weten te vangen (Ekans, Magnetron, Nidoran en Sandshrew)
Die is best zeldzaam volgens mij!

Afbeeldingslocatie: http://www.mypokecard.com/en/Gallery/my/galery/T4wO8usieHCn.jpg

• Joosie200
  • Niet online
Reiben schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:46:
[...]

Die is best zeldzaam volgens mij!

[afbeelding]
Lang leve voorspellende woorden/autocorrect :+

• LodanMax

LodanMax

Systeembeheerder

poor Leno schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:48:
Aaaaaahzo :)

Maarja een Haunter is geen Ghastly.. Dus eigenlijk kunnen we nog niets zeggen..
Nee, Haunter is geen Ghastly, maar Haunter is een parent-variant van Ghastly (met Gengang als grandparent)

Dus technisch zou je denken dat de kans juist groter is als je een haunter/gengar meevoert dat die je ei "bevrucht".

• Joosie200
  • Niet online
mat.hi.as schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:43:
Om ook nog een duit in het 10km ei zakje te doen: al heel lang geen 10km eieren gekregen. 5 eieren geleden de eerste weer en die bewaard. Nu net m'n tweede gekregen :)
Ik had de laatste tijd enkel 5km eieren die ik uitbroedde en bij pokestops terug aangeboden kreeg. Tot ik vanmiddag in Kijkduin mijn voorraad bekeek en een 10km ei sneaky zag staan. (Mijn 2e exemplaar sinds de ene die ik op lvl 13 ontving, ben nu lvl22 geworden tijdens Kijkduintrip) Was mij geeneens opgevallen. Wel jammer want ik had de specifieke pokestop willen onthouden. Nu laat ik die mooi apart staan. Ik blijf immer 5km eieren en mogelijke 2km eieren uitbroeden. Eens zien of ik dan ook sneller nieuwe 10km eieren aangeboden krijg oOo

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 25-09-2016 20:02 ]

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:53
Goh... ik heb geen enkele moeite om 10km eieren te vinden. Het is dat mijn zoon ze stiekem in de incubator stopt, anders had ik een end op weg kunnen zijn voor een derde 7+ sessie.

Het is zoals alles met eieren compleet random*

Ik vraag me alleen wel eens af of iedereen "efficient" eieren broed. Zo gebruik ik alleen mijn oranje incubator voor 2km eieren en gaat er niks anders in die incubator dan een 2km ei tenzij er niks anders meer is. Dat betekend dat ik vrij veel 2km eieren erdoor heen duw. Ondertussen gebruik ik blauwe incubators (levelen en gymcoins) om de 5km eieren af te werken.

De tien km eieren komen pas aan de beurt als ik een stapel ervan heb(of mijn zoon moet er weer eentje induwen...ARGH).

De reden is dat ik met deze strategie de omloop snelheid hoog houd. Die kan nog hoger als je ook 2km eieren in blauwe incubators drukt, maar dat kost teveel coins om realistisch te zijn (of je moet de portemonnee trekken.

* Over mythes/theorien gesproken. Laatst had mijn zoon weer ongewenst een ei in de oranje incubator gepropt. Terwijl ik naar het werk fiets zie ik een Jynx... en komt er op hetzelfde moment een jynx uit het ei!!!

Alleen is er ook nog zoiets als toeval en spawnen er wel vaker Jynxjes in die buurt. Ik heb teveel meegemaakt dat het ei helemaal niks gemeen had et wat er nabij zat. Onzin dus.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 15:58
Hier idem, ben er nog ziek van ;) Gelukkig net een Nidoking gevangen met de beste moveset. Dat houdt het dan weer leuk.

• eborn
mark-k schreef op zondag 25 september 2016 @ 16:06:
[...]

Welcome to the club, the club of useless Gyarados.
Toch kun je er nog best aardig mee aanvallen in gyms. Bite heeft best een aardige attack speed. En met een hoge hprijs schakel je dan meestal wel een tweetal lagere pokemon uit. Maar als defender kun je er beter een 10 cp pidgey in zetten; heb je langer lol van

• roffeltjes
Een hoge IV Gyarados kan je hoog in de meeste gyms planten. De moveset maakt weinig uit voor verdedigers, het gaat om afschrikken met een hoge CP ;)

Anders gezegd, als ik een gym aanval ben ik best blij als er crappy pokemons inzitten, maar ik ga uit van de beste movesets. Je gaat niet een gym aanvallen die je alleen kan innemen als er slechte movestes in zitten, want dat weet je niet van te voren.

Zoals ik altijd maar herhaal: De beste verdediger wordt nooit aangevallen.

• eborn
roffeltjes schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:39:
Een hoge IV Gyarados kan je hoog in de meeste gyms planten. De moveset maakt weinig uit voor verdedigers, het gaat om afschrikken met een hoge CP ;)
Tja, maar toch zou ik een crappy gyarados niet snel poweren als ik weet dat hij slechte attacks heeft ;) maar misschien ligt dat anders als je 'bergen' stardust hebt. Candy is bij een gyarados gelukkig geen probleem.

• Asgaro
Ik ben momenteel lvl 13 en heb nog nooit stardust gespendeerd en dat ben ik ook niet van plan tot tenminste lvl 20. (Hoogste CP die ik momenteel gevangen heb is 575 CP.)

Maar ik vroeg mij af of ik iets relevants kan doen wanneer ik een gym tegenkom dat mijn teamkleur is: is trainen of een pokémon in plaatsen nuttig om te doen in mijn geval?
Indien pokémon plaatsen nuttig is, welke precies en welke CP?

Of blijf ik er beter nog in een boog omheen lopen... :D

• Shiro
  • Laatst online: 21-01 20:00

Shiro

Serenity

Asgaro schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:49:
Ik ben momenteel lvl 13 en heb nog nooit stardust gespendeerd en dat ben ik ook niet van plan tot tenminste lvl 20. (Hoogste CP die ik momenteel gevangen heb is 575 CP.)

Maar ik vroeg mij af of ik iets relevants kan doen wanneer ik een gym tegenkom dat mijn teamkleur is: is trainen of een pokémon in plaatsen nuttig om te doen in mijn geval?
Indien pokémon plaatsen nuttig is, welke precies en welke CP?

Of blijf ik er beter nog in een boog omheen lopen... :D
Denk niet dat je heel veel kan helpen met je pokemon. Beste wat je kan doen is je hoogste vuur Pokémon ofzo erin zetten en hopen dat men iets heeft om daar tegen te trainen ofzo.

Zoniet, gooi er gewoon een pidgey in en cash je coins direct :)

Juniper RWD

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 21:35
Nou als ik een level 10 gym zie en ik voel er gewoon wat voor om die gym over te nemen dan doe ik dat gewoon in m'n eentje :P Geen Pokémon schrikt mij af... Je hoeft ook niet te winnen om de gym in level te verlagen, maak er een paar dood, revive je Pokémon en doe het opnieuw maar dan met 1 verdediger minder ;)

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

• roffeltjes
Dat is zeker waar, maar doordat ik nu in 14+ gyms zit merk ik wel dat ik minder snel een gym ga slopen.

Ik blijf het nog wel een heel leuk tijdverdrijf vinden, sowieso zijn er een aantal kanten aan dit spel die je niet in een ander spel kan vinden.

- de kinderen worden er blij van
- de kinderen mee naar buiten nemen als ze niet te harden zijn is simple "Jongens, we gaan een paar gyms pakken".... de jassen zijn al aan voor ik me heb omgedraaid.
- ik heb een reden om niet op de bank chips te eten. Wij zijn heel sportief, maar we hadden beide de neiging 1-2 kg boven wedstrijdgewicht te hangen. Sinds we PoGo spelen heb we totaal geen problemen meer om ons gewicht onder controle te houden ).... de reden is dat we veel minder hebben gesnackt. In plaats daarvan ben je aan het wandelen of fietsen.

Ondanks alle makken en nukken van het spel is het gewoon een briljant spel, wat ook wel blijkt uit de (piek) populariteit.

Ik zelf merk dat de stagnatie van gyms niet goed is voor het spel, maar de kinderen hebben daar geen last van. Elke pokemon is een eigen karakter en elk Gymgevecht is een heroische strijd :+

• Shiro

Shiro

Serenity

DutchEZmoder schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:02:
Nou als ik een level 10 gym zie en ik voel er gewoon wat voor om die gym over te nemen dan doe ik dat gewoon in m'n eentje :P Geen Pokémon schrikt mij af... Je hoeft ook niet te winnen om de gym in level te verlagen, maak er een paar dood, revive je Pokémon en doe het opnieuw maar dan met 1 verdediger minder ;)
Bij mij is het meer van of ik teveel potions heb of niet en soms haal ik een gele of blauwe gym gewoon neer omdat ook 1 van mijn hoge lvl gym's gesloopt is :p

Maar sowieso zal ik geen gym aanvallen waar je alleen maar Lapras en Snorlax in tegenkom. Dragonite boeit me zelfs niet eens zo veel aangezien die een dubbele zwakte heeft voor ice moven, maar Lapras en vooral Snorlax duurt eeuwen om neer te maaien en nemen meestal wel 1 van je Pokémon's mee.

Juniper RWD

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
eborn schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:32:
[...]

Hier idem, ben er nog ziek van ;) Gelukkig net een Nidoking gevangen met de beste moveset. Dat houdt het dan weer leuk.
Een gyrados met twister is echt kut om tegen te vechten vind ik. Die move kan je 5 keer doen ten opzichte van 1 of 2 keer bij een normale charge move. Vervelend om te dodgen, zeker als je je eigen charge move inzet.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
LodanMax schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:55:
[...]

Nee, Haunter is geen Ghastly, maar Haunter is een parent-variant van Ghastly (met Gengang als grandparent)
Ok, en vanaf nu noemen we hem weer gewoon Gastly. De H is van de Haunter.

PSN: Marselaar

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:14

hneel

denkt er het zijne van

Ik begin echt te merken dat het spel minder populair wordt. Een paar weken geleden gingen we nog op zondagmiddag wat vangen en toen spawnden er een heleboel interessants in ons dorpje. Vandaag was het echt niks meer. Alleen maar een paar pidgeys e.d. op de radar. Misschien dat de leuke dingen pas tevoorschijn komen zodra je daadwerkelijk er op uit gaat om wat te vangen. Dat is tenminste wel mijn ervaring. Maar dit nodigt toch niet echt uit om er nog op uit te gaan.

Misschien dat het in de steden nog niet zo te merken is, maar hier in ons dorpje zeker wel.

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

hneel schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:21:
Ik begin echt te merken dat het spel minder populair wordt. Een paar weken geleden gingen we nog op zondagmiddag wat vangen en toen spawnden er een heleboel interessants in ons dorpje. Vandaag was het echt niks meer. Alleen maar een paar pidgeys e.d. op de radar. Misschien dat de leuke dingen pas tevoorschijn komen zodra je daadwerkelijk er op uit gaat om wat te vangen. Dat is tenminste wel mijn ervaring. Maar dit nodigt toch niet echt uit om er nog op uit te gaan.

Misschien dat het in de steden nog niet zo te merken is, maar hier in ons dorpje zeker wel.
Ik heb ook het idee dat de spawns echt afhangen van de activiteit in die omgeving. Toen ik twee maanden geleden begon met spelen vond ik van alles in onze wijk, nu zijn het zoals jij beschrijft enkel nog Pidgeys, Rattatas en Weedles :(

• roffeltjes
AHAAAA ik dacht al dat ik spoken zag, maar het is waar!

https://pokemongo.gamepre...nal/real-0390-patch-notes

Daarom is bijna elke Eevee die ik vang 80%+, heb ik zoveel goede Magikarps en daarom had ik zoveel geluk met Dratini's. Ik hield alleen mijn mond omdat ik dacht dat dat verbeelding was!

https://www.reddit.com/r/...tack_iv_based_on_pokedex/

Als de attack stat vrijwel altijd 13+ is is de kans dat je een hoge IV ziet natuurlijk een stuk hoger (1/3 van de stats zit al goed).

En daarom had ik de laatste dagen opeens out of nowhere meerdere goede Poliwags en Slowbro's die ik anders nooit zag... er is iets fundamenteels veranderd.

Ik vraag me alleen af of het weghalen van de penalty bij een nest Pokemon nou wel wenselijk is. Je krijgt dan wel heel veel sterke Pokemons erbij.

PRO TIP! Goede Eevees en Magikarps zullen schaarser worden, dus wees minder snel in het wegsmijten (ik gooide alle Magikarps die onder de 93 waren rucksichtlos weg).
bbblije schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:34:
[...]
Ik heb ook het idee dat de spawns echt afhangen van de activiteit in die omgeving. Toen ik twee maanden geleden begon met spelen vond ik van alles in onze wijk, nu zijn het zoals jij beschrijft enkel nog Pidgeys, Rattatas en Weedles :(
Daar ga ik zeer zeker vanuit. Vandaar dat Kijkduin en het Vondel park zo gevarieerd zijn.

Hoe meer ballen er worden gegooid, hoe beter de spawns.

[ Voor 49% gewijzigd door roffeltjes op 25-09-2016 21:42 ]

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Vooral in de tijd van Pokevision was dat goed merkbaar. Op het bedrijventerrein waar ik werk was dan overdag ook vanalles te vinden, maar als je dan 's avonds nog eens keek, als iedereen naar huis was, was het compleet uitgestorven qua pokemons.

[ Voor 5% gewijzigd door hneel op 25-09-2016 22:07 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Asgaro schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:13:
Iemand een idee om op Android ervoor te zorgen dat Pokemon Go niet afsluit als het even in de background staat?

Soms kan ik wel switchen naar iets anders, weliswaar kort, en gewoon terugkeren. Maar meestal moet PoGo terug van nul opstarten.

Ik heb veel apps geïnstalleerd staan, en dat zal ongetwijfeld meespelen omdat er redelijk wat steeds in de achtergrond moeten draaien (= meer RAM verbruik; mijn device heeft 2GB), maar ik wil geen apps uninstallen.
Gebruik Greenify om zoveel mogelijk apps uit het geheugen te gooien. Het merendeel van de apps wordt bij mij gegreenified. Ik heb ook de shortcut op mijn scherm staan waarmee automatisch alle greenified apps gekilled worden. Hou zo je geheugengebruik laag en je hebt de meeste kans dat de apps die je wel wilt draaien blijven werken zonder opnieuw op te hoeven starten als je wisselt.

Google Play: Greenify

Is bij mij een van de eerste apps die ik op een nieuw device zet. Samen met NoRoot Firewall.

Google Play: NoRoot Firewall

Die zet ik er met nog wat handig spul via een SD kaartje of USB verbinding op voordat ik verbinding met WiFi maak. Dat gaat pas aan als die firewall draait. Eerst draai ik met Greenify zoveel mogelijk apps de nek om die allemaal bij het booten actief worden maar die ik helemaal niet altijd wil gebruiken (of helemaal nooit - die disable ik meteen helemaal - ruimt ook lekker op) en van wat dan overblijft onderschep ik met de firewall meteen de lading aan weet ik veel wat ze allemaal over me via het internet willen rapporteren. Je schrikt als je ziet wat er allemaal het internet op wil als je die firewall hebt draaien. Helemaal als je niet eerst de meeste zooi gegreenified hebt. Heel veel kun je ook blokkeren zonder dat de functionaliteit stuk gaat.

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-12-2025
Heb je al 20 magicarps in je bag, komt er ook eens 1 uit je ei...
Toch maar de appraise functie erover heen, want met 136 cp de moeite waard.
Jeey. 100% IV.
Evolven -> bite & hydro pump.

Lees ik in de link bij de topic warning dat dragon breath de voorkeur heeft, maar ik dacht dat deze er niet meer in zat?

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
Raymon1988 schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:45:
Heb je al 20 magicarps in je bag, komt er ook eens 1 uit je ei...
Toch maar de appraise functie erover heen, want met 136 cp de moeite waard.
Jeey. 100% IV.
Evolven -> bite & hydro pump.

Lees ik in de link bij de topic warning dat dragon breath de voorkeur heeft, maar ik dacht dat deze er niet meer in zat?
Dragon Breath kan inderdaad niet meer.
Dit had een lichte voorkeur t.o.v. bite maar het belangrijkste is de charge ;-)

Dus gratz met je Gyarados!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Bij mijn zoontje kwamen ongeveer tegelijkertijd een 2km-ei en ene 10km-ei uit.
Uit de eerste kwam een charmander, en uit de 2e een eevee.

Met die charmander waren we wel blij. Zo af en toe spawnt er eens eentje in het dorp en we gaan ook weleens naar de dijk in Spijkenisse waar we er dan 1 of 2 of 3 vangen. Charmeleon hebben we al, maar Charizard is nog ver weg.

Maar dat 10km-ei: vroeger kreeg je daar nog weleens wat leuks uit: een scyther, aerodactyl, eletrabuzz, allemaal dingen die je zelden of nooit in het wild zit. Maar die eevee spawnt hier veeeeel vaker dan een charmander.

• Asgaro
CaptJackSparrow schreef op zondag 25 september 2016 @ 22:34:
[...]

Gebruik Greenify om zoveel mogelijk apps uit het geheugen te gooien. Het merendeel van de apps wordt bij mij gegreenified. Ik heb ook de shortcut op mijn scherm staan waarmee automatisch alle greenified apps gekilled worden. Hou zo je geheugengebruik laag en je hebt de meeste kans dat de apps die je wel wilt draaien blijven werken zonder opnieuw op te hoeven starten als je wisselt.

Google Play: Greenify

Is bij mij een van de eerste apps die ik op een nieuw device zet. Samen met NoRoot Firewall.

Google Play: NoRoot Firewall

Die zet ik er met nog wat handig spul via een SD kaartje of USB verbinding op voordat ik verbinding met WiFi maak. Dat gaat pas aan als die firewall draait. Eerst draai ik met Greenify zoveel mogelijk apps de nek om die allemaal bij het booten actief worden maar die ik helemaal niet altijd wil gebruiken (of helemaal nooit - die disable ik meteen helemaal - ruimt ook lekker op) en van wat dan overblijft onderschep ik met de firewall meteen de lading aan weet ik veel wat ze allemaal over me via het internet willen rapporteren. Je schrikt als je ziet wat er allemaal het internet op wil als je die firewall hebt draaien. Helemaal als je niet eerst de meeste zooi gegreenified hebt. Heel veel kun je ook blokkeren zonder dat de functionaliteit stuk gaat.
Thanks.

Greenify gebruik ik echter al. :)
Alleen zal ik niet zoveel mogelijk apps greenifyen: er zijn apps die net enkel nut hebben als ze ook in de background steeds werken. Dan denk ik bv. aan Cerberus (anti-theft), stappentellers, battery monitor, messaging apps, PushBullet.

Play Store zegt dat ik 130 apps installed heb. >:)
(Pokemon Go is wel de enige game. Het zijn voornamelijk lichte apps. En ook wat icon packs die ook als "app" gerekend worden.)

11 apps staan al greenified.
Heb echter dankzij je post nu 7 bijkomende apps greenified want had al lang de lijst niet meer overlopen. Morgen is testen!

update: Doet niets uit...

• The Source
  • Laatst online: 12:26
Zo na een weekendje training zit ik in 10 gyms waarvan 8x een level 10 gym die redelijk stabiel lijken te zijn. In 3 gyms sta ik met mijn ~1900 CP pokemon op de 2de plaats van onder. Dus even in de gaten houden als die eruit gegooid worden dat ik ze level en ze er weer op een hoger level probeer terug in te krijgen. Enige probleem... chronisch gebrek aan stardust! :(
Tomski1986 schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:57:
Same here met 134 pokemons en level 26. Mijn doel is om ze allemaal te verzamelen, toevallig paar weken met gyms aan de gang eerst niet naar omgekeken. Ik loop nog wat buddies om candies te krijgen om de laatste te upgraden. Tegen de tijd dat het kouder wordt (winter) vermoed ik dat er veel mensen mee zullen stoppen. Nu is lopen buiten leuk, maar in de kou een uur bij een gym gaan staan beuken lijkt me minder aantrekkelijk. Als de variteit van spawns afhangt van het aantal gebruikers... dan zie ik het somber in.

[ Voor 53% gewijzigd door The Source op 26-09-2016 00:43 ]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 14:49
So tijd om te stoppen met pogo, geforceerde update. Interesse werd al minder maar na dat geintje vn ze. Misschien pal ik t weer op na mj tentamen,, die magisk ff bekijken

NS FC: SW 2742 0448 8213

• mark-k
Musta schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:35:
So tijd om te stoppen met pogo, geforceerde update. Interesse werd al minder maar na dat geintje vn ze. Misschien pal ik t weer op na mj tentamen,, die magisk ff bekijken
Supersu werkt ook prima met de laatste suhide, zolang je m systemless installeert. Alleen xposed nog niet geprobeerd.

• Joosie200
  • Niet online
Sinds vanochtend krijg ik met mijn v35 de melding dat ik moet upgraden. Ben ik blij dat ik gisteren nog in Kijkduin ben geweest :D

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
The Source schreef op maandag 26 september 2016 @ 00:35:
Tegen de tijd dat het kouder wordt (winter) vermoed ik dat er veel mensen mee zullen stoppen. Nu is lopen buiten leuk, maar in de kou een uur bij een gym gaan staan beuken lijkt me minder aantrekkelijk. Als de variteit van spawns afhangt van het aantal gebruikers... dan zie ik het somber in.
Ik neig een verband te zien tussen het duidelijk stabiliseren van gyms en afnemen van populariteit en update v0.37 . Dan zou de blokkade van root users mogelijk toch effect hebben.Op cheaters of de populariteit, dat kan ik natuurlijk niet inschatten.

Overigens ben ik ook benieuwd wat de winter gaat brengen. Veel mensen spelen het ook vanuit de auto. Zie regelmatig bij gyms auto's vreemd geparkeerd staan. Dat kan natuurlijk wel doorgaan (hoewel, als de gyms niet meer worden overgenomen niet meer).

Ik vrees dat ik mijn pokedex niet voor de winter vol heb (nog 15 te gaan en sommigen erg ver weg, en een aantal die ik nog niet eens ken).

PSN: Marselaar

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

roffeltjes schreef op zondag 25 september 2016 @ 21:35:
Daar ga ik zeer zeker vanuit. Vandaar dat Kijkduin en het Vondel park zo gevarieerd zijn.

Hoe meer ballen er worden gegooid, hoe beter de spawns.
Wat is nu eigenlijk het criterium wat een plek een goede pokemon plek maakt?

Is dat
- het aantal ballen wat gegooid wordt. Of het aantal pokemons wat gevangen wordt?
- of het aantal account wat op die plek actief is?
- of het aantal unieke devices?

Is daar al eens onderzoek naar gedaan?

Concreet: heeft het zin om de telefoons van mijn kinderen mee te nemen als ik een rondje ga lopen?

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:10
roffeltjes schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:15:
Ik vraag me alleen wel eens af of iedereen "efficient" eieren broed. Zo gebruik ik alleen mijn oranje incubator voor 2km eieren en gaat er niks anders in die incubator dan een 2km ei tenzij er niks anders meer is. Dat betekend dat ik vrij veel 2km eieren erdoor heen duw. Ondertussen gebruik ik blauwe incubators (levelen en gymcoins) om de 5km eieren af te werken.
Hier exaxt hetzelfde! :)
Oranje = 2km
Blauw = 5km
10km eieren bestaan (bijna) niet! :p
hneel schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:00:
Concreet: heeft het zin om de telefoons van mijn kinderen mee te nemen als ik een rondje ga lopen?
Als jij je partner met huilende kinderen thuis wilen laten dan heeft 't wel zin! :+

<GoT>NightStalker

• mark-k
[...]

Is dat
- het aantal ballen wat gegooid wordt. Of het aantal pokemons wat gevangen wordt?

Geen idee maar de enige goede spawns hier in de buurt zijn het bos en het gehucht ernaast waar echt nauwelijks nog mensen spelen, dus volgens mij is die dependency ook verwijderd cq verminderd.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Is dat

Daar ben ik ook benieuwd naar. Er is een spawnplaats die ik vanuit huis kan bereiken die elk uur een Pokemon laat spawnen. 33 procent van de pokemons zijn squirtles. Soms meer dan andere keren. Wat heeft daar invloed op vraag ik mij dan af.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 21:12

Zerora

Ik Henk 'm!

Joosie200 schreef op maandag 26 september 2016 @ 07:47:
Sinds vanochtend krijg ik met mijn v35 de melding dat ik moet upgraden. Ben ik blij dat ik gisteren nog in Kijkduin ben geweest :D
Is Kijkduin nu veranderd dan? :?

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26
Zerora schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:48:
[...]

Het is een stuk rustiger geworden, en alleen de echte die hards zitten er nog.
Ik ga echt niet heen en weer rennen voor een Pokemon.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 21:12

Zerora

Ik Henk 'm!

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:50:
[...]

Het is een stuk rustiger geworden, en alleen de echte die hards zitten er nog.
Ik ga echt niet heen en weer rennen voor een Pokemon.
Ik was twee weken terug nog in Kijkduin. Het is wel rustiger, maar toen spawnde er nog steeds veel goede pokemon. Heb bijvoorbeeld een Golem kunnen vangen en bijna een Victreebel (die bij mij helaas wegrende).

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik merk het voor mezelf ook dat het enorm aan het afnemen is qua interesse. Ik zit nu op 131/132 en ga de 142 ook zeker halen.
Gym battles zijn qua effort veels te hoog, dus ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor gen2.

Verwijderd

Ik was afgelopen zaterdag nog in Kijkduin. Was nog steeds best druk, maar inderdaad lang niet meer zo druk als bijvoorbeeld vorige maand. Toch nog wel een grote groep die zich verplaatst toen Blastoise, Arcanine en Machamp er zaten. Helaas was Machamp bij mij gevlucht :( Net als Hitmonlee.

Zit nu op 135 / 137. Nog een paar te gaan, dan is het wachten op Gen2.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 10:06 ]

• Ossi
  • Laatst online: 18-01 17:32
w00p w00p!!

Ik reed in Assen rond op weg naar mijn werk en zag een Pokemon die ik nog niet had. Opgezocht op de Zweedse website ;) Snel snel snel omrijden en iets harder gaan rijden. Gevonden!!
Een Blastoise!! Nice die had ik nog niet, aangetikt en starten maar! Beste move set!

Dit is m:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q5QsMnA0o1a7Tq8PMDgkH9Vb/full.png?nohitcount=1

Godver de godver, lager dan laag kan niet :') :') 7(8)7

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:47
Ossi schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:52:
w00p w00p!!

Ik reed in Assen rond op weg naar mijn werk en zag een Pokemon die ik nog niet had. Opgezocht op de Zweedse website ;) Snel snel snel omrijden en iets harder gaan rijden. Gevonden!!
Een Blastoise!! Nice die had ik nog niet, aangetikt en starten maar! Beste move set!

Dit is m:

Godver de godver, lager dan laag kan niet :') :') 7(8)7
Als hij beetje leuke IV heeft, dan is het een prachtige vondst om stardust en candy in te stoppen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:37
Hogader schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:53:
[...]

Als hij beetje leuke IV heeft, dan is het een prachtige vondst om stardust en candy in te stoppen.
Zo te zien heeft hij al genoeg Pokies om stardust in te stoppen (nog maar 10k :+)

• Ossi
  • Laatst online: 18-01 17:32
Hogader schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:53:
[...]

Ergens tussen de 40 en 60%, was niet preciezer te bepalen..
mat.hi.as schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:02:
[...]

Zo te zien heeft hij al genoeg Pokies om stardust in te stoppen (nog maar 10k :+)
Yup :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ossi op 26-09-2016 11:08 ]

• daan!
  • Nu online
Ossi schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:07:
[...]

Ergens tussen de 40 en 60%, was niet preciezer te bepalen..
Natuurlijk wel, lang leve de appraise functie.
Dan weet je in ieder geval of het boven of onder de 50% is.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

hneel schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:17:
Bij mijn zoontje kwamen ongeveer tegelijkertijd een 2km-ei en ene 10km-ei uit.
Uit de eerste kwam een charmander, en uit de 2e een eevee.

Met die charmander waren we wel blij. Zo af en toe spawnt er eens eentje in het dorp en we gaan ook weleens naar de dijk in Spijkenisse waar we er dan 1 of 2 of 3 vangen. Charmeleon hebben we al, maar Charizard is nog ver weg.

Maar dat 10km-ei: vroeger kreeg je daar nog weleens wat leuks uit: een scyther, aerodactyl, eletrabuzz, allemaal dingen die je zelden of nooit in het wild zit. Maar die eevee spawnt hier veeeeel vaker dan een charmander.
Eevee is helaas 1 van de weinige mindere Poké's die uit een 10 KM ei kan komen. IV waarde is waarschijnlijk wel hoog, en extra Eevee candy kan meestal geen kwaad :)

Last.fm | Code Talks

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:39
Zojuist geforceerde update.
Daarna niet meer kunnen inloggen/openen vanwege root waarschijnlijk.

Helaas -> uninstall :')

• Joosie200
  • Niet online
Zerora schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:48:
[...]

Nee, ik kan niet meer verder met spelen. Want custom rom om Android 6.0.1 te draaien. Heb su bin ed al gehide, haalt niks uit. Dus maar een rom vinden voor Nougat en dan systemless root meepakken.

Gisteren nog wel toen ik in Kijkduin was. Bij het deltaplein was het zoals vanouds druk. Maar verderop bij het strand nauwelijks. Tot de grote meute in beweging kwam voor een Gengar. Ik zag niks bij de zweed, dus heb foto's gemaakt van de massahysterie. Tweede keer was voor een Kabutops. Toen sjokte ik er rustig achter aan en ving er eentje met cp1055. Verder weinig soeps. Mistte weer een Growlith :(

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nog 10 te gaan! Nu 132/142
daarvan gaan Primeape, Kabuto en Dragonite (wel een slechte) denk komende week wel de Pokedex in.

Dan nog 7 te lastige over:
3 Venusaur (nog 20! vinden)
6 Charizard (nog 20! vinden)
57 Machamp (nog 20! vinden)
89 Muk (nog 8 vinden)
108 Lickitung (na mss wel 175+ 5km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)
131 Lapras (na mss wel 20+ 10km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)
143 Snorlax (na mss wel 20+ 10km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)

Wordt nog een hele opgave dus...

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 22:18
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:05:
Ik was afgelopen zaterdag nog in Kijkduin. Was nog steeds best druk, maar inderdaad lang niet meer zo druk als bijvoorbeeld vorige maand. Toch nog wel een grote groep die zich verplaatst toen Blastoise, Arcanine en Machamp er zaten. Helaas was Machamp bij mij gevlucht :( Net als Hitmonlee.

Zit nu op 135 / 137. Nog een paar te gaan, dan is het wachten op Gen2.
Mijn zoontje van 9 wilde ook graag een keer naar Kijkduin dus hebben we er zaterdag maar een familie uitje van gemaakt omdat het lekker weer was. 1h15m rijden en toen een plekje zoeken... duurde even maar toch wat gevonden. Ik vond het enorm druk maar kennelijk is t nog veel erger geweest? Ik vond het een erg bijzondere ervaring! Stellen van dik in de 60 die samen rondlopen... telefoon in de hand en powerbank in de broekzak. Op een gegeven moment stonden we dicht bij het strand onderaan een breed pad wat tussen de duinen door naar beneden loopt. Ineens kwam er van over de heuvel/duin een horde mensen aan gerend. Mijn zoontje riep "Waaa Zombie Apocalypse!!" (dat moet van YouTube komen want denk niet dat ze dat woord al op school leren) maar vroeg toch of hij mee mocht rennen. Nou vooruit... en niet veel later zag ik hem niet meer en was hij opgeslokt in de pokemon-dorstige menigte. De grap "de Dragonite zit ongeveer een kilometer uit de kust, heb je je zwembroek bij je?" werd niet door iedereen gewaardeerd al weet ik zeker dat 98% van de mensen ons niet eens hebben zien staan terwijl we bijna onder de voet gelopen werden.

Echt een bijzondere ervaring. Denk niet dat ik nog eens de lange reis waag maar ik kan Kijkduin weer afstrepen op mn bucketlist :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• roffeltjes
Afvalzak schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:19:
[...]

Eevee is helaas 1 van de weinige mindere Poké's die uit een 10 KM ei kan komen. IV waarde is waarschijnlijk wel hoog, en extra Eevee candy kan meestal geen kwaad :)
Wut? Er zijn maar drie betere uitkomsten uit een 10km ei, de rest is allemaal veel slechter dan een Eevee.
  • Onix
  • Hitmonlee
  • Hitmonchan
  • Chansey
  • Scyther
  • Jynx
  • Electabuzz
  • Magmar
  • Pinsir
  • Lapras
  • Eevee
  • Omanyte
  • Kabuto
  • Aerodactyl
  • Snorlax
  • Dratini
Ik snap dat mensen graag een Snorlapras willen, maar Eevee's en Dratini's zijn gewoon heel goede pokemons.

[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 26-09-2016 12:24 ]

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35

TAA

Liever IRC

Ik heb zaterdagmiddag een paar uurtjes rondgelopen bij de Bergse Plaat (51.491531, 4.238918). Pincer, Onix en Arbok aan de dex toe kunnen voegen terwijl ook charmanders, pikachu en exeggcutes zich lieten zien. Tijdens het "vooronderzoek" zelfs een Lapras en Snorlax gezien daar. De spawns bevinden zich allemaal op de route van het fiets/wandelpad rond het natuurgebied maar is met een totale lengte van 4km best lang. Je zult altijd zien dat die zeldzame spawnt als je er 1,5km vandaan bent ;) De aangrenzende woonwijk heeft net als Kijkduin bergen Magnemites en Voltorbs maar die hebben we gewoon lekker links laten liggen. Een aanrader dus als je geen zin hebt in de mensenmassa's en genoeg pokeballs hebt om het een paar uur zonder stops uit te houden.

• Joosie200
  • Niet online
JohnnyV76 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:09:
[...]
Ineens kwam er van over de heuvel/duin een horde mensen aan gerend. Mijn zoontje riep "Waaa Zombie Apocalypse!!" (dat moet van YouTube komen want denk niet dat ze dat woord al op school leren)
Echt een bijzondere ervaring. Denk niet dat ik nog eens de lange reis waag maar ik kan Kijkduin weer afstrepen op mn bucketlist :)
Hehehe :D

Ja, inderdaad. Leuk om een keer meegepakt te hebben. En ik heb eerst een uur rond om het gebied gewandeld. Genoten van het weer, uitwaaien langs het strand. Kan het nu afstrepen want 2,5 uur heen en 3 uur terug (trein had vertraging waardoor ik mijn overstap in Gouda mistte) voor precies 5,5 uur in Kijkduin is niet voor herhaling vatbaar :P

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

roffeltjes schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:23:
[...]

Wut? Er zijn maar drie betere uitkomsten uit een 10km ei, de rest is allemaal veel slechter dan een Eevee.
  • Onix
  • Hitmonlee
  • Hitmonchan
  • Chansey
  • Scyther
  • Jynx
  • Electabuzz
  • Magmar
  • Pinsir
  • Lapras
  • Eevee
  • Omanyte
  • Kabuto
  • Aerodactyl
  • Snorlax
  • Dratini
Ik snap dat mensen graag een Snorlapras willen, maar Eevee's en Dratini's zijn gewoon heel goede pokemons.
Minder bedoelde ik meer met kans van vinden. Eevee's kom ik bijna dagelijks tegen. De rest zeer zeldzaam tot niet (behalve Dratini), uiteindelijk als je er één hebt maakt het weinig meer uit voor bijvoorbeeld Pinsir/Lapras/Snorlax.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Joosie200 schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:31:
[...]

Hehehe :D

Ja, inderdaad. Leuk om een keer meegepakt te hebben. En ik heb eerst een uur rond om het gebied gewandeld. Genoten van het weer, uitwaaien langs het strand. Kan het nu afstrepen want 2,5 uur heen en 3 uur terug (trein had vertraging waardoor ik mijn overstap in Gouda mistte) voor precies 5,5 uur in Kijkduin is niet voor herhaling vatbaar :P
Ik combineer het ook. Neem de hond mee waar ik af en toe een stuk mee langs de zee ga wandelen.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Vandaag een Lapras uit mijn ei! 1600CP maar met frost breath/dragon pulse. Ik heb er al eens 1 gevangen van 1400CP maar met ice shard/blizzard. Ik heb nu 31 lapras candy, dan kan ik beter de lage cp uppen toch?

• mark-k
Seriously? Heb je gezien hoe die kerel al de hele tijd doet in dit topic? Aan de plusjes te zien waren meer mensen het ermee eens dat hij n keer op zn nummer gezet moest worden, en het was nog leerzaam ook.

• mark-k
-TheNose- schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:37:
Vandaag een Lapras uit mijn ei! 1600CP maar met frost breath/dragon pulse. Ik heb er al eens 1 gevangen van 1400CP maar met ice shard/blizzard. Ik heb nu 31 lapras candy, dan kan ik beter de lage cp uppen toch?
Indien iv goed zou ik dat wel doen ja, sterke gym defender.

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ASW1 schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:23:
Zojuist geforceerde update.
Daarna niet meer kunnen inloggen/openen vanwege root waarschijnlijk.

Helaas -> uninstall :')
Precies hetzelfde hier.

Hopelijk nemen de inkomsten/spelersaantallen enorm af en ziet Niantic dat ze een grote fout hebben gemaakt door root-gebruikers buiten te sluiten.

• -TheNose-
mark-k schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:57:
[...]

Indien iv goed zou ik dat wel doen ja, sterke gym defender.
Nee helaas 69%, die van 1600cp is 89%, helaas. Maar IV zegt niet alles uiteraard, hoeft niet de beste pokémon allertijden te worden en de Laprassen liggen niet voor het oprapen natuurlijk.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:05
Lapras is met lage IV nog altijd prima IMO. Moveset is hoe dan ook belangrijker.

En mijn Snorlax heeft 73% wat laag klinkt... maar 15-15-3 is voor mij prima want HP is toch al hoog

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 21:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RekZ schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:58:
[...]

Precies hetzelfde hier.

Hopelijk nemen de inkomsten/spelersaantallen enorm af en ziet Niantic dat ze een grote fout hebben gemaakt door root-gebruikers buiten te sluiten.
suhide kun je nog altijd proberen.

is everything cool?

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Thnx, ik weet het, maar heb weinig zin om weer dingen te gaan flashen en moeilijk te gaan doen voor Pokemon. Ik speelde toch al veel minder dan voorheen, en als Niantic er dan zo een einde aan wil maken; so be it.

• Blakapim
mark-k schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:52:
[...]

Seriously? Heb je gezien hoe die kerel al de hele tijd doet in dit topic? Aan de plusjes te zien waren meer mensen het ermee eens dat hij n keer op zn nummer gezet moest worden, en het was nog leerzaam ook.
Je was behoorlijk aan het uitlokken Mark, terwijl ik in het bericht helemaal niets verkeerds zei (ging over een Eevee evolutie). Volkomen terecht dat de mod hier ingrijpt.

• Blakapim
-TheNose- schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:00:
[...]

Nee helaas 69%, die van 1600cp is 89%, helaas. Maar IV zegt niet alles uiteraard, hoeft niet de beste pokémon allertijden te worden en de Laprassen liggen niet voor het oprapen natuurlijk.
Dat verschil is te verwaarlozen, zal je uiteindelijk op level 40 maximaal 100CP kosten (als je dat uberhaupt haalt, aangezien de Lapras candy schaars is).

• mark-k
Blakapim schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:29:
[...]

Je was behoorlijk aan het uitlokken Mark, terwijl ik in het bericht helemaal niets verkeerds zei (ging over een Eevee evolutie). Volkomen terecht dat de mod hier ingrijpt.
Nou, je zei dat je evalueren schreef door je auto correct, maar aangezien je in die uitleg een spelfout maakte was dat onzin en blijf ik bij mijn eerdere bericht. Daarnaast ben jij ook totaal niet lullig/provocerend bezig geweest tegen anderen he?

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

MeagaShira

MeagaShira_NL

zo en nu even een groepsknuffel, het liedje van frozen...... let it go opzetten en weer gewoon lekker over pokemon lullen.

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
MeagaShira schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:05:
zo en nu even een groepsknuffel, het liedje van frozen...... let it go opzetten en weer gewoon lekker over pokemon lullen.
~ Let It GO ~~ Poké GO~~ *O*

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:23
readytoflow schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:05:
Nog 10 te gaan! Nu 132/142
daarvan gaan Primeape, Kabuto en Dragonite (wel een slechte) denk komende week wel de Pokedex in.

Dan nog 7 te lastige over:
3 Venusaur (nog 20! vinden)
6 Charizard (nog 20! vinden)
57 Machamp (nog 20! vinden)
89 Muk (nog 8 vinden)
108 Lickitung (na mss wel 175+ 5km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)
131 Lapras (na mss wel 20+ 10km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)
143 Snorlax (na mss wel 20+ 10km eieren nog niet uitgebroed, ook nog nooit op de radar gehad)

Wordt nog een hele opgave dus...
Dat is flink balen, ik heb Lickitung al 2x uit een ei en al 3x gevangen in het wild. Ik hoop dat je hem snel vind, en snorlax en lapras is gewoon puur geluk hebben.

• Blakapim
mark-k schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:56:
[...]

Nou, je zei dat je evalueren schreef door je auto correct, maar aangezien je in die uitleg een spelfout maakte was dat onzin en blijf ik bij mijn eerdere bericht. Daarnaast ben jij ook totaal niet lullig/provocerend bezig geweest tegen anderen he?
Daar ben ik voor gebanned en dat is voor de rest een zaak tussen mij en de mods. Ik hoop dat je het eindelijk kan laten gaan en mij in m'n waarde kan laten.

• Blakapim
ajaxalex schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:16:
[...]

Dat is flink balen, ik heb Lickitung al 2x uit een ei en al 3x gevangen in het wild. Ik hoop dat je hem snel vind, en snorlax en lapras is gewoon puur geluk hebben.
Lapras zie ik nog wel eens langskomen in Rotterdam (op de kaart). Snorlax heb ik 1 keer in Kijkduin gezien.

• Shiro

Shiro

Serenity

Duidelijk merkbaar dat er minder mensen spelen tegenwoordig. Ik woon bovenop een gym en ik heb het van 3 naar lvl 6 getraind, met 1 vrije slot en maar 1500 prestige verwijderd van lvl 7. Zodra iemand z'n pokemon erin zet, kan er dus nog iemand zijn pokemon erbij zetten.

De slot staat al 3 uur leeg... :O

Juniper RWD

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Heren, hou ook even in het oog dat dubbel-posten ook niet toegestaan is. Editten van de laatste post mag daarentegen wel. (anders krijgen jullie straks weer mods op jullie dak, en hoewel dat grappig voor ons is, is het extra werk voor de mods)

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Shiro schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:
Duidelijk merkbaar dat er minder mensen spelen tegenwoordig. Ik woon bovenop een gym en ik heb het van 3 naar lvl 6 getraind, met 1 vrije slot en maar 1500 prestige verwijderd van lvl 7. Zodra iemand z'n pokemon erin zet, kan er dus nog iemand zijn pokemon erbij zetten.

Naast dat het al minder wordt gespeeld, is het ook zo dat de zomervakantie voorbij is en dus veel kinderen pas na school kunnen spelen als ze tijd voor hebben (of in de pauze als de gym vlakbij school is).

Dus het is nu iets makkelijker om een drukke gym te veroveren tijdens schooluren of laat in de avond :9

Lapras heb ik 3x in het wild gezien (2 gevangen), en 1 keer blijkbaar misgelopen op Kijkduin..
Voor de rest nooit Lickitung,, Snorlax enzo gezien in het wild (wel magmar op radar)

[ Voor 11% gewijzigd door Eek2nd op 26-09-2016 15:45 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:41

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik heb een paar pagina's meegelezen in dit topic. Ik ga er ook geen discussie van maken, maar ik ergerde me mateloos aan het cocky gedrag, "ik ben beter dan de rest" en over alles zo laconiek doen. Ik hoef geen namen te noemen.

• -TheNose-
Net Chansey gevangen 3 straten van mijn huis!

• Shiro

Shiro

Serenity

Eek2nd schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:44:
[...]

Naast dat het al minder wordt gespeeld, is het ook zo dat de zomervakantie voorbij is en dus veel kinderen pas na school kunnen spelen als ze tijd voor hebben (of in de pauze als de gym vlakbij school is).

Dus het is nu iets makkelijker om een drukke gym te veroveren tijdens schooluren of laat in de avond :9

Lapras heb ik 3x in het wild gezien (2 gevangen), en 1 keer blijkbaar misgelopen op Kijkduin..
Voor de rest nooit Lickitung,, Snorlax enzo gezien in het wild (wel magmar op radar)
Hurhur niet heel veel later hebben er 2 mensen hun Pokemon's erin gestopt. Voorheen was de laagste een Vaporeon met 1929CP, nu is er een Exeggutor met 1814 CP en Vaporeon met 1341CP bijgekomen.

Het is dus nu een lvl 7 gym geworden. Ik ben benieuwd hoelang zoiets zal blijven staan. Doel is nog om mijn thuis gym eens stabiel te krijgen maar tot dusver kwam er altijd wel een selectie van retarded pokemon's er tussen waardoor de gym zo afgebroken is. Tot dusver is dit nog het meest hoopvolle, los van de onderste vaporeon.

Juniper RWD

• -TheNose-
Shiro schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:56:
[...]

Hurhur niet heel veel later hebben er 2 mensen hun Pokemon's erin gestopt. Voorheen was de laagste een Vaporeon met 1929CP, nu is er een Exeggutor met 1814 CP en Vaporeon met 1341CP bijgekomen.

Het is dus nu een lvl 7 gym geworden. Ik ben benieuwd hoelang zoiets zal blijven staan. Doel is nog om mijn thuis gym eens stabiel te krijgen maar tot dusver kwam er altijd wel een selectie van retarded pokemon's er tussen waardoor de gym zo afgebroken is. Tot dusver is dit nog het meest hoopvolle, los van de onderste vaporeon.
Met die onderste train jij hem wel vanuit je woonkamer zo op tot lvl 10 anders...

• mark-k
Shiro schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:36:

Jup, had vrijdag eentje naar lvl 7 getild met 4 slots vrij, en genoeg prestige dat hij bij de laatste 8 werd dus in totaal 5 plaatsen achter elkaar, hele dag vrij geweest, waarna hij ergens in de avond overgenomen is door rood en n dag op lvl 1 gestaan heeft...

• Shiro

Shiro

Serenity

-TheNose- schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:01:
[...]

Met die onderste train jij hem wel vanuit je woonkamer zo op tot lvl 10 anders...
Tegen een Vaporeon trainen is ronduit irritant en ik heb geen potions meer :O

Naja, vanavond als ik terug ben maar weer eens checken hoe de gym ervoor staat.

Juniper RWD

Pagina: 1 ... 96 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status