• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Hier in de buurt ook veel stabiele gyms, en helaas is 80% blauw. De overige wisselen tussen geel en rood.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:49
schaapiej schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:31:
[...]

Zo slecht is die moveset toch niet?
Body slam heeft de meeste DPS, in ieder geval volgens deze link
volgens mij is deze site beter

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/143

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
schaapiej schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:31:
[...]

Zo slecht is die moveset toch niet?
Body slam heeft de meeste DPS, in ieder geval volgens deze link
Liever Lick / Hyperbeam danwel Body Slam
Anyways is Zen Headbut gewoon een slome move...

Heb daarnaast liever goede aanvallers dus zodoende ook minder ideaal ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Thalaron
-TheNose- schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:33:
Pfff, eindelijk mijn Gyrados vanmorgen...bite en twister. FML.

Net wel een Raichu (evolve na 25km Pikachu op mijn schouder te hebben rondgezeuld) van 1132CP (IV 89%) met thunder shock en Thunder. Daar ga ik wat candy in proppen om waterpokies mee te slopen. Mijn jolteon laat nog steeds op zich wachten (en deze is veel cooler :P ).
Mijn ervaring tegen water Pokemon is dat mijn Vaporeon beter resultaat geeft als mijn Jolteon :+
1 dikke charge en Jolteon ligt zowat om doordat hij zo weinig HP heeft.

Ondanks dat is Raichu natuurlijk erg vet ;)
Heb er zelf ook een met Spark / Thunder met cp1136 / HP79 (88.9% 13-14-13)
Maar op max (lvl 40.5) heeft die cp2002 en 105 HP waarbij mijn Vaporeon op 32.5 op cp2514 zit met 205 HP.

Jammer maar mijn inziens zijn electric niet echt viable....
Desondanks heb ik mijn Jolteon wel maxed :9
Net als de nog minder nuttige Alakazam O-)

Wellicht dat ik Raichu ook nog wel ga upgraden... maar eerst mijn huidige "dreamteam" maar weer up-to-date maken (net lvl 31->32 geworden).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:51:
Mijn ervaring tegen water Pokemon is dat mijn Vaporeon beter resultaat geeft als mijn Jolteon :+
Klopt, daarom is de Jolteon compleet nutteloos als hij in een gym wordt gezet. Maar als aanvaller is hij heel goed tegen waterpokémon want als aanvaller kan je de charge moves van de verdediger dodgen, en bijkomend voordeel is dat de standaard aanval van de Jolteon relatief snel is waardoor je lekker kunt spammen. Een Vaporeon met Hydro Pump wordt zo omver gezapt door een veel lagere Jolteon - mits je die Hydro Pump weet te dodgen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 20-09-2016 12:54 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:45:
[...]

Liever Lick / Hyperbeam ofwel Body Slam

[...]
Mag ik erop wijzen dat dit een incorrecte toepassing van het woord 'ofwel' is. Deze zin impliceert dat deze moves (Hyperbeam en Body Slam) hetzelfde zijn, ofwel 2 benamingen voor 1 move.
In dit geval zou het juist zijn om de woorden 'of' of 'danwel' te gebruiken.
Sorry O-)

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 20:39
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:51:
[...]
Solarbeam is mijn favoriet tegen vaporeon.
Met een beetje dodgen kan je 3 sterkere vaporeons aan met 1 pokemon. :)

• Thalaron
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:54:
[...]

Mag ik erop wijzen dat dit een incorrecte toepassing van het woord 'ofwel' is. Deze zin impliceert dat Hyperbeam en Body Slam deze moves hetzelfde zijn, ofwel 2 benamingen voor 1 move.
Sorry O-)
Aangepast.. Excuses ;)

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:21

Shiro

Serenity

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:
[...]

Klopt, daarom is de Jolteon compleet nutteloos als hij in een gym wordt gezet. Maar als aanvaller is hij heel goed tegen waterpokémon want als aanvaller kan je de charge moves van de verdediger dodgen, en bijkomend voordeel is dat de standaard aanval van de Jolteon relatief snel is waardoor je lekker kunt spammen. Een Vaporeon met Hydro Pump wordt zo omver gezapt door een veel lagere Jolteon - mits je die Hydro Pump weet te dodgen. :)
Kan ik beamen, behalve over Vaporeon. Jolteon of Raichu zal ik vooral tegen Gyarados gebruiken.

Gyarados met:
Dragon Pulse = Makkelijk te dogen (kan je vaak wel 1 hit van hebben en nog steeds winnen als je niet dodge)
Hydro Pump = Helemaal makkelijk te dogen (Je bent wel dood als je niet dodge :P)
Twister = Hoef je niet eens te dodgen en je wint het zelfs met een lagere CP Jolteon/Raichu.

Tegen water pokemon zoals Vaporeon zou ik het niet gebruiken, duurt te lang en teveel risico, water pulse Vaporeon kan je al helemaal vergeten. Tegen Gyarados werkt het erg goed omdat hij qua HP niet absurd hoog zit zoals Vaporeon en omdat flying en water beide zwak zijn tegen electric neemt hij voor zijn Flying extra damage en Water extra damage, ofwel het stacked.

En tegenwoordig kom je in elk gym een Gyarados tegen.

Juniper RWD

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:53:
[...]

Dit. Zo zijn gym battles ook een stuk leuker dan maar gewoon button bashen en het optrainen van een friendly gym gaat ook een stuk sneller met een lagere pokie. :9

Gisteren een gym opgetraind met 4 snorlaxen erin, met mijn 500cp lagere executor behoorlijk snel kunnen trainen, mits ik die specials kon ontwijken (lukt me lang niet altijd :P )

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:54:
[...]

Mag ik erop wijzen dat dit een incorrecte toepassing van het woord 'ofwel' is. Deze zin impliceert dat Hyperbeam en Body Slam deze moves hetzelfde zijn, ofwel 2 benamingen voor 1 move.
Sorry O-)
https://onzetaal.nl/taaladvies/ofwel-oftewel

Blijkbaar mag t ook voor 2 echte alternatieven, dus zou zijn zin toch prima zijn.

• Mx. Alba
-TheNose- schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:06:
[...]

Dit. Zo zijn gym battles ook een stuk leuker dan maar gewoon button bashen en het optrainen van een friendly gym gaat ook een stuk sneller met een lagere pokie. :9

Gisteren een gym opgetraind met 4 snorlaxen erin, met mijn 500cp lagere executor behoorlijk snel kunnen trainen, mits ik die specials kon ontwijken (lukt me lang niet altijd :P )
Het is zo frustrerend als het niet lukt om te dodgen door lag of een of andere bug... :/ Maar heel bevredigend als het wel lukt. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Thalaron
Zeg ook nergens dat het niet leuker is natuurlijk :)

Voor vriendelijke gyms is het inderdaad wel handig, daar heb ik hem ook voornamelijk voor.
Voor vijandige gyms beuk ik er gewoon het liefst doorheen met het beste wat ik heb. Meestal 3/4 nodig voor een lvl 10 gym dus dat lukt aardig :)

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
-TheNose- schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:33:
Pfff, eindelijk mijn Gyrados vanmorgen...bite en twister. FML.

Net wel een Raichu (evolve na 25km Pikachu op mijn schouder te hebben rondgezeuld) van 1132CP (IV 89%) met thunder shock en Thunder. Daar ga ik wat candy in proppen om waterpokies mee te slopen. Mijn jolteon laat nog steeds op zich wachten (en deze is veel cooler :P ).
Hier moet je juist geen candy instoppen. Met een raichu van 1100cp is het makkelijk om een 2200cp gyrados of vaporeon te verslaan. Ideaal als je gyms wil trainen.

Verwijderd

mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:07:
[...]

https://onzetaal.nl/taaladvies/ofwel-oftewel

Blijkbaar mag t ook voor 2 echte alternatieven, dus zou zijn zin toch prima zijn.
Verrek, inderdaad! En blijkbaar is dat geen foute spelling dan, nou ja dan hierbij mijn excuses voor de verwarring 8)7 8)7

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Blakapim schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:12:
[...]

Hier moet je juist geen candy instoppen. Met een raichu van 1100cp is het makkelijk om een 2200cp gyrados of vaporeon te verslaan. Ideaal als je gyms wil trainen.
Ik had dat juist met een 1050 Gloom...
Nu al een paar keer ontdekt dat ik deze heel goed tegen tot ~1500 Vapereons en Gyaradossen in kan zetten tbv trainen.

Lage Hypno's, Wigglytuffs, Slowbro's daarentegen...pfff. Dan heb ik meestal net niet een fatsoenlijke lagere CP Pokemon om die te kunnen verslaan.

• mark-k
readytoflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:53:
[...]

Ik had dat juist met een 1050 Gloom...
Nu al een paar keer ontdekt dat ik deze heel goed tegen tot ~1500 Vapereons en Gyaradossen in kan zetten tbv trainen.

Lage Hypno's, Wigglytuffs, Slowbro's daarentegen...pfff. Dan heb ik meestal net niet een fatsoenlijke lagere CP Pokemon om die te kunnen verslaan.
Hypno is echt een schijtpokemon inderdaad. Als defender is hij waardeloos, rag je zo doorheen met een hogere pokemon, maar met een lagere is het zwaar kut.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Marselaar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:07:
[...]

Gaaf. Ik vang eigenlijk nooit in het dorp. Meer in de natuur er om heen.

Vanochtend voor het eerst 100 coins kunnen collecten. Had er nog 11 in gyms staan. 8)
Wat vind je dan zoal? Volgens mij wel eens Electabuzz en Pikachu.
Ook verder nog bijzondere Pokemon?
In het dorp komen meestal zelfde dingen naast de ratten en duiven plaag... Mr. Mime, Jigglypuff, Gastly etc.
1 x een Omanite gehad.. af en toe Porygon en heb 3x Lapras gezien

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Eek2nd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:42:
[...]

Wat vind je dan zoal? Volgens mij wel eens Electabuzz en Pikachu.
Ook verder nog bijzondere Pokemon?
In het dorp komen meestal zelfde dingen naast de ratten en duiven plaag... Mr. Mime, Jigglypuff, Gastly etc.
1 x een Omanite gehad.. af en toe Porygon en heb 3x Lapras gezien
Nou, niet veel bijzonders. Hoewel, laatst ineens een Snorlax. Af en toe een pikachu. Was eerst veel meer toen er een nest op de hei zat. Ik ga alleen liever de natuur in dan Bussum. ;-)

Huizerstrand is verreweg de beste spot die ik in de buurt ben tegengekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marselaar op 20-09-2016 15:13 ]

PSN: Marselaar

• Eek2nd
Marselaar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:48:
[...]

Nou, niet veel bijzonders. Hoewel, laatst ineens een Snorlax. Af en toe een pikachu. Was eerst veel meer toen er een nest op de hei zat. Ik ga alleen liever de natuur in dan Bussum. ;-)

Huizerstrand is verreweg de beste spot die ik in de buurt ben tegengekomen.
Lucky you met Snorlax (gelukkig heb ik er wel 2 uit eieren), zal vast weer eeuwen duren voordat ie weer eens oppopt.
Ik kwam ook laat achter dat er een Pika nest was op de hei.. dus niet echt van kunnen profiteren toen.

Moet toch eens als ik wat meer tijd hebt de Huizerstrand maar eens opzoeken, is de strand langs de Westkade niks?

Naarden Vesting is opzicht ook wel te doen voor Water types, maar niet veel uitschieters

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Het is zo frustrerend als je "Zweedse balletjes aan het eten bent" en je ziet een Lapras tussen je eten waar je niet op tijd meer bij kunt komen :(

...And it's gone ;w

[ Voor 7% gewijzigd door bbblije op 20-09-2016 15:36 ]

• mark-k
GODVERDEKUTZOOI kom je bij je om de hoek een Snorlax tegen, dit keer 1400 ipv 400 CP, voer je m netjes, gooi je n mooi balletje, en vlucht hij meteen :( :( :(

• Marselaar
Eek2nd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:24:
[...]

Lucky you met Snorlax (gelukkig heb ik er wel 2 uit eieren), zal vast weer eeuwen duren voordat ie weer eens oppopt.
Ik kwam ook laat achter dat er een Pika nest was op de hei.. dus niet echt van kunnen profiteren toen.

Moet toch eens als ik wat meer tijd hebt de Huizerstrand maar eens opzoeken, is de strand langs de Westkade niks?

Naarden Vesting is opzicht ook wel te doen voor Water types, maar niet veel uitschieters
Ik had hem zelfs op mijn balkon. Ook toen het nest al was verdwenen nog 1x gehad.

Ehhh, ken ik niet, strand langs Westkade. Alleen de spot bij de Stichtse Brug.

Gewoon blijven bewegen he. Op veel plekken kijken. Bij bezoekerscentrum Natuurmonumenten al paar keer een Growlithe gezien.

• Marselaar
mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:36:
!$#%(&%!$#&%*$ kom je bij je om de hoek een Snorlax tegen, dit keer 1400 ipv 400 CP, voer je m netjes, gooi je n mooi balletje, en vlucht hij meteen :( :( :(
Relax een beetje. Het is maar een spelletje he. Straks gooi je je telefoon er nog achteraan.

• mark-k
Marselaar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:41:
[...]

Relax een beetje. Het is maar een spelletje he. Straks gooi je je telefoon er nog achteraan.
Neuh, relaxen is voor mensen die wel een dikke snorlax hebben :(

:+

Trouwens, dat "het is maar een spelletje", denk je daar ook aan als je favoriete "insert-sport-here"club verliest?

[ Voor 16% gewijzigd door mark-k op 20-09-2016 15:47 ]

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:44:
[...]

Ik ben bijna level 23 en ik heb nog nooit een Snorlax gevangen/ laat staan gespot.
Je bent dus verder dan dat ik ben _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Ask! op 20-09-2016 15:47 ]

• mark-k
Ask! schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:46:
[...]

Ik ben bijna level 23 en ik heb nog nooit een Snorlax gevangen/ laat staan gespot.
Je bent dus verder dan dat ik ben _/-\o_
Dat komt omdat je pas lvl23 bent, ben lvl28 en heb dus al 3x zoveel xp verzameld. ;)

• Blakapim
mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:48:
[...]

Dat komt omdat je pas lvl23 bent, ben lvl28 en heb dus al 3x zoveel xp verzameld. ;)
Maar alsnog weet je niet hoe je een Pokemon moet vangen. Hoe kan je nu een Snorlax laten ontsnappen?!?!

• readytoflow
  • Niet online
Maar ik moet toegeven. Ik heb er liever nog nooit een gezien dan dat ik er een zie en die ontsnapt dan...
Zo frustrerend dat seen 1/caught 0.

• mark-k
Blakapim schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:49:
[...]

Maar alsnog weet je niet hoe je een Pokemon moet vangen. Hoe kan je nu een Snorlax laten ontsnappen?!?!
:/ :'( :'( :'(

Dag Snorlax ;w
readytoflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:49:
Maar ik moet toegeven. Ik heb er liever nog nooit een gezien dan dat ik er een zie en die ontsnapt dan...
Zo frustrerend dat seen 1/caught 0.
Had er al 2, maar die zijn allebei CP400 dus heb je eigenlijk niks aan (behalve dex entry en wat candy uiteraard).

[ Voor 41% gewijzigd door mark-k op 20-09-2016 15:52 ]

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:36:
GODVERDEKUTZOOI kom je bij je om de hoek een Snorlax tegen, dit keer 1400 ipv 400 CP, voer je m netjes, gooi je n mooi balletje, en vlucht hij meteen :( :( :(
Ik had dat met een pidgey zojuist. (nog nooit een snorlax gezien..)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Spawned zo'n Snorlax weleens in de buurt van Den Bosch?

• Eek2nd
Bellsprout Buddy, maar weer geen Bellsprout uit ei...
Maar wel een Rhyhorn:D

• Marselaar
mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:44:
[...]

Trouwens, dat "het is maar een spelletje", denk je daar ook aan als je favoriete "insert-sport-here"club verliest?
Zo dik is mijn Snorlax niet. Hij is slechts goed als plaatje in de pokedex.

En sport kijken doe ik niet aan. Beetje in je luie stoel kijken naar mensen die zich inspannen. Kan je nog beter met een bot pokemons gaan vangen (snorlax) en gyms overnemen.

• Marselaar
darkdesign schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:23:
Spawned zo'n Snorlax weleens in de buurt van Den Bosch?
Ze zitten overal!

Maar ja, waar en wanneer..... 8)7

• Mx. Alba
Doe mij ook eens zo'n Snurkel! :'(

En nee, dan niet een CP10 maar meteen een leuke CP2500 met goede aanvallen... :D

[ Voor 54% gewijzigd door Mx. Alba op 20-09-2016 17:47 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:12
Ook een paar uurtjes Kijkduin gedaan (10-12) en aardig wat poke's gevangen! Drukte viel reuze mee voor een Prinsjesdag!
Maar wat spawnt daar veel zeg! 10 minuutjes fietsen.. dat had ik eerder moet doen 😀

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• mark-k
Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:46:
Doe mij ook eens zo'n Snurkel! :'(

En nee, dan niet een CP10 maar meteen een leuke CP2500 met goede aanvallen... :D
CP10 snorlax bestaat niet eens dus maak je maar geen zorgen ;)

• ajaxalex
Sta je met veel pijn en moeite een gym te trainen, 7000xp moest ie omhoog. Heb je na 15 revives en 40 super potions eindelijk hem op level 10. Gooit iemand anders snel zijn pokemon erin..

• daan!
ajaxalex schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:01:
Sta je met veel pijn en moeite een gym te trainen, 7000xp moest ie omhoog. Heb je na 15 revives en 40 super potions eindelijk hem op level 10. Gooit iemand anders snel zijn pokemon erin..
Hier mag niantic wel zsm wat aan doen wat mij betreft!
Vind ik nog vervelender dan eventuele spoofers.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2025
daan! schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:17:
[...]

Hier mag niantic wel zsm wat aan doen wat mij betreft!
Vind ik nog vervelender dan eventuele spoofers.
Vervelender wil ik niet meteen zeggen, maar het is inderdaad wel een groot issue. Zelfde met gyms overnemen, na overname moet hij alleen blanco zijn voor degene die in het gevecht gezeten hebben.

Echter helemaal vlekkeloos zal dit niet werken, bijvoorbeeld bij gym battles kun je met meerdere van andere teams vechten tegen dezelfde gym, tegelijkertijd. Voor wie is hij dan beschikbaar als de gym verslagen is?

Maar eigenlijk alles wat ze kunnen verzinnen is beter dan de huidige situatie, je wordt vaak genoeg "bestolen" van je plekje, trainen of overnemen idem ditto.

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 15:53
Yeah!
Er lag vandaag iets op mij te wachten toen ik thuis kwam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0jZSPocihroqiEW7NGOo3ZJ/full.jpg

Zometeen uitgebreid testen en een review schrijven
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:29:
[...]

Is Leno net een beetje tot rust gekomen, begin jij weer :P Ik noem je wel poor Mark-k nu dan :+
Mwhaha.. ik vind t spelletje eigenlijk geen k#t meer aan..

Vanochtend nog wel even een supermegaultradikke Snorlax gevangen, hop in the pocket :/

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1ysff5.jpg

Gelukkig had ie geen hoge IV en geen goede moveset. Helemaal niet.

Maar t boeit me verder niet.. ik blijf rustig.

[ Voor 26% gewijzigd door poor Leno op 20-09-2016 19:38 ]

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 17:25
Erg klote is dat ja...
Vraag is dan of die persoon erop heeft staan wachten of net toevallig langs kwam lopen/rijden/fietsen en dacht; jeej gratis plek!

In het 1e geval; naar Siberië om goed op te voeden! :+

<GoT>NightStalker

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Dat zijn echt geen grappen! :(
Niantic moet dit echt fixen, de eerste 30 seconden moet de gelevelde gym gelockt zijn voor de spelers die aangevallen hebben.

*burp*

• spocy
poor Leno schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:36:
[...]

Vanochtend nog wel even een supermegaultradikke Snorlax gevangen, hop in the pocket :/

[afbeelding]

Niet miepen jij, je hebt tenminste een snorrie. Gewoon buddy maken en levelen dat kreng

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:46

Vos

AFCA

[...]

[afbeelding]

Ik heb een CP42 gevangen net, dus stfu ;) :>

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-01 21:35
Zen Headbutt op Snorlax is juist heel goed als verdediger. Hyper Beam is ook eigenlijk super goed, Body Slam misschien iets beter maar goed.

Oh ik zie nu de CP haha

[ Voor 8% gewijzigd door DutchEZmoder op 20-09-2016 20:48 ]

https://www.flickr.com/photos/jeroenvanderwardt/albums www.instagram.com/jeroen.van.der.wardt

Over de moves en IV was inderdaad lichtelijk sarcastisch bedoeld ja ;)

• Asgaro
  • Laatst online: 21-01 10:55
Weet ik wel een oplossing voor...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bLwiUPI.gif

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Da's niet tof nee, zeker omdat het je eigen team betreft :/

Is mij ook wel eens overkomen, gelukkig wel op veel lagere gymlevels, zodat ik door verder te trainen alsnog mijn pokie erbij kon zetten.

Wat ik vaak wel doe, is een extra plekje vrij trainen als ik genoeg potions heb. Aangezien je redelijk dicht bij een gym moet staan om er iets mee te doen, is het voor de trainer die aan komt wandelen duidelijk dat ik degene ben die dat geregeld heeft en kan er vaak wel een bedankje vanaf 8)

• Mx. Alba
Één plekje vrij trainen maar? Het maximum wat ik een keer gedaan heb tot nu toe is vier levels trainen, dus drie vrije plekken. Daarmee meteen ook die gym gestabiliseerd want hij flipte regelmatig totdat ik hem van level 5 naar level 9 schopte. Daarna ging hij naar 10, naar 8 en nu weer 9. Mijn Vaporeon staat er nog steeds bovenop als gym leader na een week. :)

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:09:
Één plekje vrij trainen maar? Het maximum wat ik een keer gedaan heb tot nu toe is vier levels trainen, dus drie vrije plekken. Daarmee meteen ook die gym gestabiliseerd want hij flipte regelmatig totdat ik hem van level 5 naar level 9 schopte. Daarna ging hij naar 10, naar 8 en nu weer 9. Mijn Vaporeon staat er nog steeds bovenop als gym leader na een week. :)
Ook wel eens meer hoor ;-)

Zo had ik laatst mijn Gyarados in een gym gezet, daarna drie plekken vrij getraind wat makkelijk ging, soms heb je de ideale gymtrainer waarmee je twee pokies met hogere cp in 1 keer kan verslaan.

Uurtje later langs gelopen omdat ik nieuwsgierig was wat mijn teamgenoten erbij gezet hadden. Twee vaps en nog een Gyarados, allen rond de 2000cp.

Plekjes vrij trainen is niet alleen sociaal, maar ook in je eigen voordeel! Nu is die gym level 10 en ik durf wel met gepaste trots te zeggen dat ik het momentum heb gecreëerd om dat te bereiken :P

• mark-k
[...]

[afbeelding]

Jij hebt m tenminste nog gevangen.... Oh en mijn 2 cp400 snorlaxen hebben ook dezelfde moveset (IV weet ik ff niet), zul je zien dat als er ooit een uit een ei komt hij weer meukmoves heeft. Heb echt met alles dat probleem, hoge en nuttige pokemon hebben slechte moves, nutteloze en lage hebben goede moves.

• Thalaron
Maar goed lage cp met goede IV/Movesets kan je nog wel wat mee... lage pokies uit gyms mee slopen of upgraden.

Hoge cp met brakke movesets kan je voornamelijk door de shredder gooien...

• Blakapim
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:36:
Maar goed lage cp met goede IV/Movesets kan je nog wel wat mee... lage pokies uit gyms mee slopen of upgraden.

Hoge cp met brakke movesets kan je voornamelijk door de shredder gooien...
Mwah, ik vind het gewoon achterlijk dat er snorlaxen met 43 cp spawnen. Ik heb er ook zo een, kan er geen reet mee. Heb ook een cp100 gengar, cp 40 blastoise, cp 900 venusaur, cp 300 en 600 lapras. Kom op, als er dan eindelijk zon zeldzaam beest spawnt, dan mag die best een beetje bijpassend cp hebben.

• Thalaron
Blakapim schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:56:
[...]

Mwah, ik vind het gewoon achterlijk dat er snorlaxen met 43 cp spawnen. Ik heb er ook zo een, kan er geen reet mee. Heb ook een cp100 gengar, cp 40 blastoise, cp 900 venusaur, cp 300 en 600 lapras. Kom op, als er dan eindelijk zon zeldzaam beest spawnt, dan mag die best een beetje bijpassend cp hebben.
Hoezo kan je er geen reet mee?
Gewoon flink mee wandelen en upgraden? Ja OK... Natuurlijk liever direct hoge CP.

Wellicht minder moeilijk aan te komen maar ik heb mijn 100% Gyarados vanaf een Magicarp cp43 helemaal max geleveld.

Heb ook een Vaporeon van cp 374 van ik meen 93% met Water Gun / Hydro Pump. Indien ik die niet al een hoge betere had kon ik die lvlen. Ik zou liever een cp50 Snorlax met Lick + Body Slam / Hyperbeam hebben dan die ik nu heb op cp1833 met Zen Headbut + Body Slam.

Maar ik begrijp dat het een gedoe is en zonde dat hij laag is, begrijp je niet verkeerd hoor.
Echter is dat met het candy systeem nog te overzien. Gewoon veel filerijden met Snorrie :D

Anyways.. smaken verschillen ;)

• spocy
Ik denk dat alleen mensen die al een snorrie hebben klagen over een lage snorrie... Mij maakt het geen reet uit wat zijn CP is, ik wil een snorrie. uiteraard liever max lvl en 100% iv met perfecte aanvallen die in 1 normale slecht gegooide pokebal blijft zitten... maar he, je kunt niet alles hebben toch :P

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

spocy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:46:
Ik denk dat alleen mensen die al een snorrie hebben klagen over een lage snorrie... Mij maakt het geen reet uit wat zijn CP is, ik wil een snorrie. uiteraard liever max lvl en 100% iv met perfecte aanvallen die in 1 normale slecht gegooide pokebal blijft zitten... maar he, je kunt niet alles hebben toch :P
Stug doorspelen en je gaat die snorrie vanzelf opsnorren 8)

• Thalaron
spocy schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:46:
Mocht het ruilen optioneel worden heb ik nog wel keuze uit 2 snorries :P (Beide met Earthquake dan wel)
Heb zelf nog een Chansey nodig ;)

• spocy
Thalaron schreef op woensdag 21 september 2016 @ 02:29:
[...]

Mocht het ruilen optioneel worden heb ik nog wel keuze uit 2 snorries :P (Beide met Earthquake dan wel)
Heb zelf nog een Chansey nodig ;)
Die heb ik dan wel weer ;)

En voor wat betreft het stug doorspelen, joah dat zie ik nog wel gebeuren hahaha O-)

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09-2025
Jolteon is inderdaad een echte gyarados slachter, mn 1300 jolteon slachtte een gyarados van 1700 helemaal bij gym trainen iedere keer 700 puntjes erbij
Shiro schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:05:
[...]

Kan ik beamen, behalve over Vaporeon. Jolteon of Raichu zal ik vooral tegen Gyarados gebruiken.

Gyarados met:
Dragon Pulse = Makkelijk te dogen (kan je vaak wel 1 hit van hebben en nog steeds winnen als je niet dodge)
Hydro Pump = Helemaal makkelijk te dogen (Je bent wel dood als je niet dodge :P)
Twister = Hoef je niet eens te dodgen en je wint het zelfs met een lagere CP Jolteon/Raichu.

Tegen water pokemon zoals Vaporeon zou ik het niet gebruiken, duurt te lang en teveel risico, water pulse Vaporeon kan je al helemaal vergeten. Tegen Gyarados werkt het erg goed omdat hij qua HP niet absurd hoog zit zoals Vaporeon en omdat flying en water beide zwak zijn tegen electric neemt hij voor zijn Flying extra damage en Water extra damage, ofwel het stacked.

En tegenwoordig kom je in elk gym een Gyarados tegen.

• dennisvalk
  • Laatst online: 22-01 12:47
Gaarheid schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:27:
Jolteon is inderdaad een echte gyarados slachter, mn 1300 jolteon slachtte een gyarados van 1700 helemaal bij gym trainen iedere keer 700 puntjes erbij

[...]
Vanmorgen een gym getraind met mijn 1334 Electabuzz tegen een 1900+ Gyarados, hoefde niet eens te dodgen en was maar de helft van mijn HP kwijt. Dat schiet dan wel op zeg maar.

• ajaxalex
schaapiej schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:40:
[...]

Erg klote is dat ja...
Vraag is dan of die persoon erop heeft staan wachten of net toevallig langs kwam lopen/rijden/fietsen en dacht; jeej gratis plek!

In het 1e geval; naar Siberië om goed op te voeden! :+
Ik had al een poke klaarstaan om erin te zetten, dus nadat er plek was. Binnen 5 seconden kan je je eigen poke erin zetten toch.

Dus hij moet naar Siberië >:) Ik zag ook niemand in de buurt, maar hij kan natuurlijk ook in het gebouw hebben gezeten.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:09:
Ik dacht altijd dat als ik meerdere lvls er in een keer bij zou doen dat er dan bv enkel zwakke pokemon ingezet worden dus deed ik enkel tot 500 prestige onder volgend lvl maar mischien moet ik het ook eens proberen .

• Mx. Alba
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:47:
Ik dacht altijd dat als ik meerdere lvls er in een keer bij zou doen dat er dan bv enkel zwakke pokemon ingezet worden dus deed ik enkel tot 500 prestige onder volgend lvl maar mischien moet ik het ook eens proberen .
Dat risico is er wel inderdaad maar dat is eigenlijk ook niet zo erg. Het feit dat het een level 9 of 10 gym is schrikt al veel casual spelers af die de ervaring hebben dat ze in een half uurtje wel een level 5-6 gym kunnen slopen maar level 9-10 toch echt een of twee bruggen te ver vinden. En het geeft lager level spelers ook een kans om eens in een gym te zitten!

Toen ik dus die gym van 5 naar 9 had geschopt en mijn Vap er bovenop gezet, kwamen er een CP500 Golbat en een CP600 Pidgeot bij van spelers rond de level 15. Schattig, toch? Ondertussen is die Golbat eruit geschopt maar die Pidgeot zit er nog in.

• daan!
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:47:
Dit doe ik ook vaak.
Hangt ook een beetje af van het lvl van de gym: als ik de 3e ben dan krik ik hem het liefst nog even een level of 2 op, want een lvl 3 gym is verleidelijk voor het andere team om neer te halen.
Een lvl 9 gym zal ik niet snel een plekje vrij trainen, dat moet je verdienen vind ik. 8)

• Blakapim
Thalaron schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:37:
[...]

Hoezo kan je er geen reet mee?
Gewoon flink mee wandelen en upgraden? Ja OK... Natuurlijk liever direct hoge CP.

Wellicht minder moeilijk aan te komen maar ik heb mijn 100% Gyarados vanaf een Magicarp cp43 helemaal max geleveld.

Heb ook een Vaporeon van cp 374 van ik meen 93% met Water Gun / Hydro Pump. Indien ik die niet al een hoge betere had kon ik die lvlen. Ik zou liever een cp50 Snorlax met Lick + Body Slam / Hyperbeam hebben dan die ik nu heb op cp1833 met Zen Headbut + Body Slam.

Maar ik begrijp dat het een gedoe is en zonde dat hij laag is, begrijp je niet verkeerd hoor.
Echter is dat met het candy systeem nog te overzien. Gewoon veel filerijden met Snorrie :D

Anyways.. smaken verschillen ;)
Een snorlax van CP43 levelen naar het hoogste kost mij 103 snorlax candies (500km lopen). Dus flink mee wandelen gaat sowieso niet door. Met een Gyrados of Vaporeon heb je het geluk dat magikarps en eveees niet zo moeilijk te vangen zijn. Een Lapras, Snorlax, Aerodactyl kom je gewoon niet meer tegen. Waarom werkt dit niet zoals bij eieren? Dan krijg je ook niet in 1 keer een 2500CP Snorlax, maar wel 1 van 1700 of 1800, zodat het nog te doen is om hem te maxxen.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 20:09
Yes! Een Pidgey uit een eitje en 7 candy erbij.. (388 CP, 56 HP en 2500 Dust)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 14:52
Gisterenavond maar weer eens een lucky egg opengetrokken. Resultaat best tevreden Raichu met Thunder, Parasect met bug/solarbeam, 2 fearows met Drill run, Seadra met leuke aanvallen. Met als topper een 100% Vaporeon met Aqua tail :*)

O ja en ook een dewong met frost breath en aqua jet }:O

Nu maar sparen voor mijn Golum als buddy :*)
Mx. Alba schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:51:
[...]

Dat risico is er wel inderdaad maar dat is eigenlijk ook niet zo erg. Het feit dat het een level 9 of 10 gym is schrikt al veel casual spelers af die de ervaring hebben dat ze in een half uurtje wel een level 5-6 gym kunnen slopen maar level 9-10 toch echt een of twee bruggen te ver vinden. En het geeft lager level spelers ook een kans om eens in een gym te zitten!

Toen ik dus die gym van 5 naar 9 had geschopt en mijn Vap er bovenop gezet, kwamen er een CP500 Golbat en een CP600 Pidgeot bij van spelers rond de level 15. Schattig, toch? Ondertussen is die Golbat eruit geschopt maar die Pidgeot zit er nog in.
Vervelender is een level 25 speler die een CP500 venomoth in de gym zetten |:( Maar zullen die spelers ook weten dat je elke 21 uur de muntjes kan collecten?

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is bij Jolteon Thunderbolt beter dan Thunder omdat ie minder EPS kost en slechts 3,6 DPS minder heeft? Je komt ook eerder tot die attack omdat hij in zijn totaal 55 power kost ipv 100.

Of is dat alleen handig als je een lage CP Jolteon hebt en je bent een gym aan het trainen?

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 20:09
darkdesign schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:52:
Is bij Jolteon Thunderbolt beter dan Thunder omdat ie minder EPS kost en slechts 3,6 DPS minder heeft? Je komt ook eerder tot die attack omdat hij in zijn totaal 55 power kost ipv 100.

Of is dat alleen handig als je een lage CP Jolteon hebt en je bent een gym aan het trainen?
Als aanvaller is Thunder beter. Als verdediger is Thunderbolt beter. Qua aanvallen is het verschil trouwens niet zo groot.

https://docs.google.com/s...zMfDU/edit#gid=1036598933

• mark-k
Aanvallen altijd de grootste attack kiezen, dan hoef je voor die dmg maar 1x bang te zijn dat je gefuckt wordt door de charge van de verdediger ipv 2 of 3 keer.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 09:43
Amd RuLuzzz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:25:

[...]

Vervelender is een level 25 speler die een CP500 venomoth in de gym zetten |:( Maar zullen die spelers ook weten dat je elke 21 uur de muntjes kan collecten?
Hoezo is dat vervelender? Wat betreft de muntjes: ik kan met niet voorstellen dat een CP500-600 er 21 uur in blijft. Ik ben zelf level 15 met een CP57x Scynter als beste mon en heb dit weekend zo'n leeg plekje ingepikt in een level 3 gym. Direct gecollect en inderdaad met een paar uur eruit geschopt.

PV Output

Verwijderd

Blakapim schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:08:
[...]

Een snorlax van CP43 levelen naar het hoogste kost mij 103 snorlax candies (500km lopen). Dus flink mee wandelen gaat sowieso niet door. Met een Gyrados of Vaporeon heb je het geluk dat magikarps en eveees niet zo moeilijk te vangen zijn. Een Lapras, Snorlax, Aerodactyl kom je gewoon niet meer tegen. Waarom werkt dit niet zoals bij eieren? Dan krijg je ook niet in 1 keer een 2500CP Snorlax, maar wel 1 van 1700 of 1800, zodat het nog te doen is om hem te maxxen.
Beter een slechte snorlax dan helemaal geen. dan transfer je hem gewoon en gebruik je die candy voor een volgende snorlax. Je kan het ook bekijken als 5 km minder moeten wandelen ;)

• Blakapim
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:24:
[...]

Beter een slechte snorlax dan helemaal geen. dan transfer je hem gewoon en gebruik je die candy voor een volgende snorlax. Je kan het ook bekijken als 5 km minder moeten wandelen ;)
Beter een zachte schop in je ballen dan een harde. Maar het blijft beiden kut. Ik vind het gewoon een raar systeem, maargoed.

Verwijderd

Ik zou ook klagen als mijn Snorlax slecht was...
...

....

....

IF I HAD ONE :(

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 16:38
Beh begin mij er niet over, ik heb ook nog steeds geen échte powerpokies. Inmiddels bijna level 28, maar mijn hoogste CP is een Flareon van 1812. Nooit een Snorlax of Lapras gezien en Dragonite is ook nog steeds ver weg. Ook voor de meeste andere pokies in de huidige meta is het aantal benodigde candies nog ver weg. Gelukkig is er met de buddy update tenminste enige progressie.

Voor de wat meer frequente pokies blijf ik gewoon pech hebben met de aanvallen bij de evoluties, zelfs paar leuke 100%, maar bij evolven krijg je dan weer kut aanvalsets. Mijn lichtelijke perfectionistische trekjes helpen dan ook niet mee om dan toch maar de "net niet" pokies vol dust te pompen (waar ik dan wel weer 400k van heb :3). Zodoende dat ik ook niet vaak in gyms zit, ze flippen hier vaak of ik zit als één van de lagere in de gyms en wordt er uit gekicked. Ik kan alleen maar dromen van elke dag 100 gold harken en mezelf vol incubators stoppen.

Wat is jullie dust beleid? Gewoon gebruiken waar je zin in hebt, of zo autistisch als ik bewaren voor de bijna perfecte pokies die de moeite waard zijn? Heb een mooie 100% Gengar met de juiste annvallen waar ik wel dust in heb gepompt, maar die is nu max "maar" 1692 met een hp van 96.

• Blakapim
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:43:
Ik zou ook klagen als mijn Snorlax slecht was...
...

....

....

IF I HAD ONE :(
Wacht maar totdat je een CP43 variant tegenkomt.

Verwijderd

Dan ben ik wel blij, iig weer eentje erbij in mijn Pokedex!

Netzoals dat je een briefje van €5 vindt, en klaagt dat het geen briefje van €500 is :P Zelfs al heb je al een Snorlax, is het toch weer 4 gratis candy erbij. Wat al oneindig meer Snorlax candy is dan ik heb.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Is er al iemand die zijn Pokemon Go Plus heeft gekregen inmiddels? Ik heb dat ding in een iets te enthousiaste bui bij Coolblue besteld, maar die is daar nog steeds niet leverbaar.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Blakapim
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:48:
Dan ben ik wel blij, iig weer eentje erbij in mijn Pokedex!

Netzoals dat je een briefje van €5 vindt, en klaagt dat het geen briefje van €500 is :P Zelfs al heb je al een Snorlax, is het toch weer 4 gratis candy erbij. Wat al oneindig meer Snorlax candy is dan ik heb.
Verkeerde vergelijking. Het is meer als:
Net zoals dat je een briefje van €500,- vindt dat helemaal gescheurd is en onder de stront zit. Als je bij de bank aankomt zeggen ze dat ze er nog net 4,34 euro voor kunnen geven. Je neemt de 4,34 euro aan in je met poep bevuilde handen terwijl er een traan over je wangen rolt. Hoe vaak vind je nu een briefje van €500,-? Waarom moet het precies jou overkomen? Vol met vragen klim je die avond je bed in en gevuld met een eeuwige leegte val je in slaap.

Zo voelt t meer.

• readytoflow
  • Niet online
Tuttel schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:45:
Beh begin mij er niet over, ik heb ook nog steeds geen échte powerpokies. Inmiddels bijna level 28, maar mijn hoogste CP is een Flareon van 1812. Nooit een Snorlax of Lapras gezien en Dragonite is ook nog steeds ver weg. Ook voor de meeste andere pokies in de huidige meta is het aantal benodigde candies nog ver weg. Gelukkig is er met de buddy update tenminste enige progressie.

Voor de wat meer frequente pokies blijf ik gewoon pech hebben met de aanvallen bij de evoluties, zelfs paar leuke 100%, maar bij evolven krijg je dan weer kut aanvalsets. Mijn lichtelijke perfectionistische trekjes helpen dan ook niet mee om dan toch maar de "net niet" pokies vol dust te pompen (waar ik dan wel weer 400k van heb :3). Zodoende dat ik ook niet vaak in gyms zit, ze flippen hier vaak of ik zit als één van de lagere in de gyms en wordt er uit gekicked. Ik kan alleen maar dromen van elke dag 100 gold harken en mezelf vol incubators stoppen.

Wat is jullie dust beleid? Gewoon gebruiken waar je zin in hebt, of zo autistisch als ik bewaren voor de bijna perfecte pokies die de moeite waard zijn? Heb een mooie 100% Gengar met de juiste annvallen waar ik wel dust in heb gepompt, maar die is nu max "maar" 1692 met een hp van 96.
Ik begrijp dat dus weer niet. Heb het al eerder gezegd. Nu lvl26. en 7 Pokemon >2000CP. Plus nog 3 waar ik we te weinig candy hebben om deze verder te maxen. Deze 10 hebben wel de juiste aanvallen maar zijn zeker geen 100%.

Mij heeft nog niemand echt kunnen overtuigen om alleen 100% Pokemon te uppen. Gewoon omdat het verschil te klein is. Pas voorbij level 35 ga je daar misschien iets van merken. en dan zijn we alweer 10.000+ Pokemon en mss wel ~1.000.000 stardust verder.

Heb een 70% Vaporeon en een 90% Vaporeon met zelfde aanvallen. Dat scheelt op lvl26 volgens mij maar iets van 30CP.

Aanvallen is wel een ding. Die moeten goed zijn. We hadden een streak van evolves met hele slechte aanvallen. maar sinds een week of 3 is dat ineens goed gekomen. De voorraad sterrenstof is daardoor wel geslinkt van bijna 300K naar nog maar ~30K.

Echter het aantal muntjes wat we als solo team instinct binnen halen is gestegen van 0-10 tot 30-60 per dag.

• Doopy-X-
Chansey toegevoegd aan de Pokedex!

*burp*

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Toen ik jouw bericht begon te lezen en las dat je op bijna level 28 als hoogste pokie maar 1812cp hebt, dacht ik:

'Hoe krijg je het voor elkaar..!' Maar daarna zag ik dat je 400k dust hebt, dan snap ik het wel.. ;)

Over het beleid, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar ik vooral NU spelen. Ik heb al best wat dust besteed aan pokies met slechte IV's, omdat ik ze op dat moment nodig had.

Ik (level 28 nogwah) zit stabiel in vier gyms en op mijn dagelijkse rondje pak ik er een stuk of drie, vier. Die ben ik dan een paar uur later weer kwijt, maar zo collecteer ik wel steeds 70/80 muntjes. Binnenkort weer eens in het buitengebied gaan fietsen en kijken of ik nog wat mooie gyms kan vinden waar ze 'long term parking' hebben. 8)

Met zo'n hoeveelheid dust ben je wel goed voorbereid op de endgame wanneer je nu wel die goede pokies gaat tegenkomen.

Ik probeer vanaf nu een beetje de middenweg te bewandelen, ik probeer 50k dust achter de hand te houden, de rest spendeer ik vrijelijk. Misschien voor jou ook een idee om een paar van je 'mindere' pokies op te pompen tot 2000 cp zodat je ze wel hoog in gyms kan zetten? Heb je nog steeds 300k stardust over ;)

• daan!
Misschien vergeet je even dat je met 10 gyms per dag ook 5000 dust per dag krijgt.
Die loop je nu dus (gedeeltelijk) mis.
Ik power pokemon up als ik ze nodig heb om een goede plek in een gym te vullen.
Hievoor zijn flareon en vaporeon ideaal omdat je veel candy beschikbaar hebt en ze best sterk kunnen worden.

Ik heb 2x 2250+ vaporeon en een 2200+ 2189 flareon, verder meerdere 1800+/1900+/2000+ vaporeon en flareon.
Edit: en ben ook lvl 28

En OMG wat is jolteon sterk tegen gyarados: Met het trainen meerdere keren een 1925 gyarados verslagen met mn 841 jolteon.
1000 prestige wel verdiend dacht ik zo. :P

• Blakapim

Ja wat verwacht je dan? Dat je die 2600+ cp gewoon kan vangen? Ik heb hier een paar dagen geleden een screenshot gepost met het verschil in cp tussen een 75% dragonite en een 100% dragonite. Ik geloof dat het 100cp was aan het einde van het spel (level 40). Maargoed, zoals ik ook al gezegd heb: gedraag je als een oma'tje en blijf je stardust lekker oppotten in een oude voor je kleinkinderen. In de tussentijd collect ik elke dag 5k stardust omdat ik wel investeer in mijn pokemon, zoals het een ECHTE pokemon trainer betaamt.

• Thalaron
daan! schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:07:
[...]

Misschien vergeet je even dat je met 10 gyms per dag ook 5000 dust per dag krijgt.
Die loop je nu dus (gedeeltelijk) mis.
Hangt erg veel af van hoe actief en welk team in je regio regeert...
Ik had mijn cp3000+ Dragonite met goede defence moveset in een lvl 10 gym welke er na 6 uur uit was...
Om maar even een voorbeeld te noemen... cp2000 is nagenoeg kansloos. Het blijft er hier toch niet langer dan 12 uur in zitten.

1 Dragonite ben ik overigens al wel een week kwijt. Maar dat is dan ook echt de uitzondering O-)

Ofwel ik investeer in aanvallers en niet in defenders omdat dat toch niet blijft zitten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 21-09-2016 13:12 ]

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
net een Jolteon in de straat gevangen met een whopping CP van 214.

We moeten eigenlijk een soort Paralympische Gym gaan oprichten ergens voor al deze gemankeerde beestjes

• Thalaron
Orsetto schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:12:

We moeten eigenlijk een soort Paralympische Gym gaan oprichten ergens voor al deze gemankeerde beestjes
Leuk toch voor gyms met een laag cp water pokie in de onderste laag?
Ik heb ook een Gyarados van cp593 die je dan met evt. 2 upgrades goed kan slopen :9

Of mijn Vaporeon van cp374 ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 21-09-2016 13:15 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 15:58
Thalaron schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook een Gyarados van cp593 die je dan met evt. 2 upgrades goed kan slopen :9

Ware het niet dat die gyms steeds minder vaak voorkomen ;) Zowel bij mijn werk in Hilversum als thuis in Alphen a/d Rijn beginnen de meeste gyms bij 1800+. Dan gaat zo'n geriatrische Gyarados weinig aanrichten :+

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Thalaron schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:13:
[...]

Precies! Dat is wel leuk maar die kom je niet zo vaak tegen in de gyms. Daarom :)

Ik wil ook een plek hebben voor mijn Parasects met X-scissor

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 16:38
Blakapim schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:11:
[...]

Ja wat verwacht je dan? Dat je die 2600+ cp gewoon kan vangen? Ik heb hier een paar dagen geleden een screenshot gepost met het verschil in cp tussen een 75% dragonite en een 100% dragonite. Ik geloof dat het 100cp was aan het einde van het spel (level 40). Maargoed, zoals ik ook al gezegd heb: gedraag je als een oma'tje en blijf je stardust lekker oppotten in een oude voor je kleinkinderen. In de tussentijd collect ik elke dag 5k stardust omdat ik wel investeer in mijn pokemon, zoals het een ECHTE pokemon trainer betaamt.
Haha, rustig aan hea ;) Gyms zijn hier uberhaupt vrij actief, woon midden in Eindhoven en het is volgens mij nog redelijk actief onder de studenten.

Verder hebben jullie natuurlijk wel gelijk, CP verschil wordt wat betreft eggs natuurlijk ook alleen maar hoger gezien die toppen op lvl 20. Valt me wel op dat ondanks de lvl cap qua vangen op 30 zit ik de laatste weken echt niets bijzonders meer tegenkom, ook niet qua CP. Daarmee blijft mijn candy ook vrij laag.

Ook de afweging of ik nu een hoge cp eevee moet evolven en daar dus candy in investeer met kans op kut aanvallen, of nu al een vaporeon met een relatief lager cp en dus meer dust (en candies misschien) kost maar wel zekerheid betreft aanvallen. Allemaal dilemma's :+

• Doopy-X-
Bij frequente pokes, evolve ik alles met minimaal 80% van de maximale CP (met 1 evolutie)
Bij frequente pokes, evolve ik alles met minimaal 80% van de maximale CP en minimaal 75% IV (bij 2 evoluties)
Bij de rest evolve ik in principe niet als de IV lager is dan 75%

Ik ga er dust & candy instoppen als het een goede attacker/defender is bij minimaal 75% IV en de juiste moveset

*burp*

Verwijderd

Blakapim schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:56:
[...]

Verkeerde vergelijking. Het is meer als:
Net zoals dat je een briefje van €500,- vindt dat helemaal gescheurd is en onder de stront zit. Als je bij de bank aankomt zeggen ze dat ze er nog net 4,34 euro voor kunnen geven. Je neemt de 4,34 euro aan in je met poep bevuilde handen terwijl er een traan over je wangen rolt. Hoe vaak vind je nu een briefje van €500,-? Waarom moet het precies jou overkomen? Vol met vragen klim je die avond je bed in en gevuld met een eeuwige leegte val je in slaap.

Zo voelt t meer.
:'( :'( :'( :'( Wel een heel aandoenlijk verhaaltje ja .

Je kunt met 4 candy toch 1 (2?) power-ups doen, dat is best wel waardevol! Wat heb je aan 4 CP1700 Snorlaxes? :+

• Blakapim
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:25:
[...]

:'( :'( :'( :'( Wel een heel aandoenlijk verhaaltje ja .

Je kunt met 4 candy toch 1 (2?) power-ups doen, dat is best wel waardevol! Wat heb je aan 4 CP1700 Snorlaxes? :+
Wat ik daar aan heb? Dat ik die redelijk makkelijk naar een acceptabel niveau kan upgraden.

• Blakapim
Tuttel schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:22:
[...]

Haha, rustig aan hea ;) Gyms zijn hier uberhaupt vrij actief, woon midden in Eindhoven en het is volgens mij nog redelijk actief onder de studenten.

Verder hebben jullie natuurlijk wel gelijk, CP verschil wordt wat betreft eggs natuurlijk ook alleen maar hoger gezien die toppen op lvl 20. Valt me wel op dat ondanks de lvl cap qua vangen op 30 zit ik de laatste weken echt niets bijzonders meer tegenkom, ook niet qua CP. Daarmee blijft mijn candy ook vrij laag.

Ook de afweging of ik nu een hoge cp eevee moet evolven en daar dus candy in investeer met kans op kut aanvallen, of nu al een vaporeon met een relatief lager cp en dus meer dust (en candies misschien) kost maar wel zekerheid betreft aanvallen. Allemaal dilemma's :+
Ik zal je 1 tip geven.. als je die opvolgt wordt je misschien bijna net zon goede pokemon trainer als ik. LEEF! Ga naar buiten en LEEF! SPEEL dat spel zoals het bedoelt is! 80& IV is ook prima. Niet iedereen kan zoals ik een 100% PURE DRAGONITE hebben. Dus trek erop uit en neem die gyms over!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-01 18:01
Vanaf wanneer is het interessant om deel te nemen met gymgevechten? Op dit moment heb ik 3 pokemons boven CP1000 (Lapras 1666 als hoogste). Is het zinnig om mee te doen of kan ik beter wachten daarmee?

Ik ben op dit moment level 21 ;-)

• Marselaar
EnerQi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:33:
Vanaf wanneer is het interessant om deel te nemen met gymgevechten? Op dit moment heb ik 3 pokemons boven CP1000 (Lapras 1666 als hoogste). Is het zinnig om mee te doen of kan ik beter wachten daarmee?

Ik ben op dit moment level 21 ;-)
Gewoon proberen. Natuurlijk geen lvl 10 gym met alleen maar beesten boven de 2000.

• Mx. Alba
Orsetto schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:12:

Mag mijn Troliwrath daar gym leader zijn? :D

Pagina: 1 ... 91 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status