• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Thompson schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:40:
Met het afsluiten/opstarten kun je met een snelle telefoon (Galaxy S7) als je overige applicaties sluit ongeveer 85 in een uur halen. Ik heb er zelf 68 gehaald op een S6 zonder tussendoor afsluiten. In beide gevallen ook voornamelijk van 1 of 2 soorten pokemon, scheelt scrollen/misclick e.d.
Volgens mij zou de S6 ook wel sneller zijn met killen/opstarten, maar de nieuwe android versie is (bij mij met PTC) zo onstabiel (vaak 2 of 3 pogingen nodig om in te kunnen l oggen), dat ik het iig niet zou durven om te killen/opstaren. Tenzij het tijdens het porces vastloopt natuurlijk, maar daarom ga ik momenteel ook geen Lucky Egg gebruiken tot er betere update versie komt.

Maar zelf heb ik ook geen zin om steeds te killen/opstarten, dus heb het alleen paar x gedaan met nieuwe evolves, want dat scheelt wel weer best veel met een extra filpje van nieuwe Pokkie in de Pokedex

• Eek2nd
Marselaar schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:39:
[...]

Voor de statistieken; ik had het niet. Exeggcute als buddy, Crappy uit mijn ei (5km).
Ik ook niet met een Exeggcute... Maar heb wel genoeg candies bijgelopen voor een Ananas.
Nu Bellsprout als Buddy, maar nog begin van het hatchen van nieuwe ei

EDIT: Sorry, voor 2 posts achterelkaar, had het niet door

[ Voor 7% gewijzigd door Eek2nd op 19-09-2016 13:54 ]

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:39:
[...]

Yup, dat is nu ook mijn filosofie. Work with what you've got. Mijn top pokies zijn over het algemeen verre van optimaal maar hebben wel genoeg in hun mars dat ik mee kan doen in de gyms. En mocht ik in de toekomst betere ervan kunnen maken (betere aanvallen en/of betere IV) dan ga ik die natuurlijk oppompen, maar dat weerhoudt me er niet van om nu ook wat halve kneusjes aan het werk te zetten. :D

De perfecte IV's en perfecte aanvallencombinatie is volgens mij meer iets voor de end game. Als je ruim boven de level 30 zit gaat dat volgens mij pas echt meespelen. Ik zit nu op level 28, dus "de beste Pokémon" kan ik toch nog niet maken, het heeft dus ook echt niet veel nut nu om daar al heel erg op te letten.

Ik bedoel, mijn twee Laprassen zijn matig, maar de hoogste is wel CP2173. Mijn twee Vaporeons zijn ook matig, maar CP2149 en CP2096. Een matige Arcinine van CP2083, een aanvallend goede maar verdedigend matige Slowbro met crappy IV van CP1994 die toch lekker in een gym staat, en dan komt pas mijn eerste echt goede Pokémon, een Golduck met 98% IV en de ideale aanvallende move set, CP1980. But at least I'm having fun. :D
Het maakt ook echt geen reet uit, boven de 70% IV is prima. Zie onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25jkso0.jpg

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:21:
[...]

Je weet dat die nickname ook zichtbaar is in de gym waar hij in zit? Dus je geeft dan eigenlijk je vijanden informatie over je Pokémon als je zo het iv-percentage en de aanvallen in de naam zet...
Volgens mij ziet iedereen de standaardnaam. Ik weet dat veel mensen de naam aanpassen, maar heb nog nooit een afwijkende naam gezien in een gym.

Wat betreft vijanden op Tweakers heb je wel een punt! >:)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-01 13:34
Shaffy schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:01:
[...]

Volgens mij ziet iedereen de standaardnaam. Ik weet dat veel mensen de naam aanpassen, maar heb nog nooit een afwijkende naam gezien in een gym.

Wat betreft vijanden op Tweakers heb je wel een punt! >:)
Andere spelers zien de nickname van je Pokkies niet.
deze vind ik toch wel leuk gevonden...
Afbeeldingslocatie: https://pedestriantv-prod.s3.amazonaws.com/images%2Farticle%2F2016%2F07%2F15%2F020f186c-d461-46f8-8e65-cf067c6346dd-satan1.jpeg

[ Voor 21% gewijzigd door CappieL op 19-09-2016 14:10 ]

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Hoe zit het nu met die Plus band?
Het is me onduidelijk of je nu wel of niet de app open moet hebben om er gebruik van te maken etc.

heb hem al in pre-order vanaf 11-7 maar nog steeds is onbekend wanneer die komt :P

twijfel of ik me bestelling maar moet annuleren.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Shiro
  • Laatst online: 11:21

Shiro

Serenity

CappieL schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:04:
[...]

Andere spelers zien de nickname van je Pokkies niet
Ik woon bovenop een gym en met regelmaat wordt het overgenomen, zodra ik dat zie schop ik ze er weer uit en zet ik een weedle in met de nickname: 'IkWoonHier', maar ze zien het dus niet?

Vandaar dat men blijft terug komen en hun revives verspillen :D

Edit: Ziet men de namen nou wel of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Shiro op 19-09-2016 14:14 ]

Juniper RWD

• CappieL
  • Laatst online: 23-01 13:34
Shiro schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:13:
[...]

Ik woon bovenop een gym en met regelmaat wordt het overgenomen, zodra ik dat zie schop ik ze er weer uit en zet ik een weedle in met de nickname: 'IkWoonHier', maar ze zien het dus niet?

Je nickname kunnen ze wèl zien, dus die kun je wel 'leuk' kiezen (éénmalig veranderen..) }:O

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb nu al twee keer achter elkaar gehad dat de pokemon die ik al buddy heb ingesteld uit het ei kwam. Toeval of zit er iets achter? :p

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

darkdesign schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:16:
Ik heb nu al twee keer achter elkaar gehad dat de pokemon die ik al buddy heb ingesteld uit het ei kwam. Toeval of zit er iets achter? :p
Ik ook en meer anderen, heb ik gelezen.

Dat is Niantic die jou zit te trollen en je het 'ik had net zo goed een andere pokemon als buddy kunnen nemen want in dat ei zat genoeg candy'-gevoel geeft ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Shaffy op 19-09-2016 14:20 ]

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende:
IV wordt bepaald door combinatie Attack, Defense en Stamina.

Stel je voor dat een Poke erg sterke Defense & Stamina heeft maar waardeloze attack, zou dat alleen op basis van deze criteria (ik neem dus de moveset even niet mee) wel een goede gym-defender kunnen zijn?

Of visa versa: Poke heeft 15 attack & Stamina maar 2 defense, zou dit nog steeds wel een prima attacker zijn?

*burp*

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-01 17:25
Shiro schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:13:
[...]

Men ziet de namen niet.
Zojuist in de pauze nog getest met een collega.
Ik zag gewoon Weepingbell staan en hij zag "Pijpbekkie" ( :X ) staan...

<GoT>NightStalker

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2025

Dakoina

Newbie archer

Doopy-X- schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:18:Stel je voor dat een Poke erg sterke Defense & Stamina heeft maar waardeloze attack, zou dat alleen op basis van deze criteria (ik neem dus de moveset even niet mee) wel een goede gym-defender kunnen zijn?

Of visa versa: Poke heeft 15 attack & Stamina maar 2 defense, zou dit nog steeds wel een prima attacker zijn?
Eigenlijk vraag ik me dat ook af :)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toch wordt het wat minder intensief met de Weedle en Pidgeys. Levelen wordt steeds moeilijker. Inmiddels L26,25. Nog 150K XP te gaan tot L27.

Moet nu volgens mij ongeveer net zoveel XP tm level 30 dan we tot nu toe behaald hebben.
Ik zelf ben nu meer bezig met nieuwe Pokemon bij elkaar sprokkelen en het bijhouden van onze 'gym veroveraars' en de daarna in de gym te plaatsen 'gym verdedigers'.

Nadeel is wel dat dat behoorlijk wat candy en dust kost natuurlijk.

Wij hebben 5 aanvallers. Zeker geen 100%. Wel 2000+ CP en met juiste aanvallen.
Daarnaast nog stuk of 4 verdedigers rond de 2000CP. Niet allemaal de beste moves, wel redelijke HP.
M.i. maakt het qua verdedigers niet zo veel uit. Wij kunnen ook zowat elke gym verslaan. Gaat er meer om dat we bijv. die slowbro's mooi in een Level 8+ kunnen stoppen en dat ze dan niet onderaan staan.

Maar bottomline wordt het wel steeds moeilijker om me er toe te zetten weer die weedle te vangen en de zoveelste Drowzee te evolven. Wel blij met de buddy functie. Raichu en Clefable al toe kunnen voegen.

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11-2025

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Hmmm, met 0.37.0 en 0.37.1 kan ik momenteel niet inloggen (na een tijdje wachten "unable to connect to server"), maar met 0.35.0 gaat het prima |:(

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-01 21:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ram0n schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:29:
Hmmm, met 0.37.0 en 0.37.1 kan ik momenteel niet inloggen (na een tijdje wachten "unable to connect to server"), maar met 0.35.0 gaat het prima |:(
Is je telefoon rooted?

is everything cool?

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb Magisk draaien en "unroot" wanneer ik ga spelen. Werkt al een week prima en een uurtje geleden begon dit plots tijdens een speelsessie. Weird.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51
Doopy-X- schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:18:
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende:
IV wordt bepaald door combinatie Attack, Defense en Stamina.

Stel je voor dat een Poke erg sterke Defense & Stamina heeft maar waardeloze attack, zou dat alleen op basis van deze criteria (ik neem dus de moveset even niet mee) wel een goede gym-defender kunnen zijn?

Dat ligt eraan. :)

Over het algemeen zou je eigenlijk Attack en Defense op één hoop kunnen gooien. Eén van de factoren die deel uitmaakt van de formule waarmee berekend wordt hoeveel schade een aanval doet, is: ATK(attacker) / DEF(defender).

Stel, we nemen twee Dragonites die tegen elkaar vechten. De een heeft 15/0 ATK/DEF en de ander heeft 0/15 ATK/DEF, verder hebben ze het zelfde level, zelfde CP, etc. Laten we nu zeggen dat uit de rest van de hele formule een schade van 100 komt, en dat ze een base ATK/DEF van 100/100 hebben (waar de IV-waardes dus bovenop komen).

Een aanval van de aanvallende Pokémon op de verdedigende Pokémon doet... 100 * 115 / 115 = 100 schade.

Een aanval van de verdedigende Pokémon op de aanvallende Pokémon doet... 100 * 100 / 100 = 100 schade.

Oké, laat nu eens een Pokémon met 15/0 eentje aanvallen die ook 15/0 heeft?

100 * 115 / 100 = 115 schade. De andere kant op is de formule het zelfde want ze hebben beide 15/0.

En twee Pokémon met beide 0/15?

100 * 100 / 115 = 87 schade. De andere kant op is de formule het zelfde want ze hebben beide 0/15.

Oké en wat nu als er een 15/0 heeft en de ander 10/5?

Dan heb je de ene kant op 100 * 115 / 105 = 110.
En de andere kant op 100 * 110 / 100 = 110.

Holy cow, Batman! Het komt er gewoon op neer dat 15 ATK en 0 DEF of 0 ATK en 15 DEF eigenlijk niet zo veel uitmaakt. Je zou eigenlijk beter kunnen kijken naar het totaal van ATK+DEF.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 19-09-2016 14:39 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Doopy-X-
Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:36:
[...]

Over het algemeen zou je eigenlijk Attack en Defense op één hoop kunnen gooien. Eén van de factoren die deel uitmaakt van de formule waarmee berekend wordt hoeveel schade een aanval doet, is: ATK(attacker) / DEF(defender).

Stel, we nemen twee Dragonites die tegen elkaar vechten. De een heeft 15/0 ATK/DEF en de ander heeft 0/15 ATK/DEF, verder hebben ze het zelfde level, zelfde CP, etc. Laten we nu zeggen dat uit de rest van de hele formule een schade van 100 komt, en dat ze een base ATK/DEF van 100/100 hebben (waar de IV-waardes dus bovenop komen).

Een aanval van de aanvallende Pokémon op de verdedigende Pokémon doet... 100 * 115 / 115 = 100 schade.

Een aanval van de verdedigende Pokémon op de aanvallende Pokémon doet... 100 * 100 / 100 = 100 schade.

100 * 115 / 100 = 115 schade.

100 * 100 / 115 = 87 schade.

Holy cow, Batman! Het komt er gewoon op neer dat 15 ATK en 0 DEF of 0 ATK en 15 DEF eigenlijk niet zo veel uitmaakt. Je zou eigenlijk beter kunnen kijken naar het totaal van ATK+DEF.
Ok...en hoe verhoudt Stamina zich hier dan tot?

*burp*

• Mx. Alba
Doopy-X- schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:39:
[...]

Ok...en hoe verhoudt Stamina zich hier dan tot?
Stamina heeft alleen invloed op de HP. Maar ook dat is zowel in de aanval als in de verdediging nuttig - hoewel in de verdediging nuttiger omdat het aantal HP van de gym-verdedigende Pokémon verdubbeld wordt en omdat de verdedigende Pokémon niet kan dodgen.

Maar ja, de beste gym defenders hebben sowieso al een heel hoge Base Stamina. Een Dragonite bijvoorbeeld heeft een base stamina van 182. Met 15 IV Stamina komt dat dus op 197, dus die heeft 8% meer HP dan een Dragonite met 0 IV Stamina.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ram0n schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:29:
Same here. Ik zag gisteren of eergisteren of zo een update. Daarvoor had mede dankzij de URL die Freakjam gaf voor Magisk die geïnstalleerd, getest en werkte. Na die nieuwe update niet meer getest, maar werkt hier dus ook niet meer, of in elk geval sinds vandaag niet meer, toen ik even ging lopen met een collega. :)
De mijne is in elk geval rooted en middels jouw link van de week kon ik Magisk succesvol installeren. Daarna heeft het ook welgeteld 1 of 2 dagen werkt, maar constateer vandaag dat het niet meer werkt, helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 14:48 ]

• Doopy-X-
Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:44:
[...]

Stamina heeft alleen invloed op de HP. Maar ook dat is zowel in de aanval als in de verdediging nuttig - hoewel in de verdediging nuttiger omdat het aantal HP van de gym-verdedigende Pokémon verdubbeld wordt en omdat de verdedigende Pokémon niet kan dodgen.

Maar ja, de beste gym defenders hebben sowieso al een heel hoge Base Stamina. Een Dragonite bijvoorbeeld heeft een base stamina van 182. Met 15 IV Stamina komt dat dus op 197, dus die heeft 8% meer HP dan een Dragonite met 0 IV Stamina.
Conclusie: Attack/Defense is optelsom: 15/1 is net zo goed als 8/8 en vooral bij Pokes die je inzet als defenders is hoeveelheid stamina belangrijk?

*burp*

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 21:19
CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:45:
[...]
Same here. Ik zag gisteren of eergisteren of zo een update. Daarvoor had mede dankzij de URL die Freakjam gaf voor Magisk die geïnstalleerd, getest en werkte. Na die nieuwe update niet meer getest, maar werkt hier dus ook niet meer, of in elk geval sinds vandaag niet meer, toen ik even ging lopen met een collega. :)
[...]
De mijne is in elk geval rooted en middels jouw link van de week kon ik Magisk succesvol installeren. Daarna heeft het ook welgeteld 1 of 2 dagen werkt, maar constateer vandaag dat het niet meer werkt, helaas.
Ik krijg die melding ook soms. Maar na 7x retry ofzo, doet ie et ineens weer

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ram0n schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb Magisk draaien en "unroot" wanneer ik ga spelen. Werkt al een week prima en een uurtje geleden begon dit plots tijdens een speelsessie. Weird.
Same here. Ik zal het nu eens testen voor je. (Ik heb nu nog 0.35 draaien, maar wel Magisk voor het geval dat ik zou moeten switchen naar 0.37). Het heeft hier altijd prima gewerkt, maar voor het laatst een paar dagen geleden getest.
CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:45:
[...]
[...]
Fijn dat het je is gelukt destijds. Ik ga nu eens testen wat hij hier doet met de nieuwste versie. Je kunt eventueel ook switchen naar de nieuwe SuperSU + suhide.

Daarnaast vind ik de nieuwste buddy update niet zo heel erg boeiend. Sterker nog: je kunt versie 0.37 installeren en een buddy instellen, vervolgens weer downgraden en dan blijven je kilometers gewoon gelden die je aflegt met je buddy. Je moet echter wel weer even versie 0.37 openen om de verdiende candies te innen.

Edit:
Het is inderdaad "stuk". Android Pay + Magisk werkt ook niet meer. Gerucht gaat dat Safetynet is aangepast. Zie draadje op Reddit en vanaf deze post op XDA.

[ Voor 33% gewijzigd door FREAKJAM op 19-09-2016 15:22 ]

is everything cool?

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Check, dank voor de info!

• Mx. Alba
Doopy-X- schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:49:
[...]

Conclusie: Attack/Defense is optelsom: 15/1 is net zo goed als 8/8 en vooral bij Pokes die je inzet als defenders is hoeveelheid stamina belangrijk?
Dat is grosso modo hoe de vlag erbij hangt ja. :)

Echter... Het Level van de Pokémon is ook belangrijk voor de damage functie. Een Level 30 Pokémon zal met de zelfde aanval veel meer schade doen dan een Level 15 Pokémon, nog los van de andere stats.

[ Voor 23% gewijzigd door Mx. Alba op 19-09-2016 15:29 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Blijkbaar werkt het weer als je Xposed zou disablen. Ga mijn telefoon nu rebooten en dit testen.

is everything cool?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:46:
Blijkbaar werkt het weer als je Xposed zou disablen. Ga mijn telefoon nu rebooten en dit testen.
Dan moet je wel de systemless root / Xposed hebben, neem ik aan? :)

EDIT: Net getest, heb Xposed uitgeschakeld, gereboot, maar krijg nu de melding dat mijn apparaat niet compatible is. Xposed uitschakelen alleen is dus niet voldoende.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 15:51 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:49:
[...]
Dan moet je wel de systemless root / Xposed hebben, neem ik aan? :)
Klopt. Ik heb systemless Xposed + Magisk + systemless root. Wanneer ik Xposed disable en mijn telefoon reboot doet Pokemon Go het weer. Je kunt haast wel stellen nu dat Safetynet (systemless) Xposed niet meer tolereert.

is everything cool?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FREAKJAM schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:50:
[...]

Klopt. Ik heb systemless Xposed + Magisk + systemless root. Wanneer ik Xposed disable en mijn telefoon reboot doet Pokemon Go het weer. Je kunt haast wel stellen nu dat Safetynet (systemless) Xposed niet meer tolereert.
Hmmm, vreemd dat het bij jou wel werkt, bij mij namelijk niet, helaas, ik heb de systemless root + systemless Xposed geïnstalleerd op mijn SGS6.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2016 15:52 ]

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

CH40S schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:51:
[...]
Hmmm, vreemd dat het bij jou wel werkt, bij mij namelijk niet, helaas, ik heb de systemless root + systemless Xposed geïnstalleerd op mijn SGS6.
Ik heb het getest met 0.37 en 0.37.1 en ik kan beide versies zonder problemen opstarten. Vanavond de mogelijkheden van suhide maar eens bekijken dan. (het blijft wel echt een kat/muis spel op deze manier).

is everything cool?

• Doopy-X-
Hmmm, lijkt er toch op dat er iets veranderd is in de spawns...net verschenen er binnen 1 minuut zowel een Exeggute en een Wartortle rondom mijn werkplek. Nog nooit eerder in de buurt gezien hier.....

*burp*

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-01 20:39
Doopy-X- schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:17:
Hmmm, lijkt er toch op dat er iets veranderd is in de spawns...net verschenen er binnen 1 minuut zowel een Exeggute en een Wartortle rondom mijn werkplek. Nog nooit eerder in de buurt gezien hier.....
CWZ is nog steeds een omanyte nest, dus volgens mij is er nog geen migratie geweest.

• Doopy-X-
daan! schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:29:
[...]

CWZ is nog steeds een omanyte nest, dus volgens mij is er nog geen migratie geweest.
Dan had ik gewoon mazzel, ze beiden maar met een ultra binnengeharkt ;)

*burp*

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-01 07:48

garrow

PSN: Garrow1978

Wat is de ervaring mbt stops en de verhouding Normal/Great en Ultra balls?

Meer mensen last dat er de laatste tijd steeds meer escapes zijn?

• Doopy-X-
garrow schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:42:
Wat is de ervaring mbt stops en de verhouding Normal/Great en Ultra balls?
Ik let er eerlijk gezegd niet zo op, zit over het algemeen zo rond de 50/50/50 (nu 64/57/73) waarbij de Normals nog wel eens tot 0 gaan...
Meer mensen last dat er de laatste tijd steeds meer escapes zijn?
Ja. En ook valt het me op dat er zeer veel 10CP monsters spawnen tegenwoordig.

*burp*

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
Dakoina schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:22:
[...]

Eigenlijk vraag ik me dat ook af :)
Nee, de dmg die je doet of krijgt is van je atk en def afhankelijk, dus een defender met lage atk en hoge def krijgt misschien wat minder dmg, maar doet zelf ook minder dmg. Maar dit is allemaal afhankelijk van de pokemon die betrokken zijn, door de berekening kan 1 iv punt een enorm verschil maken en de andere keer 10 iv punten helemaal geen verschil.

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 12:03
Beste trainers,

Ik speel al een tijdje casual en heb wat leuke pokemons maar nog geen Lapras, Dragonite of Blastoise om maar wat te noemen. Ik woon in Rotterdam zuid en kom daar nooit de grote pokemons tegen (rares) hebben mensen tips voor waar je in Rotterdam de meeste kans hebt op Rare pokemon?

Alvast bedankt !

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• mark-k
Dakoina schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:33:
Had nog één candy nodig voor mijn Geodude evolve... zet em in als buddy, ga wat wandelen/joggen tijdens de middag. Na anderhalve km komt er toch geen geodude uit mijn ei zeker 8)7 Straks ga ik nog denken dat je buddy écht wel invloed heeft op je volgende eitje...
Heb nog geen grimer uit mn eieren zien komen helaas.

• Blakapim
jordyyyys schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:07:
Beste trainers,

Ik speel al een tijdje casual en heb wat leuke pokemons maar nog geen Lapras, Dragonite of Blastoise om maar wat te noemen. Ik woon in Rotterdam zuid en kom daar nooit de grote pokemons tegen (rares) hebben mensen tips voor waar je in Rotterdam de meeste kans hebt op Rare pokemon?

Alvast bedankt !
Pak de bus of trein richting Kijkduin. In Rotterdam langs de Maas vind je vaak Dratinis. Heb ooit een keer bij Delfshaven een Gyrados gezien.

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01 12:03
Blakapim schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:21:
[...]

Pak de bus of trein richting Kijkduin. In Rotterdam langs de Maas vind je vaak Dratinis. Heb ooit een keer bij Delfshaven een Gyrados gezien.
Top, zal eens langs de maas wandelen! Wilhelmina pier een aanrader?

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

• mark-k
Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:36:
[...]

100 * 115 / 100 = 115 schade. De andere kant op is de formule het zelfde want ze hebben beide 15/0.

100 * 100 / 115 = 87 schade. De andere kant op is de formule het zelfde want ze hebben beide 0/15.

Dit verhaal klopt niet helemaal door een aantal redenen. Ten eerste wordt base bij iv opgeteld, waardoor het procentueel bij de ene stat mee uitmaakt dan bij de andere. Daarnaast zit er een "floor" functie in waardoor alles naar beneden afgerond wordt, en telt de atk waarde kwadratisch mee voor de cp tov de def of sta.

• Blakapim
jordyyyys schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:22:
[...]

Ja prima om even langs te lopen, maar zou eerder aan de andere kant van de maas gaan kijken.

• Mx. Alba
mark-k schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:23:
[...]

Dit verhaal klopt niet helemaal door een aantal redenen. Ten eerste wordt base bij iv opgeteld, waardoor het procentueel bij de ene stat mee uitmaakt dan bij de andere. Daarnaast zit er een "floor" functie in waardoor alles naar beneden afgerond wordt, en telt de atk waarde kwadratisch mee voor de cp tov de def of sta.
Het klopt inderdaad niet helemaal maar in grote lijnen komt het redelijk in de buurt. Net zoals Newtons wetten eigenlijk ook niet kloppen, maar voor de meeste praktische doeleinden nauwkeurig genoeg zijn. :)

Het is trouwens een floor() +1 dus in feite omhoog afgerond ipv naar beneden.

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Kreeg steeds net een error bij het trainen van een gym (net op de grens van volgende lvl).

Is hier iets tegen te doen? Heb een paar keer de app opnieuw opgestart maar error bleef terugkomen.

Kon nu dus niets met de gedane arbeid doen..

[ Voor 33% gewijzigd door Orsetto op 19-09-2016 18:19 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Shaffy schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:17:
[...]

Dat is Niantic die jou zit te trollen en je het 'ik had net zo goed een andere pokemon als buddy kunnen nemen want in dat ei zat genoeg candy'-gevoel geeft ;)
Haha, exact dat inderdaad.

• Mx. Alba
Orsetto schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:18:
Kreeg steeds net een error bij het trainen van een gym (net op de grens van volgende lvl).

Is hier iets tegen te doen? Heb een paar keer de app opnieuw opgestart maar error bleef terugkomen.

Kon nu dus niets met de gedane arbeid doen..
Dat komt door een GPS Error. De gym is dan een kwartier voor jou gelockt... Heel irritant maar na een kwartier zou je weer moeten kunnen trainen.

• Orsetto
Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:17:
[...]

Dat komt door een GPS Error. De gym is dan een kwartier voor jou gelockt... Heel irritant maar na een kwartier zou je weer moeten kunnen trainen.
Ahhh, dank. Irritant zeg.

Dat lukte i.v.m. trein halen niet meer.

• Orsetto
Shaffy schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:17:
[...]

Ik had precies hetzelfde gevoel. Kreeg een pikachu en jigglypuff uit een ei tijdens/na het uitlaten....

Weet iemand trouwens een clefairy nest/spawn?

• Doopy-X-
Net mijn vrijdagavond gevangen 71% Dragonair geëvalueerd in een 2144 Dragonite met Dragon Breath & Dragon Claw. Redelijk tevreden mee, hier ga ik candy inproppen :)

*burp*

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Orsetto schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:30:
[...]
bij het Huizer strand een stel gevangen, maar of ze daar vaker zitten?

PSN: Marselaar

• readytoflow
  • Niet online
Zo nu maar eens gaan lopen met een blok aan mijn been. Nog 25 graveler candy nodig voor een golem. Ook deze is 1 candy per km dus dat gaat wel weer lukken deze week in de file.

Ondertussen een heus troepje water commandos opgebouwd. Net de tweede Magikarp geeovuleerd in een gyarados met bite en hydropump.

Heb nu 5 water aanvallers met hydropump (3 Vaps, Poliwrath en deze gyarados)
2 Solarbeam Exeggutors
1 Flareon en 1 Arcanine met fireblast
En dan nog wat aardige poison en fairy aanvallen (Victreebell/Vileplume).

Had ik een maandje geleden niet gedacht maar zelfs zonder Snorlas, Lapras of Dragonite kom je een heel eind.

Zit nu op 4 vd 6 gewenste 10km eieren voordat ik ze wil gaan uitbroeden. Kost een hele hoop geduld voor een 5 jarige kan ik je vertellen. :+

• Orsetto
Marselaar schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:21:
[...]

bij het Huizer strand een stel gevangen, maar of ze daar vaker zitten?
OK! Daar wilde ik toch nog eens heen.

• Marselaar
Orsetto schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:31:
[...]

Daar moest ik toch nog eens heen
Was heel gezellig afgelopen vrijdag met IdieEasy

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 12:05

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Rivium en het zalmhuis, ook veel stops daar. Dratini, mr mime, growlith en veel waterbeesten

Stadia was beter....

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 16:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb een mooie manier bedacht hoe Niantic Ditto in het spel zou kunnen brengen.

Ditto zou ontdekt kunnen worden via de appraise optie. Dus je vangt normaal gewoon je pokemon. Je appraised die met je leader en je hebt dan zeer kleine kans dat je leader ontdekt het eigenlijk een Ditto is.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 06:36
readytoflow schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:26:
Zit nu op 4 vd 6 gewenste 10km eieren voordat ik ze wil gaan uitbroeden. Kost een hele hoop geduld voor een 5 jarige kan ik je vertellen. :+
7 jarigen zijn geen haar beter. Als er lege incubators zijn dan worden ze stiekem snel gevuld.

Ook leuk is die heerlijke vrijheid. CP? Who cares! Hij is dol op Pidgey, Pidgeotto's en Pidgeots. Omdat het maar een spelletje is ben ik nu goede Pidgeys aan het evolueren tot Pidgeots waarbij ik de missers stiekem delete. Ik heb al een defensive pidgeot, maar ik wil natuurlijk een aanvaller zodat hij lekker los kan met "zijn" pidgeot.

Mijn dochter van 5 is ook hilarisch. Ze verandert van alle goede pokemons de naam in haar eigen naam waarbij de schattige namen krijgen als lievie. En dan te bedenken dat ze voor Pokemon halsstarrig weigerde te lezen kan ze nu opeens typen. :+

• Mx. Alba
Zo, even bezigheidstherapie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CCLplhddUhT7OsGxzqSuVoAy/full.jpg

Bij elke Pokie de IV-Waarde, aanvalstypes en of ze een goede +, gemiddelde = of slechte - aanvalscombinatie hebben voor aanvallen en verdedigen. Tot aan ongeveer CP1200 heb ik ze zo ingevuld, toen had ik er wel even genoeg van. :D

• Eek2nd
Haha.. mn neefje vind het ook leuk om alles te vangen.. maar hij heeft gelukkig wel beetje door welke pokkie en lage cp hij gewone ballen mag gebruiken (hij gooit wel vaak mis, mede doordat hij in de auto dan vangt) en anders vraagt hij wel of hij great / berry mag gebruiken..
Gyms vindt hij leukste
En namen verzinnen doet ie ook graag, net als zijn kleine broertje die een Pikachu ' 112 bellen' heeft genoemd.. En een mr. Mime ' klaan' (clown) :p
Orsetto schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:30:
[...]

Ik had precies hetzelfde gevoel. Kreeg een pikachu en jigglypuff uit een ei tijdens/na het uitlaten....

Moet dus als ik 2km ga broeden maar eens een starter als buddy nemen...

Clefairy nest in Bussum (bij de bushalte voor de Wibra).
Spawnt rond tijden dat ik haast nooit weg kan :/
Welke uren weet ik niet precies, maar rond klokslag half
(Sowieso Vaak 15.30 of 16.30 en 22.30, dus net zag ik hem nog op radar)

• Shaffy
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Mx. Alba schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:36:
Zo, even bezigheidstherapie :)

[afbeelding]

Bij elke Pokie de IV-Waarde, aanvalstypes en of ze een goede +, gemiddelde = of slechte - aanvalscombinatie hebben voor aanvallen en verdedigen. Tot aan ongeveer CP1200 heb ik ze zo ingevuld, toen had ik er wel even genoeg van. :D
Prima tijdsbesteding!

Ik zie nog steeds geen Gyarados, schiet het nog niet op met karpervissen? ;)

• Mx. Alba
Shaffy schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:41:
[...]

Prima tijdsbesteding!

Ik zie nog steeds geen Gyarados, schiet het nog niet op met karpervissen? ;)
351 candy nu... Hij komt er nog wel een keer! :D

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 16:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Eek2nd schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:37:
Haha.. mn neefje vind het ook leuk om alles te vangen..
Een vriend van mij vangt ook alles. En besteed ook nauwelijks zijn dust. Hij heeft nu zo'n +600k dust ofzo :+

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:34
jordyyyys schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:07:
Beste trainers,

Alvast bedankt !
Ga eens langs Delfshaven (buurt vanaf de Euromast tot stadswinkel delfshaven) heb eerder wat gepost daarover en de Euromastpark. Denk dat je er genoeg zult vinden zoals Lapras Snorlax etc als je geluk hebt

NS FC: SW 2742 0448 8213

• TOMEKKKKK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-01 15:22
Ik zit momenteel op 113 in mijn Pokedex en merk dat het erg lastig wordt om dit nog vol te gaan krijgen. Ben een casual speler en niet de tijd om 2uur te rijden en in Kijkduin te gaan rondstruinen helaas. Ik heb vernomen dat strand Horst ook een mooie plek is maar zijn er ook dit soort plekken in de Achterhoek / Twente? Misschien een idee om een lijst te maken met dit soort plaatsen waar veel rare pokemons te vinden zijn?

• schaapiej
Gister m'n 2e Gyarados (CP188 > CP1973) kunnen maken, helaas weer de Bite/Dragon Pulse combi.. dat had m'n 1e ook al! :p

<GoT>NightStalker

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
TOMEKKKKK schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:00:
Ik zit momenteel op 113 in mijn Pokedex en merk dat het erg lastig wordt om dit nog vol te gaan krijgen. Ben een casual speler en niet de tijd om 2uur te rijden en in Kijkduin te gaan rondstruinen helaas. Ik heb vernomen dat strand Horst ook een mooie plek is maar zijn er ook dit soort plekken in de Achterhoek / Twente? Misschien een idee om een lijst te maken met dit soort plaatsen waar veel rare pokemons te vinden zijn?
ben ik het helemaal mee eens!
woon zelf omgeving Deventer (maar wel in een dorp); daar is ook nagenoeg niks bijzonders te vinden.
in ons dorp heel af en toe geluk met electabuzz en magmar maar ook maar 1-3x per maand...

• Marselaar
Eek2nd schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:37:
Clefairy nest in Bussum (bij de bushalte voor de Wibra).
Spawnt rond tijden dat ik haast nooit weg kan :/
Welke uren weet ik niet precies, maar rond klokslag half
(Sowieso Vaak 15.30 of 16.30 en 22.30, dus net zag ik hem nog op radar)
Gaaf. Ik vang eigenlijk nooit in het dorp. Meer in de natuur er om heen.

Vanochtend voor het eerst 100 coins kunnen collecten. Had er nog 11 in gyms staan. 8)

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Ik heb ook besloten mijn 10 km eieren op te sparen, heb er nu 3 in 1 weekje. Moet nog 20 karpers voor een 2e Gyarados. En ik heb het idee dat er veel minder mensen actief gyms pakken. Ik sta al stabiel in een aantal gyms en zie weinig veranderingen meer in de buurt.
Hoe is jullie idee hierover?

• Marselaar
ajaxalex schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:14:
En ik heb het idee dat er veel minder mensen actief gyms pakken. Ik sta al stabiel in een aantal gyms en zie weinig veranderingen meer in de buurt.
Het wordt wel minder maar binnen de bebouwde kom nog steeds veel activiteit

Verwijderd

Ik lees hier van meer mensen dat ze gewoon in 11 gyms zitten. Toch blijkbaar wel onhandig van mij om team Instinct te kiezen, dat is echt onmogelijk voor mij....

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:27:
Ik lees hier van meer mensen dat ze gewoon in 11 gyms zitten. Toch blijkbaar wel onhandig van mij om team Instinct te kiezen, dat is echt onmogelijk voor mij....
Ik zit er momenteel in 7 en ben instinct. ;)

• Shiro
  • Laatst online: 11:21

Shiro

Serenity

Gym’s zijn naar mijn gevoel de laatste twee weken al minder actief. Het kan komen doordat de vakantie voorbij is, of men is er gewoon op uitgekeken. Sowieso zijn de gym’s steeds stabieler geworden en zijn er meer hoge level gym’s die ook niet meer switchen of heel sporadisch. Een level 10 gym neerhalen in je eentje is namelijk nogal tijd en resource consuming, los van of je pokemon’s sterk genoeg zijn.

Gisteren voor de grap een level 10 Mystic gym neergehaald, was weer 40min verder en bijna door al mijn potions heen. Vandaag de laatste potions opgemaakt en een level 6 Instinct gym neergehaald, zodat het niet te sterk wordt. Dat koste gelukkig maar 20min ofzo.

Ook ik zit met 18 pokemon’s in stabiele gym’s verspreid over Zuid-Holland en Oost kant van Utrecht waar ik werk en ben een beetje uitgekeken met wat er nog te doen valt in Pokemon Go. Die paar pokemon’s die ik nog moet voor mijn pokedex ga ik toch nooit vinden. Blijkbaar iets teveel tijd erin gestoken en te snel doorheen gegaan.

Gym2009216-2 Gym2009216-1

Misschien wordt het tijd om snel weer terug te gaan naar Diablo 3 en de stashtab van de huidige season te gaan halen. Valt me op dat in de Pokemon topic best wel wat spelers van D3 ook posten. Blijkbaar moet je voor dit spel niet vies zijn van beetje hersenloos grind werk zoals in D3 :D

Juniper RWD

• schaapiej
Shiro schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:06:
Gym’s zijn naar mijn gevoel de laatste twee weken al minder actief. Het kan komen doordat de vakantie voorbij is, of men is er gewoon op uitgekeken. Sowieso zijn de gym’s steeds stabieler geworden en zijn er meer hoge level gym’s die ook niet meer switchen of heel sporadisch. Een level 10 gym neerhalen in je eentje is namelijk nogal tijd en resource consuming, los van of je pokemon’s sterk genoeg zijn.
Hier is het ook allemaal wat minder actief en redelijk stabiel. Rood of geel heeft gister nog wel een foutje gemaakt.. level 9 gym teruggebracht naar level 8 om er verder niets mee te doen. Onderste was van mij en ik lag er dus uit. Mooie was dat ze de gym op 39500/40000 lieten staan. Onderaan de streep hebben ze mijn 1650 Slowbro eruit getrapt en heb ik er vlak daarna meteen een 1970 Slowbro in gezet. Dus eigenlijk hebben ze de gym alleen maar sterker gemaakt! :+ :X
Valt me op dat in de Pokemon topic best wel wat spelers van D3 ook posten. Blijkbaar moet je voor dit spel niet vies zijn van beetje hersenloos grind werk zoals in D3 :D
Present! *O*

<GoT>NightStalker

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-01 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:27:
Bij ons in de stad is geel aan het opkomen, was voorheen voornamelijk blauw. Heel af en toe wordt iets rood, maar momenteel voornamelijk geel en blauw. Vanmorgen rondje gyms kunnen doen op weg naar het werk en was iemand me net voor alles om te gooien naar geel, dus 4x gratis spot voor mij _/-\o_ . Was gisterochtend ook al zo. Hopelijk blijft dat zo :)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-01 15:53
Yeah, vanmiddag komt mijn PoGoPro binnen :)!
Vanavond maar eens uitgebreid proberen en tijd vinden om vandaag/morgen een review te plaatsen op tweakers.

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 15:59

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

[...]

Als je daar dan toch bent, gelijk rondje Noordereiland, en dan effe de Lijnbaan op en neer. Vooral oof die hofjes áchter de Lijnbaan.

• Mx. Alba
Gym’s zijn naar mijn gevoel de laatste twee weken al minder actief. Het kan komen doordat de vakantie voorbij is, of men is er gewoon op uitgekeken. Sowieso zijn de gym’s steeds stabieler geworden en zijn er meer hoge level gym’s die ook niet meer switchen of heel sporadisch.
Volgens mij zijn er een aantal effecten van belang:

- Significant minder botters en andere cheaters door bans.
- Vakantie voorbij waardoor de jeugd wat beters te doen heeft dan de hele dag PoGo spelen.
- Enigszins afgenomen hype dus daardoor minder actieve spelers.
- Stabiele gyms zijn nu veel sterker dan ze een paar weken geleden waren.

Wat betreft die "afgenomen hype", ik heb laatst een grafiekje gezien afgezet tegen andere spellen van hoe lang mensen die de app installeren deze blijven spelen. Bij verreweg de meeste andere spellen zie je juist een veel sterkere daling na een aantal weken dan bij PoGo. Het grote verschil is dat bij een spel als Candy Crush er niet zo'n grote hype aan het begin was. Volgens mij was de conclusie dat gemiddeld na twee weken zo'n 15% afgehaakt is en na een maand zo'n 20% - maar dat is niet tijd na introductie, maar tijd na app-installatie. Doordat "iedereen tegelijk" PoGo installeerde, valt die decline dus gewoon veel meer op. De "attrition rate" bij PoGo is zelfs minder dan bij andere spellen, maar het voelt alsof die veel hoger is omdat alle curves samenvallen ipv uitgespreid zijn.

Dat is er waarschijnlijk ook de reden voor waarom men niet meteen extra servercapaciteit heeft ingezet. Ze wisten zelf natuurlijk ook wel die statistiek en verwachtten dat na een maand zo'n 20% zou zijn opgehouden te spelen en verder nog een flink percentage minder fanatiek zou spelen. En het heeft weinig zin om voor een maand lang 25% extra servercapaciteit op te tuigen die na die eerste maand "over" is...

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54

Misschien wordt het tijd om snel weer terug te gaan naar Diablo 3 en de stashtab van de huidige season te gaan halen. Valt me op dat in de Pokemon topic best wel wat spelers van D3 ook posten. Blijkbaar moet je voor dit spel niet vies zijn van beetje hersenloos grind werk zoals in D3 :D
:+ betrapt

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29
Ik ben ook al een hele tijd geleden gestopt met spelen. Heb het tijdens m'n roaddtrip in Noorwegen nog regelmatig gespeeld (10GB Buitenland-bundel) en kwam daar echt hele toffe pokemon tegen. Toen ik in Nederland terugkwam stikte het weer van de Pidgeys en Ratata's. Daar heb ik het toen maar bij gelaten. Heb sowieso gemerkt dat de hype behoorlijk over is. Afgelopen zondag zat er op Kijkduin nog maar een mannetje of 20 te spelen. Het heeft z'n beste tijd wel gehad.

PSN: xMaurice93

Verwijderd

Zo te horen moet ik dus maar eens gaan beginnen om m'n stadje Geel te kleuren *O*

Ik heb ook idd vrij fanatiek Diablo3 gespeeld :P

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Maurice079 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:09:
Ik ben ook al een hele tijd geleden gestopt met spelen. Heb het tijdens m'n roaddtrip in Noorwegen nog regelmatig gespeeld (10GB Buitenland-bundel) en kwam daar echt hele toffe pokemon tegen. Toen ik in Nederland terugkwam stikte het weer van de Pidgeys en Ratata's. Daar heb ik het toen maar bij gelaten. Heb sowieso gemerkt dat de hype behoorlijk over is. Afgelopen zondag zat er op Kijkduin nog maar een mannetje of 20 te spelen. Het heeft z'n beste tijd wel gehad.
Spawns zijn nu echt zeer uitgebreid.
Net een Dewgong gevangen bijvoorbeeld, eergisteren een Muk.
Nog wel steeds veel pidgey's en ratata's, maar je komt echt leuke pokemon tegen nu.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Mx. Alba schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:45:
[...]

Dat is er waarschijnlijk ook de reden voor waarom men niet meteen extra servercapaciteit heeft ingezet. Ze wisten zelf natuurlijk ook wel die statistiek en verwachtten dat na een maand zo'n 20% zou zijn opgehouden te spelen en verder nog een flink percentage minder fanatiek zou spelen. En het heeft weinig zin om voor een maand lang 25% extra servercapaciteit op te tuigen die na die eerste maand "over" is...
Geen excuus. Je kan gewoon wat virtuele servers erbij huren voor een maandje, dat mag het probleem niet zijn :)

Twitter

• Mx. Alba
Dennahz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:27:
Geen excuus. Je kan gewoon wat virtuele servers erbij huren voor een maandje, dat mag het probleem niet zijn :)
Yup, de beste stuurlui staan weer eens aan wal. ;)

• Marselaar
Ik speel het spel nog steeds graag:
- ik ben verslaafd
- ik wil ze allemaal vangen (of in ieder geval de 142 in NL)
- ik wil coins verdienen

Het lijkt me overigens vrij normaal dat het allemaal wat minder wordt. Mensen haken af, anderen worden wat minder fanatiek.Niets mis mee toch? Of moet het spel voor zoveel mensen elk vrij moment van de dag leuk blijven?

Iets meer interactie zou het spel wel boeiender kunnen houden, denk ik. In game, maar ook erbuiten. Scoreborden, chatfuncties, team-uitjes, dat soort dingen.

Maar misschien bloedt het ook wel helemaal dood in de winter en ga ik volgend jaar voor niets naar de VS om die Tauros toch niet te vangen

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik speelde vanaf het begin al vrij casual, maar aangezien het vakantie was toch nog aardig wat uurtjes per dag. De afgelopen weken ben ik er geen enkele keer meer 's avonds op uitgetrokken om eieren uit te broeden of bepaalde pokies te vangen. Daardoor ben ik nu halverwege level 22, en zitten mijn sterkste Pokémon rond de 1300-1600. Da's compleet kansloos als alle Gyms in de buurt level 10 zijn met 1700+ als zwakste. Ik zit nog steeds in één Gym die ik in de vakantie heb overgenomen (weet niet meer precies waar), maar ik kom nooit meer met nog een Pokémon in een Gym in de buurt van mijn huis of werk volgens mij.

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Maurice079 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:09:
Ben de hele zondag geweest en het was zwart van de mensen tot na zonsondergang.
Die heerlijke chaos toen snorlax even z'n neus liet zien... kinderen werden gek stonden te huilen en te springen van geluk. Zelfs het bandje wat optrad zag je kijken van "wat gebeurd er".

Mijn pokedex naar 141 kunnen tillen. Scyther, Chansey en de laatste paar Dratini's kunnen vangen. Aerodactyl word de laatste.

Moet ook wel toegeven dat nu ik aardig compleet raak de lol er wel wat af gaat. Gym battles nog weinig mee gedaan dus dat zou nog een optie kunnen zijn.

psnprofiles

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:29
peto84 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:10:
[...]

Ben de hele zondag geweest en het was zwart van de mensen tot na zonsondergang.
Ik was er , zeker voor een zondag, behoorlijk vroeg. Misschien dat het daar mee te maken heeft haha. Ik weet niet hoe laat PoGo-spelers gewoonlijk starten met hun Pokemonjacht? :z

PSN: xMaurice93

• TOMEKKKKK
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-01 15:22
Komen jullie er uit de buurt en is het makkelijk even langs te gaan of zijn er echt geen andere vergelijkbare plaatsen in jullie omgeving? Wil mijn pokedex graag vol hebben maar in Gelderland gaat dat volgens mij lang duren (of helemaal niet) helaas :(
Maurice079 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:18:
[...]

Ik was er , zeker voor een zondag, behoorlijk vroeg. Misschien dat het daar mee te maken heeft haha. Ik weet niet hoe laat PoGo-spelers gewoonlijk starten met hun Pokemonjacht? :z

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
TOMEKKKKK schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:22:
Komen jullie er uit de buurt en is het makkelijk even langs te gaan of zijn er echt geen andere vergelijkbare plaatsen in jullie omgeving? Wil mijn pokedex graag vol hebben maar in Gelderland gaat dat volgens mij lang duren (of helemaal niet) helaas :(
Dat wordt echt een keertje de auto aantrappen... Wonen zelf in Overijssel en zijn ook naar Kijkduin gereden.
tip: Wij zijn langs Kijkduin gereden omdat we in de buurt een bankstel opgehaald hebben die dag ;) Dus als je nog iets via marktplaats wil kopen, zoek dan gewoon op die regio, dan heb je meteen een excuus tegenover je partner om "even te stoppen bij Kijkduin" omdat je er "toch al langs komt" ;)

• readytoflow
  • Niet online
Nu hebben we dus die Arcanine en ook een Flareon. Beide met goede aanvallen beide nu nog rond de 2K CP (arcanine candy nodig).
Maar...wanneer gebruik ik die beestjes? Met de Exeggutor en Vapereon pak ik het meeste Pokemon al wel.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 06:36
Als je zelf Venusjes of eierboompjes moet bevechten (gebeurd zelden in dit waterrijke landje).

• schaapiej
readytoflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:
Nu hebben we dus die Arcanine en ook een Flareon. Beide met goede aanvallen beide nu nog rond de 2K CP (arcanine candy nodig).
Maar...wanneer gebruik ik die beestjes? Met de Exeggutor en Vapereon pak ik het meeste Pokemon al wel.
Gras type branden goed! :P
En Lapras kan je redelijk aanpakken met vuur.

<GoT>NightStalker

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:34
So wat houd ik toch van de buurt van delfshaven, heb eindelijk ook mn snorlax gevangen :)
Was wel ff rennen ernaartoe bij afwezig van mn fiets maar ik was niet de enige daar aangekomen :p

Oh hij heeft lick en earthquake als aanval, 64%. Is die t waard om te uppen verder?

[ Voor 18% gewijzigd door Musta op 20-09-2016 12:33 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• mark-k
Pfff word echt gefuckt met die eieren... Had de afgelopen tijd weer eens een stel 2km eieren, komt er 3x een rattata, 2 weedle, 2 zubat, n pidgey, en n caterpie uit... Mn 5km eieren ook alleen maar pokemon waar ik al teveel van heb, psyducks, goldeens, 2x n vulpix achter elkaar. Nu ik sandslash al heb kreeg ik ook 2x een sandshrew uit mn ei... Maar nog steeds maar 14 grimer candy (12km gelopen met mn buddy, 3x gevangen, 4x bleef mn spel hangen bij een grimer waardoor ik m niet kon vangen...)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:54
readytoflow schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:57:
Arcanine is leuk om eventuele "Solarbeam" shit uit de gym te slopen ;)
Heb nu een 89% Arcanine met Fire Fang en Fire Blast. Doe wil ik ook nog upgraden :)

Maar... Nu eerst mijn Snorlax van cp1659 (15-15-3) met Zen Headbutt en Body Slam upgraden. Heb helaas geen betere movesets gevonden maar deze is voor mij prima voor nu :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• -TheNose-
  • Laatst online: 14-01 09:01
ajaxalex schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:14:
Ik heb ook besloten mijn 10 km eieren op te sparen, heb er nu 3 in 1 weekje. Moet nog 20 karpers voor een 2e Gyarados. En ik heb het idee dat er veel minder mensen actief gyms pakken. Ik sta al stabiel in een aantal gyms en zie weinig veranderingen meer in de buurt.
In Dordrecht merk ik dat de gyms heel stabiel zijn (rood, lvl 10), maar in Landgraaf (ja flinke woonwerk afstand, handig voor de eitjes en buddy) flippen de gyms dagelijks meerdere keren, ook de lvl 8 gyms.

Verwijderd

mark-k schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:24:
Pfff word echt gefuckt met die eieren... Had de afgelopen tijd weer eens een stel 2km eieren, komt er 3x een rattata, 2 weedle, 2 zubat, n pidgey, en n caterpie uit... Mn 5km eieren ook alleen maar pokemon waar ik al teveel van heb, psyducks, goldeens, 2x n vulpix achter elkaar. Nu ik sandslash al heb kreeg ik ook 2x een sandshrew uit mn ei... Maar nog steeds maar 14 grimer candy (12km gelopen met mn buddy, 3x gevangen, 4x bleef mn spel hangen bij een grimer waardoor ik m niet kon vangen...)
Is Leno net een beetje tot rust gekomen, begin jij weer :P Ik noem je wel poor Mark-k nu dan :+
Nee maar serieus, ik erger me ook rot aan die 2km eggs, heb er al zoveel uitgebroed maar mijn hoogtepunt was een squirtle waar ik al een bak van heb, nog nooit een fatsoenlijke starter eruit gekregen, geen Jigglypuff, Clefairy o.i.d., enkel weedgeytatapie's :(

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-01 15:58
Voor de liefhebbers van Bulbasaurs: er zit al tijden lang een nest ten noorden van het Archeon in Alphen a/d Rijn. Vanaf de Aristoteleslaan zitten er 2 vlak bij elkaar en die spawnen met korte tussenpozen eigenlijk de hele avond door. 's Ochtends en 's middags zie ik ze weinig helaas... Meestal lage CP, maar wel leuk voor de candy

[ Voor 7% gewijzigd door eborn op 20-09-2016 12:33 ]

• schaapiej
Thalaron schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:26:
Maar... Nu eerst mijn Snorlax van cp1659 (15-15-3) met Zen Headbutt en Body Slam upgraden. Heb helaas geen betere movesets gevonden maar deze is voor mij prima voor nu :)
Zo slecht is die moveset toch niet?
Body slam heeft de meeste DPS, in ieder geval volgens deze link

<GoT>NightStalker

• -TheNose-
  • Laatst online: 14-01 09:01
Pfff, eindelijk mijn Gyrados vanmorgen...bite en twister. FML.

Net wel een Raichu (evolve na 25km Pikachu op mijn schouder te hebben rondgezeuld) van 1132CP (IV 89%) met thunder shock en Thunder. Daar ga ik wat candy in proppen om waterpokies mee te slopen. Mijn jolteon laat nog steeds op zich wachten (en deze is veel cooler :P ).
Pagina: 1 ... 90 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status