• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:26:
Gezien de vangratio tikken we dit weekend de 130 aan. Dan nog 12 te gaan als ik het goed heb (tel. regio exclusive niet mee).
Lickitung, Lapras en Snorlax moeten we gewoon simpelweg geluk mee hebben (maar omdat echt iedereen al een Snorlax of een Lapras lijkt te hebben doen we vast iets verkeerd?)

Dragonite, Machamp, Golem, Clefable, Omanyte en Kabutops (laatste erg zeldzaam voor ons) zullen we de komende maand wel bij elkaar sprokkelen (trouwens ook zo irritant om mensen met 86 Dragonites en 4794 Dratini candy te zien rondlopen... :( , zeg dan waar wij dat ook kunnen vinden :) )

Een Venusaur en Charizard zullen we eind 2018 wel bij elkaar gevonden hebben. Dat is een drama die 2. In tegenstelling tot squirtles, die zie ik wel regelmatig maar daar hebben we dus de evoluties al van.

Maar dan...Muk...pfff. Die Grimers...Mijn god zeg, je zou bijna denken dat het een überpokemon is omdat deze zo zeldzaam spawnt?

Nou kan ik nog wel weer eens een keer naar bijv. Kijkduin gaan, maar spawnen daar ook Venusaurs, Charizards, of eigenlijk eender welke van eindevoluties van hierboven wel eens?
Ben er al een paar keer geweest. Levert zeker leuke Pokemon op, maar bovenstaande dus nog niet gezien daar.
Mijn Pokédex staat nu op 119. Ik moet de hoogste evoluties van alle starters nog, Nidoqueen, Ninetails, Vileplume, Arcanine, Machamp, Victreebell, Golem, #83, Muk, #95, Electrode, #106, #115, #128, Gyarados, #132, Omastar, en dan is van de Kabuto tot aan de Dratini ook alles leeg - Dragonair en Dragonite moet ik ook nog hebben. :/

Lickitung heb ik toevallig een keer onderweg gevonden. Lapras heb ik 1x in het wild gevangen (Waalkade) en 1x uit een ei. Snorlax nog nooit gezien, behalve in gyms... :/

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 15-09-2016 15:34 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Blakapim
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:26:
Gezien de vangratio tikken we dit weekend de 130 aan. Dan nog 12 te gaan als ik het goed heb (tel. regio exclusive niet mee).
Lickitung, Lapras en Snorlax moeten we gewoon simpelweg geluk mee hebben (maar omdat echt iedereen al een Snorlax of een Lapras lijkt te hebben doen we vast iets verkeerd?)

Dragonite, Machamp, Golem, Clefable, Omanyte en Kabutops (laatste erg zeldzaam voor ons) zullen we de komende maand wel bij elkaar sprokkelen (trouwens ook zo irritant om mensen met 86 Dragonites en 4794 Dratini candy te zien rondlopen... :( , zeg dan waar wij dat ook kunnen vinden :) )

Een Venusaur en Charizard zullen we eind 2018 wel bij elkaar gevonden hebben. Dat is een drama die 2. In tegenstelling tot squirtles, die zie ik wel regelmatig maar daar hebben we dus de evoluties al van.

Maar dan...Muk...pfff. Die Grimers...Mijn god zeg, je zou bijna denken dat het een überpokemon is omdat deze zo zeldzaam spawnt?

Nou kan ik nog wel weer eens een keer naar bijv. Kijkduin gaan, maar spawnen daar ook Venusaurs, Charizards, of eigenlijk eender welke van eindevoluties van hierboven wel eens?
Ben er al een paar keer geweest. Levert zeker leuke Pokemon op, maar bovenstaande dus nog niet gezien daar.
Die Muk heb ik ook problemen mee, op Kijkduin al wel regelmatig Grimers gezien. Voor die Venusaur moet je inderdaad naar het Rembrandpark in Amsterdam, daar spawnen ze constant. Zorg wel dat je een goede Bulbasaur hebt, want de IV's van die spawns zijn drama. Voor Charmander kan je naar Soest, zit ook een nest.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 15:38
Blakapim schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:35:
[...]

Die Muk heb ik ook problemen mee, op Kijkduin al wel regelmatig Grimers gezien. Voor die Venusaur moet je inderdaad naar het Rembrandpark in Amsterdam, daar spawnen ze constant. Zorg wel dat je een goede Bulbasaur hebt, want de IV's van die spawns zijn drama. Voor Charmander kan je naar Soest, zit ook een nest.
Waar in Soest?

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Wel vervelend die GPS fail, ik zit al de hele dag een meter of 50 verderop, precies tussen 2 Pokestops :9 Gratis 100XP per 5 minuten O+

*burp*

• Blakapim
Tussen de Varenstraat en de Smitsweg.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:33:
[...]

Mijn Pokédex staat nu op 119. Ik moet de hoogste evoluties van alle starters nog, Nidoqueen, Ninetails, Vileplume, Arcanine, Machamp, Victreebell, Golem, #83, Muk, #95, Electrode, #106, #115, #128, Gyarados, #132, Omastar, en dan is van de Kabuto tot aan de Dratini ook alles leeg - Dragonair en Dragonite moet ik ook nog hebben. :/

Lickitung heb ik toevallig een keer onderweg gevonden. Lapras heb ik 1x in het wild gevangen (Waalkade) en 1x uit een ei. Snorlax nog nooit gezien, behalve in gyms... :/
Heb jij nu nog steeds geen Gyarados? Zeker te druk met gymbattles? :P
Want je levelt als een malle zo te zien...
demo31051987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:32:
[...]
[...]

Voor de Venusaur kan je naar het Rembrandtpark in 020. Daar spawnen ze als een idioot. 1 avondje daar naar toe en dat leverde mij genoeg candy op om mijn 91% Bulbasaur te evolueren naar een Venusaur.
Thx. vanuit afspraak Den Haag eens doorrijden naar A'dam dus...eens kijken of dat in de agenda past.
Verder weinig te zoeken daar :+

IV's maken mij dan nog niet eens zoveel uit eerlijk gezegd. Eerst maar eens die Pokedex vol.

• Mx. Alba
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:56:
Level 28 inmiddels. Ik ben gewoon nog niet echt op jacht geweest naar Magikarps. Ik heb nu 289 Magikarp candy dus ik moet nog wel een eindje... Maar ik heb nu een van mijn karpertjes als buddy ingesteld dus het gaat iets minder traag. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Thanks! naar zoiets was ik op zoek. Binnenkort maar even de kleine dorpjes afrijden om te kijken wat er te vinden is.

• Blakapim
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:56:
[...]

[...]

Thx. vanuit afspraak Den Haag eens doorrijden naar A'dam dus...eens kijken of dat in de agenda past.
Verder weinig te zoeken daar :+

IV's maken mij dan nog niet eens zoveel uit eerlijk gezegd. Eerst maar eens die Pokedex vol.
Bij dat Rembrandpark kan je gewoon heen en weer rijden met de auto. En een IV van 80% of 90% maakt niet zo veel verschil, maar alles wat je daar vangt is hooguit 50% en dat is wel zonde.

Op kijkduin heb ik laatst wel een Venusaur gevangen, maar die was laag qua CP (net als alle andere zeldzame pokemons die ik gevangen heb).

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-01 14:56
Mx. Alba schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:58:
Level 29 inmiddels. Ik ben gewoon nog niet echt op jacht geweest naar Magikarps. Ik heb nu 289 Magikarp candy dus ik moet nog wel een eindje... Maar ik heb nu een van mijn karpertjes als buddy ingesteld dus het gaat iets minder traag. :D
Langs het kanaal is het altijd wel raak qua magikarp.
In hartert zit een magikarp nest: Niet constant meerdere magikarp maar wel 1-3 per 30 minuten, allemaal bagger IV trouwens. :)

Verwijderd

Ik heb laatst een 100% Mr. Mime gevangen. Kan die nog nuttig zijn?

• Mx. Alba
daan! schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:06:
[...]

Langs het kanaal is het altijd wel raak qua magikarp.
In hartert zit een magikarp nest: Niet constant meerdere magikarp maar wel 1-3 per 30 minuten, allemaal bagger IV trouwens. :)
Ik heb al een level 20 98% Magikarp uit een ei dus ik vang ze sowieso voor de candy. :D

• readytoflow
  • Niet online
[...]

Level 29 inmiddels. Ik ben gewoon nog niet echt op jacht geweest naar Magikarps. Ik heb nu 289 Magikarp candy dus ik moet nog wel een eindje... Maar ik heb nu een van mijn karpertjes als buddy ingesteld dus het gaat iets minder traag. :D
WTF? 29 al nu?
Ik dacht gelezen te hebben dat je paar dagen terug nog level 28 was geworden.
Zit jij als een zombie 24/7 Weedles en Pidgeys te vangen of zo?

Ah vooruit dan, beetje lopen opscheppen hier dus :+

Nu de scholen weer begonnen zijn en het werk weer zijn aandacht vraagt, gaat het wat minder snel hier. Merk ook wel dat ik beetje moe wordt van Weedle&co.
Pokemon die dust kunnen gebruiken pak ik wel (Slowpoke, Eevee, Eggecute, Poliwag, Magikarp), maar wat meer focus op de Pokedex nu. Zeker nu de kleine om 19.30 weer op zijn bedje ligt, scheelt dat wel een hoop klein grut.
Nu halverwege level 25.

[ Voor 3% gewijzigd door readytoflow op 15-09-2016 16:11 ]

• Mx. Alba
Was een typefoutje... 28... :D

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23
Volgens de dudes van The Silphroad hebben Pokemon die je vangt in 'nests' vrijwel altijd een lage IV.

Pokemon die random spawnen hebben een veel grotere kans op hoge IV

Als ik terugkijk op mijn vangsten klopt dat wel, die Bulbasaurs uit het Rembrandtpark hebben allemaal lage IV's. En geen van mijn beste Pokemon komt uit een nest.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 11:20

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoe is het met je 93% Poliwag afgelopen trouwens?

• Blakapim
P.K. schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:15:
Volgens de dudes van The Silphroad hebben Pokemon die je vangt in 'nests' vrijwel altijd een lage IV.

Als ik terugkijk op mijn vangsten klopt dat wel, die Bulbasaurs uit het Rembrandtpark hebben allemaal lage IV's. En geen van mijn beste Pokemon komt uit een nest.
Mijn ervaring is dat 90% van de pokemons die je in het wild vangt kut IV's hebben (helemaal starters). Daarnaast valt het me op dat de zeldzame pokemons die ik vang standaard lage cp hebben (blastoise 32 cp, snorlax 42 cp, nidoking 150cp, gengar 150 cp etc).

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
RemkoDJ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:25:
[...]

Beter een Pikachu op je schouder dan een Pikachu in je... euh...
Beter een Pikachu op je schouder dan tot je schouder in een Pikachu bedoel je :9

• Mx. Alba
Pathogen schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:16:
[...]

Hoe is het met je 93% Poliwag afgelopen trouwens?
Die is nog steeds een 93% Poliwag... 76 Candy dus ik ben wel over de helft om daar ook een Poliwrath van te maken :D

• readytoflow
  • Niet online
Maar, en daar kom ik weer, wat maakt die CP nou echt uit eigenlijk?

BIj gymnbattles zie je van je tegenstander alleen de CP, niet of deze een slechte IV heeft. Dus die 10%IV Dragonite met 2700CP, schrikt toch wel af denk ik dan.

Is die makkelijker te verslaan dan een 100%IV Dragonite van 2700CP (zelfde aanvallen uiteraard)?

• daan!
Dit klopt!
Die zijn "gemiddeld".
Dus kans op goed, kans op slecht.

Uit een ei hebben ze meestal goede IV's.

• mark-k
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:24:

BIj gymnbattles zie je van je tegenstander alleen de CP, niet of deze een slechte IV heeft. Dus die 10%IV Dragonite met 2700CP, schrikt toch wel af denk ik dan.

Is die makkelijker te verslaan dan een 100%IV Dragonite van 2700CP (zelfde aanvallen uiteraard)?
Nauwelijks, heb die berekening eens uitgevoerd en CP is een prima graadmeter op de normale lvls.

Maar als je m upgrade naar je max lvl heeft die hoge IV pokemon wel een hogere CP dus dan maakt het wel uit.

Als je een pokemon evolueert en er geen dust in wilt duwen is het zelfs beter om een lage IV pokemon te pakken als je er twee hebt van ongeveer dezelfde CP, want dan wordt je evolve sterker door het hogere lvl dat die lage IV pokemon heeft.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

• Blakapim
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:24:

Het maakt in principe niets uit, 2700CP is 2700 CP. Om een Dragonite met een laag IV op dat CP niveau te krijgen zal je meer stardust moeten besteden dan aan die Dragonite met een hoog IV. Daarnaast zal die Dragonite uiteindelijk een hoger CP niveau kunnen bereiken.

Aan de andere kant, dit verschil is geloof ik max 400 CP op level 40, wat niemand ooit gaat halen. Eigenlijk maakt het IV dus niet heel veel uit, behalve voor autisten zoals ons.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Chainfire heeft schijnbaar een nieuwe SuperSU build + suhide uitgebracht die de root-detectie zou kunnen omzeilen. Schijnt ook te werken in combinatie met xposed. De SuperSU beta is inmiddels al te downloaden, suhide build volgt nog.
The new SuperSU BETA release is out - v2.78 SR1 -

This version of SuperSU is required for the upcoming update to suhide. I recommend uninstalling the current version of suhide and upgrading to this version of SuperSU ASAP.

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 15-09-2016 16:46 ]

is everything cool?

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Net 10km ei uit... een 584cp eevee met 82%IV :( :'( :N

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

[...]

Level 28 inmiddels. Ik ben gewoon nog niet echt op jacht geweest naar Magikarps. Ik heb nu 289 Magikarp candy dus ik moet nog wel een eindje... Maar ik heb nu een van mijn karpertjes als buddy ingesteld dus het gaat iets minder traag. :D
Jij zat toch ook in Nijmegen? Gewoon op en neer langs de Waalkade lopen.. Geen straf met het uitzicht en dit mooie weer.. Magicarp inderdaad als buddy, incense er tegenaan gooien en 2km eieren uitbroeden en je hebt in no-time een Gyarados 8)

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
Zijn er tweakers in Kijkduin nu?

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-01 23:05
Helaas niet :(

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerjunior op 15-09-2016 18:15 . Reden: Foute smiley ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:18
Nog maar even een N=1 toevoegen aan de "egg prophecy"

Gisteren een ei gehatched en na een kleine maand weer eens een 10km ei gekregen. Deze er niet ingezet, maar een 5km ei gepakt. Deze vandaag gehatched en zojuist een vervangend ei gekregen. Weer een 10km ei.

• mark-k
Hogader schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:08:

Gisteren een ei gehatched en na een kleine maand weer eens een 10km ei gekregen. Deze er niet ingezet, maar een 5km ei gepakt. Deze vandaag gehatched en zojuist een vervangend ei gekregen. Weer een 10km ei.
Kun je er meteen weer wat van afhalen, want had ook een 10km ei gekregen vanmorgen, maar de volgende 5 eieren waren toch echt 2 en 5km. (En ja, 10km ei staat niet in een incubator)

[ Voor 4% gewijzigd door mark-k op 15-09-2016 19:12 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19
Hogader schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:08:

Is gewoon puur random.

Heb nu een paar keer volledige lege inventory gehad en kreeg 1 / 3 / 4 / 0 x 10KM
Toen ik 3x 10KM had in totaal bleef ik op een gegeven moment maar 5KM lopen maar dat bleef toch niet terugkomen.

Beste wat ik dus tot nu toe heb gehad was alle Eggs kwijtraken en z.s.m. stops spinnen.
Wellicht minder kans om 9x hetzelfde achter elkaar te scoren. Wel een hoop gedoe.

Anyways... lijkt me gewoon random

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Mmmmmkaaaaay... :D

Hoe ver zijn jullie wel eens gegaan om een bepaalde Pokie te vangen?

Gisteravond spawnde er en Snorlax ergens in the middle of freakin' nowhere in een weiland. Was moeilijk te zien precies waar.

Dus wij springen in de auto, racen er naar toe (zeker wel een paar verkeersregels overtreden :X)

Komen daar ongeveer aan, Snorrie zat er nog een paar minuten! Maarrrrr het weiland bleek een gigantisch maisveld! :o

mmmdusssss..

Vriend van me springt uit de auto, wil het veld in rennen, maar belandt voor het veld in een grote brandnetel struik ( _O- ) en was eventjes uitgeschakeld.

Ik grijp beide telefoons, spring over de struik en banjer zo het maisveld in!

Al rennend, vloekend en struikelend, onder de beestjes en in mijn gezicht geslagen worden door knalharde maiskolven, in een scene die niet zou misstaan in een Vietnam jungle film of een enge horror achtervolging, doorkruis ik het maisveld.. en Snorlax staat nog steeds op de nearby!

Uiteindelijk kom ik zelfs aan de andere kant van het maisveld.. Midden op een lege akker. Geen Snorlax! :(

Bekijk de map, zie dat ie nog 1 minuut helemaal ver naar rechts van de akker zat! En gvd NIET in het maisveld :X

Sprinten als een malle! En JA! Voor beiden kunnen vangen *O* *O* *O*

Een lieve dikzak van 1999CP :>

En... toen... kwam ik erachter dat ik ongeveer naast het maisveld stond, en gewoon zo langs het veld terug naar de weg kon lopen.. Had ik dat op de heenweg maar geweten hahaha _O-

Man man, ik heb niet meer zo'n lol en avontuur gehad sinds dat we jong waren en mais gingen jatten voor onze maisschieters, en altijd weg moesten rennen voor de boeren enzo :D

Heerlijk! :>

• Mx. Alba
Shaffy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:17:
[...]

Jij zat toch ook in Nijmegen? Gewoon op en neer langs de Waalkade lopen.. Geen straf met het uitzicht en dit mooie weer.. Magicarp inderdaad als buddy, incense er tegenaan gooien en 2km eieren uitbroeden en je hebt in no-time een Gyarados 8)
Lopen gaat hem voorlopig niet worden, vanmorgen flink mijn enkel verzwikt... :/

Mx. Alba schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:26:
[...]

Lopen gaat hem voorlopig niet worden, vanmorgen flink mijn enkel verzwikt... :/
Ook in een maisveld geweest? :>

• tweakerjunior
poor Leno schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:15:

Gisteravond spawnde er en Snorlax ergens in the middle of freakin' nowhere in een weiland. Was moeilijk te zien precies waar.

Dus wij springen in de auto, racen er naar toe (zeker wel en paar verkeersregels overtreden :X)

Komen daar ongeveer aan, Snorrie zat er nog een paar minuten! Maarrrrr het weiland bleek een gigantisch maisveld! :o

mmmdusssss..

Vriend van me springt uit de auto, wil het veld in rennen, maar belandt voor het veld in een grote brandnetel struik ( _O- ) en was eventjes uitgeschakeld.

Al rennend, vloekend en struikelend, onder de beestjes en in mijn gezicht geslagen worden door knalharde maiskolven, in een scene die niet zou misstaan in een Vietnam jungle film of een enge horror achtervolging, doorkruis ik het maisveld.. en Snorlax staat nog steeds op de nearby!

Uiteindelijk kom ik zelfs aan de andere kant van het maisveld.. Midden op een lege akker. Geen Snorlax! :(

Bekijk de map, zie dat ie nog 1 minuut helemaal ver naar rechts van de akker zat! En gvd NIET in het maisveld :X

En... toen... kwam ik erachter dat ik ongeveer naast het maisveld stond, en gewoon zo langs het veld terug naar de weg kon lopen.. Had ik dat op de heenweg maar geweten hahaha _O-

Man man, ik heb niet meer zo'n lol en avontuur gehad sinds dat we jong waren en mais gingen jatten voor onze maisschieters, en altijd weg moesten rennen voor de boeren enzo :D

Leuk verhaal :)
Haha thnx! Het was ook heel leuk om te doen :)

Ik denk dat we nog de hele terugweg en erna nog de slappe lach hebben gehad, niet gelovend dat we dat echt hebben gedaan! (twee 30 plussers)

Eentje helemaal onder de brandnetel bulten en de ander helemaal onder de shit van het maisveld, groene plekken op mn broek en shirt en van die lange maiskolf haren in mn haren.. Zag er echt niet meer uit _O-

• tweakerjunior
Ik ben 16 heb niet eens zulke gingen gedaan :+

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2025

Dus wij springen in de auto, racen er naar toe (zeker wel een paar verkeersregels overtreden :X)

mmmdusssss..

Hahaha briljant! _/-\o_ maaruh wanneer wordt ik nou eens uitgenodigd voor dit soort feestjes ;) :+
Zodra je weet dat 'ik wordt' ALTIJD zonder t wordt geschreven >:)

;)

• Shaffy
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

poor Leno schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:40:
Haha thnx! Het was ook heel leuk om te doen :)

Ik denk dat we nog de hele terugweg en erna nog de slappe lach hebben gehad, niet gelovend dat we dat echt hebben gedaan! (twee 30 plussers)

Eentje helemaal onder de brandnetel bulten en de ander helemaal onder de shit van het maisveld, groene plekken op mn broek en shirt en van die lange maiskolf haren in mn haren.. Zag er echt niet meer uit _O-
Goed om te weten dat ik als dertiger niet de enige ben die dat soort capriolen uit haalt :P

Over leeftijd gesproken, liep vandaag langs een echtpaar van zeker in de zeventig, allebei smartphone in de hand. Man tegen de vrouw: 'Die moet je niet uppen, zonde van de stardust'.. O+

• Doopy-X-
Shiro schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:52:
[...]

ik heb nog nooit een goeie Dragonair gevangen
Ik wel :/

En nu zie ik Lickitung ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Doopy-X- op 15-09-2016 20:59 ]

*burp*

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Shaffy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:10:
[...]
Over leeftijd gesproken, liep vandaag langs een echtpaar van zeker in de zeventig, allebei smartphone in de hand. Man tegen de vrouw: 'Die moet je niet uppen, zonde van de stardust'.. O+
Wat zijn we toch eigenlijk extreem leeftijdgericht. Tijd dat we daar eens mee ophouden. Het enige dat aan leeftijd gebonden is is hoe oud je bent.

PSN: Marselaar

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

mmmdusssss..

Mkaaaaaaaaaay _O- Als die Snorlax/Lapras en co niet in mijn tuin spawnen of onderweg of mijn werk hebben ze pech gehad. Zulke rare fratsen ga ik niet uithalen :+

• readytoflow
  • Niet online
Toch is er iets met die eieren. Sinds ik me heb voorgenomen om de 10km eieren te gaan opsparen, heb ik er nog maar 2 gekregen. Ik weet het, is al meer dan veel anderen. Maar als ik ze meteen uitbroed heb in binnen een dag alweer een nieuw 10km ei. Nu al dagen achter elkaar alleen maar 2 en vooral 5 km eieren.

Net level26. Op naar de 1.000.000XP!

Pikachu op de schouder en Raichu staat 2km verderop al te wachten.

Eerst maar weer eens sterrenstof verzamelen. Wil niet onder de 100K. Pokemon boven de 2K zijn toch goed genoeg voor de meeste gyms.

[ Voor 22% gewijzigd door readytoflow op 15-09-2016 23:39 ]

• mark-k
Net even de Gen2 pokemon bekeken die blijkbaar al ge-datamined zijn ofzo, maar ik heb voor niks die onix candy want steelix wordt ook kut. Max CP wordt 2080 volgens de wordpress site, heb je dus nog steeds helemaal niks aan.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2025
Zojuist na drie weken geen te hebben gehad, nog eens een lucky egg gebruikt. Een goede 100 evolves kunnen doen samen op de phone en de tablet. Juist in level 23 geraakt.

Speel het niet zo actief meer, dus het levelen gaat een pak trager nu.

internix.be

• Sound Rush®
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb mijn telefoon dus wel geunroot om weer Pokemon te kunnen spelen. Dacht dat ik het rooten niet zoveel gebruikte als wat het allemaal kon, maar merk toch met de stock rom dat de batterij veel sneller leeg gaat :(

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
mark-k schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:35:
Net even de Gen2 pokemon bekeken die blijkbaar al ge-datamined zijn ofzo, maar ik heb voor niks die onix candy want steelix wordt ook kut. Max CP wordt 2080 volgens de wordpress site, heb je dus nog steeds helemaal niks aan.
is dit serieus? kut... ik heb ook Onyx candy gespaard enzo :(

Hoe is deze info al bekend dan? Is ook bekend wanneer deze gen2 pokemon worden toegevoegd?
readytoflow schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:35:
Toch is er iets met die eieren. Sinds ik me heb voorgenomen om de 10km eieren te gaan opsparen, heb ik er nog maar 2 gekregen. Ik weet het, is al meer dan veel anderen. Maar als ik ze meteen uitbroed heb in binnen een dag alweer een nieuw 10km ei. Nu al dagen achter elkaar alleen maar 2 en vooral 5 km eieren.
Ik ben ook maar even begonnen met het opsparen van 10km eieren. Nu heb ik er twee en zodra de andere eitjes uitkomen, ga ik er 1 in een incubator doen en kijken hoeveel van de resterende 7 (nog te krijgen) eitjes 10 km eitjes worden.

[ Voor 40% gewijzigd door badros86 op 16-09-2016 00:51 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 21:19

mmmdusssss..

En toen werd ie wakker en moest ie naar school/werk :+ :P

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 12:08
[...]

De piushaven in Tilburg is Magikarp heaven. Soms ving ik er daar wel 10-15 tijdens 1 rondje door de haven. Sowieso moet 5-7 te doen zijn met 1 rondje.

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
Gister samen met m'n meissie een 2 device lucky egg gedaan.
129.000 xp erbij. Helft van level 26 nu. 7 nieuwe entries.

Mijn 98% draitini is nu een 2092 dragonite met dragon breath en hyperbeam. ( goede defender? )
Mijn 86% poliwag is nu een 1915 poliwrath met bubble en hydropump (yey)

• Hogader
Puur toevallig gisteren een Grimer tegen gekomen en ondanks zijn CP van 700+, zonder veel moeite aan de dex kunnen toevoegen.

Iig kan ik die nu ook compleet krijgen zonder afhankelijk te zijn van eggs en spawns.

• Thalaron
Hogader schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:33:
Iig kan ik die nu ook compleet krijgen zonder afhankelijk te zijn van eggs en spawns.
Hier moet ik Muk nog en Chansey...
Muk zou kwestie van tijd zijn (Grimer laten wandelen). Chansey nog geen enkele keer gezien...

Nergens overigens haha

En uiteraard de Legendary's en regio exl. heb ik niet.
Wel 3 Dragonite's en wat Gyarados om te traden zodra het beschikbaar komt dus dat zal wel goedkomen ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12-2025
Mijn buddy en ik hebben al bijna 35 kilometer gelopen samen :D
Iemand al meer? :p

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-01 15:33
Mijn Pikachu staat al een dag op 9.9 km :(

• Doopy-X-
Ask! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:14:
Lastig, ik heb al 2x gewisseld, denk dat ik wel in de buurt komt ;)

*burp*

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ask! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:14:
Haha, ja 41 kilometer. Ik ga drie keer per dag een flink eind lopen met onze hond. Dat deed ik altijd al, dus dat zijn mooi simpele kilometers in Pokemon Go. Telefoon aan in de broekzak :)

• mark-k
Gisteren eindelijk een buddy kunnen kiezen door pokemon ff te installeren op mn nieuwe telefoon, grimer kijkt zo blij haha.

Wel weer met mn oude telefoon verder nu, moet nog wat zwik regelen met die andere, maar km zou hij nu gewoon bij moeten houden dus dat is mooi.

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 06:36
mark-k schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:35:
Ik heb goede hoop voor een complete reset van het spel. Dat heeft zowel "lore" aldus speltechnische redenen.

1. In de series en games was een nieuwe Gen altijd een reset.
2. Gens mixen niet, niet alleen is bij elke gen de hele pokedex vernieuwd, er zijn ook andere resistance tables.
3. De game gaat qua gym battles langzaam richting stagnatie en dat zal alleen maar erger worden.

Een indicatie dat dit inderdaad gaat gebeuren: De nieuwe Pokemons zijn zoals de CP nu bekend zijn geen upgrade (maar de CP kan natuurlijk aangepast worden). Een mooi voorbeeld is de Slowking die volgens wat we nu zien zwakker wordt dan een Slowbro, wat redelijk onzinnig ziu zijn.

Argumenten tegen een reset:

1. De lijst met 100 nieuwe pokemons is kleiner dan Gen 1, dat duidt op een toevoeging op een reset :|
2. Men is bang voor de sentimenten van de spelers en durven geen reset in te voeren.

Ik weet dat veel mensen een reset een gruwel vinden, maar ik ben een groot fan van een (jaarlijkse?) terugkomende reset zodra een nieuwe pokedex wordt geintroduceerd.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:49

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:41:
[...]

Ik heb goede hoop voor een complete reset van het spel. Dat heeft zowel "lore" aldus speltechnische redenen.

2. Gens mixen niet, niet alleen is bij elke gen de hele pokedex vernieuwd, er zijn ook andere resistance tables.
3. De game gaat qua gym battles langzaam richting stagnatie en dat zal alleen maar erger worden.

Een indicatie dat dit inderdaad gaat gebeuren: De nieuwe Pokemons zijn zoals de CP nu bekend zijn geen upgrade (maar de CP kan natuurlijk aangepast worden). Een mooi voorbeeld is de Slowking die volgens wat we nu zien zwakker wordt dan een Slowbro, wat redelijk onzinnig ziu zijn.

1. De lijst met 100 nieuwe pokemons is kleiner dan Gen 1, dat duidt op een toevoeging op een reset :|
2. Men is bang voor de sentimenten van de spelers en durven geen reset in te voeren.

Ik weet dat veel mensen een reset een gruwel vinden, maar ik ben een groot fan van een (jaarlijkse?) terugkomende reset zodra een nieuwe pokedex wordt geintroduceerd.
Er komt denk ik echt geen reset. als die er wel komt stop ik sowieso met spelen en ik denk met mij veeel meer mensen. Ook zou dat fucking geldverspilling zijn geweest voor de incubators die ik gekocht heb.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• mark-k
[...]

Whut? Zeker wel dat nieuwe gen gewoon een toevoeging is, dat is altijd al. Bij gameboy spellen kon je je oude pokemon overzetten. In deze serie heeft Ash ook al alle gens zijn pikachu, ze gaan echt niet gen1 verwijderen. Als dat gebeurt stopt denk ik iedereen.

• Ask!
[...]

Dan kun je wachten op duizenden claims voor terugkrijgen van geld 8)7

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

[...]

Ik weet toch vrij zeker dat ik in Gen 2 (gold) ook pidgeys kon vangen....

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Resistance tables zijn ook op gen 6 gebaseerd (gen 7 is Sun/Moon) dus daarvoor hoeven ze ook niks te veranderen.

Pokedex telt gewoon verder van 152 tot 251, weinig vernieuwing voor nodig, gewoon er achter kwakken.

Ze gaan helemaal niks resetten.

[ Voor 26% gewijzigd door AppieNL op 16-09-2016 09:50 ]

• Thalaron
Ask! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:47:
[...]

Dan kun je wachten op duizenden claims voor terugkrijgen van geld 8)7
Dit inderdaad.
Dan eerder Pokemon Go Gen 2 App apart.
Maar ook dat zou kansloos zijn wanneer je alle stash e.d. kwijt bent.

Nee... gewoon graag toevoegen en balancing toepassen. So be it dat mij Dragonite 200CP in moet leveren oid.
Doe ook meteen Alakazam maar upgraden >:)

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
Reset denk ik niet, rebalance is waarschijnlijker.

Misschien dat ze de candies resetten oid? Anders hebben sommige mensen meteen al de end evoluties. Maar dan mogen ze dit wel even aankondigen, zodat je nog een kans krijgt om ze te gebruiken.

• Ask!
Wat is er verkeerd aan gewoon toevoegen van de gen 2 pokemon?

• roffeltjes
  • Laatst online: 23-01 06:36
Ik zal er gerust naast zitten, maar lore technisch is een reset gebruikelijk.

- Ash begon altijd clean en ging nieuwe starters vangen. Dat hij Pikachu had was een uitzondering, maar Pikachu is sowieso een geval apart. Pika is een main character en had ook geen pokeball,
- Overzetten van Pokemons was echt een aparte actie (die ook compleet gamebrekend was).

Dat iedereen hier meteen roept dat hij gaat stoppen is een te verwachten reactie, maar dat hoor je altijd bij resets. De meerderheid komt braaf terug.

Ik vind de reden voor een reset behoorlijk krachtig.
1 .De nieuwe pokemons zijn niet interresant als je niet reset.
2. De Gym game zal hoe dan ook moeten worden opgeschud, anders loopt dat onherroepelijk vast. De eerste tekenen zie je nu al.

Denk ook aan het verdienmodel. Als de gyms zo vastzitten en de hardcore spelers zo hun coins krijgen verdient Niantic minder en is het spel voor nieuwe speler totaal niet interressant. Een reset zal dit weer dynamisch maken en mensen zullen weer incubators gaan aanschaffen.

Los van de lore en monetaire redenen, het lijkt me absoluut een goed idee om na een jaar te resetten. Anders ga je de rest van het spel de Gen 1 gemaxte pokemons bovenin de Gyms zitten, helemaal als die al zoveel sterker zijn dan de nieuwelingen.

Serieus, jullie denken dat het goed is voor het spel om gewoon lekker verder te gaan zonder af en toe overnieuw te starten?

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 16-09-2016 10:00 ]

• Thalaron
WahWah schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:52:

Misschien dat ze de candies resetten oid? Anders hebben sommige mensen meteen al de end evoluties. Maar dan mogen ze dit wel even aankondigen, zodat je nog een kans krijgt om ze te gebruiken.
Lijkt me niet.

Wat mij dan een betere optie lijkt: Nieuwe Gen beschikbaar stellen in soort van seasons. Zoals dit in b.v. Diablo 3 gedaan wordt.

Season Gen 2 van b.v. 2/3 maanden. Dan gewoon bij 0 beginnen (team behoud je wel) en dan Gen 2 grinden.
Na 2/3 maanden verloopt season en komt alles bij elkaar samen. Aangeschafte zaken worden behouden/toegevoegd aan je "Non seasons" spul.

Lijkt me de makkelijkste manier om een gigantisch voordeel weg te houden en het toegankelijk te houden voor nieuwe spelers. Ikzelf zou er echter geen puf voor hebben en gewoon wachten tot het voorbij is en dan pas Gen 2 zooi gaan vangen.
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:

- Ash begon altijd clean en ging nieuwe starters vangen. Dat hij Pikachu had was een uitzondering, maar Pikachu is sowieso een geval apart. Pika is een main character en had ook geen pokeball,
- Overzetten van Pokemons was echt een aparte actie (die ook enigzins gamebrekend was).

Dat iedereen hier meteen roept dat hij gaat stoppen is een te verwachten reactie, maar dat hoor je altijd bij resets. De meerderheid komt braaf terug.

Alles de prullenbak in bedoel je?
Dat zou, zoals hier, direct resulteren in een claim.
2. De Gym game zal hoe dan ook moeten worden opgeschud, anders loopt dat onherroepelijk vast. De eerste tekenen zie je nu al.

Serieus, jullie denken dat het goed is voor het spel om gewoon lekker verder te gaan zonder af en toe overnieuw te starten?
Denk dat ze de Gyms anders moeten aanpakken. Hoe weet ik zo niet... maar probleem is mijn inziens dat je met groepen MOET spelen om wat voor elkaar te krijgen. Ik ben 30 en weinig mensen in mijn omgeving die het spelen en daarnaast heb ik weinig zin om met 12 jarige mee te gaan rennen :+

Bovenstaande "seasons" verhaal lijkt mij minder problematisch en geeft vrijwel alle oplossingen zonder flinke nadelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Thalaron op 16-09-2016 10:03 ]

• Hogader
Ik denk dat het simpeler en beter is als ze gewoon eens de moeite steken in het ballanceren van pokemon.

Dat kan op verschillende manieren, zoals:
- HP voordeel eruit slopen (dubbele hp in gyms)
- Max CP van OP pokemon naar beneden brengen (Dragonite die boven legendaries zit is gewoon idioot)
- Resistances/Weaknesses goed doorvoeren dat het effect heeft.
- Speed een invloed laten hebben.

Het liefst zie ik zelfs een universele max. CP cap die gelijk is voor alle pokemon (of iig final stage evo's). Zie het als de Lvl cap in de games.

Op die manier zijn pokemon zo sterk als ze stats hebben (att/def), wat logisch is en is het mogelijk om echt met type counters te gaan werken.

• Thalaron
Universele Max CP zou ik niet leuk vinden. Dan kan je net zo goed een Seaking als een Dragonite hebben.
Maar Speed relevant maken zeker!!
HP balancing ook prima!

Gyms anders in elkaar zetten. Is gewoon niet goed over nagedacht. Ik zie liever Gyms met computer opponenten. Indien je dan deze verslaat krijg je, afhankelijk van je performance en lvl een bepaalde beloning! Dit kan een 10KM egg zijn / Stardust / Coins / 10x Candy naar keuze o.i.d.

En dan Trainer battle's toevoegen wat toch boeiender is dan tegen een domme AI vechten in saaie Gyms die niet eens proberen je te dodgen.....

• darkdesign
  • Niet online
Net een Eevee met IV 73 evolved naar een Vaporeon met CP1718. Best lekker zou je zeggen, dat is de eerste move ook namelijk de Water Gun. De secondaire move is echter Water Pulse. Dat heeft mijn andere Vaporeon ook al, echt jammer. Het scheelt ook mega veel DPS. 13.3 tegenover de 29.6 van Hydro Pump.

Weer opnieuw beginnen met candy verzamelen, een goede Eeevee vangen en dan hopen op een Vaporeon. Tot nu toe zijn mijn pokemons, behalve een enkeling, voorzien van een niet zo'n goede moveset :')

• mark-k
WahWah schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:52:

Waarom dat nou weer? Dan heb je voor niks al die pokemon gevangen en hebben de mensen die wel nuttige shit uit hun 10km eieren kregen ipv Onix nog meer voordeel.

Verwijderd

- Ash begon altijd clean en ging nieuwe starters vangen. Dat hij Pikachu had was een uitzondering, maar Pikachu is sowieso een geval apart. Pika is een main character en had ook geen pokeball, ash is een charactie die specifiek bedacht is voor de anime en niet voor de gameboy. In blue/red/yellow heet de main character Red. Daarbij heeft pikachu wel een pokebal. Hij wil er alleen niet in.
- Overzetten van Pokemons was echt een aparte actie (die ook compleet gamebrekend was). Op het moment dat je het verhaal uitgespeeld heb, kun je de nationaldex ophalen bij Oak. Dan kun je gewoon alle pokemon vangen behalve de game exclusieves

1 .De nieuwe pokemons zijn niet interresant als je niet reset. Hoezo niet?
2. De Gym game zal hoe dan ook moeten worden opgeschud, anders loopt dat onherroepelijk vast. De eerste tekenen zie je nu al. klopt er moet iets gebeuren

Denk ook aan het verdienmodel. Als de gyms zo vastzitten en de hardcore spelers zo hun coins krijgen verdient Niantic minder en is het spel voor nieuwe speler totaal niet interressant. Een reset zal dit weer dynamisch maken en mensen zullen weer incubators gaan aanschaffen.

Los van de lore en monetaire redenen, het lijkt me absoluut een goed idee om na een jaar te resetten. Anders ga je de rest van het spel de Gen 1 gemaxte pokemons bovenin de Gyms zitten, helemaal als die al zoveel sterker zijn dan de nieuwelingen.

Je kunt pokemon Go niet vergelijken met de gameboy spellen en met de serie. De gamboy spellen en de serie vertellen allemaal een verhaal. In pokemon go niet. Dus resetten heeft wat dat betreft geen zin want de pokemon lore komt niet voor in pokemon go. Daarnaast heb ik verschillende artikelen en stukken gelezen waarin aangegeven is dat het nooit de bedoeling is geweest dat pogo zou lijken op de andere spellen. Dan gaat pogo teveel concureren met de gameboy spellen en daar zit de pokemon company niet op te wachten. Just my opinion. :+

• mark-k

- Overzetten van Pokemons was echt een aparte actie (die ook compleet gamebrekend was).

Juist doordat de pokemon geen eigen trainbare lvls hebben is dat hele "alleen maar overpowered GEN1 pokemon in de gyms" totale onzin. Iemand die nu lvl 30 is zal ook gewoon de nieuwe op lvl 30 kunnen vangen, waardoor je binnen een maand gewoon de GEN2 net zo sterk hebt als de eerste.

Verwijderd

[...]

1. Je koopt een nieuwe game, maar je behoudt ook je oude game. Er is geen reset, je begint aan een nieuwe game. Je kunt altijd verder gaan met je oude game en je raakt niks kwijt. In jouw voorstel raakt men dus alles kwijt waar ze de afgelopen maanden voor gespeeld hebben? Nou, lekker dan.

2. Gens mixen wel. In de latere games kun je gewoon Gen 1 Pokémon vangen.

3. Eens, maar een reset gaat dan niet oplossen, enkel uitstellen. Er moet een andere oplossing voor Gyms komen.

• mark-k
darkdesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:18:
Net een Eevee met IV 73 evolved naar een Vaporeon met CP1718. Best lekker zou je zeggen, dat is de eerste move ook namelijk de Water Gun. De secondaire move is echter Water Pulse. Dat heeft mijn andere Vaporeon ook al, echt jammer. Het scheelt ook mega veel DPS. 13.3 tegenover de 29.6 van Hydro Pump.

Weer opnieuw beginnen met candy verzamelen, een goede Eeevee vangen en dan hopen op een Vaporeon. Tot nu toe zijn mijn pokemons, behalve een enkeling, voorzien van een niet zo'n goede moveset :')
Water Pulse is het beste als defender. Verder heeft elke Vaporeon Water Gun als quick attack dus dat is niet speciaal.

• darkdesign
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:25:
[...]

Water Pulse is het beste als defender. Verder heeft elke Vaporeon Water Gun als quick attack dus dat is niet speciaal.
Dat wist ik niet, dus dan kan ik hem wel mooi gebruiken als defender. Waardoor is die attack beter als defender ten opzichte van Hydro Pump die een hogere DPS heeft? :D

• Thalaron
darkdesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:27:
[...]

Dat wist ik niet, dus dan kan ik hem wel mooi gebruiken als defender. Waardoor is die attack beter als defender ten opzichte van Hydro Pump die een hogere DPS heeft? :D
Omdat in Gyms dat zowat betekend dat die meer charges doet dan standaard aanvallen.
Zeer irritant ;)

Als voorbeeld:
Met mijn Dragonite van cp3125 neem ik van een Vaporeon van zeg cp2000 meer dmg met Water Pulse dan Hydro... waarom? Omdat Vaporeon Water Pulse cast als een malle en neer gaat voordat Hydro een issue is. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 16-09-2016 10:31 ]

• daan!
darkdesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:27:
[...]

Omdat in de gym de AI het overneemt. In plaats van zo snel mogelijk aanvallen zoals jij doet zit er een kleine vertraging tussen aanvallen (charge en gewoon) waar de charge aanvallen relatief minder last van hebben. (omdat ze sowieso al langer duren)
Plus water pulse laadt snel op en kan veel vaker gedaan worden.
De "damage per minute" is bij water pulse dus blijkbaar hoger.

[ Voor 17% gewijzigd door daan! op 16-09-2016 10:31 ]

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2025
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:21:
[...]

Waarom dat nou weer? Dan heb je voor niks al die pokemon gevangen en hebben de mensen die wel nuttige shit uit hun 10km eieren kregen ipv Onix nog meer voordeel.
Achja je vangt pokemon ook voor exp/dust, dus voor niks is het niet. Ik zie het meer als een soft reset, om toch ergens een beetje een eerlijke "startlijn" te maken voor iedereen. Een harde reset zou niet mogelijk zijn doordat je die ingame inkopen hebt natuurlijk...

• Anton.net
  • Laatst online: 20:22
Niantic zou nog even door kunnen gaan met deze gen 1, totdat de game echt verzadigdis. (Gyms zitten vast, alle pokemon gevangen...)
Daarna brengen ze gewoon pokemon go 2 uit, waar gen 1 en 2 inzitten.
De servers van pokemon go (1) zullen dan snel leeglopen en het zal minder pijnlijk aankomen dan een reset doorvoeren in de huidige pokemon go.
Lijkt me een logische oplossing?

Voor mij part wachten ze nog lang met gen 2, er moet nog zoveel verbeteren aan de huidige game. Nog niet eens alle pokemon zijn verkrijgbaar...

• darkdesign
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:28:
[...]

Omdat in Gyms dat zowat betekend dat die meer charges doet dan standaard aanvallen.
Zeer irritant ;)
daan! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:29:
[...]

Omdat in de gym de AI het overneemt. In plaats van zo snel mogelijk aanvallen zoals jij doet zit er een kleine vertraging tussen aanvallen (charge en gewoon) waar de charge aanvallen relatief minder last van hebben. (omdat ze sowieso al langer duren)
Plus water pulse laadt snel op en kan veel vaker gedaan worden.
De "damage per minute" is bij water pulse dus blijkbaar hoger.
Oké, duidelijke uitleg _/-\o_ Dan ben ik er bij nader inzien toch wel heel blij mee 8)

• Thalaron
Anton.net schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:32:
Daarna brengen ze gewoon pokemon go 2 uit, waar gen 1 en 2 inzitten.
De servers van pokemon go (1) zullen dan snel leeglopen en het zal minder pijnlijk aankomen dan een reset doorvoeren in de huidige pokemon go.
Met een leuke streep erbij gezet door mijzelf: Denk dat dit meer het resultaat zal zijn.
Simpelweg omdat je weet dat het bij Gen 3 weer opnieuw beginnen (lees: betalen) zal zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 16-09-2016 10:35 ]

• Blakapim
darkdesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:33:
[...]

[...]

Oké, duidelijke uitleg _/-\o_ Dan ben ik er bij nader inzien toch wel heel blij mee 8)
Die attacks zijn veel moeilijker te dodgen. Attacks zoals hyper beam of solar beam zie je van mijlenver aankomen en kan je makkelijk dodgen. Als ik tegen een Vaporeon vecht doet die op de meest onvoorspelbare momenten water pulse, waardoor ik hem soms niet dodge omdat ik mijn eigen charge move aan het uitvoeren ben.

• mark-k
Blakapim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:39:
[...]

Die attacks zijn veel moeilijker te dodgen. Attacks zoals hyper beam of solar beam zie je van mijlenver aankomen en kan je makkelijk dodgen. Als ik tegen een Vaporeon vecht doet die op de meest onvoorspelbare momenten water pulse, waardoor ik hem soms niet dodge omdat ik mijn eigen charge move aan het uitvoeren ben.
Of nog leuker, je wacht tot hij zijn charge move gedaan heeft en je doet de jouwe, maar dan doet die eikel gewoon nog een keer zijn charge en ben je alsnog dood...

• Blakapim
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:41:
[...]

Of nog leuker, je wacht tot hij zijn charge move gedaan heeft en je doet de jouwe, maar dan doet die eikel gewoon nog een keer zijn charge en ben je alsnog dood...
Ja, dat is precies wat ik bedoel.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-01 20:09
Dodgen jullie zoveel als je met gym gevechten bezig bent? Ik steek er geen moeite in blijf continu aanvallen :P

• daan!
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:07:
Dodgen jullie zoveel als je met gym gevechten bezig bent? Ik steek er geen moeite in blijf continu aanvallen :P
Ik dodge alles en dat maakt alle verschil.

Helemaal met het trainen van een gym: door een zwakkere pokemon te kiezen dan de defender krijg je gegarandeerd 500 prestige bij 1 verslagen pokemon en 1000 bij 2 verslagen pokemon.
Zo kon ik gisteren de gym "fontein" trainen met een vileplume van 1600 die 2 vaporeons van 1600+ kon verslaan en zo kreeg ik per trainronde 1100 prestige.

Edit: Als je het voor elkaar krijgt een 2x zo sterke pokemon te verslaan krijg je zelfs 1000 prestige voor 1 verslagen pokemon.

[ Voor 9% gewijzigd door daan! op 16-09-2016 11:11 ]

• Blakapim
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:07:
Als ik een gym overneem doe ik het niet altijd. Als ik een gym train wel. Als je alles dodged kan je met een raichu/jolteon van cp1000 een gyrados of vaporeon van cp2200 aan. Op deze manier krijg je 800+ gym xp per keer.

• mark-k
Blakapim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:11:
[...]

Als ik een gym overneem doe ik het niet altijd. Als ik een gym train wel. Als je alles dodged kan je met een raichu/jolteon van cp1000 een gyrados of vaporeon van cp2200 aan. Op deze manier krijg je 800+ gym xp per keer.
Met die berekening hoor je exact 1k prestige per keer te krijgen dus ergens gaat iets scheef :P (hoewel 1k natuurlijk ook 800+ is haha)

Maar inderdaad, dodgen vermindert de dmg met 75% tegenover het verliezen van 1 op de 3 of 4 aanvallen die je zou kunnen doen als je niet zou dodgen, dus het is eigenlijk altijd wel verstandig om te doen. (tenzij je genoeg health hebt en in tijdnood zit)

[ Voor 3% gewijzigd door mark-k op 16-09-2016 11:33 ]

• Blakapim
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:32:
[...]

Met die berekening hoor je exact 1k prestige per keer te krijgen dus ergens gaat iets scheef :P (hoewel 1k natuurlijk ook 800+ is haha)

Maar inderdaad, dodgen vermindert de dmg met 75% tegenover het verliezen van 1 op de 3 of 4 aanvallen die je zou kunnen doen als je niet zou dodgen, dus het is eigenlijk altijd wel verstandig om te doen. (tenzij je genoeg health hebt en in tijdnood zit)
Je hebt gelijk, maar ik heb 3 raichus en 3 jolteons en bij de een krijg ik 800 en bij de ander 1000. Vandaar.

• mark-k
Blakapim schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:34:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik heb 3 raichus en 3 jolteons en bij de een krijg ik 800 en bij de ander 1000. Vandaar.
Damn, hoe kom je aan zoveel Raichus? Ik heb net genoeg candy voor eentje en heb deze week pas mn eerste fatsoenlijke pikachu gevonden om te evolven. (heb wel 8 Jolteons ofzo :$ )

• Blakapim
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:35:
[...]

Damn, hoe kom je aan zoveel Raichus? Ik heb net genoeg candy voor eentje en heb deze week pas mn eerste fatsoenlijke pikachu gevonden om te evolven. (heb wel 8 Jolteons ofzo :$ )
Op kijkduin zitten geregeld pikachus en spawnen ook wel eens raichus. Heb er 1 gevangen en 2 geëvolueerd.

• daan!
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:32:
Neen. :)
Je krijgt minimaal 500 prestige door een sterkere pokemon te verslaan in training.
Je krijgt maximaal 1000 prestige door een pokemon te verslaan in training die minstens 2x jouw CP heeft.
Daartussen schaalt het naarmate het verschil toeneemt.
Meestal komt het voor mij neer op ongeveer 600-650 prestige per verslagen pokemon, de vileplume zat qua CP gewoon erg dichtbij de vaporeons dus het was zo'n 550 per verslagen pokemon.

Edit: oeps, op zich klopt mijn uitleg maar de reactie van Mark-k klopte ook: ik dacht dat hij op een ander bericht reageerde. :X

[ Voor 23% gewijzigd door daan! op 16-09-2016 11:45 ]

• mark-k
daan! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:37:
[...]

Neen. :)
Je krijgt minimaal 500 prestige door een sterkere pokemon te verslaan in training.
Je krijgt maximaal 1000 prestige door een pokemon te verslaan in training die minstens 2x jouw CP heeft.
Daartussen schaalt het naarmate het verschil toeneemt.
Meestal komt het voor mij neer op ongeveer 600-650 prestige per verslagen pokemon, de vileplume zat qua CP gewoon erg dichtbij de vaporeons dus het was zo'n 550 per verslagen pokemon.
Hij had het over een attacker van 1k CP tegen een defender van 2.2k CP, naar mijn weten is 1k minder dan de helft van 2.2k, dus krijg je altijd 1k prestige als je op die manier de defender verslaat. :)

• daan!
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:43:
[...]

Hij had het over een attacker van 1k CP tegen een defender van 2.2k CP, naar mijn weten is 1k minder dan de helft van 2.2k, dus krijg je altijd 1k prestige als je op die manier de defender verslaat. :)
Oeps, foutje, excuus! :)
Ach ja, nu is het in ieder geval duidelijk uitgelegd voor mensen die het nog niet wisten. :)

• mark-k
daan! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:44:
[...]

Oeps, foutje, excuus! :)
Ach ja, nu is het in ieder geval duidelijk uitgelegd voor mensen die het nog niet wisten. :)
Kan gebeuren.

Staat dit niet ook al in de OP trouwens, aangezien deze vraag (en de berekeningen, die blijkbaar of fout of aangepast zijn want met een sterkere attacker is het blijkbaar 350*CPdef/CPatk-60 ipv 250*CPdef/CPatk) nogal vaak langs is gekomen.

Edit: blijkbaar niet dus.

• daan!
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:45:
[...]

Kan gebeuren.

Staat dit niet ook al in de OP trouwens, aangezien deze vraag (en de berekeningen, die blijkbaar of fout of aangepast zijn want met een sterkere attacker is het blijkbaar 350*CPdef/CPatk-60 ipv 250*CPdef/CPatk) nogal vaak langs is gekomen.

Edit: blijkbaar niet dus.
Ik had begrepen dat de formule Prestige=500*(DefCP/AttCP)
(indien de aanvaller lagere CP heeft dan de verdediger)
Met dus een max van 1000 prestige.

[ Voor 8% gewijzigd door daan! op 16-09-2016 11:49 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status