• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 20:11
Mx. Alba schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:24:
[...]

Die is nog steeds een 93% Poliwag... 76 Candy dus ik ben wel over de helft om daar ook een Poliwrath van te maken :D
Zeg makker, wtf, waar is je Poli plaatje gebleven? Heb je nu opeens een ander plaatje (En nog rood ook :( )

:+

• mark-k
daan! schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:48:
[...]

Ik had begrepen dat de formule Prestige=500*(DefCP/AttCP)
(indien de aanvaller lagere CP heeft dan de verdediger)
Met dus een max van 1000 prestige.
Dat klopt wel nog steeds ja, maar de formule voor hogere CP is aangepast.

Wel vreemd trouwens met een vermindering van 60 altijd, als je dus een cp10 pokemon verslaat met een 2k pokemon gaat je prestige omlaag :P

[ Voor 16% gewijzigd door mark-k op 16-09-2016 11:50 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:56
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:49:
Dat klopt wel nog steeds ja, maar de formule voor hogere CP is aangepast.
Oh zo, oké dat wist ik niet. :)

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 06:36
Betreft claimen als er over een paar maanden een reset is... good luck.
Information for EU customers:
Some purchases made in the EU have different refund policies:

- If you buy digital content such as in-app items, apps, games, music, or movies on Google Play, you waive an automatic statutory right of withdrawal and our standard refund rules apply.
- If you buy a service from Google on Google Play (such as Google Drive storage), you can cancel the purchase within 14 days for a full refund. Use this form to withdraw.
- If you buy a service from a developer or another third party, even if you buy it on Google Play, contact the seller to withdraw and get a refund.
Succesvol claimen heeft vooral te maken met de tijdspanne. Als je al een aantal maanden de dienst gebruikt is het volgens mij gewoon jammerdebammer.

Lijkt me trouwens ook volslagen terecht, je geniet dan al maanden van de geboden diensten waarvoor gewoon kosten zijn gemaakt.

En hoewel de emoties hoog zijn over een eventuele reset, tot dusver zie ik niet dat iemand een goede oplossing heeft.

Nogmaals, de Gen 2 pokemons zijn zoals ze er nu uitzien nutteloos. Je kan ze straks wel vangen op level 40, maar ze zijn allemaal zwakker. Een level 30 slowbro kijkt naar een level 40 Slosking en bitchslapped hem giechelend.

De oplossing van een complete rebalance gaat evenveel gillende mensen opleveren omdat al hun tijd voor niets was. De enige reden om Gen2 pokemons interresant te houden is om ze sterker te maken dan Gen1.

En dat de lore hierop naadloos aansluit is natuurlijk niet bepalend, maar het maakt het wel verdedigbaar. (Links of rechtsom, elke gen is een reset, de tv karakters begonnen op nul en in de game begin je weer op nul).

Ik zal vermoedelijk ongelijk krijgen, maar dat er flink zal worden geschud en dat iedereen "tijd heeft verspild" lijkt me niet te vermijden. Met een schone lei beginnen lijkt me een stuk wenselijker dan de game nog meer te outileren naar de mensen die nu al voor liggen. En ja, ik behoor ik bij de koplopers die elke dag 14+ gyms bevolk en honderden eieren erdoor heeft gestampt;)

Verwijderd

roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:03:
Betreft claimen als er over een paar maanden een reset is... good luck.

[...]
Nogmaals, de Gen 2 pokemons zijn zoals ze er nu uitzien nutteloos. Je kan ze straks wel vangen op level 40, maar ze zijn allemaal zwakker. Een level 30 slowbro kijkt naar een level 40 Slosking en bitchslapped hem giechelend.
En wat verandert een reset hieraan? 2 maanden na de reset is een level 40 Slowking nog steeds nutteloos tegen een level 30 Slowbro.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:11
De enige manier waarop ik na een reset nog door zou spelen is als ik mijn pokemon kan overzetten op de 1 of andere manier, in de gameboy/ds games kan je dat ook en het scheelt vooral veel gezeur met zoeken naar bepaalde pokemon die zeldzamer zijn in de nieuwere games naast dat je je favorieten kan behouden, Overigens is het wel beter voor het spelplezier als je dat pas doet na de E4 maar Niantic kan er voor pokemon go een vertraging inbouwen, voordat pokemon overgezet kunnen worden, van een paar weken.

Overigens begint in de tv serie Ash wel telkens opnieuw qua Pokemon maar lang niet alle Karakters doen daarin mee ook gebruikt Ash nog regelmatig pokemon die hij in eerdere series heeft gevangen dus ook daar raakt hij de pokemon niet kwijt.

De resistance tables worden overigens niet elke gen compleet omgegooid maar er worden wat aanpassingen gemaakt om nieuwe types in te passen, iets wat voor pokemon go niet echt van toepassing is omdat ze al gelijk alle nieuwere types gebruiken voor de pokemon.

Voor wat betreft Slowking/Slowbro ik gok dat Slowking nog aangepast gaat worden maar dat is een parallelle evolutie zoals Vaporeon/Jolteon/Flareon dat zijn dus die hoeft niet mega veel sterker te zijn, zeker als die niets speciaals gaat vereisen voor evolutie zoals in de games.

Als Crobat bijvoorbeeld niet beter word als Golbat dan doen ze iets fout bij Niantic.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:49:
[...]

Zeg makker, wtf, waar is je Poli plaatje gebleven? Heb je nu opeens een ander plaatje (En nog rood ook :( )

:+
Er zit ook blauw in! :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2025
Maar waar is de belangrijkste kleur? Geel natuurlijk! :+

• mark-k
spocy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:21:
[...]

Maar waar is de belangrijkste kleur? Geel natuurlijk! :+
Er zit net zoveel geel in het plaatje als dat er spelers team geel zijn in PoGo :+

• spocy
  • Laatst online: 27-12-2025
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:22:
[...]

Er zit net zoveel geel in het plaatje als dat er spelers team geel zijn in PoGo :+
Waar zie jij mijn pixel vertegenwoordigd dan :? 8)

• babybel123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06-2021
darkdesign schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:18:
Net een Eevee met IV 73 evolved naar een Vaporeon met CP1718.
edit: ik las 73cp ipv iv

[ Voor 18% gewijzigd door babybel123 op 16-09-2016 12:33 ]

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:18
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:03:
De oplossing van een complete rebalance gaat evenveel gillende mensen opleveren omdat al hun tijd voor niets was. De enige reden om Gen2 pokemons interresant te houden is om ze sterker te maken dan Gen1.
Op dit moment zijn er ongeveer 130 van de 150 pokemon niet interessant als je puur kijkt naar hoe effectief ze in de game zijn.

Een goede rebalance is eigenlijk de enige manier om de end-game niet zo snorlax/lapras/vaporeon/dragonite heavy te maken.

En ik denk dat er meer mensen blij zijn met een goede rebalance dan er boos zijn. Ja de powergamers die graag een Pick X to win hebben zijn boos, maar de gene die werken met counters zullen er blij mee zijn.

• mark-k
spocy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:26:
[...]

Waar zie jij mijn pixel vertegenwoordigd dan :? 8)
Die is helaas verwijderd met de scaling naar kleinere grootte

• mark-k
Hogader schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:36:
[...]

Op dit moment zijn er ongeveer 130 van de 150 pokemon niet interessant als je puur kijkt naar hoe effectief ze in de game zijn.

Een goede rebalance is eigenlijk de enige manier om de end-game niet zo snorlax/lapras/vaporeon/dragonite heavy te maken.

En ik denk dat er meer mensen blij zijn met een goede rebalance dan er boos zijn. Ja de powergamers die graag een Pick X to win hebben zijn boos, maar de gene die werken met counters zullen er blij mee zijn.
Meer dan alleen waterpokemon die nuttig zijn zou wel prettig zijn ja, als alle 3 de eeveelutions gewoon eens ongeveer dezelfde CP zouden kunnen krijgen zou al veel schelen, heb je tenminste een counter voor al het water. Of een formule met speed verwerkt in de attack cooldown enzo, waardoor een jolteon gewoon vaker zijn attack kan doen en zo dus compenseert.

• roffeltjes
Dat zou niets oplossen aan de bestaande overmacht van de hardcore spelers. Die hebben immers een enorme Bak candy om de ndige evoluties uit te voeren of hebben de juist evoluties al klaar staan (ik heb naast mijn kern team een keur aan pokemons die net buiten de huidige top vallen).

Als je het playing field niet gaat levelen zit de Gym situatie muurvast. Zelfs als je de mechanieken veranderd zijn het juist de koplopers die hier het makkelijkst op in kunnen spelen.

Let wel, we zijn nu 2.5 maand verder en de Gyms lopen op verschillende plekken nu al muurvast. Als je 10 goede gyms hebt is de game eigenlijk voorbij. Daarom zie je de laatste weken opeens ubergyms opgroeien en wordt het aantal flippers steeds kleiner.

Over 3 maanden is dit alleen maar erger, ook al doordat er steeds minder mensen gaan spelen.

• dennisvalk
  • Laatst online: 22-01 12:47
Heb vandaag voor het eerst 30 muntjes kunnen collecten *O* . Eentje staat in een lvl 8 gym (vanmorgen naar lvl 8 gekregen en plekje 4 ingenomen). Andere heb ik sinds gistermiddag overgenomen, alleen een lvl11 zette er een ratificate cp 450 in. Terwijl ik daar nog was werd de gym naar lvl 1 gebracht. Na 21 uur staat mijn Snorlax er nog steeds in tegen alle verwachtingen in. Tijdens de lunch even een gym overgenomen die constant van kleur veranderd en kon de muntjes cashen.

• mark-k
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:47:
Dat zou niets oplossen aan de bestaande overmacht van de hardcore spelers. Die hebben immers een enorme Bak candy om de ndige evoluties uit te voeren of hebben de juist evoluties al klaar staan (ik heb naast mijn kern team een keur aan pokemons die net buiten de huidige top vallen).

Als je het playing field niet gaat levelen zit de Gym situatie muurvast. Zelfs als je de mechanieken veranderd zijn het juist de koplopers die hier het makkelijkst op in kunnen spelen.

Let wel, we zijn nu 2.5 maand verder en de Gyms lopen op verschillende plekken nu al muurvast. Als je 10 goede gyms hebt is de game eigenlijk voorbij. Daarom zie je de laatste weken opeens ubergyms opgroeien en wordt het aantal flippers steeds kleiner.

Over 3 maanden is dit alleen maar erger, ook al doordat er steeds minder mensen gaan spelen.
Tja wat dan, gewoon mensen die er veel tijd in stoppen maar gaan naaien? Bij alles is het dat als je er veel tijd in stopt je beter wordt, of vind je dat jij ook op de olympische spelen moet staan omdat je niet zo vaak getraind hebt en daardoor geen kans maakt op plaatsing?

• Hogader
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:47:
De hardcore spelers kunnen altijd het beste ergens op anticiperen. Daarvoor zijn het niet voor niets de hardcore spelers >:)
Je moet de mechanieken dan ook niet veranderen zodat er weer een 5-tal pokemon zijn die boven alles en iedereen staan. (zoals nu het geval is). Je moet juist ervoor zorgen dat alles zo gebalanceerd is dat iedere pokemon een aantal counters hebben waarmee je ze makkelijk zou moeten verslaan.

Het ophogen van CP voor Gen2, zodat deze boven Gen 1 staan is compleet nutteloos, want dat gaat er enkel voor zorgen dat na 1 week in gen 2 er weer een 5-tal pokemon zijn die boven alles uit staan.

Als het playing field gebalanceerd wordt, dan zal je deze gyms veel makkelijker neer kunnen halen. Ook die lage cp Onix kan dan ineens een Raichu met gemak aan, puur omdat de aanvallen van Raichu weinig effect hebben op Onix (electric -> rock). Dat is logisch en als je dit across the field doorzet, dan zorg je ervoor dat er veel meer mogelijkheden zijn om een gym neer te halen.

En met Gen 2 erbij zijn er nog meer mogelijkheden als ook daar de balans goed ligt (ook gezien er veel type's nu al gebasseerd zijn op Gen 2+)

• roffeltjes
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:52:
[...]
Tja wat dan, gewoon mensen die er veel tijd in stoppen maar gaan naaien? Bij alles is het dat als je er veel tijd in stopt je beter wordt, of vind je dat jij ook op de olympische spelen moet staan omdat je niet zo vaak getraind hebt en daardoor geen kans maakt op plaatsing?
Er zijn wel meer spellen met een season, sterker, die zijn vaak heel competitief.

Hoe goed het ook gaat in een spel, op een gegeven moment wil je weer overnieuw beginnen om het leuk te houden, toch?

De fanatieke spelers komen vanzelf weer bovendrijven
Hogader schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:59:
[...]
De hardcore spelers kunnen altijd het beste ergens op anticiperen. Daarvoor zijn het niet voor niets de hardcore spelers >:)
Eens, maar je wil wel dat die harde kern weer actief aan de bak moet gaan. Een reballance zal minimaal effect hebben odat ze de evoluties in no time hebben. Een reset maakt dit in de tijd lastiger en betekend dat weer meer mensen mee kunnen doen voor de top plekken in de gyms.
Je moet de mechanieken dan ook niet veranderen zodat er weer een 5-tal pokemon zijn die boven alles en iedereen staan. (zoals nu het geval is). Je moet juist ervoor zorgen dat alles zo gebalanceerd is dat iedere pokemon een aantal counters hebben waarmee je ze makkelijk zou moeten verslaan.
Dat is wenselijk, maar het lost niet op dat de gyms op slot gaan. Dat is niet omdat een gym slopen zo lastig is (is het namelijk totaal niet), maar omdat je bij een bepaalde massa aan top pokemons je gewoon 15+ gyms kan domineren en dat je dus weinig reden meer hebt om gyms te flippen (een verlies aan dynamiek).

Bij een reset begint de scramble naar gyms weer van voor af aan.
Het ophogen van CP voor Gen2, zodat deze boven Gen 1 staan is compleet nutteloos, want dat gaat er enkel voor zorgen dat na 1 week in gen 2 er weer een 5-tal pokemon zijn die boven alles uit staan.
Dat is inherent aan het spel, ik denk dat je het nooit zo gebalanceerd krijgt dat er niet een paar standaard keuzes komen.
Als het playing field gebalanceerd wordt, dan zal je deze gyms veel makkelijker neer kunnen halen.
Waarom zou je gyms neerhalen als je al in 10+ gyms zit? Een gym neerhalen is geen probleem, het ontbreekt aan een reden zodra je in 15 gyms zit.

Links of rechtsom, als je de dynamiek terug wil zal er volgens mij ets van een reset moeten plaatsvinden. Een reballance gaat hem niet worden.

[ Voor 87% gewijzigd door roffeltjes op 16-09-2016 13:08 ]

• mark-k
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:00:
Er zijn wel meer spellen met een season, sterker, die zijn vaak heel competitief.

Hoe goed het ook gaat in een spel, op een gegeven moment wil je weer overnieuw beginnen om het leuk te houden, toch?

De fanatieke spelers komen vanzelf weer bovendrijven
Als ik zojuist 2 maanden voor jan lul heb zitten kloten om die dingen te verzamelen (want het is een verzamelspel) en het wordt dan gewoon gereset flip ik m toch en stop ik er per direct mee. Ik vind het nu al vervelend dat er buiten het verzamelen niet veel te doen is, maar als zelfs dat al voor de kat zn onderdelen is hoeft het voor mij niet meer. Ik denk dat 90+% van de mensen er zo over denkt, niemand die graag heeft dat al zijn progress in een keer verwijderd wordt.

• Mx. Alba
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:03:
[...]

Als ik zojuist 2 maanden voor jan lul heb zitten kloten om die dingen te verzamelen (want het is een verzamelspel) en het wordt dan gewoon gereset flip ik m toch en stop ik er per direct mee. Ik vind het nu al vervelend dat er buiten het verzamelen niet veel te doen is, maar als zelfs dat al voor de kat zn onderdelen is hoeft het voor mij niet meer. Ik denk dat 90+% van de mensen er zo over denkt, niemand die graag heeft dat al zijn progress in een keer verwijderd wordt.
Dat niet alleen, wat dacht je van mensen die muntjes gekocht hebben?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• mark-k
Mx. Alba schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:06:
[...]

Dat niet alleen, wat dacht je van mensen die muntjes gekocht hebben?
Jup, maar dat leek mij logisch. Maar waarom discussiëren we hierover? Het gaat niet gebeuren, die kerel van Niantic heeft gezegd dat Gen2 will be added somewhere in December, added, dus niet vervangen of wat dan ook.

• roffeltjes
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:03:
[...]

Ik denk dat 90+% van de mensen er zo over denkt, niemand die graag heeft dat al zijn progress in een keer verwijderd wordt.
Er zijn zoveel spellen die een reset kennen. Een van de meest succesvolle, WOW, reset zichzelf bij elke expansie.

Ik denk dat een compleet vastgelopen speelveld veel meer impact heeft dan mensen die boos zijn omdat ze overnieuw moeten beginnen.

• Mx. Alba
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:10:
[...]

Er zijn zoveel spellen die een reset kennen. Een van de meest succesvolle, WOW, reset zichzelf bij elke expansie.

Ik denk dat een compleet vastgelopen speelveld veel meer impact heeft dan mensen die boos zijn omdat ze overnieuw moeten beginnen.
Nou, een vrij eenvoudige oplossing zou bijvoorbeeld zijn om ook gyms te maken waar je alleen maar aan mee mag doen tot level 20. Er zijn heel veel manieren waarop Niantic het spel, ook wanneer er veel level 30+ spelers rondlopen, interessant kan houden voor nieuwe spelers.

• mark-k
[...]

Wat? Dus al die mensen die vroeger aan het schreeuwen waren dat ze een lvl70 warlock waren enzo moeten bij elke dlc volledig opnieuw beginnen?

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-01 19:58

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Dit is op geen enkele manier te vergelijken met een competitief spel. Er zit amper pvp in, zelfs nadat er pvp battles toegevoegd zouden worden.

Ook in de originele pokemon zat amper amper mogelijkheid tot vechten, ja je kon tegen vrienden spelen, maar dat is net zo competitief als thuis een bordspel spelen.
Nou ontwikkeld alles wat groot is uiteindelijk wel een e-sport scene, en zo ook met Pokemon. Echter, ook daar is altijd dezelfde set pokemons "OP". Top teams bestaan voor 80% uit dezelfde pokemons, dit is dus niet voorbehouden aan GO.

Punt wat ik probeer te maken: Ik denk dat je jou feiten heel erg laat kleuren door je mening. Jij denkt dat niet iedereen zal stoppen, omdat je zelf die reset graag zou zien gebeuren en dat goed aan het praten bent bij jezelf. Alle argumenten die je tot nog toe genoemd hebt voor een reset zijn stuk voor stuk ontkracht (de anime, de games).

Net zoals ieder f2p spel zullen ze het gros van hun geld halen uit "whales". Mensen met veel geld en weinig tijd. Deze willen wel de pokemons hebben, maar hebben geen tijd om gyms over te nemen.
Hierdoor zullen ze de bag-space en poke-storage kopen. Dit wordt nog versterkt door de uitbreidingen. Ruimte voor 250 pokies als je precies 250 (gen 2) pokemons kan vangen is erg weinig. Gen 3- en verder wordt dat natuurlijk erger.
Echter zijn dat permanente upgrades. De echte moneymakers gaan de incubators/incense/lures zijn. Over een paar maanden is de grootste groep 20+ en raken de gratis lures langzaam op... Nou kan je nieuwe accounts maken om deze te levelen, om die vervolgens te gebruiken om lures aan te zetten, maar dit zal weer een kleine groep zijn.
Ik verwacht dus over 6 maanden veeeeeel minder lures, of ze moeten gekocht zijn.

Deze Wall of Text werd u mogelijk gemaakt door te weinig slaap en nog geen koffie! \o/

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-10-2025
[...]

nou als ze serieus alles gaan resetten dan vorder ik serieus al mn centjes terug. serieusserieus.

Gaan ze echt niet doen....

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 15:07
badros86 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:27:
[...]

nou als ze serieus alles gaan resetten dan vorder ik serieus al mn centjes terug. serieusserieus.

Gaan ze echt niet doen....
Als er van te voren wordt aangegeven dat er ooit een reset komt, had ik er nooit geld in gestopt. Dus mocht dat komen gaan er net als jij en ik nog 100.000en geld terug vorderen.

• mark-k
Ik heb trouwens nog steeds geen lures of incest incense gebruikt en ben lvl27 :P

• IdieEasy

IdieEasy

mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:33:
Ik heb trouwens nog steeds geen lures of incest incense gebruikt en ben lvl27 :P
Ik wel, maar ik ben ook vrij snel gestopt met proberen optimaal te spelen. Te weinig tijd/motivatie voor.
Dus als het gezellig is, hop lure aan ipv 5 minuten wachten tot iemand anders het doet :p

• roffeltjes
Als dat over een paar maanden gebeurd kan je claimen wat je wil, je hebt de diensten al genoten.

@Mark-K; Ja, bij elke reset worden de karakters in feite op nul gezet voor de toegevoegde content.

Ik ga toch ongelijk hebben, dus waar maken jullie je druk om. Maar dat "ik stop ermee, tableflip" ken ik onder de hand wel van andere games die wonder boven wonder toch vrolijk winst blijven leveren en mensen toch blijven spelen. Het zal allemaal wel los lopen.

• ajaxalex
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:34:
Als dat over een paar maanden gebeurd kan je claimen wat je wil, je hebt de diensten al genoten.

@Mark-K; Ja, bij elke reset worden de karakters in feite op nul gezet voor de toegevoegde content.

Ik ga toch ongelijk hebben, dus waar maken jullie je druk om. Maar dat "ik stop ermee, tableflip" ken ik onder de hand wel van andere games die wonder boven wonder toch vrolijk winst blijven leveren en mensen toch blijven spelen. Het zal allemaal wel los lopen.
Tuurlijk zullen er mensen blijven spelen, maar zou jij je geld in iets stoppen en je weet dat het een aantal maanden later weg is, en opnieuw kan beginnen?

• IdieEasy

IdieEasy

Ik heb ook games gezien die vervolgens een Class-action law suit in USA aan hun broek hadden. En ja, die moesten ze schikken ;)

Trouwens, die reset van WoW, heb je daar een linkje van? Ik kan niets terug vinden (enkel power-creep, iedere expansion is sterker.)

Btw: Ik ben zo'n speler die zei: Fuck it, ik kap ermee:
League of legends werd overgenomen door Chinese durf investeerder. Sinds toen veranderde het spel en werd er constant meer toegevoegd wat geld koste, dingen die voorheen gratis waren.
Toen heb ik gezegd, prima. Ik vertrek naar Dota 2 ;)

• roffeltjes
IdieEasy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:24:

Punt wat ik probeer te maken: Ik denk dat je jou feiten heel erg laat kleuren door je mening. Jij denkt dat niet iedereen zal stoppen, omdat je zelf die reset graag zou zien gebeuren en dat goed aan het praten bent bij jezelf. Alle argumenten die je tot nog toe genoemd hebt voor een reset zijn stuk voor stuk ontkracht (de anime, de games).
Uhm nee, die zijn bepaald niet ontkracht :0

1. Niemand heeft een oplossing om de dynamiek in de gyms terug te brengen. Reballancing gaat hierin echt niet helpen.
2. De games en anime zijn elke keer een reset, dat is alleen maar bekrachtigd. Het bestaan van Pikachu is leuk, maar het is onomstotelijk dat Ashe daarna weer de starters moet vangen. Zo ook de games. Dat er workarounds zijn doet hier niets aan af, het is een nieuw spel (region!) met een nieuwe pokedex. Sterker nog, de workarounds zijn gewoon gamebreaking, niet voor niets dat de oude pokemons er niet standaard worden bij gedaan. De pokedex veranderd elke generatie behoorlijk ingrijpend.

Ik wil best geloven dat er andere oplossingen zijn, maar ik zie ze niet de revue passeren. Ik leg uit waarom een rebalance op zich niets oplost en daar is gewoon geen speld tussen te brengen, de incentive mist en je houdt dezelfde spelers in het zadel. Links of rechtsom, de bevoorrechte positie van de koplopers moet worden weggehaald. Dat kan door een reset of door het compleet nerfen van hun huidige pokemons, andere makkelijke oplossingen zijn er niet, anders waren die nu wel genoemd.

Dat is niet eens omdat dat mijn voorkeur heeft (zeker waar), maar omdat het spel echt weer dynamiek moet herwinnen. Gymbattles moeten weer worden gepropageerd... op dit moment is dat niet nodig nadat je 10+ gyms hebt, ook al is een gym slopen nu al supersimpel.

@ The quiters.

Ik snap jullie sentiment, maar ik wijs maar weer naar WOW.

Het sterkste hi-level karakter kan direct na de expansie zijn geweldige gear in de kliko dumpen. Dingen als flight worden afgepakt. Een hilevel char met onzin gear is direct na de expansie weer net zo sterk als die raid grinder.

Effectief: een reset.

En over geld stoppen in iets waarvan je weet dat het niet eeuwig is? Zie alle andere subscription based games. Er komt altijd spul uit dat je eerdere investeringen te niet doet. Ik ken in feite geen multiplayer spel (daar is go toch wel erg mee te vergelijken) dat dit niet doet....

Dat is ook logisch, anders is je verdienmodel errug beperkt.

Betreft class-action: Lijkt me in voorkomend geval kansloos. Ik zie niet 1-2-3 de gronden waarop je hier een miljoenen zaak uit kan halen. Ik heb een Snorlax uitgebroed en nu is hij niet meer de sterkste in de wereld? :?

[ Voor 19% gewijzigd door roffeltjes op 16-09-2016 13:53 ]

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:56
De hele discussie boven over een al-dan-niet reset samenvattend:
We weten het niet.

• Hogader
roffeltjes schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:45:
[...]

1. Niemand heeft een oplossing om de dynamiek in de gyms terug te brengen. Reballancing gaat hierin echt niet helpen.
Leg ons dan eens uit waarom dit niet gaat werken?
Ik wil best geloven dat er andere oplossingen zijn, maar ik zie ze niet de revue passeren. Ik leg uit waarom een rebalance op zich niets oplost en daar is gewoon geen speld tussen te brengen, de incentive mist en je houdt dezelfde spelers in het zadel. Links of rechtsom, de bevoorrechte positie van de koplopers moet worden weggehaald. Dat kan door een reset of door het compleet nerfen van hun huidige pokemons, andere makkelijke oplossingen zijn er niet, anders waren die nu wel genoemd.
Daar praat je jezelf tegen. Het nerfen van de op dit moment OP pokemon zorgt voor een rebalance en zorgt ervoor dat de kleinere spelers meer kans krijgen. Precies zoals ik al een aantal posts uit leg.

• Gaarheid
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-09-2025
psssst Waar kan ik ergens dust kopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Gaarheid op 16-09-2016 14:26 ]

• IdieEasy

IdieEasy

Gaarheid schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:22:
psssst Waar kan ik ergens dust kopen?
Dit gaat alleen indirect:

Men neemt geld -> koopt ballen -> vangt 10 cp pokemon -> krijgt dust!

Iets zegt me dat je niet serieus was :+

Verwijderd

[...]Zo ook de games. Dat er workarounds zijn doet hier niets aan af, het is een nieuw spel (region!) met een nieuwe pokedex. Sterker nog, de workarounds zijn gewoon gamebreaking, niet voor niets dat de oude pokemons er niet standaard worden bij gedaan. De pokedex veranderd elke generatie behoorlijk ingrijpend.
Juist, nieuwe games. Oude games kun je nog gewoon spelen en je raakt in feite dus niks kwijt. Pokémon Go uitbreiden met Gen 2 en vervolgens iedereen resetten is niet hetzelfde als een nieuwe game en raak je wel je gehele progressie kwijt. Niet te vergelijken dus.

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is er een overzicht welke Pokemon het beste om een andere X Pokemon aan te vallen met welke aanval?

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Zag een Pikachu in de radar.. ik naartoe gefietst met nog half minuit ofzo poot er een 2e Pikachu tevoorschijn..
Klikte ik op de verkeerde (2e pika)... 2e pika na 1 berry en 1 Ball weggepoeft en die eerste pikachu despawned :'( dus geen van de 2 pikachu :(
Nu kijl ik steeds op de radar en komen alleen maar psyduck en slowpoke

• IdieEasy

IdieEasy

xienator schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:49:
Is er een overzicht welke Pokemon het beste om een andere X Pokemon aan te vallen met welke aanval?
Ik vermoed dat je deze zoekt:
https://pokemongo.gamepre...-chart-strengths-weakness

Het liefst wil je natuurlijk extra damage doen, terwijl je zelf minder pakt.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:19
Buddy lekker buggy.. werkte eerst prima hier. Net een 10KM egg uitgelopen en Grimer meegepakt. 10KM egg en 2 KM egg uit -> 0 Candy... really?!

IOS 10 met iPhone 6
Werkte gisteren dus wel gewoon..

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 16-09-2016 14:58 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Wow 3 pagina's over geneuzel dat niet gaat gebeuren...

Ik lees hier dingen als '130 van de 150 zijn vrij nutteloos'. In de games waren er 6-10 nuttig, dus in dit spel is het al het dubbele.

Elke game mag dan een reset zijn, dat is meer uit marketing en domheid van Ash (wie the fuck geeft een Charizard weg?!) en zoals gezegd in elke game kan je nog steeds 98% van het 'oude spul' vangen en pokemon importeren, geen reset zou dus hetzelfde zijn als pokemon transferen naar een nieuwe game. Waarvoor Nintendo zelfs iets als de Pokemon Bank in het leven heeft geroepen waar je pokies voor 5 euro per jaar worden bewaard. Waarom zou Niantic een reset doen terwijl dat direct tegen het concept in gaat van Nintendo om je oude pokemon gebruiken in een nieuwe setting?!

Nogmaals, de resistance tables zijn al op gen 6 gebaseerd. Dat betekent dat ze al rekening hebben gehouden met gen 2-6 pokies. Waarom zou je dat doen als het met het uitbrengen van gen2 toch geen hol waard is?

Gyms probleem staat behoorlijk los van reset of niet. Er is heel veel mis met gyms waarbij een reset en/of rebalance niks gaat helpen. Reset gaat niks helpen omdat je na 2 maanden weer in de exact zelfde situatie zit. Een rebalance gaat niet helpen, omdat de makers van de pokemon games bewust sommige pokemon slapper hebben gemaakt. Als elk gras type dezelfde stats/moves krijgt is er geen variatie en ook geen reden om 'zeldzame' gras soorten te zoeken, want de eerste de beste is goed genoeg. Het feit dat er nu al 20 nuttig zijn zegt al heel wat en gen2-6 zal dragonite e.d. het nog knap lastig maken met sterkere fairy pokemon dan Wigglytuff.

Daarnaast zijn er nog genoeg methodes voor Niantic om hardcore spelers het lastig te maken: verhogen van lv cap (met nog meer exp needed per level), maar nieuwe/lage spelers krijgen instant lv30 of 40, doet WoW ook regelmatig bij nieuwe expansions: instant oude lvl cap. Of de exp curve naar 30/40 wordt drastisch verlaagd.

Dat gezegd hebbende, fuck gen 2-6. Gen 1 is the real shit.

• ajaxalex
Even wat anders: Mijn 98% draitini is nu een 2092 dragonite met dragon breath en hyperbeam. ( goede defender? )

Is het de moeite om hier dust in te gaan pompen of kan ik beter doorsparen voor de volgende dragonite?

• Hogader
AppieNL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:07:
Wow 3 pagina's over geneuzel dat niet gaat gebeuren...

Ik lees hier dingen als '130 van de 150 zijn vrij nutteloos'. In de games waren er 6-10 nuttig, dus in dit spel is het al het dubbele.
Dan heb ik misschien andere games gespeeld dan jij. In de originele Pokemon Red/Blue op de Gameboy waren zo goed als alle end stage evo's (en door het niet perse evolueren ook veel midstage) prima viable.

Ik weet van de misschien wel 100x dat ik die spellen heb uitgespeeld dat ik geen enkele keer een zelfde team van 6 pokemon had aan het einde van het spel. (wel vaak genoeg een paar overlappend, maar dat was vooral persoonlijke voorkeur dan sterkte)

• IdieEasy

IdieEasy

ajaxalex schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:23:
Even wat anders: Mijn 98% draitini is nu een 2092 dragonite met dragon breath en hyperbeam. ( goede defender? )

Is het de moeite om hier dust in te gaan pompen of kan ik beter doorsparen voor de volgende dragonite?
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/149

Offensive
Dragon Breath
Hyper Beam
B (Tier)

Defensive

Dragon Breath
Hyper Beam
C (Tier)

Niet de beste, maar zeker niet slecht!
Maar dus beter als aanvaller.

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:11
[...]

2. De games en anime zijn elke keer een reset, dat is alleen maar bekrachtigd. Het bestaan van Pikachu is leuk, maar het is onomstotelijk dat Ashe daarna weer de starters moet vangen. Zo ook de games. Dat er workarounds zijn doet hier niets aan af, het is een nieuw spel (region!) met een nieuwe pokedex. Sterker nog, de workarounds zijn gewoon gamebreaking, niet voor niets dat de oude pokemons er niet standaard worden bij gedaan. De pokedex veranderd elke generatie behoorlijk ingrijpend.
protoss warrior schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:17:

Overigens begint in de tv serie Ash wel telkens opnieuw qua Pokemon maar lang niet alle Karakters doen daarin mee ook gebruikt Ash nog regelmatig pokemon die hij in eerdere series heeft gevangen dus ook daar raakt hij de pokemon niet kwijt.
Voor wat betreft de tv serie zou dit al genoeg ontkrachting moeten zijn, als je wil kan ik nog wel een keer wat afleveringsnummers opzoeken waar ze in de serie pokemon van oudere series terughalen voor een gevecht (zoiezo als Ash weer eens in pallet komt zie je bijna al zijn pokemon weer).
Voor wat betreft de spellen is het niet een vergelijkbare situatie tenzij ze een pokemon go 2 maken en niet pokemon go uitbreiden.
[...]
@ The quiters.

Ik snap jullie sentiment, maar ik wijs maar weer naar WOW.

Het sterkste hi-level karakter kan direct na de expansie zijn geweldige gear in de kliko dumpen. Dingen als flight worden afgepakt. Een hilevel char met onzin gear is direct na de expansie weer net zo sterk als die raid grinder.

Effectief: een reset.

En over geld stoppen in iets waarvan je weet dat het niet eeuwig is? Zie alle andere subscription based games. Er komt altijd spul uit dat je eerdere investeringen te niet doet. Ik ken in feite geen multiplayer spel (daar is go toch wel erg mee te vergelijken) dat dit niet doet....

Dat is ook logisch, anders is je verdienmodel errug beperkt.

Betreft class-action: Lijkt me in voorkomend geval kansloos. Ik zie niet 1-2-3 de gronden waarop je hier een miljoenen zaak uit kan halen. Ik heb een Snorlax uitgebroed en nu is hij niet meer de sterkste in de wereld? :?
Voor het WOW voorbeeld, dit is voor veel spelers een steeds grotere klacht van wat ik mee krijg van WOW spelers, ik speel alleen al om die reden geen WOW, ik heb wel Guildwars 1 en Guildwars 2 gespeeld mede omdat daar de gear treadmill veel minder was, als je dat nodig hebt om een game interessant te houden heb je geen goede game wat mij betreft.

Voor het gedeelte over geld verdienen, ze gaan in ieder geval al geld verdienen aan pokemon bag uitbreidingen met gen2 hetzelfde met lures/incubators gezien iedereen toch de pokedex weer vol wil krijgen(in princiepe het hoofd doel binnen pokemon games, vechten is 2e)

Ook met een reset houd je overigens wel spelers die het spel spelen en die geld uitgeven, maar de vraag is of je de groep vasthoud die je wilt vasthouden(of die dus op de lange termijn het meeste uitgeeft). De meeste spellen die ik ken die resets hebben trekken toch wel een bepaald type speler aan en de rest gaat er met een grote boog omheen.

Voor wat betreft de class action lawsuit, als iemand in amerika miljoenen kan krijgen omdat er niet in de handleiding stond dat de kat niet in de magnetron kon dan valt in princiepe nooit uit te sluiten dat een class action lawsuit in het voordeel van de gebruikers uitvalt.

• IdieEasy

IdieEasy

Hogader schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:25:
[...]

Dan heb ik misschien andere games gespeeld dan jij. In de originele Pokemon Red/Blue op de Gameboy waren zo goed als alle end stage evo's (en door het niet perse evolueren ook veel midstage) prima viable.
Tegen de computer was het prima te doen, maar de echt optimale pokemon waren er toch echt maar een paar. En die zie je dus ook terug op de toernooien voor die spellen (ja die bestaan).

• ajaxalex
IdieEasy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:27:
[...]

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/149

Offensive
Dragon Breath
Hyper Beam
B (Tier)

Defensive

Dragon Breath
Hyper Beam
C (Tier)

Niet de beste, maar zeker niet slecht!
Maar dus beter als aanvaller.
Thanks, ik had ook al zo'n idee omdat je hyperbeam makkelijker kan dodgen :F

• Hogader
IdieEasy schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:28:
[...]

Tegen de computer was het prima te doen, maar de echt optimale pokemon waren er toch echt maar een paar. En die zie je dus ook terug op de toernooien voor die spellen (ja die bestaan).
Het is uiteindelijk wel logisch dat er een 6-tal pokemon de absolute beste waren, maar het verschil tussen de Tier A en Tier B was niet zo groot als deze op dit moment is bij PoGo.

Voor een goed team hoef je nu niet eens te kijken naar type advantages, aangezien je door bruut stompen met een dragonite toch overal doorheen komt. 8)7. Vind ik persoonlijk extreem jammer.

• AppieNL
Precies "endgame" (waar het toch uiteindelijk om gaat), waren er maar 6-10 goede pokies in de games. En daar heb je gelijk een probleem te pakken van Pokemon Go. Het heeft geen endgame. Als PVP er is, kom je al aardig in de buurt, maar zolang AI in de Gyms de moves bepaalt van je defender, is er geen endgame.

Of het verschil tussen Rank A en B in de games niet zo groot was, zou ik niet weten. Ik heb alleen Red (dood)gespeeld en alles wat als "troep" (aka "niet A-rank") bekend stond werd niet geleveled hier. Net zoals ik geen dust stop in troep.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik in de 6-8 uur dat ik Silver heb gespeeld toendertijd er ook gewoon doorheen kwam met "bruut stompen" en dat terwijl de Pokemon die ik gebruikte een type disadvantage had... en nee, ik heb niet hardcore zitten grinden op die pokemon of zo dat die tig levels hoger was bij Gym 3, ik was maar iets van 5 levels hoger. Dat is ook de voornaamste reden dat ik was gestopt met het spel. Strategie in de basis game was helemaal weg, gewoon rammen. Daarvoor speelde ik geen Pokemon.

• mark-k
Ik gebruikte meestal mijn starter alleen maar die daardoor gewoon veel sterker was dan alle andere, beetje goed potions gebruiken en je versloeg elke gym met maar 1 pokemon :P

• Hogader
AppieNL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:04:

Wat ik wel kan zeggen is dat ik in de 6-8 uur dat ik Silver heb gespeeld toendertijd er ook gewoon doorheen kwam met "bruut stompen" en dat terwijl de Pokemon die ik gebruikte een type disadvantage had... en nee, ik heb niet hardcore zitten grinden op die pokemon of zo dat die tig levels hoger was bij Gym 3, ik was maar iets van 5 levels hoger. Dat is ook de voornaamste reden dat ik was gestopt met het spel. Strategie in de basis game was helemaal weg, gewoon rammen. Daarvoor speelde ik geen Pokemon.
Bruut stompen met hogere levels heeft altijd gewerkt (en zal ook altijd werken).

Ik weet iig nog van een situatie in Pokemon Red. De laatste gym (Viridian City) bestond uit de volgende pokemon:
- Rhyhorn lvl 45
- Digtrio lvl 42
- Nidoqueen lvl 44
- Nidoking lvl 45
- Rhydon lvl 50

Door de type advantage kon ik met een Cloyster met Clamp van lvl 34 zonder veel hp te verliezen de gehele gym verslaan. Nou is clamp een xx-times move in die game, maar het geeft wel aan dat als je de type advantage goed hebt staan je zoveel meer efficient bent in die games.

En ja misschien staan nu de ineffective/effective en super effective nu wel gelijk aan de games. (ik weet het niet). In die games kon je tenminste de ene pokemon op hetzelfde lvl krijgen als de andere. En lvl in de games is zoals CP in PoGo.

• mark-k
Zo, net ff lucky egg gedaan met 2 telefoons, niet optimaal benut want had niet genoeg evolves (geen plek meer in mijn storage haha), maar in totaal toch zeker iets van 80k ofzo omhoog gegaan, net te weinig om naar lvl28 te komen iig (nog minder dan 2.5k te gaan).

Wel weer keihard gevloekt toen mijn 93.3% belsprout een victreebel met poison moves werd, mijn vorige 97.8% had dat gvd ook... Nu eens checken welke andere pokemon ik nog gekregen heb :P In elk geval Golem, Machamp, en Raichu aan mijn pokedex toegevoegd dus hoef er nog maar 2 dacht ik (Aerodactyl en Charizard)

Edit: Oei Oei hoe kan ik Muk nou weer vergeten, heb nota bene Grimer als buddy zodat ik die kan halen :P
Nog 3 dus.

Ook weer zitten te godveren dat mn sterkste Eevee alweer een Flareon werd, maar kreeg gelukkig bij de 2e een Vaporeon en bij de 3e een Jolteon dus nog redelijk verdeeld, en Hydro Pump bij mn Vaporeon. Niet veel soeps qua aanvallen verder.

[ Voor 22% gewijzigd door mark-k op 16-09-2016 17:36 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-01 12:26
Met de nieuwe suhide versie van Chainfire werkt Pokemon Go met root weer :-)

http://forum.xda-develope...?p=68717098&postcount=448

System | Racing is in my Blood

• mark-k
Barfman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:39:

Dit is volgens mij niet veel anders dan de Magisk methode, aangezien je systemless superSU moet hebben.

• Thalaron
Nog 35 Grimer Candy nodig....
35x 3KM = 114KM te gaan lol

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• badros86
Als dat over een paar maanden gebeurd kan je claimen wat je wil, je hebt de diensten al genoten
Haha ja en? Ik heb de keuze gemaakt om voor diensten te betalen om bepaalde vooruitgang te maken in de game en niantic maakt dit ongedaan waardoor ze mij als speler benadelen. je hoeft geen jurist te zijn om te weten dat dit never never gaat gebeuren.

• Barfman
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:41:
[...]

Dit is volgens mij niet veel anders dan de Magisk methode, aangezien je systemless superSU moet hebben.
Dan gebruik jij Magisk >:)

• Thalaron
Het is geen Netflix he...
Je koopt een huis met garage. Vervolgens besluit de verkoper dat er een reset moet komen en breekt je huis af. Je hebt al van het huis genoten dus niet klagen?

Beetje scheve vergelijking wellicht.. maar dat is jou logica mijn inziens ook :)
Als ze dat doen schat ik in dat nagenoeg niemand dit zal pikken en ermee kapt.

Vergeet niet dat je ook Pokeballen kan kopen waarmee je beesten kan vangen.
Dat betekend dus dat dat 100% nonsens was.

• AppieNL
Hogader schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:50:
[...]

Bruut stompen met hogere levels heeft altijd gewerkt (en zal ook altijd werken).
Zoals ik zei, m'n Pokemon had een type disadvantage en was maar zo'n 5 levels hoger, zoals je voorbeeld al illustreert, had die compleet gemold moeten worden.

Conclusie is gewoon dat de NPC's in de games geen hol voorstelde (en als ik het goed heb begrepen doet het dat vandaag de dag nog steeds niet). Dus ja endgame draait het om, de rest van Pokemon is gewoon dom rammen. De huidige toestand van gyms in Pokemon Go is niks anders dan de CPU in de main games. Ik weet niet wat Niantic verder nog voor features wil. Misschien zijn gyms juist voor het domme rammen om makkelijk coins te scoren en worden toernooien het endgame voor big coins.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
So net als een gek gefietst naar een Lapras in Delfshaven hier. Heb hem binnen gelukkig, dus nog een pekedex entry erbij. IV is 82% maar zn CP... 129 maar en wel met goeie moves :)

Onderweg ook nog een verdwaalde Jolteon tegengekomen, had deze ook nog niet. 100 Eevee candies maar geen goeie of hoge Eevee om te evolueren. Helaas rende deze na de 2e bal al weg :(

Merk wel echt dat die goeie pokemon steeds in dezelfde buurt spawnen, snorlax/machamp/vileplume/Vaporeon. En nu deze 2

[ Voor 14% gewijzigd door Musta op 16-09-2016 18:04 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• AppieNL
En die spawnen dus bij Delfshaven allemaal?

• Thalaron
2x 10KM egg....
Hitmonlee en Hitmonchan... beide had ik al meer dan 1....
Pfff

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
Thalaron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:07:
2x 10KM egg....
Hitmonlee en Hitmonchan... beide had ik al meer dan 1....
Pfff
Ik heb er net een Elektrabuzz uit, had ik ook al. Hopelijk snel weer een nieuw 10km ei :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• mark-k
Thalaron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:54:
Nog 35 Grimer Candy nodig....
35x 3KM = 114KM te gaan lol
Soms krijg je 2 candy, dus t zal iets minder zijn. Ik moet er nog 40, dus wordt max 120km. Bij mij is 35*3 trouwens maar 105 en geen 114 ;)

• mark-k
Ok misschien wat minder lastig dan Magisk aangezien je daar je shit nog mee aan en uit moet zetten toch? Moet ik nog speciale zwik doen daarvoor of is de juiste SuperSU flashen en dan die suhide genoeg?

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Suhide is nog zwaar experimental en ook zonder gui. Je moet via shell een uid instellen voor welke je root wilt hiden. Voordeel bij suhide is dat je apps kunt uitsluiten (en je tel blijft continue rooted behalve voor die ene app) en bij Magisk moet je root togglen wil je Pokemon Go kunnen spelen.

Even goed de eerst post van Chainfire lezen iig.

[ Voor 15% gewijzigd door FREAKJAM op 16-09-2016 19:36 ]

is everything cool?

• mark-k
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:35:
Suhide is nog zwaar experimental en ook zonder gui. Je moet via shell een uid instellen voor welke je root wilt hiden. Voordeel bij suhide is dat je apps kunt uitsluiten (en je tel blijft continue rooted behalve voor die ene app) en bij Magisk moet je root togglen wil je Pokemon Go kunnen spelen.

Blegh wat een gezeik allemaal, kut Niantic.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-01 20:30
Heb vandaag samen met mijn zoontje de go plus geprobeerd, wat zal ik zeggen, een waardeloos ding. Net even zelf een rondje gedaan in de auto met de plus, van de 30 pokestops, heeft hij er 2 gepakt, en dat is tussen de 0 a 30km per uur rijden (en stoppen tussendoor) en van de 8 mons 0 gevangen ........

de plus is leuk als je iets wilt doen op je telefoon en aan het lopen bent, want dan telt hij namelijk wel de stappen door, verder in mijn ogen waardeloos.

• Barfman
mark-k schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:30:
[...]

Ok misschien wat minder lastig dan Magisk aangezien je daar je shit nog mee aan en uit moet zetten toch? Moet ik nog speciale zwik doen daarvoor of is de juiste SuperSU flashen en dan die suhide genoeg?
Eerst laatste supersu versie 2.78 sr1, dan suhide 0.50 en dan opnieuw laatste supersu versie 2.78 sr1
Pokemon Go wordt automatisch herkend dus hoef je niets te doen.
FREAKJAM schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:35:

Hoeft dus niet want safetynet is automatisch al verborgen, aangezien Pokemon daar gebruik van maakt hoef je daar ook geen app id voor in te voeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Barfman op 16-09-2016 20:48 ]

• Barfman
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Barfman op 16-09-2016 20:43 ]

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Vandaag de pokedex boven de 100 gekregen met een Raichu (lamme schouder van de buddy :) ) en een Omanyte.

Helaas uit een 10 km ei weer een Eevee.

Van het weekend maar eens wat blauwe gyms slopen want die zitten al een week op dezelfde kleur. Echt een smurfendorp hier

• Mx. Alba
Zo, vandaag even serieuze stappen gemaakt. :D

Een net vol Magikarps gevangen, ik heb nu 336 candy, begint erop te lijken...

Arcanine en Onix toegevoegd aan mijn Pokédex.

En zojuist een gym getraind. Van level 5... naar level 9. Eigenhandig. Hoe dan? Nou, onderin stond een 1600 Magmar, need I say more? Dat vuurtje wilden mijn Golducks, Starmies, Cloysters en Seadras maar al te graag blussen. Zelfs mijn 883 Lickitung met Hyper Beam kreeg hem eronder. Ik kreeg er twee keer de Hyper Beam uit voordat die Magmar zelfs maar begon te denken aan zijn charge move. :D Dat ging lekker hard zo met 913 punten per aanval. *O*

Dus nu 10 Pokies in relatief stabiele tot zeer stabiele gyms. Yippee-ka-yay motherf.... B)

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat eigenlijk wel zonde is is dat er vaak redelijk wat geregistreerde meters verloren gaan als je ei bijna is uitgebroed en de 4 minuten gaan net van start.

Stel je 5 km ei staat op 4,99km en je hebt maar 1 incubator. De 4 minuten cycle is net ingegaan en je loopt 4x175 meter in die 4 minuten. Dan komt je ei na die 4 minuten uit, en ben je dus 700 meter minus die 1e meter die je nog moest kwijt. Wanneer je een nieuw ei in de incubator stopt begint ie bij 0,00 ipv dat hij die 699 meter erbij telt.

Daar dacht ik net eens over na :p

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 19:49
Vandaag mijn eerste Lapras gevangen. Helaas maar 650 CP maar toch...

*burp*

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Aerodactyl run away... 😔

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Doopy-X- schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:48:
Vandaag mijn eerste Lapras gevangen. Helaas maar 650 CP maar toch...
Nice! Ik ongeveer hetzelfde maar dan een Snorlax.

Ik ging nog even een Gym heroveren toen ik hem in de sightings zag. Uitgepeild en gevonden dus. In da pokedex. 120 nu, nog 22. En een aantal zit er aan te komen tijdens de eerstvolgende evolf golf.

PSN: Marselaar

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 21:19
Barfman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:39:

Beide suhide flashen?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
Vorige week een dagje in Eindhoven geweest en laatst paar dagen in Valkenburg. Op zulke locaties snap ik wel dat je op 2900cp zit met van alles en nog wat. Elke 50 meter en pstop en er spawnt met grote diversiteit van alles.

Waarom wordt dat ook niet gewoon bij de kleinere dorpen zo doorgevoerd? Jammer dat er zo'n groot verschil tussen zit net waar je toevallig woont. Ik zit op een pdex van 85 en zou met wat evoluties op de 100 kunnen komen denk ik. Maar daarna kan ik alles alleen uit de eggs krijgen (kansspel dus). Ik snap dat ze iedereen willen laten reizen om alles te verzamelen, maar wat als je dat niet kunt of gaat doen?

Ik vang de Pid/Rat/Wee/Cat/Zub en andere pmons die ik niet meer nodig heb voor mijn pdex ook niet meer eigenlijk. Zonde van m'n tijd en items.

Als er volgens die ene tier maar 8 (toch) pokes zijn die het beste zijn voor de gyms, waarom zitten die overige 140 erin? Straks heeft iedereen exact dezelfde pokes omdat die het sterkste zijn. Dan krijg je hetzelfde als online FIFA: iedereen pakt Barca om te winnen.

Het zou toch veel gaver zijn als er 50 pokes zouden zijn die van elkaar zouden kunnen winnen met de juiste tactiek en skills?

• badros86
klote!

mn 100% Gyarados heeft twister gekregen :(

• Mx. Alba
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NOEWroWj7L9wzArNbe8hH8Bs/full.png

Nu nog een plekje zien te vinden voor Arcanine en misschien voor die Golduck. :D

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:11
AppieNL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:06:
En die spawnen dus bij Delfshaven allemaal?
Yes, kwam er net weer eentje tegen van cp 1966 maar deze bleek een maatje te groot voor mn 10 ultra balls :( :( Deze was ook weer in dezelfde buurt bij de stadswinkel
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/Screenshot_20160917-002734.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/Screenshot_20160917-002931.png

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 17-09-2016 00:35 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-01 21:19
Er is een mini update, voor Android gaat het van 0.37.0 naar 0.37.1 en iOS naar 1.7.1
http://nintendoeverything...out-version-1-7-1-0-37-1/

Ik zag 0.37.1 op apkmirror, maar ook in m"n playstore

Bugfix voor Pokemon Go Plus

[ Voor 12% gewijzigd door SuperVeloce op 17-09-2016 03:32 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Barfman
Nee, oude versie als je die hebt verwijderen met suhide-rm.zip, en dan laatste versie suhide 0.50 flashen.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49

FREAKJAM

"MAXIMUM"

StealthyPeanut schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:03:
Vorige week een dagje in Eindhoven geweest en laatst paar dagen in Valkenburg. Op zulke locaties snap ik wel dat je op 2900cp zit met van alles en nog wat. Elke 50 meter en pstop en er spawnt met grote diversiteit van alles.

Waarom wordt dat ook niet gewoon bij de kleinere dorpen zo doorgevoerd? Jammer dat er zo'n groot verschil tussen zit net waar je toevallig woont. Ik zit op een pdex van 85 en zou met wat evoluties op de 100 kunnen komen denk ik. Maar daarna kan ik alles alleen uit de eggs krijgen (kansspel dus). Ik snap dat ze iedereen willen laten reizen om alles te verzamelen, maar wat als je dat niet kunt of gaat doen?

Ik vang de Pid/Rat/Wee/Cat/Zub en andere pmons die ik niet meer nodig heb voor mijn pdex ook niet meer eigenlijk. Zonde van m'n tijd en items.

Als er volgens die ene tier maar 8 (toch) pokes zijn die het beste zijn voor de gyms, waarom zitten die overige 140 erin? Straks heeft iedereen exact dezelfde pokes omdat die het sterkste zijn. Dan krijg je hetzelfde als online FIFA: iedereen pakt Barca om te winnen.

Het zou toch veel gaver zijn als er 50 pokes zouden zijn die van elkaar zouden kunnen winnen met de juiste tactiek en skills?
Ik woon anders in Eindhoven en hier spawned niet zo veel bijzonder hoor. Misschien geluk gehas? Ben level 23 en mijn sterkte pokie is een Snorlax van ~1700CP uit een ei.

is everything cool?

• badros86
YESSSSSS!!!

Ik heb ze alle 142. Eindelijk een Aerodactyl!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Orsetto schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:45:
Van het weekend maar eens wat blauwe gyms slopen want die zitten al een week op dezelfde kleur. Echt een smurfendorp hier
Ook bij mij in het dorp!
En laat ik nou samen met 2 a 3 andere spelers in alle gyms zitten. :D
5 daar van zijn level 10.

Ben er wel nog niet achter gekomen wie die spelers zijn... Nooit tegen gekomen wat eigenlijk wel raar is...
Mx. Alba schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:19:
Nu nog een plekje zien te vinden voor Arcanine en misschien voor die Golduck. :D
Ik neem aan dat dit je top tier Pokémon zijn in je collectie?
Of heb je nog een aanval squad?

Ik zou het zonde vinden om mijn top 6 weken lang kwijt te zijn...
Mijn Charizard krijg ik nooit meer thuis :D

Lijkt wel als of het bij mij in het dorp de hype voorbij is. Bijna niemand speelt meer...
Laat staan dat ze level 6 gyms gaan aanvallen.

Edit: @ Albantar: ik zie nergens een Snorlax.
Dus ik neem aan dat je nog een squad heb klaar staan :P

[ Voor 5% gewijzigd door murphylee op 17-09-2016 06:58 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

• -Marc-
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:42
badros86 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 06:10:
YESSSSSS!!!

Ik heb ze alle 142. Eindelijk een Aerodactyl!
Gefeliciteerd!

Vergeet je ondertekst niet aan te passen (-;

• Orsetto
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:50
Ok. Een level 10 Gym even slopen kan ik dus niet weet ik nu, eerder kietelen.

Out of revives.

#treurig

[ Voor 17% gewijzigd door Orsetto op 17-09-2016 09:08 ]

• Thalaron
Ik moet nog 2 van de 142 Pokies...
Chancey welke ik tot nu toe 1 keer in een Gym heb gezien en verder nergens.
Heb wel nog 1 10KM ei (met een Jynx ofzo vermoed ik)...

En Grimer moet candy's wandelen maar het lijkt wat buggy...
Eerst 2 candy's gehad en daarna 2x gewoon niet.
12.5KM gelopen en 2 Candy's ontvangen...

• roffeltjes
Thalaron schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:58:
[...]

Het is geen Netflix he...
Je koopt een huis met garage. Vervolgens besluit de verkoper dat er een reset moet komen en breekt je huis af. Je hebt al van het huis genoten dus niet klagen?

Beetje scheve vergelijking wellicht.. maar dat is jou logica mijn inziens ook :)
Als ze dat doen schat ik in dat nagenoeg niemand dit zal pikken en ermee kapt.

Vergeet niet dat je ook Pokeballen kan kopen waarmee je beesten kan vangen.
Dat betekend dus dat dat 100% nonsens was.
Jongens... er zijn zoveel games die een reset doen :) Zo ook het uitzetten van de servers. It happens.

Ik snap dat jullie zwaar emotioneel geinvesteerd zijn in deze game, maar als (nul procent kans, maar er zijn games waarbij dit gebeurd is) Niantec de servers uitzet omdat het niet rendabel is, is het gewoon jammer de bammer. Je hebt geen oneindig recht op Pokemon....

Als je na een paar maanden een refund wil voor je incubators kan je echt geen zaak aanspannen... en ook in Amerika falen de meeste class actions.

Ik geloof ook dat er niet wordt gereset, maar de emotie die mjn suggestie oproept tot aan een fantasie over een class action doen me echt heel hard lachen. Alle kritiek op Niantec ten spijt, de emoties doen aangeven dat Niantec ons hook line en sinker heeft met een goede game waarbij ze in tegenstelling tot wat er wordt gezegd ze heel goed weten wat de speler wil.

Toch nog een laatste vraag: Ik geef een paar keer aan dat een rebalance het probleem niet oplost omdat de incentive mist. Heeft iemand een oplossing? En nee, het is niet omdat gyms zo moeilijk zijn in te nemen. dus een rebalance repareert dit probleem niet.

• Thalaron
roffeltjes schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:40:
[...]
Jongens... er zijn zoveel games die een reset doen :) Zo ook het uitzetten van de servers. It happens.
Uitzetten van een server is IMO iets anders dan alle microtransacties ongedaan maken zonder teruggave.
Iets zegt me dat Nintendo ook niet zit te wachten op dergelijke negativiteit rondom hun franchise.

Ik denk dat ze daarmee een hoop ruiten bij zichzelf in zouden gooien. Zoals ik al aangaf kan je dan beter een soort van seasons beginnen bij een nieuwe generatie Pokemons. Dan heb je ook je reset zonder nadelen van een reset.

Anyways... We zullen het vanzelf merken wat ze gaan aanpassen ;)
Een 100% whipe van alles lijkt mij een doodsteek zowat voor "micro" transaction based games.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat zijn het toch ook een stelletje aardappels daar bij Niantic. Na bijna 4 jaar ervaring met ze blijf ik me er nog steeds over verbazen. Ik had al voorspeld dat er snel een nieuwe update zou komen omdat 0.37.0 zo buggy was maar ook met 0.37.1 krijg ik nog steeds "Unable to authenticate" (PTC) op een volkomen stock foon met Android 4.4.2.

Het werd na 0.37.0 ook prompt besproken op reddit. Het safetynet test appje wat er wordt genoemd geeft bij mij het blauwe meldingsscherm.

Google Play: SafetyNet Helper Sample

Als dat het is dan is dat ook een knap waardeloze 'veiligheids'voorziening als het functionaliteit op een stock device domweg stuk maakt.

En dus 0.35 dus maar wéér teruggezet. Als ze dit niet fiksen en die versie stopt met werken dan is dat toestel dus mooi onbruikbaar. :(

• roffeltjes
Thalaron schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 08:54:
Ik denk dat ze daarmee een hoop ruiten bij zichzelf in zouden gooien. Zoals ik al aangaf kan je dan beter een soort van seasons beginnen bij een nieuwe generatie Pokemons. Dan heb je ook je reset zonder nadelen van een reset.
Ik geloof ook niet in een volledige reset, dat was een beetje trollerig na de emotionele reacties (sorry jongens^^). Zelfs seasons verwacht ik niet (wel de mooiste optie!).

Maar een "soft reset" is volgens mij onvermijdelijk.

Dan gewoon een brainfart die los staat van de expansie:

Wat vinden jullie van een tijdslimiet op een gym? Na een week alle gyms op hetzelfde moment weer leeg zodat de scramble opnieuw begint?

• Thalaron
roffeltjes schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:09:
[...]
Wat vinden jullie van een tijdslimiet op een gym? Na een week alle gyms op hetzelfde moment weer leeg zodat de scramble opnieuw begint?
Ik zou zeggen... max 10 rewards per dag maar dan zonder tijdslimiet.
Dus Gym slopen = 10 gold + 500 dust.
2e gym slopen = opnieuw reward.
Niets geen 21 uur en wel max 1x diezelfde gym op 1 dag.

Maar nog beter zou IMO een NPC zijn in de Gym die gebaseerd op je lvl en selectie pokemons een uitdaging vormt en afhankelijk van hoe ver je komt -> x/xxx reward(s).
Op die manier zou je b.v. een mogelijke MasterBall kunnen "verdienen"
Je zou hierbij een moeilijkheidsgraad kunnen laten kiezen "Normal / Great / Ultra / Master" difficulty 8)

En PVP battle's mogelijk maken zodat men interessante gevechten kan voeren die leuker zijn dan ene domme AI die niet eens probeert te dodgen. Graag geen Revives en Potions hiervoor nodig laten zijn :/

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 17-09-2016 09:21 ]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-01 21:07
FREAKJAM schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 03:41:
[...]

Ik woon anders in Eindhoven en hier spawned niet zo veel bijzonder hoor. Misschien geluk gehas? Ben level 23 en mijn sterkte pokie is een Snorlax van ~1700CP uit een ei.
Niet per se de grootste mofo's, maar gewoon meer degene die ik anders nooit zie of ooit 1x in een ei heb gezien. Dus wat meer variatie in wat er spawnt i.p.v. altijd dezelfde 10 soorten waar je helemaal geen reet meer mee kunt.

• Mx. Alba
murphylee schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 06:25:
[...]

Ook bij mij in het dorp!
En laat ik nou samen met 2 a 3 andere spelers in alle gyms zitten. :D
5 daar van zijn level 10.

Ben er wel nog niet achter gekomen wie die spelers zijn... Nooit tegen gekomen wat eigenlijk wel raar is...

[...]

Ik neem aan dat dit je top tier Pokémon zijn in je collectie?
Of heb je nog een aanval squad?

Ik zou het zonde vinden om mijn top 6 weken lang kwijt te zijn...
Mijn Charizard krijg ik nooit meer thuis :D

Lijkt wel als of het bij mij in het dorp de hype voorbij is. Bijna niemand speelt meer...
Laat staan dat ze level 6 gyms gaan aanvallen.

Edit: @ Albantar: ik zie nergens een Snorlax.
Dus ik neem aan dat je nog een squad heb klaar staan :P
Ik heb nog geen Snorlax... En ik heb inderdaad wel mij hele top tier in gyms zitten op de Arcanine en de top Golduck na. Waarom zou ik gyms aanvallen als ik al 10 Pokémon in stabiele gyms heb zitten? Hoewel... De gym vlak naast mijn huis was er een die vaak flipte en waar ik me dus niet mee bezig hield en dat is nu een Level 8 rode gym opeens... Dat is wel een doorn in mijn oog, misschien dat ik vandaag ga proberen om die te slopen. Die wil ik eigenlijk niet boven Level 5 hebben want dat moet een "zandbak" blijven om anderen te ontmoedigen om de Level 10 blauwe gyms eromheen aan te vallen. :D

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 20:35
Eindelijk Pokemon weer wekend op CM13, zonder root! Ook prima, gebruikte de root functies toch amper.

Dikke paniek hier net in de straat, gyarados nearby! Al snel gevonden uiteraard blijkt hij maar liefst 36CP te hebben. Wel met Hydropump natuurlijk!
Pagina: 1 ... 87 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status