Sorki#2242
Heb ook het gevoel dat sinds een paar dagen de catch rate nog meer omlaag is gegaan. Met de aanpassing dat er meer potions uit pokestops komen is het best wel funest, want ik raak zo door mijn pokeballs heen op die manier.RoD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Heel irritant inderdaad. Die catch rate mag echt wel anders. Ik heb geen zin om op die manier met ongedierte te worstelen. Dat ik een paar ultraballen op een Blastoise moet gooien snap ik wel, maar die pidgeys die steeds ontsnappen... ik laat ze tegenwoordig maar links liggen, want het is simpelweg niet leuk meer.
En curveballs, nice, of great... lijkt bijzonder weinig te helpen.. Ik ben lvl 27 btw.
[ Voor 6% gewijzigd door Shiro op 23-08-2016 15:50 ]
Juniper RWD
Ik vang ze vooral voor de mass-evolutie golf. Maar zubats en goldeens laat ik tegenwoordig wel met rust ja.RoD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Heel irritant inderdaad. Die catch rate mag echt wel anders. Ik heb geen zin om op die manier met ongedierte te worstelen. Dat ik een paar ultraballen op een Blastoise moet gooien snap ik wel, maar die pidgeys die steeds ontsnappen... ik laat ze tegenwoordig maar links liggen, want het is simpelweg niet leuk meer.
Ja
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Idem hier. Vang ze vrijwel allemaal na 1 of 2 ballen met een curve te gooien. Af en toe eentje die meer aanmoediging nodig heeft, maar dat is echt niet exorbitant vaak (of uberhaupt vaak)Ossi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:45:
[...]
Ik heb er niet echt problemen mee om eerlijk te zijn. Gewoon een curveball doen en dan blijven ze meestal wel zitten na 1 of 2 ballen. Sporadisch eentje die moeilijk doet.
Arbok, Dodrio, Exeggcute, Gloom Grimmer, Muk, Pinser, Ponyta, Weepinbell.
Ik woon in Omgeveing eindhoven en de meeste zie ik af en toe in NL. De Arbok en Weepinbell en Dodrio was ik voor aan het sparen echter ging het ERG traag, hier kom ik die enorm veel tegen. Weinig weedle, ratatas en vogeltjes... dat wel. Maar ik klaar niet
Ook 10minuten met auto leverde 80+ ballen op en dan nog andere zut.
Lvl 22 hier, tijdje moelijker gehad de crap te vangen zoals zovelen.Hogader schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Idem hier. Vang ze vrijwel allemaal na 1 of 2 ballen met een curve te gooien. Af en toe eentje die meer aanmoediging nodig heeft, maar dat is echt niet exorbitant vaak (of uberhaupt vaak)
Moet zeggen da ik de indruk heb dat de catch rate hard omhoog gaat bij curvebal (zeker bij +nice, +great of +excellent). Sinds ik cuve gooi, ook hier meestal maar 1 of 2 pogingen nodig.
Sorki#2242
Likewise. Anecdotisch, maar gisteren een keer 'recht' gegooid (was aan het hardlopen), kostte me meteen 5 ballen. Met curves eigenlijk altijd in 1 of 2 keer, slechts af en toe een hardnekkige.Hogader schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Idem hier. Vang ze vrijwel allemaal na 1 of 2 ballen met een curve te gooien. Af en toe eentje die meer aanmoediging nodig heeft, maar dat is echt niet exorbitant vaak (of uberhaupt vaak)
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nadeel is dat ik met curve minder Nice en Great gooi. En zeker die laatste levert natuurlijk wel wat extra xp'tjes opHogader schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Maar ik heb zelf niet snel te kort aan ballen, mijn 'rondje' van 1,5km bevat 28 stops
Nice en Great is sowieso al bijna onmogelijk bij weedles, tenzij ze net omhoog springen.PB-powell schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:07:
[...]
Nadeel is dat ik met curve minder Nice en Great gooi. En zeker die laatste levert natuurlijk wel wat extra xp'tjes op![]()
Maar ik heb zelf niet snel te kort aan ballen, mijn 'rondje' van 1,5km bevat 28 stops
Dat is niet waar. Je moet wel een hele korte gooibeweging maken, maar het is zeker mogelijk.Ossi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:08:
[...]
Nice en Great is sowieso al bijna onmogelijk bij weedles, tenzij ze net omhoog springen.
Weedle is lastig ja net als rattata, maar de rest lukt me vrij vaak om minimaal een Nice te halen.Ossi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:08:
[...]
Nice en Great is sowieso al bijna onmogelijk bij weedles, tenzij ze net omhoog springen.
Ik heb hier nergens een oplossing voor weten te vinden, dus ik vroeg mij af iemand hier ook last van heeft of een fix weet.
Ik heb een LG G3 met Android 6.0 en ik ondervind deze problemen op versie 0.33.0 en ook op 0.35.0.
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-App force closen en cache clearen.
-Reinstall.
-Toegang tot de camera weigeren(ergens gelezen dat dit zou helpen).
Google account? Je kunt proberen in te loggen in PoGo, dan in je telefoon je Google account deleten onder accounts, en kijken of je dan wel wat gevangen krijgt. Iets in de communicatie met je account veroorzaakt soms kortsluiting. Hoewel dat al lang geleden opgelost leek...wie weet heb jij het nog...nickyoso schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:22:
Dingen die ik al heb geprobeerd:
-App force closen en cache clearen.
-Reinstall.
-Toegang tot de camera weigeren(ergens gelezen dat dit zou helpen).
Account kun je simpel weer toevoegen mocht dat niet werken. (als je je wachtwoord weet, best veel mensen zijn zo gewend aan automatisch inloggen dat ze hun wachtwoord niet meer weten
Ik bedoel meer dat die rattata dan 10HP heeft, en die Snorlax dan 2*10^17 ofzo.Mx. Alba schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:19:
[...]
Hoezo krom? Al heeft een CP10 Rattata Hyper Beam, dat zal die Snorlax nauwelijks schade doen, dat is pas krom, want die Hyper Beam staat wel als "120" aangegeven terwijl het bij die Snorlax maar een fractie van die schade doet.
Misschien heb jij gewoon hele kleine vingersRoD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:
[...]
Dat is niet waar. Je moet wel een hele korte gooibeweging maken, maar het is zeker mogelijk.
Met mijn kolenschoppen is het bijna onmogelijk gebleken, maar zal nog eens proberen
Maar dan is het in ieder geval duidelijk dat het verschil vele malen groter is dan wat alleen de CP en HP doen vermoeden...mark-k schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:46:
[...]
Ik bedoel meer dat die rattata dan 10HP heeft, en die Snorlax dan 2*10^17 ofzo.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bedankt voor de tip, ik had vorige week het wachtwoord van mijn google account gewijzigd nadat ik verdachte activiteit zag. Waarschijnlijk had ik nog niet het wachtwoord opnieuw ingevoerd om mijn telefoon.mercapto schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:33:
[...]
Google account? Je kunt proberen in te loggen in PoGo, dan in je telefoon je Google account deleten onder accounts, en kijken of je dan wel wat gevangen krijgt. Iets in de communicatie met je account veroorzaakt soms kortsluiting. Hoewel dat al lang geleden opgelost leek...wie weet heb jij het nog...
Account kun je simpel weer toevoegen mocht dat niet werken. (als je je wachtwoord weet, best veel mensen zijn zo gewend aan automatisch inloggen dat ze hun wachtwoord niet meer weten)
Straks maar eens proberen of het lukt om een pokemon te vangen.
[ Voor 8% gewijzigd door timoline op 23-08-2016 17:40 ]
Niet echt, vandaag onder andere een bulbasaur en haunter gevangen, en mr mime en squirtle meerdere keren op nearby zien staan waar die er normaal nauwelijks of niet zijn (alle 4)timoline schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:31:
Vandaag was de aanwas een beetje flauwtjes, normaal grut wat er voorbij kwam, waar normaliter wel wat nuttige beestjes uit het niets komen, andere ook opgevallen?
Lekker laat antwoord, maar de bedenker van Pokemon wil dat verstopt hebben, omdat elke pokemon uniek en lief is, inclusief z'n gebreken. Net zoals je een huisdier niet weg zou doen vanwege z'n gebreken. Toch?slm schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Wat ik niet begrijp - en nooit heb begrepen - is waarom nintendo/tpcc zo geheimzinnig wil doen over die stats terwijl toch al jarenlang bekend is dat een groot deel van de fanbase deze stats will weten. En simpeler dan een paar waardes tonen is het niet. Nee, dan maken ze er een nieuwe interactie/scene van om dan met iets vaags aan te komen..Dat ze die weight en size en xl/xs allemaal verwijderen. Dat interesseert me cru gezegd geen hol.
Sinds de normale games van X/Y kan je wel geloof ik 5 van de 6 IV's maxen met fokken en bij Sun en Moon gaan ze het nog makkelijker maken om alle 6 IV's te maxen. De precieze details ken ik niet, want heb sinds Red al niet meer serieus een Pokemon spel gespeeld.
Ik dacht dat TOS/EULA sowieso geen hol waard zijn in de rechtbank? Kan me nog wat gevallen herinneren dat er bedrijven waren met regeltjes die gewoon tegen de rechten in gaan van consumentenMx. Alba schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:55:
[...]
Ik kan me niet herinneren dat ik tijdens het nextnextnextfinish überhaupt ook maar een link naar een TOS heb gezien. En volgens Nederlands recht (waar het natuurlijk onder valt als het via de Nederlandse app store wordt aangeboden) is zelfs een link naar TOS ongeldig. Je moet de TOS echt tekstueel voorgeschoteld krijgen.
Gister uit m'n enige 10km ei (dusver iig) een Snorlax gescoord, IV 89%, Zen Headbutt en "helaas" Earthquake. Ik heb begrepen dat er geen slechte Snorlax bestaat, maar vond het toch een beetje jammer. Helaas ook maar CP van 760, maar ja, is ook al een oud ei, toen was ik nog lv14 of zo.
En foetsie....
Dus nog steeds 84/85....
[ Voor 16% gewijzigd door AppieNL op 23-08-2016 19:11 ]
Ik woonde op een SlowPoke farm.... nu magnetites.GandalfTheGrey schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:45:
Vannacht zijn ook alle Pokemon nests weer veranderd.
Ik had een Nidoran (M) nest. Is nu veranderd in een combinatie van Clefairy en Geodude. Dus Golem here i come
Bron:
https://www.reddit.com/r/.../4z4ar5/nest_migration_2/
Overigens zit ik nu samen met enkele gasten in 2 Level 7 Gyms die ik al meer dan 24 uur heb

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Waar vind ik deze appraise functie?ErikT738 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:00:
De IV calculator uit het "Let op" veldje hieronder is wel een stuk makkelijker te gebruiken met de appraise functie. Ik heb net een Pikachu uit een ei gekregen en deze gechecked en er kwamen vier mogelijke combinaties uit. Door appraise weet ik echter dat defense de hoogste stat is en kon ik er dus zo drie weg strepen.
Was het nu eigenlijk toegestaan om met meerdere accounts vanaf één toestel te spelen? Het lijkt me wel handig om een lage account te hebben voor wat lures en om gyms te trainen.
Edit: Oh een ingame nieuwe functie. Volgens mij heb ik de nieuwe update van vandaag nog niet binnen..
[ Voor 7% gewijzigd door GrazendeKoe op 23-08-2016 19:43 ]
Neu, het is gewoon een kort veegje dat je moet doen, dat kan zelfs met je grote teen als het nodig isOssi schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
Misschien heb jij gewoon hele kleine vingers![]()
Met mijn kolenschoppen is het bijna onmogelijk gebleken, maar zal nog eens proberen
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
MCSA/ MCSE/ MCDBA/ MCAD/ MCTS/ MCITP
Normaal zou dit linea recta naar de professor gaan, maar dit geeft de burger moed!
Straks even ronde gyms afslachten met mijn killer Rattata!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Ik wil weten hoe goed mijn pokemonvrienden zijn
EDIT: Onbekende bronnen is aangevinkt, apk werkt nog niet.
Opgelost: Heb de apk gezocht middels een file manager app en kon 'm toen wel aanklikken.
[ Voor 24% gewijzigd door GrazendeKoe op 23-08-2016 20:18 ]
Installatie vanuit onbekende bronnen aangevinkt?GrazendeKoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:13:
Zojuist de apk op mijn nexus gezet. Heb een apk installer app. Installer vindt de apk, maar kan niet op de knop installeren drukken. Er gebeurt niks. Iemand die weet hoe ik dit kan fixen?
Ik wil weten hoe goed mijn pokemonvrienden zijn
(Instellingen > beveiliging > onbekende bronnen)
[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 23-08-2016 20:15 ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Yes, vergeten te vermelden dat dat is aangevinkt.Switchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:14:
[...]
Installatie vanuit onbekende bronnen aangevinkt?
(Instellingen > beveiliging > onbekende bronnen)
Heb je toevallig een file explorer app geïnstalleerd? Probeer hem eens via die weg te zoeken en laat vervolgens Androids eigen installer het werk doen ipv 3th party app.GrazendeKoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:16:
[...]
Yes, vergeten te vermelden dat dat is aangevinkt.
Anders wellicht corrupte download, even opnieuw downloaden?
Jaja, snel je eigen post wijzigen hè. Zo ken ik er ook nog wel een paar
[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 23-08-2016 20:27 ]
Zoals jij het nu aangeeft heb ik het opgelost inderdaad. Had 't al in mijn post gezet !Switchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:18:
[...]
Heb je toevallig een file explorer app geïnstalleerd? Probeer hem eens via die weg te zoeken en laat vervolgens Androids eigen installer het werk doen ipv 3th party app.
Anders wellicht corrupte download, even opnieuw downloaden?
Ik vermoed een 100% RatataSwitchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:11:
Moet zeggen dat ik de Appraise functie zeer kan waarderen.
Normaal zou dit linea recta naar de professor gaan, maar dit geeft de burger moed!
Straks even ronde gyms afslachten met mijn killer Rattata!
[afbeelding]
Nee, vandaar dat we in pogo massaal pidgeys aan het shredden zijnAppieNL schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:33:
[...]
Lekker laat antwoord, maar de bedenker van Pokemon wil dat verstopt hebben, omdat elke pokemon uniek en lief is, inclusief z'n gebreken. Net zoals je een huisdier niet weg zou doen vanwege z'n gebreken. Toch?
[...]
In de normale games kan je gebreken nog wel camoufleren door de juiste attacks te kiezen, maar in pogo is het zoals het is, dus niet goed, weg ermee. Tenzij het de enige van die soort is in het spel.
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.
Wat ik me afvraag: kun je een pokemon in tier 1 (net als ash zijn pikachu) net zo sterk krijgen als let's say een charizwaard?
[ Voor 38% gewijzigd door GrazendeKoe op 23-08-2016 20:36 ]
- Drowzee
- Hypno
- Rattata
- Drowzee
- Pidgey
- Drowzee
- Drowzee
Bedankt Niantic! Op naar de 1000 Drowzee...
Qua max CP doet Charizard ook niet zoveel.GrazendeKoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:35:
Beetje jammer om er nu achter te komen dat al mijn 1000+ pokemon toch niet zo goed zijn als ik dacht
Wat ik me afvraag: kun je een pokemon in tier 1 (net als ash zijn pikachu) net zo sterk krijgen als let's say een charizwaard?
Grootste zal toch afhangen van type + aanvallen.
Een sterke Pikachu met waardeloze aanvallen legt het af tegen gemiddelde Golem met de juiste aanvallen.
Ik werk op t stationsplein daar, had vanmiddag een drift naar dat plein maar toen zat er een bulbasaurRobkazoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:39:
Je had een aardige Drowzee habitat achter het station van Amersfoort (Piet Mondriaanplein). Dus na de update dacht ik, nou mooi, tijd voor iets anders ivm veranderde nests. Kom ik thuis: Clefairy + Gastly. Leuk dacht ik. Ondertussen zeven Pokemon verder:
- Drowzee
- Hypno
- Rattata
- Drowzee
- Pidgey
- Drowzee
- Drowzee
Bedankt Niantic! Op naar de 1000 Drowzee...
Beetje vaag voorbeeld, Golem heeft sowieso type voordeel. Dus een Pikachu met goeie aanvallen zou ook al de grond in gestamp worden door een Golem met slechte aanvallen.Switchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:42:
[...]
Qua max CP doet Charizard ook niet zoveel.
Grootste zal toch afhangen van type + aanvallen.
Een sterke Pikachu met waardeloze aanvallen legt het af tegen gemiddelde Golem met de juiste aanvallen.
Juniper RWD
Ik heb nog 1 Pigeotto bewaart van 82%. Beste Pidgey die ik heb na weet ik veel hoeveel gevangenslm schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:34:
[...]
Nee, vandaar dat we in pogo massaal pidgeys aan het shredden zijnTerwijl ik een 95%+ pidgey nog best zou waarderen met de juiste aanvallen. Nu ga ik er echt niet 1 voor 1 naar kijken en verdwijnen ze rigoreus in de shredder.
In de normale games kan je gebreken nog wel camoufleren door de juiste attacks te kiezen, maar in pogo is het zoals het is, dus niet goed, weg ermee. Tenzij het de enige van die soort is in het spel.
In de normale games redt je het in "endgame" (ofwel tegen andere mensen) ook niet zonder goede IV's, kan je Pokemon nog zulke leuke aanvallen hebben. Dus in dat opzicht lijkt Pokemon Go precies op de normale games, die 15/15/15 puntjes gaan uiteindelijk verschil maken.
Aangezien ik toen de serie nog keek toen Pikachu het tegenhield om een Raichu te worden, werd volgens mij (en dat is inmiddels al dik 15 jaar geleden) dat die dan nooit zo sterk kon worden als die wel Raichu was geworden. Natuurlijk had Pikachu toen al "I am the awesomest Pikachu ever and destroy everything", dus hij doet leuk mee. Sowieso kon de serie het toen al verder weinig schelen wie technisch gewoon hoger op de ladder stond qua aanvallen en stats. Maar ja, Pikachu gaat dus voor altijd door het leven als een zwakkere versie van wat die kon zijnGrazendeKoe schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:35:
Beetje jammer om er nu achter te komen dat al mijn 1000+ pokemon toch niet zo goed zijn als ik dacht
In Pokemon Go heeft Niantic dit juist duidelijk gemaakt door CP in de game te zetten. Pikachu's max cp is 900 of zo? Charizard dacht ik 2600. Gaat Pikachu dus nooit winnen ook al heeft die voordeel van z'n elektro aanvallen op flying.
Daarom juist een goed voorbeeld.Shiro schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:59:
[...]
Beetje vaag voorbeeld, Golem heeft sowieso type voordeel. Dus een Pikachu met goeie aanvallen zou ook al de grond in gestamp worden door een Golem met slechte aanvallen.
Er wordt gevraagd of Pikachu sterk kan worden.
"Sterk" in dit soort games is zwaar relatief en afhankelijk van veel factoren, zoals je met jouw post ook netjes bevestigt
In de begin dagen van het spel liep ik daar ook rond, ving heel veel.
Nu bijna niks meer. Alle 'drukke' plekken zijn dood.
Doe geen moeite meer op rond te dwalen, beste is gewoon de vaste plekken zoals Kijkduin, Scheveningen en het Zuiderpark.
Ps. Nog steeds geen Mr. Mime in Nederland gezien
[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 23-08-2016 21:13 ]
Nu vraag ik me af of het aan mijn level up ligt of aan de nieuwe patch => Vandaag zo'n 6 uurtjes Pokémon zitten vangen in het Warandepark in Brussel en het valt me op dat ze opnieuw moeilijker te vangen zijn. Vaker dan toen ik lvl 26 was of de patch nog niet had. Ook springen ze weer meer en meer op en neer en doe ik er gemiddeld 3 ballen over om eentje te vangen

Nog iemand opgevallen?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik had de link hier enkele pagina's geleden opgezet en volgens mij zijn er al verschillende die 'm kunnen bijwerken in de Play Store.LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:13:
Hoe kom je aan die patch?
Denk dat hij de nieuwe update op android bedoelt.LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:13:
Android versie zou inmiddels in de Playstore moeten staan. Anders even zoeken op apkmirror.LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:13:
IOs versie not so sure. Maar zal anders ook niet lang meer duren.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik denk dat je 0.33.0 bedoelt. Enfin, hier de nieuwste versie;LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:17:
android geeft bij mij nog steeds 4.1 aan helaas..
http://www.apkmirror.com/...5-0-android-apk-download/
Zelfs die is te hoog
Dit weekend nog eentje gevangen midden in Den HaagD2FValinor schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:11:
Ik kan melden dat je een dagje Den Haag van je lijst kan schrappen.
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Hier nog niet te zien in de app store van AppleSwitchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:14:
[...]
Android versie zou inmiddels in de Playstore moeten staan. Anders even zoeken op apkmirror.
IOs versie not so sure. Maar zal anders ook niet lang meer duren.
maar kan hem nog niet in de store vinden jullie wel?
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Ach ja, je mist er niets aan, gezien de release notes;copywizard schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:36:
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/ver-update-082216/
maar kan hem nog niet in de store vinden jullie wel?
- Appraisal is semi-waardeloos
Leuke toevoeging voor de mensen die niet bekend zijn met IV. Maar de mensen die reeds met de IV calculators werken zullen hier niet mee stoppen aangezien laatstgenoemde duizendmaal accurater aangeven wat nou exact de stats van zijn/haar Pokemon zijn.
- We werken aan nieuwe features (ja joepie, implementeer ze dan!!)
- Minor bot fixes (oké... Goed nieuws. Maar sinds de ban waves had ik er weinig last meer van hier in de buurt. Voegt mij voor dus niet zoveel toe)
Buiten dat. Als dit client side geregeld is, zullen de botters simpelweg niet overstappen op de nieuwe versie.
Nogal wiedes als ze dit expliciet vermelden

Kan overigens de release notes van de komende 73 versies ook wel raden;
- Minor [insert random word] fixes
[ Voor 33% gewijzigd door Switchie op 23-08-2016 21:50 ]
Jup, bij elke Pokémon met een IV tussen de 80-100% wordt hetzelfde gezegd.LED-Maniak schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:31:
"it's stats are the best I've seen, no doubt about it!".. hoor ik bij 80% van mijn pokies
is everything cool?
Ik vanmorgen hier vlakbij m'n huis, de eerste ooit! (Tilburg / Reeshof)D2FValinor schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:11:
Ik kan melden dat je een dagje Den Haag van je lijst kan schrappen. Heb de hele dag gelopen door onder andere het centrum, maar wat viel alles mij tegen.
In de begin dagen van het spel liep ik daar ook rond, ving heel veel.
Nu bijna niks meer. Alle 'drukke' plekken zijn dood.
Doe geen moeite meer op rond te dwalen, beste is gewoon de vaste plekken zoals Kijkduin, Scheveningen en het Zuiderpark.
Client side en server side zijn matched. Net als de vorige keer hebben ze een paar dagen overlap, daarna wordt de nieuwe versie verplicht.Switchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:41:
[...]
Buiten dat. Als dit client side geregeld is, zullen de botters simpelweg niet overstappen op de nieuwe versie.
Is ie max 77% IV
Met lick en hyper beam..
Kan het slechter?
Ach joh.. Ik kreeg een Jynx..ArcticTiger schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:40:
Heb ik eindelijk een Snorlax uit mn 10km ei, 1720cp.
Is ie max 77% IV![]()
Met lick en hyper beam..
Kan het slechter?
Signature
readytoflow schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:25:
[...]
Uit mijn hoofd:
Hitmonchan ~900
Hitmonlee <400
Chansey <300 (264HP)
2 eevee's ~600
3xJynx ~900/1000
Electabuzz ~1000
Magmar ~1000
2xPinsuckir ~700/~1200
Kabuto
Op zich aan 10km eieren geen gebrek. Maar het blijft ontbreken aan een topper zoals een leuke Lapras of Snorlax. Maar we blijven volhouden...
Ok, dit moet 'm nu echt worden!readytoflow schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:28:
[...]
Tot en met dat moment blijf ik mezelf quoten:
+ Magmar ~1250
3 10km eieren in de broedmachines.
Dit worden een Snorlax, Lapras en een Aerodactyl! Mooi voor onze Pokedex en handig in de gyms.
U vraagt, wij draaien...ArcticTiger schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:40:
Is ie max 77% IV![]()
Met lick en hyper beam..
Kan het slechter?

Ok, het kan slechter

Ik heb vandaag met PoGo wel 3-op-een-rij gescoord.
3 maal achter elkaar een Zubat uit een 2km ei

Ben benieuwd wat het volgende 2km ei gaat brengen

Haha dat is ook wel jammer. Ik heb ondertussen alle starters minimaal 1 keer gehad, en ook een pikachu! Bulbasaur 600CP is leukArcticTiger schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:48:
[...]
Ok, het kan slechter![]()
Ik heb vandaag met PoGo wel 3-op-een-rij gescoord.
3 maal achter elkaar een Zubat uit een 2km ei![]()
Ben benieuwd wat het volgende 2km ei gaat brengen
Signature
Hyperbeam is toch goed?ArcticTiger schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:40:
Is ie max 77% IV![]()
Met lick en hyper beam..
Kan het slechter?
Edit: Lick en Hyperbeam wordt gezien als de beste moveset, vooral voor aanvallen.. Dus ik zie geen reden to klagen
[ Voor 18% gewijzigd door poor Leno op 23-08-2016 22:59 ]
Daar wacht ik ook nog op.Sj44k13 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:58:
IK HEB EEN 100% POLIWAG! (sorry moest even kwijt)
Heb 200 poliwag candy klaar liggen voor een 100% poliwrath
En mn eerste 91 Exeggutor kreeg Zen Headbutt en Solarbeam
Erg tevreden en gelijk beiden gemaxxed!
[ Voor 32% gewijzigd door poor Leno op 23-08-2016 23:06 ]
Misschien een rare vraag, maar wat is de definitie van een nest eigenlijk? Hier spawnen voor m'n deur bergen Magikarp, Staryu, Slowpoke, Pidgey, Psyduck enz: vanaf welke hoeveelheid is het daadwerkelijk een nest?GandalfTheGrey schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:45:
Vannacht zijn ook alle Pokemon nests weer veranderd.
Ik had een Nidoran (M) nest. Is nu veranderd in een combinatie van Clefairy en Geodude. Dus Golem here i come
Bron:
https://www.reddit.com/r/.../4z4ar5/nest_migration_2/
Overigens zit ik nu samen met enkele gasten in 2 Level 7 Gyms die ik al meer dan 24 uur heb
Geen idee of er een keiharde ondergrens is maar vanaf 3 dezelfde pokemon op de radar kun je volgens mij al wel spreken van een nest.Zegato schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:20:
[...]
Misschien een rare vraag, maar wat is de definitie van een nest eigenlijk? Hier spawnen voor m'n deur bergen Magikarp, Staryu, Slowpoke, Pidgey, Psyduck enz: vanaf welke hoeveelheid is het daadwerkelijk een nest?
Bij rare pokemon that is. Pidgeys e.d. spawnen praktisch overal met bosjes tegelijk dus dat zou ik niet direct als nest willen duiden.
Dat noemen wij een plaagSwitchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:55:
[...]
Bij rare pokemon that is. Pidgeys e.d. spawnen praktisch overal met bosjes tegelijk dus dat zou ik niet direct als nest willen duiden.
Je begrijpt volgens mij niet helemaal waarom ze dit doen: het is het laatste stukje "illegaal" API-gebruik waarvoor geen ingame alternatief was. Nu is er een brak ingame systeem voor (net zoals voor het tracken van pokémon, zeg maar) en kunnen ze met de banhamer gaan gooien naar iedereen die met IV-calculators werkt. Ik zou in elk geval ver weg blijven van die statberekensites waar mensen hier blijkbaar zo veel gebruik van maken, want ik denk dat de kans groot is dat ze ofwel die sites plat gaan (laten) leggen, ofwel de gebruikers die er gebruik van maken gaan bannen, ofwel beide. Een meter of 50 verderop spawnde vaak een geodude, da's nu een ponyta. Komt ook aardig overeen met die tabel die je citeert, dus het lijkt erop dat alle herhalende spawns rouleren, en niet alleen de nesten.Switchie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:41:
- Appraisal is semi-waardeloos
Leuke toevoeging voor de mensen die niet bekend zijn met IV. Maar de mensen die reeds met de IV calculators werken zullen hier niet mee stoppen aangezien laatstgenoemde duizendmaal accurater aangeven wat nou exact de stats van zijn/haar Pokemon zijn.
Het is wel duidelijk waar hun prioriteiten liggen in elk geval...
Als je met enige regelmaat meer dan twee van dezelfde soort in dezelfde buurt hebt zitten dan zal het wel een nest zijn. Wat jij ziet is waarschijnlijk gewoon een roulerende spawn: ik had hier eerst wekenlang een tentacool voor m'n deur zitten die elk uur of twee wel eens spawnde, daarna was het een week of twee een abra en nu lijkt het over gegaan te zijn in een machop.Zegato schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:20:
[...]
Misschien een rare vraag, maar wat is de definitie van een nest eigenlijk? Hier spawnen voor m'n deur bergen Magikarp, Staryu, Slowpoke, Pidgey, Psyduck enz: vanaf welke hoeveelheid is het daadwerkelijk een nest?
[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 24-08-2016 01:57 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
O.a. Staryu, Slowpoke, Poliwag, Magikarp en Psyduck zie ik daar steeds. En vanochtend als toetje een Omanyte erbij!
Jij bedoelt dan de sites die daadwerkelijk inloggen op je account? Pgnexus bijvoorbeeld.NMe schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 01:50:
[...]
Je begrijpt volgens mij niet helemaal waarom ze dit doen: het is het laatste stukje "illegaal" API-gebruik waarvoor geen ingame alternatief was. Nu is er een brak ingame systeem voor (net zoals voor het tracken van pokémon, zeg maar) en kunnen ze met de banhamer gaan gooien naar iedereen die met IV-calculators werkt. Ik zou in elk geval ver weg blijven van die statberekensites waar mensen hier blijkbaar zo veel gebruik van maken, want ik denk dat de kans groot is dat ze ofwel die sites plat gaan (laten) leggen, ofwel de gebruikers die er gebruik van maken gaan bannen, ofwel beide. Een meter of 50 verderop spawnde vaak een geodude, da's nu een ponyta. Komt ook aardig overeen met die tabel die je citeert, dus het lijkt erop dat alle herhalende spawns rouleren, en niet alleen de nesten.
Het is wel duidelijk waar hun prioriteiten liggen in elk geval...
Ik zou daar sowieso vandaan blijven...
Alleen maar minor text changes.BP14 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:55:
Is er nog wat gewijzigd in de update?

In drie gym's zit ik in een redelijk sterk/hoog level gym sinds gisteren. Die raak ik dus niet zo snel kwijt, hoewel toen ik vanochtend langs kwam wel een pokemon aan de onderkant al weggeschopt was, gelukkig zit er nog een Lapras met 2000CP voor mijn Pokemon, die moet het toch wel minstens 2 dagen kunnen uithouden, want zeg nou zelf, wie gaat een gym aanvallen met een 2000CP Lapras als zwakste pokemon!
Overige 6 snel in de ochtend veroverd in 20 min. Waar al die slowbro's wel niet goed voor zijn
Gelijk maar ff 2 incubator's gekocht. Wel perongeluk een 2KM ei in gestopt, zonder dat ik uberhaupt doorhad dat ik een 2km ei heb

Nieuwe toevoeging van Appraise vind ik wel iets toevoegen, als je de IV calc checkt, krijg je een range te zien, met de hint van wat z'n sterkste stat is en welke % range kan je soms wel een aardige inschatting maken of het nou die 81% is of 61% is van de vele combinaties.
[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 24-08-2016 08:34 ]
Juniper RWD
Op weg naar m'n werk...
Op een fietspad waar ik niet vanaf kan...
En na twee seconden verdween hij weer...
En hem "ultra weedle" genoemd
[ Voor 20% gewijzigd door Dakoina op 24-08-2016 08:46 ]
Nee maar ik heb wel een matige Vaporeon zo hoog mogelijk gepowerd omdat het de enige Vaporeon is die ik heb... Is nu wel mijn eerste 2000+ PokieDakoina schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:46:
Heeft er al iemand voor de lol een weedle zo hoog mogelijk gepowered?![]()
En hem "ultra weedle" genoemd
Alles wat ik vang zit onder de 55%. Een 699 slowpoke met 53 iv is toch zonde
De wijzen komen uit het Oosten!
Ziet ernaar uit dat het dus wellicht makkelijker gaat worden om een gym te trainen?- Implemented Pokémon Appraisal.... [knip]
- Fixed a bug that kept defeated Pokémon at 1HP... [knip]
We're working on rebalancing the training battle, stay tuned.

De wijzen komen uit het Oosten!
Die appraisal betekent echt niks... wat een flauwekul. Voor de rest niks gemerkt.Mx. Alba schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:51:
Ah, ik zie de nieuwe versie nu ook staan in de App Store...
[...]
Ziet ernaar uit dat het dus wellicht makkelijker gaat worden om een gym te trainen?
Nou ja, een 100% kan je er met de Appraisal wel uithalen. En een pokie net boven de 50% wordt "above average" genoemd dus als de appraisal een beter resultaat dan dat geeft dan weet je al dat de IV's redelijk hoog zijn.Dakoina schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:57:
[...]
Die appraisal betekent echt niks... wat een flauwekul. Voor de rest niks gemerkt.
Nee, je dient je pokemon te reviven na het trainen in de gym. Dus het wordt steeds belangrijker om de revives te verzamelen/behouden.Mx. Alba schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:51:
Ah, ik zie de nieuwe versie nu ook staan in de App Store...
[...]
Ziet ernaar uit dat het dus wellicht makkelijker gaat worden om een gym te trainen?
Wait, wut? Dan wordt trainen dus juist nog lastiger.Amd RuLuzzz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:05:
[...]
Nee, je dient je pokemon te reviven na het trainen in de gym. Dus het wordt steeds belangrijker om de revives te verzamelen/behouden.
En wat heb je dan nog überhaupt aan die Max Potions? Alleen nuttig bij Pokémon met vanaf rond de 400HP, want tot 400HP heb je dan voldoende aan een Revive en een Hyper Potion. Oké, ook handig voor Pokémon van 200HP die uit een gym geschopt zijn...
681 met 87% en een 720 met 89%.ajaxalex schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:50:
Heeft 1 van jullie al eens een slowpoke gevangen met een knappe iv?
Alles wat ik vang zit onder de 55%. Een 699 slowpoke met 53 iv is toch zonde
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status