• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik vind het niet zo vreemd.
Niantic maar random overal van alles neerkwakken, dat kan ook niet.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Leuk dat er zo nog minder pokestops te vinden zijn.....
Nederland valt daarnaast in vergelijking tot andere landen best tegen. Zelfs in de grote steden kom je weinig moois tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 16:39
NMe schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:01:
[...]

Tsja, nogal weedles. Wil jij als belastingbetaler de kosten dragen van het nalopen van 7000 kilometer spoor met een random game-app in de hand om te bepalen welke van de ingame stops gevaarlijk is? En dat nog een keer vrolijk overdoen voor de volgende app die zoiets doet? Daar is geen beginnen aan en ik geef ProRail hier groot gelijk in.
*fixed*

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D2FValinor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:04:
Leuk dat er zo nog minder pokestops te vinden zijn.....
Alsof het stadscentrum, waar de meeste van die stops bij het spoor gelegen zullen hebben, iets te klagen heeft. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
NMe schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Alsof het stadscentrum, waar de meeste van die stops bij het spoor gelegen zullen hebben, iets te klagen heeft. :+
Ja, stadscentrum zit vol met stops waar alleen maar rattatas zitten. :P

Verwijderd

[...]

Tsja, nogal wiedes. Wil jij als belastingbetaler de kosten dragen van het nalopen van 7000 kilometer spoor met een random game-app in de hand om te bepalen welke van de ingame stops gevaarlijk is?
[...]
Ik bied me hierbij wel aan hoor :+

edit: Ik bedoel dan om het spoor na te lopen he, niet om de kosten te betalen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2016 13:12 ]

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40

PB-powell

Mr. Laziness

ErikT738 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:55:
[...]

[...]

Dus in plaats van deze zogezegd gevaarlijke punten aan te kaarten belasten ze Niantic met het verwijderen van alle punten rond hun 7000 kilometer spoor? Leuk voor alle Pokémon Go spelers dat ProRail voor de makkelijkste weg kiest en dat Niantic er nog gehoor aan geeft ook. Ik vraag me af of alle verwijderde stops en gyms überhaupt op terrein liggen wat door ProRail wordt beheerd...
Niantic heeft die stops daar geplaatst zonder met ProRail te overleggen, dus nogal logisch dat ProRail Niantic die stops laat verwijderen.
En er zijn een paar stops weg op een plek. Gelukkig zijn er in de meeste plaatsen genoeg andere stops beschikbaar dan alleen die op/rond een station.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• mercapto
Nieuwe stop aanvragen met high-priority issue? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Ik bied me hierbij wel aan hoor :+

edit: Ik bedoel dan om het spoor na te lopen he, niet om de kosten te betalen :P
overigens zijn er ook gewoon machinisten en condecteur(s / en??) die toch van hun traject kunnen bepalen of het gevaarlijk is?

Hier hebben we ook een paar gyms / stops bij stations. Maar die stations liggen in de middle of nowhere en daar is echt geen gevaar hoor. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Niantic heeft die stops daar geplaatst zonder met ProRail te overleggen, dus nogal logisch dat ProRail Niantic die stops laat verwijderen.
En er zijn een paar stops weg op een plek. Gelukkig zijn er in de meeste plaatsen genoeg andere stops beschikbaar dan alleen die op/rond een station.
Niantic heeft geen stops geplaatst op het spoor, ze hebben virtuele landmarks geplaatst die alleen in AR zichtbaar zijn in een speciale app.
Als mensen vinden dat daardoor onveilige situaties ontstaan kunnen ze dat gewoon aangeven.
Het is voor Niantic vrijwel onmogelijk om voor elk van die stops (in AR) na te gaan of het een gevaarlijke situatie oplevert. Het is niet alsof ze een fysiek object op het spoor gooien oid.

De definitie 'dicht bij het spoor' hoeft helemaal niet per definitie een gevaarlijke situatie op te leveren, dus om dan maar te zeggen dat Niantic geen stops/gyms meer mag plaatsen dicht bij een spoorweg is wat mij betreft ook te makkelijk.

D3 Profile

• mercapto
Hier spawnde op het station telkens een Jinx, dus die stop werd sowieso nooit gebruikt :P

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:16
[...]
Tsja, nogal wiedes. Wil jij als belastingbetaler de kosten dragen van het nalopen van 7000 kilometer spoor met een random game-app in de hand om te bepalen welke van de ingame stops gevaarlijk is? En dat nog een keer vrolijk overdoen voor de volgende app die zoiets doet? Daar is geen beginnen aan en ik geef ProRail hier groot gelijk in.

[...]
Is dat relevant? Als het gevaarlijk is dan moet zo'n stop weg ongeacht op wiens terrein het ligt. En noch Niantic, noch ProRail zal behoefte hebben aan het uitpluizen welke stop nou wel of niet veilig is. En áls iemand het zou moeten doen dan is het toch echt Niantic, want die hebben de stops zelf toegevoegd zonder te kijken of dat wel een goed idee was...
Mijn punt is dat ze nu alle stops weghalen, ongeacht of ze gevaarlijk zijn of niet. Het aantal stations waar zich daadwerkelijk gevaarlijke situaties voordoen is waarschijnlijk op twee handen te tellen (grote steden en dergelijke). Dat nu ook stops en gyms bij kleine stations in dorpen worden weggehaald is natuurlijk compleet onnodig.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Je doet nu net alsof een stop een fysiek iets is. Het is gewoon een virtuele locatie in een spel, that's it.

Twitter

• mercapto
Dennahz schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Je doet nu net alsof een stop een fysiek iets is. Het is gewoon een virtuele locatie in een spel, that's it.
Een locatie waar je fysiek aanwezig moet zijn en erg on-virtueel door een erg reële trein voor je sterfelijke donder kan worden gereden :P

Verwijderd

Het punt is vooral dat zich op sommige plekken al niet zo'n overvloed aan stops bevinden, als deze ook nog verwijderd worden blijft er al helemaal weinig over.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Azaruc schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Niantic heeft geen stops geplaatst op het spoor, ze hebben virtuele landmarks geplaatst die alleen in AR zichtbaar zijn in een speciale app.
Als mensen vinden dat daardoor onveilige situaties ontstaan kunnen ze dat gewoon aangeven.
Het is voor Niantic vrijwel onmogelijk om voor elk van die stops (in AR) na te gaan of het een gevaarlijke situatie oplevert. Het is niet alsof ze een fysiek object op het spoor gooien oid.

De definitie 'dicht bij het spoor' hoeft helemaal niet per definitie een gevaarlijke situatie op te leveren, dus om dan maar te zeggen dat Niantic geen stops/gyms meer mag plaatsen dicht bij een spoorweg is wat mij betreft ook te makkelijk.
Tsja maar wij weten niet wat ProRail heeft aangegeven bij Niantic als 'dicht bij het spoor'. Punt is dat er al vertragingen zijn opgetreden door mensen die te dicht bij spoor liepen op zoek naar pokemon. Logisch dus dat ProRail liever ziet dat dit niet gebeurd (jij en ik liever ook als we in die ene trein zouden zitten). ProRail heeft inmiddels dit aangegeven bij Niantic en die zijn bezig met de stops en spawnpunten weg te halen langs het spoor. Wat zij dan vervolgens als norm hanteren, weet niemand hier. Maar voor zowel ProRail als Niantic is het niet te doen om het gehele spoor af te gaan om te bepalen wat nog wel en niet veilig is.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:14:
[...]

overigens zijn er ook gewoon machinisten en condecteur(s / en??) die toch van hun traject kunnen bepalen of het gevaarlijk is?
Die machinisten en conducteurs moeten ook gewoon hun echte werk doen. ;)
ErikT738 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Mijn punt is dat ze nu alle stops weghalen, ongeacht of ze gevaarlijk zijn of niet. Het aantal stations waar zich daadwerkelijk gevaarlijke situaties voordoen is waarschijnlijk op twee handen te tellen (grote steden en dergelijke). Dat nu ook stops en gyms bij kleine stations in dorpen worden weggehaald is natuurlijk compleet onnodig.
Onnodig, ja. Maar dat is niet ProRail's schuld. Niantic had dat zelf kunnen onderzoeken en heeft waarschijnlijk besloten dat dat te veel moeite was.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:21:
Het punt is vooral dat zich op sommige plekken al niet zo'n overvloed aan stops bevinden, als deze ook nog verwijderd worden blijft er al helemaal weinig over.
Liever een stop minder dan om de haverklap treinen met vertraging...

• mercapto
Over een jaar kunnen we weer stops laten toevoegen als het spel inmiddels voor 14.7% compleet is :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:13
Hoeveel treinen heb je dan al gehad die vertraging hadden door een Pokéstop? Ik 0.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Wat Niantic zou kunnen doen in dit soort scenario's is, in plaats van het te verwijderen, het punt simpelweg 100m op te schuiven.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

TheBrut3 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:23:
Hoeveel treinen heb je dan al gehad die vertraging hadden door een Pokéstop? Ik 0.
M'n vriendin al in de eerste week 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

En dat kwam door Pokémon? Of gewoon door de NS?
Ik geloof er helemaal niks van namelijk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
mercapto schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:20:
[...]

Een locatie waar je fysiek aanwezig moet zijn en erg on-virtueel door een erg reële trein voor je sterfelijke donder kan worden gereden :P
Er bestaat volgens mij niet meer zoiets als common sense. Die darwin awards gaan echt zichzelf niet uitdelen...

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Richh schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:25:
[...]

En dat kwam door Pokémon? Of gewoon door de NS?
Ik geloof er helemaal niks van namelijk.
Ze zag mevrouw langs het spoor lopen, op 2 meter van de trein...
Makkelijk geredeneerd: ik heb er geen last van gehad dus is het geen probleem 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Ja dat zal vast gekomen zijn omdat er een pokestop in de buurt van dat station was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Kwamen die locaties van pokestops niet van een ander spel, wat al een aantal jaren eerder bestaat (Ingress)? Waarom komt men nu pas aangeven dat het een probleem is? Voorheen moeten er dan ook mensen geweest zijn die op die plekken kwamen toch? Of was de media aandacht niet groot genoeg om daar een probleem van te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Makkelijk geredeneerd: ik heb er geen last van gehad dus is het geen probleem 8)7
Alsnog zijn het landelijk slechts enkele gevallen, kun je op 1 hand tellen.
Met de hype wordt het dan aan Pokemon toegekent, maar het is maar de vraag of dat ook echt zo is.
Voor de hele game uberhaupt bestond ook regelmatig ''spoorlopers' gehad, vaak werd het dan op een 'verward persoon' gegooid.
Zo'n groot probleem is het niet hoor.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
PB-powell schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Makkelijk geredeneerd: ik ken iemand die iemand gezien heeft die vermoedelijk Pokémon speelt, dus laten we alle Pokéstops weghalen? Als het verhaal al klopt (en het geen verwarde vrouw was), dan was die vrouw waarschijnlijk eerder op zoek naar een Pokémon zelf, dan naar een stop.
Hoe zat het in de andere situatie dan?

De stops langs het spoor zijn veel gevaarlijker dan een gym of stop bij een treinstation, imo. Het is, zelfs als het probleem serieus bestond, helemaal geen oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 11-08-2016 13:33 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
WahWah schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:
Kwamen die locaties van pokestops niet van een ander spel, wat al een aantal jaren eerder bestaat (Ingress)? Waarom komt men nu pas aangeven dat het een probleem is? Voorheen moeten er dan ook mensen geweest zijn die op die plekken kwamen toch? Of was de media aandacht niet groot genoeg om daar een probleem van te maken?
Het aantal Ingress spelers was waarschijnlijk bij lange na niet vergelijkbaar met het aantal PoGo spelers (kijk maar gewoon naar de activiteit in de betreffende topics hier op tweakers, als er ergens Ingress spelers zitten, is het hier: net over de 2000 posts in 4 jaar tijd voor Ingress, 20k+ in 2 maanden tijd voor PoGo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ja nog ff, laten we opeens doen alsof de NS nooit storingen heeft :'). Een blaadje op de rails en ze rijden al niet...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

dutchgio schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Alsnog zijn het landelijk slechts enkele gevallen, kun je op 1 hand tellen.
Met de hype wordt het dan aan Pokemon toegekent, maar het is maar de vraag of dat ook echt zo is.
Voor de hele game uberhaupt bestond ook regelmatig ''spoorlopers' gehad, vaak werd het dan op een 'verward persoon' gegooid.
Zo'n groot probleem is het niet hoor.
Tot er wel iemand onder de trein ligt omdat deze niet op zat te letten. En dan vraagt iedereen zich gelijk af waarom die stops en spawns daar niet zijn weggehaald. Verschil met auto's en fietsen is dat een trein niet even een noodstop kan maken of 2 meter kan uitwijken.

• ErikT738
NMe schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:21:
[...]
Onnodig, ja. Maar dat is niet ProRail's schuld. Niantic had dat zelf kunnen onderzoeken en heeft waarschijnlijk besloten dat dat te veel moeite was.
Niantic had het nooit zelf kunnen onderzoeken zonder ter plaatse te zijn. Ook zijn alle Pokéstops en Gyms voor zover ik weet overgenomen uit Ingress en zijn de punten in dat spel aangemeld door spelers. ProRail heeft al sinds het begin de optie om een verzoek in te dienen om Pokéstops en dergelijke te laten verwijderen en heeft zelfs de medewerkers ter plaatse om dit vrij snel en makkelijk uit te laten voeren. Kennelijk was het echter te veel moeite om die paar "gevaarlijke punten" handmatig bij Niantic aan te kaarten (ik heb nog steeds niets gelezen over ongelukken op stations in verband met Pokémon Go dus veel kunnen het er niet zijn).

Let wel dat ik het hier niet heb over Pokémon spawnpunten op het spoor. Niantic zou deze met gemak op moeten kunnen sporen en moeten kunnen verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Onderschat ook de stupiditeit van mensen niet die proberen een stop te bereiken. Nu kan je best een goed betoog houden over het uitdunnen van de genenpoel, maar geeft een hoop rotzooi op deze manier.

Ik blijf even niet zien waar die blinde vlek zit bij mensen waarom ProRail hier zelf iets mee zou moeten. Niantic's game, Niantic's probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 11-08-2016 13:35 ]

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 09:18
ErikT738 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Niantic had het nooit zelf kunnen onderzoeken zonder ter plaatse te zijn. Ook zijn alle Pokéstops en Gyms voor zover ik weet overgenomen uit Ingress en zijn de punten in dat spel aangemeld door spelers. ProRail heeft al sinds het begin de optie om een verzoek in te dienen om Pokéstops en dergelijke te laten verwijderen en heeft zelfs de medewerkers ter plaatse om dit vrij snel en makkelijk uit te laten voeren. Kennelijk was het echter te veel moeite om die paar "gevaarlijke punten" handmatig bij Niantic aan te kaarten (ik heb nog steeds niets gelezen over ongelukken op stations in verband met Pokémon Go dus veel kunnen het er niet zijn).

Let wel dat ik het hier niet heb over Pokémon spawnpunten op het spoor. Niantic zou deze met gemak op moeten kunnen sporen en moeten kunnen verwijderen.
Hoezo kunnen ze spawnpunten wel makkelijk opsporen/onderzoeken en stops niet?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48
ijdod schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:34:
Onderschat ook de stupiditeit van mensen niet die proberen een stop te bereiken. Nu kan je best een goed betoog houden over het uitdunnen van de genenpoel, maar geeft een hoop rotzooi op deze manier.
Ja maar hoe ver moet je willen gaan om mensen te beschermen tegen hun eigen stupiditeit? Kom op zeg. Nog even en in de handleidingen van Nederlandse magnetrons en wasmachines komt ook te staan dat je er geen levende dieren in mag doen. Wat is er gebeurd met een beetje common sense?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Mx. Alba schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:36:
[...]

Ja maar hoe ver moet je willen gaan om mensen te beschermen tegen hun eigen stupiditeit? Kom op zeg. Nog even en in de handleidingen van Nederlandse magnetrons en wasmachines komt ook te staan dat je er geen levende dieren in mag doen. Wat is er gebeurd met een beetje common sense?
Omdat in dit geval er gelijk honderden last van hebben wanneer een trein vertraging heeft. Daarom is het better safe than sorry

• ErikT738
Quincy5 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:36:
[...]
Hoezo kunnen ze spawnpunten wel makkelijk opsporen/onderzoeken en stops niet?
Van stops op stations kunnen ze onmogelijk zien of deze gevaarlijk zijn of niet. Bij een spawnpunt kunnen ze met behulp van beschikbare kaarten makkelijk zien of deze bovenop het spoor staat.

• ijdod
Mx. Alba schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:36:
[...]

ben het niet met je oneens, maar feit is dat ProRail hierop aangesproken wordt als het fout gaat. Dus in dit geval neemt ProRail contact op met Niantic, en legt de bal daar neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Ik vind het een begrijpelijke zet van de NS.
Ik vind het jammer dat ik mijn stops kwijt raak maar een groot deel van onze medespelers hebben echt het IQ van een bloemkool en zijn alleen met hun scherm bezig en zijn in staat andere mensen te hinderen en ja op een station kan dat best gevaarlijk zijn.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
ijdod schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

ben het niet met je oneens, maar feit is dat ProRail hierop aangesproken wordt als het fout gaat. Dus in dit geval neemt ProRail contact op met Niantic, en legt de bal daar neer.
Waarom wordt ProRail erop aangesproken als er iemand op/naast het spoor loopt? Daar moet je toch die persoon zelf op aanspreken?

Als iemand met z'n domme kop over de snelweg gaat fietsen om bij een McDonalds of een Burger King te komen die een eindje verderop bij een parkeerplaats zit, dan gaat men daar toch ook McDonalds of Burger King niet op aanspreken?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Hoe vaak wordt je er aan herinnerd dat je niet bij het spoor mag komen eigenlijk? Misschien moet ProRail dan om de meter bordjes plaatsen rondom het spoor met "pas op, u bevindt zich in de buurt van het spoor"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
WahWah schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:46:
Hoe vaak wordt je er aan herinnerd dat je niet bij het spoor mag komen eigenlijk? Misschien moet ProRail dan om de meter bordjes plaatsen rondom het spoor met "pas op, u bevindt zich in de buurt van het spoor"?
Waarschijnlijk ongeveer net zo vaak als je eraan wordt herinnerd dat je niet langs een snelweg mag fietsen of lopen. Oftewel, bijna nooit. Maar nogmaals: common sense???

• HeatWave

HeatWave

Proberen mensen gebruik te laten maken van common sense in een land dat Sterren Springen, ze vois of hollent en DWDD als vermaak maakt is echt veels te veel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Mx. Alba schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Waarom wordt ProRail erop aangesproken als er iemand op/naast het spoor loopt? Daar moet je toch die persoon zelf op aanspreken?
Goede vraag, vraag het de maatschappij. Als ik de context begrijp gaat het overigens meer over stations dan over de categorie 'langs het spoor'. Die laatste is vaak sowieso al afgesloten met hekwerk. Juist op stations is er open toegang tot het spoor. ProRail is verantwoordelijk voor het spoor; en de veiligheid op de stations. Er wordt van ProRail verwacht dat ze mogelijke issues voor zijn. Ze kunnen niet alles voorkomen, maar dit is nu juist iets waar ze WEL iets aan kunnen doen, en zeker omdat ze er zelf nooit toestemming aan hebben verleend maar er wel van op de hoogte zijn...

Ik vind het volkomen logisch dat ProRail dan niet gelukkig wordt van stops in hun stations, en dat ze dus Niantic de opdracht geeft die te verwijderen. Dat ze die niet per stuk gaan beoordelen vind ik eerlijk gezegd volkomen normaal.

Overigens zijn pokestops in gebouwen sowieso een probleem, er snappen een heleboel mensen niet dat die dingen niet in de hoogte staan, maar gaan toch in kelders en dergelijke zoeken.

• HeatWave

HeatWave

ijdod schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:52:
[...]

Overigens zijn pokestops in gebouwen sowieso een probleem, er snappen een heleboel mensen niet dat die dingen niet in de hoogte staan, maar gaan toch in kelders en dergelijke zoeken.
Wat een onzin, een Pokestop staat op je kaart of niet. Hoef je nooit naar te zoeken.

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 10:38
Tja... Kunnen er nog heel veel over zeggen maar het veranderd toch niet. Beetje raar dat de stops weg zijn maargoed..

• ijdod
HeatWave schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:53:
[...]
Wat een onzin, een Pokestop staat op je kaart of niet. Hoef je nooit naar te zoeken.
Ze staan op de kaart ja. Maar hoe je er komt is op de in-game kaart niet altijd duidelijk. Zeker bij grote panden (stations, ziekenhuizen). Gevolg is dat ze dan op zoek gaan naar een route om er te komen. Dat ze daarvoor gewoon op de begane grond kunnen blijven ontgaat ze.

(We hebben er een aantal gehad in de kelder hier. De begane grond kan je gewoon vrij komen. De inpandige spots zijn inmiddels verwijderd. )

• mercapto
Het grote probleem is denk ik niet het per ongeluk proberen terug te koppen van een trein.
Als ik in de spits op Utrecht Centraal loop moet ik vaak in m'n haast al heel veel lopende zombies ontwijken. Als die zombies vervolgens ook nog met 100 stuks rondom één klein gebied stil gaan staan omdat daar een virtueel beestje staat en voor een knelpunt zorgen....daar zijn veel mensen die niet achter die beestjes aan zitten maar een trein of bus moeten halen ook niet echt blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Was deze al voorbij gekomen? :D

https://sway.com/0X9XmCzNLfe3cUiW

Afbeeldingslocatie: https://eus-www.sway-cdn.com/s/0X9XmCzNLfe3cUiW/images/VZt3TBB1mwjGs5?quality=1024&allowAnimation=true

Afbeeldingslocatie: https://eus-www.sway-cdn.com/s/0X9XmCzNLfe3cUiW/images/kHA94MdtM5vzaw?quality=1024&allowAnimation=true

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
poor Leno schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 20:10:
Over eggs gesproken..

Expectation:

[afbeelding]

Reality:

[afbeelding]

_O-
LOL

Dit komt me zoo bekend voor (ok quote van een "oude" post) maar m'n laatste 5 eitjes (mix van 2/5km eieren daar ik geen lvl 10 tegenkom ) allemaal pidgey's .. ik wacht op m'n eerste weedle :+
(Moest ik dan nog een hoop candy als troostprijs krijgen .. maar das ook gene vetten :(

Soit vandaag al dubbel zoveel eitjes kunnen uitbroeden dan ik een pokemon kon vangen (namelijk 2-1) geen idee wat er met Brussel is vandaag maar ik heb al 100+ items de vuilbak kunnen ingooien gewoon omdat ik maar blijf m'n stop om per 5 minuten eens te bezoeken maar geen enkele pokemon meer zie waar ik een pokebal kan naar toe gooien (zelf geen weedle of zubat ;( )

PS: nog maar eens een bevestiging dat een 5km ei perfect een 2km pokemon kan bevatten .. indien er daar nog steeds bevestiging voor nodig was ..

Specs

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* purge denkt wellicht iets te simpel.
Het hele spel is gebaseerd op gps. Laat het spel dan een waarschuwing tonen (of zelfs onbruikbaar maken) wanneer je je op een 'gevaarlijk' punt begeeft (zoals: autowegen, snelwegen, spoorlijnen, vliegvelden, ravijnen, diep zeewater). Wereldwijd is dit al aardig in kaart gebracht.
Verwijder alle stops/gyms op deze locaties en voeg (net als Ingress in het begin) de mogenlijheid toe om nieuwe locaties toe te voegen.
(zou best kunnen dat hiervan al zaken op de interne wish list bij Niantec staan)

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10 23:44
bbc schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Genoeg berries te eten geven en niet vergeten een nieuwe berry te geven (na een ontsnapping denk ik). Bij een Pokémon die ik nog niet heb gooi ik er ook gewoon ultra ballen tegen, ongeacht de CP.
Berry's en ultra balls in overvloed gebruikt helaas nog gevlucht nu afwachten tot hij weer spawnt en hopen dat ik fan weer in de buurt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

purge schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:00:
Het hele spel is gebaseerd op gps. Laat het spel dan een waarschuwing tonen (of zelfs onbruikbaar maken) wanneer je je op een 'gevaarlijk' punt begeeft (zoals: autowegen, snelwegen, spoorlijnen, vliegvelden, ravijnen, diep zeewater). Wereldwijd is dit al aardig in kaart gebracht.
Verwijder alle stops/gyms op deze locaties en voeg (net als Ingress in het begin) de mogenlijheid toe om nieuwe locaties toe te voegen.
(zou best kunnen dat hiervan al zaken op de interne wish list bij Niantec staan)
Nee niet nog meer van die vervelende pop-up meldingen alsjeblieft :O

• purge
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Nee niet nog meer van die vervelende pop-up meldingen alsjeblieft :O
Eens, maar als iemand op het punt staat een ravijn af te vallen.... (je hebt gelijk, laat maar vallen :+ )

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
Oh, moest er iemand in België op het parcours van de dodentocht mooie pokémon hotspots weten, deel het dan eens denk niet dat de meeste wandelaars 100km naar hun scherm willen kijken (laat staan dat hun batterijen/batterij packs het zo lang kunnen vol houden)

Beetje op voorrand weten waar rond te kijken kan wel praktisch zijn :)
Sowieso zal er genoeg volk zijn dus als het spawnen van de pokemons gelinkt is met activiteit zal dat geen enkel probleem vormen >:)

Specs

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Raven schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:40:
En daar zijn eieren 22 t/m 25 :) : Pidgey (CP297), Zubat (CP273), Ekans (CP364), Goldeen (CP409).

Het vangen gaat nog steeds bagger met het vele ontsnappen en ran away :/
Kom jij nog leuke dingen tegen? In Enschede vind ik maar weinig interessants. Behalve bij de kinderboerderij in deppenbroek dan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 09:53
LED-Maniak schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Kom jij nog leuke dingen tegen? In Enschede vind ik maar weinig interessants. Behalve bij de kinderboerderij in deppenbroek dan.
Is daar veel te vinden ja? Is de 10 minuten fietsen wel waard

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26
Ik vind dat elke 10 meter spoor een pokestop met onbeperkt lures moet hebben, en treinen alleen nog maar moeten kunnen remmen bij een station, dat zou nog eens lekker opruimen in deze overbevolkte wereld.

• mercapto
purge schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:00:
Als je ziet hoeveel moeite Niantic al heeft met wat er nu "klaar" is en een budget van 35 miljoen... (plus nu de winst)...dat gaat er nooit komen.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
lightdestroyer schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:00:

PS: nog maar eens een bevestiging dat een 5km ei perfect een 2km pokemon kan bevatten .. indien er daar nog steeds bevestiging voor nodig was ..
Dan houd ik het er maar op dat ik extreem veel geluk heb, dat al mijn 80 eieren "kloppen" volgens de chart.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Nog niet eerder gezien, Briljant! welke tweaker gaat hem bouwen en een meeting in kijkduin organiseren :P

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 13:13
Hogader schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Dan houd ik het er maar op dat ik extreem veel geluk heb, dat al mijn 80 eieren "kloppen" volgens de chart.
Dat zijn vast allemaal lucky eggs :9~

Heb zelf gelukkig ook alleen nog maar eieren gehatcht volgens de chart.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LED-Maniak schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:04:
[...]

Ik moet 't van de eieren hebben :/ , daarmee wordt ik niet doodgegooid met Pidgeys, Ratatas en Weedles.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 11-08-2016 14:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
JesseSebastian schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:12:
[...]

Dat zijn vast allemaal lucky eggs :9~

Heb zelf gelukkig ook alleen nog maar eieren gehatcht volgens de chart.
Ik mijn 10 km eieren ook.
Dat ik daar vervolgens een Jynx, 2 keer Electabuzz, een Hitmonchan, een Kabuto en een Scyther uit heb gehaald maakt het alleen niet per se heel veel beter..

D3 Profile

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoeveel potions en revives bewaren jullie meestal? Of discarden jullie alles voor poké balls?

edit: mijn 10k eieren kloppen ook precies met de chart. 3x electrabuzz, 2x eevee.. deprimerend.

[ Voor 34% gewijzigd door Nedra op 11-08-2016 14:22 ]

• TAA
  • Laatst online: 07-10 19:43

TAA

Liever IRC

30 revives en 100 potions... 300 normal, 100 great en 50 ultra's (als het lukt om er zoveel te houden; laatste tijd wat moeilijker) ;)

[ Voor 57% gewijzigd door TAA op 11-08-2016 14:24 ]

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 21:55
Nedra schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:21:
Hoeveel potions en revives bewaren jullie meestal? Of discarden jullie alles voor poké balls?

edit: mijn 10k eieren kloppen ook precies met de chart. 3x electrabuzz, 2x eevee.. deprimerend.
Ik heb een chronisch tekort aan potions en revives. Neem gyms over en gebruik ze ipv wegdoen, levert lekker xp op.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Ik kwam er gisteravond achter dat ik wat te rigoreus revives en potions had weggemikt.. Had net aan genoeg om 1 gym te veroveren.. Dus nu vooral rode ballen een het wegmikken en hopen op meer pots..

• mercapto
Ben benieuwd hoe de hotspots het nu doen met regen en kou, goede indicatie voor later in het jaar.
Ben ook benieuwd of de spawns in de steden nu plots meer variatie krijgen.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:08

40 Hyper Potions
30 Potions
30 Super Potions
30 Revives

De rest Pokeballs (ook Great en Ultra) en Raspberrys. (500 spaces)

Verwijderd

Ik ben naar mijn gevoel nog lang niet toe aan de gyms dus ik mik die allemaal de prullenbak in. Ik heb hier op het werk 2 stops, dus in het ergste geval moet ik een dagje wachten als ik aan de gyms wil.

Volgende probleem 202 pokeballen en 29 greatballen.. en 1 ultrabal. Krijg de hele dag dus gewoon 0 ultraballs..

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
purge schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Eens, maar als iemand op het punt staat een ravijn af te vallen.... (je hebt gelijk, laat maar vallen :+ )
Iets met natuurlijke selectie! :+

<GoT>NightStalker

Verwijderd

schaapiej schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Iets met natuurlijke selectie! :+
Wat een pech.. sukkel weg }:O

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

30 potions van elke soort, 30 revives, ~50 berries en de rest ballen (140 normaal, 78 great en 91 ultra) heb plek voor 500 items.

• mercapto
Uh...
20 revives, 70 max potions
Ik doe momenteel niks met gyms.

• Nedra
Hmm, toch maar wat meer normale pokéballs weg doen dan. Ik heb op het moment de standaard (350) plekken voor items. 30 x super, 30x hyper, 20x revives, 100+ poke balls, 54 great en 33 ultra. Ook tijd om wat meer gyms over te nemen want ik wil ook meer ruimte, en een lucky egg ;). (en weiger tot nog toe echt geld uit te geven)

• Mx. Alba

Als je een beetje met Gyms gaat spelen raken ze snel op dus als het even kan zou ik je aanraden om ze te houden... Ik heb nu nog 75 Potions, 7 Super Potions, 34 Hyper Potions en 98 Revives (daar zou ik er evt wat van weg kunnen gooien als ik ruimtegebrek heb) en dat zijn er de afgelopen dagen juist steeds minder geworden...

Qua ballen heb ik 97 Poké Balls, 162 Great Balls en 80 Ultra Balls... En ook nog 132 Razz Berries. Ja, ik heb mijn tas "een beetje" ge-upgraded... O-)

Vooral ook geen PokéBalls weggooien tenzij je de hele dag bovenop een PokéStop zit natuurlijk. Die ballen kunnen heel hard gaan...

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 11-08-2016 14:30 ]

• ijdod

15 Hyper Potions
24 Revives
330 Pokeballs
116 Great balls
51 Ultra balls
80 berries

• Nedra
Mx. Alba schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Vooral ook geen PokéBalls weggooien tenzij je de hele dag bovenop een PokéStop zit natuurlijk. Die ballen kunnen heel hard gaan...
zit op werk bovenop een poké stop, en wanneer ik de bus neem naar werk neem ik wel 30 poké stops mee :*)

Maar inderdaad, laatst had ik in het weekend echt alles er doorheen gejaagd, en bij mij thuis zijn er weer heel weinig pokéstops in de buurt

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 15:42
Ik flikker alle potions, revives en pokeballs weg, heb nu 250 great balls en 50 ultra balls op een inventory van 350 :+

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• HeatWave

HeatWave

10 Super Potions, 10 Hyper Potions, 10 Revives, 386 Pokeballs, 78 great balls, 34 ultra, 28 razz....

Ik doe nog niets met gyms en kom langs zoveel stops elke dag...

• spocy
momenteel:

61 Hyper potions
40 Revive
52 Pokeball
40 great ball
33 ultra ball
70 Razz Berries

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
66 revives
159 pokeballs
35 great balls
17 ultra balls

:)

• Elagorn
  • Laatst online: 25-09 22:07
80 km naar werk, de volle 6 pokestops :(
18 Pokeball
16 great ball
32 ultra ball

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 11:23
16 super
55 hyper
74 revive
2 lucky egg :)
6 incense
2 poke ball...
31 great ball
3 lure module
39 razz berry
2 egg incubator

Woon niet in de stad dus heb vaak een tekort aan pokeballs helaas.

Verwijderd

30 ultra potions,
15 revives,
50 berries,

voor de rest gevuld met ballen, denk zo'n 100 normale, 40 great balls en 40 ultra balls.
Die ballen houden zichzelf wel gebalanceerd, de meeste Pokémon ga ik geen great/ultra balls voor opofferen, soms gooi k wat normale balls weg aangezien mijn backpack (350) dan vol zit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
2 melk
2 meergranen
1 hagelslag
1 boter
2 koffie
3 sinas
1 ei

• spocy
Na twee zubats nu een geodude uit mn 2km eitjes... ik mag gewoon geen bulbasaur of pikachu krijgen lijkt het wel...

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Gisteren Grimer tegengekomen uit Lure en tja, heel m'n gsm bleef vastlopen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalError schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:40:
2 melk
2 meergranen
1 hagelslag
1 boter
2 koffie
3 sinas
1 ei
Anders nog iets? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:18
1 Lucky ei toch? ;)
2 melk
2 meergranen
1 hagelslag
1 boter
2 koffie
3 sinas
1 ei

apollo13

• HeatWave

HeatWave

Alle het evolvevoer doe ik met normale ballen (af en toe een razz). De betere ballen bewaar ik voor nieuwe Pokemon of dingen als Magicarp waar ik nog een bak candy van nodig heb.

Pak nu ook gewoon weer een 498 drowzee in 2 normale ballen, zonder razz....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

2 melk
2 meergranen
1 hagelslag
1 boter
2 koffie
3 sinas
1 ei
Verkeerde tas gepakt bij het naar buiten gaan :+

• HeatWave

HeatWave

Tomski1986 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:41:
Gisteren Grimer tegengekomen uit Lure en tja, heel m'n gsm bleef vastlopen :(
Glorious master..... oh nee, dat zouden we hier niet doen :7.

• Nedra
Overigens zie ik best een hoop mensen die extra space hebben. Hebben jullie dat allemaal van zuur verdiende gym coins gekocht, of hebben jullie ook écht geld uitgegeven aan coins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Nedra schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:42:
Overigens zie ik best een hoop mensen die extra space hebben. Hebben jullie dat allemaal van zuur verdiende gym coins gekocht, of hebben jullie ook écht geld uitgegeven aan coins?
Bedacht om hooguit 1x per maand 10,- (=1200 coins) uit te geven. Daar heb ik 4 incubators van gekocht en 3 bag upgrades. De rest spaar ik via gyms.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ik koop Doom met een single player van pak em beet 8 uur voor 50 euro, dan is een paar euro voor een spel dat ik nu al dagelijks speel vanaf 11 Juli niet echt een drama vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Geld. Bagspace en incubators. Waarom? *shrug* avondje stappen is duurder. Hell, veel andere games die ik speel/gespeeld heb zijn duurder.
HeatWave schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:44:
[...]
Ik koop Doom met een single player van pak em beet 8 uur voor 50 euro, dan is een paar euro voor een spel dat ik nu al dagelijks speel vanaf 11 Juli niet echt een drama vind ik.
Dit dus. En ik heb Doom nog niets eens gespeeld...

[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 11-08-2016 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
Ik heb er wat echt geld tegenaan gegooid.

Bij dit soort spellen speel ik het altijd eerst even zonder geld eraan uit te geven, maar als het spel me bevalt dan stop ik er graag een paar tientjes in. Ik heb er geen probleem mee om te betalen voor iets waar ik lol aan beleef. :)

Pagina: 1 ... 15 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status