Die 10 procent is maar een richtlijn en niet een hele goede eigenlijk. Een betere richtlijn vind ik dat een 100 procent iv pokemon op lvl30 even veel cp heeft als een 0 procent iv op lvl 40.Zspirit schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:51:
Aangezien 0-100% IV slechts 10% verschilmaakt in stats valt dit ook reuze mee, 80% TOV 60%is dan dus slechts 2% verschil in stats. Moveset is dus eigenlijk veel belangrijker. @hierboven ik snap dus echt niet hoe je level 30 kan zijn. Ik speel altijd onderweg etc maar het schiet totaal niet op bij mij. (lvl26)
Zojuist nog een gym naar level 10 gehaald. Moest nog maar 3k hebben dus dat kon ik uiteraard niet laten. Met het nieuwe systeem helemaal makkelijk!
stonden o.a. 2 Flareons en een Gyarados onderin..
Daarna nog een CP561 Poliwag gevangen. Niet het allerbeste met 60% IV maar toch voor een evolve gekozen omdat al m'n defenders op gyms zitten. Is een CP1847 (zit na wat powerups op CP1950) Poliwrath geworden met Bubble - Submission. Voor zover ik weet de beste defense moveset. Komt sowieso goed uit aangezien mijn andere Poliwrath de Bubble - Hydro pump combinatie heeft!
Daarna nog een CP561 Poliwag gevangen. Niet het allerbeste met 60% IV maar toch voor een evolve gekozen omdat al m'n defenders op gyms zitten. Is een CP1847 (zit na wat powerups op CP1950) Poliwrath geworden met Bubble - Submission. Voor zover ik weet de beste defense moveset. Komt sowieso goed uit aangezien mijn andere Poliwrath de Bubble - Hydro pump combinatie heeft!
ok ok... heb eindelijk toegegeven aan mijn dochter (7 jaar) dat ze pokemon Go mag spelen. Eigenlijk heeft ze het zelf verdiend maar dat ter zijde. Dus in de afgelopen 2 dagen in de avonden met haar een uurtje buiten open en de blijdschap op dat bekkie als ze weer een pokemon heeft gevangen is priceless.
Maar papa zou papa niet zijn als hij haar niet wilt helpen om het opscheppende buurjongetje (level 13) te 'verslaan'. Dus ik ga maar eens beginnen met wat te lezen.
Begrijp ik het goed dat je in het begin sowieso alles maar moet vangen, eitjes in de incubator moet stoppen (10Km eerst daarna 5 daarna 2?) en zeker nu nog niet dust etc moet 'verspillen' aan powerups/level up?
Ben geenszins van plan om hier geld in te stoppen dus muntjes kopen is nicht im frage
Ik heb de links in de OP gevonden en ga daar ook eens een blik op werpen. Welke van de Go IV app moet ik hebben of moet ik mij daar nog niet druk over maken
(staan er veel in de store (Android)
Alvast bedankt !
Maar papa zou papa niet zijn als hij haar niet wilt helpen om het opscheppende buurjongetje (level 13) te 'verslaan'. Dus ik ga maar eens beginnen met wat te lezen.
Begrijp ik het goed dat je in het begin sowieso alles maar moet vangen, eitjes in de incubator moet stoppen (10Km eerst daarna 5 daarna 2?) en zeker nu nog niet dust etc moet 'verspillen' aan powerups/level up?
Ben geenszins van plan om hier geld in te stoppen dus muntjes kopen is nicht im frage
Ik heb de links in de OP gevonden en ga daar ook eens een blik op werpen. Welke van de Go IV app moet ik hebben of moet ik mij daar nog niet druk over maken
Alvast bedankt !
Oke maar dat is in mij ogen totaal niet duidelijk verwoord maar dan kan ook aan mijn kennis / redeneringsvermogen liggenmark-k schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
Die 10 procent is maar een richtlijn en niet een hele goede eigenlijk. Een betere richtlijn vind ik dat een 100 procent iv pokemon op lvl30 even veel cp heeft als een 0 procent iv op lvl 40.
Net even langs de appie, magneton op nearby dus toch maar even een rondje gefietst.
Zo zie je maar dat je soms gewoon geluk moet hebben.
Ik ben trouwen wel blij dat ik geen pokego plus heb gekocht, dan had ik er al veel gemist zeg.
[ Voor 17% gewijzigd door Zspirit op 15-10-2016 11:20 ]
Gravediggerxx schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:44:
[...]
Dat is totaal onzin ik zie gewoon naar de pokemon die er in staan Als er bv veel vuur en draak pokemon instaan dan ben ik zeer tevreden want die gyms zijn makkelijk neer te halen.
De dust moet je helemaal ook niet liggen verspillen. Ik gebruik het enkel boven 80% iv die top 5 aanvaller of verdediger zijn en dan moeten ze ook nog de juiste aanvallen hebben.
Hier lokaal zijn er ook een paar spelers die meer dan twee keer zoveel XP hebben dan de meeste andere relatief 'hoge' spelers. Die hebben vanaf het begin af aan meerdere levels vóór gelegen op de rest en vingen dus alleen daarom ook al hogere CP pokies die met minder tot geen dust hoog in gyms konden staan. Als je twee keer zoveel beesten vangt zul je ook statistisch meer kans hebben dat daar hogere CP en IV exemplaren tussen zitten wat je dustbehoefte voor gympokies ook doet afnemen. Dan kun je dus ook selectiever zijn. Als ik alleen een Flareon heb die hoog genoeg is om in een gym te kunnen staan dan gaat die erin. Je moet dan gewoon pragmatisch zijn. Anders scoor je géén muntjes en dust. Punt uit.Gravediggerxx schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:07:
Ik spendeer gewoon belachelijk veel tijd aan pokemon. (ik ben lvl 33)
Vaak langs geweest in kijkduin en lillo. In kijkduin vang ik wel 500 pokemon op 1 dag + dies stops voortdurend
Toen ik begon met 100 muntjes te scoren deden zij dat al meer dan een maand, wat ze dus ook weer >150k aan dust had opgeleverd. Het spel met een dergelijke intensiteit spelen is dus ook een manier om goed in gyms mee te kunnen doen en dan heb je inderdaad veel minder dust nodig maar dat is slechts voor die kleine zéér actieve groep haalbaar. Voor meer gemiddelde spelers werkt dat niet en dan moet je wel degelijk dust investeren om dat later weer terug te verdienen uit gyms. De kosten gaan ook hier voor de baat uit.
Dust is een spelresource om te gebruiken om een doel te bereiken. Wat dat doel is kan verschillen en moet ieder voor zich uitmaken.
[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-10-2016 11:37 ]
Sorry maar dat klopt ook niet. De IV waardes worden opgeteld bij de base values. Sterke Pokémon hebben hoge base values dus juist bij de sterkste Pokémon maakt IV veel minder uit dan bij zwakke.mark-k schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:46:
[...]
Die 10 procent is maar een richtlijn en niet een hele goede eigenlijk. Een betere richtlijn vind ik dat een 100 procent iv pokemon op lvl30 even veel cp heeft als een 0 procent iv op lvl 40.
Mijn Vaporeon met 15/0/9 heeft een Max cp van 2668. Een met 15/11/15 komt maximaal op 2785. Dus een 0% komt denk ik zo rond de 2550 en een 100% rond de 2800. Dat is dus ongeveer 250 verschil, ongeveer 10%. Kan significant zijn maar wordt pas echt belangrijk als je flink onderweg bent naar de Level 40.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
IV's beinvloeden juist alleen de CP, een pokemon kan een range qua CP hebben op een lvl, die range wordt gemaakt door het verschil tussen 0 en 100% IV.Zspirit schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:18:
[...]
Oke maar dat is in mij ogen totaal niet duidelijk verwoord maar dan kan ook aan mijn kennis / redeneringsvermogen liggenMet jouw vergelijking kan ik niet zo veel. CP staat er los van IV's toch? pokemon levels snap ik ook niet helemaal.
Net even langs de appie, magneton op nearby dus toch maar even een rondje gefietst.
Zo zie je maar dat je soms gewoon geluk moet hebben.
Ik ben trouwen wel blij dat ik geen pokego plus heb gekocht, dan had ik er al veel gemist zeg.
Mijn voorbeeld illustreert juist het kleine verschil tussen lvl 30 en lvl 40, aangezien als je niet op de IV's let een lvl 30 speler een betere pokemon kan hebben dan een lvl 40 speler. (Of juist de grote impact van IV's)
En wat snap je niet aan pokemon lvl's? Werkt hetzelfde als je eigen lvl, op lvl 20 kun je een pokemon maximaal poweren naar lvl 21.5, maximale pokemon lvl ligt 1.5 lvl boven je eigen.
Wat klopt dan niet? Om even je Vaporeon aan te houden, een lvl 30 100% vaporeon heeft een CP van 2414.09, een lvl 40 0% vaporeon heeft een CP van 2427.94, verschilletje van een half procent, dus kunt wel redelijk zeggen dat mijn analogie dat een 100% pokemon op lvl 30 even sterk is als een 0% pokemon op lvl 40.Mx. Alba schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:58:
[...]
Sorry maar dat klopt ook niet. De IV waardes worden opgeteld bij de base values. Sterke Pokémon hebben hoge base values dus juist bij de sterkste Pokémon maakt IV veel minder uit dan bij zwakke.
Mijn Vaporeon met 15/0/9 heeft een Max cp van 2668. Een met 15/11/15 komt maximaal op 2785. Dus een 0% komt denk ik zo rond de 2550 en een 100% rond de 2800. Dat is dus ongeveer 250 verschil, ongeveer 10%. Kan significant zijn maar wordt pas echt belangrijk als je flink onderweg bent naar de Level 40.
Deze site heeft alles: https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-listZspirit schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:06:
Volgens mij moet ik me even beter in lezen.
Iemand toevallig een link voor een fijne totaal uitleg?
Is er trouwens nog iemand die niet kan inloggen? Op 2 telefoons krijg ik gewoon unable to connect to server, en een derde zegt device not compatible (geen van de 3 haalt de safetynet check trouwens) terwijl die niet eens root heeft. Draaien allemaal CM13, eentje zonder enige root, eentje met systemless root via superuser hidesu, en eentje systemless root en xposed via supersu met root switch. Werkte gisteren nog allemaal prima.
Als ik het goed begrijp ATK/DEF/STA = CP
ofwel CP is een soort gemiddelde.
Ik kan gewoon inloggen maarja met iphone.
Nope, versimpeld, CP = ATK+ sqrt(DEF)+sqrt(STA), ATK weegt dus meer in de CP dan de andere twee.Zspirit schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:24:
[...]
Als ik het goed begrijp ATK/DEF/STA = CP
ofwel CP is een soort gemiddelde.
Ik kan gewoon inloggen maarja met iphone.
Wel dus. Je zegt enkel dat ATK zwaarder weegt, ik heb de formule gezien.mark-k schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:30:
[...]
Nope, versimpeld, CP = ATK+ sqrt(DEF)+sqrt(STA), ATK weegt dus meer in de CP dan de andere twee.
Dat ATK zwaarder weegt vond ik niet relevant om te vermelden
Maar thanks voor de verduidelijking
[ Voor 12% gewijzigd door Zspirit op 15-10-2016 12:34 ]
Toch wel vreemd die formule. Want in gevechten is def even belangrijk als atk. Een 0/15/x Pokémon is net zo sterk als een 15/0/x Pokémon maar die laatste zal een hogere cp hebben.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Onder het motto 'The best defense is a good offense'?Mx. Alba schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:03:
Toch wel vreemd die formule. Want in gevechten is def even belangrijk als atk. Een 0/15/x Pokémon is net zo sterk als een 15/0/x Pokémon maar die laatste zal een hogere cp hebben.
Krijg gvd pokemon nog steeds niet aan de praat, waarom is zelfs een telefoon zonder root opeens geblocked..... Krijg echt helemaal de tering van Niantic.
[ Voor 18% gewijzigd door mark-k op 15-10-2016 13:10 ]
Tsja voor android gebruikers is het allemaal wel wat raar.
In mijn ogen goed dat ze cheaters bannen maar volgens mij kan dat makkelijk zonder dit soort fratsen.
In mijn ogen goed dat ze cheaters bannen maar volgens mij kan dat makkelijk zonder dit soort fratsen.
Het lijkt erop dat het dev-team van de zweed zojuist het missende puzzelstukje (lees: de gebruikte hash) heeft gevonden...ze zijn aan het testen
*burp*
Maar eens een oude telefoon helemaal tot stock terugzetten en kijken of de zooi dan wel weer wil werken...
Hebben cm roms niet standaard een aangepaste boot.img e.d.? Meen iets gelezen te hebben dat laatste safetynet, los van SU, ook naar andere software modificaties kijkt.mark-k schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:54:
Maar eens een oude telefoon helemaal tot stock terugzetten en kijken of de zooi dan wel weer wil werken...
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Waarschijnlijk ja, had de root van CM13 al volledig gedeinstalleerd, maar zelfs toen niet goed genoeg. Nu maar 5.0 teruggezet op een telefoon in de hoop dat het werkt, safetynet gaf iig groen licht dus hoop dat t nu werkt. Wat een gezeik.Switchie schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:15:
[...]
Hebben cm roms niet standaard een aangepaste boot.img e.d.? Meen iets gelezen te hebben dat laatste safetynet, los van SU, ook naar andere software modificaties kijkt.
maarja, mn main telefoon is n Xiaomi Mi5, ga daar echt niet MIUI op terug zetten, en buiten dat zal dat ook niet werken gok ik.
Edit: Mn Nexus werkt het nu weer op, maar wat een geklooi zeg... Dit spoort echt niet aan tot spelen want ik ga niet met twee telefoons rondlopen. Maar weer gewoon muntjes claimen 'till Chainfire works his magic again.
[ Voor 14% gewijzigd door mark-k op 15-10-2016 14:30 ]
We zitten nu op schier voor de herfstvakantie. Op de boot een incense aangezet. Door de snelheid van de boot heb je bijna elke minuut een pokemon, die waren achtereenvolgens:
Drowzee
Nidoran (female)
Sandshrew
Ponyta
Voltorb
Poliwag
Paras
Magikarp
Geodude
Poliwag
Geodude
Pidgeotto
Zubat
Magikarp
Lickitung
Doduo
Shellder
Caterpie
Charmander
Tentacool
Growlithe
Shellder
Weelde
Caterpie
Machop
Paras
Paras
Staryu
Golduck
Scyther
Spearow
Een mooie vangst al zeg ik het zelf. Optimaal gebruik gemaakt van deze mogelijkheid
Edit: mijn vriendin heeft een vergelijkbare vangst:
Poliwag
Starmie
Ekans
Pikachu
Horsea
Rhyhorn
Machop
Nidoran (female)
Machop
Poliwag
Sandshrew
Koffing
Bellsprout
Rhyhorn
Goldeen
Zubat
Weelde
Krabby
Tentacool
Slowpoke
Caterpie
Growlithe
Diglett
Staryu
Pidgey
Horsea
Psyduck
Staryu
Clefairy
Nidoran (male)
Drowzee
Nidoran (female)
Sandshrew
Ponyta
Voltorb
Poliwag
Paras
Magikarp
Geodude
Poliwag
Geodude
Pidgeotto
Zubat
Magikarp
Lickitung
Doduo
Shellder
Caterpie
Charmander
Tentacool
Growlithe
Shellder
Weelde
Caterpie
Machop
Paras
Paras
Staryu
Golduck
Scyther
Spearow
Een mooie vangst al zeg ik het zelf. Optimaal gebruik gemaakt van deze mogelijkheid
Edit: mijn vriendin heeft een vergelijkbare vangst:
Poliwag
Starmie
Ekans
Pikachu
Horsea
Rhyhorn
Machop
Nidoran (female)
Machop
Poliwag
Sandshrew
Koffing
Bellsprout
Rhyhorn
Goldeen
Zubat
Weelde
Krabby
Tentacool
Slowpoke
Caterpie
Growlithe
Diglett
Staryu
Pidgey
Horsea
Psyduck
Staryu
Clefairy
Nidoran (male)
[ Voor 23% gewijzigd door sankao op 15-10-2016 14:40 ]
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
En ik maar denken dat ik de enige was die constant de f5 toets aan het gebruiken benDoopy-X- schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:32:
Het lijkt erop dat het dev-team van de zweed zojuist het missende puzzelstukje (lees: de gebruikte hash) heeft gevonden...ze zijn aan het testen

"Don't worry we will come back!"Doopy-X- schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:32:
Ik hou ze aan hun woord
Heel mooi. Ik heb zelf pas iets soortgelijks geprobeerd met een incense. Heel langzaam de parallelweg van de Haringvlietbrug op en neer rijden. Als er dan een pokemon kwam ging ik uiteraard even stilstaan. Al rijdend pokemons vangen is uiteraard not done. Daarna dan steeds weer even een paar honderd meter rijden en dan kwam er al snel weer een. Maar ik kwam al met al niet tot precies 30 zoals jij. Ik weet het niet precies meer, maar ik schat iets tussen de 15 a 20.sankao schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:32:
We zitten nu op schier voor de herfstvakantie. Op de boot een incense aangezet. Door de snelheid van de boot heb je bijna elke minuut een pokemon,
Toch nog wel opvallend veel waterpokemons, maar ook bv wartoittle, pikachu, ponyta, rhyhorn, etc
Ik heb het inmiddels werkend gekregen. Het maakt blijkbaar heel wat uit in welke volgorde je alles doet.mark-k schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:18:
[...]
Switch hoeft xposed ook niet te ondersteunen, die moet je ook niet ermee uitzetten ofzo, gewoon bovenin dat eerste schuifje op 'off' zetten en verder helemaal niks mee doen (moet na een reboot opnieuw trouwens).
xposed is nu geen apart knopje meer, maar gaat blijkbaar automatisch mee met de root-knop.
Doe ff de volle omschrijving dan want ik heb n telefoon volledig naar stock moeten zetten om pogo weer te kunnen starten.hneel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:22:
[...]
Ik heb het inmiddels werkend gekregen. Het maakt blijkbaar heel wat uit in welke volgorde je alles doet.
xposed is nu geen apart knopje meer, maar gaat blijkbaar automatisch mee met de root-knop.
OneplusOne, C(m)os en unlocked bootloader. Zou ook met versies van cmod moeten werken
-install SU, daarna remove all root (laat bootloader gerust intact). Verwijdert restjes bootloader
-install suhide-rm (removes all traces of suhide - safetynet ontdekt suhide)
-xposed/magisk, geen idee.
-install newest version of SU (2.87b?)
-install Suhide 0.55 (allebei vanuit bootloader btw)
-install rootswitch (zip met apk from asus site.)
Enable al je rootzaken en controleer eea. Blijf af van suhide en rootswitch. Daarna:
Run rootswitch, grant root, disable root
Run poGo - en het werkt!
Extra stap: met automagiseerprogramma (ik gemruik automate, maar tasker zou het ook moeten kunnen). draai rootswitch voor pogo en na pogo. Er is een automate flowbestand beschikbaar - in de /data/data/rootwsitchrooturi/files/ staan wat scripts (enable en disable.sh zijn degene die je wilt)
Mijn mening: dit is een spelletje. De bijbehorende beveiliging is veels te zwaar. Zo zwaar dat ik de beveiliging van mijn telefoon moet uitschakelen het te draaien. Dan heb ik het over rootbased virusscanner, rootkitbeveiliging en firewall. Ik zou een spelletje dat vereist dat ik een firewall, nat, virusscanner en andere beveiliging uit moet schakelen op mijn pc als bijzonder gevaarlijk inschatten. Waarom moet dat anders zijn op mijn telefoon? Dus hoop ik dat de rootspelers het zullen winnen van niantic. Niet reeel, maar wel ideeel
edit: door deze uitleg wordt het spelbestand niet gewijzigd en wordt er geen informatie onderschept tussen het spelbestand en de spelserver. Van hacks, cheats, datamining en andere ongein is geen sprake. Expliciet is het niet mijn bedoeling me voordeel te verschaffen ten opzichte van andere speler. Ik wil alleen lekker rondlopen met mijn pikachu en pokemon vangen...
-install SU, daarna remove all root (laat bootloader gerust intact). Verwijdert restjes bootloader
Enable al je rootzaken en controleer eea. Blijf af van suhide en rootswitch. Daarna:
Run poGo - en het werkt!
Extra stap: met automagiseerprogramma (ik gemruik automate, maar tasker zou het ook moeten kunnen). draai rootswitch voor pogo en na pogo. Er is een automate flowbestand beschikbaar - in de /data/data/rootwsitchrooturi/files/ staan wat scripts (enable en disable.sh zijn degene die je wilt)
Mijn mening: dit is een spelletje. De bijbehorende beveiliging is veels te zwaar. Zo zwaar dat ik de beveiliging van mijn telefoon moet uitschakelen het te draaien. Dan heb ik het over rootbased virusscanner, rootkitbeveiliging en firewall. Ik zou een spelletje dat vereist dat ik een firewall, nat, virusscanner en andere beveiliging uit moet schakelen op mijn pc als bijzonder gevaarlijk inschatten. Waarom moet dat anders zijn op mijn telefoon? Dus hoop ik dat de rootspelers het zullen winnen van niantic. Niet reeel, maar wel ideeel
edit: door deze uitleg wordt het spelbestand niet gewijzigd en wordt er geen informatie onderschept tussen het spelbestand en de spelserver. Van hacks, cheats, datamining en andere ongein is geen sprake. Expliciet is het niet mijn bedoeling me voordeel te verschaffen ten opzichte van andere speler. Ik wil alleen lekker rondlopen met mijn pikachu en pokemon vangen...
[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 16-10-2016 02:04 ]
Volgens mij mag dit hier niet besproken worden.... Het druist in tegen de EULA van de game, net zoals al de andere zaken die hieronder staan en daarom niet gewenst hier...wheez50 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:58:
OneplusOne, C(m)os en unlocked bootloader. Zou ook met versies van cmod moeten werken
Run poGo - en het werkt!
"Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. "
Lijkt me niet, hij cheat niet en wil gewoon pokemon go spelen.
Dat Niantic zo achterlijk is om rare anti cheat constructies te bouwen kan hij niets aan doen.
Dat Niantic zo achterlijk is om rare anti cheat constructies te bouwen kan hij niets aan doen.
wheez50 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 01:58:
Zo zwaar dat ik de beveiliging van mijn telefoon moet uitschakelen het te draaien. Dan heb ik het over rootbased virusscanner, rootkitbeveiliging en firewall.

Ben zoo blij dat ik gewoon een iPhone heb en zonder jailbreak of wat dan ook.. moet er niet aan denken dat ik dat moet draaien.. virusscanner.. firewall??

sankao schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:32:
We zitten nu op schier voor de herfstvakantie. Op de boot een incense aangezet. Door de snelheid van de boot heb je bijna elke minuut een pokemon, die waren achtereenvolgens:
Wat grappig, ik heb toevallig gisteren een incense op de weg en snelweg gebruikt.(als passagier natuurlijkhneel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:16:
Heel mooi. Ik heb zelf pas iets soortgelijks geprobeerd met een incense. Heel langzaam de parallelweg van de Haringvlietbrug op en neer rijden. (...)
Maar ik kwam al met al niet tot precies 30 zoals jij. Ik weet het niet precies meer, maar ik schat iets tussen de 15 a 20.
Het blijkt wel dat boven een bepaalde snelheid ALLE pokemon ontsnappen en direct wegrennen, inclusief cp10 pidgey.
Mijn bevindingen:
50kmh: werkt prima.
80kmh: Werkt redelijk, als de pokemon 2x ontsnapt heb je een zeer grote kans dat hij bij je volgende bal wegrent.
100kmh: niet kunnen testen, mijn vriendin weigert 100 te rijden waar je 120 mag, gelukkig.
120kmh: werkt niet, alles ontsnapt en rent meteen weg.
130kmh: idem.
138kmh: idem.
Het lijkt erop dat als je een bepaalde afstand hebt van het punt waarop de pokemon spawnde dat de pokemon dan 100% ontsnapt.
Wat me ook opvalt is dat er een soort cooldown zit voordat pokemon weer in hun balletje blijven zitten.
Na het stuk 130 bij een stoplicht stilstaan en nog rent de cp40-60 rattata meteen weg.
Op de overgang van 120 naar 50 hetzelfde verhaal, eventjes rent alles nog weg. (incl. squirtle

Na 2 gemiste pokemon op snelheden waar ze zouden moeten blijven zitten werkt het weer als vanouds.
Boven een bepaalde snelheid spawnen pokemons niet eens. Dan blijven ze alleen in de sightings staan. Ik weet niet precies hoe hard, maar je moet echt bijna stapvoets rijden willen ze tevoorschijn komen. En dat is eigenlijk maar goed ook.
Misschien dat het bij een incense anders is?
In ieder geval eerst alles volledig unrooten.mark-k schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:03:
[...]
Doe ff de volle omschrijving dan want ik heb n telefoon volledig naar stock moeten zetten om pogo weer te kunnen starten.
Check de 'root check' en 'safetynet helper'.
Dan in recovery booten en als eerste het /data/.supersu bestandje aanmaken.
Dan SuperSU 2.78 installeren.
Dan suhide 0.55 installeren.
Booten en rootswitch 1.2.4 installeren (apk)
Checken of het werkt.
Dan xposed:
Eerst XposedInstaller)_by_dvdandroid.apk installeren, maar dan nog geen framework installeren!
Booten in recovery.
xposed_ 86.2 installeren.
Booten
Checken of het werkt.
Dat is het, uit mijn hoofd, wel zo'n beetje.
Had gisteren op de Posbank wat Nidorans gevangen. Kom ik thuis, wil ik ze transferen voor candy. Heb ik ook maar even besloten dat ik mijn Nidorino wil transferen... Nu heb ik weer 25 extra candy nodig.

Grappig dat je al die verschillende pokemons krijgt. Ik had laatst die incense weer een kans gegeven. Ik zat in een verlaten gebied, met geen pokemons in de sightings. Incense aangezet en gaan wandelen. Om de 3-4 minuten spawnde een Pokemon van de Incense (die hebben dan zo een paars wolkje om zich) maar het was een groot rattata/weedle/pidgey/magikarp feesthneel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:16:
[...]
Heel mooi. Ik heb zelf pas iets soortgelijks geprobeerd met een incense. Heel langzaam de parallelweg van de Haringvlietbrug op en neer rijden. Als er dan een pokemon kwam ging ik uiteraard even stilstaan. Al rijdend pokemons vangen is uiteraard not done. Daarna dan steeds weer even een paar honderd meter rijden en dan kwam er al snel weer een. Maar ik kwam al met al niet tot precies 30 zoals jij. Ik weet het niet precies meer, maar ik schat iets tussen de 15 a 20.
Toch nog wel opvallend veel waterpokemons, maar ook bv wartoittle, pikachu, ponyta, rhyhorn, etc

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt, dat was mijn ervaring met vorige inceses ook. Ze laten toch dingen spawnen die bij eht gebied horen waar je doorheen wandelt.
Het idee is dat er midden op zee geen enkel gebied is ge-assigned door Niantec, waardoor er echt vanalles kan spawnen. Mijn hoop was dat ik midden op de brug ook in zo'n unassigned gebied zou zitten. Maar ws dicht bij de uiteinden van de brug toch weer 'kust/strand' gebied.
Misschien dat fietsen over de Zeelandbrug ook een goede optie zou zijn?
Het idee is dat er midden op zee geen enkel gebied is ge-assigned door Niantec, waardoor er echt vanalles kan spawnen. Mijn hoop was dat ik midden op de brug ook in zo'n unassigned gebied zou zitten. Maar ws dicht bij de uiteinden van de brug toch weer 'kust/strand' gebied.
ik werk zelf in de kustvaart, mij hoor je niet klagen over de incense truuk, de Dex mooi tot 135 opgekrikt 😎hneel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:27:
Klopt, dat was mijn ervaring met vorige inceses ook. Ze laten toch dingen spawnen die bij eht gebied horen waar je doorheen wandelt.
Precies, met een incense spawnen ze ook bij 130kmh.hneel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:55:
Boven een bepaalde snelheid spawnen pokemons niet eens. (...)
Op bruggen is ook vrij veel mobiele activiteit op dezelfde plek = er zitten spawnplaatsen in de buurt.hneel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:27:
Op zee is maar weinig mobiele activiteit per m2= geen spawnplek.
Heb al wat meer experimenten gedaan met incense en ik ken bijvoorbeeld een plek waar de enige spawnplek in 'range' een waterspawn is. Dat stukje geeft met incense dus alleen waterpokemon. (magikarp/staryu/goldeen/psyduck/slowpoke/horsea/ en eenmaal een dratini)
Ook al eens gehad met de PoliwagRobkazoe schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:11:
Had gisteren op de Posbank wat Nidorans gevangen. Kom ik thuis, wil ik ze transferen voor candy. Heb ik ook maar even besloten dat ik mijn Nidorino wil transferen... Nu heb ik weer 25 extra candy nodig.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Daarom geef ik belangrijke pokemons een sterretjeRobkazoe schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:11:
Een keer een tweakers boottocht?Bobje schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
ik werk zelf in de kustvaart, mij hoor je niet klagen over de incense truuk, de Dex mooi tot 135 opgekrikt 😎
Het sterren doe ik ook met belangrijke pokemon. Maar Nidorans waren nou niet echt sterwaardige pokemon. Maar misschien toch maar even doen want dit schiet niet op.
Nou, mijn 10 km eieren zijn ook uitgekomen;
Eevee
Onix
Kabuto
Pinsir
Lapras
Owww ja, en 12k stardust
Eevee
Onix
Kabuto
Pinsir
Lapras
Owww ja, en 12k stardust
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Lapras is mooi meegenomen. Ben nu meer met gyms bezig maar mijn eggs vallen nu eigenlijk wel een beetje tegen.
2KM eitjes: caterpie, pidgey, magicarp, rattata.
5KM eitjes: mankey (2x, maar had ik nog nodig voor primeape), Drowsee, Oddish
10KM ei: eevee en Aerodactyl (had ik nog niet).
Maar heb nu alleen maar 5km eitjes en kan best nog een aantal 5KM pokemon gebruiken (Machop, Ponyta, Doduo, Abra, beide Nidorans, Vulpix, Rhyhorn, Lickitung) maar die heb ik echt nog nooit uit die 5KM eitjes gehad.
2KM eitjes: caterpie, pidgey, magicarp, rattata.
5KM eitjes: mankey (2x, maar had ik nog nodig voor primeape), Drowsee, Oddish
10KM ei: eevee en Aerodactyl (had ik nog niet).
Maar heb nu alleen maar 5km eitjes en kan best nog een aantal 5KM pokemon gebruiken (Machop, Ponyta, Doduo, Abra, beide Nidorans, Vulpix, Rhyhorn, Lickitung) maar die heb ik echt nog nooit uit die 5KM eitjes gehad.
Aan de voet van de Haringvlietbrug is inderdaad een spawnplek (een hele goede zelfs; ik heb er ooit een Lapras gevangen). Maar op de Zeelandbrug zijn geen plekken waar je kan stoppen, dus ik betwijfel of daar spawnplekken zijn.daan! schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:52:
[...]
Op bruggen is ook vrij veel mobiele activiteit op dezelfde plek = er zitten spawnplaatsen in de buurt.
Op zee is maar weinig mobiele activiteit per m2= geen spawnplek.
Misschien eens kijken of er hier in de buurt nog voetveren zijn.
Veere - Kamperland?hneel schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:23:
[...]
Aan de voet van de Haringvlietbrug is inderdaad een spawnplek (een hele goede zelfs; ik heb er ooit een Lapras gevangen). Maar op de Zeelandbrug zijn geen plekken waar je kan stoppen, dus ik betwijfel of daar spawnplekken zijn.
Misschien eens kijken of er hier in de buurt nog voetveren zijn.
4 keer 10 km ei uitgebroed
2 keer onyx 1 keer eevee 1 keer pinser die het enige wonder was van de 4
2 keer onyx 1 keer eevee 1 keer pinser die het enige wonder was van de 4
Is een Lapras die 35% is via https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en nog steeds goed genoeg om te upgraden met power?
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Dan moeten al die posts over 'de Zweed', die van pokeadvisor, zelfs die van Albantar zn pebble appje eerst verwijderd worden. Nergens staat dat je niet mag spelen met root, root is alleen niet ondersteund. Als jij een combinatie van andere programma's hebt draaien waardoor je met root wel gewoon kunt spelen is daar toch niks mis mee?badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 02:53:
[...]
Volgens mij mag dit hier niet besproken worden.... Het druist in tegen de EULA van de game, net zoals al de andere zaken die hieronder staan en daarom niet gewenst hier...
"Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. "
Ik zou het niet doen, Lapras is (een van) de sterkste pokemon in het spel, beter wacht je tot je eentje hebt moet fatsoenlijke IV's en goede moves. Kan ff duren, maar het is het wel waard.JinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:22:
Is een Lapras die 35% is via https://pokeassistant.com/main/ivcalculator?locale=en nog steeds goed genoeg om te upgraden met power?
Tis balen dat zo'n calc niet zegt of je pokemon goede moves heeftmark-k schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Ik zou het niet doen, Lapras is (een van) de sterkste pokemon in het spel, beter wacht je tot je eentje hebt moet fatsoenlijke IV's en goede moves. Kan ff duren, maar het is het wel waard.
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-listJinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:54:
[...]
Tis balen dat zo'n calc niet zegt of je pokemon goede moves heeftWeet namelijk nog niet echt wie goede moves heeft en wie niet ( of wat het moet zijn )
De zweed: "We're making new progress, as we go further, we see that Niantic really went all in with their security + obufscation but nothing impossible to manage. Api will be public once reversed."
*burp*
Gozer zo n uitgebreide beschrijving hoe je root kunt omzeilen mag gewoon niet. klaar. Dat de mods hier helemaal niets van zegggen of zelfs mee doen en dus selectief modden zegt niets. Dan passen ze de waarschuwing hieronder maar aan ofzo.mark-k schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:41:
[...]
Dan moeten al die posts over 'de Zweed', die van pokeadvisor, zelfs die van Albantar zn pebble appje eerst verwijderd worden. Nergens staat dat je niet mag spelen met root, root is alleen niet ondersteund. Als jij een combinatie van andere programma's hebt draaien waardoor je met root wel gewoon kunt spelen is daar toch niks mis mee?
Laat mij dan eens zien waar staat dat het verboden is om met root te spelen? Er staat alleen "root is not supported", en hier op Tweakers doen ze wel meer dingen om niet ondersteunde zaken toch werkend te krijgen, daar is het Tweakers voor.badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:08:
[...]
Gozer zo n uitgebreide beschrijving hoe je root kunt omzeilen mag gewoon niet. klaar. Dat de mods hier helemaal niets van zegggen of zelfs mee doen en dus selectief modden zegt niets. Dan passen ze de waarschuwing hieronder maar aan ofzo.
Anoniem: 767521
mark-k schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:12:
[...]
Laat mij dan eens zien waar staat dat het verboden is om met root te spelen? Er staat alleen "root is not supported", en hier op Tweakers doen ze wel meer dingen om niet ondersteunde zaken toch werkend te krijgen, daar is het Tweakers voor.
Geen van mijn pokemons zijn blijkbaar goed, ook al hebben ze een redelijk IV xD
Probeer voor jezelf het onderscheid te maken tussen attack en defence pokemon.JinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:34:
[...]
Geen van mijn pokemons zijn blijkbaar goed, ook al hebben ze een redelijk IV xD
Soms zijn de -op het eerste oog- slechte aanvallen, juist zeer geschikt als defence in een gym.
Attacks als hyperbeam zijn dan weer leuk voor attack, maar minder geschikt als verdedigende move omdat deze relatief makkelijk te ontwijken is.
Yes, een goede exeggcute gehatcht. Heb ook al genoeg candy dus straks evolven 
On another note: net geen 3 kg afgevallen in 1 maand tijd. Zeer blij.
Ik blijf er bij dat Pokémon Go een ideale motivatie is om te sporten. Ik geef er wel geld aan uit (vooral incubators; gotta hatch dem eggs!) maar ik vind dat ik m'n geld beter spendeer dan aan een fitness abonnement. Veel liever ga ik fietsen en hardlopen dan op een loopband te rennen.
Ik blijf er bij dat Pokémon Go een ideale motivatie is om te sporten. Ik geef er wel geld aan uit (vooral incubators; gotta hatch dem eggs!) maar ik vind dat ik m'n geld beter spendeer dan aan een fitness abonnement. Veel liever ga ik fietsen en hardlopen dan op een loopband te rennen.

Als je alleen naar de sportschool zou gaan om op een hardloopband te waggelen of fiets te gaan zitten...Asgaro schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:18:
Ik blijf er bij dat Pokémon Go een ideale motivatie is om te sporten. Ik geef er wel geld aan uit (vooral incubators; gotta hatch dem eggs!) maar ik vind dat ik m'n geld beter spendeer dan aan een fitness abonnement. Veel liever ga ik fietsen en hardlopen dan op een lopende band te rennen.
[afbeelding]
Enne, heb je een Exeggutor gekregen of Crapxeggutor?
Hoe doe je het dan met fietsen want van mij is zo slecht, van de 16km heeft hij er maar 4km geregistreerd xDAsgaro schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:18:
Langzamer dan 10.5km per uur fietsen.JinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:13:
[...]
Hoe doe je het dan met fietsen want van mij is zo slecht, van de 16km heeft hij er maar 4km geregistreerd xD
Dat is nog niet zo makkelijk...
haha, damn 10,5km langzaam is idd niet makkelijk. Is er een app die overlay heeft met km/u ?
Ulysse speedometer geeft hem volgens mij wel in je notification bar aanJinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:36:
haha, damn 10,5km langzaam is idd niet makkelijk. Is er een app die overlay heeft met km/u ?
Het was een prachtige zondag vandaag en geen van mijn gyms is veroverd. Ik hoefde er niet op uit, nog steeds 11 gyms. Er is denk ik nog maar een handjevol spelers over.
PSN: Marselaar
Bij mij in de buurt gebeurt er ook nog zeer weinig. Moet 20 minuten fietsen om een gym tegen te komen die
- niet al lvl 10 is
- die ik aan kan om neer te halen
gelukkig heb ik 2 pokemon in lvl 10 gyms zitten, maar 1 staat onderaan...
Blijft af en toe de app openen als ik thuis zit en de hond uit laat om dust te farmen, maar verder is het stil in de buurt
- niet al lvl 10 is
- die ik aan kan om neer te halen
gelukkig heb ik 2 pokemon in lvl 10 gyms zitten, maar 1 staat onderaan...
Blijft af en toe de app openen als ik thuis zit en de hond uit laat om dust te farmen, maar verder is het stil in de buurt
Was dat maar zo haha! Dan was ik nu niet door mijn revives heen. De gyms hier in het dorp lijken wel om het uur om te flippen tussen rood en blauw. Af en toe eens een gele er tussen door.[b][message=48755731,noline]Er is denk ik nog maar een handjevol spelers over
Laatst leek alles weer aardig stabiel blauw te zijn. Echter kwam savonds team rood weer naar buiten met een mannetje of 7 om leuk even alles weer over te nemen
Stabiele gyms in de regio 's-hertogenbosch zijn volgens mij ver te zoeken helaas.
Je aanhef ('gozer') vind ik een fantastische manier om je argument mee te beginnen (/s).badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:08:
[...]
Gozer zo n uitgebreide beschrijving hoe je root kunt omzeilen mag gewoon niet. klaar. Dat de mods hier helemaal niets van zegggen of zelfs mee doen en dus selectief modden zegt niets. Dan passen ze de waarschuwing hieronder maar aan ofzo.
Ik omzeil root niet. Ik heb root. Feitelijke onjuistheid.
Mods zeggen er niets van en modden blijkbaar selectief. Heeft niets met het kernargument te maken.
Over de eula: Deze is niet rechtsgeldig in nederland aangezien ze verbieden gebruik te maken van je nederlands recht. Je mag namelijk geen partij zijn in een rechtszaak tegen niantic volgens de ToS. Daarnaast staat er niet in dat je niet mag spelen op een geroote telefoon. Dus de ToS is, buiten haar rechtsongeldigheid wegens buitenspel proberen te zetten van de nederlandse wettelijke rechten *en* het overmatig juridische taalgebruik, niet een probleem.
Let op: Een tangentiale manier van 'eula-breach' is de ondersteuning van android pay. Die heeft andere voorwaarden met andere rechtsgeldigheid omdat het over een betaalmethode gaat. Laat ik nu net android pay vakkundig onklaar gemaakt hebben zodat dat bij mij geen punt is. Met als bijkomende veiligheid dat mijn telefoon niet misbruikt kan worden tijdens betalingen. En als nadeel dat safetynet geen android pay provider vind. Maar dat is totaal ongerelateerd aan PoGo (of zou dat moeten zijn).
Feitelijk lieg je dus (stellen dat eula rechtsgeldig is en dat spelen op geroote telefoon 'verboden' is) en probeer je met drogredeneringen mij en anderen van het spelen van een spelletje te houden. Voel je je nu goed? Heb je het internet gewonnen?
Naast veiligheid heb ik ook aparte bootanimaties, aanpassingen aan thema's en een adblocker (verlengstuk van firewall, niet in-browser). En gebruik ik andere opties die root me geeft. Geen van allen om me een voordeel te geven in het spelen van PoGo trouwens.
Het was mooi weer, het is zondag, ik had niets te doen... Doe eens gek, ga eens naar Kijkduin! 
Op het Deltaplein staan tegenwoordig 5 stops. En achter het Deltaplein zijn nog twee stops. Ik heb daar dus vanmiddag 4 uur lang rondjes gelopen en van alles gevangen wat los en vast zat. Totaal zo'n 10km afgelegd, ik weet niet hoeveel Pokémon gevangen (o.a. een net vol Magikarps en genoeg Voltorbs om drie Electrodes te maken). Toen ik begon was mijn dust voorraad op - nu heb ik 30k... Het hoogtepunt had een cp450 Chansey kunnen zijn als die niet na 5x besje en Vitessebal gevlucht zou zijn...
Op het Deltaplein staan tegenwoordig 5 stops. En achter het Deltaplein zijn nog twee stops. Ik heb daar dus vanmiddag 4 uur lang rondjes gelopen en van alles gevangen wat los en vast zat. Totaal zo'n 10km afgelegd, ik weet niet hoeveel Pokémon gevangen (o.a. een net vol Magikarps en genoeg Voltorbs om drie Electrodes te maken). Toen ik begon was mijn dust voorraad op - nu heb ik 30k... Het hoogtepunt had een cp450 Chansey kunnen zijn als die niet na 5x besje en Vitessebal gevlucht zou zijn...

Haha dat is waar: ik bedoelde eerder dat iemand die wat wenst af te vallen, best eerst wat cardio doet.schaapiej schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:24:
[...]
Als je alleen naar de sportschool zou gaan om op een hardloopband te waggelen of fiets te gaan zitten...
Enne, heb je een Exeggutor gekregen of Crapxeggutor?
Krachttraining is ook een optie in de fitness, maar dan moet de persoon best eerst z'n vetpercentage op een goed peil hebben vooraleer de spieren ook te zien zijn
(Zit overigens vrij goed hoor. 70-71 kg. Maar voor mij mag het nog wat minder.)
Het werd een vrij goede
Zen Headbutt / Psychic en 1672 CP (nog geen power-ups gedaan).
Deze moveset scoort grade B voor zowel attacking en defending side.
When you point a finger at someone....wheez50 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
Feitelijk lieg je dus (stellen dat eula rechtsgeldig is en dat spelen op geroote telefoon 'verboden' is) en probeer je met drogredeneringen mij en anderen van het spelen van een spelletje te houden. Voel je je nu goed? Heb je het internet gewonnen?
Alle trucjes over welk tweakje je in welke volgorde moet installeren is gewoon zwaar off-topic, en ook al zou geen rechter je ervoor in de gevangenis gooien, het is totaal oninteressant voor 99% van de mensen die hier over Pokemon Go willen praten.
Ja ik lieg...wheez50 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
Je aanhef ('gozer') vind ik een fantastische manier om je argument mee te beginnen (/s).
Ik omzeil root niet. Ik heb root. Feitelijke onjuistheid.
Mods zeggen er niets van en modden blijkbaar selectief. Heeft niets met het kernargument te maken.
Over de eula: Deze is niet rechtsgeldig in nederland aangezien ze verbieden gebruik te maken van je nederlands recht. Je mag namelijk geen partij zijn in een rechtszaak tegen niantic volgens de ToS. Daarnaast staat er niet in dat je niet mag spelen op een geroote telefoon. Dus de ToS is, buiten haar rechtsongeldigheid wegens buitenspel proberen te zetten van de nederlandse wettelijke rechten *en* het overmatig juridische taalgebruik, niet een probleem.
Let op: Een tangentiale manier van 'eula-breach' is de ondersteuning van android pay. Die heeft andere voorwaarden met andere rechtsgeldigheid omdat het over een betaalmethode gaat. Laat ik nu net android pay vakkundig onklaar gemaakt hebben zodat dat bij mij geen punt is. Met als bijkomende veiligheid dat mijn telefoon niet misbruikt kan worden tijdens betalingen. En als nadeel dat safetynet geen android pay provider vind. Maar dat is totaal ongerelateerd aan PoGo (of zou dat moeten zijn).
Feitelijk lieg je dus (stellen dat eula rechtsgeldig is en dat spelen op geroote telefoon 'verboden' is) en probeer je met drogredeneringen mij en anderen van het spelen van een spelletje te houden. Voel je je nu goed? Heb je het internet gewonnen?![]()
Naast veiligheid heb ik ook aparte bootanimaties, aanpassingen aan thema's en een adblocker (verlengstuk van firewall, niet in-browser). En gebruik ik andere opties die root me geeft. Geen van allen om me een voordeel te geven in het spelen van PoGo trouwens.

En ja ik voel dat ik gewonnen heb. Daar draait mn hele reactie ook om

wtf...
Het gaat er mij niet om of de eula hier wel of niet rechtsgeldig is. Dat is alleen belangrijk als we in juridische procedure zijn beland.... Er staat een waarschuwing onderaan de topic waarin eea staat. Dit zijn dus regels die de mods blijkbaar belangrijk vinden. Hier staat duidelijk in dat hacks, cheats, 3rd party apps en sites NIET besproken mogen worden. het boeit mij verder niet waarom je root hebt, en of je wel of niet voordelen aan het behalen bent in-game. Voor nu zijn dit de regels in dit forum. Ik heb ze niet gemaakt en ik sta er zeker niet 100% achter. Kom ajb niet met een uitgebreide omschrijving inclusief 3rd party apps om dan vervolgens te zeggen dat je niets verkeerds doet. Dan hou je je zelf echt voor de gek!

Ik weet eerlijk gezegd niet goed mijn ratio van gereden kilometers tov de door PoGo gedetecteerde kilometers... Ik fiets een vast traject van m'n woning naar het park, en ondertussen passeer ik een paar pokéstops (heb een traject uitgestippeld): het echte egg hatching doe ik dan vooral in het park waar ik rondjes loop (en tegelijk ook nog wat pokéstops passeer wat zeker handig is).JinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:13:
[...]
Hoe doe je het dan met fietsen want van mij is zo slecht, van de 16km heeft hij er maar 4km geregistreerd xD
Ik kan enkel aanraden om onder de 10.5 km/u trachten te rijden: dat blijkt de grens te zijn.
En moest je iets zoeken om gemakkelijker PoGo te bedienen tijdens het fietsen/hardlopen: ik heb dit gekocht:
Werkt echt goed, vooral omdat er geen plastiek cover overheen is.
Ik hang het ook aan mijn onderarm, maar gedraaid naar de binnenkant.

https://www.amazon.co.uk/...and-Holder/dp/B00M1AUPPW/
Waarom worden berichten over hoe te spelen op een geroote telefoon niet weggemod? Omdat dat het spel niet verstoort en omdat dit, nota bene, Tweakers is en ik vermoed dat een groot aantal Tweakers hun Android toestel geroot heeft - want Tweakers gonna Tweak.
Zaken als Pokémon Maps verstoren het spel wel (ze geven de gebruiker ervan een oneerlijk voordeel ten opzichte van mensen die alleen de Nearby gebruiken) en daarom is het bespreken daarvan niet toegestaan.
In onze overwegingen nemen we dus mee: mag het van de maker? Dan mag er sowieso over gepraat worden. Mag het niet van de maker maar is het niet spelverstorend of illegaal? Dan wordt het gedoogd. Ik hoop dat dat verder duidelijk is zo.
Zaken als Pokémon Maps verstoren het spel wel (ze geven de gebruiker ervan een oneerlijk voordeel ten opzichte van mensen die alleen de Nearby gebruiken) en daarom is het bespreken daarvan niet toegestaan.
In onze overwegingen nemen we dus mee: mag het van de maker? Dan mag er sowieso over gepraat worden. Mag het niet van de maker maar is het niet spelverstorend of illegaal? Dan wordt het gedoogd. Ik hoop dat dat verder duidelijk is zo.
Google Play: Speed OverlayJinShepard schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:36:
Dus nog wel de moeite waard om naar Kijkduin te gaan?
Wij willen volgende week zaterdag met een man of 5 die kant op gaan.
Nog tips?
Nog tips?
Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:19:
Het was mooi weer, het is zondag, ik had niets te doen... Doe eens gek, ga eens naar Kijkduin!
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Het is van de "maker" niet toegestaan om 3rd party apps te gebruiken, zie EULA. maare prima verder. Kun de je dan de waarschuwing aanpassen?...Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:31:
Waarom worden berichten over hoe te spelen op een geroote telefoon niet weggemod? Omdat dat het spel niet verstoort en omdat dit, nota bene, Tweakers is en ik vermoed dat een groot aantal Tweakers hun Android toestel geroot heeft - want Tweakers gonna Tweak.
Ik zit juist in een semi-stabiele gym die alleen in het weekend veroverd wordt.Marselaar schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:49:
Het was een prachtige zondag vandaag en geen van mijn gyms is veroverd. Ik hoefde er niet op uit, nog steeds 11 gyms. Er is denk ik nog maar een handjevol spelers over.
Maar morgen is mijn vrije dag. Eens kijken wat ik er aan kan doen...
Zeker de moeite waard! Er zaten echt enkele honderden mensen Pokémon te spelen op het plein en ook nog een heleboel langs het strand. Constant een stuk of 15 lures aan waarvan dus 7 op en rond het Deltaplein en de rest verderop langs het strand. Het plein is echt de hotspot dus loop eens een groter rondje om een strandwandeling te maken maar concentreer je verder op dat plein. Een rondje lopen duurt zo'n 5 minuten en dan kan je dus 7 stops aanslingeren - je voorraad ballen gaat zo echt niet op raken. Ik ben er weg gegaan met 100 meer pokeballs dan waar ik mee begon. Great balls en besjes gelijk gebleven. Wel een stuk of 30 vitesseballen minder dan waar ik mee begon dus die lopen wel langzaam leeg. Maar dat geeft ook aan dat er veel spul spawnt dat het waard is om die ballen op te gooien!JamesB009 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:33:
Dus nog wel de moeite waard om naar Kijkduin te gaan?
Nog tips?
[...]
Er staat toch in de TW dat 3rd party tools die met je account inloggen off limits zijn? Wat wil je nog meer dan?badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:37:
[...]
Het is van de "maker" niet toegestaan om 3rd party apps te gebruiken, zie EULA. maare prima verder. Kun de je dan de waarschuwing aanpassen?...
dat staat er niet hoor er staat gewoon dat 3rd party apps en sites niet toegestaan zijn. Heel algemeen. Misschien kun je dit dan aanpassen. thnx.Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Er staat toch in de TW dat 3rd party tools die met je account inloggen off limits zijn? Wat wil je nog meer dan?
badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
dat staat er niet hoor er staat gewoon dat 3rd party apps en sites niet toegestaan zijn. Heel algemeen. Misschien kun je dit dan aanpassen. thnx.
Wat zou je hier nog aan toegevoegd willen zien dan?Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn.
Is het niet zo dat technische problemen met een spel (zoals dat het spel niet werkt door een unroot) in een eigen topic horen? Ipv. allemaal posts back and forth in het algemene topic over iemand zijn specifieke situatie.Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:42:
[...]
Er staat toch in de TW dat 3rd party tools die met je account inloggen off limits zijn? Wat wil je nog meer dan?
Het is op zich wel een goed idee om een PoGo technisch topic te openen denk ik.fsfikke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Is het niet zo dat technische problemen met een spel (zoals dat het spel niet werkt door een unroot) in een eigen topic horen? Ipv. allemaal posts back and forth in het algemene topic over iemand zijn specifieke situatie.
Ben ik met je eens alleen wel onder een ander argument.fsfikke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Is het niet zo dat technische problemen met een spel (zoals dat het spel niet werkt door een unroot) in een eigen topic horen? Ipv. allemaal posts back and forth in het algemene topic over iemand zijn specifieke situatie.
Safetynet is iets dat niet alleen Pogo spelers 'dupeert' maar door iedere app-bouwer te implementeren is.
Dedicated topic om groter publiek te bereiken omtrent SN perikelen? Ja, prima idee!
Dedicated topic omda het zogenaamd om specifieke situaties zou gaan? Nee...
De 100% poliwrath van Albantar is een stuk specifieker dan mensen met root maar we hebben toch minstens 39 pagina's gespendeerd aan de troli!
Het is direct interessant voor tenminste een andere persoon hier. Misschien meer. Het is een helaas wat zwaar technische handleiding om een spelletje te kunnen spelen.fsfikke schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Alle trucjes over welk tweakje je in welke volgorde moet installeren is gewoon zwaar off-topic, en ook al zou geen rechter je ervoor in de gevangenis gooien, het is totaal oninteressant voor 99% van de mensen die hier over Pokemon Go willen praten.
Er is geen sprake van hacken, cheaten. Ik ondervang het verkeer tussen de pogo app en de pogo server niet. Ik verander niets aan de pogo app. Het gebruik van de third party apps heeft niet direct met de pogo-app te maken maar des te meer met safetynet (waardoor volgens de ToS van PoGo de ToS van PoGo niet van toepassing is). De bedoeling is op pogo te kunnen spelen op een toestel dat naar mijn wensen is aangepast.badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
Het gaat er mij niet om of de eula hier wel of niet rechtsgeldig is. Dat is alleen belangrijk als we in juridische procedure zijn beland.... Er staat een waarschuwing onderaan de topic waarin eea staat. Dit zijn dus regels die de mods blijkbaar belangrijk vinden. Hier staat duidelijk in dat hacks, cheats, 3rd party apps en sites NIET besproken mogen worden. het boeit mij verder niet waarom je root hebt, en of je wel of niet voordelen aan het behalen bent in-game. Voor nu zijn dit de regels in dit forum. Ik heb ze niet gemaakt en ik sta er zeker niet 100% achter. Kom ajb niet met een uitgebreide omschrijving inclusief 3rd party apps om dan vervolgens te zeggen dat je niets verkeerds doet. Dan hou je je zelf echt voor de gek!
Ik doe niets verkeerds qua PoGo. Ik omzeil een bescherming van een third party app; Die ik toch niet gebruik. Ik voldoe mijns inziens aan de vereisten in de topicwarning. En in plaats van mij als cheater te branden kan je beter een topic-report aanmaken en de mods laten besluiten.
edit: je kan je eigen bericht niet rapporteren

[ Voor 4% gewijzigd door wheez50 op 16-10-2016 21:08 ]

Kijkduin vandaag dus. Tel ze maar!
Beter idee is om sommige mensen aan te spreken op hun grote tenen gedrag. Ik wil genoeg bijdragen aan t topic maar kleuters hierboven weerhouden mij ervan om mijn plezier te delen. Sfeer wordt een beetje verziekt. Wissel Pm uit of wacht elkaar lekker op in t fietsenhok 😐Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:55:
[...]
Het is op zich wel een goed idee om een PoGo technisch topic te openen denk ik.
Wordt hoog tijd voor PvP battles in Pogo!

Pff krijg op m'n Samsung Galaxy Note 3, met Note 7 rom (zonder root), steeds melding "unable to authenticate" .. maar op de iPhone 4S, start het wel, mja draait van geen meter.
[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 16-10-2016 21:42 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Het was inderdaad gezellig druk in Kijkduin... vanmiddag ook voor het eerst daar geweest met met vriendin. De variatie viel een beetje tegen (Magicarps, Voltobs en Magmite) met af en toe iets anders, maar het was een leuk dagje strand...Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:19:
LPEspecial
Nou dan mag je dus ook geen whatsapp meer gebruiken om over PoGo te praten? Want dat is ook niet gemaakt door Niantic... 3rd party apps bedoeld men apps mee waarmee je op het spel inlogt en zo dus data uitwisselt met de server buiten de officiele app van Niantic om. Volgens jouw analogie zou je alle apps van je telefoon moeten wissen. Ik gebruik geen 3rd party apps, ik heb een app geinstalleerd staan die ervoor zorgt dat ik het spel gewoon via de officiele PoGo app kan spelen.badros86 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:37:
[...]
Het is van de "maker" niet toegestaan om 3rd party apps te gebruiken, zie EULA. maare prima verder. Kun de je dan de waarschuwing aanpassen?...
Ha als je goed oplet zie je die twee die vandaag al eerder waren gepost zitten met hun zonnepaneel
Probeer je boot.img eens opnieuw te flashen, dat werkte bij mij. (gewoon ff de zip van je ROM uitpakken en dan in TWRP bij install op install image duwen als je m niet ziet).SuperVeloce schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:41:
Pff krijg op m'n Samsung Galaxy Note 3, met Note 7 rom (zonder root), steeds melding "unable to authenticate" .. maar op de iPhone 4S, start het wel, mja draait van geen meter.
Oh en uiteraard die op je boot flashen en niet op je recovery
[ Voor 43% gewijzigd door mark-k op 16-10-2016 22:06 ]
Dan hebben we elkaar vast ook meerdere keren gezien daar zonder het te weten.LPEspecial schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:42:
[...]
Het was inderdaad gezellig druk in Kijkduin... vanmiddag ook voor het eerst daar geweest met met vriendin. De variatie viel een beetje tegen (Magicarps, Voltobs en Magmite) met af en toe iets anders, maar het was een leuk dagje strand...
Ja die had ik ook zien zitten. En bij de draaimolen kan je voor €1 je telefoon of powerbank opladen.FREAKJAM schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:49:
Deze gasten op Kijkduin inclusief powerbank
Het is trouwens zo te zien nog steeds druk zat daar (ben er zelf niet).
spoiler:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status