Vandaag voor het eerst een Captcha gekregen. Toestel lag naast me en ik zag op een gegeven moment dat Magnemite plaatje. Toen ik hem had gedaan kreeg ik meteen een tweede. Gebeurt tegenwoordig vaker. Ook als je de eerste volgens mij gewoon goed hebt alhoewel sommige plaatjes domweg erg onduidelijk zijn. Ik vraag me af of dat nou een random steekproef was of dat het door iets getriggerd is. Hebben veel mensen hem al gehad?
Gisteravond laat zag ik dat een van de twee gyms in zicht, waar ik als enige lokale gym níet in zat, eindelijk eens L9 was. Heb ik zeker meer dan een maand op zitten spinzen. Heb er eerder kort in gezeten maar toen had ik nog wat weinig hoge beesten en zat ik er erg laag in, en dus niet voor lang. Die moest ik hebben!

Er snel op de fiets heen. Niemand anders te zien. Mooi! Je moet een fatsoenlijke CP hebben voor die gym en ik had al een Lapras gereserveerd waar ik candy voor aan het sparen was met een buddy. Had nog niet genoeg om hem te maxen maar ik kwam een aardig eind. Met die in de aanslag gaan trainen.
Had nét toch maar mijn hoofdtoestel van de laatste versie voorzien dus zes pokies kiezen of voorstel accepteren. Laatste nog maar eens getest. Elfhonderdnogwat. Hmm... voor zes pokies wat te mager. Dan maar zelf kiezen. Tegen een Arcanine was een Slowbro met Ice Beam zeer effectief en kostte het geen moeite om geen revives meer te hoeven spenderen. Zeshonderdnogwat per keer. Stukken beter. Level 10! Plof. Yesss! Dertien gyms.
Cashte ik vanmiddag... Twaalf?!?! Snotver!!! Was ik uit een andere lokale gym gemieterd. Daar was ik naar tweede van onder gezakt had ik eerder al gezien. Erheen! Hij zal toch niet al weer L10 zijn? Nee... L7. Krijg je met die hoge temperatuur. Komen de mooiweerspelers weer tevoorschijn.

Twee bijna even hoge Vaporeons onderin. Eerst twee en later drie elektrische beesten gekozen. Vergat eerst de rest lager dan die eerste paar te kiezen. Ze waren wel lager dan de laagste in de gym maar hoger dan die waar ik mee trainde en ik kreeg dus een lagere prestige dan ik kon krijgen als ik die nog lager koos. Het is wel erg makkelijk dat je de twee onderste mag verslaan met drie pokies en dan gewoon ruim 1000 prestige krijgt maar het is wel een stuk minder spannend.
Mijn cashmoment is gisteren ook weer iets van 20 minuten opgeschoven. Telefoon lag buiten gehoorbereik toen het alarm afging. Je merkt toch ook wel dat het wat minder spannend is en wat meer routine is geworden. Donderdag is nu dubbeldag geworden.