CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:43:
[...]
Level 21 is een beetje aan de ondergrens om in gyms mee te kunnen doen denk ik. Om een idee te geven. Voor L21 moet je totaal 260k XP scoren en om van L28 naar mijn huidige L29 te komen had ik 300k nodig.
Waar wil je die Eevee voor gebruiken? Voor aanvallen of om in een gym te zetten? Voor dat laatste wil je zo hoog mogelijke CP beesten hebben. Moveset is leuk maar de CP bepaalt hoe hoog ie in een gym zit en of ie er weer snel uitgeschopt wordt of niet.
Die Eevee is goed genoeg qua IV maar heeft nog een stukje te gaan op de CP boog. Hoe hoog gaat die worden na (geforceerde?) evolutie? GoIV kan je dat ook vertellen en hoeveel dust je er in moet pompen om hem te uppen naar een hogere CP. Als ie een bijna volle CP boog had gehad zou ik zeggen go for it maar nu ben ik iets terughoudender. Het hangt er ook vanaf hoeveel candy je hebt. Als je zat hebt kun je deze gewoon evolueren en er desnoods geen dust aan spenderen en kijken wat je daar mee kunt doen. Als je nu een geforceerde evolutie naar Vaporeon zou doen loop je het risico dat in de toekomst veel hogere Eevees allemaal Flareons worden.

Ik vind de CP eigenlijk toch net te laag om er veel schaarse resources in te pompen. Even een paar levels doorsparen lijkt me een goed plan. Level 23 of zo?
Geduld is, ook in PoGo, een schone, maar soms wat moeilijke, zaak.

Bedankt voor de info
Bijkomende informatie:
- heb nog geen enkele geforceerde evolution met die "naam techniek" gedaan.
- zou voor een Vaporeon gaan.
- zou hem als defender inzetten, mits de bekomen moveset goed is. Dan zou ik hem ook power-uppen.
Als echter blijkt dat het meer attacker moveset is, zou ik 'em als attacker gebruiken en idd niet of nauwelijks power-uppen.
- heb 45 Eevee candy. Volgens GoIV, en rekening houdend met dat ik lvl 21 ben, kan ik tot hier power-uppen:
1778 CP
Ik zal nog wat candy overhebben, maar omdat ik maar lvl 21 ben, kan ik niet verder power-uppen tot mijn candy volledig op is.
Dan zou ik
1817 CP hebben:
- betreffende de CP boog: die is idd niet vol, maar als ik volgende chart bekijk...
... zou een 100%IV Eevee
615 CP hebben.
Het lijkt me dat de kans dat ik een Eevee hoger dan
569 CP hatch, toch zeer klein is?
Of heeft u het over het vinden van Eevee's
in the wild die een vollere CP boog zouden hebben?
Maar vind je deze dan voldoende?
Ik heb is gelezen dat er uit eggs kwalitatief betere pokémon komen...
Ik wil gerust nog wachten hoor, zoals u ook aanraadt. Op dit ogenblik haal ik nog voldoende voldoening uit het spel zonder me met gyms te hoeven bezighouden.

Tot welk lvl zou u dan aanraden dat ik wacht, en waarom dat lvl?