Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
IdieEasy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:57:
[...]

Hehehehehehehee

Geel? Nee... Ik ken niet eens 5 gele spelers :P

Doe te weinig met gyms, en in mijn dorp zie ik vooral kinderen gymmen. Die ga ik niet 4 kilometer verderop slepen in de auto ^^

Nou upgrade ik de gym verder ook niet. Want een level 7 gym met maar 1 pokemon erin is ook niet eng xD
Geef die kids een razzberry en neem ze mee. :+

Ben benieuwd hoeveel mensen zich zouden laten afschrikken door een level 7 gym en verder niet kijken hoeveel defenders er zijn. Denk dat er best wel mensen zijn die hem ff aanklikken, zien lvl 7 en denken, geef mijn portie maar aan IdieEasy.

Had je graag willen helpen, maar ja, je hebt het verkeerde team gekozen.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
[...]

Mijn Snorlax is al 71 dagen aan het chillen met zijn maatjes. ;)

[...]

Ik ben PoGo net als Ingress gaan spelen voor de lichaamsbeweging en gyms geven mij de meeste motivatie om op de fiets te stappen en flinke afstanden weg te trappen. Dat gat soms harder dan je denkt. Eergisteren bleek ik ook weer 37 km te hebben gereden. Voor mijn gevoel waren het er misschien goed 20. :+

De muntjes (en dust) zijn een heel leuk 'neveneffect'. Mijn huidig saldo is vanmorgen vroeg naar 2250 gegaan. Meer dus dan waar je toch even 20 euries voor moet neerleggen. En het totaal is nu 6610. Allemaal bij elkaar gepeddeld. 8) Valt me nu net pas op dat ik meer dan 1/3 van mijn verdiende muntjes nog als saldo heb staan. :P
Dan kan je toch bijna 1200 ballen kopen van al die muntjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb er ondertussen 6 gezien en gevangen, waarvan 2 uit een ei.
De rest in mijn achtertuin, maar om het nou een nest te noemen... in 4/5 weken dus 4 keer gezien. Maar niet echt om bepaalde tijden of zo..
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:46:
Oh en nog iets:
Waar kan ik ergens 'even' een lickitung ophalen?

Ik denk zo ongeveer 210 5km eieren gehatched. Alles behalve de Lickitung 1 of meerdere keren gekregen.

Als we die hebben is het een kwestie van
"I would walk 500 miles
and I would walk 500 again so flex
just to be the man who walked a thousand miles
To get a full pokedex"

|:(

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Marselaar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:02:
Geef die kids een razzberry en neem ze mee. :+
Om die kinderen maak ik me niet zo druk.... meer om papa beer
Afbeeldingslocatie: http://cdn.bulbagarden.net/upload/thumb/e/e9/217Ursaring.png/250px-217Ursaring.png
Ben benieuwd hoeveel mensen zich zouden laten afschrikken door een level 7 gym en verder niet kijken hoeveel defenders er zijn. Denk dat er best wel mensen zijn die hem ff aanklikken, zien lvl 7 en denken, geef mijn portie maar aan IdieEasy.
Geen flauw idee. Maar heb het idee dat als je zo ver omrijd voor een gym je hem ook wel neerhaalt.
Ik heb hem ook al van level 7 afgebroken toen er 5 pokies inzaten. oa. een 2200 Snorlax. Prima joh, was half uurtje werk.... En totaal 3 revives |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Amd RuLuzzz schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Dan kan je toch bijna 1200 ballen kopen van al die muntjes :+
Ja die ballen zijn echt schandalig duur. En dan zijn het nog wel van die goedkope rooie flutballen. :| Als het nou Ultraballen waren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:11:
[...]

Ja die ballen zijn echt schandalig duur. En dan zijn het nog wel van die goedkope rooie flutballen. :| Als het nou Ultraballen waren. :9
Dat dus :P die pokeballs zijn nog nutteloos ook eigenlijk. Ultraballs hebben nog praktisch nut :P

In ander nieuws... vandaag eindelijk lvl25 behaald :) En nog 2km lopen met mijn Ekans, daarna 109 caught dus dat gaat best lekker.

En nog altijd geen Pokémon boven de 1700cp lol... Hopelijk kom ik binnenkort weer wat interessants tegen :D

Sinds de update heb ik trouwens opeens veel meer op 'seen' staan; blijkbaar heb je nu ook een Pokémon gezien als je 'm in een Gym bent tegengekomen. Seems legit... aan de andere kant vind ik het wel jammer, ik was trots op mijn 100% caught ratio :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Overigens voor de mensen die het nog niet kennen. GoIV (offline) is echt ideaal om de IV's te berekenen. Hij scant mijn scherm zelfs zonder screenshot te maken en herkent pokie en CP/HP. Je kunt de app omhoog schuiven zodat je de appraisal in de achtergrond kunt doen terwijl het GoIV venster voor staat en de uitkomsten ervan direct invullen en presto! Het enige dat nog mag verbeteren is dat je de inhoud van tekst die hij naar het clipboard kopieert zelf kunt aanpassen. Nu zit er een streepje tussen bij IV bereiken dat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik heb wat advies nodig: ik ben onlangs lvl 21 geworden en heb tot nu toe ál mijn stardust opgespaard. Zit aan bijna 200.000. :9~

Aangezien ik hopeloos achterloop in het gym gebeuren (Pas in sept. begonnen met de game), vermoed ik dat mijn beste optie als "gym beginneling" is: om te focussen op een zeer goede defender pokémon ipv attackers.
Dus die drop ik dan in een gym met de bedoeling de hoogste CP te hebben, en dan moet je verder niets doen.

Voor attacking neem ik aan dat je echt een arsenaal aan pokémon nodig hebt, en ik durf momenteel nog geen stardust te investen in meerdere pokémon.
Ik heb ook schrik dat Niantic het hele gym gebeuren zou aanpakken binnen nu en pakweg een maand: is het niet - bekeken uit game design - wat jammer dat je in gyms enkel een select aantal defender pokémon ziet? En dat allemaal omdat die defenders hogere CP's kunnen krijgen.

Ik baseer mij op de Tier 1 en Tier 1.5 van https://pokemongo.gamepress.gg/gym-defenders-tier-list als pokémon die ik het liefst wil hebben om stardust in te investen.

Vraag is nu: deze Eevee lijkt me een geschikte kandidaat?
Ik kan uiteraard pech hebben met de moveset, maar het voordeel is dat áls de moves wat tegenvallen - defense wise dus - het hopelijk nog een goede attacker is: als attacker staat die namelijk in Tier 1.5 bij https://pokemongo.gamepress.gg/gym-attackers-tier-list !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wruC8n0.png

Bijkomende vraag: waarom zie ik nooit een Charizard in gyms, hoewel die relatief goed hoort te zijn omdat die ook in bovenstaande Tier lists te vinden is?
Is dit omdat het veel candy vraagt of?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2rcgOn.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:40

Schuldig hier :$ soms klik ik hem zelfs niet eens open als ik een hoge toren zie (al begin ik te twijfelen of dat zoveel zegt: hoger dan 5 gaan de torens denk ik niet). Moet me toch iets minder laten afschrikken; mijn laatste poging tot slopen is alweer te lang terug.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou me ook niet zo bezig met gyms. Zit wel al een week of 5 in een gym ergens achterin het bos, dus iedere dag 10 muntjes is wel leuk meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:12:
Ik heb wat advies nodig: ik ben onlangs lvl 21 geworden en heb tot nu toe ál mijn stardust opgespaard. Zit aan bijna 200.000. :9~

Aangezien ik hopeloos achterloop in het gym gebeuren (Pas in sept. begonnen met de game), vermoed ik dat mijn beste optie als "gym beginneling" is: om te focussen op een zeer goede defender pokémon ipv attackers.
Dus die drop ik dan in een gym met de bedoeling de hoogste CP te hebben, en dan moet je verder niets doen.

Voor attacking neem ik aan dat je echt een arsenaal aan pokémon nodig hebt, en ik durf momenteel nog geen stardust te investen in meerdere pokémon.
Ik heb ook schrik dat Niantic het hele gym gebeuren zou aanpakken binnen nu en pakweg een maand: is het niet - bekeken uit game design - wat jammer dat je in gyms enkel een select aantal defender pokémon ziet? En dat allemaal omdat die defenders hogere CP's kunnen krijgen.

Ik baseer mij op de Tier 1 en Tier 1.5 van https://pokemongo.gamepress.gg/gym-defenders-tier-list als pokémon die ik het liefst wil hebben om stardust in te investen.

Ik kan uiteraard pech hebben met de moveset, maar het voordeel is dat áls de moves wat tegenvallen - defense wise dus - het hopelijk nog een goede attacker is: als attacker staat die namelijk in Tier 1.5 bij https://pokemongo.gamepress.gg/gym-attackers-tier-list !

[afbeelding]

Bijkomende vraag: waarom zie ik nooit een Charizard in gyms, hoewel die relatief goed hoort te zijn omdat die ook in bovenstaande Tier lists te vinden is?

[afbeelding]
Charizard is een vuurpokemon dus die is niet het meest geweldige in gyms door de grote hoeveelheid waterpokemon die er rondlopen. Verder is zijn CP wat lager dan de rest, en charmanders zijn lastig te vinden. Er was eerst een bug waardoor wilde pokemon met een laag pokedex nummer ook een lage ATK IV hadden, dus er waren maar weinig charmanders die fatsoenlijke IV's hadden en dus gepowered worden. Ik ben nu lvl 28 (bijna 29), en heb net genoeg candy voor een Charizard dankzij flink wat kilometers met mn buddy. Mn hoogste IV qua Charmander is eentje met 73 die uit een ei kwam, dus dat wordt ook geen pokemon waar ik veel dust in ga steken, en je moet ook nog maar het geluk hebben de juiste moveset te krijgen. Andere pokemon met hoge cp zijn gewoon simpeler te krijgen, Vaporeon/Flareon voor 25 candy, Arcanine/slowbro voor 50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

Level 21 is een beetje aan de ondergrens om in gyms mee te kunnen doen denk ik. Om een idee te geven. Voor L21 moet je totaal 260k XP scoren en om van L28 naar mijn huidige L29 te komen had ik 300k nodig. ;)

Waar wil je die Eevee voor gebruiken? Voor aanvallen of om in een gym te zetten? Voor dat laatste wil je zo hoog mogelijke CP beesten hebben. Moveset is leuk maar de CP bepaalt hoe hoog ie in een gym zit en of ie er weer snel uitgeschopt wordt of niet.

Die Eevee is goed genoeg qua IV maar heeft nog een stukje te gaan op de CP boog. Hoe hoog gaat die worden na (geforceerde?) evolutie? GoIV kan je dat ook vertellen en hoeveel dust je er in moet pompen om hem te uppen naar een hogere CP. Als ie een bijna volle CP boog had gehad zou ik zeggen go for it maar nu ben ik iets terughoudender. Het hangt er ook vanaf hoeveel candy je hebt. Als je zat hebt kun je deze gewoon evolueren en er desnoods geen dust aan spenderen en kijken wat je daar mee kunt doen. Als je nu een geforceerde evolutie naar Vaporeon zou doen loop je het risico dat in de toekomst veel hogere Eevees allemaal Flareons worden. :+ Ik vind de CP eigenlijk toch net te laag om er veel schaarse resources in te pompen. Even een paar levels doorsparen lijkt me een goed plan. Level 23 of zo?

Geduld is, ook in PoGo, een schone, maar soms wat moeilijke, zaak. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:29

Shiro

Serenity

[afbeelding]

[afbeelding]
Stardust investeren of niet is natuurlijk afhankelijk van hoe graag je mee wilt doen met de gym's en afhankelijk van je omgeving waar de gyms zijn. Waar ik kom kan je zonder 2000CP al nauwelijks ergens lang tussen zitten. Onder de 2000 betekent vaak dat je ergens onderaan eindigt in de gym, ofwel, als eerste eruit zal vliegen. Rond jouw level zal je rond de 1700 kunnen uitkomen met je Eevee als Vaporeon.

Als je ziet dat de gym's in de buurt allemaal rond de 1900CP defenders hebben, dan weet je dat het opzicht niet zoveel zin heeft om nu je Pokemon met stardusts omhoog te poweren daarvoor. Dan kan je net zo goed een random weedle erin gooien, wat misschien niet zo handig is voor je team, maar wel het meest werkbare is voor jou qua potions en revives :P

Wat betreft Charizard, lastig te krijgen, Arcanaine is makkelijker te krijgen en qua CP wint Arcanaine het ook van Charizard. En om lang in gym's te blijven moet je toch een beetje hoge CP hebben.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Sinds vanochtend over naar versie 0.41. Ik zie nu als ik een pokemon wil gaan vangen twee rondjes bovenaan. Het zal met de catch bonus te maken hebben, maar ik vind het slecht leesbaar. Ook de medals pagina is op de schop. Geen titels er meer bij en diverse waarden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
mark-k schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Charizard is een vuurpokemon dus die is niet het meest geweldige in gyms door de grote hoeveelheid waterpokemon die er rondlopen. Verder is zijn CP wat lager dan de rest, en charmanders zijn lastig te vinden. Er was eerst een bug waardoor wilde pokemon met een laag pokedex nummer ook een lage ATK IV hadden, dus er waren maar weinig charmanders die fatsoenlijke IV's hadden en dus gepowered worden. Ik ben nu lvl 28 (bijna 29), en heb net genoeg candy voor een Charizard dankzij flink wat kilometers met mn buddy. Mn hoogste IV qua Charmander is eentje met 73 die uit een ei kwam, dus dat wordt ook geen pokemon waar ik veel dust in ga steken, en je moet ook nog maar het geluk hebben de juiste moveset te krijgen. Andere pokemon met hoge cp zijn gewoon simpeler te krijgen, Vaporeon/Flareon voor 25 candy, Arcanine/slowbro voor 50.
CP/dust probleem vooral, ik heb een 93% Charmander van 536 gebruikt, is uiteindelijk maar een 1473 Charizard geworden..kost zo nog bakken candy en dust voor beetje fatsoenlijke pokkie..en dan heb je uiteindelijk een middelmatige pokkie vanwege vuurtyp..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:03
Marselaar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:50:
Sinds vanochtend over naar versie 0.41. Ik zie nu als ik een pokemon wil gaan vangen twee rondjes bovenaan. Het zal met de catch bonus te maken hebben, maar ik vind het slecht leesbaar. Ook de medals pagina is op de schop. Geen titels er meer bij en diverse waarden gereset.
Die rondjes die je tijdens het vangen ziet zijn de medals die betrekking hebben op het type pokemon.
Bij een Pidgey krijg je bijvoorbeeld 2 medals te zien; normal/flying.
Je ziet ze maar kort en zijn inderdaad slecht leesbaar, al vind ik het zelf niet storend.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Only schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:55:
[...]

CP/dust probleem vooral, ik heb een 93% Charmander van 536 gebruikt, is uiteindelijk maar een 1473 Charizard geworden..kost zo nog bakken candy en dust voor beetje fatsoenlijke pokkie..en dan heb je uiteindelijk een middelmatige pokkie vanwege vuurtyp..
Tja ligt aan het lvl van die Charmander he, door die hoge IV ligt zijn lvl lager. Uiteindelijk kan een Charizard 2.6k CP krijgen, of een betere maat: tussen de 1.9k en 2.2k op lvl30, dus uiteindelijk wel een aardige pokemon, maar haalt het niet bij een Vaporeon die dan rond de 2.4 zit of een Arcanine met 2.5k op lvl 30 met max CP. Als je echt naar lvl 40 gaat dan wordt het verschil procentueel gezien wel wat minder, maar anders kan dat het verschil zijn tussen stabiel in een gym zitten of er elke week uitgeschopt worden doordat iemand m van 10 naar 7 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:46:
Oh en nog iets:
Waar kan ik ergens 'even' een lickitung ophalen?
Ik kreeg 2 weken geleden er binnen 5 minuten 1 uit een ei en 1 in het wild 8)

*burp*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-

Zorg dat je deze Eevee evalueert naar een Vaporeon (hernoemen naar Rainer) en kijk wat zijn moveset wordt (defense of attack), aan de hand hiervan kan je beslissen er dust/candy in te stoppen. Een Vap is een allround attacker en prima defender (met de juiste moves).

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doopy-X- schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 00:29:
Vrijdag of zaterdag is de zweedse radar weer terug, de security is gekraakt en ze zijn bezig met testen. O+

Heerlijk nieuws om mee te gaan slapen!
Wat. Een. Held.

_/-\o_
tja voor hoelang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
Het is een prestigeproject voor hem en hij heeft de cash om goede dev's in te huren die eventuele nieuwe security kunnen helpen kraken.

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach aan de andere kant als ze de zaken goed op orde hadden met een track systeem was dit allemaal niet nodig geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:21:
ach aan de andere kant als ze de zaken goed op orde hadden met een track systeem was dit allemaal niet nodig geweest
Tja, als jemen de rare Pokemon gewoon in de shop had kunnen kopen, hoefde jemen ook niet te spoofen...... :?

[ Voor 2% gewijzigd door Marselaar op 13-10-2016 13:31 . Reden: je = men ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marselaar schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:24:
[...]

Tja, als je de rare Pokemon gewoon in de shop had kunnen kopen, hoefde je ook niet te spoofen...... :?
ik spoof niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Was in het algemeen gesproken. De ene cheatvorm is uit den boze, de andere wordt als heldendaad verheerlijkt.

Toch mag het allemaal niet besproken worden, maar meer dan de helft van de posts gaat er over.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Dat PoGo hakt overigens wel in je Ingress-tijd. :+

Zijn hier nog meer mensen die ondanks PoGo toch nog de moeite hebben genomen om deze te halen? :P Of mischien zelfs de luxe-variant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3jII2uhGmZ8s6JY3L7oxwzzp/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Hij heeft het niet over jou, maar over het misbruik maken in het algemeen.
Als alles zo makkelijk was dat er geen gebruik gemaakt zou worden van dit soort dingen, dan was het spel ook niet leuk :P

De hoogtijdagen van de eerste map waren op het moment dat de voetstapjes nog werkte .
We kunnen het proberen goed te praten voor onszelf, maar we stoppen niet met gebruiken zodra er een "redelijke" vervanger is. Dat ligt niet in de menselijke aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, ik denk dat er een groepje bezig is geweest hier gisteravond... De Markthal gym, normaliter goed voor een kleurwissel zo elke 1-2 uur, is nu level 10 blauw :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Maar weer eens lijstje bijgewerkt.
Nog 8 te gaan. 2 lukken deze week al wel denk. (6km lopen met een aapje aan de hand voor een Primeape, en nog 3 kabuto's)

Dan nog 6 over:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/vg3qfs.jpg

Dus nog maar bijna 800 km lopen. Gelukkig heb(ben) ik/we sinds 13-7 nog maar 469km gelopen. Dus over een kleine 6 maanden is de Pokedex compleet (ja ja, ik weet het, vangen, eieren...ben niet gek he :P )

Vooral Bulbasaurs en Machops... Wat een ellende met die dingen.

Edit
WTF... zie ineens een Gyarados in de sightings! lastig...maar blijf toch maar op kantoor :+

[ Voor 8% gewijzigd door readytoflow op 13-10-2016 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sinds de maps niet meer werken heb ik het spel niet meer aangehad.. slecht he? :/

Ik ga echt niet meer doelloos rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
roffeltjes schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Precies!

Mijn vrouw en ik stonden laatst een gym te trainen, komt er een jochie van een jaar of tien aan om compleet kansloos de gym aan te vallen als low level speler. Ik raakte wat geïrriteerd door die zinloze actie (maar ik heb ook kinderen dus ik bleef vriendelijk).

We raken aan de praat en hadden het over de pokemons. Het was "ooohhhh" en "aaahhhh" over mijn collectie (en die is met wat ik hier voorbij zie komen helemaal niet zo geweldig). Tussen neus en lippen vraag ik waarom hij eigenlijk die gym aanviel (sowieso was hij veel te laag om die gym uberhaupt te flippen).

Zijn reactie:

"Ik vind het leuk om een gym aan te vallen."

BOOM

Wat mij betreft klaar. Hij had helemaal gelijk. Dat gesprek en kijkend hoe mijn kinderen spelen hebben mijn blik op het spel enorm veranderd. Ik vind het nog steeds leuk, juist omdat dit soort dingen ook gebeuren.

Ik kan als min-maxer prima leven met de casuals. En als dat betekend dat af en toe de boel voor hun wordt ingesteld ipv voor mij... so be it.
lol, relevant:

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/541/920/9d8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Arunia schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:38:
Ik ga proberen alle pokemon te krijgen, daarna gyms aanvallen en domineren voor zover dat lukt met niet geëvolueerde pokemon. Nogmaals, weet niet eens of dat kan, maar gewoon een rattata bovenin hebben zitten ofzo. Just for kicks.
Dat wil ik eerlijk gezegd ook: een top percentage rattata. Ooit vind ik een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/19

Succes met een gym als je pokemon maar max 582 CP kan hebben, helaas is het een beetje beperkt tot n pokemon of 10 om binnen de top 3 van een grote gym te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
poor Leno schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:09:
Sinds de maps niet meer werken heb ik het spel niet meer aangehad.. slecht he? :/

Ik ga echt niet meer doelloos rondlopen.
Dat doe ik ook niet meer.
Wel focus ik nu op egg hatching: om de 2 dagen per fiets naar het park (onderweg pokémon catchen en stops swipen) en in het park dan volop eggs hatchen en ook stops swipen.
Hang een sportarmband aan je onderarm en je kan perfect je game bedienen terwijl je loopt of snel-stapt.
(Jammer dat er nauwelijks pokémon in het park hier spawnen... :N )

Als het concept van egg hatching er niet was, lag de game bij mij ook aan de kant.

Btw, de Zweed keert binnenkort terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:16:
[...]

Wat degene onder je ook zegt, had ik idd pas ook uitgevonden. Ofwel, it is useless. Ik vind het in ieder geval een gemis. Ze hadden die cp ook gewoon hoger uit kunnen laten komen. Je bent dus verplicht om te evolueren om sterker te worden. Ze hoeven van mij ook niet net zo sterk te worden, maar het is gewoon jammer dat ze zo laag uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Arunia schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Wat degene onder je ook zegt, had ik idd pas ook uitgevonden. Ofwel, it is useless. Ik vind het in ieder geval een gemis. Ze hadden die cp ook gewoon hoger uit kunnen laten komen. Je bent dus verplicht om te evolueren om sterker te worden. Ze hoeven van mij ook niet net zo sterk te worden, maar het is gewoon jammer dat ze zo laag uitkomen.
Het zou leuk zijn als er shiny pokémon in de game waren, met als eigenschap dat ze zeldzaam zijn en een beduidend hogere CP hebben dan normaal.
Dan krijg je in gyms hopelijk een meer gevarieerd beeld te zien. 2100CP RATTATA... #believe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Het zou leuk zijn als er shiny pokémon in de game waren, met als eigenschap dat ze zeldzaam zijn en een beduidend hogere CP hebben dan normaal.
Dan krijg je in gyms hopelijk een meer gevarieerd beeld te zien. 2100CP RATTATA... #believe
Of een 2000cp chansey met 4000hp 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
Fuck yeah. Gewoon een CP502 Mankey uit een ei gehad. Net voldoende candy om die te evolueren en daarnaast IV 100%.

edit: Kut na evolutie heeft ie Low Kick (yey) en Night Slash (boe!) als aanvallen. CP 1050, ook niet zo heel best :( Had graag Cross Chop gehad, met STAB is dat volgens mij de beste aanval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Robkazoe schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:32:
Fuck yeah. Gewoon een CP502 Mankey uit een ei gehad. Net voldoende candy om die te evolueren en daarnaast IV 100%.

edit: Kut na evolutie heeft ie Low Kick (yey) en Night Slash (boe!) als aanvallen. CP 1050, ook niet zo heel best :( Had graag Cross Chop gehad, met STAB is dat volgens mij de beste aanval!
Ik kreeg net een Tentacool van 67% IV. Ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
ja? maar dan nog. Dan het je de beste Primeape aanval?
Wat doet dat tegen een op zelfde level gemaxte Vaporeon, Snorlax, Dragonite?

Dat is dus wat wel jammer. Bijvoorbeeld Shellder. Zou best een stuk sterker mogen zijn qua HP met zijn dikke pantser of een Scyther die eigenlijk 2x zoveel aanvallen zou moeten kunnen doen en meer zou moeten kunnen ontwijken.

Dat is wel jammer. Hopelijk komt er ooit meer evenwicht doordat er nieuwe krachten mee gaan tellen.

[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 13-10-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:10
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:36:
ja? maar dan nog. Dan het je de beste Primeape aanval?
Wat doet dat tegen een op zelfde level gemaxte Vaporeon, Snorlax, Dragonite?

Dat is dus wat wel jammer. Bijvoorbeeld Shellder. Zou best een stuk sterker mogen zijn qua HP met zijn dikke pantser of een Scyther die eigenlijk 2x zoveel aanvallen zou moeten kunnen doen en meer zou moeten kunnen ontwijken.

Dat is wel jammer. Hopelijk komt er ooit meer evenwicht doordat er nieuwe krachten mee gaan tellen.
Geen idee, maar fighting type zou het goed moeten doen tegen normal en ice typen. Dus een Lapras en Snorlax zouden het lastig moeten krijgen. Maar nu heb ik een dark aanval die bijna net zo goed is als de standaard aanval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 14:02:
Maar weer eens lijstje bijgewerkt.
Nog 8 te gaan. 2 lukken deze week al wel denk. (6km lopen met een aapje aan de hand voor een Primeape, en nog 3 kabuto's)

Dan nog 6 over:
[afbeelding]

Dus nog maar bijna 800 km lopen. Gelukkig heb(ben) ik/we sinds 13-7 nog maar 469km gelopen. Dus over een kleine 6 maanden is de Pokedex compleet (ja ja, ik weet het, vangen, eieren...ben niet gek he :P )

Vooral Bulbasaurs en Machops... Wat een ellende met die dingen.

Edit
WTF... zie ineens een Gyarados in de sightings! lastig...maar blijf toch maar op kantoor :+
POSTBANK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Welk filiaal? En dat heet ING toch tegenwoordig?

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 13-10-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

demo31051987 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Welk filiaal? En dat het ING toch tegenwoordig?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Is toch ING tegenwoordig? <-- spuit elf

[ Voor 21% gewijzigd door -TheNose- op 13-10-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35
Ik weet niet hoor maar volgens mij heet dat tegenwoordig ING... :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goh daar komt Squirtle 11 ook aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
CaptJackSparrow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Level 21 is een beetje aan de ondergrens om in gyms mee te kunnen doen denk ik. Om een idee te geven. Voor L21 moet je totaal 260k XP scoren en om van L28 naar mijn huidige L29 te komen had ik 300k nodig. ;)

Waar wil je die Eevee voor gebruiken? Voor aanvallen of om in een gym te zetten? Voor dat laatste wil je zo hoog mogelijke CP beesten hebben. Moveset is leuk maar de CP bepaalt hoe hoog ie in een gym zit en of ie er weer snel uitgeschopt wordt of niet.

Die Eevee is goed genoeg qua IV maar heeft nog een stukje te gaan op de CP boog. Hoe hoog gaat die worden na (geforceerde?) evolutie? GoIV kan je dat ook vertellen en hoeveel dust je er in moet pompen om hem te uppen naar een hogere CP. Als ie een bijna volle CP boog had gehad zou ik zeggen go for it maar nu ben ik iets terughoudender. Het hangt er ook vanaf hoeveel candy je hebt. Als je zat hebt kun je deze gewoon evolueren en er desnoods geen dust aan spenderen en kijken wat je daar mee kunt doen. Als je nu een geforceerde evolutie naar Vaporeon zou doen loop je het risico dat in de toekomst veel hogere Eevees allemaal Flareons worden. :+ Ik vind de CP eigenlijk toch net te laag om er veel schaarse resources in te pompen. Even een paar levels doorsparen lijkt me een goed plan. Level 23 of zo?

Geduld is, ook in PoGo, een schone, maar soms wat moeilijke, zaak. ;)
Bedankt voor de info :)

Bijkomende informatie:
- heb nog geen enkele geforceerde evolution met die "naam techniek" gedaan.
- zou voor een Vaporeon gaan.
- zou hem als defender inzetten, mits de bekomen moveset goed is. Dan zou ik hem ook power-uppen.
Als echter blijkt dat het meer attacker moveset is, zou ik 'em als attacker gebruiken en idd niet of nauwelijks power-uppen.
- heb 45 Eevee candy. Volgens GoIV, en rekening houdend met dat ik lvl 21 ben, kan ik tot hier power-uppen:

1778 CP

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/254ak7S.png

Ik zal nog wat candy overhebben, maar omdat ik maar lvl 21 ben, kan ik niet verder power-uppen tot mijn candy volledig op is.
Dan zou ik 1817 CP hebben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hf1Rz56.png

- betreffende de CP boog: die is idd niet vol, maar als ik volgende chart bekijk...

Afbeeldingslocatie: https://pokemongo.gamepress.gg/sites/default/files/2016-08/perfect_hatch_chart-mobile.png

... zou een 100%IV Eevee 615 CP hebben.
Het lijkt me dat de kans dat ik een Eevee hoger dan 569 CP hatch, toch zeer klein is?

Of heeft u het over het vinden van Eevee's in the wild die een vollere CP boog zouden hebben?
Maar vind je deze dan voldoende?
Ik heb is gelezen dat er uit eggs kwalitatief betere pokémon komen...

Ik wil gerust nog wachten hoor, zoals u ook aanraadt. Op dit ogenblik haal ik nog voldoende voldoening uit het spel zonder me met gyms te hoeven bezighouden. :)
Tot welk lvl zou u dan aanraden dat ik wacht, en waarom dat lvl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Shiro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Stardust investeren of niet is natuurlijk afhankelijk van hoe graag je mee wilt doen met de gym's en afhankelijk van je omgeving waar de gyms zijn. Waar ik kom kan je zonder 2000CP al nauwelijks ergens lang tussen zitten. Onder de 2000 betekent vaak dat je ergens onderaan eindigt in de gym, ofwel, als eerste eruit zal vliegen. Rond jouw level zal je rond de 1700 kunnen uitkomen met je Eevee als Vaporeon.

Als je ziet dat de gym's in de buurt allemaal rond de 1900CP defenders hebben, dan weet je dat het opzicht niet zoveel zin heeft om nu je Pokemon met stardusts omhoog te poweren daarvoor. Dan kan je net zo goed een random weedle erin gooien, wat misschien niet zo handig is voor je team, maar wel het meest werkbare is voor jou qua potions en revives :P

Wat betreft Charizard, lastig te krijgen, Arcanaine is makkelijker te krijgen en qua CP wint Arcanaine het ook van Charizard. En om lang in gym's te blijven moet je toch een beetje hoge CP hebben.
In mijn stad zitten ze tussen de 1200 en 1700 CP als ik wat recent gemaakte screenshots bekijk.
De gyms (3 in totaal) veranderen ook nog regelmatig van team.
Inclusief naar Instinct, waar ik toe behoor.

Inderdaad interessant om te overwegen of ik nu al naar 1778 CP Vaporeon zou gaan (indien ik deze zou evolven), of beter nog wat langer wacht en zo direct naar een 2000+ CP zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

In mijn stad zitten ze tussen de 1200 en 1700 CP als ik wat recent gemaakte screenshots bekijk.
De gyms (3 in totaal) veranderen ook nog regelmatig van team.
Inclusief naar Instinct, waar ik toe behoor.

Inderdaad interessant om te overwegen of ik nu al naar 1778 CP Vaporeon zou gaan (indien ik deze zou evolven), of beter nog wat langer wacht en zo direct naar een 2000+ CP zou kunnen gaan.
Met die IV-waardes zou ik niet twijfelen. Gewoon evolven en daarna kan je hem altijd nog naar hartelust upgraden als de moveset goed is.

Ik heb zelf momenteel drie Vaporeons; 2149, 2135 en 1511 CP. Die hoogste hebben goede defensieve movesets en staan dus in gyms, de laagste heeft de beste aanvallende moveset, ideaal voor trainen dus. Die laat ik lekker daar op 1511 staan want als ik een goed aanvallend waterbeest nodig heb dan heb ik ook nog een 2030 Golduck met Water Gun en Hydro Pump.

Anyway, waar ik naartoe wil werken, is dat het vooral handig is om een beetje spreiding te hebben in je Pokémon. Dus niet alleen een stel toppers, maar een spread van bij wijze van spreken 1000 - 3000 waar je met relatief regelmatige intervallen goede pokémon van alle verschillende types hebt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor de info :)

Bijkomende informatie:
- ik heb nog geen enkele geforceerde evolution met die "naam techniek" gedaan.
- ik zou voor een Vaporeon gaan.
- ik zou hem als defender inzetten, mits de bekomen moveset goed is. Dan zou ik hem ook power-uppen.
Als echter blijkt dat het meer attacker moveset is, zou ik 'em als attacker gebruiken en idd niet of nauwelijks power-uppen.
- ik heb 45 Eevee candy. Volgens GoIV, en rekening houdend met dat ik lvl 21 ben, kan ik tot hier power-uppen:

1778 CP

[afbeelding]

Ik zal nog wat candy overhebben, maar omdat ik maar lvl 21 ben, kan ik niet verder power-uppen tot mijn candy volledig op is.

[afbeelding]

- betreffende de CP boog: die is idd niet vol, maar als ik volgende chart bekijk...

[afbeelding]

... zou een 100%IV Eevee 615 CP hebben.
Het lijkt me dat de kans dat ik een Eevee hoger dan 569 CP hatch, toch zeer klein is?

Of heeft u het over het vinden van Eevee's in the wild die een vollere CP boog zouden hebben?
Maar vind je deze dan voldoende?
Ik heb is gelezen dat er uit eggs kwalitatief betere pokémon komen...

Ik wil gerust nog wachten hoor, zoals u ook aanraadt. Op dit ogenblik haal ik nog voldoende voldoening uit het spel zonder me met gyms te hoeven bezighouden. :)
Tot welk lvl zou u dan aanraden dat ik wacht, en waarom dat lvl?
@CaptJackSparrow: Moeten we eigenlijk allemaal 'U' zeggen tegen u?

Maar goed...
Het maakt toch niet veel uit allemaal?

Evoloeer dat ding gewoon en kijk wat het wordt? Kan je van een betere altijd nog een Vapereon maken?
Er zijn ofwel gyms van eigen team waar je hem bij kan zetten, ofwel gyms met laag level waar je dan met die Pokie uit de voeten kan.

Je moet toch ergens beginnen. 200K stardust is genoeg om in ieder geval met 1 Pokémon wat uit te proberen.

Je gaat de komende levels nog genoeg Pokémon vangen om die stardust weer aan te vullen.
Persoonlijk zou ik me eerder 'richten' op een aanvaller dan een verdediger (maar je hebt weinig te kiezen). Iedere Pokémon is te verslaan. Hoe snel je hem verslaat hangt af van zijn aanvallen.

Je kan ook wachten tot je level 30 bent waarna je geen hogere CP Pokemon meer kan vangen en dan pas gaan evolueren en candy erin stoppen. Maar of je daar nu echt gelukkig van gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Maar goed...

Evoloeer dat ding gewoon en kijk wat het wordt? Kan je van een betere altijd nog een Vapereon maken?
Er zijn ofwel gyms van eigen team waar je hem bij kan zetten, ofwel gyms met laag level waar je dan met die Pokie uit de voeten kan.

Je moet toch ergens beginnen. 200K stardust is genoeg om in ieder geval met 1 Pokémon wat uit te proberen.

Je gaat de komende levels nog genoeg Pokémon vangen om die stardust weer aan te vullen.
Persoonlijk zou ik me eerder 'richten' op een aanvaller dan een verdediger (maar je hebt weinig te kiezen). Iedere Pokémon is te verslaan. Hoe snel je hem verslaat hangt af van zijn aanvallen.

Je kan ook wachten tot je level 30 bent waarna je geen hogere CP Pokemon meer kan vangen en dan pas gaan evolueren en candy erin stoppen. Maar of je daar nu echt gelukkig van gaat worden?
Mijn voorraad stardust was tot level 22 goed en prettig, maar om mee te kunnen doen met de gym battles heb ik toch power-ups moeten doen. En dan 5 levels later erachter komen dat je zeker 100k verkeerd uitgegeven heb.

Geef het uit zolang je het spel nog leuk vind, een account met 500k aan stardust waar je mee uit gespeeld ben is niet de heilige graal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Mx. Alba schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Met die IV-waardes zou ik niet twijfelen. Gewoon evolven en daarna kan je hem altijd nog naar hartelust upgraden als de moveset goed is.

Ik heb zelf momenteel drie Vaporeons; 2149, 2135 en 1511 CP. Die hoogste hebben goede defensieve movesets en staan dus in gyms, de laagste heeft de beste aanvallende moveset, ideaal voor trainen dus. Die laat ik lekker daar op 1511 staan want als ik een goed aanvallend waterbeest nodig heb dan heb ik ook nog een 2030 Golduck met Water Gun en Hydro Pump.

Anyway, waar ik naartoe wil werken, is dat het vooral handig is om een beetje spreiding te hebben in je Pokémon. Dus niet alleen een stel toppers, maar een spread van bij wijze van spreken 1000 - 3000 waar je met relatief regelmatige intervallen goede pokémon van alle verschillende types hebt.
Alright. Straks ga ik nog alledrie de gyms eens bekijken (Woon niet dicht genoeg om aan te klikken): als mijn eerste schatting van 1200 - 1700 CP nog blijkt te gelden voor de huidige pokémon die er staan, zal ik idd sterk overwegen om te evolven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
poor Leno schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:25:
Goh daar komt Squirtle 11 ook aan hoor ;)
Dat is gewoon de trolliwrath in hem joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

Maar goed...

Je zou niet de geforceerde-evo techniek gebruiken om een Vaporeon te bekomen?
Maar is deze gehatchte Eevee niet vrij zeldzaam? 89% IV...
Kom je in the wild er ook zulke tegen dan met 85-100 IV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mx. Alba schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:50:
[...]

Dat doen wij ook zo ongeveer. 10 Pokémon proberen we max te houden. Hoewel stardust nu wel een issue gaat worden. Kom van 275K. Vorige week nog maar 11K over. Inmiddels wel 40K, maar net lvl27 geworden dus eigenlijk is 40K slechts de helft van wat we nodig hebben.

Alles onder die top 10 laten we wat het is. Handig bij trainen. Hoewel je altijd nèt niet die ene Pokémon kan gebruiken natuurlijk. :P

Aantal Pokémon dat we meeslepen wordt wel steeds groter...

Ondanks het gemis van een Dragonite is alles te verslaan. Wel twijfel ik of ik die Flareon&Arcanine moet blijven maxxen. Eigenlijk heb je daar niet bijster veel aan. Alleen handig bij het incidentele plantje in een in gym.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Hoppa, mijn eerste wat hogere evolve eindelijk kunnen doen (had er nogal mee gewacht) --> 1402CP jolteon (89% IV) met thunder shock en thunderbolt. Helaas geen thunder, maar toch een prima gym sloper. Ik ben er blij mee. Nu een andere goede eevee vinden om een vaporeon van te maken.
Langzaam aan krijg ik weer sterkere pokies in mijn voorraad. Kan ik weer echt meedoen in de gyms.

[ Voor 31% gewijzigd door -TheNose- op 13-10-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Dat doen wij ook zo ongeveer. 10 Pokémon proberen we max te houden. Hoewel stardust nu wel een issue gaat worden. Kom van 275K. Vorige week nog maar 11K over. Inmiddels wel 40K, maar net lvl27 geworden dus eigenlijk is 40K slechts de helft van wat we nodig hebben.

Alles onder die top 10 laten we wat het is. Handig bij trainen. Hoewel je altijd nèt niet die ene Pokémon kan gebruiken natuurlijk. :P

Aantal Pokémon dat we meeslepen wordt wel steeds groter...

Ondanks het gemis van een Dragonite is alles te verslaan. Wel twijfel ik of ik die Flareon&Arcanine moet blijven maxxen. Eigenlijk heb je daar niet bijster veel aan. Alleen handig bij het incidentele plantje in een in gym.
Arcanine en Flareon zijn inderdaad vrij nutteloos momenteel. Alleen handig als je "een willekeurige hoge CP pokémon" nodig hebt om in een gym te zetten. Wellicht dat ze in een gym wel handig zijn om de monotonie te doorbreken want hoe meer verschillende Pokémon er in een gym staan, hoe lastiger het is om die gym te verslaan. Stel dat er alleen water in zit dan breng je simpelweg een legertje elektrisch en gras op de been en hak je er zo doorheen. Als er ook een Arcanine of een Flareon tussen staat maakt die dat lastiger.

Een aanvallend sterke Arcanine of Flareon kan trouwens wel handig zijn tegen Snorlax en Exeggutor. Maar al met al is een Jolteon als aanvaller toch nog steeds nuttiger dan een Flareon, ondanks de veel lagere CP.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 13-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Je zou niet de geforceerde-evo techniek gebruiken om een Vaporeon te bekomen?
Maar is deze gehatchte Eevee niet vrij zeldzaam? 89% IV...
Kom je in the wild er ook zulke tegen dan met 85-100 IV?
89% is zeldzaam. Immers alleen 10% van alle Eevee's kunnen een hogere IV hebben :D

In het wild is het niet makkelijk een pokemon te vangen met hoge IV EN hoge CP. Het is wel zo dat je straks pokemons kan vangen met bijna max CP's, die eventueel na een evolve direct mee kan doen. IV is daar helemaal niet belangrijk omdat evolve alleen candies cost, maar geen stardust.

Ik denk dat men alleen bij end-game pokemon's (top 10/15 CP pokemons oid.. Vaporoen is op zich wel goed om te max'en) de IV's moet bekijken en max'en, want straks is stardust gewoon de bottleneck. Heb b.v. een 100% Hypno wat ik van L10 tot L20 steeds ge-maxt heb. Hij staat nu op 11xx geloof ik. Daar heb ik dus best wel spijt van. Ik verdrink in Drowzee's hier en bijna elke dag kan ik een willekeurige L26/27 evolve'n die op 14xx uitkomt.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mofkees schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

89% is zeldzaam. Immers alleen 10% van alle Eevee's kunnen een hogere IV hebben :D

In het wild is het niet makkelijk een pokemon te vangen met hoge IV EN hoge CP. Het is wel zo dat je straks pokemons kan vangen met bijna max CP's, die eventueel na een evolve direct mee kan doen. IV is daar helemaal niet belangrijk omdat evolve alleen candies cost, maar geen stardust.

Ik denk dat men alleen bij end-game pokemon's (top 10/15 CP pokemons oid.. Vaporoen is op zich wel goed om te max'en) de IV's moet bekijken en max'en, want straks is stardust gewoon de bottleneck. Heb b.v. een 100% Hypno wat ik van L10 tot L20 steeds ge-maxt heb. Hij staat nu op 11xx geloof ik. Daar heb ik dus best wel spijt van. Ik verdrink in Drowzee's hier en bijna elke dag kan ik een willekeurige L26/27 evolve'n die op 14xx uitkomt.
Hier in nijmegen wordt je gek van de eeve's , al 153 gevangen van de 163. een directe vaporeon gevangen van 95.6 procent. dus theoretisch kan het wel.

andere vraag waardoor ik eigenlijk even reageer.
sinds vanochtend kan mijn s3 van mijn zoon (custom rom met unroot) niet meer aanmelden vanwege het os/ device dat niet geschikt zou zijn. Zijn er meer die dit probleem hebben >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Hoe zit dat nu met bans? Ik zit volgende week in de VS voor het werk, en dan zou daar 's avonds wel eens kijken wat ik daar kan vinden. Moet ik 24 uur uitgelogd blijven?

internix.be

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• schaapiej
Jump schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:15:
Hoe zit dat nu met bans? Ik zit volgende week in de VS voor het werk, en dan zou daar 's avonds wel eens kijken wat ik daar kan vinden. Moet ik 24 uur uitgelogd blijven?
Je kan bij Niantic aangeven dat je naar een ander continent gaat en daar Pokemon Go wil spelen.
Goede manier om te zorgen dat je niet gebanned wordt. Linkje :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Jump schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:15:
Regel1: Als je volgens de regels speelt, maak je dan geen zorgen over de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
schaapiej schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Je kan bij Niantic aangeven dat je naar een ander continent gaat en daar Pokemon Go wil spelen.
Goede manier om te zorgen dat je niet gebanned wordt. Linkje :)
Hehe, dat was lang geleden :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ha...Dat zei ik toch in mijn post gisteren?
Grappig...Heb die lui ook allemaal zien lopen/zitten. Gelukkig geen camera gezien.

Maar zo rustig was het dus gisteren inderdaad. Echter er zijn echt niet minder Pokemon. Die Lapras spawnde gewoon op het plein bij de trappen.

Heb het idee dat de Pokemon die in de duinen zaten (die volgens mij sowieso niet echt in de duinen zaten, want ik heb nooit van het voetpad af hoeven wijken om daar iets te vangen), nu verschijnen tussen 'de boot' en het pleintje met de draaimolen. Het is er m.i. alleen maar beter en nog makkelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Kijkduin stuk minder druk door verwijderde Pokemon.
Of; Kijkduin stuk minder druk omdat het niet meer zo lekker is als tijdens de zonnige dagen :)

Lees op andere plekken dat er alsnog knetters veel spawned dus daar ligt het niet aan.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:07

Ryber

'Raaiber'

readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:11:
Ha...Dat zei ik toch in mijn post gisteren?
Grappig...Heb die lui ook allemaal zien lopen/zitten. Gelukkig geen camera gezien.

Maar zo rustig was het dus gisteren inderdaad. Echter er zijn echt niet minder Pokemon. Die Lapras spawnde gewoon op het plein bij de trappen.

Heb het idee dat de Pokemon die in de duinen zaten (die volgens mij sowieso niet echt in de duinen zaten, want ik heb nooit van het voetpad af hoeven wijken om daar iets te vangen), nu verschijnen tussen 'de boot' en het pleintje met de draaimolen. Het is er m.i. alleen maar beter en nog makkelijker op geworden.
Laat ik als Hagenees die regelmatig op Kijkduin te vinden is ook mijn mening geven.

Er spawnde voorheen een belachelijke hoeveelheid S-Tier pokemon in en rondom Kijkduin. Een klein deel hiervan zat maar in de lures op het plein, een veel groter deel (onder andere) achter in de duinen op een paar minuten lopen.

De reden waarom het nu zo rustig is heeft veel redenen imo:
1. School is weer begonnen
2. Het is koud
3. Gebrek aan scanners

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Mofkees schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:35:
[...]

Nee zo werkt het natuurlijk niet, het is geen lineair verband en geen gelijke verdeling, maar een zogenaamde normaalverdeling:

Afbeeldingslocatie: http://www.vergelijkuwvermogensbeheerder.nl/wp-content/uploads/old_website/image-20131101105548.gif

Er zijn dus veel meer pokemon met een redelijke IV score dan er zijn met een mega slechte of een hele goede. Eieren zijn wel weer een verhaal apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

- heb 45 Eevee candy. Volgens GoIV, en rekening houdend met dat ik lvl 21 ben, kan ik tot hier power-uppen:

1778 CP

[afbeelding]

[afbeelding]
Dustkosten vallen me reuze mee. Op hoger level gaat zo'n zelfde segment van die boog flink veel meer dust kosten maar zonder exacte gegevens kon ik niet (meer) inschatten hoeveel minder het op L21 zou zijn. Voor die hoeveelheid zou ik het ook gewoon lekker doen en dan kun je je bij elke levelup de twee powerupjes waarschijnlijk ook wel veroorloven als je meer candy krijgt. Eieren en buddy zijn daar evt. een goede bron voor.

Het spel moet leuk zijn en op dit moment is dit voor jou gewoon leuk dus GO FOR IT! :P oOo
[...]

Tuurlijk. O Captain! My Captain! mag ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:57:
[...]

Alright. Straks ga ik nog alledrie de gyms eens bekijken (Woon niet dicht genoeg om aan te klikken): als mijn eerste schatting van 1200 - 1700 CP nog blijkt te gelden voor de huidige pokémon die er staan, zal ik idd sterk overwegen om te evolven. :)
Update hierop: hoogste CP dat ik vandaag vond, was 1705 en laagste 1087.
Ik denk dus dat ik vanavond nog m'n Eevee ga evolueren. Mijn stad is te doen :)

De stad waar ik studeer daarentegen (Gent) is een ander paar mouwen haha. Maar dat is ook logisch.

Nog een laatste vraag:
Ik neem even een Eevee als voorbeeld met random IV waarden:

- 50% IV vs 80% IV Eevee EN deze hebben hetzelfde pokémon level.
Het enigste verschil is: dat de 80% IV standaard al een hogere CP heeft en mogelijks wat meer damage kan doen en/of damage kan absorberen (afhankelijk van diens Attack/Defense/HP values)

- 60% IV vs 60% IV Eevee MAAR de ene is pokémon lvl 20 en de andere pokémon lvl 25.
We veronderstellen dat de Attack/Defense/HP values bij beide gelijk zijn.
Het enigste verschil is: het verschil in CP.
En dit verschil in CP kan perfect bijgebeend worden door de lvl 20 Eevee wat extra stardust te geven om te power-uppen. Dus er zijn geen nadelen zolang je maar extra stardust spendeert aan de ene.

Kloppen bovenstaande redeneringen?

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 13-10-2016 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wat en hoe merk je iets van die catchbonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
mark-k schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Nee zo werkt het natuurlijk niet, het is geen lineair verband en geen gelijke verdeling, maar een zogenaamde normaalverdeling:

[afbeelding]

Er zijn dus veel meer pokemon met een redelijke IV score dan er zijn met een mega slechte of een hele goede. Eieren zijn wel weer een verhaal apart.
Ah gaan we maar eens terug naar de uni tijd ? :) Je hebt zeker wel gelijk dat het geen uniforme verdeling is, maar het is zeker ook niet een normale verdeling omdat de laatste continu is.

Als ik me niet vergis, is het een convolutie van 3 uniforme verdelingen met 16 variabelen. De kans dat je een pokemon in het wild vangt boven 89% IV is inderdaad veel kleiner dan 11%, namelijk ~1%.

De eier werken weer wat anders geloof ik.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
Mofkees schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:21:
[...]

Ah gaan we maar eens terug naar de uni tijd ? :) Je hebt zeker wel gelijk dat het geen uniforme verdeling is, maar het is zeker ook niet een normale verdeling omdat de laatste continu is.

Als ik me niet vergis, is het een convolutie van 3 uniforme verdelingen met 16 variabelen. De kans dat je een pokemon in het wild vangt boven 89% IV is inderdaad veel kleiner dan 11%, namelijk ~1%.

De eier werken weer wat anders geloof ik.
Haha ik doe hier ook nooit iets mee, maar had zo'n plaatje ergens gezien over de iv van pokemon, ben helaas ff kwijt waar dat was. Maar idd zal geen perfecte normale verdeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
Tis gebeurd! Dit wordt m'n eerste gym worthy pokémon. :)

Ook blij met de moveset want ik wou een defender en dit is de ideale moveset. (Zie https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/134 )
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HV9XAUv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
readytoflow schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:05:
Wat en hoe merk je iets van die catchbonus?
CP80 Weedles springen nog steeds uit Nice trown Great Balls. Ik merk er dus niks van :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt slechtsy denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
Mooie voorraad stardust ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Als je ermee wilt aanvallen ;)
Als defender is dit blijkbaar ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een 95% iv zelfde Move set meteen door de blender gegooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:00:
Heb een 95% iv zelfde Move set meteen door de blender gegooid
Hier staat de uitleg van het grade systeem: https://pokemongo.gamepress.gg/moveset-grades-explanation

Deze moveset scoort een A voor defending.
Maar D voor attacking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken de site ken het verhaal maar punt isdat het gewoon een ruk poli.blijft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:08:
Ken de site ken het verhaal maar punt isdat het gewoon een ruk poli.blijft
Lekker gefundeerde posts zeg, wou dat ik zoveel bewijs kon geven tijdens mijn onderzoeken, dan zouden mijn theorieen zeker goedgekeurd worden. Altijd logisch dat als er verschillende mensen onderzoek gedaan hebben en er hele berekeningen op los hebben gelaten er een random dude langskomt die ze even op hun plaats zet met zijn geweldig onderbouwde berichten, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
Water Pulse is toch echt de beste move voor een verdedigende Vap. Aqua Tail en Hydro Pump zijn te makkelijk te dodgen. Een Vap met Water Pulse is heel onvoorspelbaar waardoor het veel lastiger dodgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Is de servert kapot? Ik kan niet meer inloggen op meerdere apparaten en met meerdere accounts...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
Dan onderbouw he het waarschijnlijk met hoeveel schade de aanvallen doen... Maar dan vergeet je het dodgen. Als ik vecht tegen een Vap met Hydro Pump dan kan ik die altijd dodgen. Aqua Tail is iets lastiger maar dodge ik ook bijna altijd. Water Pulse daarentegen...

Theoretisch doet Pump inderdaad de meeste schade. Maar in de praktijk doet Pulse het beter omdat je daarmee de aanvaller tenminste raakt. En een rake aanval is altijd beter dan een gemiste.

Daarbij komt ook nog een verrassingseffect. Een aanvaller die voor het eerst tegenover jouw Vap met Pulse komt te staan denkt wellicht dat hij Pump heeft. Die gaat dus aanvallen spammen in de veronderstelling dat hij veel tijd heeft tot de Vap eindelijk zijn charge move doet. En dan opeens - baf en baf, twee keer achter elkaar Water Pulse.

[ Voor 27% gewijzigd door Mx. Alba op 14-10-2016 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badros86
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-03-2024
PhilipsFan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 01:13:
Is de servert kapot? Ik kan niet meer inloggen op meerdere apparaten en met meerdere accounts...
Me too :(

Na de laatste update nog wel. Maar nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Doet het weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
MeagaShira schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:03:
[...]

Was het legendarische momentje een wildvang of liep het af met een :+ momentje? (een ei dus)
wild gevangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Blijkbaar kan je nu met meerdere pokemon je gym (eigen kleur) trainen. Het gaat wel precies een stuk slechter want ik kon niet enkel de laagste aanvallen met ene met minder cp en zo 500 prestige per keer krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Gravediggerxx schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 03:16:
[...]

Blijkbaar kan je nu met meerdere pokemon je gym (eigen kleur) trainen. Het gaat wel precies een stuk slechter want ik kon niet enkel de laagste aanvallen met ene met minder cp en zo 500 prestige per keer krijgen. :(
Dat kan nog steeds hoor! :)
6 Pokemon kiezen die lager zijn dan de onderste in de gym, hem verslaan en daarna weg gaan...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Gravediggerxx schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 03:16:
[...]

De prestige die je krijgt wordt bepaald door de hoogste CP pokemon in je team. Voorbeeld:
- Gym met aan de onderkant een Gyarados CP1500
- Gyarados aanvallen met 6 pokemon waarvan er 3 boven de CP1500 zitten = minder dan 500 prestige
- Gyarados aanvallen met 6 pokemon waarvan allemaal onder de CP1500 = meer dan 500 prestige
- Gyarados aanvallen met 6 pokemon met een CP lager dan 750 (minder dan de helft van de Gyarados) = 1000 prestige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
Hoeveel prestige krijg je nu eigenlijk als je het onderste beest niet met één maar met twee pokies van beide lagere CP verslaat en dan uitstapt? Iemand dat al gedaan?

(Met natuurlijk voor de rest ook lagere pokies in je team.)

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 14-10-2016 08:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
Asgaro schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:56:
Tis gebeurd! Dit wordt m'n eerste gym worthy pokémon. :)

Ook blij met de moveset want ik wou een defender en dit is de ideale moveset. (Zie https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon/134 )
[afbeelding]
Helemaal prima, ik heb ook een Vap met die moveset (momenteel 2224) en die staat al tijdje stabiel een gym te bewaken :)

Ik zou hem volstoppen met dust!

[ Voor 3% gewijzigd door Doopy-X- op 14-10-2016 08:22 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:56
Edit: Nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Mirx_NL op 14-10-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online
http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/elemental/

De medals sectie is nu in twee delen verdeeld. De onderste groep medals geven de catch bonus aan. Blijkbaar is +3 de maximale bonus want alleen bij lagere zie je er nog een progressiebalkje onder staan. Die zul je waarschijnlijk herkennen als de icoontjes in het catch-scherm

Ik heb er nog niet echt op kunnen letten maar vermoed dat je de van toepassing zijnde bonusmedal(s) even kort te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:23
Doopy-X- schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:22:
[...]

Helemaal prima, ik heb ook een Vap met die moveset (momenteel 2224) en die staat al tijdje stabiel een gym te bewaken :)

Ik zou hem volstoppen met dust!
99% van de spelers maakt het niet uit wat voor aanvallen dat beest heeft. Als ze de gym neer willen halen, dan doen ze dat toch wel. Het enige wat telt is hoe hoog de CP is van een pokemon, zodat je niet als eerste er uit wordt geknikkerd door wie dan ook. Zie genoeg level 10 gyms waar de onderste pokemon af en toe veranderd, maar hij blijft level 10. Even iemand vinden die een andere kleur is, of gewoon met een andere account de gym 1 level neerhalen en weer trainen om je eigen hoge erin zetten...

Vind het jammer, maar in de realiteit is dit gewoon zo. Op papier is alles leuk en aardig uit te rekenen en theoretisch allemaal interessant, maar de praktijk is gewoon anders. Als je een pokemon in een gym wil stoppen en wil dat hij zo lang mogeijk erin zit, moet je er 1 hebben met hoge CP, thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

http://pokemongo.nianticlabs.com/en/post/elemental/

De medals sectie is nu in twee delen verdeeld. De onderste groep medals geven de catch bonus aan. Blijkbaar is +3 de maximale bonus want alleen bij lagere zie je er nog een progressiebalkje onder staan. Die zul je waarschijnlijk herkennen als de icoontjes in het catch-scherm

Ik heb er nog niet echt op kunnen letten maar vermoed dat je de van toepassing zijnde bonusmedal(s) even kort te zien krijgt.
200 pokes voor +3....ik had toch wel een iets hogere aantallen verwacht... :/

*burp*

Pagina: 1 ... 112 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.

Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status