PSN: Marselaar
Verwijderd
Van mij mag dat weg blijven. Dat is vooral leuk als je ergens woont waar altijd stops in de buurt zitten.-TheNose- schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:08:
Is er ook al enige ETA over die vernieuwde ingame radar die ze in san fransisco testen? Die schijnt behoorlijk te werken, zodat de maps veel minder gemist worden.
Maar in ons dorp heb je alleen in het centrum 3 stops vlak bij elkaar (plus eentje aan de rand van het dorp). De rest van het dorp is stop-loos. Dan heb je totaal niets aan die nieuwe radar.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Niet helemaal waar, ik Arnhem zijn een paar wijken die zwaar door team Geel worden geheerst.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Laten ze liever iets beters verzinnen: iets met pootafdrukjes ofzo?
Voor mij geld hetzelfde dat ik in het nadeel ben. En met deze update zal de kloof tussen mij en de actieve spelers in de grotere steden een stuk groter worden.hneel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:43:
Ik ben al in het nadeel met zo weinig pokestops. Dat wordt straks alleen maar erger.
Echter moedig ik dit soort updates alleen maar aan. Het gaat mij uiteindelijk om het speelplezier en wanneer ik een stad bezoek en daar wat tijd vrij maak om pokemon te vangen geeft deze update mij een stuk meer mogelijkheden en daarmee plezier.
Ik ben ook team blauw!
Welke regio zitten veel blauwe gyms dan?
Verwijderd
dan raad ik je aan een restaurant beneden te pakken zit een goed pannekoeken huis aan de rand met 2 stops voor lures tijdens het etenMeagaShira schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:40:
[...]
Geeft niks. elk dagje uit kost geld. Nu sla ik twee vliegen in 1 klap.
Lekker pokemon spelen en wandelen door de natuur met ons drieën.
Als we klaar zijn even lekker wat eten en drinken. Misschien wel avond eten of als de dag nog niet zover is een lekker stuk taart met warme chocomel
Ze moeten gewoon dat gras laten schudden als daar een pokemon zit. Nu is het echt gewoon als een kip zonder kop rondlopen en hopen dat je hem tegenkomt.hneel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:43:
Ik ben al in het nadeel met zo weinig pokestops. Dat wordt straks alleen maar erger.
Gisteren had ik een Lapras op de radar in de metro terug naar huis (1 halte voor mijn eindhalte waar mijn auto staat). Snel terug gereden, geparkeerd en willekeurig rondlopen. Na een aantal minuten heen en weer had ik hem wel gevonden gelukkig
....Robkazoe schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:50:
[...]
Ik ben ook team blauw!
Welke regio zitten veel blauwe gyms dan?
Dit was in juli:

En ik vermoed dat het alleen maar meer in het voordeel van Mystic is gegaan, aangezien mensen graag bij de grote groep horen
Ik ga weer eens bitchen, klote 10km eieren.... Mn laatste twee zaten een Eevee en een Hitmonchan in, daarvoor 3x een jynx, een dratini, en nog n eevee. Wil gvd eens een Aerodactyl, nog nooit ergens gezien en is de enige die ik nog moet (kan Muk maken maar wil een betere grimer en kom nog 2 candy te kort voor een Charizard maar heb mn starter als buddy dus dat is in n paar km ook gefixt).
[ Voor 42% gewijzigd door mark-k op 11-10-2016 12:22 ]
Overigens lijk ik toch bespeurd te hebben dat de locatie waar je bent op het moment dat een ei uitkomt wel meespeelt.
Achter mijn werk zit een soort beekje (zwolle bij het station / lubeckplein voor degenen die dit kennen). Mijn 5km eieren die uitkomen zijn nu al 4x achter elkaar water pokemon geworden w.o. goldeen en tentacool.
Momenteel zit er echter een massive weedle nest. 3x raden. mijn 2km ei kwam zojuist uit. jup... een weedle.
Bij mij thuis wisselt het, ik woon in een dorp en wat er uit het ei komt is eigenlijk nooit pidgeywerk maar altijd bijvoorbeeld sandshrew, charmander, pikachu, geodude etc.
edit: in het dorp spawnt ook echt van alles. nooit is het echt hetzelfde. heb momenteel een electabuzz spawnplek op de hoek die een week geleden nog 2km verder in het naburige (nog kleinere) dorpje zat.
Ik vind het dus opvallend dat in een dorp waar van alles spawnt ook van alles uit je ei komt en op een plek waar een beekje zit heb ik al 4x een waterpokemon achter elkaar.
Ja, het is niet bewezen. Nee, zolang het niet bewezen is is het toeval, klopt. Maar toch...
[ Voor 18% gewijzigd door babybel123 op 11-10-2016 12:59 ]
In zuid Limburg is zowat elk kruis langs de weg een pokestop, dus kom maar op met die update.hneel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
[...]
Van mij mag dat weg blijven. Dat is vooral leuk als je ergens woont waar altijd stops in de buurt zitten.
Maar in ons dorp heb je alleen in het centrum 3 stops vlak bij elkaar (plus eentje aan de rand van het dorp). De rest van het dorp is stop-loos. Dan heb je totaal niets aan die nieuwe radar.
Gotta catch'em all toch!!
Maar ff zonder gein, een beetje wel vrees ik. Wordt wel steeds minder gelukkig
SR+ MiC
De locatie waar je je ei haalt is wel bevestigd als invloed op wat eruit komt, door Chef Niantic, als ik me niet vergis, de locatie waar hij klaar is met broeden niet voor zover ik weet.babybel123 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:58:
Ben wel benieuwd naar komende update, maar ben het er wel mee eens dat men iets aan de manier van opsporen van pokemon mag gaan doen.
Overigens lijk ik toch bespeurd te hebben dat de locatie waar je bent op het moment dat een ei uitkomt wel meespeelt.
Achter mijn werk zit een soort beekje (zwolle bij het station / lubeckplein voor degenen die dit kennen). Mijn 5km eieren die uitkomen zijn nu al 4x achter elkaar water pokemon geworden w.o. goldeen en tentacool.
Momenteel zit er echter een massive weedle nest. 3x raden. mijn 2km ei kwam zojuist uit. jup... een weedle.
Bij mij thuis wisselt het, ik woon in een dorp en wat er uit het ei komt is eigenlijk nooit pidgeywerk maar altijd bijvoorbeeld sandshrew, charmander, pikachu, geodude etc.
edit: in het dorp spawnt ook echt van alles. nooit is het echt hetzelfde. heb momenteel een electabuzz spawnplek op de hoek die een week geleden nog 2km verder in het naburige (nog kleinere) dorpje zat.
Ik vind het dus opvallend dat in een dorp waar van alles spawnt ook van alles uit je ei komt en op een plek waar een beekje zit heb ik al 4x een waterpokemon achter elkaar.
Ja, het is niet bewezen. Nee, zolang het niet bewezen is is het toeval, klopt. Maar toch...
Ik zit met een dilemma. Heb net een Lapras gekregen uit een 10km ei maar had er reeds al eentje gekregen toen ik nog level 12 ofzo was.
Oude Lapras (in de tijd al mijn candy ingestoken)
-Lv 16
-CP 1252 IV 84
-Ice Shard & Ice Beam => Perfecte Defense Set
Nieuwe Lapras
-Lv 20
-CP 1690 IV 91
-Frost Breath & Blizzard => Perfecte Offense Set
Het probleem:
-27 Candy (Lapras is al een tijdje mijn buddy)
Wat raden jullie aan? Als 'Quick win' zou ik de nieuwe lapras volledig kunnen uppen en dan vermoed ik dat wel op CP 2100 ofzo uit kom. Voldoende om hem in gym's te steken als defender, maar wel een 'slechte' helaas. Waarschijnlijk ben ik hem dan een tijdje kwijt en zal hij in de praktijk niet moeten vechten.
De andere optie is om hem zo te laten en al het candy in mijn oude lapras te steken. Ik vermoed dat hij dan op CP 1750 ofzo komt maar dan wel met de beste defense set. Zal dus eerder onderaan de gym's bengelen maar tijdens het vechten zijn mannetje wel staan. Dan zou ik de attacker ook echt houden als attacker.
Dan moet je dingen gaan doen waar je wel gelukkig van wordt!

Wat houdt die test van die nieuwe radar dan in?hneel schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:37:
[...]
Van mij mag dat weg blijven. Dat is vooral leuk als je ergens woont waar altijd stops in de buurt zitten.
mark-k schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
De locatie waar je je ei haalt is wel bevestigd als invloed op wat eruit komt, door Chef Niantic, als ik me niet vergis, de locatie waar hij klaar is met broeden niet voor zover ik weet.
Maar het wisselt dan wel?
Meeste van mijn eieren komen uit de stop bij mijn huis. Ik heb toch echt niet alleen maar dezelfde soort pokemon. Ben ik wel benieuwd naar wat voor een invloed dat is.
Ik zou de hoogste upgraden, over het algemeen is het natuurlijk wel leuk dat de één een betere defensive moveset heeft. Maar in de praktijk gaat het om de hoogte van de CP van de pokemons die bepaald of een gym nu wel of niet aangevallen wordt. Ze (andere spelers) gaan niet eerst even kijken of de moveset nu wel of niet goed is van een bepaalde pokemon om vervolgens die gym danmaar niet aan te vallen.Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:13:
Iemand nog tips wat ik mijn met 2 laprassen dien te doen qua upgrdaden?
[...]
9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS
Typisch kenmerk van verslaving; dat je steeds minder gelukkig wordt....Shiro schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:11:
[...]
Gotta catch'em all toch!!
Maar ff zonder gein, een beetje wel vrees ik. Wordt wel steeds minder gelukkig
Thnx!!! ik zal er aan denken als we er zijn. Zoontje is gek op pannenkoek dus vrees dat we daar gaan eindigenVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:54:
[...]
dan raad ik je aan een restaurant beneden te pakken zit een goed pannekoeken huis aan de rand met 2 stops voor lures tijdens het eten
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Ok, komt een beetje overeen met wat mijn logische verstand zegt, maar vind het precies wat verspilling van candy en suboptimaalsankao schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:24:
[...]
Ik zou de hoogste upgraden, over het algemeen is het natuurlijk wel leuk dat de één een betere defensive moveset heeft. Maar in de praktijk gaat het om de hoogte van de CP van de pokemons die bepaald of een gym nu wel of niet aangevallen wordt. Ze (andere spelers) gaan niet eerst even kijken of de moveset nu wel of niet goed is van een bepaalde pokemon om vervolgens die gym danmaar niet aan te vallen.
Is er trouwens een tool waarmee je CP's kan simuleren wanneer je je poké enkele upgrades geeft? Mijn cijfers van 1750 en 2100 CP zijn natuurlijk gewoon maar uit mijn duim gezogen.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Kun je gewoon uitrekenen, max en min CP per lvl zijn bekend dus als je je IV kent kun je redelijk schatten wat het wordt (of gewoon van lvl 20 naar 30 is het dezelfde gain per powerup dus kun je ook zo tellen).Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Ok, komt een beetje overeen met wat mijn logische verstand zegt, maar vind het precies wat verspilling van candy en suboptimaal![]()
Is er trouwens een tool waarmee je CP's kan simuleren wanneer je je poké enkele upgrades geeft? Mijn cijfers van 1750 en 2100 CP zijn natuurlijk gewoon maar uit mijn duim gezogen.
ATK IV telt iets meer dan de rest in de CP berekening, maar kunt wel vrij redelijk in de buurt komen.
Ik een Dratini. Maar ja, kan de candy wel gebruiken. Maar Hitmonchan zou beter geweest zijn.Peter_Aragorn schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:32:
Pfff had ik weer een keer een paar 10km eieren, krijg ik er 3 Electabuzz uit... -_-
Ruilen? kreeg mn 3e hitmonchan ofzo....Marselaar schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:38:
[...]
Ik een Dratini. Maar ja, kan de candy wel gebruiken. Maar Hitmonchan zou beter geweest zijn.
Hier de IV checken en dan onder kan je zijn CP op verschillende trainer levels bekijken,Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Ok, komt een beetje overeen met wat mijn logische verstand zegt, maar vind het precies wat verspilling van candy en suboptimaal![]()
https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Over die Laprassen, wil je met ze rondlopen en gyms van andere teams slopen? Dan je tweede upgraden want hij heeft de beste moves. Wil je ermee in een gym blijven hangen, dan je tweede upgraden omdat hij hogere CP (voor zelfs minder candies) kan hebben en dus hoger in een gym zit/meer afschrikkingseffect heeft. Als iemand zich besluit jouw gym aan te vallen, maakt 't niks uit wat je er hebt
Conclusie : de tweede Lapras power up'pen.
@Shiro: nou dan doe je wat leuks en sloop de L10 gyms van Geel of Blauw?
Heb vorig week iets over een mogelijke "cheater" gesproken toen hij (met maatjes) op een avond alle L10 gyms plat had gemaakt. Die account is altijd nog actief en nu lukte het bijna niemand meer L10 gyms te maken. De gyms wisselen elke dag een paar keer van kleur, met alle 3 teams. Daarvoor echt min. 2 wkn lang alleen Rood met dikke gyms.
[ Voor 17% gewijzigd door Mofkees op 11-10-2016 13:48 ]
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Ik gebruik Poke Genie (ios app) daarin kan je bepalen wat de CP is van je pokemon wanneer je hem "upgrade"Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Bedankt. had nog niet gezien dat je bij Poke assistant met het balkje kan schuivenMofkees schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:41:
[...]
Hier de IV checken en dan onder kan je zijn CP op verschillende trainer levels bekijken,
https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Over die Laprassen, wil je met ze rondlopen en gyms van andere teams slopen? Dan je tweede upgraden want hij heeft de beste moves. Wil je ermee in een gym blijven hangen, dan je tweede upgraden omdat hij hogere CP (voor zelfs minder candies) kan hebben en dus hoger in een gym zit/meer afschrikkingseffect heeft. Als iemand zich besluit jouw gym aan te vallen, maakt 't niks uit wat je er hebt
Conclusie : de tweede Lapras power up'pen.
@Shiro: nou dan doe je wat leuks en sloop de L10 gyms van Geel of Blauw?Dan zorg je ervoor dat weer sterke mon's vrijkomen en dat de stabiele gyms van Rood aangevallen worden = meer dynamiek.
Heb vorig week iets over een mogelijke "cheater" gesproken toen hij (met maatjes) op een avond alle L10 gyms plat had gemaakt. Die account is altijd nog actief en nu lukte het bijna niemand meer L10 gyms te maken. De gyms wisselen elke dag een paar keer van kleur, met alle 3 teams. Daarvoor echt min. 2 wkn lang alleen Rood met dikke gyms.
Het resultaat is dan het volgende
-Lapras met attack aanvallen kan ik van 20 naar 24.5 doen wat resulteert in een CP van 2071
-Lapras met defense aanvallen kan ik van 15 naar 21 doen wat resulteert in een CP van 1753
Meest rationele beslissing is dan inderdaad de Attacker boosten om mensen te doen afschrikken en lekker hoger in de gym te staan.
Verwijderd
zit echt aan de voet heet zo uit het hoofd strijkland of strijlandMeagaShira schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:29:
[...]
Thnx!!! ik zal er aan denken als we er zijn. Zoontje is gek op pannenkoek dus vrees dat we daar gaan eindigen
Welcome to the club! 14 10km eieren uitgebroed, 6 keer ElectabuzzPeter_Aragorn schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:32:
Pfff had ik weer een keer een paar 10km eieren, krijg ik er 3 Electabuzz uit... -_-

In hoeverre telt de regio mee? Dat je continent-gebonden pokemons kan vinden in eieren die je naar een ander continent mee sleept weet ik.mark-k schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:12:
[...]
De locatie waar je je ei haalt is wel bevestigd als invloed op wat eruit komt, door Chef Niantic, als ik me niet vergis, de locatie waar hij klaar is met broeden niet voor zover ik weet.
Maar maakt het ook nog uit of je een ei krijgt uit een stop uit de stad, of een aan het strand, of in de bossen?
Je hebt er ook nog eens vrij weinig aan...Azaruc schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:08:
[...]
Welcome to the club! 14 10km eieren uitgebroed, 6 keer Electabuzz
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Grass werkt ook goed! Ik heb een heel leuke Tangela met Vine Whip en Solar Beam. Hakt er ook flink in bij die waterpokies!Pathogen schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:07:
Mwoah, met het huidige overschot van waterpokies is een extra Electric nooit weg...
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
ROOOAAARRRR!! rijdt na werktijd weer de doolhof van een Uithof Science park(Utrecht) in om alle Mystic gym's plat te gooien!Mofkees schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:41:
[...]
@Shiro: nou dan doe je wat leuks en sloop de L10 gyms van Geel of Blauw?Dan zorg je ervoor dat weer sterke mon's vrijkomen en dat de stabiele gyms van Rood aangevallen worden = meer dynamiek.
Of misschien niet, ik denk(weet wel zeker) dat ik dan mijn avondeten zal missen als ik 3 level 10 gym's in mijn eentje neer ga halen.
Of we gaan eens samen wat gym's mollen, er zou echt een soort van chat moeten komen voor Pokemon Go, zodat men wat georganiseerde bezig kan gaan met gym's veroveren/versterken.
Sowieso moet men altijd wel wat gym's over laten voor de andere teams, anders gaan ze uit wanhoop toch de stabiele gym's aanvallen.
SR+ MiC
Juist niet (met rust laten) dusShiro schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:39:
[...]
...
Sowieso moet men altijd wel wat gym's over laten voor de andere teams, anders gaan ze uit wanhoop toch de stabiele gym's aanvallen.
... maar ben wel eens dat er een soort ingame chat zal zijn om het sociale aspect te versterken. Met 2 man is het al zoveel makkelijker gym's aantevallen.
Die dingen zie je ook bij Ingress
Ik zou zeggen; PoGo Whatsapp group!Shiro schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:39:
Of we gaan eens samen wat gym's mollen, er zou echt een soort van chat moeten komen voor Pokemon Go, zodat men wat georganiseerde bezig kan gaan met gym's veroveren/versterken.
Van de ene op de andere moment waren al mijn uncommon spawns vlak naast mijn dorp verdwenen, wat voor mij het capturen een stuk moeilijker heeft gemaakt. Gelukkig viel het wel samen met het feit ik in het dorp dat ik woon plotseling wel 4G bereik heb met T-Mobile. Daardoor nu wel iedere dag aan het battlen met de gym in het dorp. Ondanks dat het net aan 2k inwoners telt wisselt de gym nog iedere dag tussen alle teams.
Dus nu mijn voorraad stardust aanvullen met de defender bonusses ipv capturen van pokemon
2x eevee
2x Dratini
2x Magmar
1xJynx
1xPinsr
Dat kan slechter. Kon opeens mijn 100% Dragonair evolven.
Alleen helaasch een Jolteon en een Flareon uit mijn Eeveetjes ;+
Kunt natuurlijk ook gewoon zelf eentje doen en ff timen, "kost" je hooguit 500xp.schaapiej schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:39:
Heeft iemand toevallig al gekeken hoe lang de evolve animatie nu duurt? Heb 60-65 evolves klaar staan maar als dat er ineens 100 kunnen zijn spaar ik natuurlijk effe door!
Verwijderd
wat bedoelen ze hier nou eigenlijk mee? hij houdt toch altijd je gelopen afstand bij of ben ik nu gek?
Klopt, maar eerder werd die afstand niet geupdate als je op dat scherm zit. Als het goed is (ik heb de update nog niet) wijzigt de gelopen afstand nu als je terwijl je loopt het scherm open hebt. Lekker boeiende update...Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:03:
Egg & Incubator Screens: These will periodically update the distance walked without the Trainer needing to close and reopen the screen.
wat bedoelen ze hier nou eigenlijk mee? hij houdt toch altijd je gelopen afstand bij of ben ik nu gek?
Net ff hardop getelt, kwam ik op 25 sec uit.schaapiej schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:39:
Heeft iemand toevallig al gekeken hoe lang de evolve animatie nu duurt? Heb 60-65 evolves klaar staan maar als dat er ineens 100 kunnen zijn spaar ik natuurlijk effe door!
Als je een nieuwer model telefoon hebt kun je de app ook afsluiten bij het begin vd animatie en de app snel opnieuw starten.
Op mijn S7 is dat is 16 sec klaar
Volgens https://pokemongo.gamepress.gg/news/real-0412-patch-notes duurt dat nu 20 ipv 25 seconden. Waardoor je in een half uur tijd ipv 60-70 ongeveer 90-100 pokemon kunt evolven.schaapiej schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:39:
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ik heb de update nog niet, vandaar de vraagmark-k schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 18:27:
[...]
Kunt natuurlijk ook gewoon zelf eentje doen en ff timen, "kost" je hooguit 500xp.
Thanks! Dan ga ik nog even sparen!Spike_wolf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:43:
[...]
Volgens https://pokemongo.gamepress.gg/news/real-0412-patch-notes duurt dat nu 20 ipv 25 seconden. Waardoor je in een half uur tijd ipv 60-70 ongeveer 90-100 pokemon kunt evolven.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
100% Poli? Ik heb er veel gezien en gevangen maar kom niet boven de 73Mx. Alba schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:26:
Vandaag weer uit een unstable gekickt maar onderweg naar huis een afgelegen Level 4 en een afgelegen Level 8 erbij gepakt dus ik zit nu in 11 gyms. Zou voorlopig weer even genoeg moeten zijn hoop ik.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar met modder en submissionThe Source schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:33:
[...]
100% Poli? Ik heb er veel gezien en gevangen maar kom niet boven de 73

Ennuh, haha, heb jij het hele circus rond de 100% Poliwhirl niet meegemaakt dan?
[ Voor 15% gewijzigd door Mx. Alba op 11-10-2016 20:35 ]
Bizar eigenlijk dat er inderdaad zo weinig "hangouts" zijn waar team members elkaar kunnen vinden.
Volgens nieuws: Niantic begint met uitbrengen Pokémon Go-update die trainen van gyms ... die het weer van Reddit heeft 15 secondenSpike_wolf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 19:43:
[...]
Volgens https://pokemongo.gamepress.gg/news/real-0412-patch-notes duurt dat nu 20 ipv 25 seconden. Waardoor je in een half uur tijd ipv 60-70 ongeveer 90-100 pokemon kunt evolven.
[ Voor 55% gewijzigd door Marselaar op 11-10-2016 21:04 ]

Ergens wel jammer van die prestige calculation, zet je er per ongeluk/uit noodzaak 1 sterkere tussen, kan je dus fluiten naar je hoge bonus?Gym Training
Gym training has been substantially revamped in this update:
- You can now bring up to 6 Pokemon in your training lineup, up from 1 previously.
- Prestige calculation now uses the highest CP Pokemon in your training lineup.
- Defending Pokemon CP now scales down based on your trainer level. If a Pokemon is higher level than your trainer, its level will scale down to your trainer level + 2 and its CP will be lowered accordingly for that battle.
Het laatste puntje is waarschijnlijk alleen maar merkbaar voor de beginnende spelers. Neem aan dat de meeste toch wel makkelijk level 25+ zijn die een beetje gespeeld hebben.
oh nee? heb ik iets gemist?Mx. Alba schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:34:
[...]
Maar met modder en submission
Ennuh, haha, heb jij het hele circus rond de 100% Poliwhirl niet meegemaakt dan?

- Catch Bonus: Trainers can earn a catch bonus for a Pokémon type as they catch more of a specific type.
- Updated Gym Training: Trainers can now bring six Pokémon to battle at friendly Gyms. The CP of the Pokémon you are battling may be temporarily adjusted lower for your training session.
- Egg & Incubator Screens: These will periodically update the distance walked without the Trainer needing to close and reopen the screen.
- Fixed several audio issues.
- Decreased the evolution animation time.
- Minor fixes
[ Voor 83% gewijzigd door SuperVeloce op 11-10-2016 22:50 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik vond het wel erg lastig om zes beesten uit te zoeken die een beetje matchen met 6 verdedigers op de traditionele manier. Een heidens werk omdat je niet de moves van je aanvallers kunt checken bij de selectie en je daarvoor weer uit de gym moet. Vreselijk onhandig. Er wordt ook iets op het scherm getoond dat ie aan het 'matchen' is of zo als je begint. Ik besloot maar weer te downgraden omdat het me allemaal te onvoorspelbaar was. Ik trainde wat tegen de Vaporeon maar zag toen dat de spoofer ook bezig was en mijn winst er weer af haalde. Ik besloot maar even wat rondjes te farmen daar en het even aan te zien. Nog een andere speler ontmoet uit die wijk maar die speelde niet in gyms en wist niets over wat er daar allemaal gebeurde. Het bleef rustig en ik zat weer vol dus ik ging weer trainen. Gym weer naar L9 gebracht en er een beest in gezet. Was nu wel aanzienlijk minder voor nodig dan 8000 punten. Dat scheelde wel. Al snel zag ik dat de spoofer weer begon. Ik ging maar richting huis en zou wel zien. Ik zit er nog in dus hij is blijkbaar gestopt.
Maar wat een ramp dat nieuwe systeem. De UI van de client is er verder totaal niet geschikt voor om dit goed te kunnen gebruiken omdat je o.a de moves van je beesten niet kunt checken bij selectie. Met één gaat dat nog maar bij zes is dat compleet ondoenlijk. Als je met een lagere pokie de onderste defender wilt trainen begrijp ik dus dat je dan elke keer in alle andere 5 slots een nog lagere pokie moet zetten om er voor te zorgen dat je de prestige van je eerste pokie krijgt want als er hogere in staan zijn die bepalend voor de prestigeberekening? Wat een heidens werk zal dan gaan worden. En je kunt dus niet voor de volgende defenders voor hun lagere pokies in de rij zetten want dan krijg je dus niet de prestige van die lage pokies ook al versla je elke defender met een lager beest, maar je krijgt de prestige alsof je elke defender met de hoogste CP pokie hebt verslagen?
Nee... hier heeft Niantic écht weer goed over nagedacht hoor.

En het probleem met niet de aanbieding vallen zien los ik op door mijn Pokémon te hernoemen met onder andere de aanvalstypes die ze hebben.
Qua attacks, het mag duidelijk zijn waar ik mijn mosterd heb gehaald qua naamgeving

Maar dan krijg je voor die lagere defenders ook maar weinig prestige want daarvoor is je hoogste CP pokie van de zes bepalend begrijp ik.Mx. Alba schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:12:
Misschien kan je een set Pokies kiezen die allemaal onder de hoogste in de gym zitten? Dan kan je de lagere Pokies dus flink pwnen zolang ze maar onder de hoogste zitten?
Ik adviseer in elk geval iedereen om de .apk van de huidige 0.39.1 versie bij zich te hebben zodat je kunt downgraden. Je moet dan wel de hogere versie eerst deïnstalleren want de lagere versie over de hogere heen installeren leidt tot een foutmelding dat de app niet geïnstalleerd is.
Ik zou willen adviseren om heel die update niet te installeren als je veel/vaak gyms upgrade, wat een ongelofelijk slechte update zeg..kost je nou 3x zoveel moeite/tijd/potions om een gym te uppen..man man man..CaptJackSparrow schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:21:
[...]
Maar dan krijg je voor die lagere defenders ook maar weinig prestige want daarvoor is je hoogste CP pokie van de zes bepalend begrijp ik.
Ik adviseer in elk geval iedereen om de .apk van de huidige 0.39.1 versie bij zich te hebben zodat je kunt downgraden. Je moet dan wel de hogere versie eerst deïnstalleren want de lagere versie over de hogere heen installeren leidt tot een foutmelding dat de app niet geïnstalleerd is.
Ik ben weer terug naar 39 en heb meteen automatische updates uitgezet..dan maar geen verwaarloosbare catchbonus..
Niantic doet er volgens mij echt alles aan om spelers kwijt te raken

Vind het een leuk spel in de basis maar ik snap echt niks van die keuzes die ze steeds maken..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Hoe werkt die naamgeving nou? IV, aanvallen 1, aanvallen 2 en dan dat laatste snap ik niet.Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:17:
Heb de update nog niet binnen, maar las ook al op andere plaatsten dat het nu erg veel moeite kost om je poké's te selecteren en de auto suggesties te corrigeren..
Qua attacks, het mag duidelijk zijn waar ik mijn mosterd heb gehaald qua naamgeving
[afbeelding]
Verder bevalt de update wel. Ik ben lvl 21 en kon nu makkelijk met mijn matige pokies een gym trainen...
Ik weet niet of Lambo onafhankelijk van mij zelf de zelfde naamgeving heeft ontwikkeld of mijn naamgeving heeft gekopieerd maar bij mij zijn die laatste twee karakters een indicatie van of de aanvalscombinatie goed is voor aanvallen (eerste) of verdedigen (tweede) waar + goed is, = middelmatig en - slecht. Ik wil die zelf gaan aanpassen naar * ideaal, + goed, = middelmatig, - slecht.-TheNose- schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:58:
[...]
Hoe werkt die naamgeving nou? IV, aanvallen 1, aanvallen 2 en dan dat laatste snap ik niet.
Verder bevalt de update wel. Ik ben lvl 21 en kon nu makkelijk met mijn matige pokies een gym trainen...
Een Vaporeon met Hydro Pump is dus +-, met Aqua Tail ==, en met Water Pulse -+. Met het *+=- systeem wordt het respectievelijk *=, ++, -* want * gaat A betekenen volgens de methodiek van pokemongo.gamepress.gg, + is B, = is C en - is D of lager.
[ Voor 9% gewijzigd door Mx. Alba op 12-10-2016 03:50 ]
Hmmm ik vind je eerste systeem duidelijker, de nood voor de nieuwe naamgeving komt voort uit de hoeveelheid pokies die je hebt denk ik?Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 03:42:
[...]
Ik weet niet of Lambo onafhankelijk van mij zelf de zelfde naamgeving heeft ontwikkeld of mijn naamgeving heeft gekopieerd maar bij mij zijn die laatste twee karakters een indicatie van of de aanvalscombinatie goed is voor aanvallen (eerste) of verdedigen (tweede) waar + goed is, = middelmatig en - slecht. Ik wil die zelf gaan aanpassen naar * ideaal, + goed, = middelmatig, - slecht.
Een Vaporeon met Hydro Pump is dus +-, met Aqua Tail ==, en met Water Pulse -+. Met het *+=- systeem wordt het respectievelijk *=, ++, -* want * gaat A betekenen volgens de methodiek van pokemongo.gamepress.gg, + is B, = is C en - is D of lager.
Nou ja, ik wil wat meer gradatie aanbrengen in de goede Pokémon. Om aan te vallen of te verdedigen hoef je niet per se ideale Pokémon daarvoor te hebben maar het is wel handig om te weten of hij de ideale nec-plus-ultra combo heeft, of gewoon een goed bruikbare combo.-TheNose- schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:17:
[...]
Hmmm ik vind je eerste systeem duidelijker, de nood voor de nieuwe naamgeving komt voort uit de hoeveelheid pokies die je hebt denk ik?
Het is vooral handig als je een gym aanvalt (en met de nieuwe versie dus ook als je traint) zodat je je aanvallende pokémon goed kunt afstemmen op de verdediging.
Aangezien ik opnieuw begonnen ben start ik wel met je eerste systeem, mijn hoogste pokies zijn nog geen 1200cp @lvl 21Mx. Alba schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:20:
[...]
Nou ja, ik wil wat meer gradatie aanbrengen in de goede Pokémon. Om aan te vallen of te verdedigen hoef je niet per se ideale Pokémon daarvoor te hebben maar het is wel handig om te weten of hij de ideale nec-plus-ultra combo heeft, of gewoon een goed bruikbare combo.
Het is vooral handig als je een gym aanvalt (en met de nieuwe versie dus ook als je traint) zodat je je aanvallende pokémon goed kunt afstemmen op de verdediging.
Begint wat te worden
Ik vind Mankey toch wel een van de leukste/coolste Pokémon om te zien
Pffft, mijn leger aan parasects zijn veel cooler! Ik wil er 6 hebben voor als de player battles komen!Gitarist schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:04:
Gisteren voor het eerst een Mankey gezien en gevangen (in Amsterdam)! Grappig hoe blij je als 32-jarige kan zijn met het "vangen" van zo'n cool uitziend figuurtje
Ik vind Mankey toch wel een van de leukste/coolste Pokémon om te zien

Hmm zoals ik het lees ziet het er inderdaad naar uit dat het veel meer werk gaat kosten als je op dezelfde manier wil trainen als voor deze patch (alleen de eerste pokkie verslaan met een lagere CP pokkie). Dit gaat dus alleen maar meer tijd kosten om 5 random lagere cp pokkies te kiezen voordat je kan battlen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:56:
Als je met een lagere pokie de onderste defender wilt trainen begrijp ik dus dat je dan elke keer in alle andere 5 slots een nog lagere pokie moet zetten om er voor te zorgen dat je de prestige van je eerste pokie krijgt want als er hogere in staan zijn die bepalend voor de prestigeberekening? Wat een heidens werk zal dan gaan worden. En je kunt dus niet voor de volgende defenders voor hun lagere pokies in de rij zetten want dan krijg je dus niet de prestige van die lage pokies ook al versla je elke defender met een lager beest, maar je krijgt de prestige alsof je elke defender met de hoogste CP pokie hebt verslagen?![]()
Nee... hier heeft Niantic écht weer goed over nagedacht hoor.![]()
En wil je voordeel halen om meerdere pokemons mee te nemen, dan gaat het weer meer potions kosten.
Achja ze moesten iets verzinnen om gyms battles beschikbaar te maken voor lagere level spelers...
Gewoon geen setup aanbevelen en 6 lege vakjes geven was veel beter geweest, kun je zelf kiezen of je met 1, 2, of 6 pokemon wilt aanvallen.
En ook weer lekker kut dat dit nu pas komt, heb 2 weken geleden al mijn dubbele lage getransferred, 'want je kunt toch maar met 1 tegelijk trainen'....
[ Voor 16% gewijzigd door mark-k op 12-10-2016 11:38 ]
"- Fixed several audio issues."SuperVeloce schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:47:
Zojuist via apkmirror Pokemon Go geupdate naar 0.41.2
[...]
Zou eens tijd worden, ben de wegvallende audio wanneer Android tijdens het gamen geluid maakt nogal zat

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zit er geluid bij het spel dan?Raven schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
"- Fixed several audio issues."
Zou eens tijd worden, ben de wegvallende audio wanneer Android tijdens het gamen geluid maakt nogal zatNu maar hopen dat die bug daar ook onder valt...

Dat is altijd het eerste wat ik uitzet met android spelletjes. Crap speakertjes die crap geluid nog verder vernaggelen. Nee dank je

Als ik hem kan locken is het instabuy en anders zie ik geen nut
[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 12-10-2016 10:14 ]
Sterker nog, mijn dochter van twee vindt de digitale bliepjes die de Pokémon maken maar engOssi schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:07:
[...]
Zit er geluid bij het spel dan?![]()
Dat is altijd het eerste wat ik uitzet met android spelletjes. Crap speakertjes die crap geluid nog verder vernaggelen. Nee dank je
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik vind dat juist een fantastisch nostalgisch gebaar.Pathogen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:43:
[...]
Sterker nog, mijn dochter van twee vindt de digitale bliepjes die de Pokémon maken maar eng
Het zijn namelijk dezelfde geluidjes als uit de oude Gameboy spelletjes
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Vanuit die optiek bezien snap ik dat je het als nostalgisch ervaart, maar toen ik die geluidjes voor het eerst hoorde dacht ik serieus aan een audioprobleem met de samplerate o.i.d. Ik heb dan ook zelf niet de Gameboyspelletjes gespeeld vroeger...Ask! schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:45:
[...]
Ik vind dat juist een fantastisch nostalgisch gebaar.
Het zijn namelijk dezelfde geluidjes als uit de oude Gameboy spelletjes
Naar mijn mening zou het veel leuker zijn als de Pokémon in Pokémon Go dezelfde "stemmen" hebben als in de serie. Dus dat ze zeg maar hun eigen "ras" met hun eigen stem en op hun eigen kenmerkende manier benoemen.
Nu vind ik het helemala nergens naar klinken, dat digitale gerasp
Verwijderd
zal in de ochtend wel meevallen aangezien de meeste werken of op school zitten je zult er wel veel wandelaars tegen komenMarselaar schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:47:
Straks even een kijkje nemen op de Posbank. Eens kijken hoeveel Pokemonjagers ik daar tegen kom ;-)
spawnde vanochtend nog een blaisetoise
edit: raad je aan esense aan te doen gister een snorlax en schyter erin was wel rond 11 uur s'savonds. valt het mensen ook op dat als het donker is er betere zooi verschijnt?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 11:18 ]
Heb een review gelezen van iemand die er geweest is. Het is alleen maar beter geworden. Alle pokemon die spawnde in de duinen zijn naar vier plekken verplaats. Strand, boot, pokestops en nog 1 dacht ik ik.JamesB009 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:13:
Zijn er mensen hier die weten of Kijkduin nog de moeite waard is? Of zijn er te veel weggehaalde spawns ondertussen?
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Hmm, goed nieuws! Heb je toevallig de link nog van die review?MeagaShira schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:31:
[...]
Heb een review gelezen van iemand die er geweest is. Het is alleen maar beter geworden. Alle pokemon die spawnde in de duinen zijn naar vier plekken verplaats. Strand, boot, pokestops en nog 1 dacht ik ik.
https://www.facebook.com/...ef=PAGES_TIMELINE&fref=nfJamesB009 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Hmm, goed nieuws! Heb je toevallig de link nog van die review?
Thnx, voor anderen de directe link is dit: http://pokemongo-guide.nl/gastblog-hoe-was-vandaag-kijkduin/
Was het legendarische momentje een wildvang of liep het af met eenGravediggerxx schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:58:
Maandag eindelijk pokedex tot 142 gekregen. Hitmonlee was raar genoeg het moeilijkste om te vinden daarvoor moest ik in totaal 10250 pokemon vangen niet normaal
Apart, ik lees vaker dat Hitmonchan moeilijk te vinden is (zelf 3-4 Lee's gehad, 0 Chan's)Gravediggerxx schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:58:
Maandag eindelijk pokedex tot 142 gekregen. Hitmonlee was raar genoeg het moeilijkste om te vinden daarvoor moest ik in totaal 10250 pokemon vangen niet normaal
Gefeliciteerd!
Resultaat vanochtend rond 12:00. Men heeft al weer 1 gym gesloopt
Vanavond moeten we denk ik met de groep nog een keer zo ronde doen, nu de rest van gyms weer slopen
(En weer een Nicky Minaj uit een 10km-ei...

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 12-10-2016 12:56 ]
Bij mij wel een Aerodactyl deze ochtend, nieuwe entry in Pokedex.mark-k schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:54:
Wat een kutspel, moet er nu letterlijk nog maar eentje aangezien ik nu genoeg candy heb voor mn Muk en Charizard. Had gehoopt dat een Aerodactyl uit mn laatste 10km ei zou komen, maar nee hoor, de zoveelste Electabuzz. Eens kijken hoeveel XP ik nog moet halen, hoeveel pokemon ik nog moet vangen, en hoeveel stops ik nog moet draaien voordat ik eindelijk een Aerodactyl zie.
Dus laatste 2x 10km, Lapras + Aerodactyl. Ik heb er nog een in de incubator en hopelijk wordt 't een Snorlax
De kwaliteit van de ei-pokemons zijn wel minder geworden. Ik meen dat 2 weken terug alles uit een ei "wonder" was (team blauw), maar die Lapras en Aerodactyl hebben nu beiden maar ~70% IV. Door een 5km ei deze ochtend kan ik eindelijk een Exeggutor maken, maar dat is dus ook maar 78% IV
Mijn dochtertje (ook 2) vindt het supergrappig...Pathogen schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:43:
[...]
Sterker nog, mijn dochter van twee vindt de digitale bliepjes die de Pokémon maken maar eng
Mijn zoontje van net 6 kan er de hele dag naar luisteren.
Hij had het geluid weer eens aangezet. Ik evolueer 'stiekem' een Paras in een Parasect.
Zegt meteen 'he papa, waarom maak je een parasect?'

Hij herkent dus een heleboel van die geluidjes.
Ik heb nu een beetje hetzelfde, alleen nog de hitmonchan. Daar ben ik al een week of twee mee bezig. Als ze die ruil mogelijkheid nu zouden implementeren, dan ben ik meteen klaar met het spelmark-k schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:54:
Wat een kutspel, moet er nu letterlijk nog maar eentje aangezien ik nu genoeg candy heb voor mn Muk en Charizard. Had gehoopt dat een Aerodactyl uit mn laatste 10km ei zou komen, maar nee hoor, de zoveelste Electabuzz. Eens kijken hoeveel XP ik nog moet halen, hoeveel pokemon ik nog moet vangen, en hoeveel stops ik nog moet draaien voordat ik eindelijk een Aerodactyl zie.
Hoop dat er een optie word toegevoegd om tegen elkaar te vechten. Dat zou het zeker leuker maken.
Dit topic is gesloten.
Het is niet de bedoeling dat hacks, cheats, GPS-spoofs of dataminers besproken worden op dit forum. Ook is het bespreken van 3rd party apps en sites niet toegestaan die gegevens gebruiken/zichtbaar maken die normaal gesproken niet zichtbaar zijn. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers. Discussie over het gebruik van IV calculators is wel toegestaan.
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.
Online IV calculator
Evolve calculator
Pokémon movesets
Server status