Anton.net schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:10:
Nu de Zweed weer uitgeschakeld is, is er voor mij toch niet veel meer aan..
Ik had gehoopt dat Niantic dit deed omdat ze hun eigen scanner gaan uitbrengen, maar daar lijkt het toch niet op.
Ik ben benieuwd hoe hard de spelersaantallen aan het dalen zijn momenteel...
Daarnaast vind ik die update van de pokédex wel erg jammer. Nu kan je je pokédex compleet maken door gewoon wat gyms te bezoeken.. (Enkel 'seen' natuurlijk)
Niantic kennende zullen ze eerst wel een hele hoop nieuwe functies toevoegen die wel aardig zijn maar weinig met het spel elf te maken hebben en dan pas de bestaande problemen oplossen.
Ik bedoel, er was al weken terug een preview te zien dat je Pokemon kon spotten aan de hand van welke stop ze in de buurt zaten. Wanneer komt dat eens een keer live? Dat zou de gebruiker significant helpen en de radar al een heel stuk minder gebruiken.
Anywayz, gisteren heb ik maar eens een puzzeltocht gedaan. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze wel 10 gyms hebben met Pokemon erin. Terwijl ik in mijn buurt een gym of 4 heb binnen 200 meter afstand en binnen een kilometer ook nog wel een stuk of tien anderen. Maar een te populaire plek(ken) en binnen no time wisselen de gyms weer van eigenaar dus daar heb je niet zo heel veel aan. Dus ik had een andere strategie nodig. Via wat kaarten ben ik wat gyms gaan zoeken die eigenlijk te ver van de bewoonde wereld liggen maar die hopelijk wel mijn kleur (blauw) zijn en nog ruimte hebben.
Dus ik had een kaart gemaakt, 22 plekken geselecteerd, motor aangeslingerd en erop uit getrokken. Eerste gym was 15 a 20 minuten rijden en lag midden in een bos bij een landhuis. Het was een gele gym met een pokemon of 5 erin. Hij was wel te doen maar met één (willekeurige) Hypno van een level 1300 heeft dat weinig zin. Die wordt er zo weer uit gekickt. Op naar de volgende en die lag maar een paar kilometer verderop.
Midden in de weilanden vlak bij een kanaal. Ik kom aan, met een Pokestop ernaast en een level 9 blauwe gym.
Alleen loop ik zelf nu wel een beetje tegen het probleem aan dat mijn CP aan de lage kant is. Mijn hoogste is een Gyrados 1700. Na een kwartier vechten had ik genoeg ruimte gemaakt en mijn Slowbro (1600) onder gebracht. Mijn tweede Pokemon wat betreft CP en daarmee kwam hij op plek 3 in de gym. Maar dat is wel een blijvertje denk ik.
Mooi, op naar de volgende wat toch wel weer een goed kwartier rijden was. Een vogeluitkijkplek in een bos/villawijk. Ik kwam daar aan en er zat een rode gym in met 2 matige Pokemon. In de buurt zaten nog een restaurant, er speelden veel kinderen in het bos. Ik vermoedde dat het geen lang leven zal hebben maar toch geprobeerd. Het opruimen was snel gepiept en er een Golduck ingezet van 1350 CP. Die valt in ieder geval op als hij uit de gym wordt gekickt want die gebruik ik toch nooit...
De volgende gym was de weg uitrijden bij een druk kruispunt met een groot restaurant. Ik had verwacht dat daar een lage level gym zat omdat daar veel kinderen lang blijven en dus veel tijd hebben om de gym leeg te gooien. Ik kom eraan, level 10 blauwe gym. Oeps, maar jammer genoeg geen ruimte.
Mijn weg vervolgd en toen kwam ik midden in de bossen terecht en daar stond een
monument wat een gym was. Level 5 blauw waar mijn Pokemon nu de derde of vierde van is. Die was redelijk makkelijk in te nemen. Ik ben benieuwd of dit een lang leven heeft aangezien er wel een aantal kinderen speelden in de buurt en er ook een aantal eettafels omheen stonden. Ondertussen was mijn Golduck uit de gym gekickt, dat was geen verrassing.
Doorgereden naar een combinatie van veel gyms (3 stuks) en heel veel Pokestops. Meestal zijn dit redelijk drukke gebieden maar het viel mee. Ik heb alle drie de gyms helaas niets kunnen doen. De eerste was een begraafplaats en ik vind dat niet zo gepast. De tweede was slecht te bereiken met de motor en was minimaal een kilometer lopen. De derde was een slechte weg en op een toeristisch gebied en ik achtte de kans ook niet echt groot dat dat een lang leven heeft.
Niet veel verderop zaten er veel kort achter elkaar. Eerst een groot landhuis wat niet te bereiken was zonder door de tuin heen te banjeren. Gelaten voor wat het is. Daarna een soort kerk/klooster/huizen van priesters. Zat een level 2 gele gym, die schoongemaakt maar die Pokemon was vanochtend ook al weer thuis. En niet veel verderop weer een oud landhuis met een level 8 blauwe gym. Dus ik druk bezig om mijn door ruimte te creëren. Zie ik dat iemand anders de gym aan het aanvallen is. Elke keer als ik 500 punten erbij had gedaan, was de gym ondertussen 200 punten netto armer geworden. Potions begonnen ook langzaam op te raken dus die heb ik maar overgeslagen na 10 trainingsruns.
Als laatste nog naar
monument gereden en daar zat een level 5 gym in met relatief lage begin Pokemon. Ik moest zo'n beetje al mijn Pokemon gebruiken om daar ruimte te maken maar zonder potions was dat wel gelukt. Dus daar zit nu een 1200 Hypno maar die zit wel op de derde plek. Vierde en vijfde plek waren verschrikkelijk hoog en zelfs met mijn hoogste CP Pokemon kon ik daar niet in de buurt komen.
De vet gemarkeerde plekken zijn nu na een nacht slapen nog overgebleven en ik heb de helft van de gyms kunnen bezoeken die ik wilde bezoeken. De eerste gym is wel een blijvertje. De tweede is even afwachten omdat het daar nog wel een beetje druk was qua mensen plus het een relatief zwakke gym was. De derde gym is een relatief zwakke gym maar sta ik absoluut gezien hoog in de rangorde en komen relatief weinig mensen. Maar ik denk dat beide wel een aardige kans hebben om in ieder geval een week overeind te blijven. Hopelijk kan ik volgende week de overige gyms bezoeken en kan ik er nog lang van genieten van de coins.