Je kunt je laatste post wijzigen. Zo hoef je de forumvoorwaarden niet te overtreden en je eigen topic in 6 minuten 3 keer omhoog BUMPen
Waarom zou TS hier op een forum wel gaan neerzetten, waarom hij afziet van de PC en naar de winkel toe niet (hij heeft immers zoals ik lees binnen de 14 dagen gereageerd om de PC te willen retourneren).Hackus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:24:
Zie nergens meer een reactie van TS.
Waarom moet de PC terug ?
Uit het door Floppus gelinkte artikel:pacificocean schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:59:
Arnoud geeft hier juist aan dat dit niet geldt voor een op maat samengestelde computer. Zie de 2e post onder de blog. Maar ik mag aannemen dat hij zijn meening daarover inmiddels heeft bijgesteld.
Wat wordt er gewijzigd aan de onderdelen door de winkel in kwestie dan?Wordt er aan het product zelf niets gewijzigd of toegevoegd op jouw specificatie, dan valt het niet onder de uitzondering van ‘maatwerk’. Een speciaal bij de groothandel besteld product mag dus gewoon worden teruggestuurd en de webwinkelier moet gewoon het hele bedrag terugbetalen.
[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2016 16:22 ]
Je kan natuurlijk ook gewoon de 2e post onder de blog lezen ipv van iets te quoten, waarover ik het niet heb gehad. Teven had Floppes reeds een verklarende reactie gegeven.CH40S schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:16:
[...]
Waarom zou TS hier op een forum wel gaan neerzetten, waarom hij afziet van de PC en naar de winkel toe niet (hij heeft immers zoals ik lees binnen de 14 dagen gereageerd om de PC te willen retourneren).
[...]
Uit het door Floppus gelinkte artikel:
[...]
Wat wordt er gewijzigd aan de onderdelen door de winkel in kwestie dan?
Interessant onderwerp. Ook ik heb onlangs een PC online besteld, dan wel bij een andere winkel maar dat maakt even niet uit. Ook zij gaven aan dat als ik hem door hun in elkaar liet zetten ik geen gebruik meer kon maken van de wet kopen op afstand ofzo.
Nu was het zo dat ik juist om deze reden besloten heb hem zelf in elkaar te zetten al had ik het liever door hun laten doen. Ik heb nog wel mijn bedenkingen over de kwaliteit van hun assemblage t.o.v. het zelf doen (ik vond het monteren van de CPU koeler bijzonder lastig in allebij de PC's die ik ooit in elkaar gezet heb). En dan natuurlijk had ik nog zorgen over het transport met alle verhalen van gebroken CPU's door te zware koelers.
Al met al kan ik me voorstellen dat een internet winkel niet blij met je is als jij besluit een PC te retourneren waar zij dan weer alle onderdelen uit moeten halen, koelpasta's verweideren en componenten schoonmaken. Alles weer terug in de doos stoppen (vraagteken blijft dan nog steeds mogen ze dit als nieuw verkopen?) Ik zou het persoonlijk dan ook niet onredelijk vinden als ze hiervoor een vergoeding krijgen op een of andere manier.
Nu was het zo dat ik juist om deze reden besloten heb hem zelf in elkaar te zetten al had ik het liever door hun laten doen. Ik heb nog wel mijn bedenkingen over de kwaliteit van hun assemblage t.o.v. het zelf doen (ik vond het monteren van de CPU koeler bijzonder lastig in allebij de PC's die ik ooit in elkaar gezet heb). En dan natuurlijk had ik nog zorgen over het transport met alle verhalen van gebroken CPU's door te zware koelers.
Al met al kan ik me voorstellen dat een internet winkel niet blij met je is als jij besluit een PC te retourneren waar zij dan weer alle onderdelen uit moeten halen, koelpasta's verweideren en componenten schoonmaken. Alles weer terug in de doos stoppen (vraagteken blijft dan nog steeds mogen ze dit als nieuw verkopen?) Ik zou het persoonlijk dan ook niet onredelijk vinden als ze hiervoor een vergoeding krijgen op een of andere manier.
Als klant liever niet natuurlijkjeroen3 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:53:
Mogen ze dan demontagekosten rekenen?
Uiteraard is het lastig voor de winkel. Alleen de wet is de wet. Ik vind het ook lastig om 50 te rijden terwijl hij breed en recht genoeg is om 80 te rijden.Ryan1981 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:55:
[...]
Als klant liever niet natuurlijkmaar als ik probeer zo objectief mogelijk te zijn zou ik dat niet onredelijk vinden idd.
Ik vind het persoonlijk een leuke vraag voor de Webshops. Wordt teruggenomen hardware als nieuw verkocht of als 2e-hands? En welk bedrag gaat er van af, omdat het niet meer nieuw is. Zelf heb ik met name een slechte ervaring met 2e-hands hardware, ook al zeggen mensen dat het een paar weken oud is, ze nooit OC-en et cetera.Ryan1981 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:46:
Interessant onderwerp. ........
Alles weer terug in de doos stoppen (vraagteken blijft dan nog steeds mogen ze dit als nieuw verkopen?) Ik zou het persoonlijk dan ook niet onredelijk vinden als ze hiervoor een vergoeding krijgen op een of andere manier.
Hoe gaan bedrijven om met defecten? Want wat als je een product koopt wat retour is gekomen van een andere klant, je koopt het en het is binnen een week kapot. Krijg je dan gelijk een nieuwe, en wat doet de leverancier wanneer de fabrikant zegt dat het kapot is gegaan door de eindgebruiker (de vorige eigenaar)?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Wat terugkomt en er als nieuw uitziet word door bijna alle zaken weer als nieuw verkocht. Ook dingen als zegels herplaatsen word gewoon gedaan.Wim-Bart schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:21:
[...]
Ik vind het persoonlijk een leuke vraag voor de Webshops. Wordt teruggenomen hardware als nieuw verkocht of als 2e-hands? En welk bedrag gaat er van af, omdat het niet meer nieuw is. Zelf heb ik met name een slechte ervaring met 2e-hands hardware, ook al zeggen mensen dat het een paar weken oud is, ze nooit OC-en et cetera.
Dit hangt heel er af van welke afspraken de winkel met de leveranciers heeft. Er zijn zaken die defecte producten terug sturen en er dan een credit voor krijgen. Dit zie je vooral bij losse componenten. Dan krijgt de klant gewoon gelijk een nieuw product. Is dit niet zo dan moet bijvoorbeeld een videokaart eerst naar de fabrikant tot dat die het defect erkent en een nieuwe kaart opstuurd. Dan moet je als klant wel even wachten.Hoe gaan bedrijven om met defecten? Want wat als je een product koopt wat retour is gekomen van een andere klant, je koopt het en het is binnen een week kapot. Krijg je dan gelijk een nieuwe, en wat doet de leverancier wanneer de fabrikant zegt dat het kapot is gegaan door de eindgebruiker (de vorige eigenaar)?
Wat betreft laptops hebben de meeste fabrikanten een DOA termijn van 1 week tot 30 dagen. Daarna word het automatisch een reparatie.
Als je goed leest heeft de TS het al verteld, dus mij quoten is overbodigCH40S schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:16:
[...]
Waarom zou TS hier op een forum wel gaan neerzetten, waarom hij afziet van de PC en naar de winkel toe niet (hij heeft immers zoals ik lees binnen de 14 dagen gereageerd om de PC te willen retourneren).
[...]
Uit het door Floppus gelinkte artikel:
[...]
Wat wordt er gewijzigd aan de onderdelen door de winkel in kwestie dan?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dus door de wet koop op afstand worden anderen gedupeerd wanneer het fout gaat.PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:27:
[...]
Wat terugkomt en er als nieuw uitziet word door bijna alle zaken weer als nieuw verkocht. Ook dingen als zegels herplaatsen word gewoon gedaan.
[...]
Dit hangt heel er af van welke afspraken de winkel met de leveranciers heeft. Er zijn zaken die defecte producten terug sturen en er dan een credit voor krijgen. Dit zie je vooral bij losse componenten. Dan krijgt de klant gewoon gelijk een nieuw product. Is dit niet zo dan moet bijvoorbeeld een videokaart eerst naar de fabrikant tot dat die het defect erkent en een nieuwe kaart opstuurd. Dan moet je als klant wel even wachten.
Wat betreft laptops hebben de meeste fabrikanten een DOA termijn van 1 week tot 30 dagen. Daarna word het automatisch een reparatie.
Je mag als koper toch verwachten dat je niet 6 weken moet wachten op een product vervanging omdat de verkoper besloten heeft om een teruggenomen product als nieuw te verkopen? Of zie ik dat fout?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Een product wat bij aankomst defect is word eigenlijk altijd gewoon omgeruild. Als het na een paar maanden defect is word het afhankelijk van de winkel en afspraken wel of niet omgeruild.Wim-Bart schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:32:
[...]
Dus door de wet koop op afstand worden anderen gedupeerd wanneer het fout gaat.
Je mag als koper toch verwachten dat je niet 6 weken moet wachten op een product vervanging omdat de verkoper besloten heeft om een teruggenomen product als nieuw te verkopen? Of zie ik dat fout?
Als je iets defect ontvangt kan je gewoon aanspraak doen op de 14 dagen WKOA. Het komt wel eens voor dat een winkel bij een DOA moeilijk doet, maar gelukkig is dat vrijwel altijd niet het geval.
Edit: Een product wat er als nieuw uitziet wanneer het terugkomt en weer verkocht word zal natuurlijk ook worden getest om te zien of het werkt zoals het hoort. Dat je iets koopt wat terug gekomen is en defect is zal niet snel gebeuren.
Niemand vind het natuurlijk leuk om een nieuw product te kopen wat al eens gebruikt is, maar als winkel moet je natuurlijk ook wat. Waarom zou je een product wat er compleet nieuw uitziet en werkt voor minder geld verkopen als het ook voor de nieuwprijs kan ? Verder zit je met hele lage marges. Op sommige componenten zit maar 1 tot 5% marge. Als je dit dan netjes met korting gaat verkopen kan je natuurlijk geen 2% korting geven want dan wil niemand het hebben. Dat zou dus betekenen dat ieder component wat retour komt met verlies moet worden verkocht. Als het product als nieuw is gaat natuurlijk geen enkele zaak dit doen.
[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 17:47 ]
Wat zeg je dat stellig.....PilatuS schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:35:
Niemand vind het natuurlijk leuk om een nieuw product te kopen wat al eens gebruikt is,
Het kan mij echt geen drol interesseren of de doos van mijn nieuwe grafische kaart al open geweest is, of dat iemand hem een paar dagen in zijn PC gehad heeft. Nog sterker; dat is alleen maar beter, geeft een stuk lagere kans op een DOA.
Waarom zou het niet leuk zijn? Wat doet het af aan het product? Hoe wordt het ding "minder" wanneer er al een keer stroom doorheen gelopen heeft?
Zolang de inhoud van de doos compleet is zal het mij echt worst wezen of iemand het ding eerder geretourneerd heeft. Het ding wordt er niet minder functioneel door, de levensduur is nauwelijks beïnvloed, de ervaring is niet verandert.
Prima dat je dit vind, ik denk alleen dat 1 van de weinige bent. Verder weet je niet wat de vorige persoon er mee gedaan heeft. Niet iedereen gaat goed met hardware om. Maak maar een poll wie het prima vind en wie het liever niet heeft. Zeker weten dat minimaal 80% het niet leuk vind.Croga schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:37:
[...]
Wat zeg je dat stellig.....
Het kan mij echt geen drol interesseren of de doos van mijn nieuwe grafische kaart al open geweest is, of dat iemand hem een paar dagen in zijn PC gehad heeft. Nog sterker; dat is alleen maar beter, geeft een stuk lagere kans op een DOA.
Waarom zou het niet leuk zijn? Wat doet het af aan het product? Hoe wordt het ding "minder" wanneer er al een keer stroom doorheen gelopen heeft?
Zolang de inhoud van de doos compleet is zal het mij echt worst wezen of iemand het ding eerder geretourneerd heeft. Het ding wordt er niet minder functioneel door, de levensduur is nauwelijks beïnvloed, de ervaring is niet verandert.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 08-08-2016 20:47 ]
Als een webshop meer garantie zou bieden zou ik het wel overwegen om een geopende verpakking te accepteren. Grootste probleem is wanneer het een kado betreft, die zou ik alleen gesealed willen krijgen/geven.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als we dat vragen doen we aan regeringspraktijken, en hebben we een dubbele agendaJumpman schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:02:
Ik ben erg benieuwd of de TS er al uit is met de verkoper. Het wettelijke antwoord weten we nu.
Ben hier inderdaad wel nieuwsgierig naar. Hoe gaat de zaak dit oplossen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hoe is het nu afgelopen?Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:54:
Hallo,
ik heb onderdelen bij Azerty besteld en deze laten assembleren tot een computer. Nu vraag ik me af of ik recht heb om de computer binnen 14 dagen te retourneren, volgens azerty niet omdat het een op maat bestelde computer betreft, maar op internet kom ik verschillende meningen hierover tegen.
Weten jullie misschien hoe het zit?
Bedankt
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nog bedankt voor jullie hulp en reacties, mensen!
Ook goede tip om de computer niet zelf uit elkaar te halen.
Helaas kan ik jullie nog niet vertellen hoe het is afgelopen omdat ik de computer momenteel niet kan missen en nodig heb voor werk en misschien houd ik 'm dan toch ook wel.
Helaas kan ik jullie nog niet vertellen hoe het is afgelopen omdat ik de computer momenteel niet kan missen en nodig heb voor werk en misschien houd ik 'm dan toch ook wel.
Als je hem nu nog in gebruik hebt dan is het heel makkelijk, want dan mag je hem niet terug sturen onder je retour recht. Het enige wat je mag doen in die veertien dagen is testen of hij aan je eisen voldoet. Die grens is natuurlijk een beetje vaag, maar meer dan twee weken gebruiken onder andere voor werk valt niet meer onder het testen van een pc.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:08:
Nog bedankt voor jullie hulp en reacties, mensen!
Whi haa, lach me rot. Iedereen maakt zich druk en TS neemt het allemaal niet zo nauw
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ehm ja, in zo'n geval zou ik als Azerty er helemaal voor passen om hem terug te nemen
Lijkt me dat de PC dan het uitprobeer stadium al lang voor bij is.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Beste Celaeno,
Graag wil ik bij deze namens Azerty een reactie geven op dit topic.
Een door Azerty geassembleerd systeem zal en mag niet worden uitgesloten van "herroepingsrecht". Een geassembleerd systeem kan uiteraard worden geretourneerd voor creditering mits de onderdelen onbeschadigd, in verkoopbare staat geretourneerd kunnen worden en er aan de overige herroepingsrecht gestelde voorwaarde voldaan kan worden.
De dienst assemblage zal echter niet gecrediteerd kunnen worden alsmede (OEM) Licenties (welke door ons verplicht op de behuizing geplakt dienen te worden). De demontage van het systeem kan in overleg met de klant uiteraard ook door Azerty worden gerealiseerd, de kosten hiervan kunnen in rekening worden gebracht.
Uiteraard gaat onze voorkeur er naar uit om samen met de klant te zoeken naar een andere oplossing, soms is er een aanpassing op korte termijn mogelijk waarmee het systeem alsnog aan alle verwachtingen voldoet.
Ik heb begrepen dat er foutieve informatie aan de desbetreffende klant is verstrekt en het herroepingsrecht verzoek onterecht is afgewezen, excuses hiervoor.
Ik heb intern een melding gemaakt van deze kwestie , ook is de informatie op onze website verduidelijkt om herhaling te voorkomen
Graag wil ik in contact komen met de desbetreffende klant om samen te zoeken naar een passende oplossing, tot op heden kan ik niet traceren om welke order / klant het gaat.
Wilt u zo vriendelijk zijn een reactie te sturen naar vincent@azerty.nl, of te reageren op dit bericht d.m.v. een ordernummer. Bedankt!
Met vriendelijke groet,
Vincent Best
Manager Technische Dienst
Azerty
Graag wil ik bij deze namens Azerty een reactie geven op dit topic.
Een door Azerty geassembleerd systeem zal en mag niet worden uitgesloten van "herroepingsrecht". Een geassembleerd systeem kan uiteraard worden geretourneerd voor creditering mits de onderdelen onbeschadigd, in verkoopbare staat geretourneerd kunnen worden en er aan de overige herroepingsrecht gestelde voorwaarde voldaan kan worden.
De dienst assemblage zal echter niet gecrediteerd kunnen worden alsmede (OEM) Licenties (welke door ons verplicht op de behuizing geplakt dienen te worden). De demontage van het systeem kan in overleg met de klant uiteraard ook door Azerty worden gerealiseerd, de kosten hiervan kunnen in rekening worden gebracht.
Uiteraard gaat onze voorkeur er naar uit om samen met de klant te zoeken naar een andere oplossing, soms is er een aanpassing op korte termijn mogelijk waarmee het systeem alsnog aan alle verwachtingen voldoet.
Ik heb begrepen dat er foutieve informatie aan de desbetreffende klant is verstrekt en het herroepingsrecht verzoek onterecht is afgewezen, excuses hiervoor.
Ik heb intern een melding gemaakt van deze kwestie , ook is de informatie op onze website verduidelijkt om herhaling te voorkomen
Graag wil ik in contact komen met de desbetreffende klant om samen te zoeken naar een passende oplossing, tot op heden kan ik niet traceren om welke order / klant het gaat.
Wilt u zo vriendelijk zijn een reactie te sturen naar vincent@azerty.nl, of te reageren op dit bericht d.m.v. een ordernummer. Bedankt!
Met vriendelijke groet,
Vincent Best
Manager Technische Dienst
Azerty
Gek ken ook webwinkels die een geassembleerd systeem wel als WKOA doen.
Wel een nette reactie van Azerty! Hopelijk kan OP hier mee verder
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Arnoud heeft naar aanleiding van (zo te zien) dit topic ook een blogpost geschreven: http://blog.iusmentis.com...embleerde-pc-retourneren/
Verwijderd
Geen van die uitzonderingen is van toepassing.Jumpman schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:19:
Azerty kan immers verpakkingsmateriaal van de losse onderdelen hebben weggegooid etc.
Hier de uitzonderingen:
Op een aantal typen overeenkomsten is het herroepingsrecht niet van toepassing, zoals overeenkomsten betreffende sociale dienstverlening, gokactiviteiten, financiële producten en diensten, onroerende zaken (dienstenovereenkomsten betreffende aanbouwen en herstel- en renovatiewerkzaamheden kunnen wel onder het herroepingsrecht vallen), pakketreizen, executieverkopen en personenvervoer.
Verder heeft u geen herroepingsrecht ten aanzien van:
- de levering van zaken die volgens specifieke wensen zijn vervaardigd;
- de levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
- de levering van verzegelde zaken, als de verzegeling is verbroken terwijl deze om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden;
- de levering van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
- de terbeschikkingstelling van accommodaties (anders dan voor woondoeleinden), goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomst een bepaald tijdstip of een bepaalde periode van nakoming is voorzien. Dit laatste heeft verband met reservering van capaciteit door de handelaar (denk aan hotelkamers of vakantiewoningen), waarvoor anders mogelijk geen andere afnemer kan worden gevonden.
En om even een vergelijking te maken: de laatset computer die ik voor iemand heb besteld was samengesteld bij Alternate, met assemblage. In de doos die werd verzonden zaten de originele verpakkingen van de onderdelen, tot en met het plasticje waarin de CPU in het doosje zat!
Blijkbaar realiseert Alternate zich wel dat je recht op retour zending hebt en het dan handig is dat zij niet de verpakking hebben weggegooid.
Overigens is de reactie van Azerty uiteindelijk zoals ik van ze gewend ben. Raar dat het zo moest lopen.
Daar waren we al achter, je reageerde op een post van 18 dagen geleden.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:26:
[...]
Geen van die uitzonderingen is van toepassing.
En om even een vergelijking te maken: de laatset computer die ik voor iemand heb besteld was samengesteld bij Alternate, met assemblage. In de doos die werd verzonden zaten de originele verpakkingen van de onderdelen, tot en met het plasticje waarin de CPU in het doosje zat!
Blijkbaar realiseert Alternate zich wel dat je recht op retour zending hebt en het dan handig is dat zij niet de verpakking hebben weggegooid.
Overigens is de reactie van Azerty uiteindelijk zoals ik van ze gewend ben. Raar dat het zo moest lopen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Jumpman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:46:
[...]
Daar waren we al achter, je reageerde op een post van 18 dagen geleden.

Ik weet ook niet wat er gebeurd is, normaal als ik een topic open kom ik op /last nu op de eerste. Ik heb dus niet eens naar de datum gekeken om dat ik dacht op de pagina met de meest recnte antwoorden te zitten