Xiaomi heeft een nieuw topmodel uitgebracht binnen zijn lijn aan smartphones: de Redmi Pro. De telefoon heeft een 5,5"-oled-scherm met 1080p-resolutie en dubbele camera's aan de achterzijde voor 'extra diepte-informatie' Xiaomi deed de aankondiging op een evenement in Beijing. De duurste versie van de telefoon beschikt over 4GB ram en een 64-bit MediaTek Helio X25-soc op maximaal 2,5GHz met tien kernen. Het geheel draait op Miui 8 dat is gebaseerd op Android 6.0 Marshmallow. De camera's aan de achterzijde betreffen de Sony IMX 258 13-megapixelsensor voor de foto's zelf en een 5-megapixelcamera van Samsung voor de diepte-informatie. De beeldinformatie wordt verwerkt door een ImagiQ-beeldprocessor. De camera aan de voorzijde is een niet met naam genoemde 5-megapixelmodel. De behuizing is van geborsteld metaal en is verkrijgbaar in drie verschillende kleuren: goud, zilver en grijs. Verder beschikt de telefoon over een vingerafdruklezer, usb type-c en een 4050mAh-accu met de mogelijkheid tot snelladen. Daarnaast beschikt de smartphone over een gecombineerd 'hybride' dual-sim-slot voor micro-sim en nano-sim met micro-sd-kaart. De verschillende modellen hebben of een Helio X20-soc met 3GB ram en 32 of 64GB opslaggeheugen of een Helio X25-soc met 4GB ram en 128GB opslaggeheugen. De prijs van het goedkoopste model ligt op 1499 yuan of ongeveer 204 euro. De duurste versie met de Helio X25-soc kost 1999 yuan of zo'n 272 euro. De telefoons zijn vanaf 6 augustus in China beschikbaar. Dit topic is alleen bedoeld om Levertijden & Prijzen te bespreken van de Xiaomi Redmi Pro. Ervaringen en Discussie dienen te besproken worden in: [Xiaomi Redmi Pro] Ervaringen & Discussie.
Terug naar Inhoudsopgave
De Xiaomi Redmi Pro ondersteunt de volgende frequenties:
Helaas ontbreekt de veel gebruikte band 20(800Mhz), waardoor 4G beperkt werkt op het netwerk van Tele2, Vodafone en KPN. Alle gebruikte T-mobile frequenties worden wel ondersteund. Terug naar Inhoudsopgave Levertijden & PrijzenZoals alle apparaten van Xiaomi zijn ze niet officieel leverbaar in Europa en zullen dus geïmporteerd moeten worden uit China. Dit heeft als gevolg dat de garantie beperkt kan zijn en dat er aanvullende kosten, in de vorm van invoerrechten en belasting, bij kunnen komen. Hou hier dus rekening mee.De telefoon is te bestellen bij bijvoorbeeld: ibuyyou.com en geekbuying.com. Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Oppomart lijkt de Redmi Pro voor een erg lage prijs aan te bieden, in vergelijking met Aliexpress/Ibuygou/etc. 32GB voor 225 euro, 64 GB voor 270 euro en 128GB voor 315 euro.
Zie ik nou iets over het hoofd of klopt de prijs?
Zie ik nou iets over het hoofd of klopt de prijs?
Via de reseller 269$
http://www.aliexpress.com...=2114.8147860.0.55.B8hCfk
http://www.aliexpress.com...=2114.8147860.0.55.B8hCfk
Oh shoot, ik had de referal link er blijkbaar bij gedaan.robbertre schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:31:
[...]
Helaas is je link weggehaald. Ik heb hem zojuist besteld. (64GB, grijs) via Flosmall. Vooral door de import-kosten verzekering á 5 dollar heeft mij overgehaald.
Ik ben enorm nieuwsgierig!

Voor hoeveel heb je hem weten te halen? Eerste indruk is overigens zeer positief. Gisteren 6.5 uur screen-on-time gehaald terwijl ik met hetzelfde gebruik bij de OnePlus 3 zo'n 4/5 haal.

Uiteindelijk heb ik ongeveer €260 betaald, hier zit de importverzekering, verzendkosten (DHL) en een tempered glass screenprotector bij. Hij is vast 1/2/3 tientjes goedkoper te krijgen (Grijs, 64GB/3GB) maar dan zonder de importverzekering. Dit risico durfde ik zelf niet te lopen omdat er de laatste tijd steeds meer pakketjes er tussenuit worden gehaald voor mijn gevoel.Danny.G schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:46:
[...]
Oh shoot, ik had de referal link er blijkbaar bij gedaan.![]()
Voor hoeveel heb je hem weten te halen? Eerste indruk is overigens zeer positief. Gisteren 6.5 uur screen-on-time gehaald terwijl ik met hetzelfde gebruik bij de OnePlus 3 zo'n 4/5 haal.En lekker snel ook met een zeer goed scherm.
Hoe bevalt de homebutton en de buttons naast de homebutton? En klopt het dat er een led-notificatie lampje op zit? Ik lees hier nogal tegenstrijdige berichten over.
[Voor 0% gewijzigd door robbertre op 18-09-2016 14:56. Reden: typo edit]
Ik heb op de europese dx.com dit toestel besteld. In de specs staat dat het om een Helio X25 gaat, terwijl er 3 GB ram in zit. Klopt dit wel? Als ik de review van Danny lees, heeft een 3GB altijd een X20?
Ben erg benieuwd naar de prestaties.
Koffie met thee is minder lekker.
Zie Kimovil:Rolandow schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:32:
Ik heb op de europese dx.com dit toestel besteld. In de specs staat dat het om een Helio X25 gaat, terwijl er 3 GB ram in zit. Klopt dit wel? Als ik de review van Danny lees, heeft een 3GB altijd een X20?
https://www.kimovil.com/e...name.xiaomi%20redmi%20pro
Daar maak ik uit op dat de 32/3gb de X20 heeft, de 64/3gb en de 128/4gb hebben de X25. Het kan dus wel.

Bljf het een mooi toestel vinden. Upgradewaardig door OLED, maar er is nog altijd geen Quallcomm versie. Dat is wel een vereiste als upgrade.
[Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 19-12-2016 19:01]
In hoeverre levert het ontbreken van de 800Mhz band eigenlijk problemen op in de praktijk? Kunnen mensen die er 1 hebben hier al iets over zeggen? Ik zit zelf bij Ziggo mobiel momenteel. Die hebben ook 2600 mhz er nog bij las ik ergens, en die wordt volgens mij wel ondersteund.
Dat ligt er aan waar je woont, Vodafone (Ziggo mobiel = Vodafone netwerk) en KPN zijn met de hogere frequenties wat actiever in de randstad als daarbuiten. T-Mobile heeft landelijk de 1800mhz frequentie uitgerold.Rolandow schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:20:
In hoeverre levert het ontbreken van de 800Mhz band eigenlijk problemen op in de praktijk? Kunnen mensen die er 1 hebben hier al iets over zeggen? Ik zit zelf bij Ziggo mobiel momenteel. Die hebben ook 2600 mhz er nog bij las ik ergens, en die wordt volgens mij wel ondersteund.
Zelf zou ik mensen het T-Mobile netwerk aanraden, doordat dit toestel band 6 en 9 (1800mhz en 900mhz) ondersteunt, precies de frequenties waarop T-Mobile 4g op beschikbaar heeft. Ik zit dan ook met een goedkope sim-only bij Ben, en dat bevalt uitstekend!
Wat voor een problemen verwacht je?
Momenteel heb ik met mijn Jiayu S3 al regelmatig slecht bereik. Althans; in de statusbalk staat dat ik gewoon bereik heb, maar vervolgens kan ik niet gebeld worden. Ik vrees dat dit alleen maar erger wordt als ik een frequentieband minder heb.
T-Mobile kom ik net vandaan. Daar vond ik de 4g juist weer niet zo sterk. Maar misschien is dat ook weer anders met een nieuwe telefoon. Ik wacht het wel even af en stap dan eventueel wel over naar T-Mobile.
Ik wil graag de Redmi Pro kopen maar kan geen reseller vinden die hem "kaal" zonder custom Rom levert.
Ik wil namelijk zonder problemen de EU Rom erop zetten.
Iemand nog tips?
Ik wil namelijk zonder problemen de EU Rom erop zetten.
Iemand nog tips?
PostNL bezorgt pakjes voor het Chinese AliExpress in Nederland.
https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html
Zal ook wel weer douanekosten met zich meebrengen.
https://www.postnl.nl/ove...express-in-nederland.html
Zal ook wel weer douanekosten met zich meebrengen.
[Voor 66% gewijzigd door Rubiks op 22-05-2017 14:54]
Pagina: 1