Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 22:08
Helpen extra wielensets die je op je tractor kan plaatsen ook?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Is velden koppelen nog steeds mogelijk in FS17?? Zoja, hoe werkt dat dan :P Met een ploeg ofzo??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-04 14:08
Jump schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:16:
Helpen extra wielensets die je op je tractor kan plaatsen ook?
Ik weet eigenlijk niet of het echt heel veel helpt, maar in het echt doen ze dit ook vaak met dubbele wielen. Ik vind het alleen jammer dat de shovels alleen voor dubbele wielen kunnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HawkeyeNL1995
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-02-2023
pwillemske schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:20:
Is velden koppelen nog steeds mogelijk in FS17?? Zoja, hoe werkt dat dan :P Met een ploeg ofzo??
Ja met een ploeg kun je extra velden creëren, dus ook aan elkaar koppelen.

Ook is er een wals toegevoegd omdat weg te halen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-05 23:36
HawkeyeNL1995 schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:28:
[...]

Ja met een ploeg kun je extra velden creëren, dus ook aan elkaar koppelen.

Ook is er een wals toegevoegd omdat weg te halen :)
Ik heb dit gisteren met de zwaarste ploeg geprobeerd maar dit lukte me niet.
Iemand een idee welke ploeg dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
Maffie500 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:02:
[...]

Ik heb dit gisteren met de zwaarste ploeg geprobeerd maar dit lukte me niet.
Iemand een idee welke ploeg dit kan?
Je moet de optie "Create fields" (is O denk ik) aanzetten. Pas dan wordt er verder geploegd buiten de huidige veldgrenzen.
En dat zou met elke ploeg moeten lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jump op 07-11-2016 18:07 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
Jump schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:06:
[...]

Je moet de optie "Create fields" (is O denk ik) aanzetten. Pas dan wordt er verder geploegd buiten de huidige veldgrenzen.
En dat zou met elke ploeg moeten lukken.
Waar vind ik die optie?
nog nooit gedaan ook niet in de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-04 14:47
gwoon_Paul schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:16:
[...]

Ik rij na elke geloste wagen er een paar keer met een tractor met dubbele wielen overheen en dan duurt het echt niet zo lang.
Ja dat had ik dus niet gedaan, ik had die bunker half vol gegooid en daarna erover heen gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Maffie500 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:08:
[...]

Waar vind ik die optie?
Op de pc is het de Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:59

Vos

AFCA

Maffie500 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:08:
[...]

Waar vind ik die optie?
Even de hulp (F1) aanzetten, dan zie je de toetsen combi wel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302127

Maffie500 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:45:
[...]

Je kunt er ook met een cultivator in rijden dit lost het probleem ook op.
Op de ps4 werkt dit niet voldoende.. Ik krijg hem dus nog steeds niet helemaal leeg.. En dus kan ik hem niet meer gebruiken :(

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pwillemske schreef op maandag 07 november 2016 @ 06:41:
Inderdaad, heb zelf het geld gemod door in het careersavegamebestand te kruipen. Ondanks dat het gaaf is met die machines raak je vrij snel het overzicht kwijt (ik wel tenminste). Daarom zoek ik nog een paar serieuze farmers die het leuk vinden om het realistisch te spelen.

Weet iemand eigenlijk hoe je het beste kan persen tot kuilvoer? Wil mij nog niet echt lukken...
Je kan ook als je geld wil. Een voertuig verkopen bij de winkel door hem in het vierkantje te zetten en daarna te verkopen bij het envelopje er naast. Vervolgens loop je weer naar de envelop en druk je weer op verkopen, hij zegt dat er niks is maar gewoon op x drukken ( ps4 ) en hij verkoopt de onzichtbare trekker opnieuw die in je vierkantje stond :p

Zo heb ik 1 savegame waar ik voertuigen eerst wil testen als die kan wat ik wil, snap nog niet alles en anders koop ik iets voor niks en dat kost me te veel geld..

Persen doe ik met trekker en ladewagen samen. Ik rij 10 m vooruit en dan weer 10m achteruit, elke x na een vracht dan is het zo gepiept elke x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pwillemske schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:20:
Ik heb me velden wel iets verbreed met de ploeg, je kan velden aanmaken toestaan en zo dus velden groter maken. Scheelt een hoop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jump
Vos schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:12:
[...]

Even de hulp (F1) aanzetten, dan zie je de toetsen combi wel staan :)
Ik heb wel al gemerkt, dat als er te veel shortcuts zijn ze niet allemaal getoond worden in dat help menu. Bij mijn seeder is de optie voor "select seed" niet zichtbaar bijvoorbeeld.

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkeyeNL1995
Klopt je mist vaak genoeg wel eens iets..

Los daarvan zijn er nog mensen geïnteresseerd in een dedicated server met "semi"serieuze" mensen??

Even berichtje sturen met je stem naam dan nodig ik je uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maffie500
hoe scheel kan ik zijn. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik ben van plan zelf een dedicated server op te starten. Weet iemand wat de minimale eisen zijn qua server? Zal je het draaien van een dedicated server voor FS17 afkunnen met een server zonder video kaart of moet de server het spel wel kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:12
impactftw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:19:
Ik ben van plan zelf een dedicated server op te starten. Weet iemand wat de minimale eisen zijn qua server? Zal je het draaien van een dedicated server voor FS17 afkunnen met een server zonder video kaart of moet de server het spel wel kunnen draaien?
De minimale eisen voor een eigen server zijn:
  • Microsoft Windows 7, Windows 8, Windows 10 and Windows Server 2008, 2012 with 64-bit architecture
  • A separate Farming Simulator 17 license is needed for each Dedicated Server. You can't play with the same license key as a client on a server.
  • 2.4 GHZ CPU (Intel or AMD)
  • 2 GB RAM
  • 6 GB free hard disk space
  • Fixed IP address and permanent Internet connection
  • No graphics or sound card required
Dus een videokaart is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Laatst online: 24-04 14:47
impactftw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:19:
Een server huren is niet zo heel duur en je hoeft geen aparte license te kopen.

https://server.nitrado.ne...ames/farming-simulator-17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
SkylerNL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:30:
[...]

Een server huren is niet zo heel duur en je hoeft geen aparte license te kopen.

https://server.nitrado.ne...ames/farming-simulator-17
8) Dat is idd niet duur. ;) Dankjewel voor de link. Daar ga ik geen eigen server voor aanschaffen :*)
Maar stel je wil het wel met je computer hosten, moet deze computer het spel dan grafisch kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Antwoord is al gegeven zag ik. Had t over het hoofd gezien excuses.

[ Voor 71% gewijzigd door impactftw op 08-11-2016 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impactftw
Dijkstraat schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:29:
[...]

De minimale eisen voor een eigen server zijn:
  • Microsoft Windows 7, Windows 8, Windows 10 and Windows Server 2008, 2012 with 64-bit architecture
  • A separate Farming Simulator 17 license is needed for each Dedicated Server. You can't play with the same license key as a client on a server.
  • 2.4 GHZ CPU (Intel or AMD)
  • 2 GB RAM
  • 6 GB free hard disk space
  • Fixed IP address and permanent Internet connection
  • No graphics or sound card required
Dus een videokaart is niet nodig.
Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkeyeNL1995
impactftw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:52:
Antwoord is al gegeven zag ik. Had t over het hoofd gezien excuses.
Ik host mijn server ook via hun, werkt perfect.
Nooit problemen
Je krijgt ook een code voor Giants software dedi app, waardoor je op je mobiel alles in de gaten kan houden.

Ook het upgraden van de server kost je vrijwel niks extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik speel FS17 al een tijdje maar heb nog een beetje een FS15-mentaliteit, waarin je onbeperkte hoeveelheid storage had. Dan was het gewoon oogsten tot je een ons weegt en hopen op een Great Demand. Dat, gekoppeld aan het feit dan in FS15 de prijzen slechts 1x per uur werden geüpdatet, heeft ertoe geleid dat ik wel eens met 8 traktoren (ism. CoursePlay) een heel uur bezig ben geweest om al m'n wheat te verkopen.

Nu is de storage helaas beperkt tot 100.000 liter :( En helaas worden de prijzen direct geüpdatet ipv 1x per uur. Hoewel het realistischer is, is het jammer dat je niet alles in 1 keer meer kunt verkopen :+

Inmiddels ben ik ook begonnen aan schapen (heb er nu 6). Dat wol produceren schiet iig niet op.... :( En ondertussen lopen de maintenance costs van m'n traktoren (nog steeds de eerste die je krijgt) op tot ~1000 euro per dag. Om mezelf niet failliet te laten gaan doe ik redelijk wat missies maarja... :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:51
tdw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:25:
Ik speel FS17 al een tijdje maar heb nog een beetje een FS15-mentaliteit, waarin je onbeperkte hoeveelheid storage had. Dan was het gewoon oogsten tot je een ons weegt en hopen op een Great Demand. Dat, gekoppeld aan het feit dan in FS15 de prijzen slechts 1x per uur werden geüpdatet, heeft ertoe geleid dat ik wel eens met 8 traktoren (ism. CoursePlay) een heel uur bezig ben geweest om al m'n wheat te verkopen.

Nu is de storage helaas beperkt tot 100.000 liter :( En helaas worden de prijzen direct geüpdatet ipv 1x per uur. Hoewel het realistischer is, is het jammer dat je niet alles in 1 keer meer kunt verkopen :+

Inmiddels ben ik ook begonnen aan schapen (heb er nu 6). Dat wol produceren schiet iig niet op.... :( En ondertussen lopen de maintenance costs van m'n traktoren (nog steeds de eerste die je krijgt) op tot ~1000 euro per dag. Om mezelf niet failliet te laten gaan doe ik redelijk wat missies maarja... :+
Je kan de opslag op je boerderij vergroten met silo extensions die staan onder plaatsbare objecten.
Op een dedicated server zijn die dingen echter bugged. :'(
Gelukkig gaan ze dat met de eerstvolgende patch fixen.

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

GJP80 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:28:
[...]

Je kan de opslag op je boerderij vergroten met silo extensions die staan onder plaatsbare objecten.
Op een dedicated server zijn die dingen echter bugged. :'(
Gelukkig gaan ze dat met de eerstvolgende patch fixen.
Ja, jammere is dat ik daar nog geen geld aan wil uitgeven :+ Heb ook nieuwe traktoren en trailers nodig.... Oh well.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:49
tdw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:25:

Herkenbaar :*) zodra de eerste aanhanger is gedumpt zakt de prijs. Grote aanhanger kopen dus..En daardoor ook een grotere tractor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
tdw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:30:
[...]

Ja, jammere is dat ik daar nog geen geld aan wil uitgeven :+ Heb ook nieuwe traktoren en trailers nodig.... Oh well.
Ach je kan van ieder gewas 500 ton opslaan bij het treinstation :9
Stukje rijden maar verder gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:14
Als ik mij niet vergis is het mogelijk grote hoeveelheden voor één prijs te verkopen door gebruik te maken van de trein? (Grote lading in één keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

GJP80 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:01:
[...]

Ach je kan van ieder gewas 500 ton opslaan bij het treinstation :9
Stukje rijden maar verder gratis
500 per crop klinkt best goed! Goeie tip, bedankt :) Ik dacht dat het gewoon 500 totaal was en dat je niet kon mixen.
Cranzai schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:36:
Als ik mij niet vergis is het mogelijk grote hoeveelheden voor één prijs te verkopen door gebruik te maken van de trein? (Grote lading in één keer)
Klopt, maar als ik het goed heb kan er rond de ~130k aan granen in de trein (by far niet de 1,5 miljoen die ik in FS15 eens probeerde te verkopen in één uur).

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan de trein overal naar toe rijden om te verkopen dan?
En hoe krijgen jullie die silo's zo snel vol? Ik heb nu van 4 soorten 50.000L in de silo's liggen, ik verdien mijn geld door kuilvoer te verkopen aan de BIO GAS.
Maar anders ga ik ook een deel bij de train in de silo's opslaan om zo in 1x een dikke lading te kunnen verkopen..

Maar aangezien ik dus veel gebruik maak van de plekken bij de BIO GAS om kuilvoer te maken en ik dus nog maar 1 silo over heb.
Ik krijg namelijk nog steeds niet de silo's tot 0%.. Ben er al met een cultivator door heen gegaan, met zo'n rolding waar je velden weer ongedaan mee kan maken.. Niks helpt?
Ik speel het op de ps4, dus de silo mod kan ik ook niet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nee, kijk maar op je kaart. Nog niet echt gebruik van gemaakt maar volgens mij maar één sellpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 09:32
Anoniem: 302127 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 00:38:
Kan de trein overal naar toe rijden om te verkopen dan?
En hoe krijgen jullie die silo's zo snel vol? Ik heb nu van 4 soorten 50.000L in de silo's liggen, ik verdien mijn geld door kuilvoer te verkopen aan de BIO GAS.
Maar anders ga ik ook een deel bij de train in de silo's opslaan om zo in 1x een dikke lading te kunnen verkopen..
Heeft kuilvoer nog zin dan? Kuilvoer brengt in FS17 lang niet zo veel meer op als in FS15 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Vos schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:59:
Nee, kijk maar op je kaart. Nog niet echt gebruik van gemaakt maar volgens mij maar één sellpoint.
Klopt, in Goldcrest kun je enkel verkopen bij Maplefield Mill (granen). Hout kun je ook kwijt bij de Stanton Sawmill.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:24:
[...]

Heeft kuilvoer nog zin dan? Kuilvoer brengt in FS17 lang niet zo veel meer op als in FS15 toch?
Ik vind van wel. Je krijgt vaak 425+ Euro voor 1000l, maaier en ladewagen combi haal je zo easy 2 ton gras op, gewoon random dus kost je geen veld. Het kost je geen bemesting, alleen eenmalig wat aanschaf tijd en benzine.
Ik verdien vaak bijna een ton ermee, en op moment dat de prijs te ver zakt wacht ik gewoon en ga ik verder met me velden qua oogsten en zaaien etc.

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-04 15:07

Estoque

Turbobrick Owner

Waar kun je het beste de suikerbieten opslaan?
ik heb ze allemaal in een schuur gereden, maar de game telt ze dan niet (dus weet niet hoeveel ik ongeveer heb).

Respect to the man in the icecream van!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
Estoque schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:41:
ik heb ze allemaal in een schuur gereden, maar de game telt ze dan niet (dus weet niet hoeveel ik ongeveer heb).
Voor zover ik weet kan dat dus niet. tenzij je zelf bijhoud hoeveel je geoogst hebt en hoeveel verkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJP80
thedon46 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:06:
[...]

Voor zover ik weet kan dat dus niet. tenzij je zelf bijhoud hoeveel je geoogst hebt en hoeveel verkocht
Je kan ze opslaan in het treinstation, daar kun je 500 ton kwijt.
Via de trein kan je zien hoeveel er in zit, of je zet iets onder het vul punt voor vrachtwagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Estoque schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:41:
Deze mod wellicht een oplossing? Je kan voor zover ik zie niet direct de opslag zien, je moet er eerst onder rijden met een tipper. Maar het is wel een opslagruimte.

https://www.modhoster.com/mods/multi-storage-shed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkeyeNL1995
Nog altijd een stabiele server draaiende, en opzoek naar extra mensen die graag mee willen helpen op een serieuze server.

Het is een dedicated server met een ww zodat we niet opeens alles kwijt zij. Of iets dergelijks.

Graag reageren of pb als je geïnteresseerd ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

Player1S

Probably out in the dark

Nou, van het weekend toch maar aangeschaft. Het is even wennen hoe alles werkt maar komt goed.

Op gegeven moment dat veld bij Mary's farm zitten dorsen. Poeh, bijna uur over gedaan :X
Denk dat ik maar eerst die nuggets ga zoeken en dan voor mijzelf een fatsoenlijke combine met flink wat meters aanschaf. En paar goede nieuwe tractoren.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-04 16:41
GJP80 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:49:
[...]

Je kan ze opslaan in het treinstation, daar kun je 500 ton kwijt.
Via de trein kan je zien hoeveel er in zit, of je zet iets onder het vul punt voor vrachtwagens.
Dat is inderdaad het handigste, het is misschien iets verder rijden maar je kan ze weer makkelijker laden ook.

Welke gewassen verbouwen jullie voor de meeste winst/minste moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gras!

JE kan het langs heel veel velden gewoon ophalen, gratis. JE brengt het meteen naar de biogas en gooit het daar in de silo, vervolgens koop je een verreiker en als het gras veranderd is in kuilvoer verkoop je het bij de bio.. Ik verkoop het gras alleen als het meer dan 400 per 1000l oplevert, gaat de prijs er onder dan ga ik weer verder met weilanden die ik in bezit heb. Gras haal ik allemaal op rond de velden vlak bij de bio gas.

Alleen ik heb het probleem dat ik de silo's niet helemaal leeg krijg.. Op de PC is hier een mod voor maar op de ps4 niet..

Daarom nog steeds mijn vraag/probleem. Hoe krijg ik die silo's schoon, zodat ik er weer gras in mag gooien..
Ben er al met een cultivator door geweest wat een beetje hielp maar er zit nog steeds wat in.. Met zo'n rol ding over heen geweest die velden kan herstellen, maar ook geen resultaat..

Iemand de gouden tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Laatst online: 02-05 13:28

snmght

imho dan he

Vos schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:30:
[...]

Kan je niet 15 op de kop tikken? Of op een pc/laptop spelen oid? Als die je bevalt dan bevalt 17 zeker ;)
15 is gek genoeg duurder dan 17. Iemand enig idee hoe dat zit? Is 15 uitgebreider?
https://www.bol.com/nl/s/...rchtext=farming+simulator

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar dat die f15 daar ook voor de ps4 is.. Volgens mij is 17 de eerste voor de console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-05 10:21
Anoniem: 302127 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:23:
Raar dat die f15 daar ook voor de ps4 is.. Volgens mij is 17 de eerste voor de console?
Voor playstation weet ik niet maar voor xbox One was 15 er ook al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:12
snamgaah schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:14:
[...]

15 is gek genoeg duurder dan 17. Iemand enig idee hoe dat zit? Is 15 uitgebreider?
https://www.bol.com/nl/s/...rchtext=farming+simulator
Bol.com is simpelweg te lui om zijn prijzen naar beneden aan te passen.

Op Steam staan de volgende prijzen:

FS15 €24,99: http://store.steampowered.com/app/313160/?l=dutch
FS17 €34,99: http://store.steampowered.com/app/447020/?l=dutch
Is 15 uitgebreider?
Zeker niet, FS17 is uitgebreider.

[ Voor 6% gewijzigd door TweakTom92 op 15-11-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Steam en playstation? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eergister nieuwe game aangemaakt en die bug toegepast waar je telkens iets opnieuw kunt verkopen maar eigenlijk toch niet zo leuk nog dus gister maar weer met m'n non-cheat safe verder gegaan.

Wel even paar klussen gedaan om de oude harvester in te ruilen omdat die me dik €2000+/dag kostte.
Vanavond maar weer even verder kijken. De tractoren mogen ook wel vervangen worden.
Of is het misschien verstandiger om eerst te zorgen dat ik alle equipment heb die echt nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Weet iemand al wanneer de eerste versie van Courseplay uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
gwoon_Paul schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:00:
Weet iemand al wanneer de eerste versie van Courseplay uitkomt?
Er is een versie die gemod is van FS15
http://www.farming2017mod.com/courseplay-for-ls17/

Blijkbaar werkt die niet helemaal en is dus kun je beter wachten op de echte release

• militair90
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2023

militair90

sure we can f*uck it up

Maffie500 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:51:
[...]

Er is een versie die gemod is van FS15
http://www.farming2017mod.com/courseplay-for-ls17/

Blijkbaar werkt die niet helemaal en is dus kun je beter wachten op de echte release
Ik weet via andere fora dat er op dit moment hard gewerkt wordt aan een release van Courseplay voor fs17.

De versie die hierboven genoemd is, is een zeer onstabiele Alpha versie.
Deze versie zal zorgen voor game crashes en errors.
Dergelijke site's zijn niet echt betrouwbaar voor kwalitatief goede mods.

Vaak zijn de grotere mod sites met rating systeem het beste voor het vinden van betrouwbare mods.
Zo valt er te lezen hoe anderen de mod ervaren hebben.

'' I'f you're going throuh a hell, keep on going '' Winston Churchill

Euh domme vraag misschien, maar wat houdt courseplay in?

• GJP80
Anoniem: 302127 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 05:09:
Euh domme vraag misschien, maar wat houdt courseplay in?
Courseplay is a modification for Farming Simulator. It allows to have many different vehicles driving around autonomously and automatically, have them do field work, unload combines, drive fruit to selling points, fill a bunker or a trailer with a shovel and much more.

In het kort: Slimmere workers

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik twijfelde maar het is een verdomd leuk spel. Gister ook weer te lang door gegaan.
Alle 3 de velden waren klaar om te oogsten (Tarwe). Mn nieuwe combine aan het werk gezet. Tractor met aanhanger klaar gezet.
Had ondertussen zo'n raapmachine gekocht (balen waren me nog te duur omdat je ook iets moet hebben om ze allemaal te verplaatsen). Had ook nog een maaier gekocht voor voorop.
Leverde me toch al ruim €1800 per volle lading op. Toen eerste veld klaar was maar de 3e tractor aan het werk gezet met de ploeg.

Ondertussen de oude aanhanger (8000l) verkocht en een nieuwe gekocht (31000l). Als de prijs goed is m'n tarwe maar verkopen.
Ook nog 2e ploeg aangeschaft omdat het best wel lang duurde dus 2 velden tegelijk ploegen en met de 3e tractor de cultivator erover heen laten gaan. En toen was het bijna 11:00 en maar gaan slapen.

Enige cheat die ik in deze game gebruik is de cruise control bug. Lekker veld oogsten op cruise control en dan de snelheid omhoog gooien. Ben je binnen 10-20 minuten klaar terwijl je 90+ minuten er voor krijgt.

• Hammie
Cultivator na ploegen is niet nodig, je kunt na het ploegen direct zaaien ;)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

D'OH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik heb hiervoor ook FS13 en FS15 gehad en ben vorige week maar eens begonnen aan silage. Gezien het voor mij nieuw was, heb ik het meeste geleased en tussentijds m'n game niet opgeslagen. Na 2x m'n 3 velden te hebben gemaakt had ik 500.000 liter in één zo'n rij bij de BioGas plant gedumpt om het te laten fermenteren. Prijs was iets van 460 per 1000 liter (ik speel op easy), dus dat was wel ff flink cashen....totdat ik moest gaan verkopen. De conveyor-techniek werkte maar half (een gedeelte van m'n silage landde ónder de verkoopbak, terwijl het product er toch echt ín viel) en met de leveller voorop m'n traktor kreeg ik niet zoveel voor elkaar. Nadat de eerste 20% ongeveer eruit was gehaald door de conveyors moest alles geherpositioneerd worden en was de prijs inmiddels gekelderd naar 260 per 1000 liter...

TLDR: Silage verkopen is kut.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tdw schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:51:
Ik heb hiervoor ook FS13 en FS15 gehad en ben vorige week maar eens begonnen aan silage. Gezien het voor mij nieuw was, heb ik het meeste geleased en tussentijds m'n game niet opgeslagen. Na 2x m'n 3 velden te hebben gemaakt had ik 500.000 liter in één zo'n rij bij de BioGas plant gedumpt om het te laten fermenteren. Prijs was iets van 460 per 1000 liter (ik speel op easy), dus dat was wel ff flink cashen....totdat ik moest gaan verkopen. De conveyor-techniek werkte maar half (een gedeelte van m'n silage landde ónder de verkoopbak, terwijl het product er toch echt ín viel) en met de leveller voorop m'n traktor kreeg ik niet zoveel voor elkaar. Nadat de eerste 20% ongeveer eruit was gehaald door de conveyors moest alles geherpositioneerd worden en was de prijs inmiddels gekelderd naar 260 per 1000 liter...

TLDR: Silage verkopen is kut.
Dus het is kut omdat jij het niet op de juiste manier doet/kan?

Gebruik een verijker en op het moment dat je de prijs te laag vind laat je de rest liggen, het bederft niet of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nljordi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-12-2024
Zijn er momenteel gamers die multiplayer spelen? ben sinds van de week begonnen met fs 17 en wil graag meer leren over het spel :) altijd offline gespeeld maar multiplayer lijkt me veel leuker

ik speel via steam acc naam:
nlk1ll3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Anoniem: 302127 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:44:
[...]

Dus het is kut omdat jij het niet op de juiste manier doet/kan?
Oh. Ik dacht dat ik hier m'n mening mocht geven, maar het spijt me als ik de feiten compleet heb verdraaid :')
Gebruik een verijker en op het moment dat je de prijs te laag vind laat je de rest liggen, het bederft niet of iets dergelijks..
500k liter aan silage verplaatsen met een verrijker... Dat zijn alsnog 100+ trips. Daar zie ik de lol ook niet echt van in.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tdw schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 23:42:
[...]
Oh. Ik dacht dat ik hier m'n mening mocht geven, maar het spijt me als ik de feiten compleet heb verdraaid :')

[...]

500k liter aan silage verplaatsen met een verrijker... Dat zijn alsnog 100+ trips. Daar zie ik de lol ook niet echt van in.
Zeg ik ergens dat je hier je mening niet mag geven? Ik stelde je een vraag, ik gaf geen oordeel..

Verder kan ik je vertellen dat ik alle silo's bij de biogas al gevuld heb gehad en dus meer dan 300 x bezig ben geweest :P

JE moet het niet achter elkaar aan doen nee en plus ik doe het met vrienden online met headset erbij dan is het wel leuk vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
Ik gebruik ook de transportbanden, ideaal maar idd valt er ook een deel op de grond. Zal wel een bug zijn. Zoals tdw ook al aangeeft dat geestdodende op en neer rijden is niet aan mij besteed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Voor de shovel bestaan verschillende bakken waar 10K in kan, dus dat scheelt je ongeveer de helft van de ritjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Hammie schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:42:
Ik gebruik ook de transportbanden, ideaal maar idd valt er ook een deel op de grond. Zal wel een bug zijn. Zoals tdw ook al aangeeft dat geestdodende op en neer rijden is niet aan mij besteed :)
Mee eens, daarom wacht ik ook op CoursePlay. Voor dit soort zaken is dat super handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Ik gebruik best wel veel mods in FS17. Nu was ik vandaag aan het spelen en het feit wil dat als ik een veld laat inzaaien door een helper, de helper alleen rijdt als ik zelf op de tractor zit. Zodra ik er vanaf ga stopt de helper. Weet iemand of dit komt door een mod, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

gwoon_Paul schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:51:
Ik gebruik best wel veel mods in FS17. Nu was ik vandaag aan het spelen en het feit wil dat als ik een veld laat inzaaien door een helper, de helper alleen rijdt als ik zelf op de tractor zit. Zodra ik er vanaf ga stopt de helper. Weet iemand of dit komt door een mod, en zo ja, welke?
Sta je niet gweoon in de weg? (Helper blocked by object?)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
tdw schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:20:
[...]

Sta je niet gweoon in de weg? (Helper blocked by object?)
Nee, die ken ik. Ook als ik naar een andere tractor over ga en na een paar minuten weer terug, dan zie ik dat hij niet verder is dan toen ik wegging en hij weer begint met rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Weighed
  • Laatst online: 02-05 16:56
Het klinkt haast alsof je de cruise control [3] gebruikt in plaats van de helper [h].

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Schakel de mods uit en test het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hebben jullie trouwens ook dat met, in ieder geval met grotere ploegen, de helper steeds hele stukken overslaat aan het begin van het veld?

Speel op de Xbox.

Vermaak me nog steeds. Moet alleen even kijken hoe ik nu echt beetje geld kan verdienen. Zaterdag en zondag de nuggets gezocht en gelijk de duurste New Holland harvester gekocht met grootste koppen.
Had al de 3 tractoren vervangen. De harvester overigens daarvoor al omdat die Case gewoon €2000+ per dag kostte :X
Ook maar een veld erbij gekocht (#19) en 2 zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
L1nt schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:31:
Hebben jullie trouwens ook dat met, in ieder geval met grotere ploegen, de helper steeds hele stukken overslaat aan het begin van het veld?

Speel op de Xbox.
Op de PC doet de ai helper dat ook, dus alle kopkanten zelf nalopen. Gelukkig minder werk dat het hele veld zelf doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Gelukkig doet de zaaier niet moeilijk over de richting van het ploegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L1nt schreef op maandag 21 november 2016 @ 11:59:
Gelukkig doet de zaaier niet moeilijk over de richting van het ploegen. :P
Toch vind ik een beetje raar dat je na het ploegen niet hoeft te cultiveren..

Een zaaier die gaat zaaien door grof geploegde aarde??

In het echt doen ze dat ook niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 302127 schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:11:
[...]

Toch vind ik een beetje raar dat je na het ploegen niet hoeft te cultiveren..

Een zaaier die gaat zaaien door grof geploegde aarde??

In het echt doen ze dat ook niet hoor..
ach, ik zie een tractor ook niet met 50km/u een haakse bocht nemen met een volle aanhanger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:15
M'n broer en ik spelen ook regelmatig Farming Simulator. Ooit begonnen bij (volgens mij) FS2009 op 'minder legale' wijze, en daarna gewoon iedere keer netjes de game gekocht.

We zijn beiden wel liefhebbers van landbouw voertuigen, door het jaar heen ga ik ook altijd met de camera op pad landbouw machines filmen.

Nu ook een tijdje bezig in FS2017 (beide onze eigen game en save, nog geen multiplayer gedaan).
Maar sinds Patch 1.3 zijn me wel wat dingen opgevallen:
- geluid in de cabine is een stuk minder geworden, lastig uit te leggen, maar vóór 1.3 klonken trekkers en dergelijke beter (en ja, volume gewoon weer op 100% gezet na de patch)
- FOV (Field of View) van metname oogstmachines is drastisch slechter geworden, kunt vanuit de cabine bar weinig meer zien helaas (ik speel meestal vanuit cabine view), trekkers en dergelijke zijn nog wel normaal (had hem altijd op default 60º) maar hakselaars en combines kun je weinig meer zien.
- sinds 1.3 heb ik geen één kunstmest/sproei missie meer gehad, je kan duidelijk zien dat velden niet fertilized zijn (grond is 'bleek') maar waar je normaal dan een bemest missie had krijg ik nu "there are no missions" (groeifase 1 en 2, normaal kon je die dan wel bemesten).
Het gekke is, bij m'n broer zijn er een en al bemest missies, en kan die 3x achter elkaar hetzelfde veld bemesten (1x rijden, dan 2x bugged die krijg je meteen geld). Dus hij heeft in 6 minuten tijd €15K verdient en ik moet daar toch 20 minuten voor op een combine zitten.

Gekke mods of addons gebruik ik niet, heb wel een paar mod voertuigen gedownload (via de mod interface in de game zelf) maar de voertuigen zelf nog niet gekocht of in gebruik.

Goed, op die paar kleine puntjes na vermaak ik me nog wel prima. Vind metname het geluid enorm veel beter dan in FS2015. In 2015 waren heuveltjes gewoon hinderlijk, en hadden kleine trekkers praktisch geen nut (je kwam met een kunstmeststrooier een heuveltje niet op...nouja 6Km/h ofzo). Nu als je een kleine helling/heuveltjes hebt begint die trekker weer lekker te brullen >:) Zelfde als je een iets te lichte trekker voor een cultivator zet, het kan wel, maar dan moet die behoorlijk trekken (bij 2015 kreeg je soms gewoon de melding dat het niet kon omdat je te weinig PK's had...).

Ben een beetje geld aan het opsparen zodat ik een hakselaar kan kopen en iets meer met koeien kan gaan doen. Koeien is wel eerst een flinke investering (machines die je erbij moet aanschaffen) maar wel een stuk leuker dan voorheen. Je moet iets meer doen om goede productie te houden, en dat is wel leuker vind ik.
In 2015 was het gewoon je gooit er voer in en....tja...that's it. Hier boel schoon houden, water bijhouden, enz (ik ga niet helemaal voor 100% productie, maar hoop het zo richting 80% te krijgen als ik straks ook silage kan voeren).

Op het moment heb ik nog maar 25 koeien, in de vorige (FS2015) had ik er 2001, verdiende je €1,6M per dag met alleen de melk >:) Maar, moet zeggen dat was ook pas tegen het einde, had ik de game al 2 jaar gespeeld (op laatst kan het geld niet meer op, had alle velden, veel machines 3 dubbel, en koeien vraten 150.000 liter gras en kuilvoer per 12 uur op ofzo).

Hoop nog wel dat er nog een keer weer een Krone BigM maaier komt (liefste een 420 ofzo, vorige was altijd de iets te grote BigM 500), en eigenlijk nog wel weer de Grimme Maxtron bietenrooier (ja de Holmer is groter en sneller, maar vond de Maxtron leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Met zoveel voertuigen houd je het overzicht toch niet meer?? Heb een savegame om alles uit te proberen maar daar had ik geen overzicht meer na een tijdje :P En ik had nog lang niet alle velden...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik wil gaan investeren in een bieten harvester omdat bieten, volgens internet, het meeste opleveren per ha.

Kan ik nu beter eerst investeren in wat velden (om zo meer winst te halen uit wat ik nu kan zaaien en oogsten) of gewoon de 4 velden die ik nu heb aanhouden en flink bijverdienen met sidequest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
pwillemske schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:02:
Met zoveel voertuigen houd je het overzicht toch niet meer?? Heb een savegame om alles uit te proberen maar daar had ik geen overzicht meer na een tijdje :P En ik had nog lang niet alle velden...
Heb (in FS2017) ook wel een savegame om alles uit te proberen, maar dan gooi je de voertuigen vaak op een hoopje en/of schaf je heel veel in 1x aan.

Bij 2015 (gewone eerlijk gespeelde savegame, geen cheats) breid je je arsenaal aan voertuigen langzaam uit, en verspreid die dan ook over de map (main farm, cow farm, sheep farm). Had nooit moeite om dan m'n machines terug te vinden, wist gewoon overal waar ik wat had staan.
Zitten ook vele uren in die ene savegame (begin gaat altijd moeizaam, maar uiteindelijk als je eenmaal groot spul hebt verdien je ook steeds makkelijker geld).

In 2017 ben ik nog lang niet zo ver, moet nu nog steeds op m'n centen letten (zit nog wel boven €1M, maar wil nog wat dingen aanschaffen en dan is dat zo weg).

Wil nu sojabonen oogsten en verkopen. Had nog even gewacht (had nog wat bonen in de silo) zodat ik meer in 1x kan verkopen omdat anders de prijs zo zakt (zijn nu iets van €1900 per 1000L waard...bij een punt welke ik zo snel even niet meer weet).

Bij de vorige FS (2013 en 2015) wachtte ik altijd op high-demand , maar dan was je altijd maar aan het silo's vullen en vullen en dat is wel wat saai. Ook begreep ik dat high demand anders werkt dan in de vorige delen. Nu blijft de prijs vast (daalt niet als je veel verkoopt), en bij de vorige delen kreeg je altijd een multiplier (spul was dan 1,5x tot 3x zoveel waard per 1000L). Dus heb ik zoiets van ik verkoop het spul wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1900? Speel je op easy?
Bij mij zit is rond de 1200-1500 uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
L1nt schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:24:
1900? Speel je op easy?
Bij mij zit is rond de 1200-1500 uit mijn hoofd.
Ja op easy, en heb nog niet eerder soja verkocht (prijs zal wel enorm inkakken nadat ik een lading soja heb verkocht). Is ook het enige product dat zoveel waard is, en ook maar bij 1 sell-point (weet even niet meer welke, zie ik wel weer in de game).

Meeste andere gewassen zijn aanzienlijk minder waard, op canola (koolzaad) en soja na zit het meeste onder de €1000 per 1000L (meeste rond de €800-900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Er is een beta versie van Course Play online:

http://www.farming2017mod.com/courseplay-beta-mod/

Heeft iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

gwoon_Paul schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:18:
Er is een beta versie van Course Play online:

http://www.farming2017mod.com/courseplay-beta-mod/

Heeft iemand deze al geprobeerd?
Is niet officieel van CP team. Is waarschijnlijk wederom een fs15 versie die werkend is gemaakt voor fs17. Er was al eerder een versie gemaakt, die gebruik ik tot op heden met redelijk succes. Game crasht af en toe wel.

Heb deze nog niet geprobeerd.

• GJP80
Nieuwe patch is vandaag uitgebracht, bij deze de patchnotes:

Farming Simulator 17 Update 1.3.1
Added separate menu music volume setting (1.3.1)
Added option for mod map updates to invalidate savegame cache files (e.g. tip collision map) (1.3.1)
Fixed field of view setting (90° was very distorted) (1.3.1)
Fixed Sosnovka bunker silos collision with chaff (1.3.1)
Fixed Sosnovka manure heaps (1.3.1)
Fixed error when loading some savegames (Callstack setMass invalid Entity) (1.3.1)
Fixed error when creating a map mod from Goldcrest Valley (1.3.1)
Fixed unloading to BGA bunker using conveyor belts (1.3.1)
Fixed fertilizer missions being repeated many times (1.3.1)
Changed Jenz HE700 income category to wood (1.3.1)
Fixed animals cleanliness (1.3.1)
Fixed animals food usage (1.3.1)
Fixed pig tutorial cleaning (not enough space in trough) (1.3.1)
Fixed toggling vehicle configurations with different collisions (1.3.1)
Fixed error with wool palets in multiplayer (1.3.1)
Fixed crash when loading old savegames (from version 1.1) (1.3.1)
Fixed very low framerates and black artifacts on Mac OSX (1.3.1)

• Nemesizz
GJP80 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:33:
Nieuwe patch is vandaag uitgebracht, bij deze de patchnotes:

Farming Simulator 17 Update 1.3.1
Added separate menu music volume setting (1.3.1)
Added option for mod map updates to invalidate savegame cache files (e.g. tip collision map) (1.3.1)
Fixed Sosnovka bunker silos collision with chaff (1.3.1)
Fixed Sosnovka manure heaps (1.3.1)
Fixed error when loading some savegames (Callstack setMass invalid Entity) (1.3.1)
Fixed error when creating a map mod from Goldcrest Valley (1.3.1)
Fixed unloading to BGA bunker using conveyor belts (1.3.1)
Fixed fertilizer missions being repeated many times (1.3.1)
Changed Jenz HE700 income category to wood (1.3.1)
Fixed animals cleanliness (1.3.1)
Fixed animals food usage (1.3.1)
Fixed pig tutorial cleaning (not enough space in trough) (1.3.1)
Fixed toggling vehicle configurations with different collisions (1.3.1)
Fixed error with wool palets in multiplayer (1.3.1)
Fixed crash when loading old savegames (from version 1.1) (1.3.1)
Fixed very low framerates and black artifacts on Mac OSX (1.3.1)
Eerst even afwachten of key-binding niet wéér reset worden met de patch (vorige 2x wel geval).
Ben vaak een hele tijd bezig om de keybindings op m'n stuur weer goed in te stellen (maak wel screenshots van de knoppen zeg maar, maarja, axis 1, axis 6, 1, 11 , 16, zeg maar welke knop dat ook weer was :P ).
Hopelijk niet alleen de 90º, de rest (default 60º) was ook behoorlijk bleh sinds 1.3 (in oogstmachines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-05 15:44

RoyK

Hobby tekenaar

Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen Farming Simulator nu zo ontzettend leuk vinden? Ik overweeg de game vandaag (misschien een black friday actie ergens) om de game te kopen puur vanwege de vele vele positieve reacties. Het schijnt heel ontspannend te werken na een drukke werkdag. Ik vind het lastig af te lezen van alle YouTube beelden etc en ik kan mn vinger er niet op leggen of ik dit nu leuk vind of niet.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RoyK schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:42:
Kan iemand mij uitleggen waarom zoveel mensen Farming Simulator nu zo ontzettend leuk vinden? Ik overweeg de game vandaag (misschien een black friday actie ergens) om de game te kopen puur vanwege de vele vele positieve reacties. Het schijnt heel ontspannend te werken na een drukke werkdag. Ik vind het lastig af te lezen van alle YouTube beelden etc en ik kan mn vinger er niet op leggen of ik dit nu leuk vind of niet.
Ik zat met exact hetzelfde dilemma. Zat een let's play te volgen en dat was leuk maar hij kon de saaie stukken eruit knippen.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en inmiddels moet ik mijzelf savonds dwingen te stoppen want tis net als een Skyrim of Fallout: "ah nog vlug eventjes de schaapjes voeren. Oh dat veld kan geoogst worden...mmm ben klaar met die dus nu is dat veld ook klaar om geoogst te worden.... en snel nog even opnieuw inzaaien.... is dat de zon?"

Waarom is het leuk? Moeilijk uit te leggen. Het werkt best ontspannend en toch werk je hard om bijvoorbeeld die dure harvester te vervangen. En dan wil je bieten gaan verbouwen dus heb je daar weer materiaal voor nodig. En eigenlijk een nieuw veld.

Ga dit weekend maar eens kijken of ik aan kuilvoer kan beginnen. Heb nu 1 veld met gras ingezaaid dus af en toe maaien en op de juiste plek dumpen.
Tevens even kijken of dat geautomatiseerde voeren en verschonen van de schapen werkt. Zag op internet screenshot van iemand die dat met die conveyerbelts deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

L1nt schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:13:
[...]

Ik zat met exact hetzelfde dilemma. Zat een let's play te volgen en dat was leuk maar hij kon de saaie stukken eruit knippen.
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en inmiddels moet ik mijzelf savonds dwingen te stoppen want tis net als een Skyrim of Fallout: "ah nog vlug eventjes de schaapjes voeren. Oh dat veld kan geoogst worden...mmm ben klaar met die dus nu is dat veld ook klaar om geoogst te worden.... en snel nog even opnieuw inzaaien.... is dat de zon?"

Waarom is het leuk? Moeilijk uit te leggen. Het werkt best ontspannend en toch werk je hard om bijvoorbeeld die dure harvester te vervangen. En dan wil je bieten gaan verbouwen dus heb je daar weer materiaal voor nodig. En eigenlijk een nieuw veld.

Ga dit weekend maar eens kijken of ik aan kuilvoer kan beginnen. Heb nu 1 veld met gras ingezaaid dus af en toe maaien en op de juiste plek dumpen.
Tevens even kijken of dat geautomatiseerde voeren en verschonen van de schapen werkt. Zag op internet screenshot van iemand die dat met die conveyerbelts deed.
Bedankt voor je uitleg. Ik begrij dus dat je apparatuur aan kan schaffen om sommige dingen te automatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Je kunt workers inhuren om bijvoorbeeld een veld in te zaaien of de oogsten.

De dieren voeren moet je elke zoveel (in game) dagen doen maar zag toevallig dat iemand daar een truukje voor had gevonden door gras op een hoop de dumpen en met een conveyorbelt naar de voerbak te doen. Tevens word het gespilde gras weer met een andere conveyorbelt terug op de hoop gegooid. Niet by design maar wel slim bedacht door de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Gisteren m'n velden weer ingezaaid, grotendeels canola (koolzaad), en een veldje zonnebloemen (zien er grappig uit, leuk om te oogsten :P ).

Thank goodness dat patch 1.3.1 de camera FoW heeft gefixed, kan ik weer normaal vanuit de cabine oogsten bij combines en hakselaars.

Gisteren ook maar een hakselaar aangeschaft, de Rostelmash...of hoe je het ook schrijft, Oostblok fantastic ;) . De BigX komt later nog wel een keer....erbij >:) .

Nu alleen nog even kijken wat ik verder doe, veestapel flink uitbreiden, of toch maar eerst voor meer velden gaan (akkerbouw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 844493

Iemand die weet hoe je water geeft aan dieren zoals varkens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
Anoniem: 844493 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 15:45:
Iemand die weet hoe je water geeft aan dieren zoals varkens?
In de shop onder 'animals' (staan geen dieren, alleen machines/voertuigen die dier gerelateerd zijn) staat een watertank. Die koop je, en die vul je dan bij een van de waterbakjes (kleine houten waterbakjes) in de map, daarna ga je naar de waterbak van de dieren die water wil doen en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zo inderdaad ^

Je ziet een icoon verschijnen onderin beeld als je kan 'uitladen'.

Je kan overigens gratis water halen bij een plas/meer/kanaal whatever. Je moet alleen even een goed plekje vinden waar je de trailer vlakbij het water kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
Vos schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:58:
[...]

Is niet officieel van CP team. Is waarschijnlijk wederom een fs15 versie die werkend is gemaakt voor fs17. Er was al eerder een versie gemaakt, die gebruik ik tot op heden met redelijk succes. Game crasht af en toe wel.

Heb deze nog niet geprobeerd.
Ik speel nu een paar dagen met deze versie van Course Play. Het werkt goed, alleen niet bij (alle) voertuigen die via mods in het spel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat moet ik me voorstellen als het gaat om dieren? Ga je ze voeren, ga je de koeien machinaal melken? Kan je dat automatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:14
Gisteren alle 100 nuggets verzameld, vandaag een miljoentje erdoor gejast aan wat veldjes, een fend dorser, vario 300 en een vario 700. Daarnaast nog een zaaimachine, zo'n onkruidplukker en wat schaapjes. Onvoorstelbaar hoe makkelijk dat geld erdoor gaat. In fs15 was het gewoon non-stop silage en had ik per oogst weer een driekwart miljoen erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwoon_Paul
RoyK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:58:
Wat moet ik me voorstellen als het gaat om dieren? Ga je ze voeren, ga je de koeien machinaal melken? Kan je dat automatiseren?
Je hebt 4 soorten dieren, namelijk: Koeien, schapen, varkens en kippen. Behalve de kippen moet je de andere dieren voeren. Ze moeten alle 3 water hebben. Koeien kun je kuilvoer geven, schapen gras en varkens volgens mij oa suikerbieten. Koeien en varkens leveren mest op waarmee je de velden kunt bemesten. Als je de hokken van de koeien en varkens vult met stro krijg je ook niet vloeibare mest. De schapen leveren je wol op die je kunt verkopen. De kippen leveren eieren op, deze kun je ook verkopen.

Volgens mij is dit een beetje een korte samenvatting van wat je van de dieren kan verwachten. Misschien kunnen andere dit aanvullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat klinkt wel grappig. En je ziet dit ook gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb je al filmpjes gekeken? Google eens op Farming simulator lets play. Zijn er zoveel te vinden, geeft je gelijk een goed beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 27-11-2016 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Vos schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:27:
Heb je al filmpjes gekeken? Google eens op Farming simulator lets play. Zijn er zoveel te vinden, geeft je gelijk een goed beeld.
Ja al best veel gekeken, maar eigenlijk nog nergens gestuit op zaken doen met dieren in de game. Ik heb daar ook niet specifiek op gezocht als ik eerlijk ben. Ondanks de vele youtube videos ben ik nog steeds "on the edge" of dit nou mijn game is. Het is denk ik typisch zo een game die je gewoon moet doen. Zo heb ik jaren lang Minecraft beschouwt als een saaie duffe game met lelijke graphics. 5 maanden geleden toch even gesnoven aan de game, immers houd het miljoenen mensen bezig over de hele wereld. En boem, wat een game! De diepgang is verassend. Misschien is dat ook met deze game zo. 8)7

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste