Miss_80 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:11:
Ik zit op de site te kijken van SOS solutions en hifiberry is toch niets anders dan een raspberry 3b met additionele componenten voor muziek of zie ik dat verkeerd?
IK heb thuis de raspberry 2b en die loopt al als een trein dus verwacht dat je met de 3 ook geen problemen gaat ondervinden mbt smootheness van streamen en menu's doorlopen. Geloof dat de 3 ook niet meer hardware had dan de 2 maar dat het met name toevoeging van wfii onboard was wat het verschil maakt.
Is het
deze waar je na zit te kijken?
Als mijn veronderstelling correct is dan is de hifiberry prima ding, maar ga alsjeblieft niet zitten te betalen voor een pre install van Kodi. Dat gaat namelijk altijd gepaard met een partij illegale streaming addons die de stabiliteit niet ten goede komt en support krijg je niet meer op het kodi forum of hier. Daarnaast....... waarom betalen voor iets wat je zelf in 20 min voor elkaar kan krijgen.
Klopt inderdaad, deze RPI player is het, met een los audio board voor cinch (tulp) audio out.
Het zal vast een hardware add-on zijn, maar prima toch? Op deze manier heb je audio out.
Via HDMI is leuk, maar als ik radio/audio wil luisteren moet dan altijd de TV aan blijven staan.
Ik heb geen moderne versterker, draai met een Phoenix Project 10. Een klassieke High Ender.
Als ik de reviews mag geloven levert SOS pre-installed Kodi maar zonder illegale add-ons.
Volgens mij mogen zij dit ook niet, anders zou je illegale apparatuur verkopen denk ik.
Daarnaast zijn de bergen reviews over de pre-installed RPI's van SOS goed tot lovend.
In die zin is het als startende Kodi gebruiker misschien handig om niets te hoeven doen.
Het enige waar ik over twijfel is de kracht van het mainboard en de PCU m.b.t. tot Kodi.
Er zijn een aantal klachten over te vinden, dat men het menu traag/schokkend vind lopen.
Hier zou die "Turbo" versie met Kodi los op USB stick dan voor kunnen zijn.Onduidelijk.
Ik ben geen leek in de PC techniek, dat absoluut niet, alleen heb ik geen Linux kennis.
Jullie adviseren een lege RPI te kopen en zelf OpenElec er op te zetten?
Leeg beginnen en dan uit de Kodi basis opzoek naar extra add-ons die wat toevoegen?
Na een
goede tutorial gelezen te hebben zal dit toch geen rocket science zijn, of wel?
In die zin kun je misschien beter gelijk deze
budget NUC kopen en hierop OpenElec zetten.
Gelijk een krachtige Kodi player en altijd de mogelijkheid om OS nog te veranderen, etc.
[
Voor 6% gewijzigd door
Theo74 op 25-08-2016 12:18
]
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.