Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 800587

Topicstarter
Hallo,

Welke Kodi/mediaplayer gebruiken jullie? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik opteer om een Kodi/XBMC 3B Media Speler Compleet met draadloos toetsenbord te kopen via sossolutions.com. Ik heb alleens de mediaspeler van teevee.io gehad, maar dat was het niet (haperen, vast lopen, tv uitschakelen,...)

Wat raden jullie mij aan voor een degelijke prijs en stabiliteit?!

Alvast mercikes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 800587 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:08:
Hallo,

Welke Kodi/mediaplayer gebruiken jullie? En wat zijn jullie ervaringen?

Ik opteer om een Kodi/XBMC 3B Media Speler Compleet met draadloos toetsenbord te kopen via sossolutions.com. Ik heb alleens de mediaspeler van teevee.io gehad, maar dat was het niet (haperen, vast lopen, tv uitschakelen,...)

Wat raden jullie mij aan voor een degelijke prijs en stabiliteit?!

Alvast mercikes!
Koop simpelweg gewoon geen Frambozentraart gebaseerde player voor Kodi.
Het is opzich best geinig enzo, maar niet alle bestandsformaten worden goed ondersteund. Of naja, soms wel via software rendering, maar een Pi is gewoon niet krachtig genoeg daar voor.
Dus er moet hardware decoding zijn, en dat heeft hij wel, maar niet voor alles. Dus als je (ik roep maar wat) een MKV file hebt, heb je de kans dat dat dus niet lekker loopt en hapert.

Wil je maximale flexibiliteit en altijd stottervrij kunnen kijken, dan zet je gewoon een kleine zuinige PC neer met Kodibuntu ofzo. Of desnoods gewoon Windows met Kodi.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 10:41
Ligt er helemaal aan wat je allemaal wil en wat je eisen zijn.
Ik zou zeggen, kijk hier eens: [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is een koek speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gok dat er gebruik is gemaakt van een tablet of telefoon en dat Autocorrect ingreep ; Ik vermoed dat het Kodi speler moet zijn, gezien de daadwerkelijke inhoud.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Laatst online: 20-07 10:41
McKaamos schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:17:
[...]
Het is opzich best geinig enzo, maar niet alle bestandsformaten worden goed ondersteund. Of naja, soms wel via software rendering, maar een Pi is gewoon niet krachtig genoeg daar voor.
Dus er moet hardware decoding zijn, en dat heeft hij wel, maar niet voor alles. Dus als je (ik roep maar wat) een MKV file hebt, heb je de kans dat dat dus niet lekker loopt en hapert.

Wil je maximale flexibiliteit en altijd stottervrij kunnen kijken, dan zet je gewoon een kleine zuinige PC neer met Kodibuntu ofzo. Of desnoods gewoon Windows met Kodi.
Beetje kort door de bocht.
Een raspberry kan vrij veel, prima afspelen. Ligt er helemaal aan, wat je allemaal wilt afspelen. Een mkv is sowieso geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
[...]

Ik heb een Rasp2 icm OSMC en loop hier in de praktijk eigenlijk nooit tegenaan. Er worden dagelijks films gedownload en gekeken maar stabilteits- of performance problemen heb ik nooit.
[...]

Klopt, maar dat heeft wel een prijs. Zeker als je nog wat oude hardware hebt liggen en weinig geld hebt, kan een raspberry een interessante oplossing zijn. Maar zoals je zelf al zegt: veel performance hoef je niet te verwachten.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:10

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Zoals mkroes al zegt is dat te kort door de bocht. Tegenwoordig zijn alle films zowat in h264, en dat wil gewoon.

MKV (Matroska) is slechts een container, en zegt helemaal niets over de codec die gebruikt wordt. Een MKV kan allerlei soorten codecs bevatten.

Ik heb een tijdje geleden Kodi (toen nog XBMC) gebruikt op een RPi 1B, d.m.v. XBian. Die is net niet helemaal krachtig genoeg om de menu's vloeiend weer te geven. Afspelen van video gaat goed zolang het een codec is die hardware-accelerated kan worden gedecodeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 03-08-2016 16:57 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even de topic titel aangepast en een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
Je kunt veel kanten op. Ik heb zelf een Intel NUC (i5 4250) met Openelec. Heel simpel te installeren en het werkt supersnel. In 10 seconden gebruiksklaar. Als afstandsbediening gebruik ik een app voor op m'n mobiel/tablet (Yatse). Dit model nuc is wel flinke overkill, maar kon er destijds goedkoop aan komen.

Het enige wat niet goed wordt afgespeeld is de nieuwe x285 codec (hevc). Maar dat bestond ten tijde van de aanschaf ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-07 15:42
Ondanks dat dit topic al weer even oud is wil ik toch graag inhaken met min of meer dezelfde vraag als TS.

Tot op heden ben ik een klassieke downloader via de nieuwsgroepen welke de downloads vervolgens via een mediaplayer (WD Live) afspeelt. Allemaal redelijk omslachtig voor media welke na gebruik meestal van de schijf wordt gewist. Daarom dacht ik ook aan de meer directe optie via Kodi software.

Maar als je "Kodi player" in Google tikt openen de 1001 deuren naar tal van opties waarbij de reviews soms zelfs voor het zelfde product variëren van slecht tot super goed. Dus hoe baseer je je keuze..?

Ik was zelf ook al van mening dat een Pi niet altijd krachtig genoeg kan zijn om met beperkte hardware alles aan te kunnen zonder enige concessie. Al zijn er tal van reviews die mijn mening hierin toch tegenspreken.

Zoek je verder dan kom je in de reviews van tal van merken waar bijvoorbeeld de MiniX Neo X8-H Plus als alleskunner uit de bus komt maar daarop is de Kodi 12 software verouderd. Dan maar de Cood-E TV maar die wordt op een andere site weer de grond in geboord. Maar dan hebben we nog de Himedia H8, Rikomagic MK68 en Zidoo X6, oh nee, die geven slecht beeld...

Maar inmiddels is de goed aangemerkte MiniX Neo X8-H Plus er toch al met Kodi 16: https://www.sossolutions.nl/minix-neo-x8h-plus-kodi
Is dit dan een goede keuze, of kan ik toch beter wat meer betalen voor een mini PC met Kodi software?

En stap twee:
Als ik Kodi draai, moet ik dan gebruik blijven maken van een nieuwsgroepenserver plus wat tegenwoordig wordt geadviseerd; een VPN verbinding via de nieuwsgroepenserver?
En als dit naar wat ik verwacht de bedoeling is, moet ik de gegevens van de nieuwsgroepenserver en VPN verbinding dan ingeven in de Kodi software of in de (Android) software van de player?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Wat is je budget? Als je goed zoekt en een leuke aanbieding kan vinden voor de Nvidia Shield TV heb je de beste en de snelste android box die er is. Hij is standaard rond de 200 (inc game controller) en op deze kan je alles zonder problemen draaien. Plex en Kodi als een zonnetje en je kan de box ook gebruiken om alle retro games te spelen die er bestaan.

Ik heb mijn Shield TV voor 120 euro gekocht in een aanbieding op Amazon een tijdje terug, daarvoor had ik de MadCatz Mojo wat ook een heel goede speler en box was (wel wat tweak werk nodig om goed te werken).

Dus als je een beetje geld over hebt, koop dan een shield ipv andere boxen die het misschien allemaal wel goed doen maar niet al het extra hebben wat de shield biedt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-06 17:28
Ik heb zelf een Asus Chromebox CN60 met Celeron 2955U (PS3 Bluetooth remote) en een Intel NUC D34010WYK (Xbox 360 IR remote) in gebruik.

Beide draaien op OpenELEC en als er wat beters beschikbaar is of je het weer via een Windows of Linux host OS wil draaien kan dat allemaal.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Mijn buget heb ik rond de €200,00 gesteld en mijn toepassingen voor een mediaspeler zijn hoofdzakelijk films en series kijken. En dit op een Samsung LCD LED TV zonder poespas, 4K, of HiFi eisen.

De Nvidia Shield TV komt goed uit de recenties en is misschien nog wel beter dan de MiniX, waarbij de Nvidia maar een paar tientjes duurder is.
Echter lees ik dat de Nvidia geen Apps als Uitzending Gemist, RTL gemist, etc. kent, iets wat je binnen een mediaspeler juist zou willen. Kloppen deze beweringen?

Een mini PC behoort ook tot de opties, is beeldtechnisch mogelijk niet zo krachtig als de Nvidia maar wel universeler in software en gebruik. Immers word oudere hardware vaak afgeschreven als mediaspeler.
Jammer dat mijn Apple TV4 geen Kodi App kent die normaal te gebruiken is, dan was ik er al bijna geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
De HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro zijn één van de beste Kodi Android mediaspelers van dit moment!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
Theo74 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:
Mijn buget heb ik rond de €200,00 gesteld en mijn toepassingen voor een mediaspeler zijn hoofdzakelijk films en series kijken. En dit op een Samsung LCD LED TV zonder poespas, 4K, of HiFi eisen.

De Nvidia Shield TV komt goed uit de recenties en is misschien nog wel beter dan de MiniX, waarbij de Nvidia maar een paar tientjes duurder is.
Echter lees ik dat de Nvidia geen Apps als Uitzending Gemist, RTL gemist, etc. kent, iets wat je binnen een mediaspeler juist zou willen. Kloppen deze beweringen?

Een mini PC behoort ook tot de opties, is beeldtechnisch mogelijk niet zo krachtig als de Nvidia maar wel universeler in software en gebruik. Immers word oudere hardware vaak afgeschreven als mediaspeler.
Jammer dat mijn Apple TV4 geen Kodi App kent die normaal te gebruiken is, dan was ik er al bijna geweest.
Ik heb zelf de Shield TV een tijd in gebruik, ik moet zeggen dat hij erg prettig is. De apps die je noemt zijn in Kodi zelf te installeren, ze zijn inderdaad niet als Android TV applicatie beschikbaar. Installeren in Kodi zelf is dus een prima oplossing naar mijn idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
jamiev90 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:55:
[...]

Ik heb zelf de Shield TV een tijd in gebruik, ik moet zeggen dat hij erg prettig is. De apps die je noemt zijn in Kodi zelf te installeren, ze zijn inderdaad niet als Android TV applicatie beschikbaar. Installeren in Kodi zelf is dus een prima oplossing naar mijn idee! :)
Wat gebruik je als afstandbediening? Werkt CEC een beetje met de Shield? Ik lees daar wisselende dingen over.

Is Kodi ook via een (Android) App te bedienen op de Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:05
PageFault schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:39:
[...]

Wat gebruik je als afstandbediening? Werkt CEC een beetje met de Shield? Ik lees daar wisselende dingen over.

Is Kodi ook via een (Android) App te bedienen op de Shield?
Ik gebruik zelf de Logitech Harmony. CEC heb ik nog niet gebruikt, met mijn Philips TV heeft dat met geen enkel apparaat goed gewerkt.

Kodi is met een app zelf te besturen, en je hebt van Google een Remote app die alles kan bedienen, inclusief spraakopdrachten die verrassend goed werken O+

Edit: Ik heb ook alternatieven bekeken voor mijn aanschaf. De reden dat ik voor de Shield ben gegaan is omdat ze officiële Netflix support hebben. Dat zorgt er dus voor dat je 4K netflix kan streamen met de Shield. Waar de meeste andere Android boxes niet verder komen dan SD. Zelfs de Q10 pro die eerder hier genoemd is komt niet verder dan een SD stream zonder Dolby Digital +.

[ Voor 24% gewijzigd door jamiev90 op 24-08-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
jamiev90 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik zelf de Logitech Harmony. CEC heb ik nog niet gebruikt, met mijn Philips TV heeft dat met geen enkel apparaat goed gewerkt.

Kodi is met een app zelf te besturen, en je hebt van Google een Remote app die alles kan bedienen, inclusief spraakopdrachten die verrassend goed werken O+

Edit: Ik heb ook alternatieven bekeken voor mijn aanschaf. De reden dat ik voor de Shield ben gegaan is omdat ze officiële Netflix support hebben. Dat zorgt er dus voor dat je 4K netflix kan streamen met de Shield. Waar de meeste andere Android boxes niet verder komen dan SD. Zelfs de Q10 pro die eerder hier genoemd is komt niet verder dan een SD stream zonder Dolby Digital +.
Okay, dank voor je ervaringen. Na mijn vakantie ga ik me beraden om mijn huidige Mede8er te vervangen door danwel een NUC, danwel een Raspberry danwel de Shield. De NUC valt qua prijs al bijna af als ik de ervaringen van de Shield zo overal lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 17:19
Ik heb zelf een nuc. Tijdje gedraaid met kodibuntu maar toch overgestapt naar windows 10.
Werkt perfect. Gebruik het niet enkel voor kodi maar ook om te streamen vanuit de browser, voor spotify, netflix etc... .
Alles samen, nuc, ssd, memory + keyboard/remote ga je toch rond de 300 euro kwijt zijn schat ik.
Er zijn goedkopere oplossingen maar alles heeft een prijs natuurlijk :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
HereIsTom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:49:
De HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro zijn één van de beste Kodi Android mediaspelers van dit moment!
Volgens welke criteria zijn deze HiMedia mediaspelers op dit moment de beste Kodi Android mediaspelers?
En wat maakt hem beter of in positieve zin anders dan de Nvidia Shield TV?
En dit als goed bedoelde vragen want ik ben compleet niet thuis in de Kodi mediaspelers, ik ben zoekende.

Ik ben geen gamer of 4K TV kijker, dus normaal HD is voor mij al voldoende. Is daardoor de keuze dan nog steeds Nvidia Shield, of dan toch beter de HiMedia? Netflix kan ik op mijn Apple TV4 in HD of 4K kijken.

Die bijgeleverde afstandsbediening van de Nvidia Shield TV is voor mij als niet gamer maar een onding om een mediaspeler te bedienen, die zie ik liever weggelaten, of vervangen voor een normale afstandsbediening.

Ik lees dat de HiMedia Q5/10 mediaspelers met een Kodi variant werken genaamd "StreamNU".
Houdt dit in dat je geen originele Kodi 16 kan installeren, of is dit precies het zelfde?
Ik ben namelijk niet zo'n fan van hardware gebonden software, omdat je dan altijd afhankelijk bent van de fabrikant wanneer men updates doorvoert. Dit kan soms (behoorlijk) later zijn dan de originele updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
HereIsTom schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:49:
Stop is met overal je iptv shit aan te bieden :-).
Een bakje dat je gaat kopen in China voor 30 euro wordt hier met een versie van kodi verkocht voor 160 - 200 euro. Dan nog iptv erbij en het is nog meer kassa kassa.

Soit meeste tweakers knutselen zelf wel iets in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Theo74 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:29:

Er is een addon in Kodi genaamd retrospect en daar zit Uitzendinggemist en RTL gemist in. Uitzendinggemist doet het (heb ik net even voor je getest), maar de kwaliteit is niet best. Het is een SD stream. RTL XL werkt deels. Daar waar je voor moet betalen werkt niet. Hier kan je een lijst vinden wat er allemaal in Retrospect te vinden is
Theo74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Ik lees dat de HiMedia Q5/10 mediaspelers met een Kodi variant werken genaamd "StreamNU".
Houdt dit in dat je geen originele Kodi 16 kan installeren, of is dit precies het zelfde?
Ik ben namelijk niet zo'n fan van hardware gebonden software, omdat je dan altijd afhankelijk bent van de fabrikant wanneer men updates doorvoert. Dit kan soms (behoorlijk) later zijn dan de originele updates.
Als ik de beschrijving lees, dan denk ik dat streamnu niets anders is dan pre-installed kodi addons waarmee je (over het algemeen) illegale streams kan gebruiken zoals genesis en exodus voor films en series. De box zelf lijkt op Android 5.1 te draaien dus je zou zelf kodi voor android er op kunnen gooien en dan heb je een clean install. Vind het persoonlijk nog al een duur dingetje voor alleen Kodi. Ik heb thuis een raspberry staan met 1GB geheugen en die trekt het allemaal bijzonder goed. Bij een vriendin van mij heb ik de oude raspberry gezet met 512 mb en je kan zien dat die draag is wb toggelen door de menu's maar het bekijken van films en series gaat prima. En zo'n ding is maar 36 euro ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Miss_80 op 24-08-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Miss_80 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Vind het persoonlijk nog al een duur dingetje voor alleen Kodi. Ik heb thuis een raspberry staan met 1GB geheugen en die trekt het allemaal bijzonder goed. Bij een vriendin van mij heb ik de oude raspberry gezet met 512 mb en je kan zien dat die draag is wb toggelen door de menu's maar het bekijken van films en series gaat prima. En zo'n ding is maar 36 euro ;)
In eerste instantie gaat het om de Kodi software, maar het moet ook een goede mediaplayer zijn zodat ik mijn WD Live er uit kan doen. Want anders heb ik straks een TV kast vol doosjes die allemaal maar 1 ding kunnen.
Het liefst zou ik eigenlijk ook nog muziek van mijn iPad of iPhone via Airplay willen streamen over de Kodi player. Maar misschien is dit een brug te ver qua software en analoge audio outputs?

Als jij zegt dat een RPI ook prima om kan gaan met .avi / .mkv. / DIVX / DVD / MOV / .mp4 / etc. dan kan het best nog het overwegen waard zijn. Buiten een Airplay mogelijkheid dan. (denk ik)

Ik geef liever €100,00 meer uit voor iets wat echt een toevoeging plus een vervanging is, dan dat ik er weer een kastje bij heb wat ik na een paar maanden weg doe voor iets beters en volledigers omdat het toch tegenvalt. Daarom nu de ruime oriëntatie en vragen, zodat ik straks wel overwogen en geïnformeerd kan aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Wil je zekerheid neem dan een nuc. Er is een topic over. Lees dat is door.

Kodi Mediaspeler met Intel NUC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Al lezende denk ik ook steeds meer de kant van een NUC op... Op zich kun je onder de €200,00 blijven te meer omdat ik nog een 60Gb SSD heb liggen.

Wanneer ik met een NUC films/series uit Kodi wil streamen, eigen films van HDD en/of NAS wil kijken en eventueel ook nog via een Airplay mogelijkheid muziek wil streamen, is alleen OpenElek dan voldoende als OS, of is het handiger om er Windows op te zetten? Of is Amdroid KitKat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 08:49
Heb al een tijdje een Rasp met Kodi en nog niets tegengekomen wat niet werkte. Geniaal en snel genoeg. Ik denk dat als je de recentste Rasp koopt je helemaal klaar bent. NUC kan ook, maar lijkt me flamboyante overkill - al is dat uiteraard niet verboden ofzo :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Hoe zit het met RPI als het op de diversen videoformaten aankomt? Speelt deze alles (van HDD/NAS af en ook goed?
En wat betreft Airplay vanaf iPad of iPhone, is dit mogelijk met RPI?
Verder had ik op een RPI nog geen analoge Audio Out ontdekt in de vorm van Jack of Cinch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:13

Fjeze

AllesPerfect!

Zelf ook aan het kijken naar een nvidia shield, onder andere omdat deze Netflix HD en 4K ondersteund en HD audio ondersteund in KODI.
Dit beide kan mijn RPi 2 niet.

Uitzending gemist en RTL XL kan beide via Chromecast naar de Shield worden gestreamd als ik mij niet vergis.
Ook ondersteund de Shield op deze manier Spotify Connect.

Zo is het dus een zeer complete media speler naar mijn mening welke alles afspeelt en ook nog eens dient als Chromecast en Spotify connect ondersteund.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Theo74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:52:
Al lezende denk ik ook steeds meer de kant van een NUC op... Op zich kun je onder de €200,00 blijven te meer omdat ik nog een 60Gb SSD heb liggen.

Wanneer ik met een NUC films/series uit Kodi wil streamen, eigen films van HDD en/of NAS wil kijken en eventueel ook nog via een Airplay mogelijkheid muziek wil streamen, is alleen OpenElek dan voldoende als OS, of is het handiger om er Windows op te zetten? Of is Amdroid KitKat een optie?
Ik gebruik windows 10 met kodi. Via de browser speel ik nog heel veel streams af en met windows 10 heb je volledige vrijheid van applicaties.

Ik ben ook wel gecharmeerd door de nvidia shield. Kiezen is verliezen :-)

De goedkoopste nuc met 4GB is meer dan voldoende om te starten. Via Nas is easy. Zelf gebruik ik windows shares via samba op mijn linux download server.
60GB gaat misschien wel nipt worden. Windows 10 zuipt schijfruimte. Zit nu met maar enkele programma's al aan 40GB in gebruik.

Edit: Ik gebruik ook de dropbox plugin in kodi om films / foto's / muziek af te spelen. Streamt vanuit mijn dropbox account.

[ Voor 5% gewijzigd door Yarisken op 24-08-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Yarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Stop is met overal je iptv shit aan te bieden :-).
Een bakje dat je gaat kopen in China voor 30 euro wordt hier met een versie van kodi verkocht voor 160 - 200 euro. Dan nog iptv erbij en het is nog meer kassa kassa.

Soit meeste tweakers knutselen zelf wel iets in elkaar.
Ik bied niks aan, vertel alleen mijn ervaringen!
Een bakje van 30 euro kun je echt niet vergelijken met de HiMedia Q10 Pro!
Die Chinese bakjes werken echt niet zo goed, fijn zijn die goedkope dingen als er dagen lang aan moet sleutelen om er een beetje goed beeld en geluid uit te krijgen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Theo74 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:15:
[...]

Volgens welke criteria zijn deze HiMedia mediaspelers op dit moment de beste Kodi Android mediaspelers?
En wat maakt hem beter of in positieve zin anders dan de Nvidia Shield TV?
En dit als goed bedoelde vragen want ik ben compleet niet thuis in de Kodi mediaspelers, ik ben zoekende.

Ik ben geen gamer of 4K TV kijker, dus normaal HD is voor mij al voldoende. Is daardoor de keuze dan nog steeds Nvidia Shield, of dan toch beter de HiMedia? Netflix kan ik op mijn Apple TV4 in HD of 4K kijken.

Die bijgeleverde afstandsbediening van de Nvidia Shield TV is voor mij als niet gamer maar een onding om een mediaspeler te bedienen, die zie ik liever weggelaten, of vervangen voor een normale afstandsbediening.

Het enige verschil met de Nvidia is dat die Netflix in 4k kan afspelen omdat die een licensie heeft.
De HiMedia Q10 Pro wordt niet standaard geleverd met StreamNU, dit is een Kodi skin met Kodi 16.1
Je kan er zelf ook Kodi e.d. op opzetten, zoals bijv. Kodi 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Rtlxl, Spotify, worden allemaal als addon gesupported vanuit kodi, dus dat hoeft de keuze niet vanaf te hangen. Netflix 4k is wel een dingetje. Je kan wel Netflix kijken vanuit kodi maar alleen vanuit de Chrome browser met 2 0 audio

Ik heb zelf mijn mediaspeler gebouwd ( gewoon een pc) en heb gekozen voor Windows als os. Werkt goed, al moet ik zeggen dat ik er de mac ook weinig last mee had. De rasp heeft als nadeel dat je moet wachten totdat er een nieuwe build is gemaakt door de community. Ik vind de ontwikkeling voor Windows en Mac wel sneller gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Miss_80 op 24-08-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
HereIsTom schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:30:
[...]

Ik bied niks aan, vertel alleen mijn ervaringen!
Een bakje van 30 euro kun je echt niet vergelijken met de HiMedia Q10 Pro!
Die Chinese bakjes werken echt niet zo goed, fijn zijn die goedkope dingen als er dagen lang aan moet sleutelen om er een beetje goed beeld en geluid uit te krijgen!
Dit is al het 3de forum waar ik je hoor leuteren over HiMedia .... .
Eerst prijs je het produkt, dan zeg je waar je het best koopt ( xxx.com ) en dan vraag je om zeker jou naam te vermelden ...
Tweakers komen hier voor objectieve meningen en niet voor verkoopspraatjes.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 06:21
Yarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Eerst prijs je het produkt, dan zeg je waar je het best koopt ( futeko.com ) en dan vraag je om zeker jou naam te vermelden ...
En nu heb jij al zijn werk voor hem gedaan, of werken jullie samen? >:) :+

Ik ben zelf destijds voor een NUC gegaan (met OpenElec) en dat bevalt nog steeds goed. Steamen vanaf de nas gaat prima, samen met de add-ons die kodi biedt is het voor mij een prima apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
Flans schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

En nu heb jij al zijn werk voor hem gedaan, of werken jullie samen? >:) :+

Ik ben zelf destijds voor een NUC gegaan (met OpenElec) en dat bevalt nog steeds goed. Steamen vanaf de nas gaat prima, samen met de add-ons die kodi biedt is het voor mij een prima apparaat.
Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel. Meestal is de nuc het "eindpunt". Ofwel begin je met een PI, android, ander soort htpc en kom je altijd op beperkingen of bottlenecks.
Ik zal de naam via die site verwijderen :-)

• Theo74
Mijn keuze voor een mediaspeler is zoals eerder aangegeven hoofdzakelijk gebaseerd op Kodi, films/series streamen via internet en HDD/NAS, Airplay mogelijkheid en een analoge audio out.
Dit alles hoeft van mij niet in 3D/4K of Dolby 7.1 Gewoon HD kwaliteit en 2.0 stereo vind ik prima.

De Nvidia Shield TV is op zich mooi en betaalbaar maar ik ben geen gamer dus die gamecontroller als standaard meegeleverde afstandsbediening zie ik als extra betalen voor iets wat bij mij in de doos blijft.
En deze player heeft geen anaolge audio out.

Een NUC met OpenElec lijkt mij nog het meest universeel voor mijn toepassingen, omdat ik door mijn beperkte toepassingen geen ruimte innemende Windows software hoef te draaien. Echter kan een NUC voor hoofdzakelijk streamen weer overkill zijn. De een beaamd dit, de ander vind dit juist weer onterecht.

Hierdoor lijkt een HifiBerry 3B op dit moment een redelijk goede oplossing. Volgens mij een redelijk krachtige Kodi player, uitgevoerd met RCA PRO board een goede analoge audio out via Cinch (tulp) en betaalbaar. Alleen heb ik nog niet echt de overtuiging gevonden dat een RPI 3B krachtig genoeg is voor vloeiende streams en een snel werkend Kodi menu. Er bestaat immers een "Turbo" optie waarbij je (heel onhandig) een losse USB stick met Kodi software moet gebruiken om het Kodi menu sneller te laten werken. Maar misschien dat er een RPI gebruiker is die uit ervaring tegenspreekt.

Ik hang dus een beetje tussen de HiMedia Q10 als krachtige Kodi player, een krachtige NUC met OpenElec, of toch voor iets minder geld een compleet voor-geinstaleerde HiFiBerry 3B met RCA PRO board voor audio out, mits deze krachtig genoeg is.

• PageFault
De Shield audio kun je toch via HDMI of via je TV aftappen?

• Miss_80
Ik zit op de site te kijken van SOS solutions en hifiberry is toch niets anders dan een raspberry 3b met additionele componenten voor muziek of zie ik dat verkeerd?
IK heb thuis de raspberry 2b en die loopt al als een trein dus verwacht dat je met de 3 ook geen problemen gaat ondervinden mbt smootheness van streamen en menu's doorlopen. Geloof dat de 3 ook niet meer hardware had dan de 2 maar dat het met name toevoeging van wfii onboard was wat het verschil maakt.

Is het deze waar je na zit te kijken?

Als mijn veronderstelling correct is dan is de hifiberry prima ding, maar ga alsjeblieft niet zitten te betalen voor een pre install van Kodi. Dat gaat namelijk altijd gepaard met een partij illegale streaming addons die de stabiliteit niet ten goede komt en support krijg je niet meer op het kodi forum of hier. Daarnaast....... waarom betalen voor iets wat je zelf in 20 min voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Miss_80 op 25-08-2016 10:12 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Miss_80 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:11:
Ik zit op de site te kijken van SOS solutions en hifiberry is toch niets anders dan een raspberry 3b met additionele componenten voor muziek of zie ik dat verkeerd?
IK heb thuis de raspberry 2b en die loopt al als een trein dus verwacht dat je met de 3 ook geen problemen gaat ondervinden mbt smootheness van streamen en menu's doorlopen. Geloof dat de 3 ook niet meer hardware had dan de 2 maar dat het met name toevoeging van wfii onboard was wat het verschil maakt.

Als mijn veronderstelling correct is dan is de hifiberry prima ding, maar ga alsjeblieft niet zitten te betalen voor een pre install van Kodi. Dat gaat namelijk altijd gepaard met een partij illegale streaming addons die de stabiliteit niet ten goede komt en support krijg je niet meer op het kodi forum of hier. Daarnaast....... waarom betalen voor iets wat je zelf in 20 min voor elkaar kan krijgen.
Ik heb ook zelf een setup inelkaar gedraaid met een pi 3 en rasbian+kodi. Ik ben goed thuis in linux etc (is mijn werk) maar kreeg het niet in 20'voor elkaar. Duurde echt verspreid een week voordat alles naar mijn zin liep. Onderschat dus de learning curve voor beginners niet. Ook de ongestructureerde informatie op internet over kodi en al die plugins is nu niet echt duidelijk

• Miss_80
Ik heb destijds deze instructies gevolgt voor OpenElec op de raspberry. Iets verouderd ondertussen maar volgens mij nog steeds correct. Dat ging heel snel. Kodi inrichten is misschien voor newbies wel wat lastig inderdaad. Ik heb er al twee clients thuis mee draaien dus dan is het een kwestie van klik-klik-klikkerdeklik om het klaar te zetten.

Het vinden van plugins / addons kan wat tijd kosten, maar er zijn er ook zoveel. lProbleem met pre-install is het feit dat ze chockvol zitten met illegale dingen en dan krijg je op de officiele site geen support. Op deze site kan je veel info vinden, echter ook hier zitten veel illegale addons tussn.
Nou ben ik ook niet roomser dan de paus en heb ik bij vrienden van mij ook streamingaddons geinstalleerd, maar als het niet werk dan heb je pech.

• Theo74
Miss_80 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:11:

Klopt inderdaad, deze RPI player is het, met een los audio board voor cinch (tulp) audio out.
Het zal vast een hardware add-on zijn, maar prima toch? Op deze manier heb je audio out.
Via HDMI is leuk, maar als ik radio/audio wil luisteren moet dan altijd de TV aan blijven staan.
Ik heb geen moderne versterker, draai met een Phoenix Project 10. Een klassieke High Ender.

Als ik de reviews mag geloven levert SOS pre-installed Kodi maar zonder illegale add-ons.
Volgens mij mogen zij dit ook niet, anders zou je illegale apparatuur verkopen denk ik.
Daarnaast zijn de bergen reviews over de pre-installed RPI's van SOS goed tot lovend.
In die zin is het als startende Kodi gebruiker misschien handig om niets te hoeven doen.
Het enige waar ik over twijfel is de kracht van het mainboard en de PCU m.b.t. tot Kodi.
Er zijn een aantal klachten over te vinden, dat men het menu traag/schokkend vind lopen.
Hier zou die "Turbo" versie met Kodi los op USB stick dan voor kunnen zijn.Onduidelijk.

Ik ben geen leek in de PC techniek, dat absoluut niet, alleen heb ik geen Linux kennis.
Jullie adviseren een lege RPI te kopen en zelf OpenElec er op te zetten?
Leeg beginnen en dan uit de Kodi basis opzoek naar extra add-ons die wat toevoegen?
Na een goede tutorial gelezen te hebben zal dit toch geen rocket science zijn, of wel?

In die zin kun je misschien beter gelijk deze budget NUC kopen en hierop OpenElec zetten.
Gelijk een krachtige Kodi player en altijd de mogelijkheid om OS nog te veranderen, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 25-08-2016 12:18 ]

• Miss_80
De keuze voor de NUC of de raspberry kan ik niet maken omdat ik niet bekend met de eerste. Ik zat op de site te kijken van SOS en ik kan niet zo snel vinden hoeveel de hifiberry zou kosten als je er geen Kodi op wilt zetten zodat je een betere vergelijking kan maken qua prijs.Ik vond de eerste raspberry echt traag met Kodi maar bij de 2 geen klachten. Het kiezen van een minder zware skin is ook wel een aanrader. Er zijn prachtige skins voor Kodi te vinden, maar sommige zijn grafisch behoorlijk zwaar en dan merkte ik dat de oude Raspberry iig moeite had.
Als de prijs van de NUC niet te veel afwijkt van wat je zou moeten betalen voor een hifiberry (dus met de audio componenten) dan is het zeker het overwegen waard. Een beetje overkill kan geen kwaad toch :+

Afgaande van het plaatje bij de kodi systems (die best oud kan zijn) zetten ze er onder andere 1Channel op en IceFlms. Beide zijn banned op het kodi forum omdat ze de gebruiker in de gelegenheid stellen films en series te kijken waar ze anders voor hadden moeten betalen. Maar geloof me, je hebt SOS niet nodig om zelf Kodi te installeren op of de NUC of de Pi. het is mij ook altijd gelukt en als je naar het forum gaat van kodi bijvoorbeeld of de site SEO Micheal kan je genoeg tips and tricks vinden voor leuke addons (alleen niet allemaal legaal O-) ).

• Theo74
Miss_80 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:39:

Als de prijs van de NUC niet te veel afwijkt van wat je zou moeten betalen voor een hifiberry (dus met de audio componenten) dan is het zeker het overwegen waard. Een beetje overkill kan geen kwaad toch :+

Afgaande van het plaatje bij de kodi systems (die best oud kan zijn) zetten ze er onder andere 1Channel op en IceFlms. Beide zijn banned op het kodi forum omdat ze de gebruiker in de gelegenheid stellen films en series te kijken waar ze anders voor hadden moeten betalen. Maar geloof me, je hebt SOS niet nodig om zelf Kodi te installeren op of de NUC of de Pi. het is mij ook altijd gelukt en als je naar het forum gaat van kodi bijvoorbeeld of de site SEO Micheal kan je genoeg tips and tricks vinden voor leuke addons (alleen niet allemaal legaal O-) ).
Dat is mijn idee, €150,00 voor een RPI of €250,00 voor een complete NUC, met de wetenschap dat je voor die €100,00 extra meer flexibel bent in een krachtigere omgeving.

Ik geloof absoluut dat een RPI prima draait, een kennis van mij draait het zelfs op een HDMI Android PC stick, maar ik ben gevoelsmatig toch meer gecharmeerd van zwaardere hardware.
Straks komt er een zwaarder draaiende Kodi versie of ander prachtig platform en dan zul je net zien dat je deze software net niet trekt met een kleine player.

Het enige wat ik nog niet kan plaatsen is de illegale add-ons v.s. Kodi support. Jij schrijft dat je alleen Kodi support hebt met legale add-ons. Okay, duidelijk. Maar ik zet er bijvoorbeeld Genesis op en dan gaat er bij Kodi gelijk een ban op mijn persoon? Ben ik tegen die tijd lid van Kodi dan, moet ik mij registreren, snuffelt Kodi in mijn player?

Ik zal mij eens verdiepen in het Kodi forum. En is er een link naar de site van SEO Micheal?

• Yarisken
Lol nee. Illegale addons als die niet meer werken dan kan je het zelf uitzoeken en kan je er niet mee terecht op het kodi forum :-).
Het is regelmatig dat er wel een goeie addon uitvalt.
Installeer het gewoon eens, leer via tutorials via bv SEO Michael om addons te installeren. Lees nog wat over tweaking en je bent er snel mee weg.

• Miss_80
Nee hoor, je wordt niet gebanned _O- maar inderdaad zoals Yarisken al zegt, je mag het zelf uitzoeken als er iets niet werkt. Genesis is zo'n addon.

Ik gebruik kodi icm eigen files op de NAS, maar ook retrospect (addon voor streams die je bijv kan vinden op uitzendinggemist, rtlxl, etc), Spotify, Netflix en Quasar. Die laatste zit in dezelfde bak als Genesis met die verstande dat je extra handelingen moet verrichten om het werkbaar te krijgen en daarom is de addon op zichzelf niet illegaal. I know, erg grijs gebied dit. O-)

Je voorkeur voor NUC begrijp ik wel. Geeft je net ff wat meer flexibility en je loopt minder snel tegen de beperkingen van de hardware aan. Voor de komende tijd ben je dan wel goed en ik neem aan dat er ook mogelijkheden op zitten voor digitale audio mocht je daar in de toekomst behoefte aan hebben. Ik gebruik bijv op mijn eigen mediaspeler (die ik zelf in elkaar heb gezet) een optische audiokabel van de PC naar de tuner van mijn HK set. Die is vervolgens met een HDMI aan de TV gekoppeld en ik kan de boel instellen via mijn telefoon of ik gebruik de TV maar als dan Spotify draait kan ik daarna de TV weer gewoon uitzetten.

• Theo74
Ik snap de Kodi support m.b.t illegale add-ons, de rest was sarcastisch bedoeld. Het zou wat zijn zeg...

En tja, als je al een magere Intel NUC voor €130,00 hebt dan ben je incl. 8Gb klaar voor ca. €150,00.
Volgens de enkele recenties binnen Tweakers zou deze magere NUC prima OpenElec draaien.
Een volgepropte RPI kost €30,00 minder en het zelf installeren lijkt mij prettiger alsmede leerzaam.

Ik zie dat de meeste OpenElec installatie tutorials uitgelegd worden middels gebruik van een USB stick.
De OpenElec file wordt op een PC binnen gehaald, uitgepakt en vervolgens geïnstalleerd op een USB stick.
De USB stick gaat in de klaargemaakte NUC en die start vervolgens op. Start hij dan altijd vanaf USB op?

Ik wil een Kingston 60Gb SSD in een NUC zetten want ik heb er hier wat liggen. Hoe ga ik dan te werk?
Moet ik de SSD ook eerst aan mijn PC hangen, zoals de USB stick uitvoeren en dan inbouwen in de NUC?
Staat OpenElec dan op de SSD als OS en kan ik de SSD verder vullen met media op dezelfde enkele partitie?

En omdat ik zie dat men de x86 variant van OpemElec gebruikt op een NUC neem ik aan dat je de SSD gewoon Windows compatibel formateerd. Als ik deze handelingen op mijn Mac zou doen dan moet ik waarschijnlijk in exFAT formateren. Al weet ik nog niet of ik de OpenElec x86 software via OSX op de SSD geinstalleerd krijg. Misschien is er een kort antwoord voor, ander zal ik mij hier over inlezen en Youtuben.

[ Voor 29% gewijzigd door Theo74 op 25-08-2016 19:56 ]

• Yarisken
Theo74 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:44:
Tja, als je als een Intel NUC voor €130,00 hebt dan ben je incl. 8Gb klaar voor ca. €150,00.
Een volgepropte RPI kost €30,00 minder en het zelf installeren lijkt mij prettiger en leerzaam.

Ik zie dat de meeste OpenElec installatie tutorials uitgelegd worden met gebruik van een USB stick.
OpenElec file wordt op een PC binnen gehaald en uitgepakt en dan geïnstalleerd op een USB stick.
USB stick gaat in de klaargemaakte NUC en die start vervolgens op. Start hij dan altijd vanaf USB op?

Ik wil een Kingston 60Gb SSD in een NUC zetten want ik heb er hier wat liggen. Hoe ga ik dan te werk?
Moet ik de SSD ook eerst aan mijn PC hangen, zoals de USB stick uitvoeren en inbouwen in de NUC?
Staat OpenElec dan op de SSD als OS en kan ik de SSD verder vullen met media op dezelfde partitie?
Je steekt gewoon je ssd in de nuc.
Via bv rufus kan je openelec iso kopieren naar een usb om hem bootable te maken via je laptop. Dan steek je usb in de nuc, je zorgt dat je boot vanaf de usb ( bios of meestal F10 ) en dan doe je de install op de usb.

• Theo74
Yarisken schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:58:

Je steekt gewoon je ssd in de nuc.
Via bv rufus kan je openelec iso kopieren naar een usb om hem bootable te maken via je laptop. Dan steek je usb in de nuc, je zorgt dat je boot vanaf de usb ( bios of meestal F10 ) en dan doe je de install op de usb.
Is het dan niet handiger om de SSD met Sata-USB kabel aan de laptop te hangen en de stappen via de USB stick over te slaan? Dus .iso gelijk op SSD zetten, daarop uitpakken en dan in de NUC bios de SSD als boot device opgeven.
Of ga ik hierin een brug te ver? Moet ik meer richting een Bootable USB stick denken zoals je die voor Windows en OSX kunt maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Theo74 op 25-08-2016 22:16 ]

• HereIsTom
Yarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:47:
[...]

Eerst prijs je het produkt, dan zeg je waar je het best koopt ( xxx.com ) en dan vraag je om zeker jou naam te vermelden ...
Jij mag het verkooppraatjes vinden, ik vind het mijn objectieve mening als ik zeg dat het een goede mediaspeler is en je hoeft mijn naam niet te vermelden als je een HiMedia Q10 Pro wilt kopen bij Media24store.nl
Ik heb niks van doen met die shop, heb alleen zeer goede ervaringen met ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-07 06:21
Theo74 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

Is het dan niet handiger om de SSD met Sata-USB kabel aan de laptop te hangen en de stappen via de USB stick over te slaan? Dus .iso gelijk op SSD zetten, daarop uitpakken en dan in de NUC bios de SSD als boot device opgeven.
Of ga ik hierin een brug te ver? Moet ik meer richting een Bootable USB stick denken zoals je die voor Windows en OSX kunt maken.
Help me even... :+ Waarom is dit makkelijker dan de ssd in de NUC stoppen, een bootable usb maken en die twee vervolgens tot some love making te verplichten. Hoewel je oplossing waarschijnlijk wel zou werken (denk ik).

8 GB trouwens voor de mediaspeler is wat overdreven, dus tenzij je het nog hebt liggen zou ik voor iets kleiners gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:32
Een .iso pak je volgens mij niet zomaar uit toch? En dan nog vraag ik me af of dat gelijk is aan installeren. Als je een lege ssd in de nuc hebt zitten en je stopt een Bootable usb met os erbij, dan gaat het installeren automatisch dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beste mensen,

Na een topic-report heb ik het eens doorgenomen en tja, wat moeten we hier nu mee... Het topic is zeer mager gestart door Anoniem: 800587 en kreeg - terecht - maar weinig reacties. Na zo'n 3 weken is het topic gekaapt door Theo74 - wat eigenlijk niet de bedoeling is - en zijn er de nodige reacties gepost. De laatste posts hebben echter niets meer met aankoopadvies te maken. Het is nu meer aan de hand meenemen bij basisvragen over hoe een htpc gebruiksklaar gemaakt wordt. Daarvoor hebben we andere forumonderdelen en Google. Als het terug on-topic komt en dus weer aankoopadvies betreft, oké. Als we in de techniek blijven hangen, kunnen we het topic beter sluiten.

Wat na de topickaping ook al reële optie was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
S1NN3D schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:20:
[mbr]Beste mensen,

Na een topic-report heb ik het eens doorgenomen en tja, wat moeten we hier nu mee... Het topic is zeer mager gestart door Anoniem: 800587 en kreeg - terecht - maar weinig reacties. Na zo'n 3 weken is het topic gekaapt door Theo74 - wat eigenlijk niet de bedoeling is - en zijn er de nodige reacties gepost. De laatste posts hebben echter niets meer met aankoopadvies te maken. Het is nu meer aan de hand meenemen bij basisvragen over hoe een htpc gebruiksklaar gemaakt wordt. Daarvoor hebben we andere forumonderdelen en Google. Als het terug on-topic komt en dus weer aankoopadvies betreft, oké. Als we in de techniek blijven hangen, kunnen we het topic beter sluiten.

Wat na de topickaping ook al reële optie was. :+[/mbr]
Je hebt ergens gelijk en onbedoeld ben ik onbedoeld compleet off-topic gedreven. Aan de andere kant echter, kunnen de basisvragen voor een ander indirect juist ook een aankoopadvies zijn. Maar goed, die discussie wil ik niet voeren. Ik stop met posten binnen dit topic en geef hiermee anderen de ruimte on-topic verder te gaan, of om het topic volgens je "reële optie" te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een Raspberry Pi2 en die voldoet prima voor Kodi. Kan er mee tv kijken (streaming) en veel online content bekijken. Ik heb er verder geen locale opslag op staan, wel zit er een 128 GB usbstick in met familie video's en foto's. Afstandbediening is bij mij een Mele F10 pro (de Pro biedt overigens weinig voordeel op een Pi met Kodi) en dat werkt prima.

Nadelen: geen Netflix of Androidapps.
Voordelen: grote community, veel addons.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Rasperry Pi 2 of hoger werkt vloeiend en probleemloos met Kodi. Zwaardere hardware is helemaal niet nodig, tenzij Netflix of 4K voor je een absolute vereiste is.

Kwestie van het image bestand van openELEC, libreELEC of OSMC op een microSD kaartje zetten, je Pi rebooten en je zit direct in Kodi. Linux kennis is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-07 22:13
Even een vraagje....ik zit te denken om een amazon fire tv stick aan te schaffen via amazon.de. Iemand ervaring met kodi op de amazon fire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397688

Ik heb zelf twee spelers:
  1. De M8S Plus. Ongeveer 4 maanden in bezit en hier besteld voor 40 euro: http://www.geekbuying.com/item/M8S-PLUS-Amlogic-S905-Android5-1-4k-Smart-TV-Box-2G-16G-2-4G-5-8G-WIFI-Gigabit-LAN-KODI-Bluetooth-DOLBY-TrueHD-DTS-365155.html
  2. De Minix Neo X8H Plus, vorig jaar bij Efox besteld tijdens een aanbieding voor 100 euro met Minix flywheel. https://www.efox-shop.com/minix-neo-x8-h-plus-cortex-a9-quad-core-2gb-ram-16gb-rom-wifi-rj45-hdmi-xbmc-4k-uhd-android-44-andr-g-297832
Beide wijzen naar mijn Synology NAS en gebruiken dezelfde Kodi bibliotheek (op de NAS).
De Minix is een de high-end speler en kost normaal zo rond de 150 euro. De M8S is een goedkopere Chinese box. Beide draaien op android en daar bovenop Kodi. Het enige verschil wat ik in de dagelijkse praktijk merk is dat de Minix qua software inrichting beter is getuned. Maw de interface (Android) en instellingen zijn makkelijker te benaderen. Zo is de box default via samba en ssh te bereiken en kun je netwerk en screen settings netjes via een aparte app instellen. Bij de M8S+ moet je daar even mee pielen. Beiden spelen alles af en qua snelheid e.d. geen enkel verschil.
De Nederlandse aanbieders bieden slechts de softwarematige extra's en vragen daar zo 70 euro extra bovenop de inkoopprijs van de box voor.

Conclusie: bespaar je het geld tenzij je extra (veel) wilt betalen voor de software, de Chinese boxen zijn prima. De M8S+, MQX pro, MX plus en R-box zijn prima devices voor weinig geld. Ik zie persoonlijk het nut van een media player (Kodi) met Intel niet helemaal maar goed als je je geld eraan wilt besteden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als ik een Androidbox zocht zou ik nu op zoek gaan naar een van die modellen van Xiaomi. Het is Chinees,maar ik heb ook hun Band 2, Redmi 3 en een bluetoothspeaker en dat werkt allemaal erg goed voor heel weinig geld.

Maar voorlopig ben ik erg tevreden met mijn Raspberry Pi 2. Ik denk dat je daar nog wat meer vrijheid in hebt al geven die Android boxjes weer andere extra mogelijkheden (meer andere Apps die niks met Kodi te maken hebben en meer processorkracht vooral denk ik)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09-2022
Heb de thread eens gevolgd, maar de apparaatjes op aliexpress lijken me ook wel de moeite zeker die met octa core? Ik gebruikte KODI op mijn vorige android tv vooral om mijn Library van mijn HDD volledig netjes te krijgen (films met trailer, info...).

PSN: onyxke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 15:51
Afgelopen weekend een x96 kastje gekocht met 2Gb intern en 16 GB opslag, Android 6. Quad core CPU, Penta core GPU. € 70 compleet afgetankt met addons in Beverwijk (waar je helemaal platgegooid wordt met die dingen). Hier zit dan niet zo'n catchy doosje om maar die met het mooie doosje is wel Android 5, 8 Gb opslag en 1 GB geheugen en kost tientjes meer.

Perfect kastje, beresnel en wordt niet warm. Daarom: Voor de lol op eBay nog een x96 besteld voor € 28,nogwat....

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porvaxyz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-04 08:35
Rudi Vader schreef op woensdag 2 november 2016 @ 16:06:
Afgelopen weekend een x96 kastje gekocht met 2Gb intern en 16 GB opslag, Android 6. Quad core CPU, Penta core GPU. € 70 compleet afgetankt met addons in Beverwijk (waar je helemaal platgegooid wordt met die dingen). Hier zit dan niet zo'n catchy doosje om maar die met het mooie doosje is wel Android 5, 8 Gb opslag en 1 GB geheugen en kost tientjes meer.

Perfect kastje, beresnel en wordt niet warm. Daarom: Voor de lol op eBay nog een x96 besteld voor € 28,nogwat....
Hey jongens!

Ik heb mezelf overlaatst dit model aangekocht "1" maar heb deze nacht me een beetje met het apparaatje bezig gehouden om 't te configureren naargelang subtitles etc. maar ik merkte dat die echter vaker vastloopt en zegt "KODI is gestopt met werken of KODI is gestopt." Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat deze versie van streambox maar 8gb intern geheugen & 1gb ram heeft zitten en niet echt super snel is?

Bij deze vroeg ik me af of 't niet een beter plan zou zijn om dit artikel te retourneren en meteen eentje te bestellen met betere specificaties maar lagere prijs? Deze "2" lijkt me een perfect apparaatje, wat denken jullie?

Legende:
"1": https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

-

"2": http://www.geekbuying.com...BY-TrueHD-DTS-365155.html

Alvast bedankt

Groetjes
Porvaxyz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Hier wordt een Raspberry Pi 3 gebruikt met LibreElec 7. Alle H.264 content tot in ieder geval 1080p speelt vloeiend af, ook op hogere bitrates. Zelfs H.265 tot 720p speelt vlekkeloos af. Dat gaat weliswaar softwarematig maar de SoC van de RPi 3 is er vlot genoeg voor. 1080p H.265 hapert een beetje maar dat kan wellicht met overklokken wel opgelost worden. Dat heb ik zelf niet geprobeerd.

Een vloeiende weergave is voor mij het allerbelangrijkste. Een Pi is perfect in staat om de HDMI output van verschillende framerates te voorzien. 23,976 fps, 24 fps, 29,98 fps, 30 fps, 50 fps, 60 fps, het werkt allemaal uitstekend. De al oude Philips TV ondersteunt deze beeldfrequenties ook prima waardoor dus geen tearing optreedt en tevens geen enkel materiaal versneld of langzamer afgespeeld hoeft te worden. De bediening middels CEC is ook perfect. Alleen gebeurt het af en toe dat de TV na inschakelen de CEC-signalen niet doorgeeft. TV even uit en aan verhelpt dat probleem. Ik vermoed dat het probleem bij de TV ligt. Het is al een ouder beestje uit ik meen 2006.

Natuurlijk zijn er tegenwoordig goedkope x86-oplossingen en ook daarvoor is gewoon LibreElec beschikbaar. Alleen zijn CEC en framerate-ondersteuning daar nogal eens ondergeschoven kindjes en dat is voor mij een dealbreaker. In het geval van x86 zou ik dus zeker goed onderzoek doen naar de ondersteuning. Android-oplossingen zijn voor mij om deze redenen eigenlijk wel uit den boze.

Mijn hoop is dat in 2017 de Raspberry Pi 4 op de markt komt met een SoC die hardwarematig afspelen van H.265 ondersteunt. Dan is het voor mij de ideale speler. Eventueel 4K- en/of HDR-ondersteuning maar deze TV kan hopelijk nog wel een paar jaar mee dus voor mij is dat geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
De nieuwe kaby lake ondersteunt H.265. Ken wat mensen die daar op aan het wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06 15:18
Yarisken schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:11:
De nieuwe kaby lake ondersteunt H.265. Ken wat mensen die daar op aan het wachten zijn.
Dat is ook de optie waar ik op zit te wachten. Weliswaar in een NUC dan. Is er al bekend wanneer deze op de markt komen? Is het nog steeds ergens in Q1 2017?

[ Voor 3% gewijzigd door CrashandBurn76 op 24-12-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
CrashandBurn76 schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 16:44:
[...]

Dat is ook de optie waar ik op zit te wachten. Weliswaar in een NUC dan. Is er al bekend wanneer deze op de markt komen? Is het nog steeds ergens in Q1 2017?
Normaal ergens januari. Ben er ook op aan het wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yarisken schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 20:34:
[...]

Normaal ergens januari. Ben er ook op aan het wachten :).
Er zijn ook al alternatieven met Kaby Lake CPU's en HDMI 2.0 zoals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Porvaxyz schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:01:
[...]

Hey jongens!

Ik heb mezelf overlaatst dit model aangekocht "1" maar heb deze nacht me een beetje met het apparaatje bezig gehouden om 't te configureren naargelang subtitles etc. maar ik merkte dat die echter vaker vastloopt en zegt "KODI is gestopt met werken of KODI is gestopt." Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat deze versie van streambox maar 8gb intern geheugen & 1gb ram heeft zitten en niet echt super snel is?

Bij deze vroeg ik me af of 't niet een beter plan zou zijn om dit artikel te retourneren en meteen eentje te bestellen met betere specificaties maar lagere prijs? Deze "2" lijkt me een perfect apparaatje, wat denken jullie?

Legende:
"1": https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

-

"2": http://www.geekbuying.com...BY-TrueHD-DTS-365155.html

Alvast bedankt

Groetjes
Porvaxyz
Gewoon zoiets: http://www.geekbuying.com...-Smart-TV-BOX-373887.html wat ik ook heb met een optische kabel op een knappe audio set. Veel goedkoper en net zo goed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Porvaxyz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 05-04 08:35
Rudi Vader schreef op zondag 25 december 2016 @ 11:37:
[...]

Gewoon zoiets: http://www.geekbuying.com...-Smart-TV-BOX-373887.html wat ik ook heb met een optische kabel op een knappe audio set. Veel goedkoper en net zo goed.
Thanks Rudi! Je bent epic man, die is inderdaad veel goedkoper en heeft nog steeds voldoende ram geheugen in vergelijking met de piece of crap die ik hier heb staan van 75€ die constant na 'n film te kijken of 'n serie of gewoon om de zoveel tijd ineens zegt kodi is gestopt met werken... en met 1gb aan ram...

Thanks voor je tijd en voor je geweldige counter offer! Volgende week eentje bestellen, volgens jou is deze gewoon future proof voor de volgende 2j ong? :) ('t kost nu ook weer niet zoveel maar toch je wilt niet constant opnieuw zijn aan het installeren van alle addons etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Voor dat geld koop je weer een piece of crap, wil je kwaliteit en iets dat echt goed werkt, dan raad ik je een HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro aan! Kost iets, maar dan heb je ook iets!
Ik heb ook steeds die goedkope boxjes gehad, maar met elke was er weer iets aan de hand, maar met de HiMedia ben ik meer dan blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
HereIsTom schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 20:28:
Voor dat geld koop je weer een piece of crap, wil je kwaliteit en iets dat echt goed werkt, dan raad ik je een HiMedia Q5 Pro of Q10 Pro aan! Kost iets, maar dan heb je ook iets!
Ik heb ook steeds die goedkope boxjes gehad, maar met elke was er weer iets aan de hand, maar met de HiMedia ben ik meer dan blij :)
Dat heb je lekker onderbouwd: Voor dat geld.....
Geef dan wat voorbeelden van tekortkomingen van jouw eerdere aankopen of waar jij op gelet hebt bij je huidige aankoop.
Ook jouw kastje blijft een Kodi player die films uit dubieuze bron afspeelt waarbij geldt: garbage in, garbage out..... Daar zou ik zoveel geld niet voor uit willen geven.

Bij mij draait hij al maanden goed. Ik heb de mijne gewoon in Nederland gekocht voor het dubbele. Dat was mijn trigger om iemand hier te tippen. Je kijkt wat er in Nederland te koop is, gewoon met garantie en besteld dat in China.
Hij doet alles wat hij moet doen. En heeft Android 6, 16 Gb eMMC. Wordt niet warm. Ondersteund HDMI CEC. Knappe HDMI en optische kabel erop naar een knap geluidssetje en gaan.....

Maar als je voor een Nederlandse handleiding, state-of-the-art verpakking met een catchy merknaam erop en Nederlandse winstmarge wil gaan. Moet ieder dat voor zich weten. Verpakking en NL handleiding had ik er nog niet eens bij. Voor ik hem kocht heb ik wel een demo gekregen en was goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Ben blij voor je dat t goed werkt .Maar hoeveel lees je niet elke keer dat ze elke keer problemen hebben met die goedkope boxjes.Zelf ook van mede8er tot popcornhour tot ac ryans gehad.Zelf heb ik ook de q10 pro al half jaar en Ben er zeer content mee.Regelmatig updates zeer goed beeld en t werkt .T koste wat by aanschaf Maar tot de dag absoluut geen spyt van.En dan maakt t ook niet uit als t product wat duurder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
plexter22 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:21:
Ben blij voor je dat t goed werkt .Maar hoeveel lees je niet elke keer dat ze elke keer problemen hebben met die goedkope boxjes.Zelf ook van mede8er tot popcornhour tot ac ryans gehad.Zelf heb ik ook de q10 pro al half jaar en Ben er zeer content mee.Regelmatig updates zeer goed beeld en t werkt .T koste wat by aanschaf Maar tot de dag absoluut geen spyt van.En dan maakt t ook niet uit als t product wat duurder kost.
Weet ik en ik heb ook ervaringen met andere boxjes. De topic starter vraagt welke iemand aan zou raden, dan noem ik deze en niet mijn miskopen. Deze is goed. Puur affikken op prijs is alleen een beetje sneu.
Een ander vraagt mij of die van mij future proof is voor 2 jaar. Met Android 5 mag je daar harder aan twijfelen dan met 6. Maar een glazen bol heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 22:45
Klopt helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:28

Bluebe

Roar

Ik heb op dit moment gewoon een pc naast mijn tv staan, maar mooi is het eigenlijk niet. Daar draait dan Windows 7 en Kodi op en zit de nodige opslag in voor al mijn series en films. Nu wil ik deze graag gaan vervangen omdat hij kwa capacitieit toch wat krap zit en omdat het niet mooi staat in het tv meubel. Alleen vraag ik me af wat verstandiger is, een nieuwe pc bouwen maar dan in een HTPC case zodat het er wat mooier uit ziet of een kastje met Kodi kopen en dan misschien iets van een NAS voor de opslag in de meterkast zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb een PC met een mooie kast erom heen icm met een NAS. Eigenlijk een combi van waar jij over nadenkt. Ik ben destijds gegaan voor het bouwen van een HTPC zodat ik er een blu ray speler in kon zetten en een goede video en audio kaart voor het aansturen van de harmon kardon. Komt bij dat ik het makkelijker vindt om componenten zoals videokaart of audio te vervangen als het een PC betreft.Upgraden is makkelijker. Moet er wel bij zeggen dat ik de pc 5/6 jr geleden in elkaar heb gezet. Ik denk dat er ondertussen mooie kleinere kastjes zijn die dit ook kunnen. Wel moet ik zeggen dat ik het zelf prettiger vind om met windows te werken dan met al die android versies. Daarnaast heb ik nog een rasp pi staan in de slaapkamer. Die hoeft toch alleen de tv te voorzien via hdmi. De reden voor de NAS was met name om meerdere kodi clients te kunnen hebben die allemaal dezelfde database gebruikte voor de data en de watched status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-07 14:38

iMars

Full time prutser

Even mijn duit in het zakje doen ;)

Ik deel de mening van de laatst twee genoemde (Miss_80 en Bluebe). Ik heb ergens in 2012 een HTPC in elkaar gezet. Mijn keuze is gegaan voor een chassis van Streacom omdat deze mooi zijn en fanless. Dit maakt het wel wat duurder, maar het oog wil ook wat O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.streacom.com/wp-content/uploads/fc5-alpha-featured.jpg
Daarin heb ik Asus F1A75-M moederboard met een pricewatch: AMD Fusion A6-3500 Boxed processor. Voldoende geheugen en een 128GB SSD (had ik nog liggen). Wilde ook een Blu-ray speler inzetten, maar zit nu een DVD speler in. Eigenlijk nog nooit gebruik gemaakt van Blu-ray...

Hiermee speel ik nu al jaren mijn films en series mee af. Draait op Linux (Ubuntu) en nu Kodi 17RC2.

Het enige wat ik nog niet via Kodi doe, is Netflix, dat gaat via mijn AppleTV. Zou mooi zijn om alles via één device te doen, maar AppleTV staat inprincipe 24/7 aan en hoef alleen op de versterker te switchen tussen Apple TV, Kodi of mijn Receiver.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
Blijf in iedergeval weg van x96 daarstraks aangekomen en meteen de geest gegeven tijdens OTA update. Dikke nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Onyxke schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:20:
Blijf in iedergeval weg van x96 daarstraks aangekomen en meteen de geest gegeven tijdens OTA update. Dikke nest.
OTA update? Dat heeft die niet. Hier kan je de updates downloaden. Stond gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:26
Mijn oude raspberry gaat wat anders doen.
Ik ga voor een NUC

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5PPYH€ 171,85€ 171,85
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/4€ 24,90€ 24,90
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,70

Ik zit alleen met de geheugen reep, ik ga misschien win10 - kodi. Is dit juiste type

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onyxke
Rudi Vader schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 19:38:
[...]

OTA update? Dat heeft die niet. Hier kan je de updates downloaden. Stond gewoon in de handleiding.
Heeft hij wel hoor, want was de update aan het binnenhalen. Die van mijn vader is ook via ota geüpdatet, helaas is het toch geen goede mediaspeler. Mijn vader heeft klachten over freezen en dergelijke. Er zijn wel modellen (kopies, namaak...) die geen ota hebben andere weer wel.

De mijne was tijdens de update gewoon ontploft, al een geluk dat mijn TV niets heeft ...

[ Voor 7% gewijzigd door Onyxke op 15-01-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
habbekrats schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:16:
Mijn oude raspberry gaat wat anders doen.
Ik ga voor een NUC

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5PPYH€ 171,85€ 171,85
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/4€ 24,90€ 24,90
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,70

Ik zit alleen met de geheugen reep, ik ga misschien win10 - kodi. Is dit juiste type
Ik heb nu een RPI 2 up and running, werkt wel maar vind het wat traag. Is een RPI sneller met kodi en de streams ? Dan neem ik een RPI3 ipv een NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
habbekrats schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:35:
[...]

Ik heb nu een RPI 2 up and running, werkt wel maar vind het wat traag. Is een RPI sneller met kodi en de streams ? Dan neem ik een RPI3 ipv een NUC
Neem een intel nuc, zet er win10 + kodi op en je kan alle kanten uit. Popcorn time, streamen via de browser, flash via browser, etc... alles is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347137

Kodi is leuk, maar koop een goede box! Heb een box van AlleFilmsKijken
(AFK) welke goed wordt beoordeeld op diverse sites, maar trap er niet
in! Vaak uitval, buffering en geluid loopt niet altijd synchroon. Is
zeker niet geschikt voor Eredivisie Live, want beeld hapert en geluid is
een drama. Laat u niets wijs maken! Koop er ook geen IPTV bij, want dan
ben ja nog meer geld kwijt en het voegt niets toe in de kwaliteit.
Service van het bedrijf is dramatisch slecht en bij kritiek op Facebook
worden je berichten verwijderd. ze werken alleen via internet en je kunt
ze niet bezoeken......Heb een zeer snelle internetverbinding, dus dat
is niet het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
Zo, na alle adviezen maar een nuc genomen BOXNUC7I3BNK reepje van 8 gig, hd 512 gb m.2.

kodi loopt nu zeer soepel, en bijkomend ook nog win10 voor andere leuke zaakjes die op de tv kunnen

Pagina: 1