Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ryan_ schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Oei, en dan bedoel je echt 1 op 1? Dat wordt dan wel een hele grote image. :P Ik denk dat ik dan maar voor een backup ga ;)
Oh, nee hoor, dat valt best mee. Tenzij je uiteraard een 1 TB schijf hebt waar ook Windows op staat en die nog maar 5% vrije ruimte heeft. Maar anders is het puur de blokken die in gebruik zijn worden opgeslagen. Met Windows is dat relatief groot te noemen, je zit dan al snel aan 20-30 GB, maar goed, je hebt dan iig wel een image waar je direct naar terug kan. Of zit je zelf liever een weekend lang de boel opnieuw te installeren (met driekwart van de tijd wachten op Windows Update)? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 14:21

WCA

Ik zeg upgraden, maar dan schoon. Niet een bestaande windows overzetten naar een andere versie

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:24:
Schijf image maken en upgraden. Gaat het helemaal mis en heb je geen werkbaar systeem meer, of gaat alles stuk als je de downgrade probeert, dan heb je iig nog een image om naar terug te grijpen. Met dit plan zie ik echt geen enkele reden om niet te upgraden. Zo heb je iig je laptop voorzien van een W10 licentie en kan je na 29 juli dit jaar alsnog Windows 10 opnieuw installeren zonder problemen, zelfs als je besluit om via de backup image terug te gaan.
En als je geen pakket weet. Gebruik Ease-us. Die heeft een gratis versie waarmee je de disk kan klonen en imagen. Net wat je nodig hebt.
GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:59:
Ik zeg upgraden, maar dan schoon. Niet een bestaande windows overzetten naar een andere versie
Da's natuurlijk persoonlijk. Als je zo min mogelijk 'hassle' wilt kun je gewoon upgraden.

Mijn advies zou zijn, upgrade gewoon en kijk of alles werkt. Daarna kun je je eventueel een schone installatie doen. Als je meteen schoon begint en daarna werkt het programma niet meer, dan weet je niet of het aan de upgrade ligt, of aan de herinstallatie.

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 26-07-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 17:18
GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:59:
Waarom niet werkt prima? En als je in Win10 toch merkt dat het traag is en dus een schone installatie wilt dat reset je de boel naar "factory defaults".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fairy schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:00:
[...]

En als je geen pakket weet. Gebruik Ease-us. Die heeft een gratis versie waarmee je de disk kan klonen en imagen. Net wat je nodig hebt.
CloneZilla doet het prima. :) Volledig gratis, geen beperkingen, alleen is de 'interface' erg basic (text based, maar functioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:03:
[...]

CloneZilla doet het prima. :) Volledig gratis, geen beperkingen, alleen is de 'interface' erg basic (text based, maar functioneel).
Je kunt terug restoren naar Win7.. werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Het is ook maar een voorbeeld :) Ik heb hem in ieder geval met succes gebruikt om voor iemand een HDD naar een SSD te upgraden zonder reïnstall.
Ease-Us kan ook een disk clonen terwijl je gewoon in Windows zit. Hij runt dan tijdelijk de shadow copy service. Werkt perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 26-07-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net nog een oud laptopje voor iemand van 7 naar 10 gezet. Perfect hoor!

Heb nog 1 oud beestje ergens op zolder slingeren die ik voor de 29e op 10 wil hebben.

Een backup van je 'oude' windows patities gaat erg goed met macrium reflect.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nopheros schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Je kunt terug restoren naar Win7.. werkt prima.
Ja, maar ik heb ook berichten gelezen dat het grandioos is mislukt en men met een onwerkbaar systeem zat. Die rollback functie kan dus mislukken, het is dan altijd goed om een plan B te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 17:50
Net mijn pc naar Win10 geupgrade...

Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als ik straks een clean install wil doen. Ik heb namelijk geen key of iets ontvangen en heb alleen Win7 Pro met CD en key...

Stel ik format mijn pc, installeer Win7, krijg ik dan weer automatisch een melding dat ik kan upgraden naar Win10, of kan ik ergens een Win10 ISO downloaden?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Ja, maar ik heb ook berichten gelezen dat het grandioos is mislukt en men met een onwerkbaar systeem zat. Die rollback functie kan dus mislukken, het is dan altijd goed om een plan B te hebben. ;)
Klopt, maar er zijn ook mensen die na een poosje de stekker er uit trekken omdat het "toch wel lang duurt" en ze verder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Brainsz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:07:

Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als ik straks een clean install wil doen. Ik heb namelijk geen key of iets ontvangen en heb alleen Win7 Pro met CD en key...

Stel ik format mijn pc, installeer Win7, krijg ik dan weer automatisch een melding dat ik kan upgraden naar Win10, of kan ik ergens een Win10 ISO downloaden?
Wordt in zo veel artikelen genoemd. En geen key nodig, als je hardware herkend wordt (zelfs zonder MS account) dan doet hij het gewoon.

Meer info:
http://www.thewindowsclub...nstallation-media-upgrade
http://winsupersite.com/w...lide-0-field_images-57241
http://www.vanderwaals.nl...s-10-de-eerste-bevindigen
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Nopheros schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Waarom niet werkt prima? En als je in Win10 toch merkt dat het traag is en dus een schone installatie wilt dat reset je de boel naar "factory defaults".
Het werkt meestal dus niet prima. Heb heel wat pc's geupgrade (70-80 stuks) , en zeker 30 a 40 procent krijgt problemen na de upgrade

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:26
GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Het werkt meestal dus niet prima. Heb heel wat pc's geupgrade (70-80 stuks) , en zeker 30 a 40 procent krijgt problemen na de upgrade
Ook een schone installatie na de upgrade gedaan? En wat voor problemen zijn het specifiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Brainsz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:07:
Gefeliciteerd.. ;) Is de versie inmiddels ook geactiveerd, dwz aangemeld bij Microsoft.?
Zo ja, dan kun je een clean install doen. Wanneer deze clean install zich aanmeldt bij MS, zal de activatieserver hem herkennen als juist want je was al eens aan de deur geweest..
... of kan ik ergens een Win10 ISO downloaden?
Uiteraard kun je een ISO downloaden, bij Microsoft. Dat kan sowieso voor de heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

GreNade schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:18:
[...]

Vreemd:

31 upgrades, 1 issue (Nvidia driver)
70 clean install, pro en enterprise, 0 issues (verschillende soorten hardware)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Wim-Bart schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:22:
[...]

Vreemd:

31 upgrades, 1 issue (Nvidia driver)
70 clean install, pro en enterprise, 0 issues (verschillende soorten hardware)
Clean install werkt meestal goed, bij een upgrade zie ik (nog steeds) regelmatig dat het start menu niet lijkt te werken, of dat de pc stukken trager is dan voorheen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Hier nooit problemen gehad door windows 10 zelf. 1x vergeten onze beveligings software te verwijderen (die niet compatible is met win10) waardoor het start menu niet werkte.

Verder werkt het hier uitstekend..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Begrijp me niet verkeerd, windows 10 werkt geweldig. Alleen de upgrade werkt naar mijn mening te vaak slecht... Het gaat vaak goed, maar ook vaak fout naar mijn idee.

Clean install is niet veel meer moeite maat garandeert wel een fatsoenlijke installatie. Windows upgrades zijn nooit echt goed geweest heb ik het idee

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:39
Op de opdracht waar ik nu aan het werk ben moeten alle 20(ongeveer, weet niet precies)identieke laptops naar windows 10. Gaat opzich prima. 1 laptop waarbij de wlan het niet meer lekker doet en DisplayLink software (monitor over usb) blijft echt een ramp. Maar dat is een kwestie van de oude software deinstalleren, herstarten en de displaylink kabel in een andere usb poort stoppen en dan start de installatie van een goede versie. Maar voordat je dat eens door hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:
[...]

Gefeliciteerd.. ;) Is de versie inmiddels ook geactiveerd, dwz aangemeld bij Microsoft.?
Zo ja, dan kun je een clean install doen. Wanneer deze clean install zich aanmeldt bij MS, zal de activatieserver hem herkennen als juist want je was al eens aan de deur geweest..

[...]

Uiteraard kun je een ISO downloaden, bij Microsoft. Dat kan sowieso voor de heb. :)
Ik denk dat het geactiveerd is, heb er verder geen specifieke melding van gezien.
Beide heren bedankt _/-\o_

edit: "Zolang je hardware herkend wordt"

Dus als ik mijn hardware upgrade einde van dit jaar, betekend dit dat ik opnieuw dan Win7 moet installeren en dan naar Win10 upgraden? Voordat het gaat denken dat het een andere PC is...

Beetje vage uitleg hier:
http://www.howtogeek.com/...ur-pc%E2%80%99s-hardware/

We zullen het zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Brainsz op 26-07-2016 14:00 . Reden: vraag + (deels)antwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Brainsz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:50:

Dus als ik mijn hardware upgrade einde van dit jaar, betekend dit dat ik opnieuw dan Win7 moet installeren en dan naar Win10 upgraden? Voordat het gaat denken dat het een andere PC is...

Beetje vage uitleg hier:
http://www.howtogeek.com/...ur-pc%E2%80%99s-hardware/

We zullen het zien.
Als je nu je systeem upgrade naar W10, kan je daarna vanaf elk moment weer een schone installatie uitvoeren. De hardware is bekend bij MS, dat is wat er wordt bedoelt met 'zolang je hardware herkend wordt'. Mocht je een probleem krijgen met je laptop en het moederbord wordt vervangen, dan heb je helaas pech, want het hardware ID is anders en valt niet meer onder de eerder verkregen licentie. Een belletje naar Microsoft kan dat oplossen, maar omdat je nu nog steeds gratis kan upgraden is het niet te zeggen wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Brainsz schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:50:
Ik denk dat het geactiveerd is, heb er verder geen specifieke melding van gezien.
Zie \control panel \system of duw op winkey+Pause. Daar staat ergens vermeld of er reeds geactiveerd is.
-
Dus als ik mijn hardware upgrade einde van dit jaar,
-
Voordat het gaat denken dat het een andere PC is...
Als je de hardware gaat upgraden IS het een andere machine. De activeringscode wordt dan niet gevonden en je krijgt een foutmelding en het verzoek een Windowsversie aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:45:

[...]

Als je de hardware gaat upgraden IS het een andere machine. De activeringscode wordt dan niet gevonden en je krijgt een foutmelding en het verzoek een Windowsversie aan te schaffen.
Ligt eraan wat je verandert. Gooi je er een nieuwe videokaart in heb je nergens last van. Ga je naar een andere SSD of gooi je er geheugen bij, geen probleem. Prik je een betere CPU op je moederbord, op zich ook nog geen issue. Ga je het moederbord vervangen, ja, dan ben je de licentie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nopheros schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:00:
Ik snap de vraag niet, hoezo zou je moeten kiezen?

Upgrade lekker naar 10, werkt vast prima.. Werkt het niet, downgrade je toch gewoon weer..?
Waar je dan overigens 30 dagen de tijd voor hebt voor je licentie van de vorige Windows-versie komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Ligt eraan wat je verandert. Gooi je er een nieuwe videokaart in heb je nergens last van. Ga je naar een andere SSD of gooi je er geheugen bij, geen probleem. Prik je een betere CPU op je moederbord, op zich ook nog geen issue. Ga je het moederbord vervangen, ja, dan ben je de licentie kwijt.
Oke helder, dan ben ik zeker straks mijn licentie kwijt. CPU, mobo en ram zijn nou net de dingen die ik einde van dit jaar nieuw wil...
Had misschien eerder mijn hardware moeten upgraden, maja..helaas. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 08:50
Werklaptop HP: vlekkeloze upgrade van 8.1 naar 10
Privelaptop HP dv7: win7 -> win10 .. gisteren upgrade gedaan ... ramp oo ramp..
Gelukkig heb ik een maand om oplossingen te vinden.

Start heel traag op.. werkte heel traag (kreeg zelfs de trash bin niet open). Eerste actie: swapfile herinstellen.. dan werkte de normale zaken al beter maar tijdens opstart nog een hele tijd zwart scherm. Civ5 proberen runnen -> zwart scherm.

Ik werk er de komende dagen verder aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
Ryan_ schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Oei, en dan bedoel je echt 1 op 1? Dat wordt dan wel een hele grote image. :P Ik denk dat ik dan maar voor een backup ga ;)
Nja gewoon doen, die vraag vind ik makkelijker te beantwoorden dan wat ik in jouw profiel foto zag.. Maar dat is dus een lamp xd

Ps met gewoon doen: die laptop update haha, hoe je die backup maakt, maakt mij niks uit, zolang je het maar goed doet (zoals arconis een geschikt programma is)

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 26-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Koja78 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:19:

Start heel traag op.. werkte heel traag (kreeg zelfs de trash bin niet open). Eerste actie: swapfile herinstellen.. dan werkte de normale zaken al beter maar tijdens opstart nog een hele tijd zwart scherm. Civ5 proberen runnen -> zwart scherm.

Of gegevens backuppen en schone installatie uitvoeren. Denk dat je dan sneller klaar bent dan dagen zoeken naar een mogelijke oplossing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Koja78 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:19:

Na de upgrade, heb ik direct een clean reinstall gedaan, zodat ik zeker weet dat er geen rotzooi is meegekomen. ;) Ook een Windows op een Windows installeren / upgraden heeft in het verleden ook bij mij meer koppijn bezorgd. Makkelijkste is dus om opnieuw te installeren. Kost wellicht wat meer moeite, maar werkt perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:27:
[...]
Na de upgrade, heb ik direct een clean reinstall gedaan, zodat ik zeker weet dat er geen rotzooi is meegekomen. ;) Ook een Windows op een Windows installeren / upgraden heeft in het verleden ook bij mij meer koppijn bezorgd. Makkelijkste is dus om opnieuw te installeren. Kost wellicht wat meer moeite, maar werkt perfect.
Waarom niet direct een clean install gedaan . Je kunt de Windows 7/8 licentie direct gebruiken om een clean install uit te voeren.

In het begin moest dit nog wel maar dan is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:07:
[...]
Waar je dan overigens 30 dagen de tijd voor hebt voor je licentie van de vorige Windows-versie komt te vervallen.
Nee, die komt niet te vervallen. Na 30 dagen wordt de windows.old map verwijdert zodat je niet meer via de geleverde optie terug kan naar hoe je systeem zou zijn voor de upgrade. Je kan die zelf al eerder opruimen door schijfopruiming te draaien en daar 'oude windows bestanden' te selecteren voor opschoning. Als je nu upgrade en morgen gooi je die zooi weg, kan je over twee weken echt niet meer terug. Dan moet je weer een nieuwe installatie doen van de vorige Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeOO schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Waarom niet direct een clean install gedaan . Je kunt de Windows 7/8 licentie direct gebruiken om een clean install uit te voeren.

In het begin moest dit nog wel maar dan is niet meer nodig.
Nu je het zegt, dat is waar ook! Alleen moest ik eerst upgraden en daarna pas clean install doen, omdat dat toen idd nog wel moest. ;)
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Nee, die komt niet te vervallen. Na 30 dagen wordt de windows.old map verwijdert zodat je niet meer via de geleverde optie terug kan naar hoe je systeem zou zijn voor de upgrade. Je kan die zelf al eerder opruimen door schijfopruiming te draaien en daar 'oude windows bestanden' te selecteren voor opschoning. Als je nu upgrade en morgen gooi je die zooi weg, kan je over twee weken echt niet meer terug. Dan moet je weer een nieuwe installatie doen van de vorige Windows versie.
De key verloopt in elk geval naar verloop van tijd wel. Een maat van mij wilde onlangs de Windows 7 key gebruiken, die hij gebruikt had bij de upgrade naar Windows 10, maar de key werd niet geaccepteerd. Door zowel Windows 10 als Windows 7 niet.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 26-07-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH40S schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:58:
[...]
De key verloopt in elk geval naar verloop van tijd wel. Een maat van mij wilde onlangs de Windows 7 key gebruiken, die hij gebruikt had bij de upgrade naar Windows 10, maar de key werd niet geaccepteerd. Door zowel Windows 10 als Windows 7 niet.
Zal hij eerder een typo hebben gemaakt, of is de key op de blacklist gekomen, maar normaal gesproken verloopt die niet. Zou ook nog kunnen dat de key geregistreerd staat als vervangen voor Windows 10. Maar dit is de eerste keer dat ik er iets van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 08:50
MikeOO schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Of gegevens backuppen en schone installatie uitvoeren. Denk dat je dan sneller klaar bent dan dagen zoeken naar een mogelijke oplossing >:)
Ik heb bij het plaatsen van mijn SSD ooit een schone install gedaan van win7 erop... en dat heeft me behoorlijk wat leed bezorgd met die dual graphics... daarom dat dat echt the last resort is. En als je zo'n schone install doet kan je niet meer terugkeren naar 7. (natuurlijk heb ik vooraf geen image gemaakt.. tijdsgebrek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:02:
[...]

Er is geen pijl op te trekken.

Bij 1 systeem MB vervangen: niet meer geactiveerd, bij ander systeem, geen enkel probleem
Bij 1 systeem i7-2600 naar i7-3770 en niet meer geactiveert op ander systeem upgrade cpu, geen enkel probleem.

Overigens, telefoontje naar MS is voldoende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:12:
[...]

Zal hij eerder een typo hebben gemaakt, of is de key op de blacklist gekomen, maar normaal gesproken verloopt die niet. Zou ook nog kunnen dat de key geregistreerd staat als vervangen voor Windows 10. Maar dit is de eerste keer dat ik er iets van hoor.
Key staat als upgrade bekend, kan niet meer gebruikt worden voor activatie windows 7/Windows 10. Enige methode is om naar MS te bellen en alsnog te actveren. In Windows 10 zou hij hem op zelfde systeem zonder meer moeten accepteren.

Wat kan zijn is:
  • key is reeds op ander systeem gebruikt en geactiveerd;
  • key is op meerdere systemen in gebruik, waarvan er 1 nu naar Windows 10 is gegaan, dit is sowiezo een violation.
Overigens, Windows 7 installatie zal altijd key accepteren als de key juist is. Dat hij niet kan activeren heeft dan andere oorzaken. Er zijn "valide" keys welke door de ISO niet worden geaccepteerd. Dit zijn geblokte keys, daar is echt wat fout mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Koja78 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Ik heb bij het plaatsen van mijn SSD ooit een schone install gedaan van win7 erop... en dat heeft me behoorlijk wat leed bezorgd met die dual graphics... daarom dat dat echt the last resort is. En als je zo'n schone install doet kan je niet meer terugkeren naar 7. (natuurlijk heb ik vooraf geen image gemaakt.. tijdsgebrek)
Je zou je drivers die hij nu gebruikt kunnen backuppen voor het geval dat. Image maken van je huidge systeem en dan kun je altijd kijken of het met Windows 10 beter gaat. Zitten 2 OSsen tussen dus mogelijk dat het probleem nu wel in 1x goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit eigenlijk persoonlijk nog steeds niet te wachten op een upgrade naar win10.
Veelal omdat mijn laptop wel drivers heeft voor win8.1 maar niet officieel voor 10.

Verder werkt win7 zonder enige problemen.

Enige reden om te upgraden zou zijn omdat ik nu nog gratis naar win10 kan en mogelijk later niet meer.
De vraag is in hoeverre ik straks nog ooit ga upgraden. De licentie is namelijk toch alleen maar geldig bij de huidige computer, mocht je ooit upgraden heb je weer een nieuwe nodig (upgraden = nieuw moederbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Stopt Microsoft dan ook de 29e met het aggressieve updatebeleidt? De keren dat ik de kb305583 en de andere kb- manueel gehide heb zijn niet op twee handen te tellen inmiddels. Automatische update staat sowieso uit. Het is alleen vervelend dat Microsoft telkens die updates van de hide- weghaald. Als ik niet oplet bij een dinsdag(patch-dag) worden die KB's weer geinstalleerd ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35
Mensen die ontevreden zijn met welk OS dan ook, die lees je uiteraard op diversen sites. Meer mensen zijn uitermate tevreden met z'n OS, lees je veel minder op internet.

Zelf schakel ik altijd over naar de nieuwste OS-en, soms na wat kleine tweaks. Windows 10 zal je prima bevallen, indien niet, kan je nog altijd terug naar je factory default OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

iriseyoufall schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:28:
Stopt Microsoft dan ook de 29e met het aggressieve updatebeleidt? De keren dat ik de kb305583 en de andere kb- manueel gehide heb zijn niet op twee handen te tellen inmiddels. Automatische update staat sowieso uit. Het is alleen vervelend dat Microsoft telkens die updates van de hide- weghaald. Als ik niet oplet bij een dinsdag(patch-dag) worden die KB's weer geinstalleerd ;p
Wat ik heb gehoord wel. Er was volgens mij zelfs een artikel op de frontpage hierover waar gemeld werd dat MS stopt met het pushen. De upgrade is dan tenslotte niet meer gratis.

De reden dat die updates weer terug komen, is omdat MS zo'n vies trucje uithaalt door de versie van de update te verhogen. Kreeg je vorig jaar versie 1.0, nu krijg je 1.10 ofzo. Die verhoging van versie, met dan ook dus een kleine aanpassing aan de code, is genoeg om 'm als nieuwe update weer te geven. Je verbergt namelijk een specifieke versie/tag/hash.
TFZ61 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:34:
Mensen die ontevreden zijn met welk OS dan ook, die lees je uiteraard op diversen sites. Meer mensen zijn uitermate tevreden met z'n OS, lees je veel minder op internet.
Waarbij het grootste probleem was dat alles zo anders was. Hetzelfde kritiek als dat men met Windows 8 gaf, al was dat o.a. ook vanwege het missen van de startknop. Maar het 'gezeik' dat MS kreeg met 8.1 (want het was niet beter dan 8, behalve de startknop) was bijna 1-op-1 over W10. Plus het Big Brother gehalte, maar niemand zei ook maar iets over de updates die dezelfde techniek naar de vorige Windows versies bracht.
In andere woorden: de zeikers waren (zijn?) kortzichtig, hadden geen idee waar ze het over hadden en hebben in het begin niet eens gewerkt met W10 voordat ze hun onzin uitspuugde.

Maar goed, dat is wat off-topic hier, er is een ander topic in WOS die dat allemaal bespreekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:45:
[...]

Zie \control panel \system of duw op winkey+Pause. Daar staat ergens vermeld of er reeds geactiveerd is.

[...]

Je kunt ook gewoon ms-settings:about intypen op je cmd prompt (of via Run).
iriseyoufall schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:28:
:9 Het is natuurlijk ook heel verstandig om updates niet te installeren. Voor de gemiddelde gebruiker is dit natuurlijk compleet niet wenselijk....

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 26-07-2016 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 23:12
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Check. Afgelopen weekend een pc geupgrade van 7 naar 10 (zonder de originele installatie te backuppen, my bad). Gebruiker niet tevreden, dus gebruik gemaakt van de rollback functie. Leek allemaal goed te gaan, totdat er gereboot werd. Met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen.
Symptomen:
- In normale modus opstarten leidt tot automatische reboot tijdens het Windows 7 logo
- In veilige modus opstarten gaat iets beter, maar zodra bureaublad / cmd geladen is, bevriezen tb en muis. Zonder dat de pc vastloopt overigens, maar er is niet mee te werken. Een extra toetsenbord wordt na aansluiten in veilige modus nog wel herkend, maar ook daarvan worden aanslagen niet geregistreerd.
- Automatisch systeemherstel mbv van de recovery console leidt tot de melding dat het probleem niet automatisch kan worden opgelost.
- Chkdsk, bootrec /fixmbr, /fixboot, /rebuildbcd etc. halen niets uit. Bootrec /rebuildbcd meldt zelfs dat er 0 installaties gevonden zijn.
- Een 'upgrade' van de huidige installatie naar 7 (dus zonder gegevensverlies) kan alleen vanuit Windows worden gestart, dus helaas geen optie
- Een upgrade naar Windows 10 is niet mogelijk, omdat de setup meldt dat het lijkt alsof het systeem geupgrade wordt en daarom zonder installatiemedium moet worden opgestart (tenzij je een schone installatie wilt uitvoeren).

Conclusie na 3 uur zoeken naar een oplossing: die is er niet, er zit niets anders op dan een verse installatie.

Kortom, mocht je het belangrijk vinden dat je eventueel kan downgraden zonder herinstallatie, vertrouw dan inderdaad niet blindelings op de rollback functie en zorg dat je een systeem backup / clone hebt liggen.

Ik vind dit overigens nogal slecht van Microsoft. Natuurlijk is elke Windows installatie een unieke combinatie van hard- en software, maar waarom bouwen ze een rollback functie in waarvan ze niet kunnen garanderen dat die werkt? Sterker nog: die je systeem onklaar kan maken? Dit is niet uit te leggen aan de gemiddelde gebruiker, en eigenlijk aan niemand. Laat zo'n functie dan lekker achterwege (ze willen tenslotte toch zo graag dat je W10 gebruikt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:12
Er wordt regelmatig gezegd om een clean install te doen of een soort factory-reset uit te voeren.

Hoe makkelijk is het dan om je vertrouwde omgeving weer te herstellen? Ja, software zul je opnieuw moeten installeren, dus dat met de bijhorende licenties moet je dan paraat hebben. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind zijn de instellingen van de programma's. Zaken als welke PST files zijn in gebruik (outlook), wat zijn je instellingen in Word, de settings van je FTP client, browser(s), recente documenten etc etc.
Zover ik weet is dit allemaal verloren bij een clean install of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gisteren 11 computers bij een klant van 7 naar 10, vanmorgen op mijn eigen laptop ook van 7 naar 10 met een nieuwe ssd.
Nadat display drivers waren geïnstalleerd geen beeld meer, net zoals bij de mislukte eerdere updates, maar bleek een bios bug te zijn die ook getriggerd wordt met windows 8, is een update voor.

Tot nu toe tevreden, werkt als een speer. Gebruikers die word documenten bewerken op een fileserver achter een adsl lijn zijn ook blij, windows 8 en hoger doen smb 3.x wat een stuk sneller is dan smb 2.x over trage lijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 23:12
mcmd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:40:
Er wordt regelmatig gezegd om een clean install te doen of een soort factory-reset uit te voeren.

Hoe makkelijk is het dan om je vertrouwde omgeving weer te herstellen? Ja, software zul je opnieuw moeten installeren, dus dat met de bijhorende licenties moet je dan paraat hebben. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind zijn de instellingen van de programma's. Zaken als welke PST files zijn in gebruik (outlook), wat zijn je instellingen in Word, de settings van je FTP client, browser(s), recente documenten etc etc.
Zover ik weet is dit allemaal verloren bij een clean install of valt dat wel mee?
Dat is dus exact de reden dat ik 3 uur naar een mogelijkheid heb gezocht om het systeem (zie relaas boven jou) te herstellen zonder een clean install te hoeven doen. Juist al die kleine instellingen, tweaks, licenties, etc. zorgen ervoor dat je al snel een halve dag verder bent, voordat je weer kan werken zoals je gewend bent!
Juist als je daar niet op gerekend had, kost dat voor je gevoel altijd teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Nee, die komt niet te vervallen. Na 30 dagen wordt de windows.old map verwijdert zodat je niet meer via de geleverde optie terug kan naar hoe je systeem zou zijn voor de upgrade.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Helaas. En duidelijk vind ik het niet.

Op 'Tenforums' gaat het verhaal dat je de EULA overtreedt wanneer je de Upgrade en de oorspronkelijke 7 of 8.1 blijft gebruiken. Met het aanvaarden van de voorwaarden van een upgrade zou je instemmen met het vervallen van de oude licentie. IK vind dat nogal wat. Dat betekent dus dat men binnen die 30 dagen moet beslissen de Win 10 te behouden. Dat is geen gratis OS krijgen. Dat is mij er inluizen.

We zullen het zien. Ik heb zowel 8.1 als 10 op verschillende schijven en reboot dus vanaf een andere schijf per keer.

@The VMaster
Je kunt ook gewoon ms-settings:about intypen op je cmd prompt (of via Run).
Nou kijk eens aan. Ik vind winkey+pause het makkelijkst; kan met twee vingers...

[ Voor 9% gewijzigd door stresstak op 26-07-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:03:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Helaas. En duidelijk vind ik het niet.

Op 'Tenforums' gaat het verhaal dat je de EULA overtreedt wanneer je de Upgrade en de oorspronkelijke 7 of 8.1 blijft gebruiken. Met het aanvaarden van de voorwaarden van een upgrade zou je instemmen met het vervallen van de oude licentie. IK vind dat nogal wat. Dat betekent dus dat men binnen die 30 dagen moet beslissen de Win 10 te behouden. Dat is geen gratis OS krijgen. Dat is mij er inluizen.

We zullen het zien. Ik heb zowel 8.1 als 10 op verschillende schijven en reboot dus vanaf een andere schijf per keer.

@The VMaster

[...]

Nou kijk eens aan. Ik vind winkey+pause het makkelijkst; kan met twee vingers...
Ja, maar dan moet de pause knop wel op je keyboard zitten...en die zit er bij mijn afgelopen laptops al een tijdje niet meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:22:
Ja, maar dan moet de pause knop wel op je keyboard zitten..
Het blijft behelpen, laptops, en Windows... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:22:
[...]

Ja, maar dan moet de pause knop wel op je keyboard zitten...en die zit er bij mijn afgelopen laptops al een tijdje niet meer op :+
Echt? Niet verstopt onder een Fn functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:09:
[...]

Het blijft behelpen, laptops, en Windows... >:)
Neuh..de laatste keer dat ik de pauze knop echt gebruikt was in de MS DOS tijd..dussuh... :+ die heeft geen echte functie meer op een keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik vind scrolllock anders een knop die helemaal geen functie meer bied. Zie liever pause/break nog dan SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Groter gemis is natuurlijk een numpad op je laptop. (voor games en Excel)

[ Voor 17% gewijzigd door MedionAkoya op 26-07-2016 21:33 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MedionAkoya schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:33:
Groter gemis is natuurlijk een numpad op je laptop. (voor games en Excel)
Eh..die zit er hier dan weer wel op (net als een numeriek keypad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:23:
Neuh..de laatste keer dat ik de pauze knop echt gebruikt was in de MS DOS tijd..dussuh... :+ die heeft geen echte functie meer op een keyboard.
Valt in de categorie ''dvd's branden, VHS-banden, briefpapier en vulpen'' :: Ik gebruik ze nog. Zo ook de pause-toets; start en stopt mijn slideshows in mijn fotoprogramma. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stresstak schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:52:
[...]

Valt in de categorie ''dvd's branden, VHS-banden, briefpapier en vulpen'' :: Ik gebruik ze nog. Zo ook de pause-toets; start en stopt mijn slideshows in mijn fotoprogramma. ;)
LOL _/-\o_

Maar eh..dat doet de pauze toets ook inderdaad, maar goed..ik kijk geen slideshows in mijn fotoprogramma, daar heb ik een Xbox One voor met Plex (of de OneDrive app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik heb nog geen programma gezien wat niet werkte. zelfs een laptop van 2008 werkt 10 prima op
Maar een clean install is echt een pre als je een bug zou hebben
Dus doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

coolbvrobin schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:06:
Ik heb nog geen programma gezien wat niet werkte. zelfs een laptop van 2008 werkt 10 prima op
Maar een clean install is echt een pre als je een bug zou hebben
Dus doen!
Ik zou ff een game draaien bijvoorbeeld SimCity 4 of Battlefield 1942 (niet van Steam of Origin, maar CD-versie). Deze games op CD draaien niet zonder problemen op Windows 10 en onlangs door een update ook niet meer op Windows 8.1 (behalve als je de update weer terugdraait). :/

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
MedionAkoya schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:08:
[...]

Ik zou ff een game draaien bijvoorbeeld SimCity 4 of Battlefield 1942 (niet van Steam of Origin, maar CD-versie). Deze games op CD draaien niet zonder problemen op Windows 10 en onlangs door een update ook niet meer op Windows 8.1 (behalve als je de update weer terugdraait). :/
Klopt maar ja.
Als je die games wilt spelen, gebruikt je toch virtual box.
Ik heb laats wel theme park world aan de praat gekregen (windows 98, me, xp)
Met wat tweaken ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou iets als Battlefield niet in een VM gaan spelen eigenlijk. Het vraagt toch net wat te veel grafische kracht dan wat een VM kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ben een beetje in paniek mbt W10. :?
Ik heb W8.1 en werk er goed mee (na wennen van XP). _/-\o_

Ik heb gelezen dat Microsoft W7 tot 2020 ondersteund en updates geeft en W8.1 tot 2023.

Klopt dit weet iemand hoe het nu echt zit?

Als het echt tot 2023 gewoon ge update blijft ..nou tegen die tijd is mijn laptop toch aan vernieuwing denk ik toe..en anders zal de prijs van W10 een stuk lager zijn ...neem ik aan.

Wie heeft de antwoorden, ik wordt al moe van mn studie..ik heb zo geen zin in W10

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:46:
Hoi hoi,

Ik heb gelezen dat Microsoft W7 tot 2020 ondersteund en updates geeft en W8.1 tot 2023.

Als het echt tot 2023 gewoon ge update blijft ..nou tegen die tijd is mijn laptop toch aan vernieuwing denk ik toe..en anders zal de prijs van W10 een stuk lager zijn ...neem ik aan.

Wie heeft de antwoorden, ik wordt al moe van mn studie..ik heb zo geen zin in W10

Help
ja en nee. echt belangrijke lekken worden wel gedicht.
Maar er word niks meer geüpdatete (zoals verbeteringen met opstarten, noem maar wat)
Neem die gratis update gewoon. als het je niet bevalt. kun je altijd nog terug.
Hero of Time schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:43:
Ik zou iets als Battlefield niet in een VM gaan spelen eigenlijk. Het vraagt toch net wat te veel grafische kracht dan wat een VM kan leveren.
Valt wel mee hoor.
Met een beetje pittige graficekaart, lukt dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Ik zou wel upgraden. Ik heb zelf een lege harddisk gekocht en al mijn machines daarop voorzien van een verse W10 install. Als productkey heb ik de codes op de stickers gebruikt. Dit leidde in alle gevallen tot een geactiveerde W10. Daarna heb ik de oude harddisk er weer in gestopt. Ik had net al mijn machines opnieuw ingericht op W8.1 en heb geen zin om me er opnieuw in te verdiepen. Maar nu hebben al die machines tenminste een licentie.

Enige uitzondering was een W7 laptop zonder sticker. Die heb ik gekloond met een Linux-stickje en dd en vervolgens de kloon het upgradetraject laten doorlopen (eerst AVG verwijderd) en dat ging gelukkig goed (ik heb er ook heel veel zien fout gaan). Die laptop draait nu ook goed op W10 en kan met de oude harddisk W7 blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ojee wat klinkt dit op dit moment ingewikkeld en ik studeer juist programmeren hahahaha.
dus het is een leugen ...wat jammer :(
Ik heb een nieuwe externe schijf en usb 6g gekocht...kan ik daar wat mee?.. ik heb hier ook echt geen zin in .. je wordt gewoon gedwongen, echt gemeen bah!

Super bedankt voor de feedback !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:46:
Hoi hoi,

Help
Eh...Windows 10 is nu gratis. Maar eh..je zit nog in je studie, dan kun je toch gewoon overgaan naar Windows 10? Om eerlijk te zijn klink je wel een beetje als een Tweaker van middelbare leeftijd :9

Als je aan Windows 8.1 bent gewend, dan is Windows 10 toch een eitje.
[...]

Hmm....dus als je de Steam/Origin versie draait, werkt het wel? Waarom zou je dan de oude CD-versies gaan gebruiken? Spellen zijn ehh..14 jaar oud en jij verwacht dan dat het nog goed werkt op een recent OS? :?

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Gaat om een update die de drivers van de kopieerbeveiliging op een blacklist zet omdat ze je systeem instabiel of onveilig maken.
Ik heb liever een stabiel en veilig OS dan een spel met antieke kopieerbeveiliging. Dat spel is vast wel te patchen met een no-cd crack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:14:
[...]

Hmm....dus als je de Steam/Origin versie draait, werkt het wel? Waarom zou je dan de oude CD-versies gaan gebruiken? Spellen zijn ehh..14 jaar oud en jij verwacht dan dat het nog goed werkt op een recent OS? :?
Blizzard heeft niet voor niets ontwikkelaars aangenomen om oude spellen zoals Diablo 2 en Star Craft te patchen voor Windows 10. ;)

En geloof het of niet, m'n vader heeft nog een paar hele oude spellen uit de tijd van Windows 98 (o.a. Myst). Die deden het toch niet zo geweldig in een W98 VM, maar op een cursur bug na prima op Windows 10. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:53:
[...]

Blizzard heeft niet voor niets ontwikkelaars aangenomen om oude spellen zoals Diablo 2 en Star Craft te patchen voor Windows 10. ;)

En geloof het of niet, m'n vader heeft nog een paar hele oude spellen uit de tijd van Windows 98 (o.a. Myst). Die deden het toch niet zo geweldig in een W98 VM, maar op een cursur bug na prima op Windows 10. :P
Natuurlijk niet, je moet ook niet de verwachting hebben dat het werkt. Als zo'n oud spel werkt is het mooi meegenomen, maar om daar nu Windows 10 op af te rekenen vind ik wat te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Natuurlijk niet, je moet ook niet de verwachting hebben dat het werkt. Als zo'n oud spel werkt is het mooi meegenomen, maar om daar nu Windows 10 op af te rekenen vind ik wat te makkelijk.
Uiteraard. Dat is hetzelfde als zeggen dat Word Perfect 2.0 niet meer werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Uiteraard. Dat is hetzelfde als zeggen dat Word Perfect 2.0 niet meer werkt. :+
Maar die werkt natuurlijk nog wel gewoon :+ maar goed, we gaan off topic hier. De TS heeft nog iets meer dan 2 dagen de tijd om te upgraden....DOEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jup. Vandaag en morgen krijg ik nog vrienden langs die ik help met upgraden. Image maken, upgraden, testen en klaar. Als het toch niet goed werkt, image terug, licentie voor W10 is er en later nog eens met een schone installatie proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:03:
Jup. Vandaag en morgen krijg ik nog vrienden langs die ik help met upgraden. Image maken, upgraden, testen en klaar. Als het toch niet goed werkt, image terug, licentie voor W10 is er en later nog eens met een schone installatie proberen. :)
Image maken...wauw wat netjes. Ik ram hier bij iedereen altijd gewoon Windows 10 erop...teruggaan is geen optie O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zou denken, waarom niet upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:49:
[...]

Image maken...wauw wat netjes. Ik ram hier bij iedereen altijd gewoon Windows 10 erop...teruggaan is geen optie O-)
Ze hebben nogal wat troep op de laptop geïnstalleerd staan en ik wil niet dat ik een week bezig ben voor ze om alles weer terug te zetten. ;)

Had ik met de eerste laptop die ik upgradede ook gedaan. Was m'n oude laptop die ik voor school gebruikte, maar de buren van m'n ouders hebben die nu. Draait 8.1 zonder issues. De W10 app gaf aan dat de videokaart niet ondersteund werd. Had eerst een image gemaakt, upgrade uitgevoerd en idd, de videokaart was niet helemaal 100%. Via de Windows Catalogue verschillende versies voor 8.1 geprobeerd, maar of er kwam een BSOD bij installatie of onderdelen waren onzichtbaar (geen tekst in startmenu bijvoorbeeld). Vlak voor ik de backup terugzette nog een poging gewaagd en zowaar, de BSOD driver deed het nu wel. Maar omdat ik er geen vertrouwen in had, alsnog image terug gezet.

En ja, de videokaart was een AMD/ATi kaart. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Ze hebben nogal wat troep op de laptop geïnstalleerd staan en ik wil niet dat ik een week bezig ben voor ze om alles weer terug te zetten. ;)

Had ik met de eerste laptop die ik upgradede ook gedaan. Was m'n oude laptop die ik voor school gebruikte, maar de buren van m'n ouders hebben die nu. Draait 8.1 zonder issues. De W10 app gaf aan dat de videokaart niet ondersteund werd. Had eerst een image gemaakt, upgrade uitgevoerd en idd, de videokaart was niet helemaal 100%. Via de Windows Catalogue verschillende versies voor 8.1 geprobeerd, maar of er kwam een BSOD bij installatie of onderdelen waren onzichtbaar (geen tekst in startmenu bijvoorbeeld). Vlak voor ik de backup terugzette nog een poging gewaagd en zowaar, de BSOD driver deed het nu wel. Maar omdat ik er geen vertrouwen in had, alsnog image terug gezet.

En ja, de videokaart was een AMD/ATi kaart. :P
Ik snap die mensen niet die 100en 'tooltjes' op hun laptops hebben draaien, die ze waarschijnlijk 1x per jaar gebruiken. Ja...dat gebeurt natuurlijk wel eens dat er 'iets' niet meer werkt en dat je (om teveel werk wilt voorkomen) een image maakt.. Gelukkig doet iedereen die ik ken de Windows 10 upgrade lekker zelf.

Jaren geleden ben ik er al mee gestopt om familie/kennissen te assisteren met hun pc issues, ze kunnen we inhuren a 50 euro per uur. Dat is ze (gelukkig) te duur, dus ze doen het zelf. 'k mag dan wel in de IT werkzaam zijn, het troubleshooten van pc problemen doe ik al 15+ jaar niet meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Ik snap die mensen niet die 100en 'tooltjes' op hun laptops hebben draaien, die ze waarschijnlijk 1x per jaar gebruiken. Ja...dat gebeurt natuurlijk wel eens dat er 'iets' niet meer werkt en dat je (om teveel werk wilt voorkomen) een image maakt.. Gelukkig doet iedereen die ik ken de Windows 10 upgrade lekker zelf.
Een is zelf IT'er (MBO4 afgestudeerd), maar wil toch liever dat er een 'grote broer' meekijkt. De ander heeft een aantal spelletjes en andere zut op haar laptop staan waarvan ik niet weet wat het allemaal is. Plus eventuele documenten, foto's en whatnot waar ze dan niet bij kan totdat het gefixt is. Ik heb de schijfruimte, dus tja, waarom dan ook niet. Liever een image maken die niet nodig is, dan een nodig hebben maar niet gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Een is zelf IT'er (MBO4 afgestudeerd), maar wil toch liever dat er een 'grote broer' meekijkt. De ander heeft een aantal spelletjes en andere zut op haar laptop staan waarvan ik niet weet wat het allemaal is. Plus eventuele documenten, foto's en whatnot waar ze dan niet bij kan totdat het gefixt is. Ik heb de schijfruimte, dus tja, waarom dan ook niet. Liever een image maken die niet nodig is, dan een nodig hebben maar niet gemaakt. ;)
Je hebt gelijk hoor, als ik iemand help (gebeurt heel soms nog wel eens) die 'een volle pc' heeft, dan is het maken van een backup wel het meest eenvoudige en daarbij heb ik ook Storage zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het probleem is dat ik geen cd heb met w8.1 erbij had gekregen dus als het fout gaat ben ik sws wat software kwijt en er waren nog wat dingen wat fuckt is en mn laptop loopt al niet al te snel dus met w10 .. wordt het helemaal traag.. maar ik zou w10 dus wel op mn externe schijf kunnen zetten?
TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:14:
[...]

Eh...Windows 10 is nu gratis. Maar eh..je zit nog in je studie, dan kun je toch gewoon overgaan naar Windows 10? Om eerlijk te zijn klink je wel een beetje als een Tweaker van middelbare leeftijd :9

Als je aan Windows 8.1 bent gewend, dan is Windows 10 toch een eitje.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik ben geen 16 jaar maar 25jr is niet middelbaar ;) :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:15:
Nee het probleem is dat ik geen cd heb met w8.1 erbij had gekregen dus als het fout gaat ben ik sws wat software kwijt en er waren nog wat dingen wat fuckt is en mn laptop loopt al niet al te snel dus met w10 .. wordt het helemaal traag.. maar ik zou w10 dus wel op mn externe schijf kunnen zetten?
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:15:
[...]
Eh....met Windows 10 zou het sneller moeten zijn. misschien de HDD in je laptop vervangen voor een SSD ('k geloof dat je al een 256 GB SSD voor nog geen 100 euro kunt scoren), dat scheelt een enorm stuk in performance.

Windows 10 op je externe schijf klinkt beetje raar, je bedoelt een USB disk? Nee, dat kan niet (via allemaal niet ondersteunde truukjes kan het vast, maar het wordt niet ondersteund).
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:17:
Klopt ik ben geen 16 jaar maar 25jr is niet middelbaar ;) :)
[...]
Ehh..als op je 25ste een verandering al lastig is, dan gaat het nog knap lastig worden. Het kan natuurlijk he, dat het door allerhande omstandigheden lastig is om te 'vernieuwen'. Maar je moet nog minimaal 40 jaar werken (als je klaar bent met de studie) enneh ga er maar niet vanuit dat je 40 jaar hetzelfde werk kunt doen :+ dus veranderen zul je sowieso moeten....kun je er maar beter op tijd mee beginnen...dus lekker Windows 10 gaan draaien >:) Zelf ben ik over de 40 en het kan me niet nieuw en innovatief genoeg zijn :+

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2016 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
shoombak schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:55:
Omdat sommige mensen te lui zijn?

Ik twijfel ook nog steeds maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik draai nu Win7 en doe niets anders dan gamen en wat internetten. Alles draait nog perfect en upgraden heeft voor mij op dit moment nauwelijks meerwaarden.

Alleen de gedachte al dat ik er een avondje voor moet uittrekken (upgrade naar 10) vind ik vermoeiend... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:55:
Omdat ik werkelijk geen 1 reden zou weten waarom wél te updaten. Cortana? XBox games? Edge browser? Windows store? 'Apps'? Is er werkelijk ook maar een iemand hier die daar gebruik van maakt? Allemaal totale bagger. Kijk nou eens hoe het startmenu er standaard uitziet. "Life at a glance" en "Play and more". Really? En dat geeft ook ongeveer het totale Windows 10 aan. 2 configuratieschermen, inconsistente interface, friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7 Echt, -al- mijn ervaringen met Windows 10 (andermans PC's etc) zijn: "OMG wat een totale bagger". Ook de manier waarop Microsoft het probeert te pushen geeft me argwaan. Dus, nee, ik heb niet echt iets van "laat ik eens updaten".

Mijn PC is gewoon een stuk gereedschap. Als m'n CAD programma, simulatiesoftware, MATAB, LaTeX, programmeeromgeveving, Arduino stuff, MIDI software voor gitaarversterkers (software uit 1998...), DAW software en plugins, 3D print software, VLC, Winamp (ja, really) het maar doen ben ik blij. Die dingen gaan écht niet beter werken in Windows 10 hoor... Voor de rest moet het OS me zoveel mogelijk uit de weg blijven, en dat doet W7 redelijk.

W7 heeft nog tot 2020 security patches en tegen die tijd koop ik wel eens een nieuwe PC en kijk ik dan wel hoe en wat. Daarnaast, ik ben lui en heb vooral betere dingen te doen, en ik wil niet eens het risico nemen dat er iets fout gaat, dingen niet werken, en bovenstaande software allemaal opnieuw geinstalleerd moeten worden. Ik ben een half jaar verder voordat alles weer is zoals ik wil...

En als laatste ziet Windows 10 er lelijk uit en zal ik -nooit- overstappen voordat ik m'n Aero Glass, afgeronde vensterhoeken en dikke dropshadows terugkrijg. }> Kijk eens naar de scrollbars in je Windows 10, die zijn toch gruwelijk lelijk? En dan die domme 'toggle' sliders in plaats van gewoon een vinkje. Wie ooit bedacht heeft dat dat een goed idee was op een non-touch device 8)7 Pff en een lage informatiedichtheid overal. Had ik al gezegd dat het een domme interface is? Een smiley op het BSOD scherm in plaats van gewoon een stop-code waar je misschien nog iets mee kunt :') Gewoon het feit dat ze dan een message in 1e persoon geven: "Your PC ran into a problem. We're just collecting some info and then we'll restart it for you blablabla" Pffff.... Wat? Komt er nu een medewerker van Microsoft op de resetknop drukken ofzo?

Anyway, Windows 10 heeft me ooit de negative vibe gegeven, en dat zal nooit weer weggaan. Bij alle vorige Windows versies was ik enthausiast, omdat dingen beter, mooier, sneller waren. Maar bij W10 denk ik alleen maar 'nutteloos, bagger, lelijk, daar gaat m'n privacy, meer Microsoft services die gepushed moeten worden, ...., ...'

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb Win10 wel paar maanden gedraaid. Maar ik vind het op veel vlakken niets. Het was een verademing om weer Win7 te hebben. Met name qua eenvoud en uiterlijk. Ik draai lekker Windows 7 zolang ik deze pc heb. En dan zie ik uiterlijk in januari 2020 wel wat ik ga draaien. (Win10, linux of macOS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:45:
[...]

Omdat ik werkelijk geen 1 reden zou weten waarom wél te updaten. Cortana? XBox games? Edge browser? Windows store? 'Apps'? Is er werkelijk ook maar een iemand hier die daar gebruik van maakt? Allemaal totale bagger. Kijk nou eens hoe het startmenu er standaard uitziet. "Life at a glance" en "Play and more". Really? En dat geeft ook ongeveer het totale Windows 10 aan. 2 configuratieschermen, inconsistente interface, friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7 Echt, -al- mijn ervaringen met Windows 10 (andermans PC's etc) zijn: "OMG wat een totale bagger". Ook de manier waarop Microsoft het probeert te pushen geeft me argwaan. Dus, nee, ik heb niet echt iets van "laat ik eens updaten".

Mijn PC is gewoon een stuk gereedschap. Als m'n CAD programma, simulatiesoftware, MATAB, LaTeX, programmeeromgeveving, Arduino stuff, MIDI software voor gitaarversterkers (software uit 1998...), DAW software en plugins, 3D print software, VLC, Winamp (ja, really) het maar doen ben ik blij. Die dingen gaan écht niet beter werken in Windows 10 hoor... Voor de rest moet het OS me zoveel mogelijk uit de weg blijven, en dat doet W7 redelijk.

W7 heeft nog tot 2020 security patches en tegen die tijd koop ik wel eens een nieuwe PC en kijk ik dan wel hoe en wat. Daarnaast, ik ben lui en heb vooral betere dingen te doen, en ik wil niet eens het risico nemen dat er iets fout gaat, dingen niet werken, en bovenstaande software allemaal opnieuw geinstalleerd moeten worden. Ik ben een half jaar verder voordat alles weer is zoals ik wil...

En als laatste ziet Windows 10 er lelijk uit en zal ik -nooit- overstappen voordat ik m'n Aero Glass, afgeronde vensterhoeken en dikke dropshadows terugkrijg. }> Kijk eens naar de scrollbars in je Windows 10, die zijn toch gruwelijk lelijk? En dan die domme 'toggle' sliders in plaats van gewoon een vinkje. Wie ooit bedacht heeft dat dat een goed idee was op een non-touch device 8)7 Pff en een lage informatiedichtheid overal. Had ik al gezegd dat het een domme interface is? Een smiley op het BSOD scherm in plaats van gewoon een stop-code waar je misschien nog iets mee kunt :') Gewoon het feit dat ze dan een message in 3e persoon geven: "Your PC ran into a problem. We're just collecting some info and then we'll restart it for you blablabla" Pffff.... Wat? Komt er nu een medewerker van Microsoft op de resetknop drukken ofzo?

Anyway, Windows 10 heeft me ooit de negative vibe gegeven, en dat zal nooit weer weggaan. Bij alle vorige Windows versies was ik enthausiast, omdat dingen beter, mooier, sneller waren. Maar bij W10 denk ik alleen maar 'nutteloos, bagger, lelijk, daar gaat m'n privacy, meer Microsoft services die gepushed moeten worden, ...., ...'
Hier precies hetzelfde. Mijn laptop is al weer enkele jaren oud maar doet het voor nu prima. Ben druk bezig met m'n masterscriptie en heb daarvoor enkele software-pakketten nodig die ik niet kan missen. Updaten is voor mij op dit moment een te groot risico, en backup maken duurt me veel te lang.

Heb diverse keren met W10 moeten werken maar heb eigenlijk nog nooit het gevoel gehad dat ik iets beter vond werken als in W7. Al is de vergelijking enigszins krom, W7 voelt voor mij als m'n stock-android Nexus 5 terwijl W10 overkomt als 'n iPhone waar alle instellingen volledig verborgen zitten. Nee, ga nu dus niet updaten. Als de beveiliging over enkele jaren niet meer toereikend is dan zie ik het dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ChojinZ schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:23:
Omdat sommige mensen te lui zijn?
Die mensen hoeven ook niets te doen om W10 te krijgen. :P
Alleen de gedachte al dat ik er een avondje voor moet uittrekken (upgrade naar 10) vind ik vermoeiend... :+
Goh, vanmiddag nog eentje gedaan. Vanaf het punt dat ik het scherm had om 'm te starten tot het aanmeldscherm van W10 was het een uurtje. Nou, daar gaat je hele avond hoor. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:45:
... friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7
Dat is niet aan Windows 10 te verrekenen. Apple is met de troep begonnen en drivermakers zijn dat gaan toevoegen. Het is niets van Windows zelf om 't om te draaien. Als je een domme muis dat op de standaard plug&play driver werkt, is er niets omgedraaid. Ken je feiten, ga geen onzin uitkramen.
Je klinkt als DE perfecte kandidaat voor Apple. Want dat is intuïtief, mooi, en denkt voor de gebruiker. Ow, wacht, privacy wil je natuurlijk nog wel hebben. Tja, dan is er eigenlijk maar 1 (commerciële) optie: hutje op de hei met pen en papier.

Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen. Genoeg topics hier op GoT en anders kan je altijd nog naar Reddit of andere plekken. Doe het niet hier, want het is volkomen off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Hero of Time schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Die mensen hoeven ook niets te doen om W10 te krijgen. :P
Das natuurlijk onzin.
[...]

Goh, vanmiddag nog eentje gedaan. Vanaf het punt dat ik het scherm had om 'm te starten tot het aanmeldscherm van W10 was het een uurtje. Nou, daar gaat je hele avond hoor. ;)
Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....
Je hebt er een jaar de tijd voor gehad. Het is nu niet de tijd om met 1 dag resterend op de klok daarover opeens zielig te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Shaggy_NL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
[...]

Je hebt er een jaar de tijd voor gehad. Het is nu niet de tijd om met 1 dag resterend op de klok daarover opeens zielig te gaan doen.
Zielig doen? Lol.... jij ziet spoken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Zielig doen? Lol.... jij ziet spoken....
Nou...
En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet.
Je zal niemand kunnen overtuigen dat je de afgelopen 364 dagen geen tijd hiervoor had en het nu opeens zou gaan overwegen om tòch te gaan upgraden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Shaggy_NL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Nou...

[...]

Je zal niemand kunnen overtuigen dat je de afgelopen 364 dagen geen tijd hiervoor had en het nu opeens zou gaan overwegen om tòch te gaan upgraden. ;)
Misschien dat je mijn posts nog eens moet nalezen. Heb toch duidelijk aangegeven dat het vooral luiheid is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:28:
Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....
Dat gezin heb je zaterdag ook nog en de kans op een gratis upgrade is dan over.

Backup 1 uur, Win 10 installeren vanaf een ISO ruim een halfuur. Nog tijd over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En met genoeg ruimte op een andere schijf gewoon image maken aanzetten en later eens kijken of die klaar is. Kost je hooguit 10 minuten op aan te slingeren, heb je de rest van de 2 uur de tijd voor andere dingen. Dag erna zet je de upgrade aan en ben je klaar. Is het naar de haaien, maar draait Windows 10 wel en is die geactiveerd? Dan gooi je je image terug en ga je weer wat anders doen. Allemaal in 2 uur te doen, en dan nog wel verdeeld over 2 dagen. ;)

Luiheid is een slap excuus. Luiheid is ook de voordeur niet op slot doen. Luiheid is sleutel in het contact laten zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Gisteren 2 pc's geupgrade. M'n eigen pc verdomde mee te werken vanwege een partitieprobleem dat ik met geen mogelijkheid opgelost kreeg. Genoeg over te vinden op het web maar helaas, niets kon het probleem verhelpen. Ergo: schone installatie en dus ruim een halve dag kwijt.

Andere pc liep de upgrade wel netjes door maar duurde ondanks een snelle SSD toch een uurtje of 3 in totaal

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17

Laguna

Connaisseur

[...]

Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen. Genoeg topics hier op GoT en anders kan je altijd nog naar Reddit of andere plekken. Doe het niet hier, want het is volkomen off-topic.
Wat een onzin om de post van Shadow als off-topic af te doen. Ik kan mij in heel veel van zijn punten vinden en ik blijf dan ook lekker op Windows 7 Ultimate zitten. De OP vraagt advies mbt upgraden, op deze manier doe je het lijken alsof alleen mensen die positief staan tegenover de Windows 10 upgrade hier iets mogen posten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Vlak nadat Win 10 beschikbaar kwam voor het publiek heb ik het geïnstalleerd om eens te kijken of ik het wat vond. Na een paar dagen weer terug naar Win 7 gegaan maar het wordt nu toch echt tijd om volledig over te stappen vanwege DX12. Gelukkig hoeft Win 10 maar één keer geactiveerd te worden (wat maanden geleden al is gebeurd bij de 1e installatie) dus ik wacht nog even op de anniversary update en brand ik even de ISO en dan doe ik een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje onzin om de posts/meningen van ChojinZ en Shadow de grond in te boren. Als er nou tot 2020 ondersteuning is voor Windows 7, en dat bevalt, dan kunnen ze daar toch makkelijk bij blijven?

Hier thuis ben ik met een laptop, desktop en 2 htpc's al sinds het begin over naar Windows 10. Vandaag op de valreep nog een nieuwe Beebox N3000 in elkaar gezet en nog snel Windows 8.1 geinstalleerd die ik nog had liggen met gratis upgrade naar Windows 10.

Alles is op zich goed gegaan, maar bij 1 htpc is er een raar probleem sinds de update naar Windows 10: Elke keer staat de tijd verkeerd! Of het nou 5 minuten is, een half uur, een paar uur eerder of een paar uur later, elke keer na opstarten staat de tijd verkeerd. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met Windows 10 (Google maar eens op 'Windows 10 time always wrong). Ik heb werkelijk alles gedaan, tijd van MS en andere servers automatisch checken, tijd van netwerk automatisch checken, handmatig, Windows Time services automatic zetten ipv manual, met verschillende users/rechten, registry hacks, alles maar om zoiets simpels als de tijd goed te krijgen. Maar niets helpt. Het enige dat ik kan doen na opstarten is naar de Settings gaan, en even aan het schuifje de tijd op handmatig zetten en weer op automatisch. Dan 'pakt' ie pas de goede tijd. Niet automatisch met opstarten. Heeeeel erg vreemd en jammer dat zoiets simpels en noodzakelijk blijkbaar zo ingewikkeld moet worden gemaakt zodat het niet meer werkt.

Bij mijn ouders is het helemaal de mist in gegaan en bij een kennis ook. Beiden al wat oudere computers maar o.a. toch problemen met de videokaart (terwijl ie compatible zou zijn), veel errors, dagen met meerdere uren per dag bezig geweest, zelfs nog nieuwe videokaarten gekocht, nog steeds trammelant, rollbacks gedaan, oude Windows gaf nu ook opeens errors. Bij de kennis de boel nog kunnen redden, maar mijn ouders waren er zo klaar mee dat ze maar een hele nieuwe computer gekocht hebben. Bij mijn boekhouder ging het ook helemaal mis, al zijn bestanden die hij wilde houden zaten in Windows.old, maar daar ging hij na opstarten (hij dacht al dat alles klaar was) al dingen mee doen en verplaatsen, terwijl Windows 10 daar ook nog dingen mee wilde gaan doen. Hij was not amused en echt een hele week bezig met gezeik. Terwijl hij nooit de Windows 10 update wilde en altijd het venster heeft weggeklikt om niet te hoeven updaten. Maar da's een verhaal apart.

Dan het voordeel van Windows 10: Hij start sneller op en sluit sneller af. Verder zitten er gewoon wat meer frutsels in, maar alles van metro/modern ui en al die apps kunnen mij gestolen worden. Die heb ik liever niet dan wel. Voor wat betreft de interface, die is nu kaal en strak, en voor je gevoel is het misschien iets nieuws, dus leuk, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen Windows 7 met aero er veel mooier vinden uitzien. Ik denk dat Windows na verloop van tijd ook weer een periode wat meer randjes enzo gaat toevoegen, om dan weer nieuwer te lijken. Ze moeten toch iets? :) We zullen het zien en smaken verschillen.

Lang verhaal kort: Als Windows 7 je bevalt en goed draait, en je zit niet met de wat langere opstarttijd, dan kan je het net zo goed houden tot 2020. Helemaal als je het er mooier uit vindt zien dan Windows 10, of als je software hebt die alleen nog op Windows 7 draait. En ja, ik ken personen/bedrijven/winkels waar het echt alleen op Windows 7 draait, en niet op Windows 10. Ga je upgraden naar Windows 10, dan heb je kans dat er iets niet meer goed gaat werken. Okee, als alles werkt is het in een uurtje te doen, plus reken nog maar een uur erbij voor het ophalen van de nieuwe Windows versie van nov 2015 (die ging namelijk niet in 1 keer vandaag bij de upgrade, ook al liet ik hem meteen de laaste updates van het Internet halen bij de installatie). Doe je niets en blijf je op 7, dan weet je zeker dat het in elk geval blijft werken. Ga je updaten naar Windows 10, dan heb je alleen maar kans dat er iets niet meer gaat werken. Je kan het risico nemen, maar als er iets niet goed gaat, dan zit je met de gebakken peren en gaat het je heel veel tijd kosten.

Vroegah raadde ik altijd aan om maar meteen het laatste van het laatste te nemen. Gelijk upgraden. Maar als het goed werkt, en nauwelijks verschilt, en je (meer) tevreden bent met het huidige, dan ga ik ook zeker niemand meer adviseren om up te graden als het niet hoeft. Net als The VMaster doe ik gelukkig ook al jaren geen systemen meer helpen met installs/upgrades, ook alleen nog voor 50 euro per uur, dus werd het vanzelf erg stil :) , maar na deze 29 juli ben ik ook daar mee gestopt. Als er wat mis gaat, dan heb jij het weer gedaan, terwijl het met Windows 10 eigenlijk gewoon een dobbelsteen opgooien was. Iedereen moet zelf maar weten of hij het het risico en de moeite waard vindt, of niet. Maar als ze het aan me vragen 'updaten of niet?', zeg ik nu toch dat het een risico is dat er misschien iets niet meer gaat werken, dus ik ga het niet meer aanraden als Windows 7 goed werkt. Bij een hele nieuwe computer wel gewoon Windows 10, dat is geen probleem, dan kunnen ze langzaam hun dingen overzetten en op de nieuwe computer gaan werken, met de oude als backup.

Ik snap alleen die tactiek van MS niet zo, dat het tot vandaag gratis updaten was. De mensen die perse niet wilden updaten, of die nog niet wilden of konden updaten, gaan dat nu natuurlijk helemaal niet meer doen. Want nu kost het (best) veel geld. En ze moeten ze toch tot 2020 ondersteunen met Windows 7. Ik dacht dat ze zoveel mensen op Windows 10 wilden hebben. Dat zal dan nu wel heel erg gaan afvlakken met die updates. Lijkt me toch een tegenovergestelde actie met wat ze willen bereiken, nu kosten gaan rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2016 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Zolang C&C niet op Windows 10 werkt is afscheid van Windows 7 geen optie. Bovendien werkt de grafische, audio-video en kantoorsoftware ook op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Die 4 dagen mag nu wel weg :)

Wat je wel kan doen in twijfel gevallen:
- image maken van je goede oude installatie
- upgrade doen naar W10, alleen maar om gratis key te kunnen pakken (controleren!), alle drivers proberen installeren niet nodig
- zet image terug

Vanaf hier heb je W10 key in bezit, gekoppeld aan je pc. Hoewel ik geen image heb gedaan op veel pcs, lopen meeste gelukkig goed.
Heb je nog problemen met W10, dan raad ik je aan tweede schijf te pakken die je ergens hebt liggen. Hierop kan je W10 installatie doen, gewoon nieuw. Het zal geactiveerd worden hierna.

Dan kun je even uitzoeken waar de problemen zijn en als het niet lekker gaat of niet wil lukken, wissel je gewoon schijven en kun je direct weer verdergaan met oude installatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noui, aangezien het 'gratis upgraden' naar Windows 10 niet meer kan en jullie alleen maar ruzie kunnen maken, gaat dit topic gewoon op slot :+
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.