Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:59:
[...]

Ik snap die mensen niet die 100en 'tooltjes' op hun laptops hebben draaien, die ze waarschijnlijk 1x per jaar gebruiken. Ja...dat gebeurt natuurlijk wel eens dat er 'iets' niet meer werkt en dat je (om teveel werk wilt voorkomen) een image maakt.. Gelukkig doet iedereen die ik ken de Windows 10 upgrade lekker zelf.
Een is zelf IT'er (MBO4 afgestudeerd), maar wil toch liever dat er een 'grote broer' meekijkt. De ander heeft een aantal spelletjes en andere zut op haar laptop staan waarvan ik niet weet wat het allemaal is. Plus eventuele documenten, foto's en whatnot waar ze dan niet bij kan totdat het gefixt is. Ik heb de schijfruimte, dus tja, waarom dan ook niet. Liever een image maken die niet nodig is, dan een nodig hebben maar niet gemaakt. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:06:
[...]

Een is zelf IT'er (MBO4 afgestudeerd), maar wil toch liever dat er een 'grote broer' meekijkt. De ander heeft een aantal spelletjes en andere zut op haar laptop staan waarvan ik niet weet wat het allemaal is. Plus eventuele documenten, foto's en whatnot waar ze dan niet bij kan totdat het gefixt is. Ik heb de schijfruimte, dus tja, waarom dan ook niet. Liever een image maken die niet nodig is, dan een nodig hebben maar niet gemaakt. ;)
Je hebt gelijk hoor, als ik iemand help (gebeurt heel soms nog wel eens) die 'een volle pc' heeft, dan is het maken van een backup wel het meest eenvoudige en daarbij heb ik ook Storage zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het probleem is dat ik geen cd heb met w8.1 erbij had gekregen dus als het fout gaat ben ik sws wat software kwijt en er waren nog wat dingen wat fuckt is en mn laptop loopt al niet al te snel dus met w10 .. wordt het helemaal traag.. maar ik zou w10 dus wel op mn externe schijf kunnen zetten?
TheVMaster schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:14:
[...]

Eh...Windows 10 is nu gratis. Maar eh..je zit nog in je studie, dan kun je toch gewoon overgaan naar Windows 10? Om eerlijk te zijn klink je wel een beetje als een Tweaker van middelbare leeftijd :9

Als je aan Windows 8.1 bent gewend, dan is Windows 10 toch een eitje.

[...]

Hmm....dus als je de Steam/Origin versie draait, werkt het wel? Waarom zou je dan de oude CD-versies gaan gebruiken? Spellen zijn ehh..14 jaar oud en jij verwacht dan dat het nog goed werkt op een recent OS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik ben geen 16 jaar maar 25jr is niet middelbaar ;) :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:15:
Nee het probleem is dat ik geen cd heb met w8.1 erbij had gekregen dus als het fout gaat ben ik sws wat software kwijt en er waren nog wat dingen wat fuckt is en mn laptop loopt al niet al te snel dus met w10 .. wordt het helemaal traag.. maar ik zou w10 dus wel op mn externe schijf kunnen zetten?
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:15:
[...]
Eh....met Windows 10 zou het sneller moeten zijn. misschien de HDD in je laptop vervangen voor een SSD ('k geloof dat je al een 256 GB SSD voor nog geen 100 euro kunt scoren), dat scheelt een enorm stuk in performance.

Windows 10 op je externe schijf klinkt beetje raar, je bedoelt een USB disk? Nee, dat kan niet (via allemaal niet ondersteunde truukjes kan het vast, maar het wordt niet ondersteund).
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:17:
Klopt ik ben geen 16 jaar maar 25jr is niet middelbaar ;) :)
[...]
Ehh..als op je 25ste een verandering al lastig is, dan gaat het nog knap lastig worden. Het kan natuurlijk he, dat het door allerhande omstandigheden lastig is om te 'vernieuwen'. Maar je moet nog minimaal 40 jaar werken (als je klaar bent met de studie) enneh ga er maar niet vanuit dat je 40 jaar hetzelfde werk kunt doen :+ dus veranderen zul je sowieso moeten....kun je er maar beter op tijd mee beginnen...dus lekker Windows 10 gaan draaien >:) Zelf ben ik over de 40 en het kan me niet nieuw en innovatief genoeg zijn :+

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 27-07-2016 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 15:00
shoombak schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:55:
Ik zou denken, waarom niet upgraden?
Omdat sommige mensen te lui zijn?

Ik twijfel ook nog steeds maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in. Ik draai nu Win7 en doe niets anders dan gamen en wat internetten. Alles draait nog perfect en upgraden heeft voor mij op dit moment nauwelijks meerwaarden.

Alleen de gedachte al dat ik er een avondje voor moet uittrekken (upgrade naar 10) vind ik vermoeiend... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:55:
Ik zou denken, waarom niet upgraden?
Omdat ik werkelijk geen 1 reden zou weten waarom wél te updaten. Cortana? XBox games? Edge browser? Windows store? 'Apps'? Is er werkelijk ook maar een iemand hier die daar gebruik van maakt? Allemaal totale bagger. Kijk nou eens hoe het startmenu er standaard uitziet. "Life at a glance" en "Play and more". Really? En dat geeft ook ongeveer het totale Windows 10 aan. 2 configuratieschermen, inconsistente interface, friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7 Echt, -al- mijn ervaringen met Windows 10 (andermans PC's etc) zijn: "OMG wat een totale bagger". Ook de manier waarop Microsoft het probeert te pushen geeft me argwaan. Dus, nee, ik heb niet echt iets van "laat ik eens updaten".

Mijn PC is gewoon een stuk gereedschap. Als m'n CAD programma, simulatiesoftware, MATAB, LaTeX, programmeeromgeveving, Arduino stuff, MIDI software voor gitaarversterkers (software uit 1998...), DAW software en plugins, 3D print software, VLC, Winamp (ja, really) het maar doen ben ik blij. Die dingen gaan écht niet beter werken in Windows 10 hoor... Voor de rest moet het OS me zoveel mogelijk uit de weg blijven, en dat doet W7 redelijk.

W7 heeft nog tot 2020 security patches en tegen die tijd koop ik wel eens een nieuwe PC en kijk ik dan wel hoe en wat. Daarnaast, ik ben lui en heb vooral betere dingen te doen, en ik wil niet eens het risico nemen dat er iets fout gaat, dingen niet werken, en bovenstaande software allemaal opnieuw geinstalleerd moeten worden. Ik ben een half jaar verder voordat alles weer is zoals ik wil...

En als laatste ziet Windows 10 er lelijk uit en zal ik -nooit- overstappen voordat ik m'n Aero Glass, afgeronde vensterhoeken en dikke dropshadows terugkrijg. }> Kijk eens naar de scrollbars in je Windows 10, die zijn toch gruwelijk lelijk? En dan die domme 'toggle' sliders in plaats van gewoon een vinkje. Wie ooit bedacht heeft dat dat een goed idee was op een non-touch device 8)7 Pff en een lage informatiedichtheid overal. Had ik al gezegd dat het een domme interface is? Een smiley op het BSOD scherm in plaats van gewoon een stop-code waar je misschien nog iets mee kunt :') Gewoon het feit dat ze dan een message in 1e persoon geven: "Your PC ran into a problem. We're just collecting some info and then we'll restart it for you blablabla" Pffff.... Wat? Komt er nu een medewerker van Microsoft op de resetknop drukken ofzo?

Anyway, Windows 10 heeft me ooit de negative vibe gegeven, en dat zal nooit weer weggaan. Bij alle vorige Windows versies was ik enthausiast, omdat dingen beter, mooier, sneller waren. Maar bij W10 denk ik alleen maar 'nutteloos, bagger, lelijk, daar gaat m'n privacy, meer Microsoft services die gepushed moeten worden, ...., ...'

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:14
Ik heb Win10 wel paar maanden gedraaid. Maar ik vind het op veel vlakken niets. Het was een verademing om weer Win7 te hebben. Met name qua eenvoud en uiterlijk. Ik draai lekker Windows 7 zolang ik deze pc heb. En dan zie ik uiterlijk in januari 2020 wel wat ik ga draaien. (Win10, linux of macOS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:45:
[...]

Omdat ik werkelijk geen 1 reden zou weten waarom wél te updaten. Cortana? XBox games? Edge browser? Windows store? 'Apps'? Is er werkelijk ook maar een iemand hier die daar gebruik van maakt? Allemaal totale bagger. Kijk nou eens hoe het startmenu er standaard uitziet. "Life at a glance" en "Play and more". Really? En dat geeft ook ongeveer het totale Windows 10 aan. 2 configuratieschermen, inconsistente interface, friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7 Echt, -al- mijn ervaringen met Windows 10 (andermans PC's etc) zijn: "OMG wat een totale bagger". Ook de manier waarop Microsoft het probeert te pushen geeft me argwaan. Dus, nee, ik heb niet echt iets van "laat ik eens updaten".

Mijn PC is gewoon een stuk gereedschap. Als m'n CAD programma, simulatiesoftware, MATAB, LaTeX, programmeeromgeveving, Arduino stuff, MIDI software voor gitaarversterkers (software uit 1998...), DAW software en plugins, 3D print software, VLC, Winamp (ja, really) het maar doen ben ik blij. Die dingen gaan écht niet beter werken in Windows 10 hoor... Voor de rest moet het OS me zoveel mogelijk uit de weg blijven, en dat doet W7 redelijk.

W7 heeft nog tot 2020 security patches en tegen die tijd koop ik wel eens een nieuwe PC en kijk ik dan wel hoe en wat. Daarnaast, ik ben lui en heb vooral betere dingen te doen, en ik wil niet eens het risico nemen dat er iets fout gaat, dingen niet werken, en bovenstaande software allemaal opnieuw geinstalleerd moeten worden. Ik ben een half jaar verder voordat alles weer is zoals ik wil...

En als laatste ziet Windows 10 er lelijk uit en zal ik -nooit- overstappen voordat ik m'n Aero Glass, afgeronde vensterhoeken en dikke dropshadows terugkrijg. }> Kijk eens naar de scrollbars in je Windows 10, die zijn toch gruwelijk lelijk? En dan die domme 'toggle' sliders in plaats van gewoon een vinkje. Wie ooit bedacht heeft dat dat een goed idee was op een non-touch device 8)7 Pff en een lage informatiedichtheid overal. Had ik al gezegd dat het een domme interface is? Een smiley op het BSOD scherm in plaats van gewoon een stop-code waar je misschien nog iets mee kunt :') Gewoon het feit dat ze dan een message in 3e persoon geven: "Your PC ran into a problem. We're just collecting some info and then we'll restart it for you blablabla" Pffff.... Wat? Komt er nu een medewerker van Microsoft op de resetknop drukken ofzo?

Anyway, Windows 10 heeft me ooit de negative vibe gegeven, en dat zal nooit weer weggaan. Bij alle vorige Windows versies was ik enthausiast, omdat dingen beter, mooier, sneller waren. Maar bij W10 denk ik alleen maar 'nutteloos, bagger, lelijk, daar gaat m'n privacy, meer Microsoft services die gepushed moeten worden, ...., ...'
Hier precies hetzelfde. Mijn laptop is al weer enkele jaren oud maar doet het voor nu prima. Ben druk bezig met m'n masterscriptie en heb daarvoor enkele software-pakketten nodig die ik niet kan missen. Updaten is voor mij op dit moment een te groot risico, en backup maken duurt me veel te lang.

Heb diverse keren met W10 moeten werken maar heb eigenlijk nog nooit het gevoel gehad dat ik iets beter vond werken als in W7. Al is de vergelijking enigszins krom, W7 voelt voor mij als m'n stock-android Nexus 5 terwijl W10 overkomt als 'n iPhone waar alle instellingen volledig verborgen zitten. Nee, ga nu dus niet updaten. Als de beveiliging over enkele jaren niet meer toereikend is dan zie ik het dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ChojinZ schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:23:
Omdat sommige mensen te lui zijn?
Die mensen hoeven ook niets te doen om W10 te krijgen. :P
Alleen de gedachte al dat ik er een avondje voor moet uittrekken (upgrade naar 10) vind ik vermoeiend... :+
Goh, vanmiddag nog eentje gedaan. Vanaf het punt dat ik het scherm had om 'm te starten tot het aanmeldscherm van W10 was het een uurtje. Nou, daar gaat je hele avond hoor. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:45:
... friggin' muiswiel dat standaard omgekeerd ingesteld staat 8)7
Dat is niet aan Windows 10 te verrekenen. Apple is met de troep begonnen en drivermakers zijn dat gaan toevoegen. Het is niets van Windows zelf om 't om te draaien. Als je een domme muis dat op de standaard plug&play driver werkt, is er niets omgedraaid. Ken je feiten, ga geen onzin uitkramen.
Je klinkt als DE perfecte kandidaat voor Apple. Want dat is intuïtief, mooi, en denkt voor de gebruiker. Ow, wacht, privacy wil je natuurlijk nog wel hebben. Tja, dan is er eigenlijk maar 1 (commerciële) optie: hutje op de hei met pen en papier.

Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen. Genoeg topics hier op GoT en anders kan je altijd nog naar Reddit of andere plekken. Doe het niet hier, want het is volkomen off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Hero of Time schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Die mensen hoeven ook niets te doen om W10 te krijgen. :P
Das natuurlijk onzin.
[...]

Goh, vanmiddag nog eentje gedaan. Vanaf het punt dat ik het scherm had om 'm te starten tot het aanmeldscherm van W10 was het een uurtje. Nou, daar gaat je hele avond hoor. ;)
Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:28:
[...]

Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....
Je hebt er een jaar de tijd voor gehad. Het is nu niet de tijd om met 1 dag resterend op de klok daarover opeens zielig te gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Shaggy_NL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:43:
[...]

Je hebt er een jaar de tijd voor gehad. Het is nu niet de tijd om met 1 dag resterend op de klok daarover opeens zielig te gaan doen.
Zielig doen? Lol.... jij ziet spoken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Zielig doen? Lol.... jij ziet spoken....
Nou...
En mijn avonden zijn nogal kort. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet.
Je zal niemand kunnen overtuigen dat je de afgelopen 364 dagen geen tijd hiervoor had en het nu opeens zou gaan overwegen om tòch te gaan upgraden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Shaggy_NL schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Nou...

[...]

Je zal niemand kunnen overtuigen dat je de afgelopen 364 dagen geen tijd hiervoor had en het nu opeens zou gaan overwegen om tòch te gaan upgraden. ;)
Misschien dat je mijn posts nog eens moet nalezen. Heb toch duidelijk aangegeven dat het vooral luiheid is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ChojinZ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:28:
Het maken van backups en het veilig stellen van login gegevens neemt al bijna een uur in beslag. Meer dan 2 uur max per avond heb ik niet. Iets met een een gezin enzo....
Dat gezin heb je zaterdag ook nog en de kans op een gratis upgrade is dan over.

Backup 1 uur, Win 10 installeren vanaf een ISO ruim een halfuur. Nog tijd over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En met genoeg ruimte op een andere schijf gewoon image maken aanzetten en later eens kijken of die klaar is. Kost je hooguit 10 minuten op aan te slingeren, heb je de rest van de 2 uur de tijd voor andere dingen. Dag erna zet je de upgrade aan en ben je klaar. Is het naar de haaien, maar draait Windows 10 wel en is die geactiveerd? Dan gooi je je image terug en ga je weer wat anders doen. Allemaal in 2 uur te doen, en dan nog wel verdeeld over 2 dagen. ;)

Luiheid is een slap excuus. Luiheid is ook de voordeur niet op slot doen. Luiheid is sleutel in het contact laten zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Gisteren 2 pc's geupgrade. M'n eigen pc verdomde mee te werken vanwege een partitieprobleem dat ik met geen mogelijkheid opgelost kreeg. Genoeg over te vinden op het web maar helaas, niets kon het probleem verhelpen. Ergo: schone installatie en dus ruim een halve dag kwijt.

Andere pc liep de upgrade wel netjes door maar duurde ondanks een snelle SSD toch een uurtje of 3 in totaal

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17

Laguna

Connaisseur

[...]

Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen. Genoeg topics hier op GoT en anders kan je altijd nog naar Reddit of andere plekken. Doe het niet hier, want het is volkomen off-topic.
Wat een onzin om de post van Shadow als off-topic af te doen. Ik kan mij in heel veel van zijn punten vinden en ik blijf dan ook lekker op Windows 7 Ultimate zitten. De OP vraagt advies mbt upgraden, op deze manier doe je het lijken alsof alleen mensen die positief staan tegenover de Windows 10 upgrade hier iets mogen posten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Vlak nadat Win 10 beschikbaar kwam voor het publiek heb ik het geïnstalleerd om eens te kijken of ik het wat vond. Na een paar dagen weer terug naar Win 7 gegaan maar het wordt nu toch echt tijd om volledig over te stappen vanwege DX12. Gelukkig hoeft Win 10 maar één keer geactiveerd te worden (wat maanden geleden al is gebeurd bij de 1e installatie) dus ik wacht nog even op de anniversary update en brand ik even de ISO en dan doe ik een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje onzin om de posts/meningen van ChojinZ en Shadow de grond in te boren. Als er nou tot 2020 ondersteuning is voor Windows 7, en dat bevalt, dan kunnen ze daar toch makkelijk bij blijven?

Hier thuis ben ik met een laptop, desktop en 2 htpc's al sinds het begin over naar Windows 10. Vandaag op de valreep nog een nieuwe Beebox N3000 in elkaar gezet en nog snel Windows 8.1 geinstalleerd die ik nog had liggen met gratis upgrade naar Windows 10.

Alles is op zich goed gegaan, maar bij 1 htpc is er een raar probleem sinds de update naar Windows 10: Elke keer staat de tijd verkeerd! Of het nou 5 minuten is, een half uur, een paar uur eerder of een paar uur later, elke keer na opstarten staat de tijd verkeerd. Dit schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn met Windows 10 (Google maar eens op 'Windows 10 time always wrong). Ik heb werkelijk alles gedaan, tijd van MS en andere servers automatisch checken, tijd van netwerk automatisch checken, handmatig, Windows Time services automatic zetten ipv manual, met verschillende users/rechten, registry hacks, alles maar om zoiets simpels als de tijd goed te krijgen. Maar niets helpt. Het enige dat ik kan doen na opstarten is naar de Settings gaan, en even aan het schuifje de tijd op handmatig zetten en weer op automatisch. Dan 'pakt' ie pas de goede tijd. Niet automatisch met opstarten. Heeeeel erg vreemd en jammer dat zoiets simpels en noodzakelijk blijkbaar zo ingewikkeld moet worden gemaakt zodat het niet meer werkt.

Bij mijn ouders is het helemaal de mist in gegaan en bij een kennis ook. Beiden al wat oudere computers maar o.a. toch problemen met de videokaart (terwijl ie compatible zou zijn), veel errors, dagen met meerdere uren per dag bezig geweest, zelfs nog nieuwe videokaarten gekocht, nog steeds trammelant, rollbacks gedaan, oude Windows gaf nu ook opeens errors. Bij de kennis de boel nog kunnen redden, maar mijn ouders waren er zo klaar mee dat ze maar een hele nieuwe computer gekocht hebben. Bij mijn boekhouder ging het ook helemaal mis, al zijn bestanden die hij wilde houden zaten in Windows.old, maar daar ging hij na opstarten (hij dacht al dat alles klaar was) al dingen mee doen en verplaatsen, terwijl Windows 10 daar ook nog dingen mee wilde gaan doen. Hij was not amused en echt een hele week bezig met gezeik. Terwijl hij nooit de Windows 10 update wilde en altijd het venster heeft weggeklikt om niet te hoeven updaten. Maar da's een verhaal apart.

Dan het voordeel van Windows 10: Hij start sneller op en sluit sneller af. Verder zitten er gewoon wat meer frutsels in, maar alles van metro/modern ui en al die apps kunnen mij gestolen worden. Die heb ik liever niet dan wel. Voor wat betreft de interface, die is nu kaal en strak, en voor je gevoel is het misschien iets nieuws, dus leuk, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen Windows 7 met aero er veel mooier vinden uitzien. Ik denk dat Windows na verloop van tijd ook weer een periode wat meer randjes enzo gaat toevoegen, om dan weer nieuwer te lijken. Ze moeten toch iets? :) We zullen het zien en smaken verschillen.

Lang verhaal kort: Als Windows 7 je bevalt en goed draait, en je zit niet met de wat langere opstarttijd, dan kan je het net zo goed houden tot 2020. Helemaal als je het er mooier uit vindt zien dan Windows 10, of als je software hebt die alleen nog op Windows 7 draait. En ja, ik ken personen/bedrijven/winkels waar het echt alleen op Windows 7 draait, en niet op Windows 10. Ga je upgraden naar Windows 10, dan heb je kans dat er iets niet meer goed gaat werken. Okee, als alles werkt is het in een uurtje te doen, plus reken nog maar een uur erbij voor het ophalen van de nieuwe Windows versie van nov 2015 (die ging namelijk niet in 1 keer vandaag bij de upgrade, ook al liet ik hem meteen de laaste updates van het Internet halen bij de installatie). Doe je niets en blijf je op 7, dan weet je zeker dat het in elk geval blijft werken. Ga je updaten naar Windows 10, dan heb je alleen maar kans dat er iets niet meer gaat werken. Je kan het risico nemen, maar als er iets niet goed gaat, dan zit je met de gebakken peren en gaat het je heel veel tijd kosten.

Vroegah raadde ik altijd aan om maar meteen het laatste van het laatste te nemen. Gelijk upgraden. Maar als het goed werkt, en nauwelijks verschilt, en je (meer) tevreden bent met het huidige, dan ga ik ook zeker niemand meer adviseren om up te graden als het niet hoeft. Net als The VMaster doe ik gelukkig ook al jaren geen systemen meer helpen met installs/upgrades, ook alleen nog voor 50 euro per uur, dus werd het vanzelf erg stil :) , maar na deze 29 juli ben ik ook daar mee gestopt. Als er wat mis gaat, dan heb jij het weer gedaan, terwijl het met Windows 10 eigenlijk gewoon een dobbelsteen opgooien was. Iedereen moet zelf maar weten of hij het het risico en de moeite waard vindt, of niet. Maar als ze het aan me vragen 'updaten of niet?', zeg ik nu toch dat het een risico is dat er misschien iets niet meer gaat werken, dus ik ga het niet meer aanraden als Windows 7 goed werkt. Bij een hele nieuwe computer wel gewoon Windows 10, dat is geen probleem, dan kunnen ze langzaam hun dingen overzetten en op de nieuwe computer gaan werken, met de oude als backup.

Ik snap alleen die tactiek van MS niet zo, dat het tot vandaag gratis updaten was. De mensen die perse niet wilden updaten, of die nog niet wilden of konden updaten, gaan dat nu natuurlijk helemaal niet meer doen. Want nu kost het (best) veel geld. En ze moeten ze toch tot 2020 ondersteunen met Windows 7. Ik dacht dat ze zoveel mensen op Windows 10 wilden hebben. Dat zal dan nu wel heel erg gaan afvlakken met die updates. Lijkt me toch een tegenovergestelde actie met wat ze willen bereiken, nu kosten gaan rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2016 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Zolang C&C niet op Windows 10 werkt is afscheid van Windows 7 geen optie. Bovendien werkt de grafische, audio-video en kantoorsoftware ook op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Die 4 dagen mag nu wel weg :)

Wat je wel kan doen in twijfel gevallen:
- image maken van je goede oude installatie
- upgrade doen naar W10, alleen maar om gratis key te kunnen pakken (controleren!), alle drivers proberen installeren niet nodig
- zet image terug

Vanaf hier heb je W10 key in bezit, gekoppeld aan je pc. Hoewel ik geen image heb gedaan op veel pcs, lopen meeste gelukkig goed.
Heb je nog problemen met W10, dan raad ik je aan tweede schijf te pakken die je ergens hebt liggen. Hierop kan je W10 installatie doen, gewoon nieuw. Het zal geactiveerd worden hierna.

Dan kun je even uitzoeken waar de problemen zijn en als het niet lekker gaat of niet wil lukken, wissel je gewoon schijven en kun je direct weer verdergaan met oude installatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noui, aangezien het 'gratis upgraden' naar Windows 10 niet meer kan en jullie alleen maar ruzie kunnen maken, gaat dit topic gewoon op slot :+
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.