Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iz9xYGqS7XeJ2FqKLEZ9rqKQ/full.jpg

Wij tweakers zijn heerser over ons eigen netwerk. Wij doen het meestal niet met de standaard wifi in de router van de internetprovider. oh nee. Voor ons is goede WiFi meer dan 2 streepjes ontvangst. Wij willen een sterk en stabiel signaal, van de keuken tot de mancave en van de zolder tot de kelder. Zonder enige concessie te hoeven doen. Als het even kan moet de router er ook nog indrukwekkend uitzien. Geen anoniem plastic doosje met een antenne.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000903493.jpegPowerrrrr
Linksys weet wat jullie willen, wat jullie verwachten, wat jullie nodig hebben. Daarom hebben ze de Linksys EA9500 ontworpen. De eindbaas onder de routers. Die voldoende power heeft om al je downloads, uploads, streaming etc. etc. moeiteloos af te handelen. Een router die je als echte tweaker gewoon moet hebben.

Testen
Nou kan ik dat wel allemaal zeggen, het gaat natuurlijk om het bewijs! ;) Linksys wil graag 8 tweakers de kans geven om de EA9500 in de praktijk grondig te testen en daar vervolgens een uitgebreide review over te schrijven. Als je geselecteerd wordt krijg je de EA9500 thuisgestuurd, samen met een Linksys RE7000 repeater. Om je WiFi bereik nog verder te vergroten.

Meedoen?
Wil jij dat gaan doen? Ga jij de EA9500 het vuur aan de schenen leggen? Vertel dan in maximaal honderd woorden waarom jij de Linksys EA9500 nodig hebt. Hoe ga je hem maximaal benutten, hoe ga jij tot het uiterste? Linksys en Tweakers zijn benieuwd. Uit de inzendingen trekken we 8 testers. Iedereen mag de Linksys RE7000 houden en de reviewers met de best beoordeelde userreview ook de EA9500 zelf.

Voorwaarden:
  • Meedoen kan tot en met 7 augustus 2016 via een reactie in dit forum. Vertel waarom jij zou moeten winnen en wat je van plan bent. Doe dat in maximaal 100 woorden.
  • Alleen ingelogde bezoekers kunnen deelnemen.
  • Winnaars krijgen uiterlijk 10 augustus bericht via e-mail. Niet-winnaars krijgen geen bericht.
  • Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
  • Minderjarigen mogen pas meedoen na voorafgaande toestemming van hun ouders of verzorgers.
  • Werknemers en crew van Linksys en Tweakers zijn uitgesloten van deelname.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 29-07-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik wil graag meedoen! Zit ik hier dan wel goed met mijn reactie?

Ik vraag me af of een high-end router echt verschil kan maken omdat er in Nederland een beperking zit aan de zendkracht van antennes. Daarnaast krijg ik in mijn woning niet volledige dekking en lijkt het me leuk om eens te experimenteren met benchmarks met bepaalde features in- of uitgeschakeld.

[ Voor 65% gewijzigd door SacreBleu op 30-07-2016 14:01 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat zijn behoorlijke prijzen, vraag me vooral af of die snelheden gehaald kunnen worden in Nederland vooral als je buren dezelfde hebben? En beetje jammer dat er niet gewoon de mogelijkheid bestaat om VLANS te maken en te beheren. Zou hem best bij onze Scouting willen testen kijken of hij met 100 aangesloten devices nog blijft werken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegetto
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-05 20:01
Hier zou ik wel aan mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandamhuis
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 16:52
Ik zou graag mee doen, in het nieuwe huis hebben we, met de huidige router / access point, echt een bagger bereik. Dus ik ben benieuwd wat voor effect deze zou hebben op het bereik van de zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldo.biertje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-08 10:24
Doe er graag aan mee.. Maak nog (steeds) gebruik van het standaard-modem en wifi geleverd door mijn provider.. Geen wifibereik in de nieuw aangelegde tuin, dus ik kan wel een "upgrade" gebruiken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik wil ook graag mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Graag wil ik meedingen.

Op dit moment draai ik met een Netgear R7000. Doordat de router in de meterkast is geplaatst, houd ik op het balkon helaas nauwelijks bereik over. Het zou mij benieuwen of deze router daar een snelheidswinst in zou realiseren.
Verder ben ik benieuwd naar het verschil in routingcapaciteit van mijn apparaat, en de EA9500. Het apparaat wordt dankzij mijn ESXi server door meerdere VM's flink belast. Onder andere doordat er een torrent seedbox actief is, en daarnaast diverse andere servers wat voor een goed testscenario zorgt.

Zaken als VPN-ondersteuning in alle soorten en maten, traffic shaping en goede QoS zijn verder zeker features die ik verwacht op het apparaat, en ook gebruik op mijn huidige router.

[ Voor 17% gewijzigd door fonsoy op 29-07-2016 14:51 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

De EA9500 stond al op mijn radar, de prijs is alleen nog wat aan de hoge kant.
Mijn huis is extreem geisoleerd waardoor ik bijna per verdieping een router nodig heb om een beetje stabiel WIFI te krijgen. Ik denk dat de EA9500 dit probleem kan oplossen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08 22:46
Ik zou ook graag de 5ghz band willen benutten. Ik zou er mijn nas ds414 op willen aansluiten en mijn upload over de glasvezel dicht willen trekken icm met datatransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenhoogen
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-08 10:44
Doe graag mee, Ben benieuwd of dit beter werkt als mijn Sitecom X8 Gigiabit Router

Say Whut?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 17:24
Doe graag mee,
Kan ik kijken of die door ons huis eindelijk met de repeater overal bereik heeft.
Kan ik eindelijk met de babyfoon door het huis lopen om de kleine in de gaten te houden als ze slaapt.
Want ja een pc zet je niet in de woonkamer neer en een kinderkamer ook niet.
Kan ik eindelijk op mijn hobby kamer maximaal gamen, servers opzetten en de kleine in de gaten houden.

[ Voor 75% gewijzigd door Clavat op 29-07-2016 13:50 ]

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Heb een paar routers geprobeerd (o.a. van Asus, FritsBox, TPlink, Linksys) in de laatste jaren, maar toch maak ik nog altijd gebruik van mijn Linksys wl54g als backup ivm bereik en stabiliteit. Het enige wat die router mist is een N verbinding.

Ik wil deze router daarom wel eens proberen.
+De router komt in de woonkamer.
-Heb ik bereik in mijn slaapkamer?
-Heb ik bereik in de tuin?
-Heb ik bereik in de garage, internet voor informatie of muziek streamen.
-Veel verkeer via lan, werkt wifi miracast smartphone naar tv?

[ Voor 27% gewijzigd door RadioKies op 29-07-2016 13:58 ]

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Woon in een flat, heb dus heel veel WiFi netwerken om me heen. Internet komt binnen in de woonkamer maar internet en game in mijn studeerkamertje. Omdat ik huur kan ik geen ethernet kabels leggen helaas.. Ik zou deze router graag testen om te kijken of ik hier niet zo goed op kan gamen en Skypen als met een vaste kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd, heb nu veel Unifi spul staan na jaren lang steggelen om mijn WiFi op orde te krijgen in een wijk vol WiFi netwerken. Ben benieuwd of dit ook zo stabiel is en dezelfde performance als de (enterprise) Unifi lijn! Ik doe dus graag mee :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robwee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik doe graag mee. Het bereik van WIFI in mijn huis is echt drama, dus ik kan de router aan de ultieme test onderwerpen. Fullspeed down en uploaden; Bereik; stabiliteit; Streamen; zomaar een paar onderwerpen wara ik deze router op ga testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik doe graag mee. Ik worstel al een tijd met meerdere bands wifi routers, en ze kunnen meestal niet het bereik halen in plekken met veel wifi routers. Daarnaast ben ik ook op zoek naar een goede voor mijn broer die hetzelfde probleem heeft. Hij haalt niet zijn bereik van beneden tot boven het huis en tuin. Ben benieuwd of deze router dit wel kan dus :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:21
Nieuw huis, nieuwe start met het netwerk.
Aansluitingen in elke kamer en 8 poorten op de EA9500 dus dat scheelt een extra switch.
Samen met de E7000 moet dat genoeg dekking zijn in een moderne woning.
Ziggo-router op bridge en Linksys al het werk laten doen lijkt mij een goede oplossing.
De Asus RT-AC3200 of de Asus RT-AC88U waren eigenlijk mijn eerste keuze, maar ik denk dat Linksys met de EA9500 een goed alternatief kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Kom maar op!

In mijn vorige (houtskeletbouw) woning alleen de modem van Ziggo, en hoewel bijna alleen maar hout was dat al dikke ellende.. Ik ben dus wel benieuwd of deze EA9500 en RE7000 ons nieuwe huis met dikke muren en driedubbel glas van een goed signaal kan voorzien. Met goed fatsoen de YouTube instructiefilms in de schuur bekijken, dochters op zolder van wifi voorzien en lekker in de tuin Spotify streamen. Gastnetwerkje voor vrienden erbij en dat ik het allemaal zelf kan inrichten als leek... volgens mij is het meer de vraag of Linksys dit aandurft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DeFeCt op 29-07-2016 15:35 . Reden: max 100 woorden ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinnerNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik hou mij aanbevolen en test graag mee, na alle gefaalde pogingen met TP-link spul, nog geen fatsoenlijk bereik in huis, erg benieuwd of deze het echt beter kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDshroom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-09 15:59
ik wil hem testen! Omdat ik nauwelijks got forums kan bijhouden in mijn kamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
Recentelijk ben ik (mee)verhuisd naar een ruime nieuwbouwwoning maar je raadt het vast al wel: het draadloze internet is waardeloos. Onze huidige Netgear krijgt het niet gewonnen van de dikke muren en vele beton met een hoop geklaag als gevolg. Als enigste Tweaker in huis is het niet altijd een pretje als een telefoon/laptop/tablet het dan weer eens "niet doet".

Waar ik graag achter wil komen is of deze router + repeater het wint van al het gesteente. Natuurlijk ook of roaming niet hinderlijk werkt, of de installatie een makkie is en of dit een USB/Ethernet print server kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-07 19:36
Ik zou deze router graag testen, ik zou tot het uiterste gaan door de android source code te downloaden (30-60gb) en ik zou hem mee naar school nemen en zo veel mogelijk leerlingen (max. 1400) op het netwerk proberen te krijgen. Als de router dit allemaal stabiel overleeft vind ik het zelfs deze prijs van de gemiddelde pc waard. Ook zou het fijn zijn om eens een stabiel wifi netwerk te testen thuis met 6 man in huis die allemaal 24/7 youtube streamen is dit nogal eens een probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door gregor160300 op 29-07-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 13:54
Ik test graag de combinatie tussen de router en repeteren. Momenteel hardware van Ubiquiti (edgerouter en unifi spul) en Aruba accesspoint. Zolang je het juist instelt werkt het allemaal perfect voor een leuke prijs.

Benieuwd of linksys haar naam hoog kan houden. In het verleden lang gebruikt gemaakt van wrt54gl. Hele mooie router destijds. Ik ben benieuwd of deze router het prima doet in de drukkere gebieden..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39
Ze zeggen altijd "een foto zegt meer dan 100 woorden".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M6VXJMKp2VGGJbJvmbfqa6G8/medium.png
Mijn thuissituatie wat andere netwerken betreft, dit maakt het voor normale routers onmogelijk om op 2.4ghz te werken. Geldt dat ook voor dit monster? Dat ga ik uitzoeken, naast de mogelijkheid tot 2.4ghz natuurlijk ook de dekking van 5ghz. Kan dit beest mijn dubbele routers vervangen? Verder zal ik ook reëel moeten blijven, deze router zal gigantische overkill zijn in de meeste huishoudens, waaronder die van mij.

[ Voor 81% gewijzigd door LA-384 op 07-08-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-08 12:26
hier zou ik graag aan mee doen, mijn huidige opstelling met een ubee ziggo modem en een "oude" tp-link wordt het wel eens tijd voor wat nieuws.

Hasta la pasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Met een Asus RT-AC66u en een Chinese AC1300 accespoint is de wifi in onze woning nog steeds niet helemaal gedekt. De EA9500 zal dus in een showdown tegen de ASUS en de no-name Chinees gezet worden om te kijken wie nu werkelijk de langste heeft. Qua bereik.

Wel weer tijd, m'n laatste review van een AP op Tweakers stamt uit 2002 zie ik net.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonnerd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 22:16
Net een extra verdieping op ons huis laten zetten, maar het WiFi signaal van de Experia van KPN (wat al vrij slecht is op de 1e) gaat niet door de extra betonnen vloer. Om fatsoenlijk thuis te kunnen werken (val via de cloud en remote desktop) moet ik kabels gaan trekken, maar een betere router zou een mooi alternatief kunnen zijn. Dat ga ik graag testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
Ik denk dat ik mee moet doen om deze router te testen. Ik ben een gewone gebruiker die wel steeds vaker tegen de beperkingen van de gangbare routers oploopt en kan voor een grote groep gebruikers een begrijpbaar en leesbaar review schrijven waar ik mij zal beperken tot jip en janneke termen die de niet wifi geek ook zal begrijpen.
Met 2 pubers, 4 en soms 10 smartphones, 3 tablets en nog wat andere thuis bronnen in een huis met 2 verdiepingen en niet de mogelijkheid om veel kabels aan te leggen is een goede router best handig.
Daarom denk ik een goede reviewer te zijn die graag mee wil doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

SacreBleu schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:33:
Ik wil graag meedoen! Zit ik hier dan wel goed met mijn reactie?
Je moet wel meer doen dan dat:
Vertel dan in maximaal honderd woorden waarom jij de Linksys EA9500 nodig hebt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herovazy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 00:15
Ik wil graag meedoen. Zo kan ik kijken of deze geschikt is om onze tp-link te vervangen samen met de repeaters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36
Ik heb thuis een Vodafone 50/50 glas abonnement wat binnenkort naar 500/500 overgaat. Gezien de meegeleverde modem nou niet je van het is, laat staan over AC Wi-Fi beschikt wil ik de rest aanpakken om door de hele woning en tuin goede en vooral snelle Wi-Fi beschikbaar te hebben. Waar het nu totaal niet je van het is.
We streamen veel Netflix en spullen via onze thuisserver en ook de bedrade snelheid zal maximaal benut worden.
De Repeater zal voornamelijk gaan dienen om ook achterin de tuin bereik te hebben en te testen of de Wi-Fi de beoogde snelheid haalt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37

3DDude

I void warranty's

Waarom ik er nu een nodig heb?

ik heb nu helemaal geen 5GHz netwerk meer, want mijn Mikrotik ondersteund dat niet. Het 2.4GHz netwerk is wel superstabiel bij de Mikrotik.

Ik ben bezig met een Ubiquiti AC-LR en een Edgerouter. Die laatste werkt wel goed maar die AC-LR app is een drama, dus die moet ik nog RMA"n (lees: zelfs mijn WiFi-radio stream stopt er regelmatig mee als ik de ubiquiti gebruik :X 8)7 hij wil niet eens bufferen! Met de Mikrotik, geen centje pijn!)

Bovendien heb ik meerdere Wi-Fi routers gereviewed in het verleden (zie sig)

[ Voor 81% gewijzigd door 3DDude op 30-07-2016 14:14 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AustinRivers
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:32
Ik heb 2 verschillende scenario's waarbij ik de huidige setup kan testen:

1. Bij mijn ouders waar er nogal veel dode punten zijn. Het huis is een gezinswoning met 3 verdiepingen. Weinig interferentie van buren. Rondom het huis zijn er misschien 4-5 netwerken waar te nemen.

2. Bij mijn studentenkamer, ik zie nu op dit moment 20 2.4ghz netwerken en 2 of 3 5ghz netwerken. De repeater zou nutteloos zijn voor in de kamer. Maar ik zou het buiten nog kunnen testen met zoveel interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
PcDealer schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 01:22:
[...]

Je moet wel meer doen dan dat:

[...]
Check. Bedankt ik wist niet zeker of ik hier moest reageren omdat er nog niet was gereageerd na twee dagen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lefgozer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 11:17
Ik zou een rapportage maken met hierin tests i.c.m. veel eisende netwerkapparatuur o.a. door simultaan verschillende audio/video streams/downloads (en tv- signaal)! over zowel de wifi (2.4 en 5Ghz) als bedraad en kijken waar de grens ligt. Deze resultaten zal ik met elkaar vergelijken met liggen zoals een RE1000/X3000 en E4200 en een mijn eigen ZyXEL router met een 1Gbps internet verbinding van Tweak. De software en firmware wordt tevens aan te tand gevoeld op en voor commodity user als de advanced user. Ook ben ik benieuwd naar security en zal met Kali Linux een pentest uitvoeren op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn hele netwerk loopt via 1 wifi (N) extender wegens gedeelde internet. Ik kan wel goed de Linksys EA9500 gebruiken waardoor ik mijn gehele netwerk kan upgraden naar 1gbit lan en AC Wan snelheden. Dan hoef ik ook niet meer met losse USB sticks bestanden heen en weer te kopieren omdat dat op dit moment voor mij sneller en betrouwbaarder is.
Mijn PC en TV en een console die er binnenkort gaat komen ga ik dan via de 1gbit LAN met de router verbinden, 1 harde schijf via USB koppelen aan de router voor backups en om bestanden uit te wisselen, macbook via Wifi AC, mijn mobiel en chromecast ook via wifi en daarnaast nog de devices van mijn vriendin via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-01 14:15
Natuurlijk wil ik mee doen.

Al jaren gebruik ik met veel plezier Linksys routers. Gestart met een WRT54G (die nog steeds dienst doet als er iets extra’s nodig heb) gevolgd door een WRT610N en een EA6300. Deze laatste draait nu naast een Fritzbox 7490. Helaas geeft ook deze combinatie geen 100% dekking in een woning met muren en vloeren van gewapend beton.

Ik ben benieuwd hoe een nieuwe generatie Linksys producten kan zorgen voor volledige dekking in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik wil graag meedoen! Veel last van mijn buren en zoek al tijdje naar fatsoenlijke upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selocan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 11:11
Ik zou graag meedoen aan het testen van deze router om te zien of deze router het verschil kan maken die ik nodig heb om in mijn huis van 3 verdiepingen met veel dikke betonnen muren dekking te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 19:33
Mien wief is bie mie vort, nou mok op zouk noar'n naie Wi-Fi.

[ Voor 3% gewijzigd door cedras op 03-08-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik zou de EA9500 graag willen testen. Ik ben namelijk op zoek naar een router die goede prestaties weet neer te zetten tijdens het gebruik van VPN diensten. Mijn huidige router kan namelijk niet sneller dan 10 Mbit / sec. afhandelen vanwege de AES-encryptie. Ook ondersteunt mijn huidige router enkel 2.4 GHz en heb ik een losse 5 GHz extender in de slaapkamer staan voor mijn laptop en smartphone. Mijn printer maakt via 2.4 GHz verbinding met het netwerk. Het zou handig zijn om een apparaat te hebben dat alles fatsoenlijk afhandelt, in plaats van al die losse apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-01-2022
*knip*. Spam.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 14-02-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Graag wil ik meedoen ja. Bestaande woning met zéér onvoorspelbaar bereik. Soms maar 20% op 5m, soms nog 70% op 10m...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MItchel2DJ
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 10:33
Ik heb nog nooit in ons gehele huis en de tuin (goed) bereik gehad. Repeaters geprobeerd maar werkte ook niet vlekkeloos, wie weet is dit iets wat wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fygo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:37
Ik wil hel graag testen.

Ik gebruik momenteel de router van mijn provider en de 5Ghz werkt goed tot max 1 muur tussen mij en de router.
Van zodra er een tweede muur tussen zit moet ik overstappen naar 2.5Ghz op 1 of blokjes wifi.

In de tuin kan ik het al helemaal vergeten!

Dus dit toestel grondig testen in de tuin lijkt me een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Mijn appartement zit wat anders in elkaar dan gebruikelijk. Het woon en het slaapgedeelte hebben ieder hun eigen kap, en die is zwaar geïsoleerd. De hele constructie bestaat dan ook nog eens uit stalen spanten en waar mogelijk dik beton. Kortom, alle voorwaarden voor een moeilijk transport van het Wifi signaal zijn aanwezig. Even TV kijken met de app zonder storingen is moeilijk. Ik ben dan ook benieuwd of de EA9500 deze obstakels aan kan. En die 8 netwerk aansluitingen krijg ik ook wel vol!

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verhuist vanaf een klein appartementje naar een nieuwbouw rijtjes woning.

Van overal volledig ontvangst naar bijna negens met de standaard Horizonbox (ziggo). Achterin de tuin 10 meter vanaf de box is er al bijna meer over. Dit geld ook voor de eerste verdieping en de zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 21:26
Wil wel heel graag meedoen. Alleen (matig) Asusje gehad, verder alleen providerspul.
Huawei nu is redelijk, wil graag testen of ik overal in huis prima ontvangst kan hebben zonder dat ik buren stoor (of zij mij ;) ).
Mogelijkheden bekijken om van elk apparaat veel sneller een centrale backup te maken. En smartTV weer smart zien te krijgen. Tot slot beveiliging testen in combinatie met cloudservice en VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 09:46
Nooit meer 'bufferen' op het dakterras - dat ga ik testen!

Het ene moment zit je romantisch buiten met je partner met een filmpje, het andere moment zit ie om de 2 minuten te bufferen. Heel irritant.

Hopelijk is dat verleden tijd met deze setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag wil ik de EA9500 testen, en wat de aanvullende voordelen in combinatie met de RE7000 zijn.

Waar ik naar wil kijken is of met gebruik van de repeater wel een stabiele verbinding behoud tussen de apparaten aangekoppeld via mijn WiFi-2-ethernet bridge. Daarnaast wordt de snelheid van WiFi-to-internet, WiFi-to-WiFi/Ethernet en Ethernetswitch getest.

Daarnaast ben ik van plan om te kijken hoe de repeater (en bereik) het doet als deze buiten op mijn balkon geplaatst (zolang het weer en tijd dit toestaat natuurlijk ;) ) en zal ook het gebruiksgemak en opties in de UI besproken worden.

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123luuk123
  • Laatst online: 30-03 21:20
In onze buurt worden we weggedrukt door onze buren die nieuwere routers hebben dan die wij van onze eigen provider. Ik wil graag de router testen om een sterk en stabiel netwerk in en om het huis te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickh18
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 11:20
Ik ben al eventjes op zoek naar een goede router. Kort geleden heb ik samen met de vier andere bewoners van mijn studentenhuis de overstap gemaakt naar Gigabit internet. Het internet zelf is nu dus razendsnel, helaas geldt dat niet voor de Wifi. De verouderde router zonder AC-ondersteuning vormt nu toch wel de bottleneck die ervoor zorgt dat het internet toch nog traag aanvoelt, vooral als alle telefoons, laptops, tablets en overige devices verbonden zijn. De range extender kan mooi dienstdoen om ook Wifi te verzorgen in de tuin (wel zo fijn om muziek te streamen tijdens de BBQ’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie73
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Beste Tweakers,

Graag zou ik mee willen doen aan de test. Momenteel met de standaard Experiabox van KPN slecht bereik in de tuin en de tweede verdieping. Komt waarschijnlijk door het vele beton in huis. Er wordt door de kids aardig wat gestreamd in huis en kan ik gelijk kijken hoever ik mijn wifi-camera's kan plaatsen en gelijk over het net kan streamen. Succes in ieder geval met de testpanel-competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik de EA9500 testen.

Momenteel probeer ik de ontvangst in mijn huis af te dekken met een Apple Airport op de bgg en een Airport Time Capsule op de 2e etage, maar er blijven teveel 'dode' plaatsen waar geen bereik is.
Mogelijk bieden de antennes op de Linksys EA9500 hiervoor de oplossing.

Verder hangen er veel apparaten aan ons netwerk. 3 kinderen met iPads en laptops. WiFi thermostaten. LED-controlers en diverse andere zaken die via het net contact houden.

Daarnaast is het ook in onze buurt druk met diverse netwerken waar de EA9500 zijn plek op zal moeten claimen.

De router komt aan een Vodafone glasvezelmodem te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

WTM

Ik wil graag meedoen. Heb een bedraad thuisnetwerk, waar nu een asus ac87u de routering doet. Ook de WiFi in een druk gebied. Voor vrienden/familie stel ik ook regelmatig netwerken/routers in. Vroeger veel linksys (wrt54g 😘). Nu vaker asus. Wil kijken hoe linksys in 2016 ervoor staat qua performance, stabiliteit en instelgemak is! Zal het i.c.m. Ziggo 300/30 abo gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door WTM op 01-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-12-2021
Woon in een 2 onder 1 kap en heb nu op iedere verdieping een wifi router staan en alsnog niet op zolder een goede verbinding om op de Smart TV netflix te kijken en dan nog niet te spreken over de achtertuin van 110m2 waar ik totaal geen bereik heb.als dit de oplossing zou zijn dan is dit het meest geniale apparaat ooit. Bij deze aangemeld om kans te maken om hem uit te proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 08:54
Ik zou wel mee willen doen.

Ik heb nu een stuk of 4 routers staan die als access point dienen, nu vraag ik mij af of een goeie router hier echt het verschil in kan maken.

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Ik wil hem ook enorm graag winnen! We hebben net een nieuw huis (vol beton, zucht) en ben al op tweakers bezig met de plannen voor alle kabels en diverse accesspoints die ik moet aanleggen om door alle kamers van het hele huis een stabiel netwerk te hebben (o.a. een thuiskantoor en mancave!). Wellicht zijn al die ingewikkelde plannen met deze router niet eens nodig :D Ik wil dan ook testen wat het bereik is in elke kamer, hoe snel en of deze doordringt tot de tuin.

Zie het topic hier:
Thuisnetwerk nieuw huis

[ Voor 15% gewijzigd door Jouel op 01-08-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuelJK
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-07 20:45
Dit lijkt me geweldig om te testen!
Ik heb een standaard modem van ziggo en de wifi snelheid & sterkte daarvan valt best tegen!
Ook zijn er bij mij nog al veel wifi netwerken die aan alle kanten storen, hopelijk is deze zo sterk dat hij de rest kan overwinnen ;)
Ik zou de verschillen dus goed moeten kunnen merken met downloaden, streamen & gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stryfe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 17:40
Eindelijk een router met 8 ethernet poorten en voldoende externe antennes voor een goed Wifi bereik. Ik zal deze vergelijken met de Netgear R8000 met Netgear extender. Ik ben benieuwd hoe deze router het qua throughput gaat doen met alle Wifi clients en ethernet clients tegelijk op de router aangezien ik mijn ethernet switch uit mijn netwerk ga halen. Ik zou graag een oplossing ervaren zonder deadspots in mijn woning (3 verdiepingen beton).

Laat de test maar beginnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
Ik zou graag pokemon go willen spelen, nu is het helaas zo dat ik geen internet abonnement heb. Dus ik ben nu wel benieuwd hoever ik kan lopen(buiten) zonder dat het wifi wegvalt. En hoever kan ik als ik de repeater meeneem aan een verlengsnoer en die halverwege laat liggen? Kan ik dan bij de dichtstbijzijnde pokestop komen?

Op de site van de fabrikant word er beweert dat je met deze router bereik hebt in het hele huis. Maar hoever heb je nog bereik buitenshuis? Mocht deze router ook buitenshuis een goed bereik hebben zou het een goed product voor particulieren zijn die dan b.v. het hele terras van wifi kunnen voorzien!

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 11:41
Graag zou ik hieraan willen deelnemen aangezien ik thuis toch met 4 mobiele gamers zit en een aantal vaste apparaten waaronder console's en pc. Streamen word er ook veel gedaan en merkt toch dat mijn huidige routertje er wat moeite mee heeft en het even duurt voor er een verbinding hervat of tot stand gebracht word.
Verder lijkt het een mooie kans om mezelf verder in de technologie te verdiepen en het grijze gebied op te zoeken. Al met al een mooi kans om een bijdrage te leveren aan onze mede-tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Leuke actie, deze router zou ik graag het vuur aan zijn schenen willen leggen met uitvoerige iperf benchmark tests, want piek snelheden zijn meestal geen issue maar vooral een constante stabiele WiFi connectie blijkt lastig met daarbij de latency was heel belangrijk is voor online gaming of media streaming van je server naar mobile device. Maar ook alle extra functies zoals VPN/DDNS etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 01-08-2016 17:38 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDikke
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik zou graag mee willen doen, aangezien ik eerst een inmiddels letterlijk overleden linksys router had maar het nu moet doen met een KPN ExperiaBoxV8.

Het lijkt mij een mooie challenge om met deze router het wifi scenario wat zich huidig in mijn huis afspeelt te verbeteren. Ook de RE7000 zou perfect van pas komen aangezien ik nu boven gebruik moet maken van een Mini-Router van de Action. Ja zo erg is het.

Verder kan het niet beter als in het Tweakers Testpanel zitten! Als ik geselecteerd wordt ben ik zeer benieuwd wat ik hier verder allemaal nog mee kan!

Woorden: 100!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnaj
  • Laatst online: 24-07 09:14
Ik zou hem graag uitvoerig willen testen in een real life situatie om te kijken of deze router een fervent aanhanger van Draytek routers kan overtuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-08 16:34
Dat ding kost hartstikke veel geld, ik vraag me af of dit wel te verantwoorden is voor een modaal gezin. Er is maar 1 manier om hier achter te komen denk ik...

(En misschien ook wel een beetje omdat mijn vrouw me dit nooit laat kopen)

[ Voor 20% gewijzigd door tim085 op 01-08-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nee bedankt.

De R7000 met Xwrt-Vortex bevalt prima en als ik zie dat deze 3x zoveel stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:26
Doe graag mee, kan mooi zijn oudere broer de WRT54G (met OpenWRT) bij mij op zolder vervangen :D

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamiev90
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:28
Ik zou graag meedoen, ik ben benieuwd hoe deze router zich met een PPPoE verbinding naar een KPN 500/500 verbinding houdt. intern kan getest worden naar een snelle thuisserver. Hij zal eventueel getest worden in een nieuw appartementencomplex met een goede hoeveelheid andere netwerken op de 2.4ghz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik wil graag meedoen aangezien ik voor mijn nieuw huis een setup aan het maken ben om ervoor te zorgen dat ik overal maximale snelheden heb over Wifi.

Een bijkomend iets wat ik wens te hebben is het creeeren van een gasten-netwerk, zodat ik alle resources mooi gescheiden kan houden.

Het feit dat deze router/access point ook nog lekker futuristisch oogt neem ik er graag bij!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelgrim1966
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik vraag me af of een high-end router echt verschil kan maken maar vooral vraag ik me af of die snelheden gehaald kunnen worden. Woon in een flat, heb dus heel veel WiFi netwerken om me heen dus een mooie gelegenheid om deze test te doen.

Daarnaast wil ik een zo goed mogelijk maar vooral duidelijke beschrijving geven van de test zodat veel al iedereen het kan begrijpen waarom men wel of niet een high end router zou moeten nemen. Veel mensen kijken naar de prijs en daarom is het dan ook belangrijk om het verschil mocht dit er zijn zo goed mogelijk verwoorden.

Wie weet haal je daarmee de koper over om te gaan voor een high end router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:24
Ik wil hem graag testen met een KPN glasvezel verbinding. Kijken of hij de edgerouter kan vervangen die ik heb staan. Mocht het werken wil ik hier wel een config file voor maken zodat het makkelijker is voor andere om de xperiabox te vervangen.

Ook is het in de buurt aardig druk met wifi accespoints, waardoor inhuis het bereik nog wel gaat, maar in de tuin onmogelijk is. Wellicht zorgt deze router ervoor dat ik daar ook gewoon youtube kan bekijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutrijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-04-2024
Ik wil graag deze router testen aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe router waarmee ik kan streamen, gamen etc. Mijn nieuwe router moet Top zijn ! Dit kan 'm zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat ik zou testen met de router is de mogelijkheid om games te spelen via WiFi vergeleken met een bekabelde verbinding.

In het geval dat er geen verschil is, dan zou dat fantastisch zijn natuurlijk.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
Ik zou hem graag willen testen, mede dankzij het feit dat ik hier in huis zit en er tamelijk veel apparaten mee worden verbonden.

Apparaten zoals 7+ mobieltjes, 2 Apple iPads, Apple TV, Bluray speler, TV en ook nog eens laptops, 2 Diskstations & 1 desktop (van mezelf) Philips HUE bridge en een fitbit Aria weegschaal in de badkamer, icm met een glasvezel aansluiting van 500/500 up/down.
Ik ben benieuwd of hij dit trekt in volle glorie!? Moet alleen wel even wat AC adapters halen, maar dat is het punt niet.

Ik zit nu met een bekabeld netwerk, maar het is niet om aan te zien de draden en switch achter het tv meubel, sowieso zou ik kwa energiekosten hier alléén al mee geholpen zijn.

Graag, gaarne & en zo graag zo spoedig mogelijk! Dan zouden jullie mij ÉNORM geholpen hebben.

Please?

[ Voor 5% gewijzigd door Cybertek op 03-08-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomikoV1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een perfect werkend thuisnetwerk dat niet hapert willen we allemaal. Iedereen is tegenwoordig op zoek naar een goede router waaronder ik zelf. Ik heb alles uit mijn oude router gehaald en ik denk dat een nieuwe moderne router betere performance zal bieden. Reviews lezen vind ik erg nuttig, maar zonder het zelf te ervaren blijft het echter droge info, door het te beleven gaat het leven. Het beste wat ik kan doen is een vergelijkingstest met mijn oude router uit 2007 bieden. Zelf meten is zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
Natuurlijk wil ik meedoen,
Gebruik nu de standaard ziggo router beneden in de meterkast, en op de 1ste verdieping een oude wifi router welke alleen 2.4 GHz ondersteund. Signaal van beide is niet geweldig en haalt de tuin niet eens.
Het wifi wordt erg veel gebruikt (3 tablets, 2 laptops, 3 smartphones, Harmony Ultimate, Philips Hue).
Pc's, mediacenters (NUC met openelec, Raspberry met LibreElec en Boxee Box) , xbox one en ps3 worden via bedraad netwerk aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonkje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01 13:04
In tegenstelling tot wat velen voor mij hebben geschreven heb ik niet een huis waar problemen zijn met wifi bereik of met andere wifi signalen uit de buurt. Ook heb ik geen problemen met een groot aantal toestellen op mijn wifi. Ik heb klein huis en klein huishouden en alles wat ik van Ziggo heb gekregen volstaat om alles en iedereen in mijn huis te voorzien van wifi.
Ik zou graag willen testen of deze producten nog iets toevoegen aan mijn netwerk. De huidige situatie met alles zoals Ziggo het oplevert ten opzichte van een EA9500. Wat zijn de verschillen tussen de beide situaties en heeft het ook zin om zoiets te kopen als je al een goed werkende wifi thuis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpijnen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Wifi, één van de grootste ergernissen tot nu toe bij mij.
Na verschillende merken accespoint en routers in huis te hebben gehad ben ik benieuwd of het ook anders kan.

Momenteel maak ik gebruik van een Apple Airport Extreme (5Th) en een Asus RT-N66U. Opzich geen slecht combinatie, echter kom ik toch nog verschijningen tegen waar ik verbaasd over ben zoals:
- Een TV die 2m vanaf de Apple Airport staat en spotaan de connectie verliest
- Een laptop die ook spontaan de connectie verliest

Ik ben zéér benieuwd of de beschreven combinatie van Linksys hier verandering in kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
Ik wil ook graag meedoen om te zien of het mijn cisco Aironet's kan vervangen. Deze staan momenteel ingesteld hier in huis om het netwerk door het hele huis snel en stabiel te houden om de 1:1 fiber hier in huis.
Helaas merk ik momenteel wel dat ik niet de volledgie snelheid over wifi van de fiber kan benutten. Het zal dus voornamelijk een test zijn van p2p data zenden over wifi als wel als zien of de fiber nu wel naar zn max kan. Daarnaast zal het me heel wat appraten kunnen schelen in de meterkast (Router, Switch, AP's)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de router testen door deze als NAT/NAT router in te zetten i.c.m. een Kabelrouter.
Tunneling (VPN) protocollen/stabiliteit/doorvoersnelheden testen i.c.m. back-up doeleinden tussen 2 NAS-sen (op verschillende locaties gekoppeld via VPN). Dan LAN/LAN LAN/WAN Wi-FI/LAN WI-FI/WAN Vervolgens de stabiliteit van 2 (VPN)netwerken testen (Load-test). Bovenstaande testjes met de combinatie(s) Router als switch en i.c.m. managed switches. LAN/WAN/WI-FI en VPN netwerk. Wi-Fi signaalsterkte/bereik/stabiliteit/doorvoersnelheden testen op 2.4 en 5Ghz bandbreedtes. Wired en AP.
Firewall i.c.m. port-forwarding/-triggering.
Dan Kabelrouter als bridge instellen en nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadlyGast
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-04 19:25
Ik zou hem ook wel eens willen uitproberen,
Om te kijken of die door meerdere betonnen(gewapend)muren heen kan,
Zonder al teveel signaal verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1bit
  • Laatst online: 30-04-2018
Natuurlijk moet ik deze testen als storingsmonteur bij een landelijke kabelaar. Ik kan dan de klanten als tip geven dat ze bij problemen met de wifi dat ze deze router zouden kunnen overwegen. Feit is dan wel dat ik moet spreken uit eigen ervaring. Ik heb thuis een gigantic dead spot en wil wel eens kijken of deze router the job can do. Mijn huidige game router van netgear lukt het niet evenals mijn nighthawk niet. IK kan niet wachten...........send it to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Laatst online: 15-08 18:05
Ik zou deze router graag willen testen. Ik woon in het stadscentrum. Het draadloze landschap is een ratjetoe van wifi-netwerken, die elkaar vaak storen. Ik ben benieuwd of deze router vanuit m'n appartement wel een stabiel signaal weet te leveren op de parkeerplaats, zodat ik de app- en kaartupdates van m'n autoradio kan downloaden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Hier die ik graag aan mee. Veel WiFi netwerken in de buurt en ben zeer benieuwd naar de capaciteiten van de duurdere routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.rage
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zou hem graag willen gebruiken voor mijn nieuwe appartement. Deze is erg groot en met de huidige situatie werkt het niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Laatst online: 14-07-2018
Ik zou graag mee willen doen, om de woongroep hier te voorzien van goed internet, kijken of het dan mogelijk is om internet te delen met iedereen van de groep. Tevens een NAS eraan te hangen en hierop alle foto's en films op te slaan om deze te delen.

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopelepoop
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-06 19:48
Hiero...!!! Ik wil ook graag mee doen. Wil graag een goed, snel stabiel device in huis voor de wifi met een goede dekking. Momenteel 2 wifi devices (roaming) en dat werkt op zich redelijk, maar achter in de tuin wat minder (waar we vaak muziek luisteren).
Er komen behoorlijk wat apparaten aan te hangen (phones, ps4's, chromecast etc..), dus lijkt me een goede testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Jap
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-08 19:56
Ik zou graag mee willen doen omdat ik een woning heb die super geïsoleerd is en daardoor dus moeilijk wifi signaal doorlaat. Ik ben iemand met gemiddelde kennis over systemen waardoor ik een review kan schrijven vanaf het oogpunt van een eindgebruiker. Ook voel ik een morele verplichting ook eens een review te schrijven waar anderen wat aan hebben om zo een bijdrage te kunnen leveren aan Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:34
Ik zou ook graag mee doen. Heb nu de Asus Black Night RT-N66U. Deze zou een veel beter bereik dan standaard hebben. Maar met het valt mij niet mee. Ik ben benieuwd of deze dat beter doet. De Asus was voor mij een uitstapje, daarvoor altijd Linksys gehad, dus heb er zeker vertrouwen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:50
Zou graag in aanmerking willen komen omdat ik graag in mijn thuissituatie een goede WiFi-dekking wil bieden aan mijn gezinsleden. Dit is nu uitermate beroerd met de UPC-WiFi.
Daarnaast heb ik twee betonnen vloeren naar boven waarmee ik op zolder, waar ik slaap, nauwelijks tot geen dekking heb.
Dit zou ik graag willen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tot nu toe nog geen router kunnen vinden die het gehele huis dekt. Alle muren zijn van beton en daardoor een uitdaging voor draadloos. Ben heel benieuwd of een high end router zoals deze hier wel goed tegen kan. Daarnaast zit ik in een stedelijk gebied met erg veel routers op een klein gebied, wat zorgt voor de nodige storing.
Ik heb altijd redelijk goedkope routers gebruikt en ben dan ook heel benieuwd of een dure high end router verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cortana
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
Als ik de router zou testen, dan zou ik dit bij mijn broer doen. Hij woont in een oude boerderij en heeft buiten, een stuk verderop, een prieel. Op warme dagen is het lekker om in het prieel te zitten, met een biertje, de BBQ en als het even kan, een laptop of tablet om bijvoorbeeld vakantie foto's vanaf de cloud te laten zien. Met de apparatuur die er nu is, is er bijna geen signaal. Op deze manier kan ik zowel de reikwijdte als snelheid van de Linksys testen.

[ Voor 29% gewijzigd door cortana op 17-08-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 13-09 19:02
Wij wonen in een machionette woning van 3 etages. Onze main-router staat nu op de middelste etage waardoor we op de begane grond nu helaas geen internet hebben. Alle muren zijn ook van beton. Op de derde etage staat nog een tweede router + door het huis heen nog verschillende repeaters in het stopcontact. Ziet er eigenlijk niet uit en komt de snelheid ook niet ten goede. Flinke uitdaging dus. Het zal mooi zijn als deze twee routers vervangen kunnen worden door een Linksys EA9500.

Ik zou dit beest graag aan de tand willen voelen.

Mooie actie van Tweakers en Linksys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 18:47
De problemen rondom wifi door betonnen muren en verschillende SSID's die op dezelfde kanalen zitten ben ik opzoek naar een nieuwe router. Daarom zou ik graag de router testen om te kijken of deze ook bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:28
Wil een nieuwe Router met AC, Check
goed bereik, moet getest worden.
Die taak wil ik wel op mij nemen om te kijken of de Chromecast op zolder ook zonder hapering netflix en plex ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Het wordt bij ons thuis tijd voor een nieuwe router. Aangezien ik eigenlijk alleen maar de KPN routers gewend ben, zou het een geweldige vergelijking zijn om te zien hoe deze zich kan houden. Ook omdat ik in een flat woon kan ik de stoorzenders van andere kanalen goed testen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurianv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 10:51
Graag zou ik mee willen dingen in het testpanel voor de nieuwe Linksys EA9500. In een huishouden van 7 personen heeft het oude vertrouwde beestje de TP-Link TL-WR1043ND met OpenWrt het zwaar te voortduren. Ik zou graag het nieuwste staaltje techniek op Wi-Fi-routergebied willen testen en ondervinden hoe het i.t.t. de TP-LINK feilloos alle downloads, uploads en streams afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Ik doe graag mee. Omdat het kan. En het bereik is helemaal ruk nu.
Pagina: 1 2 Laatste