Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb thuis een 1000/1000 verbinding en wil graag het maximale uit mijn verbinding halen. Daarom heb ik een EdgeRouter om de routering af te handelen. Voor het draadloze signaal gebruik ik een Asus RT-AC66U. Deze is inmiddels niet meer uitgerust met de modernste technieken. Ik ben benieuwd hoe de Linksys EA9500 zich tot deze router verhoudt. Momenteel heb ik in de tuin een heel slecht signaal door veel glas. Ik hoop dat deze router uitkomst biedt. Ik ben ook benieuwd hoe de repeater presteert en of deze voor de bovenverdiepingen een mooie uitbreiding vormt (als AP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:37
ik wil deze router wel testen, en ook kijken of er een mogelijkheid is om het te tweaken met openwrt of ddwrt. Verder kijken naar wireless bereik en snelheid, wan/lan verbinding snelheid (heb 500mbps glas), etc. Als alternatieve firmware mogelijk is wil ik ook graag kijken hoe de stock firmware zich verhoudt tot de open source variant(en).

[ Voor 6% gewijzigd door pieter.g op 03-08-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Input gedelete. Geen tijd.

[ Voor 88% gewijzigd door garp op 04-08-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:03

B64

Kijk aan, deze wil ik graag testen. Heb nu een modem/router van Cisco (Ziggo-standaard) in de hoek van de kamer staan, met een Devolo dLan-Wifi Powerline setje eraan gekoppeld om ook bereik op de eerste verdieping en zolder te hebben. Dat Cisco ding is dramatisch, de wifi-server loopt om de dag vast zodat een restart nodig is. Ook de 5Ghz wifi is vreselijk instabiel. Hopelijk dat deze Linksys wél de stabiliteit heeft die we nodig hebben, en ook wél in het hele huis bereik biedt. Die range-extender zou daarbij nodig kunnen zijn, ik heb eigenlijk nooit zoveel vertrouwen in die dingen maar wie weet kan dit model mij overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
Ik zou graag deze Linksys router willen testen. Daarbij wil ik het niet zelf aansluiten, maar door mijn vrouw laten doen om zo te kijken of mensen met minder technische kennis met behulp van dit apparaat ook een goed netwerk kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:17
Leuke actie!

Momenteel maak ik thuis al gebruik van Linksys apparatuur (een EA6900 en een EA6500 v2) voorzien van TomatoUSB firmware. Dit beviel mij dusdanig goed dat ik zeven EA6900's heb uitgerold bij het bedrijf waar ik werk, deze heeft 60 werkplekken verdeeld over vier locaties (plus 500 chauffeurs).

Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met bereik of downtime, zelfs terwijl ik de apparaten eigenlijk verder push dan ze voor ontworpen zijn. Zo staat elke EA6900 met TomatoUSB in AP modus, heeft twee bridges met elk een apart vlan (vlan 1 voor beheer en tagged vlan 5 voor guest-wifi) ingesteld over 1 poort. Elk vlan heeft ook een beheer of guest SSID gekoppeld, zo heb ik een mooi beheersbaar netwerk gebouwd voor het formaat bedrijf dat we hebben. :-)

Thuis zou ik graag mijn netwerk willen upgraden naar 802.11ac wave 2 met MU-MIMO, hier zou de Linksys EA9500 uitstekend voor dienen. Daarmee kan ik optimaal gebruik maken van mijn gigabit internetverbinding via Tweak fiber! Nu haal ik netto 'slechts' 380mbit via Wi-Fi en dat kan natuurlijk beter! ;-)

De extender zou ik erg goed kunnen gebruiken in de tuin, dat is nu een deadspot en dat is met zomerweer hartstikke jammer. Hoe kan mijn vrouw tijdens haar zwangerschapsverlof nou anders Youtube en Netflix kijken in de tuin? ;-)

Linksys, verlos mij van de deadspot in de tuin en help een trouwe klant het maximale uit zijn gigabit internetverbinding te halen! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iducha
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-06 15:17
Ik ben net in mijn nieuwbouwwoning ingetrokken en merk dat de huizen te goed geïsoleerd zijn, waardoor ik amper wifi ontvang op de eerste verdieping en al helemaal niet op mijn zoldertje. Hoewel de router ver buiten mijn budget ligt, zou ik deze heul graag willen testen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Ik wil hem graag testen, kijken of deze mijn 2x airport extreme kan vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:45

TMV

Ik zou ook graag deze router + repeater testen. Ik ben momenteel in bezit van een tweetal linksys routers (1 op zolder, 1 beneden) die beiden moeite hebben met het draadloos in mijn huis. Ook heb ik al eens een repeater geprobeerd die ook tegenviel. Ik zou graag testen of hiermee het wireless signaal beter is en of ik dan ook uit kan met 1 router + repeater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Ik had graag de router getest omdat ik op een appartement woon van 100m². Ik heb in de woonkamer een Netgear WNDR3700 maar wanneer ik aan de andere kant van het appartement sta, dan heb ik quasi geen ontvangst meer. Dit heb ik kunnen oplossen met een Fritz WLAN Repeater. Vanachter heb ik nu beter signaal maar nog niet wat het moet zijn. Daarom had ik graag geweten of deze router ervoor kan zorgen dat ik over het hele appartement bereik heb zonder interferentie van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Eigenlijk ben ik razend benieuwd om de MU-MIMO capaciteiten met verschillende clients.

In dit oud pand (een kooi van Faraday) waar geen kabels te trekken zijn heb ik extra repeaters en metaalplaten geplaatst om het signaal door het pand te caramboleren.
(Werkt prima by the way en door de puike afscherming ook weinig last van de buren)
Benieuwd of de MU-MIMO met binnenmuren van een halve meter dik overweg kan en alles met 1 unit kan vervangen. Maar desondankt is een goede repeater is altijd welkom, al is het maar om het signaal naar buiten toe bereikbaar te kriijgen.

Wifi buiten is het huilen. Ook benieuwd of het signaal naar buiten prima overweg kan met de paar buren met WiFi...Houd ik een stabiel signaal ondanks de ruis van de andere Access Points.
Kan ik buiten bij de bakker eens een ontbijtje kan doen en mijn eigen Wifi kan ontvangen op mijn tablet en een krantje lezen of Max Verstappen zien racen...

....Maar om eerlijk te zijn wil ik hem alleen al testen omdat ie er zo ongelooflijk bruut uitziet.
Die EA9500 moet je gewoon pontificaal in het zicht plaatsen.... :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zVsH1XIP9jQPKzulnHFSNjNs/full.png

[ Voor 14% gewijzigd door kwakzalver op 05-08-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhnl1979
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 13:36
Ik zou graag willen testen of de snelheid van mijn PC op zolder via wifi met deze router snelheidswinst oplevert tov huidige TP1200. daarnaast:

NAS beneden tov Chromecast slaapkamer
NAS beneden tov PC zolder
NAS beneden tov mobiel/ipad
Sterkte van signaal tov oude router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

In mijn huis 3 kamers met cat7 aangesloten, zolder en woonkamer nog met cat5e. Daarnaast nog een NAS.
Dus een goede router met minimaal 6 ethernetpoorten is broodnodig.

Huidige situatie, netgear router (met 4 poorten), wifi disabled, dat word gedaan door 2x d-link AC1200 (DAP2660). Ook nog een extra gb switch ivm te kort aansluitingen op router.

Kan dus een mooie vergelijking trekken tussen de 2 situaties en ben erg benieuwd naar het bereik van de linksys!

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 19:00

Wbdsgnr

Discombobulated?

Graag test ik de EA9500 op de aspecten die nu tekortkomen. In mijn woonhuis (3 verdiepingen) ga ik op verschillende locaties bekijken wat het bereik is en welke netwerksnelheid draadloos mogelijk is. Tevens zal ik er een snelle usb3 schijf op aansluiten en benchmarken wat de performance van deze router is als make-shift NAS. Ook ben ik erg benieuwd wat het verbruikte vermogen is in verschillende situaties. Een klein onderzoekje of er alternatieve firmware op kan draaien en dingen als openvpn, ssh, kind-veilige filters etc.. zou ook plaatsvinden. Als laatste natuurlijk normaal internetgebruik ervaren met het gezin. Gamen, streamen, NAS,…

i7 - GTX760 - triple boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenluyckx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-08-2022
Ik zou deze ook zeer graag eens testen!
Bijna aan een verhuis toe en oog op een nieuwe router + AP
Dacht voor een Draytek combo te gaan maar deze zou ik zeker een kans willen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxandria
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-08 09:45
Ik heb deze router nodig als; VERVANGER van de routerfunctie van mijn nog te ontvangen Ziggo-router, van mijn nog te ontvangen Huissleutel, van mijn nog te ontvangen eerste huur appartement.
Uiteraard ga ik als het weer het toelaat, helemaal achterin het dakterras zitten, op 25 meter van de router, om via een chromecast, horizon GO live te streamen op mijn dell monitor. Wellicht nog een PIP met de playstation (online natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:18

mjl

Ugh

Ik zou deze router graag ontvangen. Ik experimenteer graag met het bereik in en om het huis. Op dit moment heb ik 4 routers in huis staan om een geode coverage te krijgen. Het zou een mooie uitkomst zijn als ik met het tunen van deze router er nog maar 2 nodig zou hebben,

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-06 21:13
Laat maar komen die router!
Reviews schrijven doe ik graag, en ik leg met plezier dit beestje onder de loep.
Je moet natuurlijk niet alleen kijken naar de prestaties, maar ook naar de bouwkwaliteit. Daarnaast vraag ik me sterk af of dit beest niet een halve magnetron is. Denk er ook iemand aan popcorn?
Daarnaast woon ik in een huis van 12 op 12m en is een standaard routertje van Proximus net genoeg om in de woonkamer deftige wifi te ontvangen. De kamer ernaast is het al knutselen met aluminiumfolie bij de antennes.
Ben benieuwd wat er overblijft van dit beest als het door muren van 40cm moet gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Als ik bij de Woktent aan de overkant zit heb ik net aan geen WiFi, maar dat moet die beest natuurlijk aankunnen. Let wel dat er een signaaltje of 40 doorheen komt. Dus let me test it.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decore87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03 09:41
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Onze zomervakantie is na twee dagen abrupt tot een einde gekomen. Na een ritje op de racefiets, een crash en een week in het ziekenhuis in Italië moet ik nu 6 weken rusten en revalideren. Ik heb mijn bekken gebroken en zit dus aan huis gekluisterd. Ik probeer zoveel mogelijk buiten te zitten om toch nog een beetje het vakantiegevoel vast te houden, maar daar heb ik geen enkel bereik. Om de verveling tegen te gaan kijk ik graag de olympische spelen en films/series. Graag zou ik de Linksys EA9500 willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk Montfoort
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-05-2024
Beste Tweakers, Beste Mensen.

Iedereen wilt deze router uiteraard testen en vervolgens winnen, uiteraard ben ik ook zo iemand. Iedereen weet dat uit huis gaan veel geld kost waaronder ook een goed werkende internet verbinding waarin je een lange tijd door kan gaan.

Mijn vriendin en ik zijn echte streamers en gamers. Wij downloaden veel en gaan voor kwaliteit. Verder volg ik een IT opleiding dus er moet wel wat kracht in mijn technologie thuis zijn.

Ik wens jullie allemaal het beste en ik hoop dat ik van tweakers iets te horen krijg. Dank voor jullie aandacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Laat ik eerst beginnen dat ik minder jaarig ben en toestemming heb gekregen van mijn ouders hebben we dat al gehad.

nu waar het om gaat:
waarom heb ik de EA9500 nodig? We zijn een jaar geleden verhuisd en wonen nu in een relatief groot huis met aanbouw. en onze huidige router heeft niet de kracht tot in de aanbouw een stabiel signaal te geven waardoor even een video kijken in dat gedeelten van het huis niet mogelijk is.

en hoe wil ik de router gaan testen? ik ga hem vergelijken met een moden die je krijgt van je provider en de Asus RT-AC66U en mogelijk nog andere modems als ik die kan bemachtigen. Deze wil ik vergelijken in features zoals draadloze snelheden, hoe sterk signaal je hebt namaten je verder van de modem gaat, hoe gebruiks vriendelijk is de gui, kan je er een nas van maken, kan je bepalen welk verkeer voorang heeft. Of kan je een printer aansluiten en de router als printserver gebruiken. En natuurlijk ook uiterlijk, formaat en de aansluitingen op de routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Geen bericht gehad... kennelijk durft Linksys het dus toch niet aan? :P

Flickr

Pagina: 1 2 Laatste