http://nos.nl/artikel/211...-duitse-stad-ansbach.html
De explosie in Ansbach is de derde aanslag in Beieren in een week tijd.
De explosie in Ansbach is de derde aanslag in Beieren in een week tijd.
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 25-07-2016 07:36 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Wat te doen met vluchtelingen bespreken we hier niet.YellowCube schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:39:
Misschien raak je ook wel een beetje verward als je eerst je halve land aan gort geschoten ziet worden en daarna een pesteind moet vluchten.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 10:20 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
het hoeft zich niet altijd te uiten in jezelf en andere op willen blazen.shoombak schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:43:
Blijkbaar zijn alle verwarde vluchtelingen in Duitsland terecht gekomen..
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
[ Voor 9% gewijzigd door Predje op 25-07-2016 09:02 ]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
die van munchen was er geboren, dus geen excuus hiervoorYellowCube schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:39:
Misschien raak je ook wel een beetje verward als je eerst je halve land aan gort geschoten ziet worden en daarna een pesteind moet vluchten.
Blijft zeker lastig, ik heb mijn persoonlijke meningen over de hele zooi op deze planeet en wat er waar fout gaat.Spotmatic schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:18:
Ik vind het ook moeilijk om hier wat van te vinden. Afstomping zou ik het niet willen noemen, maar er is eigenlijk maar heel weinig om over te discussiëren.
Wat verwachten wij (het westen) dan van een steeds grotere groep niet-westerse-allochtonen.Malfunctions schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:13:
Ik kom inmiddels niet verder dan een: "Goh, alweer?"
Ben ik nu afgestompt?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Om stokpaardjes te voorkomen als grenzen dicht en alle vluchtelingen eruit. Té politiek incorrect dus niet toegestaan. Maar een goede topic warning zou wel op zijn plaats zijn.IJzerlijm schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:12:
Is er een nieuwe regel dat alle geweld uit een bepaalde hoek automatisch een [ZT] krijgt ?
[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 25-07-2016 10:00 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Mij maakt het totaal niets uit of het een IS-varken was, een verwarde man, een crimineel of een smurf, voor mij allemaal hetzelfde. De 1 is gewoon zo van god los, dat ie zonder voorbereiding ineens met een mes om zich heen gaat hakken, de anders is ook helemaal ziek en zoekt naar wat inspiratie (dan kom je anno 2016 al snel bij IS).L1nt schreef op maandag 25 juli 2016 @ 09:40:
Wat ik zo van dit geval en het geval in Munchen lees heeft het volgens mij niet zozeer een terroristische achtergrond maar gaat het meer om 2 personen met behoorlijke psychische problemen die er voor kiezen om met een big bang te gaan en 1 keer groot nieuws te zijn.
Dat hun afkomst het meteen aan mafketels als IS koppelt is mooi meegenomen om extra uitvergroot te worden in de media.
Blame the media. Iets wat experts in de VS ook al heel lang roepen. Ze schenken teveel aandacht aan de daders waardoor het voor anderen ook een inspiratie word en kiezen om met een bang eruit te stappen.Predje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:01:
Het lijkt nu wel een trend onder de gekkies om zoveel mogelijk anderen mee te nemen.
Maargoed de volgende idioot ziet alle aanslagen natuurlijk ook voorbij komen op tv en internet, gewoon enkel jezelf van kant maken is niet meer van deze tijd..
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 10:34 ]
Lastige situatie, aan de ene kant kan je het niet doodzwijgen dat er een probleem is. Aan de andere kant kan je er ook niet teveel aandacht aan schenken, misschien dan maar een klein kopje op pagina 4 in de krant?L1nt schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:10:
[...]
Blame the media. Iets wat experts in de VS ook al heel lang roepen. Ze schenken teveel aandacht aan de daders waardoor het voor anderen ook een inspiratie word en kiezen om met een bang eruit te stappen.
Aandacht op de slachtoffers vestigen.dr.lowtune schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:19:
[...]
Lastige situatie, aan de ene kant kan je het niet doodzwijgen dat er een probleem is. Aan de andere kant kan je er ook niet teveel aandacht aan schenken, misschien dan maar een klein kopje op pagina 4 in de krant?
Zucht...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
People as things, that’s where it starts.
Als je de juiste criminelen kent en genoeg geld hebt kan je alles krijgen. In Nederland, in Duitsland, overal.RobinHood schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:57:
Dan plaats ik mijn on-topic aanvulling maar los![]()
Ik vraag me vooral af hoe die man aan zijn explosieven komt. Ik heb nou niet bepaald het idee dat je die dingen makkelijk in "regels-uber-allesch!"-Duitsland kan krijgen, en zelf maken in je AZC zie ik ook niet gebeuren.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
I am the great Cornholio!
IJzerlijm schreef op maandag 25 juli 2016 @ 08:12:
Is er een nieuwe regel dat alle geweld uit een bepaalde hoek automatisch een [ZT] krijgt ?
Verwijderd
In nederland kennen we ook zo'n regeling dat ze pas iets kunnen doen als het eigenlijk al te laat is.ThomasXIV schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:16:
[...]
offtopic:
Er zijn wel meer topics die ZT krijgen, vooral over religie e.d., maar dit soort topics zijn gewoon heel erg gevoelig voor nutteloze kritiek, vingertje wijzen, media (beelden) die in strijd zijn met de regels, dus vandaar dus dat de regels hier wat strenger zijn en men wordt aangemoedigd om eerst even goed na te denken voor het posten. Ben geen mod overigens maar dit is het beeld dat ik krijg.
Schrok me weer een hoedje toen ik dit las. Je doet er helaas weinig tegen, al is het wel enigszins vreemd om te lezen dat de dader eens in een inrichting heeft gezeten wegens depressie. Dan hoop je dat signalen (o.a. van woede) worden opgepakt en hij voldoende wordt geholpen om niet tot een wanhoopsdaad (of dit daar nu onder valt is natuurlijk discutabel) of in dit geval, terreurdaad overgaat.
Ik weet niet of "regeling" het juiste woord is. Beetje smaakmakend.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:03:
[...]
In nederland kennen we ook zo'n regeling dat ze pas iets kunnen doen als het eigenlijk al te laat is.
Zeer betreurenswaardig. Naar een concert / feest gaan, een bomgordel dragen en bij weigering entree jezelf en anderen trachten aan stukken te blazen.
Het nivueau van GoT is jammergenoeg de laatste periode(s) enorm achteruit gegaan waardoor een open discussie gewoon NIET mogelijk is.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Juist om de kwaliteit van de discussies op peil te houden, en ze niet te laten afglijden tot een ranzig GS-niveau, wordt er strak gemodereerd.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:03:
[...]
Het nivueau van GoT is jammergenoeg de laatste periode(s) enorm achteruit gegaan waardoor een open discussie gewoon NIET mogelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2016 19:26 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
De Syrische asielzoeker die zichzelf zondagavond opblies voor een restaurant in het Duitse Ansbach heeft in een filmpje trouw gezworen aan Abu Bakr al-Bagdadi, de leider van Islamitische Staat.
Minister Joachim Hermann stelde dat de aanslag niet los kan worden gezien van het extremistische gedachtegoed. De dader zou "in de naam van God" wraak hebben willen nemen tegen Duitsers omdat ze moslims hadden gedood.
Ik denk dat het andersom gaat. Een selecte groep mensen die in de schaduw leeft en beschikt over dit soort spul zoekt via ronselaars mensen die weinig te verliezen hebben en instabiel zijn. Ik weiger vooralsnog te geloven dat iemand die zelf radicaliseert toegang kan krijgen tot zware explosieven voordat de opsporingsdiensten diegene op het spoort zijn. Hopelijk ben ik niet naief.RobinHood schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:57:
Dan plaats ik mijn on-topic aanvulling maar los![]()
Ik vraag me vooral af hoe die man aan zijn explosieven komt. Ik heb nou niet bepaald het idee dat je die dingen makkelijk in "regels-uber-allesch!"-Duitsland kan krijgen, en zelf maken in je AZC zie ik ook niet gebeuren.
Met een bepaald soort kunstmest een een beetje diesel kom je een heel eind. Zeker als je er dan ook nog een handvol metaalscherven in doet wat blijkbaar hier ook is gedaan.die zelf radicaliseert toegang kan krijgen tot zware explosieven voordat de opsporingsdiensten diegene op het spoort zijn. Hopelijk ben ik niet naief.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq