Eens dat je die twee niet een op een met elkaar moet vergelijken, het ging me meer om het totaalplaatje. Ik weet ook niet of @marteltor eerder een heel bewuste keuze heeft gemaakt voor MbD, of dat dit bij dit bezoek toevallig naar voren kwam. Gewoon goed om elders te kijken, ook om kwaliteit te kunnen vergelijken en te beoordelen of dat verschil je de prijs waard is. Ik zou zelf meer waarde hechten aan kwaliteit van apparatuur dan van kasten, maar dat is persoonlijk.Kapitein Merijn schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:00:
[...]
@Toke_gt
Een MbD vergelijken met een Pronorm is natuurlijk volledig zinloos.
Wel met je eens dat de montageprijs ook te hoog is.
Heel eerlijk: de kwaliteit van kasten is allemaal niet meer zo spannend. De bekende merken leveren allemaal prima kwaliteit kastwerk.Toke_gt schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:26:
[...]
Eens dat je die twee niet een op een met elkaar moet vergelijken, het ging me meer om het totaalplaatje. Ik weet ook niet of @marteltor eerder een heel bewuste keuze heeft gemaakt voor MbD, of dat dit bij dit bezoek toevallig naar voren kwam. Gewoon goed om elders te kijken, ook om kwaliteit te kunnen vergelijken en te beoordelen of dat verschil je de prijs waard is. Ik zou zelf meer waarde hechten aan kwaliteit van apparatuur dan van kasten, maar dat is persoonlijk.
Waar MbD zich in onderscheid is natuurlijk het maatwerk en dat maakt de keuken van @marteltor juist bijzonder.
Zelf ben ik ook geen fan van de aangeboden apparatuur en zeker niet voor die prijs. Een mooie set Siemens/Bosch apparaten icm. een Bora zou het plaatje compleet maken imo. En natuurlijk een andere kast/indeling onder de spoelbak. Een 120cm spoelkast met deuren is echt not done in een keuken van die prijsklasse.
Untappd: Kapitein_Merijn
bij de keukenwand zijn de zijkanten en bovenkant van hetzelfde materiaal en looks als de voorkant.SquareOne schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:04:
[...]
Welke fronten heb je gekozen?
Ik zie geen panelen aan de binnenkant van de nis. Zijn de zichtzijdes uitgevoerd in hetzelfde materiaal als het front? Wel een nadeeltje dat je nu tegen de zijkant van de deur van de oven kijkt.
Hoe ziet de rest van de ruimte er overigens uit? Is het wel handig om op die plek een eiland te plaatsen?
Zoals @Toke_gt zegt, niet laten opjagen door deadlines met kortingen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dank voor de adviezen so far
geen bewuste keuze voor hogere kwaliteit. Eerlijk gezegd hoeven we dat juist niet; mijn vriendin wil zich niet bezwaard voelen als we over 15 jaar een andere keuken willen.Toke_gt schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:26:
[...]
Eens dat je die twee niet een op een met elkaar moet vergelijken, het ging me meer om het totaalplaatje. Ik weet ook niet of @marteltor eerder een heel bewuste keuze heeft gemaakt voor MbD, of dat dit bij dit bezoek toevallig naar voren kwam. Gewoon goed om elders te kijken, ook om kwaliteit te kunnen vergelijken en te beoordelen of dat verschil je de prijs waard is. Ik zou zelf meer waarde hechten aan kwaliteit van apparatuur dan van kasten, maar dat is persoonlijk.
Het enige is dus wel dat we hoog werkblad willen. Eerder kwam deze zaak met een goedkoper keukenmerk maar die kon niet op 1m hoogte.
Een werkbladhoogte van 101cm is echt heel hoog. Hebben jullie dat getest (ook met je schoenen uit)?marteltor schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:04:
[...]
geen bewuste keuze voor hogere kwaliteit. Eerlijk gezegd hoeven we dat juist niet; mijn vriendin wil zich niet bezwaard voelen als we over 15 jaar een andere keuken willen.
Het enige is dus wel dat we hoog werkblad willen. Eerder kwam deze zaak met een goedkoper keukenmerk maar die kon niet op 1m hoogte.
Voor de nis kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar voor het eiland is het wel ongebruikelijk.
Zijn wel meer zaken in jullie ontwerp waardoor je waarschijnlijk niet meer wilt switchen naar een ander merk:
- zichtzijdes in frontkleur
- hoogteverandering van de hoge kasten met maatwerk fronten
Als je eenmaal gezien hebt wat er met MbD mogelijk is, wil je niet meer anders.
Wat een beetje jammer is dat ze er zo weinig van laten zien met een brochure of website. Ze zijn al bijna 4 maanden veranderd van merk, maar de website is nog niet live

[ Voor 26% gewijzigd door SquareOne op 30-03-2024 13:18 ]
Hieronder de volledige offerte, dit geeft iets meer duidelijkheid. De totaalprijs is dus niet zoals die op de offerte staat maar €25.999. De korting ten opzichte van de offerte zit in de Bora. Ik ben benieuw wat jullie van de prijs vinden, naar mijn idee zou er wel wat ruimte moeten zitten in het meubelwerk.mr.klaassen schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:01:
Wij zijn inmiddels aardig gevorderd met het uitzoeken van onze nieuwe keuken en graag zouden we jullie advies willen, met name over de prijs. Wij hebben een bezoek gebracht aan 3 keukenwinkels: Sense (Hoorn) Grando en Keukenloods. De laatste valt sowieso af omdat zij bijna 10k hoger zaten dan de rest en ons nogal bijzonder advies gaven. Sense had goed advies, maar levert alleen AEG apparatuur. Andere merken kunnen wel maar zijn relatief duur. Grando blijft voor ons over. We hebben daar naar ons idee erg goed en kundig advies gekregen, waarbij we uiteindelijk op onderstaande uitgekomen zijn.
Meubelen: €15.290 excl 10% korting
Pronorm Alba Eiken X-VU (kookeiland greep loos, keukenblok met grepen)
Apparatuur: €10.188 excl 10% korting en €1200 korting Bora
Koelkast Siemens IQ500 Kl81RSDE0
Stoomoven Siemens IQ700 CS936G1B1
Combioven Siemens IQ700 CM936G1B1
Vaatwasser Siemens IQ300 SN63HX01CN
Wijnklimaatkast Siemens IQ500 KW16KATGA
Bora PURU
Quooker 22XGME
Werkbladden: €4.865 excl. 10% korting
Dekker Keramiek Evora Ceramics Spectacle
Al met al komt dit met de kortingen en incl. plaatsen uit op €25.999. Onze vraag is dus met name of dit qua prijs klopt en of er nog ruimte zou moeten zijn voor verder onderhandelen. Afbeeldingen kloppen niet helemaal meer geven een goede indruk qua look en afmetingen. Alvast bedankt voor jullie advies.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/lMjnnhfqhwsxaRZ21vKnvj12.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zYc4xDYeoW3shwqZBRpHEm0o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rBJ8u7PNISrlnNfsn13P2Np0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LIrYYWCEe0Fm7Zpkh8qrSbwq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/40OeizTfhDkLC9GYmCuJNFs2.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag eindelijk getekend voor de keuken:
Rotpunkt 2815 zerox MA, Mat gelackt, anti fingerprint.
Wand;
2 hoge kasten, nis 1.20 met klepkasten. 2 hoge kasten.
Eiland:
3.00 x 1.20 een kant is vaatwasser + kasten. Andere zijde 3x 1m lades. Onderste lade push to open en bovenste lades greeploos.
Blad:
Antolini Mezzanotte Premium + gunmetal spoelbak.
Apparatuur:
Bosch series 8 oven + combi oven
Bora purmu
Bosch series 4 vaatwasser.
Liebherr hoge vriezer
Liebherr hoge koelkast
Quooker flex gunmetal
Spotjes in klepkast, stopcontact onder bora in de kast.
Ik heb offertes aangevraagd bij verschillende partijen, apparatuur bij Veldkamp, kastjes los bij kvik, werkblad bij 123werkbladen.
Bij grando, kvik en tulp, marquant afspraken gehad maar uiteindelijk bij een lokale zaak getekend.
De vrouw wilde geen standaard keuken “die iedereen al heeft”.
Schade 33k.
Rotpunkt 2815 zerox MA, Mat gelackt, anti fingerprint.
Wand;
2 hoge kasten, nis 1.20 met klepkasten. 2 hoge kasten.
Eiland:
3.00 x 1.20 een kant is vaatwasser + kasten. Andere zijde 3x 1m lades. Onderste lade push to open en bovenste lades greeploos.
Blad:
Antolini Mezzanotte Premium + gunmetal spoelbak.
Apparatuur:
Bosch series 8 oven + combi oven
Bora purmu
Bosch series 4 vaatwasser.
Liebherr hoge vriezer
Liebherr hoge koelkast
Quooker flex gunmetal
Spotjes in klepkast, stopcontact onder bora in de kast.
Ik heb offertes aangevraagd bij verschillende partijen, apparatuur bij Veldkamp, kastjes los bij kvik, werkblad bij 123werkbladen.
Bij grando, kvik en tulp, marquant afspraken gehad maar uiteindelijk bij een lokale zaak getekend.
Schade 33k.
Nvm, mag weg.marteltor schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 12:59:
[...]
bij de keukenwand zijn de zijkanten en bovenkant van hetzelfde materiaal en looks als de voorkant. Qua materiaal; dit staat op de offerte:
[Afbeelding]
Dank voor de adviezen so far
[ Voor 12% gewijzigd door Kapitein Merijn op 30-03-2024 15:30 ]
En wat is dat volgens de vrouw precies?whipcheck schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:14:
En waarom is dat wat jullie nu hebben (Matzwarte Rotpunkt kasten in wand + eiland opstelling & Bora Bosch Liebherr) dat niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 30-03-2024 16:03 ]
We hebben bedankt voor de offerte en gaan verder kijken. Enerzijds besef ik met dat MbD wat duurder is, dat we hoge kasten hebben en een heel duur blad. Maar zoals je al zei, de offerte die net na mij gepost werd heeft een extra kast, een vaatwasser en een wijnkoelkast en is alsnog 6k goedkoper. De prijs van montage die bij ons genoemd werd was echt flink meer dan de offerte van Grando die gepost werd. Ook werd ons een beeld geschetst dat een Bora kookplaat met afzuiging duurder was dan de Atag die we nu ingetekend hadden, maar als ik de offerte van Grando zie, dan is die Bora daar goedkoper (zelfs na korting Atag).Toke_gt schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 09:59:
[...]
31K lijkt mij te veel voor deze keuken. Ik zou met het ontwerp wat andere zaken aflopen en overal de onderhandelingen starten. Volgens mij kan er wel meer af dan 7K.
Atagapparatuur, 10% montage, bijna 1000 per kast? Dat moet echt anders kunnen.
Check eens wat keukens in dit topic, dan zie je dat je veel goedkoper kunt uitkomen, met mogelijk apparatuur in een hogere prijsklasse.
Die druk moet je langs je af laten glijden. Als jij donderdag komt, willen ze nog steeds graag de keuken verkopen hoor. Van korting op Atag zou ik sowieso niet zo onder de indruk zijn.
@marteltor Zie de offerte hieronder. Vergelijkbare indeling, meer kasten, meer en betere apparatuur, 6K goedkoper.
We hebben nog 5 maanden voor de plaatsing moet plaatsvinden dus geen haast.
Btw een pronorm keuken of een nobilia keuken zou ook prima zijn wat ons betreft, als het blad maar hoog kan.
Die 1.01m zullen we ook nog eens extra checken.
[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 30-03-2024 16:22 ]
O.a. Rotpunkt, Ballerina en Nolte hebben ook 90-91 cm kasten. Met een plint en blad kom je dan al snel boven de meter.
Wij zijn gegaan voor een bladhoogte van 96.5 cm net als onze oude keuken: 10 plint, 84.5 kasten, 2 blad.
Zo'n korpushoogte van rond de 85 cm kom je heel veel tegen, o.a. Pronorm (83), Hacker en Ballerina (84.5), Schüller (85), Nobilia (86), Next125 (87.5), en vast nog vele meer.
Wij zijn gegaan voor een bladhoogte van 96.5 cm net als onze oude keuken: 10 plint, 84.5 kasten, 2 blad.
Zo'n korpushoogte van rond de 85 cm kom je heel veel tegen, o.a. Pronorm (83), Hacker en Ballerina (84.5), Schüller (85), Nobilia (86), Next125 (87.5), en vast nog vele meer.
BedanktCap schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:
O.a. Rotpunkt, Ballerina en Nolte hebben ook 90-91 cm kasten. Met een plint en blad kom je dan al snel boven de meter.
In onze huidige keuken is het blad op 96cm hoog. Dat is niet problematisch maar mag best iets hoger. Of het dan 99cm is of 101cm vind ik niet super belangrijk, aangezien we afgelopen jaren op 96cm gewerkt hebben.
Simpel gezegd we kennen in onze omgeving veel mensen met een donkere kastenwand houtfineer of gelamineerd en een lichtkleurig keukenblad. En dat van ons niet (het is geen matzwart, er komen een fenix frontjes op).Cap schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:59:
[...]
En wat is dat volgens de vrouw precies?
En waarom is dat wat jullie nu hebben (Matzwarte Rotpunkt kasten in wand + eiland opstelling & Bora Bosch Liebherr) dat niet?
Pvc visgraat is er nog zo een samen met de stalen deuren.
Het is mooi, maar het komt vaak voor.
[ Voor 12% gewijzigd door whipcheck op 30-03-2024 18:55 ]
Pff we zijn hier echt al veel te lang bezig met een oven uitzoeken 
Twijfelen erg over een 60cm Siemens (IQ700) met magnetron functie. Ik vind het prijskaartje van 1400/1500 euro te overzien, maar vind een volledig touchscreen interface vaak onhandig werken. Naast dat we hem laag inbouwen en je daardoor de hele tijd moet bukken om te bedienen, reageert het scherm zelf soms ook niet lekker. En voor dat geld vind ik dat bijna een deal-breaker.
Wat is jullie ervaring met de nieuwe touchscreens van Siemens?
Die van AEG vond ik helaas nog erger. Dan kwam er een icoontje voorbij van de ovenfunctie die je wilde selecteren, maar dan kan je pas drukken als alle icoontjes stilstaan. Hoogst irritant.
Verder nog wel een Smeg net gezien die knoppen heeft (SpeedwaveXL Galileo Oven), maar die is 1900 euro. Vandaar wel benieuwd of iemand ervaring heeft met Smeg ovens?
Twijfelen erg over een 60cm Siemens (IQ700) met magnetron functie. Ik vind het prijskaartje van 1400/1500 euro te overzien, maar vind een volledig touchscreen interface vaak onhandig werken. Naast dat we hem laag inbouwen en je daardoor de hele tijd moet bukken om te bedienen, reageert het scherm zelf soms ook niet lekker. En voor dat geld vind ik dat bijna een deal-breaker.
Die van AEG vond ik helaas nog erger. Dan kwam er een icoontje voorbij van de ovenfunctie die je wilde selecteren, maar dan kan je pas drukken als alle icoontjes stilstaan. Hoogst irritant.
Verder nog wel een Smeg net gezien die knoppen heeft (SpeedwaveXL Galileo Oven), maar die is 1900 euro. Vandaar wel benieuwd of iemand ervaring heeft met Smeg ovens?
[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 31-03-2024 22:55 ]
Om hier nog even op terug te komenSquareOne schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:04:
[...]
Welke fronten heb je gekozen?
Ik zie geen panelen aan de binnenkant van de nis. Zijn de zichtzijdes uitgevoerd in hetzelfde materiaal als het front? Wel een nadeeltje dat je nu tegen de zijkant van de deur van de oven kijkt.
Hoe ziet de rest van de ruimte er overigens uit? Is het wel handig om op die plek een eiland te plaatsen?
Zoals @Toke_gt zegt, niet laten opjagen door deadlines met kortingen.
Qua fronten:
:strip_exif()/f/image/J0GPyp96qmkpoxEb4HoagLF5.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit het antwoord op die vraag?
Panelen binnenkant nis is inderdaad iets dat ik moet checken, thanks!
Ik snap niet wat je bedoelt met dat we tegen de zijkant van de deur van de oven aan kijken.
Qua eiland is wel handig is ons idee. We hebben andere layouts overwogen maar dat stond minder fraai. We hebben sowieso een laag raam, dus helemaal tegen het raam aan is ook niet handig/fraai.
Vraag over de fronten had te maken met een idee te krijgen bij de prijsgroepen. Op basis van de Render kon het of om een houtdecor gaan of om een houtfineer. Dat maakt qua prijs significant uit. In dit geval gaat het dus om een houtdecor. In dit geval denk ik dus dat de prijs voor het kastwerk aan de hoge kant is.marteltor schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:16:
[...]
Om hier nog even op terug te komen
Qua fronten:
[Afbeelding]
Is dit het antwoord op die vraag?
Panelen binnenkant nis is inderdaad iets dat ik moet checken, thanks!
Ik snap niet wat je bedoelt met dat we tegen de zijkant van de deur van de oven aan kijken.
Qua eiland is wel handig is ons idee. We hebben andere layouts overwogen maar dat stond minder fraai. We hebben sowieso een laag raam, dus helemaal tegen het raam aan is ook niet handig/fraai.
Over de oven. Hieronder zie je een opstelling waarbij er een zijpaneel is geplaatst naast de kast waar de oven in zit. Dat paneel is uitgelijnd aan de voorzijde met de fronten en voorzijde van de oven.
:strip_exif()/f/image/QRzwl2zUxjjYfOgaZcqyKMWL.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je zo'n zijpaneel niet toepast kijk je tegen de kopse kant van de fronten aan, en zegen de kopse kant van de deur van de oven.
Geen ramp, maar wellicht een detail waar je naar wilt kijken.
In deze post bijvoorbeeld te zien: Mryc in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
En hier een goed voorbeeld uit het topic waar wel zijpanelen zijn toegepast;
Shwan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 31-03-2024 10:32 ]
Ah ok, en hoe haal je dat uit het screenshot van mijn offerte? Welk line item?SquareOne schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:29:
[...]
Vraag over de fronten had te maken met een idee te krijgen bij de prijsgroepen. Op basis van de Render kon het of om een houtdecor gaan of om een houtfineer. Dat maakt qua prijs significant uit. In dit geval gaat het dus om een houtdecor. In dit geval denk ik dus dat de prijs voor het kastwerk aan de hoge kant is.
Heel duidelijk nu! Hier had ik zelf nooit aan gedacht, maar inderdaad, dat ziet er netter ingebouwd uit. Volgens mij hebben wij de nette variant alleen vanaf de woonkamerkant; niet vanaf de koffienis-kant.Over de oven. Hieronder zie je een opstelling waarbij er een zijpaneel is geplaatst naast de kast waar de oven in zit. Dat paneel is uitgelijnd aan de voorzijde met de fronten en voorzijde van de oven.
[Afbeelding]
Als je zo'n zijpaneel niet toepast kijk je tegen de kopse kant van de fronten aan, en zegen de kopse kant van de deur van de oven.
Geen ramp, maar wellicht een detail waar je naar wilt kijken.
In deze post bijvoorbeeld te zien: Mryc in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
En hier een goed voorbeeld uit het topic waar wel zijpanelen zijn toegepast;
Shwan in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Frontype ‘deco’marteltor schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:52:
[...]
Ah ok, en hoe haal je dat uit het screenshot van mijn offerte? Welk line item?
[...]
Heel duidelijk nu! Hier had ik zelf nooit aan gedacht, maar inderdaad, dat ziet er netter ingebouwd uit. Volgens mij hebben wij de nette variant alleen vanaf de woonkamerkant; niet vanaf de koffienis-kant.
Frontkleur ‘alter 613’
Doet mij vermoeden dat het om een houtdecor front gaat van Decolegno
Ben zelf ook niet erg enthousiast van wat ik bij Siemens tegenkwam aan touch interfaces bij een bezoek aan het Inspiratiehuis.MailMan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:33:
Twijfelen erg over een 60cm Siemens (IQ700) met magnetron functie. Ik vind het prijskaartje van 1400/1500 euro te overzien, maar vind een volledig touchscreen interface vaak onhandig werken. Naast dat we hem laag inbouwen en je daardoor de hele tijd moet boeken om te bedienen, reageert het scherm zelf soms ook niet lekker. En voor dat geld vind ik dat bijna een deal-breaker.
Zelf (nog) niet naar Smeg gekeken, maar vind zelf de knop interface van de Atag ovens wel prettig werken (getest in de showroom in Duiven). De touchscreen interface van Atag heb ik niet geprobeerd.
Ik heb de 45cm variant van de IQ700 gehad, ERG tevreden mee geweest altijd. De pyrolyse functie is echt een verademing, een app is luxe dat je moet bepalen of je het het geld waard vindt of niet. Ik weet wel dat in onze nieuwe keuken de IQ700 komt, de 45 cm variant beviel té goed.MailMan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:33:
Twijfelen erg over een 60cm Siemens (IQ700) met magnetron functie. Ik vind het prijskaartje van 1400/1500 euro te overzien, maar vind een volledig touchscreen interface vaak onhandig werken. Naast dat we hem laag inbouwen en je daardoor de hele tijd moet boeken om te bedienen, reageert het scherm zelf soms ook niet lekker. En voor dat geld vind ik dat bijna een deal-breaker.
Qua touchscreen vond ik het meevallen. De kwaliteit is geen iPhone responsiveness, maar ook niet retetraag zoals bijv een touchscreen in de auto. Ik weet niet echt wat je vergelijkingsmateriaal is dus hopelijk heb je er zo genoeg aan
Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent
Had je de versie waar een touchscreen samen met een rotary knop op zat? Die leek mij praktischer dan de volledig touchscreen versie.OverloadOfRed schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:45:
[...]
Ik heb de 45cm variant van de IQ700 gehad, ERG tevreden mee geweest altijd. De pyrolyse functie is echt een verademing, een app is luxe dat je moet bepalen of je het het geld waard vindt of niet. Ik weet wel dat in onze nieuwe keuken de IQ700 komt, de 45 cm variant beviel té goed.
Qua touchscreen vond ik het meevallen. De kwaliteit is geen iPhone responsiveness, maar ook niet retetraag zoals bijv een touchscreen in de auto. Ik weet niet echt wat je vergelijkingsmateriaal is dus hopelijk heb je er zo genoeg aan
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, net als in 2019 gaat alles los besteld worden. Bij losse kasten valt op dat het prijsverschil tussen de goedkoopste en duurste prijsgroep echt absurd is bij kkfb en hacker. Nobilia heeft onze kleur niet. Iemand een merk die dit minder heeft? Anders blijft alleen ikea over met fronten elders, alleen zijn hun kasten max 80 en dat is niet wat we willen.
Je hebt zoiets in 2019 dus al eerder gedaan?el flaco schreef op zondag 31 maart 2024 @ 23:04:
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, net als in 2019 gaat alles los besteld worden. Bij losse kasten valt op dat het prijsverschil tussen de goedkoopste en duurste prijsgroep echt absurd is bij kkfb en hacker. Nobilia heeft onze kleur niet. Iemand een merk die dit minder heeft? Anders blijft alleen ikea over met fronten elders, alleen zijn hun kasten max 80 en dat is niet wat we willen.
Verder beschrijf je met name wat je niet wilt - maar wat wil je dan wel? Breder dan 80 cm en betaalbaar kan ik er nog net uit afleiden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wij hebben deze Siemens IQ700 nu 3 maanden in gebruik en zijn hier erg te spreken over. Opwarmen naar 180 graden binnen 4 minuten. Touch panel vind ik echt fijn werken. Werkt intuïtief en reageert vlot. Is goed afleesbaar.MailMan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:33:
Enige minpuntje vind ik de standaard voorkeuze temperatuur instellingen die mij minder logisch lijken. 160, 180 en 210 graden bijvoorbeeld. Liever 150, 180, 200 en 220 graden.
Maar verder echt een top apparaat!
Ik heb een 500 series oven van Siemens en die ovent zoals een oven moet doen., inderdaad ook erg snel warm.
Ik haat overigens de touch screen bediening, zeker bij de magnetron combi juist omdat ik 8 klikken verder ben voordat ik iets heb ingesteld - ik heb combi ovens gehad die intuïtiever werkten met knoppen.
De timer functie is onduidelijk en daardoor bijna onbruikbaar.
Maar de oven werkt verder prima, ik heb er een extra rekje bij gekocht (altijd handig) en als ik weer een oven zou moeten kopen zou ik dat waarschijnlijk deze weer doen (of een versie met een stoom functie, ik mis dat nog niet maar dat komt wellicht omdat ik het niet heb). Heb er dus een losse Hema kookwekker bij.
Ik haat overigens de touch screen bediening, zeker bij de magnetron combi juist omdat ik 8 klikken verder ben voordat ik iets heb ingesteld - ik heb combi ovens gehad die intuïtiever werkten met knoppen.
De timer functie is onduidelijk en daardoor bijna onbruikbaar.
Maar de oven werkt verder prima, ik heb er een extra rekje bij gekocht (altijd handig) en als ik weer een oven zou moeten kopen zou ik dat waarschijnlijk deze weer doen (of een versie met een stoom functie, ik mis dat nog niet maar dat komt wellicht omdat ik het niet heb). Heb er dus een losse Hema kookwekker bij.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Een kookeiland met een oa een kast met lades van 120 (kookplaat van 80 erop) echter vind ik het absurd dat als je dan kiest voor zwart eiken houtfineer alleen deze kast dan 1000 euro kost. Vandaar de vraag of iemand een partij kent die losse kasten levert zonder dat de prijzen absurd worden bij bijvoorbeeld houtfineer. Ik snap dat houtfineer duurder is dan een kunststof frontje. Maar 500 extra voor 2 brede lades is absurd. Iemand die in Duitsland wellicht wat weet? Voor nog geen 200 euro heb je 6m2 aan houtfineer bij bijvoorbeeld zagenzagen.franssie schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:33:
[...]
Je hebt zoiets in 2019 dus al eerder gedaan?
Verder beschrijf je met name wat je niet wilt - maar wat wil je dan wel? Breder dan 80 cm en betaalbaar kan ik er nog net uit afleiden.
Ikea heeft geen 100 en 120 cm lades, anders was dit met fronten elders een serieuze optie geweest. Dan is de kwaliteit maar wat minder, we praten over 8000 euro verschil uitgaande van zwart eiken houtfineer fronten. Diverse aanbieders zijn met zwart eiken houtfineer extreem veel goedkoper.
Ik hoef geen goedkope keuken, maar wil wel goede prijs kwaliteit verhouding. Ook opvallend dat veldkamp zoals door anderen gememoreerd goedkoper is dan b&k/keukenloods/budgetplan/123.
Dank aan degenen die hun ervaringen omschrijven met keukenbladen, hier zijn best veel nieuwe partijen die er 5 jaar geleden niet waren.
Vergeleken met kvik scheelt alles bij losse partijen doen ongeveer 10k.( Zelfde apparaten, zelfde werkblad, kasten elders geen ikea dan is het verschil nog groter) Dat is gewoon absurd. Gelukkig heb ik het hoofdbestuur kunnen overtuigen, eigenlijk had zij liever alles bij 1 partij. Het nadeel is dat het werkblad er met een beetje pech 2 weken later opligt (planningen werkbladenboer sluiten niet altijd aan) alleen nu nog een partij vinden die grote ladekasten levert met zwart eiken houtfineer enigzins normaal geprijsd. Iemand een tip? Ik ga ook kijken in Duitsland.
[ Voor 3% gewijzigd door el flaco op 01-04-2024 06:04 ]
Je zou een meubelmaker / interieurbouwer kunnen overwegen.el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 05:36:
[...]
Een kookeiland met een oa een kast met lades van 120 (kookplaat van 80 erop) echter vind ik het absurd dat als je dan kiest voor zwart eiken houtfineer alleen deze kast dan 1000 euro kost. Vandaar de vraag of iemand een partij kent die losse kasten levert zonder dat de prijzen absurd worden bij bijvoorbeeld houtfineer. Ik snap dat houtfineer duurder is dan een kunststof frontje. Maar 500 extra voor 2 brede lades is absurd. Iemand die in Duitsland wellicht wat weet? Voor nog geen 200 euro heb je 6m2 aan houtfineer bij bijvoorbeeld zagenzagen.
Ikea heeft geen 100 en 120 cm lades, anders was dit met fronten elders een serieuze optie geweest. Dan is de kwaliteit maar wat minder, we praten over 8000 euro verschil uitgaande van zwart eiken houtfineer fronten. Diverse aanbieders zijn met zwart eiken houtfineer extreem veel goedkoper.
Ik hoef geen goedkope keuken, maar wil wel goede prijs kwaliteit verhouding. Ook opvallend dat veldkamp zoals door anderen gememoreerd goedkoper is dan b&k/keukenloods/budgetplan/123.
Dank aan degenen die hun ervaringen omschrijven met keukenbladen, hier zijn best veel nieuwe partijen die er 5 jaar geleden niet waren.
Vergeleken met kvik scheelt alles bij losse partijen doen ongeveer 10k.( Zelfde apparaten, zelfde werkblad, kasten elders geen ikea dan is het verschil nog groter) Dat is gewoon absurd. Gelukkig heb ik het hoofdbestuur kunnen overtuigen, eigenlijk had zij liever alles bij 1 partij. Het nadeel is dat het werkblad er met een beetje pech 2 weken later opligt (planningen werkbladenboer sluiten niet altijd aan) alleen nu nog een partij vinden die grote ladekasten levert met zwart eiken houtfineer enigzins normaal geprijsd. Iemand een tip? Ik ga ook kijken in Duitsland.
In de basis ligt de prijs daar wat hoger (veel uren om kasten te bouwen). Maar materiaal upgrades zijn relatief goedkoop. Vorige week kwam er nog iemand voorbij in het topic waar dat het geval was.
Ze zijn dan ook de helft van de kasten vergetenel flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kvik is goedkoper dan ik dacht 8600 (met korting) voor de kasten, werkbladen 5800 totaal 27600 inclusief alles dus ook accessoires installeren etc.
Wij willen met z'n vijven er kunnen zitten...Kapitein Merijn schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:46:
[...]
Ze zijn dan ook de helft van de kasten vergeten
Met 5 op een rijtje? Is dat de reservebank?
Kun je niet het zitgedeelte aan de hoek maken?
Hoe bedoel je? Idee is om met het gezin (5) aan het eiland te kunnen zitten.sNielz123 schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:49:
Met 5 op een rijtje? Is dat de reservebank?
5 op een rij is niet gezellig, zou het eerder voor 2 a 3 doen.el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:52:
[...]
Hoe bedoel je? Idee is om met het gezin (5) aan het eiland te kunnen zitten.
Wil je meer, dan zou ik met de zitplaatsen de hoek om gaan, weet niet of daar ruimte voor is? Plattegrond van de verdieping?
Sowieso is 3m vrij krap voor 5 ivm ellebogen, maar het kan eventueel wel, zou liever 70cm per persoon zien.
[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 01-04-2024 12:56 ]
Je blad is 1m diep dus de gezinsleden die bij spoelbak/kookplaat zitten kunnen daar net hun bord op kwijt. Het betekent dat de mensen die in het midden zitten altijd het doorgeefluik zijn. Los van ongezellig is het ook verre van praktisch. Je kunt elkaar niet aankijken, je hebt geen makkelijk gesprek met degenen die niet naast je zitten.el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:52:
[...]
Hoe bedoel je? Idee is om met het gezin (5) aan het eiland te kunnen zitten.
Als je de zitplaatsen aan het eiland nodig hebt (geen eettafel in de buurt) zou ik zoeken naar een ander concept waarbij die gezelligheid er wel is (om de hoek, of (verhoogd) deel dwars op eiland).
Wat is eigenlijk de reden dat je voor 120-100-80 kiest?el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:15:
[...]
Wij willen met z'n vijven er kunnen zitten...
Waarom niet gewoon 3x 100?
Ik vind de prijs wel fors trouwens voor een Kvik keuken. Zeker omdat de opstelling niet heel spannend is.
Heb je al ergens een offerte opgevraagd voor alleen Nobilia/Nolte/Haecker kasten?
[ Voor 27% gewijzigd door Kapitein Merijn op 01-04-2024 14:39 ]
Kookplaat wat meer van de rand houden vanwege de jongste twee dochters 6 en 7 jaar en beetje angst dat zij pannen van kookplaat stoten.Kapitein Merijn schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:36:
[...]
Wat is eigenlijk de reden dat je voor 120-100-80 kiest?
Waarom niet gewoon 3x 100?
En de prijs vond ik ook fors had lager verwacht hier is al btw actie vanaf…
[ Voor 10% gewijzigd door el flaco op 01-04-2024 14:47 ]
Daar is wel ruimte voor en voor eettafel ook. Kamer is ruim 9 meter lang en we hebben vier verdiepingen dus groot huis. Ik heb er niet zo over nagedacht en Kvik heeft er ook niks over gezegd dank voor de tipmitsumark schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:55:
[...]
5 op een rij is niet gezellig, zou het eerder voor 2 a 3 doen.
Wil je meer, dan zou ik met de zitplaatsen de hoek om gaan, weet niet of daar ruimte voor is? Plattegrond van de verdieping?
Sowieso is 3m vrij krap voor 5 ivm ellebogen, maar het kan eventueel wel, zou liever 70cm per persoon zien.
Combinatie knop en touch inderdaadMailMan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:58:
[...]
Had je de versie waar een touchscreen samen met een rotary knop op zat? Die leek mij praktischer dan de volledig touchscreen versie.
Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent
Huh nu raak ik in de war, je schreef hierboven:el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:39:
[...]
el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:03:
Kvik is goedkoper dan ik dacht 8600 (met korting) voor de kasten, werkbladen 5800 totaal 27600 inclusief alles dus ook accessoires installeren etc.
Ik herinnerde 10k voor de kasten dat klopte niet maar vind het idd te duur daarom wil ik alles los gaan kopenCap schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:58:
[...]
Huh nu raak ik in de war, je schreef hierboven:
[...]
Hier de Bosch Serie 8 oven met magnetron, equivalent met de Siemens IQ700 variant.MailMan schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:33:
Op zich geen problemen met het touchscreen, het reageert minstens net zo goed als de Bora kookplaat, misschien wel beter.
Maarrr... het is en blijft een touchscreen, en haalt het niet bij een goede (niet priegelige) dedicated knop. Het hangt er ook vanaf welke functies je veel gebruikt, want als bepaalde veelgebruikte functies onhandig onder een knop met submenu (+/-) zijn weggestopt dan weer liever een touchscreen, imo.
Ander potentieel nadeel: bij een erg lichte omgeving (dwz (indirect) zonlicht) is een touchsceen potentieel slecht leesbaar.
Verder is een touchscreen wel ongeëvenaard met schoonmaken, geen troep meer tussen je knoppen.
Als je voor een touchscreen gaat terwijl je hem laag inbouwt zou ik wellicht de top of the line Bosch (€3599)of Siemens (€£3799) kiezen met extra groot scherm, afhankelijk hoeveel dat na korting scheelt met de goedkopere versie.
Maar ik zou je absoluut aanraden om eens naar het Bosch/Siemens experience center in Hoofddorp te gaan en het voor beide merken allemaal eens rustig uit te proberen op de varianten met grote en kleine schermen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 01-04-2024 15:24 ]
Na het verder rondkijken vroeg ik me wel iets af. De gasbetonblokken zijn bij een muurtje van 180 cm lang en +- 140 cm hoog totaal zo'n 125 kg, zonder blad/lijm/etc. Daarnaast zit gelijk ernaast ook de vaatwasser, aanrechtblad, kastjes, etc. Ik heb een houten draagvloer (houten balken). Is dit gewicht op een relatief klein oppervlakte nog iets om zorgen over te maken of rekening te houden? Online vind ik dat houten draagvloeren een draagkracht van zo'n 200 kg/m2 hebben.Blihi schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:53:
[...]
Ik zou eerst het muurtje beginnen te zetten en dan pas de vloer leggen.
Als het een houten draagvloer is kun je gewoon een vuren lat van de bouwmarkt gebruiken. Je hoeft echt geen douglas of hardhout te kiezen.
Het kraakt nu ook op de vloer rond de vaatwasser, maar dat lijkt me meer te liggen aan een plank op houten draagbalken.
Daar hebben anderen hopelijk meer verstand van, maar een gevulde boekenkast weeg meer per m2 en die zakt ook niet meteen door de vloer.drachir schreef op maandag 1 april 2024 @ 17:23:
[...]
Na het verder rondkijken vroeg ik me wel iets af. De gasbetonblokken zijn bij een muurtje van 180 cm lang en +- 140 cm hoog totaal zo'n 125 kg, zonder blad/lijm/etc. Daarnaast zit gelijk ernaast ook de vaatwasser, aanrechtblad, kastjes, etc. Ik heb een houten draagvloer (houten balken). Is dit gewicht op een relatief klein oppervlakte nog iets om zorgen over te maken of rekening te houden? Online vind ik dat houten draagvloeren een draagkracht van zo'n 200 kg/m2 hebben.
Het kraakt nu ook op de vloer rond de vaatwasser, maar dat lijkt me meer te liggen aan een plank op houten draagbalken.
Mocht je toch twijfelen: In plaats van de gasbetonblokken kun je ook een wandje maken van gips en metalen profielen. Minder stabiel, dus wel goed bevestigen aan wand en vloer. Eventueel een stukje de hoek om bij de vaatwasser.
Wij zijn verhuisd en in onze oude huis hadden we die met de draaiknop (model uit 2020) en in ons nieuwe een volledig touchscreen.MailMan schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:58:
[...]
Had je de versie waar een touchscreen samen met een rotary knop op zat? Die leek mij praktischer dan de volledig touchscreen versie.
Die met die knop was wel praktischer.
Ja, dit kan ik beide onderschrijven. Ik geloof bijna niet dat de oven zo snel op temperatuur kan zijn; de oven uit 2020 deed daar significant veel langer over.Pegasus schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:47:
Wij hebben deze Siemens IQ700 nu 3 maanden in gebruik en zijn hier erg te spreken over. Opwarmen naar 180 graden binnen 4 minuten. Touch panel vind ik echt fijn werken. Werkt intuïtief en reageert vlot. Is goed afleesbaar.
Enige minpuntje vind ik de standaard voorkeuze temperatuur instellingen die mij minder logisch lijken. 160, 180 en 210 graden bijvoorbeeld. Liever 150, 180, 200 en 220 graden.
De standaardtemperaturen zijn precies die temperaturen die nooit in mijn recepten voorkomen. Ik had al gekeken of ik dit via de HomeConnect app kon aanpassen, maar ik geloof dat het echt niet kan.
[ Voor 50% gewijzigd door aap op 01-04-2024 20:57 ]
We zijn vandaag weer op pad geweest. Eerst Keukenloods binnengelopen, maar hadden we een slecht gevoel door de rammelende keukens die er in de showroom stonden. Vast niet representatief maar mijn vriendin wilde er geen tijd verspillen. Ik weet niet of het wat zegt maar waarom zorg je er als keukenzaak niet voor dat je showroom tip top is?SquareOne schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 13:13:
[...]
Een werkbladhoogte van 101cm is echt heel hoog. Hebben jullie dat getest (ook met je schoenen uit)?
Voor de nis kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar voor het eiland is het wel ongebruikelijk.
Zijn wel meer zaken in jullie ontwerp waardoor je waarschijnlijk niet meer wilt switchen naar een ander merk:
- zichtzijdes in frontkleur
- hoogteverandering van de hoge kasten met maatwerk fronten
Als je eenmaal gezien hebt wat er met MbD mogelijk is, wil je niet meer anders.
Wat een beetje jammer is dat ze er zo weinig van laten zien met een brochure of website. Ze zijn al bijna 4 maanden veranderd van merk, maar de website is nog niet live
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Wat betreft de hoogte: volgens een Nolte brochure zou je blad op ellebooghoogte minus 15cm moeten zijn. Bij mij komt dat (op sokken) neer op 106 cm en bij mijn vriendin op (sloffen) op 101 cm. Dus ik denk dat die 101 cm werkbladhoogte niet zo gek is.
Als het maar een bewuste keuze is 👍🏻marteltor schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:26:
[...]
We zijn vandaag weer op pad geweest. Eerst Keukenloods binnengelopen, maar hadden we een slecht gevoel door de rammelende keukens die er in de showroom stonden. Vast niet representatief maar mijn vriendin wilde er geen tijd verspillen. Ik weet niet of het wat zegt maar waarom zorg je er als keukenzaak niet voor dat je showroom tip top is?
***members only***
Wat betreft de hoogte: volgens een Nolte brochure zou je blad op ellebooghoogte minus 15cm moeten zijn. Bij mij komt dat (op sokken) neer op 106 cm en bij mijn vriendin op (sloffen) op 101 cm. Dus ik denk dat die 101 cm werkbladhoogte niet zo gek is.
We zijn bij die Siemens showroom geweest en daar hadden ze dus alleen de nieuwste generatie met volledig touchscreen. Dat viel ons toch echt wat tegen qua bediening. Verder wel echt mooie en degelijk aanvoelende ovens.Cap schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:23:
[...]
Hier de Bosch Serie 8 oven met magnetron, equivalent met de Siemens IQ700 variant.
Op zich geen problemen met het touchscreen, het reageert minstens net zo goed als de Bora kookplaat, misschien wel beter.
Maarrr... het is en blijft een touchscreen, en haalt het niet bij een goede (niet priegelige) dedicated knop. Het hangt er ook vanaf welke functies je veel gebruikt, want als bepaalde veelgebruikte functies onhandig onder een knop met submenu (+/-) zijn weggestopt dan weer liever een touchscreen, imo.
Ander potentieel nadeel: bij een erg lichte omgeving (dwz (indirect) zonlicht) is een touchsceen potentieel slecht leesbaar.
Verder is een touchscreen wel ongeëvenaard met schoonmaken, geen troep meer tussen je knoppen.
Als je voor een touchscreen gaat terwijl je hem laag inbouwt zou ik wellicht de top of the line Bosch (€3599)of Siemens (€£3799) kiezen met extra groot scherm, afhankelijk hoeveel dat na korting scheelt met de goedkopere versie.
Maar ik zou je absoluut aanraden om eens naar het Bosch/Siemens experience center in Hoofddorp te gaan en het voor beide merken allemaal eens rustig uit te proberen op de varianten met grote en kleine schermen.
Maar, hoeveel ovens denk je dat ze daar op lage inbouwhoogte tentoonstellen? 0 dus. Dus wij konden geen enkel idee krijgen van hoe de ervaring/bediening/zicht zou zijn bij ons thuis. Wel echt jammer.
Overigens verder een prachtige showroom. En tof dat ze de inductiekookplaten ook gewoon echt aan hebben staan (en niet in een demo mode).
Er bestaat m.i. een belangrijk verschil tussen een Bosch combioven en de uitvoering van Siemens en dat is juist het display. De Bosch heeft een ruime display, wat wij lastiger afleesbaar vonden en ook minder prettig te bedienen.Cap schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:23:
[...]
Hier de Bosch Serie 8 oven met magnetron, equivalent met de Siemens IQ700 variant.
De Siemens heeft een rechthoekig display, wat veel logischer kijkt en werkt.
Heb je deze keuken uiteindelijk gekocht? Zo ja, waar?Lastpak schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:38:
Hoi allemaal, ik lees al een paar maanden aandachtig dit topic door en heb al heel veel gehad aan alle waardevolle informatie die hierin wordt beschreven. Ondertussen zijn we onze zoektocht naar een knappe keuken gestart en hebben de eerste uitgewerkte offerte binnen. We hebben in deze winkel een goede, vriendelijke begeleiding gehad en er is redelijk wat tijd genomen om al onze wensen door te nemen. Heel wat anders dan, zoals ondertussen uitvoerig besproken in dit topic, de DMG winkels.
Ik heb de offerte en twee renders van de keuken toegevoegd en ben uiteraard heel benieuwd naar de meningen hierover. Alvast heel erg bedankt!
Wat achtergrondinformatie; ons budget is +-25.000 euro. We zijn 'uitgeweken' naar een Keller keuken omdat deze iets goedkoper zou zijn (Next125 is ook mooi, meerprijs volgens verkoper 20%) maar op dit moment valt de uiteindelijke prijs mij nog tegen:-) Voor alle apparatuur heb ik meerdere offertes opgevraagd en kom uit op een gemiddelde prijs van 10.500 euro exclusief monteren. Voor het werkblad heb ik inmiddels ook een offerte opgevraagd maar nog geen prijs voor gekregen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Juist! Groot voordeel vond ik dat je dan nog steeds alles bij één partij hebt. En hij zei, geef maar een lijstje met apparatuur en je laagste internet prijs, dan neem ik die prijs over. Ik heb ook het idee dat werkbladen onderling maar weinig schelen bij de fabrikanten en dat vooral de tussenhandel de verschillen in prijzen erin gooien.SquareOne schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:41:
[...]
Je zou een meubelmaker / interieurbouwer kunnen overwegen.
In de basis ligt de prijs daar wat hoger (veel uren om kasten te bouwen). Maar materiaal upgrades zijn relatief goedkoop. Vorige week kwam er nog iemand voorbij in het topic waar dat het geval was.
Meubels zijn inderdaad wat duurder bij de meubelmaker, alles is handwerk en moet verlijmd worden. Met eikenfineer komt daar nog schuren en oliën bij.
Het kon goedkoper. Dan werd het wel kunststof. Maar de keuze voor eikenfineer was uiteindelijk het goedkoopst bij de meubelmaker.
Kvik heeft ons nooit kunnen overtuigen. Duur en het voelde nog beperkter dan Ikea aan (overdreven gezegd).el flaco schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:39:
[...]
Kookplaat wat meer van de rand houden vanwege de jongste twee dochters 6 en 7 jaar en beetje angst dat zij pannen van kookplaat stoten.
Eigenlijk bij de eerste onderhandeling al direct afgeschreven. Er was niets mogelijk en een fors bedrag voor montage rekenen.
Volgens mij deden ze de montage ook niet zelf, maar lieten ZZP’ers dat doen, maar het is alleen tijd geleden, dus kan ernaast zitten.
Dat is ook een voordeel. Eikenfineer is bij de keukenkastenboeren echt duur precies wat jij eerder ook aangaf. En je ziet nogal een verschil in uitstraling tussen kunststof nephout en eikenfineer. Dus willen we geen kunststof. Ik vraag een lokale interieurbouwer die veel goede reviews heeft. Ook heb ik nog een afspraak staan met lokale keukenboer. En desnoods wordt het eikenfineer met IKEA kasten.Tweak_ers schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 06:14:
[...]
Juist! Groot voordeel vond ik dat je dan nog steeds alles bij één partij hebt. En hij zei, geef maar een lijstje met apparatuur en je laagste internet prijs, dan neem ik die prijs over. Ik heb ook het idee dat werkbladen onderling maar weinig schelen bij de fabrikanten en dat vooral de tussenhandel de verschillen in prijzen erin gooien.
Meubels zijn inderdaad wat duurder bij de meubelmaker, alles is handwerk en moet verlijmd worden. Met eikenfineer komt daar nog schuren en oliën bij.
Het kon goedkoper. Dan werd het wel kunststof. Maar de keuze voor eikenfineer was uiteindelijk het goedkoopst bij de meubelmaker.
Hebben jullie deze keuken al aangeschaft, en mag ik vragen wat ongeveer de prijs was. Wij kijken naar iets soort gelijk qua afmeting met niet zo heel afwijkende apparatuur, geen afzuigkap, en andere kookplaat, Bora 3.0 prof Wij hebben een L 3x4.50 een eiland 1,60 bij 1,20 , 3 hoge kasten, een diepe kast van 40 breed en 2 onderkasten Althans dat is nu mijn favoriete opstelling in een alternatief werken we nog met een langerekt kookeiland, maar voor mijn gevoel verliezen we teveel nuttige ruimteSoeski schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 17:04:
Ik zal ook eens een post maken. We hebben een huis gekocht en zijn bezig met de keuken. Ik zie mooie suggesties voorbij komen en goede discussies, dus mogelijk leren we nog iets van jullie hier voor we tot bestellen over gaan. We hebben echt nog lang de tijd ook. Onze keuze is gevallen op een NEXT125 keuken. We hebben ook Siematic bekeken en Illuminate (erg fraai) maar uiteindelijk dus NEXT 125 geworden in Platina matglas. Jullie mogen raden wat voor offerte we gekregen hebben... Wij hadden veel verwacht, maar dit oversteeg zelfs onze verwachtingen. We zijn veeleisend, bleek
Wees kritisch, wees direct, alles is welkom. Dit is een flinke uitgave en we staan open voor ideeen. Enige idee dat we net kregen is dat we mogelijk niet op de kop van het eiland willen gaan zitten, maar aan de voorkant (dus opschuiven naar links zodat we naar buiten kijken). Dit lost het probleem op dat de overhang maar kort mag zijn (max 30cm met dit blad) en er is meer doorloopruimte tussen de servieskasten en het eiland.
Apparatuur:
Siemens ovens:
HS958GED1 stoom/hete lucht en HN978GQB1 stoom/hete lucht/magnetron combi (ik denk niet dat we Siemens gaan nemen omdat de nieuwe greep echt een miskleun van jewelste is qua gevoel en uiterlijk, maar - wat dan wel?)
Siemens koelkast:
KI81FHOD0 (volle kast)
Siemens vriezer:
GI31NACE0 (onder de oven), klein model
AEG Wijnkast:
AWUS018B7B (30cm breed onderbouw)
Siemens vaatwasser:
SX87T800BE (op werkhoogte, niet op de grond)
Siemens kookplaat:
EZ907KZY1E (is nog twijfel, wel erg duur en hier valt zeker te besparen) - sowieso wel vlakinbouw
Afzuiging:
Wave 2176.26 (Ronde recirculatie met plasmafilter, op de tekeningen niet het juiste model afgebeeld). We willen geen kookplaatafzuiging, dit is te beperkt i.v.m. andere apparatuur die we gebruiken op andere plekken (airfryer/grillplaat enz) en we vinden een grote lamp boven het eiland heel mooi, die dan meteen je afzuiging is.
Spoelbak:
MRG door-en-door zwart composiet
Kraan:
Quooker met CUBE
Extra:
Novi Shelf Pro 1m50
Kasten:
NEXT125 NX912/G572 (dit is Platina matglas) met zwarte randen
Ladeinleg zwart en grijs, dus afwijkend van kleur
Greeploze lades en kasten, onderlades PTO, greeplijst zwart en geheel verlicht en plint geheel verlicht rondom (Zigbee Emotionlight Pro LED systeem)
Lage kasten aan de muur + 1 hoge kast met vaatwasser is Fenix mokkabruin, ter afwisseling
Servieskasten: Op de tekening zijn alleen de bovenkasten glas, de onderkasten worden ook nog glas (donker glas met verlichting). Daar komt het werkblad weer terug, zodat je optisch je keuken verlengt.
De bovenkastjes zijn slechts 35cm diep, de onderkasten 46cm. Dit omdat dichte hoge kasten wat zicht/licht weg zouden nemen, én belangrijker, er zijn geen hoge kasten van slechts 35cm diep bij NEXT. Dan zou je allemaal kastjes op elkaar stapelen, en dat wilden we niet.
Regaalkast op de kop: Geheel donker glas met verlichting, 60cm diep.
Naast de koelkast en ovens rechts: Ondiepe zwarte open kast met verlichting boven het werkblad
In de hoek van de keuken een Le Mans kast en een Quvo vacumeerapparaat erop, in het blad ingebouwd.
Op het eiland tweemaal een Twist stroompunt - 1x op het blad bij het "barretje" en 1x aan de zijkant links, deze zie je niet op de tekeningen. Zo blijft je werkblad cleaner vonden we.
Werkblad:
Neoloth Colorado Dunes keramiek 2,3mm met veeglijst, totaal zo'n 5m2
Dan nu de afbeeldingen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aanzicht keuken met zicht op regaalkast met glas; deze steekt uit om optischh je keuken bij de kamer te betrekken en er komt een schuifdeur in de woonkamer die naar deze kast toe open gaat.
[Afbeelding]
Aanzicht eiland met WAVE (niet juiste model), rechts de schuifpui naar buiten.
[Afbeelding]
Vooraanzicht hoge kasten met ovens en koelkast (rechts) en vriezer onder oven naast de koelkast.
[Afbeelding]
Fenix mokka kant, rechts de vaatwasser op hoogte, links onder de wijnkast, de open kast met verlichting en de Novi Shelf Pro, de quooker en de spoelbak.
[Afbeelding]
Servieskasten, de ondersten moeten ook worden zoals boven, dus met glas.
Ik heb eerlijk gezegd in de laatste jaren nog nooit meegemaakt dat een bedrijf de montage niet uitbesteed had aan ZZP'ers. Het lijkt het businessmodel tegenwoordig te zijn (lagere kosten want minder vast personeel?).Tweak_ers schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 06:22:
[...]
Volgens mij deden ze de montage ook niet zelf, maar lieten ZZP’ers dat doen, maar het is alleen tijd geleden, dus kan ernaast zitten.
Als ik een bedrijf was met eigen monteurs in vaste dienst, dan zou ik dat nadrukkelijk uitventen in mijn marketing.
Hier precies andersom: de ruime display van Bosch beviel beter: minder priegelig, beter afleesbaar. De Siemens heeft idd een rechthoekig display waarbij je de vorige / volgende optie (deels?) ziet, maar door de geringe hoogte van dit display worden teksten, afbeeldingen etc kleiner en priegeliger. Vandaar de voorkeur voor Bosch. Plus de vingerafdrukkenmagneet die de hoge platte glanzende greep van de Siemens modellen is, voorkeur voor geborsteld metaal van de Bosch.Pegasus schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:04:
[...]
Er bestaat m.i. een belangrijk verschil tussen een Bosch combioven en de uitvoering van Siemens en dat is juist het display. De Bosch heeft een ruime display, wat wij lastiger afleesbaar vonden en ook minder prettig te bedienen.
De Siemens heeft een rechthoekig display, wat veel logischer kijkt en werkt.
De genoemde 2 top of the line modellen van beide merken hebben het mooiste, grootste display, en dan was de Siemens zeker een optie. Maar het was het ons niet waard.
Wat viel je tegen qua bediening? Display slecht te lezen? Slecht reageren op vingers? Menustructuur?MailMan schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:40:
[...]
We zijn bij die Siemens showroom geweest en daar hadden ze dus alleen de nieuwste generatie met volledig touchscreen. Dat viel ons toch echt wat tegen qua bediening. Verder wel echt mooie en degelijk aanvoelende ovens.
Of is het misschien ook wennen aan de bediening? Een nieuwe telefoon of computer van een ander merk met een ander OS, daar moet je ook even aan wennen voordat het lekker gaat.
Een pre is in jullie geval dat de magnetronfunctie een eigen knop heeft. Ook kan je kiezen welk scherm als eerste getoond wordt na het aanzetten, dus ook daar kan je de meest gebruikte functie kiezen. Wij hebben een paar favorieten aangemaakt en hij start op in het favorietenscherm.
Dat klopt, omdat dit niet meer de standaard is. Bijna altijd wordt voor een oven op hoogte gekozen, want veel betere ergonomie. Maar als je het niet kan inschatten op basis wat je op ooghoogte ziet en het echt per se wilt ervaren, had je nog altijd een trapje mee kunnen nemen / vragen.Maar, hoeveel ovens denk je dat ze daar op lage inbouwhoogte tentoonstellen? 0 dus. Dus wij konden geen enkel idee krijgen van hoe de ervaring/bediening/zicht zou zijn bij ons thuis. Wel echt jammer.
Wij zijn uiteindelijk voor een Bora PURU gegaan via een andere keukenzaak. Deze bevalt erg goed.kingmenno schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:29:
[...]
Wij hebben ook een offerte voor een nieuwe keuken gekregen, er word een Airo IG800FIB aangeboden. ik vind zeer weinig informatie of reviews van deze kookplaat. Vandaar mijn vraag;
bevalt jullie deze kookplaat?
Wat is een beetje goede afmeting voor een spoelbak? Er rekening mee houdende dat er bijvoorbeeld een bakplaat uit een oven in kan worden schoon gemaakt (oven 60 cm)
Heeft iemand een alternatief voor de Evora cleaner van Dekker. Dat eerste setje is bijna op, en een nieuwe kost 30 euro. Dat vind ik vrij vors voor een halve liter schoonmaakmiddel, maar het werkt wel lekker qua schoonmaak.
Afgelopen vrijdag hebben wij een keuken laten ontwerpen bij Keur keukens, fijn geholpen maar moest wel even slikken van de totaal prijs. Verkoopster gaf aan dat de keuken die we voor ogen hadden uit zou komen op 37.5k. Het betreft een Made by das (de Residence) lijn van DB. Ik snap dat we dure frontjes hebben uitgekozen, hoge kast massief eiken en lage kasten poedercoat, icm met een keramiek blad maar de apparaten nemen we grotendeels mee uit de bestaande keuken (oven, kookplaat en vaatwasser). Alleen de koelkast, quooker en downdraft nemen we af. Verkoopster gaf ook aan dat als we zouden wijzigen naar kunststof houtlook en naar een Topcore blad we zouden uitkomen op 30k. Wat ik overigens nog steeds flink aan de prijs vind voor dit type keuken.
Kostenplaatje per object hebben we nog niet gehad, die zou vrijdag komen. Zie de afbeeldingen voor de renders en de offerte.
Iemand input? Mag overigens ook over de indeling
:fill(white):strip_exif()/f/image/1GVnMJoR0ZbG7p52JyEu0WTS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/423vjDRjtI6AgwlJrczc1hIr.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2AM724eutcYaGtWpTuhXWzPU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ivSin3QROrQbosfn1wkf6NUO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/3DQSLNDq9iWMnPxGVQAp4E5M.png?f=user_large)
/f/image/XGQDirdop66Dper0W4uP57Hz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R1f82UU51LaLtPyx6SE3U6Vo.png?f=fotoalbum_large)
Kostenplaatje per object hebben we nog niet gehad, die zou vrijdag komen. Zie de afbeeldingen voor de renders en de offerte.
Iemand input? Mag overigens ook over de indeling
:fill(white):strip_exif()/f/image/1GVnMJoR0ZbG7p52JyEu0WTS.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/423vjDRjtI6AgwlJrczc1hIr.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2AM724eutcYaGtWpTuhXWzPU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ivSin3QROrQbosfn1wkf6NUO.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/3DQSLNDq9iWMnPxGVQAp4E5M.png?f=user_large)
/f/image/XGQDirdop66Dper0W4uP57Hz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/R1f82UU51LaLtPyx6SE3U6Vo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HTtBUQCdc5R4HrBI9Y2cQdLm.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb serieus nog overwogen of er iets was waar ik op kon gaan staanCap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:56:
[...]
Wat viel je tegen qua bediening? Display slecht te lezen? Slecht reageren op vingers? Menustructuur?
Of is het misschien ook wennen aan de bediening? Een nieuwe telefoon of computer van een ander merk met een ander OS, daar moet je ook even aan wennen voordat het lekker gaat.
Een pre is in jullie geval dat de magnetronfunctie een eigen knop heeft. Ook kan je kiezen welk scherm als eerste getoond wordt na het aanzetten, dus ook daar kan je de meest gebruikte functie kiezen. Wij hebben een paar favorieten aangemaakt en hij start op in het favorietenscherm.
[...]
Dat klopt, omdat dit niet meer de standaard is. Bijna altijd wordt voor een oven op hoogte gekozen, want veel betere ergonomie. Maar als je het niet kan inschatten op basis wat je op ooghoogte ziet en het echt per se wilt ervaren, had je nog altijd een trapje mee kunnen nemen / vragen.
De snelheid van het menu viel mee (beter dan AEG) maar nog steeds minder reactief dan b.v. een smart phone. Het ging volgens mij vooral om de swipe bewegingen die je moet maken om door een menu te gaan en voor temperatuur selectie. Op ooghoogte is dat prima te doen, maar bij onderbouw is dat een rare/nare beweging om te maken omdat je dat op heuphoogte doet. Of je moet per se bukken/hurken. Nou moet je dat ook als je iets in/uit de oven wil doen, maar toch.
Bij de vorige generatie is het aanraken van het touchscreen vooral wanneer je op knoppen wil drukken ter bevestiging. En die knoppen blijven op een vaste plek dus dat is makkelijk voor je motor memory. Je swiped volgens mij niet/nauwelijks, want dat doe je met de rotary. En zo'n rotary knop is best wel prima te bedienen op heuphoogte.
Zojuist zijn we voor de Siemens HM876G0B6 gegaan voor 1399.

Mooie prijs voor een Studioline model met Magnetron & Pyrolyse die wat zwarter is dan de standaard lijn uit die generatie. Alleen geen temperatuursensor die je in je gerecht kan stoppen.
De nieuwe generatie zal wel wat extra functies hebben qua interface, maar verwacht dat we dat niet gaan missen. Enige is dat die oude generatie wat lastiger te poetsen is en die kleine drukknopjes wat cheap voelen bij indrukken. Maar ik heb altijd wel wat op te merken
Je bedoelt zo?aap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:30:
[...]
Ik heb eerlijk gezegd in de laatste jaren nog nooit meegemaakt dat een bedrijf de montage niet uitbesteed had aan ZZP'ers. Het lijkt het businessmodel tegenwoordig te zijn (lagere kosten want minder vast personeel?).
Als ik een bedrijf was met eigen monteurs in vaste dienst, dan zou ik dat nadrukkelijk uitventen in mijn marketing.
Wij hadden een heel goed gevoel bij dit bedrijf maar ze verloren het uiteindelijk op de prijs van de apparatuur. Er werd nauwelijks 'korting' gegeven op de adviesprijzen waardoor we alleen daarop al zo'n 2K hoger uitkwamen dan elders. De montagekosten waren gelijk.
Uiteindelijk zijn zogenaamde kortingen voor 99% sigaren uit eigen doos. Hadden ze 'normale' prijzen gerekend voor de apparatuur en hogere montagekosten vanwege de eigen monteurs dan was het niet onwaarschijnlijk geweest dat we daar onze keuken hadden besteld.
Nu in spanning afwachten welke ZZP'er (volgend jaar pas) met onze keuken aan de slag gaat.
Ja, zo.
Maar dit bedrijf is wel zo eerlijk om toe te geven dat ze het niet alleen met vaste krachten aankunnen:
Met onze betrokken montageteams, waarvan 85% uit eigen monteurs bestaat, kunnen we een probleemloze en unieke montage garanderen. Naast onze eigen monteurs maken we ook gebruik van ZZP'ers om onze klanten snelle en goede service te bieden.
Dure jongens daar bij Keur keukenstimdevries06 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:19:
Afgelopen vrijdag hebben wij een keuken laten ontwerpen bij Keur keukens, fijn geholpen maar moest wel even slikken van de totaal prijs. Verkoopster gaf aan dat de keuken die we voor ogen hadden uit zou komen op 37.5k. Het betreft een Made by das (de Residence) lijn van DB. Ik snap dat we dure frontjes hebben uitgekozen, hoge kast massief eiken en lage kasten poedercoat, icm met een keramiek blad maar de apparaten nemen we grotendeels mee uit de bestaande keuken (oven, kookplaat en vaatwasser). Alleen de koelkast, quooker en downdraft nemen we af. Verkoopster gaf ook aan dat als we zouden wijzigen naar kunststof houtlook en naar een Topcore blad we zouden uitkomen op 30k. Wat ik overigens nog steeds flink aan de prijs vind voor dit type keuken.
Zie ook de offerte van @marteltor en de reacties daarop.
Helaas geen tip voor dat specifieke blad, maar volstaat een simpele allesreiniger niet? Onze bladenboer raadde Blue Wonder aan om ons Caesarstone composietblad). En soms een beurtje met groene zeep.oinkoink12 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:58:
Heeft iemand een alternatief voor de Evora cleaner van Dekker. Dat eerste setje is bijna op, en een nieuwe kost 30 euro. Dat vind ik vrij vors voor een halve liter schoonmaakmiddel, maar het werkt wel lekker qua schoonmaak.
Maar inderdaad schaamteloos wat men durft te vragen voor een flesje schoonmaakmiddel. Dat moet haast wel 10x over de kop gaan, als het niet meer is. Een beetje zoals dat HG spul dat zich een positie heeft weten te verwerven in de doe het zelf zaken met een eigen afdeling, voorzien van een extreem hoge prijsstelling voor alledaagse reinigers, vaak gewoon gebaseerd op simpele stoffen als azijn, soda, chloor etc. Alabastine idem met hun vullertjes.
In het kader van de inflated prices: ik was voor mijn Bosch combi oven nog op zoek naar de HZ636000 glazen bak/druipplaat die ik in mijn oude Bosch combi oven ook vaak gebruikte, maar die heeft een ander formaat .
Dat ding kost bij BSH Nederland 60,95 euro of... meer dan 85 euro bij de onderdelenboeren die het gewoon maar proberen.

Bij Bosch België kost deze plaat zelfs 84,45 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 02-04-2024 20:33 ]
De grote vraag is: wat is wèl een voordelige MadebyDas dealer, idealiter in het westen van het land?Kapitein Merijn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:47:
[...]
Dure jongens daar bij Keur keukens![]()
Bij onze offerte kwam de apparatuur pakweg 1k hoger uit dan via internet, maar montage van 3260 vond ik nogal stevig. Ook het blad: 6500 euro. Via natuursteenstunter kom ik op 4000 euro.Blurk62 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:56:
[...]
Je bedoelt zo?
Wij hadden een heel goed gevoel bij dit bedrijf maar ze verloren het uiteindelijk op de prijs van de apparatuur. Er werd nauwelijks 'korting' gegeven op de adviesprijzen waardoor we alleen daarop al zo'n 2K hoger uitkwamen dan elders. De montagekosten waren gelijk.
Uiteindelijk zijn zogenaamde kortingen voor 99% sigaren uit eigen doos. Hadden ze 'normale' prijzen gerekend voor de apparatuur en hogere montagekosten vanwege de eigen monteurs dan was het niet onwaarschijnlijk geweest dat we daar onze keuken hadden besteld.
Nu in spanning afwachten welke ZZP'er (volgend jaar pas) met onze keuken aan de slag gaat.
3500 euro verschil al. Best jammer want het is wel een fijne zaak met goed personeel.
Het meedenken wat ze deden was wel heel erg fijn, had ook wel verwacht dat ze duurder zouden zijn maar dit gaat wel iets te verKapitein Merijn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 17:47:
[...]
Dure jongens daar bij Keur keukens![]()
Mocht je nog tips hebben voor een MdB zaak hoor ik het graag van je
Welcome to the real world. De keukenboer die de service van een ontwerp en showroom biedt moet ergens op verdienen, vaak een flink deel op het blad, een mooi stuk op de kasten en een ook wat op de apparatuur, maar dat laatste wordt wel vaker geminimaliseerd omdat prijzen van apparaten opzoeken / opvragen op het internet vrij gemakkelijk is.marteltor schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:22:
[...]
Bij onze offerte kwam de apparatuur pakweg 1k hoger uit dan via internet, maar montage van 3260 vond ik nogal stevig. Ook het blad: 6500 euro. Via natuursteenstunter kom ik op 4000 euro.
3500 euro verschil al. Best jammer want het is wel een fijne zaak met goed personeel.
Hmz dan bestel je net een oven en kom je voor iets minder toch een variatie tegen met een extra functie, lijkt het 
Ik dacht dat de HM876G0B6 (NL) en HM876G2B6 (BE) identiek maar voor andere markten waren. Als je immers naar die tweede zoekt en naar de Siemens website gaat wordt het model niet getoond als je vervolgens NL als regio kiest.
Maar de HM876G2B6 lijkt vervolgens wel een braadsensor te hebben waar de G0 variant dat niet heeft. Of zou dat een foutje zijn?
Ik dacht dat de HM876G0B6 (NL) en HM876G2B6 (BE) identiek maar voor andere markten waren. Als je immers naar die tweede zoekt en naar de Siemens website gaat wordt het model niet getoond als je vervolgens NL als regio kiest.
Maar de HM876G2B6 lijkt vervolgens wel een braadsensor te hebben waar de G0 variant dat niet heeft. Of zou dat een foutje zijn?
Je wilde ook nog wel naar Ekelhoff rijden toch? Dan kun je ook naar zuiden of oosten des lands rijden.marteltor schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:20:
[...]
De grote vraag is: wat is wèl een voordelige MadebyDas dealer, idealiter in het westen van het land?
Via de website van Tristar kun je dealers opvragen
[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 02-04-2024 18:46 ]
Ik heb zojuist een Siemens HM676G06 gekocht.MailMan schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:28:
[...]
Ik heb serieus nog overwogen of er iets was waar ik op kon gaan staan
De snelheid van het menu viel mee (beter dan AEG) maar nog steeds minder reactief dan b.v. een smart phone. Het ging volgens mij vooral om de swipe bewegingen die je moet maken om door een menu te gaan en voor temperatuur selectie. Op ooghoogte is dat prima te doen, maar bij onderbouw is dat een rare/nare beweging om te maken omdat je dat op heuphoogte doet. Of je moet per se bukken/hurken. Nou moet je dat ook als je iets in/uit de oven wil doen, maar toch.
Bij de vorige generatie is het aanraken van het touchscreen vooral wanneer je op knoppen wil drukken ter bevestiging. En die knoppen blijven op een vaste plek dus dat is makkelijk voor je motor memory. Je swiped volgens mij niet/nauwelijks, want dat doe je met de rotary. En zo'n rotary knop is best wel prima te bedienen op heuphoogte.
Zojuist zijn we voor de Siemens HM876G0B6 gegaan voor 1399.
[Afbeelding]
Mooie prijs voor een Studioline model met Magnetron & Pyrolyse die wat zwarter is dan de standaard lijn uit die generatie. Alleen geen temperatuursensor die je in je gerecht kan stoppen.
De nieuwe generatie zal wel wat extra functies hebben qua interface, maar verwacht dat we dat niet gaan missen. Enige is dat die oude generatie wat lastiger te poetsen is en die kleine drukknopjes wat cheap voelen bij indrukken. Maar ik heb altijd wel wat op te merken
Wat is het verschil?
Vraag me dat zomaar af maar kan het nergens vinden
En dan nog een vraagje.
Ik kan met voice control via Google de oven aan of uitzetten maar dat is het wel zo ongeveer.

Zijn er nog meer commando's die zouden moeten werken?
[ Voor 4% gewijzigd door DijkDude op 02-04-2024 19:06 ]
Ik ken verschillende zaken die MbD verkopen maar die zitten voornamelijk in het zuiden van het land.timdevries06 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:30:
[...]
Het meedenken wat ze deden was wel heel erg fijn, had ook wel verwacht dat ze duurder zouden zijn maar dit gaat wel iets te ver
Mocht je nog tips hebben voor een MdB zaak hoor ik het graag van je
Voor jullie iets te ver rijden vermoed ik.
Afgaande op de reviews van Keur Keukens lijkt het me een prima partij maar de prijzen die ze hanteren zijn wel echt stevig. Commercieel gezien snap ik het ook wel want ze kunnen zich wel onderscheiden tussen al het Mandemakers geweld in die regio.
[ Voor 20% gewijzigd door Kapitein Merijn op 02-04-2024 19:30 ]
Klopt, we rijden 'gratis', het kost alleen tijd. Ekelhoff inmiddels met 3 datums geprobeerd, vooralsnog zonder succes. Dus zullen wat verder in toekomst moet plannen. Ik ga nog bij Vander Voet keukens in Sassenheim langs en van Vliet keukens in Den Haag langs. Die verkopen ook madebydas.SquareOne schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:45:
[...]
Je wilde ook nog wel naar Ekelhoff rijden toch? Dan kun je ook naar zuiden of oosten des lands rijden.
Via de website van Tristar kun je dealers opvragen
de zaken waar ik deze prijzen vandaan heb, hebben ook showroom. Daarnaast vind ik het niet erg iets extra te betalen maar 6500 euro voor een blad dat bij natuursteenstunter (met showroom) 4000 is?Cap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:41:
[...]
Welcome to the real world. De keukenboer die de service van een ontwerp en showroom biedt moet ergens op verdienen, vaak een flink deel op het blad, een mooi stuk op de kasten en een ook wat op de apparatuur, maar dat laatste wordt wel vaker geminimaliseerd omdat prijzen van apparaten opzoeken / opvragen op het internet vrij gemakkelijk is.
Ja DMG zaken genoeg hierKapitein Merijn schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:28:
[...]
Ik ken verschillende zaken die MbD verkopen maar die zitten voornamelijk in het zuiden van het land.
Voor jullie iets te ver rijden vermoed ik.
Afgaande op de reviews van Keur Keukens lijkt het me een prima partij maar de prijzen die ze hanteren zijn wel echt stevig. Commercieel gezien snap ik het ook wel want ze kunnen zich wel onderscheiden tussen al het Mandemakers geweld in die regio.
Service was wel de reden om langs te gaan bij Keur maar hoop toch iets meer richting de 30k uit te komen. En voor dat bedrag vind ik het ook niet erg om wat verder te rijden overigens.
Zeker, en toch betaal je natuurlijk voor het pakket: de showroom met kant en klare keukens, iemand die je wensen aanhoort en de keuken voor je gaat ontwerpen / samenstellen, de inkoop regelt, de planning maakt en de monteur regelt. Ik zou die meerprijs ook niet betalen hoor, maar zo werkt het wel. Als je bij natuursteenstunter een blad bestelt moet jemarteltor schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:43:
[...]
de zaken waar ik deze prijzen vandaan heb, hebben ook showroom. Daarnaast vind ik het niet erg iets extra te betalen maar 6500 euro voor een blad dat bij natuursteenstunter (met showroom) 4000 is?
a) elders kasten en apparatuur bestellen (en zorgen dat die met elkaar en met het blad overeen stemmen)
b) de leverdata van kasten, apparatuur en blad op elkaar afstemmen
c) in geval van het blad dit laten inmeten nadat de keuken geplaatst is een dan al snel een week op 3 wachten op productie en plaatsing
d) iemand regelen die de keuken voor je installeert, of het zelf doen
Het kan prima, ik heb het ook gedaan. Maar een compleet servicepakket met een (semi-) doe het zelf pakket vergelijken is wel appels met peren.
(Overigens kan het blad denk ik nóg wat goedkoper dan Natuursteenstunter: reken hem eens uit in de online rekentool van Steenproject (keukenbladen.shop). Die was in mijn geval consequent goedkoper dan Natuursteenstunter, Granietshop, 123werkbladen enzo. En ze hebben meer keuze dan in de rekentool staat, kunnen bijv alles leveren van Silestone, Caesarstone, Neolith, Dekton enzo. Kwestie van even mailen.)
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 02-04-2024 20:31 ]
Je bedoelt denk ik de Siemens HM676G0S6?DijkDude schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:03:
[...]
Ik heb zojuist een Siemens HM676G06 gekocht.
Wat is het verschil?
Vraag me dat zomaar af maar kan het nergens vinden
En dan nog een vraagje.
Ik kan met voice control via Google de oven aan of uitzetten maar dat is het wel zo ongeveer.![]()
Zijn er nog meer commando's die zouden moeten werken?
Vooral de looks geloof ik? En ik tel 1 verwarmingssysteem extra bij de 876 (15 ipv 14), wat dat ook moge wezen
Zoek de verschillen in de brochures. En dan denk je dat er ergens een functie mist omdat er geen icoontje staat van CookControl Plus of CoolStart, maar dan staat dat er later toch gewoon bij:
https://media3.bsh-group....sheet/nl-NL/HM876G0B6.pdf
https://media3.bsh-group....sheet/nl-NL/HM676G0S6.pdf
Die vergelijkingen zijn soms echt niet te doen.
[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 02-04-2024 21:54 ]
goede tip, inderdaad goedkoper en kunnen het composiet blad in 3 cm dik leveren. Tot nu toe zag ik alleen 1.2cm en 2cm. Massief 3cm is toch wel mooier dan opgedikt naar 3cm.Cap schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:26:
[...]
Zeker, en toch betaal je natuurlijk voor het pakket: de showroom met kant en klare keukens, iemand die je wensen aanhoort en de keuken voor je gaat ontwerpen / samenstellen, de inkoop regelt, de planning maakt en de monteur regelt. Ik zou die meerprijs ook niet betalen hoor, maar zo werkt het wel. Als je bij natuursteenstunter een blad bestelt moet je
a) elders kasten en apparatuur bestellen (en zorgen dat die met elkaar en met het blad overeen stemmen)
b) de leverdata van kasten, apparatuur en blad op elkaar afstemmen
c) in geval van het blad dit laten inmeten nadat de keuken geplaatst is een dan al snel een week op 3 wachten op productie en plaatsing
d) iemand regelen die de keuken voor je installeert, of het zelf doen
Het kan prima, ik heb het ook gedaan. Maar een compleet servicepakket met een (semi-) doe het zelf pakket vergelijken is wel appels met peren.
(Overigens kan het blad denk ik nóg wat goedkoper dan Natuursteenstunter: reken hem eens uit in de online rekentool van Steenproject (keukenbladen.shop). Die was in mijn geval consequent goedkoper dan Natuursteenstunter, Granietshop, 123werkbladen enzo. En ze hebben meer keuze dan in de rekentool staat, kunnen bijv alles leveren van Silestone, Caesarstone, Neolith, Dekton enzo. Kwestie van even mailen.)
Overigens hebben we in ons design nog een discussiepuntje: bij het bar-deel heb je maar 25cm voor de benen. Dit wordt denk ik gelimiteerd door de breedte van het kookeiland: 1.00 meter. Heeft iemand ervaring met slechts 25cm beenruimte?
Ja, dan zit je voorover en/of met je knieën tegen de kast.marteltor schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:46:
[...]
goede tip, inderdaad goedkoper en kunnen het composiet blad in 3 cm dik leveren. Tot nu toe zag ik alleen 1.2cm en 2cm. Massief 3cm is toch wel mooier dan opgedikt naar 3cm.
Overigens hebben we in ons design nog een discussiepuntje: bij het bar-deel heb je maar 25cm voor de benen. Dit wordt denk ik gelimiteerd door de breedte van het kookeiland: 1.00 meter. Heeft iemand ervaring met slechts 25cm beenruimte?
Kun je het eiland niet 1m10 maken? Of wordt de ruimte eromheen dan te klein?
[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 02-04-2024 22:51 ]
Lange zoektocht en veel gelezen, maar nu eindelijk een offerte waar ik volgens mij redelijk tevreden over kan zijn. Wat is jullie mening over deze offerte? Iemand nog tips? Apparatuur vind ik zelf erg lastig, 1001 dingen om te kiezen. Alvast bedankt!
Keller, Espresso Eiken.
specificaties;
Oven met magnetron HM936GCB1
Oven HB936GAB1
Koelkast KI86NSFE0
Vaatwasser SN63E803BE
Kookplaat ED877BS16E
Quooker 3XGME
Werkblad;
composiet: Marrone Marble polished
FM20 = 20mm massief met doorlopende aders
Totale kosten: €19.750 inclusief montage.
/f/image/Iz4OI4VozfFJVaUuZgK6eZUA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AN742mN8Y5E8yry4U3Pp9n1W.png?f=fotoalbum_large)
Keller, Espresso Eiken.
specificaties;
Oven HB936GAB1
Koelkast KI86NSFE0
Vaatwasser SN63E803BE
Kookplaat ED877BS16E
Quooker 3XGME
Werkblad;
/f/image/Iz4OI4VozfFJVaUuZgK6eZUA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/AN742mN8Y5E8yry4U3Pp9n1W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OPanFUz42nURKG4o7q5ge46v.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door flaixback_010 op 03-04-2024 01:52 . Reden: Keller vergeten te vermelden. ]
Waar ga je je eten voorbereiden/snijden?flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 01:51:
Lange zoektocht en veel gelezen, maar nu eindelijk een offerte waar ik volgens mij redelijk tevreden over kan zijn. Wat is jullie mening over deze offerte? Iemand nog tips? Apparatuur vind ik zelf erg lastig, 1001 dingen om te kiezen. Alvast bedankt!
Keller, Espresso Eiken.
specificaties;
Oven HB936GAB1
Koelkast KI86NSFE0
Vaatwasser SN63E803BE
Kookplaat ED877BS16E
Quooker 3XGME
Werkblad;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veldkamp behoort tot dezelfde moeder bv als 123, keukenloods en Bemmel kroon. Daarom zijn de verschillen dus ook heel klein. De keukenmarkt is bijzonder en monopolistisch.
Leuk om hier allerlei ervaringen terug te lezen. Nu ben ik na het lezen van jullie ervaringen afgestapt van de gun metal Quooker en spoelbak, maar nu loop ik vast op de keus tussen zwarte spoelbak of standaard RVS.
Hier in de regio zit er best wel wat kalk in het water. Een mooie zwarte bak die continu wit uitslaat is ook niet ideaal. Als er opgegeven moment keer kids zijn houd je het natuurlijk ook niet tegen.
Zijn er mensen die ervaring hierover hebben?
Hier in de regio zit er best wel wat kalk in het water. Een mooie zwarte bak die continu wit uitslaat is ook niet ideaal. Als er opgegeven moment keer kids zijn houd je het natuurlijk ook niet tegen.
Ja, ook een waterontharder laten plaatsenCrasheeee schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:48:
Leuk om hier allerlei ervaringen terug te lezen. Nu ben ik na het lezen van jullie ervaringen afgestapt van de gun metal Quooker en spoelbak, maar nu loop ik vast op de keus tussen zwarte spoelbak of standaard RVS.

Goede vraag, zal toch voornamelijk aan de linkerkant van de kookplaat zijn. Wellicht zou de kop ook een optie zijn, maar dan moet het afwerkplaat omhoog.
Wij zitten met het “standaard” probleem met een keukeneiland/schiereiland, alles moet aan 1 kant.
Wilde meer ruimte overhouden vanuit de wasbak ivm water en op deze manier houd je een stuk links en rechts over voor vieze en schone vaat…
Allemaal Mandemaker groep, meest frappante vind ik nog dat verkopers van Bemmel en Kroon net doen alsof ze dat niet zijn.el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:27:
Veldkamp behoort tot dezelfde moeder bv als 123, keukenloods en Bemmel kroon. Daarom zijn de verschillen dus ook heel klein. De keukenmarkt is bijzonder en monopolistisch.

Volgens mij behoort Veldkamp niet tot de mandemakers groep?Tweak_ers schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:41:
[...]
Allemaal Mandemaker groep, meest frappante vind ik nog dat verkopers van Bemmel en Kroon net doen alsof ze dat niet zijn.
Dus links en rechts van de spoelbak schone/vuile vaat? En het stukje tussen kookplaat en spoelbak als werkblad? Ik snap niet dat de verkoper je dit als werkbaar heeft geadviseerd.flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:28:
[...]
Goede vraag, zal toch voornamelijk aan de linkerkant van de kookplaat zijn. Wellicht zou de kop ook een optie zijn, maar dan moet het afwerkplaat omhoog.
Wij zitten met het “standaard” probleem met een keukeneiland/schiereiland, alles moet aan 1 kant.
Wilde meer ruimte overhouden vanuit de wasbak ivm water en op deze manier houd je een stuk links en rechts over voor vieze en schone vaat…
Heb je een mogelijkheid om het eiland te verlengen, zodat je meer ruimte hebt tussen spoelbak en kookplaat? Dat is namelijk doorgaans de plaats waar je het meest staat en werkt. Dit is nu ongeveer het kleinste van je hele keuken en daar ga je je ongetwijfeld aan ergeren. Het lijkt alsof je je eiland nog minimaal 30 cm kunt verlengen, parallel aan de hoge kasten.
De verhouding met de nis met koffiemachine klopt ook niet helemaal. Daar lijkt het werkblad het ruimste?
Je zou ook kunnen overwegen om spoelbak en vaatwasser in de nis in de kastenwand onder te brengen. Moet je wel een hoge kast omzetten naar een lage, anders kun je je koffieapparaat niet meer kwijt. Maar dat geeft je heel meer ruimte op je eiland. En je hebt daar dan ook niet alle vuile vaat staan (sowieso fijner als die wat uit het zicht staat).
Bedankt voor de eye opener haha. Er is inderdaad weinig ruimte beschikbaar om te werken. Even kijken of het eiland dan toch groter kan. We hadden eerst de spoelbak op het eind geplaatst, maar dit werd ons ontraden. Veel spetters en zooi dan op de vloer. Vandaar deze optie.Toke_gt schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:08:
[...]
Dus links en rechts van de spoelbak schone/vuile vaat? En het stukje tussen kookplaat en spoelbak als werkblad? Ik snap niet dat de verkoper je dit als werkbaar heeft geadviseerd.
Heb je een mogelijkheid om het eiland te verlengen, zodat je meer ruimte hebt tussen spoelbak en kookplaat? Dat is namelijk doorgaan de plaats waar je het meest staat en werkt. Dit is nu ongeveer het kleinste van je hele keuken en daar ga je je ongetwijfeld aan ergeren. Het lijkt alsof je je eiland nog minimaal 30 cm kunt verlengen, parallel aan de hoge kasten.
De verhouding met de nis met koffiemachine klopt ook niet helemaal. Daar lijkt het werkblad het ruimste?
Je zou ook kunnen overwegen om spoelbak en vaatwasser in de nis in de kastenwand onder te brengen. Moet je wel een hoge kast omzetten naar een lage, anders kun je je koffieapparaat niet meer kwijt. Maar dat geeft je heel meer ruimte op je eiland. En je hebt daar dan ook niet alle vuile vaat staan (sowieso fijner als die wat uit het zicht staat).
Aan het begin hebben wij altijd wel geroepen dat we graag de spoelbak op hetzelfde stuk willen hebben als de kookplaat. We gaan er nog even over nadenken. Het inleveren van een hoge kost, vinden we zonde i.v.m. de symmetrie die dan wegvalt.
Dankjewel voor je inzicht!
Als je er toch voor kiest een hoge kast op te offeren zou ik overwegen om alle hoge kasten tegen elkaar aan te zetten en het stukje blad aan een van de 2 kanten te doen.flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:15:
[...]
Bedankt voor de eye opener haha. Er is inderdaad weinig ruimte beschikbaar om te werken. Even kijken of het eiland dan toch groter kan. We hadden eerst de spoelbak op het eind geplaatst, maar dit werd ons ontraden. Veel spetters en zooi dan op de vloer. Vandaar deze optie.
Aan het begin hebben wij altijd wel geroepen dat we graag de spoelbak op hetzelfde stuk willen hebben als de kookplaat. We gaan er nog even over nadenken. Het inleveren van een hoge kost, vinden we zonde i.v.m. de symmetrie die dan wegvalt.
Niet nodig hoor, gewoon anders indelen.flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:15:
[...]
Bedankt voor de eye opener haha. Er is inderdaad weinig ruimte beschikbaar om te werken. Even kijken of het eiland dan toch groter kan. We hadden eerst de spoelbak op het eind geplaatst, maar dit werd ons ontraden. Veel spetters en zooi dan op de vloer. Vandaar deze optie.
3x 100cm geeft de meeste werkruimte tussen het koken en spoelen, daarvoor zal je wel de vaatwasser moeten verplaatsen. Anders is 120-60-120 wellicht een optie.
Waar heb je deze info vandaan?el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:27:
Veldkamp behoort tot dezelfde moeder bv als 123, keukenloods en Bemmel kroon.
Sowieso vind ik het verhaal ongelukkig van vuile vaat die vol in het zicht zit naast de spoelbak aan het einde van het schiereiland. Dan zit je dus steeds tegen vieze vaat aan te kijken. Wil je vuile vaat neerzetten dan lijkt het me in de nis prettiger, dus dan zou ik daar de spoelbak en ook de vaatwasser plaatsen.Kapitein Merijn schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:41:
[...]
Niet nodig hoor, gewoon anders indelen.
3x 100cm geeft de meeste werkruimte tussen het koken en spoelen, daarvoor zal je wel de vaatwasser moeten verplaatsen. Anders is 120-60-120 wellicht een optie.
Company info zie concernrelaties valt allemaal onder dezelfde moeder BV (KMG5 B.V.)
[ Voor 5% gewijzigd door el flaco op 03-04-2024 15:28 ]
Ik schat in dat je weinig van die symmetrie terugziet, omdat je niet naar die kastenwand kijkt zoals je die nu op de tekening ziet.flaixback_010 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:15:
[...]
Maar mogelijk is dit een leuke oplossing voor je koffieapparaat. Kreeg ik net via dm van een andere tweaker en is misschien interessante oplossing voor in de hoge kast? Hou je ruimte voldoende over in de nis voor spoelbak en vaat.
:strip_exif()/f/image/Erak7WKH4jcYvRlUCGPsk4OB.jpg?f=fotoalbum_large)
(Dit is een dubbele, het gaat uiteraard om een enkele in jpuw geval)
Volgens mij valt Veldkamp er inderdaad niet onder.
https://view.officeapps.l...1.odt&wdOrigin=BROWSELINKSource90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:31:
[...]
Volgens mij valt Veldkamp er inderdaad niet onder.
Zie bovenstaande link. Er staat letterlijk: KMG5 B.V., een onderdeel van de De Mandemakers Groep
Veldkamp hoort dus bij de Mandemakers groep net als alle andere bekende inbouwboeren.
KMG5 B.V. is onder andere Keukenloods.el flaco schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:49:
[...]
https://view.officeapps.l...1.odt&wdOrigin=BROWSELINK
Zie bovenstaande link. Er staat letterlijk: KMG5 B.V., een onderdeel van de De Mandemakers Groep
Veldkamp hoort dus bij de Mandemakers groep net als alle andere bekende inbouwboeren.
Ik kan Veldkamp echter niet linken aan B&K holding (hetgeen DMG/Keukenloods voornemens was over te nemen in 2019).
Volgens mij is het bericht waar jij naar linkt dat DMG/KMG5 de B&K Holding mag overnemen, waar B&K Holding op Bemmel & Kroon doelt.
"KMG5 B.V. mag Bemmel & Kroon Holding B.V. overnemen. Op 20 juni 2019 is bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de voorgenomen concentratie gemeld tussen KMG5 B.V. en Bemmel & Kroon Holding B.V. Het is een melding in de zin van artikel 34 van de Mededingingswet."
https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiebesluit
Dit heeft dan ook vrij weinig met Veldkamp Keukens te maken.
[ Voor 37% gewijzigd door Source90 op 03-04-2024 16:15 ]
Het retouradres van Veldkamp is in ieder geval hetzelfde adres als dat van KeukenloodsSource90 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:09:
[...]
KMG5 B.V. is onder andere Keukenloods.
Ik kan Veldkamp echter niet linken aan B&K holding (hetgeen DMG/Keukenloods voornemens was over te nemen in 2019).
Volgens mij is het bericht waar jij naar linkt dat DMG/KMG5 de B&K Holding mag overnemen, waar B&K Holding op Bemmel & Kroon doelt.
"KMG5 B.V. mag Bemmel & Kroon Holding B.V. overnemen. Op 20 juni 2019 is bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de voorgenomen concentratie gemeld tussen KMG5 B.V. en Bemmel & Kroon Holding B.V. Het is een melding in de zin van artikel 34 van de Mededingingswet."
https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiebesluit
Dit heeft dan ook vrij weinig met Veldkamp Keukens te maken.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1