[LBBG] Thin&light augustus 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Thin&light augustus 2016

De Laptop Best Buy Guide van augustus 2016 staat in het teken van de basislaptop, multimedialaptop en de thin&light. In dit topic gaan we op zoek naar de beste thin&light voor het budget. Dat budget is 900 euro en voor dat geld kun je ondertussen hele leuke laptops krijgen, die enkele jaren geleden nog in de 'ultrabook'-categorie vielen en daarmee ook meer dan duizend euro kostten.

We zoeken kortom;
- een compacte laptop <14"
- laag gewicht
- ssd
- goed scherm (ips en fhd moet makkelijk kunnen voor dit geld)
- lange accuduur
Kandidaten
- pricewatch: Asus Zenbook UX305UA-FC003T De afgelopen tijd is de UX305 bijzonder populair gebleken en dankzij een recente prijsverlaging is de UX305UA voor 900 euro te krijgen. Voor dat geld krijg je de versie met i5-processor, 4GB geheugen 256GB ssd en een mat ips fhd-scherm. Hij is wat dikker dan de versie met core m3-processor, maar heeft ook meteen een accuduur van 11,5 uur. Een paar benchmarks van de UA-versie staan ook hier: reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2016

- pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH i5, fhd, ips, 8GB, 256GB. Kort samengevat: de Ideapad 710s heeft dezelfde specs als de UX305UA, maar dan met 8GB ipv 4GB. Er is nog niet veel aan reviews over de laptop te vinden, maar lenovo claimt een accuduur van 8 uur, dus dat zal in de praktijk wel rond een uur of zes uitkomen, en daarmee zit 'ie toch een stuk lager dan de Asus. Maar, wel betere specs voor iets minder geld.

- De pricewatch: Acer Aspire V3-372-77FR heeft zelfs een i7-processor, plus 8GB geheugen en een 256GB ssd, maar maakt vermoedelijk gebruik van een tn-paneel, dus je offert wel beeldkwaliteit op voor die extra snelheid. en een ips-paneel, dus veel waar voor je geld.

Goed, drie kandidaten dus, maar er is nog wel meer te krijgen voor dit geld. Heb je suggesties of gaat je voorkeur uit naar een van de bovenstaande laptops? Brand los in de discussie hieronder, zodat we 21 juli om 1200 de 'winnaar' kunnen gaan testen en opnemen in de lbbg voor augustus!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
De lenovo thinkpad 13 is ook een goede optie. Op de site van lenovo zelf samen te stellen. Lenovo claimt een accuduur van 11 uur.
Voor 907 euro krijg je een 13.3 inch laptop met mat IPS Fhd display, 256gb ssd, i5 processor, 8gb DDR4 Ram, vingerafdruklezer en de beste optie wbt WIFI card.

http://shop.lenovo.com/nl...series/13-windows/#SYSTEM

[ Voor 11% gewijzigd door sjenk op 10-07-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Inderdaad een interessante optie en die thinkpads zitten over het algemeen goed in elkaar en hebben een goed toetsenbord. Elf uur accuduur zou wel indrukwekkend zijn met een 42Wh-accu....hoe ze dat testen bij Lenovo wordt niet helemaal duidelijk, behalve dan dat ze MobileMark 2007 gebruiken. Die software ken ik niet, maar is sowieso oud en wordt niet meer ondersteund. Ik gok zomaar dat ze die elf uur halen bij de versie met 1366-scherm op de laagste helderheid :P.
Volgens deze site http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/lenovo-thinkpad-13 zit de accuduur iets onder die van de UX305CA, dus zou 'ie in onze browsetest een uur of acht halen - alsnog niet verkeerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
PiweD schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:00:
- De pricewatch: Acer Aspire V3-372-77FR heeft zelfs een i7-processor, plus 8GB geheugen en een 256GB ssd, maar maakt vermoedelijk gebruik van een tn-paneel, dus je offert wel beeldkwaliteit op voor die extra snelheid.
Volgens de review van een gebruiker (productreview: Acer Aspire V3-372-77FR review door shadowclaim zou er wel IPS aanwezig zijn? Misschien is het de moeite om betreffende gebruiker te contacteren om zodoende meer informatie eruit te kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Notebookcheck heeft 'm ook getest en heeft het ook over ips, dus dan ga ik ervan uit dat het ips is. De reden dat ik dacht dat het om een tn-paneel ging is omdat de V3-371 dat ook had en je anders met de v3-372 wel hele goede specs voor je geld zou krijgen, maar dat blijkt dus inderdaad zo te zijn. Het is overigens geen fantastisch scherm, met een contrast van 500:1, volgens Notebookcheck, maargoed, wel ips, dus goede kijkhoeken en waarschijnlijk had het tn-paneel in de v3-371 een even laag contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is de Dell XPS 13 wat? Lijkt me een van de fraaiste op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
sjenk schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:59:
De lenovo thinkpad 13 is ook een goede optie. Op de site van lenovo zelf samen te stellen. Lenovo claimt een accuduur van 11 uur.
Voor 907 euro krijg je een 13.3 inch laptop met mat IPS Fhd display, 256gb ssd, i5 processor, 8gb DDR4 Ram, vingerafdruklezer en de beste optie wbt WIFI card.

http://shop.lenovo.com/nl...series/13-windows/#SYSTEM
Zeker een hele mooie laptop en lekker stevig. Maar in de categorie van thin and light, heeft onderstaande van lenevo dezelfde specs en is behoorlijk lichter. Of zie ik iets over het hoofd?

pricewatch: Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
bouwfraude schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 21:23:
Is de Dell XPS 13 wat? Lijkt me een van de fraaiste op dit moment.
De dell is voor mij veruit de mooiste, vooral die dunne bezels, maar wauw wat een prijs. Neig op dit moment naar de zojuist door mij genoemde lenovo, maar kijk nog even verder wat er rond deze prijsklasse is (vrouwliefs wil geen zware laptop voor haar avond studie.... dat gaat weer geld kosten :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
2green schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Zeker een hele mooie laptop en lekker stevig. Maar in de categorie van thin and light, heeft onderstaande van lenevo dezelfde specs en is behoorlijk lichter. Of zie ik iets over het hoofd?

Dat is ook een erg mooie laptop. Persoonlijk zou ik 1.44 kilo bij de thinkpad niet te zwaar vinden, maar dat is natuurlijk subjectief en in deze categorie misschien niet de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 22:07
Hallo PiweD,

Misschien is deze laptop wel iets. De laptop gaat met €969 wel bijna €70 over het budget. Daartegenover staat wel een i7 processor, 8GB werkgeheugen en een M.2 SSD met 256GB.

pricewatch: HP Envy 13-d022nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
2green schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:44:
[...]

De dell is voor mij veruit de mooiste, vooral die dunne bezels, maar wauw wat een prijs.
Ja, die vind ik ook wat extreem. Alle onderdelen die erin zitten zitten ook in een Toshiba chromebook van 350 euro, de processor is natuurlijk sneller en de harddisk groter maar is dat 750 euro meer waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
sjenk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:10:
[...]

Dat is ook een erg mooie laptop. Persoonlijk zou ik 1.44 kilo bij de thinkpad niet te zwaar vinden, maar dat is natuurlijk subjectief en in deze categorie misschien niet de beste keus.
Helemaal mee eens hoor, 1,44kg is zeker een lichte laptop en zal niet snel zwaar gevonden worden. bedoelde met mijn punt meer dat je voor zo'n 800 euro ook een laptop hebt met 15" ips cherm, i7 processor en 950m gpu. met een gewicht van 2,1 kg. een eentje met i5 6200 en intel gpu voor 800 euro met gewicth van 1,85 kg. dan vindt ik de prijsverschil en minder specs net niet voldoende we als consument maar 0,4 kg besparen. Maar ook dat is weer erg subjectief (en frustrerend als je even een laptop wilt kopen zoals ik :S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
pelle888 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:52:
Hallo PiweD,

Misschien is deze laptop wel iets. De laptop gaat met €969 wel bijna €70 over het budget. Daartegenover staat wel een i7 processor, 8GB werkgeheugen en een M.2 SSD met 256GB.

pricewatch: HP Envy 13-d022nd
d:)b

Volgens mij is dit een winnaar gezien de prijs/specs/design verhouding ten opzichte van de rest. Of ben ik nou gek?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
cbr600f4i schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:40:
[...]

d:)b

Volgens mij is dit een winnaar gezien de prijs/specs/design verhouding ten opzichte van de rest. Of ben ik nou gek?
Ik kan het dan misschien nog aantrekkelijker maken, hierop zit via cashback + korting code 9 procent korting mits je hem op de site van hp besteld. Niet gekeken wat daar de prijs is, mobiel ergens aan het wachten nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
2green schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:23:
[...]

Ik kan het dan misschien nog aantrekkelijker maken, hierop zit via cashback + korting code 9 procent korting mits je hem op de site van hp besteld. Niet gekeken wat daar de prijs is, mobiel ergens aan het wachten nu ;)
Out of stock op dit moment, maar interessante opmerking die je maakt. De laptop is in principe of eerste instantie niet voor mij maar een familielid. Ik neig zelf meer naar de Dell XPS 13 maar voor zo'n aanbieding ga ik het denk ik toch heroverwegen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27
de hp envy 13 heeft een heleboel smaakjes, niet alleen die hierboven genoemde variant met i7. De i3 4gb variant begint al bij 669 euro. Daarvoor heb je dus een i3 skylake 4gb en 128gb m2 ssd en fhd ips paneel. Deze kun je naar gelang en meerprijs aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
Voor de zekerheid noem ik wel even dat de envy volgens diverse reviews een matige accuduur heeft, hp heeft ook een ietsjes zwaarder model (spectre) met een veel groter accuduur van ik dacht 12 uur. Wel handig als je erg mobiel bent. Helaas ook iets duurder.

[ Voor 42% gewijzigd door 2green op 18-07-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 23:10
2green schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:42:
[...]

Wat specs/prijs betreft lijkt mij dit ook een erg interessante optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Xtuv schreef op maandag 18 juli 2016 @ 21:15:
[...]

Wat specs/prijs betreft lijkt mij dit ook een erg interessante optie :)
Overweeg zelf om hem voor mijn ega te kopen. Toen ik eenmaal over het feit wat dat ze perse een lichte laptop wilde en dit voor hetzelfde geld ten koste ging van een i7 + Nvidia 950m GPU, was het een nobrainer...

... totdat ik een kortings actie op de Dell XPS 13 tegen kwam :S.

Heb hier een vergelijking neergezet in de hoop dat anderen hun inzichten delen.

De Dell is zo'n 120 euro duurder, maar bied o.a. een hogere accu capaciteit, meer aansluitingen, maar de lenovo is een stuk goedkoper met een volledige alluminium/magnesium body, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door 2green op 19-07-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
inmiddels de dell besteld, maar deze korting actie is na morgen afgelopen. Denk nog steeds dat de lenovo de beste deal is voor in de bbg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik de eis <14" erg jammer vind. Waarom zijn de thin&light notebooks altijd zo klein? Ik zou juist graag een 17" thin&light notebook hebben! Ik snap dat het dan maar 'relatief' licht is, maar dat is gewenst :)

Maar goed, ik snap ook dat <14" een totaal andere categorie is dan >17" :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
De deadline nadert en volgens mij zijn er vier kandidaten: de HP Envy, Dell XPS 13, Lenovo ThinkPad 13 en de Lenovo 710S.

De genoemde uitvoering van de Envy valt wmb af; hij gaat iets over het budget heen en is bovendien op het moment niet leverbaar, maar een andere uitvoering, bijv. deze: pricewatch: HP Envy 13-d021nd zou nog wel kunnen.
De XPS 13 vind ik ook een mooi ding, maar die past met een prijs van 1100+ euro ook niet in het budget, dus valt ook af.
Dan blijven er nog over de Lenovo's; 710S en ThinkPad 13. Die laatste lijkt me wat steviger en heeft waarschijnlijk een fijner toetsenbord, maar ziet er ook wat lomper uit, maar is achteraf waarschijnlijk ook makkelijker te upgraden.
Dus...wie hakt de knoop voor me door? De 710S, ThinkPad 13, of toch de HP Envy? (maar dan dus wel een uitvoering die gewoon leverbaar is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGeert
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08 13:13
Mijn voorkeur zou gaan naar de ThinkPad 13, juist omdat deze wat robuuster is en ThinkPads (naar mijn ervaring) altijd goed afgewerkt zijn en tegen een stootje kunnen. Specs en prijs prima in orde ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ik zou zelf voor een Envy gaan. Erg mooi apparaat en voelt degelijker aan dan de 710s maar heeft toch mooie looks. Best of both worlds lijkt me.

Wat denken jullie van deze Envy ?

pricewatch: HP Envy 13-d082nd

Wel helaas maar alleen bij een aanbieder, Maar dat is de 710s ook. Die 710s aanbieders zijn allemaal labels van paradigit.

Anders idd die pricewatch: HP Envy 13-d021nd

[ Voor 11% gewijzigd door Cinemaskoop op 21-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:28
GekkeGeert schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:27:
Mijn voorkeur zou gaan naar de ThinkPad 13, juist omdat deze wat robuuster is en ThinkPads (naar mijn ervaring) altijd goed afgewerkt zijn en tegen een stootje kunnen. Specs en prijs prima in orde ook.
Ik denk dat de robuustheid wat tegenvalt. Het heeft een kunststof behuizing en Notebookcheck is er ook niet echt van onder de indruk: http://www.notebookcheck....book-Review.166559.0.html
Het zal wel zoiets zijn als een Thinkpad Edge serie
Vergeleken met de Ideapad zal het toetsenbord wel beter zijn en waarschijnlijk ook wat minder bloatware bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
PiweD schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:31:
De deadline nadert en volgens mij zijn er vier kandidaten: de HP Envy, Dell XPS 13, Lenovo ThinkPad 13 en de Lenovo 710S.

De genoemde uitvoering van de Envy valt wmb af; hij gaat iets over het budget heen en is bovendien op het moment niet leverbaar, maar een andere uitvoering, bijv. deze: pricewatch: HP Envy 13-d021nd zou nog wel kunnen.
De XPS 13 vind ik ook een mooi ding, maar die past met een prijs van 1100+ euro ook niet in het budget, dus valt ook af.
Dan blijven er nog over de Lenovo's; 710S en ThinkPad 13. Die laatste lijkt me wat steviger en heeft waarschijnlijk een fijner toetsenbord, maar ziet er ook wat lomper uit, maar is achteraf waarschijnlijk ook makkelijker te upgraden.
Dus...wie hakt de knoop voor me door? De 710S, ThinkPad 13, of toch de HP Envy? (maar dan dus wel een uitvoering die gewoon leverbaar is..)
misschien een gekke vraag, maar al overwogen om dell te vragen hun xps 13 korting in de bbg aan te bieden? dan komt deze weer onder de 1000 euro. ze zouden hier een link voor kunnen geven, is tenslotte gratis reclame of een zeer populair site?
_/-\o_
heb zelf de xps 12 afgelopen week in deze korting actie gekocht. met die korting zou dat mijn eerste keus zijn en heb die dan ook afgelopen week gekocht. reden was de betere ondersteuning je apparaat wordt omgeruild of op lokatie gerepareerd. bij lenovo ben je hem een poosje kwijt. zie mijn link naar mijn andere thread hierover voor details, maar afgezien van de accu zijn ze nagenoeg hetzelfd technisch gezien als de 710s.

tweede keus is de 710s, weet niet waarom men hier zegt dat de thinkpad veel steviger is, maar heb beide in handen gehad, dat is dus echt niet merkbaar. misschien aan het scherm als hij open is, maar is dat een reden om meer geld uit te geven/ gewoon niet optillen aan de klep, dat hoort niet zo.. foei!

vindt de 710s een no brainer als dell geen link voor korting aan wil bieden.

[ Voor 23% gewijzigd door 2green op 23-07-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Zou je op de devices ook fifa 17, doom (low) en Wow spelen kunnen?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
2green schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:19:
[...]

misschien een gekke vraag, maar al overwogen om dell te vragen hun xps 13 korting in de bbg aan te bieden? dan komt deze weer onder de 1000 euro. ze zouden hier een link voor kunnen geven, is tenslotte gratis reclame of een zeer populair site?
_/-\o_
heb zelf de xps 12 afgelopen week in deze korting actie gekocht. met die korting zou dat mijn eerste keus zijn en heb die dan ook afgelopen week gekocht. reden was de betere ondersteuning je apparaat wordt omgeruild of op lokatie gerepareerd. bij lenovo ben je hem een poosje kwijt. zie mijn link naar mijn andere thread hierover voor details, maar afgezien van de accu zijn ze nagenoeg hetzelfd technisch gezien als de 710s.

tweede keus is de 710s, weet niet waarom men hier zegt dat de thinkpad veel steviger is, maar heb beide in handen gehad, dat is dus echt niet merkbaar. misschien aan het scherm als hij open is, maar is dat een reden om meer geld uit te geven/ gewoon niet optillen aan de klep, dat hoort niet zo.. foei!

vindt de 710s een no brainer als dell geen link voor korting aan wil bieden.
Hoewel het een sympathiek lijkt, is dat het niet. Je wekt dan niet alleen de schijn van sponsoring, je hébt ook daadwerkelijk sponsoring. En eigenlijk eentje waar je als T.net niets voor terugkrijgt, en al helemaal niet als bezoeker. In het verleden zijn er al BBGs geweest waar (onder andere IK) al verbaast waren over sommige keuzes dat je al een smaak van sponsoring overhield. Piwed bezwoer dat daar géén sprake van was.
Leuk als ze de kortingsactie doorzetten, het mag geen doorslag gevend punt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
De regel is <14

Maar de Dell XPS 15 heeft een 14 formfactor ivm bezels, dus mag die mee tellen? }:O Maar de prijs valt niet mee :X

[ Voor 17% gewijzigd door jerkitout op 23-07-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Lednov schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:26:
[...]

Hoewel het een sympathiek lijkt, is dat het niet. Je wekt dan niet alleen de schijn van sponsoring, je hébt ook daadwerkelijk sponsoring. En eigenlijk eentje waar je als T.net niets voor terugkrijgt, en al helemaal niet als bezoeker. In het verleden zijn er al BBGs geweest waar (onder andere IK) al verbaast waren over sommige keuzes dat je al een smaak van sponsoring overhield. Piwed bezwoer dat daar géén sprake van was.
Leuk als ze de kortingsactie doorzetten, het mag geen doorslag gevend punt worden.
Play verstandig punt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
jerkitout schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:57:
De regel is <14

Maar de Dell XPS 15 heeft een 14 formfactor ivm bezels, dus mag die mee tellen? }:O Maar de prijs valt niet mee :X
Blijft een 15 inch toch?

En de regel is <14, niet ≤14.

Dus die valt op twee punten buiten scope voor deze bbg, maar wel een mooi ding trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door 2green op 23-07-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Dit is ook nog een mooie.

pricewatch: Lenovo Yoga 700-14ISK 80QD0090MH

De yogas hebben altijd erg mooie ips schermen en de rest van de specs zijn ook meer dan prima en valt precies binnen budget. Bonus is touch/ tablet functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

2green schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:27:
[...]
Blijft een 15 inch toch?

En de regel is <14, niet ≤14.

Dus die valt op twee punten buiten scope voor deze bbg, maar wel een mooi ding trouwens.
Nu ja, het scherm is 15" qua omvang, maar de laptop zelf heeft hetzelfde formaat als een 14"-model, aangezien Dell extreem dunne bezels voor elkaar heeft kunnen krijgen.

De schermgrootte lijkt me minder van belang dan de fysieke grootte van het gehele apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
nXXt schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Nu ja, het scherm is 15" qua omvang, maar de laptop zelf heeft hetzelfde formaat als een 14"-model, aangezien Dell extreem dunne bezels voor elkaar heeft kunnen krijgen.

De schermgrootte lijkt me minder van belang dan de fysieke grootte van het gehele apparaat.
Ligt aan de definitie, die is hier gesteld op schermgrootte, niet op omvang of gewicht van het apparaat. Tevens neemt het gewicht behoorlijk to bij grotere schermen.

Ook is de definitie Kleiner dan 14", dus het voorgestelde apparaat is zelf met 14" omvang nog te groot als we al naar de omvang zouden kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
nXXt schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Hij valt dan nog steeds ruim buiten budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Ik zeg niet dat het model meegenomen moet worden, enkel dat schermgrootte an sich niet de beste maatstaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
kortom, een nutteloze discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laze
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-02 21:39
Ik vond de Acer Aspire V3-372-77FR wel een mooie optie tot ik in de omschrijving zag dat het om een model ging met een azerty toetsenbord (waarschijnlijk daarom ook de FR aan het eind van het modeltype?). Is er ook een versie met qwerty beschikbaar? Ik weet dat er ook Belgische buren meedoen met Tweakers maar het zou voor mij wel een doorslaggevend gegeven zijn bij het uitzoeken van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Welke gaat t nu worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

De Thinkpad 13 heeft geen toetsenbord verlichting. Voor mij tegenwoordig must-have als je dat gewend bent. Mijn oog was al gevallen op de 710S. Komt goed uit de reviews, zeker voor die prijs!

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Sorry, vergeten te updaten, maar ik ben voor de Envy 13 gegaan, omdat daarvoor de meeste animo was op het moment van de deadline. Ik tik deze post erop, en de eerste indruk is dat hij wel wat dikke schermranden heeft en dat de metalen behuizing stevig aanvoelt. We hebben ook al een accutest gedraaid en daaruit komt een accuduur van bijna acht uur tijdens browsen. Vind ik niet verkeerd, maar hoort ook niet tot de toppers die meer dan tien uur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
PiweD schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:06:
Sorry, vergeten te updaten, maar ik ben voor de Envy 13 gegaan, omdat daarvoor de meeste animo was op het moment van de deadline. Ik tik deze post erop, en de eerste indruk is dat hij wel wat dikke schermranden heeft en dat de metalen behuizing stevig aanvoelt. We hebben ook al een accutest gedraaid en daaruit komt een accuduur van bijna acht uur tijdens browsen. Vind ik niet verkeerd, maar hoort ook niet tot de toppers die meer dan tien uur doen.
Welke config? De 13-d021nd of de 13d082nd? Verschil is alleen het scherm volgens mij? Of de ene als winnaar en de andere als alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Cinemaskoop schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:24:
[...]

Welke config? De 13-d021nd of de 13d082nd? Verschil is alleen het scherm volgens mij? Of de ene als winnaar en de andere als alternatief?
De d082nd wat mij betreft, want die past binnen het budget en hoewel die hoge resolutie leuk is heb ik het idee dat men over het algemeen liever een mat scherm en een langere accuduur heeft dan veel pixeltjes. De d082nd is volgens mij weer zo'n model dat ze speciaal voor CoolBlue gemaakt hebben, want hij is identiek aan de d010nd, en die heb ik atm voor mn neus staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een Lenovo T460s voor 870 euro gekocht bij Laptopcentrale gekocht. Werd verkocht als demonstratiemodel maak kwam nieuw in doos.
14" FHD IPS scherm, 2x4GB DDR4, 256GB Samsung SSD, i5 6300u, Windows 10 Pro, toetsenbord verlichting, 3 jaar en 9 maanden onsite garantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerAspera
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 16:02
Zelf een Lenovo T460s voor 870 euro gekocht bij Laptopcentrale gekocht. Werd verkocht als demonstratiemodel maak kwam nieuw in doos.
14" FHD IPS scherm, 2x4GB DDR4, 256GB Samsung SSD, i5 6300u, Windows 10 Pro, toetsenbord verlichting, 3 jaar en 9 maanden onsite garantie.
Hoe bevalt je laptop? Wat vind je van de accuduur? Ik ben nog beetje terughoudend naar een demonstratie model. Ben bang dat ik een exemplaar krijg dat al maanden is mishandelt op de verkoopvloer. Lees op internet mixed reviews over laptopcentrale. Maar het is een zeer scherpe prijs voor die specs dus ik wil het eigenlijk wel eens proberen :). Hoop dat jij de doorslaggevende factor kunt zijn.

EDIT: Heb vernomen van laptopcentrale dat de t460s alleen zijn geimaged voor verkoop aan bedrijf (verkoop is niet doorgegaan) en verder niet zijn gebruikt. Met die informatie durf ik er wel een te bestellen en lijkt het een zeer antrekkelijke deal. Ik zie op de site van lenovo dit model met deze specs voor 1450 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door PerAspera op 19-08-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:37
PerAspera schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Hoe bevalt je laptop? Wat vind je van de accuduur? Ik ben nog beetje terughoudend naar een demonstratie model. Ben bang dat ik een exemplaar krijg dat al maanden is mishandelt op de verkoopvloer. Lees op internet mixed reviews over laptopcentrale. Maar het is een zeer scherpe prijs voor die specs dus ik wil het eigenlijk wel eens proberen :). Hoop dat jij de doorslaggevende factor kunt zijn.

EDIT: Heb vernomen van laptopcentrale dat de t460s alleen zijn geimaged voor verkoop aan bedrijf (verkoop is niet doorgegaan) en verder niet zijn gebruikt. Met die informatie durf ik er wel een te bestellen en lijkt het een zeer antrekkelijke deal. Ik zie op de site van lenovo dit model met deze specs voor 1450 euro.
Meden door Pinobot z'n reactie heb ik 'm toch gewoon besteld. Lijkt mij sterk dat er geen omweg voor gaat zijn of als particulier niet te gebruiken zou zijn. Overigens staat hier ook niets over op de website van laptopcentrale. Lijkt mij dat alles we in orde moet zijn. Mocht ik uiteindelijk meer weten dump ik hier ook wel mijn ervaring! Hij is iig erg goedkoop voor wat je krijgt!
(Ik verwacht dinsdag een levering.)

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artilux schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Meden door Pinobot z'n reactie heb ik 'm toch gewoon besteld. Lijkt mij sterk dat er geen omweg voor gaat zijn of als particulier niet te gebruiken zou zijn. Overigens staat hier ook niets over op de website van laptopcentrale. Lijkt mij dat alles we in orde moet zijn. Mocht ik uiteindelijk meer weten dump ik hier ook wel mijn ervaring! Hij is iig erg goedkoop voor wat je krijgt!
(Ik verwacht dinsdag een levering.)
De laptop is gewoon te gebruiken, het is in niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artilux
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:37
Om nog even op de T460s terug te komen:

Hij is binnen.
2 krassen op de laptop, ééntje boven het scherm naast de webcam, amper te zien, én eentje op de onderkant, vrij diep en groot, maar aan de onderkant...Niet interessant, wel goed om te vermelden.
Kwam dus NIET nieuw in de doos zoals bij pinobot

Daarnaast tot 25 mei 2020 garantie... 1371 dagen.

Geen originele doos, geen boekjes... Gewoon de laptop + power adapter.
Clean windows 10 pro install gedaan.

De ventilator lijkt vaker te draaien dan m'n huidige (at home) laptop. Niet continue, maar wel vaak. De frequentie van het geluid is wat hoger, waardoor je 'm wel hoort, maar het is zeker niet storend.
Scherm lijkt prima in orde en ik was verrast over het geluid uit de laptop. Echt helder!

Enfin, het werkt, demo model met 2 imperfecties, maar wanneer de hardware werkt kun je niet klagen toch!

Antfarmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb er persoonlijk eentje opgehaald bij Laptopcentrale en ze kunnen absoluut niet in de originele nieuwe retail doos hebben gezeten omdat ze daar allemaal binnen zijn gekomen zonder doos. ;) Kreeg een leuke rondleiding en het zijn toffe gasten daar. Anyway, de meeste T460s laptops hadden wel wat lichte veegjes op de bovenkant (wegens stapelen van laptops) en ben er geen tegengekomen die 100% perfect was, maar de sporen die er op zitten zijn zeer minimaal en absoluut acceptabel, gezien dit model met exact deze specificaties 18xx euro kost bij Lenovo.

Daarnaast heb ik zelf ontdekt dat ze niet origineel uit Nederland komen. T460s wordt in Nederland geleverd met een 3-pin adapter, terwijl volgens de parts list deze laptop is geleverd met een 2-pin adapter voor de Amerikaanse markt, er zat origineel ook een Amerikaans netsnoer bij volgens de parts list. Maakt verder niet uit, doet niks af aan de kwaliteit of wat dan ook en de garantie is wereldwijd.

Ik ben in elk geval zeer tevreden met degene die ik heb meegenomen. Geen backlight bleed en alles werkt uitstekend.

En al heb je er een met een flinke beschadiging, onderdelen zijn goedkoop en makkelijk te vervangen bij ThinkPads en dan ben je alsnog flink voordeliger uit.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2016 16:04 ]

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Toch wel interessant die T460s. Al heb ik liever een wat mooier uiterlijk, maar wellicht dat een robuuste laptop beter is voor dagelijks gebruik.

Hoe is de touchpad? Want tot nu toe ben ik al vele malen teleurgesteld over de kwaliteit van de touchpad's van tegenwoordig.

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb er gisteren een T460s besteld. Bern benieuwd of hij beschadigd is. Het wordt mijn eerste Thinkpad.

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ben ook wel benieuwd naar de helderheid van het beeldscherm.

• Frietsaus
  • Niet online
Touchpad is prima, maar helaas wel van plastic dus deze gaat slijten na verloop van tijd. Alleen de X1 Carbon heeft een touchpad van glas.

Helderheid is niet super hoog, maar genoeg voor binnen werken. Buiten is wellicht wat lastiger.

• Meeloow
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik zat ook te overwegen of ik deze zou bestellen, maar op de amerikaanse website van Lenovo staat vrijwel precies dezelfde configuratie voor 978 dollar (omgerekend dezelfde prijs als die van LaptopCentrale):
http://shop.lenovo.com/us.../thinkpad/t-series/t460s/

Het enige verschil lijkt de SSD te zijn, welke bij die van LaptopCentrale 256GB zou zijn in plaats van 128GB.
Daar staat tegenover dat die van Lenovo compleet nieuw is, en niet voor ongespecificeerde tijd als showmodel heeft gefungeerd.

Ik snap de hoge prijs voor de Nederlandse variant dan ook niet, er lijken geen aanzienlijke verschillen in te zitten. Het lijkt mij het in ieder geval niet waard, zowel die van Lenovo NL en LaptopCentrale.

Of zie ik dit verkeerd?

• Frietsaus
  • Niet online
Heeft dat model:
- FullHD Touch
- Windows 10 Pro ipv Home
- Vingerafdrukscanner
- Backlit keyboard
- 256GB SSD
- 3 jaar on-site next business day garantie

Volgens mij niet, als ik hem daar configureer kom ik alsnog op $1,294.50 uit en dat is omdat er momenteel een kortingsactie loopt in de VS. Zonder die actie komt deze configuratie neer op $1,673.00.

En bij Lenovo US kan je niet bestellen als Nederlander dus die prijs hebben we hier sowieso niks aan. Het model kost 1800+ bij Lenovo NL in dezelfde configuratie en dat is dus een aanzienlijk verschil. Wel mee eens dat de prijzen in Nederland erg hoog zijn, geen idee waarom.

[ Voor 71% gewijzigd door Frietsaus op 01-09-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Inmiddels de t460s ontvangen. Keurig zwevend verpakt in een kartonnen doos voor laptops. Inhoud: T460s, kleine lichtgewicht stroom adapter en de bon.
Bij opstarten kom je in het Windows pro configuratiemenu om de instellingen op maat te maken.
De hoeveelheid bloatware vind ik erg meevallen. Een proefversie van McAfee voor een maand en drie apps van Lenovo. Dat was het dacht ik wel zo'n beetje. McAfee heb ik verwijderd.
Accutijd lijkt wat tegen te vallen. Ik denk iets van 5 uur die ik bezig ben geweest met configuratie van de laptop met software. Opladen lijkt vervolgens minder dan een uur te duren. Ventilator draait regelmatig om warmte te verwijderen, maar is bijna niet te horen. Toetsenbord voelt heerlijk aan.
Mijn exemplaar is totaal vlekvrij en krasvrij. Niets, maar dan ook niets van gebruikssporen.
Pagina: 1