[iOS/Android] Pokémon Go Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 115 Laatste
Acties:
  • 324.881 views

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 18:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zie in mijn buurt dat veel gyms 'gehouden' worden door trainers met Japanse namen. Geen Japanse karakters, maar namen als Kamaizu etc je kent t wel. Weeabo's of Japanse gps spoofers? Meer mensen die dit opvalt of anderzins ervaring hebben met dit fenomeen? :-p
Ander dingetje; ik begrijp de functie van mijn begin pokemon niet helemaal. Leuk zo'n Bulbasaur, maar aangezien ik deze niet (of nauwelijks?) in het wild tegenkom kan ik m niet levelen en is hij dus vrij waardeloos. Zelfde geldt eigenlijk voor elke zeldzame pokemon. Vandaar ook dat vrijwel iedere gym hier wordt bewaakt door Raticate's en Pidgeots. Flaw in de mechanic?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:22
Michiel4life schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:24:
Ik zie in mijn buurt dat veel gyms 'gehouden' worden door trainers met Japanse namen. Geen Japanse karakters, maar namen als Kamaizu etc je kent t wel. Weeabo's of Japanse gps spoofers? Meer mensen die dit opvalt of anderzins ervaring hebben met dit fenomeen? :-p
Ander dingetje; ik begrijp de functie van mijn begin pokemon niet helemaal. Leuk zo'n Bulbasaur, maar aangezien ik deze niet (of nauwelijks?) in het wild tegenkom kan ik m niet levelen en is hij dus vrij waardeloos. Zelfde geldt eigenlijk voor elke zeldzame pokemon. Vandaar ook dat vrijwel iedere gym hier wordt bewaakt door Raticate's en Pidgeots. Flaw in de mechanic?
Hier geen vreemde namen tot zover. En wat betreft de gyms met Raticates en Pidgeots; dit is niet echt een flaw maar het effect van een verzamelgame die pas een paar dagen onofficieel beschikbaar is. Over een half jaar zal het er heel anders uit zien.

Ook hier in het dorp met nog geen 20.000 inwoners is de strijd om de gyms losgebarsten. Bizar dit, benieuwd hoe het straks met de officiële release gaat. Voorlopig kom ik iig niet meer ingelogd door serverissues.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-11 14:46

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Boost9898 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:24:
[...]

Hoe werkt dat precies met die gyms? 8)7
Bepaalde plaatsen (minder dan die Pokéstops) zijn zogenaamde Gym's. In de normale games had je een bepaald aantal badges die je moest halen, en die moest je in de Gym's halen. Zie het als de soort bosses in Pokémon. In deze game kun je als je lvl 5 bent, een van de drie teams kiezen. Dan ga je naar een (bijvoorbeeld) onbezette gym en zet je daar een van je (preferabel) hogere CP's neer. Andere teamleden kunnen dan ook allemaal één Pokémon in die gym zetten, maar dat ligt ook aan het lvl van de gym. Het maximum is volgens mij 6 personen.

Stel jij hebt een gym en je bent yellow, en er zijn nog 2 anderen die Pokémons in die gym hebben. Iemand anders is rood en wil die gym hebben. Dan kan hij 6 Pokémons uitkiezen waarmee hij/zij wil vechten. Dan krijg je een imho erg overgesimplificeerde combat waarbij je dan in dit geval 6 Pokémons hebt om de 3 die in de Gym zitten te verslaan. Daarom is het ook zaak dat je teamleden zo snel mogelijk Pokémons in de gyms zetten. Nou, stel hij verslaat er 2 van de drie met zijn 6 Pokémons, dan kan hij dezelfde waarmee hij net heeft gevochten weer healen of reviven en opnieuw vechten, nu hoeft hij alleen nog maar die wat overgebleven is te verslaan.

Je begrijpt dus dat als je maar genoeg potions hebt, dat het verslaan van een gym niet zo bagger moeilijk is. Het helpt echter om een paar vrienden mee te nemen, in hetzelfde team, want zij kunnen ook vechten tegen de zittende "koning" in een bepaalde gym.

Het spel heeft zeker nog veel meer diepgang nodig wil het over een paar maanden nog relevant blijven, maar ik denk niet dat Nintendo een best"seller" laat lopen.

Edit: wat een faalhaas, gaat hij/zij zich de moeite nemen om op dit tijdstip mijn gym over te nemen, lukt het alleen om de 2 zwakke eruit te gooien, maar na 3x zit mijn Pigeon nog steeds lekker op zijn plek.

[ Voor 5% gewijzigd door Kuusj op 10-07-2016 00:34 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11 18:03

DirtyBird

Praktiserend denker

Silvin schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:30:
[...]

Hier geen vreemde namen tot zover. En wat betreft de gyms met Raticates en Pidgeots; dit is niet echt een flaw maar het effect van een verzamelgame die pas een paar dagen onofficieel beschikbaar is. Over een half jaar zal het er heel anders uit zien.
Ook over een half jaar is iedereen voornamelijk pidgeys en ratatta's tegengekomen en hebben ze daarvoor dus de meeste candy. Ergo, iedereen een pidgeot van lvl 100 (naja equivalent in cp natuurlijk) en zeldzamere pokemon van lvl 60 ofzo.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zag dat er hier net ook 1 van mij werd overgenomen 8)7. Midden in de nacht vind ik toch wel ver gaan.

• Kuusj

Kuusj

Michiel4life schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:35:
[...]

Ook over een half jaar is iedereen voornamelijk pidgeys en ratatta's tegengekomen en hebben ze daarvoor dus de meeste candy. Ergo, iedereen een pidgeot van lvl 100 (naja equivalent in cp natuurlijk) en zeldzamere pokemon van lvl 60 ofzo.
Nu ik een wat hoger level heb zie ik wel steeds meer andere pokémons verschijnen die ik eerst helemaal nooit zag. We zullen zien, ik denk inderdaad dat ze de spawn rate van die dingen iets naar onder moeten bijstellen.

Verwijderd

ThomasXIV schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:38:
Zag dat er hier net ook 1 van mij werd overgenomen 8)7. Midden in de nacht vind ik toch wel ver gaan.
Het is weekend en er zullen best wel wat jongeren die stappen dit spel ook spelen, oftewel, als ze weer om 4/5 uur 'snachts terug naar huis gaan zullen ze het ook wel open kunnen hebben.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:44:
[...]

Het is weekend en er zullen best wel wat jongeren die stappen dit spel ook spelen, oftewel, als ze weer om 4/5 uur 'snachts terug naar huis gaan zullen ze het ook wel open kunnen hebben.
Fair enough, ik ga morgen naar een feestje, en dan op de fiets ipv met de auto, zo kan ik onderweg nog wat Pokéstops farmen :P Als ik dan terug ga om een uur of 4 kan ik weer alles farmen, alhoewel ik niet weet of dat met de verwachte alcoholconsumptie als een reëel idee mag worden gezien... :+

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind dat je voor de gevechten trouwens ook relatief erg weinig XP krijg. Soms krijg ik rond de 20 XP in de gym, maar voor de zoveelste Rattata die ik vang altijd 100XP.

[ Voor 3% gewijzigd door RekZ op 10-07-2016 00:53 ]

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:38

lf2

Het zijn geen Japanners maar generated Pokemon trainers. Moet wel anders is 90% van de gyms leeg aan t begin he haha

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 23:28
Vanavond ook tijdje rond gelopen en verschillende mensen tegengekomen die ook bezig waren. Helaas wel regelmatig dat het spel niet meer reageert of dat de server er uit lag. Dus regelmatig ff stil gestaan om te wachten tot het spel het weer deed. Dat zal binnenkort wel over zijn als het spel wereldwijd gereleased is.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 08:15

Boost9898

Software developer

Hebben meer mensen er last van dat zij niet kunnen inloggen op de app via een Pokémon GO account?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Boost9898 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 01:39:
Hebben meer mensen er last van dat zij niet kunnen inloggen op de app via een Pokémon GO account?
Jup, lijkt weer down te zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• lf2

lf2

Hoe moeilijk is het om het spel te schalen ? Beide bekend met grote gemeenschappen dus begrijp niet hoe dit kan behalve als er natuurlijk aanpassingen worden gedaan aan server logica

• Gravediggerxx
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09-2020
Amai ik dacht dat ik een hoog lvl had met net lvl 14 te zijn. Mijn pokemon zijn echter niet zo hoog van cp ik laat ze wel evolueren maar stardust spaar ik op voor wanneer ik hogere pokemon met mee cp krijg. Of is dat geen goed idee?

Vanmiddag hadden ze 4 van mijn 14 gyms afgepakt maar ik heb er nu ondertussen 17 XD

Het is trouwens met opzet gedaan dat er in laag bevolkte gebieden weinig gyms en stops zijn want het is niet overal even veilig (voor volwassen kindjes ) om rond te lopen _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Gravediggerxx op 10-07-2016 01:55 ]

• Mortalboy[NL]
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
In de stad geweest, terrasje gepakt en pokemon go aan met lure, lachen dit. Komen gewoon steeds mensen op af met mobieltjes... best verslavend dit. nog een half uurtje met een incense thuis wachten op wat pokemon en dan pitten...

• Autodrop
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-07 16:37
ThomasXIV schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:38:
Is dat zo vreemd dan?

't Is weekend dus heb er net met een aantal vrienden ook eventjes een stuk of tien een mooi geel kleurtje gegeven.

:)

• Bias
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Zerora schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 22:22:
[...]

Wat voor foutmelding geeft ie?
Ben onbekend met discord

My bad |:( WORKS LIKE A CHARM _/-\o_

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:23
Bedankt voor de tip hierboven voor het claimen van de gym bonus. Ik had zelf nooit in dat scherm gezocht.

Ik snap overigens nog niet helemaal hoe de combat nou werkt. Volgens mij krijg ik alleen de basic moves en niet de tweede aanval.

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 14:46
Gravediggerxx schreef op zondag 10 juli 2016 @ 01:52:
Het is trouwens met opzet gedaan dat er in laag bevolkte gebieden weinig gyms en stops zijn want het is niet overal even veilig (voor volwassen kindjes ) om rond te lopen _/-\o_
Nee, Ingress was al een spel voor de Stad. Maar omdat je in de provincie lekker kon cargressen en mission viel er ook nog veel te halen voor mensen uit dorpen.

Verwijderd

Topicstarter
Michiel4life schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:24:
Zijn gewoon weeabo's, oftewel mensen die een Japanse naam kiezen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:53
Kol Nedra schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:01:
ik heb de wekker voor vanacht om 3 uur gezet, eens kijken hoe het dan is :)
Nog wat gevangen?

Atm erg veel lagg bij mij, pokestops zijn wit en pokemon vangen gaat moeizaam.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13615107_1185340624850591_1881084562837314235_n.jpg?oh=67efc35bf2a8d81ef2e7a8c034aefb69&oe=57F972A9

LETSGOOO team articuno!

[ Voor 41% gewijzigd door rolandos582 op 10-07-2016 08:23 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38
Ik hoop toch zo, ik hoop toch zo, dat Pokémon Go verschoond blijft van de nare taferelen die je wel eens ziet/hoort bij Ingress. Ja, we hebben teams rood/geel/blauw, maar laten we daar alsjeblieft geen hatelijke stammenstrijd van maken, met onprettig gedrag en bedreigingen. Helemaal omdat er nu ook heel veel kinderen mee gaan spelen.

Het verhaal leent zich d'r ook niet echt voor heh? Bij Ingress was het duidelijk een gevecht om het lot van de mensheid. Hier bij Pokémon? Gaan we er voor om beestjes te vangen en te trainen en om te kijken wie de beste heeft bij gyms.

Vannacht rond half twaalf zag ik bij de kerk hier in de buurt een lure de lucht in gaan. Nou weet ik dat er op die plek 'snachts vaak minder prettige types rondhangen, dus daar ga ik niet zomaar op af.

Sowieso bedacht ik mij gisteren: zo'n lure is echt de perfecte manier om makkelijke slachtoffers met dure smartphones aan te trekken! Zo kan je in een dagje volgens mij best veel telefoons buitmaken die ook nog eens unlockt zijn omdat die lui de hele tijd Pokémon Go open hebben staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Liegebeest op 10-07-2016 08:47 ]

Liege, liege, liegebeest!

• rolandos582
Yep, het zal niet lang duren voor de kinderlokkers hun slag gaan slaan. Er zijn ook al diverse telefoons gejat etc. Tsja dat zag ik aankomen.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

rolandos582 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 08:53:
.. Er zijn ook al diverse telefoons gejat etc. Tsja dat zag ik aankomen.
Heb je daar bronnen van? Ik zag wel dat er al kinderen op een lijk waren gestuit in amerika tijdens hun zoektocht. Maar over (waar iedereen zo bang voor was) ongelukken of criminele dingen heb ik nog niks gelezen.

• lf2

lf2

CT schreef op zondag 10 juli 2016 @ 08:59:
[...]

Heb je daar bronnen van? Ik zag wel dat er al kinderen op een lijk waren gestuit in amerika tijdens hun zoektocht. Maar over (waar iedereen zo bang voor was) ongelukken of criminele dingen heb ik nog niks gelezen.
Maar ze hebben vast eerst de Pokemon gevangen die bij dat lijk stond ? Anders ben je niet echt een goede trainer...
Ghost Pokemon zijn wat harder te vinden ;)

• rolandos582
[...]
Deze bedoel je : http://kfor.com/2016/07/0...while-playing-pokemon-go/ ?

Bronnen niet, gehoord op discord pokemon. Denk dat er weinig mensen dat op internet gaan zetten tbh

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
[...]

http://112vandaag.nl/2016...efoon-en-geld-in-tilburg/

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 15:18

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ahja :o al staan er niet heel veel details in (of ze met Go 'gelokt' waren naar een vage plek), het had ook een willekeurige beroving kunnen zijn.

@rolandos582 ja dat is idd het verhaal van de kids in amerika die op een lijk gestuit waren, vroegah met buitenspelen was dat anders ook nog wel eens gebeurd.
Zal wel een shock zijn voor het politie buro sinds de pokemon launch, al die meldingen ineens van allerlei gevonden dingen (dump plekken, lijken etc.)

• rolandos582
Yes dat is hem inderdaad 8)7

Letsgoo, competitie in Groningen!
http://www.sikkom.nl/pokemon-go-competitie-in-de-binnenstad/

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 10-07-2016 09:25 ]

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Kunnen we een poll houden over wie in welk team zit? Zelf zit ik in het blauwe team.

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Gisteren nog geprobeerd korting te krijgen op hety terras omdat ik een lure op de pokestop naast het teraas had geplaatst. De man was dankbaar maar kreeg geen korting :)
Vandaag weer het park in!

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Mortalboy[NL]
Hoe zit dat eigenlijk met die pokemon go plus.. ik lees als je er op drukt dat je dan een pokemon vangt? Dus dan heb je ook altijd beet? Ik zit er over te twijfelen, maar ga hem niet gebruiken als ik het publiekelijk om mn pols moet dragen... gewoon in broekzak en hand erbij houden.. :P

http://www.pokemon.com/us/pokemon-video-games/pokemon-go/

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-11 16:11
ErikT738 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 06:03:
Bedankt voor de tip hierboven voor het claimen van de gym bonus. Ik had zelf nooit in dat scherm gezocht.

Ik snap overigens nog niet helemaal hoe de combat nou werkt. Volgens mij krijg ik alleen de basic moves en niet de tweede aanval.
Om de tweede aanval uit te voeren moet je lang op het scherm drukken. Dan verschijnt een balkje linksbovenaan. Laat los op het moment dat het balkje vol is en je doet je special. Good luck!

• Liegebeest
Benjamin1987 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:56:
[...]

Om de tweede aanval uit te voeren moet je lang op het scherm drukken. Dan verschijnt een balkje linksbovenaan. Laat los op het moment dat het balkje vol is en je doet je special. Good luck!
Nope... Je moet gewone aanvallen doen, die vullen het balkje. Als het balkje vol is moet je vasthouden/lang drukken en dan wordt de aanval gedaan.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:47
Ik heb vannacht toch maar eens een powerbank aangeschaft. Heel veel dagen heb ik niet om te spelen, dus als ik kan wil ik niet steeds terug naar huis moeten

• Emunator
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 20:11
Ben eigenlijk zeer benieuwd naar de invloed van dit spel op de verkeer veiligheid.
Nog meer kinderen/volwassenen met een telefoon in de hand over straat kijkend naar het scherm om de route te kunnen volgen naar een pokemon.

• Benjamin1987
  • Laatst online: 01-11 16:11
Liegebeest schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:58:
[...]

Nope... Je moet gewone aanvallen doen, die vullen het balkje. Als het balkje vol is moet je vasthouden/lang drukken en dan wordt de aanval gedaan.
Deels waar, je moet eerst een blauw blokje vol krijgen door normaleaanvallen, maar je kunt die in principe direct gebruiken door lang te drukken. Je hoeft niet te wachten tot alles vol is.

• new_guy
  • Laatst online: 21:54
Waar kan ik zien dat ik ben aangevallen in een Gym?
Ik heb het idee dat ik Pokemons terug heb gekregen die ik in een Gym had geplaatst, maar kan nergens een soort van 'news reel' of log vinden? In het journal staat het niet.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Goeiemorgen heb gisteren pokemon go gedownload en heb een paar vraagjes.

Is de kans groot dat ik een pokemon in m'n huis tegen kom?

Als ik ga luren, kan ik dan op mn plek blijven zitten en pokemons vangen? Of moet ik als nog voor het huis rondlopen?

Trouwens wel een gym 2 huizen van mij af om de hoek haha. Als m'n gps aan staat kan ik tegen de gym vechten.

• lolgast
Je kunt je Pokemon sorteren op HP. Degene die je terugkrijgt staan onderaan (want 1HP)

• Mortalboy[NL]
Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:22:

Als ik ga luren, kan ik dan op mn plek blijven zitten en pokemons vangen? Of moet ik als nog voor het huis rondlopen?

Trouwens wel een gym 2 huizen van mij af om de hoek haha. Als m'n gps aan staat kan ik tegen de gym vechten.
Gewoon lopen.. kan je ook eitjes broeden die je van pokestops krijgt... Hup hup uit die luie stoel en de straat op... Ik vondt het ook een beetje awwkward, ben geen tiener meer... maar dacht fuck it... :o

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-10 08:57

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:22:

Ja de kans dat je ze vanuit huis krijgt is aanwezig. Ik krijg ze ook vanaf mijn huiskamer, alleen duurt het soms eventjes.

Als je gaat luren hoef je niet weg. Er komen Pokemons naar de plek waar je Lure staat, dus bijvoorbeeld in je huis. :)

https://techrvw.com/

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lopen is wel het beste, maar ik merk dat er bij mij in de buurt niet zoveel te vinden is.

Dan is fietsen misschien handiger om betere plekken sneller te bereiken.

Tesla M3LR '21

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Ik zit midden in een woonwijk maar er is niets te bekennen qua pokestops en gyms. Als ik de kaart uitzoom zie ik ze ver weg wel staan. Paar min fietsen of een tijdje lopen. ;( (Pokestops zijn wel echt vervelend als ze niet in de buurt zijn.)

[ Voor 15% gewijzigd door Boost9898 op 10-07-2016 10:26 ]

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
Wat is de maximale snelheid die de app registreer als lopen voor het broeden van eieren?
Zat gister even een stukje op de fiets maar er werd helemaal niets bijgeteld. :?

• Mortalboy[NL]
Cowamundo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:27:
Wat is de maximale snelheid die de app registreer als lopen voor het broeden van eieren?
Zat gister even een stukje op de fiets maar er werd helemaal niets bijgeteld. :?
Nee schijnt dat als je te snel gaat hij niks registreert.. max 10km/u ofzo... Ik probeerde het ook met de auto maar lukt helaas niet... }:O

• Liegebeest
Boost9898 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:25:
Ik zit midden in een woonwijk maar er is niets te bekennen qua pokestops en gyms. Als ik de kaart uitzoom zie ik ze ver weg wel staan. Paar min fietsen of een tijdje lopen. ;( (Pokestops zijn wel echt vervelend als ze niet in de buurt zijn.)
Wat dat aangaat ben ik enorm verwend!

Drie Pokéstops een minuutje om de hoek en een gym één minuutje de andere kant op. Vijf minuten verder zitten in het winkelcentrum nog eens acht stops en een gym bij het station. Nice!

• lolgast
Mortalboy[NL] schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:30:
[...]

Nee schijnt dat als je te snel gaat hij niks registreert.. max 10km/u ofzo... Ik probeerde het ook met de auto maar lukt helaas niet... }:O
Het is maar 5KM/u ofzo. Ik loop standaard sneller en meestal heb ik daardoor ook pech..

• Gravediggerxx
Mortalboy[NL] schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:56:
Hoe zit dat eigenlijk met die pokemon go plus.. ik lees als je er op drukt dat je dan een pokemon vangt? Dus dan heb je ook altijd beet? Ik zit er over te twijfelen, maar ga hem niet gebruiken als ik het publiekelijk om mn pols moet dragen... gewoon in broekzak en hand erbij houden.. :P

http://www.pokemon.com/us/pokemon-video-games/pokemon-go/
Je vangkans gaat niet 100% zijn met go plus. Het vangen is nooit echt zeker. Zeker niet als het om zeldzame pokemon gaat.
Ik heb zelf al 1 keer exelent trhow gehad op een niet zo zeldzame pokemon en nog ging die lopen.
Sommige pokemon lijken op voorhand afgesteld om te gaan lopen daar gooi ik dan 5 zeer goede ballen naar besje en al en dan loopt die nog weg. Zelf met great bal gingen ze lopen bij mij.

Wees gewoon trots en draag hem om je pols wast maakt dat nu uit dat ga ik ookdoen en k ben 26 _/-\o_

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:31:
[...]

Het is maar 5KM/u ofzo. Ik loop standaard sneller en meestal heb ik daardoor ook pech..
Ik las ergens dat het max 20 km/u registreert.
Even de bron zoeken.

"Some goes with driving obviously, I've been told the speed limit is 60kmph, but i've only tested myself at 20kmph which works fine. So doing a lap of your local gyms, late at night, doing 20kmph, will count as walking. I'll try confirm the max speed at some point. I tried 40kmph and it didnt register - so the max speed is between 20kmph and 40kmph."

https://www.reddit.com/r/...rom_my_last_days_playing/

Zo te lezen is er nog geen 100% duidelijkheid over.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Ah ik kom er net achter dat als je iOS 10 Beta op je iPhone hebt staan, dat dat de reden is waarom de AR modes niet werkt.

"iOS - iPhone users with the iOS 10 beta 2 installed are also reporting problems with the phone detecting orientation for AR mode."

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:23

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ben ik de enige die de AR mode eigenlijk niet zo fijn vind? Tof is het wel, maar fijn is anders :)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• rolandos582
Mu.siQ schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:44:
Ben ik de enige die de AR mode eigenlijk niet zo fijn vind? Tof is het wel, maar fijn is anders :)
Is maar bagger, gelijk uitgezet. Totaal onhandig voor vangen van pokemons. Doe mij die basic achtergrond maar

• Cowamundo
Stravincy schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Ik las ergens dat het max 20 km/u registreert.
Even de bron zoeken.

"Some goes with driving obviously, I've been told the speed limit is 60kmph, but i've only tested myself at 20kmph which works fine. So doing a lap of your local gyms, late at night, doing 20kmph, will count as walking. I'll try confirm the max speed at some point. I tried 40kmph and it didnt register - so the max speed is between 20kmph and 40kmph."

https://www.reddit.com/r/...rom_my_last_days_playing/

Zo te lezen is er nog geen 100% duidelijkheid over.
Hmm zal dan ook nog wel niet helemaal lekker werken in combinatie met de servers want harder dan 20 kilometer per uur fietste ik zeker niet.

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 15:45
Mu.siQ schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:44:
Ik merk zelf wel dat ik beter de afstand kan inschatten wanneer ik AR modus gebruik. Zonder lijkt dat soms wat lastiger.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Cowamundo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Hmm zal dan ook nog wel niet helemaal lekker werken in combinatie met de servers want harder dan 20 kilometer per uur fietste ik zeker niet.
Volgens mij is het ook langzamer dan 20km/h, maar wat ik wel weet is dat hij de afstand maar eens in de XX minuten update. Als je dus ff fietst en gelijk kijkt of er iets bij komt, dan zie je idd geen verschil. Na een bepaald aantal minuten update die het aantal km's pas.

Ik denk zelf dat de snelheid eerder tussen de 5-10km/h ligt afhankelijk van de gps en internetverbinding (want die moeten dat ook goed bijhouden)

• Nieuwevolger
Mortalboy[NL] schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:24:
[...]

Gewoon lopen.. kan je ook eitjes broeden die je van pokestops krijgt... Hup hup uit die luie stoel en de straat op... Ik vondt het ook een beetje awwkward, ben geen tiener meer... maar dacht fuck it... :o
Ik baal er al van dat ik geen hond heb of naar school moet met de bus haha. Misschien dat ik straks nog onopvallend ga fietsen.

• Mortalboy[NL]
Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Ik baal er al van dat ik geen hond heb of naar school moet met de bus haha. Misschien dat ik straks nog onopvallend ga fietsen.
Pas dan liever AUB wel op in het verkeer... best lastig.. heb het ook een keer geprobeerd maar heb dan te weinig aandacht voor het verkeer.

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:18
Dat had ik in het begin ook.

Nou ik ben bijna 40.. Ik ga gewoon zichbaar pokemon spelen :P

Heeft me al leuke gesprekken opgeleverd btw. bij gyms.

En om mij heen kijken wie dat nog meer doen (en dat zijn er bizar veel hier) :+

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

• Nieuwevolger
Zijn die grasprietjes die uit de kaart poppen plekken waar pokemons zitten?

En hoe ver weg zijn pokemons met 3, 2 en 1 voetstapje weg??

Zie nu ook dat er een eveluatie van drowzee in de buurt zit, die is best goed.

• rolandos582
Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:01:

200,300 en 400 meter. En ja ik vermoed van wel

• Basxt
Een handige tip is trouwens dat je niet op de bubbels hoeft te tappen bij een pokestop. Gelijk kruisje klikken geeft je ook alle items.

• FitzChevalric.
Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:01:

Vermoeden is dat die grassprietjes spawnplekken zijn. Waarschijnlijk zijn de voetstapjes 100 meter per voetje. Maar bij mij werk dit nog niet helemaal.

• Pulpje1974
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-07 21:25

Pulpje1974

Gaming is a fulltime job.

die pootjes heb ik begrepen zit als volgt in elkaar. 1 is 5 – 10m, 2 pootjes is 10 – 50m en 3 is 50 – 100m.
Die blaadjes die je in het scherm ziet bewegen is ongeveer de plek waar er 1 moet zitten.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• FitzChevalric.
Pulpje1974 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:09:
die pootjes heb ik begrepen zit als volgt in elkaar. 1 is 5 – 10m, 2 pootjes is 10 – 50m en 3 is 50 – 100m.
Die blaadjes die je in het scherm ziet bewegen is ongeveer de plek waar er 1 moet zitten.
Dat lukt zeker niet want dan zou ik 9 pokemon's in mijn straat hebben. Terwijl ik maar 4 spawnplekken in mijn wijk heb.

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
Pulpje1974 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:09:
Beide incorrect.
0 Footprint - The Pokémon is right on top of you and will appear soon
1 Footprint - The Pokémon is within approx. 20 metres
2 Footprints - The Pokémon is within approx. 100 metres
3 Footprints - The Pokémon is within approx. 1 kilometre
En de blaadjes lijken eerder spawnplekken te zijn of iets dergelijks, maar iig geen zekerheid dat er 1 zit.

• FitzChevalric.
Hogader schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Beide volledig incorrect.

[...]

En de blaadjes lijken eerder spawnplekken te zijn of iets dergelijks, maar iig geen zekerheid dat er 1 zit.
Ik hoop echt niet dat 3 voetjes 1 kilometer is want dan heb ik geregeld maar 4 pokemon's in een straal van 1 kilometer, dat is echt weinig.

• Pulpje1974

Pulpje1974

de footprints worden dacht ik in de engelse lengte maat voet gerekend dus omgerekend is dat dus door 3 delen.

Intel core i7-6700k, Asus Z170 pro gaming, Crosair vengeance lpx 8GB. Asus Geforce GTX 960

• Cowamundo
DummyXL schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:00:
Dat had ik in het begin ook.

Nou ik ben bijna 40.. Ik ga gewoon zichbaar pokemon spelen :P

Heeft me al leuke gesprekken opgeleverd btw. bij gyms.

En om mij heen kijken wie dat nog meer doen (en dat zijn er bizar veel hier) :+
Haha inderdaad, als je goed om je heen kijkt lopen er bizar veel mensen te spelen.
Bij ons in de vriendengroep spelen zelfs de vrouwen mee! _/-\o_
En ook erg leuk af en toe die aanspraak met mensen ja! 8)

• FitzChevalric.
Pulpje1974 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:16:
de footprints worden dacht ik in de engelse lengte maat voet gerekend dus omgerekend is dat dus door 3 delen.
Het hele spel is metrisch, dus zullen de voetstapjes dat ook wel zijn.

• Basxt
Hogader schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:13:
[...]

Beide incorrect.

[...]

Is het een 100% kans dat er een pokemon spawnt als je 0 pootjes er vandaan bent? Kan er ook een spawnen bij één of twee?

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Basxt schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:20:
[...]

Is het een 100% kans dat er een pokemon spawnt als je 0 pootjes er vandaan bent? Kan er ook een spawnen bij één of twee?
Soms komen ze ook random, maar de grootste kans is er als er geen pootjes zijn. Het is me één keer gebeurd dat er drie op hetzelfde plek spawnden.

• Pulpje1974

Pulpje1974

FitzChevalric. schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Het hele spel is metrisch, dus zullen de voetstapjes dat ook wel zijn.
Ja heb je gelijk in daar had ik niet over nagedacht 8)7

Maar die 20m tot 1 km lijkt mij wat ver want als ik kijk bij wat er in mijn buurt zit en wat ik vind is het meestal binnen een straal van 250 meter met 3 voetstapjes.

• FitzChevalric.
Pulpje1974 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Ja heb je gelijk in daar had ik niet over nagedacht 8)7

Maar die 20m tot 1 km lijkt mij wat ver want als ik kijk bij wat er in mijn buurt zit en wat ik vind is het meestal binnen een straal van 250 meter met 3 voetstapjes.
Ik heb 2 voetjes vaak gevonden rond de 120 tot 170 meter en nul voetjes rond de 50 meter. Een paar eentjes over de 70 meter rond de 80. Die 250 meter klopt ook wel een beetje met mijn ervaring. Misschien zijn het 75 meter stapjes. dus vanaf 75 voor 1 stapje, 150 voor 2 voetjes en 225 voor drie.

• Nieuwevolger
Nou hoppa heb een lure aangezet en meteen een wartoittel te pakken.

• rolandos582
gg rip kan niet meer spelen, moet account activaten maar die email komt maar niet binnen door overvolle servers.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Helaas zijn de PTC servers weer offline, wou dat ik via google was begonnen...

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ab6e3aee30b032fd652bd1967e376969.jpg

Ik mag hopen dat het het juiste account is, want ik heb nooit een email gezien.

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 20:12
Vraagje. Stel ik heb wat Pidgeys die ik wil evalueren voor exp. Ik heb gelezen dat je voor een Pokemon die je laat evalueren 500 exp krijgt. Krijg ik dan voor elke Pidgey 500 exp of alleen de eerste keer 500 en daarna 100 (net zoals bij het vangen)?

• rolandos582
Kyumia schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:40:
Vraagje. Stel ik heb wat Pidgeys die ik wil evalueren voor exp. Ik heb gelezen dat je voor een Pokemon die je laat evalueren 500 exp krijgt. Krijg ik dan voor elke Pidgey 500 exp of alleen de eerste keer 500 en daarna 100 (net zoals bij het vangen)?
Elke keer 500

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 08:46

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Het is echt een hilarisch spel! Gisteren vanaf het dakterras van een vriendin mijn gym bewaakt _O_ Er kwamen op een gegeven moment aantal gasten naar de Gym toe (herkenbaar door volwassen mannen die naar hun telefoon zitten te kijken terwijl ze rond lopen in een groepje :p)

Hoe kom ik op de discord server? Ik zit al op bestaande servers, als ik op de link in de OP klik, dan kom ik gewoon in mijn bestaande channels ipv de Pokemon Go.

Computer Specs

• Kyumia
Dat wordt lekker farmen op de pidgeys, rattattas en spearows >:)

• rolandos582
Osxy schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:37:
Helaas zijn de PTC servers weer offline, wou dat ik via google was begonnen...
Mehhh je krijgt natuurlijk wel wat met PTC

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1807edc989517dfdd96794ab0b4eed2a.jpg

• rolandos582
Kyumia schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:41:
[...]
Dat wordt lekker farmen op de pidgeys, rattattas en spearows >:)
Dat is inderdaad wat de meeste doen, ik save ze gewoon tot ik 10+ heb en dan evolve ik alles met lucky egg. Bijna lvl 16 atm, maarja nu moet ik weer wachten op een email ;(

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:08
[...]

http://www.omroepbrabant....van+telefoon+en+geld.aspx

--

Is het eigenlijk juist slim om een Pokémon die al is geëvalueerd (zo gevangen) verder te trainen of kun je beter bij de basis beginnen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kyumia
Gynnad schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:43:
[...]

http://www.omroepbrabant....van+telefoon+en+geld.aspx

--

Is het eigenlijk juist slim om een Pokémon die al is geëvalueerd (zo gevangen) verder te trainen of kun je beter bij de basis beginnen?
Ze zelf evalueren maakt ze sterker

• diefightdie
  • Laatst online: 06-11 10:46
Ik dacht laat ik maar eens kijken of ik wat coins kan kopen...
Gaat niet op iOS, want heb hem met een ander (australisch) account gekocht xD helaas pindakaas

• Boost9898

Boost9898

Software developer

diefightdie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:52:
Ik dacht laat ik maar eens kijken of ik wat coins kan kopen...
Gaat niet op iOS, want heb hem met een ander (australisch) account gekocht xD helaas pindakaas
Later als het in NL uit is kan je je account gewoon in de Nederlandse iTunes store gebruiken denk ik. Je logt toch in met je Pokemon GO/Google account in. Niet dat het aan iOS/iTunes verbonden is.

• Nieuwevolger
Zit ik een beetje goed 5 pokemons uit een lure? Man ik moet echt level 5 worden om die gym in m'n straat te pakken.

Heb eigenlijk nu ook zin om normaal pokemon te spelen haha.

• Gravediggerxx
rolandos582 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:05:
[...]

200,300 en 400 meter. En ja ik vermoed van wel
Ik heb echt al eens minimum een km ver weg van een pokemon met 3 voedjes weg gefietst en die bleef er nog steeds opstaan. Het was een weepinbel die had ik voordien nog nooit gezien dus heb het goed in het oog gehouden en ik was niet van plan die te zoeken dus wilde ik zien vanaf welke af die verdween.

Bij en over die afstand ben ik zeker want bij mijn ei kwam 1.1 km erbij.

• dutchgio
  • Laatst online: 01:13
Kyumia schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:45:
[...]

Ze zelf evalueren maakt ze sterker
Je kunt ze ook naar de professor sturen om candy te krijgen en ook de candy van het evalueren op te sparen voor later, als je sterkere kunt vangen en die direct kunt laten evalueren.

Ik dacht overigens 'slim' te zijn en voor team rood te kiezen, aangezien de gym vlakbij dat ook was. Dus mijn sterkste Pokemon er bij geplaatst, maar die is nu overgenomen en staan inmiddels maarliefst 5 blauwe in... :o

Blijkbaar dus ook aardig actief of het zijn 'spoofers'.

• diefightdie
  • Laatst online: 06-11 10:46
Boost9898 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:55:
[...]

Later als het in NL uit is kan je je account gewoon in de Nederlandse iTunes store gebruiken denk ik. Je logt toch in met je Pokemon GO/Google account in. Niet dat het aan iOS/iTunes verbonden is.
Ik heb hem met een australisch gedownload, en hierna weer terug op mijn NL gezet (ivm. updates e.d. van andere apps).
Als ik in PGO nu coins wil kopen, checkt hij of ik met mijn huidige account het spel heb gedownload, wat niet zo is.
Kortom, wil ik Coins in iOS dan moet ik een betaalmethode aan mijn australisch account hangen, wat ik niet wil :(

• FitzChevalric.
Gravediggerxx schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Ik heb echt al eens minimum een km ver weg van een pokemon met 3 voedjes weg gefietst en die bleef er nog steeds opstaan. Het was een weepinbel die had ik voordien nog nooit gezien dus heb het goed in het oog gehouden en ik was niet van plan die te zoeken dus wilde ik zien vanaf welke af die verdween.

Bij mij werkt het voetjes systeem ook nog niet, sommige kunnen exact peilen met dat systeem. Ik had gisteren voor het eerst dat hij in bepaalde richtingen vierkantje erom heen gaf.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 18:59
Ik kan vanuit thuis precies de dichtstbijzijnde gym in de gaten houden waar ik een Starmie heb geplaatst. Heb nu al 3-4 keer gezien dat het werd aangevallen maar zonder succes, die Starmie is een volhouder haha! Heerlijk verslavend spelletje dit

Voor de geïnteresseerde; team Instinct (Yellow) in Den Bosch

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Boost9898

Boost9898

Software developer

diefightdie schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Ik heb hem met een australisch gedownload, en hierna weer terug op mijn NL gezet (ivm. updates e.d. van andere apps).
Als ik in PGO nu coins wil kopen, checkt hij of ik met mijn huidige account het spel heb gedownload, wat niet zo is.
Kortom, wil ik Coins in iOS dan moet ik een betaalmethode aan mijn australisch account hangen, wat ik niet wil :(
Dan zit ik met hetzelfde probleem. :( (Tot nu toe)

• rolandos582
Nieuwevolger schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:56:
Zit ik een beetje goed 5 pokemons uit een lure? Man ik moet echt level 5 worden om die gym in m'n straat te pakken.

Heb eigenlijk nu ook zin om normaal pokemon te spelen haha.
Ik haal er makkelijk 10-15 uit
Gravediggerxx schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:56:
[...]

Hmmm dat is wel unlucky, ik heb al 3x een geodude gezien, 3 tegelijk zelfs op 3 voetjes. Daarom zag ik ze dus 8)7

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:54

DropjesLover

Dit dus ->

In 1,5 dag in Disneyland en wat rijden door Parijs 100mb verbruikt :X

Wel een electeabuzz en met Lucky egg van lvl 9 naar bijna lvl 11 :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• rolandos582
DropjesLover schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:04:
In 1,5 dag in Disneyland en wat rijden door Parijs 100mb verbruikt :X

Wel een electeabuzz en met Lucky egg van lvl 9 naar bijna lvl 11 :)
Lol ik zit in 2 weken op 21GB atm, niet alleen met deze game natuurlijk maar toch. Onbeperkt 4g+ internet heeft z'n voordelen.

• dutchgio
  • Laatst online: 01:13
Ik las iets van 15MB per uur dacht ik voor Go als je redelijk actief speelt, dus qua datagebruik valt het wel mee.
Pagina: 1 ... 23 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Middels deze link kan je raadplegen waar er stops en gyms in de buurt te vinden zijn.

Online IV calculator

Het is niet de bedoeling dat hacks en cheats besproken worden op dit forum. Het druist in tegen de EULA van de game en dus is het niet gewenst op Tweakers.