IMG en URL invul form; alle opties kunnen invullen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik kan heel diep gaan graven om uit te vinden wat ik waar kan typen, maar dat is nog niet 1, 2, 3 duidelijk.
Graag een compleet invoer formulier als ik op zo'n knop klik.

Dan kan ik simpel een mooie klikbare link maken, ipv alleen de url zichtbaar. Dus met omschrijving.
Nu is me dat echt te veel moeite, om iedere keer dat ik dat zou willen gebruiken, uit te gaan zoeken.
https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/39
Dat kan toch heel simpel veel beter?

Wat is de alt-tekst van verdwenen plaatjes? Kans dat die via een formulier er wel komen.
[img]https://.net[/img]

Zo simpel voor tweakers.net, zo behulpzaam voor de posters.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Overzicht van UBB-codes ?

Als je soms ziet wat er aan topicstarts wordt opgeleverd met de standaard-tooling van het forum, begrijp ik niet geheel jouw struikelpunten of opmerkingen.
De img-tag

Syntax: [img=width,height,link,align,title,border,padding]url van de afbeelding[/img]

Attributen:

width: nummer - breedte van de afbeelding in pixels
height: nummer - hoogte van de afbeelding in pixels
link: ( 0 | 1 ) - wel of geen link naar de afbeelding in een nieuw venster
align: ( left | right ) - afbeelding links of rechts uitlijnen binnen de tekst
title: tekst - tooltip tekst
border: ( 0 | 1 ) - wel of geen omlijning
padding: ( 0 | 1 ) - wel of geen ruimte tussen afbeelding en omlijning
Staat toch precies omschreven hoe je een alt-tekst kan invoeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar hoe vaak gebruik je het en hoe nuttig is het. Met alt-tekst bedoel je denk ik de title (tekst die je ziet als je hem aanwijst met de muis)? Dat is mobiel sowieso al niet meer nuttig.

Een URL kun je al op drie manieren plakken;
• Je plakt de URL gewoon in de tekst en selecteert hem. Vervolgens klik je op het 'link'-icon en voer je de beschrijvende tekst in.
• Je typt eerst de omschrijvende tekst en selecteert deze. Vervolgens klik je op het link-icon en plak je de gewenste URL.
• Je typt zelf de volledige UBB-code [url=http://....]Omschrijvende tekst[/]

Ik gebruik bijna nooit de knopjes meer voor standaard posts. Ook de standaard bekende sneltoetsen werken:
Ctrl+B = bold
Ctrl+I = cursief
Ctrl+U = underline
Ctrl+S = doorstrepen
MAX3400 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:14:
Als je soms ziet wat er aan topicstarts wordt opgeleverd met de standaard-tooling van het forum, begrijp ik niet geheel jouw struikelpunten of opmerkingen.
Nou zijn dat wel de geavanceerdere posters, die nemen er wel flink de tijd voor. Alleen maar goed, natuurlijk, maar niet voor de every day little post. :) Ik snap best dat je als nieuweling dit soort posts niet zomaar uit de grond gestampt krijgt. Een formuliertje kan daarbij prima helpen, maar ik denk dat het een beetje overkill is.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 03-07-2016 23:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Room42 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:21:

Nou zijn dat wel de geavanceerdere posters, die nemen er wel flink de tijd voor. Alleen maar goed, natuurlijk, maar niet voor de every day little post. :)
Eens maar als je er een paar uur naar gekeken hebt (of enige affiniteit met HTML/PHP hebt), tik je de code-tags zo uit je hoofd op. Zeker voor de alledaagse posts hier zijn alt/title amper in gebruik en door gebruik van de icoontjes, kan je ook snel met je muis wat aanklikken / highlighten / doorlinken / etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Precies, voor de alledaagse post is de huidige toolkit volgens mij voldoende.

Ik vind het wel nog altijd jammer dat de knoppen niet beschikbaar zijn in de quick-reply! Zeker omdat ik vaak ergens op reageer en tijdens het typen terugscroll om te na te lezen of wat ik lees wel zo geschreven staat. Wil ik echter de knoppen hebben, moet ik eerst de preview openen, waarna de posts buiten beeld vallen (en waar ik op reageer helemaal onderaan staat). 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Room42 op 03-07-2016 23:29 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

onetime schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:07:
Nu is me dat echt te veel moeite, om iedere keer dat ik dat zou willen gebruiken, uit te gaan zoeken.
https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/39
Dat kan toch heel simpel veel beter?
Dat gaat ook al simpeler. Gewoon de URL plakken en afhankelijk van de site wordt deze geparsed en krijgt het automatisch de titel van de pagina. Jouw voorbeeld (even aangepast voor fora weergeven ipv topc maken) doet het volgende zonder gebruik te maken van URL tags, wat in dit geval zelfs beter is:
Mooie Features

De url tag gebruik je maar voor 2 redenen: verkorten met een omschrijving of de URL bevat wat aparte tekens die mogelijk afgekapt worden door de parser.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Fijn dat de heren boven mij zo bedreven zijn in de opmaak tags.
Hoe moet ik er bv achter komen hoe dat je op een of andere manier die omschrijving erin krijgt?
Voor mij, en ik zal niet de enige zijn, begin je met de url, en dan wil je via de knop de omschrijving toevoegen.
Als ik een url heb onthouden begin ik echt daarmee, om hem niet te vergeten. Daarna een omschrijving.
De knoppen de opties correct laten invullen is een fluitje van een cent.
Dat dit niet het eerste is wat er is gebouwd begrijp ik, maar het is nu echt wel tijd.
Heb je een knop, laat hem zijn werk doen!!! }:O |:( O-)
En als tweakers dat niet wil doen moeten ze zich niet afvragen waarom postings met links er niet uitzien. ;w
[url="tweakers"]tweakers.net[/url]
Er een paar uur naar gekeken? Jij hebt niets anders te doen? Ik heb daar seconden voor beschikbaar.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat ik me voor kan stellen is dat de term "UBB-codes" niet zoveel zegt, waardoor het niet duidelijk is dat je daarop moet klikken voor hulp bij de opmaak. Wat mij betreft zouden ze die dan ook aanpassen naar wat menselijkers, zoals 'Meer over opmaak-codes'. Dit geldt vooral voor in het edit-scherm.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 04-07-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:27:
[...] Ik vind het wel nog altijd jammer dat de knoppen niet beschikbaar zijn in de quick-reply! Zeker omdat ik vaak ergens op reageer en tijdens het typen terugscroll om te na te lezen of wat ik lees wel zo geschreven staat. Wil ik echter de knoppen hebben, moet ik eerst de preview openen, waarna de posts buiten beeld vallen (en waar ik op reageer helemaal onderaan staat). 8)7
Helemaal mee eens! I second that motion!
Room42 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:21:
Maar hoe vaak gebruik je het en hoe nuttig is het. Met alt-tekst bedoel je denk ik de title (tekst die je ziet als je hem aanwijst met de muis)? Dat is mobiel sowieso al niet meer nuttig.

Een URL kun je al op drie manieren plakken;
[1] Je plakt de URL gewoon in de tekst en selecteert hem. Vervolgens klik je op het 'link'-icon en voer je de beschrijvende tekst in.
[2] Je typt eerst de omschrijvende tekst en selecteert deze. Vervolgens klik je op het link-icon en plak je de gewenste URL.
[3] Je typt zelf de volledige UBB-code [url=http://....]Omschrijvende tekst[/]

[...]
Nou zijn dat wel de geavanceerdere posters, die nemen er wel flink de tijd voor. Alleen maar goed, natuurlijk, maar niet voor de every day little post. :) Ik snap best dat je als nieuweling dit soort posts niet zomaar uit de grond gestampt krijgt. Een formuliertje kan daarbij prima helpen, maar ik denk dat het een beetje overkill is.
Of de tekst die je ziet als dingen -niet- geladen worden...!
Er zijn nog steeds mensen die -geen- breedband internet hebben.

[1] ja, dat verwacht je eventueel, maar dat werkt zo niet; werkt als [2]
[2] dat verwacht je toch niet! Je verwacht [1].
[3] en wie weet dat nou... en noem het gewoon opmaak codes, want dat zijn het.
MAX3400 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 23:14:
Overzicht van UBB-codes ?

[...]
Staat toch precies omschreven hoe je een alt-tekst kan invoeren?
En het is geen pain in the ass om DIT te editen?

Voor inhoudelijke dingen de tijd nemen is goed; tijd verspillen met moeilijke opmaak is posters tegen werken. Dat noem je toch niet goed? Of wel?

Laat gewoon iemand voor al die dingen invul templates maken, voor zover van toepassing. [/i] not.
Spaart veel tijd.
Ik vraag toch niet om een grafische editor? Alhoewel, als dat zou kunnen, dan zou je het posters pas echt makkelijk maken om nette layout te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door onetime op 04-07-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

onetime schreef op maandag 04 juli 2016 @ 00:02:
Fijn dat de heren boven mij zo bedreven zijn in de opmaak tags.
...
Er een paar uur naar gekeken? Jij hebt niets anders te doen? Ik heb daar seconden voor beschikbaar.
+
onetime schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:10:
[...]
\[3] en wie weet dat nou... en noem het gewoon opmaak codes, want dat zijn het.

Laat gewoon iemand voor al die dingen invul templates maken, voor zover van toepassing. [/i] not.
Spaart veel tijd.
Ik vraag toch niet om een grafische editor? Alhoewel, als dat zou kunnen, dan zou je het posters pas echt makkelijk maken om nette layout te maken.
Dus omdat je recentelijk de hoogste stijging in je karma hebt gezien; waarschijnlijk veroorzaakt door veel posten op GoT/T.net, is het de bedoeling dat de rest naar jouw pijpen danst ivm dat je even inleest? Op de kop af heb je al 10 jaar een account hier en nog steeds hou je dan vol dat je maar "seconden" hebt voor iets ipv even de standaard-opmaak van GoT te leren/lezen?

Sorry, maar op mij komt dat over dat jij een issue hebt; van de 500K+ leden hier zijn er enkelen die misschien de opmaak, zoals die nu bestaat, aan de kaak stellen met kleine aanvullingen/suggesties. Zeg maar, de spreekwoordelijke druppel op de plaat.
onetime schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:10:

En het is geen pain in the ass om DIT te editen?
Nee... Ik ben topicstarter van [Multi] Forza Horizon 3 en er zit meer tijd in het opzoeken/rangschikken van de info dan de daadwerkelijke opmaak. Zelfs ondanks ik amper topicstarts maak, is het FH3 topic minder dan 15 minuten tijd geweest om alles netjes te krijgen.

En edit'en? Gewoon een kopietje van de code in Notepad++ en logisch indelen/nadenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Wat is dit nou voor reactie?
Karma? Wat is dat? Oh jij bent zeker met een wedstrijd bezig. Ik niet. Maar ik zal eens kijken.
Ik lees inhoudelijk, en probeer mensen te helpen. Zo ook hier.
(recent "veel" product info verbeterd omdat wat ik zocht fout stond, zodat anderen correcte info krijgen.)
Tweakers probeert een breder publiek te bereiken. Daar probeer ik bij te helpen. Al wil ik dat eigenlijk niet. Ik wil het wel graag makkelijker. Maar blijf jij maar tegen werken.
En voordat ik me inschreef al jaren gelezen hier. Zeker sinds 2003.
Aan mijn nic. zie je dat ik niet van plan was meer dan 1 keer te posten. 8)7 ;w
Kijk maar op mijn profiel wat ik van reacties als die hierboven van jou vind. :F
Als je dat begrijpt is het waarschijnlijk toch niet op je van toepassing. O-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@MAX en @onetime, Wat staan we allemaal weer lekker open voor elkaars standpunten en belevingswerelden. Misschien zou een beetje respect en begrip wederzijds wel op zijn plaats zijn.

Ik zou ook niet op elk forum waar ik kom de codes uit mijn hoofd leren, zeker niet als ik er een 'onetimer' zou zijn. ;) Aan de andere kant zul je, als je meer wilt, wel de documentatie moeten lezen die beschikbaar is. Daarin wordt van de bezoeker wel enige interesse en inspanning verwacht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben het ermee eens dat de gebruiksvriendelijkheid van de RML/UBB/'opmaakcode'-toolbar wel beter kan. Sowieso zijn de javascript-prompts een reliek uit de vorige eeuw en kunnen die beter worden vervangen door mooie dialogs. Daar zouden we dan inderdaad ook de 'extra' opties van bepaalde tags makkelijk beschikbaar kunnen maken.

Het enige probleem is echter het feit dat we nauw bezet zijn en dat dergelijke 'nice--to-haves' daarom niet of nauwelijks prioriteit krijgen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aangezien het toch (client-side) javascript is, een idee om het een community feature te maken, waar gebruikers de knoppen en functies kunnen maken voor jullie?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1