Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-07 11:45
Hallo iedereen ik had een grafische kaart bij alternate bestelt alleen die kreeg artifacts ze zeiden dat als ik hem naar de rma stuurde ik een nieuwe kreeg MAAR ik kreeg een 2 de hans kapot ding!
Nu 2 weken geleden geeld ze zeiden dat ik de grafische kaart woensdag binnenkreeg ( ze logen gewoon want ik kreeg hem pas 2 weken erna ( vandaag )
Maar ik had donderdag gebeld hoe het zat en hun zeiden wwij hebben goed nieuws u krijg een compleet nieuwe zo snel mogelijk opgestuurd ( maar nee dus...)
IK kreeg weer een kappotte ( de pci conector is een beetje kapot.
Maar het ergste vind ik dat ze liegen ze hadden een nieuwe belooft! krijg ik weer een half gerepareerd ding
Maar verder Had ik erover gebeld en nu zeiden hun ja die je aan de telefoon had donderdag die weet er niks van.
EN toen zei ik ja maar afspraak is afspraak dus ik moet een nieuwe krijgen.
Maar nee hoor want de grafische kaart is nu een half jaar oud ( jajaja nadat het bijna 10 weken ofzo bij hun is)
Daarvoor zat hij 10 dagen ofzo voor het halfjaar.
IK weet nu niet wat ik verder moet ondernemen want ik ga geen half kapotte in mijn pc stoppen want anders kon ik hem netzogoed 2 de hands kopen ( je weet niet wat ermee verder is gebeurd enzo)
Mijn oude was nooit evergeclocked geen beschadigingen alleen hij had wat artifacts...
als iemand mij kan vertellen wat ik nu het beste kan doen want ik kan niet weer zo lang wachten... :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 616620

De tekst is een beetje onleesbaar door het aantal spelfouten en het gemis aan interpunctie. Maar wat ik begrijp is dat je een GPU hebt bestelt bij Alternate en deze bleek bij aankomst defect te zijn. Vervolgens heb je de GPU teruggestuurd en kreeg je een refurbished model terug die ook defect bleek te zijn.

Wat ik nu niet begrijp is wat je huidige situatie is. Heb je nu een defecte GPU in je bezit? Wat zegt Alternate over je situatie? En wat is de aanschafdatum van de GPU?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 02-07-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:20:
De tekst is een beetje onleesbaar door het aantal spelfouten en het gemis aan interpunctie. Maar wat ik begrijp is dat je een GPU hebt bestelt bij Alternate en deze bleek bij aankomst defect te zijn. Vervolgens heb je de GPU teruggestuurd en kreeg je een refurbished model terug die ook defect bleek te zijn.

Wat ik nu niet begrijp is wat je huidige situatie is. Heb je nu een defecte GPU in je bezit? Wat zegt Alternate over je situatie?
Ja ik heb een gpu met beschadigingen op de pci connector in bezit nu, en alternate zegt dat ik geen nieuwe krijg want na 6 maanden maar toen ik hem opstuurde was het net voor 6 maanden...
En alternate had mij belooft een nieuwe te sturen maar toen ik nu had gebeld erover zeiden ze ja dat mens van de klantenservice weet er niks van..
Nu wil alternate geen nieuwe meer leveren en zit ik dus met een kapotte.
aanschafdatum net voor kerst
Sorry voor de typefouten mijn toetsenbord is toe aan vervanging.

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Alternate is gehouden om jou te voorzien van een goed werkende vervanging. Dit betekent niet dat Alternate jou een nieuwe hoeft te verstrekken.

In dit geval kan jij wederom een rma procedure starten om een goed werkende kaart te ontvangen.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
dennisk. schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:26:
Alternate is gehouden om jou te voorzien van een goed werkende vervanging. Dit betekent niet dat Alternate jou een nieuwe hoeft te verstrekken.

In dit geval kan jij wederom een rma procedure starten om een goed werkende kaart te ontvangen.
Hun willen daar niet aan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Ja ik heb een gpu met beschadigingen op de pci connector in bezit nu, en alternate zegt dat ik geen nieuwe krijg want na 6 maanden maar toen ik hem opstuurde was het net voor 6 maanden...
En alternate had mij belooft een nieuwe te sturen maar toen ik nu had gebeld erover zeiden ze ja dat mens van de klantenservice weet er niks van..
Nu wil alternate geen nieuwe meer leveren en zit ik dus met een kapotte.
Sorry voor de typefouten mijn toetsenbord is toe aan vervanging.
Hoe ziet de beschadiging eruit? Ik neem aan dat je de GPU niet in gebruik hebt? Want misschien kun je de GPU onder garantie terugsturen en laten repareren. Alleen weet ik niet of MSI deze zal repareren als het op gebruikersschade lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:27:
[...]

Hoe ziet de beschadiging eruit? Ik neem aan dat je de GPU niet in gebruik hebt? Want misschien kun je de GPU onder garantie terugsturen en laten repareren. Alleen weet ik niet of MSI deze zal repareren als het op gebruikersschade lijkt.
De zak waar hij in zat was ook kapot.
En het lijkt of 2 van die gouden streepjes er half af zijn terwijl de achterkant heel is en de voorkant zijn er 2 half af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:27:
[...]

Hun willen daar niet aan meewerken.
Wat is de reden dat Alternate daar niet aan mee wilt werken? Zij zijn gehouden om jou aan garantieservice te verlenen, gezien Alternate in dit geval de verkopende partij is.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
dennisk. schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:29:
[...]

Wat is de reden dat Alternate daar niet aan mee wilt werken? Zij zijn gehouden om jou garantie te verlenen, gezien Alternate in dit geval de verkopende partij is.
Omdat alternate zei dat ze het hebben getest...
en nu willen ze dus er niks meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisk. schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:26:

Dat dus.
Je geeft aan dat ze niet willen meewerken?
Dan stuur je ze een aangetekende brief waarin je ze een x-termijn geeft om zich te conformeren aan de garantie conform het Nederlandse consumenten recht. Reageren ze niet binnen de gestelde termijn, dan is de volgende stap een briefje van je advocaat via de rechtsbijstand (neem aan dat je die hebt?), dat maakt meestal wel meer indruk. Gebeurd er dan nog niks, dan is het verder aan je rechtsbijstandverzekering / advocaat om dit verder voor je af te handelen / je schadeloos te stellen.

Zorg wel voor voldoende bewijslast, zoals foto's, test rapporten van jou/Alternate/etc, filmpjes van wat er gebeurd. Leg ook alles vast (e-mails, brieven, facturen, etc). Verslaglegging bij een geschil is van belang.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:30:
[...]

Omdat alternate zei dat ze het hebben getest...
en nu willen ze dus er niks meer aan doen.
Dus je hebt nu een werkende kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:36:
[...]

Dus je hebt nu een werkende kaart?
Misschien alleen de pci conectoren zijn kapot dus durf ik hem niet in mijn pc te stoppen.
Waarschijnlijk is hij gewoon kapot.

[ Voor 6% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:37:
[...]

Misschien alleen de pci conectoren zijn kapot dus durf ik hem niet in mijn pc te stoppen.
Waarschijnlijk is hij gewoon kapot.
Zou je misschien een foto kunnen maken en uploaden van de beschadiging aan de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Zou je misschien een foto kunnen maken en uploaden van de beschadiging aan de GPU?
Tuurlijk 1 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bedoeld dat er sommige aansluitpinnen korter zijn, dan klopt dit. Dit hoort zo.
Kijk bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://twinind.com/files/4814/0401/3764/PCI-EXP164-LA.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:43:
[...]

http://imgur.com/lIdwr7B
En alles zit vol vlekken en tevens komt deze uit china en de vorige niet...
En de doos is kspot en de zak waar het inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:51:
[...]

http://imgur.com/lIdwr7B
En alles zit vol vlekken en tevens komt deze uit china en de vorige niet...
En de doos is kspot en de zak waar het inzit
Kun je ons misschien ook vertellen welke type GPU het is? Zelf zou ik niet denken dat het gebruiken van deze GPU enige beschadigingen zou verrichten aan de rest van de computer. Hooguit dat de GPU niet wordt herkend.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 02-07-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:53:
[...]

Kun je ons misschien ook vertellen welke type GPU het is? Zelf zou ik niet denken dat het gebruiken van deze GPU enige beschadigingen zou verrichten aan de rest van de computer. Hooguit dat de GPU niet wordt herkend.
Msi r9 380 gaming 2 gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik heb even de kaart op Google opgezocht en ik zie dat dit geen beschadiging is.

http://www.pureoverclock..../2015/06/msi_r9380g_4.jpg
http://images17.newegg.co...wegg/14-127-878-TS?$S640$
http://ecx.images-amazon..../914ybQgE0nL._SL1500_.jpg

Zoals je kan zien op de afbeeldingen is hier ook de ene laatste pin korter dan de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 616620 op 02-07-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
dat het 1 na laatste pinnetje korter is zie ik met een vlugge zoekopdracht al bij meerdere kaarten,
Kaart die ik hier op de plank heb liggen:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/DP4tFFmIMprHv2h7tnaUW0Rs/full.jpg

Dat is dus geen schade oid.
En dat het uit China komt is niet echt een reden voor garantie, dat een RMA om die reden geweigerd wordt is wel te verwachten, zie nu pas op de foto dat deze kaart ook uit China komt, heeft het altijd gewoon gedaan ;)
Schade aan de verpakking zal iig niet met een RMA worden opgelost, zolang Alternate garantie geeft wanneer de kaart wel kapot is...

(HD6570 van MSI op de foto)

[ Voor 42% gewijzigd door RGAT op 02-07-2016 18:00 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat gedaan voor hot-swap-situaties, zodat die pinnen later dan de rest hun signaal krijgen. Je USB-stekkertjes hebben dat ook :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
RGAT schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:57:
dat het 1 na laatste pinnetje korter is zie ik met een vlugge zoekopdracht al bij meerdere kaarten,
Kaart die ik hier op de plank heb liggen:
[afbeelding]

Dat is dus geen schade oid.
En dat het uit China komt is niet echt een reden voor garantie, dat een RMA om die reden geweigerd wordt is wel te verwachten, zie nu pas op de foto dat deze kaart ook uit China komt, heeft het altijd gewoon gedaan ;)
Schade aan de verpakking zal iig niet met een RMA worden opgelost, zolang Alternate garantie geeft wanneer de kaart wel kapot is...

(HD6570 van MSI op de foto)
Ok maar het heeft ookCosmetische schade
En daarnaast wou i keerst een r9 380 van een vriend kopen ( voor 80 )
Toen toch maar besloten om nieuwe te kopen ivm dat hij langer zou megaan krijg ik door dit alles opnieuwe een 2 de hands! :( Daarnaast weet ik niet wat er met de kaart is gebeurd is het geoverclocked is het het het.....
En hij roest ook een beetje, lol.
En als mijn pc door deze grafische kaart kapot gaat ben ik ook de pineut dus ja...

[ Voor 7% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 13:27

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Toen toch maar besloten om nieuwe te kopen ivm dat hij langer zou megaan krijg ik door dit alles opnieuwe een 2 de hands! :( Daarnaast weet ik niet wat er met de kaart is gebeurd is het geoverclocked is het het het.....
En als mijn pc door deze grafische kaart kapot gaat ben ik ook de pineut dus ja...
Foto's?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Kun je afbeeldingen plaatsen van de cosmetische schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:09:
[...]

Kun je afbeeldingen plaatsen van de cosmetische schade?
Dit is er een effe snel
http://imgur.com/a2SP5sF
Daarnaast zaten hier geen pci beschermeers op ( ik had die er wel op gedaan tijdens verzending! )

[ Voor 18% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Heb je de kaart zo in onvangst genomen van Alternate? Ik zou als ik jouw was dan deze afbeelding sturen naar Alternate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Is ook normaal daar is de verf / lak af. Dat gebeurd als er een schroefje in wordt gedraaid.

Je hebt een vervangende kaart gekregen. Dat hoeft geen nieuwe te zijn. Het is niet netjes dat ze wel hebben gezegd dat je een nieuwe zou krijgen en dan een waarschijnlijk refurbished / door MSI gerepareerd exemplaar sturen.

Kortom gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Dat ziet er inderdaad niet goed uit. Heb je de kaart zo in onvangst genomen van Alternate? Ik zou als ik jouw was dan deze afbeelding sturen naar Alternate.
Alternate wil niks meer mee te maken hebben is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
.Maarten schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:17:
Is ook normaal daar is de verf / lak af. Dat gebeurd als er een schroefje in wordt gedraaid.

Je hebt een vervangende kaart gekregen. Dat hoeft geen nieuwe te zijn. Het is niet netjes dat ze wel hebben gezegd dat je een nieuwe zou krijgen en dan een waarschijnlijk refurbished / door MSI gerepareerd exemplaar sturen.

Kortom gewoon gebruiken.
Nee want ik heb betaald voor een nieuwe en krijg een beschadigde terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:27:
[...]

Alternate wil niks meer mee te maken hebben is het probleem.
Als ik jouw was zou ik de GPU gewoon uitproberen. De kans is groot dat de GPU gewoon functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:29:
[...]

Als ik jouw was zou ik de GPU gewoon uitproberen. De kans is groot dat de GPU gewoon functioneert.
En als mijn pc daardoor kapot gaat?
of kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:29:
[...]

En als mijn pc daardoor kapot gaat?
of kan dat niet.
De PCI-E aansluitingen zijn niet defect neem ik aan. En de cosmetische schade zal de werking van de GPU niet belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:30:
[...]

De PCI-E aansluitingen zijn niet defect neem ik aan. En de cosmetische schade zal de werking van de GPU niet belemmeren.
maar ik vind het nogsteeds raar want ik heb betaald voor een nieuwe lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

op de foto's is inderdaad te zien dat deze "flink" gebruikt is. als de kaart er nou zo goed als nieuw uit zag is het anders wat. ik zou hier ook inderdaad niet mee akkoord gaan en ze gewoon een aangetekende brief sturen met binnen dit termijn het op te lossen anders is de koop ontdaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 597256 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:31:
op de foto's is inderdaad te zien dat deze "flink" gebruikt is. als de kaart er nou zo goed als nieuw uit zag is het anders wat. ik zou hier ook inderdaad niet mee akkoord gaan en ze gewoon een aangetekende brief sturen met binnen dit termijn het op te lossen anders is de koop ontdaan.
Ok! want mijne was zo goed als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:31:
[...]

Als je een GPU RMA terugstuurt en deze valt niet te repareren dan krijg je meestal een refurbished GPU terug. Deze zijn uitvoerig getest en functioneren ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Gewoon proberen. Ik heb nog nooit gehoord dat ze je pc kunnen slopen. Tenzij er dingen uitsteken maar die kans acht ik erg klein. En je kan je recht bijstand om hulp vragen. Heb je die niet kan je nog via andere manieren gratis juridische advies krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Anoniem: 616620 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:32:
[...]

Als je een GPU RMA terugstuurt en deze valt niet te repareren dan krijg je meestal een refurbished GPU terug. Deze zijn uitvoerig getest en functioneren ook.
ik begrijp wat je bedoelt, maar deze is zoals op de foto te zien is niet "zo goed als nieuw"
daarom begrijp ik zijn punt helemaal. je geeft meer uit voor een nieuw product en je krijgt er eentje terug die er 2e hands uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:31:
[...]

Wat was het prijsverschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Anoniem: 597256 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:52:
[...]

ik begrijp wat je bedoelt, maar deze is zoals op de foto te zien is niet "zo goed als nieuw"
daarom begrijp ik zijn punt helemaal. je geeft meer uit voor een nieuw product en je krijgt er eentje terug die er 2e hands uit ziet.
Dit bedoel ik !
IK heb hem met alle voorzichtigheid behandelt ( anti statisch )
Bij vervoeren pci clips erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Racing_Reporter schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Wat was het prijsverschil dan?
voor de helft kan je hem ongeveer in deze staat krijgen ( 100 euro ) nieuw 200

[ Voor 19% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:54:
[...]

voor de helft kan je hem ongeveer in deze staat krijgen ( 100 euro ) nieuw 200
Heb je iets uit een koopjeshoek oid gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Racing_Reporter schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:57:
[...]

Heb je iets uit een koopjeshoek oid gekocht?
Nee ik kreeg een 2 de hands na de garantie rma
( ik had een nieuwe gekocht van meer dan 220 euro en nu krijg ik een afgeraffeld ding.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Je hebt inderdaad betaald voor een nieuwe. Maar die heb je gebruikt. En toen was het geen nieuwe kaart meer. Garantie betekend niet dat je een nieuwe moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
.Maarten schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:02:
Je hebt inderdaad betaald voor een nieuwe. Maar die heb je gebruikt. En toen was het geen nieuwe kaart meer. Garantie betekend niet dat je een nieuwe moet krijgen.
Ja maar ik had hem in bijna nieuwstaat en nu krijg ik een afgeraffeld ( waarschijnlijk geoverclocked ) ding
Met schade terwijl mijne met pci clips werd verzonden in anti statische spul....
Ik wil dus een nieuwe of eentje die er net zo goed uitziet want mijne had 100% geen beschadigingen.
EN ik denk niet dat ze eentje met zo weinig schade hebben ontvangen ( eig helemaal niks)

[ Voor 17% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:17
Wat zegt Alternate over de gebruikssporen? Je typt heel wollig over vanalles maar heb je Alternate wel duidelijk gemaakt wat je precies wilt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
jopie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:08:
Wat zegt Alternate over de gebruikssporen? Je typt heel wollig over vanalles maar heb je Alternate wel duidelijk gemaakt wat je precies wilt en waarom?
Ja maar ze trekken zich er niks van aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Wat zegt Alternate dan over de gebruikssporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
jopie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:10:
Ze zeggen dat dat niks uitmaakt en voorderest doen ze niks meer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
jopie schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:10:
Dat ze er niets meer met dit "probleem" te maken willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Dat komt omdat dat normale gebruikssporen zijn. Dat plekje waar je de kaart vast schroeft gaat bij heel veel kaarten "kapot" dat komt door het vastdraaien van de schroeven.
En die pci-e connector is gewoon normaal. Die vingers horen zo half te zijn.

In dit geval geef ik Alternate toch echt gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door .Maarten op 02-07-2016 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Hoe lang heeft de kaart gedraaid voor hij de eerste keer RMA ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
loki504 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:13:
Hoe lang heeft de kaart gedraaid voor hij de eerste keer RMA ging?
ong 5 weken nu al ong 10 weken aan de gang met alternate
En maarten bij mij was dat bij de schroefgaten niet zo dus..
Ik heb zelfs al aangeboden om bij te betalen maar dat willen ze ook niet die alternate :(
En daarnaast joppie
Ze hadden mij 2 x belooft om een nieuwe te krijgen en nu zeggen ze ja maar de klantenservice weet daar niks van 8)7 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik ook, klagen kun je in mijn ogen als de kaart niet functioneert, of er een deel van de kap gebroken is, maar niet om schade op een plek waar een schroef moet zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07 09:41
Ik lees een hoop boos geklaag, maar wat ik er van begrijp is dat je de vervangende kaart nog niet eens hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
msteggink schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:20:
Ik lees een hoop boos geklaag, maar wat ik er van begrijp is dat je de vervangende kaart nog niet eens hebt geprobeerd?
Ja want ze hebben mij een nieuwe belooft en hij is beschadigt.
IK kon dan net zo goed een 2 dehands kopen.
dat scheelde me dan HEEL veel geld.
en ik heb altijd iets tegen 2 de hands gehad.
ivm je weet nooit wat ermee is gebeurd

[ Voor 15% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
En als die kapot was gegaan had je helemaal niks meer. Gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
Alternate stuurt je een vervangende kaart en je hebt em nog niet eens geprobeerd. Ik snap wel dat Alternate dan (nog) geen RMA proces wil starten. Wat wil je nu eigenlijk horen, dat je een nieuwe krijgt? Ik weet niet wat je toon via de telefoon/mail was, maar ik kan mij wel voorstellen dat Alternate niet heel erg welwillend wordt.

Ik zou eerst de kaart proberen, mocht het niet werken kun je dat inbrengen als argument. Een nieuwe ga je niet krijgen een refurbished bij een RMA is niet ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, wanneer heb je de originele kaart gekocht? Wanneer was deze defect gegaan? Heb je ergens schriftelijk (digitaal) bewijs dat ze tegen je gezegd hebben, dat je een nieuwe zou krijgen?

Daarnaast, als ik alles zo snel even lees, lees ik dat je de GPU nog niet getest hebt, maar al wel concludeert dat deze defect is. Waarom test je hem niet uit? Waar ben je bang voor? Aan de foto's te zien is er verder geen beschadiging aan de aansluitpinnen. Je geeft verder ook aan dat de kaart niet netjes is afgeleverd? Wat is niet netjes? Heb je foto's? Zo ja, laat deze zien? Is er ook andere schade dan dat klein beetje roest?

Je PC gaat echt niet kapot als je voorzichtig de kaart weer aansluit waar die aangesloten hoort te zijn. Ik zou nu foto's maken van alle schade die je nu ziet. Test de kaart uit. Werkt hij? Prima, dan is dat goed. Werkt hij niet? Dan moet je opnieuw de RMA traject in.

Als je zeker van je zaak bent, zou ik bewijs verzamelen en Alternate een e-mail en een aangetekende brief sturen.

[ Voor 23% gewijzigd door MysticX op 02-07-2016 19:28 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
msteggink schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:26:
Alternate stuurt je een vervangende kaart en je hebt em nog niet eens geprobeerd. Ik snap wel dat Alternate dan (nog) geen RMA proces wil starten. Wat wil je nu eigenlijk horen, dat je een nieuwe krijgt? Ik weet niet wat je toon via de telefoon/mail was, maar ik kan mij wel voorstellen dat Alternate niet heel erg welwillend wordt.

Ik zou eerst de kaart proberen, mocht het niet werken kun je dat inbrengen als argument. Een nieuwe ga je niet krijgen een refurbished bij een RMA is niet ongebruikelijk.
RWK__ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:27:
Voor de duidelijkheid, wanneer heb je de originele kaart gekocht? Wanneer was deze defect gegaan? Heb je ergens schriftelijk (digitaal) bewijs dat ze tegen je gezegd hebben, dat je een nieuwe zou krijgen?

Daarnaast, als ik alles zo snel even lees, lees ik dat je de GPU nog niet getest hebt, maar al wel concludeert dat deze defect is. Waarom test je hem niet uit? Waar ben je bang voor? Aan de foto's te zien is er verder geen beschadiging aan de aansluitpinnen. Je geeft verder ook aan dat de kaart niet netjes is afgeleverd? Wat is niet netjes? Heb je foto's? Zo ja, laat deze zien? Is er ook andere schade dan dat klein beetje roest?
Er zitten veel vlekken op die ik er niet vanaf kan krijgen en de anti statische zak was kapot/ er zaten geen beschermers op de pci dingen
De originele heb ik gekocht net voor kerst ik gok 20 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:11:
[...]

Ze zeggen dat dat niks uitmaakt en voorderest doen ze niks meer !
En voor de rest hoor ik jou heel veel roepen over 'zou wel eens niet kunnen werken', 'waarschijnlijk mee overgeklokt' en 'dadelijk blaast 'ie m'n pc op'. Mijn reactie op volgorde: eerst proberen, boeit niet, onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:28:
[...]

[...]

Er zitten veel vlekken op die ik er niet vanaf kan krijgen en de anti statische zak was kapot/ er zaten geen beschermers op de pci dingen
Sorry, maar zonder foto's kunnen wij ook niks. Alleen maar roepen dat er schade is, gaat ons verder ook niet helpen. Stuur nou eens een foto en laat ons is even zien wat het probleem is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
RWK__ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:29:
[...]

Sorry, maar zonder foto's kunnen wij ook niks. Alleen maar roepen dat er schade is, gaat ons verder ook niet helpen. Stuur nou eens een foto en laat ons is even zien wat het probleem is.
In de zak zit gewoon een gat ( in de zak om de grafiswche kaart)
En er zitten geen plastic pci beschermers omheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

RWK__ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:29:
[...]

AMD and INTEL in "Alternate/msi garantie"

Dit lijkt me wat je bedoelt, ongeveer. De rest blijft wazig, jep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:31:
[...]

In de zak zit gewoon een gat ( in de zak om de grafiswche kaart)
En er zitten geen plastic pci beschermers omheen
Dat is allemaal niet netjes gebeurt als dat zo geweest is, maar ik vraag nog steeds om een foto van de cosmetische schade (de vlekken die je ziet).

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
RWK__ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:33:
[...]

Dat is allemaal niet netjes gebeurt als dat zo geweest is, maar ik vraag nog steeds om een foto van de cosmetische schade (de vlekken die je ziet).
Ok wacht effe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:32:
[...]

AMD and INTEL in "Alternate/msi garantie"

Dit lijkt me wat je bedoelt, ongeveer. De rest blijft wazig, jep..
Ik heb de foto's bekeken, maar daar wordt ik niet wijzer van. Ik zie roestvorming, maar dat is het dan ook.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:21:
[...]

Ja want ze hebben mij een nieuwe belooft en hij is beschadigt.
IK kon dan net zo goed een 2 dehands kopen.
dat scheelde me dan HEEL veel geld.
en ik heb altijd iets tegen 2 de hands gehad.
ivm je weet nooit wat ermee is gebeurd
Refurbished =/= tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik snap even niet waarom mensen zeggen dat TS maar tevreden moet zijn met de oplossing van alternate. In eerste instantie kreeg de nieuwe kaart artifacts, ergo het was een ondeugdelijk product. Even een snelle google levert het volgende op:
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product.
Alternate biedt geen reparatie aan, en stuurt niet een nieuw product terug. Ik zou zeggen: Alternate zit fout en had TS een gloednieuwe kaart moeten opsturen, of het product kosteloos moeten laten reparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Bitage schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:46:
Ik snap even niet waarom mensen zeggen dat TS maar tevreden moet zijn met de oplossing van alternate. In eerste instantie kreeg de nieuwe kaart artifacts, ergo het was een ondeugdelijk product. Even een snelle google levert het volgende op:

[...]

Alternate biedt geen reparatie aan, en stuurt niet een nieuw product terug. Ik zou zeggen: Alternate zit fout en had TS een gloednieuwe kaart moeten opsturen, of het product kosteloos moeten laten reparen.
Bedankt dit dacht ik ook maar hoe zou ik dat voormekaar moeten krijgen ?
want ze willen er niks mee te maken meer hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het wazige verhaal van de TS goed begrijp heeft hij nu een kaart liggen, maar heeft hij die nog niet eens in gebruik genomen, dus is er helemaal niet te zeggen dat deze stuk is.

Een miniscuul afdrukje van een schroefje op de behuizing is echt niet te scharen onder 'ondeugdelijk product'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Hier kan ik aan toevoegen, dat de kaart niet alleen moet functioneren, maar cosmetisch ook moet voldoen.

Ondanks de vage foto's kan ik mij niet van het vermoeden ontdoen dat deze kaart NIET gezien kon worden als een goede vervanging van een kaart die net een half jaar oud is en cosmetisch (volgens TS) niet onder doet voor nieuw.

De nodige hardware componenten, met name moederborden en VGA kaarten zijn vaak voorzien van optisch franje, daar wordt een dergelijke kaart ook regelmatig op uitgezocht. Dit zal bij een garantie claim ook meegenomen moeten worden. Wanneer het originele product niet meer te leveren is dan kan en mag alleen in overleg met de consument naar een alternatief uitgeweken worden. Is er sprake van niet kunnen repareren en is er geen vervanging mogelijk dan zal de koop ontbonden moeten worden, waarbij het koop bedrag terug gestort zal moeten worden.

Let op! Bij een half jaar oude kaart kunnen geen dagwaarden gerekend worden, hier geld bij ontbinding gewoon het koopbedrag.

Aan TS, zou je nog eens een paar duidelijk (overzicht) foto's kunnen plaatsen en niet alleen maar linkjes?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
_Dune_ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:55:
[...]

Hier kan ik aan toevoegen, dat de kaart niet alleen moet functioneren, maar cosmetisch ook moet voldoen. Ondanks de vage foto's kan ik mij niet van het vermoeden ontdoen dat deze kaart NIET gezien kon worden als een goede vervanging van een kaart die net een half jaar oud is en cosmetisch (volgens TS) niet onder doet voor nieuw.

De nodige hardware componenten, met name moederborden en VGA kaarten zijn vaak voorzien van optisch franje, daar wordt een dergelijke kaart ook regelmatig op uitgezocht. Dit zal bij een garantie claim ook meegenomen moeten worden. Wanneer het originele product niet meer te leveren is dan kan en mag alleen in overleg met de consument naar een alternatief uitgeweken worden. Is er sprake van niet kunnen repareren en is er geen vervanging mogelijk dan zal de koop ontbonden moeten worden, waarbij het koop bedrag terug gestort zal moeten worden.

Let op! Bij een half jaar oude kaart kunnen geen dagwaarden gerekend worden, hier geld bij ontbinding gewoon het koopbedrag.

Aan TS, zou je nog eens een paar duidelijk (overzicht) foto's kunnen plaatsen en niet alleen maar linkjes?
toon volledige bericht
Helaas ( na de 10 weken ) maar voor die 10 weken was het voor het halfjaar)
Nu zegt alternate dat het product ouder is dan 6 maanden en daardoor geen nieuwe/geld kan terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
TERW_DAN schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:51:
[...]

Als ik het wazige verhaal van de TS goed begrijp heeft hij nu een kaart liggen, maar heeft hij die nog niet eens in gebruik genomen, dus is er helemaal niet te zeggen dat deze stuk is.

Een miniscuul afdrukje van een schroefje op de behuizing is echt niet te scharen onder 'ondeugdelijk product'.
Het maakt niet uit, Alternate had de kaart die in eerste instantie artifacts vertoonde moeten vervangen met een gloednieuwe of de kapotte kaart moeten repareren. En dus niet een refurbished of iets dergelijks moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Bitage schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:57:
[...]

Het maakt niet uit, Alternate had de kaart die in eerste instantie artifacts vertoonde moeten vervangen met een gloednieuwe of de kapotte kaart moeten repareren. En dus niet een refurbished of iets dergelijks moeten opsturen.
En hoe zou ik dat tegen alternate nu moeten vragen want ze willen er niks meer mee doen.
daarnaast vind ik dan nog een week wachten meer dan genoeg ( het is bijna 10 weken weg nu )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-07 23:37
Toch vind ik het raar dat hij hem niet gewoon uitprobeert. Je gaat ervan uit dat hij kapot is, maar refurbished producten testen ze vaak gewoon goed uit.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:57:
[...]
Helaas ( na de 10 weken ) maar voor die 10 weken was het voor het halfjaar)
Nu zegt alternate dat het product ouder is dan 6 maanden en daardoor geen nieuwe/geld kan terugstorten.
Maar het punt blijft dat het een deugdelijk product moet zijn, als ikzelf een kaart zou terug krijgen die vol krassen en beschadigingen zit, zal ik deze ook niet in mijn Pc steken en gaat gewoon retour leverancier. Met of zonder RMA proces.

... maar nogmaals post eens een paar duidelijke foto's.

P.s. Een refurbished product ontvangen na een garantie claim mag, maar deze mag niet onderdoen voor een nieuw product. Bijvoorbeeld krassen op de behuizing van de koeler of optisch markeringen/stickers die ontbreken. Nogmaals deze producten worden vaak ook uitgekozen op design. Ander zouden een MSI of een Sapphire echt geen design koelers hoeven maken en hadden ze het bij een zwart vierkant doosje kunnen laten.

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 02-07-2016 20:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:59:
[...]

En hoe zou ik dat tegen alternate nu moeten vragen want ze willen er niks meer mee doen.
daarnaast vind ik dan nog een week wachten meer dan genoeg ( het is bijna 10 weken weg nu )
juridische hulp zoeken. En kijken of ze er een zaak van willen maken. Alleen zal je wel een recht bijstand nodig hebben. Zonder juridische stappen ga je er niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
_Dune_ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:59:
[...]

Maar het punt blijft dat het een deugdelijk product moet zijn, als ikzelf een kaart zou terug krijgen die vol krassen en beschadigingen zit, zal ik deze ook niet in mijn Pc steken en gaat gewoon retour leverancier. Met of zonder RMA proces.

... maar nogmaals post eens een paar duidelijke foto's.

P.s. Een refurbished product ontvangen na een garantie claim mag, maar deze mag niet onderdoen voor een nieuw product. Bijvoorbeeld krassen op de behuizing van de koeler of optisch markeringen/stickers die ontbreken. Nogmaals deze producten worden vaak ook uitgekozen op design. Ander zouden een MSI of een Sapphire echt geen design koelers hoeven maken en hadden ze het bij een zwart vierkant doosje kunnen laten.
Waarvan moet ik fotos maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:05:
[...]

De schade welke je steeds vermeldt ;)
Verder volg ik dat 6 maanden verhaal niet helemaal, Alternate zegt volgens jou dat na 6 maanden je garantie gewoon ophoudt oid?
Vziw is het na de eerste 6 maanden de verantwoordelijkheid van de consument om aan te tonen dat eventuele schade wel onder garantie valt, eerste 6 maanden moet de winkel aantonen dat het niet onder garantie valt en anders een RMA doen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:05:
[...]

Wat dacht je van die kaart die compleet onbruikbaar is doordat hij gigantisch bekrast is. De enige foto die ik nu heb gezien is van een afdruk van een schroef waarmee die kaart is vastgezet, maar je beweert dat heel die kaart onder de vlekken zit, maar daar heb ik nog niets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
AMD and INTEL schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:49:
[...]

Bedankt dit dacht ik ook maar hoe zou ik dat voormekaar moeten krijgen ?
I am not a lawyer, maar dit is wat ik zou doen:

Je stelt ze een ultimatum waarin je ze wijst op je rechten als consument, je stelt dat ze te kort zijn gekomen met betrekking tot deze rechten en geeft ze nog één kans om het recht te zetten door of een gloednieuwe kaart op te sturen of de kaart die je in eerste instantie RMA had gedaan kosteloos te repareren. Je geeft ze een redelijke termijn om dit op te lossen (14 dagen om met een oplossing te komen is vrij standaard, maar wees zelf flexibel als ze hem willen laten repareren en de reparatie zelf duurt langer) en dat wanneer er geen oplossing komt dat je de koop ontbindt. In dat laatste geval moeten ze een redelijke fractie van het originele aankoopbedrag terugstorten. Een redelijke fractie valt te onderbouwen met: normaliter schrijft men computer hardware over 5 jaar af. Dus na 5 jaar is de waarde 0 euro. Dus na 10 weken gebruik betekent dat het redelijk is om (5*52 - 10)/(5*52) * K = 0.96 * K terug te storten, waar K je originele aankoopbedrag is. Dit is een vrij autistische schatting maar is wel prima hard te maken.

Email wordt wettelijk als schriftelijke communicatie beschouwd, maar je beste kans is met een aangetekende brief, dan krijg je zelf ook bewijs van ontvangst.

Schrijf verder je brief in goed Nederlands, dus niet de kwaliteit tekst die je hier hebt geplempt. Wees verder beleefd en houd het formeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitage schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:16:
[...]

I am not a lawyer, maar dit is wat ik zou doen:
GMTA. ;)
Verwijderd in "Alternate/msi garantie"

Maar er lijkt overheen gelezen te worden door de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 10:03
Ik speel even de advocaat van de duivel: wie zegt dat dit niet bij het testen gebeurd is? Dus even een schroefje vastgedraaid, waardoor de verf los gelaten is? Het kan daardoor net zo goed een nieuwe kaart geweest zijn. Misschien wat onzorgvuldig uit de anti static bag gehaald.
Misschien allemaal niet heel netjes, maar het kan dus net zo goed een nieuwe, maar geteste kaart zijn.

Ik zou je trouwens wel aanraden om er een iets duidelijker verhaal van te maken, en daarbij leestekens gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 02-07-2016 20:57 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
MartijnAbel schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:57:
Ik speel even de advocaat van de duivel: wie zegt dat dit niet bij het testen gebeurd is? Dus even een schroefje vastgedraaid, waardoor de verf los gelaten is? Het kan daardoor net zo goed een nieuwe kaart geweest zijn. Misschien wat onzorgvuldig uit de anti static bag gehaald.
Misschien allemaal niet heel netjes, maar het kan dus net zo goed een nieuwe, maar geteste kaart zijn.

Ik zou je trouwens wel aanraden om er een iets duidelijker verhaal van te maken, en daarbij leestekens gebruiken.
Nee hij is niet nieuw hebben ze na het bellen gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Test hem eens. Werkt hij zou ik lekker overal een slechte review pakken. Ja het is kut. En niet terecht. Alleen zal je moeten vechten voor je recht. En gaat lang duren. En grote kans dat amd mey de rx580 komt als alles rond is.
Zeker als je geen rechtsbijstand heb(heb je die?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
loki504 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 21:32:
Test hem eens. Werkt hij zou ik lekker overal een slechte review pakken. Ja het is kut. En niet terecht. Alleen zal je moeten vechten voor je recht. En gaat lang duren. En grote kans dat amd mey de rx580 komt als alles rond is.
Zeker als je geen rechtsbijstand heb(heb je die?).
Ja ik heb rechtsbijstand!
Ik ga morgen het pakket opsturen met een brief aals ze mijn geld niet teruggeven ( koop ontbinden )
ik mijn rechtsbijstand erbij ga pakken.
Moet ik akkoord gaan met 100% of is 90 % fair ?

[ Voor 18% gewijzigd door AMD and INTEL op 02-07-2016 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• msteggink
Wat een geouwehoer, test die kaart nou eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:25
Schrijf nou eens rustig en netjes op wat er allemaal chronologisch is gebeurd.
Paar nette links met foto's erbij want heb nu deze gehele thread doorgelezen en snap er nog niet alles van.

Wil je iets voor elkaar krijgen dan zal je duidelijk moeten communiceren en niet snel wat op internet of in de email versturen.

Als ik alternate was geweest dan zou ik mij met zulke communicatie ook niet geroepen voelen om jou als koper zijnde te helpen. Of je daar wel recht op hebt laat ik in het midden. Dat kan ik nu niet beoordelen.

[ Voor 25% gewijzigd door D-dark op 02-07-2016 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07 15:33

Jean Paul

Reservebelg

Ik begin mij af te vragen of TS niet ontzettend zit te overdrijven, aangezien hij blijft ontwijken wat betreft foto's over de geclaimde schade en vlekken.

Een hoop heisa en geschreeuw, maar totaal niet meewerkend en ollossingsgedreven.

Een scheur in de zak, beschadiging van doos, wat boeit dat nu als de kaart prima functioneert. Maar dat weten we nog steeds niet.

Stuur nu foto's, of test die kaart nu eens eerst.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
Ik zou eerst overleggen met je rechtbijstand. Die kunnen ook een brief sturen. En die hebben vele malen meer effect als jij zelf een brief stuurt. En ook waar je wel en geen recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
loki504 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:07:
Ik zou eerst overleggen met je rechtbijstand. Die kunnen ook een brief sturen. En die hebben vele malen meer effect als jij zelf een brief stuurt. En ook waar je wel en geen recht op hebt.
Ok ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 07:51

WhiteDog

met zwarte hond

Jean Paul schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:03:
Ik begin mij af te vragen of TS niet ontzettend zit te overdrijven, aangezien hij blijft ontwijken wat betreft foto's over de geclaimde schade en vlekken.

Een hoop heisa en geschreeuw, maar totaal niet meewerkend en ollossingsgedreven.

Een scheur in de zak, beschadiging van doos, wat boeit dat nu als de kaart prima functioneert. Maar dat weten we nog steeds niet.

Stuur nu foto's, of test die kaart nu eens eerst.
TS had recht op een nieuwe kaart en heeft die niet gekregen. Al de rest is eigenlijk niet meer relevant.

Alleen gaat de TS nooit krijgen waar hij recht op heeft... want grote winkel VS onwetende consument. Gewoon die kaart in je PC steken en live with it.

MSI en Alternate, a recipe for disaster :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Het verbaast me totaal dat TS nog steeds geen foto's hier gepost heeft. Hoe kan je dan nog om advies verwachten? Hoe kunnen mensen conclusies trekken terwijl je nog niks gezien heb?

TS beweert dat de kaart niet in goede orde is ontvangen. Gescheurde zak, beschadigde doos? Laat dit eens zien, dan weten we waar het over gaat.
TS beweert dat er schade te zien is aan de kaart (vlekken etc). Waar blijft de foto?
TS beweert dat de kaart defect is, terwijl TS hem nog niet eens getest heeft. Hoe kan je op de conclusie komen dat de kaart defect is, terwijl je hem niet eens getest hebt.

Nu vraag ik me dus gewoon af wat TS nou verwacht?

Je rechtsbijstand gaat je niet helpen als je de kaart niet getest hebt. Het gaat ook niet helpen als je morgen de kaart opstuurt, want zij zullen hem dan weer terugsturen.

De winkel moet jou kosteloos een werkend vervangend product leveren. Dit mag en kan ook een nieuw product zijn als het oorspronkelijke product niet te repareren valt. Het vervangend product mag ook een refurbished product zijn. Dit zijn geteste exemplaren die 100% OK bevonden zijn. Of hij in een beschadigde doos en/of gescheurde zak geleverd wordt, is in deze niet belangrijk, maar wel slordig van de winkel. Het gaat om het product. Als deze werkt zoals hij hoort te werken, is er verder niets aan de hand. De situatie verandert wel als er zichtbare sporen aanwezig zijn van schade. Aan dat beetje roest, ontkom je niet(zeker niet als het hier om een refurbished product gaat), maar zijn er vlekken aanwezig, dan moet je actie ondernemen.

TS laat echter geen foto van de schade zien, dus ik heb het gevoel dat hier iets niet klopt en TS hier wel iets achterhoudt.

[ Voor 34% gewijzigd door MysticX op 03-07-2016 01:21 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
RWK__ schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:39:
Het verbaasd me totaal dat TS nog steeds geen foto's hier gepost heeft. Hoe kan je dan nog om advies verwachten? Hoe kunnen mensen conclusies trekken terwijl je nog niks gezien heb?

TS beweert dat de kaart niet in goede orde is ontvangen. Gescheurde zak, beschadigde doos? Laat dit eens zien, dan weten we waar het over gaat.
TS beweert dat er schade te zien is aan de kaart (vlekken etc). Waar blijft de foto?
TS beweert dat de kaart defect is, terwijl TS hem nog niet eens getest heeft. Hoe kan je op de conclusie komen dat de kaart defect is, terwijl je hem niet eens getest hebt.

Nu vraag ik me dus gewoon af wat TS nou verwacht?

Je rechtsbijstand gaat je niet helpen als je de kaart niet getest hebt. Het gaat ook niet helpen als je morgen de kaart opstuurt, want zij zullen hem dan weer terugsturen.

De winkel moet jou kosteloos een werkend vervangend product leveren. Dit mag en kan ook een nieuw product zijn als het oorspronkelijke product niet te repareren valt. Het vervangend product mag ook een refurbished product zijn. Dit zijn geteste exemplaren die 100% OK bevonden zijn. Of hij in een beschadigde doos en/of gescheurde zak geleverd wordt, is in deze niet belangrijk, maar wel slordig van de winkel. Het gaat om het product. Als deze werkt zoals hij hoort te werken, is er verder niets aan de hand. De situatie verandert wel als er zichtbare sporen aanwezig zijn van schade. Aan dat beetje roest, ontkom je niet(zeker niet als het hier om een refurbished product gaat), maar zijn er vlekken aanwezig, dan moet je actie ondernemen.

TS laat echter geen foto van de schade zien, dus ik heb het gevoel dat hier iets niet klopt en TS hier wel iets achterhoudt.
toon volledige bericht
Ik kan nu geen fotos maken te donker maar ik doe het morgenochtend wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik krijg het idee dat de TS eerder teleurgesteld is dat er een ogenschijnlijk, refurbished model is toegestuurd en geen spiksplinternieuw exemplaar.

Bijna alle printplaten hebben hier en daar wel vlekken van de soldeer flux.

Ik ben ook niet zo van refurbished, je weet nooit wat je krijgt. Ik heb van Alterate ook al eens een refurbished r9 290 gehad. Ik had mijn eigen destijds specifiek uitgezocht vanwege het Hynix geheugen vanwege de problemen met Elpida. En wat krijg ik toegestuurd, een model met Elpida ram. Out of de box meteen stabiliteits- problemen, welke ik met een bios flash op heb kunnen lossen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02:38
Eerlijk gezegd, als ik verantwoordelijke was bij alternate zou ik ook niet geneigd zijn om jou nog verder te helpen hoor. Jou verhaal is vaag en slecht onderbouwd. Je reageerd alleen op de reacties die je wil horen en je doet niet wat gevraagd wordt.

Als je als kleine man iets gedaan wil krijgen van een groot bedrijf als alternate kan je toch minstens proberen duidelijk en vriendelijk te zijn en eens iets na te lezen voor je het verstuurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Nu online
wieland99 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:04:
Eerlijk gezegd, als ik verantwoordelijke was bij alternate zou ik ook niet geneigd zijn om jou nog verder te helpen hoor. Jou verhaal is vaag en slecht onderbouwd. Je reageerd alleen op de reacties die je wil horen en je doet niet wat gevraagd wordt.

Als je als kleine man iets gedaan wil krijgen van een groot bedrijf als alternate kan je toch minstens proberen duidelijk en vriendelijk te zijn en eens iets na te lezen voor je het verstuurd...
Dan als nog zal je moeten mee werken. Tevens had alternate 3 opties. Reparatie van zijn GPU(dit kon blijkbaar niet). Een nieuwe exemplaar(dus hagel nieuw niet refurbisched). Of de koop ontbinden. En zijn geld terug geven. Zeker als je nog in het eerste jaar zit is dat gewoon het volledige bedrag. Dat is het leven van iemand die klanten helpt. De meeste boze en/of arrogante mensen helpen.
Zeker als 1 van je personeelsleden al iets anders heeft gezegd. En ik heb ook eens een refurbisched product gekocht. Netjes in een schade vrije doos. in een nieuw zakje en PCI-e bescherm kapje. Wat alternate waarschijndelijk heeft gedaan is hem een GPU gegeven die ze zelf na x dagen hebben teneur gekregen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. MSI had er ook een nieuw schiet metaaltje op kunnen plaatsen. En een nieuwe zakje. En PCI-e beschermer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
wieland99 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 01:04:

ik was vriendelijk tot hun logen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

AMD and INTEL schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:35:
[...]

ik was vriendelijk tot hun logen.
Er is al daglicht sinds 5:23, je had dus al 5 uur foto's kunnen posten. En op elke zichzelf respecterende telefoon zit een flitser, overigens. Maar in plaats daarvan ga je verder met klagen en niks doen met onze vragen, die op zich niet heel onredelijk zijn. De enige mogelijke conclusie: je bent duidelijk alleen maar bezig om te proberen je gelijk te halen en mensen voor je karretje te spannen, anders had je allang er iets aan gedaan.

/thread.

/mijndeelname.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.