Kid Buu schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 01:25:
[...]
Wanneer ik stel dat de huurbescherming volledig geënt is de op de huurder en dat de verhuurder dat countert met hoge eisen, daar uit interpreteer jij dat het "zo godvergeten moeilijk is om een wanbetalende huurder uit een huis te zetten als verhuurder"? En dan ben ik degene die het begrijpend lezen ontbeert? Stop lekker met raaskallen en ga wat zinnigs posten.
Vervolgens trek je het hier zelf in een breder perspectief (wat je zelf in de initiële post die ik quote niet aanhaalt). Voor de rest vind ik het niet zo vreemd dat de huurbescherming over de bescherming van de huurder gaat en niet over verhuurder, 'whats in the name' zouden de Engelsen zeggen.
Heb gehoord dat een autoverzekering een auto verzekerd en niet een boot

En ja huurders zijn inderdaad vrij redelijk beschermd en nee met verhuurders heb ik over het algemeen weinig medelijden, ondanks de (voor verhuurders) soms nadelige huurbescherming hebben ze nog steeds een zeer goed renderend businessmodel. Denk dat de belangen van de huurder dus wel prima hun plek vinden op het moment, ondanks de huurbescherming. Tot slot worden ze niet gedwongen om verhuurder te spelen, stoppen met wonen in een huis is een wat lastigere opgave.
Maar dit zul je ook vast wel raaskallen vinden, prima, de lezer mag het zelf uitzoeken welke van de 2 raaskallende nozems hij geloofd.
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 01-07-2016 01:37 ]