Het Wi-Fi startpack? Zo nee, als je de kosten kan hebben, zou ik hem halen. Kan je ook vanaf je tablet o.i.d. alles schakelen. App ziet er erg mooi uit.Korras schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:59:
ik heb inmiddels alle wissels weer goed werkend. ook heb ik de knoop doorgehakt: ik ga geheel over op DCC, en heb daarom een digitaal startset met z21 in huis gehaald. 2 oude analoge Fleischmann locs zijn inmiddels omgebouwd, en voorzien van decoder. ze rijden prima, en samen met de loc uit het startset heb ik nu dus 3 digitale locs.
Je zou natuurlijk ook gewoon een NEM aansluiting in je analoge zooi kunnen bouwen. Decodertje inbouwen en klaar. Moet je alleen een brugje bij bouwen voor eventueel analoog gebruik. Anderzijds, waarom zou je ook, meeste moderne spul is zoveel gedetailleerder dan het spul van 20-30 jaar oud.
Dat wensenlijstje houdt niet op hoor. Hier staat nog hoog op het lijstje een complete RailJet stam. Maar dan wel met echte railjet loc uit de eerste ombouwserie, dus voorzien van schortbeplating op de loc. En de stam moet kloppen (vaste stammen), dus in 1x kopen heeft de voorkeur. Maar ook een 1144 van de OeBB of een stammetje N wagen en Dosto's met een 143 of een 111 of 146 (bij voorkeur meerdere). En een DB Taurus... En een ICE 3. En een rangeerkoffje in verkeersrood met Telex.
Eerst maar eens wachten op mijn Central Station 3. Kan je geld maar 1x uitgeven.
Je kan echt heel veel leren. En je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt. Wil je alles zelf bouwen of ga je voor kant en klaar, ga je voor computerbesturing of houd je zelf de hand erin.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:47:
Ik ben wel eens benieuwd waar het meeste plezier in zit voor jullie? Is dat het bouwen van een baan, deze steeds aanpassen of toch het rijden? Ik zou dolgraag met een baan beginnen, heb ooit een startset gekocht en later nog wat NL treinstellen maare door tijdgebrek komt het er gewoon niet van. Daarnaast heb ik 0,0 kennis van een goede baan opzetten, de techniek, solderen enz.
Ik merk wel dat ik vooral het bouwen van een baan erg leuk zou vinden. Rijden zou me iets minder kunnen schelen denk ik.
Persoonlijk ben ik nu vooral aan het verzamelen en zo nu en dan eens rijden. Vloerrijder zonder voldoende ruimte. Waarbij ik er met rijden dan wel de sport van maak om met realistische, al dan niet correcte, treincombinaties te rijden. Een IC met 8 rijtuigen een EC met 9 rijtuigen en dat dan over een complex van 70-80 meter met lange rechte stukken (je treinen moeten wel gewoon recht kunnen rijden). En daar begin ik nu de beperkingen van het mobile station te merken. Vermogen houdt niet over, maar ook het aantal loks dat ik kan opslaan (10), ik rijd veel met hetzelfde of met MFX spul, want dat is eenvoudig in te voeren. Daarbij hoop ik met de CS straks gewoon zelf functies toe te kunnen wijzen, dat kan ik nu niet en dat is lastig bij loks van andere bedrijven of ombouwgevallen.
[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-03-2017 12:18 ]