Mijn vraag
Mijn desktop heeft al sinds het begin last van onverklaarbare crashes en/of BSOD. Gemiddeld crasht de PC zo'n 1 á 2 keer per uur (zwart scherm of freeze/ geen BSOD meer). Ik heb hier al meerdere topics over aangemaakt, maar steeds kon ik niet tot een antwoord komen.
Sinds een paar dagen zijn de crashes heftiger en kost het de PC aanzienlijk meer moeite om door te starten in Windows. Ook wordt de cache redelijk vaak gewipet na een crash. De crashes komen willekeurig voor en zijn niet te triggeren, ik heb althans nog geen manier gevonden.
Op dit moment krijg ik allemaal artifacts in mijn scherm en ik verwacht dat iets het binnenkort gaat begeven. Ik weet alleen niet wat.
.Webm van artifacts
Ik zou graag willen weten welke hardware RMA gestuurd moet worden, of welke hardware dit soort crashes zou kunnen veroorzaken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie het vorige topic waarin ik een vraag stelde omtrent verschillende BSOD's veroorzaakt door de video scheduler. Dit topic is echter gedateerd en is een vervolg op een ander topic welke naar mijn inziens ook gerelateerd is aan het probleem.
Korte samenvatting van wat ik al heb gedaan om componenten uit te sluiten:
Mijn desktop heeft al sinds het begin last van onverklaarbare crashes en/of BSOD. Gemiddeld crasht de PC zo'n 1 á 2 keer per uur (zwart scherm of freeze/ geen BSOD meer). Ik heb hier al meerdere topics over aangemaakt, maar steeds kon ik niet tot een antwoord komen.
Sinds een paar dagen zijn de crashes heftiger en kost het de PC aanzienlijk meer moeite om door te starten in Windows. Ook wordt de cache redelijk vaak gewipet na een crash. De crashes komen willekeurig voor en zijn niet te triggeren, ik heb althans nog geen manier gevonden.
Op dit moment krijg ik allemaal artifacts in mijn scherm en ik verwacht dat iets het binnenkort gaat begeven. Ik weet alleen niet wat.
.Webm van artifacts
Ik zou graag willen weten welke hardware RMA gestuurd moet worden, of welke hardware dit soort crashes zou kunnen veroorzaken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 168,90 | € 168,90 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 38,95 | € 38,95 |
1 | Acer V236HLbd Zwart | € 222,99 | € 222,99 |
1 | Steelseries Siberia Headphone (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
1 | Steelseries 6Gv2 (Qwerty) | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Steelseries Rival Zwart | € 64,99 | € 64,99 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 41,- | € 41,- |
1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 62,95 | € 62,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit | € 3,29 | € 3,29 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,87 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie het vorige topic waarin ik een vraag stelde omtrent verschillende BSOD's veroorzaakt door de video scheduler. Dit topic is echter gedateerd en is een vervolg op een ander topic welke naar mijn inziens ook gerelateerd is aan het probleem.
Korte samenvatting van wat ik al heb gedaan om componenten uit te sluiten:
- Softwarematig; Schone installatie van Windows 7/8/8.1/10 op verschillende schijven (HDD/SSD)
- GPU; Crashes blijven bestaan na fysiek verwijderen kaart en verwijderen van de drivers
- iGPU; Crashes blijven bestaan na uitzetten iGPU in BIOS
- RAM; Gecontroleerd met MemTest86 (geen fouten)
- PSU; Voeding lijkt me niet, verder heb ik onder heavy load nergens last van wat de voeding betreft. De PC crasht ook onder nauwelijks load. Mijn kennis over voedingen is niet goed genoeg om te kunnen beoordelen of de voeding een storende factor kan zijn in mijn desktop.
- Mobo; Dit onderdeel verwacht ik de boosdoener te zijn, waarom precies kan ik niet uitleggen.
- CPU; Niet uitgesloten, maar zou zeker een mogelijkheid kunnen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door DaLucovic op 29-06-2016 12:15 . Reden: Aanvulling ]
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic