Mocht dit topic niet in het juiste forum geopend zijn, voel je vrij deze te sluiten of te verplaatsen.
Af en toe tijdens het online spelen van Battlefield 4 valt het geluid ingame ineens weg. Het is mij onduidelijk of hier een patroon in zit; het kan na enkele minuten spelen zijn, maar ook na een uur. De laatste tijd gebeurt dit steeds vaker, waardoor ik zelf wat dieper in mijn systeem ben gaan graven om de oorzaak te achterhalen.
Ik ben als eerste gaan zoeken in het logboek;
Wanneer het geluid wegvalt, ALT+Tab ik direct naar logboek en zie dan het volgende scherm. Het lijkt mij daarom logisch dat deze gebeurtenissen in verband staan met het wegvallen van het geluid. Binnen een paar seconden komen er vrij veel gebeurtenissen tevoorschijn in ACEEventLog, hieronder een screenshot:

Opzich is dit niet heel spannend om te zien, ik probeer alleen de hoeveelheid gebeurtenissen aan te duiden. De gebeurtenissen bevatten allerlei verschillende informatie, ik heb hieronder de meest voorkomende gebeurtenissen verzameld ter informatie:
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar geregeld freezed mijn scherm even en dan krijg ik de melding dat het AMD beeldschermstuurprogramma vast is gelopen en is hersteld. Dit gebeurt 1 á 2 keer per week en houdt waarschijnlijk verband met het afspelen van video. Zo kan het gebeuren als ik door Facebook scroll of een YouTube-filmpje aan het bekijken ben.
De gebeurtenis komt als volgt terug in het logboek.
Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
Ik zal dit topic nauw in de gaten houden zodat ik direct kan reageren op eventuele aanvullende vragen. Ik hoop hiermee alvast voldoende informatie aangeboden te hebben.
Bij voorbaat dank.
- Luc
Af en toe tijdens het online spelen van Battlefield 4 valt het geluid ingame ineens weg. Het is mij onduidelijk of hier een patroon in zit; het kan na enkele minuten spelen zijn, maar ook na een uur. De laatste tijd gebeurt dit steeds vaker, waardoor ik zelf wat dieper in mijn systeem ben gaan graven om de oorzaak te achterhalen.
Ik ben als eerste gaan zoeken in het logboek;
Wanneer het geluid wegvalt, ALT+Tab ik direct naar logboek en zie dan het volgende scherm. Het lijkt mij daarom logisch dat deze gebeurtenissen in verband staan met het wegvallen van het geluid. Binnen een paar seconden komen er vrij veel gebeurtenissen tevoorschijn in ACEEventLog, hieronder een screenshot:

Opzich is dit niet heel spannend om te zien, ik probeer alleen de hoeveelheid gebeurtenissen aan te duiden. De gebeurtenissen bevatten allerlei verschillende informatie, ik heb hieronder de meest voorkomende gebeurtenissen verzameld ter informatie:
0000000265: 2015-05-21 16:38:08:090 FAILED:ADL_Display_SLSGrid_Caps and return value is: -1
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Caste.Graphics.Runtime.RT_GraphicsCaste_N::RefreshSLSCapsInfo processID:05140 threadID:(30 ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Caste.Graphics.Runtime, Version=4.5.5437.38423, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
Beide gebeurtenissen komen herhaaldelijk voor in het logboek en ik weet niet wat ze betekenen. Google heeft mij niet verder kunnen helpen, het wijst er in ieder geval op dat het aan mijn GPU ligt. Naast deze gebeurtenissen komen MaxFanSpeedInfo en GetTargetTemperatureInfo ook voor. Hierdoor lijkt het mij, een leek op dit gebied, een oververhittingsprobleem. Echter heb ik met CPUID HWMonitor uitgelezen dat de temperaturen under load heel netjes zijn, de GPU is niet boven de 57 graden uitgekomen en mijn processor evenmin.0000000242: 2015-05-21 16:38:03:643 Audio::AudioDevicesEventHandler
Error Called by: System.Threading.ExecutionContext::RunInternal processID:05140 threadID:(26 ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089)
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar geregeld freezed mijn scherm even en dan krijg ik de melding dat het AMD beeldschermstuurprogramma vast is gelopen en is hersteld. Dit gebeurt 1 á 2 keer per week en houdt waarschijnlijk verband met het afspelen van video. Zo kan het gebeuren als ik door Facebook scroll of een YouTube-filmpje aan het bekijken ben.
De gebeurtenis komt als volgt terug in het logboek.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar ik weet verder niet waar ik naar een fix zou moeten zoeken. Google wijst in ieder geval richting de GPU, maar wat de gebeurtenissen zelf inhouden heb ik niet voldoende kennis voor.Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 326,- | € 326,- |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Acer V236HLbd Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Steelseries 6Gv2 (Qwerty) | € 73,95 | € 73,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
1 | Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit | € 2,07 | € 2,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 999,76 |
Ik zal dit topic nauw in de gaten houden zodat ik direct kan reageren op eventuele aanvullende vragen. Ik hoop hiermee alvast voldoende informatie aangeboden te hebben.
Bij voorbaat dank.
- Luc
[ Voor 0% gewijzigd door DaLucovic op 21-05-2015 17:20 . Reden: Beeldschermstuurprogramma-gebeurtenis toegevoegd ]
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic