[BF4/Windows (?) algemeen] Wegvallen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-06 01:04
Mocht dit topic niet in het juiste forum geopend zijn, voel je vrij deze te sluiten of te verplaatsen.

Af en toe tijdens het online spelen van Battlefield 4 valt het geluid ingame ineens weg. Het is mij onduidelijk of hier een patroon in zit; het kan na enkele minuten spelen zijn, maar ook na een uur. De laatste tijd gebeurt dit steeds vaker, waardoor ik zelf wat dieper in mijn systeem ben gaan graven om de oorzaak te achterhalen.

Ik ben als eerste gaan zoeken in het logboek;
Wanneer het geluid wegvalt, ALT+Tab ik direct naar logboek en zie dan het volgende scherm. Het lijkt mij daarom logisch dat deze gebeurtenissen in verband staan met het wegvallen van het geluid. Binnen een paar seconden komen er vrij veel gebeurtenissen tevoorschijn in ACEEventLog, hieronder een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/a47864718f4dbd31c5f756a9f3b32b81.png

Opzich is dit niet heel spannend om te zien, ik probeer alleen de hoeveelheid gebeurtenissen aan te duiden. De gebeurtenissen bevatten allerlei verschillende informatie, ik heb hieronder de meest voorkomende gebeurtenissen verzameld ter informatie:
0000000265: 2015-05-21 16:38:08:090 FAILED:ADL_Display_SLSGrid_Caps and return value is: -1
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Caste.Graphics.Runtime.RT_GraphicsCaste_N::RefreshSLSCapsInfo processID:05140 threadID:(30 ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(CLI.Caste.Graphics.Runtime, Version=4.5.5437.38423, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
0000000242: 2015-05-21 16:38:03:643 Audio::AudioDevicesEventHandler
Error Called by: System.Threading.ExecutionContext::RunInternal processID:05140 threadID:(26 ) domainName:(CCC.exe ) assemblyName:(mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089)
Beide gebeurtenissen komen herhaaldelijk voor in het logboek en ik weet niet wat ze betekenen. Google heeft mij niet verder kunnen helpen, het wijst er in ieder geval op dat het aan mijn GPU ligt. Naast deze gebeurtenissen komen MaxFanSpeedInfo en GetTargetTemperatureInfo ook voor. Hierdoor lijkt het mij, een leek op dit gebied, een oververhittingsprobleem. Echter heb ik met CPUID HWMonitor uitgelezen dat de temperaturen under load heel netjes zijn, de GPU is niet boven de 57 graden uitgekomen en mijn processor evenmin.

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar geregeld freezed mijn scherm even en dan krijg ik de melding dat het AMD beeldschermstuurprogramma vast is gelopen en is hersteld. Dit gebeurt 1 á 2 keer per week en houdt waarschijnlijk verband met het afspelen van video. Zo kan het gebeuren als ik door Facebook scroll of een YouTube-filmpje aan het bekijken ben.
De gebeurtenis komt als volgt terug in het logboek.
Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar ik weet verder niet waar ik naar een fix zou moeten zoeken. Google wijst in ieder geval richting de GPU, maar wat de gebeurtenissen zelf inhouden heb ik niet voldoende kennis voor.

Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 326,-€ 326,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Acer V236HLbd Zwart€ 139,-€ 139,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Steelseries 6Gv2 (Qwerty)€ 73,95€ 73,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
1Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit€ 2,07€ 2,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,76

Ik zal dit topic nauw in de gaten houden zodat ik direct kan reageren op eventuele aanvullende vragen. Ik hoop hiermee alvast voldoende informatie aangeboden te hebben.

Bij voorbaat dank.

- Luc

[ Voor 0% gewijzigd door DaLucovic op 21-05-2015 17:20 . Reden: Beeldschermstuurprogramma-gebeurtenis toegevoegd ]

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Zoals je zelf al gevonden hebt lijken de problemen met je GFX te maken.
Installeer de nieuwste drivers en herstart je PC. Kijk of het hiermee beter gaat.

Verder heb ik een vermoeden dat je GFX te heet wordt.
Installeer een programma die je temperaturen bij houdt (GPUZ of een ander) en kijk eens naar de waardes van de temperatuur als je aan het spelen bent. Als deze boven de 70 graden komen dan is er een probleem met de koeling.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Dank voor je bericht.

Ik heb op dit moment de nieuwste drivers en heb met behulp van CPUID HWMonitor uitgelezen dat de GPU maximaal 57 graden wordt onder load. Daar lijkt het me ook niet aan te liggen.

Het is voor mij ook apart hoe de GPU dan het ingame geluid laat stoppen, alsof ie het niet meer trekt oid. Er gebeurt op de achtergrond iets waardoor de prestaties van mijn videokaart dalen, ik kan er alleen mijn vinger niet op leggen.

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Je kan voor de zekerheid nog de chipset drivers bijwerken.
En heb je het alleen met BF 4 of ook met andere games?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Het komt het vaakst voor bij BF4, heb het enkele keren bij CS:GO en DayZ opgemerkt. Het lijkt niet alleen bij BF4 voor te komen, maar dus ook bij andere games. In vergelijking met BF4 is het uitvallen van het geluid bij andere games nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:00
Heb precies hetzelfde gehad met dezelfde videokaart.
Tegenwoordig is de mate waarin dit voorkomt sterk afgenomen maar helaas kan ik niet precies aanduiden wat daarvoor heeft gezorgd.

Op internet word er voornamelijk als optie gesugereerd om de voltages te verhogen of verlagen.
Heb dit beide geprobeerd, ook clean drivers installeren maar dat had nog niet het gewenste resultaat en toen zelfs black screens bij recente drivers.

Alleen na de beta-drivers voor GTA-V en het instellen van een fan-profiel is dit enigzins overgegaan.
Dus eventueel zou je hier wat aan kunnen sleutelen?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLucovic
Ik heb een CBS-logje gemaakt door sfc/scannow uit te voeren en ben hier in gedoken:
Er zijn zeker corrupte bestanden gevonden, veel zoals verwacht bij bestanden welke in de bestandsnaam AMD bevatten.

Nu is mijn kennis niet genoeg om er ook maar iets van te begrijpen en wederom leveren Google-resultaten vrij weinig tot niets op. Windows Resource Protection gaf aan dat het some corrupte bestanden kon fixen, maar hoe weet ik over welke bestanden dit dan gaat?

Omdat het probleem niet te voorspellen is en voor mij redelijk random voorkomt, heb ik niet kunnen testen of na een reboot Windows Resource Protection de juiste bestanden heeft kunnen fixen. In het CBS-log kon ik daar niets over terugvinden.

Het gaat overigens over dit probleem:
DaLucovic schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:18:
[i]
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar geregeld freezed mijn scherm even en dan krijg ik de melding dat het AMD beeldschermstuurprogramma vast is gelopen en is hersteld. Dit gebeurt 1 á 2 keer per week en houdt waarschijnlijk verband met het afspelen van video. Zo kan het gebeuren als ik door Facebook scroll of een YouTube-filmpje aan het bekijken ben.
De gebeurtenis komt als volgt terug in het logboek.

Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
Is het aan te raden om nog een scan te doen en de corrupte bestanden te vergelijken zodat ik weet welke er gefixt zijn, of kan ik beter nogmaals een scan uitvoeren in safe mode? Mocht iemand anders nog suggesties hebben, hoor ik het graag.

Wederom bij voorbaat dank.

Wellicht dat dit topic een schopje verdient naar een ander forum nu het zich meer richt op GPU/Windows/Driver-problemen trouwens.

EDIT: Computer opnieuw opgestart en ik verwacht dat SFC scan en het automatisch fixen van Windows Resource Protection het alleen maar erger hebben gemaakt. Er zit nu steeds een soort 'lag' in mijn PC. Typen hapert even en dan komt ineens alles wat ik getypt heb, voor scrollen precies hetzelfde. Ik ga voor de zekerheid zodra ik dit gefixt heb maar even een image maken. Niet eerder nodig gehad, maar in dit soort situatie's wel handig. Volgende keer maar eerder daaraan denken |:(

Nu en vanavond nog niet de tijd om er goed in te duiken, dat zal waarschijnlijk morgen worden.

EDIT 2: Besloten om programma's (tijdelijk) naar mijn HDD te verplaatsen, mijn SSD te formatteren en daarna Windows weer van voren af aan erop zetten en te installeren. Wellicht dat dit ook invloed heeft op het gedrag van mijn GPU waarvoor dit topic oorspronkelijk aan is gemaakt. Aangezien dit toch wel redelijk tijdrovend is, en ik die tijd op dit moment niet heb, zal dit ergens volgende week worden. Andere suggesties of fixes zijn nog welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door DaLucovic op 28-05-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verplaatst op verzoek en ik ben het eens met het voorstel.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1