Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DaLucovic
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-05 14:44
Goedenavond,

Na een schone installatie van Windows 10 hoopte ik van dit af te zijn, maar niets is minder waar. Zojuist mijn vierde Blue Screen Of Death gehad in twee dagen tijd, sinds de installatie kan ik dus stellen dat het probleem erger is geworden.

Het probleem
Vaak wanneer ik een video afspeel (in welke vorm dan ook; YouTube, VLC Media player etc.) heb ik last van spontane crashes;
  • Het beeld hapert voor èèn seconde en ik krijg de volgende foutmelding;
    Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
  • Beeld en geluid blijven hangen totdat ik handmatig de aan/uit-knop een aantal tellen ingedrukt hou.
  • Beeld en geluid blijven hangen voor een paar seconden en dan kom ik op een Bluescreen terecht welke de volgende foutmelding weergeeft;
    The VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR bug check has a value of 0x00000119.
Dit gebeurde zowel op Windows 8.x en nu dus ook op Windows 10. Ook tijdens gamen doet het probleem zich voor, al lijkt dit minder vaak te zijn dan wanneer ik enkel een video afspeel. Het probleem doet zich ook voor als ik de video niet aan het kijken ben, bijvoorbeeld dat ik in een ander tabblad verder aan het werken ben wanneer ik via YouTube muziek aan het afspelen ben.

Wat heb ik gedaan?
  • Natuurlijk heb ik als eerste de drivers volledig verwijderd en deze opnieuw geïnstalleerd. Dit heb ik op Windows 8.1 al gedaan als mogelijke fix. Dit hielp niets.
  • CBS-Log gemaakt door sfc/scannow uit te voeren, ook dit hielp niets.Verdere uitleg hierover is te lezen in dit antwoord.
  • Een volledig verse installatie van Windows 10.
  • Na de eerste BSOD op Windows 10 met behulp van een herstelstation Windows 10 hersteld.
Ik ben er zelf eigenlijk van overtuigd dat het een hardware-fout is, maar alvorens ik ga troubleshooten zou ik graag nog om advies willen vragen d.m.v. dit topic. De resultaten van Google wijzen eigenlijk allemaal de GPU als dader aan. Ook in het CBS-Log kwamen veel fouten naar boven met in de naam AMD of iets soortgelijks.

Ik zit op dit moment zelf een beetje in de knoop met wat ik nu het beste kan doen. Vanaf volgende week zal ik tijdelijk een andere GPU draaien om te kijken of de crashes aanhouden. Op het moment van schrijven sta ik in een Microsoft Technische dienst Chat-wachtrij, uiteraard zal ik hun antwoord (als er nog ooit een gesprek komt) in de TS plaatsen.

Ik kan mijn weg vinden in de logboeken, kan wel wat met CMDprompt en weet wel hoe Windows ongeveer in elkaar steekt, maar hele complexe zaken of termen zijn mij door gebrek van ervaring nog niet bekend. Uiteraard weet ik ook hoe Google werkt, dus de meeste complexe dingen zou ik nog Googlen. Als daar rekening mee gehouden kan worden in de antwoorden in dit topic zou dat super zijn.

Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 0,-€ 0,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 326,-€ 326,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 31,95€ 31,95
1Acer V236HLbd Zwart€ 139,-€ 139,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Steelseries 6Gv2 (Qwerty)€ 73,95€ 73,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,95€ 53,95
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 63,95€ 63,95
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
1Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit€ 2,07€ 2,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 999,76

Ik zal dit topic nauw in de gaten houden en zal de adviezen uitvoeren. Omdat ik overdag de gehele dag aan het werk ben, zou ik niet iedere fix direct uit kunnen voeren op mijn desktop. Uiteraard doe ik dit dan s'avonds en zal het resultaat dan in dit topic posten.

Bij voorbaat dank.

Luc

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:27
Begin eens met alleen de Intel graphics, dus haal de AMD GPU er eens uit. Mocht dit wel stabiel werken weet je in ieder geval zeker dat de R9 de schuldige is.....

• DaLucovic
Gedaan, de GPU ligt nu op mijn bureau en ik heb de pc aangesloten op de TV (bij gebrek aan een HDMi-poort op monitor). Ik zal hem zo de hele avond laten staan. Omdat de crashes random komen, heb ik niet echt een idee wanneer ik de GPU echt als schuldige aan kan wijzen. Mocht er vanavond en morgen geen crash meer komen, zal de kaart vrijdag RMA verzonden worden.

Ook al heb ik nu een verse installatie gedaan van Windows 10, zou er een mogelijkheid zijn dat het aan de drivers van de GPU ligt en niet aan de hardware of is dit uitgesloten (mits de pc vanavond niet crasht)?

Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:30

AzzKickah

06-CENSORED

Een softwarematig probleem lijkt mij uitgesloten, gezien de symptomen.

Speel je wel filmpjes af dan nu terwijl hij op de TV zit aangesloten zonder de AMD kaart erin?

• DaLucovic
Ja, ik zal de hele avond via Youtube/Facebook/VLC media player filmpjes en muziek kijken/luisteren. Ook als ik even weg ga zal ik de desktop aan laten staan. Het lijkt erop dat iedere vorm van een film, aangeboden door verschillende players, de crashes kunnen veroorzaken, iets wat het opsporen van de oorzaak niet makkelijker maakt.

Is er een mogelijkheid dat de software van de GPU i.c.m. de software van mijn monitor op een verkeerde manier samenwerkt? Het lijkt me sterk en misschien wat vergezocht, maar dat scenario wordt nu in ieder geval niet getoetst aangezien ik de TV als monitor aan heb gesloten.

EDIT 22:42
Tot dusver geen crash, zowel Youtube als Facebook filmpjes staan nu non-stop aan. Als de crashes uitblijven, laat ik hem de hele nacht aanstaan. Overigens ook uit de wachtrij voor de chat van de technische dienst van Microsoft gestapt, vond het na bijna 2 uur wachten wel genoeg. :+

[Voor 19% gewijzigd door DaLucovic op 05-08-2015 22:44]

• DaLucovic
Nadat de computer zeker 21,5 uur gedraaid heeft, kreeg ik geen beeld meer zodra ik mijn TV-scherm weer aan had gesloten. Na een geforceerde reboot startte het systeem zonder problemen op. Toen ik de gebeurtenissen in het logboek bekeek, zag ik dat er vannacht om 00:53 en om 00:58 een Bluescreen heeft plaatsgevonden, mogelijk heeft het systeem zich daarna niet goed opgestart o.i.d.
quote: Bluescreen #1 om 00:53:46
Foutbucket 0x116_TdrBCR:D_Tdr:9_IMAGE_igdkmd64.sys, type 0
Naam van gebeurtenis: BlueScreen
Antwoord: http://wer.microsoft.com/...bc-44cf-8208-4467a5909950
Id van CAB-bestand: 6f14baee-88bc-44cf-8208-4467a5909950

Handtekening van probleem:
P1: 116
P2: ffffe000902ae4c0
P3: fffff8006c136550
P4: 0
P5: d
P6: 10_0_10240
P7: 0_0
P8: 256_1
P9:
P10:

Toegevoegde bestanden:
C:\Windows\Minidump\080615-4828-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-5109-0.sysdata.xml
C:\Windows\Temp\WER1A19.tmp.WERInternalMetadata.xml

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_116_25e73e5c90a25088f9999727c968d77288eca_00000000_cab_0a80e386

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0
Rapport-id: 080615-4828-01
Rapportstatus: 0
Opgedeelde bucket:
quote: Bluescreen #2 om 00:57:58
Foutbucket 0x119_1_DRIVER_REPORTED_INVALID_FENCE_ID_IMAGE_igdkmd64.sys, type 0
Antwoord: http://wer.microsoft.com/...35-46d2-976f-efb72e21678e
Id van CAB-bestand: 5eba702a-c835-46d2-976f-efb72e21678e

Handtekening van probleem:
P1: 119
P2: 1
P3: 11
P4: 13
P5: ffffe00135298010
P6: 10_0_10240
P7: 0_0
P8: 256_1
P9:
P10:

Toegevoegde bestanden:
C:\Windows\Minidump\080615-6562-01.dmp
C:\Windows\Temp\WER-6906-0.sysdata.xml
C:\Windows\Temp\WER2718.tmp.WERInternalMetadata.xml

Deze bestanden zijn mogelijk hier beschikbaar:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportArchive\Kernel_119_6f42439faf2ea2c1454286b6dcf1b951c3042ba_00000000_cab_0a8caa14

Analysesymbool:
Opnieuw zoeken naar oplossing: 0
Rapport-id: 080615-6562-01
Rapportstatus: 0
De links naar de Microsoft-site in de beschrijvingen van de gebeurtenissen resulteren in een HTTP 503 error, dus daar heb ik ook niet veel aan. In ieder geval stuur ik de GPU niet op, deze is niet de oorzaak van het probleem. Dan blijven mijn SSD (tevens bootdisk), het mobo, de CPU, de voeding, het werkgeheugen en de HDD over.
  • De HDD lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar ik heb deze voor de zekerheid losgekoppeld.
  • De SSD lijkt me onwaarschijnlijk, zeker omdat deze geformatteerd is voor de verse installatie van Windows 10. Naast de systeembestanden staat er nog niets op de SSD.
  • Het moederbord lijkt mij het meest waarschijnlijk. Ik weet echter niet hoe ik hier het beste achter kan komen.
  • De CPU is ook een mogelijkheid aangezien het probleem zich zowel met de GPU en de APU voordoet en de CPU hier een verbindende factor is (net als mobo). Ik heb zelf het idee dat ik de foutmelding in de grafische hoek moet gaan zoeken, deze verwerken immers hetgeen wat iedere crash gemeen heeft; er werd een vorm van bewegende beelden afgespeeld ten tijde van de crash. (Filmpjes/games/etc.)
  • Voeding lijkt me niet, verder heb ik onder heavy load nergens last van wat de voeding betreft. De PC crasht ook onder nauwelijks load. Mijn kennis over voedingen is niet goed genoeg om te kunnen beoordelen of de voeding een storende factor kan zijn in mijn desktop.
  • RAM kan, ik zou hem niet (door gebrek aan kennis) direct kunnen koppelen aan de crashende PC, maar dat betekent niet dat het niet door het werkgeheugen komt.
Daarnaast zou een driver-probleem ook nog de oorzaak kunnen zijn volgens dit forum. Al moet ik zeggen dat ik maar de helft van het bericht echt 100% begrijp. Vooral in de oplossingen staan nogal wat termen waar ik niet in thuis ben. De drivers zijn echter met Windows 10 opnieuw geïnstalleerd.

Mijn vraag is nu eigenlijk niet zozeer welk component de crash veroorzaakt, maar hoe ik andere componenten het beste uit kan sluiten.

En mocht er iemand na dit lange stuk lezen nog zin hebben om uit te leggen waar ik het beste de nuttige informatie uit een gebeurtenis-beschrijving (zoals de twee hierboven) kan halen, zou ik dat zeer op prijs stellen. :)

Ik blijf ondertussen gewoon verder troubleshooten en fora afspeuren tot ik een oplossing heb gevonden, alle tips en tricks welke ik vind zal ik toevoegen aan dit topic.

• LongBowNL
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 25-06 16:29
Heb je hardware acceleratie aan of uit? Misschien valt dat te toggelen.

• DaLucovic
LongBowNL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:59:
Heb je hardware acceleratie aan of uit? Misschien valt dat te toggelen.
Even opzoeken wat dat precies inhoudt en kijken of ik het aan kan passen. Ik zal dit bericht wijzigen wanneer ik het heb gevonden en wat het resultaat is. Is hardware acceleration overigens niet afhankelijk van de drivers van de GPU of APU?

Het lastige is wel dat ik geen crash kan triggeren dus ik weet waarschijnlijk na een nacht draaien pas het resultaat.

[Voor 8% gewijzigd door DaLucovic op 06-08-2015 20:06]

• LongBowNL
Bij Firefox -> Instellingen -> Advanced -> Use hardware acceleration when available

Bij VLC -> Tools -> Preferences -> Video -> Accelerated Video Output (Overlay)

Bij Flash Player -> Rechtsklik video player -> Enable Hardware Acceleration

Ik kan niet uitmaken welke browser jij hebt. :P

[Voor 15% gewijzigd door LongBowNL op 06-08-2015 20:06. Reden: Flash toegevoegd]

• DaLucovic
LongBowNL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:05:
Bij Firefox -> Instellingen -> Advanced -> Use hardware acceleration when available

Bij VLC -> Tools -> Preferences -> Video -> Accelerated Video Output (Overlay)

Bij Flash Player -> Rechtsklik video player -> Enable Hardware Acceleration

Ik kan niet uitmaken welke browser jij hebt. :P
Thanks voor de tips!

Ik heb nu in Chrome hardware-versnelling uitgezet. Het is inderdaad ook een goede optie om vannacht opnieuw Youtube & Facebook etc. aan te laten staan, maar dan in een andere browser. Ik zal vanavond hetzelfde testen met Edge. (Al zou ik het heel vervelend vinden als ik geen Chrome op mijn desktop kan gebruiken ivm crashes, maar dat terzijde)

• LongBowNL
Het resultaat van het uitzetten van hardware acceleration, is een toename van je CPU verbruik. Dat kan deze i5 makkelijk aan btw. Hopelijk dan geen errors.

• DaLucovic
LongBowNL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:12:
Het resultaat van het uitzetten van hardware acceleration, is een toename van je CPU verbruik. Dat kan deze i5 makkelijk aan btw. Hopelijk dan geen errors.
Wat zou je aanraden om vanavond/vannacht te doen? Met een andere browser testen of hetzelfde als vannacht maar dan nu met hardware versnelling uit?

EDIT:
Ik heb ook gezocht specifiek op 'igdkmd64.sys'-errors. Ook hier kwamen driverfouten als eerste naar boven. Met behulp van de Intel Driver update utility tool heb ik gezocht naar driver updates, maar alles was al geüpdate naar de laatste versie. Zou een driver, ondanks een nieuwe installatie van W10, überhaupt een probleem kunnen zijn?

EDIT2:
Ik ga me zo bezighouden met het lezen en analyseren van de minidump-files. Dat zal de eerste keer worden, dus dat zal nog wel de avond in beslag nemen. Mocht er iets opmerkelijks of afwijkend naar boven komen, vermeld ik het uiteraard in dit topic.

[Voor 43% gewijzigd door DaLucovic op 06-08-2015 20:32. Reden: Edit2 toegevoegd]

• Jackyx07
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 07-08-2015
Het probleem had ik ook, het ligt aan de video driver van de AMD grafische kaart.

Wat voor mij werkte:

- opstarten in safe mode
- bij apparaatbeheer / beeldscherm adapter opzoeken (AMD)
- vervolgens de driver update bij microsoft
- reboot en probleem was verholpen.

ik heb nu video driver 15.200.1055.0 van microsoft (is wel AMD driver).

Geen BSOD meer gezien.

Wel werkt de AMD chip niet goed, als ik games wil spelen en de AMD gebruik dan crashed windows 10 na korte tijd wegens oververhitting, ik vermoed dat de driver de fan niet inschakelt.
Het wachten is dus op een nieuwe driver. er zijn veel mensen met dit probleem, ik vermoed dat AMD snel met een update komt.

• DaLucovic
Jackyx07 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:30:
Het probleem had ik ook, het ligt aan de video driver van de AMD grafische kaart.

Wat voor mij werkte:

- opstarten in safe mode
- bij apparaatbeheer / beeldscherm adapter opzoeken (AMD)
- vervolgens de driver update bij microsoft
- reboot en probleem was verholpen.

ik heb nu video driver 15.200.1055.0 van microsoft (is wel AMD driver).

Geen BSOD meer gezien.

Wel werkt de AMD chip niet goed, als ik games wil spelen en de AMD gebruik dan crashed windows 10 na korte tijd wegens oververhitting, ik vermoed dat de driver de fan niet inschakelt.
Het wachten is dus op een nieuwe driver. er zijn veel mensen met dit probleem, ik vermoed dat AMD snel met een update komt.
Ik ga het uittesten, thanks.

Wel apart dat hij dan ook crashte terwijl enkel gebruik gemaakt werd van de APU. De fans worden bij mij wel ingeschakeld (toen de GPU nog aangesloten was), de temperaturen blijven zeer netjes. Ik had ook op Windows 8.x al dezelfde problemen, dus het lijkt me niet helemaal overeenkomen met jouw probleem. Wat gebeurde er bij jou dan precies? Wat voor foutrapporten kreeg jij na een crash?

• LongBowNL
Gewoon testen met Hardware Acceleration uit.

Ik heb zelf weinig tot geen problemen met de AMD driver op dit moment, dus ik kan verder niet uit ervaring spreken.

• DaLucovic
UPDATE: Zojuist om 01:08 is de computer weer gecrasht. De GPU en hardware acceleration zijn allebei niet de oorzaak. Morgen ga ik Microsoft nog eens proberen te bereiken en ga ik nog eens alle drivers nalopen, vooral die van DirectX.

• DaLucovic
Ook vandaag een aantal keer gecrasht, soms zelf zonder dat ik het merkte. De volgende foutmeldingen kwamen naar boven:
1. Elf keer gemeld:
Foutbucket -1329902214, type 5
Naam van gebeurtenis: PnPGenericDriverFound

2. Deze maar liefst 12 keer gemeld door Windows Error Reporting;
Foutbucket 91098024669, type 5
Naam van gebeurtenis: PnPRequestAdditionalSoftware

3. En natuurlijk:
Foutbucket 0x119_1_DRIVER_REPORTED_INVALID_FENCE_ID_IMAGE_igdkmd64.sys, type 0

4. En:
Foutbucket , type 0
Naam van gebeurtenis: LiveKernelEvent

Ik heb ook bij mijn drivers gekeken en de volgende drivers ontbreken/zijn niet volledig geüpdate
  • PCI-seriële poort
  • PCI Simple Communications-controller
  • SM-buscontroller
Deze kan ik ook niet via Windows zelf updaten of installeren. Ik heb handmatig de laatste drivers van de Gigabyte-site afgehaald en geïnstalleerd. Al kreeg ik bij twee drivers (Management Engine Interface & Intel VGA driver) een foutmelding van de installatie. De foutmeldingen gingen over het niet kunnen installeren van de bestanden, maar verder geen uitleg. Zouden de ontbrekende/niet geüpdatete drivers voor de crashes kunnen zorgen?

[Voor 4% gewijzigd door DaLucovic op 08-08-2015 00:00]

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:36
Die drie apparaten zijn meestal wel systeemapparaten ja. Een daar van zal de Intel MEI zijn, daar zal je weinig problemen mee hebben, die andere twee kunnen wel vereist zijn.

Ik denk verder dat het in geen van de gevallen aan een defecte GPU ligt, en het feit dat je GPU-gerelateerde bestanden bij de crashes krijgt doet me denken aan een probleem wat in elk geval met een onderdeel ergens in het video systeem te maken moet hebben.

Als je het nog beter wil debuggen zou je even Windows 7 kunnen proberen, of anders nog beter een Ubuntu installatie. Dan krijg je veel uitgebreidere logs en een veel duidelijker beeld van wat er mis kan zijn qua hardware.

• DaLucovic
Is er geen verdere andere manier om te debuggen? Ik heb eigenlijk weinig zin om te gaan downgraden of naar Ubuntu te switchen.. Wel een goede mogelijkheid, daar niet van. Ik heb de GPU ook uitgesloten, het feit dat de crashes zich voordoen terwijl deze niet eens aangesloten is zegt genoeg voor mij.

Is er nog een andere manier om de drivers te installeren?

• Erik777
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 02-02-2018
Je zou eventueel nog een systeem diagnose kunnen maken:
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

En misschien dat de probleemoplosser in het onderhoudscentrum via probleem oplossing misschien een driver kan vinden.

• DaLucovic
Top! Ga ik uitproberen zodra ik thuis ben. Zal je op de hoogte houden met de resultaten. ;)

Ik heb de test (semi-)succesvol uit kunnen voeren, de resultaten waren zoals verwacht niet allemaal positief. Hij geeft een foutmelding voor de drie ontbrekende drivers welke ik eerder al vermeld heb, maar ook nog een andere foutmelding:

Symptoom: Er is gerapporteerd dat de service een onverwachte foutcode heeft 
Oorzaak: Eén of meer services zijn mislukt. De service is niet juist gestopt. Dit betekent dat de service is vastgelopen of dat een van de onderdelen is gestopt op een niet-ondersteunde manier. 
Details: Service is afgesloten met een code die niet gelijk is aan 0 of 1077 
Oplossing: Service opnieuw starten 
Verwant: Prestatiecontrole 

Ik weet alleen niet goed over welke service deze foutmelding precies gaat, dit staat er verder ook niet bij. Ik dacht eerst de prestatiemeter zelf, maar ook bij een tweede test komt deze fout naar voren. Overigens lijken de ontbrekende drivers me niet helemaal relevant voor de crashes, maar moet ik het eerder zoeken bij DirectX o.i.d.

Dit is overigens wel een handige tool, ik zal kijken of er in de subgroepen/mappen nog meer opmerkelijke foutmeldingen staan.

[Voor 70% gewijzigd door DaLucovic op 08-08-2015 19:11. Reden: Resultaten test toegevoegd]

• DaLucovic
Ik heb enkele dagen geleden de Intel HD4600 uitgezet via de BIOS en dat heeft redelijke resultaten gehad; de crashes zijn niet over, maar de BSOD wel.

De PC crasht nu nog wel dagelijks, maar dan blijft ie gewoon hangen in plaats van dat hij doorgaat naar een BSOD. Ik krijg ook andere errorcodes, namelijk;
amdacpusrsvc
[EVENT]: SERVICE_CONTROL_POWEREVENT: RESUME: FAILED.

En
amdacpusrsvc
acpusrsvc: GraphicsMemory API Wrapper: Dummy Packet Submission FAILED

Na wat onderzoek kom ik hier toch weer op de AMD-drivers uit. Het lijkt voor mij nu dat er niet slechts 1 probleem is omdat er sprake is van verschillende soorten crashes. Ik kan anders niet de crashes verklaren toen de GPU losgekoppeld was en de drivers hiervan gedeïnstalleerd waren.

Er loopt ook een thread op het Microsoft Community forum en ik ga zo nog telefonisch met Microsoft contact opnemen over dit probleem.

Dit is helaas het enige nadeel aan zelfbouw, het zelf moeten troubleshooten. Wel heel leerzaam, maar ik wil het nu graag gewoon opgelost zien. :P

edit: Contact met Microsoft heeft slechts een prijslijst van de mogelijke ondersteuning welke Microsoft kan bieden opgeleverd, prijzen starten vanaf 85 euro.. Die optie laat ik graag nog even links liggen want ik wil eerst zelf nog verder zoeken naar oplossingen.

[Voor 8% gewijzigd door DaLucovic op 13-08-2015 16:58]

• DaLucovic
Na een drukke periode heb ik nog geen tijd gehad om het probleem te fixen. Frequente crashes zijn er nog steeds en af en toe kijk ik naar oplossingen. Het is nu zo dat ik vandaag een bluescreen kreeg met als foutmelding: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE. Na het logje doorgenomen te hebben lijkt dat het nu toch om kapotte/niet goed werkende hardware te gaan. Echter weet ik zo niet wat er dan bedoeld wordt met hardware. Wellicht dat een van jullie dit zo weet zodat ik het RMA-proces kan starten.

Link naar .wer-log

BlueScreen:

Ik denk zelf het werkgeheugen maar zou graag advies van anderen willen omdat ik hier te weinig over weet om het zeker te stellen.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True