Goedenavond,
Na een schone installatie van Windows 10 hoopte ik van dit af te zijn, maar niets is minder waar. Zojuist mijn vierde Blue Screen Of Death gehad in twee dagen tijd, sinds de installatie kan ik dus stellen dat het probleem erger is geworden.
Het probleem
Vaak wanneer ik een video afspeel (in welke vorm dan ook; YouTube, VLC Media player etc.) heb ik last van spontane crashes;
Wat heb ik gedaan?
Ik zit op dit moment zelf een beetje in de knoop met wat ik nu het beste kan doen. Vanaf volgende week zal ik tijdelijk een andere GPU draaien om te kijken of de crashes aanhouden. Op het moment van schrijven sta ik in een Microsoft Technische dienst Chat-wachtrij, uiteraard zal ik hun antwoord (als er nog ooit een gesprek komt) in de TS plaatsen.
Ik kan mijn weg vinden in de logboeken, kan wel wat met CMDprompt en weet wel hoe Windows ongeveer in elkaar steekt, maar hele complexe zaken of termen zijn mij door gebrek van ervaring nog niet bekend. Uiteraard weet ik ook hoe Google werkt, dus de meeste complexe dingen zou ik nog Googlen. Als daar rekening mee gehouden kan worden in de antwoorden in dit topic zou dat super zijn.
Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
Ik zal dit topic nauw in de gaten houden en zal de adviezen uitvoeren. Omdat ik overdag de gehele dag aan het werk ben, zou ik niet iedere fix direct uit kunnen voeren op mijn desktop. Uiteraard doe ik dit dan s'avonds en zal het resultaat dan in dit topic posten.
Bij voorbaat dank.
Luc
Na een schone installatie van Windows 10 hoopte ik van dit af te zijn, maar niets is minder waar. Zojuist mijn vierde Blue Screen Of Death gehad in twee dagen tijd, sinds de installatie kan ik dus stellen dat het probleem erger is geworden.
Het probleem
Vaak wanneer ik een video afspeel (in welke vorm dan ook; YouTube, VLC Media player etc.) heb ik last van spontane crashes;
- Het beeld hapert voor èèn seconde en ik krijg de volgende foutmelding;Beeldschermstuurprogramma amdkmdap reageert niet meer en is hersteld.
- Beeld en geluid blijven hangen totdat ik handmatig de aan/uit-knop een aantal tellen ingedrukt hou.
- Beeld en geluid blijven hangen voor een paar seconden en dan kom ik op een Bluescreen terecht welke de volgende foutmelding weergeeft;The VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR bug check has a value of 0x00000119.
Wat heb ik gedaan?
- Natuurlijk heb ik als eerste de drivers volledig verwijderd en deze opnieuw geïnstalleerd. Dit heb ik op Windows 8.1 al gedaan als mogelijke fix. Dit hielp niets.
- CBS-Log gemaakt door sfc/scannow uit te voeren, ook dit hielp niets.Verdere uitleg hierover is te lezen in dit antwoord.
- Een volledig verse installatie van Windows 10.
- Na de eerste BSOD op Windows 10 met behulp van een herstelstation Windows 10 hersteld.
Ik zit op dit moment zelf een beetje in de knoop met wat ik nu het beste kan doen. Vanaf volgende week zal ik tijdelijk een andere GPU draaien om te kijken of de crashes aanhouden. Op het moment van schrijven sta ik in een Microsoft Technische dienst Chat-wachtrij, uiteraard zal ik hun antwoord (als er nog ooit een gesprek komt) in de TS plaatsen.
Ik kan mijn weg vinden in de logboeken, kan wel wat met CMDprompt en weet wel hoe Windows ongeveer in elkaar steekt, maar hele complexe zaken of termen zijn mij door gebrek van ervaring nog niet bekend. Uiteraard weet ik ook hoe Google werkt, dus de meeste complexe dingen zou ik nog Googlen. Als daar rekening mee gehouden kan worden in de antwoorden in dit topic zou dat super zijn.
Ter informatie mijn huidige setup in een RML-lijst:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,95 | € 180,95 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 326,- | € 326,- |
1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Acer V236HLbd Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
1 | Steelseries 6Gv2 (Qwerty) | € 73,95 | € 73,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,95 | € 53,95 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 63,95 | € 63,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 104,99 | € 104,99 |
1 | Cooler Master Cavalier SC102 Thermal Compound kit | € 2,07 | € 2,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 999,76 |
Ik zal dit topic nauw in de gaten houden en zal de adviezen uitvoeren. Omdat ik overdag de gehele dag aan het werk ben, zou ik niet iedere fix direct uit kunnen voeren op mijn desktop. Uiteraard doe ik dit dan s'avonds en zal het resultaat dan in dit topic posten.
Bij voorbaat dank.
Luc
Review: I7 6700K - 32GB RAM - Titan X 12GB - 512GB SSD Gebruikersreview - Acer Predator G6-710 Titan X NL review door DaLucovic